نجوم الروايات
48.4K subscribers
5 photos
887 links
قناة نجوم الروايات احدي قنوات التلجرام التابعة لمدونة عشاق الروايات 💚✍🏻
Download Telegram
: تخيل أن النهارده كتب كتابى على أكتر واحد بكر"هه فى حياتى
قالتها ندي بسخريه وبرود
حازم بضحك : ياااااه للدرجه دي بتكر"هيني
ندي ببرود : جدا والله
حازم ببرود هو الآخر : خلاص بقا بقينا قدام الأمر الواقع وبقيتى مراتي رسمي الكر"هه مش هينفعك فى حاجه بالعكس ده هيضرك
ندي : ومين ال هيضرني أن شاء الله ؟
حازم ببرود : انا ياروحي
ندي بعيد : وجع فى روحك
حازم : شكرا
ندي : على فكره انا مش عايزاك والله انت حطتني قدام الأمر الواقع وفكرة أن اتقبلك مش صعب دي مستحيل
حازم : مش مهم رأيك ميفرقش معايا أصلا
ندي بصتله بزهق وخبطته بالمخده ودخلت الأوضه وهي متعصبه ورزعت الباب
حازم بوعيد : ماشى ياندي هندمك على ده كله
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹أستغفرووا
ندي دخلت الأوضه ودموعها نزلت وكانت بتكلم نفسها بعصبيه : ماشى يابابا الله يسامحك علشان تدبسني التدبيسه السوده دي
فى الوقت ده تلفونها رن برقم صحبتها ملك
ندي : أيوه ياملك
ملك : شكلك معيطه
ندي : مش طيقاه ياملك ولا طايقه سيرته حتي انا معرفش ايه ال لبسني فى الجوازه السوده دي
ملك : يابنتي اديله فرصه حتى
ندي : لو أخر واحد فى العالم  مش هديله فرصه ابدا
ملك : ليه ياندي
ندي بدموع : كده ياملك وبعد أذنك بقا مش عايزه اتكلم دلوقتي انا هقفل وانام دلوقتي تصبحي على خير
ملك بقلة حيله : ماشي ياندي وانتي من أهل الخير
ندي قفلت وبعدين نامت
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹صلوا على شفيعكم
حازم بزهق : مش متقبلاني خالص فى حياتها بقولك
جمال : يابني حاول معاها معلش هي عنيده شويه بس طيبه والله
حازم : والله ياعمي انا مستحملها علشانك بس غير كده انا كان زماني قت"لتها
جمال بضحك : معلش حقك عليا
حازم : ماشى علشان خاطرك بس
جمال : يلا تصبح على خير
حازم : وانت من أهل الخير ياعمي
جمال قفل وحازم نام على المخده وقال بتنهيده : ازاى ارجع ثقتك فيا تاني ياندي واخليكي تحبيني ازاى

لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.nogoom-elrewayat.com/2024/05/blog-post_750.html
انا موافقة اني ابيعلك شرفي بس عندي شرط
رشيد: انا محدش يتشرط عليا يروح امك
عين: بجمود دة اللي عندي عذريتي هيكون تمنها انك تعمل العملية لي اختي وتامنلي مستقبلي
رشيد: بيقوم من مكانة وهو فايدة سيجارتة وبيقف قصادها وهو بينفت دخان سيجارتة فوشها ويقول ببرود موافق
عين: وهي مازالت علي برودها عندي شرط كمان هنتجوز لليلة واحدة حتي لو عرفي
رشيد: بغضب انا اتجوزك انتي يشحاتة عاوزة رشيد الهلالي علي اخر الزمن هيتجوز بنت البواب انتي اظاهر انك اتحننتي ونسيتي نفسكك ونسيتي انا مين
عين::ببرود دة اللي عندي وبتسيبو وبتخرج من المكتب وبتلم حاجاتها وبتخرج من المكتب بغضب واول ما بتخرج من باب الشركة بتسمح هنا لي دموعها بالانهيار وبتفضل ماشية بحزن وهي دموعها نازلة علي خدودها وهي بتفتكر اختها هي الوحيدة اللي فضللها من عيلتها ولكن القدر لعب لعبتو معاها دايما الحياة بتحطها فمواقف اصعب منها اختها مصابة بدمور فالقلب ولازم تعمل عملية زرع قلب وهذه العملية تمنها 250 الف حنية فهي كانت تشتغل ليل نهار عشان بس تجمع فلوس العملية ولكن حالة اختها بتسوء واحتمال تموت لو معملتش العملية فاسرع وقت هذا كان كلام الطبيب وهي لن تتحمل فراق اخر فرد فعائلتها هي بتعتبرها بنتها مش بس اختها وهي وصية والدتها الاخيرة ليها قبل موتها وهنا بتنهار عين وبتخرج منها صرخه قوية كلها قهر والم ووجع من هذة الحياة القاسية اللي اجبرتها علي اشياء لا تريدها وبتقعد عالارض بانهيار وهي بتبكي بكل صعف وحرقة كان منظرها يبكي الحجر
رشيد: بعد ما عين بتخرج من عندو بيفضل يكسر كل فالمكتب بغضب جنوني وبيقول بعيون حمراء وتملك مش رشيد اللي يترفض يا عين ولا واحدة زيك تتشرط عليه هتشوفي انا هعمل اي وبيمسك موبيلو وهو بيتصل برقم وبعد ثواني بياتية الرد بيقول رشيد نص ساعة وتكون عندي فالفيلا مفهوم وبيقفل وهو بيبص قدامه بشر وبيفتح علبه سجايرة وهو بياخد منها سيجارة وبيولعها وبيقول فسرة هتكوني ليا النهاردة يا عين
عين كانت مازالت عالارض ودموعها نازلة بصمت ولا تدري باي شئ حوالها وفحاه بتلاقي حد بيكمم فمها وهي الرؤية بتتلاشي قدامها وبتفقد وعيها
بعد شوية بتبداء عين تفتح عنيها ببطء وصداع رهيب يحتلها وبتفتح وبتغمض عنيها اكتر من مرة وهي بتستوعب اي اللي حصل وبتبص جمبها بتلاقيه قاعد علي طرف السرير وماسك خصله من شعرها وبيستنشقها كانو مدمن ولاقي جرعتة
عين بتبص بصدمة وبتقول بصدمة انت وجت تقوم ولكن للاسف لاقيت ايدها متربطه فالسرير بتبص لي ايدها بصدمة وبتقول بخوف يونس انت ربطني كدا لية
يونس: بيبصلها بشهو""ة وهو بيحسس علي وشها وهنا عين بترجع لورا بخوف وبتقول بصراخ شيل ايدك من عليا يحيو"ان
يونس: هنا بيتعصب وبيمسكها من شعرها وبيقول بغضب وجنون اعمي انتي بتشتميني يا عين خلاص انتي بقيتي تحت رحمتي ومش هتنفدي مني المرة دي يا عين هتبقي ليا وبس
عين بت"ف فوشة بغضب وبتقول بغضب انت واحد حق"ير
يونس: هنا بيتجنن وهو بيمسح وشة وبيقول بصراخ كل ده عشان رشيد طلبتك برضاكي كتير لكن المرة دي هخدك غصب وانتي اللي جنيتي علي نفسكك يا عين وبيقرب عليها بجنون وشهو""ةة عمياء وبيبداء يقط"ع هدو"مها وهي بتصرخ وبتحاول تقاومة ولكن لا حول ولا قوة لها هو مخطط لكل شئ كان ربطها من ايدها ورجلها ورغم هذا كانت تقاوم بكل ذرة قوة فيها وبتصرخ بكل جروحها والمها لكل احد يسمعها
وهو كان لا يسمع صراخها وكان ينقض عليها مثلل الاسد الجا"ئع ليفتر*سها
دموعها كانت نازلة وهي بتفتكر ورد وردتها هي كل عائلتها وبتغمض عيونها مع اخر صرخه بتخرج منها بكل الم والرؤية بتتلاشي ولكن فهذة اللحظه باب الاوضة بيتكسر وبيبص بصدمة لهذا المشهد المريب وو
ورد كانت قاعدة فشقتهم الصغيرة وهي بتحل دروسها هي في 3ثانوي ولكن جرس الباب بيرن بتبتسم ورد وتتوقع انها اختها بتقوم تفتح الباب بابتسامتها الجميلة ولكن هنا بتبص بخوف وهي بتلاقي قصادها ثلاث حوائط بشرية ببدل سوداء
ورد بخوف انتو مين ولكن لم يعطو لها فرصة لرد وبيطلع واحد بخاخه وبيرش منها فوش ورد اللي بتبداء تفقد وعيها ووو
يتبع

لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.nogoom-elrewayat.com/2024/05/blog-post_209.html
مامتها : إيه الد*م إلي على سريرك دة يا بنتي !
بصدمة : د*م إيه يا ماما !!
مامتها بخضة : تعالي شوفي
راحت ناحية سريرها و لقت نُقط د*م من عند مخدتها، ف حطت إيدها على مناخيرها و قالت : شوفي كدة يا ماما، ممكن أكون متعو*رة
مامتها بخوف : لا مفيش حاجة .. لازم نروح للدكتور يا تقوى يا بنتي
تقوى بتنهيدة : طيب يا حبيبتي .. إطلعي أنتِ بقى عشان ألبس عشان متأخرش على الجامعة
سناء مامتها : لا هنروح الأول للدكتور .. مش مُشكلة تتأخري على الجامعة النهاردة و أعملك إشاعة على المُخ
تقوى : طيب يا ماما
خرجت مامتها، ف أخدت تقوى نفس عميق .. بقالها أيام مش عارفة تنام .. بتحس بريحة في أوضتها .. ريحة رجالي بس ريحة حلوة .. قربت من نُقط الد*م و شميتها لقت ريحتها عادية
تقوى : يا ترا إيه دة ؟
قامت تقوى و أخدت شاور، و فتحت دولابها، لقت هدومها متوضبة ! رغم إنها موضبتش الدولاب !
مرشوش عليهُم برفان حريمي ريحتُه تُحفة، دة غير النفتالين إلي بين طبقات الهدوم .. ما عدا الدُرج بتاع أغراضها و ملابسها الخاصة كان زي ما هو ..
تقوى و هي بتشم ريحة الفُستان : الله ! ماما دي عليها حاجات .. قمر
و طبعًا إفتكرت إن مامتها إلي عملت الدولاب بالطريقة الجميلة دي ..
لسه كانت هتشيل الفوطة من على شعرها عشان تبدأ تلبس إزاز البلكونه عمل صوت .. في قربت و قفلتُه و بدأت تلبس ..
" عند الدكتور " بقلم : #هنا_سلامه " الرواية مش رعب للعلم بس.. 😂💙"
تقوى بخوف : ماما خليكي معايا .. أنتِ عارفة إني بخاف من الدكاترة أوي
سناء بحنان : متخفيش يا نور عيني دي بس إشاعة بسيطة على المُخ .. أنتِ ناسية إن أبوكي ما*ت بنفس الطريقة دي .. كان بينزف من مناخيرُه و طلع عندُه سرطان
تقوى بذُعر : إية يا ماما ! مفيش كدة ! متفو*ليش في وشي !
سناء بتنهيدة : طيب يلا دورك جيه يا حبيبتي
دخلت تقوى بخوف أوضة الإشاعة، الدكتور كان في الحمام، جسمها كان متلج و خايفة .. هي حتى بتكره ريحة العيادات و الأدوية و البنـ*ـج و الحُـ*ـقن .. بسبب إنها عملت عملية و هي صُغيرة بسبب حادثة .. و طلعت منها بأعجوبة !
نامت على السرير و الجهاز بتاع الإشاعة فوقها، غمضت عيونها جامد أوي بخوف .. و هي بتجز على سنانها لحد ما حست إن أعصابها بتسترخي و صوت عميق مليان حنان بيقول : متخفيش ..
بدأت تهدى و نفسها ينتظم و هي حاسة بإيد ناعمة على راسها و بتدلكها ..
كانت حاسة إنها مُغي*بة، مش عارفة تسأل ده مين و لا إيه إلي بيحصل .. و ليه إسترخت كدة ..
بدأت متجزش على سنانها ف قال نفس الصوت بحنان : عاوزك تاخدي نفس عميق .. شهيق و زفير .. و تقولي هوووف ! هساعدك .. هساعدك زي ما بعمل كل مرة
كانت حاسة إن قلبها بيدُق بسُرعة جدًا، الغريبة إنها سمعت كلام المجهول ده و قالت : هوووف ...
حست فجأه إنها راحت في دُنيا تانية، و ثواني بالضبط و جالها صوت تاني .. كان صوت الدكتور : شاطرة يا آنسة تقوى .. مخوفتيش زي باقي الستات من الإشاعة .. رغم إن في ناس بيجيلهُم ضيق تنفُس من الجهاز و بيتعبوا ..
تقوى بصدمة : خلصنا !! الجهاز خِلِص !!
الدكتور ببرود : أيوة .. يلا إتفضلي

لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.nogoom-elrewayat.com/2024/05/blog-post_70.html
نور: فـ.. فارس
كانت بتصحيه من النوم ما حستش غير وهي تحت منه
فارس دفن وشه في رقبتها وباسها:مش قلتلك الف مرا متجيش اوضتي ولا انتي عاجبك
نور بدموع: تيتا الي قلتلي اصحيك
بعد عنها: قومي ظبطي لاوضه وحضريلي الحمام ومتكررش تاني
قعد علي الكنبه وولع سجاره ومركز معاها
كانت بتلم الهدوم وكل الكركيب الي علي لارض خلصت وا دخلت تحضرله الحمام
حط السجاره في الطفايه ودخل الحمام
هي اتوتر لما شافتو...
وهو كان مبسوطه من كسوفه
طلعت هي جري علي برا
كنت بتجهز ليه الهدوم الي هيلبسه شويه وطلع هو لاف فوطه علي وسطه وقف قدم المريه يسرح شعره شافه بتطلع قميص ابيض
فارس:اسود.... اسود يا نور
هزت راسها وطلعت ليه قميص اسود ونزلت تحت تحضر ليه الفطار
شويه ونزل هو
وفي حارس بلغه ان في وحده عايزه فارس سمح ليه انه تدخل
دخلت ست: انا عايزه بنتي
فارس بيشرب سجاره بكل برود
: مفيش
_يعنى ايه مفيش دي بنتي
في الحظه دي طلعت هي بالقهوة وحتطه قدمه فارس مسك ايدها قبل ما تمشي وبصوت واطي
: عايزه ترجعي
وهي هزت راسه والدموع ماليه عنيها... ودخلت تجري علي جوه
فارس بهدؤ: اطلعي برا.... وهي مشت بغيظ
فارس لسه هيلف يدخل وراها شاف سته الي قاعده علي كرسي متحرك
: اتجوزه يا فارس وريح قلبي
فارس بغضب: اتجوز عيله دي عندها 15سنه
: يا تتجوزها يا انا الي هرجعها عند امه..

لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.nogoom-elrewayat.com/2024/05/blog-post_96.html
انت عاوزني اتجوز ومراتي لسه مكملتش اسبوع ميته!
الاب ببرود وفيها اي يعني هتفضل العمر كله حزين عليها يعني.
قاسي بصدمه، انت عارف انت بتقول ايه مش دي فاطمه الي كنت بتحبها وانهارت لما ماتت!
الاب ببرود اكبر دا الي عندي وهنروح بكره نكتب الكتاب.
قاسي بصله بغضب وحزن وطلع من القصر وعاطف بص علي طيفه بحزن.
عند قبر فاطمه قعد قدام القبر بحزن وهو بيقول عارف انك كنتي بتعشقيني وبتتمنالي الرضا ارضي لكن اعمل ايه غصب عني القلب ومايريد؛ كل الي قدرت اعمله معاكي اني عاملتك بما يرد الله كنت بقدملك كل الاحترام والتقدير،
لكن عمري ماقدمتلك الحب والحنان عمري ماحسستك انك اهم شخص في حياتي، عارف انك زعلانه لكن غصب عني، اوعدك اني احافظ علي ابننا وهحطه جوه عيني، اوعدك!
ركب العربيه بحزن عميق وهو بيرجع علي القصر وطلع علي غرفه ابنه من غير مايكلم عاطف.، دخل الغرفه كان ياسين قاعد لوحده وطافي النور، طفل عنده 4 سنين عارف يعني ايه حزن!، يعني ايه فقدان الام!،
قاسي راح لي واخده في حضنه وهو بيفتح النور وبيقول، حبيب بابا قاعد في الضلمه ليه.
ياسين بصله ومردش قاسي أخذه في حضنه وهو بيحكيله حدوته.
في مكان تاني صحيت بنت وهو حد بيشدها من شعرها بعنـ ف وبتقول احنا مش فاتحينها اوتيل قومي ياختي شوــفي الي وراكي.،
البنت بتعب واضح انا خلصت كل الي ورايا حرام عليكي بقي انا تعبت مرـــمطه،،،،
مسكتها من شعرها بغـضب وهي بتقول بقي انتي يازبا. له بتعلي صوتك عليا ياختي حرـــمت عليكي عشتك.
بصتلها بقله حيله وانا بقوم بتعب اخدمهـا واخدم بناتها، من بعد مابابا مات وهي ظهرت علي حقيقتها،،
قومت جهزت الغدا ولاقيت ابنها داخل المطبخ وهو بيمسك شعري وبيقول لسه مصممه ياوحش الكون،
شيلت ايده بقرف وانا بقوله لو انت اخر شخص في الدنيا مش هتتجوزك.
بصلي بغضب وهو بيقول ماشي ياملاك هتيجي برضو تحت ايدي،، بني آدم رزل...
عملت الغدا وكنت همشي لاقيتها بتقولي كتب كتابك بكره! حد متخيل دا انا حتي لسه عندي ١٧ سنه.
جريت ودخلت اوضتي وانا حابسه دموعي وقلبي نبضاته عاليه. اتوضيت وصليت وانا بدعي ربنا إنه يخلصني من العذاب ده.
جه يوم جديد وصحيت علي ضرب وشتيــ مه ليا كالعاده لكن المرادي مش علشان تنضيف او اكل او خدمه علشان اجهز نفسي علشان تعرف تبيعني بمبلغ حلو،
لبست وجهزت دا اهون عليا من عذاب مرات ابويا جه الراجل كان راجل كبير في السن لكن مهتمتش اهم حاجه اخلص من مرات ابويا وولادها كتبنا الكتاب وزي ماتوقعت باعتني بمبلغ مكانتش تحلم بيه، حسيت انا قد ايه رخيــ صـه في نظرهم.
ركبت العربيه ومدتهوش اي اهتمام ووصلنا قدام قصر كبير كان شكله جميل لكن بردو مهتمتش هيبقي عـذاب
برضو.
دخلنا القصر وشوفت شاب نازل علي السلم وشايل ولد وبيقول مين دي
_مراتك!

لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.nogoom-elrewayat.com/2024/05/blog-post_25.html
اعاااااا يا لهوتي الفيله بتولع اجري يا مجدي و في ثواني كانت لبست الروب بتعها وبتنزل علي سلم الفيلا... يلهوتي نسيت الشبشب و التليفون واللاب... وطلعت برا الفيلا و المطافي جت....
عموا الحقني الفيلا ولعت اععععععع
عمها: اهدي يا حبيبتي انا أتصلت بالمطافي و البوليس زمانه جاي
مش ده المهم المهم الشاحن....
شاحن ايه؟
شاحن الفون اعععععع
يعني يا بنت الهبله الفيلا بتتحرق بللي فيها وانتي تقوليلي الشاحن...
وايجا البوليس...
الظابط بتحيه عسكريه تمام يا خالد بيه كل حاجه تحت السيطره و قدرنا
نوقف الحريق...
خالد: برسميه تمام يلا رودي تعالي معايا....
رودي: تب والشاحن.؟
خالد: هطق منك اعمل فيكي ايه وبيمسكها من قفاها...
(زي حرامي الغسيل 😂😂)
كلوا من اخويا الله يرحمه أنا دلوقت بس عرفت هو مات أزاي...
وخدها وراحوا فيلته....
رودي: اععععععع يا عمي شوفت اللي حصل زمان الرويات بتعتي ولعت و النوتيلا اللي في التلاجه اتحرقت و الشيبس و الاندومي اللي في المطبح اععععععع وفضلت تصرخ ...
خالد: وهو حاطط ايده علي ودنه حرام عليكي ودني اتخرقت...
انا لو مت مجلوط هيبقي بسببك...
رودي: لا متموتش استني لما تصلح الفيلا الاول....
( ونعم التربيه 😂😂)
خالد: بتشنج خلاص اهي بدات اهي..
وهو واقف ورا هيموت من الضحك علي كلام المجنونه دي....
من وجهت نظره
هو... خالد بيه...
خالد: اهلا يا رعد اتفضل....
خالد: رودي احب اعرفك ده رعد من أكفاء الظباط عندي.. و تلميذي
رعد: ده شرف كبير ليا يا خالد بيه
هي فين الدكتوره رودينا النجار....
خالد: اهي...
رعد: بأستغراب فين؟ وبيبص ل رودي انتي اكيد بنتها فين ماما يا حلوه....
رودينا: بغيظ بنت مين يلا... احنا هنهزر حنا....
رعد: بنت احترمي نفسك والا هقول لماما... ها ياعمي فين الدكتوره....
خالد: وهو خلاص هيموت من الضحك 😂😂😂😂
خلاص مش قادر هموت.....يا أبني ما رودينا قدامك اهي بس انا بدلعها اقولها يا رودي...
رعد: بصدمه دي طب أزاي ها ازاي دي طفله....
رودي: بغيظ و عصبيه و احمر وجهها مما جعل شكلها جذاب جداً... متحترم نفسك يا أخيرا انت هو انا مش مليه عينك ولا ايه...
رعد: ببرود الصراحه لا..
رودي: لا انت جبت اخرك معايا وربنا أشرحك هنا أظبط زوايا يلاا..
رعد:لسانك طويل علي فكره..
خالد: بضحك 😂خلاص يا ولاد عيب يارودي..
رودي: بغيظ أنت مش سامه يا عمي هو بيقول إيه؟
خالد: رعد هيكون المساؤل عن حميتك يا رودينا...
ويا رعد رودينا في حميتك أنا مامنتش لحد غيرك في حميتها...
هي اه شكلها شكل أطفال اعدادي بس في الحقيقه هي دكتوره رودينا النجار و هي دكتوره في كلية العلوم
واللي حصل من شويه ده كان محاوله لقتلها علشان الأبحاث اللي بتعملها عن الذره... وعلشان كده أنت لازم تحميها دي مهمتك الجديده لان لو البحث بتعها وقع في الايدين الغلط

لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.nogoom-elrewayat.com/2024/05/blog-post_43.html
الام:  اتصرفى وتخرجى اخوكى من السجن ااه انا مليش غيره يابنت حسن.
شمس بدموع:  اخرجه ازاى اجيب منين اناا اقل محامى طالب اتعاب بس 20 الف اجيبهم منين غير اللى ابنك نصب بيهم على الراجل.
نادية بقسوة:  معرفش اتصرفى ولا عيزاه يفضل ف السجن.
شمس بقهر:  ياريت يفضل ف السجن واخلص منه ومن قرفه يمكن يتربى بدل ما انتى بوظتيه من دلعك فيه على قفاي....... سكتها الاقلم اللى نزل على وشها.
نادية:  اخرسى قطع لسانك ومن الاخر ي شمس لو مخرجتيش اخوكى ملكيش قعاد ف البيت دا.
شمس سابتها وخرجت تتمشى وتقعد ف مكانها.
عم محمد:  مالك ي بنتى.
شمس:  تعبت والله ياعم محمد ومش عارفة اعمل اى.
عم محمد:  مالك بس يابنتى.
شمس بدأت تحكيله كل حاجة.
شمس بدموع:  مش عارفة اعمل اى ولا اتصرف ازاى.
محمد بتفكير:  قومى معايا يابنتى.
شمس بإستفهام:  فين.
محمد:  قومى بس.
شمس راحت مع محمد شافت ڤيلا كبيرة وحرس كتير بدأت تخاف ومسكت ف محمد جامد.
محمد:  رمضان ممكن تقول للباشا محمد بتاع الكورنيش.
رمضان:  ثوانى طيب.
ف الداخل...
رمضان: محمد برا ياباشا وعايز يقابل حضرتك.
هاشم:  دخله ي رمضان.
دخل محمد وشمس ل هاشم وبدأ محمد يحكيله حكايه شمس.
هاشم:  انتى بتدرسى ي شمس.
شمس:  ايوا انا ف تانى سنة من هندسة معمار.
هاشم:  ماشاء الله بصى يابنتى انا اسر ابنى هيتواصل معاكى وان شاء الله الموضوع هيتحل ومستنيكى يوم الحد ف الشركة بتاعتى ودا عنوانها.
شمس بسعادة:  بجد شكرا اوى اوى.
محمد:  مش قولتلك هاشم بيه هيحل الموضوع.
شمس:  بجد شكرا وان شاء الله هرجعهم ليك ف اقرب فرصة.
هاشم وابتسم:  انتى زى ملك بنتى فاى وقت احتاجتى حاجة انا موجود.
شمس:  تسلملى بجد يالا ياعم محمد.
محمد:  يالا يابنتى عن اذنك ي باشا.
هاشم:  اذنك معاك ي محمد صح ياشمس.
شمس:  نعم.
هاشم:  رقم فونك اى علشان نعرف نوصلك.
شمس:  ****011
هاشم:  تمام كدا.
شمس ومحمد مشيوا وهى مبسوطة وف نفس الوقت شايلة هم تسديد الفلوس دى.

لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.nogoom-elrewayat.com/2024/05/blog-post_460.html
صحيت من النوم علي زغاريط امي في الأوضه
مريم: اي يا ماما حد يصحي حد الصبح كده بتزعرطي ليه اياد نجح
فريده :اياد مين بس قومي كده يا عروسه
مريم: اه عروسه انا عيني الشمال بترف من امبيرح كنت حاسه
فريده: بقولك ايه يا مريم المرادي عريس لقطه وميتعوضش يبنتي
مريم: يا ماما مش انا قولتلك كتير قبل كده اني مش بفكر في الجواز دلوقتي عشان دراستي
فريده: دراسه ايه يام اربع ملاحق
مريم احم هي بقت كده
فريده ايوه وهتقبليه وابوكي كمان وافق ومش عايزه نقاش و خرجت من الأوضه
مريم: فتحت البلكونه ووقفت فيها وبدأت خصلات شعرها تطير مع الهوا وفجاه الدنيا مطرت معلنه عن بدايه فصل الشتاء اتنفست مريم: بقوه وقالت يا رب
استوب ( مريم بنت جميله جدا بشرتها بيضا وعيونها عسلي وقصيره وجسمها رفيع بس مناسب لطولها وشكلها كيوت جدا مش محجبه في تالته كليه اداب عندها ٢١ سنه مرحه بتحب الحريه ومش بتحب حد يتحكم فيها أبدا )
مامتها فريده طيبه جدا بتحب ولادها ومدلعاهم جدا ومش بترفضلهم طلب بس ده هتحس مع الوقت انو انقلب ضددها
اياد اخو مريم عندو ١٩ سنه أولي كليه تجاره أنجلش يلا نكمل 😉
خرجت من الأوضه لقت مامتها  مشقلبا الدنيا عشان العريس
مريم : يا ماما والله ما تتعبي نفسك انا هطفشه
فريده: بت انتي والله لو عملتي اي حركه من بتوعك دول انسي أن ليكي ام فاهمه كانت بتتكلم بجديه شديده اول مره تحسها في نبره امها
اجا المغرب وكان العريس قاعد في بيتهم بيتكلم مع ابوها
محمد ازي حضرتك يا عمي طبعا أنا جتلك الشغل وفهمتك ظروفي انا يتيم الاب والام مليش غير اخت وحده ومتجوزه ومردتش احبها معايا عشان لو اترفضت احم ميبقاش فيها حرج يعني
والد مريم :ازاي يا بني متقولش كده كمل
محمد:   عندي خمسه وعشرين سنه وخريج هندسه ميكانيكيه وبشتغل في شركه الصراحه مش خاصه بيه بس بجتهد في شغلي لأجل توفيق ربنا
مراد والد مريم : تشرفت بيك يا ابني والله وانا معنديش اي مانع انك تخطب مريم بس نشوف رأيها الاول
محمد: اكيد طبعا
راح مراد :ينده مريم وكان سايب محمد لوحده ومحمد قاعد متوتر وخايف يترفد وحب أربع سنين يروح من بين أيديه ف غمضه عين  طول عمره كان بيشوفها من وهيا في تالته ثانوي وهيا راحه الدروس لانه كان بيشتغل صبي ميكانيكي  في دراسته في مكان قريب من دروسها وكان غصب عنه يبص عليها وهيا جايه وحبها وحب طريقتها في الكلام وهيا وقفه ضحكتها اللي كانت بتخليه زي المغيب عن الوعي كان بيضايق جدا وهو شايفها بتكلم مع زملائها الولاد لو حد حتي سألها عن حاجه كان بيدعلها في كل صلاه تتحجب كان نفسه يكون أول راجل بشوف شعرها حبها لدرجه انه اقسم انها مش هتكون غير ليه"
فجاه بيسمع صوت حمحمه
مريم: احم سلام عليكم
كانت لبسه فستان اسود  والهيلز بيضا وفرده شعرها علي ضهرها  وحطه ميكاب خفيف
مريم قعدت
محمد: ازيك يا انسه مريم
مريم: الحمدلله
محمد: احم  انا محمد عندي ٢٥ سنه وبشتغل مهندس ميكانيكي وشغال في شركه وامام مسجد
رفعت مريم: وشها بصدمه ازاي امام مسجد وجاي يتقدملها وهي مش ملتزمه ولا حتي محجبه
وقالت بتلقائيه ليه
محمد: هو ايه اللي ليه
مريم: ليه انا
محمد: دي حاجه انا مينفعش اقولك عليها دلوقتي واحم ولو سواء فيه نصيب أو لا وانا متاكد انك نصيبي باذن الله هطلب منك طلب
مريم: ايه الثقه دي وطلب ايه
محمد تتحجبي
مريم: ايييه احنا هنبتديها تحكمات من اولها
محمد: ابدا خالص والله دي مش تحكمات مني ده شرع الله يا بنت الناس وعشان انا خايف عليكي وبعدين دي معصيه وذنب كبير
مريم: بسخريه وايه تاني يا شيخ
محمد بغض النظر انك بتتريقي بس انا بفرح اما بسمعها اوي
محمد: وفي حاجه كمان احم يعني احنا هنعمل خطوبه اسلاميه بسرعه وبعدين هسافر سنه تبع الشغل واجي ونتجوز
مريم: بصدمه انت بتقول ايه وبعدين ازاي يعني وانا اتعرف عليك امتا وازاي يعني
محمد :ده علي عيوني والله بس ده عشانك
مريم: باستغراب عشاني ازاي

لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.nogoom-elrewayat.com/2024/05/blog-post_59.html
الناس دي بتعمل ايه في اوضتي ليلة دخلتي ومين الحيو*ان اللي معاكي على السرير دا
= في ايه يا حبيبي.. احنا عندنا في عيلتنا عندنا تقاليد ان لازم اهلي يشوفو ليلة الدخلة كاملة
وحياه امك!!!!
" بيت العيلة من اكتر الحاجات اللي ممكن تسبب مشاكل في حياتنا بس كنت دايما فاكرة اني لما هخرج منه هتنتهي المشاكل دي ولكن انا مكنتش اعرف ان اللي فات دا كله كان تمهيد للي هيحصل قدام
بذمتك مش كان احسن انك تتجوزي أنتي وبودي بدل الراجل الغريب اللي انتي جايباه دا
= مروان مش هيكون راجل غريب يا خالتو.. دا هيكون جوزي وبعدها هيكون واحد من العيلة و بعدين انا و بودي اخوات مش اكتر من كدا
اخوات اه.. بس على الاقل كان مضمون.. بكرا تشوفي مروان دا هيعمل فيكي ايه
= انا مش عارفة ليه انتي مش بتحبيه
وانا احبه ليه يا حبيبتي هو انا اللي هتجوزه؟
= بس يعني حاولي تتقبليه شوية
حاولت والله ومش عارفة.. اول ما بشوفه بتعصب وبعدين تحسيه عيل ملزق كدا و مش مظبوط
" ضحكت ورديت عليها
قصدك يعني عشان بيدلعني
= ايه نودي دي.. دمه سم وهو بيقولها
لعلمك بقا دي اكتر حاجة بتحببني فيه.. بحس انه حنين عليا أوي
= امممم حنين اه.. اشبعي بيه يا حبيبتي
بقولك ايه يا خالتي.. طبعا انتي عارفة انا بحبك قد ايه ويمكن أكتر من امي والله ف عشان خاطري حاولي تقبليه عشاني انا حتى
= حاضر يا حبيبتي
" من ساعة ما فتحت عيني على الدنيا وانا مش شايفة غير خالتي صفاء.. تقريبا انا عيشت و اتربيت عندها.. كنت باكل واشرب وأنام كمان وطبعا انا مكنتش لوحدي،، كان معايا بودي ابن خالتي و دا اللي انا قضيت معاه حياتي كلها لحد ما دخلت الجامعة و اتخرجت كمان..
خلاص هتتجوزي وتسبيني يا هند
= يا بودي هو انا هسافر يعني.. مانا هبقا موجودة برضو يعني تقدر تيجي عندي في اي وقت
وجوزك هيوافق على اللي أنتي بتقوليه دا
= وهو مروان ميوافقش ليه ؟
انا حاسه مش بيطيقني
= حرام عليك متقولش كدا،، انت بس عشان متعرفوش كويس
لا عارفه وعارف هو عايز ايه
= يعني هيكون عايز ايه
عايز ياخدك مننا ويبعدك عن اهلك وصحابك
= مروان لو كان عايز يعمل كدا مكنش وافق اننا ناخد شقة جنبكو هنا عشان مبقاش بعيدة عن امي و بعدين سيبك بقا من مروان خالص وخلينا فيك انت.. عملت ايه مع شهد؟
عادي ولا حاجة
= ولا حاجة ازاي ياابني.. مش دي البت اللي كنت هتمو*ت وتكلمها،، ويوم ما تكلمها تعاملها بالشكل دا
عملت فيها ايه يعني؟
= حرام عليك يا بودي البت مكلماني وهي بتعيط
وهي المفروض كدا تصعب عليا مثلا يعني
= لا بس لو مش عايزها قولّها
قولتلها كتير وهي مش عايزة تفهم
= يبقا بتحبك يا بودي
انا مش حاسس معاها بأي حاجة

لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.nogoom-elrewayat.com/2024/05/blog-post_131.html
. ازيك يااااا،،  هو انت العريس 
- ايوة انا،  انتي اخت العروسه الصغيره صح
. دا باين عليه غبي،  انا العروسه،
- عروسه ايه انت العروسه ازاي دا انا لو اتجوزت كنت جبت قدك،
. ليه انت عندك كام سنه يا جدو
- 31 يا لمضه
. وكبير علي كده اتنيل
- وكمان قليلة الادب،
. انت هتلبخ وربنا المهم عليك واقول بيتحر.ش بيه
- لاااا ده كده كتير، عن اذنك،
. لا لا استني ونبي تعاله بس هفهمك،
- ايييه ده انزلي من علي التربيزه
. نزلت اهو بس علشان خاطري تجوزني شهرين
- ايييه
. يوووه انت مخك تخين ليه، اقصد تخطبني شهرين وبعدين نفشكل
- وانتي عاوزاني اخطبك شهرين ليه،
. اقولك،  اصل الجماعه اللي برا دول مانعني اخرج ولا امسك فون ولا اعمل حآجه وبيقولولي لازم اتخطب او اتجوز،
-يابنتي انتي صغيره مش هننفع نتخطب يوم واحد حتي
. انت عارف عندي كام سنه علشان تقول صغيره ما تتعدل
- هضر.بك كف اكس.ر سنانك احترميني، انطقي عندك كام سنه،
. طيب هنطق اهو دا انت خنيق، عندي 25 سنه
- نعم نعم نعم هي مين دى اللى خمسه وعشرين
. ايوا وربنا بس انا يبان عليه سفيفه شويه
- شويه بس قولي شويات
. اخلص يا طعم موافق ولا لا
- لا مستحيل
. كده طيب يا مااا
- اخرسي اخرسي هتعملي ايه
. هتخطبني بمزاجك ولا اخليك تصلح غلطتك والي في بطني يتكتب باسمك يا متحر.ش يا مغتص..ب
- خلاص موافق هخطبك حاضر بس اخرسي
. سيبني افكر

لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.nogoom-elrewayat.com/2024/05/blog-post_29.html
محمود: هي المانجا اللي في التلاجه راحت فين؟
رحمه: انت بتبصلي كده ليه!! انا مشوفتش حاجه
محمود: انا حطيتها ب ايدي قبل ما انام
ومحدش بيسهر في البيت ده غيرك
رحمه: انت قصدك علي المانجا الصفرا!!!
محمود: ايووه هي دي
رحمه: دي كانت هتبوظ
محمود: وطبعا هي صَعبت عليكي فاكلتيها صح؟؟
رحمه بضحك: الله ينور عليك
محمود: ده اللي هحطك مكان النجفه واخليكي تنوري البيت كله دلوقتي
هاله: يارب هو انا مربيه قط وفار ما تحترمو سنكم بقا
رحمه: انا لسه صغيره
محمود: نعم؟؟
23 انتي اللي زيك متجوزين ومخلفين
رحمه: فين الانجاز يعني؟؟
انا مبسوطه هنا معاكم
محمود: بس احنا مش مبسوطين يا اختي
رحمه: ما انت 28 سنه واحنا سايبينك عايش معانا
وساكتين
محمود: بس انا خاطب وبكون مستقبلي انتي بقا بتعملي إيه
رحمه: قاعده بسلي ماما وبقول ل خطيبتك علي تحركاتك وبخلص الباقه في نص الشهر ها عاوز إيه تاني
محمود: كتر خيرك مشغوله والله
رحمه: يلا ربنا يعوضني بقا
امهم اتكلمت من الاوضه: اعملو حسابكم هنروح فرح بنت عمكم بكرا ولازم نتحرك بدري علشان المكان بعيد
رحمه: لولولولي انا بحب الافراح اوي
هروح اختار الفستان اللي هحضر بيه
محمود: وانتي ايه مفيش اي احساس!!
مفيش اي حاجه جايه من ناحيتك خااالص؟؟؟
رحمه: انا مش هرد عليك ولا هعصب نفسي
عارف ليه؟
محمود: ليه يا اخره صبري
رحمه: علشان خطيبتك هتنكد عليك علشان انت نسيت تحتفل بعيد خطوبتكم
محمود بصدمه: هارسوح هو يوم الخطوبه بقا عيد وبتحتفلو بيه
رحمه: اوماااال
ده انت هيتنكد عليك نكد مكثف كمان علشان انت مكلمتهاش بليل
محمود: ده انتي عارفه حاجات في حياتي انا ذات نفسي معرفاش
رحمه باستفزاز: هو انا عندي اهم منك اهتم بيه يا حودا
محمود: اختفي من قدامي احسنلك
انا ومحمود اصحاب مش بس اخوات وبنستمتع اوي بفقره القط والفار اللي بنعملها كل يوم دي بتخلي اليوم احلي
بعد وفاه بابا من 4 سنين وهو بقا كل حاجه في حياتنا انا وماما
ورغم ان ماما شديده ومتحبش الدلع الزياده بس بتسمعنا وبتحل اي مشكله بهدوء واكتر عقاب صعب علينا انها تتجاهلنا ومتكلمناش
رحمه: ها إيه رأيك في الفستان
محمود: هو فيه جمال كده
ده انتي قمر القمرات
رحمه: المدح الاوڤر ده مش مطمني
محمود: هو انا عندي اغلي منك علشان ادلعه يا رورو!!
رحمه: بعد رورو دي تقر وتعترف عاوز مني إيه
محمود: وانبي تهدي ندا شويه علشان نازله نكد عليا صبح وليل علشان نسيت يوم الخطوبه
رحمه بغرور: تدفع كام
محمود: لا انا اختي مش ماديه
رحمه: لا انا ماديه عادي

لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.nogoom-elrewayat.com/2024/05/blog-post_34.html
: انا هتجوز انقلى حاجتك للاوضه الصغيره علشان مراتى الجديده
: انت بتقول اييه يا حازم هتتجوز عليا؟
: لا اسف معلش غلطت فى التعبير قصدى انا كتبت الكتاب اصلا فرحنا بكره
بصيت عليه بألم ودموع: طيب وانا مراتك مش من حقى اعرف
صفعه اوقعتها أرضا من الألم صرخ فى وجهها: جرا اييه يا بت انتى هتنسى نفسك ولا اييه انتى لولا امك الى كانت بتترجانى اتجوزك قبل ما تموت مكنتش عبرتك اصلا
نظرت له بألم ودموع: امى الى هى خالتك ولا نااسى عموما اتجوز براحتك يا حازم انا اصلا من ساعه ما دخلت البيت دا وانت مش معتبرنى مراتك لا اسما ولا فعلا
: كويس انك فاكره يلاا من هنا واخلصى فضى الاوضه علشان عروستى يلاااااا
جمعت شتات نفسها بألم ودموع حبيسه واتجهت إلى غرفتها وهى تلم اغراضها بدموع وهى تتذكر كلمات والدتها الاخيره قبل وفاتها أن تتزوج حازم بن خالتها حتى تطمأن عليه ولكن يصبح ذالك الحازم هو مصدر تعبها ودموعها طوال الليل حيث منذ اول ليله لهم وهو يعاملها بكرهه شديد ولا يعتبرها زوجته
اتجهت الى الغرفه الصغيره ووضعت حاجتها بتعب من كثر البكاء وأرتمت على السرير بدموع حتى غلبها النوم
فتحت عيونها على صوت ضوضاء فى الخارج أمسكت راسها بصدااع ثم ارتدت حجابها وخرجت وجدت مجموعه من النساء فى الغرفه يذينوها للعروسه اغمضت عيونها بالم يتم تجهيز غرفتها لزواج زوجها من أخرى لم تعر اى اهتمام واتجهت إلى المطبخ لتحضر كوب من الشاى لها بسبب الصدااع فى راسها ...
كانت تقف تحضر الاشياء حتى سمعت صوتهم العالى وهم ينظرون إليها بغيظ وتصيح احداهم: دى يا اختى بقا مراته بس اتجوزها غصب عنه يتيمه لقيطه كده بس بيكرهها مش بيحبها هو لما جه اتقدم لبنتى قالنا كده
ردت عليها الأخرى بضيق: وهى يا اختى معندهاش كرامه عايشه مع واحد مش بيحبها اييه البنات الملزقه دى
: يا اختى دا لحد دلوقتى ملمسهاش كمان
شهقت الأخرى بصدمه: يا لهووى لا البت دى فيها عيب اكيد اييه البنات دى ياربى
كانت تستمع لكلامهم بالم ودموع انسحبت على خديها ثم اتجهت الى غرفتها بسرعه لتبكى بمفردها كالعاده
كان يقف أمام المرأه وهو يصفف شعره وينظر لنفسه : انت كويس كده هتتجوز وهتحرق قلبها اكتر وانت عارف انك بتحبها ومع كده بتاذيها بتعاقبها وبتعاقب نفسك على اييه اديك هتتجوز وهى هتموت من القهر والذل فى اوضتها
لوهله قرف من نفسه من تصرفاته ولكن سيطرت عليه روح العنجفه من جديد ونظر بثقه الى نفسه: انا صح كده احسن ليها وليا تبعد عنى انا عايز اتجوز الى اختارتها مش همشى ورا كام دقه قلب وخلااص النهارده فرحى ولازم افرح
ثم أخذ مفاتيحه متجاهلا تلك ااجالسه بغرفتها تبكى بصمت حتى خرج وانهارت أكثر فاليوم زواج القاسى الذى احبته رغما عنها وجدت قلبها ينبض بعشقها له
مرت ساعات الليل ببطء عليها حتى سمعت صوت زغاريط منطلقه داخل الشقه اغمضت عينيها ووضعت يديها على اذنها حتى انتهت وسمعت قفل الباب مرت دقايق ودلف الى الغرفه ببرود: قومى سخنى العشاء ليا انا ومراتى
نظرت له ببرود بعيون حمراء من الدموع: هو انا الى هتعشى ولا انتوا خلى مراتك تحضرهولك
ثوانى وكان شعرها ملتف حول يديه بقسوه وهى تتلوى تحته بدموع وألم: ثوانى والاقى الاكل محطوط على السفره انتى هنا خدامه ليا انا ومراتى فااهمه
اومات راسها بدموع وخوف من نبرته وتركها ناظرا إليها بقرف ثم خرج
تحاملت على المها بدموع وحضرت لهم الطعام بسرعه خوفا منه ووضعته على السفره بدموع فهى تضع الطعام لزوجها ومراته كادت ان تدخل غرفتها فهى لا تريد مواجهته لا هو ولا زوجته ابدا حتى وجدتهم يقفون خلفها قابعه بحضنه
نظرت إليها بدموع وجدت فتاه فاتنه اقل ما يقال عليها وترتدى قميص قصير وفوقه روب وتضع يديها حول حازم وتنظر لها بقرف : انتى بقا زهره مش كده
لم ترد عليها زهره واكتفت بالصمت الاليم حتى ارتفع صوت حازم بغضب: هى مش بتكلمك يا زباله انتى ردى عليها
ابتعلت غضه من الالم فى حلقها وقالت بدموع مختنقه: ايوه انا عن اذنكم
ثم تركتهم ودخلت الى غرفتها وانهارت كل قوى تحملها واخذت تبكى بشده
مرت ساعه وهى على تلك الحاله لا تستطيع النوم وهى تسمع أصوات ضحكاتهم تحت المها المرير مرت ساعه أخرى ووجدت الباب يفتح ودخل شخص واغلق الباب خلفه
ارتعدت اوصلها بخوف نظرت خلفها بخوف ثوانى وشهقت بصدمه: حاازم؟

لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.nogoom-elrewayat.com/2024/05/blog-post_93.html
كان نايم عاري الصدر و انا قاعده بلعب في شعره و بتفرج علي شكله و هو نايم و وسامته و قد اي هو حلو بس جبروت
حسيت ان هو هيقوم روحت قومت جريت علي مطبخ اه صح نسيت اعرفكم بنفسي انا الخدامه الي شغاله عند الجبروت اسمي كرما عندي 21سنه في كلية اعلام مش بروح غير علي امتحانات اعرفكم علي جبروت عنده 31سنه اسمه سليم
كنت قاعده بعمل الفطار قبل ما يقوم و يبهدلني و طبعا مش انا لوحدي الي شغاله في البيت في داده سميحه بيحبها جدا و بيعاملها حلو لكن معايا انا اعوذ بالله
في ذلك الوقت فوقت من السرحان الي كنت في علي صوت داده سميحه
سميحه بخوف: يلا يا بنتي اعملي الفطار بسرعه كلها خمس دقايق و يكون نزل و ممكن يخرب الدنيا
كرما: خلاص خلصت اهو و هطلع الاكل و انا بطلع الاكل كان هو نزل وبص عليا بغضب
سليم بغضب: انتي لسه هتحطي الاكل
طلعت داده سميحه اتكلمت بخوف: معلش يابني اصل انا كنت قايله ليها علي كام حاجه تعملهم عشان كدا اتأخرت في عمل الفطار
سليم بص علي كرما بغضب الي بتحط الاكل وقعد ياكل
سليم بقرف: انتي يا بتاعه انتي تنضفي القصر كويس انهارده عشان في ضيوف جاين انهارده
كرما بخوف: حاضر
بليل وصل سليم البيت و معاه ضيوف
سليم بصوت عالي: انتي يا زفته يا كرما تعالي هنا
كرما خرجت بحرج من طريقته: نعم يا بيه
سليم: شوفي الباشا و المدام وبنته يشربه اي
فريده بطيبه: قهوه ساده يابنتي
ماهر: وانا كمان
منه ببرود: قهوه مظبوط
دخلت كرما المطبخ و هيا بتسب بأفظع الشتايم بسبب طريقة منه
كرما بصوت عالي بتريقه علي منه: قهوه مظبوط
في ذلك الوقت دخل سليم و سمعها و حاول يكتم ضحكته و وقف وراها واتكلم بهمس: وانا عايز قهوه اسبريسو... وووو يتبعع

لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.nogoom-elrewayat.com/2024/05/blog-post_212.html
اتجوزني
رحيم... نعم انتي مين وبتقولي ايه
.. بقولك اتجوزني مش انت كنت بتتكلم مع أهلك دلوقتي أن انت بتفكر في موضوع الجواز
رحيم... لا دا انتي شكلك مجنونه فعلا هو مافيش اي أمن ف ام الكافيه ده ولا ايه
.... هكون خدامة تحت رجلك هعمل كل حاجه انت عاوزها هغسل وهمسح واكنس وكل حاجه والله
رحيم... سيبي رجلي ابعدي عني انتي حد مسلطك عليا
..
هي ال هناك دي صح
رزق... ايوه هي ياحج
روح .... اوعي تسبني وانبي
رحيم... ياستي ابعدي عني ارجوكي
رزق... تعالي يابنت الكل* يابتاعت السكك
روح... ابعد عني شيل ايدك من عليا
الحج... انتي بتهربي من البلد وفكرك مش هجيبك ياروح والله لو مش علشان الدم ال بنا انا كنت دفنتك هنا
روح... دم ال بنا انت ليك عين تتكلم عن الدم ياعمي انت ظالم ومفتري وربنا عمره ما هيسيب حقي ابدا ياظالم
رزق يضربها ع وشها ب القلم جامد
رحيم.... بس بس بس انت بتعمل ايه
رزق.... وانت مين اصلا وبتعمل ايه معاها هنا
روح... دا جوزي اتجوزته ع سنة الله ورسوله اول لما جيت هنا
الحج.... هااار اهلك طين يابت ابراهيم والله ل ادفنك بيدي
رحيم... جوز مين
روح.... انت خلاص مالكش كلمة عليا ومش عاوزة اشوف وشك تاني وحقي وحق ابويا هاخده منك ومن حباب عنيك وهعرف اللبلد كلها عميلك الوس*خه بتاعتك ياااحج
رزق... يابت...
الأمن.... ايه الوش ده برا ياجماعه عيب كده
احنا اسفين يا مستر رحيم
لو سمحتم كلكم برا
روح... انا مراته ومش همشي من هنا
الأمن ..نعم
رحيم... سبوها

لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.nogoom-elrewayat.com/2024/05/blog-post_418.html
روح بفرحه: مححححمدددد وحشتني يا ابن الايه
محمد بفرحه: و انتي اكبر
صقر و هو يسحب ايديها من علي محمد
صقر بغضب: انتي ازي يامحترمه تحضني كده ردي
روح بعياط: د د دا م محمد
محمد: متعيطيش يا روح، انتا الي مين
صقر ببرود: انا جوزها انتا مين
محمد ببتسامه: انا ابن عمها ووفي اعتبار اخوها
صقر و قد خف من غيظو: تشرفنا
روح بدموع: ممكن اتكلم مع محمد لو سمحت
صقر بصرامه: لا
محمد: معلش هتكلم معاها شويه بس
صقر بغيظ: قولت لا
الحج حمدان: سبها يا ولدي مش اكده
صقر بغيظ: ماشي يابا
محمد اخد روح و اتجه اي البلكونه تحت نظرات صقر
محمد بضحك: شكلو بيغير
روح:....
محمد: روح روحتي فين
روح بتباه: ه اي كنت بتقول حاجه
محمد: احكي يا روح في اي
روح حكت لي محمد كل حاجه من اول ما اتجوزت صقر
محمد: اه فهمت
روح: تب اعمل اي
محمد: اسمعي.............
عند صقر
صقر بغيره: بيعملو اي كل دا
الحج حمدان بخبث: ابن عمها بقا يا صقر يا ولدي
روح و محمد رجعو و قعدو علي السفره
صقر بغيره: كنتو بتكلو كل دا في اي
سوزي بغيظ: وله يهمك يا حبيبي
صقر: جهزي الشنط هنمشي بكره الصبح
روح و هي تاكل و لم تنتبه له ولم ترد
العيله بتتضحك
يزن بضحك: روح
روح بتنباه: نعم
علي بضحك: منتش سمعه وله اي
روح: كنت بتقول حاجه يا ابيه
صقر بصدمه: ابيه
العيله ضحك كلها

لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.nogoom-elrewayat.com/2024/05/blog-post_92.html
يلا يبت اجهزي علشان العريس زمانو جاي
ابوس ايديك ياطنط انا مش عايزه اتجوزه هتجوزي
غصب عنك هو هدني اصرف عليكي لحد امتي
استوب اعرفكو بنفسي ( انا رنا عندي ١٨ سنه بابا وماما ماتو وسبوني عند عمي محجبه عيني رصاص شعري بني وغجري وبيضه وقصيرة مرات عمي رافضه اني اكمل تعليم بعد الثانوي مع اني جايبه مجموع حلو )
الي بتكلمني دي( مرات عمي سعاد مش بتحبني أو بمعني اصح مش بحبني علشان كانت بتغير من ماما عشان بابا كان بيحب ماما اوي )
(عمي احمد طيب اوي بس مش ليه كلمه طنط سعاد هيا الي بتقول يعمل اي وميملش اي مش يقدر يقولها لا )
(بنت عمي مها أقرب وحده ليا البيست بتاعتي عندها ١٩ سنه حققت حلمه ودخلت اعلام في سنه أولي بحكلها كل حاجه غير امها خالص عينها بني غامق قمحاويه مش قصيره ولا طويله محجبه )
بقلم مريم السيد
( جاسر المفروض جوزي أو الي هيبقا جوزي عندو ٢٥سنه
عصبي جدا بس طيب مع الي بيحبهم عينو بني فاتح عندو عضلات في كل حته في جسمه من الاخر كده مز حاجه كدة من اوربا عندو شركه أدوية ورثها من باباه )
(مروان صحاب جاسر واكتر من اخوات عندو ٢٥سنه قمحاوي فرفوش عكس جاسر )
(علي صحابهم عندو ٢٥سنه بيحب ميرا اخت جاسر وشغال ظابط )
(ميرا اخت جاسر عندها ٢٠ سنه وبتحب علي تانيه هندسه)
رنا: خلاص هنزل اشتغل بس بالله عليكي بلاش اتجوزو انا عمري مشفتو حته
سعاد: تخلصي دا هيعيشك في نعيم وهيعشنا معاكي اما انتي وش فقر بصحيح
رنا: بصوت عالي انتي عايزه تبعيني علشان الفلوس انتي حسبي الله ونعم الوكيل فيكي
قلم نزل علي وش رنا سعاد: انتي بتحسبني عليا طب اهو ونزلت فيها ضرب
رنا من كتر الضرب أغمي عليها
مها: خلاص ياماما هتموت في ايديك حرام عليكي هيا عملتلك ايه
بقلم مريم السيد
سعاد:انتي تسكتي خالص مش عارفه بتحملها ليه
مها: مش اهتمت لكلم مامتها وجريت علي رنا تفوقها رنا ردي عليا
سعاد: سبتها وخرجت انشالله تموت
رنا فاقت: اه
مها: انتي كويسه حسه بحاجه
رنا بعياط: جسمي بيوجعني هي ليه بتعمل معيا كده انا عمري معلت فيها حاجه وحشه
مها: معلش انتي عارفه انا بنتها بتعملني اسوء معامله يلا قومي خدي شور علشان تجهزي
رنا: انا مش عايزه
مها :هنعمل اي مش بيدنا حاجه انتي عارفه بابا مش يقدر يقول لماما لا
رنا:خالص ياحبيبتي هقوم اجهز
مها بحزن: وانا قوم اطلعلك لبس
بعد ساعتين
عمها دخل عليها وقالها يلا بحبيتي المأذون برا
طلعت وعينها دموعها مغرقه وشها اول ما طلعت
جاسر قال:.........

لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.nogoom-elrewayat.com/2024/05/blog-post_100.html
ي يا ماما البيت الحلو والكبير دا
دا بيت الباشا احمد يقلب ماما انا جبتك معيا علشان بس بتخافي تقعدي لوحدك وانا بقيت اخاف اسيبك لوحدك تاني بس ونبي يقلب ماما متطلعيش برا الاوضه علشا اكل عيشنا ميتقطعش
حاضر يا ماما دخلت ورد مع مامتها القصر.
ورد ورد انتي فين يبنتي نعم يماما كنتي فين مش انا قولتلك اوعي تطلعي برا المطبخ أو حد يشوفك
زهقت يا ماما من المطبخ دا
معلش يحبيبتي اقعدي هنا علشان محدش يزعق فينا بس
ورد بتافف حاضررر
عايده اعمليلي كبايه قهوه من فضلك
حاضر يا هانم
مين دي يا ماما دي مرات الباشا احمد ي ورد ست طيبه و سكره اويي هتحبيها
هروح اعمل القهوه اقعدي هنا ماشي
ممكن اقعد ف الجنينه شويه
بس يبنتي مش هخلي حد يشوفني ولله
ماشي بس تعالي بسرعه
حاضر
ورد كانت قاعده في الجنينه بتلعب خبطت في حد ايدا ايدا مين مين انتي يا سكر
انا انا و سابته و طلعت تجري
هشام مين دي هو بقي ف اطفال عندنا وانا معرفش
بعد بضعه ايام اتسحبت ورد في منتصف اليل علشان تطلع للجنينه فجاء لقيت حد مسكها يمامااااااا
هشام بس بس اسكتي وطي صوتك و أخدها للجنينه برا
مين انتي بقا و ازاي عايشه معنا هنا ومحدش يعرف
ورد بتلعثم وخوف و بدأت تعيط هشام اهدي اهدي بس متعيطش مش هعملك حاجه ولله بس قولي مين انتي
انا ورد بنت عايده الشغاله جيت مع ماما علشان مينفعش تسيبني في البيت لوحدي بعد ما بابا توفي
انتي بنت الداده عايده "ايوا
"طيب يستي متخفيش مش هقول لحد والحمدلله أن انا ال شوفتك
وعد مش هتقول لحد خالص "يستي وعد كلمتي واحده انا
ابتسمت له ورد و قالته وانت اسمك اي يا عموو
اردف هشام ضحكأ عموو ايي انا لسه صغير انتي عندك كام سنه
12سنه اممم انا اكبر منك ب6سنين يستي قوليلي هشام بس اتفقنا ؟ اممم حاضر همشي علشان ماما ابتسمت لها هشام بايي يا ورد
انتي في سنه كان بق ي ست ورد
انا أولي اعدادي وانت
وعلي كدا شاطره يا ورد انا تالته ثانوي يستيي
ايوا شاطره جدا في المدرسة الميس بتقولي يا دكتوره ورد
ابتسم هشام و قالها اجمل دكتوره ولله
اردفت ورد له ابتسامه جميله شكرا همشي انا علشان ماما
ورد و هشام بقيو صحاب و بقيو يتقابلو في الجنينه كل يوم بليل
تاني يوم الصبح استيقظت ورد علي صوت ولدتها اصحي يا ورد هتتاخري ع المدرسه حاضر يا ماما صحيت ورد و جهزت علشان تروحي المدرسه وهي طالعه اردف شخص بصوت عاليي اقفيييي عندك خافت ورد و وقفت لفيي وشك علياااا مين انتي انا انا ورد بنت عايده الشغاله اردف بصوت هادي تعالي يا ماما متخفيش و نادم ع عايده تعالي هنا دي بنتك عايده بخوف ايوا يا باشا طيب ليه مقولتيش انك هتجبيها معاكي الشغل خوفت من استاذ مهند ي باشا مهند ملهوش حكم في القصر دا ملكي انا وبعدين هو مسافر دلوقتي متخبيش بنتك تاني و خليها تلعب زي ما هي عايزه ابتسمت له عايده شكرا جدا يا باشا شكرا لحضرتك
الباشا احمد تعالي يا سكره انتي رايحه فين بقا
ورد رايحه المدرسه
اممم تعالي هوصلك معايا
عايده لا يا باشا دا كتير علينا هي بتروح لوحدها
نظر لها بأطراف عينه مش بحب اكرر كلامي مرتين هااا
ذهبت ورد مع الباشا احمد الي المدرسه
ورد بقيت تلعب و تتجول ف القصر بدون خوف
هشام ورد تعالي هنا

لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.nogoom-elrewayat.com/2024/05/blog-post_794.html
_الاسم ؟
حور عطية جادالله
_السن ؟
١٩
_عايزة جوزك عامل أزاى ؟
معنديش .. أنا .. بس مش عايزة فرق السن يبقى كبير أوى بينا ..
_امرك غريب يا آنسه حور ..
حور بامتعاض : غريب أزاى يعنى ..؟
_يعنى آنسة شابة و بتدور على عريس .. ، تكونيشى غلطتى مع... احمم .. يعنى دا كل إلى عايزاة ؟
حور : آه . . أنا مش طالبة كتير علشان عايزاة بسرعة .. البركة فيكى يا ست الخاطبة ..
_ضحكت و قالت : إن شاء الله .. نورتى ..
_فى منزل حور__
+أنتِ يا بت .. كنتى فين ؟! "نطقت بها زوجه شقيق حور ، زينة "
حور : ك كنت .. كنت بقضى شوية طلبات ..
زينة بحدة : طلبات أى دى إن شاء الله ؟ .. حد طلب منك تتسوقى ؟
حور .. رفعت إيدها بكيس فية شوية فاكهه و خضار .. : لا ...ا أنا حبيت أجيب من نفسى ..
ضر"بت زينة على صدرها و شهقت .. وهى تقترب من حور بصدمة : وجايبة كل دا منين ياختى ؟ .. قرصت ودنها بخشونة : سرقتى مين ؟!
حور بألم : والله م سرقت .. ا أنا كنت محو..
قبل أن تكمل .. كانت زينة نتشت منها الكيس .. و زقتها خلتها تخبط فى الجدار .. ثم قالت بشىء من القرف .. : عارفة لو لقيت محفظتى ولا محفظة اخوكى ناقصة جنية واحد هخلى عيشتك سواد يا حور .. امشى غورى من وشى ..
جرت حور إلى غرفتها .. ، قفلت الباب و بدأت تبكى .. ، مكنتش عارفة تعيط على إية ولا إية .. على أبوها و مامتها الى فارقوها فى سن صغير .. ولا أخوها إلى بيكرها و مقوى مراتة عليها . . ولا مستقبلها إلى راح لما أجبروها تسيب دراستها .. ولا .. ولا عريس الغفلة إلى مش عارفة هيبقى عامل أزاى .. بس . . أى حاجة بالنسبة ليها هتبقى احسن من وضع دلوقتى .. ، على الأقل هتبقى جاية من غريب لا عمرها شافته ولا عرفتة .. مش من اخوها الى من لحمها و دمها ..
مسحت دموعها .. لما تلقت رساله على موبايلها .. ، كانت من الخاطبة .. فتحت بسرعة ..
الخاطبة : حور .. فية عريس لقطة عندة ٢٥ سنة وعايز عروسة على وجه السرعة زيك لأسباب شخصية .. أنا قولتلة عليكى .. وهو موافق يقابلك .. هبعتلك صورتة وشوفى هتعملى أى ..
قبل ما الصورة تتبعت ، ارسلت حور تقول : أنا موافقة .. ياريت يبقى بكرة ..
#يتبع

لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.nogoom-elrewayat.com/2024/05/blog-post_734.html
عبد الرحمن بزعيق: مش قولتلكك مافيش زفت خروج ب البس دااا
جني بدموع: اشمعنا انا ماكل البنات بتلبس كداا
عبد الرحمن بعصبيه: وانا مالي ب البنااات التانيههه اتهببي ادخلي ومشوفش البس دا تاني عشان المره الجايه هتصرف تصرف ميعجبكيش
لتدخل جني غرفتها وهيا تبكي وجلس عبد الرحمن فوق الاريكه وهوا يدلك المنطقه التي بين حاجبيه وتاتي امه إليه
ام عبد الرحمن بحنيه: براحه عليها شويه ي حبيبي انتا عارف انها ملهاش غيرنا بعد ماخالتك اتوفت
عبد الرحمن بهدوء: حاضر ي امي بس انتي عارفه اني قولتلها مليون مره متخرجش كدا
مامتو تبطبت عليه بحنيه
ام عبد الرحمن بحنيه: ربنا يهديك قوم صالحها ي حبيبي
عبد الرحمن بهدوء: حاضر ي امي هقوم اهو
ليقف عبد الرحمن ويتجه لغرفه جني ويطرق الباب عده طرقات ولم ترد عليه وفتح الباب بهدوء تام ودخل جلس بجانبها علي السرير
عبد الرحمن بحنيه: متزعليش بس انتي عارفه اني قولتلك مليون مره متلبسيش كدا تاني
جني بدموع: بس انا كنت عايزه البس كدا
عبد الرحمن بصبر: مينفعش ي حببتي لازم تبقي محتشمه وانتي خارجه البسي الي انتي عيزاه ف البيت بره البيت خلي لبسك كويس و محتشم فهمتي
جني مسحت دموعها و ابتسمت ابتسامه صغيره
: ايوا فهمت
ليقبلها علي خدها ويقف ليخرج وقبل ان يخرج القا نظره عليا وجدهاا تنظر ل الأرض بكسوف ليبتسم ابتسامه صغيره ويخرج
ام عبد الرحمن بفضول: عملت اي ي حبيبي طمني
عبد الرحمن بهدوء: كل حاجه كويسه وفهمتها غلطها وهيا خلاص فهمت متقلقيش ي ست الكل
ليذهب ادهم الي غرفته و يغير ملابسه و هوا عاري الصدر لا يلبس اي شيء فقط بنطاال
كان متمدد فوق الفراش ومغمض العينين ليطرق الباب عده طرقات صغيره
عبد الرحمن: اتفضلي
لتدخل جني بهدوء ثم تنزل رأسها بخجل عندما راته عاري
جني بخجل: جبتلك القهوه و خالتي بتقولك نص ساعه و الأكل هيجهز
ثم تتوجه للخروج وقبل انا تخرج اوقفها صوت عبد الرحمن
عبد الرحمن: استني
لتقف وتنظر للارض
جني ب احراج: ن نعم في حاجه وقبل ان تلتف اليه حاصرها بين يديه عند الحائط وينظر لشفتيها برغبه ثم........... يتبع.

لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.nogoom-elrewayat.com/2024/05/blog-post_999.html
_انا عاوزة احضنك حضن كبير اد كدا ، قالتها جميله وهي مغمضه عنيها
قرب منها و باسها من خدها : احنا بنكبر ياجميله مش ماما فهمتك
بصتله بزعل : خلاص احضني و مش هقولها
ضحك هو بصوت عالي : اتفقنا بس دي اخر مرة
و قرب منها يحضنها بكل لطف و حنان
سحر دخلت فجأه : جميله مش قولنا عيب مينفعش
جميله بطفوله بريئه : ماما انا عندي ١١ سنه بس يعني مش كبيرة
مراد بجديه : خلاص يا سحر انتي مزودة الموضوع شوية
بصتله سحر بارف : بقولك ايه انت ملكش دعوة ببنتي يا مراد فاهم ، احمد ربنا انك عايش فوسطينا ، و اخدت جميله من أيديها و مشيت
فضل مراد باصص علي آل لا شئ ، لحد ما فجأه قام و لبس و فيه قرار ف دماغه لازم ينفذو بعد سنين طويله .
"مراد ابن عم جميله عمرو ٢٣ سنه ، اهلو متوفين و عايش مع عمه من وهو صغير و يعتبر هو الرباة ، مكملش تعليمه و وقف لحد الاعدادي ، و كل دا بسبب مرات عمه و أنها كانت مصممه أنه يشتغل و يساعد ف مصاريف البيت "
***************
جميله بضحكه صافيه : مراد انت بتحبني ؟
مراد : طبعا ياجميله وهو دا سؤال ؟
جميله : طب ممكن تفتح ايدك ؟
مراد بعدم فهم فتح أيديه و اديها لجميله
جميله حطيت ايديها علي ايدو : شايف ايدك كبيرة ازاي
مراد ضحك : عشان انتي لسه صغيرة
جميله قربت من ايد مراد و باستها : انا اتمنيت امنيه و بوست ايدك عشان الامنيه تلزق فيك
مراد بضحك اكتر : مين قالك الكلام دا ؟
جميله : صاحبتي
مراد شال جميله و بص للسما : لما بنحب نطلب حاجه بنطلبها من ربنا و مسك ايديها حطها علي أيديه ، اطلبي كل النفسك فيه و بصي للسما
جميله بصوت واطي : اتمني تفضل جمبي علي طول يا مراد
****************
"بعد ٨ سنين ، ف صباح يوم جديد "
جميله بضحك : صباح الخير ياماما ، فين مراد
سحر : نزل من بدري
جميله بزعل : مصحتنيش ليه
سحر : بت انتي ، ملكش دعوة بيه خالص
جميله بصتلها بشر : دا بعينك
و طلعت تجري علي اوضته تخبط
"مراد من جوا كان صاحي بس كان مستنيها كعادة كل يوم ، قام فتح و بدأ يمثل أنه لسه صاحي "
مراد بعصبيه : عاوزة ايه يجميله مش عارف انام
جميله : يامراد الساعه بقيت ١٠
مراد بصدمه : ايه دا بجد تصدقي ماخدش بالي ، طب يلا روحي سبيني البس
جميله فضلت واقفه مكانها بصاله
مراد : جميله بقولك روحي عاوز البس
جميله فضلت واقفه مبتنطقش
مراد و لسه بيكلم بص علي نفسه ف المرايا :....

لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.nogoom-elrewayat.com/2024/05/blog-post_638.html
الدكتور :جالك بنوتة عسولة
ادهم:طيب ومراتى عامله اي
الدكتور :قولتلك من الاول ان الحمل غلط عليها..
قاطعة ادهم بصوت حاد :مراتي عامله اي
عز:اهدي يا أدهم ان شاء الله هتكون كويسة بس بقا عشان ابنك ما يخافش دا لسة عنده 6 سنين وهيترعب
ادهم:يعني اي شايفني مضايق ويقول قولتلكم
عز:هى عامله اي يا دكتور
الدكتور :البقاء لله اتوفت حضرتك قولتلكم ان هي حامل وعندها كانسر بس مكنش هينفع ننزل البيبي عشان خطر عليها بس قولتكلكم هيبقى في خطر برضوا
عز:لا اله الا الله ربنا يصبرك يا ابني
ادهم دخل عندها بدون علم حد وقعد فضل يتكلم معاها
ادهم:ازاي يا مروة تسبيني كده وتمشي انتي وعدتيني لي انا بعشقك انا عملت كتير عشانك دا احنا بنحب بعض من الطفولة لي بستسبيني وحشتيني اوي يا مروة
الدكتور دخل وخرجة ومروة اندفنت
عدي اسبوع
في الفيلا
حنان:يا ابني مش هتشوف حتى بنتك
ادهم:انا بكرها هي السبب في موت حبيبتي
حنان:يا ابني حرام عليك وهي ذنبها اي دي مش بتبطل عياط انا مش عارفة اعمل اي؟
ادهم اتنهد هجبهلها دادة تهتم بيها ما تقلقيش
وبالفعل جاب داده وكان بيروح شغلة كان دكتور في الجامعة بيرجع البيت مش بيشوف بنته يسلم على ابوه ومامته ويلعب مع ابنه سامح وكان دايما بيهتم بسامح عكس ليار مش بيشوفها اصلا الا صدفة ويرجع اوضتة يقلب في صورة هو ومروة دايما زعلان
عدي حوالي خمس سنين وحالته النفسية بتسوء ولاسف اهله مش عارفين يعملوا اي وبنته بتكبر وهو مش بيتهم بيها ولا بيفكر يشوفها ومفيش غير سامح
في يوم كان قاعد في الصالون ودخلت بنته وكانت بتمشي براحة
ليار:بابا ممكن اسأل سؤال
ادهم:عايزه اي
ليار :انتي لي بتكرهني وفين ماما اصحابي في الحضانة عندهم وانا لا
ادهم اتنهد بحزن على كلامها

لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.nogoom-elrewayat.com/2024/05/blog-post_391.html