نجوم الروايات
49.6K subscribers
8 photos
1.1K links
قناة نجوم الروايات احدي قنوات التلجرام التابعة لإيچي لاين 💚✍🏻
Download Telegram
يا دوب لسه واصله من الجامعه ودخلت الشقه لقيت ريحة السمك ماليه الشقه ...يووووه والنبي يا ماما انا مش بحب السمك ...وانتى عارفه دا كويس..لقيت فجأة صوت جاى من ورايا وبيقول هتحبيه ...لفت وشي اشوف مين دا ...لقيت شاب طويل ووسيم وشعره ايه حاجه كدا تحفه اسود وناعم ..وقفت تنحت فى ملامحه ...ابتسم ليا......فانكسفت ..
انت مين يا أخ ...ومين دخلك بيتنا ...اوعى تكون حرامى ومش عارفه ليه افلام الاكشن اللى مأثرة فيا بقلم منال عباس...ولقيت نفسي بصوت ..بصوت عالى ..حرامى ....حرامى
لقيته فجأة قرب منى وحط أيده على بوقي ....هش فضحتينا منك لله ....
نسيت اعرفكم بنفسي ...
انا سلمى فى كليه تجارة وإدارة الأعمال جامعه حلوان عندى 22 سنه فى اخر سنه ... شكلى الحمد لله حلو جمال رباني ..ورثته عن تيته مامت بابا ...بيقولوا عليا مجنونه شويه ...بس اعمل ايه افلام الخيال العلمي والاكشن ولا الروايات مجننانى ..وبحبها اوووى ...هتعرفونى اكتر مع الاحداث
نرجع للواد المز اللى فى بيتنا دا
سلمى بصعوبه وهو حاطط أيده لسه على بوقها : ما تقول انت مين وفين ماما ...اوعى تكون ق*ت*ل*ت*ها وبدأت فى البكاء ...
حازم بضحك : يخربيت دماغك ....دا انتى طلعتى زى ما بيقولوا ..وبعد ايده عنها ...ولف وشها لوشه وسرح فى عينيها ولا الحسنه اللى قرب شفايفها خلاه هو كمان ساكت ...
بعدت عنه ما هو المنظر مش طبيعي لو حد شافنى كدا مع اللى ق*ت*ل أمى
سلمى : حرام عليك هى عملت ليك ايه علشان ت"ق*ت*ل*ه*ا. دا حتى ماما طيبه وحنينه ...ولو كنت مزنوق ومحتاجين قرشين كانت ساعدتك ...منك لله ...خليتنى يتيمه اب وام ...ما بقاش ليا حد تانى فى الدنيا ...بقلم منال عباس هعيش لمين ..بعد كدا ...وفضلت انوح على اللى هيجرا ليا ..وهو واقف مبتسم ما اعرفش على ايه ...ما سكتش ...غير لما سمعت صوت ماما جاى من برا الشقه ...وبتقول لواحده معاها ...من بكرة الشقه هتكون جاهزة أن شاء الله
ويلا بقي الغدا جاهز وزمان سلمى رحعت من الجامعه ..
جريت على ماما احضنها وانا لسه بعيط
سلمى : ماما حنان حبيبتي ..الحمد لله انك لسه عايشه ...ولقيت الست اللى مع ماما ..بتقول
كريمه : بسم الله ما شاء الله ...ايه الجمال دا كله وبتبص للشاب اللى واقف وتشاور عليا ...
حنان : مالك يا سلمى ..وغمزت ليا انى أهدى واعقل شويه ..
ماما حنان : سلمى على طنط ام حازم
مديت ايدى علشان اسلم عليها لقيتها شدتنى لحضنها وحضنتنى ..الحقيقه حضنها كان حنين زى حضن ماما ...
ماما : احنا هنقف ولا ايه اتفضلوا استريحوا وانتى يا سلمى ..تعالى معايا المطبخ نحط الغدا ...
مشيت ورا ماما وانا بسألها ..مين الناس دووول يا نونه ...
ماما حنان : دووول جيرانا اللى كانوا ساكنين فوق ...من يوم ما عمك أبو حازم م*ا*ت والست كريمه اخدت حازم وسافرت وانقطعت اخبارهم ... ودلوقتي رجعوا وبتقول هيستقروا خلاص هنا ..علشان شغل ابنها ...يلا بقي روحى جهزى السفرة على ما اخلص السلطه ...
سلمى : انتى يا ماما عارفه انى مش بحب السمك ...
حنان : يا بت اخلصى ..الناس قاعدة برا ...ثم إن حازم ربنا يحميه هو اللى صمم ما اتعبش نفسي فى عمل الاكل ...ونزل جاب السمك
سلمى : طب ليه ماكنوش بيزورونا
حنان : وبعدين يا سلمى اخلصى ..
روحت اجهز ترابيزة السفرة وبفرش المفرش ...وبحط الاطباق برفع عينى لقيت اللى اسمع حازم دا مركز معايا ..انكسفت ودورت وشي بسرعه
وروحت عند ماما اساعدها ...وخلاص حطينا كل الاكل ....
قعدت ماما وقعدت جنبها وقعد حازم قصادى ومامته جنبه ...

لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.nogoom-elrewayat.com/2024/05/blog-post_99.html
تبدأ روايتنا في مدرسه من المدارس الخاصه الثانويه لتعليم البنات
خاصه في فصل من فصول الإمتحانات كان في بنتت وكانت متوتره
جدا كانت قاعده في اخر الصف
وكانت بتبص في ورقه الاسئله وتقريبا مش عارفه تحل اي حاجه
بطله قصتنا هي بنت جميله جدا اسمها حور بشرتها بيضه وعيونها واسعه تميل الي الزرقه وقوام رشيق ومتوسطة في الطول رقيقه وجذابه الي حد الجنون
٠ بمعنى جمالها ملفت للنظر جدا 💞 وهنعرف الباقي عنها لما ندخل في أحداث القصه كانت قاعده متوتره جدا ووشها باين عليه التعب جدا اتنهدت وقالت في نفسها وبعدين بقا انا مش فاهمه اي حاجه خالص في الورقه دي اعمل ايه الله يسامحك يا سوسن معنديش حل غير كده بقااا ربنا يستر
في الممر الخاص بالمدرسه كا بيمر شاب في أواخر العشرينات وهو ده بطل قصتنا يلا نتعرف عليه اسمه كرم
هو طويل وشعره اسود طويل ونازل على وشه بعض الخصلات وعيونه عسليه وسيم جداا كل البنات في المدرسه بتتجنن لما تشوفه وفتي احلام كل بنت بتشوفه بس هوا طبعا مش في دماغه اي حد من البنات
كان بيمر على لجان الامتحانات في هدوءه المعتاد فجأه بعد ما مشي خطوتين رجع لورا خطوه ولمح بنت في آخر الصف
دخل الفصل وهو حاطط ايده في جيبه وراح بهدوء لعندها ووقف جمبها وحط ايده على ورقه الامتحان بتاعتها
اتخضت حور جدا وبرقت عنيها وبلعت ريقها بصعوبه وقلبها كان هيقف
كرم بهدوء انتي بتعملي ايه بقااا
حور كانت بتتنفس بصعوبه ومش قادره تتكلم مرفعتش وشها خالص له
وقالت اانا انا مش بعمل حاجه
كرم لسه مشفش وشها لانه بيكلما من جمب اخد ورقه الامتحان وقالها تعالي ورايا
حور جتلها صدمه لما سمعته بيقول كده
قامت ومش قادره تمشي من الصدمه والخضه في نفس الوقت وهي بتلعن نفسها انها سمعت كلام اختها خرجت من الفصل ومشت وراه ودخل اوضه صغيره وفيها مكتب صغير
حور واقفه على باب الاوضه وبتفرك في صوابعها وبتبص في الأرض
كرم بيبص في ورقه الامتحان بتاعتها ومديها ضهره وقال ادخلي واقفلي الباب
دخلت حور بخطوات بطيئه وثقيله وقفلت الباب
قعد كرم على كرسي المكتب وقال اسمك حور
رفعت حور وشها وحست من نبره صوته انه محترم وهادى ومش هيأذيها
بصت له ولسه هتتكلم برقت عنيها وانفاسها علت وقلبها فضل يدق جامد
وقالت في نفسها ايه ده دا حلو اوي اوي يعني ولسه هتتكلم الكلام راح من دماغها وسرحت في وشه الوسيم وخصلات شعره اللي نازله علي عينه 😇😇
ساب الورقه من ايده ورفع وشه علشان يكلمها عينه جت في عنيها سكت فجأه وقام من على الكرسي وحط ايده في جيبه وفضل يبصلها وعنيه بتلمع وقال في نفسه معقول الحلاوه دي دي حلوه اوي لاء وعنيها يالهوي عليها تجنن رقيقه قوي
لف حواليها وقف وسند برجله على الكرسي قدام المكتب وضحك ضحكة بجمب بؤه ورفع راسه بابتسامه رجوليه وبصلها وقال اسمك حور صح
هزت راسها بمعنى اه
اتنهد لانه كان عايز يسمع صوتها وقال طب قوليلي انتي كنت بتعملي ايه بقااا
حور بلعت ريقها وقالت ها لااالا مش كنت بعمل حاجه خالص
ابتسم على براءتها الجميله وقال بجد طب أحلفي كده
حور ها احلف ليه وبصت في الأرض
كرم أحلفي انك مش كنتي بتغشي مثلا
حور لا لا لا خالص واغش ليه
كرم نزل رجله من على الكرسي ووقف قدامها مباشرة ونزل شويه لمستوها وقال على فكره انا شفتك اوعي تكدبي عليا احسن ازعل وانا زعلي وحش مش عايزك تجربيه
حور رمشت بعيونها وعضت على شفايفها وفركت في صوابعها
كرم حس انه بيتفس بصعوبه لما شافها وهي بتعمل كده وقال في نفسه
لا انا مقدرش على كده دي بتعمل ايه دي كده حرام انا بشر مش كفايه انك زي القمر وعيونك تجنن لاء وشفايفك اللي زي الفراوله دي عايزه 💋💋💋
،، اه اوعوا تفهموني صح هو قصده كده،،
فاق على كلامها وهي بتقول انا ممكن ارجع الامتحان بعد اذنك ها
كرم ها ترجعي ازاي هو انتي برضه مش كنتي بتغشي ولا انا غلطان وابتسم بمكر
رفعت وشها وبصت في عنيه وبرقت وقالت لا لا هااا سرحت في عنيه وقالت في نفسها
يخربيتك حلو اوي

لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.nogoom-elrewayat.com/2024/05/blog-post_14.html
في احد الأحياء المتوسطة الذي تسكن فيه بطلتنا
تستيقظ من نومها على صوت هاتفها الذي يعلن عن مزعجة منذ ساعة
تفتح عينيها الفيروزيه التي تحاط برموش كثيفة وهي تجيب علي الهاتف بنعااس
مليكة بدون النظر: الو مين
لتستمع الي ذلك الإعصار الذي يصيح
الووو ياازفته انتي لسه نايمه لحد دلوقتي انتي مش عارفه ان عندنا سكشن بدري والدكتور رزل ومبيدخلش حد بعدو قومي يلاااا هيسلمنا الورق قومي
مليكه بصدمه وهي تنظر الي الساعة
ينهااار اسود الدكتور الورق المحاضرة مااامااااا وتقفل الفون في وجهه صبااا
صبااا وهي تنظر الي الهاتف بصدمه : المجنونه قفلت في وشي ماشي يامليكه الك*لب لازم اوريكي
لنترك صبااا في حالها وهي تتوعد لها
مليكه بصياااح : ماامااا يا ام محمود
ازاي متصحنيش بدري هااا مش انا قولتلك ان المحااضرة مهمه
ماما مليكه ( مياده ) تقول بحنان: ازاي يا بنتي وانتي اصلا قيلالي انها يوم التلات مش النهاردة الحد
كانت مليكه تلف الاوضه بتوتر لحد ما رجليها اتخبطت في السرير قعدت على الارض تتوجع
مليكه بنباااح: اه ي صابعي يلي ضاااع ي خراابي كلو من اس المصايب صبا كنت صغير ياااصبعي مكنش يومك
لتتركها والدتها وهي تضرب كف علي كف وتدعي لهم بالهدايا
لتقول: ربنا يهديكم وآلله مجانين
اما مليكه كانت تستحلف لصباااا
______________________
في مكان آخر
في احد الأحياء الراقيه نجد قصر أقصي مايقال عنه انو قطعة من الجنه قصر ملكي غايه في الجمال يوجد حوله حراسه كتيرة
( ولكن مهلا يا سادة لا يغرنا هذا المنظر انه مثل الجح*يم لاصحابه )
في غرفة بطلنا الوسيم تطرق الخادمه الباب ليسمح للطارق للدخول
الخادمة بخوف شديد : رعد بيه عتمان بيه بيقول لحضرتك انزل الفطار جاهز
ليفتح هذا الوسيم عيناه العسليتان الذي يتحولان الي البني القاتم مثل لون البندق
رعد بغضب وهو يصيح: مش انا قولت محدش يصحيني ولا يدخل الاوضه الا لما يبقي لأمر مهم ولا لا
لترد برعب وهي تناجي ربها بالنجاه : حصل بس والله عتمان بيه هوا ال أمرني وانا عبد المأمور
رعد بغضب : بررره وقوليلو مش نااازل غير لما اعووز فاهمه
لتؤميء برأسها وهي تخرج لتتنفس الصعداء وكان أنفاسها كانت محبوسة لتتزل
لتقول لذلك الرجل الشديد الذي يجلس بوقار وكبرياء وله هيبه نعم لما لا فهو عتمان الشافعي من اغني رجال الأعمال في العالم يمتلك من العمر ٥٥عاما شديد الوسامه رغم سنه
له بعض الخصل البيضاء في شعره البني تزيده وقار يمتلك عينان بنيتان وجسد رياضي يحافظ عليه بممارسة الرياضه
لتقول الخادمه وهي اضع نظرها في الارض باحترام: رعد بيه زعق يا فندم وبيقول لحضرتك مش هينزل غير لمايعوز
لينظر بغضب ليشير ليها بيديه

لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.nogoom-elrewayat.com/2024/05/blog-post_87.html
إزاي خطيبتك تعمل كدة ؟ هو أنا عزماها تيجي تأكل
هى وعيلتها وتمشي؟ مش المفروض كانت تساعدني؟
على الأقل تعمل مع أخواتك البنات!
قال بدهشة: يا ماما ايه اللى أنتِ بتقوليه ده هو أحنا عازمينهم علشان يعملوا فى بيتنا دول ضيوف!
قالت والدته بتوبيخ: طب بطل كلام تافه، ضيوف ايه مش دى خطيبتك والمفروض كانت تقوم تعمل معايا وتخدمني كمان بدل ما تقعد مكانها و تتفرج عليا.
جلست مكانها و أكملت بغيظ: دى حتى قعدت ولا شالت كوباية من مكانها هى و أمها مش كانوا يخلوا عندهم دم يعنى.
تنهد بضيق من والدته وقال: ماما هو إحنا لو روحنا عندهم معزومين أنتِ هتعملي حاجة معاهم ولا المفروض أنتِ ضيفة تقعدي؟ هى خطيبتى مش مراتى علشان نبدأ جدال ومشاكل على حاجات تافهة زى دى .
نهض وغادر أمام دهشتها أما هى بقيت تهمس لنفسها بغيظ شديد: يعنى دلوقتى مش معايا حق يا حمزة بس ماشى أنا هوري البنت دى اللى تجرأت تقويك عليا
هى فاكرة أنه أنا خدامة عندها لا ده هى اللى خدامة عندى
وأنا هعرفها مقامها كويس أوى.
نهضت وأحضرت هاتفها ثم اتصلت بخطيبة حمزة(وئام).
استقبلت وئام اتصالها بترحاب كبير: ازيك يا طنط عاملة إيه؟
تحدثت والدة حمزة بجفاء: كويسة المهم كنت عايزة أتكلم معاكِ فى موضوع.
استغربت وئام من حديثها البارد معها وقالت بتوجس: نعم يا طنط؟
والدة حمزة بنبرة شديدة: طبعا يا وئام أنتِ بنت متربية بس أنا حبيت أكلمك فى موضوع ضايقني منك أوى وطبعا أنتِ مش عايزاني أزعل منك واخبي عليكِ.
وئام بقلق: لا طبعا يا طنط بس أنا زعلتك فى ايه؟
والدة حمزة بلؤم: يا حبيبتى مش عيب كدة أكون فى سن مامتك وأنتِ قاعدة عندى فى البيت يوم العزومة حتى مقومتيش تساعديني ولا تعملي مكانى، ده أنا قولت حتى أنك هتقعديني ومش هعمل حاجة خالص ولا حتى قومتي ساعدتي أخوات خطيبك.
تفاجأت وئام من حديثها:. ااا أنا مفكرتش كدة يا طنط إحنا كنا معزومين عند حضرتك ك ضيوف لو أنا كنت زوجة حمزة طبعا مكنتش هخليكِ تعملي حاجة.
قالت والدة حمزة بغيظ: والله ده ايه الكلام اللى ميدخلش عقل ده أنتِ خطيبة أبني من مقام مراته، تيجي أنتِ وحتى أمك محدش فيكم يقوم يغسل طبق ولا يكنس مكانه ده أنا قولت انك عيلة صغيرة مش عارفة الأصول أمك كمان مش عارفة ؟
قالت وئام بحزم: لو سمحتِ يا طنط مفيش داعى للغلط فيا ولا فى ماما واللى حضرتك بتقوليه ده مجاش فى بالنا أنا خطيبة حمزة بس و .....
قاطعتها بغضب: بس مش عايزة أسمع منك حاجة أنا قولت أكلمك اعقلك كدة بس أنتِ مبتفهميش شكلك ولا حتى فى الأصول ولا الأدب وأنا غلطانة أنى قولت افهمك غلطك.
ثم أغلقت فى وجهها الهاتف بينما وئام مازلت تستوعب حديثها بدهشة و ذهول كبيرين، تنفسها السريع يدل على غضبها و ضيقها مما حدث، لم تتوقع هذا منها أبدا طالما أحبتها و اعتبرتها من مقام والدتها منذ خطبتها لحمزة وهى أيضا لم يظهر منها شئ واضح قبل اليوم فماذا يعني ما قالته وفعلته اليوم؟
ظل التفكير مسيطر عليها طوال اليوم بضيق وترددت فى أن تطلع والدتها أم لا ولكنها لم ترغب فى مضايقتها.
كانت تجلس فى غرفتها حين دلفت والدتها بسرعة تخبرها بقدوم والدة حمزة إليهم.
أسرعت ترتدى حجابها و تخرج من غرفتها إليها رغم ما قالته لها على الهاتف فقد أبتسمت لها بلطف ظنا منها أنها هنا لتوضح موقفها وما حدث على الهاتف.
قالت وئام بلطف: أهلا يا طنط ايه المفاجأة الحلوة دى،
تشربي إيه؟
قالت والدة حمزة بجمود: أنا مش جاية أشرب ولا أضايف
أنا جاية لحاجة مهمة بس علشان الموضوع ده يخلص.
عقدت حاجبيها بإستغراب: موضوع إيه؟ هو فى إيه؟
نظرت لها والدة حمزة بازدراء: أنا جاية أخد شبكة أبني وكل حاجة جايبها ليكِ هدية، حمزة بيقولك كل شئ قسمة ونصيب هو عايز يفسخ الخطوبة دى !

لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.nogoom-elrewayat.com/2024/05/blog-post_30.html
ياسين بتوهان: انتى مين
مي بخجل شديد: ياسين مينفعش كده انا هرجع اعيش مع عمى طول ما انت كده
ياسين بعصبيه شديده: عاجبك معاذ ولا ايه وعايزه تروحيله تانى
مى بضيق: كم مره اقولك انه زي اخويا افهم بقى
بتكمل بخجل شديد: اه انت لسه قاعد ليه اخرج برههه
ياسين بجراه: امال كانت فين الحلاوه دى كلها ده انا الطفل ولله
مى ببكاء من شده خجلها: ولله بجد اروح اعيش مع عمى
ياسين بضيق: خارج اهو
بيخرج من الاوضه بزهق بيلاقى امه ف وشه
مامت ياسين: ايه ي حبيبى مى نامت
ياسين بتوتر اخفاه: اه بتنام جوه اهى انا كنت بشوفها بس كانت فيه حاجه واقفه معاها ف الكيميا
مامت ياسين: طيب روح ريح انت وانا هروح اشوفها
ياسين بسرعه: لاااا انتى لسه جايه من بره ارتاحى انتى هى زمانها نامت
مامت ياسين باستغراب: ي بنى اشوفها يمكن عايزه حاجه
ياسين بمحاوله اقناعها: لااااا ي حجه روحى نامى انتى بس هى مبقتش طفله
ياسين ف نفسه: مبقتش طفله خالص
مامت ياسين بنوم: طيب ي حبيبى تصبح ع خير
بتدخل تنام وياسين بيفضل واقف مكانه عنده رغبه قويه انه يدخل يشوفها بحجه انه يعتزرلها
بينفض الفكره دى من دماغه وبيروح يشرب سجاير ف الجنينه
عند مى
مى بتوتر: يلهوى هوا ازاى شافنى كده اوريله وشى ازاى تانى دلوقتى انا هنام واسيبها زى ماتيجى تيجى
بتحاول تنام ولكن مش بتقدر
مى ف نفسها: اطلع اشرب اكيد هوا نام عشان شغله
بتروح المطبخ بتجيب ميه بس وهى طالعه بتسمع صوت ف الجنينه
مى باستغراب مين دلوقتى بره
تطلع بحذر تشوف مين بره
مى بصدمه: ايه ده!
يتبع.....

لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.nogoom-elrewayat.com/2024/05/blog-post_76.html
كانو يجلسون جميعا فقال صفوان كبير عائله المنشاوي
أنا النهارده جمعتكو أهنيه عشان اعرفك انك هتتچوز يا اسد
رد اسد بعصبيه قائلا وه عافيه هو اياااك الجواز ي ابوي
قام صفوان وخبط بالعصاه علي الارض هتعصاني اياك ايوه وهتتچوز بنت عمك هتاچي من مصر علي أهنه
رد اسد بصدمه اكبر هتچوزني بالعافيه وكمان بنت البندر
رد صفوان قائلا لحمنا ودمنا امال عايزني اسيبها مع امها اياك كل يوم مع راچل شكل والبت تجبلنا العار
اسد لسه هيتكلم
صفوان قال الكلام خلص
وذهب الي مكتبه وترك اسد الدار بأكمله
دخلت ورائه سعديه وقالت بغل وكره هتچوز ابني بنت البندر 
صفوان قال بعصبيه هتعصيني ولا اي ومتنسيش انها بنت اخوي
ردت سعديه بزعيق اه نسيت بنت المحروس صاينه اللي راح اتچوز من مصر ومرضيش يتجوز من اهنه وعصاكو
قال صفوان بحسم خلص الكلام ولو هتعلي حسك عليا مره تانيه مش هيحصل خير همليني دلوج
وخرجت سعديه وهي تغل من داخلها فهي تكره أخاه كثيرا وتكره سلفتها
في القاهره كانت تلم ثيابها وتستعد للذهاب وودعت أمها وذهبت
في الصعيد
دخل اسد الدار وجد جده يجلس
قال صفوان بحسم مروحتش جبت اللي هتكون مرتك يعني
قال اسد معلش وبعدين لحجت جت عاد ثم اكمل بسخريه ولا ما صدجت عشان الفلوس مفكره هتضحك عليا زي امها ضحكت علي عمي
قام صفوان وضربه بالقلم وقال له عشان تبقي تطول لسانك تاني هتفضل جاعد معانا لحد ما بت عمك توصل اهنيه وهتستجبلها معانا وهتعاملها حلو
اسد قال حاضر ي ابوي وقال ف سره ايامك سوده معايا انتي اللي جبتي لنفسك
جاء المساء ودخلت ابنت عمه وكانت الصدمة صدم الجميع😱😱
اعذروني فاللغه الصعيديه علي قدي 😂😂

لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.nogoom-elrewayat.com/2024/05/blog-post_86.html
في إحدى مدن الصعيد
"أنا اتجوز طفلة يا جدي زياد الهواري يتجوز طفلة من قِلة البنات يعني
'دي بت خالك ويتيمه يا ولدي وملهاش غيرنا
" دي طفلة وعندها 16 سنة وانا عندي 27 سنة فرق كبير بيني وبينها
'خلص الكلام يا زين دخلتك عليها الليلة دي روح جهز حالك يلا
"اسمعني يا جدي انـ....
'يا صفية، انتي يا بت يـ صفية
-ايوه يا سيدي
'اطلعي فوق قولي للست نادية تجهز العروسة
-حاضر يا سيدي
" نفخ زين بغضب وخرج من غرفة المكتب وغادر المنزل
تحدث الجد قائلاً:
'واخدة واحدة هترجع زي الأول يا زين يا ولدي
بقلمي نورا محمد
صعدت صفية لتُخبر نادية بتجهيز الطفلة لحفلة زواجها
في غرفة زهرة
صفية بهدوء: ست نادية البيه الكبير بيقولك جهزتي الست زهرة علشان دخلتها الليلة
تحدثت نادية بهدوء وأومات لها بالموافقة وغادرت صفية الغرفة، ذهبت ناظية وجلسن بجانب زهرة وتحدثت لها بحب
نادية: زهرة يـ حببتي اللي يقولك عليه زين ولدي تعمليه بالحرف الواحد فاهماني يابنتي
أومأت زهرة رأسها بفرحة ولا تدري ماذا يحدث حولها
في الليل، تم عقد القرآن وأصحبت زهرة زوجة رجل الأعمال الكبير زين الهواري، ضعد إلي غرفته ووجدها جالسة بفستانها الأبيض البسيط ذهب إليها وجلس أمامها بهدوء وتحدث إليها قائلاً:
زين: تعرفي يا زهرة انتِ صعبانة عليا أوي أبوكي سابك ورماكِ وراح اتجوز وأمك ملحقتش تشوفك وماــ تت يوم الولادة وجيتي هنا وعيشتيمعانا ونورتي البيت كله بس مكنتش أتخيل انڪ هتبقي مراتي يا زهرة، أوعدڪ اني هكون ليكِ أب وزوج وهساعدڪ تكملي علامك وتدخلي الكلية اللي نفسڪ فيها وتبقي مهندسة كبيرة دا وعدي ليكِ يا بنت عمي
بكت زهرة بفرحة عند سماعها هذا الحديث وابتسمت له قائلة :
بجد يا زين أنا مش عارفة اشكرك ازاي انا بحبك أوي يا زين بحبك اوي
زين بإبتسامه: وأنا كمان بحبك ياقلب زين. يلا بقا نقوم ناكل علشان ننام عندي ليكِ مفجأة جميلة هتعجبڪ اوي
زهرة: بجد يا زين طب قولي اي هي يلاا يا زين اي هي
ضحك زين: مانا لو قولتلك مش هتبقى مفجأة قومي غيري فستانك دا عندك الهدوم جوا الدولاب، ذهبت زهرة لتغيير ملابسها وعقدت حاحبيها عندما فتحت خزنة الملابس وجدتها كلها بيجامات كارتونية اخدت واحدة منها ودلفت للحمام
في الخارج يجلس زين يبفكر فيما حدت منذو ساعات قليلة
*زين يا بني انت لازم تتجوز زهرة بنت عمك في اسرع وقت ابوها حالف لياخدها ويجوزها لإبن مراته الجديدة ومفيش غيرك هيقدر يقفله وافق يابني علشان خاطر ابوك الله يرحمه
_وانا موافق بس هخادها وأرجع القاهرة
*ربنا يسعدك ياولدي
فاق من شروده علي صوتها الناعم نظر إليها بإبتسامه واسعة وذهب إليها ووقف أمامها
توترت كتيراً من قربه لها ونظرت للأسفل فا أمسك ووجها بيديه وتحدث إليها قائلا:
'متتكسفيش مني يا زهرة دا جوزك محدش غريب
"زهرة بتوتر: ززين ابعد شـ... شويه
'زين: متخافيش مني مش هقربلك غير برضاكِ يا زهرة، بس عايزك تعرفي انك هتفضلي علي ذمتي لحد م أمــ... وت أوعدك هتخليكِ تحقق كل أحلامك شاوري انتي بس
زهرة بدموع: زين عايزة انام في حضنك ممكن!!
نظر لها لوهلة ماذا؟؟ ماذا قالت؟! هل هي طلبت ان أحتضنها؟؟ بالطبع نعم فهي أصحبت زوجتي وإبنتي الصغيرة المدلله
وأخذها بأحضانه ووضعها بالفراش وأنزلها برفق وذهب لتغيير بدلته السوداء واتردى ملابس النوم ودلف للنوم واخذها بين أحضانه ودفن وجهه برقبتها يشتم رائحة عطرها توترت من حركته وتحدثت بصوت خافت:
" زين
'ششش نامي يا زهرة متخافيش مش هقربلك
همست بنفس الهدوء:
"زين عايزة اقولك حاجة
'قولي
" أنا .......
نظر لها زين بغضب و.......

لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.nogoom-elrewayat.com/2024/05/blog-post_89.html
رحمه :بدر انا بحبك
بدر :هههههههههه أنتي بتقولي ايه يا رحمه
رحمه : بقولك بحبك يابدر وبغير لاما بشوفك بتضحك وتهزر مع شروق و
بدر : بيضربها بالقلم وبيكمل بغضب انتي اتجننتي صح اي الهبل الي انتي بتقوليه دا انتي مستوعبه بتقولي ايه طفله زيك تقول كدا ازاي ههههههههههه لاء وكمان بتغير عليا من مراتي والله كويس اوي يا أستاذة رحمه انتي عارفه انا عندي كام سنة دا انا اكبر منك بعمر انتي ازاي قولتي كدا افهم بس .
انا اسمي رحمه 18سنه والدي ووالدتي متوفيين معنديش اخوات حاليا عايشه مع بدر 36سنه متجوز شروق وعندهم بنوته صغيرة اسمها ريم.
رحمه : ايوه يا بدر عارفه انك اكبر مني بس الحب عمره ماكان بالسن خالص
بدر :بغضب اسمعي يا رحمه انا بالنسبالك عمو بدر بس ومراتي هاااا حطي الف خط تحتها مراتي شروق بالنسبالك اسمها طنط شروق احنا الاتنين اكبر منك مش هسمحلك تتجاوزي حدودك معانا بعد كدا انتي فاهمه كلامي صح ويلا بقا اقعدي خلصي شوفي بتعملي اي عشان عندك كلية بكرا والكلام الي قولته انتي فهماه كويس انا بحب مراتي فاهمه
رحمه : بتقرب من بدر بتحب شروق بس بتحبني انا كمان
بدر :زي بنتي ريم عارفه ريم طبعا هي اصغر منك بس فيها عقل اكتر منك انتي موجوده هنا لانك زي ريم وانا قدمتلك ف الكلية عشان عارف انك نفسك تكملي تعليم فوقي لنفسك يا رحمه وشيلي الكلام دا من دماغك والي قولتيه هعتبره محصلش فاهمه وبيسبها ويمشي
ف أوضه بدر
شروق : مالك يا حبيبي بتقفل الباب بعصبيه ليه ف حاجة
بدر : بيقرب من شروق لاء ابدا يا روحي وبيحضنها
شروق : باستغراب مالك يا بدر ف اي
بدر : مفيش حاجة يا حبيبتي عايز افضل ف حضنك شوية
شروق : بدر انت فيك حاجه حاسه انك متغير قولي مالك
بدر : بعصبيه يووووووو قولتلك مفيش حاجة انتي مدايقه اني قريب منك
شروق : لاء ابدا يا بدر أنا آسفه مقصدتش ادايقك
بدر : انا إلي آسف يا شروق مكنش لازم اتعصب عليكى وبينام ف حضنها
تاني يوم
ريم : بابا
بدر : صباح الخير يا قلب بابا
ريم : بتحضنه صباح الخير
شروق : سبيلي شويه يا ريم دا جوزي برضو وبتحط الفطار علي الترابيزا وبتروح ناحيه بدر صباح الخير  ف الوقت دا رحمه بتطلع
بدر : بيقرب من شروق صباح الفل والياسمين وبيطبع بوسه علي خدها
شروق : بكسوف بدر عيب كدا البنات
بدر : عيب اي أنا ببوس مراتي هو انا عملت حاجة غلط
شروق :مش قدام البنات كدا
بدر :حاضر
رحمه : صباح الخير
شروق وريم : صباح الخير
بدر : يلا ناكل

لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.nogoom-elrewayat.com/2024/05/blog-post_75.html
كانت نائمه في سرير المستشفى بفستان زفافها الأبيض فتحت عنيها بتعب وجدت كل شيء حوليها بالون الأبيض والمحليل متعلقه لم تتذكر سوا الخنـ اقه التي قامت بين شقيقها واخت زوجها بسبب محولة التحـ رش بها وأنها لم تتذكر شئ أخر نظرة إلى زوجها اللي قرب عليها اول ما فاقت وبكت
وقف أمامها بحد: مفيش داعي للعياط اخوكي وخد جزاته  والبوليس جه خده أمبارح
اتكلمت وسط بكائها وهي مصدومه من تهور أخيها: أنا اسفه على اللي حصل
انحنا بضهره شئ بسيط وقال بحد: ورحمة ابويا وابوكي لا أخليه يتـ رابه التـ ربيه اللي أبوكي معرفش يـ ربهاله وهخليه يندم على اللي عمله فيكي أنتي أو أختي
هزت رأسها بلا وهي ما زلة تبكي قطع حدثهم دخول الممرضه: دكتور كريم انا جايه اسحب عينة د" م من المدام علشان نعرف سبب الأغماء
شاورلها بصمت قربت الممرضه عليها سحبت العينه وخرجت
غمضت مليكه عنيها بتعب: هخرج امتا
: لما المحلول يخلص
فتحت عنيها نظرة إلى المحلول ورجعت غمضت عنيها بحزن بعد فترة كانت وصلت المنزل رفعت طرف فستان زفافها ودخلت المنزل نظرة إلى تفصيله بحزن على كسـ رتها أمام زوجها وعائلته أغلق كريم الباب وشاور على غرفة النوم
: دي الأوضة
اتجهت نحوها وهي تشعر بدوخه بسيطه وقفت أمام المرايا بحزن حاولة تفتح السوسته بس معرفتش كريم نظر ليها بطرف عنيه قرب عليها بهدوء مسك السوسته بصمت وهو يتلاشه النظر إليها يحاول كتم غضبه حست بماس كهربي في جسمها من لمسته فتح السوسته وهو مسحور برئحتها الجميله فاق على نفسه وبعد فتح الدولاب طلع ملابس
: هسيبك تغيري براحتك
خرج من الغرفة نظرة لطيفه باعينها المنتفخه من البكاء وغيرة ملابسها دخل كريم وقف مبهور بجمال شعرها الغجري المتوسط في الطول والبجامه التي اظهرة تفصيل جسدها الكرفي جلس على طرف السرير
: خدي ادويتك ونامي بقينا الصبح
قربت على السرير من الجه الأخره أخذت ادويتها وطفت الأبجوره واخذت وضع النوم نظرة إليه وهو مديها ضهره وبدات دموعها تنزل بصمت على حفل زفافها الذي خربه شقيقها الطائش وعلى معملة زوجها الجافه التي لم تعتاد عليها هو معاه حق بسبب الجـ ريمه التي قام بها شقيقها الأكبر لفت على السرير ادته ضهرها وكتمت بكائها في المخده أتفجاة بـ كريم يحضنها من الخلف وهمس بصوته الدفئ: مش عايزك تعيطي تاني طول ما أنا معاكي
لفت ليه وهي في حضنه بدموع: أنا مكنتش اعرف أنه ممكن يعمل كدا
رفع ايديه بحنان مفرط مسح دموعها وقبل عنيها: هو خد جزاته مش عايزك تجيبي سرته تاني
مليكه بخجل من قربها الشديد منه: أنت هتسجنه بجد
كريم بتوهان في ملامحها الجميله: اسالتك كتيره نامي دلوقتي علشان أنتي تعبانه ونكمل كلمنا بكره
: تصبح على خير
كريم قبل خدها الأحمر من الخجل بحب: وأنتي من أهل الخير
غمضت عنيها بتعب وهي تشعر براحه شديد لأول مره بداخل حضنه كانت تحتاج إلى هذا الحضن الدفئ من ساعة مـ وت والدها ووالدتها خلفه من حزنها وهي لم ترا يوم عدل مع اخيها سوا الضـ رب والشتـ يمه بسبب شــ وربه للمخـ درات كريم شدها ليه أكتر ونام من ارهاق اليوم
استيقظت تاني يوم على صوت جرس الباب نظرة إلى كريم النائم بعمق وقامت بتعب خرجت من الغرفة فتحت الباب وهي بتفرق في عنيها بنوم لان لسه بدري
مليكه بابتسامة: ازيك يا طنط عامله ايه
: كنت كويسه لغيط عملت اخوكي أمبارح
مليكه بخجل: أنا مش عارفه اقولك..
زينب بمقطعه: تعالي ورايا عايزكي
مليكه بستغرب: دلوقتي
: اه دلوقتي عندك مانع
: لا بس هغير وانزل وراكي
: لا تنزلي كدا
مليكه شدت الباب خلفها ونزلة خلف حمتها بخوف من ان يراها احد بشعرها دخلت شقة حمتها اتجهت زينب نحو المطبخ نظرة مليكه بصدمه إلى..
يتبع..............

لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.nogoom-elrewayat.com/2024/05/blog-post_52.html
- نعم!
- هي الحجة مقالتلكيش ولا إيه يا آنسة رغد؟
- تقولي إيه؟ أنت بتقول إيه يا أستاذ سعيد!
- تقولِك إني عايز أشوف شعرِك، فين المشكلة؟
- فين المشكلة؟!! دي رؤية شرعية مش كتب كتاب يعني أنت أصلًا أجنبي عني، تشوف شعري بتاع إيه أنت ؟!
بص ناحية الباب ونادى بسخرية - يا حجة نبيلة، ما تيجي تشوفي الدنيا.
دخلت نبيلة والدتها - في حاجة ولا إيه؟
- أنا مش متفق معاكِ على حاجة، في إيه بقى؟
بصت نبيلة لرغد بنتها - ما تسمعي الكلام يا رغد يا حبيبتي.
رغد عينها وسعت بصدمة من كلام مامتها ووقفت شاورت على سعيد اللي رافع حاجبه بكل بجاحة وبرود - دا عايزني أقلع الطرحة عشان يشوف شعري يا ماما!
بصت نبيلة لسعيد وشدت رغد لبرة، وقفت قصادها - فيها إيه يعني يا رغد، ما هيبقى جوزِك كدا كدا..
قربت شوية منها وكملت بهمس - بعدين دا مهندس يا رغد، لقطة ميتفوتش دا.
زعقت بقهر وعينها دمعت - اتجوزيه أنتِ ووريه شعرِك يا ماما، أصل اللي أنتِ بتقوليه دا جنان مش كلام أم عاقلة لبنتها!
شدت دراعها بسرعة وقالت بصوت يكاد يكون مسموع - وطي صوتِك! بتزعقي كدا ليه؟
كملت - هو أنتِ عجبِك الوضع اللي احنا عايشين فيه دا؟ عاجبِك العيش دي؟
ردت رغد بصوت مبحوح بان فيه مدى رغبتها في البكاء - عاجبني وراضية، الحمد لله على كل حال..
مسكت رغد ايد مامتها بأمل إن تفكيرها يتغير - ماما اللي بتطلبيه مني دا حرام، أنا وأنتِ واللي جوة دا هنشتال ذنبه، ذنب على حاجة تافهة زي كدا، طب ليه؟؟
شدت نبيلة إيدها من بين كفوف رغد - أديكِ قولتي حاجة تافهة يا رغد...
شاورت للمكان اللي قاعد فيه سعيد - خشي لو سمحتِ، خشي عشان حالنا يتغير!
زعقت رغد تاني - أنتِ كدا بتاجري بيا، افهمي أرجوكِ!!
- ادخلي يا رغد عشان مدخلكيش غصب.
مسحت رغد وشها بعنف واتكلمت بحدة وتهديد لعله يكون السبب في تراجع والدتها - همشي واسيبهالِك خالص...
ولكن.....
يتبع....ෆ

لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.nogoom-elrewayat.com/2024/05/blog-post_83.html
منار ببكاء ـ
بقولك مين دي، انت هتتحوزها عليا بعد كل اللي عملته عشانك..
مصطفي ـ
دي زميلتي في الشغل وبحبها وهتجوزها، وانتي عايزه تقعدي براحتك عايزه تمشي الباب يفوت جمل...
منار ـ
اكيد طبعا هتطلق منك بس بعد مترجعلي شبكتي واخد جهازي اللي في القايمه...
مصطفي ـ
هه ملكيش حاجه عندي القايمه معايا واثبتي ان الجهاز ده بتاعك وابقي وقتها تعالي خديه...
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
_ وقبل ما نبدأ قصتنا اعرفكم بالبطله منار عندها 24 سنه جميله وهاديه وطيبه جداً، اتجوزت من سنه وكانت حياتها ماشيه تمام يوم حلو ويوم وحش زي مبيقولو واهي ماشيه...
ـ وفي يوم رجع مصطفي جوزها من الشغل، وكانت هي قاعده مستنيااه...
منار بهدوء ـ
حمد لله ع سلامتك ي مصطفي...
رد عليها مصطفي ـ
الله يسلمك ي حبيبتي..
منار ـ
لحد متغير هدومك هكون جهزتلك الغدا...
كان مصطفي مدايق ورد عليها ـ
مليش نفس ي منار متتعبيش نفسك...
_سابها ودخل غير هدومها، راحت هي ورااه وكانت قلقانه عليه وسألته...
منار ـ
مالك بس ي حبيبي اي اللي مدايقك كده؟..
مصطفي بضيق ـ
شوية مشاكل في الشغل متشغليش بالك انتي بس...
قلقت منار من جواها، يس طمنته وقالتله ـ
معلش ي حبيبي مفيش حاجه بتيجي بالساهل ربنا هيعديها ع خير ان شاء الله..
مصطفي بهدوء ـ
ان شاء الله ي حبيبتي...
منار ـ
بص بقي انا ما اكلتش حاجه من الصبح ومستنيااك، هروح اجهز الغدا وناكل سوا ومش هتقول لا...
ضحك مصطفي ورد عليها ـ
حاضر عشان خاطرك انتي بس ي حبيبتي..
ـ قامت منار وجهزت الغداا وقعدو اتغدو سوا وكان مصطفي مدايق جدا وزعلان بس مكنش حابب يبين ده قدام منار...

لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.nogoom-elrewayat.com/2024/05/blog-post_19.html
مش عايزه تعرفي مين ابوكي يا حياء؟؟؟!!
وقفت بنت مصدومه وهي سامعه السؤال بلعت ريقها بتوتر و هي بتبص لوالدتها اللي نايمه على السرير و حالتها الصحيه متدهوره
كانت بنت شكلها غريب لابسها قصير ومق"طع
شعرها اسود طويل جميل جدا مع عيونها البنيه
حياء بارتباك:ماي داد..
شغف (والدتها) :حياء قلتلك الف مره اتكلمي عربي
حياء :بابا.... بس انا مش عايزه أعرف هو مين ولا عايزه اشوفه هو اتخلى عني انا ليه ادور عليه
شغف بدموع وصوت نادم:كدب شريف عمره ما اتخلى عنك و لا عني لكن هو كسرني عشان كدا سبته زمان و سافرت بيكي على لندن
حياء :يعني اي يا ماما؟
شغف:اسمعيني كويس يا حياء انا لو جرالي حاجه دلوقتي انتي هتكوني لوحدك و انا مقدرش اسيبك بدون ما احكيلك الحقيقه كلها
حياء:حقيقه اي....
شغف:زمان من خمسه وعشرين سنه انا قابلت شريف الهلالي دا ابن صاحب اكبر حلقات سمك في اسكندريه.... وقتها انا انجذبت لشريف لانه كان جينتل مان و راجل جدع ومتدين كل اسكندريه بتحلف بأخلاقه كان ليه هيبه مش عند شاب في سنه.... عمره ما خاف و يرمي نفسه في النار عشان اللي بيحبهم وقتها شغل كل تفكير لدرجه اني مع الوقت اكتشفت اني بحبه......
حياء:وبعدين اي اللي حصل
شغف :انا كنت ساكنه في البيت اللي جانبهم كنت كل يوم اطلع اوضه والدتي عشان اسقي الزرع لكن انا كنت قاصده اطلع عشان اشوفه وهو بيشتغل في المكتب لحد ما في يوم لقيت الحج الهلالي و شريف جايين يزرونا في البيت انا وقتها حسيت اني مرعوبه ومين فكره في دماغي
لكن اتصدمت لما عرفت انه جاي أيدي..
شريف كان متجوز واحده تانيه مطلقه و معها ولد من جوزها لكن محصلش نصيب بينهم وخلفوا
هو لما اتقدملي انا فرحت بالرغم ان ماما اللي يرحمها كانت رافضه لانه متجوز لكن بابا شاف انه شاب جدع وابن حلال و كفايه سيرته واخلاقه
وحصل فعلا واتجوزنا
حياء :بابا كان بيعاملك كويس؟
شغف بابتسامه :عمره ما زعلني كان عنده اخلاق مش على حد و حبني اوي لدرجه انه لما عرف بحملي كان هيشلني من على الأرض شيل بس مراته الأولى طبعا مكنتش طايقني و لا عايزني في حياته كانت بتعمل معايا مشاكل كتير اوي و خليته يشك فيا و وصل بيها البجا"حه انها تشكك في انك بنته
حياء بغصه:و بعدين
شغف :شريف كان واثق فيا و دايما يوقفها عند حدها لحد ما حصل المشكله الاخيره و بسببها انا سيبته و سافرت مع ماما على باريس لان جدتك اصلا فرنسيه
حياء:لما هو شخص كويس كدا ليه سبتيه و ليه خليتني اتربي بعيد عنه في بلد غريبه
شغف :صدقيني يا حياء كان غصب عني انا اللي غلطت شريف عمره ما قصر معايا بس مراته الأولى لما ياست انها تكر"ه فيا خليتني انا اكر"ه كانت بتخليني أشك فيه بالرغم اني عارفه انه بيتقي ربنا وقتها ماما مكنتش حابه الجوازه دي اصلا وفضلت تزن عليا اني اسيبه واسافر معها
حياء بصدمه و دموع:يعني انا عشت محرومه من ابويا بسببك وهو شخص كويس طب طب انا ذنبي اي انتي عارفه انا محتاجه اد اي
شغف بندم ودموع:سامحيني يا حببتي ارجوكي
حياء بسخريه:لي كدا ليه انا كنت محتاجه
شغف :اسفه يا حياء... اسفه لاني غربتك عن اهلك وبلدك اسفه
ياريت تسامحيني ولما تشوفي شريف اطلبي منه انه يسامحني....
قالتها وهي بتلفظ اخر أنفاسها لتودع الحياه وتنتقل الي دار السلام
حياء بدموع وصدمه :ماما ماما قومي يا حببتي انا مسامحكي بس مش تسبيني بليز قومي
بعد مده
كانت حياء في شقتها في القاهره لابسه اسود و هي ضامه نفسها و بتعيط مبقاش معها حد حتى امها الوحيده اللي كانت بتطمنها سابتها
حياء لنفسها:طب هعمل اي دلوقتي يا مامي انتي ليه سبتيني انا مكنش عندي غيرك انا خايفه اعمل اي دلوقتي ياربي
قامت راحت اوضه والدتها و مفتحت الدولاب كان في صندوق دايما والدتها كانت حريصه ان حياء متفتحوش لكن قبل وفاتها بكم يوم ادتها المفتاح بتاع الصندوق
قعدت على طرف السرير وهي بتعيط و فتحت الصندوق مسكت صور كتير كانت لشاب وسيم جدا عنده لحيه خفيفه و عيونه لونها بني نسخه عيون حياء
و ورقه فيها عنوان في اسكندريه و صور لوالدتها وهي بفستان الفرح مع ابوها كانوا فعلا لايقين على بعض اوي
حياء بشهقات قويه:طب انا ذنبي اي دلوقتي اعيش من غير اب و لمآ اعرف انه عايش امي تسيبني ياارب انا تعبت
اخدت الصور في حضنها وهي بتنام بعمق على سرير والدتها
بعد يومين

لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.nogoom-elrewayat.com/2024/05/blog-post_16.html
محدش هيقدر يحمى مريم علوان غير واحد بس
_ مين يا فندم
/ نوح ، نوح اصلان
_ بس دا ساب الشرطة من ٦ سنين ومظنش هيقبل ابدا أنه يرجع
/ ومين قال انا عايزه يرجع
_ مش فاهمك يا باشا
/ نوح اصلان بذكائه وقدرته وهيبته هيقدر يحمى مريم علوان ويساعدنا نقبض على الناس اللى عايزة تأذيها دى
_ وتفتكر هيوافق يا باشا
/ إقناعه صعب بس اتمنى يوافق ..
______________&
: حارس؟ انا امشى بحارس يا بابا
_ يابنتى دا لسلامتك وآمنك
: مستحيل اوافق ، ولو هما عايزين يئذونى ويدمر.ونى فيا اهلا بيهم معنديش مشكلة ، يواجهونى ويورونى أقصى ما عندهم ولو هما بيتعاملوا بالتهديد والاذية فأنا مريم علوان ، اللى سبقاهم من زمان وواكلة عليهم السوق
_ عنادك مش هيفيد بحاجة دلوقتى يا مريم ، لازم تفهمى إن الناس دى مش ساهلة ومش هيرتاحوا غير يا اما يخلصوا منك وياكلوا الجو أو يخسروكى الشركة ونفوذك وفى كلا الحالتين هتخسرى كتير يا مريم
: وهو الحارس دا هيعملى ايه يعنى ، دا آخره يمشى ورايا زى ضلى لكن مش هيقدر يواجهم ويلاعبهم كمان
_ يبقى متعرفيش مين هو يا مريم
: هيكون مين يعنى ، بروسلى مثلا ولا جاكى شان
_ ابتسم والدها بسخرية وقال : دا نوح اصلان يا مريم ، دا لو قبل اصلا
: وكمان وارد ميقبلش والله عال أوى
_ روحى ارتاحى يا مريم وادعى إن كل شىء يبقى بخير
" مشيت مريم لاوضتها وهى بتمتم بغيظ وعصبية ..دخلت وقعدت على السرير بضيق وقالت : نووووح اصلان
" وفى مكان تانى فى منطقة شعبية وخاصة فى ورشة ميكانيكا ، كان بيشتغل على عربية بكل تركيز وصمت ، قاطع تركيزه دخول شخص ووقف قصاده وحمحم .. رفع عيونه ليه ببطء واول ما شافه نزلها تانى وقال ببرود :
خير
/ مش هتقولى اتفضل طيب
: زى ما انت شايف مش فاضي والله فيا تقول عايز ايه ودوغرى يا اما تتفضل مطرح ما جيت
/ لسة زى ما انت يا نوح متغيرتش حتى فى لهجة كلامك
: هو دا اللى جاى تقولهولى يعنى ولا ايه
/ ماشى يا نوح هتكلم علطول ، بس ياريت نقعد عشان نعرف نسمع بعض
" مسح نوح أيده من الشحم واتحرك ناحية كرسى وقعد عليه ببرود وشاور ليه يقعد على الكرسى المقابل ليه ، طرق على الكرسى بصوابعه وقال :
قول اللى عندك
/ محتاج مساعدتك يا نوح
" ابتسم بسخرية وقال: محتاجين مساعدتى انا ؟ مش فاهم يا باشا وضح اكتر معلش
/ مريم علوان تعرفها ؟
: لا مش متابع تلفزيون والله ، خير مالها كفالله الشر

لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.nogoom-elrewayat.com/2024/05/blog-post_42.html
بقى انت فرحانلي بطولك وشويه العضلات النفخ دي يا ابو جلابيه وعمه طب خد حدفته مرام من بلكونه شقتهم بالبيض في وجوه مباشرتاً.
نظر لها بغضب هادر ووجهه المتسخ بالبيض وعيونه تنط منها الشرار اخفضت رأسها سريعا الى الاسفل وهي تقول احيه شافني.
جاءت لها ولدتها:-
بتعملي ايه يا منيله على عينك مستخبيه ليه .
جاءت لتنظر من سور البلكونه رأت بائع السردين ملطخ بالبيض وكله غضب ويتوعد لها لولا هذا صديقه يهدئ فيه.
والدتها يخرب بيتك يا مقصوفه الرقبه بقى تجيبي البيض من تحت الفراخ تحدفيه في وش الناس .
مرام وهي تجري الى الداخل وامها ممسكه بأبو ورده وتجري وراءها.
مرام :-الله يا ميار هو اللي بيستفزني، كل شويه يقولي بس يابت بس يا شاطره يا عسوله محسسني ان انا في كي جي 2 ،دا غير الازعاج والصداع اللى هو عاملُه.
امسكتها ولدتها اخيراً من شعرها الطويل الذي تعمله على شكل ضفاريتين مثل الاطفال ما تولعي انتي وهو في ستين داهيه انا بتكلم على البيض يا بنت الكلب كنا هنعمل به كيكه.
صرخت مرام اه شعر يا ميار سيبيني.
ميار:- مش كفايه يا معفنه بتعملي اللي اسمه ماسك ده على شعرك بالبيض.
مرام :-يا ماما ده مفيد جداً في بروتين للشعر طبيعي.
ميار:- جاتك القرف يقرفك غوري يا بنت الجزمه من وشي ابو شكلك.
في الاسفل.
خالد:- اهدى بقى يا قاسم عيله وغلطت خلينا في اللي احنا فيه.
لا يعرف قاسم يتمالك نفسه من قمه غضبه من تلك الفتاه التي من يوم ما جاء ليبيع السردين في شارعهم وهي مشاغبه وتفقده عقله.
خالد:- خلاص بقى يا قاسم هديت حيلي يا اخي يعني هتروح تضرب عيله وتسيب الهم اللي ورانا كلها يومين وهنقدر نجيبهم.
زفر بضيق وهو يتوعد لها.
في حين كان خالد يكتم ضحكته بالعافيه:-
تعال بس اغسل وشك الاول .
لكمه قاسم في وجهه بقوه غور يا خالد من وشي الساعة دى انا دماغي ضاربها الدم لوحدها .
خالد ممسك بواجهه بألم الله يخرب بيت ايدك مرزبه يا قاسم جاي تتشطر عليا انا وحته عيله علمت عليك .
برزت عروقه بغضب وعينيه حمراء :-
لولا ان انا بس مركز مع الناس دي عشان نخلص من المهمه دي انا كنت قتلتها وخلصت منها هي وامها.
-------------
دنيا :-يخرب بيت عقلك يا مرام تاني بتاع السردين تاني.
مرام وهي في حاله هستريه من الضحك بس المره دي لو شفتيه والبيضه بتلبس في وشه مش قادره من كتر الضحك والله انا بكتشف مواهبي طلعت بعرف انشل ههه .
دنيا :-اه يا حلوه اضحكي دلوقتي واتبسطي علشان لما يمسكك هيطلعه على دماغك .
مرام بكبرياء:- هيطلعوا على دماغ مين يا ماما انتي ناسيه ان انا بتعلم دفاع على النفس بقى لي اسبوع ولا ايه.
دنيل :-بنفاذ صبر من صديقاتها ام نص عقل هذه .
اسبوعين مين دا انتي لو فضلتي عمرك كله تتدربي ولا هتعرفي تعملي معاه
حاجه ده لو نفخ فيكي هيطيرك ضلفه الباب المتحركه دي..
دخلت والدتها ميار اليهم قاعدين حاطين بوزكم في بوز بعض بتحكوا في ايه يا خايبه منك لها وسايبين نتيجه الثانوي ما بتسالوش عليها عايزه اطمن يا عالم يا بارده...
مرام:-يا مامااا لسه ما ظهرتش وبعدين نروح فين هي هتظهر على النت هجيبها وانا هنا.
دنيا:- ايوه يا طنط ما تقلقيش نفسك كده.
مرام :-وهي تربع رجليها على الكنبه بغرور وبعدين يا ست الكل انتي مستهونه ببنتك ولا ايه ؟ان شاء الله طب على طول مرام وهي تتنهد حالمه طب تجميل او جلديه اي حاجه فيها عناية بالجمال ههه.
ميار:- والله يا روح امك وهتعالجي اللي هيجيلك بايه بوصفات البيض بتاعتك يا جايفه يا معفنه.
دنيا وهي تنظر الى مرام بشمئزاز بتعملي وصفات بيض يع والزفاره؟
مرام:- بس يا بت انتي اش فاهمك.
ميار:- هو طب اسنان زي ما ابوك الله يرحمه كان عايز يا مرام غير كده هجيبك من شعرك يا زفته.
مرام بتذمر:-عارفه يا ماما لو ما دخلتش كده هروح اشتغل ميك اب ارتست ها.
حدفتها ميار بابو ورده في وجهه قومي يا بنت الجزمه المواعين على الحوض بتناديكي قال ميكاب ارتست قال.
دنيا بهروب :-طب استاذن انا بقى يا جماعه.
ميار وهي تضع القدم فوق الاخرى على فين يا بنت نهى ادخلي يا اختي مع صاحبتك واحده تدعك والتانيه تشطف والبوتاجاز يكون بيلمع وارضيات المطبخ تبقى فله شمعه منوره.
ذهبوا البنات بقله حيله الى المطبخ ويبرطمون في سرهم.

لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.nogoom-elrewayat.com/2024/05/blog-post_79.html
حليمه اول ما دخلت باب الغرفه وهي لسه عروسه بالفستان الابيض شافت 3رجاله وحماتها قاعدين في اوضة النوم
حليمه اول ما شافتهم رجعت لورا خطوتين وبصت لمراد باستغراب
مراد اي ده انتم مين
الام انت مالك انت شوفو شغلكم يا رجاله
مراد شغل اي انتم مين وعاوزين منا اي
الام مش من حقك تفهم بس انا هفهمك
حليمه هو في اي يا مراد ومين دول
الام قربت منه وشدت شعره
الام عايزه تفهمي اي انتي النهارده عروسه والنهارده دخلتك وانا هخليكي تقضي الداخله بس مش مع ابني مع دول
الام شاورت علي 3رجاله الي شكلهم كان مريب جدا
حليمه جريت علي مراد الحقني يا مراد مين دول وهيدخلو عليا ازاي
مراد شده وره ضهره واتكلم بصوت عالي
مراد اي الي انتي بتقولي ده دي مراتي انتي عارفه يعني اي
ام مراد طلقها
مراد لا طبعا مش هطلقه
ام مراد يا تطلقه يا هخليه تغتصب قدام عينيك
مراد بص لي أمه وبص لحليمه وعيونه كلها دموع
ام مراد بقولك طلقها
مراد انتي طالق يا حليمه
حليمه اتصدمت مراد بيبص لي امها
مراد ارتاحتي بقا ممكن تاخدي الاشكال الي انتي جيبه دي وتطلعي بره
ام مراد مش قبل ما اخد حقي منها
مراد وانتي مالك ومالها
ام مراد من 35سنه أبوه اغتصبني وانا النهارده هاخد حقي منه هيا
حليمه انا ابويه ميت بقالي 15سنه حق اي الي بتتكلمي عليه وابويه كان محترم جدا
ام مراد يله يا رجاله خدو العريس واربطوه في الكرسي بره
الرجاله خدو مراد وهو بيصرخ ربطوه وكتمو بوقه
ام مراد يله يا رجاله ادخلوا قومو بالواجب
الرجاله دخلت علي حليمه واغتصبوها بقوه وبدون رحمه مراد كان بيصرخ بره وصرخته مكتومه وحليمه اغم عليه وحصله نزيف
بعد ما دمروه
ام مراد فكت مراد
ام مراد انا خليتك طلقتها قبل ما يحصل فيه كده علشان متجيش تقولي عملتي في مراتي
مراد وديني ما هسيبك
مراد جري وقعد علي السرير وشاف منظر حليمه بفستانها المقطوع وجسمها العريان وفضل يفوق فيه
ام مراد انت هتقطع قلبي يله اول ما تفوق ارميه بره
مراد انتي معقول تكوني ام انتي كافره اطلعي بره
ام مراد لما تطرده بره يبقا لينا كلام تاني
مراد فضل يفوق في حليمه وللاسف مبتفوقش
مراد انا اسف يا حبيبتي حليمه فوقي متسبنيش
مراد اول ما شاف النزيف الي غرق المرتبه كله جاب عبايه ولبسه لي حليمه وهي مغمي عليه وطلع بيه علي المستشفي

لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.nogoom-elrewayat.com/2024/05/blog-post_62.html
خد بنتي ببلاش ليله كامله بس متعملش فيا حاجه يا بيه
الماني بعصبيه :ببلاش ده انت سرقت 500 الف
الراجل اسمه محمد:خلاص خد بنتي ليك خالص و لما تزهق منها سيبها بس بلاش تحبسني ابوس ايدك و يبقا كدا عوضت ليك ليلتك الي معرفتش اجبلك فيها بنت و في نفس الوقت أخدت بنتي بدل الفلوس و كمان بنتي بنت بنو*ت
الماني بتفكير :وريني صورة بنتك
محمد بتوتر:لا مش هوريك انت تاخدها و ابقا شوفها
الماني:قول بقا أن بنتك وحشه
محمد بخوف:لو مش عجبتك في اختها التانيه بس صغيره بس انا متأكد انها هتعجبك
الماني :هاجي معاك دلوقتي اخدها
محمد :تمام اتفضل يا باشا
عند بيت محمد طلع و دخل البيت
محمد :اتفضل يا بيه ادخل
ضل بخجل :مين الي معاك يا بابا
محمد :ده مديري في الشغل يا بنتي يلا روحي اعملي شاي
الماني بصوت يخوف:قهوه ثم كمل كلامه مظبوط
دخلت بنت تانيه بعد قليل
اسيل بفرحه:بابا انت جيت
محمد :اه يا حبيبتي روحي مع اختك في المطبخ
الماني بص لمحمد بتسحقار و أن هو عنده بنات زي دي و بيفرط فيهم
الماني:هيا مين فيهم
محمد:الي بتعمل القهوه
الماني:بس دي لابسه نقاب عايز اشوف وشها
محمد :لا يا باشا هيا مش منقبه بس بتحبه تلبسه لما بتعمل فيديوهات في حاجات معينه بتلبس فيها نقاب
الماني ببرود:قصدك تيك توك
محمد :اه يا بيه
طلعت ضل بالقهوه و هيا مكسوفه
الماني:اسمك اي يا شاطره
ضل بخجل:اسمي ضل يا عمو
الماني بغضب:عمو
محمد بتوتر:متقوليش عمو يا ضل
ضل بخوف:طب. اقول اي
الماني ببرود:تقولي الماني باشا
ضل بتوتر :حاضر
قام الماني:طب انا هامشي بقا دلوقتي
محمد :مش تشرب القهوه الاول
الماني ببرود :لا و مسك ايد ضل و لسه هيطلع بيها
ضل بخوف :انت واخدني علي فين
الماني:علي بيتي
ضل ببكاء:يا بابا خليه يسيبني
ابوها بصلها بحزن و سكت
جريت اسيل علي ضل بتحاول تشدها من الماني لكن كان هو اقوي
مسك. الماني ايد ضل جامد و نزل ركب عربيته وووووو يتبععع

لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.nogoom-elrewayat.com/2024/05/blog-post_95.html
دانه :ماما والنبي مش عايزه اتجوزه وااالنبي يا ماما... باابا قول حاجه.. انت عايز تجوزني دا.. دا انا بخاف منه
الاب بحزن:اهدي يا حببتي انتي خايفه كدا ليه... وبعدين دا ابن عمك يعني لايمكن ياذ"يكي...
دانه بانهيار. انا بخاف منه ازاي اتجوزه... ازاي اتجوز واحد عمري ما شفته ولا اعرفه... ازاي اتجوز واحد كل يوم مع واحده شكل
دا لا مش عايزه مش عااايزه
ابوها. يا حببتي انتم هتشوف ا بعض وتتكلموا
دانه. مش عاايزه اشوفه ولا اعرفه والله العظيم لما بشوف صوره على التلفزيون بخاف. ابوس ايدك يابابا مترمنيش الراميه دي
ابوها بجديه: اخرسي يا دااانه بقى انتي فاكره اني ببيعك ليه؟ دا انتي بنتي الوحيده
دانه بتعب:. يبقي ليه يا بابا؟
ابوها. عشان وصيه جدك... انا مقدرش اخالف وصيه ابويا
دانه بحزن. بس تقدر تبيع بنتك لده تمام يا بابا انا موافقه بس لو جيت يوم جث"ه متزعلش عليا
وسابته ودخلت اوضتها
والدتها. ليه مقولتلهاش الحقيقه يا احمد
أحمد أبو دانا. عشان مينفعش يا ساره لازم تعيش التجربه بنفسها لازم تكبر وتفهم وتعرف الحقيقه كلها
والدتها. انا خايفه عليها يا احمد
أحمد مسك ايديها وبا"سها بحب. انا كمان خايف بس اكيد ربنا مش هيسيبها
في اوضه دانا
قاعده على السرير وبتعيط وهي خايفه. ليه ليه كدا يا بابا انا لايمكن اسامحك بقى انا اتجوز
رعد المنشاوي ااه يا حظي المهبب
نوصف البطله
( دانه احمد المنشاوي بنت جميله جدا.. ٢٠سنه في كليه تجاره انجلش. وحيده ومعندهاش اختلاط بالناس
شعرها اصفر دهبي.. عيونها بني فاتحه لمعه وبشرتها بيضاء تمتلك جسد مث'ير. قصيره)
في فيلا المنشاوي
رعد بغضب. انتم بتقرروا بالنيابه عني ولا ايه مش فاهم
ابوه. ايه عندك مانع ولا ايه يا رعد بيه
رعد. ايوه طبعا عندي مانع ازاي اتجوز واحده معرفش عنها حاجه ولا شكلها ولا اي حاجه
مصطفى. دا اللي عندي وخالي في علمك انت هتكسب كتير اوي يا رعد وخصوصا ان جدك كاتب ليها ربع ميراثه
رعد. نعمم!!!!!! دا ازاي ان شاء الله
مصطفى. هو كدا واتفضل جهز نفسك يا عريس هنروح بكرا تخطبها
رعد من كتر الغضب مكنش عارف يفكر وخرج من الفيلا بسرعه بدل ما يعمل حاجه يندم عليها
في شركه المنشاوي
رعد. دانه احمد المشاوي!!!!؟؟؟
ياترى ليه موافقه تتجوزيني وكل الناس عارفه مين هو رعد المنشاوي وعلا'قته بس اوكي هنلعب سوا القط والفار هههه
دخلت عليه السكرتيره
رونا. رعد بيه انسه مرام برا منتظره حضرتك
رعد. دخليها وبعد كدا مش عايز اشوف حد وألغى اي معاد عندنا
رونا. اوكي مستر رعد
دخلت بنت جميله ترتدي توب وردي قصيره وبنطلون جينز ابيض ضيق
مرام بمياعه. رعد وحشتني اوي
رعد.. ههههه وانتي كمان يا عمري تعالي.. وبامر
رونا نفذي اللي قلتلك عليه
مرام رحت واقفه أدام رعد وبتلعب في زراير قميصه بابتسامه و"قحه
مرام. وحشتني اوي
رعد كان بصصلها ببرود و ثبات ومره واحده شدها وقعها على رجليها
وهي بتلف ايديها حوالين رقبته
رعد. تصدقي أن رعد المنشاوي هيودع العزوبيه
مرام فجأه. ايه؟!!! رعد انا حامل
رعد بسرعه بعدها عنه وو

لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.nogoom-elrewayat.com/2024/05/blog-post_28.html
يعني هو انا بس اللي اغتصبتها لوحدي
ما صحابي كلهم اغتصبوها معايا مش معني انا يعني اللي اشيل الليله واتجوزها
_ عشان اتقلب السحر علي الساحر يااذستاذ وصحابك اللي عمال رايح جاي معاهم صوروك وانت اللي بتغتصبها وبعتوا الفيديو لابو البنت وابوها استنجد بجابر المنفلوطي عارف يعني ايه جابر المنفلوطي ووراه الفيديو ولو ما اتجوزتهاش جابر المنفلوطي هيفضحني وهيفضحك وكل اسهمنا هتقع في البورصه وسمعتنا هتبقي زي الزفت محدش هيرضي يتعامل معانا بعد كده
بقلمي مآآهي آآحمد
= برضوا مش غلطتي مش هتجوزها انا صحابي بقوا ياكلوا في لحمها قدامي اروح اتجوز واحده مش بنت وكمان صحابي اغتصبوها معايا
( قرب منه ومسكه من الياقه بتاعته بعنف وغضب وقاله )
_ بقي اسمع بقي لما اقولك ياروح امك انا مش هسمح ابدا ان بعد السنين دي كلها كل اللي عملته يروح لمجرد ان واحد زيك اناني معرفش ريحه المسؤوليه يضيع كل ده انت فاهم 😡
= خلاص .. خلاص يا عز اهدي ارتاح انا هعملك كل اللي انت عايزه
( عز ابتدي يسيبه ويبعد عنه خطوه)
= من يوم ما بابا مات عمرى ما شوفتك متعصب كده ولا عمرك مديت ايدك عليا
عز : عشان من يوم ما ابوك مات وانت بقيت اابني مش اخويا الصغير..
بقلمي مآآهي آآحمد
بس لما تبقي عايز تهدني وتهد كل اللي عملته من سنين طويله وقتها لازم اقفلك ياشريف
شريف: خلاص .. خلاص اهدي انا هعملك اللي انت عايزه
عز : يعني ايه ؟
شريف: يعني هتجوزها
عز : ماشي .. اعمل حسابك ان كتب كتابك يوم الخميس اللي جاي انت فاهم
شريف: فاهم .. فاهم
عز قرب من اخوه شريف وطبطب عليه ومشي وسابه
شريف ركب العربيه الاسبور بتاعته وطلع علي ال night club وهناك قابل انتيمه
اسر: يعني ايه .. يعني شريف القدرى اخو عز القدرى هيتجوز بنت شوارع زي دي
شريف: ( وهو بيشرب الكاس ومتغاظ )
شريف: تخيل .. تخيل يا اسر انا اتجوز واحده زي دي اخرها تمتعني تبقي مراتي انا
اسر : طيب وايه اللي يغصبك علي كده
شريف: عز.. عز اخويا غاصب عليا البت دي ومش عارف اعمل ايه ساعتها
اسر : خلاص .. خلاص كل مشكله وليها حل اشرب بس انت اشربى
بقلمي مآآهي آآحمد
_______________________________
الاب : اعملي حسابك فرحك يوم الخميس اللي جاي علي شريف بيه
البنت : ( بعياط ) يابابا حرام عليك ترميني الرميه دي بقولك دوول اغتصبوني .. اغتصبوني وبقوا بينهشوا فيه عايز ترميني الرميه دي عشان افضل طول عمرى مذلوله لواحد ماببعرفش ربنا زي ده
الاب مسكها من شعرها وقلها
الاب: اسمعي يابت انتي انا بحاول اعمل اللي اقدر عليه عشان اداري علي فضيحتك انتي فاهمه ولا لاء اخواتك البنات لسه ماتجوزوش وانتي كده ممكن تبوظي سمعتهم انتي هتتجوزي الخميس اللي جاي يعني هتتجوزيه انتي فاهمه
---------------------------------
بقلمي مآآهي آآحمد
( يوم الفرح )
حد من المعازيم : معقول واحد زي عز القدرى لحد دلوقتي ما اتجوزش ليه ده زي القمر ومعاه فلوس وشركات ازاي مابيفكرش في الجواز لحد دلوقتي
حد من المعازيم ٢: بيقولوا انه بيكره الستات زي عنيه مابيحبهمش كل اللي بيشتغلوا عنده رجاله حتي الخدامين رجاله انا حتي بسمع انه بيكره اي حيوان مؤنث
حد من المعازيم: ياساتر يارب الله يكون في عون الست اللي هتتعامل معاه
____________________
الاب: يلا جاهزه
العروسه : ( بعياط وهي لابسه فستان الفرح والكحل سايح من عنيها )
العروسه : ايوه جاهزه
بقلمي مآآهي آآحمد
العروسه طلعت وقعدت جنب المأذون
جابر المنفلوطي: ( بغضب ) اومال فين شريف اخوك ياعز
عز : حالا ويكون هنا ياجابر بيه
عز طلع فوق عشان ينادي علي شريف بيبص مالقهووش وكان سايبله ورقه علي السرير وكاتب فيها
(انا اسف يا ابيه عز مش هقدر اتجوز البت دي .. دي شمال واتلعب فيها وانا مقبلش علي نفسي اتجوز واحده زي دي اسف هتوحشني اوي يا ابيه )
عز قرا الورقه وبعدها اتعصب وبقي يقطع الورقه ورماها وقال
عز : ( بكل غيظ ) يااااض يا ابن الكلب
صاحب عز : في اي ياعز مالك
عز : شريف هرب
صاحب عز : ( بذهول ) وبعدين هنعمل ايه دلوقتي جابر المنفلوطي تحت ولو البت دي مل تجوزتش النهارده هنروح ورا الشمس
عز : _________
بقلمي مآآهي آآحمد
الناس تحت ابتدت تقلق عشان التأخير ده كله
عز نزل والناس كلها بقت بتبص عليه وهو نازل
جابر المنفلوطي: في ايه ياعز فين شريف اخوك
عز : مش موجود
جابر المنفلوطي: افهم من كده ان مافيش جواز
عز : مين قال كده
جابر المنفلوطي: ما اخوك هرب يبقي مين هيتجوزها
عز : انا هتجوزها
جابر المنفلوطي: انت 😳😳

لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.nogoom-elrewayat.com/2024/05/blog-post_82.html
اهلا اهلا انتي العروسه بقي الي عاوزه تشيل اسم عيله الطحاوي اه

بصت مليكه بخوف ثم قرب عمر منها و صفعها بقوه و مسكها من شعرها جامد..  اسمعي قدام عمك اهوا انتي هتشتغلي عندي خدامه مش ع اخر الزمن انتي الي هتجيبي المحروس الي هيكمل المسيره فاهمه ولا افهمك انا

مليكه بتبص لعمها الي باصص ليها بكره و لا مامتها الي اتجوزت عمها بعد ما اخوه مات الي عاوزه تخلص منها باي طريقه

مليكه بدموع..  ارجوك انا مستعده اعمل اي حاجه بس متضربنيش انا تعبت من الضرب كل يوم بنضرب من غير سبب ابوس ايدك

عمر ببرود قعد و حط رجل ع رجل و ولع سيجاره..  والله مش عاوزاني اضربك يبقي تسمعي الكلام و تنفذي الي انا هقولك عليه

العم..  يا باشا انا بعت و انت اشتريت الي عاوز تعملو فيها اعملو ده شي ميخصناش احنا و كمان انت واخد واحده هتربيها ع ايدك كمان

عمر بص ليها شايف واحده جسمها و ملامحه جميله لكن لسه تعتبر طفله عندها 18 سنه عيونها بونيه فاتحه و شعرها اسود و طويل بشرتها بيضه

عمر شاب عندها 25 سنه لكن مغرور بفلوس ابوه و املاك و يعتبر من اصغر تجار السيارات الناجحين

مليكه لعمها و هي بتبكي..  انت احقر حد شوفته ف حياتي انا عمري متخيلت انك تبيعني كده حسبي الله ونعم الوكيل فيك

قامت مليكه مع عمر بعد ما كتب الماذون و هما طالعين عمر فتح شنطه و طلع منها فلوس كتير رماها عليه و مشي

وصلت مليكه مع عمر قصر كبير نزلت و هي بتبص للقصر بتوهان فاقت ع صوت عمر..  طبعا انتي متخيله دلوقتي انك هتكوني سيدت القصر ده انا واخده عشان ضغط بابه عليا و بما انك لسه ف عزك فهتكوني مت"عه و خدامه هنا لاني بحب واحده تانيه فاهمه

مليكه بخوف..  ماشي بس انا اعرف خدامه انما ايه مت"عه ده

ضحك عمر ع براتها و ابتسم لانو هيلونها ع ايدو..  هتعرفي بعدين و دلوقتي انتي هترغي معايا كتير روحي اعمليلي قهوه كاتك القر" ف

مليكه جريت بخوف من قدامها فضلت تدور لحد المطبخ عملت القهوه و سالت الشغاله قالتلها البيه مستنيكي ف الاوضه و شاورتلها عليها

وصلت مليكه عند الغرفه و هي متوتره خبطه و فتخت الباب و صرخت لقيته قاعد ع السرير بد"ون ملابس وقعت منها القهوه و قام سحبها من ايدها و

لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.nogoom-elrewayat.com/2024/05/blog-post_35.html
-اسد:انا اسد المنشاوي اتجوز طفله مجابتش نص عمري
-الجد سليمان بغضب:دي وصيه ابوك ي اسد اي ي ولد هتخالف وصيه ابوك وبعدين البت بنت صاحب ابوك
-اسد بغضب:انت مش واخد بالك انهااا صغيرة دي عيله 17 او 18 سنه
-سليمان بغضب:اسد انا قولت كلمه هتتجوزهاا يعني هتتجوزهااا دي وصيه ابوك اتجوزهاا كام شهر بس عشان نعرف ناخد الفلوس لان ابوك موصي ان كل الفلوس منستلمش منهاا حاجه غير لماا تتجوز البنت دي 6 شهور اي مش هتنفذ وصيه ابوك مش كفايه الي امك عملته فيه
-اسد بغضب شديد:انت شايف كده
-سليمان:اه وحضر نفسك هنروح نطلب اديهاااا بس يارب توافق مهي اكيد بتشوف صورك الي في المجلات كل يوم مع واحدة شكل
-اسد بغضب:والله مش عاجبهااا متقبلش وبعدين روح انت وقولهم اني مشغول انماا انا مبرحش لحد.....وخرج بكل هيبهه فهو اسد المنشاوي اكبر رجل اعمال في البلد كلهااا تجري وراة الفتيات معروف بانهه زير نساء
-السواق:اتفضل ي باشااا تحب تروح فين
-اسد بغضب:علي البار (ملهي ليلي)
-السواق:حاضر حاضر....وبدا يسوق
"في الملهي اليلي" وصل اسد المنشاوي بكل هيبه تنحني له كل الرووس حوليه جيش من البودي جارد ( الي هما رقبتهم قد عمود النور دول)😹
-الجارسون:اهلا اهلا اسد باشاا اتفضل ترابيظت حضرتك جاهزة
-اسد بجمود:طيب....وقعد
-البت بمرقعه:وحشتني ي اسد كده انبارح متجيش بردو....وكملت بسفاله اي موحشتكش
-اسد بجمود:يارا ابعدي عني دلوقتي
-يارا وهي بتقرب اكتر:اي ي اسودي بقااا دة انا حتي وصتهم يحضرولناا الجناح الي فوق
-اسد بغضب:يارا مش انهارده انا تعبان ودماغي مصدعهه ومش فايقلك
-يارا بمحن ووقاحه:تعبان اي بس ي اسودي
-اسد بغضب:قومي من هناا احسلك
-يارا بخوف وسفاله:ماشي يروحي اما تعوزنيي انا موجودة ها....ومشيت
-اسد لنفسه:واحدة رخيصهه....
-حسام:اي ابو الصحاب مضايق لي
-اسد:اهلا ي حسام انت هناا وانا اقول انت اتاخرت علي الشركه انهارده لي يعني بتيجي تسهر هنااا والصبح تقولي امي كانت تعبانه ي اسد وانت اساسا امك شكلهاا ميته من زمان يكلب😹
حسام:احم احم عيب عليك....المهم قولي مالك انهاردة مضايق لي
-اسد بغضب:جدي عايزني اتجوز
-حسام بفرحه:طيب دي حاجه تزعل دي حاجه حلوة هو اه نص بنات البلد هتنتحر بس ماشي
-اسد:انت مجنون دي عيله عندهاا 17 او 18 سنهه دي المفروض تقولي عمو انت بتتكلم ازاي
-حسام:ومالو يعم اهي هدلعك وشويه وطلقهااا
-اسد بغضب:حسام اتلم.... وبعدين هماا 6 شهور بس وهسيبهااا
-حسام:ماشي يصحبي انا همشي بقاا بدل ما مديري الشرير الي اسمه اسد يرفدني وانا امي تعبانه😹
-اسد:غور يحسام
-حسام بخوف:ماشي يعم.....وخرج
-اسد لنفسه:بقاا في الاخر اسد المنشاوي يتجوز حتت عيله
(في مكان تانيــــــــــــــــــــــ عند بطالتنااا تحديداا)
-مامت ملك:ملوكه حبيبتي

لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.nogoom-elrewayat.com/2024/05/blog-post_51.html