نجوم الروايات
49.6K subscribers
8 photos
1.1K links
قناة نجوم الروايات احدي قنوات التلجرام التابعة لإيچي لاين 💚✍🏻
Download Telegram
ملاك = يعني اي يا ماما هتجوزوني واحد معاق
الام بدموع =والله يابنتي مش با ايدي هو بس معاق فترة وجايلو صدمة مخليه مش بيعرف يتكلم
ملاك بعياط =لي بابا بيعمل فيا كدا ياربي اعمل اي
دخل ابوها وهو سكران
حامد = شوفي يابت انتي هتتجوزيها غصب عنك فاهمة
ملاك بجمود = طبعآ عشان تجيب القرف الي بتشربه تروح بايع بنتك وتجوزها لواحد معاق
ضربها حامد حاولت زينة ام ملاك تدافع عنها راح حامد جايب الحزام وضربهم هما الاتنين
حامد وهو مش ساند نفسه= بكرا كتب كتابك علي الباشا فاهمة
فضلت ملاك تعيط ومش عارفة اي الي هيحصل فيها فضلت تدعي ربنا كتير ونامت من كتر التعب
(ملاك بنوتة جميلة اوي ورشيقة عندها 23 سنة شعرها طويل واسود عيونها بني فاتح كانت فعلآ ملاك )
تاني يوم صحيت ملاك علي زاغريط عمتها الحرباية
محسنة بشماتة =مبروك يابنت اخوي
ملاك بعصبية = اطلعي برا
محسنة بخبث=هطلع يختي ..صح انا مقولتلكيش انو بنتي اتقدم ليها ظابط
ملاك وهي بتزعق = مامااااا
الام = اي يا ملاك يبنتي
ملاك بعصبية = طلعي الست دي برا
فعلآ كلهم طلعو وسابو ملاك في الاوضة
جهزو ملاك لكتب الكتاب وخرجت بس ملقتش العريس كان موجود بس ابو العريس ومرات ابوه
خلص المأذون كتب الكتاب بكلمته الشهيرة
(بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير)
هنا كان قلب ملاك ادمر من الكلمة
ابو العريس والي هو محمد وكان انسان طيب = تعالي يابنتي يلا
سلمت ملاك علي امها وراحت لقدرها
وقفت العربية عند قصر كبير وفخم
نزلت ملاك هو اسمو اي عشان معرفش
محمد بحنية = أوس
ملاك بستغراب = أوس
امل بغرور = يلا اطلعي لعريسك يختي
طلعت ملاك وكانت خايفة ودخلت الاوضة الي كلها عبارة عن لون اسود وضالمة.....
#يتبع
لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.novel-lovers.com/2023/09/blog-post_63.html
انتوا فاهمين بتقولوا اي ازاي عايزيني اتجوز واحده عندها 13سنة
الاب: حدانا اهني في الصعيد البنات بيتجوزوا بدري
_بس انا مش موافق علي الكلام ده
الاب: انت اتخبلت ولا اي قعدتك بره نستك تربيتك واصولنا
_مش قصدي ي ابوي اني اعارض كلمتك بس ده عيلة ازاي بس اتجوزها
الاب: الكلام خلص هتتجوزها وبكره فرحك
_اللي تشوفه ي ابوي عن اذنكم
الام: كنت اتحددت معاه براحه
الاب: ولدك راسوا ناشفة وعايز يعمل اللي في دماغوا بس مش هيحصل غير اللي انا رايدوا
الام: متزعلش نفسك زين قلبوا طيب ومش هيفضل زعلان منيك
الاب: ههملك انا دلوقتي اروح الارض
الام: خد بالك من نفسك ي عبد الصمد
الاب: هههه عبد الصمد دي بتوديني في حتة تانيه
الام: هههه ي راجل احنا كبرنا علي الكلام ده
عبد الصمد: انا لسه زينت الشباب انتي اللي كبرتي
ام زين: ربنا ميحرمني منك
عبد الصمد: ولا منك ي ام زين
عند زين في اوضتوا كان بيتكلم في التلفون
لا لسه مقولتش ليهم على حاجه انا اول مرجعت عرفت ان انا فرحي بكره على واحده عندها 11 سنة وابويا مجهز كل حاجه
_يعني اي اللي بتقوله ده طب وانا
زين: انتي عارفه اني بحبك انتي ودي طفلة وانا مش موافق علي الجوازه دي
_طب وهتعمل اي
زين: هتجوزها مقدرش اعارض كلمت ابوي بس مقدرش اسيبك وانا فترة وهتصرف
ايناس: اوعي تسيبني ي زين انا مقدرش استغنه عنك
زين: ولا انا هقفل دلوقتي وهكلمك تاني
ايناس: ماشي ي حبيبي خد بالك من نفسك بحبك
زين: وانا بحبك
في بيت متوسط كانت نايمه علي السرير وبتغمض وتفتح في عنيها من اشاعة الشمس اللي جت علي وشها
_قمر اصحي
قمر: صحيت اهو ي ماما
الام: حدانا تجهيزات كتير عشان فرحك
قمر: فرح مين
الام: فرحك انتي بكره علي ولد العمده
قمر: بس انا مش عايزة اتجوز
الام: اكتمي بوقك اياكي اسمعك بتقولي كده ابوكي كان يقت*لك فيها بكره يبقا عندك هدوم كتيره حلوه وهيبقا عندك حاجات حلوه
قمر: وعيال صغيورة
الام: وعيال صغيورة وحاجات تانيه
قمر: هييييي والعب مع العيال الصغيورة
الام: ايوه قومي عاد
عده اليوم والتجهيزات للفرح شغالة والدبايح شغالة ومفيش حد من اهل القرية ما اكلش لحمة اجي الليل كانت الحريم جوه والرجالة بره وزين كان راكب علي الحصان وابوه قصادة بعد عدة ساعات من الفرح
عبد الصمد: زين كفاية اكده ي ولدي واطلع لمراتك فوق
زين: حاضر ي بوي
طلع زين الاوضة وفتح الباب وووو
#يتبع
#بقلم_دعاء_تهامي
#تزوجت_طفلة
(زين 25 سنة قمحي البشرة طويل القامة عيونه عسلي كان عايش في القاهرة بيشتغل دكتور في الجامعة)
(قمر 13سنة عيونها عسلي في اخضر بشرتها بيضة البنت الوحيدة لاهلها)
(ايناس عندها 25 سنة كانت زميلة زين في الكلية بتحب زين بشرتها بيضة وعيونها بني)

لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.nogoom-elrewayat.com/2024/04/blog-post_19.html
قاعدين قدم ماذؤن وهو نطق: الف مبروك الجواز.
العريس: الله يبارك فيك عشق انتي طالق يا حبيبتي.
الكل بصدمة: ايههه.
العريس قام ببرود و قلع خاتمه: يلي سمعتوه طالق بالتلاته كمان.
عشق بصدمة و رجليها مش شايلها: ب بتطلقني يوم كتب كتابنا هي دي مبروك هو دا حبنا .
طارق ببرود: حب مين يا ام حب فوقي لنفسك.
ابوها بغضب: اطلع بررا بيتي يا كلـ ـببب.
طارق بسخرية: طالع ههه ابقي وريني هتقولي اي للناس.
مشي طارق و عشق فقدت وعيها...
بقلم ميرا ابوالخير.
بعد شويه..
عشق بانهيار: ليههه عمل كده لييي عملت له ايه انا حبيته اوي.
امها بحنان: محدش عارف عمل كده ليه بس هنقول ايه للناس.
عشق: دا يلي همك الناس طب وانا يلي كسر فرحتي ف يوم كتب كتابي.
امها بدموع: حقك ع راسي يا بنتي.
خدتها ف حضنها وهي منهاره.
عند طارق.
بقلم ميرا ابوالخير
طارق ببرود: حبيت اذلها الناس لما تلاقي بنت اتطلقت كده في يوم جوزها اكيد هتتكلم عنها.
امه: منك لله دا انت كنت بتحبها.
طارق ببرود: عمري م حبتها وياريت محدش يسال عملت كده ليه.
امه بحسرة: ربنا يهديك يابني.
مر 3 شهور و عشق حابسه نفسها و ف يوم.
ابوها بابتسامة: اي رايك يا بنتي.
عشق بحزن: موافقة يا بابا.
ابوها بفرح: إن شاءلله هيكون عوضك.
ام عشق بحزن: يعني عوضها في واحد مطلق.
ابو عشق: يعني بنتك ايه ماهي مطلقة هي كمان.
امها: دا مخلف بنتي مداخلتش دنيا.
ابوها بغضب: هتعرضيني ولا ايههه اخرسي هكلمه و نكتب الكتاب.
عشق سكتت بحزن...
(بارك لكما و بارك عليكما وجمع بينكما ف خيرا)...
بتوصل شقتها مع جوزها.
حازم بحمحمة: احم اتفضلي.
عشق داخلت بصمت.
حازم بهدؤء: بصي يا عشق انا عارف انه جوازنا جاه بسرعه بس انا محتاج حد يساعدني ف تربية ابني عارف انك زعلانه و مش هتتقبليني ك زوج ليكي بس انا اوعدك مش هقرب لك او اتغطت عليكي ف حاجه.
عشق بهدؤء: تمم اولا انا مش همنعك من حقك تاني حاجه انا هتعامل مع ابنك كانه ابني بالظبط.
بقلم ميرا ابوالخير
حازم بابتسامة: هو بايت مع امي النهارده بكرا إن شاءلله هجيبه.
عشق هزت راسها بهدؤء.
بقلم ميرا ابوالخير
تاني يوم.
عشق بتفتح الباب و لاقت يلي قدمها: طارق.
طارق بخبث: جيت اشوف المغفل يلي اتجوزك هو ميعرفش انا طلقتك ليه.
: انت طليقها بقا.
بصت لحازم بصدمة وو...
#يتبع..

لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.nogoom-elrewayat.com/2024/04/blog-post_72.html
_الاسم ؟
حور عطية جادالله
_السن ؟
١٩
_عايزة جوزك عامل أزاى ؟
معنديش .. أنا .. بس مش عايزة فرق السن يبقى كبير أوى بينا ..
_امرك غريب يا آنسه حور ..
حور بامتعاض : غريب أزاى يعنى ..؟
_يعنى آنسة شابة و بتدور على عريس .. ، تكونيشى غلطتى مع... احمم .. يعنى دا كل إلى عايزاة ؟
حور : آه . . أنا مش طالبة كتير علشان عايزاة بسرعة .. البركة فيكى يا ست الخاطبة ..
_ضحكت و قالت : إن شاء الله .. نورتى ..
_فى منزل حور__
+أنتِ يا بت .. كنتى فين ؟! "نطقت بها زوجه شقيق حور ، زينة "
حور : ك كنت .. كنت بقضى شوية طلبات ..
زينة بحدة : طلبات أى دى إن شاء الله ؟ .. حد طلب منك تتسوقى ؟
حور .. رفعت إيدها بكيس فية شوية فاكهه و خضار .. : لا ...ا أنا حبيت أجيب من نفسى ..
ضر"بت زينة على صدرها و شهقت .. وهى تقترب من حور بصدمة : وجايبة كل دا منين ياختى ؟ .. قرصت ودنها بخشونة : سرقتى مين ؟!
حور بألم : والله م سرقت .. ا أنا كنت محو..
قبل أن تكمل .. كانت زينة نتشت منها الكيس .. و زقتها خلتها تخبط فى الجدار .. ثم قالت بشىء من القرف .. : عارفة لو لقيت محفظتى ولا محفظة اخوكى ناقصة جنية واحد هخلى عيشتك سواد يا حور .. امشى غورى من وشى ..
جرت حور إلى غرفتها .. ، قفلت الباب و بدأت تبكى .. ، مكنتش عارفة تعيط على إية ولا إية .. على أبوها و مامتها الى فارقوها فى سن صغير .. ولا أخوها إلى بيكرها و مقوى مراتة عليها . . ولا مستقبلها إلى راح لما أجبروها تسيب دراستها .. ولا .. ولا عريس الغفلة إلى مش عارفة هيبقى عامل أزاى .. بس . . أى حاجة بالنسبة ليها هتبقى احسن من وضع دلوقتى .. ، على الأقل هتبقى جاية من غريب لا عمرها شافته ولا عرفتة .. مش من اخوها الى من لحمها و دمها ..
مسحت دموعها .. لما تلقت رساله على موبايلها .. ، كانت من الخاطبة .. فتحت بسرعة ..
الخاطبة : حور .. فية عريس لقطة عندة ٢٥ سنة وعايز عروسة على وجه السرعة زيك لأسباب شخصية .. أنا قولتلة عليكى .. وهو موافق يقابلك .. هبعتلك صورتة وشوفى هتعملى أى ..
قبل ما الصورة تتبعت ، ارسلت حور تقول : أنا موافقة .. ياريت يبقى بكرة ..
#يتبع

لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.nogoom-elrewayat.com/2024/05/blog-post_734.html