نجوم الروايات
47.3K subscribers
8 photos
1.42K links
قناة نجوم الروايات احدي قنوات التلجرام التابعة لإيچي لاين 💚✍🏻
Download Telegram
انا كسبت مرتين والبنت مقلعتش غير البلوزه خليها تقلع البنط،لون كمان
الي يكسب ٥ مرات ياخدها بيتو ويقلعها على مزاجو قالها صاحب المكان للزباين الي بيلعبو على طاوله القمار ..وبص للبنت بتحذير علشان تفضل ساكته
والبنت اتنفضت بخوف وفضلت تدعي انها تخلص من الورطه دي
سمع كلامهم شاب على الطاوله التانيه واتقدم عليهم وبص للبنت من فوق لتحت بوقاحه وقال...ايه الي بيحصل هنا
البنت كانت منزله وشها في الارض وواقفه بتيشرت كت وبنطلون.. ومرعوبه من نظراتهم الي بتفترسها
صاحب المكان قال..ده تحدي يا غالب بيه..الي هيكسب ٥ مرات ورا بعض هياخد البنت دي عروستو الليله
غالب بص للبنت بشهو*ه وابتسم وقال...اووووووه ده عرض يجنن و
بس اتفاجأ بشده وابتسم بطريقه مخيفه شويه وهو بيفتكر من نص ساعه كان يادوب داخل المكان وشاف البنت دي
فلاش باك
غالب كان داخل الحمامات الرجالي وشاف بنت داخله الحمامات الحريمي مشي وراها ودخل وراها مدخل الحمام وصفر بوقاحه
البنت بصتلو وقالت ..نعم ...الحمامات الرجالي الناحيه التانيه يا كابتن
غالب ضحك وقرب عليها وقال...كابتن..على العموم الكابتن حابب يتعرف بالصاروخ لو يسمح يعني
البنت اضايقت ولسه هتمشي غالب مسك ايدها وقال..استني بس..هو انا قولت ايه غلط.. وميل عليها وقال.....ده انا بقدر الجمال وبدفع حلو اوي
بقلمي...زهرة الربيع
البنت اتسعت عنيها بشده وبصتلو بقرف وقالت..ابعد عني يا جدع انت... وكانت هتمشي بس غالب شدها عليه جامد ومسكها بقوه وقال..متنشفيش دماغك..انا هبسطك...وبعدين انا بشقطك من بار يعني يا رقاصه يا ركلام فبلاش نحلو على بعض
البنت زقتو بكل قوتها وفتحت حنفيه الميه وملت ايدها ورشتها في وشو بغضب وقالت بعصبيه..طس وشك بشويه ميه يمكن تفوق من الهباب الي انت طافحو وبلاش قرف..... ومشيت بعصبيه وهيه بتقول ايه البلاوي دي
غالب فضل واقف مكانو بزهول وضم اديه بغضب اول بنت ترفضو وياريت رفضتو بالادب لا كمان هزأتو طلع من الحمام بعصبيه وفضل يبص عليها بس كانت اختفت وسط الزحمه
غالب فاق من شروده على صوت صاحب المكان بيقول...ها يا غالب بيه هتدخل التحدي معانا
غالب ابتسم بمكر لما اتأكد انها نفس البنت ووبصلها بنظرات توعد مرعبه وقال ..طبعا ده انا اموت في التحديات...وطلع رزمه فلوس ورماها على الطاوله وقال..نبدأ
الشباب ابتدو لعبه القمار وكلو كان عايز يكسب وكان غالب بيكسب اكتر من مره ورا بعض والبنت خافت انو يكمل ٥ مرات خصوصا بعد ما اتأكدت انو نفس الشاب ومصر يكسب ومش هيرحمها بصت لصاحب المحل بغضب وقالتلو بهمس عيزاك
صاحب المكان خدها على جمب وقال..نعم يا دودي امريني يا درة المكان كلو
دره قالت بخوف..انت بتعمل ايه..انا متفقه معاك اني انزل طلبات للناس..شويه تقولي اقفي معاهم وخليت واحد حيوا،ن اصر اقلع بلوزتي ودلوقتي متخيل يعني اني ممكن اقبل اروح مع واحد من الحيو،نات دول انسى يا سعد بيه
سعد قال ببرود..اهدي يا درتي..اولا الي بتقولي عليهم حيونا،ت دول اغنى اغنياء البلد يعني ليكي الشرف تكوني في سرير واحد منهم وثانيا يا حلوه فيه بنات بتقلع اكتر من كده وبعدين التيشرت بتاعك مغطيكي امال لو وافقتهم وخليتهم يقلعو البنطلون كنتي عملتي ايه
دره لسه هتنطق قاطعها سعد وقال باستفزاز وثالثا بقى يا حلوه انتي تسمعي الكلام ومتعمليش شريفه عليا علشان لولايا انا كان زمانك انتي واختك وامك العاجزه نايمين على الارصفه في عز البرد ده تمام يا حلوه
بقلمي...زهرة الربيع
دره نزلت دموعها بوجع وفضلت ساكته.... وسعد قال بلهجه هاديه..دودي متعيطيش يا قمر انا مستحملش دموعك وبعدين متنسيش انك وحش الصاله والعيون كلها عليكي..وبعدين يعني انتي شوفتيهم كسبو ده يستحيل الحظ يحالف شخص ٥مرات ورا بعض دي معجزه متقلقيش واسترخي انا بس بغريهم بجمالك علشان يخسرو اكتر
دره بصتلو بغضب وقالت..لا لا انا مش هستني يا كسبو او لا رزقنا على الله انا وامي واختي مش هفضل هنا دقيقه عن اذنك
دره قالت كده وشدت البلوزه بتاعتها من على الكرسي وطلعت جري بس لسه هتخرج فيه ايد فولازيه مسكتها بقوه وكان غالب
غالب رما كارت في ايده وقال..مش هتباركولي يا شباب..وبص لدره بنظره مرعبه وقال..مبروك يا عروسه دخلتك الليله على غالب الضاري
وتعالت صوت الضحكات والمباركات بسخريه وغالب كان بيبصلها من فوق لتحت وقال بوقاحه...مش لو كنتي سمعتي الكلام من وقت ما كنا في الحمام..كنا وفرنا وقت..متبقيش تفرهضي مني بقى انتي الي جبتيه لنفسك

لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.nogoom-elrewayat.com/2024/05/blog-post_804.html
_انتي طالق
تهندت براحه لما سمعت جمله تحريرها اخيرا اخدت شنطتها بدون كلمه واحده حتي وبصت على الباب الفله علشان تخرج بس وقفها صوته قبل خروجها
_انتي رايحه فين
بصت عليه بسخريه من سؤاله وقالت: حرجع لمكاني الاصلي ياعاصي بيه وبيئتي الاصليه
خرجت قبل ماتسمع رده حتي وتوجهه للبوابه لقت عربيه فاخره داخله الفله بصت لصاحب العربيه بحزن وكسره لما لقته وقف فورا بعد ماشاف
شكلها وقال: غرام انتي رايحه فين وايه الشنطه دي
نطقت غرام بحزن ودموع على حالها وحاله وقالت: انا راجعه لاصلي يابن ابويا وامي وعقبال لما ترجع انت كمان لعقلك ولأصلك يامصطفي
خرجت فورا قبل مايوقفها مصطفي الي بص عليها بحزن لاني سبب قهرها وكسرتها دي دخل
الفله وعنيه بتطق شرار لعاصي وقال: دي الامانه الي حتحافظ عليها ياعاصي بيه دي الي قولتي انك بتحبها وحتحافظ عليها لاخر نفسك فيك ياعاصي
بص عليه عاصي بحزن وندم على الي عمله وقال: صدقني لحظة غضب مني انا مش مصدق اني طلقتها يامصطفي انا بحبها وبحبها اوي كمان انا حاسس نفسي ديلوقتي شبه الطفل الي ضاع من مامته
خلص كلامه دموعه سبقته ليقترب منه مصطفي بشفقه وهو بيربت على ظهره: انا عارف قد ايه انت بتحبها بس هي ليسا منستش ياعاصي الي عملته انا فيها زمان انا كونت فاكر الزمن بينسي بس طلع الوجع الحقيقي مش بيتنسي وانا الي عملته كمان فيها زمان مش قليل
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
وعند غرام بعد ماوصلت لبيتها في حارتها المتواضعه كانت علامات الجمود هي الي ظاهره على شكلها  ضربت الجرس وفتحت لها امها اول ماشافها خدها في حضنها بفرحه كبيره: غرام ياحبيبتي اخيرا قدرت اشوفك قدامي انا مش مصدقه عيني وحشتيني اوي اوي
ضمتها غرام هي كمان بحب واشتياق: وانتي كمان وحشتيني اوي ياماما
بعدت امها واخدتها للداخل  واخد شنطتها كمان وقالت: ها حصل اخيرا مش كده ياغرام
ابتسمت غرام بآلم وقالت: ايوه ياماما خلاص اطلقت منه 
وعلى غير العاده حزن الامهات المصريات على طلاق بناتهن وقفت ام غرام بسعاده عارمه والقت زغروته عاليه رنت في البيت كله
وقالت: الحمد لله يارب نحمده الي نجاكي منه يابنتي ومنه لله اخوكي السبب
غرام بحزن: ماما لو سمحتي متدعيش عليه ده مهما كان ابنك واخويا برضو
زينب ام غرام بغيظ: وانتي ليسا بتدافعي عنه ياغرام بعد الي عمله فيكي يابنتي ده مايستاهلش حتي تشفقي عليه ده كلب وانا ندمانه اني عندي ابن زيه
غرام باعتراض: ياماما هو غلط وربنا يسامحه وانا مش زعلانه منه خلاص ربنا يهنيه بحياته الجديده
زينب بحزن على غرام: تمام يابنتي براحتك ادخلي غيري وانا ححطلك الاكل ياضنايا
جرت غرام سريعا الي غرفتها التي اشتاقت لها كتير خرجت بعد قليلا وشعرت بدوخه كبيره ومحتش بنفسها غير مغمي عليها قبل ماتطلب النجده حتي من امها
وزينب كانت في المطبخ قاعده بتحط الاكل بسعاده بس سمعت فجئه صوت حاجه بتقع خرجت بسرعه لقت بنتها مغمي عليها جرت بسرعه تلحقها ووو
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
وفي نفس الوقت عند عاصي كان في الفله في غرفه التمارين الخاصه بيه وهو بيتدرب بعنف بيعاقب نفسه على الي عمله من ساعه ازاي يبعد روحه عنه كده وهو عارف انه مش حيقدر يعيش من غيرها يوم واحد
زفر بضيق وهو بيصب غضبه كله في الكيس المعلق امامه وبيراجع الي حصل من شهر في غرفه نومه
فلاش باك قبل شهر
عاصي بشك: ايه ده ياغرام حبوب ايه دي انتي تعبانه حبيبتي والا ايه
غرام ببرود: لا دي حبوب منع الحمل
عاضي بصدمه: نعم حبوب ايه..انتي مش عاوزه تخلفي مني  ياغرام
غرام بكره: ايوه مش عاوزه اخلف منك لاني بكرهك ياعاصي وانت عارف ده كويس انت اشترتني بفلوسك لمزاجك بس يبقى مالكش الحق تتحكم في حياتي اكتر من كده
اتعصب عاصي جدا منها وقرب مسك ايدها بعنف وهو بيحاول يتمالك اعصابه علشان ميعملش حاجه يندم عليها بعدين
عاصي بغضب: مش عاوزه تخلفي مني علشان انا اشتريتك بفلوسي ياغرام انا كام مره اقولك اني بحبك وعمري مافكرت بطريقه دي ابدا انا حبيتك اكترت من نفسي وانتي كل الي في دماغك اني اشتريتك.. انا امتي حسستك بكده اصلا انا علطول بحسسك بحبي وهتمامي الكبير وهوسي بيكي بس الظاهر ان انتي ليسا الماضي في دماغك مش حيطلع ابدا
بعد غرام ايده بعنف: ايوه الماضي ليسا في دماغي علشان انت السبب في كسرة فرحتي يوم كتب كتابي والا نسيت قولت ايه لاخويا علشان يجبرني اجوزك انت واسيب خطيبي فاكر و وكمان الا...
يتبع....

لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.nogoom-elrewayat.com/2024/05/blog-post_896.html
استني عندك انتي بتعملي ايه
حطت الماسك على وشها و سابت ابنها قدام الملجأ و جريت وهي بتعيط
جري وراها الحارس بس فجأة ايد شدتها جوا بيت و قفل الباب : انتي خطفتي الطفل ده من مين قولي قبل ما اسلمك يا بت
فضلت تعيط و شالت الماسك من على وشها و النضارة من على عينيها و نزلت في الأرض تحت رجل الراجل العجوز : ارجوك يا عمو متفضحنيش
اتغيرت ملامح الراجل العجوز اللي شايف قدامه بنت تقريبا  ١٣ سنه جسمها ضعيف هزيل و بس وشها زي الملايكه عيون زرقا و شعر احمر
رفعها الراجل من ايديها : الطفل اللي سبتيه على باب الملجأ ابن مين يا بنتي
ردت وهي بتعيط و كان الراجل بيبص على هدومها المليانة د"م : بتاعي و بابا ميعرفش خالتو قالتلي ارميه في النيل بس مقدرتش لان لو بابا عرف انا وهو هنمو"ت
- طب انتي بنت مين و اسمك ايه و مين عمل فيكي كده
انا مهرة .. بنت الشيخ عزيز
اتصدم الراجل العجوز لأن الشيخ عزيز يبقى صاحبه من زمان بس عمره ما شاف بنته أو حد من أهل  بيته لانه متحفظ و غير اي حد
- انتي ولدتي دلوقتي ؟ و ازاي ..و مين عمل كده
تعبت فجأة و حست انها دايخه و فقدت وعيها من غير ما تتكلم
جري الراجل العجوز على بيت خالتها و خبط كتير بس من غير رد
كانت خالتها قافله على نفسها الباب و بتعيط و هي واخده عيالها الاتنين في حضنها امين المتوسط ١٦ سنه  و محمود الصغير ١٥ سنه اللي كان بيترعش : متعيطش يا محمود احنا هنمشي من هنا قبل ما يعرفوا اي حاجه
جري الراجل على بيت ابوها و قاله ان بنته عملت حادثة وهي دلوقتي عنده في البيت ولأن الوقت متاخر مقدرش يجيب دكتور
لبس الشيخ عزيز جلبيته و جري بسرعة وهو خايف و ب يدعي تكون كويسة
وصل لبيت الحاج مصطفى و اتصدم اول ما شافها مبتتحركش على السرير و كل لبسها مليان د"م
جري ابوها عليها و طلب من الحاج مصطفى يجيب الدكتورة بتاعت الصحه اللي جنبهم و ينادي خالتها نجوى
خرج الحاج مصطفى و شاف خالتها وهي بتركب تاكسي و نادى عليها بس عملت نفسها مسمعتش و خبت وشها
اتعصب الحاج مصطفى و جري على الصحه و طلب دكتورة تيجي معاه بسرعة
اول ما وصل البيت اتصدمت الدكتورة من منظر البنت و اول كلمه قالتها : مين اغت"صبها
اتعصب الشيخ عزيز و شت"مها : بنتي عملت حاد"ثه تعالي انقذيها بدل ما انتي بتجيبي في سيرتها بالباطل
اتوترت الدكتورة و جريت عليها و خرجتهم برا و كشفت عليها و ادتها ابره عشان تفوق
فاقت البنت شويه و فضلت تهلوس : ابعد عني ونبي انا خايفة ايه الد"م ده ...
قامت مهرة وهي بتصوت : ابعد عنييييي
حطت الدكتورة ايديها على بوقها : اهدي ده كابوس
دخل ابوها و الحاج مصطفى : فيها ايه يا دكتوة طمنيني انا ابوها
حزنت دكتورة مريم على الوضع اللي هي فيه ازاي تقول للشيخ عزيز اللي البلد كلها عارفاه بأخلاقه و أدبه و تربيته أن بنته اللي لسا عندها ١٣ سنه ولدت من ساعتين
شردت الدكتور في عيون مهره اللي كانت خايفة و رجعت بصت للشيخ عزيز : بنتك لازم تروح المستشفى يا شيخنا عندها جروح كبيرة لازم تتخيط
وافق الشيخ عزيز على شرط أن بنته متتعرضش على اي دكتور و ان هي اللي تعملها كل اللازم
وافقت دكتورة مريم و خدت مهرة في حضنها و و لبستها لبسها و خرجوا في تاكسي للمستشفى و هناك غيرتلها كل لبسها و بعتت ممرضه تشتريلها لبس جديد و نضفتها من الد"م

لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.nogoom-elrewayat.com/2024/05/blog-post_576.html
عارفه يا حور انتي صعبانه عليا اوي
حور . وده ليه بقي إن شاء الله
ادهم .يعني انتي متخيله اتدبستي في جوازه انتي مش عاوزاها اصلا وكلها شهر  وهتلاقي واحده جديده عايشه معاكي هنا
حور .باستفزاز .عادي
سابني ومشي وسط أفكاري ؛ انا وادهم لسه متجوزين جديد مجرد بس كانت وصية باباه قبل ما يموت انو يتجوزني ولما مات وفتحوا الوصيه بعدها بيومين كنا انا وادهم متجوزين
.....
حور. ما لسه بدري
ادهم .وانتي مالك ؛ ملكيش اي علاقه بيا ولا حتي تتكلمي معايا
حور. حيلك حيلك مكانتش مجرد كلمتين يعني
....
صحيت الصبح لقيته بيشرب قهوه وقاعد علي مكتبه وهو دايما كده ملامحه الجميله شعره البني عيونه اللي نفس لون شعره ؛ دايما هو كده .
ادهم .صباح الخير اسف علي طريقتي اللي كلمتك بيها امبارح
حور. لا عادي
ادهم .طيب انا نازل
حور. هتقابل عروستك بقي الجديده
ادهم .يعني حاجه زي كده
....
ادهم مش مجرد كان جار ليا ادهم كان شخصيه خياليه بالنسبالي دايما بسمع كلام الناس عنه الحلو كنت دايما بدعي يكون ليا ويوم ما اتقدملي كنت اسعد واحده في العالم كله بس بعدها اكتشفت انو هو متقدم بس علشان وصية باباه بس قولت لازم احاول علشان اخليه يحبني
....
حور . بترجع متأخر لي يا أدهم
ادهم .يعني بقعد مع اصحابي شويه وبرجع اسلم علي ماما علشان بقيت عايشه لوحدها
حور وهيا بتكلم نفسها .انا فرحانه اوي حكالي هو اتاخر لي مقاليش انتي مالك
ادهم .سرحتي في اي يا حور
حور .ها لا ولا حاجه ؛.طيب اكلت
ادهم .لا وجعان اوي
حور .ولا انا ثواني ويكون الاكل جاهز
...
بدأت اكل انا وهو
ادهم . للدرجه دي أنا جميل اوي يعني
حور .اوي
ادهم .نعم
حور. لا مبقولش حاجه
ادهم بضحكه خفيفه  .هعتبر نفسي مسمعتش حاجه
حور . جدع كده

لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.nogoom-elrewayat.com/2024/05/blog-post_40.html
-انت يولا يا حليوه انت
-مين انا!
-ايوه بحبك والله
-لا دنتي مجنونه وقمر يخربيتك اي العبط ده، قربت ليها شويه انتي يا انسه عيب لما تعاكسي ولاد الناس كده اي معندكيش اخوات ولاد!
-ايدا انت مين!!! استني اقفلي يا ريم وهكلمك تاني
-لاقتها بتمد ايدها لاقدام ووو.. معقول مش بتشوف! يادي الغباء الي حطيت نفسي فيه
-انت مين وعاوز اي ومعاكسه اي
-اصل انااا..... هو حضرتك مش بتشوفي بجد؟
-اها انتم هتعايرونا بقي ولا اي
-لا انا اسف فكرتك بتكلميني اسف علي سوء الفهم
-حصل خير
-محتاجه مساعده؟
-انا عاميه مش معاقه!
-انا اسف
-ولا يهمك يا كابتن
مشيت وتابعتها بنظري لحد م اختفت من الشارع قصادي هي مين واي الحلاوه دي؟
-الو يا ريم
-مالك ميته من الضحك ف اي
-اصل يستي واخيرا جذبت انتباهه وشافني
-هو مين؟ معقول عمر!!! ازااااي
-ابدا يا ستي خليته يفكرني عاميه
- ايه؟
-اي!
-ازاي يا نور تعملي كده مش خايفه يعرف؟
-اعمل اي بقي بقالنا اكتر من سنه مع بعض ف نفس الشركه وهو مش واخد باله مني كل الي هامه اللاب والشغل وبس
-تقومي تمثلي انك عاميه

-الحاضر-
-مجتيش تسلمي يعني
-مين حضرتك؟ الصوت ده مألوف ليا
-يااااا نفس لعبتك بتكرريها تاني؟ طب غيري عشان مزهقش منك
-عمر!
-اها هو الي ضحكتي عليه سنه ونص بتمثليه وخدعه كذابه منك
-صدقني مش بمثل
-ايوه طبعا هصدق حاضر تعرفي! انا ندمان ع كل يوم حبيتك فيه
-هفهمك استني
بس مشي! المرادي بجد مش لعبه مني يمكن مكنش ينفع اعمل كده بس صدقني انا حبيتك فضلت اعيط ورجعت بالذاكره من كام شهر بس...
-فلاش باك-
-عمر انا في حاجه كنت مخبياها عنك الفتره الي فاتت دي
-شششش نتكلم بعدين الدكتور زمانه علي وصول
-بس انا مش محتاجه دكتور
-يحبيبتي هنجرب المرادي وانا اوعدك لو العمليه منجحتش مش هطلب منك تاني نروح لدكاتره ودي اول مره تعملي عمليه ونا معاكي وصدقيني مش هسيبك
-حتي بعد الي هتعرفه؟
-اعرف اي
-اني.. انا بص احلف انك مش هتزعل ولا هتسبني
-في اي يا نور
-بدات الدموع تتجمع في عنيا.. صدقني مكنش قصدي اكدب عليك نا عملت كل ده عشان بحبك وكنت خايفه اخسرك
-اهدي طيب ف اي انا مش فاهم حاجه
-انا مش عاميه ولا حاجه بشوف
-ده الي هو ازاي

لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.nogoom-elrewayat.com/2024/05/blog-post_833.html
نور و هى تدخل قصر كبير و كان كل حاجة فيه مش مترتبة و متلغبط و طلعت اوضة فوق اول ما دخلت اتخضت

وجدت فتاة ترتدى ملابسها و فارس (مديرها فى الشغل ) نايم و زقت البنت نور و خرجت و اقتربت نور من فارس علشان تصحيه

نور بكسوف من بعيد : مستر فارس .... مسترفارس. .... استاذ فارس ....

فضلت تنده عليه و بدون فايدة لحد ما اقتربت منه جدا و هنا فارس شدها ظنا منه أنها البنت اللى كانت بايته معاه امبارح

نور بتحاول تبعد فارس عنها : مستر فااارس لو سمحت ابعد كده ميصحش و فى سرها تلعن حظها و انها مش لقية شغل تانى و انها محتاجة الشغل جدا بس ميكونش بالطريقة ديه يعنى

فارس بعد عنها

فارس : انتى بتعملى هنا ايه يا غبية انتى

نور بتحاول متبنش عصبيتها علشان هى لسه جديدة فى الشغل و مش عايزة تخسره : اسفة حضرتك كنت بصحيك ورانا ميتنج مهم كمان نص ساعة

فارس : وسعى كده من قدامى غبية

نور فى سرها : غبية مين يا متخلف .. مغرور على ايه ده

فارس خرج من الشاور و لبس هدومه و لقى نور قاعدة فى العربية ورا مش جنب السواق

فارس ببرود : كانت عربية ابوكى يا استاذة نور

نور باحراج: احمم اسفة و نزلت ركبت جنب السواق و كانت طول الطريق بتحاول تحط راسها فى الارض و كان فارس ورا مش مركز غير فى ورق الشغل و وصل الشركة

و خلص الاجتماع و دخلت نور بالقهوة و معاها ورق الشغل

نور بتردد : مستر فارس هو ممكن طلب إنسانى من حضرتك

فارس باستهزاء : طلب إنسانى ؟! اتفضلى

نور : أنا كنت محتاجة مبلغ و هسدده من المرتب

فارس : من اولها كده عايزة كام أن شاء الله

نور : 200 الف جنية

فارس : نعم حد قالك عليا بوزع فلوس

نور : و الله حضرتك ماما لازم تعمل عملية فى اسرع وقت و انا مستعدة اكتب لحضرتك اى ضمان بالفلوس و اشتغل ليل نهار علشان اسدد المبلغ لحضرتك

و هنا قطع حديثهم رنة هاتف فارس رد فارس و أشار لنور تطلع بره لحظة

فارس : ازيك يا جدو وحشتنى

اسماعيل (جد فارس ) : يا واد لو كنت فاكر جدك صحيح كنت جيت تزوره

فارس : ما انت يا جدو اللى حكمت عليا

اسماعيل : أيوة يا فارس أنا فاكر كويس انى قولتلك علشان تدخل بيتى لازم تتجوز يا فارس

فارس : و انا قولتلك يا جدو انى مش عايز اتجوز دلوقتى

اسماعيل : طيب اسمع بقى يا فارس علشان أنا مش ضامن اعيش لبكرة فى خلال شهر يا فارس لو مكنتش متجوز أو على الأقل خاطب هحرمك من كل فلوسى

فارس : انت بتقول ايه يا جدو

اسماعيل : أنا دلعتك كتير و ايه الفائدة ده اخر كلام عندى

فارس : ماشى يا جدو سلام

و قفل فارس و هو متعصب و مش طايق نفسه

و خبط نور بخوف

فارس بجدية : اتزفتى عايزة ايه

نور : كنت بكلم حضرتك فى موضوع الفلوس

فارس : أنا مش موافق بره

نور لسه هتخرج و هى حاسة أن الدنيا وقفت و مش عارفة هتتصرف ازاى

فارس: استنى عندى ليكى عرض و هديكى اكتر من اللى طلبتيه

نور : عرض ايه

فارس : نتجوز

نور : 🤨😳

لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.nogoom-elrewayat.com/2024/05/blog-post_321.html
كانو كلهم قاعدين علي السفره و بيفطاروا فجأه قام واحد من الي قاعدين و قال بصوت عالي
=يعني اي يا جدي عايزني اتجوز واحده مش بنت و في الحرا*م
الجد قال بعصبيه
_اقعد يا فارس و اوعي اسمع منك الكلام دا تاني مفهوم... انت عارف كل حاجه عارف ان غصب عنها
فارس مشي و قال و هو ماشي
=و دا مش هيحصل يا جدي و بعدين روح جوزها للضحك عليها
هي كانت سامعه الكلام دا و هي بتعيط و دموعها نازله بصمت
الجد و جه كلامه للبت الي كانت قاعده
_قومي يا جميله ينبتي اطلع فوق علي الاوضه بتاعتك
و هي سمعت كلامه و طلعت و قفلت علي نفسها الاوضه و فضلت تعيط لحد ما نامت
و تحت
الجد كان قاعد علي الكرسي الرئيسي لاوضه المكتب و قال بنفاذ صبر من حفيده الي دماغه ناشفه
_اسمع يا فارس جميله بنت عمك وانت اولا بيها من الغريب و الموضوع انت عارف كل حاجه
فارس ببرود
=وانا قولت الي عندي معنديش كلام تاني اقوله
الجد ضرب علي المكتب بغضب و قال بصوت عالي
_اقسم بالله يا فارس لو انت و جميله متجوزتوش انت ولا حفيدي ولا اعرفك فااااهم
فارس سابه و قام
قال الجد
_لما ترجع ليا كلام تاني معاك
ركب العربيه بتاعته و راح الشركه
في اوضه جميله الجد كان بيخبط علي الاوضه
الجد بحنان
_يجميله افتحي الباب يحببتي
فتحت الباب و هي اثار العياط علي وشها و اول ما فتحت الباب جدها حاضنها جامد و قال
=انتي بتعيطي يا جميله.. اهدي يحبيبتي
بعد ما جميله هديت
قال الجد تعالي بنتمشي في الجنينه شويه
جميله. حاضر
و نزلو و اتشمو في الجنينه و بعدها جميله طلعت و نامت
في الشركه
دخل فارس المكتب بتاعه و دخلت وراه السكرتيره الخاصه بيه و كانت لبسه قصير و ماشيه بي مياعه
_اتفضل الورق يا فارس بيه
فارس بصلها بعصبيه و قال
=قولتلك ميت مره متجيش بي اللبس دا و تتكلمي معايا عدل و دلوقتي سيبي الورق و اطلعي براا و لو شوفتك جايه بي اللبس دا تاني يبقي ملكيش شغل هنا
سابته و مشيت و هو شاف شغله و دخل عليه صاحبه جاسر
جاسر بمرح
=اي يا عم قاعد شايل طاجن ستك لي
فارس بص ليه و بعدين بص للورق الي كان في ايده و قال
_اسكت انت متعرفش حاجه
=معرفش اي
فارس بص في الساعه لقيها جات واحده بليل و افتكر جده و قام خد المفتيح و خد جاكت البدله بتاعته و قال
_مش وقته هقولك بكره كل حاجه.. سلام عشان جدي مستنيني في البيت
=سلام
وصل فارس من برا و راح علي الاوضه بتاعت جده لقيه قاعد علي الكرسي بيقراء في كتاب
الجد. ما لسه بدري يا فارس
فارس معلش اتأخرت كان عندي شغل كتير... جدي انا موافق
الجد بعدم تصديق. موافق علي اي
فارس. موافق اتجوز جميله..... يتبع

لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.nogoom-elrewayat.com/2024/05/blog-post_566.html
صرخت برعب لما وقعها في الاسطبل وهجم عليها وقال برغبه..اول مره اشوف مهره تاكل مهره يخربيت جمالك وجسم*ك.. وابتدى يعتدي عليها وبقى يبوسها بعن*ف شديد وقط*ع هدومها بطريقه وحشيه
صبا بقت تبكي وتستنجد وتبعدو عنها بكل قوتها وبتقول...ابوس ايدك...ابوس ايدك يا باشا ارجوك سبني لا لااااا حرام عليك ..وانبي يا مازن بيه وانببيييي وكانت بتبكي بشده
مازن وقف وصبا البتسمت وسط دموعها لما افتكرتو هيسيبها..بس اتفاجأت لما بقى يفك الحزام بتاعو
بقت تزحف لورا برعب بس مازن مسك رجليها بيمنعها تتحرك وقال بشهوه..من يوم ما شوفتك وانا هموت عليكي ..مهو مش معقول مازن الالفي الي البنات بتتمنى منو كلمه بت خدامه زيك تجننو كده ...انا ترفضيني ليه...محايله حايلت..فلوس وعرضت..مفضلش غير الغصب انتي الي اضطرتيني لكده استحملي بقى وهجم عليها بكل قوتو
مازن كان هاجم عليها بشده ومقطع هدمهاوكان مكمل وصبا بتصرخ بكل قوتها ومرعوبه ومش عارفه تبعدو عنها لحد ما فجأه انكسر باب الاسطبل ودخل شاب في العشرينات ومسكو بقوه ونزل فيه ضر*ب بكل عن*ف وقوه وهو بيقول...يا وس*خ يا حيو*ان...هقتلك يا وا*طي..هقتلك يا كل*ب يا سا*فل وبقى يخنقو بقوه وهيطلع بروحو
بقلمي...زهرة الربيع
صبا كانت بتداري نفسها بهدومها المتقطعه وبترتعش وتبكي جامد لحد ما شافت الشاب خانق مازن وهيطلع روحو خلاص جريت عليه وقالت برعب..سيبو...سيبو يا انور...سيبو وانبي...سيبو هي..هيموت ..هيموووووت سيبووووو
بس انور مكمل خنق فيه ومازن كان بيحاول يبعدو ومش قادر لحد ما اتجمعت الناس على صراخ صبا وزعيق انور وبعدوه من عليه بالعافيه ومازن بعد لاخر الاسطبل وهو مرعوب وبيمشي ايده على رقبتو بخنقه
الناس كانو ماسكين انور بالعافيه وكان بيزعق ويقوا...سيبوني...سيبوني اقتلو..هخلص عليك ياكل*ب يا عديم الشرف
الرجاله اخدوه بره بالعافيه واتقدم راجل عجوز وقلع عبايتو ولبسها لصبا وروحها وهيه مرعوبه وبتبكي بشده
وبقت الناس تهدي انور الي كان هيتجنن
وفجأه جيه شاب فى التلاتينات بطله رهيبه وهيبه قويه لابس بدله كامله فخمه وحاطط عبايه على اكتافو وقال بغضب...هو فين
واحد من الناس المتجمعه قال بخوف...لسه في الاسطبل يا عزيز بيه
عزيز دخل الاسطبل وشاف مازن متبهدل ووشو كلو د*م بصلو بغضب وهز راسو باسف شديد
مازن اول ما شافو قام بالعافيه وقرب منو برعب وقال...عزيز..انا...انا هفهمك..الي ح..الي حصل
عزيز شاورلو بايده بمعنى يسكت وقال بنظره مرعبه..في البيت ...وخرج عند الرجاله وسابو مرعوب
عزيز اول ما طلع شاف الرجاله بيدو انور ميه وبيحاولو يهدوه قرب منهم وقال لانور بجمود وغضب مكبوت...انت الي ضربتو
انور وقف وبصلو بغضب وقال...ايوه انا...ومش هرتاح الى لما اخلص عليه
عزيز ابتسم بسخريه وقال ....مازن غلط..بس هو مش فرخه علشان تخلص عليه والي غلط يصلح غلطو ويتعاقب وانا الي بعاقب الي بيغلط في البلد كلها وكمان هعاقب مازن بنفسي اكيد مش هسيبك تقتلو واصقفلك
انور لسه هيتكلم واحد من رجاله البلد قال..بس الي عملو اخوك مش حلو في حقك ولا في حق البلد يا عزيز بيه
عزيز قال بجمود...عارف...ولسه بقول هيصلح الي عملو ...وقال بصوت عالي.... الحاضر يعلن الغايب ...بكره خطوبه مازن الالفي اخويا على البنت الي غلط في حقها ..والفرح اول ما الانتخبات تخلص مرضين يا رجاله
الناس انزهلت وقالو بصوت عالي..عداك العيب يا سيادة النائب
عزيز بص لانور وقال ....مازن هيتجوز اختك اظن كده مرضي
انور بصلو بغضب وقال..مش موافق..ده لازم يتربى علشان ميعملش كده في اي بنت تانيه وحق اختي يرجع لها
عزيز حط اديه في جيوبو بغرور وقال..حق اختك هيرجعلها لما تتجوز ابن عيله الالفي... زي ما اكبر عقاب لمازن انو يتجوز اختك بنت البواب
بقلمي..زهرة الربيع
انور اتنرفز ولسه هيرد جيه راجل في الخمسينات ده سيد البواب وقال بتوتر..طبعا..طبعا يا باشا...البنت بنتي وانا موافق ونتشرف..بيكم طبعا وده جميل مش هننساه يا باشا وبص لانور بتحذير بمعنى ميتكلمش
انور حس بغضب وزل شديد ومشي بغضب وعزيز ابتسم بسخريه وقال...يا اهل البلد عم سيد واهلو هيفضلو عندي في السرايا لحد معاد الجواز مسأولين مني وحمايتهم من حمايه اهل بيتي
الناس بقت تهتفلو وعزيز مشي وهو هيموت من الغضب
في السرايا..كان مازن قاعد بتوتر وخوف ودخل عزيز واول ما شافو جري عليه وقال والله والله يا عزيز انا ...
بس قاطعو عزيز وقال بغضب واستغراب.... بنت البواب..تغت*صب بنت البواب وفجأه ضربو قلم قوي وووووو
يتبع

لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.nogoom-elrewayat.com/2024/05/blog-post_644.html
شافت منظر كس"رها لما شافت السكرتيرة واقفه قدامه ومنظرهم مخ"ل
بدموع علي
علي بصلها ببرود وشاور للسكرتيرة تطلع وهو قفل قميصه وقال ببرود :نعم
هي اتكس"رت وتعبت كتير منه وقالت:طلقني
علي حط رجل على رجل وقال ببرود :حاضر انتي طالق يا كيان
كيان دموعها نزلت وخرجت وهي بتعيط وحطت ايدها علي بطنها وقالت:هو
ميستهلش يعرف ومشيت راحت محطة القطر وركبت لاسكندرية
كيان نزلت وراحت عند واحده صاحبتها وبدأت تدور على شغل
بعد أسبوعين
في أرشيف الشركه
كيان واقفه بتجيب الملف وكانت نازله من على السلم ووق"عت بس بين ايديه
وهو فضل يبصلها
كيان فتحت عيونها ولقيته شايلها
كيان بتوتر شكرا نزلنى
ادهم نور ليه سيبتيني
كبان:انا كيان مش نور ونزلنى لو سمحت
ادهم :طب ممكن اتكلم معاكى ونزلها
كيان لا وعن اذنك
فى الليل كيان كانت خارجه من الشركه وادهم طلع منديل وحطه
على وشها وهي فقدت الوعى
ادهم شال كيان وخرج من الشركه وركب عربيته وهو بيبصلها كل شويه لحد
ما وصل قدام فيلا ونزل شال كيان وطلع على اوضه وحطها على السرير وخرج
في القاهرة
أنت ازاي تطلقها يا علي قبل ما تمضي
علي :انا قر"فت وعلى اخرى منكم كلكم ومش عايز فلو،س تاني
لو مجبتش كيان يا على قسما بالله لامو"ت اهلك اهلك وانا نبهتك وخرجت
في اسكندرية
كيان فتحت عينيها ولقيت نفسها في اوضه لونها وشكلها حلو قامت فتحت
الباب ونزلت تحت ولقيت نفس الشخص إللى كان بيكلمها في الشركه
ادهم:نور انتى كويسه
كيان قربت منه ومسكت لياقته وقالت :انت عايز منى ايه انا عايزة اروح
ادهم لسه هيلمسها ضر""بته بالقلم
ادهم بضيق بصي ليكي حق تدايقي يانور لكن مترفعيش ايدك عليا وقرب منها وهى بترجع لورا
كيان بدموع وخوف متقربش منى
ادهم مسك ايدها شدها لحضنه وطبطب عليها اهدى يا نور مش ها"ذيكي

لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.nogoom-elrewayat.com/2024/05/blog-post_602.html
ريم : ي ماما حرام عليكي شيفاني فايتني القطر قدامك عايزه تجوزيني واحد مراتوا ميته وعندوا بنت
رجاء ( الام) : ابن خالتك وشب زي العسل وصغير ف السن وبعدين مش ده اللي كنت بتموتي فيه زمان
ريم: اديكي قولت كان زمان لكن دلوقت لا بعد ما اتجوز وبعدين هو عايز واحده تربيلوا بنتوا مش اكتر
رجاء: ي حبيبتي وافقي ده برضوا ابن خالتك وانت مفيش ولا عريس وافقت عليه معناها انك لسه بتحبيه
ريم: ايوه بحبه بس ده كسر قلبي يوم ما اتجوز
رجاء: انا قولتها كلمه وخلاص
استوب * ريم نصار: فتاه ف عمر 25 من عمرها هي فتاه جميله وطيبه ومحجبه درست كليه تجاره انجلش
ف مكان اخر
نجاه: ي حبيبي دي بنت خالتك وبعدين هتصونك ومش هتلاقي احن منها ع لين
اسر: ي ماما ما انا عارف الكلام ده بس برضوا هي لسه بنت وانا مش عايز اظلمها معايا
نجاه: اسر اسمع كلامي خالتك لسه قايلالي انها موافقه
سامي: ماتسمع الكلام ي بني وتخلص
اسر: ماشي ي بابا انا موافق
ريناد( اخت اسر) خد ي اسر لين زعلانه
اسر: هاتي ي ريناد انا طالع شقتي
استوب * اسر السيوفي: رجل اعمال عنده 30 سنه
لين: طفله عمرها 3 سنين طفله جميله جدا
وراحوا اتقدمولها وعملوا خطوبه وحددوا الفرح بعد شهر بس ريم شرطت يكون كتب كتاب بس

لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.nogoom-elrewayat.com/2024/05/blog-post_915.html
انتي مجنونة يا صدفة، انتي بتتكلمي منين دلوقتي
اتكلمت بثقة و هي بتبص حواليها بسعادة :من المطار في اسكندرية.... هي مامي عرفت اني سافرت و لا لسه
شهد صاحبتها:
أنتي بتتكلمي جد؟ لسه مكلماني و سألتني عنك و اكيد لاحظت غيابك هي اه طول الوقت مشغولة هي و خالك بس اكيد هيلاحظوا غيابك و بعدين انتي مش بتردي عليها ليه.
صدفة بضيق :شهد متصدعنيش انا لو كنت قلت لها اني هنزل مصر كانت هتاخد الباسبور بتاعي و بعدين انا لسه فاتحة الموبيل...
شهد: طب عملتي اللي في دماغك و نزلتي مصر... ناوية على ايه بقا يا ست صدفة... أنتي اكيد مجنونة....
صدفة:لازم القى بابا و اختي... أنتي فاهمة انا عديت ب ايه يا شهد... عارفة يعني ايه يبقى عندك أربعة و عشرين سنة و لسه مكتشفة من كم ساعة انك عندك اخت و ابوكي لسه عايش... و بعدين لو ماما متضايقة اوي من وجودي لوحدي هنا تبقى تنزل
و تشرح لي بقا ازاي تخبي عليا كل السنين دي اني عندي اخت و أنا ابويا عايش...
شهد:صدفة اهدي... أنتي معاكي ادويتك؟
صدفة مسحت دموعها قبل ما تنزل و اتكلمت بجدية
:ايوة... متقلقيش انا كويسة...
شهد:طب ناوية على ايه؟ هتروحي لبابكي ازاي؟
صدفة:مش عارفه... اللي معايا العنوان القديم و معرفش هل لو روحت دلوقتي لهناك هلاقيهم و لا هم عزلوا لمكان تاني...
شهد: يارتني كنت معاكي... أنتي معاكي فلوس تتحركي بيها و لا ايه الدنيا..
صدفة:انا معايا الكريديت كارت متخافيش عليا هحاول اتصرف...سلام بقا لازم اخرج دلوقتي هكلمك تاني.
شهد؛ اوكي بس اوعي تقفلي موبيلك و ربنا يستر لما مدام سهير تعرف انك رجعتي مصر.
صدفة؛ مش فارقه بقا.... باي
قفلت الموبيل و راحت ناحية بوابة الخروج و بعد حوالي نص ساعة كانت برا المطار، اخدت تاكسي و قالت له العنوان و اللي كان حي قديم في اسكندرية....
في مكان تاني
خرجت بنت نسخة من صدفة لكن شعرها اقصر و اخف من شعر صدفة، عيونها كحيلة ب الكحل الأسود العربي و لابسه جيبه لونها اسود على بلوفر ابيض و بتتكلم بصوت عالي
:يا بابا الساعة بقيت ١٢ مش هتنزل للمحل و لا ايه....
أبتسم عبد الرحيم اللي كان قاعد في البلكونة و بيتفرج على الناس اللي ماشية في السوق و صوت القرآن الكريم كان عالي في الشقة
:لا مش نازل النهاردة يا ست البنات....عيسي واقف مع العمال و انا كلمته قلت له اني مش هنزل النهاردة....
ابتسمت مريم و باست خده
:بقولك ايه طالما انت مش نازل... ما تيجي نتمشى سوا كدا انا و انت نشتري شوية حاجات و بالمرة نتغدا برا النهاردة... انا نفسي في سمك مشوي و ناكله في حلقة السمك على البحر...
عبد الرحيم :و ماله و بالمرة نعزم ابراهيم.
مريم:يا ريت يا بابا بس دا جد و الكلمة بتخرج منه بالعافية و بعدين هو انت هتلاقيه فوق دلوقتي دا بيخرج للوكالة بتاعته من الساعة سبعة الصبح.
عبد الرحمن بخبث:و انتي عرفتي منين يا ست مريم.
مريم بتوتر؛ ها! و لا حاجة ما انا بصحي بدري و كنت بطلع الزبالة شفته و هو نازل.... انا هروح البس و انت اجهز بقا.
خرجت من الاوضة و ابتسمت على ذكر ابراهيم صاحب وكالة الاقمشة اللي جنب محل العطارة بتاع ابوها.....
بعد شوية
خرجت مع ابوها و كان في حد نازل السلم بصت له و ابتسمت لأنها والدة ابراهيم.
أم ابراهيم بابتسامة:السلام عليكم... ازايك يا كريم يا حبيبتي، ازايك يا حج عبد الرحيم؟
عبد الرحيم بود:الله يسلمك يا ام إبراهيم، احنا بخير الحمد لله... أنتي اخبارك اي
أم ابراهيم و هي بتبص لمريم بحب لأنها نفسها تجوزها ابراهيم لكنه مش حاطط الموضوع في دماغه و على طول بيكنسل الفكرة
:انا بخير الحمد لله، ايه يا مريم مش كنا متفقين تيجي نشرب القهوة سوا امبارح.
مريم:معليش و الله يا خالتي بس حصل كم حاجة كدا لغبطتني حقك عليا بس ان شاء الله هجيلك.
أم ابراهيم :و انا هستناكي يا مريم... انا نازلة السوق اشتري الخضار مش عايزين اي حاجه اجيبهالكم معايا.
مريم ؛ تسلمي يا خالتي منحرمش منك.
أم إبراهيم ربتت على كتفها و بعدها نزلت و هي بتكلم نفسها
:و الله البت حلوة و محترمة، بس لو ابراهيم يوافق و هو تاعب قلبي معه...
عبد الرحيم لمريم :بتحبك ام إبراهيم يا مريم من يوم ما جينا المنطقة و هي تعتبرك زي بنتها.
مريم ابتسمت بهدوء و هم نزلوا يتغدوا سوا.
"في وكالة الاقمشة"
خرج ابراهيم من جوا الوكالة و سحب كرسي له و قعد أدام المدخل و قعد ادامه صاحبه عزيز
:يعني انت هتفضل منشق دماغك كدا يا ابراهيم تعبتني معاك يا جدع دا انت دماغك ناشفة و لا الحجر الصواني يا اخي.
أبتسم ابراهيم و هو بيشرب الشاي لكن اتكلم بجدية

لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.nogoom-elrewayat.com/2024/05/blog-post_347.html
-لو سمحت كنت عاوزة اقابل اى ظابط هنا الله يخليك عايزة اعمل محضر باختفاء اختى
العسكرى: مينفعش لازم يعدى ع اختفائها ٢٤ ساعة
- ببكاء:ما هى بقالها يومين مختفية وفونها مقفول ومحدش من اهلنا ولا معارفنا يعرفوا عنها حاجة حرام عليكوا بقا اروح لمين ولا فين؟!
خرج رئيس المباحث ع صوتها وقال: فى ايه ؟ ايه الدوشة دى يا علام ؟!
علام: ابدا يا احمد باشا دى واحدة جاية عايزة تعمل محضر باختفاء اختها بس منهارة شويه
احمد بهدوء: اتفضلى معايا ع المكتب يا انسة واحنا هنعمل اللازم
ذهبت خلفه المكتب وبعد ان هدأت سألها: اسمك ايه الاول؟
-اسمى تغريد
احمد: طيب يا انسة تغريد اسم اختك ايه وسنها كام ومختفية من امتى؟
تغريد: اسمها شمس محمد عبدالناصر وعندها ٤٠ سنة ومختفية من اول امبارح المغرب
احمد: ٤٠ سنة ! يعنى كبيرة وناضجة انا فكرتها طفلة ولا حاجة
تغريد بجدية: وهو يعنى الجرايم اللى بنسمع عنها الايام دى بتكون لاطفال بس مش لرجالة وشباب اقوياء وبنات شابة وستات كبيرة
احمد: عندك حق طب ايه اخر مكان كانت موجودة فيه ومع مين وامتى؟
تغريد: كانت فى شغلها فى مصنع ملابس والمفروض انها بتخلص شغلها ٥ المغرب من الوقت ده بالتحديد مرجعتش
احمد: امتى اخر مرة كلمتك؟
تغريد: بعد ما خلصت شغلها رنت عليا وطلبت منى اعطى لابنها العلاج عشان هتشترى شوية حاجات وهتيجى
احمد: هتشترى حاجات منين؟
تغريد: مقالتش ولا انا سألتها وحتى معرفش هى كانت هتجيب ايه
احمد: معاكى صورة ليها ؟
تغريد اخرجت هاتفها وفتحت الصورة: اهى حضرتك
احمد باستغراب: هى دى صورتها دلوقتى؟!
تغريد: ايوة
احمد: ما شاء الله شكلها صغير عن الاربعين ع العموم ان شاء الله خير وهنعمل اللازم لحد ما ترجع بالسلامة ياريت تسيبى رقم فونك عشان لو احتاجنا ليكى
تغريد: تمام بس ارجوك اهتم بالموضوع وطمنى اول ما تعرف عنها حاجة وشكرا لزوقك
خرجت تغريد من الاسم وهى حاسة بتقل فى رجلها قعدت ع اول رصيف قابلها وحطت راسها بين ايدها بحزن وفضلت تعيط وفجأة وقفت قصادها عربية ونزل منها شاب فى اواخر العشرينات وهو خطيبها
الشاب: تغريد حبيبتى انتى ليه مستنتيش لما اجى معاكى ليه ماشية بدماغك بس؟
تغريد: اعمل ايه يعنى يا عمر هستنى ايه اكتر من كده انا امى بتموت من خوفها عليها وابنها مش بيبطل عياط عشانها كان لازم اخد خطوة واعمل المحضر
عمر: والله فاهم بس كنتى استنى اجى معاكى واكلم انور ابن عمتى ما انتى عارفة انه ظابط كان هيحرك الموضوع اسرع ويخليهم يهتموا
تغريد: ربنا اكبر من اى واسطة ورئيس المباحث شكله محترم وهيهتم اكيد
عمر: طب يلا عشان اروحك وحاولى تكونى اقوى من كده وتفائلى ان شاء الله شمس هترجع ليكم بالسلامة
تغريد مسكت ايده: خليك جنبى يا عمر متسبنيش انا محتاجة ليك جنبى اليومين دول اوى بجد
عمر: عمرى ما هسيبك يا حبيبى انا جنبك متخافيش يلا اروحك عشان متتأخريش عليهم فى البيت اكتر من كده
رجعت تغريد ع البيت ولقيت ابتهال والدتها مستنيها ع احر من الجمر ...ابتهال: ها يا بنتى عملتى المحضر؟!
تغريد: ايوة وسيبت رقمى عشان لو وصلوا لحاجة يكلمونى امال فريد فين؟
ابتهال: اكلته ونيمته يا حبيبى مش مبطل عياط وهيتجنن عشان امه
دخلت ع اوضة فريد لقيته نايم بوسته من راسه وحضنته وقعدت اعيط لحد ما لقيت فونى بيرن وكان اتصال من كمال رئيس المصنع اللى شمس شغالة فيه وكمان بيحبها واتقدم ليها عشان يجوزها وكان بيجهزوا لجوازهم
كمال: ها يا تغريد مرجعتش برضه؟!
تغريد: للاسف لا
كمال: خلاص انا هروح اعمل بلاغ
تغريد: انا روحت وعملت متقلقش ولو وصلت لاى حاجة هعرفك
كمال: ماشى خلى بالكم من نفسكم ومن فريد
فى القسم دخل العسكرى ع احمد وادى التحية وبعدها قال: فيه عامل نظافة لقى جث.ة موجودة فى وسط زبالة فى المكان المهجور يا باشا
احمد: تمام حضرلى البوكس واطلب من القوة تستعد
بالفعل اخد احمد البوكس وراح ع المكان المهجور ولما كشف وش الج.ثة لقاها شمس ووووو..........

لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.nogoom-elrewayat.com/2024/05/blog-post_248.html
انا بحبك.
ههههه بس ياطفله
رديت بدموع : انا مش طفله انا بحبك
لقيته بصلي بنظره حاده وقالي مش عاوز اسمع الكلام دا تااانيي انتيييي اختيييي افهمي بقى انا مش بحبك.
انكمشت في نفسي وفضلت اعيط بحرقه انا مش طفله انا عندي 17 سنه هو ليه مش مصدق.
عند ريان كان بيلف بعربيته وهو بيقول فوق بقيي هي مش بتحبكك دا تعود لما تكبر هتفهم.
دا الكلام الي بيصبر بيه نفسه دموعه نزلت غصب عنه هو بيعشفها لكن هي لسه طفله مش فاهمه معاناها اكيد دا تعود اصل بعد مامتها وباباها توفو هي عاشت عند خالتها.
ريان كان تايه هو عارف ان هو كسرها لكن مش عاوز يظلمها هو عنده 30 سنه وهي عندها 17 دي في نص عمره.
عند ايسل كانت بتعيط وبتفتكر وهي عندها تمن سنين
فلاش باك
ايسل : لياان ليان.
ريان : ريان ياايسل ريااان 😂.
ايسل : ميييس تعوه انا اما اتبر هتوزك وهلبس فتان.
ريان بضحك : انتي كلامك كلو واقع امشي يابت من هنا.
ايسل بطفَوله: ميييييييس تتعوه انت هتوزني يعني هتوزني.
ريان بحب وضحك : حاضر هتوزك وتلبسي فستان وهتبقى عروسه.
بااااااك.
مسحت دموعها ولبست بيجامه عليها توم وجرى َوعملت شعرها قطتين وبصت لنفسها بضحك وطفوله.
دخلت المطبخ َوهي بتغني وبتعمل الاكل الي ريان بيحبو (الكيااااااامه بتعيط في الزاويه 🤦🏻‍♀️)
ريان رجع وايسل جريت عليه وهي بتحضنه وقالتله :
عملتلك الاكل الي بتحبو.
بصلها باستهزاء وسخريه وبيقول وعرفتي تعملي بقى ولا حرقتيه.
ايسل بدموع حرااام عليييكي بقيي حسس بيااا اناا تعبت.
بصلها ببرود ووزع الباب في وشها.
بصتله بتذمر وهي بتعيط جامد دخلت على اوضتها وهي بتجيب صورته وبتبتسم اخدت الصوره في حضنها ونامت.
تاني يوم صحيت على صوت زغاريط في البيت.
ايسل بالستغراب : في اي.
ريان رد ببرود : هتجوز.

لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.nogoom-elrewayat.com/2024/05/blog-post_776.html
ماتحبني بقا ياجدع انت معندكش قلب ولا اي
بصلها ببرود.... لا
بصتله بغيظ.... دا انا ماسيبتش حاجه معماتهاش عشانك وانت اهئ اهئ طلعت خسيس وبايعني اشتريني بق وحبني
ساب الفون من ايده بعصبيه.... هو بالعافيه انا ما بحبكييش
ابتسمت ابتسامه تداري بيها احراجها وكسرتها.... وفرت ياخويا ... طلقني بق
رفع عنيه من ع الفون ورجع ركز ف فونه تاني بكل برود متجاهلها... روحي يا شاطره اعملي الاكل
اتنرفزت من بروده وسابته بعصبيه وجريت ع اوضتها تعيط.
..
بقولك عملتلك المحشي والبشاميل الِ بتحبهم
بصلها ببرود ورجع بص ف الفون... حُطيهم
اتكلمت بسخريه... طب قول شكرا حتى
رد بنفس لهجتها الساخره.... ههه شكرا حلو كدا
اتقمصت وسابت الاكل ودخلت كان عندها امل انه ينده عليها بس م حصلش.
..
جبتلك عصير مانجا عملتيهولك عشان عارفه انك بتحبه واهو بدل البيبسي الِ مأدمنها دي وهتجيب اخرك
بصلها كتير واخد منها الكاس ودخل واوضته وقفل الباب ف وشها
فضلت واقفه مكانها غصب عنها دموعها نزلت من معاملته جريت ع اوضتها تعيط
..
انا تعبت بجد منك طلقني بق بدل العذاب الِ عايشه فيه دا وانت اصلا ولا همك
بص ع الشاشه بتركيز...... ابعدي عن وشي السعادي انا م فايقلك
دموعها نزلت قدامه من غير ما تحس..... ادهم حس بيا انت ليه اناني كدا
_ ليلى انتِ مابتفهميش بقولك ابعدي الماتش شغال وانا ع اعصابي
صرخت بغضب..... ماتخلينيش اكرهك... هو الماتش اهم مني
ضحك بسخريه.... هههه عندك شك
جريت ع اوضتها وقفها صوته وهو بيقول بسخريه.... ايوا بق هتروحي اوضتك وتقفلي عليكي وتعيطي... تشش طفله
راحت وقفت قدامه وبعزم قوتها ضربته بالالم.... انا بكرهك وبكرهني عشان حبيت حد زيك اناني م بيفكرش غير ف نفسه وبكره حُبي ليك
رفع ايده عشان يضربها وهي غمضت عنيها بخوف مستنيه الالم بس لقيته قابض ع ايده جامد واخد فونه ومشا بس قبل ما يمشي قال بغضب..... صدقيني هدفعك تمن الالم دا غالي اوي
بصتله بسخريه..... ههه هتعمل اي اكتر من الِ بتعمله فيا.. اصلا ما عدتش فارقه
ابتسم بخبث.... هنشوف
..
قاعده بتبُص ع الساعه كل شويه بتوتر.... يارب جيب العواقب سليمه يارب ياترى اتأخر اوي ليه كدا يارب يكون بخير قاطعها صوت الباب وهو بيتفتح ودخل منه فرحت اول ما شافته ولسا هتتكلم لقت بنت داخله وراه ومسكت ايده
رفعت حاجبها بغضب.... افندم مين دي يا استاذ ادهم هي حصلت بتجبلي بنات الشقه
ادهم ببرود.... شقتي وانا حُر.. وبعدين بنات دي دي نرمين مراتي الجديده
نرمين بخبث..... هاي
وقفت بصدمه تستوعب كلامه مافقتش غير ع صوت اوضتهم وهو بياخد نرمين فيها وقفل الباب ف وشها.
.. بقلمي بسمله بدوي
نرمين بزهق.... اووف بقا بقالك نص ساعه بحالها قاعد زي ما انت في اي بق
ادهم بغضب..... مش دا الي كنت متوقعه ردت فعلها صدمتني بجد كنت متوقع هتصرخ وتثور عليا بس دي ابتسمت ولا كان في حاجه!!!
خرج بسرعه من الاوضه وهو بيستحلفلها ومره واحده فتح الاوضه الي هي فيها فجأه اتصدم ما لقاها مرميه ع الارض نزل لمستواها بلهفه لقى رغوه بيضا ع بوقها وماسكه ازازه ف ايدها..

لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.nogoom-elrewayat.com/2024/05/blog-post_482.html
ماتحبني بقا ياجدع انت معندكش قلب ولا اي
بصلها ببرود.... لا
بصتله بغيظ.... دا انا ماسيبتش حاجه معماتهاش عشانك وانت اهئ اهئ طلعت خسيس وبايعني اشتريني بق وحبني
ساب الفون من ايده بعصبيه.... هو بالعافيه انا ما بحبكييش
ابتسمت ابتسامه تداري بيها احراجها وكسرتها.... وفرت ياخويا ... طلقني بق
هتدفع كام
مليون جنيه وعايزها من غير اي حاجه
هريدي:اتفقنا بكرا تيجي تاخدها ولا عايزها دلوقتي
عز:لا بكرا تكون العروسه جاهزه
انعام :جهزى نفسك بكرا العريس هياخدك وهتعيشي في قصر عز باشا حظ
ريناد ببكاء :حرام عليكي اللي بتعملي فيا انتي وعمي
انعام :حرمت عليكي عيشتك دا احنا بنختارك الصح
ريناد:بعتوني بكام
انعام:لا لا خساره معاكي الكلام بكرا تمشي غصبن عنك ونرتاح
اعرفكم بنفسي
انا ريناد 18سنه اهلي اتوفه في حدثه وانا عايشه مع عمي ومرات عمي كنت تقربيآ خدمه عندهم
نرجع
انعام :ها قالك هيجيب الفلوس إمتا اوع البت تطلع من البيت قبل ما تاخد الفلوس
هريدي:لا الفلوس هتيجي بكرا
في قصر عز
عز :بكرا هتيجي اللي تساعدك ي أسر ترجع زي الاول ي حبيبي
اسر:أنا قولت مش عايز اتجوز بدل ما اموتها وتشيل زنبها
عز:دي ملاك شوفها بس الاول واللي انت عايزو هيحصل
صباح يوم جديد
انعام:يلا يبت ابو العريس برا انجزي
ريناد بصوت منخفض:حاضر
عز:اتفضل المليون جنيه
هريدي بفرحه:تسلم يباشا
عز:يلا يبنتي
العربيه وقفت ادام قصر جميل
ريناد بدهشه :هو دا القصر
عز :اه اتفضلي
في القصر
اسر:أنا قولت مش عايز حد
عز: اهدا بس دي بنت غلبانه
ريناد بتعيط ع حالها وقطعها صوت تعالي اوريكي اوضتك
ريناد:تمام
اسر :خليها تطلع هنا
عز :ماشي ي ابني بس براحه عليها
اسر: هو أنا هاكلها
ريناد طلعت وايدها بترتعش
ريناد:نعم
اسر و عيونه كلها شرار :قربي

لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.nogoom-elrewayat.com/2024/05/blog-post_627.html
_بس بحبك يا سليم
سليم ببرود .. و انا مش بحبك يا عشق و مش عايزك
عشق بدموع متحجرة.. مش بتحبني ههههه قصدك علشان اصغر منك مثلا ولا علشان بنت الشغلة عندكم معاك حق ليه اساس تتجوز بن
سليم اتنهد بعصبية و التفت ليها.. انتىىى بتقولي ايه انا عمريي ما حسبتهااا كده
عشق بصرخ.. اوماللل حسبهاا ازاي طلامة مش عايزني اتجوزتني ليه من اصلو هااا ما تروووود
سليم ببرود .. لان اهلي عايزنين كده انتى كبرتي ولازم تقعدي معهم و انتى طبعا عارفه كلام الناس
عشق.. كلام الناس هههههههه لا يا سيدي شكرا شكرا اوى على الواجب اللى عملته معايا كتر خيرك بس انا بعفيك من الواجب ده
سليم بعدم فهم.. مش فاهم قصدك ايه
عشق ربعت اديها .. يعني كفاية عليك كده اتجوزتني صغيرة و غصب يبقا طلقني يا سليم
سليم.. مش سامع قولتي ايه عيادي قولتي ايه
عشق.. بقولك طلقني ايه مش بتفهم طلقني يا اخي انا مش عايزك
وفجأة صفعة قوية نزلت على وجهها سليم مسك اديها
سليم بعصبية.. انتى فاكرة نفسك مين علشان تقولي اعمل ايه و معملش ايه انتى نسيتي نفسك انتى عيلة صغيرة مش كلامك اللى يمشي عليا و زفت مش ها طلق سامعةةةةة
و زقها على السرير و نزل اما عشق ف بى تبكي بوجع
أما في الطبق الاول
الاب بغضب.. سليم الزم حدودك
سليم .. انا استحملت و سمعت كلامكم بس قعدة هنا مش قعد
الام .. ليه بس يبني
سليم .. لان مش مرتاح يا امي مش لقي نفسي
الاخ .. و ها تلقيها في الغربة يا سليم
الاخت .. بس ده مش صح يا سليم و بعدين انت بتهرب من ايه هااا
سليم.. مش بهرب بس مش مرتاح هنا فيها ايه دى
الام .. طب خد مراتك معاك على الاقل
سليم.. معلشي يا امي بس انا مش عايزها
الاخ .. هى لعبة يا سليممم
سليم بعصبية .. صوتك يا مازن متنشاش انى اخوك الكبير
مازن .. مش لم الكبير مينساش نفسو الاول
سليم مسك مازن من ليقة قميصه
سليم .. احترم نفسك قولتككك
الاب بزعيق.. بسسسس ااااايه مات انا علشان تمسكووو في بعض
الام بدموع.. يخسرت تربيتي فيكم يخسرت تعبي و سهري عليكم طول السنين دى
ندى بدموع.. لو عايز تسافر سافر يا سليم بس متخليش الغربة تنسيك اهلك سافر مع السلامه و القلب دعيلك
و سافر سليم بعد ما ودعا اهلو
باك
كانت قعدة بتتذكر الماضي
عشق.. الو
ندى .. هو ده اللي هصح بدري يا ست عشق انتى فين
عشق.. انا لسه صاحية انتى نزلتي من امتي
ندى .. عشق نص ساعة و تكوني عندي في الكلية المحاضرة التانية قربت تبدا و انتى لسه نائمة يا هانم
عشق .. نص ساعة و اكون في الكلية استنيني
ندى .. ماشى ياختى اما نشوف
عشق.. اوكى باي
و قفلت عشق مع ندى و بعدين راحت على التواليت خدت شور و بعدين ارتدت فستان قصيرة بيبي بلو و عليه جاكيت بى اللون الابيض و بعدين ركبت السيارة تباعة و راحت على الكلية
ندى بغيظ .. ما بدري يا برنسيسه هو ده اللي لو مصحتيش بدري ها مشي و اسيبك يا ندى
عشق.. ندوش حبيبي انا مصدعة و مش ناقصة هاا كفاية المادة الرخمة زى الدكتور اللي بيدرسها بالظبط
ندى .. دكتورا عامر
عشق التفتت وراها.. والله ما قصدى يا
ندى بضحك.. هههههه و ضحكت عليكي فكي كده يا شوشو و بلاش كايية
عشق.. عادك ولا ها تشتريها يلا يا اختي
ندى .. يلا
و راحت عشق و ندى على المدرج علشان المحاضرة و بعد مرور وقت خلصوا و راحو على القصر و في المساء اخيرا رجع سليم و سلم على اهلو
سليم بصدمة.. انتى مين
الام .. دى عشق يا سليم
عشق و هى بتنظر لي سليم ببرود .. معلشي يا ماما اصلا الغربة بتنسي مش كده يا سليم
سليم بصدمة.. عشققق
عشق.. شوفت عفريت ولا ايه أيوة عشق ايه مش عجبك شكلي ولا مشبهش الاخت الا صحيح مين الهانم
عشق بسخرية.. متكنش مراتك
سليم ..

لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.nogoom-elrewayat.com/2024/05/blog-post_799.html
رحيم:شايف البت ال بتبيع ورد هناك دى.
يزن:مالها يا زعيم؟
رمى رحيم السيجارة من شباك العربية وقال...
رحيم:عايزها.
يزن بلع ريقه واستوعب ال هيحصل للبنت:بس بس دى صغيرة يا زعيم...
رحيم بمكر:عجبانى.
يزن بتوتر:دى دى تلاقيها عندها 14ولا 15سنة يا زعيم.
رحيم مسكه من هدومه:أنت عليك تنفذ اوامرى وبس.
يزن بتوتر:ح حاضر يا زعيم.
رحيم:البت دى تكون عندى فى الڤلة بالليل.
__________________
فى الليل:-
يزن:هى دى ال أنت عايزها يا زعامه؟
رحيم بخبث:تسلم يا يزن اخلع أنت بقى عندى مهمة لازم اعملها.
يزن خرج وقال لنفسه:اسمك رحيم ومش بترحم..
.........
رحيم بخبث:تعالى هنا ياقطة.
سرمد ببراءة:أنا يا بيه؟
رحيم:ايوا انتى يا روح البيه.
سرمد:طب ايه رأيك فى الورد ال ع السفره يابيه، أنا ال حطاه.
رحيم بشهوه:حلو اوى،بس انتى أحلى تعالى بقى.
سرمد:نعم يا بيه.
شالها قعدها على رجله كان بيلمس شعرها وبدأ ينزل ايده على ضهرها بس سرمد ضربته بالقلم على وشه.
سرمد بعياط:أنت بيه شرير ووحش كمان.
رحيم بغضب:ده انتى نهارك اسود.
قام وقف وكان فرق كبير في الطول بينه وبينها عيونه كانت مليانه غضب اتكلم وصوته كان بيهز كل ركن فى الڤله،سرمد خافت ورجعت لورا وعيونها هتتفجر من الدموع،مسكها من ايديها جامد وجرجرها وطلعو فوق....
سرمد بعياط:من فضلك سيب ايدى.
رحيم بغضب:انتى فاكرة نفسك جايه تتفسحى فى حى الأشجار،انتى جايه تمتعينى أنا.
سرمد بصوت عالى:أنت ايه متوحش كده ليه كل همك نفسك وبس ومش مهم الباقى أنت لو عندك بنت ترضى واحد بغل يعمل فيها كده.
استغرب جداً من كلامها ازاى واحده عندها 14 سنة تقول كلام زى ده،رماها فى اوضه مفيهاش سرير والاوضه كانت متربة وفيها مرايا مكسوره، ضميره فاق لأول مرة خرج من غير ما يعمل فيها حاجة قفل الباب عليها قعدت سرمد تعيط ورا الباب خوفها كان مسيطر عليها نامت بعد يوم شاق
سرمد لنفسها: ماتخفيش محدش هيسيبك.،بس مروان واحشنى اوى.
__________________
فى اوضة رحيم:-
رحيم بخبث:الو يا يزن الكلب.
يزن بتوتر:ايه يا زعيم فى حاجة حصلت!
رحيم:لازم تجمعلى كل المعلومات عن البت دى
يزن:انهى بت يا زعيم؟
رحيم:هى فى غيرها...
يزن بتوتر: الحقيقة فى غيرها يا زعيم،وكتير اوى بس كانوا كبار مش 14سنه زى دى.
رحيم بغضب:تنفذ ال قولت عليه وبس.
يزن:أمرك يا زعيم،بالنسبة لصفقة الأسلحة، هنعمل فيها ايه؟
رحيم بمكر:هناقبلهم فى الميناء زى مااتفقنا.
يزن:تمام يا زعيم،سلام.
رحيم بخبث:هههه المغفل...
__________________
صحي رحيم من النوم راح لغرفة سرمد سمع صوت حاجات بتتكسر فتح الباب سرمد كانت بتصرخ وبتكسر فى كل حاجة جرى عليها وحضنها جامد كانت بتقاوم وبتضرب فيه بكل قوتها فجأه اغمى عليها بين ايديه شالها لحد اوضته نيمها على السرير وطلب لها الدكتور...
الدكتور:سكرها مرتفع أنا اديتها حقنه مهدئه.
رحيم:ايه!هى عندها السكر!!!
الدكتور:ايوه
رحيم:بس....دى صغيرة
الدكتور:ممكن يكون وراثه
رحيم: شكراً يا دكتور
خرج الدكتور،رحيم بص لسرمد وحط ايده على وشها كان بيرسم ملامحها، قلبه دق لأول مرة،
موبايله رن....
رحيم:الو
يزن:ايوه يا زعيم احنا كلنا متجمعين فى الميناء وسليم الأسيوطى جاى كمان ساعة.
رحيم:أنا جاى،سلام
يزن:سلام.
.........
سرمد بعدم وعى:أنا فين؟
رحيم: ماتخفيش.
سرمد قامت من السرير بتعب....
سرمد:أنا عايزه امشى من هنا.
رحيم:اللبن ده تشربيه كله
قام غير هدومه،سرمد كانت بتبص لعضلاته وهى متنحه ديرت وشها بكسوف وبدأت تشرب اللبن...
رحيم:هههه مكسوفه..
ضحك وغمازته اليتيمه ال فى خده الشمال بانت،معقولة ده الشخص ال انا شوفته امبارح...
سرمد:عمو ممكن اسألك سؤال؟
نط ع السرير وقرب منها،اتوترت سرمد ورجعت لورا.
رحيم:اتفضلى ،بس بلاش عمو...
سرمد:هو حضرتك اسمك ايه؟
رحيم: رحيم،وانتى
سرمد:يعنى أنت خاطفنى ومش عارف اسمى.
رحيم:هههه،عرفتى منين بقى يا أم لسانين.
سرمد: اومال أنت جايبنى هنا ليه أكيد خاطفنى
رحيم: نظرية برضو،طب انتى مش خايفه
سرمد:لأ مروان قالى انه هينقذنى دايمًا
رحيم:مروان مين؟
سرمد:مروان ده صاحبي وكان بيسرح بالورد معايا
رحيم:بقولك ايه،انا خارج عندى شغل.
سرمد ببراءه:هتسبنى لوحدى؟
رحيم قرب منها وباسها من خدها.
رحيم: ماتخفيش مش هتأخر.
خرج من الاوضة...
سرمد لنفسها:هو ده مجرم ازاى ده ،ده قمر
_______________
فى الميناء . . .. .


لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.nogoom-elrewayat.com/2024/05/blog-post_612.html
كان يمر بهيبته في ممر مستشفي عدي صديقه منذ الطفوله وكانت اعين جميع الممرضات عليه بشعره الاسود الكثيف وعيونه الزرقاء التي تميل للاخضر وجسده الطويل العريض وكان يسمي ريان
الممرضه: يخربيت حلاوته جامد زحليقه
الممرضه ٢: لا ده مز مززيه مفيش مز اتمزمزها قبل كده
الممرضه ٣: يارب يرزقنا يارب
دخل ريان عند عدي
ريان: عاش من شافك يا دكتور البهايم
عدي: عشان كده جيت تتعالج بنفسك 😂
ريان قام عليه وفضل يضربو بهزار
وهنا جاء صوت احد الممرضات
الممرضه وهي تنظر لريان بهيام: دكتور عدي المريضه الي جات في غيبوبه من شهرين مدفعتش مصاريف الاوضه وطلبنا نشيل الاجهزه بس باباها موجود ورافض وغير كده معاهوش فلوس يدفع فلوس الاوضه
عدى: خلاص تمام هاجي اشوف المشكله ذهب عدي وريان وسمعو صوت بكاء لرجل كبير في السن وكان يقف عند الغرفه التي سيذهبون اليها
عدي كان يتكلم معهم
الرجل المسن: عشان خاطري يابني انا بحاول ابيع الارض بتاعتي وهسدد بس محدش يشيلها من علي الاجهزه
زوجه المسن: مافيش فايده منها خليهم يشيلو الاجهزه وخليها اهي تروح لامها احسن يا حسن
نظر حسن لزوجته بشر وعيون غاضبه
حسن: انا مش عارف انتي جايبه الكره ده منين يا سحر دي حتا بتحبك
سحر بابتسامه شريره: وانا مش هعمل الا الي يريحها...
في الجانب الاخر
ريان دخل الاوضه وفضل يتأمل في المريضه ويتأمل في شعرها الطويل الكثيف ورموشها الكثيفه وبشرتها البيضه كانت تبدو كالملاك فجاءه خرج من تأمله علي صوت الحج حسن خرج ريان وقال للحج حسن: انا هدفع متقلقش وكل التكاليف عليا استغرب عدي من ريان لانه يعرف انه مش بيشغل باله باي بنت بعد موت حبيبته
عدي: متقلقش التكاليف هتبقي علي المستشفي
لاحظ ريان الضيق في وجه سحر
حسن : ربنا يخليك يارب انا مش عارف اقولك اي شكرااا اوي
عدي: ولا يهمك ياحج
غادر حسن وسحر وعدي وريان راحو المكتب
عدي فضل يبص لريان
بنظرات غريبه وفجاءه حط ايديه علي راس ريان
عدي: مش سخن ولا حاجه طب يمكن انا العيان طب انتا كنت واعي بالي كنت بتقولو بره
ريان بكل برود: اه
عدي: مش فاهم كميه البرود دي منين طب ممكن تفهمني
غمز ريان لعدي: لما تكبر هقولك وخرج ريان وعندما كان في الممر سمع شئ جعله في شدة غضبه وجعله يفقد اعصابه وهو لا يدري لماذا هذه المشاعر وقد سمع..........


لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.nogoom-elrewayat.com/2024/05/blog-post_832.html
اول يوم ليا النهارده فى المشرحه النهارده من اسعد ايام حياتى لان حلمى بيتحقق وصلت المشرحه ودخلت مكتب المدير وسلمنى اول جثه دخلت انا وزميل ليا لان اول يوم لوحدي ومش عارفه النظام
عمرو: جاهزه
يقين بتوتر: جاهزه
دخلنا وجبنا الجثه من الثلاجه وعمرو جاب ليندا عشان اتعرف عليها عشان نبدأ شلنا الغطا من الجثه واول مشفتها اتخضيت ونفسى اتسحب منى وحسيت بدوخة واغما عليا حسيت بأيد بتشلنى اما انا كنت مغيبه عن الوعي نايمه وشايفه الست دى قدامى بتقولى متسبيش حقى يروح وانا بحاول اتكلم معاها من غير ما ابصلها عشان خايفه وقولتلها متخفيش هجيب حقك فوقنى عمرو وكانوا قلقنين عليا جدا ما هو اول يوم ليا اشوف منظر زى ده
عمرو: انتى كويسه
يقين بخضه: شوفتوا ال...
ليندا: اهدى متخفيش دي اقل حاجه
يقين: كده واقل حاجه الست وشها مس*لوخ
عمرو: والله كلنا كنا كده في الاول بس بعدين اتاقلمنا المهم هتكملى ولا تمشى
يقين: امشي اي انا لو مشيت مش هعرف انام انا كنت بحلم بيها دلوقتي
عمرو: طيب روحى سعديها لحد ما اخلص
رجعت تانى المشرحه بس المره دى وانا عندى أصرار ان اكمل واعرف مين اللى ممكن يعمل كده كنت بترعش من اول ما بدأت وحاسة بخوف وبشتغل وانا مش ببصلها بس بعد ما وصلت لأول خطوه حسيت بفرحه وكملت واكنى بقالى سنين بشتغل مش اول مره
ليندا: ما شاء الله عليكى بتشتغلى ولا كأنك بقالك سنين مش اول يوم لا وعرفتى كمان الإله إلى اتقتلت بيها
عمرو: وصلتوا لحاجه
ليندا: يقين عرفت توصل للاله اللى اتقتلت بيها وكمان اتشوهت بيها
عمرو: برافو عليكى
يقين:على فكره مش مستاهله يعنى هو شكله مش محترف وعشان كده مستخدمش اله مناسبه للتشويه
عمرو: اول يوم ليكى وعرفتى كل ده المهم الضابط اللى ماسك القضيه برا وعايز يقابلك وعايز يدخل
يقين: تمام يدخل
عمرو: حضرت الظابط غيث اللى ماسك القضيه وحضرتها تكون الدكتوره يقين
غيث: عرفت ان اول يوم ليكى وقلقت على القضيه
عمرو: لا بجد اشتغلت شغل حلو كأنها بقالها سنين بتشتغل
معحبتنيش طريقه الظابط معايا وقررت أفهمه ان مش بقد ايه بشتغل واخدت عهد على نفسى ان اخلص بسرعه القضيه دى
غيث: ووصلتى ليه
يقين:مبدئيا كده انا عايزه اروح شقه القتيله
غيث: ليه
يقين:ده شغلى
غيث بضيق: مش لما اعرف وصلتى ل ايه
يقين:اللى قتل الست دى حد من قرايبها عشان حركات عيونها وهرمون الادرينالين إلى زادت مره واحده تقول ان اللى قتلها حد من أهلها وعزيز عليها كمان
غيث:ي سلام ممكن حرامى ومن خوفها الادرانلين زاد
يقين: لا عشان هى قبل ما تموت كانت بتحاول تقول حاجه
غيث: طبيعى تحاول تصرخ
يقين:لا برضو حركت بوقها ونظره عيونها إلى فيها عتاب تدل انها كانت بتتكلم مع القاتل
غيث: ممكن كانت بتحاول تغريه بفلوس عشان يسيبها
يقين:الاحتمال ده ضعيف عشان اللى قتل الست كان متوتر وهو بيشوها كأنه مش متخيل انه بيعمل كده
عيث: ايه حد هيكون متوتر وهو بيعمل كده
يقين:لا لو كان ده حرامى او قاصد يقتلها مكنش هيقتلها بالاله موجوده فى بيتها لو حرامى هيكون عارف انها مش فى البيت أو على الاقل هيحط فى دماغه ان ده يحصل ويقتلها بسلاح يخصه
غيث:وعرفتى منين انها الإله من البيت
يقين: مش متأكده لسه عايزه اروح البيت عشان الإله دى شكلها زي مقوار او مقشره او حاجه زى كده
غيث: فرضا لو كلامك صحيح وحد من أهلها ليه هيشوه وشها ميقتلها وخلاص
يقين: مش عارفه مش ممكن كان بيكرها او جاتله حاله نفسيه بعد ما قتلها
غيث بعصبيه: ممكن.....شغلنا مفهوش احتمالات
يقين بعصبيه: والله ده شغلك انت يعنى انت المفروض اللى تعرف مين وليه يعمل كده انت ليه بتجادل فى كل كلمة انا لسه مشوفتش الشقه مرفعتش البصامات اللى فى الشقه معرفتش معلومات عنها ومع ذالك عرفت معلومات كتير وانت برضو بتجادل وخلاص وكأنك عايز تلبسها لحرامى وخلاص عشان متتعبش نفسك
غيث بعصبيه: انت ازاى تتكلمي معايا كده ...
عمرو بمقاطعه: غيث باشا هى اعصابها تعبانه اعذرها اول يوم شغل ليها
غيث بعصبيه: اعصابها تعبانه تقعد فى البيت
يقين:متعودش استسهل او اسيب شغلى وانا لسه مخلصتهوش او اعمله اي كلام عشان اقفل القضيه واروح ارتاح
غيث بعصبيه: تقصدى ايه بكلامك ده
يقين بضيق:مقصدش عن اذنكم انا كده خلصت النهارده بكره اروح اشوف شقتها

لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.nogoom-elrewayat.com/2024/05/blog-post_499.html
رايحه فين واي إلى انتى لبسه ده
جميله: مكلش دعوه
بصلها بغضب شديد: ده لبس رقاصات ادخلى غيرى هدومك احسن لك وبلاش اطلع غضبى عليكى ...
جميله بقوه رغم خوفها : لا يانوح مش هغير وأعلى ما خيالك اركبه
نوح بصلها من فوق لتحت ورد عليها وهو بيجز على اسنانه : أعلى ما فى خيالى اركبه صح
جميله بنظرات خوف : اه
نوح بهدوء مميت : تمام انتى إلى اخترتى وفى ثانيه كان شيلها وبيطلع بيها على السلم وجميله بتصرخ وبتتحرك عايزه عايزه تنزل بس هو قوته اكبر طبعاً وماسكها جامد
جميله بخوف وغضب: ااااه نزلنى نزلنى بقولك يا نوووووح ابعد عنى بدل ماقول لخالتى فاطمه لما تيجى
نوح طلع بيها دخلها الشقه وقفل الباب ثم اوضتها ونزلها وهى مزالت تصرخ
نوح بعصبيه وصوت عالى: اخررررسي اقسم بالله العظيم لو ماغيرتى هدومك لاكون عامل حاجه هتندمى عليها ساااامعه
جميله بعياط : لا مش سامعه
نوح بغضب شدها من وسطها وقبلها من شفايفها بعنف وهى بتضربه فى صدره جامد وفى ثانيه تحولت القبله حنينه وهى تجوبت معاه بقا بيشد على وسطها اكتر وبعد دقائق بعد عنها وهو بياخد نفسه وهى كمان
جميله بكسوف بصت فى الارض وساكتت
نوح بابتسامه جنبيه ورفع رأسها لى وهمس فى ودنها بوحقه : غيرى يا جميلتى وبلاش بناطيل دايقه تانى عشان بتبقا على جسمك وهمس بكلمه خله وشها يحمر اوى وهو كمل وقالها ابقى البسيها فى البيت بس أنهى كلامه بغمزه😉
جميله بخجل صوت واطى : طب اطلع برا عشان اغير
نوح بابتسامه برايئه رد عليها : طب ما تغيرى قدامى يا موزتى وانتى ملبن كدا
جميله بصتله ووشها احمر جامد من الكسوف : نوووووح طلع برا بقوووولك
نوح وهو طالع وهو بيضحك : هههههههه طالع يا ملبن متزعليش نفسك كدا
جميله قفلت الباب وهى بتقول : قليل الادب وسافل بس بحبك اوووى
عند نوح فى الاوضه بتاعته نايم على السرير وحاطت أيده تحت دماغه وبيفتكر البوسه وفجأة الفون رن وكانت ياسمين بص ورد عليها
ياسمين بصوت عالى : فى اى يا نوح مش بترد عليا ليييه رنيت عليك كتير
نوح بعصبيه وصوت عالى لدرجة أن جميله سامعته : يااااسمين واطى صوتك عشان مزعلكيش
ياسمين بخوف : نوح انا اسفه مكنش قاصدى والله بس انا كنت متعصبه لانك مش بترد عليا
نوح بغضب : تمام كنتى عايزه حاجه لانى مش فاضى
ياسمين بعصبيه مكتومه بس ردت بدلع : انا بس كنت عايزه اعرف هتيجى امتا تخطبنى يا نوحى
نوح رد بهدوء : لما امى تيجى من عند خالتى يا حبيبتى هاجى
ياسمين بدلع : تمام يا حبيبى باى
نوح : باى وقفل معاها ودخل الحمام ياخد شور ويروح الشركه
#ملحوظه نوح عنده شركه بتاعت باباه وهو إلى مساكها وبقا يهتم بيها لما أبوه مات ..... يتبع
(نوح شاب طويل وغنى عنده 25 سنه قمحاوى عيونه عسلى جسمه رياضى جامد و شعره حلو اسود باباه مايت من 3 سنين وهو إلى بيهتم بالشركة وكبرها وأعجب ب ياسمين واخد رقمها وكلمها وبعدها قالها أنه هيجى يخطبها )
( جميله قصيره شويه عندها 20 سنه مردتش تكمل تعليم لغيت تالته ثانوى جسمها كرفى حلو بيضه وعيونها بنى فاتح وشعرها احمر ناري وطويل لغيت خصرها ابوها مات وهى عندها 4 سنين وامها ماتت بعديه بسنتين وخالتها هى إلى اخدتها وربتها )
(فاطمه ام نوح ست طيبه جدآ بتحب جميله وبتعتبارها زى بنتها وبتتمنى أن نوح يتجوزها هى عندها 50 سنه وهى عند اختها فى الصعيد ومش بتحب ياسمين وله عايزها بس شايفه ان ابنها معجب بيها وعايزها )
(ياسمين بنت طويله عندها 23 سنه بتحب تكلم شباب وتمشى معاهم بس ممثله على نوح أنها بنت محترمه شعرها كيرلي قصير عماله اصفر )

لمتابعة باقي الرواية كاملة من الفصل الاول للاخير من هنا 🩵👇🏻
https://www.nogoom-elrewayat.com/2024/05/blog-post_362.html