Forwarded from Born to Die "
برای امنیت و سلامتی خودتون،
۱. اگر چند نفر از لحاظ شعار، یهو از بحث کنکور خارج شدن و وارد چیزای دیگه شدن ازون افراد تا حد ممکن فاصله بگیرید.
۲. در حد یک جمله یا یک کلمه هم به کنار دستیای خودتون اعتماد نکنید و چیزی جز کنکور به کسی نگید.
۳. اگر دیشب زیر باد کولر خوابیدید ماسک بزنید که هم کسی رو مریض نکنید و هم اگر کسی فیلم میگرفت که برای جایی بفرسته ( شبکهها و خبرگزاریها و... ) تصویر شما نیفته.
اگر فقط در زمینه کنکور حرف بزنید قرار نیست اتفاق بدی بیفته؛
این هارو هم گفتم نه که بترسونمتون بلکه چون میدونم شاید! یک عده بخوان از حضور شما سو استفاده و شما رو سپرِ انسانی خواستههای خودشون کنن، که صد البته نمیگم خواسته هاشون خوب یا بد، درست یا غلطن فقط میگم الان جاش نیست و فعلا اون چیزها به شما! مربوط نیست و من با وجود اینکه میدونید باورهام چیه ولی حاضر نیستم ذره ای به شماها در راستای احقاق هرچیزی آسیبی وارد بشه.
۱. اگر چند نفر از لحاظ شعار، یهو از بحث کنکور خارج شدن و وارد چیزای دیگه شدن ازون افراد تا حد ممکن فاصله بگیرید.
۲. در حد یک جمله یا یک کلمه هم به کنار دستیای خودتون اعتماد نکنید و چیزی جز کنکور به کسی نگید.
۳. اگر دیشب زیر باد کولر خوابیدید ماسک بزنید که هم کسی رو مریض نکنید و هم اگر کسی فیلم میگرفت که برای جایی بفرسته ( شبکهها و خبرگزاریها و... ) تصویر شما نیفته.
اگر فقط در زمینه کنکور حرف بزنید قرار نیست اتفاق بدی بیفته؛
این هارو هم گفتم نه که بترسونمتون بلکه چون میدونم شاید! یک عده بخوان از حضور شما سو استفاده و شما رو سپرِ انسانی خواستههای خودشون کنن، که صد البته نمیگم خواسته هاشون خوب یا بد، درست یا غلطن فقط میگم الان جاش نیست و فعلا اون چیزها به شما! مربوط نیست و من با وجود اینکه میدونید باورهام چیه ولی حاضر نیستم ذره ای به شماها در راستای احقاق هرچیزی آسیبی وارد بشه.
Forwarded from میرا
سیاسی نبودیم، سیاسیمون کردید. میترسیدیم، اما خفه شدن برامون شبیه بیشرفی بود. دیدن جسدش سخت بود، اما از شجاعتش گریه کردیم. تنها بودیم و تنهاتر از چیزی که بودیم شدیم. زندگیمون رو از هم پاشیدید ولی هزارتیکه شدیم و با هر تیکهمون که مونده نخواستنتون رو داد میزنیم.
Forwarded from میرا
ما فرزندان انقلاب نبودیم. ما نان بودیم. نان داغی که لقمهی چپ سران حکومت شدیم. تکهپارهمان کردند و خوردند و پاشیدند. نه. چه میگویم؟ ما را اسراف کردند پخشمان کردند که بر سفرهی خودمان ننشسته باشیم. که هیچ کداممان در ساختن آن مملکت نقش نداشته باشیم. شخصیت و هویتمان را به لجن کشیدند که حتی در اروپای مترقی هم نتوانیم مثل بقیهی مردم زندگی کنیم.
-فریدون سه پسر داشت/عباس معروفی
-فریدون سه پسر داشت/عباس معروفی
Forwarded from ترانه ایزا (Mira)
پسرا، خواهشاً از خودتون مراقبت کنید.
ضدآفتاب بزنید. مرطوبکننده بزنید. صورتتون رو با شوینده مناسب بشورید. مسواک و دهانشویه رو جدی بگیرید.
باور کنید هیچچیز جذابتر از آدمی نیست که به خودش احترام میذاره و به سلامت و ظاهرش اهمیت میده.
مراقبت از پوست و بهداشت شخصی “دخترونه” نیست. بخشی از مراقبت از خوده. چند سال دیگه که پوستتون کمتر آسیب دیده و سالمتر مونده، از خودِ امروزتون تشکر میکنید.
پس لطفاً… ضدآفتاب رو فراموش نکنید. 🤍
ضدآفتاب بزنید. مرطوبکننده بزنید. صورتتون رو با شوینده مناسب بشورید. مسواک و دهانشویه رو جدی بگیرید.
باور کنید هیچچیز جذابتر از آدمی نیست که به خودش احترام میذاره و به سلامت و ظاهرش اهمیت میده.
مراقبت از پوست و بهداشت شخصی “دخترونه” نیست. بخشی از مراقبت از خوده. چند سال دیگه که پوستتون کمتر آسیب دیده و سالمتر مونده، از خودِ امروزتون تشکر میکنید.
پس لطفاً… ضدآفتاب رو فراموش نکنید. 🤍
Forwarded from ترانه ایزا (Mira)
جدای اونم به جرئت تایپ ۹۹ درصد دخترها پسر تمیز و خوش بوییه که مراقب خودشه. دخترا غیر اینه؟
Forwarded from ترانه ایزا (Mira)
یه چیزی که خیلی از پسرا متوجهش نیستن اینه که بهداشت فقط برای خودشون نیست.
وقتی مسواک نمیزنی، وقتی به پوستت نمیرسی، وقتی به بهداشت فردی و سلامت جنسیت اهمیت نمیدی، فقط خودت نیستی که تحت تاثیر قرار میگیری. آدمی که کنارته هم ممکنه آسیب ببینه.
نمیدونم چرا هنوز یه عده فکر میکنن ضدآفتاب زدن، مرطوبکننده زدن، رسیدگی به پوست، مسواک و دهانشویه و چکاپ رفتن کار دخترونهست. داداش، اینا کار آدم بزرگ و مسئولیتپذیره…
هیچی جذابتر از یه پسر تمیز، خوشبو و مرتب نیست که حواسش به سلامت خودش و پارتنرش هست.
لطفاً به خودتون برسید. هم برای خودتون، هم برای کسی که دوستش دارید…
وقتی مسواک نمیزنی، وقتی به پوستت نمیرسی، وقتی به بهداشت فردی و سلامت جنسیت اهمیت نمیدی، فقط خودت نیستی که تحت تاثیر قرار میگیری. آدمی که کنارته هم ممکنه آسیب ببینه.
نمیدونم چرا هنوز یه عده فکر میکنن ضدآفتاب زدن، مرطوبکننده زدن، رسیدگی به پوست، مسواک و دهانشویه و چکاپ رفتن کار دخترونهست. داداش، اینا کار آدم بزرگ و مسئولیتپذیره…
هیچی جذابتر از یه پسر تمیز، خوشبو و مرتب نیست که حواسش به سلامت خودش و پارتنرش هست.
لطفاً به خودتون برسید. هم برای خودتون، هم برای کسی که دوستش دارید…
Forwarded from ترانه ایزا (Mira)
راستی از همهی کسایی که دیگه اشاره نمیکنن به هیچ چیزی و عادی جلو میان هم متنفرم. 🤍
Forwarded from شریف | Sharif
-قیمت لاستیک ماشین تو ده سال گذشته 30 برابر
- لاستیک موتور 45 برابر.....
@ecoshariff
تورم این مدلیه میای به خودت میبینی کلی تلاش کردی ولی بازم دستت خالیه....
حق ملت این نیست!!!
- لاستیک موتور 45 برابر.....
@ecoshariff
تورم این مدلیه میای به خودت میبینی کلی تلاش کردی ولی بازم دستت خالیه....
حق ملت این نیست!!!
Forwarded from شریف | Sharif
قیمت ماشین ایرانی 50 تا 100 میلیون دیگه ریخت....
مونتاژی رو دلال ها نمیذارن بیاد پایین ولی معامله ای هم نمیشه.....
@ecoshariff
#کف_بازار
مونتاژی رو دلال ها نمیذارن بیاد پایین ولی معامله ای هم نمیشه.....
@ecoshariff
#کف_بازار
Forwarded from Cristina 🌘
شاید باید کمتر به خودم سخت بگیرم.
شاید لازم نیست برای هر اشتباه، اینقدر خودم را مجازات کنم.
امروز خیلی به خودم فشار آوردم،
خیلی خودم را سرزنش کردم،
و وسط همهی این فکرها فقط دلم برای روزهایی تنگ شد که آروم تر بودم…
روزهایی که حالِ بهتری داشتم،
که بیشتر شبیه نسخهای بودم که دوستش داشتم.
خستهام، اما هنوز ناامید نه.
یکی بهم گفت:
«با خودت مهربانتر باش.
تو بالاخره میرسی،
فقط قرار نیست همهچیز یکشبه اتفاق بیفتد.»
و شاید حق با او بود.
صبر…
کلمهی عجیبیست.
نه به معنی دست روی دست گذاشتن،
بلکه یعنی ادامه دادن حتی وقتی مسیر طولانی شده.
یعنی هنوز به نور ایمان داشته باشی،
حتی وقتی فعلاً فقط یک باریکهی کوچک از آن را میبینی.
صبر یعنی بدانی امروزِ سخت،
قرار نیست تمام زندگیات باشد.
من هنوز رؤیاهای بزرگی دارم.
رسیدن به بدن و حالِ سالمی که دوستش دارم،
مهاجرت،
پاتولوژیست شدن،
کار کردن در بهترین لبهای دنیا،
و ساختنِ لب شخصی خودم.
اینها فقط آرزو نیستند،
هدفهایی هستند که برایشان تلاش میکنم،
حتی اگر مسیرش طولانی باشد.
شاید الان دقیقاً جایی که میخواهم نباشم،
اما هنوز در مسیرم.
و بعضی وقتها همین ادامه دادن،
همین زمین نخوردن،
خودش یک جور پیروزیست.
شاید لازم باشد کمتر خودم را دشمنِ خودم بدانم،
و بیشتر به آدمی فکر کنم که دارم تبدیلش میشوم.
چون من هنوز باور دارم
یک روز،
یک جایی،
همه ی این صبر ها به نتیجه میرسد.
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۵
9 may 2026
شاید لازم نیست برای هر اشتباه، اینقدر خودم را مجازات کنم.
امروز خیلی به خودم فشار آوردم،
خیلی خودم را سرزنش کردم،
و وسط همهی این فکرها فقط دلم برای روزهایی تنگ شد که آروم تر بودم…
روزهایی که حالِ بهتری داشتم،
که بیشتر شبیه نسخهای بودم که دوستش داشتم.
خستهام، اما هنوز ناامید نه.
یکی بهم گفت:
«با خودت مهربانتر باش.
تو بالاخره میرسی،
فقط قرار نیست همهچیز یکشبه اتفاق بیفتد.»
و شاید حق با او بود.
صبر…
کلمهی عجیبیست.
نه به معنی دست روی دست گذاشتن،
بلکه یعنی ادامه دادن حتی وقتی مسیر طولانی شده.
یعنی هنوز به نور ایمان داشته باشی،
حتی وقتی فعلاً فقط یک باریکهی کوچک از آن را میبینی.
صبر یعنی بدانی امروزِ سخت،
قرار نیست تمام زندگیات باشد.
من هنوز رؤیاهای بزرگی دارم.
رسیدن به بدن و حالِ سالمی که دوستش دارم،
مهاجرت،
پاتولوژیست شدن،
کار کردن در بهترین لبهای دنیا،
و ساختنِ لب شخصی خودم.
اینها فقط آرزو نیستند،
هدفهایی هستند که برایشان تلاش میکنم،
حتی اگر مسیرش طولانی باشد.
شاید الان دقیقاً جایی که میخواهم نباشم،
اما هنوز در مسیرم.
و بعضی وقتها همین ادامه دادن،
همین زمین نخوردن،
خودش یک جور پیروزیست.
شاید لازم باشد کمتر خودم را دشمنِ خودم بدانم،
و بیشتر به آدمی فکر کنم که دارم تبدیلش میشوم.
چون من هنوز باور دارم
یک روز،
یک جایی،
همه ی این صبر ها به نتیجه میرسد.
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۵
9 may 2026
Forwarded from Cristina 🌘
یه زن از همون بچگی یاد میگیره که همیشه باید «خوب» باشه.
خوب به نظر برسه، خوب رفتار کنه، خوب لباس بپوشه، خوب حرف بزنه، خوب پیر بشه، خوب مادر بشه، خوب کار کنه، خوب تحمل کنه.
انگار کل زندگیاش تبدیل میشه به تلاش برای رسیدن به استانداردهایی که هیچوقت تموم نمیشن.
هر ماه درد پریود، بیحالی، تغییرات هورمونی، بهمریختگی روحی و جسمی رو تحمل میکنه و بازم باید عادی رفتار کنه.
باید سرحال باشه، لبخند بزنه، کار کنه، جواب همه رو بده، حواسش به همهچی باشه، انگار نه انگار که بدنش هر ماه از نو فرسوده میشه.
بعد جامعه هر روز یه استاندارد جدید جلوی روش میذاره؛
پوستت باید صاف باشه، موهات خوشحالت، ناخنهات مرتب، بدنت خوشفرم، شکمت صاف، صورتت همیشه جوون، لباست مرتب، بوی عطرت خوب، آرایشت بهاندازه، نه زیاد نه کم.
حتی کوچکترین جزئیات بدن زنها هم زیر ذرهبینه.
و اگه یه روز خسته باشه، به خودش نرسه یا فقط بخواد معمولی باشه، سریع قضاوت میشه.
یکی میگه چرا چاق شدی، یکی میگه چرا لاغری، یکی میگه چرا آرایش نکردی، یکی میگه چرا زیاد آرایش کردی.
هیچوقت کافی نیست.
بعد میرسه به بارداری؛
نه ماهی که بدن و ذهن یه زن زیر و رو میشه.
هورمونها، درد، تهوع، خستگی، بیخوابی، تغییر فرم بدن، ترکهای پوستی، ریزش مو، اضطراب، ترس، فشار روحی…
همهی اون چیزی که شاید سالها برای ساختنش زحمت کشیده، ممکنه توی چند ماه تغییر کنه.
ولی بازم دنیا ازش انتظار داره قوی بمونه، لبخند بزنه و ادامه بده.
و عجیبتر اینجاست که بعدش هم استراحتی وجود نداره.
باید بچه بزرگ کنه، شببیداری بکشه، غذا درست کنه، خونه جمع کنه، لباس بشوره، تمیزکاری کنه، مراقب همه باشه، و خیلی وقتها هم همزمان سر کار بره و شیفت بده و درآمد داشته باشه.
بعد خسته برگرده خونه و باز ازش انتظار غذای گرم، خونهی مرتب، اخلاق خوب و انرژی داشتن داشته باشن.
و با وجود همهی این فشارها، هنوز ازش انتظار دارن زیبا بمونه.
خوشفرم بمونه.
جذاب بمونه.
صبور بمونه.
مهربون بمونه.
و هیچوقت کم نیاره.
بعد بعضیا خیلی راحت میگن:
مرد ها میرن سر کار وظیفه ی توئه!!
آره، زندگی تقسیم داره.
ولی وقتی سهم زن اینه که هم فشار جسمی و روانی بدن خودش رو تحمل کنه، هم بار احساسی خانواده رو بکشه، هم کار خونه انجام بده، هم کار بیرون، هم بچهداری، هم مراقبت از همه، و آخرش هم بابت کوچکترین چیز قضاوت بشه، این دیگه تقسیم عادلانه نیست.
این فقط عادیسازیِ خسته کردن زنهاست که انگار وظیفه دارن همهچی رو بیصدا تحمل کنن و باز هم لبخند بزنن مبادا به تریپ قبای کسی بر بخوره
بارداری ۹ ماه بهم ریختی هورمونی بدنی و هیکل و فرم پوست و بدن و کل اون چیزایی که یه عمر ساخته رو خراب کنه، همزمان هم سر کار بره و کار خونه و شستشو و پز و جمع کن و تمیز کن و... هم انجام بده، سر کار بره و شیفت هم بده، برگرده باز ازش انتظار غذای گرم و خونهی تمیز و وسایل آماده و... داشته باشن، انتظار خوشگل و خوش فرم و لوند بودن هم داشته باشن، انتظار صد تا بچه داشتن هم داشته باشن
بعد میگن نه ما میریم بیرون سرکار!! خانم باید همه چیو انجام بده!! زندگی تقسیم داره!! اره عزیزم تقسیم داره ولی اون تقسیمی که تو انجام میدی هیچ عدالتی نداره
خوب به نظر برسه، خوب رفتار کنه، خوب لباس بپوشه، خوب حرف بزنه، خوب پیر بشه، خوب مادر بشه، خوب کار کنه، خوب تحمل کنه.
انگار کل زندگیاش تبدیل میشه به تلاش برای رسیدن به استانداردهایی که هیچوقت تموم نمیشن.
هر ماه درد پریود، بیحالی، تغییرات هورمونی، بهمریختگی روحی و جسمی رو تحمل میکنه و بازم باید عادی رفتار کنه.
باید سرحال باشه، لبخند بزنه، کار کنه، جواب همه رو بده، حواسش به همهچی باشه، انگار نه انگار که بدنش هر ماه از نو فرسوده میشه.
بعد جامعه هر روز یه استاندارد جدید جلوی روش میذاره؛
پوستت باید صاف باشه، موهات خوشحالت، ناخنهات مرتب، بدنت خوشفرم، شکمت صاف، صورتت همیشه جوون، لباست مرتب، بوی عطرت خوب، آرایشت بهاندازه، نه زیاد نه کم.
حتی کوچکترین جزئیات بدن زنها هم زیر ذرهبینه.
و اگه یه روز خسته باشه، به خودش نرسه یا فقط بخواد معمولی باشه، سریع قضاوت میشه.
یکی میگه چرا چاق شدی، یکی میگه چرا لاغری، یکی میگه چرا آرایش نکردی، یکی میگه چرا زیاد آرایش کردی.
هیچوقت کافی نیست.
بعد میرسه به بارداری؛
نه ماهی که بدن و ذهن یه زن زیر و رو میشه.
هورمونها، درد، تهوع، خستگی، بیخوابی، تغییر فرم بدن، ترکهای پوستی، ریزش مو، اضطراب، ترس، فشار روحی…
همهی اون چیزی که شاید سالها برای ساختنش زحمت کشیده، ممکنه توی چند ماه تغییر کنه.
ولی بازم دنیا ازش انتظار داره قوی بمونه، لبخند بزنه و ادامه بده.
و عجیبتر اینجاست که بعدش هم استراحتی وجود نداره.
باید بچه بزرگ کنه، شببیداری بکشه، غذا درست کنه، خونه جمع کنه، لباس بشوره، تمیزکاری کنه، مراقب همه باشه، و خیلی وقتها هم همزمان سر کار بره و شیفت بده و درآمد داشته باشه.
بعد خسته برگرده خونه و باز ازش انتظار غذای گرم، خونهی مرتب، اخلاق خوب و انرژی داشتن داشته باشن.
و با وجود همهی این فشارها، هنوز ازش انتظار دارن زیبا بمونه.
خوشفرم بمونه.
جذاب بمونه.
صبور بمونه.
مهربون بمونه.
و هیچوقت کم نیاره.
بعد بعضیا خیلی راحت میگن:
مرد ها میرن سر کار وظیفه ی توئه!!
آره، زندگی تقسیم داره.
ولی وقتی سهم زن اینه که هم فشار جسمی و روانی بدن خودش رو تحمل کنه، هم بار احساسی خانواده رو بکشه، هم کار خونه انجام بده، هم کار بیرون، هم بچهداری، هم مراقبت از همه، و آخرش هم بابت کوچکترین چیز قضاوت بشه، این دیگه تقسیم عادلانه نیست.
این فقط عادیسازیِ خسته کردن زنهاست که انگار وظیفه دارن همهچی رو بیصدا تحمل کنن و باز هم لبخند بزنن مبادا به تریپ قبای کسی بر بخوره
بارداری ۹ ماه بهم ریختی هورمونی بدنی و هیکل و فرم پوست و بدن و کل اون چیزایی که یه عمر ساخته رو خراب کنه، همزمان هم سر کار بره و کار خونه و شستشو و پز و جمع کن و تمیز کن و... هم انجام بده، سر کار بره و شیفت هم بده، برگرده باز ازش انتظار غذای گرم و خونهی تمیز و وسایل آماده و... داشته باشن، انتظار خوشگل و خوش فرم و لوند بودن هم داشته باشن، انتظار صد تا بچه داشتن هم داشته باشن
بعد میگن نه ما میریم بیرون سرکار!! خانم باید همه چیو انجام بده!! زندگی تقسیم داره!! اره عزیزم تقسیم داره ولی اون تقسیمی که تو انجام میدی هیچ عدالتی نداره
Forwarded from let's غیبت (tian)
جیمز باروز، کارگردان سرشناس مجموعههای تلویزیونی مثل فرندز، چیرز و تئوری بیگ بنگ در سن ۸۵ سالگی درگذشت.
@madzteam
@madzteam
Forwarded from persiantweet
دختره تو بوشهر سوار موتور شده و پشتش یه پلاکارد نصب کرده "لطفا نزدیک نشوید، میترسم، تازه یاد گرفتم..." قربونت برم دختر❤️
🐦 @persiiantweet
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM