من نسیم خزیده از لای پنجره را تاب نمیآورم. انگار یادم میآورد چه استخوانهای کج و نامستحکمی دارم؛ برای طوفانهای فردا.
تصور کنید دقایق آخر عمرتان است. به کدام دوران حس بهتری دارید؟(راستش نمیدونستم دقیقا چه کلمهای انتخاب کنم)
Anonymous Poll
26%
دوران تقلا و تلاش برای رسیدن به هدفی هرچند نرسیده باشید.
74%
دوران رکود و آرامی پس از رسیدن به یک هدف
سکوت چیزی جز لحظه تطابق بیشترین توانایی و ناتوانی نیست. برخی فکر میکنند سکوت نشانه نهایت قدرت در تکلم یا نهایت ضعف است؛ خیر. سکوت دقیقا آنجاییست که دهانت آنقدر از آن چه میتوانی بگویی و آن چه نمیتوانی اشباع میشود که میفهمی باید “ساکت” باشی.
معکوس
Video message
یکی از روشهای بیشتر لذت بردن از قصهها:
دنبال کردن تغییرات شخصیت یا محیط
دنبال کردن تغییرات شخصیت یا محیط
بی شک یکی از عمیقترین دردهای اندوه، حس ناتوانی است که به ما یادآور میشود کنترل ما به زندگی چقدر اندک است.
انکارِ نداشتن اندوه کمکی به ما نمیکند بلکه میبایست فانی بودن همهچیز را پذیرفت و آنچه که در اختیار و کنترل ماست را تائید کرد.
آنچه در حیطه کنترل ما قرار دارد، شوقِ یافتنِ آنچه زندگی نکردهایم حتی در تلخترین ضربههاست.
جیمز هالیس
انکارِ نداشتن اندوه کمکی به ما نمیکند بلکه میبایست فانی بودن همهچیز را پذیرفت و آنچه که در اختیار و کنترل ماست را تائید کرد.
آنچه در حیطه کنترل ما قرار دارد، شوقِ یافتنِ آنچه زندگی نکردهایم حتی در تلخترین ضربههاست.
جیمز هالیس
#معرفی_فیلم
The brutalist
ببینیم یا نه؟ بله.
ببینید. اگر نیمساعت اول درگیرتون نکرد یک ساعت بهش وقت بدید. اگر بازم درگیرتون نکرد رهاش کنید. من دوستش داشتم. بهعلت کمبود وقت نمیتونم نقد و بررسی طولانی بنویسم. اما ببینید. امیدوارم مثل من طعم زجر داستان رو بچشید و ازش لذت ببرید.
The brutalist
ببینیم یا نه؟ بله.
ببینید. اگر نیمساعت اول درگیرتون نکرد یک ساعت بهش وقت بدید. اگر بازم درگیرتون نکرد رهاش کنید. من دوستش داشتم. بهعلت کمبود وقت نمیتونم نقد و بررسی طولانی بنویسم. اما ببینید. امیدوارم مثل من طعم زجر داستان رو بچشید و ازش لذت ببرید.
صرفا خواستم بگم فقط با نیمنگاه به تاریخ عراق، لیبی و هزاران قرارداد و جنایت دیگه من چشمم آب نمیخوره.
اگر باور نمیکنید از ویتنامیها بپرسید.
اگر باور نمیکنید از ویتنامیها بپرسید.
#معرفی_فیلم
سریالِ Dying for sex
ببینیم یا نه؟ نه.
اگرچه بازی میشل ویلیامز یکی از درخشانترین بازیهای چندسال اخیر تلویزیون بود اما من بیشتر از ۴ قسمت دووم نیاوردم. ایده اولیه سریال راجع به زنی هست که سرطان گرفته و قراره بمیره و تا به حال رابطه جنسی دلخواهش رو نداشته و نمیدونه رابطه جنسی دلخواه یعنی چی. من با دید باز نسبت به مسائل فمنیستی و LGBTQ و موارد دیگه سراغ سریال رفتم و دنبال هدف و معنا و لذت بردن از سریال بودم. اما سریال درنهایت چیزی جز میم کنار این پست نبود. حتی روایت دلچسبی هم نداشت که اگر داشت رها نمیکردم. هیچچیز تو این سریال جز ایده اولیه و بازی نقش اول جذبم نکرد اما بهنظرم چهار قسمت کفایت میکرد. با اینحال کسایی که کل سریال رو دیدن معتقد بودن پایان خوبی داره و نمره imdb به طرز عجیبی بالاست؛ هفت و سه دهم.
پیشنهادش نمیکنم.
امیدوارم شما لذت ببرید.
سریالِ Dying for sex
ببینیم یا نه؟ نه.
اگرچه بازی میشل ویلیامز یکی از درخشانترین بازیهای چندسال اخیر تلویزیون بود اما من بیشتر از ۴ قسمت دووم نیاوردم. ایده اولیه سریال راجع به زنی هست که سرطان گرفته و قراره بمیره و تا به حال رابطه جنسی دلخواهش رو نداشته و نمیدونه رابطه جنسی دلخواه یعنی چی. من با دید باز نسبت به مسائل فمنیستی و LGBTQ و موارد دیگه سراغ سریال رفتم و دنبال هدف و معنا و لذت بردن از سریال بودم. اما سریال درنهایت چیزی جز میم کنار این پست نبود. حتی روایت دلچسبی هم نداشت که اگر داشت رها نمیکردم. هیچچیز تو این سریال جز ایده اولیه و بازی نقش اول جذبم نکرد اما بهنظرم چهار قسمت کفایت میکرد. با اینحال کسایی که کل سریال رو دیدن معتقد بودن پایان خوبی داره و نمره imdb به طرز عجیبی بالاست؛ هفت و سه دهم.
پیشنهادش نمیکنم.
امیدوارم شما لذت ببرید.
من خستهام
خسته از آینه، از آدمی، از آسمان!
مگر تحمل یک پرندهی کوچک خانهزاد
یک پرندهی جامانده از فوج بارانخوردهی بیبازگشت
تا کجای این آسمان تمام رویاهاست؟
-علی صالحی
خسته از آینه، از آدمی، از آسمان!
مگر تحمل یک پرندهی کوچک خانهزاد
یک پرندهی جامانده از فوج بارانخوردهی بیبازگشت
تا کجای این آسمان تمام رویاهاست؟
-علی صالحی
وقتی کسی را ندارید که صبح از خواب بیدارتان کند یا شب منتظرتان بماند و بتوانید هرکاری که دلتان خواست را انجام دهید، اسم این وضعیت را چه مینامید؟
Anonymous Poll
15%
آزادی
35%
تنهایی
32%
جفتش
18%
هیچکدوم
بنده یه کمپین راه انداختم و اسمش «نزدیکانم غلط میکنن خودتخریبی بکنند» هست
اگر از نزدیکان من حساب میشید خودبهخود عضو این کمپین هستید و غلط میکنید خودتخریبی بکنید
سپاس
اگر از نزدیکان من حساب میشید خودبهخود عضو این کمپین هستید و غلط میکنید خودتخریبی بکنید
سپاس
#معرفی_فیلم
سریال Black mirror
ببینیم یا نه؟
قطعا یکی از بهترین سریالهایی که میتونید ببینید.
سریالی آنتولوژی (هر قسمت یه داستان مجزا داره و مرتبط به هم نیستند) که بهتازگی فصل هفتم اون پخش شد. آینه سیاه یعنی چی؟ کافیه صفحه گوشیتون رو خاموش کنید و چهره خودتون رو داخلش ببینید. به اون میگن آینه سیاه! سریال آثار زیانبار و چهبسا وحشتناک زندگی دیجیتال رو نشون میده. پایانهای سریال معمولا خیلی عمیق و تکاندهندست و شما رو نه تنها حین پخش میخکوب میکنه بلکه بعد از پایان تا مدتها درگیرشید.
البته سریال از فصل ۴ حق پخشش به نتفیلیکس داده شد که متاسفانه کیفیت سریال رو پائین آورد و اون رو تبدیل به یک show تبلیغاتی و صرفا سرگرمکننده با موضوع دیجیتال کرد که البته فصل ۷ مجددا بازگشت قدرتمندی داشت و دل هواداراشو (یکیشون منم) بدست اورد.
نمرههایی که من به هر فصل خودم به شخصه میدم:
فصل اول: ۸.۳
فصل دوم: ۷.۷۵
فصل سوم: ۸.۸
فصل چهارم: ۷.۱
فصل پنجم: ۵.۶
فصل ششم: ۶
فصل هفتم: ۷.۵
اما بهطور کلی سریال بهشدت ارزشمند و دوستداشتنیه. از دستش ندید.
سریال Black mirror
ببینیم یا نه؟
قطعا یکی از بهترین سریالهایی که میتونید ببینید.
سریالی آنتولوژی (هر قسمت یه داستان مجزا داره و مرتبط به هم نیستند) که بهتازگی فصل هفتم اون پخش شد. آینه سیاه یعنی چی؟ کافیه صفحه گوشیتون رو خاموش کنید و چهره خودتون رو داخلش ببینید. به اون میگن آینه سیاه! سریال آثار زیانبار و چهبسا وحشتناک زندگی دیجیتال رو نشون میده. پایانهای سریال معمولا خیلی عمیق و تکاندهندست و شما رو نه تنها حین پخش میخکوب میکنه بلکه بعد از پایان تا مدتها درگیرشید.
البته سریال از فصل ۴ حق پخشش به نتفیلیکس داده شد که متاسفانه کیفیت سریال رو پائین آورد و اون رو تبدیل به یک show تبلیغاتی و صرفا سرگرمکننده با موضوع دیجیتال کرد که البته فصل ۷ مجددا بازگشت قدرتمندی داشت و دل هواداراشو (یکیشون منم) بدست اورد.
نمرههایی که من به هر فصل خودم به شخصه میدم:
فصل اول: ۸.۳
فصل دوم: ۷.۷۵
فصل سوم: ۸.۸
فصل چهارم: ۷.۱
فصل پنجم: ۵.۶
فصل ششم: ۶
فصل هفتم: ۷.۵
اما بهطور کلی سریال بهشدت ارزشمند و دوستداشتنیه. از دستش ندید.