اگر بخوام دینی که ازش پیروی میکنم رو تشریح کنم اینطوری میگم:
من کاری ندارم تاریخش چی بوده
چون احتمال خطای اون زیاده
من کاری ندارم تمام احکامش چیه
من احکامی که از نظر خودم و براساس زمان خودم مناسبرو پیروی میکنم
سعی میکنم دلیل چیزایی که نمیدونم رو بپذیرم بدون اینکه مثل گوسفند گله باشم
با خیلی از چیزایی که امروز بهش میگن دین مشکل دارم
اماااااا
چیزی که باعث شده به یه سری از چیزا باور داشته باشم
ناامیدیه
من از همه چیز توی این دنیا که منو به هدفم یعنی آرامشه برسونه ناامیدم
حالا
دارم به این فکر میکنم که شاید یک روز یک منبع بینهایت که اسمش خداست درکنار آرامشهایی که دین اون داره منو به هدفم برسونه
همه چیز احتماله
اما خب من جریان داشتن تو این احتمال رو دوست دارم
من کاری ندارم تاریخش چی بوده
چون احتمال خطای اون زیاده
من کاری ندارم تمام احکامش چیه
من احکامی که از نظر خودم و براساس زمان خودم مناسبرو پیروی میکنم
سعی میکنم دلیل چیزایی که نمیدونم رو بپذیرم بدون اینکه مثل گوسفند گله باشم
با خیلی از چیزایی که امروز بهش میگن دین مشکل دارم
اماااااا
چیزی که باعث شده به یه سری از چیزا باور داشته باشم
ناامیدیه
من از همه چیز توی این دنیا که منو به هدفم یعنی آرامشه برسونه ناامیدم
حالا
دارم به این فکر میکنم که شاید یک روز یک منبع بینهایت که اسمش خداست درکنار آرامشهایی که دین اون داره منو به هدفم برسونه
همه چیز احتماله
اما خب من جریان داشتن تو این احتمال رو دوست دارم
پارت پنجم سفرنامه:
چرا هرکسی میتونه این حرم رو دوست داشته باشه؟
میتونم طرز فکر کسایی که گارد دارن رو بفهمم
در ساده ترین حالت اینه که میگن چرا من مثل میلیونها احمق دیگه که میان سر قبر یه عرب که ۱۳۰۰ سال پیش مردن؟
جوابشون هم مشخصه
اصلا نیازی نیست بیای!
اما من میخوام چیزایی که میام و میبینم رو بگم
اینجا فارق از اینکه دینت چیه و چه شخصیتی هستی و غیره برای همه جا هست
پر از اون داستانهای عجیب و غریبه که شاید کسی باورش نکنه
و
ما اینجا یه اجتماع خیلی بزرگ از انسانهای مختلف رو داریم
باسواد و بیسواد
پولدار و فقیر
درجات مختلف اجتماعی
اما همه اینجا جمع شدن تا از یک نوع حس و انرژی لذت ببرن. از اون دیدگاه خودشون که اونهارو به نوعی معنویت خاص وصل میکنه و حدس بزنید نتیجه چی میشه؟
ما اینجا جامعهای متنوع و بزرگ رو میبینیم که به همدیگه بدون چشم داشت خدمت میکنن
دزدی نمیکنن
حق نمیخورن
و با مسالمتی عجیب زندگی میکنن
به احترام یه عرب که ۱۳۰۰ سال پیش مرده!
و شما چه چیزی از حال و هوای نظم گرفته ی اینجا میخواین؟
بله بله
درسته که اشتباهات زیادی هم اینجا هست
از پروپاگاندا و تبلیغات سیاسی که برای نظام فاسد جمهوری اسلامی میشه تا نزاع بخاطر رسیدن به میله های حرم و دخیل بستن و خرافاتی که هست
اصن مگه میشه خرافات نباشه
اما
چیزی که هست
جدا از تمام زیباییهای اینجا برای شکل گیری یک واحد پرجمعیت و منظم
اینجا برای من مثل متکای بچگیمه
آروم و خاطرهدار
و آرامش چشمهای خادمهای اینجارو تو هیچ چشمی پیدا نمی کنید
چرا هرکسی میتونه این حرم رو دوست داشته باشه؟
میتونم طرز فکر کسایی که گارد دارن رو بفهمم
در ساده ترین حالت اینه که میگن چرا من مثل میلیونها احمق دیگه که میان سر قبر یه عرب که ۱۳۰۰ سال پیش مردن؟
جوابشون هم مشخصه
اصلا نیازی نیست بیای!
اما من میخوام چیزایی که میام و میبینم رو بگم
اینجا فارق از اینکه دینت چیه و چه شخصیتی هستی و غیره برای همه جا هست
پر از اون داستانهای عجیب و غریبه که شاید کسی باورش نکنه
و
ما اینجا یه اجتماع خیلی بزرگ از انسانهای مختلف رو داریم
باسواد و بیسواد
پولدار و فقیر
درجات مختلف اجتماعی
اما همه اینجا جمع شدن تا از یک نوع حس و انرژی لذت ببرن. از اون دیدگاه خودشون که اونهارو به نوعی معنویت خاص وصل میکنه و حدس بزنید نتیجه چی میشه؟
ما اینجا جامعهای متنوع و بزرگ رو میبینیم که به همدیگه بدون چشم داشت خدمت میکنن
دزدی نمیکنن
حق نمیخورن
و با مسالمتی عجیب زندگی میکنن
به احترام یه عرب که ۱۳۰۰ سال پیش مرده!
و شما چه چیزی از حال و هوای نظم گرفته ی اینجا میخواین؟
بله بله
درسته که اشتباهات زیادی هم اینجا هست
از پروپاگاندا و تبلیغات سیاسی که برای نظام فاسد جمهوری اسلامی میشه تا نزاع بخاطر رسیدن به میله های حرم و دخیل بستن و خرافاتی که هست
اصن مگه میشه خرافات نباشه
اما
چیزی که هست
جدا از تمام زیباییهای اینجا برای شکل گیری یک واحد پرجمعیت و منظم
اینجا برای من مثل متکای بچگیمه
آروم و خاطرهدار
و آرامش چشمهای خادمهای اینجارو تو هیچ چشمی پیدا نمی کنید
معکوس
پارت پنجم سفرنامه: چرا هرکسی میتونه این حرم رو دوست داشته باشه؟ میتونم طرز فکر کسایی که گارد دارن رو بفهمم در ساده ترین حالت اینه که میگن چرا من مثل میلیونها احمق دیگه که میان سر قبر یه عرب که ۱۳۰۰ سال پیش مردن؟ جوابشون هم مشخصه اصلا نیازی نیست بیای!…
اضافه کنم
اگر فکر میکنین هنوز تعداد احمق هایی که از جمهوری اسلامی حمایت میکنن کم شده
بیاید اینجا
سخت در اشتباهید🌝
هنوز هم احمق زیاده
اگر فکر میکنین هنوز تعداد احمق هایی که از جمهوری اسلامی حمایت میکنن کم شده
بیاید اینجا
سخت در اشتباهید🌝
هنوز هم احمق زیاده
جایی که نشسته بودم شب آخر
یه آدم مست(هنوز بوی مشروب میومد)
اومد کنارم نشست
های های زد زیر گریه!
نمیدونم چرا ولی من حسرت اون اشکارو خوردم…
یه آدم مست(هنوز بوی مشروب میومد)
اومد کنارم نشست
های های زد زیر گریه!
نمیدونم چرا ولی من حسرت اون اشکارو خوردم…
خب مسافرت تموم شد و برگشتم
از حالا با همون متنهای اگزیستانسیال قدیمی مواجهتون میکنم!
از حالا با همون متنهای اگزیستانسیال قدیمی مواجهتون میکنم!
Forwarded from استقصا
• عکس شماره یک: فرآیند نفوذگذاری ماموران تبلیغات دولتها، برای ایجاد ایستارهای مطلوب نسبت به دولت خودی، در برون مرزها.
• عکس شماره دو: تبلیغات در سطوح غیررسمی.
• توضیحات:
ما مدتهاست که با گسترش و رشد سیاست تودهای (Mass Politics) رو به رو هستیم. همین مسئله، اهمیت تبلیغات داخلی و تبلیغات سیاسی برونمرزی را پررنگ میسازد.
همچنین، در تبلیغات غیررسمی، اساسا محوریت تبلیغات، گروههای غیردولتی هستند. هنگامی که یک گروه یا جنبش در یک کشور تصمیم میگیرد بر ایستارهای موجود در کشوری دیگر اثر بگذارد، تبلیغات در سطوح غیررسمی شکل میگیرد.
برای مثال، جنبش ایکس که تابعیت حکومت الف را دارد، از سیاستهای حکومت الف در رابطه با این جنبش ناراضی است. این جنبش، خود را به شکل مطلوبی به مخاطبان تابع حکومت ب ابراز میکند، تا این مخاطبان بر حکومت متبوعشان (حکومت ب) بهنحوی نفوذ بگذارند و این، بر سیاستهای حکومت ب نسبت به حکومت الف اثرگذار واقع شود. و در پی این، سیاستهای حکومت الف در قبال جنبش ایکس بهنحوی که مد نظر است، تغییر بکند.
#سیاست_بینالملل
@ghe_y
• عکس شماره دو: تبلیغات در سطوح غیررسمی.
• توضیحات:
ما مدتهاست که با گسترش و رشد سیاست تودهای (Mass Politics) رو به رو هستیم. همین مسئله، اهمیت تبلیغات داخلی و تبلیغات سیاسی برونمرزی را پررنگ میسازد.
همچنین، در تبلیغات غیررسمی، اساسا محوریت تبلیغات، گروههای غیردولتی هستند. هنگامی که یک گروه یا جنبش در یک کشور تصمیم میگیرد بر ایستارهای موجود در کشوری دیگر اثر بگذارد، تبلیغات در سطوح غیررسمی شکل میگیرد.
برای مثال، جنبش ایکس که تابعیت حکومت الف را دارد، از سیاستهای حکومت الف در رابطه با این جنبش ناراضی است. این جنبش، خود را به شکل مطلوبی به مخاطبان تابع حکومت ب ابراز میکند، تا این مخاطبان بر حکومت متبوعشان (حکومت ب) بهنحوی نفوذ بگذارند و این، بر سیاستهای حکومت ب نسبت به حکومت الف اثرگذار واقع شود. و در پی این، سیاستهای حکومت الف در قبال جنبش ایکس بهنحوی که مد نظر است، تغییر بکند.
#سیاست_بینالملل
@ghe_y
معکوس
صراحتا میگم غلط کردم
ولی کوتاه بود
حدودا ۲۰ دقیقه طول کشید
برمیگردیم به روال قبل
حدودا ۲۰ دقیقه طول کشید
برمیگردیم به روال قبل
مادر من
من اون بچه ی عاقلی که تو فکر میکنی تربیت کردی نیستم
اصلا عاقل نیستم
ذهنم دو سالشه
و ذهن دوساله نمیتونه از قوانین نانوشته ی تو پیروی کنه
یه کم توقعت رو از من کم کن
من اون بچه ی عاقلی که تو فکر میکنی تربیت کردی نیستم
اصلا عاقل نیستم
ذهنم دو سالشه
و ذهن دوساله نمیتونه از قوانین نانوشته ی تو پیروی کنه
یه کم توقعت رو از من کم کن
اینجوریه که
حالم خوبه
زندگیم خوب میگذره
سالمم
روانم ارومه
ولی هوا گرمه
و همین برای گند زدن به کلش کافیه
حالم خوبه
زندگیم خوب میگذره
سالمم
روانم ارومه
ولی هوا گرمه
و همین برای گند زدن به کلش کافیه
معکوس
نظر نامحبوب: سیجل واقعا خوبه!
نظر نامحبوب ۲:
خیلی از مداحها اگر خواننده میشدن از خیلی از خوانندهها موفقتر بودن!
خیلی از مداحها اگر خواننده میشدن از خیلی از خوانندهها موفقتر بودن!
به جداییها به چشم تجربه نگاه کنید
نه آسیب
شما هنوز یه عالمه عمر و آدم دیگه دارید برای ادامه دادن و تجربه کردن
ادامش بدید
قید و بند انسانهای گذشته چیزای خوبین ولی با خودتون این ور و اون ور نبرید
نه آسیب
شما هنوز یه عالمه عمر و آدم دیگه دارید برای ادامه دادن و تجربه کردن
ادامش بدید
قید و بند انسانهای گذشته چیزای خوبین ولی با خودتون این ور و اون ور نبرید