من میدانم چقدر همهچیز تنگ و تاریک و تلخ است؛ ولی اگر آدمی را با دسته گل ببینم یادم نمیرود که زیبا و خوشحال کنندهایم.
روشن است که خستهام
زیرا آدمیان در جایی باید خسته شوند
از چه خستهام، نمیدانم:
دانستنش به هیچ رو به کارم نیاید
زیرا خستگی همان است که هست
سوزش زخم همان است که هست
و آن را با سببش کاری نیست.
فرناندو پسوآ
زیرا آدمیان در جایی باید خسته شوند
از چه خستهام، نمیدانم:
دانستنش به هیچ رو به کارم نیاید
زیرا خستگی همان است که هست
سوزش زخم همان است که هست
و آن را با سببش کاری نیست.
فرناندو پسوآ
سلام.
با اینکه ۵ اسفندماه روز اصلی سپندارمذگان هست ولی خب به دلایلی که دقیق نمیدونمشون امروز رو جشن میگیریم. البته اگر بگیریم. خیلی حس غربت میده حقیقتا اینکه ولنتاین مبارکه این نیست. به هر حال امروز رو به همتون تبریک میگم.
امروز در اصل روز عشق نیست. روز عشق به زن و مادره. امروز برای عشقورزی زن به مرد نیست بلکه برعکس! کاملا روز عشقورزی مرد به زنه.
واژه زن تو سرتاسر دنیا نه تنها ایران متاسفانه داره مورد سواستفاده قرار میگیره حالا تو مملکت ما که اوضاع خرابتره.
به هر حال مدتها پیش به چیزی رسیده بودم که حس میکنم بازم باید بگمش:«خلاصه که من از افرادی یادگرفتم که زن بودن برای یک زن چقدر زیباست. مثل یک صحنه ی رقص برای حضور مذکر است و دلیلی بر مساوی بودن این دو جنس نمیبینم.
انسانی زیبایی درون زن بودن را به من آموخت و فهمیدم که جای اندام باید به چشمهایشان نگاه کرد و جای لبها باید کلامشان را بوسید.»
با اینکه ۵ اسفندماه روز اصلی سپندارمذگان هست ولی خب به دلایلی که دقیق نمیدونمشون امروز رو جشن میگیریم. البته اگر بگیریم. خیلی حس غربت میده حقیقتا اینکه ولنتاین مبارکه این نیست. به هر حال امروز رو به همتون تبریک میگم.
امروز در اصل روز عشق نیست. روز عشق به زن و مادره. امروز برای عشقورزی زن به مرد نیست بلکه برعکس! کاملا روز عشقورزی مرد به زنه.
واژه زن تو سرتاسر دنیا نه تنها ایران متاسفانه داره مورد سواستفاده قرار میگیره حالا تو مملکت ما که اوضاع خرابتره.
به هر حال مدتها پیش به چیزی رسیده بودم که حس میکنم بازم باید بگمش:«خلاصه که من از افرادی یادگرفتم که زن بودن برای یک زن چقدر زیباست. مثل یک صحنه ی رقص برای حضور مذکر است و دلیلی بر مساوی بودن این دو جنس نمیبینم.
انسانی زیبایی درون زن بودن را به من آموخت و فهمیدم که جای اندام باید به چشمهایشان نگاه کرد و جای لبها باید کلامشان را بوسید.»
Forwarded from 𝖲𝖳𝖠𝖱𝖪 ✨️
معکوس
با اینکه ۵ اسفندماه روز اصلی سپندارمذگان هست ولی خب به دلایلی که دقیق نمیدونمشون امروز رو جشن میگیریم.
دلیل این تغییر اینه که گاهشمار زرتشتی ۶ ماهه نخست سال ۳۰ روزه بوده و چون در گاهشمار خورشیدی ۶ ماهه نخست سال ۳۱ روزه است، اینطوری میشه که در گاهشمار زرتشتی میشه ۵اسفند اما در گاهشمار خورشیدی امروزی که توسط خیام تنظیم شد، میشه ۲۹ بهمن.
همونطور که قبلا گفتم در گاهشماری ایران باستان، هر روز ماه یک نام داشته و وقتی که اسم روز با اسمماه یکی میشد اون روز روجشن میگرفتند.
مثل جشن آبانگان، مهرگان و ...
پنجمین روز از ماه، سپندارمذ بوده که با اسم ماه دوازدهم برابره، این روز رو جشن میگرفتند.
به دلیل اینکه سپندارمذ ایزدبانوی نگهبان زمین وباروری بوده، این روز رو به روز زن و مادر هم میشناسند.
همونطور که قبلا گفتم در گاهشماری ایران باستان، هر روز ماه یک نام داشته و وقتی که اسم روز با اسمماه یکی میشد اون روز روجشن میگرفتند.
مثل جشن آبانگان، مهرگان و ...
پنجمین روز از ماه، سپندارمذ بوده که با اسم ماه دوازدهم برابره، این روز رو جشن میگرفتند.
به دلیل اینکه سپندارمذ ایزدبانوی نگهبان زمین وباروری بوده، این روز رو به روز زن و مادر هم میشناسند.
وقتی جهان آشوب است انسان جای اینکه نگران گوسفندهای چراگاهش باشد نگران دردهایی هست که مثل دام درونش زندگی میکنند و از اطراف خوراک این دامها تامین میشود. همه ما شبیه به هم میشویم وقتی رنجی قالب بر تمامان غلبه میکند. یک قلممو برمیدارند و میکشند به کل هیکل تک تکمان. نتیجهاش این است که انسان وقتی نشسته یک گوشه، لیوان چای در دست و راضی از زندگی، دائما دلشوره دارد که الان تکهای از آسمان مثل همان انیمیشن «جوجه کوچولو» روی سرش خراب شود. اما حس میکنم بعضی از ما از این انسانها نیستیم. ما صرفا بخاطر خوش بودن دلمان و روال بودن اوضاعمان و حس رضایت، نگران آیندهای که «مثلا» نعمتها را از ما بگیرند نیستیم.
بعضی از ما خوشحال بودنمان ربطی به از دست دادن و به دست آوردن ندارد. ما خود را از دست رفته میبینیم. شبیه یک تکه پارچه نخنما که به دست باد افتاده و هرزگاهی به درختی پرشکوفه گیر میکند. وقتی همهچیز باعث لبخندم میشود من نگران آینده نیستم یا بابت گذشتهای افسوس نمیخورم. صرفا من آنقدر رنگ زندگی را گرفتهام که هیچچیز باعث نمیشود فراموش کنم طعم تلخ دهانم را؛ اما با تمام تلخیها لبخند میزنم؛ با این آگاهی که من هنوز همانم.
بعضی از ما خوشحال بودنمان ربطی به از دست دادن و به دست آوردن ندارد. ما خود را از دست رفته میبینیم. شبیه یک تکه پارچه نخنما که به دست باد افتاده و هرزگاهی به درختی پرشکوفه گیر میکند. وقتی همهچیز باعث لبخندم میشود من نگران آینده نیستم یا بابت گذشتهای افسوس نمیخورم. صرفا من آنقدر رنگ زندگی را گرفتهام که هیچچیز باعث نمیشود فراموش کنم طعم تلخ دهانم را؛ اما با تمام تلخیها لبخند میزنم؛ با این آگاهی که من هنوز همانم.
دریک بعد از چند کمک مالی خیرخواهانه با این صحنه تو کنسرت جدیدش مواجه شد.
خیلیا درخواست مالی کرده بودن. از کمک به پدر برای مرخصی تا سفر به ایبیزا، سفر به یونان، خرید ماشین، پرداخت وام خانه مادر، خرید کیف بیرکین، خرید حلقه ازدواج تا شخصی که گفته از بیمارستان بعد از تصادف با خودرو به کنسرت اومده و ...
این دو چیز رو نشون میده
اولیش اینه که انسان واقعا موجود جالبیه!
دومیش رو هم خودتون استدلال کنید.
خیلیا درخواست مالی کرده بودن. از کمک به پدر برای مرخصی تا سفر به ایبیزا، سفر به یونان، خرید ماشین، پرداخت وام خانه مادر، خرید کیف بیرکین، خرید حلقه ازدواج تا شخصی که گفته از بیمارستان بعد از تصادف با خودرو به کنسرت اومده و ...
این دو چیز رو نشون میده
اولیش اینه که انسان واقعا موجود جالبیه!
دومیش رو هم خودتون استدلال کنید.
از عجایب این مملکت نحوه نگرش به آزادیه.
مثلا استفاده از موسیقیهای رپ تو سریالهای نمایشخانگی که مخاطب خیلی خیلی زیاد و عامی داره کاملا آزاد و بلامانعه ولی همین دو روز پیش یک رپر رو بخاطر کنسرت زیرزمینی مختصرش دستگیر کردن. زیباست!
البته که دردهای ما خیلی فراتر از اینهاست اما این مشت نشان از خروار است!
مثلا استفاده از موسیقیهای رپ تو سریالهای نمایشخانگی که مخاطب خیلی خیلی زیاد و عامی داره کاملا آزاد و بلامانعه ولی همین دو روز پیش یک رپر رو بخاطر کنسرت زیرزمینی مختصرش دستگیر کردن. زیباست!
البته که دردهای ما خیلی فراتر از اینهاست اما این مشت نشان از خروار است!
به قول بزرگی
عامه پسند نیست دیگه چیکار کنم؟؟؟ ما اینجوریم. شرمنده! یعنی داستان اینه که اصلا عامهپسند نبوده و نیست و قرارم نیست باشه. میدونی چی میگم؟ اگه چیزی مونده یا نمونده دیگه به حال وامونده ما ببخشیدااا. دم همه هم گرم دیگه. تا مرد سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد. دیگه ما گفتیم دیگه. ظاهر و باطن، مستی و راستی، همینی که هه! شرمنده اونایی که نساخت بهشون. دم اونایی گرم که میگیرنننن چی میگممممم
مرسی از همتون
چش و چالید
چش و چال
چ مثل چشم بازم چ مثل چال
بوس
عامه پسند نیست دیگه چیکار کنم؟؟؟ ما اینجوریم. شرمنده! یعنی داستان اینه که اصلا عامهپسند نبوده و نیست و قرارم نیست باشه. میدونی چی میگم؟ اگه چیزی مونده یا نمونده دیگه به حال وامونده ما ببخشیدااا. دم همه هم گرم دیگه. تا مرد سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد. دیگه ما گفتیم دیگه. ظاهر و باطن، مستی و راستی، همینی که هه! شرمنده اونایی که نساخت بهشون. دم اونایی گرم که میگیرنننن چی میگممممم
مرسی از همتون
چش و چالید
چش و چال
چ مثل چشم بازم چ مثل چال
بوس
#معرفی_فیلم
1.حاجی واشنگتن
یه فیلم ایرانی تاریخی که درونمایه
خیلی خیلی غنی داره
2.conclave
پشت درهای بسته اسرار کشیشها رو با بهترین فیلمبرداری و قاببندی ببینید
«اگر بخوام برای این دو فیلم نقد بنویسم یا وویس بگیرم خیلی طول میکشه و فرصتش نیست؛ شما تو ذهنتون نگه دارید و حتما یه روز ببینید»
1.حاجی واشنگتن
یه فیلم ایرانی تاریخی که درونمایه
خیلی خیلی غنی داره
2.conclave
پشت درهای بسته اسرار کشیشها رو با بهترین فیلمبرداری و قاببندی ببینید
«اگر بخوام برای این دو فیلم نقد بنویسم یا وویس بگیرم خیلی طول میکشه و فرصتش نیست؛ شما تو ذهنتون نگه دارید و حتما یه روز ببینید»
در هوای منفی فلان درجه، سرم را میگذارم وسط کوچه و دست و پایم را جلوی بخاری و چای، گرم میکنم.