ما با چیزی مواجه نیستیم به اسم بیان محترمانه و این داستانها. بیان محترمانه برای زمانیه که فرد دیگران رو محترم بشماره. انسانی که همهچیز رو با «دلم میخواد، همینم که هستم، مدلمه» توجیه میکنه یعنی ارزشی برای موجودات زنده اطرافش قائل نیست. یعنی بنده با گاو فرقی ندارم.
آیا این وسط
مشکلی با کسی که میاد و میگه «من به این علت کریسمس رو تبریک میگم چون دلم میخواد یک شادی مضاعف بین تموم اندک شادیهای زندگیم داشته باشم» داریم؟
نه
نداریم!
بلکه درکنارش شادی میکنیم چون محدود بودن در بهانهها برای ذرهای تحمل این جهان احمقانست
دیدن لبخند تک تک شماها باعث خوشحالی من میشه
و زندگی کردن کسی که فردگرایی رو به حد اعلا رسونده من رو فرسوده و ناراحتتر از چیزی میکنه که تصور میکنید
اگر من یک نوجوون کمدغدغه آمریکایی یا کانادایی بودم که فرهنگش رو تو کل جهان رواج داده و حالا باید روی خودش تمرکز کنه بحثی نبود
ولی من دارم وسط خاکی زندگی میکنم که لحظه به لحظه دارن شیره هویتم و حقوقم رو میمکن و ازم میدزدن
صدام در نیاد تو دهنم میزنن
و تمام این جنگ و دعوا و اختلافات بین ما بخاطر همین رنج زیادی هست که داریم دور هم میکشیم و سرگردونمون کرده
امیدوارم به هر علتی
هررر علتی
از هر جای جهان که باعث و بانیش برسه
شما شاد بشید
من هم با شما شاد میشم
آیا این وسط
مشکلی با کسی که میاد و میگه «من به این علت کریسمس رو تبریک میگم چون دلم میخواد یک شادی مضاعف بین تموم اندک شادیهای زندگیم داشته باشم» داریم؟
نه
نداریم!
بلکه درکنارش شادی میکنیم چون محدود بودن در بهانهها برای ذرهای تحمل این جهان احمقانست
دیدن لبخند تک تک شماها باعث خوشحالی من میشه
و زندگی کردن کسی که فردگرایی رو به حد اعلا رسونده من رو فرسوده و ناراحتتر از چیزی میکنه که تصور میکنید
اگر من یک نوجوون کمدغدغه آمریکایی یا کانادایی بودم که فرهنگش رو تو کل جهان رواج داده و حالا باید روی خودش تمرکز کنه بحثی نبود
ولی من دارم وسط خاکی زندگی میکنم که لحظه به لحظه دارن شیره هویتم و حقوقم رو میمکن و ازم میدزدن
صدام در نیاد تو دهنم میزنن
و تمام این جنگ و دعوا و اختلافات بین ما بخاطر همین رنج زیادی هست که داریم دور هم میکشیم و سرگردونمون کرده
امیدوارم به هر علتی
هررر علتی
از هر جای جهان که باعث و بانیش برسه
شما شاد بشید
من هم با شما شاد میشم
معهذا(به قول هدایت) میدونم گاها رفتار درستی زمان بحثها ندارم و بدرسوندن مفهوم باعث آزار میشه
این وسط
اگر کسی ناراحت شد معذرت میخوام
شاد باشید.
این وسط
اگر کسی ناراحت شد معذرت میخوام
شاد باشید.
چهره سکرآور باران.pdf
80.1 KB
داستانِ چهره سکرآور باران
(زمان مورد نیاز برای مطالعه: بسیار بسیار کم)
(زمان مورد نیاز برای مطالعه: بسیار بسیار کم)
خلاصه ی نوشته:
مردی که سخت به اصول و چهارچوب زندگی خودش پایبنده احساس میکنه چیزی تو وجودش کمه و از زیباییهای اطرافش (طبق گفته همسرش) درست بهره نبرده. اون به زندگی این شانس رو میده تا روی خوش و البته زیباییهاش رو نشونش بده اما زندگی کار دیگهای با اون میکنه. همونطور که قبلا کرده بود…
مردی که سخت به اصول و چهارچوب زندگی خودش پایبنده احساس میکنه چیزی تو وجودش کمه و از زیباییهای اطرافش (طبق گفته همسرش) درست بهره نبرده. اون به زندگی این شانس رو میده تا روی خوش و البته زیباییهاش رو نشونش بده اما زندگی کار دیگهای با اون میکنه. همونطور که قبلا کرده بود…
امسال قطعا بزرگترین هدف زندگیم اینه که عزتنفس بیشتری خواهم داشت. به انسانهایی که ترک کردم یا ترکم کردن برنخواهم گشت. تعاریف جدیدی از احترام و هویت برای خودم دست و پا میکنم و تن به خیلی چیزا نمیدم تا آرامش بیشتری داشته باشم.
زمان میگیره یکی یکی قهرمانات رو!
خواننده مراسم بزرگداشت سلیمانی کی بود؟ محمد معتمدی!
جناب معتمدی شما یکی از خوانندههای مورد علاقه من بودی. کلیپ رو که دیدم واقعا برام سواله، شمایی که تور کنسرتها و اجراهای بینالمللی میذاشتی که جهان انگشت به دهن بمونه، برای چند میلیارد پول رفتی و جایی اجرا کردی که هیچکس شوقی برات نداشت؟ و همه عین ماست داشتن فقط نگاهت میکردن چون درکی از هنر شما نداشتن.
چطور انقدر ساده
چطور…
خواننده مراسم بزرگداشت سلیمانی کی بود؟ محمد معتمدی!
جناب معتمدی شما یکی از خوانندههای مورد علاقه من بودی. کلیپ رو که دیدم واقعا برام سواله، شمایی که تور کنسرتها و اجراهای بینالمللی میذاشتی که جهان انگشت به دهن بمونه، برای چند میلیارد پول رفتی و جایی اجرا کردی که هیچکس شوقی برات نداشت؟ و همه عین ماست داشتن فقط نگاهت میکردن چون درکی از هنر شما نداشتن.
چطور انقدر ساده
چطور…
معکوس
چهره سکرآور باران.pdf
من یه زمانی از ملموس نوشتن بدم میومد
و حس میکنم بهترین اتفاقی که برام افتاده اینه که این داستان رو ملموس نوشتم
و حس میکنم بهترین اتفاقی که برام افتاده اینه که این داستان رو ملموس نوشتم
Forwarded from پراگما/pragmabook (𝓐𝓫𝓸𝓵𝓯𝓪𝔃𝓵)
چطور تحلیل کنیم؟.pdf
4.7 MB
مطالب امروز درباره تحلیل متن ادبی.
برای تحلیل کردن رمان، داستان کوتاه، نمایشنامه و یا هر اثر ادبی میتونین از این فرمول گام به گام استفاده کنین.
برای تحلیل کردن رمان، داستان کوتاه، نمایشنامه و یا هر اثر ادبی میتونین از این فرمول گام به گام استفاده کنین.
افسانهای که انسان درمورد خوشحالیهای بزرگ ساخته، خیلی کمتر از ذوقهای لحظهای اون رو زنده نگه میداره.
اگه نویسنده بودن استایل و روش و نحوه برخورد داره، من نویسنده بودن رو نه تنها نمیخوام بلکه آزادی مضاعفی رو هم طلب میکنم.
بابت اینکه میزان حساسیتم رو نمیفهمن و توقع دارن همراهشون من هم عین احمقا باشم واقعا زجر میکشم.
یه خواهش کوچیک. لطفا چون تو چنلتون عضوم تو چنلم نباشید. من تو چنلتونم چون محتواتون برام جذابه و اگر لفت میدم چون حس میکنم دیگه جذابیتی نداره. جوین بودن تو چنل شما یا جوین نبودن عمیقا معیار مناسبی برای دوست بودن یا نبودن نیست و من در هر حال با شما دوستم چه تو چنلتون باشم چه نه. پس اگر صرفا از چیز میزایی که اینجا میگم خوشتون میاد بمونید، اگر برید من همچنان تو چنل شما میمونم.
ممنونم ازتون
ممنونم ازتون