سلام شب همه بهخیر.
قرار بود امشب ویدئویی از نقد آرکین رو براتون آپلود کنم که چشمم خورد به نقد جناب احسان منصوری عزیز.
دیدم عملا هرچی که میخواستم بگم رو کامل گفت و دقیقا نظراتش با نظرات من یکی بود.
خب
بهجای من ویدئو باکیفیت ایشون رو داخل یوتیوب ببینید:
https://youtu.be/rMJT2rPvO-4?si=ylfqES_tGZ4AfT11
قرار بود امشب ویدئویی از نقد آرکین رو براتون آپلود کنم که چشمم خورد به نقد جناب احسان منصوری عزیز.
دیدم عملا هرچی که میخواستم بگم رو کامل گفت و دقیقا نظراتش با نظرات من یکی بود.
خب
بهجای من ویدئو باکیفیت ایشون رو داخل یوتیوب ببینید:
https://youtu.be/rMJT2rPvO-4?si=ylfqES_tGZ4AfT11
اقا نوشتههام رو مینویسن رو در و دیوار مدرسه
اصلا یه وضعی…
خشنودی*
اصلا یه وضعی…
خشنودی*
در داستان نویسی چیزی داریم به اسم تفاوت شخصیت و تیپ. فرق اینها چیه؟
مثلا شما وقتی میگی فلانی راننده ماشین سنگینه یه سری مشخصات از اون فرد تو ذهنت میاد که معمولا همشون دارن. به این میگن تیپ.
ولی وقتی شما تو یک داستان راننده ماشین سنگینی رو میبینی که بیش از اندازه با طبیعت مهربونه. انقدر مهربونه که n میلیون هزینه اضافی میکنه تا آلاینده ماشینش کم بشه و خیلی وقتا مشکل اقتصادی داره بهخاطر این مسئله. این میشه شخصیت! چیزی که از تیپ راننده ماشین سنگینها فاصله داره و معمولا شخصیتهای خوب یا خودشون افراطی هستن یا در قسمتی از زندگیشون افراط میشه.
همه این توضیحات رو دادم و امیدوارم براتون مفید باشه که بگم به انسانهای اطرافمون به چشم تیپ نگاه نکنیم. اونها شخصیت داستان زندگی خودشونن. انسانهارو در دستهبندی اجتماعی و ذهنی قرار ندیم چون اونا هرکدوم علاوه بر ویژگیهایی که اونها رو تیپ میکنه قطعا چیزهایی دارن که در کنار هیچکسی قرار نگیرن و اونها رو بابت چیزی که خودشون هستن نگاه کنیم.
(این جهان با کتابِ جناب ر.م خیلی فرق داره)
مثلا شما وقتی میگی فلانی راننده ماشین سنگینه یه سری مشخصات از اون فرد تو ذهنت میاد که معمولا همشون دارن. به این میگن تیپ.
ولی وقتی شما تو یک داستان راننده ماشین سنگینی رو میبینی که بیش از اندازه با طبیعت مهربونه. انقدر مهربونه که n میلیون هزینه اضافی میکنه تا آلاینده ماشینش کم بشه و خیلی وقتا مشکل اقتصادی داره بهخاطر این مسئله. این میشه شخصیت! چیزی که از تیپ راننده ماشین سنگینها فاصله داره و معمولا شخصیتهای خوب یا خودشون افراطی هستن یا در قسمتی از زندگیشون افراط میشه.
همه این توضیحات رو دادم و امیدوارم براتون مفید باشه که بگم به انسانهای اطرافمون به چشم تیپ نگاه نکنیم. اونها شخصیت داستان زندگی خودشونن. انسانهارو در دستهبندی اجتماعی و ذهنی قرار ندیم چون اونا هرکدوم علاوه بر ویژگیهایی که اونها رو تیپ میکنه قطعا چیزهایی دارن که در کنار هیچکسی قرار نگیرن و اونها رو بابت چیزی که خودشون هستن نگاه کنیم.
(این جهان با کتابِ جناب ر.م خیلی فرق داره)
12 angry men
نقد و توضیح نمیخواد که. اگر فکر میکنید یک فیلم سیاهسفید با دوازده بازیگر مرد و فقط یک اتاق برای فیلمبرداری نمیتونه میخکوبتون کنه و ازش لذت ببرید حتما این فیلم رو ببینید تا نظرتون عوض بشه.
جوری که داستان پیش میره بینظیره، بینظیر!
#معرفی_فیلم
نقد و توضیح نمیخواد که. اگر فکر میکنید یک فیلم سیاهسفید با دوازده بازیگر مرد و فقط یک اتاق برای فیلمبرداری نمیتونه میخکوبتون کنه و ازش لذت ببرید حتما این فیلم رو ببینید تا نظرتون عوض بشه.
جوری که داستان پیش میره بینظیره، بینظیر!
#معرفی_فیلم
رگههای رهایی و جنون تو بزرگان علیالخصوص شاعرا و نویسندهها بوده و هست ولی اینکه امروزه خیلیا کورکورانه ادای آدمای رها و مجنون رو درمیارن خیلی داره برای هممون گرون تموم میشه.
بنده طبق گفته دیگران نصف عمرم برفناست و همین الان هم درحال به فنا دادن نصفه دیگر هستم.
این فیلم همهچیزای خوب رو داشت جز جذابیت. البته نظر من اینه و خب خیلیها دوستش داشتند و دوستداشتنی بوده و هست و نمیشه از اون حجم از تعریف به راحتی گذر کرد.
چیزای قشنگ زیادی توش دیدم. قصههای قشنگ. ولی جذابیت؟ خیلی طول میکشید تا بپذیرم داستان برام شروع شده!
شاید دوست داشته باشید دیدنش رو تجربه کنید
ولی خب
پیشنهاد نمیکنم ببینیدش.
#معرفی_فیلم
چیزای قشنگ زیادی توش دیدم. قصههای قشنگ. ولی جذابیت؟ خیلی طول میکشید تا بپذیرم داستان برام شروع شده!
شاید دوست داشته باشید دیدنش رو تجربه کنید
ولی خب
پیشنهاد نمیکنم ببینیدش.
#معرفی_فیلم
امروزه تعاریف متفاوتی از رهایی و آزادی به چشم میخوره. خیلی احمقانست که تو جایی گیر افتادم که حتی نوع آزادیم رو هم باید انتخاب کنم.
Forwarded from 💙Heavy Is 💜 the Crown🩷 (River Fever) 🏳🌈
خیلی خب. چالش داریم.
فوروارد کنید در حال گوش دادن به پلی لیستتون نقاشی بکشم بهتون بدمش.
خیلی صبر داشته باشید. احتمالا زود خطش میزنم.
پرایوتها هم لینک بدن بات @Emptycrownbot
فوروارد کنید در حال گوش دادن به پلی لیستتون نقاشی بکشم بهتون بدمش.
خیلی صبر داشته باشید. احتمالا زود خطش میزنم.
پرایوتها هم لینک بدن بات @Emptycrownbot
به سختی اولین سلام، به گُنگی آخرین خداحافظی. این تمام تعبیر انسانها از زیبایی است؟