مدت زیادی رو جلوی یک آینه خیالی به خودم نگاه میکنم تا ارزیابی کنم میزان ارزشها و رفتارهام رو. هرچند وقت یکبار این آینه رو میشکنم و میرم یه آینه جدید میخرم. نه به این خاطر که اینطوری خودم رو رها کنم و حس کنم با تغییر آینه تغییر میکنم؛ نه! اینطور نیست. من آینه رو عوض میکنم چون حجم نفرتی که از خودم داشتم توی اون آینه قبلی بیش از اندازه جمع شده بود و حس میکنم نباید این حجم از نفرت از خود رو هر چند دقیقه یکبار ببینم. حالا با شکستن آینه قبلی و گذاشتن یه آینه جدید به خودم فرصت میدم و تغییر میکنم.
میخوام تو نوع ارتباطم با آدما و حوصله و وقتی که هزینه میکنم تجدید نظر کنم و چیزای دیگه. دنبال آینه ی جدید خودمم.
میخوام تو نوع ارتباطم با آدما و حوصله و وقتی که هزینه میکنم تجدید نظر کنم و چیزای دیگه. دنبال آینه ی جدید خودمم.
وقتی ناراحت بودم، به او گفتم که نمیخواهم او را ببینم، پس چراغ را خاموش کرد و در کنارم ماند.
-بریده ای از یک نوشته
-بریده ای از یک نوشته
خوب، خوب و خوشبختیم
خشک و سفت و سرسختیم
ما در اوج تنهایی
چون زنان هرجایی
خوب خوب میدانیم
راه دوستیابی را
گاو اسب انسانیم
حافظان عرفانیم
حامیان زن هستیم
بندگان تن هستیم
پاس پاس میداریم
عشق رختخوابی را
-حسین صفا
خشک و سفت و سرسختیم
ما در اوج تنهایی
چون زنان هرجایی
خوب خوب میدانیم
راه دوستیابی را
گاو اسب انسانیم
حافظان عرفانیم
حامیان زن هستیم
بندگان تن هستیم
پاس پاس میداریم
عشق رختخوابی را
-حسین صفا
سلام شب همه بهخیر.
قرار بود امشب ویدئویی از نقد آرکین رو براتون آپلود کنم که چشمم خورد به نقد جناب احسان منصوری عزیز.
دیدم عملا هرچی که میخواستم بگم رو کامل گفت و دقیقا نظراتش با نظرات من یکی بود.
خب
بهجای من ویدئو باکیفیت ایشون رو داخل یوتیوب ببینید:
https://youtu.be/rMJT2rPvO-4?si=ylfqES_tGZ4AfT11
قرار بود امشب ویدئویی از نقد آرکین رو براتون آپلود کنم که چشمم خورد به نقد جناب احسان منصوری عزیز.
دیدم عملا هرچی که میخواستم بگم رو کامل گفت و دقیقا نظراتش با نظرات من یکی بود.
خب
بهجای من ویدئو باکیفیت ایشون رو داخل یوتیوب ببینید:
https://youtu.be/rMJT2rPvO-4?si=ylfqES_tGZ4AfT11
اقا نوشتههام رو مینویسن رو در و دیوار مدرسه
اصلا یه وضعی…
خشنودی*
اصلا یه وضعی…
خشنودی*
در داستان نویسی چیزی داریم به اسم تفاوت شخصیت و تیپ. فرق اینها چیه؟
مثلا شما وقتی میگی فلانی راننده ماشین سنگینه یه سری مشخصات از اون فرد تو ذهنت میاد که معمولا همشون دارن. به این میگن تیپ.
ولی وقتی شما تو یک داستان راننده ماشین سنگینی رو میبینی که بیش از اندازه با طبیعت مهربونه. انقدر مهربونه که n میلیون هزینه اضافی میکنه تا آلاینده ماشینش کم بشه و خیلی وقتا مشکل اقتصادی داره بهخاطر این مسئله. این میشه شخصیت! چیزی که از تیپ راننده ماشین سنگینها فاصله داره و معمولا شخصیتهای خوب یا خودشون افراطی هستن یا در قسمتی از زندگیشون افراط میشه.
همه این توضیحات رو دادم و امیدوارم براتون مفید باشه که بگم به انسانهای اطرافمون به چشم تیپ نگاه نکنیم. اونها شخصیت داستان زندگی خودشونن. انسانهارو در دستهبندی اجتماعی و ذهنی قرار ندیم چون اونا هرکدوم علاوه بر ویژگیهایی که اونها رو تیپ میکنه قطعا چیزهایی دارن که در کنار هیچکسی قرار نگیرن و اونها رو بابت چیزی که خودشون هستن نگاه کنیم.
(این جهان با کتابِ جناب ر.م خیلی فرق داره)
مثلا شما وقتی میگی فلانی راننده ماشین سنگینه یه سری مشخصات از اون فرد تو ذهنت میاد که معمولا همشون دارن. به این میگن تیپ.
ولی وقتی شما تو یک داستان راننده ماشین سنگینی رو میبینی که بیش از اندازه با طبیعت مهربونه. انقدر مهربونه که n میلیون هزینه اضافی میکنه تا آلاینده ماشینش کم بشه و خیلی وقتا مشکل اقتصادی داره بهخاطر این مسئله. این میشه شخصیت! چیزی که از تیپ راننده ماشین سنگینها فاصله داره و معمولا شخصیتهای خوب یا خودشون افراطی هستن یا در قسمتی از زندگیشون افراط میشه.
همه این توضیحات رو دادم و امیدوارم براتون مفید باشه که بگم به انسانهای اطرافمون به چشم تیپ نگاه نکنیم. اونها شخصیت داستان زندگی خودشونن. انسانهارو در دستهبندی اجتماعی و ذهنی قرار ندیم چون اونا هرکدوم علاوه بر ویژگیهایی که اونها رو تیپ میکنه قطعا چیزهایی دارن که در کنار هیچکسی قرار نگیرن و اونها رو بابت چیزی که خودشون هستن نگاه کنیم.
(این جهان با کتابِ جناب ر.م خیلی فرق داره)
12 angry men
نقد و توضیح نمیخواد که. اگر فکر میکنید یک فیلم سیاهسفید با دوازده بازیگر مرد و فقط یک اتاق برای فیلمبرداری نمیتونه میخکوبتون کنه و ازش لذت ببرید حتما این فیلم رو ببینید تا نظرتون عوض بشه.
جوری که داستان پیش میره بینظیره، بینظیر!
#معرفی_فیلم
نقد و توضیح نمیخواد که. اگر فکر میکنید یک فیلم سیاهسفید با دوازده بازیگر مرد و فقط یک اتاق برای فیلمبرداری نمیتونه میخکوبتون کنه و ازش لذت ببرید حتما این فیلم رو ببینید تا نظرتون عوض بشه.
جوری که داستان پیش میره بینظیره، بینظیر!
#معرفی_فیلم
رگههای رهایی و جنون تو بزرگان علیالخصوص شاعرا و نویسندهها بوده و هست ولی اینکه امروزه خیلیا کورکورانه ادای آدمای رها و مجنون رو درمیارن خیلی داره برای هممون گرون تموم میشه.
بنده طبق گفته دیگران نصف عمرم برفناست و همین الان هم درحال به فنا دادن نصفه دیگر هستم.