معکوس
764 subscribers
826 photos
41 videos
46 files
129 links
لینک اون‌ یکی کانال

https://t.me/bedroodiha
حرفا:
https://t.me/HarfChatBot?start=a00a0c1b4ee7
Download Telegram
Neghab
Siavash Ghomayshi
Farda Ba Mas
Reza Sadeghi
پیام‌های پاک شده ی چنل و ناشناسای فوروارد شده ی شما:

https://t.me/+rLJiXPeTyjkxOGNk
جنس ادبیات میان دستان من از همان جنس‌هایی هست که ته انباری پیدا می‌شود. من دلم می‌خواهد گاهی زنگ بزنم و بروم ته تاریکی نم‌دار و خاک‌ خورده و شمایی که مرا می‌خوانید سر و کارتان برای زنده بودن تا پله‌های انباری سرک بکشد. اصلا شاید زیبایی هر خانه‌ای انباری‌اش باشد. مخصوصا آن‌ها که زمان قدیم در پس خیال‌ها و خاطرات، یک خروار واقعیت له و لورده آن‌جا کز می‌کرد.
در دنیای کتاب‌ها ما هیچ نمی‌خواهیم جز به روی زانو افتادن. تسلیم حرف اول را می‌زند در دنیای نوشته‌ها. هرکس که باشکوه‌تر گردن افکار ما را بزند را تاج سر می‌نهیم. حالا من به این فکر می‌کنم که اگر نوشته‌ها جایی سبز، به سبزی برگ چای، کم تراکم و پر از افت و خیز نبود و لم می‌داد به دل ما چه می‌شد؟
16. Eshtebah
Bahram
-
احساس می‌کنم بخشش شیرین‌ترین دروغ ما انسان‌هاست.
Del Dar
Saleck
حس می‌کنم «از دست رفتگی» چیزی فراتر از تصورات من است. چیزی فراتر از بنیاد زندگی من. انقدر سنگین و سخت و والاست که در طول این عمر کوتاه هرگاه فکر می‌کنم تمام آن را چشیده و بدست آورده‌ام، مجدد بیشتر از آن چه که بود را به من نشان می‌دهد.
هیچ تعادلی بین در لحظه زندگی کردن و آینده نگری وجود نداره.
این صرفا دیدگاه ماست که بپذیره به طور موقت و روزانه به عمرمون نگاه کنیم یا سرمایه ی نامشخصمون رو قمار کنیم روی یک آینده ی نامشخص‌تر.




که معمولا چون انسان تمایل به بقا داره و مرگ تو کتش نمی‌ره دومی رو انتخاب می‌کنه.
طرفدارانِ جلیلی هجوم آوردند و کل حرف‌شان این است که جلیلی، یک قیمِ بابرنامه‌ست و پزشکیان یک قیم بی‌برنامه و لذا باید به جلیلی رای داد! گویا اصلاً متن را نخواندند و متوجه نشدند که اعتراض اصلی به برنامه داشتن یا نداشتن، نیست؛ بلکه خودِ قیم‌مآبی مسئله‌ست! این نحوه‌ی برخورد طرفداران جلیلی با من، دقیقاً نشان دهنده‌ی رویکردِ خود جلیلی‌ست که عامدانه از فهمیدنِ مسئله‌ی اصلی، اجتناب می‌کند.

اما در مورد برنامه‌های جلیلی، معتقدم که اولاً تخیلی و فانتزی‌ست و در ثانی، در همین فضای تخیلی، برنامه‌هایش کاملاً استبدادی و اقتدارگراست! هر ایرانی یک نقش، و چه کسی، نقش‌های تخیلی را معلوم می‌کند؟ جناب جلیلی و دوستانش! این نحوه‌ی نگاه به جامعه، حتی برای کمونیست‌ها هم قفل است! همچنین جلیلی و دوستانش هیچ وقت نگفتند که اگر منِ نوعی، نقشِ مورد نظرِ دولت را نخواهم، تکلیفم چیست؟ به گمانم پاسخ به این پرسش واضح است.

همچنین جلیلی، نگاهِ گلچین و محدودی به جامعه دارد؛ به عنوان مثال در تمام مناظره‌ها، هر وقت که به موضوع زنان رسید، فقط از زنان روستایی و بدسرپرست و امثالهم صحبت کرد! گویی برایِ جلیلی، زنانِ معترض وجود خارجی ندارند؛ زنانی که خواسته‌های مدنی و سیاسی دارند، وجود خارجی ندارند. در مورد سایر اقشار و سایر گروه‌ها نیز همین رویکرد را دارد و فقط بخشی از جامعه را می‌بیند که مطابق نگاه و برنامه‌هایش باشد ... . منظورِ او از مشارکت مردم، مردمی‌ست که پیرو او باشند.

پس لطفاً دم از برنامه داشتن نزنید! تاریخ، پر است از کسانی که فکر می‌کردند بهترین برنامه‌ها را دارند ولی در عمل فاجعه آفریدند! عملکرد واقعیِ جلیلی بر وعده‌های تخیلیِ او اولویت دارد.

و در نهایت جالب است که دم از جامعه می‌زنند ولی نمی‌بینند که اکثریتِ جامعه آنها را نمی‌خواهد؛ اما چرا همچنان می‌خواهند قدرت را به دست بگیرند؟ چون عمیقاً معتقد هستند که جامعه نمی‌فهمد و آنها بهتر از جامعه، صلاحِ جامعه را می‌دانند! حتی آنها فکر می‌کنند که دارند از خودگذشتگی می‌کنند ...
Forwarded from Merzhak
توی زمین کشاورزی که آفت زده و محصولی نمیده دعوا کردن سر انتخاب مترسک کار احمقانه‌ایه.



@mer_zhak
سال‌ها قبل، از فریدون جنیدی یکی از بزرگترین شاهنامه‌پژوهان ایران درخواست شد که در دانشگاه ناپل ایتالیا تدریس کند. او در جواب گفت باید مراقب مادر پیرم باشم!
پروفسوری که مشغول دعوت او بود گفت ما آن‌جا تمام امکانات رفاهی را برای مادرتان فراهم می‌کنیم.
جنیدی گفت نمی‌توانم مادرم را با خود بیاورم.
پروفسور گفت شرایطشان هر چه باشد، حتی اگر نیازمند انتقال فوری به بیمارستان باشند ما انجامش می‌دهیم.
جنیدی به پنجره بیرون نگاه کرد و گفت:«نگاه کنید آقای پروفسور، چین دامن مادر من را ببینید، دماوند. سر به آسمان افراشته به آسمان دارد صحبت می‌کند ... بی‌وفا مرد که در هنگام ناخوش و تب مادر خود را ترک کند.»

۱۳ تیر روز ملی دماوند مبارک.
روز نویسندست.
مبارک هرکس که نوشته‌ای خلق کرده.
روز نویسنده مبارک.



«آن‌ها سلاح‌هایی مست درمیان جمعیت‌اند.»