معکوس
763 subscribers
827 photos
41 videos
46 files
129 links
لینک اون‌ یکی کانال

https://t.me/bedroodiha
حرفا:
https://t.me/HarfChatBot?start=a00a0c1b4ee7
Download Telegram
Jib (Ft Safir & Bidad)
Quf
می شود ماند و فروریخت ز درد
میشود خنده ی گل را به تماشا ننشست
می‌شود دنیا شد
بی عدالت بشویم
شادیم تکه ی نانی است که تقسیم نشد
می‌شود محزون بود
چه کسی گفت که غم ممنوع است؟
میشود خنده ی لب را ببریم
برویم پیش خدا
گله ای پهن کنیم
درد خود را بتکانیم به هم
میشود قرمز بود
لکه خونی بشویم روی گلو
تا که انسان بشویم
چون که ادم ز ازل تنها بود
نشد که از دلم
جدا کنم تو رو
نشد نشد گلم
برو برو برو
نشد که بی دهن
صدا کنم تو رو
تمام حرف من
برو برو برو


حسین صفا
Forwarded from کتابخونه
این تنهایی نیست که به آن احتیاج دارم، گم‌نامی است
- رولان بارت
_ یه روزی همه چیز قطعا درست میشه!
_ میدونم. توکلت به خدا. شاید قطعا نه! ولی آره. میشه!
_ نه. دقت کن به حرفم. یه روزی قطعا همه چیز درست میشه.
گاهی تصور میکنم بجای رفتن از پیش من، مرده ای!
تا حداقل دلیل خوبی براش اشک ریختن بخاطر تو را داشته باشم!
کاش انسان نبودم. حقیقتا بزرگ ترین ای کاش زندگی من است. چون این سر و تن جلوه ی انسانیت من نبوده و نیست. روح دردمندی است که نفس می کشد و زندگی نمی کند. می دانم که همه این ها کلیشه هایی است که ما با هم تجربه می کنیم و می‌گوییم و می‌زیستیم. کاش درد را می شد زیر پا گذاشت اما چشم و گوش و دهان و ذهن را که نمی شود له کرد. ما متاسفیم برای خود. گاهی بیزار از دیگران.
ما نسبت به حال و احوال خود دروغگو ترینیم
همیشه می‌دویدم تا حقم را نخورند. تا اینکه فهمیدم من همان موقع که به دنیا آمدم حق زنده نماندن را از من گرفته اند...
Forwarded from Turn on feeling
بابک زمانی داخلِ کتابِ «بعد از ابر» نوشت:

«آدم از یک جایی به بعد دیگر خودش را به در و دیوار نمیکوبد، از هرچه هست و نیست شاکی نمیشود، از آدم‌ها فاصله نمیگیرد، از هیچ‌کس دیگر متنفر نمیشود، دیگر گریه نمیکند، غصه نمی‌خورد، از حرفِ کسی نمی‌رنجد، دیگر شعر نمیخواند، موسیقی گوش نمیدهد، به کسی زنگ نمی‌زند، کسی هم به او زنگ نمی‌زند.
دیگر صدایی، اتفاقی، بوی عطری، اسمی،
زنگِ تلفنی، نامه‌ای، خاطره‌ای، حرفی،
رنگِ پیراهنی حواسش را پرت نمی‌کند.
آدم از یک جایی به بعد دیگر منتظر نمی‌ماند، دیگر عجله نمی‌کند، دیگر حوصله‌اش
سر نمی‌رود، دیگر بی‌قرار نمی‌شود…
می‌دانی؟
آدم از یک جایی به بعد فقط تماشا میکند!»
#تیکه_کتاب
@turnonfeeling
و به نام وهم‌هایی که دوست داشتنی‌تر از واقعیت بودند-
Forwarded from Blue heart
جدیدا دارم به این پی میبرم مغز هر آدمی معنای حقیقی واژه ها رو متفاوت از بقیه برداشت میکنه...
حتی نوع برداشتشون از رفتار ها با هم متفاوته...

انگار دنیای هر آدمی کیلومتر ها با آدم دیگه  فاصله داره و حتی جنسشونم باهم فرق میکنه🌍


* و من معلق بین زمین و هوا  که واقعا معنای حقیقی کدوم واژه ، کدوم رفتار و ‌کدوم دنیا درست تره؟!!
به قول بهداد کی مشخص میکنه درست و غلط چیه؟!!👀

🧠👣
1_2231305647.docx
24.9 KB
معکوس
1_2231305647.docx
داستان کوتاه یک گل سرخ برای امیلی
از ویلیام فاکنر
ترجمه نجف دریابندری


به شدت ارزش خوندن داره
Forwarded from میو
دستم قلم را پس میزند، گلویم حرف هایی را پاره میکند که انگار نزدیک ترین ، به سخن هستند. کسی در من فریاد میکشد و لبانم مهر و موم شده اند. من با من همراه نیست و چه بسیار کسی در من فریاد سر میدهد.

#اقیانوس [💙🌊]
@Emotional_book
و ما چشم هایی به عمق نگاه دلمان داریم...
تنهایی یعنی کسی نباشد که به او بگویی من تنها هستم
Audio
معکوس
Audio
متن راجع به محدودیت!
برای راحتی شما صوتش کردم


قرار بود اینو خیلی وقت پیش بنویسم و بفرستم
ولی خب
دائم تغییر می‌کرد جملاتی که می‌خواستم بنویسم
بنویسید
امیدوارترین بودیم
آن هنگام که تن‌هایمان
آغشته‌ی زخم و درد بود

-حسین عربی