قصص وروايات
4.84K subscribers
227 photos
6 files
452 links
#قصص_وروايات

تحتوي قناتنا على العديد من القصص المنوعه والروايات الشيقه نتمى ان تنال رضاكم💜

🔥مانحلل
حذف معرف القناه عند اخذ القصص🔥

💭تاريخ الانشاء
٥ نوفمبر ٢٠١٦

🌟بوت التواصل :-
@NovelsStoriesBot

🌟فهرس القناة:-
@Novels_Story
Download Telegram
#الجميلة 👱🏻‍♀
الحلقه التاسعه

اخر الليل قرروا يرجعوا تحت ضغط من جميله علشان وليد مايتخانقش مع حد ومع الحاهها وافق وفعلا رجعوا واول ما دخل البيت سمع اصوات فاجئته جدا فوق ما يتخيل ويدوب خطي خطوه جوه البيت
@@ اخيرا ظهرت ؟؟ كنت فين سيادتك ؟؟
جميله وقفت بره مكانها وما دخلتش علشان ما تعقدش الامور اكتر ...
وليد بص وراه بتوتر بس عرف ان جميله ما دخلتش
@@ مش هترد ولا ايه ؟؟ للدرجه دي رجوعي صدمه ليك ؟؟
وليد : مفاجأه مش صدمه ... تعالي يا روح قلبي وحشتيني جدا
جريت ونطت اتعلقت في رقبته بحب
وليد : مقولتيليش ليه انك جايه كنت استنيتك في المطار ؟؟
ندي : كنت عايزاها مفاجأه ... بس سيادتك مش موجود ومختفي والله اعلم انت فين ؟؟
وليد : روح قلبي انتي معلش حقك عليا
نبيله : هات اختك وادخل يا وليد هتفضلوا كده كتير علي الباب ؟؟
ندي : تعال ندخل يالا اكيد راجع تعبان
وليد راح للباب يقفله ويشوف جميله فين بس مش لاقيها
ندي : بتبص علي ايه ؟؟ في حاجه ؟
وليد : لا حبيبي مفيش
يدوب قفل الباب وبيدخل لمح جميله واقفه في الطرقه جوه بتوريله نفسها انها دخلت علشان ما يقلقش عليها فابتسملها ودخل متطمن
ندي : كويس ان ميس مش هنا الليله
وليد : اشمعني يعني ؟؟
ندي : كانت هتاخدك مني ..
وليد : مش للدرجه دي يعني ... المهم راجعه قد ايه ولا خلاص هتعقلي وتستقري ؟؟
ندي : هو انا مجنونه ولا ايه ؟؟ علي العموم انا راجعه استقر .. تعبت من العيشه لوحدي ...
@novels_stories
وليد : حمدالله علي سلامتك يا قمر
ندي : المهم احكيلي كل حاجه حصلت من ساعت ما سافرت لحد دلوقتي .....
فضل هو واخته كتير يرغوا مع بعض لحد ما اخته نامت منه .. قام وراح اوضته بعد ما اطمن ان جميله كمان نايمه ...
الصبح فطر هو ومامته كعادتهم وبعد ما مامته خرجت هو دخل يطمن علي جميلته قبل مايمشي
جميله : حمدالله علي سلامه اختك
وليد : الله يسلمك .. كويس انك عرفتي تدخلي .. قلقت عليكي
جميله : عارفه وعلشان كده اول ما دخلت جيت اوريك نفسي
وليد : وحشتيني الليله دي .. تيجي نعملها تاني انا وانتي ؟؟
جميله : لا ربنا سترها مره ... المهم اطلع بقي لاحسن حد يشوفنا
وليد : قربي مني الاول تعالي
جميله : وليد حد يشوفنا ...سي وليد
وليد : ما تسكتي بقي ايه سي وليد سي وليد اسكتي وقربي ...
جميله : خايفه ست ميس تيجي
وليد : ميس في اسكندريه .. وبعدين معاكي يا جميله بقي ؟؟
جميله : انا بس مش عايزه اعملك مشاكل
وليد : يبقي تقربي وانتي ساكته
حطيت ايديها حوالين رقبته وعاشوا مع بعض لحظات مسروقه ومره واحده شالها ورايح ناحيه اوضتها...
ندي صحيت لبست هدومها ونازله مبتسمه تستقبل يوم جديد .. ما لقتش حد .. السفره جاهزه بس محدش عليها ومامتها مفيش .. دخلت المطبخ تشوف علية فين ؟؟بس ما لقتش حد نهائي والدنيا ساكته وهدوء .. كانت خارجه بس سمعت صوت ضحكه .. وكلام .. ايوه مش عالي بس في حد بيتكلم .. راحت وكان الصوت طالع من اوض الخدم
واتفاجئت انها سامعه صوت اخوها .. لا اكيد مش هو وليد مالوش ابدا في علاقات مشبوهه وعمره ما يخون ابدا ... بس حتي لو ده مش اخوها في حاجه مشبوهه بتحصل جوه .. مقدرتش غير انها براحه تفتح الباب واتصدمت من المنظر اللي شافته .. اخوها في السرير مع الخدامه !!!
كانت صدمه عمرها لان طول عمرها وليد مثلها الاعلي في كل شيء ... وليد وبس اللي ما بيغلطش وليد هو كل حاجه ... مقدرتش تشوف اكتر من كده

ندي : مش ممكن
وليد بص بسرعه للباب واتفاجيء باخته فشد الغطا عليه بسرعه وهيا جريت .. نادي عليها بس ما ردتش .. قام بسرعه يلبس هدومه
جميله : سي وليد
وليد : بس يا جميله خالص دلوقتي لازم الحقها
في خلال دقيقه كان لابس وطالع وراها حافي
لحقها في الجنينه قبل ما تركب عربيتها شدها ووقفها ودموعها مغرقه وشها
ندي : ابعد وسيبني .. سيبني خالص ما تلمسنيش
وليد : طيب اسمعيني
ندي : اسمع ايه ؟؟ هتبررلي عملتك دي بإيه ؟ غير انك استغليت ان محدش في البيت وبتستعبط مع الشغاله .. الشغاله يا وليد .. عمري ابدا ما تصورتك من النوعيه دي .. انت اكبر من كده .. انت مش كده .. مش انت الراجل اللي يستغل سفر مراته علشان حاجه زي دي .. ارجوك قولي انك مش كده
وليد : خلصتي كلامك ولا لسه ؟؟
ماردتش بس دموعها مستمره وصوت عياطها
وليد : جميله مش شغاله
ندي ضحكت بتريقه : هاه
وليد : جميله مراتي يا ندي ... مراتي علي سنه الله ورسوله
ندي بصتله بصدمه اكبر والدموع جمدت في عنيها
ندي : يااااه يا وليد ... يا ريت كانت مجرد شغاله وانت في نزوه معاها ؟
وليد : انتي بتقولي ايه ؟؟ بقولك مراتي
ندي : سمعتك .. مكنتش متخيله انك منهم
وليد : انا مش فاهم حاجه .. من مين ؟؟
ندي : من الرجاله اللي كل همها الوريث وبس وعلشان مراتك ما خلفتش روحت تتجوز عليها ومين ؟ الشغاله .. وبتخون مراتك في بيتها وجاي تقولي انها مراتك.. ده ايه الجبروت بتاعك ده ؟؟ انت ايه ما بتحسش ؟ ما بتقدرش ؟ انت مش وليد اللي انا اعرفه لأ ؟؟
ول
#الجميلة 👱🏻‍♀
الحلقه العاشره

@novels_stories

ميس: وريني بقي يا وليد هتعمل ايه ؟؟ هقدملك شعرها النهارده هديه
وصلت اوضتها وجابت مقص وبدأت تقص شعرها وسط عياط جميله ...
وليد هو وندي خارجين علي شغلهم ولسه هيركب العربيه جاله عم عباس
وليد : صباح الخير يا راجل يا طيب
عباس : صباح الخير وليد بيه ... الورد بتاع ست جميله نبت كله وما شاء الله يفرح القلب
وليد ابتسم : بجد !! طيب كويس
ندي: ايه ورد جميله ده ؟؟
وليد : ده ورد جميله زرعته
ندي : طيب ينفع نشوفه الاول
وليد : هنتأخر لما نرجع
ندي : لا احنا بنرجع متأخر هتبقي الدنيا ظلمه وريهولي بسرعه
وليد : ماشي تعالي
راحو الاتنين يشوفو الورد وعباس معاهم ....

علية مش عارفه تعمل ايه وتنجد جميله ازاي ؟؟
فكرت .. انا ماسمعتش عربيه وليد بيه يمكن الحقه بره .... طلعت تجري علي بره شافت عربيته موجوده ولمحتهم عند الورد فراحت تجري عليهم وليد اول ما شافها جري عليها
وليد : في ايه يا علية بتجري ليه كده ؟؟
علية : الحق جميله من ميس هانم
وليد ما وقفش يسمع الباقي بس طلع يجري وندي وراه .. دخل الفيلا وسمع عياط جميله جاي من فوق فطلع علي فوق بسرعه وراح ناحيه اوضته وهناك شاف جميله في الارض وميس فوقها بتقص في شعرها ... مش عارف ساعتها هو حس بإيه لان مفيش كلمات ممكن توصف احساسه ... جري ورفع ميس من فوق جميله اللي مش عايزه تسيبها
وليد : انتي اتهبلتي ؟؟ بتهببي ايه ؟؟
ميس بجنون : سيبني عليها
وليد وقف في وشها ومتجنن علي اخره وندي دخلت اتفاجئت بالمنظر معظم شعر جميله في الارض وهيا متكوره بتعيط ووليد في وش ميس فدخلت حضنت جميله بتهديها
وليد : انتي مش طبيعيه ابدا .. اطلعي بره
ميس : هيا اللي تطلع من هنا انا مش عيزاها هنا
بتزق وليد علشان توصل لجميله ووليد حيطه قدامها
وليد : هيا مش هتطلع من هنا ولو في حد هيطلع هيبقي انتي فاتفضلي
ميس بجنون : انا مراتك هيا حياله خدامه
وليد : طيب يا ميس انتي طالق معدتيش مراتي ... اتفضلي بقي من هنا
ميس وقفت للحظه تستوعب ايه اللي وليد قاله وصمت بيقطعه شهقات جميله اللي بتجنن وليد
ميس: انت طلقتني علشانها ؟؟
وليد : ايوه طلقتك اتفضلي بقي بره البيت ده
ميس هجمت مره واحده علي جميله
ميس : طيب انا هقتلها خالص
رفعت المقص عايزه تضربها بيه وهنا وليد مسك ايدها وواقف قصادها وبيزقها بعيد فحاولت تخلص ايدها منه وهيا بتشد ايدها جامد المقص عور وليد في ايده
هنا ميس ووليد الاتنين وقفوا لان مش قصدها ابدا تعور وليد
ميس : وليد انا اسفه .. مش اقصدك انت
وليد وصل لاخر تحمله : انتي ملكيش مكان هنا
بص حواليه شاف مفاتيح عربيتها علي التسريحه فاخدهم ومسكها من شعرها يخرجها بره البيت ومش بيسمع ولا صراخها ولا توسلاتها ولا توعدها لجميله .. خرجها بره الفيلا وحدف المفاتيح في وشها وقفل الباب
وليد : اتفضلي من هنا
وطلع لجميلته يجري كانت مكانها في الارض وندي بتحاول تهديها
وليد دخل قعد جنبها في الارض
وليد : جميله
جميله باصه للارض بتعيط بهدوء ومش عايزه تبصله
ندي شهقت : ايدك ؟؟ انت اتعورت ازاي ؟؟
هنا جميله بصت لايده وقامت بسرعه جابت علبه الاسعافات ومسكت ايده
وليد : سيبي ايدي وكلميني الاول .. جميله ردي عليا
@novels_stories
جميله : ايدك الاول
ندي حست انها عازل بينهم : انا هروح هكلم ماما ... وخرجت
وليد : انا اسف يا جميله ما تخيلتش ابدا ان ممكن الجنون يوصلها لكده
جميله باصه لايده وشعرها القصير نازل مغطي وشها فمش شايف عنيها وهو بيحاول يرجعه لوري بايده السليمه ومش متخيل اللي حصل لسه
وليد : جميله .. ارجوكي اتكلمي
جميله بعياط : مكنش المفروض تطلقها
وليد : انا الخطوه دي اتأخرت فيها قوي .. انا بحبك انتي وبس ومش عايز غيرك في بيتي
جميله : انت مستوعب اللي عملته ده هيعمل ايه دلوقتي ؟؟ ست نبيله وشريف بيه و
وليد : ما يهمنيش حد .. انا اقدر اقف في وش الكل المهم انتي تبقي كويسه .. انتي مراتي وده ابسط حقوقك
جميله : وانا متنازله عن حقوقي في سبيل مصلحتك ومصلحه عيلتك ..
وليد : وانا مش متنازل يا جميله
جميله : ايدك خلاص بس لازم تروح لدكتور لان ممكن تحتاج لخياطه بعد اذنك
قامت وقفت وهو وقف وراها ويدوب مشيت خطوتين وقفت وبصتله
جميله : وليد
ووقعت من طولها وهو لحقها وشالها وبينادي علي ندي اخته اللي طلعت تجري
ندي : في ايه مالها ؟؟
وليد : معرفش يا ندي وقعت مره واحده
ندي : نطلب دكتور ولا ايه ؟؟
وليد : هاخدها المستشفي تعالي بس نفوقها الاول
ندي : هجيبلك برفان ..انا اتصلت بماما علي فكره وزمانها علي وصول ..
وليد مردش بس بيحاول يفوق جميله وفعلا بدأت تفوق وبتبص حواليها
وليد : جميله انتي كويسه ؟ ردي عليا !
حاولت تتعدل بس منعها : خليكي مرتاحه علشان ماتدوخيش تاني .. حاسه بإيه ؟
بتبص حواليها بتوهان وكأنها ناسيه هيا فين ؟ وعنيها وقعت علي شعرها المقصوص في الارض ووليد اخد باله انها بتبصله فحاول يلهيها بس ما عرفش يعمل ايه ؟ وهيا بدئت
#الجميلة 👱🏻‍♀
#قصص_وروايات
الحلقه ١١

ميس: انا مش هخسر حاجه وليد بيحبني وما يقدرش يستغني عني هو بس الشهامه اخدته
شريف : مش بقولك غبيه وهبله.. وليد استغني عنك خلاص مش لسه هيستغني واحب اطمنك واقولك ان مراته جميله اللي انتي مش طايقاها دي حامل وهتجيبله ولي العهد وللاسف انتي طلعتي بره اللعبه بغبائك يا ميس
ميس: ايه ؟؟ جميله حامل ؟؟ مين قالك ؟؟
شريف : هما قالولي ... وانتي حاليا مالكيش اي قيمه عندهم وبغبائك خسرتي الكل ..
ميس: انا بإشاره مني وليد هيرجع .. وليد بيحبني
شريف : اضحكي علي نفسك اضحكي .. حب ايه اللي بتتكلمي عنه ده ؟؟ هاه ؟ وبعدين هيحبك ازاي وانتي اتحولتي لانسانه شريره .. ده انتي فتحتيلو ايده وخلتيه اخد فيها يجي عشر غرز
ميس: انا مكنتش اقصده
شريف : امال ايه ؟؟ كنتي عايزه تموتي جميله ؟ وتبقي قتاله قتله؟؟ انتي غبيه ولا انتي جرالك ايه ؟ ما تفوقي بقي ؟؟ انتي خسرتي وليد خلاص وما اعتقدش انه هيرجعك تاني
ميس : لا طبعا وهتشوف
شريف : والله انا شايف كويس الدور والباقي عليكي انتي تفتحي عنيكي .. الولد ده لو اتولد واتكتب باسم جميله هتبقي خسرتي كل حاجه بجد عقلك في راسك بقي ...
سابها وخرج وهيا قامت ونزلت علي الشركه بسرعه

وليد طلع لجميله اللي كانت في سريرها
وليد : جميله !! صاحيه !
جميله اتعدلت وجت تقوم بس هو بسرعه قرب وقعد جنبها : خليكي مرتاحه
كانت ساكته وباصه للارض وليد رفعلها وشها تبصله : جميله كلميني
جميله : اقولك ايه ! معنديش حاجه اقولها
وليد : مش فرحانه باللي في بطنك !
جميله : فرحانه ! افرح ان مهمتي قربت تخلص وخلاص همشي من هنا من غير ابني ومن غير ...( سكتت ومكملتش)
وليد : من غير ايه تاني ! ما تسكتيش
جميله : من غير قلبي ..
وليد بابتسامه : انا قلبك !
جميله بصتله بوجع : انت مش عارف ده!
وليدضمها لقلبه : عارف يا روح روحي .. جميله انتي ازاي متخيله اني ممكن استغني عنك ؟ او ممكن ابعدك عن ابنك هاه ! انتي ازاي فكرتي كده ! جميله انتي جواكي حته مني ومنك .. ابننا انا وانتي وبس ومحدش له اي حق فيه غير انا وانتي وبس
جميله ابتسمت بدموع : الكلام جميل قوي يا سي وليد ..
وليد : ده مش كلام يا جميلة حياتي
جميله : وميس وابوها واعمامك والشركه ووالدتك واختك ومليون حاجه تانيه .. كل دول ايه هتتجاهلهم .. هتنسي كل الالتزمات اللي وراك !
وليد قام وقف : جميله مش عايز افكر في كل ده دلوقتي
جميله : امال عايز ايه ؟
وليد : نفرح انا وانتي بابننا اللي جواكي
جميله ابتسمت ووقفت وراه ضمته وسندت علي ظهره بحب : تعال نفرح
دموعها نزلت بصمت وهو شدها ومضها ووقفوا الاتنين بصمت .. محدش فيهم تجرأ يقطعه ..
ميس هتتجنن ازاي وليد قدر يطلقها اكيد اتجنن هو .. لازم ترجعه تاني لتحت ايديها فلبست وراحت علي مكتب وليد ... دخلت كان علي مكتبه وما بصلهاش نهائي
وليد : افندم .. خير ؟؟
ميس: انت بتتكلم كده ليه ؟؟ ايه خير دي ؟؟
وليد : عايزه ايه ؟؟ عندك اي طلب يخص الشغل قوليه معندكيش فاتفضلي بقي علشان مشغول
ميس : وليد .. وبعدين ؟ انا ميس حبيبتك ومراتك!!
وليد : ولا حبيبتي ولا مراتي اتفضلي بقي .. كلمت المحامي هيخلص الاوراق ويبعتلك ورقتك
ميس: وليد .. انت مش هتطلقني
وليد : انتي مش واخده بالك اني خلاص طلقتك مش لسه هطلقك !
ميس: ده كلام في ساعه غضب مش اكتر
وليد : لا يا ميس ده كان طلاق ومش ناوي اردك
ميس: كل ده علشان الخدامه ؟؟
وليد : الخدامه دي مراتي فاهمه ولا لأ ؟ ومش هسمح لاي حد يغلط فيها نهائي .. وكفايه اني اتأخرت قوي علي الخطوه دي
ميس: انت بتقول ايه ؟؟
وليد : بقول ان جميله مراتي ومش هسمح لحد يضايقها نهائي .. اتفضلي بقي علشان عندي شغل
ميس: انا وبس اللي مراتك
وليد : حاليا انتي شريكه معايا في الشغل ولا اكتر ولا اقل يالا بقي شوفي وراكي ايه !! اتفضلي ..
ميس طلعت مش مصدقه جريت علي مكتب ابوها
@novels_stories
شريف : ايه ؟؟ صدقتي ؟؟
ميس: وليد مش عايزني يا بابا
شريف : امال انا بقولك ايه !!
ميس: بابا انا ما ينفعش اخسره .. قولي اعمل ايه !! بابا اتصرف
شريف : دلوقتي اتصرف ؟ ما انا ياما نصحتك وما سمعتيليش .. كل ما كنتي بتيجي علي جميله كل ماهيا بتصعب عليه وبتقربيها منه
ميس: ما تجيبش سيرتها
شريف : لا انا مش بس هجيب سيرتها ده انا هقولك ان حاليا هيا اللي مراته وانتي هتضطري ورجلك فوق رقبتك تقبليها ضره ليكي
ميس : انت بتقول ايه ؟؟
شريف : ده مش بس كده لا دي هيا هتكون الاساس وانتي لو وحطي مليون خط تحت لو دي .. لو وليد قبل يردك هتقبلي ان هيا تكون مراته وانتي حاجه جانبيه هيقبلك من باب الادب مش اكتر واحتراما ليا
ميس: انا استحاله اقبل بالوضع ده
شريف : يبقي خلاص هو وطلقك وهيا الهانم وهيا ام ولي العهد واللي في بطنها هياخد المجموعه كلها وهتبقي برضه هيا فوقك
ميس: انت عايز تجنني
شريف : انا بفهمك ايه اللي هيحصل
ميس: يعني في كل الاحوال عايزني اوطي راسي ليها صح ؟؟
شريف : لحد ما تو
#الجميلة 👱🏻‍♀
#قصص_وروايات

الحلقه ١٢

نسمه : ابعد يا علاء ارجوك
علاء: ارجوكي انتي حسي بالنار اللي جوايا
نسمه : كان لازم اسمع كلام وليد لما حذرني منك
علاء: وليد حذرك ؟؟ ماشي خلي وليد ينجدك من ايديا انتي مش هتطلعي من هنا غير لما اعمل كل اللي انا عايزو ...
صرخت وجريت منه بس قام مسكها وضربها بالقلم فوقعت علي الارض وراسها خبطت في الكوميدينو واغمي عليها وهو ابتسم بطريقه شيطانيه ....
علاء: اخيرا هتبقي ملكي وبتاعتي
شالها وحطها علي السرير وبدأ يندمج معاها وفجأه لقي السرير كله دم من راسها ..
حاول يفوقها بس مش بتفوق ويهز فيها مفيش اي فايده .. قام بسرعه وطلب الاسعاف ولبس هدومه بسرعه وهو هيموت من الخوف عليها شالها علي رجليه
علاء: ارجوكي يا نسمه فوقي واوعي يجرالك حاجه انا مقصدش كده ابدا .. حبيبتي فوقي علشان خاطري يا نسمه ما تبعديش عني ارجوكي .. انتي احلي حاجه حصلت في حياتي ارجوكي ..
الاسعاف وصل واخدوها بسرعه علي المستشفي وهو فضل جنبها ومكنش عارف يعمل ايه او يتصرف ازاي ... تليفونها كان بيرن كتير ومش عارف يرد ولا يسيبه يرن ...

وليد كان في مكتبه ... دخلت مريم سكرتيرته
مريم : وليد بيه مدام صفاء عايزه تكلم حضرتك ؟
وليد: صفاء مين ؟؟
مريم : مامت نسمه بتسأل عليها
وليد : طيب حوليلي المكالمه هرد عليها
وليد كلمها : ايوه خيريا ست الكل
صفاء : نسمه يا ابني ما بتردش علي تليفونها نهائي واخر مره كلمتني قالت انها في شغل بره ومش هتتأخر ومعاها الباشمهندس علاء
وليد : طيب حضرتك ما تقلقيش وانا هكلم علاء واشوف هما فين واطمن حضرتك ما تقلقيش بس انتي وبعدين عادي ممكن الشغل اخد وقت اكتر من ما كانوا متوقعين
صفاء : طيب ما بتردش عليا ليه ؟؟
وليد : ممكن تكون نسيت تليفونها في العربيه .. علي العموم هشوف وهطمنك
صفاء : ربنا يخليك يا ابني
وليد قفل معاها واتصل بعلاء اللي خايف يرد ومش عارف هيقول ايه اصلا .. وليد اتصل تاني وبرضه مردش فقام وراح لعمه محي
وليد : هو علاء فين يا عمي ؟؟
محي : خير ؟؟
@novels_stories
وليد: هو فين ؟
محي : معرفش هو فين .. الصبح قالي انه رايح المستشفي علشان الاجهزه
وليد : ايوه انا عارف ده حاليا بقي هو فين ؟
محي : معرفش يا وليد هو تحقيق ولا ايه ؟ في ايه للاسئله دي كلها ؟؟
وليد : في ان باشمهندسه نسمه معاه والاتنين ما بيردوش علي تليفوناتهم ووالدتها اتصلت كذا مره
محي ابتسم : تلاقيهم بيقضوا وقت ممتع مع بعض ولما يخلصوا هيردوا
وليد بنرفزه : هو حضرتك مستوعب انت بتقول ايه ؟؟ نسمه مش من نوعيه بنات علاء نهائي
محي : وايه هيا نوعيه بنات علاء ؟؟
وليد : بنات تافهه ملهاش اي قيمه ولا ثمن !! بنات رخيصه
محي : وليه ما تقولش انه البنات ما بتقاوموش ؟
وليد : انا مش هدخل معاك في مهاتره عن بنات علاء انا يهمني حاليا اعرف ابنك فين ونسمه فين فاتفضل حضرتك كلمه
محي مسك تليفونه واتصل بعلاء مره واتنين لحد مارد عليه
محي : انت فين يا ابني ؟؟ ونسمه فين ؟؟
علاء: احنا في المستشفي
محي : كل ده لسه مخلصتوش ؟ امال ما بتردوش ليه ؟؟
علاء: لا احنا خلصنا ومشينا .. احنا في المستشفي يا بابا
محي وقف : مستشفي ايه ؟؟ في ايه حصل ؟ ورحتوا المستشفي تاني ليه ؟؟
علاء: نسمه اتخبطت في دماغها واغمي عليها وجبتها علي هنا
محي : اديني عنوان المستشفي اللي انتو فيها
وليد ومحي راحوا علي المستشفي لعلاء
وليد : عملتلها ايه ؟؟ رد
محي : اهدي واسمع .. في ايه يا علاء ؟؟
علاء: وقعت علي دماغها وجبتها هنا وبس
وليد : وقعت فين ؟؟ كنتو فين لما وقعت ؟؟
علاء : مكناش
وليد قرب منه جامد : كنتو فين ؟؟
علاء : في شقتي ارتحت
وليد : البنت لو جرالها حاجه مش هرحمك يا علاء فاهم ولا لأ ؟؟؟
محي : احتفظ بتهديداتك دي .. الدكتور اهو
الدكتور جالهم : احنا حاليا عطيناها ادويه تقلل النزيف اللي عندها ونتمي انها ما تحتاجش تدخل جراحي ان شاء الله
وليد : هو ايه اللي حصلها بالظبط ؟
الدكتور : هيا اتعرضت لخبطه جامده في دماغها وده عملها نزيف في المخ .. الله اعلم بقي النزيف ده هيكون ضرره ايه ! ده هنعرفه لما تفوق
وليد : طيب لو محتاجه تدخل جراحي ؟؟
الدكتور : النزيف في المخ عاده بنتابعه ساعات بيقف لوحده ويعالج نفسه بنفسه وساعات بيحتاج لتدخل جراحي هنشوف حالتها هتوصلنا لايه !! بعد اذنكم
وليد: لحظه يا دكتور .. هيا هتفوق امتي ؟؟
الدكتور : ده شيء في علم الغيب والله اعلم اذا كانت هتفوق اصلا ولا لأ !!! انا لسه بقولك الاصابات في المخ نتايجها مجهوله
سابهم الدكتور ومشي وفضل شويه الصمت مسيطر عليهم لحد ما وليد قطعه
وليد : عملتلها ايه ؟؟
محي : لا يا وليد انت كده اوفر قوي ... هيكون عملها ايه يعني ؟ خطفها ودخلها بيته ؟
وليد : ابنك يعملها للاسف
علاء: انا معملتلهاش حاجه !!
وليد : امال اتصابت ازاي ؟؟ هاه ؟؟ لو راحت معاك بمزاجها شقتك اتصابت ازاي ؟؟
علاء: وقعت .. اتكعبلت ووقعت اتخبطت في دماغها في حرف التربيزه .. انا معملتلهاش حاجه صدق
#الجميلة 👱🏻‍♀
#قصص_وروايات
الحلقه ١٣


نسمه بدئت تفوق فامها جريت عليها ورنت الجرس للممرضه اللي في ثواني جتلهم واتصلت بالدكتور علشان يجيلهم
والكل بيبصلها وهيا فتحت عنيها
صفاء : حبيبتي يا بنتي طمنيني عليكي .. قولي اي حاجه
@novels_stories
الدكتور : انسه نسمه اتكلمي
نسمه بتبص لكل واحد شويه لحد ما شافت علاء واقف علي الباب وعنيها ركزت عليه جامد ووليد بصله باتهام
نسمه : انت ... اطلع بره انا مش عايزه اشوفك هنا
علاء: ارجوكي اسمعيني يا نسمه
نسمه زعقت: اطلع بره
غمضت عنيها من الالم فوليد قام وطلع ابن عمه بره
علاء: انت بتخرجني ليه ؟ انا لازم اتكلم معاها
وليد : انا مش بس هخرجك لا ده انا هعمل كتير قوي ... اتفضل من هنا وما تضايقهاش تاني
علاء: انت مش فاهم حاجه يا وليد
وليد : ومش عايز افهم منك اتفضل من هنا بدال ما اخلي الامن يطلعوك بره المستشفي خالص وادعي ربنا انها ما تعملش محضر في حقك
علاء: انا ما يهمنيش المحضر انت فاهم ؟ ما يهمنيش انا بس هيا اللي تهمني
وليد : اهتمامك غريب يا اخي اتفضل بقي من هنا دلوقتي
وليد ساب علاء وخبط ودخل لنسمه اللي الدكتور كان بيحاول يستفسر منها اللي حصل
نسمه : ارجوك سيبني دلوقتي
الدكتور خرج ووليد وقف علي الباب
وليد : باشمهندسه نسمه .. عارف انك تعبانه بس هقولك حاجه واحده اللي يريحك واللي انتي عيزاه هعملهولك ...
نسمه : قصدك ايه ؟؟ لو ليا حق عند ابن عمك هتجيبهولي ؟؟
وليد : ده بالظبط اللي اقصده
صفاء : يابنتي وليد بيه واقف معانا من ساعة ما جيتي هنا وبيقول اللي يريحنا هنعمله وكان عايز الدكتوره تكشف عليكي بس انا قلتله لما تفوقي وتحددي هتعملي ايه ؟
نسمه : دكتوره ايه اللي تكشف عليا وليه ؟؟
وليد : ست الكل انا بره وبلغيني هتعملوا ايه
خرج وليد وسابهم وطلع كان علاء لسه بره
وليد : انت لسه هنا ؟؟
علاء : ومش همشي غير لما اتكلم معاها
وليد : وهيا ما اعتقدش هتبص في وشك تاني
علاء: ده شيء ما يخصكش انت
شويه ومامت نسمه خرجت
وليد : خير ؟؟ قررت عايزه ايه ؟
صفاء : عايزه استاذ علاء يدخلها
علاء داخل بس وليد مسكه : قسما بالله ان ضايقتها ....
علاء: ما تتدخلش في اللي مالكش فيه يا وليد
خبط ودخل وقف جنب السرير وهو مستني حرف منها .....

ندي وصلت الشركه وهناك خالد قابلها
خالد : صباح الخير يا جميله الشركه
ندي : اهلا خالد بقولك ما اطمنتش علي نسمه اخبارها ايه ؟
خالد : تلاقيها كويسه ..
ندي : انا مش عارفه علاء عملها ايه هواتجنن ولا ايه ؟
خالد: هيكون عملها ايه يعني ؟ وبعدين هيا ايه اللي وداها شقته ؟ ولا تجر رجله وبعدها تندم وتعيط .. تلاقيها طمعانه في قرشين
ندي : نعم ؟ هو ده اللي ربنا قدرك عليه ؟ ده اسهل شيء بتعملوه هنا انكم تطلعوا البنت غلطانه في كل شيء ومسؤوله عن كل شيء !! غلطانه انها وثقت في بني ادم المفروض انه كبير في الشركه وله وضعه .. غلطانه انها راحت معاه الشقه لان ده مالوش غير معني واحد في تفكيركم .. انا مش عارفه تفكيركم هيفضل محدود كده لامتي ! وللاسف مهما الواحد يتعلم بيفضل نفس الغباء والتخلف ده فيه
خالد : ايه حلمك عليا شويه .. مش حكايه تخلف ولا غباء يا ندي بس دي تقاليد مجتمع .. عمرها ما هتتغير ... البنت طالما راحت ودخلت شقه راجل غريب فتفكيرنا هيكون ديما كده حتي لو كانت داخله تصلي ..
ندي : لا طبعا ده غلط
خالد : في مقوله بتقول اجتنبوا مواقع الشبهات
@novels_stories
ندي : وهيا ايه الشبهه في دي ؟؟
خالد : ندي حبيبي .. هيا رايحه شقته ليه ؟؟ مهندسه عندها شغلها وخلصته ياتروح ياتيجي الشركه ايه اللي يوديها شقه علاء ؟؟
ندي : هو موصلها وبعدين مش قال عدي يغير هدومه علشان اتبهدلت .. المفروض تلومه هو
خالد : طيب تمام معاكي .. راح يغير هدومه ما استنتوش ليه في العربيه ؟ طلعت معاه ليه؟
ندي : لاي سبب طلعت ولا احنا كلاب وبنريل علي اي حاجه؟
خالد : ماشي معاكي للاخر .. ايه اللي دخلها اوضه نومه ؟
ندي : وسيادتك مين قالك انها دخلت اوضه نومه ؟ كنت معاهم
خالد : لا روحت الشقه جبت لعلاء حاجه واثار الدم بتاعها كان في اوضه النوم .. اتخبطت في كوميدينو اوضه النوم
ندي: وليه ما تقولش انه هو دخلها غصب عنها مثلا وهيا بتجري منه وقعت ؟؟
خالد : ندي .. انا تعبت .. ما اعرفش .. حقك عليا يا ستي .. بس هنا تفكير الناس كلها كده
ندي : يعني انا لما روحت معاك شقتك علشان الملف وقعدنا شربنا عصير في شقتك ده كان تفكيرك !! فكرت اني رايحه معاك علشان كده ؟
خالد بخوف : لا .. لا طبعا .. انتي غير
ندي : غير في ايه ؟ مش ده تفكير مجتمعنا!
خالد : لا ده وضع مختلف
ندي : مش مختلف ابدا
خالد : لا مختلف اولا انتي بنت عمي مش مجرد موظفه هنا .. وبعدين انا وانتي مختلفين .. انتي ..... انتي بنت عمي
ندي : انت بتقول اي كلام والسلام وهو ده بالظبط كان تفكيرك .. بعد اذنك يا خالد
خارجه وهو وراها
خالد : يا ندي اوقفي والله ما فكرت كده ابدا
ندي : لو سمحت يا خالد
خالد : ندي .. اوق
#الجميلة 👱🏻‍♀
#قصص_وروايات
الحلقه ال ١٤


جميله صحيت علي دوشه جامده وطلعت تشوف في ايه والكل بيبصلها ويتهامس ويتكلم وهيا مش فاهمه في ايه ؟
واخيرا شافت السبب وصدمتها كانت لا توصف .. صدمه غير متوقعه لانها شافت وليد قدامها مع عمها واخوها والكل حواليه واول ما لمحها بصلها بحب وابتسملها واعتذر من اللي حواليه وراحلها
جميله : انت هنا ولا انا بيتهيألي ولسه نايمه وبحلم ؟
وليد : انا اهو قدامك مقدرتش ابعد
جميله : وميس واعما....
قاطعها وليد : مش عايز اسمع عن اي مشاكل المهم ان انا هنا معاكي ولا عايزاني امشي ؟
جميله : لاطبعا انت بتقول ايه !!
اتعرف وليد علي اخو جميله عماد وفضل معاهم اتغدوا الكل مع بعض وبعدها قعدوا
وليد : طبعا حضرتك يا عم فتحي اكيد مستغرب انا هنا ليه وجاي ليه ؟؟
عم فتحي : يا خبر يا سعادة البيه حضرتك تنور .. دي البلد كلها تنور
عماد قاعد متحفز وساكت
وليد : متشكر جدا لحضرتك .. بس انا كان لازم اجي ، كان لازم اتعرف علي اخو مراتي واهلها واشوفهم ويشوفوني ( ابتسم ) والاهم كان لازم اشوفها هيا لانها وحشتني في الليله اللي بعدتها عني
عماد ابتسم لانه عرف ان فعلا وليد بيحب اخته مش هيا بتقول كلام وخلاص
عم فتحي : مش هقول لحضرتك غير يا اهلا بيك في بيتنا الصغير
وليد : كبير بناسه يا عمي .. المهم نتكلم في المهم بس بعد اذنك يا ريت لو انا وانت نفضل لوحدنا
بص للي حواليه وكلهم قاموا وسابوهم لوحدهم
عم فتحي : ادينا لوحدنا اتفضل يا ابني خير ؟
وليد : مش عايزك تفهمني غلط في اللي هقوله
عم فتحي : يا ابني اتكلم علي طول
وليد : طبعا انا عارف ان حمل جميله واخواها تقيل عليك
عم فتحي حب يتكلم بس وليد سكته
وليد : سيبني اكمل اذا سمحت .. جميله حاليا مراتي ومسؤوله مني وانا اولي بيها وبأخواها من اي حد تاني .. انا عرفت منها ان حضرتك عندك قيراط أرض بتزرعه وبتسترزق بيه صح كده ؟
@novels_stories
عم فتحي : الحمد لله ..
وليد : طيب اتفضل ( طلع ورق وعطاهوله )
عم فتحي : ايه ده ؟؟
وليد : انا اشتريت الارض اللي حوالين القيراط بتاعك وكتبتهم باسم حضرتك .. دلوقتي ارضك بقت خمس فدادين مش قيراط واحد
عم فتحي وقف : حضرتك عايز تصرف عليا ؟؟
وليد : اقعد اذا سمحت .. اسمعني للاخر .. حضرتك بتصرف علي جميله واخوها يا سيدي اعتبر دي مصاريف اخوها لاني صراحه مش هقدر اخده بيتي
عم فتحي : وانا مطلبتش من حضرتك مصاريفهم
وليد : وانا مش هستني حضرتك تطلب .. اذا سمحت بلاش الحزازيه دي ..
عم فتحي : طيب اكتبهم باسم جميله و اخوها؟
وليد : لا معلش انا حابب انهم يكونوا باسم حضرتك ..عمي اذا سمحت بقي ..اعتبرهم هديه مني ليك .. انت ما تعرفش جميله عملت ايه في حياتي
عم فتحي : يا سيدي ربنا يسعدكم بس
وليد : ما بسش العقد اتكتب واتمضي واتوثق خلاص يعني كلامك ده كله مالوش اي فايده اتفضل بقي
فضل معاه يتناقش لحد ما سكت وبعدها جميله دخلت هيا واخوها وعمها سابهم لوحدهم ووليد فضل يرغي مع عماد وجميله كتير وقرب منهم وبعدها عماد انسحب
وهو قعد مع جميله لوحدهم وطلبت تعرف كان عايز عمها في ايه فبلغها باللي حصل
جميله : ده كتير يا وليد
وليد : عمك مش ملزم بيكم يا جميله دي مسؤوليتي انا .. انا ملزم بيكي وباخوكي .. ومش عايز كلمه تانيه اذا سمحتي
جميله : حاضر مش هتكلم بس برضه ده كتير
وليد : لا مش كتير وبعدين ده اللي قدمته لعمك اما اخوكي فاتفضلي
طلع اوراق عطاهالها وهيا قلبت فيهم
جميله : ايه دول ؟؟
وليد : ده لاخوكي انا فتحتله وديعه باسمه في البنك يفتحها في الوقت اللي يعجبه وممكن من فوايدها يعيش بيها كويس يعني ما تقلقيش مش هيحتاج لحد .. طبعا انتي كمان عملتلك كده
جميله عيطت : انت بتعمل كده ليه ؟؟ انا مش عايزه منك فلوس
وليد مسح دموعها وضمها لصدره : عارف كويس جدا انك مش محتاجه لفلوس بس معلش خديني علي قد عقلي .. لازم أ أمن مستقبلك انتي واخوكي علشان لو جرالي حاجه
حطت ايدها علي بوقه منعته يكمل : علشان خاطري بلاش الكلام ده .. انا مش عايزه فلوسك ابدا .. فلوس الكون كله ما تعوضنيش عن ضفرك انت فاهم ؟؟
وليد : حبيبتي فاهم وعارف بس ارجوكي ريحيني عايز اكون مطمن عليكم مش اكتر .. مش عايزك في اي وقت تكوني تحت رحمه حد .. اي حد مهما كان ..
جميله : مش عايزه يا وليد ارجوك
وليد : ارجوكي انتي افهمي ..جميله احنا متجوزين بعقد عرفي والعرفي مش معترف بيه في المحاكم
جميله : محاكم ايه بس ؟؟ انت بتفكر ازاي؟
وليد : لو جرالي حاجه وما تقاطعينيش .. العقد ده ما يديكيش اي حقوق فاهمه ؟ ولولا اني حاليا خايف عليكي ان حد يعرف بجوازنا كنت اخدتك علي اقرب مأذون واتجوزتك من تاني .. فاذا سمحتي سيبني اكون متطمن عليكي .. راحه نفسيه يا ستي ليا مش اكتر .. مستكتره عليا راحتي ؟
جميله عيطت في حضنه كتير : انا خايفه من بكره قوي يا وليد .. خايفه عليك قوي
وليد : حبيبتي مش هيحصل غير اللي ربنا كاتبه ولا ايه ؟ عمرنا كله مكتوب
جميله :ونعم بالله .. بس يارب ما تبعدن
#الجميلة 👱🏻‍♀
#قصص_وروايات
الحلقه ١٥
قبل ما ابدأ الحلقه .. اللي بيقولو حرام ميس وانها مرضتش تقطع نسبه من الدنيا وضحت علشان هو يخلف ...
انتو جبتو الكلام ده منين ؟ انا قلته في اي حلقه !! اولا وليد وميس مكنش في حب بينهم اصلا
ثانيا ميس وافقت ان وليد يتجوز علشان لما اعمامه يقتلوه هيا تورثه وعلشان تورث ابوها كمان
ثالثا محدش يقول حرام ميس .. ميس بتختار المناسب لشكلها الاجتماعي وبس ما بتحبش وليد بس بتحب ملكيتها له واستايله ومركزه وشكلها فوق كل شيء
.....
راح اوضه ميس يطمن عليها واول مافتحتله اتفاجئ بمنظرها لانها كانت دبلانه جدا واثار الدموع والعياط واضح عليها
وليد : في ايه مالك ؟ انتي تعبانه ولا حاجه ؟
ميس : وهو انا اهمك اصلا ؟
وليد : لا طبعا بس بسأل من باب الذوق وانك هنا مسؤوله مني ؟
ميس : اه .. طيب انا كويسه ما تشغلش بالك
دخلت ميس وهو دخل وراها وقفل وراه الباب وهيا بصتله باستغراب : انت عايز حاجه ولا ايه ؟
@novels_stories
وليد : ما قولتلك جاي اطمن عليكي في ايه ؟ عايزاني امشي سلام؟
يدوب هيمشي بس جريت مسكته من دراعه وشدته ووقفت قصاده : خليك طبعا خليك انت ما تعرفش انت واحشني قد ايه؟
وليد نزل ايديها بعيد عنه وراح قعد علي الكنبه وحط رجل علي رجل وارتخي في قعدته
وليد : انا جاي اطمن عليكي مش اكتر فما تفهميش ده غلط
ميس : مش مهم المهم انك هنا .. اطلب عشا نتعشا ؟
وليد : لا انا اكلت مع جميله قبل ما اجي عايزه تطلبي لنفسك اطلبي
ميس : كل معايا تاني ؟
وليد : قلت لأ
ميس : طيب نشرب ايه ؟
وليد : ميس!! وبعدين ! اللي في دماغك مش هيحصل فريحي نفسك
ميس : انا مراتك يا وليد
وليد : كنتي ... كنتي مراتي
ميس: ودلوقتي ؟؟
وليد : دلوقتي انتي وافقتي ترجعيلي بشكل صوري ومراتي هيا جميله وبس .. لتاني مره بتختاري الفلوس بتختاري وخلاص من غيرما تفكري .. قبل كده اخترتي اني اتجوز وندمتي ودلوقتي وافقتي ترجعيلي بشكل صوري واتنازلتي عن كل حقوقك وبرضه جايه تندمي
ميس : انا اصلا مش قادره استوعب عملالك ايه هيا !! كل ده ليه ؟ فيها ايه جميله بتحبهاعلشانه ؟
وليد : ده شيء ما يخصكيش
ميس : لا يخصني .. هيا اخدتك مني
وليد : هيا اللي اخدتني ولا انتي اللي قدمتيني ليها وهيا ملكتني بطيبتها وحنيتها وحبها .. ليكي حق ما تفهميش لان اللي عندها ده شيء يتحس وانتي ليكي الماده وبس مالكيش في الاحاسيس ..المهم بما انك كويسه وتمام استاذنك انا بقي تصبحي علي خير لو احتاجتي حاجه كلميني
قام وقف وهيا وقفت قصاده
ميس : انا عايزه جوزي خليك معايا الليله ارجوك يا وليد انا محتاجاك خليك هنا
زق ايديها بعيد عنه بلا اهتمام وقالها بكل برود
وليد : جوزك !! سبق واتنازلتي عنه واتنازلتي عن حقك كزوجه ورضيتي بالصوره قدام الناس .. هيا دي الصوره بعد اذنك
سابها وراح لجميله اللي استغربت دخوله
جميله : احنا مش اتفقنا هتقضي الليله هناك معاها
وليد اتنرفز علي جميله لدرجه انها اول ما لمسته مسكها جامد من دراعها : انا طلقت ميس وردتها بس علشان الصوره الاجتماعيه واعتبارات ملهاش اهميه عندي فبطلي انتي تتدخلي في اللي مالكيش فيه ويا ستي لو انتي مخنوقه مني هنا هسيبلك الاوضه كلها سلام
يدوب هيخرج بس وقفت في وشه ومهما يحاول يخرج الي انها منعاه : اوعي تخرج من هنا وانت زعلان.. انت عارف كويس ان ده مش قصدي
وليد : يبقي بطلي بقي
جميله : انا بس مش عايزاك تكون ظالم مش اكتر
وليد باستغراب : انا ظالم ؟ انا يا جميله ؟واللي هيا عملته ده كله تسميه ايه ! ( شدها من شعرها ) وده لما قصتهولك كان ايه ؟ وتحكمها واهانتها ليكي المستمره ده كان ايه ؟ جايه دلوقتي تقوليلي ان انا ظالم .. ابعدي يا جميله عن وشي
حاولت تتكلم بس سابلها الاوضه وخرج بره سهر كتير
@novels_stories
عند ندي
خالد : وبعدين معاكي يا ندي ؟ انتي بتتجاهليني ليه ؟
ندي : انا مش بتجاهلك يا خالد احنا اهو مع بعض في الشغل كل يوم
خالد : انتي متجاهله اللي قلتهولك
ندي : اللي هو ايه ؟
خالد : اني بحبك .. اعتبرتي نفسك ولا كأنك سمعتي حاجه
ندي : المفروض اعمل ايه يعني ؟
خالد : تردي عليا تقولي بتحبيني ؟ ترفضي حبي ؟ تقولي بتكرهيني ؟ المهم اي رد بدال الحيره دي ؟
ندي سابت اللي في ايديها وبصتله
ندي : ولو انا معنديش رد ؟
خالد : يعني ايه معندكيش رد ؟ ماهو يا بتحبيني يا ما بتحبينيش؟
ندي : لا طبعا مش بالسهوله دي
خالد: طيب فين الصعوبه ؟
ندي : الصعوبه في الاختلافات والخلافات اللي بينا ..
خالد : اختلافات ايه وخلافات ايه ؟
ندي : اختلافات في الثقافات
خالد : اوعي يكون علشان بسمه ؟
ندي : ايوه طبعا علشانها نظرتك للبنت محدوده وبينت ان افقك ضيق وانك مازلت الراجل الرجعي
خالد : ندي انا مش رجعي ابدا بس هيا ملهاش اي تفسير تاني وملهاش دعوه ولا بالتحرر ولا الرجعيه .. واحده رايحه بيت شاب بدون سبب ملهاش اي معني تاني وما تقوليليش انتي جيتي معايا لان ساعتها الوضع كان مختلف تماما وكان في سبب وحتي لو مف
#الجميلة 👱🏻‍♀
الحلقه ال ١٦

بقلم /
shimooo novels الشيماء محمد
ميس : خلاص تم ؟ خطفت جميله ؟ هيا فين لازم اشوفها بعيني متكتفه ولازم اشوف وليد منهار عليها
توماس : انا رجالتي منتظرنهم من بدري مش موجودين
ميس: يعني ايه مش موجودين ؟ انا سيباهم في اوضتهم
توماس : اصلا الاوضه فاضيه ومفيهاش حد نهائي ومفيش حد نازل فيها اصلا
ميس: يبقي انت دخلت اوضه غلط دول ما بيخرجوش اصلا
توماس : الاوضه رقم (-) وفي الدور التاني
ميس: مظبوط .
توماس : طيب الاوضه دي فاضيه
ميس: استني هدخل اشوف واكلمك تاني
دخلت ميس الفندق وراحت علي الاستقبال
ميس: مستر وليد نصار فين ؟ في اوضته ؟
الموظف : لا هو خرج اعتقد
ميس افتكرت ان وليد نازل في اوضتها هيا
ميس: سوري انا اقصد مدام جميله عبد المؤمن هيا مصريه وصاحبتي وحابه اطمن عليها مش اكتر
الموظف : لحظه ... هيا سابت الفندق الصبح
ميس: ايه سابت الفندق ؟؟ راحت فين ؟؟
الموظف : انا معرفش حضرتك نزلت وقفلت الحساب
ميس بنرفزه : هيا ما بتعرفش تتكلم ولاانجليزي ولا فرنساوي فازاي دفعت حسابها ؟
الموظف : اعتقد ان مستر وليد جوز حضرتك هو اللي اتولي مهمه الترجمه ليها وساعدها .. اي خدمه تانيه
ميس مشيت هتولع ومش عارفه تعمل ايه فكلمت توماس
ميس: وليد اخدها ومشي .. اقلب باريس كلها عليهم .. شوف سافروا فين ؟؟ انت لازم توصلهم باي طريقه واي تمن !!
توماس: حاضر واول ما اوصل لحاجه هبلغ حضرتك

جميله : حبيبي يا وليد
نامت علي كتفه وهو سايق وهو ابتسم بحب
وليد : مبسوطه جميلتي ؟
جميله : فوق ما تتخيل .. عمري ما تخيلت ابدا انه في يوم جوزي يخطفني من الدنيا كلها ونختفي انا وهو وبس
وليد : احلامك اوامر جميلتي .. عايزه تختفي من الدنيا كلها نختفي وماله ..
جميله : طيب ممكن ميس تضايق او تتخض او تبلغ عيلتك ؟
وليد : ما قولتلك ما تعمليش حساب ميس
جميله : ولو كلمت والدتك وقالتلها اننااختفينا ؟
@novels_stories
وليد : انا سايبلها جواب ما تقلقيش عامل حساب كل حاجه .. الاجازه دي يا جميله ليكي انتي وبس .. كل اللي تتمنيه هعملهولك مهما يكون يا قلبي
جميله: طيب هنروح فين ؟ لازم يكون المكان فيه ميه ؟
وليد : المكان اللي هنروحه بيت معزول عن الكون كله في وسط خضره وفيه بركه ميه .. ميتها اصفي من اي شيء شفتيه قبل كده .. المكان خيالي يا جميله
جميله : رحته قبل كده ؟
وليد : لا بس شفته علي النت وعجبني وفكرت اشتريه ولما احب اهرب اجي هنا محدش يعرف بيه نهائي .. مش بقولك هنختفي
جميله ابتسمت بحب وريحت راسها علي كتف وليد وغمضت عنيها بحب ووليد باس راسها وضمها بايده جامد
ميس طلعت اوضتها بترمي شنطتها ولمحت ورقه علي المرايه ملزوقه فقرتها
( انا اخدت جميله واختفيت ما تدوريش علينا وزي ما قلتلك انتي براحتك اول ما هرجع هبلغك
وليد )
قطعتها مليون حته وكلمت بابها وبلغته باللي حصل وطمنها ان توماس هيقدر يوصلهم
وليد وصل بجميله ونزلوا البيت اللي كان تحفه من تحف الزمن .. بيت اجمل من الخيال .. شالها ودخل بيها البيت
وليد : جميلتي واميرتي اتمني بيتك المتواضع يعجبك
جميله : انا مش قادره اصدق الجمال ده .. انا ممكن اموت اصلا من الفرحه
وليد : بعد الشر عليكي .. تعالي نبدأ شهر عسلنا بجد ؟
جميله : يالا
وبدؤا فعلا شهر عسل اجمل من الخيال كله لعب وضحك وحب

عند خالد
خالد : وبعدين يا ندي ؟
ندي : وبعدين معاك انت يا خالد ؟ الكره في ملعبك دلوقتي مش فاهمه انت مستني مني ايه ؟ اثبتلي انك مش ضد اخويا وساعتها هنتجوز علي طول بدون حتي تفكير
خالد : وانا مش ضده افهمي بقي
ندي : يبقي تسيب المجموعه
خالد : اسيب شغلي ؟ ده كلام يا ندي !
ندي: اه سيبه وتعال لو تحب نسافر بره تاني ونشتغل انا وانت ونأسس حياتنا لوحدنا
خالد : وعش العصفوره يكفينا ونبني طوبه طوبه صح ؟
ندي : بتتريق ! براحتك
خالد : ماهو انتي بتقولي كلام مش منطقي بالمره .. عايزاني اتخلي عن حقي في الشركه واتنازل عنه واروح اشقي واشتغل وعمرنا يضيع شقي
ندي : حقك في الشركه ؟ اي حق اللي بتتكلم عنه ده ؟ انت مالكش حاجه اصلا في الشركه لا انت ولا علاء ولا عمي حسين ولا عم محي
خالد : نفس منطق وليد .. الشركه دي بتاعت جدي اللي هو جدك يبقي المفروض لما يموت تتورث لاولاده التلاته لكن ابوكي كوش عليها لوحده وبعدها جاي يمن علي اخواته بكام سهم هو ده شرع ربنا !
ندي : ده اللي انت فاهمه من ابوك صح ؟ تقدر تقولي لما جدي مات كان فين ابوك ؟ وكان فين عم محي ؟هاه رد !
خالد : ابويا كان في ايطاليا بياخد الدكتوراه هناك وكنا مستقرين هناك وعم محي اعتقد كان في الخليج
ندي : تمام واما ابوهم مات مارجعوش لميراثهم ليه ؟ ليه كل واحد فيهم فضل في حياته ؟
خالد : لانهم ما تخيلوش ان اخوهم هياكل حقهم لما يرجعوا
ندي : انت مصر تتجاهل الحقايق يا خالد .. خلاص الكلام مالوش لازمه اصلا طالما انت مقتنع باللي في دماغك اتفضل شوف وراك ايه
@novels_stories
خالد: طيب قولي
#الجميلة 👱🏻‍♀
#قصص_وروايات
الحلقه ال ١٧
بقلم /
shimooo novels الشيماء محمد
جميله نزلت من الطياره وخرجت واستلمت شنطها وطالعه بخوف وليد قالها ان في حد هينتظرها .. بتتلفت يمين وشمال بخوف لانها مش شايفه اي حد تعرفه نهائي
ومره واحده حد من وراها مسكها جامد وبعنف وهيا صرخت بصوتها كله ....
عماد : بس في ايه اهدي مالك ؟
جميله : عماد !! خضتني .. قلبي كان هيقف
عماد : اسف بس انتي واخده في وشك وماشيه وانا بنادي ومش سمعاني فوقفتك .. حقك عليا .. بس ليه خايفه كده ؟
جميله : الظاهر اتعديت من قلق وليد وخوفه عليا .. المهم يالا !
عماد : يالا بينا .. العربيه بره مستنيانا
خرجوا الاتنين وركبوا العربيه ..
عند ميس ::
راحت لوليد بسرعه وهيا هتتجنن ودخلت عنده كان بيتكلم في الفون بتاعه وبيضحك .. بصلها وتجاهلها
وليد : ماشي حبيبتي المهم حمدالله علي سلامتك ويارب تكوني مبسوطه بمفاجئتي ليكي
جميله : انا طايره من الفرحه مش بس مبسوطه .. هتيجي امتي بقي ؟
وليد : بكره طيارتنا باذن الله يا قمر ما تقلقيش مش هتأخر عليكي المهم خلي بالك من نفسك ..
ميس واقفه وعنيها بتطلع شرار لحد ما وليد قفل وبصلها
وليد : افندم
ميس: هيا جميله فين ؟ وما تكدبش لانها مكنتش علي الطياره اللي رايحه القاهره !!
وليد وقف : ومين قالك انها رايحه القاهره ؟؟ انا قلتلك ؟؟ ولا انتي افترضتي انها رايحه مطار القاهره !!
ميس تنحت : نعم !! امال نزلت مطار ايه ؟؟
وليد : مطار اسكندريه .. عندك مانع ؟؟
ميس سكتت : اشمعني مطار اسكندريه يعني !!
وليد : كان نفسها تشوف بحر اسكندريه
ميس: حضرتك بتتريق ؟؟
وليد قرب منها ومسك دقنها ورفعلها وشها قصاده
وليد : اوعي تتخيلي للحظه اني ممكن اسمح لحد يلمس شعره واحده منها .. او تفتكريني عيل ابن امبارح وممكن تضحكي عليه او تخططي من وراه .. عيب عليكي ده انا وليد نصار .. وبعدين يعني خليكي ذكيه شويه خططتي وخطتك فشلت ما تجيش تجري عليا وتقوليلي هيا فين وليه مكنتش علي الطياره ؟
ميس بتوتر : انا مخططتش لحاجه !!
وليد وهو بيضيق عينيه وببصلها بتركيز :امال بتسألي عليها ليه وعرفتي منين انها مكنتش علي طياره القاهره !! الا اذا كنتي باعتالها حد ينتظرها والله اعلم عايزه تعملي ايه !!
ميس بحدة : انت بتشك فيا !! بتشك فيا يا وليد ؟
وليد : انتي بتجبريني .. تصرفاتك كلها بتجبرني .. عينتي حد يدور عليا ليه ؟ في ناس كانوا بيستفسروا عليا في كل الاماكن اللي بروحها ليه ؟ في ناس جم هنا الفندق يسألوا عليا ليه ؟
ميس: انا معرفش انت بتتكلم عن ايه ؟
وليد : انتي شكلك بتنسي اني موصلتش لمكانتي دي بسهوله وما استاهلهاش لو عيله زيك هتلعب عليا .. ده انا اعمامي وعيالهم بقالهم سنين ورايا يتمنوا يوقعوني فاكيد مش هقع علي ايدك انتي يا ميس .. انا ليا عيون في كل مكان .. وفي كل بلد ..
ميس : كل ده ليه ؟ علشان سألت هيا فين ؟؟ فعلا خيرا تعمل ؟ انا كل الحكايه اني حاولت اعمل حاجه كويسه يمكن اعرف اصلح علاقتي بيك وترجع تعاملني كزوجه من تاني .. كلمت بابا وقولتله يروح بنفسه ينتظرها في المطار ويوصلها البيت وانا اعملهالك مفاجأه ولما مفاجئتي باظت وبابا اتلطع في المطار فاتضايقت لان فرصتي معاك ضاعت مش اكتر
عيطت علشان تعرف تكمل تمثليتها عليه
وليد : ماشي يا ميس .. هعمل عبيط وهصدقك وهقولك شكرا ليكي من قلبي علي اهتمامك بحبيبتي .. تمام كده !
ميس : وليد انا بحبك .. بحبك بجد
وليد : الحب مش مجرد كلمه بتتقال يا ميس .. الحب بيكون فعل اكتر من كلام ..
ميس بنرفزه : ليه بتصدقها من جميله لما بتقولها ؟؟
@novels_stories
وليد : مع ان مفيش اي وجه مقارنه بينكم بس هجاوبك بمثال بسيط .. عارفه جميله لما كنت في الاول اتخانق معاكي علشان ما تقسيش عليها كانت تترجاني ما اتدخلش وانا فسرت ده انها فاهمه اني لما بتدخل انتي بتعندي عليا فبتقسي زياده لحد ما عرفت منها هيا ليه مش عيزاني اتدخل .. عارفه كان ليه ؟ مكنش علشان انتي بتقسي زياده اواي حاجه من الكلام ده .. كان علشان خايفه عليا اني اتضايق لما انتي تتخانقي معاياعلشان انتي مراتي وحبيبتي فمش عايزانا نزعل من بعض .. مش عايزاني ازعل معاكي .. شفتي الحب ! الحب في جميله انها راضيه تكون خدامه في بيتي قدام الناس .. الحب عند جميله انها راضيه تدخلك انتي عندي زي ما قلتي وتخرج هيا من اوضتها علشان يمكن انا وانتي نتصالح او نتكلم .. الحب عند جميله جريها عليا اول ماادخل او لقمه تحطها في بوقي او كوبايه ميه تناولهالي او صحيانها لاخر الليل لو انا اتأخرت او قعدتها علي سجاده صلاتها تدعيلي وانا بره .. الحب عند جميله اكبر من اني اعبر عنه بكلام يا ميس .. فلما هيا تقولي بحبك لازم انا اقولها شبيك لبيك انا بين ايديكي .. ودلوقتي بعد اذنك ورايا مشوار ..
سابها وخرج وهيا كلمت ابوها
ميس : الاستاذ كان حاجزلها علي مطار اسكندريه .. بابا انت لازم تخلص منها .. انا ولا عايزاها ولا عايزه البيبي ده .. اقتلها هيا باللي في بطنها
شريف
#الجميلة 👱🏻‍♀
#قصص_وروايات

الحلقه ال ١٨
بقلم / الشيماء محمد
وليد : خير اكيد .. الخبر اللي عايز اقوله ( ميس مسكت ايده ) ميس وانا منتظرين ولي العهد الصغنن
الكل ساكت وكأنهم مش فاهمين او مش مستوعبين
@novels_stories
وليد بص لاعمامه : ميس حامل
محي : حامل ؟ يعني ايه حامل ؟
وليد : هيا ليها معاني يا عمي ؟حامل وبس . ايه مفيش مبروك ؟
الكل بارك وراح علي مكتبه وفضل وليد واعمامه
وليد : مالك يا عمي ! كأنك اتصدمت
محي : ازاي حامل وهيا ما بتخلفش ولا انت ناوي تتبني ؟
وليد : والله لو ناوي اتبني مش هقول ان مراتي حامل ولا ايه ؟ مراتي حامل يا عمي
محي : ايوه حامل ازاي ؟
وليد : مع ان اسئلتك غريبه بس هجاوبك .. سمعنا عن دكتور كبير بره وسافرناله وعملنا طفل انابيب والحمد لله نجح .. ولما ثبت الحمل رجعنا .. امال حضرتك كنت متخيل اننا مسافرين الفتره دي كلها ليه ؟
محي : انت قلت اجازه
وليد :وهيا فعلا اجازه من الشغل ولا ايه ؟ هو حضرتك متضايق من حاجه يا عمي ولا خبر الحمل ضايقك ؟
حسين اتدخل : لا وهيتضايق من ايه مبروك يا وليد . مبروك يا ميس . وحمد الله علي سلامتكم
الكل باركله بابتسامات مصطنعه ومشيوا يتخانقوا
محي : الحمل ده فيه إنه ولازم نكتشفها وبسرعه
علاء: انا مش داخل دماغي اصلا انها حامل
حسين : امال هيألفوا حاجه زي دي ليه ؟
محي : بعد السنين دي كلها فجأه تسافر وترجع حامل ؟
حسين : الطب اتقدم بره ليه لأ
محي : انت معانا ولا معاه ؟ بتبررله
حسين : مش حكايه ببررله بس هو مش هيألف حاجه زي دي
علاء: مش هيألف اه بس لازم يكون فيه سر وري الحمل ده ولازم نكشفه .. خالد اخبارك ايه مع ندي ؟
خالد : اشمعني ؟ متخيل انها هتكشفلي سر اخوها !
علاء: ليه لأ ؟
خالد : لا يا اخويا ارتاح هيا اصلا مختاره اخوها وانا لأ
محي : انت لازم تقرب منها يا خالد .. كزوج هتفتحلك قلبها انت لازم تاخد خطوه جديه
حسين : انت بتقول ايه يا محي ؟
محي : بقول اللي لازم يحصل خالد لازم يتجوز ندي وبسرعه
خالد : من غير ما تتخانقوا هيا رافضه
علاء: هيا مش رافضه
خالد : اه حاطه شرط متخلف
محي : شرطها ايه ؟
خالد : اسيب المجموعه ونبعد انا وهيا
محي : وانت معترض ليه ما تسيب المجموعه
حسيجن : لا انت اكيد اتجننت يا محي
محي : يسيب المجموعه دلوقتي ولما تبقي بتاعتنا يرجعلها معزز مكرم فكروا لقدام
خالد سرح منهم وفكر في كلام عمه
**********
وليد رجع هو وميس واول حاجه سأل عن جميلته وعرف انها في الجنينه وراحلها وميس بتراقب من بعيد
وليد : بتعملي ايه ؟
جميله : بسقي الورد
وليد: في جنايني مسؤول عنه انتي مش لازم تتعبي نفسك
شدها لحضنه : حبيبي ده الورد بتاعي انا وانت ولازم اراعيه بنفسي وبعدين انا مش بتعب نفسي ما تقلقش ابنك بامان
وليد : وانتي متخيله اني قلقان عليه هو ! انتي اهم من اي حاجه يا جميله عندي .. انتي وكل شيء يجي بعدك
جميلة : ربنا يخليك ليا .. عملت ايه النهارده واعمامك تقبلوا الخبر ازاي ؟
وليد : اتصدموا جدا واعتقد انهم مش هيسكتوا ابدا ولا هيرتاحوا
ميس بتراقب من بعيد والنار بتزيد جواها والحقد
كل يوم بيعدي وليد خوفه وقلقه علي جميله بيزيد فحول بيته لقلعه محصنه وعين امن كتير وكل ده خوفا علي جميلته وامه اصرت انه هو كمان يمشي ومعاه بودي جارد ومع اصرار جميلته وافق وفعلا هو كمان بيتحرك ببودي جارد
في الشركه
خالد : لامتي ؟
ندي : امتي دي عندك انت
بيتكلموا وصوتهم بقي عالي في وقت دخول وليد وساعتها خالد انسحب بسرعه ووليد دخل وقعد مع اخته
ندي : خير وليد في حاجه ؟
وليد : هو ما ينفعش اجي الا لو في حاجه ؟
ندي: لا طبعا ، بس اقصد يعني محتاج حاجه للشغل ؟
وليد :لا كنت بس عايز ادردش معاكي شويه واشوف اخبارك ايه ؟
ندي : انا كويسه
وليد:مش باين عليكي انك كويسه ! مجننه خالد ليه ؟
ندي: انا مش مجنناه .
وليد : امال ؟ هتوافقي عليه امتي ؟
ندي بصتله بسرعه وباستغراب انه عارف ومعرفتش تنطق
وليد : مستغربه ليه ؟ كنتي متخيله اني مش عارف ؟
ندي : مين قالك ؟
وليد : مش محتاج حد يقولي .. خالد بيحبك من واحنا عيال وده شيء واضح جدا وبقاله فتره بيحوم حواليكي وانتي مصدراله الوش الخشب .. كفايه بقي عليه
ندي : انا معملتوش حاجه انا بس طلبت منه طلب وهو رافض .. هو مش عايز يقرب مني
وليد : في فرق بين الطلب وبين الشرط ولوي الدراع .. انا كراجل مش هقبل لوي دراع من اي حد مهما يكون
ندي : يعني جميله لو طلبت منك طلب هترفضه ؟ وارجوك خليك حقاني واتكلم كحبيب مش كراجل وبس
وليد :جميله لو طلبت روحي مش هتأخر ( لسه هتتكلم بس قاطعها) لكن لو اتشرطت عليا مش هقبل فهمتي ؟ في فرق بين الطلب وانك تتشرطي
ندي : انا اسفه بس انا مش شايفه فرق بين الاتنين
وليد : اوضحلك .. جميله مثلا لو حسيت انها عايزاني اسيب الدنيا دي كلها واسافر معاها بلدهم وحسيت ان ده هيسعدها هنفذهولها لكن لو جت هيا وقالتلي يا تسيب شغلك يا تسيبني هقولها اتفضلي والقلب داعيلك فهمتي الف
#الجميلة 👱🏻‍♀
#قصص_وروايات

الحلقه ال ١٩
بقلم /
shimooo novels الشيماء محمد
الرجاله وقفوا وانسحبوا بسرعه ووليد بينزف جامد وهيا وقفت فوقه وهنا وليد فتح عنيه الغرقانه دم وبصلها وهيا كمان بصتله وبعدها قربت وبدئت تصرخ وهو غاب عن الدنيا ..
اتصلت ميس بسرعه بالاسعاف والبوليس علشان تبعد عن نفسها اي شبهه وبدئت تعيط علشان تعرف تمثل دورها صح ..
في البيت
نبيله : عامله ايه يا حبيبتي دلوقتي ؟ احسن ؟
جميله : اه الحمد لله احسن كتير .. انا اسفه اني تعبت في يوم زي ده بس والله قولت لعلية ما تبلغش حد بس بلغتكم من ورايا وقلقتكم علي الفاضي
نبيله : علي الفاضي ازاي يا بنتي ده انتي شايله حفيدي هو في اهم منه يالا ارتاحي دلوقتي المهم صحتك
قامت تمشي بس جميله وقفتها
جميله : نبيله هانم !!
نبيله : عايزه حاجه يا جميله ؟
جميله : وليد كلمني من بدري وقالي انه جاي في الطريق ولسه مجاش ورنيت عليه ما ردش
نبيله : فعلا قال من بدري انه جاي .. استني ارن عليه انا كمان
فضلت ترن عليه بس جرس ومحدش رد وده خلاهم يقلقوا كتير واخيرا اتصلت بميس اللي حواليها دوشه كتير وسارينه البوليس والاسعاف
نبيله : في ايه يا ميس وايه الدوشه دي ووليد مش بيرد عليا ليه ؟
ميس بتعيط وبس ومش بترد
نبيله اتجننت اكتر واكتر : ميس ردي عليا في ايه ؟ مالك ؟ يا بنتي ردي بقي وليد فين خليه يكلمني
@novels_stories
جميله اتعدلت بخوف وتوتر وباصه لنبيله
ميس بصوت متقطع من العياط المفروض : طلعوا علينا .. كانوا كتير .. ضربوه
نبيله : ضربوا مين ؟ ومين اللي طلعوا عليكم ! ميس ردي
ميس : ضربوا وليد جامد والاسعاف جت ورايحين المستشفي
نبيله : خليه وليد يكلمني
ميس : وليد مش بيرد ابدا يا ماما .. هيء هيء
عياط مصطنع وتمثيل متقن للدور
نبيله : انا جيالك حالا علي المستشفي حالا ..
قفلت ويدوب هتخرج فجميله قامت
نبيله : انتي رايحه فين ؟ خليكي هنا
جميله : ارجوكي خديني معاكي لازم اطمن عليه
نبيله : جميله مش وقت ظهورك خالص دلوقتي . تقدري تقوليلي هفسر ظهورك ازاي ؟ انا هطمنك عليه
جريت بسرعه وراحت علي المستشفي ومعاها البودي جارد واول ما شافت ميس جريت عليها وهيا بتمثل انها منهاره ..
نبيله : مين دول وعملوا في ابني ايه يا ميس ؟ تعرفيهم ؟
ميس: لا معرفش حد فيهم هما وقفوا العربيه ولما وليد نزل هجموا عليه وضربوه .. ضربوه جامد قوي
نبيله : وانتي ما اتصلتيش بحد ليه بسرعه ؟ ليه سيبتيهم يضربوه ؟
ميس اتوترت : اتصلت بالبوليس بس عقبال ما جه كانوا مشيوا
نبيله فضلت تنادي علي اي دكتور يطمنها واتصلت بدكتور العيله الخاص بيهم وجالها بسرعه
الدكتور حامد : ما تقلقيش حضرتك ان شاء الله هيكون بخير
نبيله : انت لازم تطمني عليه .. دكاتره داخله وخارجه ومحدش بيكلمني.. ابني فيه ايه ؟ ادخل شوفه وتعال قولي حالته
الدكتور حامد دخل واتفاجيء بمنظر وليد اللي بينزف من كل مكان ده غير الجروح الكتير والجرح اللي في وشه ..
اخيرا قدر يخرج لنبيله اللي بتحاول تتماسك علي قد ما تقدر واول ما حامد خرج جريت عليه بسرعه
نبيله : هو كويس صح ؟ مجرد كدمات صح ؟ انطق يا دكتور
دكتور حامد : انا اسف يا مدام بس وليد حالته حرجه مش مجرد كدمات للاسف
ميس اتدخلت : يعني ايه حالته حرجه ؟ تقصد ايه ؟
دكتور حامد : هو اتعرض لضرب مبرح وده عمله كسور كتيره .. عنده كذا ضلع مكسورين وكسر مضاعف في رجله وكسر في دراعه وحتي وشه فيه كسر في الانف ونزيف من اماكن كتير وطبعا عنده نزيف داخلي ده بجانب الكدمات والجروح
نبيله اتصدمت : كل ده صعب بس ليه حاسه ان في حاجه اخطر انت متردد تقولها ! قولي الحقيقه كامله
دكتور حامد : كل اللي قلته يتعالج عادي اللي خايفين منه هو احتمال انه يكون عنده نزيف في المخ لان ساعتها المخ بالذات ما بيلاقيش مكان يتمدد فيه والتدخل الجراحي في المخ بيكون اخطاره اكتر من علاجه فلو فعلا عنده نزيف في المخ مش عارف ساعتها هنتصرف ازاي .. حالته حرجه جدا فخليكم مستعدين لاي شيء
ميس: يعني ايه مستعدين ؟ مستعدين لايه ؟ ده مجرد اتضرب ؟ انت عايز تقولي انه ممكن يموت ؟ انت بتقول ايه ؟
الدكتور : ده مكنش مجرد ضرب .. ده كان حد بينتقم منه باسلوب متوحش همجي .. ده كان حد عايز يخلص منه
ميس: لا طبعا انت بتقول ايه ؟
نبيله : عايزين يخلصوا من ابني .. عايزين يقتلوه ..بس ربنا هينصرني ومش هيجراله حاجه .. ايوه ابني مش هيجراله حاجه . ابني هيفضل جنبي
فضلت تردد كتير نفس الجمله وهيا بتنهار واحده واحده لدرجه انها وقعت من طولها وبسرعه الدكتور اتدخل ودخلوها اوضه جنب ابنها
جميله هتتجنن في البيت ومش عارفه تعمل ايه غير انها ترفع ايديها لربها ينجي جوزها .. اتصلت كتير بنبيله بس مردتش عليها واخيرا ميس ردت علي تليفون نبيله
جميله : وليد فيه ايه ؟ طمنيني عليه ؟
ميس: وليد ؟؟ كله بسببك انتي ؟
جميله : ست ميس ارجوكي طمنيني عليه ؟ هو حالته ايه ؟
ميس: وليد بيموت بسببك .. انتي السبب في كل المصايب .. وليد بيموت فاهمه
#الجميلة👱🏻‍♀
#قصص_وروايات

الحلقه ٢٠
بقلم /
shimooo novels الشيماء محمد
حمد الله علي السلامه حبيبي وحشتني
الكل بص لصاحبه الصوت اللي نازله تجري علي السلالم بلهفه وحب وشوق ظاهرين جدا ...
وليد : ندي ! ازيك بتعملي ايه هنا وجوزك فين ؟
ندي نزلت تجري عليه وقربت منه وقعدت تحت رجليه : ما تشغلش بالك بيا المهم انت تقوم بالسلامه
وليد : انا كويس اهو .. بس انتي ليه هنا ومش في بيتك ؟
ندي بصت لعلاء الواقف بغيظ وحقد ومردتش
علاء: هيا سايبه بيتها من يوم الحادثه لانها متهماني انا وخالد ان احنا اللي دبرناها
وليد : صح الكلام ده يا ندي ؟ انتي سيبتي بيتك ؟
ندي : انا قلتلك من الاول ان الجوازه دي غلط وانت ما صدقتنيش اهو شفت حصل ايه ؟ وفي يوم فرحي !! بيتجوزني ويخطط يقتل اخويا في نفس الليله
خالد كان داخل هنا : يعني باي منطق بتتكلمي بيه ؟ يا بنتي والله ما اعرف حاجه عن اللي حصل قولها انت يا وليد . الاول حمدالله علي سلامتك
وليد : الله يسلمك .. ندي جوزك مالوش علاقه باللي حصل ارجعي بيتك معاه
ندي : امال مين هاه ؟ تقدر تقولي مين ممكن يعمل كده غيرهم !!
وليد اتقابلت عنيه في نظره طويله مع ميس اللي دورت وشها بعيد علشان حست ان وليد كاشفها
وليد : مش هما .. ندي انا فعلا تعبان ومحتاج ارتاح صدقيني جوزك مالوش دخل
ندي : انا اسفه يا وليد .. وانت يا خالد نفذ اللي طلبته منك
خالد : لا يا ندي مش هنفذه قول حاجه يا وليد
وليد بتعب : ايه اللي طلبته ؟
خالد : سيادتها عايزه تطلق .. تطلق من قبل حتي ما نتجوز
وليد : اااه انا فعلا تعبان ومش قادر حتي اتكلم .. ممكن تسيبوني ارتاح .. خالد امشي دلوقتي وسيب ندي عليا مش عايز ولا قادر اتكلم في اي شيء دلوقتي
نبيله : ارتاح حبيبي دلوقتي بعدين كل الامور دي تتحل مش وقتها
علاء: طيب اساعدك تطلع اوضتك الاول وبعدها هنسيبك
وليد : انا مش هقدر اطلع فوق انا هفضل هنا مكاني انا مش عايز اتحرك اصلا
نبيله : حبيبي احنا جهزنالك اوضه هنا تحت مش هتطلع ما تقلقش بس معلش اتعب وقوم لحد السرير
علاء قرب منه هو وخالد علشان يساعدوه يوصل للسرير ودي كانت مأساه في كل حركه بيتحركها والمشكله ان مفيش مكان سليم في جسمه يمسكوه او يسندوه بيه .. دراعه وفيه كسر ورجله ومكسوره ومعظم اضلعه مكسوره ..
وليد : سيبوني .. مش عايز حد يساعدني سيبوني
نبيله : طيب هتوصل للسرير ازاي
وليد : مش عايز اوصل انا هنا كويس سيبوني اذا سمحتو سيبوني
وليد كان تعبان جدا وقعد مكانه لانه مقدرش يتحرك نهائي
نبيله : طيب اطلبلك الدكتور يجي او نرجع المستشفي ؟
وليد بتعب : امي سيبوني لوحدي بقي مش عايز ولا دكاتره ولا مستشفي مجرد سيبوني
علاء: طيب براحتك ارتاح انت ولما تحتاج اي حاجه كلمنا
انسحب خالد وعلاء واخيرا جميله بقي ينفع تطلع وخرجت بلهفه وشوق الدنيا كلها لجوزها واتصدمت اول ما شافت شكله بس جريت عليه وقعدت بين رجليه بس خافت تقرب او تلمسه او توجعه باي حركه بس هو بايده السليمه شدها لحضنه ودفن وشه في شعرها وكأن هيا راحته وملاذه الآمن ...
وليد : ما تتخيليش انا محتاجلك انتي بالذات قد ايه !!
جميله : لو بايدي ما ابعدش عنك ابدا لحظه بس غصب عني .. غصب عني حبيبي
دموعها كانت نازله بحب ووجع علي حبيبها
جميله: قوم معايا اوضتك ترتاح في السرير قوم
نبيله : رفض يقوم سيبيه هنا يرتاح دلوقتي
جميله : هيرتاح اكتر في سريره قوم
والكل استغرب انه وقف معاها وهيا براحه حطت دراعه السليمه علي رقبتها ولفت ايدها براحه علي ظهره وبصتله
جميله : خلي حملك كله عليا انا مش علي رجلك يالا
وليد بصلها كتير وحس بحبها الصادق : انتي حامل
@novels_stories
جميله : ما تخافش عليا انا اقوي مما تتخيل
وليد ابتسم : عارف
كان تعبان بس مستحمل علشانها هيا وبس ونبيله ابتسمت وعرفت ان ابنها في امان مع جميلته وندي حست بوجع لان اللي بينها وبين خالد مش بالقوه دي ابدا ..
اخيرا وليد وصل سريره وارتاح فيه ونبيله انسحبت بهدوء وخرجت وقفلت عليهم بابهم
وليد : انتي بعيد عني ليه ؟
جميله : خايفه اقرب اوجعك
وليد : وجعي في بعدك مش في قربك ابدا قربي مني وخليكي جنبي وما تبعديش تاني عني
جميله : انا جنبك اهو بس خلي بالك
وليد : احكيلي انتي عامله ايه ؟ واخبار صحتك ايه ؟
جميله ابتسمت : انت اللي بتسألني عن صحتي .. انا كويسه يا وليد .. طول ما انت كويس فأنا كويسه
فضلت جنبه تحكيله اخبارها او بمعني تاني تحاول تلهيه عن وجعه وألمه
وليد : ينفع اطلب منك طلب !!
جميله : شاور
وليد ابتسم : هاتيلي مرايه
جميله استغربت : مرايه !! تعمل بيها ايه ؟
وليد : عايز اشوف شكلي اللي بيصدم كل حد يشوفني وكانوا مانعينها عني
جميله فهمت انه ما شفش شكله ايه لحد دلوقتي ومعرفتش تعمل ايه او تقوله ايه !!
جميله : طيب ارتاح دلوقتي وبعدين انا
قاطعها : اول مره ترفضيلي طلب
جميله : انا مش برفض ابدا لأ انا بس بقولك
وليد : بتقوليلي ايه ! عايز مرايه يا جميله
جميله : عايز تشوف بيها
#قصص_وروايات

#الجميلة👱‍♀

الحلقه ٢١

بقلم /
shimooo novels الشيماء محمد

جميله اول ما وليد فتح الباب اتفاجئت جدا لان ساعتها شافت اهلها .. عمها ومرات عمها وعياله واخوها فجريت عليهم سلمت عليهم كلهم ووليد دخل معاها وبعد السلامات اخدت بالها من حد تاني قاعد ما تعرفوش فبصت لوليد اللي ابتسم
وليد : ده مأذون
جميله باستغراب : مأذون ؟ لمين ؟ مين هيتجوز ؟ ( بصت لاخوها) اوعي تكون انت ؟
عماد : لا مش أنا ما تبصيليش
وليد اتدخل : المأذون ليا أنا
جميله باستغراب وزعل : إنت .. هتتجوز تاني ؟
وليد باستغراب : أتجوز تاني ؟؟ ( استوعب قصدها ) أه ليه لأ؟ الشرع محللي اربعه ولا إيه ؟ وبعدين فكرة الجواز عجبتني
جميله زعلت والدموع لألئت في عنيها : مبروك مقدما يا وليد
يدوب هتمشي فوليد مسكها بسرعه ووقفها قدامه ومسح دمعة نزلت علي خدها : حقك عليا يا قلبي بس غصب عني إنتي هبله أعملك إيه ؟
جميله : هبله ليه ؟
عماد أخوها اتدخل : علشان المأذون ليكم انتو الاتنين يا فصيحه
جميله بصت لوليد بعدم فهم : حبيبي هنتجوز شرعا بدال العقد يعني علشان اضمن حقوقك واطمن عليكي أكتر
جميله : وليد أنا ما يفرقش معايا كل ده .. أنت ليه مصر تتكلم في موضوع حقي وأحميكي و و و ؟ ليه بتخوفني من بكره ؟
وليد : مش قصدي أخوفك بس ده أبسط حقوقك وبعدين علشان ابنك فكري فيه هو .. بعدين نتكلم بعدين يالا المأذون مستني
كتبوا الكتاب واحتفلوا والكل بارك لهم وبعدها سابوهم ومشيوا
وهما كملوا احتفالهم لوحدهم ..
وليد : أخيرا بقينا لوحدنا .. وحشتيني
جميله : انت كمان
وليد : انا كمان ايه ؟
جميله بخجل : انت كمان وحشتني
وليد : طيب بعيده كده ليه ما تقربي
جميله : انت بقيت كويس يعني ! خايفه اوجعك
وليد : بعدك بس اللي بيوجعني حاليا
@novels_stories
شدها ليه وقربها منه قوي واتقابلت عنيهم في نظره طويله مليانه حب وليد وطي وشالها وحس بألم في صدره ودراعه بس حاول ما يظهروش
جميله : ضلوعك ودراعك انت مجنون نزلني حالا
وليد : دول كام خطوه يدوب
دخلوا اوضتهم وفضلوا يتكلموا و وليد عايز جميله تعترف بمشاعرها لكن هيا حرجها وحياءها مانعها
وليد : وبعدين معاكي
جميله بغيظ: وبعدين مالي ؟ انا مش فاهمه انت مالك ؟
وقفت وماشيه : انتي رايحه فين كده ؟
جميله : هغير هدومي
وليد : وقالبه وشك ليه كده ؟
جميله : انا مش قالبه وشي سلام
وليد : مالك يا جميله ؟
جميله انفجرت : انت عايزني اقولك ايه مش فاهمه ؟ هو لازم اقول اصلا كلام ! انت فاهم كويس قوي اللي انا عايزه اقوله
وليد زعق هو كمان : وليه ما تقوليش اللي انتي عايزاه ؟ هاه ؟ عماله تلفي وتدوري ليه مش صريحه ! ليه بتخبي مشاعرك ! زي ما انتي بتبقي عايزه تسمعي مني وعايزاني اعترف بحبي او اقول اني عايزك انا كمان عايزك انتي تطلبي مني او تكلمني او تقوليلي انك محتاجاني
جميله : ما ينفعش
وليد : ليه علشان ايه ؟ لازم الراجل اللي يتكلم يعني ؟
جميله : لا مش حكايه لازم او راجل او غيره
وليد : امال حكايه ايه فهميني ؟
جميله : حكايه ان انت تعبان وخارج من حادثه كبيره والحمد لله انك خرجت منها علي خير ومعرفش انت حالتك ايه او حاسس بايه او رجعت لطبيعتك ولا لسه فما ينفعش اطلب حاجه منك .. ما ينفعش اقولك اني محتاجالك حاليا او اني هموت عليك .. يمكن اجرحك بدون ما اقصد او حتي اضايقك .. فما ينفعش .. ما ينفعش في التوقيت ده اتكلم ..فهمت ولا لسه ؟
وليد قرب منها ورفع وشها : فهمت بس اعتقد يا جميله ان انا وانتي واحد .. انتي خايفه تجرحي شعوري كراجل ماشي انا معاكي بس انا وانتي كيان واحد .. ايوه انا ممكن اهتم برجولتي او منظري قدام الناس او قدام واحده زي ميس لكن انتي مش بحس اني المفروض اخبي عنك او اتعامل بحساسيه معاكي .. جميله انتي الوحيده اللي في الكون ده كله اللي بكون علي طبيعتي معاها .. بكون انا وبس .. بعمل كل اللي نفسي فيه واللي بتمناه معاكي وبالتالي عايزك انتي كمان تكوني كده .. يعني كل الحوار ده يخلص بسؤال واحد .. كفايه قوي تسأليني اذا كنت كويس او لأ ؟
جميله بصتله : انت كويس ؟
وليد ابتسم : انا كويس
جميله هنا باسته هيا بكل الحب والشوق واللهفه والغل حتي اللي جواها وهو بادلها حبها بحب اكبر وشوقها بشوق اكبر
جميله وهيا في حضن وليد : المهم
وليد : ايه المهم ؟ قولي
جميله : ليه خليت جوازنا شرعي او قانوني
وليد : خطوه اتأخرت فيها كتير فكان لازم اعملها بقي
جميله : انا ما اعترضتش بس
وليد : جميله انتي مراتي انتي وبس فكان لازم يكون الوضع صح
جميله : وميس ؟ هتعمل ايه لما تعرف ؟
وليد : تشرب من البحر ما تشغليش بالك بيها
جميله : رحت فين كده الصبح ؟ وليه مقولتليش رايح فين ؟
وليد : جهزت لليله دي
جميله : لا الصبح قصدي كان وراك حاجه مهمه وخرجت انت ومعظم رجالتك
وليد : كانت شغلانه كده خلصتها ما تشغليش انتي بالك .. المهم انا جعان جدا
جميله : جعان وجدا .. ده احنا متعشيين
وليد : ما اكلتش قوي .. كنت عايزك انتي تأكليني
ضحكت : بس ك
#الجميلة 👱🏻‍♀
#قصص_وروايات

الحلقه ٢٢


علاء: انتي ايه اللي بتقوليه ده ؟
نسمه : بقول اللي ابوك وابن عمك قالوه .. انت حرامي ؟؟
علاء : لا طبعا .. اللي هما بيتكلموا فيه ده بيزنس وحوارت قديمه انتي مالكيش فيها
نسمه : اي شيء يخصك قديم جديد يبقي ليا فيا
علاء : بس مش في الامور دي
نسمه : ايه هو انا مراتك بشغل جزئي ولا ايه ؟ فهمني
علاء : لا يا نسمه ده موضوع ما يخصكيش .. علاقتي بوليد ومشاكلها ما تخصكيش
نسمه : خلاص يبقي انا اسفه انا مش هروح معاك البيت
علاء : انتي بتلوي دراعي ولا ايه ؟
نسمه : لا يا علاء بس انا مش هقدر اطمن اعيش مع راجل ممكن يسرق ابن عمه الفكره نفسها مرفوضه ..
علاء : انا مش هسرق ابن عمي انا بس باخد حقي
نسمه : انا عمري ما امنت بمبدأ الغايه تبرر الوسيله ده ابدا .. السرقه ملهاش مسميات تانيه بس هستغرب ليه قبل كده كان عندك مبررات للاغتصاب فعادي انك تبرر للسرقه
علاء : انتي كده بتظلميني وبتخلطي الامور ببعض .. انا عمري ما فكرت اغتصبك
نسمه : امال ايه ؟ انا عديت الموضوع لاني بحبك بس الظاهر اني كنت غلطانه كنت بقنع نفسي ان انت انسان كويس وضعفت في لحظه بسبب حبك ليا لكن كمان تسرق ومين اقرب الناس ليك !! فده لأ وألف لأ لحد هنا ولأ يا علاء مش هعيش مع راجل عنده استعداد يدخل بيتي مليم واحد حرام
علاء : ده مش حرام ده حقي فاهمه حقي
شرحلها وجهه نظره وشرحلها كل المشاكل اللي حصلت ووجهه نظر ابوه وكلام وليد نفسه وهيا ساكته تماما لحد ما هو كمان خلص وسكت
علاء : هاه ؟ يبقي حقي ولا لأ ؟
نسمه : لا مش حقك .. انت سبق وقولتلي انك عشت عمرك بره وراجع من كام سنه صح ؟ وخالد كمان لسه راجع قريب صح ؟
علاء : ايوه صح بس ده ايه علاقته ؟
نسمه : ده هو ده الاساس .. انتو سافرتو ومشيتو وعشتوا حياتكم وابو وليد هو اللي فضل راعي الشركه بغض النظر هو فعلا جدك سابها مديونه او سابها كويسه بس اللي استلمها هو ابو وليد .. هو اللي اشتغل وهو اللي كبرها ومن بعده مسكها ابنه وكمل مشوار ابوه جايين انتو دلوقتي بعد ما بقت مجموعه كبيره وليها اسمها ووضعها تفتكروا ان ليكم حق !! لا طبعا والف لأ مش حقكم .. ده غير كمان لو فعلا سابها مديونه وده المنطقي لانه لو سابها ناجحه مكنش عمك وابوك سابوها وسافروا لكن العقل بيقول انهم لقوها صفقه خسرانه فسافروا وسابوها لاخوهم ولما لقوها نجحت رجعوا فبالتالي المفروض تحمد ربنا ان ابن عمك عنده اصل ورضي يشغلكم ويعتبركم اخواته انت وخالد
علاء : انتي بتقولي ايه ؟
نسمه : بقول ان وليد طلع جدع وراجل وشغلكم ومسككم كلكم مناصب كبيره واعتبركم شركاء معاه واحد غيره كان قالكم بره مالكوش مليم احمر واخرتها ايه بتحاولوا تشاركوه في ملكه وملك ابوه وعايزين تسرقوه ده انتو ايه ؟
علاء : انتي مراتي المفروض تكوني في صفي .. مش في صف وليد
نسمة : انا لا في صفك ولا صف وليد انا مع الحق .. الحق بيقول ان الشركه لوليد وتحمدوا ربنا انكم شغالين فيها
علاء : لا طبعا كلامك غلط والمفروض ان التلاته يكونوا واحد وبالتالي انا وخالد و وليد واحد برضه
نسمه : يعني اللي يشتغل زي اللي ما يشتغلش ؟؟ ده في انهي شرع ولا انهي منطق ده ؟ ان الكل يتساوي ؟؟ لو انت مكانه كنت هتديهم ؟ كنت حتي هترضي تشغلهم ؟؟ حط نفسك مكانه الاول قبل ما تتكلم
علاء : بقولك ايه انا ليا حق وهاخده .. بالذوق بالعافيه هاخده من وليد فهمتي ؟
نسمه : للاسف فهمت يا علاء
علاء : يالا بقي علي البيت
نسمه : انا اسفه بس مش هقدر اروح معاك
علاء : انتي بتعملي كده ليه ؟ علشان وليد ؟ مهتمه بيه كده ليه ؟ خايفه عليه كده ليه ؟ ( وفجأه وكأنه استوعب حاجه ) اوعي تكوني ... بتحبيه ؟
نسمه اتفاجئت : نعم ؟ بحبه ؟ انت الظاهر اتجننت
علاء : من زمان وانتي بتهتمي برأيه وبمنظرك قدامه وبتاخدي كلامه ثقه والنهارده زعلتي جدا انه وجهلك كلمه معناه ايه ده كله؟ غير انه حب واهتمام بس انا اللي غبي ومش واخد بالي ؟ ده حتي هو بيقولك النهارده انه امله وظنه خاب فيكي قصده انك اتجوزتيني صح ؟
نسمه : انت مش طبيعي .. لا انت غبي .. انا بحبك انت يا غبي وليد مجرد حد محترم الواحد غصب عنه بيحترمه وزعلي علشانك انت مش علشانه .. زعلانه لاني شايفه جوزي انسان مستعد يسرق او ياخد حق مش حقه .. زعلي عليك انت .. انت وبس لكن الانسان الغبي ممكن يغير في الحقايق ويشوف علي مزاجه
اطلع بره يا علاء وماتجيش هنا تاني الا اذا كنت مستعد تتغير وتعيش انسان نظيف وما يبصش علي اللي في ايد غيره ارجوك علاء خليني اثق فيك .. خليني اعيش مطمنه مع جوزي ... اطلع بره ارجوك
وهو خارج وقفته وابتسم بس ابتسامته اختفت بسؤالها
نسمه : انت ليك يد فعلا في اللي حصل لوليد ؟
علاء بصلها بعنف : لأ مش للدرجه دي يا نسمه
نسمه : ليه مش للدرجه دي انت مش لسه بتقول بالذوق او العافيه ماهي دي العافيه؟
علاء : انا معنديش رد ليكي
@novels_stories
خرج علاء وهيا قعدت مكانها تعيط ودخلتلها صفاء : قولتيله ؟
نسمه :
#الجميلة 👱🏻‍♀
#قصص_وروايات

الحلقه ٢٣


الباب اتفتح ودخل علاء واول ما شاف نسمه : اه لمهم انت حواليك واملي دماغهم ضدنا صح ؟ مش ده اللي بتعمله ؟
وقبل ما حد يرد كان خالد كمان دخل واول ما شاف ندي
خالد : اه فعلا لازم تكوني هنا ؟؟ هتكوني فين يعني ؟ لازم تقدمي تقرير لاخوكي ؟؟ مش قلتلك انها بتحبك اكتر ؟
وليد بص للبنات : هنا بقي ينطبق المثل اللي بيقول خيرا تعمل (شاور علي علاء وخالد وبصلهم ) شرا تلقي
علاء : خير ؟ لما تقلب مراتي عليا يبقي خير ؟
@novels_stories

نسمه : وتقولي افضل جنبه وهو هيتغير !! ده عمره ما هيتغير ابدا ده مواليد برج الثور
علاء : نسمه !!
نسمه : بلا نسمه بلا زفت .. انا اسفه يا وليد بس بالمنظر ده انا مش هقدر اكمل .. عرفت بقي انا ليه مقدمه استقالتي !
علاء : استقالتلك ؟ انتي هتستقيلي ؟ ليه ؟
وليد : ليه ؟؟ علشان ما تشوفش وشك .. علشان الغباء والتخلف اللي مالي دماغك ده .. لا وجاي تلومني انا ! وانت يا سي خالد هاه اتكلم عايز تلومني علي ايه ؟ علي التخلف اللي انت قلته لمراتك الصبح ؟
خالد : قالتلك ؟ كل حاجه لازم تبلغهالك
وليد : لما واحده جوزها يقولها انه خانها ايوه لازم تروح لاهلها وتقولهم .. انت بتفكر ازاي سيادتك ؟
علاء بص لخالد : انت خونتها ؟؟ امتي ؟ احنا طول الليل مع بعض
وليد بص لندي وكأنه بيقولها صدقتيني !!
خالد : يا عم اسكت انت التاني .. اكيد مخنتهاش
علاء : امال بتقولها كده ليه ؟ ده انت هتموت عليها تقوم تقولها كده ؟ انت اهبل يالا
خالد : حوش الذكاء اللي بينقط منك .. وان مكنتش مراتك سيبالك البيت انت التاني !! خليك في حالك
وليد راح عندهم ودخلهم وقفل الباب وراهم : اتنيلوا اقعدوا اما نشوف اخرتها ايه معاكم
نسمه جت تقف علشان تمشي ) وليد اقعدي انتي التانيه مفيش استقالات هقبلها ..كل واحد قعد جنب مراته ووليد قعد قصادهم ..مبدئيا كده انتو الاتنين لازم تكونوا واثقين تماما اني عمري ما هقلب مراتتاكم ضدكم
نسمه : قبل ما تدخل كان بيقنعني اديلك فرصه تانيه وارجع البيت ( بصت لخالد ) حتي ندي كان بيقولها انها غلطانه من الاول وانتو جايين تتهموه
وليد : ما علينا من الاتهام دلوقتي .. اللي يهم حاليا ان كل واحد يخرج من هنا حبيبه في ايده .. ومش هتخرجوا من هنا غير لما تتصافوا جميعا ..
نسمه : انا الخلافات اللي بيني وبين علاء ما ينفعش نتكلم فيها هنا
وليد : هنا اللي هو قدامي صح ؟
علاء : لا عادي .. سيادتها معترضه علشان حقنا اللي عايزين ناخده منك
وليد : طيب مش هنتكلم في النقطه دي حاليا .. بس يا نسمه ده خلاف بيني وبينه علي ميراث او علي شغل انتي ايه دخلك ؟ ليه حطيتيه بينكم !!
نسمه باستغراب : لانه مش حقه .. ده كده حرام
وليد : وانتي تعرفي منين انه مش حقه ؟ ( الكل بصله باستغراب) بتبصولي كده ليه ؟
ندي : انت ايه اللي بتقوله ده ؟ طبعا مش حقه
وليد : اهدي انتي دلوقتي انا بكلمها هيا ..
نسمه : انا قلتله وجهه نظري .. سواء جدكم ساب الشركه مديونه او شغاله فوالدك اللي فضل وتابعها وابهاتهم سافروا ولما الشركه كبرت وبقي ليها وضعها رجعوا يبقي فين حقهم ده وباي وجهه حق اصلا بيتكلموا ؟
وليد : ماشي انا معاكي بس كل ده ايه دخله بعلاقتك معاه كزوجه ؟ كسند ؟ كشريك ؟ كاتنين وقفوا قصاد بعض واتفقتوا تقفوا مع بعض العمر كله علي الحلوه وعلي المره !! فين واجبك كزوجه واقفه في ظهر جوزها بغض النظر هو صح ولا غلط !
الكل بصله بطريقه مختلفه مش عارفين يفسروها
وليد : الزوجه بتساند جوزها في اي وقت .. ولو هو غلط بتقف معاه بس واحده واحده بتوضحله وجهه نظرها .. مش تسيبله البيت يا نسمه ؟ او اسوأ من كده وتهجره ( بص لندي )
المصيبه انكم كلكم بتحبوا بعض وجوازاتكم عن حب مش عادي فين الحب ده ؟ ( بص لعلاء وخالد ) وانتو الاتنين ايه مش عارفين تطمنوا مراتتاكم وتضموهم ؟ انت يا سي خالد رايح تقول لمراتك انك خنتها متوقع منها ايه ؟ تقولك وماله حبيبي المهم رجعت ؟ كنت مستني منها ايه ؟
خالد : كان المفروض تكون واثقه اني ما اعملهاش .. لازم تثق فيا
وليد : معاك ان الثقه مهمه بس سؤال بسيط عملت ايه انت علشان تبني الثقه دي .. الثقه شيء بيتبني بصعوبه وبياخد وقت كبير لكن للاسف بتتهد في لحظه او في كلمه زي ما انت عملت الصبح ..
خالد : انا مخنتهاش
وليد : بس قلتها ومعني انك قلتها انك ممكن تفكر فيها ومعني انك تفكر فيها يبقي ممكن تعملها ازاي بقي بعد كده تطلب منها تثق فيك !!
علاء : طيب هو وزعلها لكن انا ما زعلتهاش في اي حاجه ؟
وليد : الثقه .. مشكلتكم انتو الاتنين هيا الثقه ..
علاء : ايه علاقه الثقه بينا ؟
وليد : ازاي بقي ؟ مراتك شيفاك من وجهه نظرها انك مستعد تعادي وتحارب ابن عمك علشان حبه فلوس زياده يبقي انت مالكش خير في اهلك اللي هما من دمك فازاي هتثق فيك تآمنك علي حياتها وعيالها فيما بعد ؟
علاء : دي مراتي
وليد : وانا ابن عمك وفي وقت من الاوقات كنا اقرب من الاخوات والنفوس اتغيرت وقربنا نكون
#الجميلة 👱🏻‍♀
#قصص_وروايات

قبل الاخير الحلقه ال ٢٤

الحفله بدئت والكل وصل للنادي اللي فيه الحفله والبنات كانوا آياات في الجمال .. نسمه وندي .. وميس حست انها عامله زي الشريره اللي في القصه .. مضطهده من الكل .. منبوذه .
الكل منتظر وصول وليد للحفله .. الكل متحمس .. واخيرا وليد ظهر بهاله غريبه واكرم ورجالته وراه وكان دخوله مهيب ...
سلم علي والدته واخته وعيال عمه والكل بيسلم عليه ويهنيه علي صحته ورجوعه لشغله ووقفته علي رجليه من تاني ..
ميس واقفه جنب باباها وبتبص لوليد ورجعت بذكرياتها لقبل ما تظهر جميله في حياتهم .. ازاي وليد كان بيحبها !! ازاي كان في يوم ملكها هيا وبس !! ايه اللي وصلهم لكل ده ؟ هل هيا فعلا بتحبه مجرد حب تملك ولا هيا فعلا بتحبه ؟ ازاي جميله ببساطتها وجهلها قدرت تكسب كل القلوب في صفها ! هل بيحبوها لانها هتجيبلهم ولي العهد ولا هيا فعلا تتحب ! والسؤال الاهم من كل ده ازاي سمحت لوليد يفلت من ايديها ويبعد عنها بالشكل ده ؟؟
والاجابه كانت بسيطه وواضحه جدا قدامها .. هيا محبتش وليد اصلا .. كان زوج مناسب وواجهه اجتماعيه وبرستيج ومنظر قدام صاحباتها .. يمكن علشان كده مزعلتش انها مخلفتش منه .. او ما غارتش لما طلب يخلف من جميله بالطريقه الطبيعيه .. طيب ليه عملت كل ده ؟ لانه ملكها هيا وبس ولانه حب واحده اقل منها بكتير وهيا ما سمحتش انه يحب .. هيا اه سمحتله يتجوز ويخلف بمزاجها لكن ما سمحتلوش ابدا بالحب وعلشان كده يستاهل كل حاجه حصلت ...
جميله مع عماد اخوها بيقضوا يومهم مع بعض
عماد : بقولك ايه ما تيجي نخرج ؟
جميله : نروح فين بالليل ده ؟
عماد : يعني !!
جميله : يعني ايه ؟ شكلك عايز تروح مكان معين ؟
عماد : بصراحه اه .. عايز اروح فرح واحد صاحبي هنا
جميله : طيب قوم البس وروح
عماد : لا انتي تعالي معايا
جميله : اجي معاك فين بشكلي ده ! وبعدين صاحبك انت انا مالي وغير كده انا ما قلتش لوليد اني خارجه والاهم اني ماليش مزاج اصلا اخرج ما بالك اروح فرح !!
عماد : كل اللي بتقوليه ده حجج فارغه .. ووليد ممكن نكلمه ونقوله وبس كده
فضل يقنع فيها وهيا رافضه حتي فكره الخروج نفسها
جميله : انا مش عارفه انت مصر كده ليه يا عماد ؟؟
عماد : يوووووه يا جميله .. مصر يا ستي علشان في حد مهم هيكون موجود وعايزك تشوفيه
جميله : حد ؟ حد كواحده مثلا ؟
عماد : ايوه حد كواحده عايز اعرفك عليها ممكن بقي ؟
جميله : طيب ما كنت تقول كده من الاول
عماد : اديني قلت ممكن بقي تقومي تجهزي علشان ما نتأخرش
جميله : حاضر يا سيدي بس هلبس ايه ؟
عماد : تعالي يا ستي
اخدها من ايدها علي اوضتها وفتح الدولاب وطلع فستان وعطاهولها
جميله : واااو .. مين جاب الفستان ده ؟
عماد : انا جبته من اول راتب قبضته ممكن تقبليه ؟
جميله : طبعا .. بس ازاي عرفت مقاسي ؟
عماد ابتسم : في حد ساعدني
جميله : تقصد وليد ؟
عماد : عندك غيره ؟
جميله فرحت جدا بالفستان وخصوصا لما عرفت انه ذوق وليد: اديني عشر دقايق وهكون جاهزه
لبست جميله الفستان ووقفت قدام المرايه وحست كأنها اميره في الفستان ده واتمنت لو وليد يشوفها فيه !! اتصلت بيه تستأذنه علي خروجها مع عماد
وليد : روحي حبيبي وغيري جو براحتك بس خلي بالك من نفسك
جميله : ماشي ..
وليد : مالك ؟ عايزه تقولي ايه ؟
جميله : كان نفسي تشوفني في الفستان ده .. فستان جميل قوي ما تخيلتش ان عادل يعرف يشتري حاجه زي دي ..الفستان تحفه يا وليد
وليد : كويس انه عجبك !
جميله : كان عندك شك انه ممكن ما يعجبنيش ؟ طيب ازاي؟
وليد : روح قلبي انتي .. المهم يالا اطلعي لاخوكي لاحسن يضايق ولا حاجه
جميله : حاضر بس هشوفك امتي ؟
وليد : هتشوفيني ما تقلقيش المهم ما تغيريش الفستان لحد ما اشوفك بيه
جميله : اكيد طبعا هستناك ما تتأخرش عليا
قفلت جميله وطلعت لاخوها اللي انبهر بجمالها وشياكتها
جميله : هاه ؟ حلو ولا ايه ؟
عماد : هو حلو بعقل !! ده تحفه يا بنتي عامله زي ما تكوني اميره هتاكلي الجو من الكل
جميله : ماشي يا بكاش يالا بينا
وليد في الحفله واقف مع اولاد عمه بيتكلموا ويهزروا
علاء: مش هتقولنا بقي الحفله دي سببها ايه ؟
ندي : هو قومانه بالسلامه مش كفايه لحضرتك ولا ايه ؟
علاء : لا اكيد كفايه بس احساسي بيقول ان في سبب اهم
صحفي جه من وراه : وليد بيه
وليد : خير يا ناصر
ناصر: مش هتفك بقي الغموض اللي مغلف الحفله دي ؟
وليد : اكيد اتقل بس شويه .. اتفضل اشرب حاجه واصبر
الصحفي انسحب وسابهم وهو رجع لاولاد عمه
نسمه : هو ينفع اتطفل واسألك ليه ميس بعيده عنك ؟ حاسه انكم بعيد قوي عن بعض ؟
وليد بص ناحيتها : عادي .. ما تشغليش بالك بينا
نسمه : وانت ليه شغلت بالك بينا ؟ لو متخانقين خلينا نصالحكم ولا ايه يا علاء ؟
علاء بص لميس كتير : عايز تتصالح عليها يا وليد ؟
نسمه ردت : اكيد طبعا هو حد بيحب الزعل ؟
وليد حس ان علاء عارف حاجه : سؤالك غريب يا علاء
علاء : لا عادي بس حاسس انكم مرتاحين في بعدكم ولا
#الجميلة 🥀🥀
#قصص_وروايات

الحلقه ٢٥ والاخيررررره


جميله قامت مفزوعه تعيط وجريت علي ابنها حضنته وهو نايم وفضلت جنبه لحد ما الصبح طلع ومكنتش عايزه توديه مدرسته بس نبيله رفضت ..
حاولوا طول الوقت يكلموا وليد بس مقدروش يوصلوله نهائي
تاني يوم الصبح وصل محي وابنه واخوه وخالد وعملوا نفسهم مش عارفين اي حاجه لان محدش عرف انهم سافروا بره البلد اصلا واخيرا وصلتلهم اخباره بعد اسبوع كامل
المحامي : انا اسف نبيله هانم
نبيله بخوف : ابني فين ؟ عرفت ايه ؟
المحامي : طبعا انا قلبت الدنيا وحتي كلمت السفاره هناك و
نبيله قاطعته : من غير رغي ابني فين ؟
جميله قلبها هيخرج من مكانه .. ومنتظره المحامي ينطق
المحامي : البقاء لله يا افندم
مهما الواحد يكون مستعد انه يسمع اخبار وحشه بس عمره ابدا ما بيتقبل الموت .. ازاي الواحده تتقبل موت جوزها او ابنها ..
حاله صدمه عاش فيها الكل .. جميله ساكته تماما وما بتتكلمش بس حاضنه ابنها ..
حاله انهيار الكل وقع فيها محدش مصدق اصلا ازاي ده حصل ..
خالد في بيته وندي كانت بتجهز شنطتها واول ما شافها جري عليها : انتي بتلمي شنطتك ليه في ايه ؟
ندي باستغراب : رايحه عند ماما مش هينفع اسيبها لوحدها هيا وجميله وبعدين انت ليه اتخضيت قوي كده ؟
خالد : لا ما اتخضيتش بس خايف عليكي انتي علي وش ولاده
ندي فكرت شويه : انت سافرت فين انت وعلاء اليومين اللي سافرتهم دول ؟
خالد : انتي بتسألي ليه دلوقتي ؟
ندي : بسأل .. سافرت فين ؟
خالد : سافرنا شرم غيرنا جو انتي عارفه حاله علاء عامله ايه بعد موت ابنه ومراته .. ايه غلطان؟
ندي : لا مش غلطان .. بس توقيتكم كان غريب
@novels_stories

خالد : والله لو اخوكي الله يرحمه كان قال كنت سافرت معاه او سافرنا انا وعلاء معاه بس هو سافر لوحده
ندي : قسما بالله يا خالد لو اكتشفت في يوم من الايام ان لك يد في اللي حصل
قاطعها : وصلت يا ندي للقتل ؟؟ ايه قتال قتله انا قدامك ؟ انا مش هتقبل اتهامك عمال علي بطال كل شويه .. وليد ابن عمي وبقالنا كام سنه كويسين وركنا خلافتنا كلها علي جنب واكيد انتي شفتي ده بنفسك ايه اللي جد بقي ؟
ندي عيطت وقعدت في الارض : امال ايه اللي حصل ؟ ايه اللي قلب العيله كده .. كنا سعدا كلنا وفجأه نسمه تموت هيا والبيبي وبعدها اخويا ....
خالد قعد جنبها وضمها : دي اعمار حبيبتي .. اعمار
اخدها بيت مامتها اللي منهاره تماما بموت ابنها لدرجه كل شويه يدوها مهدئات علشان تقدر تنام او ترتاح .. وجميله وندي ما بيفارقوهاش ابدا ..
جميله قررت تسافر تجيب جثه جوزها تدفنه في بلده
ندي كانت عايزه تسافر معاها بس ولدت بنتها واضطرت تقعد
ندي : كان نفسي اسافر معاكي
جميله : معلش المهم انك قومتي بالسلامه انا بس مش هاين عليا اسيب ماما في الظروف دي .. بس لازم
ندي : ما تقلقيش عليها .. طيب ندي خلي خالد يسافر معاكي
@novels_stories

جميله : خالد انتي محتاجاه اكتر مني .. ابنك وبنتك محتاجينه وبعدين انا علاء مسافر معايا ما تقلقيش .. يالا اشوف وشك بخير
وهيا في المطار من بعيد مراقب
علاء : واخيرا هتخلصي منها
ميس : كويس انك قدرت تقنعها تسافر
علاء ابتسم : هيا ما اخدتش اكتر من دقيقتين في الكلام كل اللي قلتهولها انها هيا اللي المفروض تستلم جثته بحكم انها مراته يا اما هيدفنوه هناك او يحرقوه
ميس ضحكت : هو فعلا في جثه ؟
علاء : لاطبعا مفيش .. انا عطيتها عنوان وهمي ومعلومات وهميه .. هو اه البوليس وصل ساعتها بس معرفش جثته فين او ايه اللي حصل . محدش بعدها عارف ايه اللي حصل وبعدين انتي شاغله نفسك ليه هيا مش هتوصل هناك اصلا !
ميس : عارفه بس فضول مش اكتر انت هتسافر معاها ؟
علاء : قصدك هسافر لوحدي .. هيا مش هتسافر انا بس اللي هسافر وهرجع بجثه لوليد ما تقلقيش
وجميله بتخلص الاجراءات جالها اتنين ظباط واخدوها وطلبوا منها تتفضل معاهم هنا علاء ظهر وراح ناحيتها
علاء : هاجي معاكي ؟ ايه اللي بيحصل ؟
جميله : سافر انت وهات وليد وانا هنا هتصرف ما تقلقش .. سافر انت مالكش دعوه بيا
علاء : انا هكلم بابا وخالد مش هنسيبك ما تخافيش
علاء مشي مبتسم ان كل حاجه ماشيه زي ماهو خطط بالظبط
جميله اتمنعت من السفر ودخلت في متاهات كتيره جدا ما بقتش فاهمه منها حاجه
كل محامين وليد واقفين معاها بس للاسف مفيش حد عارف يخرجها
نبيله : فهمني ايه اللي بيحصل ده ؟ وازاي ؟
المحامي : انا نفسي مش عارف ايه اللي بيحصل .. الادله معاهم قويه وللاسف وليد الله يرحمه كتب اغلب املاكه باسم ابنه وهيا وصيه عليه وفي الفتره الاخيره هيا بدئت تشتغل معاه وده اللي خلاها حاليا متهمه
ندي : احنا شركتنا من انضف الشركات وسمعتها معروفه
المحامي : كانت !! الشركه من ساعه اخر صفقه بتاعت الاجهزه المضروبه وهيا في النازل
ندي : ايوه في النازل بس ده مش معناه اننا هنشتغل في تهريب الاسلحه والمخدرات
المحامي : انا عارف بس البوليس لهم الادله والمشكله ان صفقه الاجهزه المضروبه كان جاي معاها
ها ما هتخلف يعني دي فرصتها تكون ام واعتقد انها هتستغل الفرصه دي صح .. انا عارف ان مجمل الاحداث صعب بس ده احسن الحلول .. ابن اخوكي هيكون له ام احسن ما يكون يتيم فكري فيه هو ما تفكريش في كرهك لميس .. فكري في مصلحته .. هيا هتكون ام وبعدين انتي اهو شيفاها بتعمله ايه !! هيا من مصلحتها ان فهد يحبها ويكون ابن ليها
ندي : ليه بقي ؟
خالد : لان لو حبها وكانت ام ليه هتضمن انها تفضل ديما متربعه علي العرش لكن لو كرهها وعرف انها مش امه اول حاجه هيعملها انه هينتقم منها ويرميها بره فهيا لازم لازم تكسبه في صفها واحنا بقي يهمنا ايه غير ان ابن اخوكي يعيش في حضن ام تحبه وتخاف عليه .. انتي مهما كان عمته
مش هتكوني زي ام ..فكري بعقلك حبيبتي واللي يريحك نعمله

ميس في البيت مع فهد اللي مش بيبطل عياط ووقفت قصاده وشالته وقفته قدامها
فهد : انا عايز ماما
ميس : انا ماما وانت لازم تفهم كويس .. باباك خاني وبهدلني ورماني واخدوك انت مني .. وخلي الخدامه بتاعتي تكون مكاني وعملك انت ابنها .. انت ابني انا وبس وكل ما تستوعب ده كويس هيكون احسن .. انت ابني ..
فهد : انتي كدابه
وكل يوم ميس تقول نفس الكلام لفهد وبتحاول تقرب منه شويه شويه
ندي راحت تزور جميله وهناك اتقابلت مع اخوها عماد اللي كان مسافر بره مصر ورجع اول ما عرف باللي حصل لاخته وعملها استئناف بس للاسف اترفض لان الادله ثابته وصريحه
ندي حكت لجميله كل اللي حصل
عماد : انا هروح احط ايدي في رقبه الوليه دي لحد ما اخنقها واجيبلك فهد منها
جميله : وتوديه فين ؟ هاه ؟ وبعدين لما تقتلها مين هيربي بنتك ! نسيت جميله اللي لسه يدوب بتفتح عنيها
عماد : امال عايزاني اعمل ايه ؟
جميله : ولا اي حاجه محدش فيكم يعمل حاجه .. وليد وراح وانا مش هيفرق المكان اللي هعيش فيه وفهد ابني هيتربي في بيت ابوه وزي ما قلتي يا ندي ميس هتعتبره ابنها واتمني انها تحبه بس حتي لو محبتوش هتعامله كويس فأنا شايفه ان الصح انكم تسيبوه معاها .. هيعيش كويس ويتربي كويس ولما يكبر ويشد عوده نبقي نقوله الحقيقه لكن افضله دلوقتي يكون له ام بدال ما ابوه ميت وامه مسجونه .. سيبو فهد مع ميس
ومع اصرارها عماد وندي استسلموا يقنوعها لانها بتتكلم بالمنطق والعقل
ندي راحت تزور فهد وتطمن عليه
فهد : عمتو هو صح ميس دي مامتي ؟؟ مش جميله ؟؟
ندي الدموع لألئت في عنيها وبصت لميس اللي فعلا بتحاول تكون ام ومع رفض الاستئناف لجميله
ندي : فعلا حبيبي ميس هيا مامتك !!
فهد سابهم وجري وهيا بصت لميس : قسما بالله لو زعلتيه لاقتلك بإيديا دول
ميس : ده ابني .. من ساعة ما جميله دخلت البيت ده وانا بستني اليوم ده .. فهد ابني حتي لو مكنتش خلفته ..
وكبر فهد علي ايد ميس تقنعه انها امه وربته بكل الحقد والكره اللي جواها ..
وتوته توته خلصت حدوتنا وخلصت حكايه وليد وجميله او لسه مخلصتش بس الاكيد ان لسه هتبدأ حكايه فهد ..

انتظرونا مع #الجميلة في الجزء التاني
متابعينا....

وأخييييييرا خلصت روايتنا #الجميلة بجزءيها....

تعبنا كثير في جمعها وترتيبها وارسالها لكم...

ان شاء الله تكون وصلت لكم مرتبة...

وان شاء الله تكون عجبتكم القصة واستمتعتوا بقراءتها مثل ما استمتعنا نحن واندمجنا مع شخصياتها واحداثها....

شاركونا رأيكم ونقدكم حول القصة في البوت اسفل هذا المنشور
👇👇👇