قصص وروايات
4.64K subscribers
227 photos
6 files
452 links
#قصص_وروايات

تحتوي قناتنا على العديد من القصص المنوعه والروايات الشيقه نتمى ان تنال رضاكم💜

🔥مانحلل
حذف معرف القناه عند اخذ القصص🔥

💭تاريخ الانشاء
٥ نوفمبر ٢٠١٦

🌟بوت التواصل :-
@NovelsStoriesBot

🌟فهرس القناة:-
@Novels_Story
Download Telegram
انا و بس

ادهم،، انا مبحبش اتكلم عنهه عشان هي خلاص بقت بره حياتي و انت جوه قلبي و عقلي و روحي

مريم،، و انت جوزي و حبيبي و كل حاجه ليه في الدنيا

،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،

و في حديقه في فيلا فخمة تجلس فتاه رائعه الجمال ملامحها تبدو و كأن رسام قد رسمها و تفنن في اضهار جمالها ترتدي فستان قصير لونه زهري ،، تمتلك عيون خضراء ساحره و شعر اشقر ناعم تتدلى خصلاته على جبينها لتضفي سحر خاص على ملامح وجهها الجميل

تجلس في حديقة المنزل و دموعها تسيل بغزاره

ثم دخل عليها شاب وسيم عينيه يبدو عليها الغموض و ملامحه حاده بعض الشئ

زياد ،، انت بتعيطي ليه حصل حاجه

شيرين،، سيبني ارجوك لوحدي انا مش عايزه اشوف حد

زياد،، تاني يا شيرين حنرجع للموال ده تاني انت مبتزهقيش يا شيخه

شيرين ،، زياد انت مش عارف ادهم تعب فالمشروع ده اد ايه انا مش قادره اتخيل اني طاوعتك و عملت كده

زياد،، دلوقتي بقه ادهم هو الملاك و انا اللي غلطان نسيتي ان هو خدك مني نسيتي كل اللي عمله ابوه فأبويه،، نسيتي كل حاجه

شيرين،، مش ناسيه حاجه بس انا كل ما افتكر كان بيبصلي ازاي و هو فالمستشفى ،،،، انا مش قادره اسامح نفسي على اللي عملته ،، هو طول عمرو طيب معايا

زياد،، و انا ايه مش فاكره حاجه عني مش فاكره اللي حصلي يوم فرحك مش فاكره اي حاجه تخصني كل حاجه ادهم ادهم انا زهقت منك و منه و من نفسي خلاص بقه مش عايز اسمع سيرته فالبيت ده تاني

شيرين،، انت ليه اتغيرت كده يا زياد ،ادهم كان صاحبك

زياد ،، هو السبب هو اللي خلاني اعمل كده ،، هو و ابوه السبب فكل حاجه حصلت

شيرين،، و بنتي يا زياد انا عايزه اشوفه عشان خاطري

زياد،، و من امته بتوحشك و بتحبيهه اوي كده

شيرين،، انا طول عمري بحبهه بس لما كنت ابصلها افتكر ادهم و افتكر ان هو السبب في بعدنا عن بعض ، مكنتش عايزاها تكرهني بعدت عنها عشان مش عايزه احسسهة باللي جوايا
@novels_stories
زياد،، اقفلي الموضوع ده خالص انا دلوقت جوزك و انا الوحيد اللي انت لازم تفكري فيه مش سي ادهم و بنته

و تركها لتنفجر بنوبة بكاء اخرى و هي تتذكر كل ما حصل في الماضي

،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
مرت اسابيع و اماني في المنزل لا تتركه ابدا و لا تستطيع الحديث مع الناس حتى رن هاتفها و كانت صديقتها المقربه فقررت ان ترد على صديقتها هذه المره

مروة،، ازيك يا اماني عامله ايه

اماني،، الحمد الله ان ازيك

مروه ،، انا كويسه و مستنياكي يا اماني انا عارفه انت ايه كويس و مستحيل اصدق اللي انا شفته

اماني ،، انت بتتكلمي عن ايه

مروه،، مفيش داعي تخبي عليه انا بس عايزاكي تعرفي ان مفيش حد يستاهل تسيبي الكليه عشانه انت لازم ترجعي

اماني،، استني يا مروه و فهميني انت بتتكلمي عن ايه بالضبط

مروه،، هو انت مش عارفه عن موضوع صورتك انت و حسام اللي كانت متعلقه على سور الجامعه

اماني ،، انت بتقولي ايه صورتي انا ازاي مع حسام انا عمري مكان عندي صور معاه

مروه بخجل،، اصل،،،،، اصلها يعني

اماني،، اتكلمي فيه ايه !!!!!!!

مروه ،، بصراحه الصوره و انتو .... في السرير
#قصص_وروايات
#يـتـبـع
و اخيرا بعد طول انتضار ضهرو شيرين و زياد ،،، انا عارفه ان فيه حجات صدمتكو و اكيد شخصيه شيرين ليهه وجه تاني اكتشفناه النهارده
تفتكرو ايه اللي حيحصل لاماني و حسام ، و ايه رأيكو فمريم و ادهم !!!!
@NovelsStoriesBot
،، بكرا الناس كلهه حتحتفل بافتتاح المشروع نفسي اوي اشوفو و هو محروق دمه على تعبه السنين اللي فاتت

شيرين بتوتر،، زياد انت بتخوفني منك اوي ايه الحقد ده كله انت مكنتش كده

زياد ،، و انت ايه اللي مدايقك فكل ده ،، هو انت بتحبي ادهم وله ايه

شيرين،، ايه الكلام اللي انت بتقولو ده ،، انا عمري محبيت ادهم و انت عارف اني حبيتك انت و عايزاك انت بس كل الحكايه اني انا عارفه المشروع ده تعب فيه اد ايه وعشان كده اكيد مش حيسكت

زياد،، اعلى ما فخيله يركبه ،، انا عايز احرق قلبه زي ما حرق قلبي على ابويه و عليكي انت كمان ،، شيرين انا بعشقك بجنون بحبك و مش ممكن اسيبك لاي راجل تاني

شيرين ،، بخوف ،، و انا كمان بحبك

زياد اقترب منها و احتضنها ،، انت بتاعتي انا و ممنوع تفكري فحد غيري

شيرين بتوتر،، حاضر يا زياد حاضر
@novels_stories

في الصباح الباكر نهظت مريم مبكراً و اعدت اشهى اصناف الطعام و الذها لتقدمها للعروسين

فتحت اماني عينيها فوجدت نفسها في غرفة ليست غرفتها و ممددة على سرير غير سريرها ثم حركت عينيها لتجد حسام مازال نائما على الاريكة الصغيره و بعد برهة قصيرة سمعت صوت دقات على باب الغرفة و لم تعرف ماذا تفعل لكن حسام استيقظ و تحرك نحو الباب بنعاس

مريم ،، صباح الخير ،، انا اسفه صحيتكو من النوم افتكرتكو صاحيين

حسام،، لا ابدا مفيش مشكله صباح النور

مريم بخجل ،، انا جبتلكو الفطار

حسام،، يا خبر تعبتي نفسك ليه كنتي بعتيه مع تهاني

مريم،، يا سلام تعب ايه ده ،، انتو اللي تنين اخواتي

حسام،، ربنا يخليكي لينة دايما تاعبينك معانا ،، تناول حسام الطعام من يد مريم ووضعه على الطاوله الصغيره في الغرفه ... ترك الطعام و دخل الى الحمام ليستحم و في هذه الاثناء غيرت اماني ملابس النوم و جلست على السرير بتوتر

و بعد قليل خرج حسام من الحمام و جلس بقرب اماني

حسام ،، مريم جابت الفطار خلينة نفطر سوة

اماني،،،،،،،،،،،،

حسام ،، اماني الاكل ملوش دعوه بالخناق

اماني،، انا مليش نفس و مش عايزه اكل حاجه

حسام ،، بس انت مكلتيش من امبارح

اماني ،، مش عايزه اكل حاجه بقولك انت مبتسمعش

شعر حسام بالضيق من طريقة كلامه معها و اعاد الاكل كما هو و لم يتناول شيئا هو الاخر و سحب احدى كتبه و بدأ بالمذاكره ولكن بدون اي تركيز

نظرت له اماني بحنق فأبتعدت عنه و خرجت من الغرفة

مريم وهي تغمز بعينيها ،، صباحيه مباركه يا عروسه ايه النوم ده كله

اماني ،، الله يبارك فيكي

مريم،، امال حسام فين منزلش معاكي ليه

اماني ،، ها ،، اصله بيذاكر

مريم، عشان كده وشك مقلوب و زعلانه يا ستي بكرا اخر امتحان و يخلص و يفضالك يا جميل

اماني ،، اه ان شاء الله،، و انت مالك شكلك متدايقة
@novels_stories
مريم، لا ابدا اصل الشاي اللي بتعمله تهاني ده في طعم غريب اوي و قلتلهه ميت مره تغير النوع ده و هي ودن من طين و ودن من عجين

اماني،، عادي تلاقيهه نسيت

مريم،، اه صحيح هو انت مش كان عندك امتحان امبارح
اجلتي و له عملتي ايه

اماني ،، لا انا مدخلتش الامتحنات السنه دي اصلا

مريم،، ليه كده يا اماني تضيعي السنه عليكي و انت بتذاكري طول السنة

اماني،، معلش انا من هنا و رايح حذاكر في البيت و اروح على الامتحان بس

مريم،، ليه يعني انت مش عايزه تروحي الكليه

اماني، ايوا انا عايزه اذاكر في البيت و خلاص

مريم،، براحتك لو ده حريحك بس مش لازم تهملي فمذاكرتك

ضهرت رندا فجأه،، اخيرا الجمله دي اتقالت لحد غيري فالبيت ده

مريم،، الحق عليه اللي عاوزه مصلحتكو

رندا،، الحمد الله انا خلصت الامتحانات خلاص و ادعولي بقه مجموعي يبقى كويس

مريم،، متخافيش مش انا اللي ذاكرتلك يبقى كله تمام

رندا،، يا جامد انت يا واثق فنفسك ربنا يسمع منك

اماني،، انت حابة تدرسي ايه

رندا ،، نفسي ادخل كلية العلوم اصل دي الماده الوحيده اللي بحبهه

اماني،، ان شاء الله تدخليها ،، هي مريم راحت فين

رندا ،، راحت عشان تصحي اماني اصلها مش بتصحى بسهوله و خصوصاً لما يبقى ادهم مش موجود

اماني،، شكلهه متعلقه بيه اوي

رندا،، جدا جدا هو حنين اوي معاها و حسام كمان حنين اوي اخواتي اللي تنين طيبين بس حسام انت بقيتي تعرفيه اكتر مني خلاص
@novels_stories
نظرت لها اماني بنظره غير مفهومة ثم ابتسمت بتألم

سمعت رندا جرس الباب فضنت انه ادهم،، فتحت الباب لتجد امامها يارا

يارا،، ازيك يا رندا عامله ايه ؟؟؟ وحشتيني اوي
#يـتـبـع
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،

ها بقة عايزه رأيكو ادهم و مريم ،، جواز اماني و حسام و تفتكرو ايه اللي حيحصل بينهم؟؟؟؟؟
@NovelsStoriesBot
هم و خرجو الجميع ورائه الا اماني اللتي جلست تراقبه عن بعد و هو نائم حتى اقتربت منه

اماني،، حسام ،، اصحى

حسام فتح عينيه،،

اماني ،، بتوتر،، الاكل انت لازم تاكل

ازاح حسام بوجهه عنها

اماني اقتربت اكثر،، عشان خاطري

لم يستطيع مقاومتها اكثر و وجد نفسه يأكل الطعام من يدها و هو في غاية السعاده عندما شعر انها قد تكون لا تزال تحبه

حسام،، الحمد الله انا شبعت

اماني،، اوعى تسيب نفسك من غير اكل تاني

حسام،، بحنان،، حاضر

و تحرك حسام من السرير لكنها منعته
انت رايح فين

حسام ،، حنام على الكنبه

اماني ،، لا لا نام انت على السرير

حسام، لا انا حنام على الكنبه و انت ارتاحي على السرير

اماني،، خلاص انا قلت انك حتنام على السرير متناقشنيش

حسام ابتسم ابتسامة ضعيفة،، ماشي زي ما تحبي

و في غضون دقائق غط حسام في نوم عميق و كأنه لم ينم منذ سنوات و راقبته اماني طوال الليل و هي تشعر بالقلق عليه
@novels_stories
في الصباح الباكر اعدت اماني له الفطور و ايقظته ليتناول فطوره على السرير

حسام ،، متقلقيش انا بقيت كويس

اماني ،، مش قلقانة

حسام و قد حاول ان يتجاهل كلمتها،، اهو كده الواحد يحس انه متجوز فطار في السرير و دلع

اماني و قد شعرت انها تنجرف لحبه مره اخرى فوقفت بسرعه و قالت بحزم و عصبيه

حسام اهتمامي بيك ده عشان واجبي لاني مراتك و بس مش اكتر من كده و اوعى تفهم اني ممكن اسامحك فيوم على اللي عملته

حساو قد ترك الطعام قال بعصبية

مفيش فايده فيكي مش عايزه تفهمي انت مصممة تطلعيني واحد حيوان و واطي و انا حريحك و مش حتشوفي وشي

قفز من السرير بسرعه رغم تعبه و غير ملابسه و ذهب للشركة مع ادهم رغم انه اعترض و شعرت اماني بالذنب و الحيره و الخوف .........
@novels_stories
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
#يـتـبـع
يارب يكون البارت عجبكو توقعاتكو و رأيكو فاللي بيحصل
@NovelsStoriesBot
كانت فاكره ان هو اللي بيتحرش بيهه
ثم اطلق ضحكة مدوية ساخرة شريرة و خبيثة
.
.
.
.
.
.
.
.
@novels_stories
مرت احداث كثيرة بعد ان اعترف هاني و لكنها مرت و كأنها دقائق على اماني اللتي لم تستوعب كل ما يحدث جلست على الكرسي القريب و اغمضت عينيها و هي تتذكر ما حصل

تذكرت كيف انهال حسام بالضرب على هاني و لولا تدخل الشرطة كان سيكون في عداد الاموات ،، ثم تذكرت كيف تم القاء القبض على هاني و نادر و ذهابهم للشرطة لأدلاء شهادتهم و لكن كل هذا لا يهم

لم تكن تصدق ان حسام لم يعتدي عليها ،،، بل لا تزال مصدومة انها ضلمت حسام الى هذه الدرجة ،،،

قطع تفكيرها صوت حسام

حسام،، خلاص المحامي خلص كل حاجه و نقدر نمشي

نظرت اليه و الدموع في عينيها و ارادت ان تعتذر له بكل الطرق ،،، ارادت ان تشكو له كم كانت جريحة و خائفة ،، تمنت لو انها ترتمي في احضانه و تنسى كل ما حدث و لكن حسام لم يكن قادر على ذالك ،،، رغم انه كان يحلم باليوم اللذي يكتشف فيه الحقيقة الا انه شعر بالاختناق عندما تذكر طريقة معاملتها له و برودها معه و ضلمها اللذي جعله يشك في نفسه

ذهبو مع بعضهم ولكنهم لم يتكلمو ابدا في السيارة رغم ان اماني كانت معلقة نظرها على حسام و شعرت بالذنب الفضيع و لكن لم تجرأ ان تتحدث معه ،،،،،،،،،،،
@novels_stories
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
#يـتـبـع
طمنوني بقه ايه رأيكو فالبارب و اللي حصل ده كله و اخيرا انكشف مخطط هاني بس تفتكرو ايه اللي حيحصل ؟؟؟؟

@NovelsStoriesBot
ا ،، بس انت اللي الضاهر وحشك سي زفت

شيرين،، انت ليه بتحط ادهم فكل حاجه

زياد ،، لازم ادمره زي ما دمر ابويه انا حخلي يترمي فالسجن

شيرين ،، يعني ايه ،، انت بتقول ايه انت ناسي انه ابو بنتي و بعدين احنا متفقناش على كده انا اذيت ادهم بما فيه الكفايه

زياد،، تقدم نحوها و هو يمسك بذراعها بقوة محذراً ،،، انا قولتلك قبل كده انت بتاعتي انا و بس ادهم ده تنسي خالص و بكرا تشوفي حعمل فيه ايه

شيرين بألم،، اااه وجعتني يا زياد حرام عليك ،، انا مكنتش عايزه اسرق المشروع بتاعه و عملت كده علشانك ده انت كنت حتقتله و برضو شهدت معاك ليه بتعمل فيه كده انا حبيتك

زياد،، ادهم ده طول عمرو احسن مني فكل حاجه و لازم ابقى انا الاحسن منه من هنا ورايح ،، كان لازم اخد كل حاجه بيته و مراته و شغله كل حاجه

شيرين ،، يعني انت اتجوزتني عشان تأذي ادهم و بس
@novels_stories
زياد اقترب منها بوحشيه ،، انا بحبك و لو منسيتيش اللي اسمه ادهم انا حقتلك و اقتله فاهمة يا حبيبتي

شيرين بدموع،، انا اللي عملت كده فنفسي استاهل كل ده

زياد اقترب منها اكثر و هو يلامس جسدها بقوة،، انت حبيبتي انا مش حتفكري غير فيه انا ،،،، انا وبس
@novels_stories
#يـتـبـع
،،،،،،،،،،،

قولولي رأيكو فالبارت هنا
@NovelsStoriesBot
بخجل شديد،، انا عايزه انام يا حسام انا تعبانة

حسام،، و ماله انا ممكن اخففك خالص

اماني،، لا انا مش عايزاك تخففني انا حنام

حسام،بشقاوة، ، ماشي حسيبك الليله دي بس من بكرا حيبقى كلام تاني

اماني ،، انت رايح فين

حسام ،، حنام على سريري

اماني،، خلاص يبقى اللي حنام على الكنبه

حسام بخبث،، انت خايفة مني و له ايه انا مش حعمل حاجه متخافيش
@novels_stories
نظرت له اماني بشك،

حسام اقترب منها و حاوطها بذراعه ،، انا بس عايزك تنامي فحضني الليله

و فعلا رغم شعور اماني بالخجل و لكنها نامت تلك الليله و هي تشعر بالامان و السعاده و الرضا بين احضان حسام
@novels_stories
#يـتـبـع
يا شيخه ارحميني انا جوزك يا عبيطه
اماني : انا اسفه يا حسام
حسام بضيق: خلاص مفيش مشكله
اماني دخلت الحمام لتستحم بالماء لبارد لعلها تفهم سبب خوفها و خجلها من حسام ... اما هو فجلس في البلكونه بضيق و ملل حتى سمعها تخرج من الحمام
@novels_stories
دخل الغرفه ليجدها تلف نفسها بمنشفه بيضاء قصيره تضهر من جسدها اكثر ما تغطي و شعرها المبلل منسدل على كتفها تبدو في غايه الجمال و الانوثه
لم يستطيع ان يبعد نضره عنها و لو لثانيه رغم خجلها الواضح جدا عليها فهي لم تكن تعلم انه مازال في الغرفه
جذبها اليه و قال : انت ازاي كده ... ايه الجمال ده حرام عليكي بقه ارحميني
اقترب منها شيئا فشيئا ليدخل معها احلى مراحل العشق الحلال ..................
@novels_stories
#يـتـبـع
#قصص_وروايات

#الكتاب_الغامض 🖌

الطلب الثاني
@novels_stories
عندما حل المساء أخذت كتبي جميعها ورميتها في القمامة الا ذلك الكتاب فقد أخذته ووضعته عندي في الغرفة ، وبعدها عدت فورًا إلى القبو لأتأكد بأنني تخلصت من جميع الكتب المتعلقة بالجن ، فتحت الصدوق وكانت المفاجأة! جميع الكتب التي تخلصت منها موجودة في الصندوق!


كيف عادت أنا متأكد بانني رميتها قبل قليل من أعادها ومن الذي يعلم بسري هل هو الخادم؟! لا مستحيل لو كان يعلم لكان أخبر عمي وكيف سيستطيع إعادتها بهذه السرعة .. اذًا من هل يعقل بأنهم هم! هل هذا تحذير منهم؟!

لكن لحظة ألست أنا من كان يرغب بالاتصال بهم والتحدث معهم لما أنا خائف الآن؟! حسنًا سأكمل الكتاب وسأرى النتيجة مع أنني لا أظن بأنها ستكون سيئة

فجأة بينما كنت أفكر وأتحدث مع نفسي ظهرت تلك الفتاة مجددًا لكنها كانت واقفة هذه المرة بعيدًا في الزاوية، لم أستطع أن أرى ملامحها جيدًا لأن شعرها الكثيف كان يغطي وجهها ووقفتها كانت الغريبة كانت كافية لتبث الرعب في قلبي، قالت لي بنبرة مخيفة:
"بالتأكيد النتيجة لن تكون سيئة ما عليك سوى إكمال الطقوس"

ثم ضحكت ضحكة مخيفة وبصوت عالي واختفت مجددًا ،  خرجت من مسرعًا لأعود إلى غرفتي فإذا بي أسمع صوت صراخ صادر من المنزل كان صوت الخادم! ركضت بسرعة نحوه فوجدت المطبخ يحترق
ركضنا معًا حتى خرجنا من المنزل ولحسن الحظ كان هاتفي معي فاتصلت فورًا على المطافي ولم يمضي وقت طويل حتى وصلوا مع الشرطة والاسعاف
@novels_stories
حاولت الشرطة معرفة سبب الحريق فأجابهم الخادم "لا أعلم لقد كنت متوجهًا إلى المطبخ لأتناول وجبة خفيفة وما إن وضعت قدمي في الداخل حتى احترق المطبخ! فجأة احترق لا أعلم ما السبب بالضبط"

وبعد ساعتين انتهى الموضوع وعدنا للمنزل مجددًا والحمدلله الحريق كان صغير ، الخادم لا يعلم سبب الحريق لكنني متأكد بأنني أنا السبب أعتقد بأنه أيضًا تحذير لي
@novels_stories
توجهت إلى غرفتي وأنا قلق أصبحت خائف من المستقبل وما يحمله لي ، وضعت رأسي على السرير ونمت فورًا لأنني كنت مرهق، لكن لم تمضي دقائق حتى استيقظت على اهتزاز السرير ، كان يهتز بقوة بالإضافة إلى أنني كنت أسمع تلك الأصوات الغريبة صوت ضحك الأطفال وصوت صراخ امرأة لا أعلم من أين صادر

لكن بعد دقيقتين اختفى كل شيء وعادت الغرفة إلى طبيعتها وكأنه لم يحدث شيء! وضعت رأسي مجددًا لأنام وهذه المرة لم يحدث شيء ، استيقظت في الصباح الباكر وعدت مجددًا إلى القبو وأنا أحمل الكتاب في يدي ، كانت الساعة السادسة والنصف صباحًا
فتحت الكتاب لأتم ثاني طقس لكنني تفاجأت من المطلوب لا بل شعرت بالقرف منه ، كان مكتوب أنه يجب علي أن لا أستحم لمدة اسبوعين ولا أحلق شعري ولا أقص أظافري وأهم شيء أنه يجب علي أن لا أقابل أي شخص خلال تلك المدة!
@novels_stories
عدت إلى المنزل مجددًا واستحممت وقصصت أظافري وحلقت لحيتي وشعري ، فعلت كل هذه الأمور لأنني لن أستطيع فعلها لمدة اسبوعان ، ثم ذهبت للخادم وطلبت منه أن لا يتواصل معي لمدة لاسبوعين ولا يجلب لي الطعام أو أي شي ، في البداية استغرب من طلبي لكن بعدها تقبل الموضوع

جهزت كل احتياطاتي ووضعت لي بعض المعلبات والماء في الغرفة وأقفلت على نفسي ، طبعًا غرفتي كانت تحتوي على حمام لذلك كانت هي المكان الأنسب لأحبس فيها
@novels_stories
مر اسبوعين كنت أعاني فيهما لا أستطيع التواصل مع أحد ولا أستطيع الخروج من غرفتي بالإضافة إلى الأصوات والأمور الغريبة التي كانت تحدث لي ، كان هذان الاسبوعان بمثابة الجحيم بالنسبة لي لكن الحمدلله انني انتهيت منهما ومرا بسلام

@novels_stories
#يـتـبـع
#قصص_وروايات

#الحب_للجميلات_فقط 🖌

كارثه
@novels_stories
فتحت الكتاب المشؤوم مرة أخرى وتفاجأت من الطلب ، يجب علي أن لا أستحم أبدًا أو أحلق شعري ، ماذا هل يمزح معي! لست قذرًا لتلك الدرجة يكفي أنني تحملت الأمر لمدة اسبوعين

لم أستطع احتمال الأمر أكثر فذهبت للحمام لأستحم وتجاهلت كل التحذيرات التي رأيتها سابقًا، مجرد أنني خلعت قميصي سمعت أصوات غريبة وعالية ، خرجت من الحمام لأطل على غرفتي وأرى ماذا يجري وهنا كانت الصدمة !

جميع الأثاث محطم والغرفة في حالة فوضى، تمالكت شجاعتي وعدت للحمام مجددًا ولا يهمني ماذا سيحدث لقد اكتفيت ، استحممت وحلقت شعري ولحيتي وقصصت أظافري

وبعدما انتهيت من كل شيء خرجت من الغرفة ولكن ماذا يجري ! جميع الأثاث الذي في المنزل قد تحطم ، بدأت أجري في المنزل كالمجنون ثم خرجت وتوجهت إلي الحديقة ورأيت الخادم جالس هناك على الأرض وهو يرتجف شعرت بأنه سيموت من الخوف

اقتربت منه وأمسكت بيده لأهدئه قليلًا ، مجرد أنني مسكت يده حضنني فورًا وبدأ يبكي ، هذه أول مرة أراه بهذه الحالة منذ أن بدأ يخدمني ، بدأت أمسح على رأسه لأخفف عنه لا أستطيع لومه فهو في النهاية فتى صغير لم يتجاوز الخامسة عشر من عمره
انتظرت حتى هدأ قليلًا ثم سألته عن الذي جرى فأجابني وهو خائف:
"لا أعلم مالذي جرى صدقني أنا لم أحطم أي شي ، بعدما انتهيت من التنظيف جلست في غرفة الجلوس لأرتاح قليلًا لكن فجأة الأغراض بدأت تطير وتسقط على الأرض و تتحطم بالإضافة إلى بعض الأشياء التي رأيتها تتحطم وهي في مكانها وأيضًا .. نعم لقد كنت أسمع أصوات صراخ لقد كان الصوت مخيف جدًا ولا أعلم من أين كان يصدر"
@novels_stories
أجبته وأنا مبتسم بينما كنت خائف:
"لا تقلق أعدك بأنها ستكون آخر مرة ترى وتسمع فيها هذه الأشياء"

السلام عليكم ، لأعرفكم على نفسي أنا خادم كنت أعمل في منزل السيد محمد ، اسمي سلطان عمري خمسة عشر عامًا ..

منزل سيدي كان مخيف جدًا ، في البداية قتلت عائلته في ضروف غامضة لم تستطع الشرطة اكتشافها فأغلق ملف القضية وهنا كانت بداية عملي في المنزل بأمر من عمه مع أنني كنت متردد ولم أرغب بالعمل هناك ، منذ بداية عملي يوميًا كنت أسمع أصوات غريبة لكنني كنت أتجاهلها ولم أخبر سيدي كي لا أثير قلقه

................................................................
لكن أكثر ما كان يثير قلقي هو سيدي بحد ذاته دائمًا ما كان يجلس في القبو من استيقاظه من النوم حتى ينام ، وفي أحد الأيام طلب مني طلب غريب ، قال لي بأنه يجب علي أن لا أقترب من غرفته لمدة اسبوعين! إنها فترة طويلة لكنني اعتقدت أنه طلب ذلك لأنه غير اجتماعي لذلك تقبلت الأمر

@novels_stories
لكن الكارثة كانت بعد انقضاء الاسبوعين ، فجأة أثاث المنزل بدأ يتحطم وبدأت أسمع أصوات غريبة ومخيفة بينما كنت في غرفة الجلوس ، خرجت من المنزل فورًا وتوجهت إلى الحديقة وجلست هناك ، لم أكن أستطع أن أتحرك بسبب الخوف والمشهد المخيف الذي رأيته

وبعد مرور وقت قصير خرج سيدي من المنزل وكان يبدو عليه بأنه خائف جدًا ، توجه نحوي فورًا فقفزت في حضنه وبدأت أبكي ، فعلت ذلك بشكل لا شعوري مع أنني كنت دائمًا أخاف من سيدي بسبب نظراته لي

لكنه فاجأني حيث أنه بدأ يمسح على رأسي ويحاول أن يهدئني ويزيل الخوف مني، علمت بأنه هو أيضًا كان خائف فقد كان يتنفس بشكل سريع لدرجة أنني كنت أسمع صوت نفسه بالإضافة إلى أنه كان يرتجف من الخوف

تمالكت نفسي وهدأت قليلًا وبعدها سألني عن الذي حدث وأخبرته بكل شيء ، أجابني وهو مبتسم وملامح الخوف لا تزال على وجهه :
"لا تقلق أعدك بأنها ستكون آخر مرة ترى وتسمع فيها هذه الأشياء"
بالفعل تلك كانت آخر مرة، بعدما انتهى سيدي من جملته حدث ما كنت لا أتوقعه ولم يخطر على بالي أبدًا! فجأءة بدأ سيدي يصرخ ويتألم بينما هو يضع يده على قلبه ، توترت لم أعلم ماذا أفعل شعرت بأن أمر أسوء من هذا سيحدث قريبًا وبالفعل قد حدث..

لقد سقط سيدي ميتًا! سيدي مات أمامي ولم أستطع أن أفعل له أي شيء ، لقد بدأت أبكي بشكل هستيري بالرغم من أنها كانت فترة قصيرة الا أنني تعلقت به والآن هو ميت أمامي!
@novels_stories
#يـتـبـع
خدمة ،يعطيكن العافية

بعد ليلة متعبة رجع اياد على بيتو و شاف امو سهرانة

و ناطرتو ،خبرا كل شي صار معو بالتفصيل

ام اياد:يييي على اولاد الحرام ،الله لا يوفقن ،كيف البنت هلأ؟

اياد:ما بعرف تركتا بالمشفى بس فهمت من الممرضة انو رح تصير منيحة
@novels_stories
ام اياد:يا لطيف على هالسمعات بس ،لحمدلله انك شاب ما بنت

اياد:ما عم اقدر اتخيل امي انو في ناس بهالقذارة لك البنت صغيرة طالبة مدرسة يمكن عمرا 17 سنة

ام اياد:الله يصبر قلب اهلا و يعينن على هالمصيبة ،قوم ارتاح و نام

اياد:اي ولله يا امي فارط من تعبي و نعسسي و بكرا عندي دوام عملي

مر يومين على الحادثة ،ما حدا تواصل من البوليس مع اياد مع انو القصة ما راحت من بالو ابدا ،لتالت يوم هو و راجع من الجامعة التقى بالبوليس واقفين على باب بيتو عم يحكو مع امو و الجيران بالحارة متجمعين حولين

اياد:خير انشالله

_حضرتك اياد الخياط

اياد:ايه انا هو

_تفضل معنا

اياد:كرمال شو؟

_بتعرف بالفرع

ام اياد:ليش شو عامل ابني ؟

اياد:امي ما تخافي ...يمكن كرمال هديك القصة ...خدي كتبي و انشالله ما بطول
#قصص_وروايات
طلع بالسيارة معن و هو عم يطلع على امو ،كانت عم تمسح دموعا و اياد عم يبتسم ليطمن قلبا ،ما كان عارف اني رايح و ما بقا راجع ،ما كان عارف انو هاللحظة هي اخر اللحظات بحريتو هو و عم يشم هوا نظيف و عم يشوف طرقات و شوارع و سما و شمس و بحر ....
@novels_stories
#يـتـبـع