دیدگاههای ژرف اندیشی
16 subscribers
14 photos
8 videos
7 links
دیدگاهها و نظرات وکیل عبدالعظیم برومندیان(سرکوب) پیرامون مسائل مختلف، صنفی و سیاسی واجتماعی وحقوقی
Download Telegram
باز تعریف ساختار یعنی چی؟

تجدید ساختار را می دانم:
reconstruction

اما بازتعریف ساختار را نمی دانم.
این ادبیات مهمل را چه جوری تو ذهن خودشان راه می‌دهند؟!

عزیزم شما حرف نزن!

عیسی امینی تازگی گفته است نمی گذاریم کانون وکلا به قبل ۱۳۳۰ برگردد. عیسی امینی گفته است کانون وکلا یک نهاد مدنی است.

من نمی فهمم یا عیسی امینی نمی داند چه می گوید؟

کسالت آور است که یک دکتر حقوق خصوصی که هیچ تالیفی ندارد و هیچ دکترینی هم در حقوق خصوصی تاکنون نداشته است، از مفاهیم حقوق اساس و حقوق عمومی سخن بگوید.

مهربان امینی شما در کوچکترین تصمیمات کانونی خودت به آیین نامه قانون استقلال کانون وکلای دادگستری استناد می کنی. در این وضع سخن از نهاد مدنی و ایستادگی برابر قانونگذاری و بازتعریف ساختار واژگان نابجایی هست که شما بکار می بری و اذهان عمومی را مشوش می فرمایی.

کار ما را ببین که رییس مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضاییه یک دکتر در حقوق عمومی است و رییس کانون وکلای دادگستری مرکز متخصص تلف مبیع قبل از قبض است.
درد این است
درد این است
Forwarded from خرمگس
فرهاد قنبری
تلویزیون ملی و دغدغه فرهنگ!

ترانهٔ پرحاشیهٔ ساسی مانکن این روزها بهانهٔ خوبی برای تلویزیون و مدیران و مجریان شبکه‌های مختلف این رسانه شده‌است، که تا آنجایی که می‌توانند به فضای مجازی و تغییر ذائقهٔ مخاطبان و خطراتی که در شبکه‌های اجتماعی پیش روی نوجوانان قرار دارد حمله کرده و از این طریق سعی در خرید اعتبار و اعتماد برای خود داشته باشند.

اما به دور از جنجال‌های رسانه‌ای، واقعاً صدا و سیما چقدر در ابراز نگرانی از تقلیل سطح سلیقهٔ فرهنگی و هنری جامعه محق است و می‌تواند خود را در موضع وکیل مدافع هنر و فرهنگ بنشاند؟

به برنامه‌های تلویزیون ملی‌مان نگاه کنیم.. انگار این دستگاه عریض و طویل و تمام شبکه‌های آن تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا با سرگرم کردن مخاطب با برنامه‌هایی مبتذل و بی‌محتوا، او را در دنیایی از حسادت‌ها و رقابت‌های کودکانه و اوهام رها سازند. صدا و سیما اگر آمار هفتگی بگیریم بیش از ۲۴ ساعت برنامه فقط حول لیگ فوتبال ایران و حواشی آن برنامه پخش می‌کند، برنامه‌هایی که در آن یا عده‌ای گنده‌لات با رگ گردن باد کرده در حال فحاشی به یکدیگرند یا عده‌ای به دنبال جویدن خرخرهٔ طرفدار رنگ دیگر و داور و مدیر و مجری و گزارشگر و امثالهم هستند. در این تلویزیون احاطه شده توسط فوتبال و والیبال و بسکتبال و مجریان لوس و دورهمی‌های حال‌به‌همزن و سریال‌های آبکی و تحلیل‌های تخیلی از جهان و اخبار عجیب و غریب، کجا پنج دقیقه برای اندیشمند و متفکر و فیلسوف و هنرمند واقعی وقت گذاشته شد که حالا مدیر آن از شبکه‌های اجتماعی طلب‌کار است و از تقلیل سطح سلیقهٔ فرهنگی نوجوانان ابراز نگرانی می‌کند؟ در این رسانهٔ احاطه شده توسط تبلیغ قابلمه و شامپو و قلمچی و مای بی بی، کجا یک دقیقه برای فردوسی و سعدی و سهروردی و مولوی و... وقت گذاشته شده‌است که حالا مدیر شبکهٔ این تلویزیون انتظار دارد مخاطب جوان و نوجوانش فرق بین هنر و غیرهنر را بفهمد؟ (و آیا اصلاً خود همین مدیر فرق بین هنر و ابتذال را می‌فهمد؟).
در این رسانه که سال‌های سال است به صورت مستقیم با پول مردم اداره می‌شود، کجا یک دقیقه برای اساتید جامعه‌شناسی و هنر و اندیشه و اهالی فرهنگ و در یک کلام برای کسانی که حرف حسابی بزنند، وقت داده شد که حالا از نزول سلیقهٔ فرهنگی جامعه ابراز نگرانی می‌کند؟
در این رسانه با ده‌ها هزار کارمند و حقوق‌بگیر که شبکه‌های خبریش قدرت رقابت با یک کانال تلگرامی با چند خبرنگار دست چهارم را هم نداشت و امروز هم به چند شبکهٔ تلویزیونی ماهواره‌ای با سی چهل کارمند قافیه را باخته است، چگونه می‌تواند نگران از دست رفتن سرمایهٔ فرهنگی و هنری جامعه باشد؟
در این رسانه که تنها خبرش از شجریان «خبر فوتش بود» و هنوز یک ساز موسیقی از آن نمایش داده نشده‌است، چگونه می‌تواند نگران رشد موسیقی چارواداری در شبکه‌های دیگر باشد؟

امروز اگر نوجوان و جوان ایرانی به چنین سینما و موسیقی و هنری روی آورده یکی از عوامل اصلی آن خود رسانهٔ ملی است و مدیران آن باید به جای طلب‌کار بودن از دیگران پاسخگوی افکار عمومی باشند..
@kharmagaas
🖋حسین کمالی:

🔴 لازم نیست انتخابات انجام شود، هزینه انتخابات را خرج فرودستان کنید



🗣حسین کمالی از چهره های اصلاح طلب:

🔹بهتر است اصولگرایان در مورد ردصلاحیت اصلاح‌طلبان زحمت نکشند و خود را درگیر این موضوع نکنند؛ چراکه در آینده معلوم می‌شود سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان پابرجاست یا نه!

🔹اصلا مردم پای صندوق می آیند یا خیر شما خودتان جمع شوید و فردی که مورد وثوق‌تان است را به عنوان ریاست‌جمهوری منصوب کنید؛ بدون اینکه رای‌گیری انجام شود. در نهایت هزینه انتخابات هم خرج طبقات ضعیف و فرودست جامعه شود.


🔳متن کامل را در👈سایت دیده بان ایران بخوانید


🆔 @didebaniran
دیده بان ایران
🖋حسین کمالی: 🔴 لازم نیست انتخابات انجام شود، هزینه انتخابات را خرج فرودستان کنید 🗣حسین کمالی از چهره های اصلاح طلب: 🔹بهتر است اصولگرایان در مورد ردصلاحیت اصلاح‌طلبان زحمت نکشند و خود را درگیر این موضوع نکنند؛ چراکه در آینده معلوم می‌شود سرمایه اجتماعی…
ما در ایران چیزی به اسم دموکراسی نداریم چون احزاب مستقل نداریم چند نفر از طرف نهاد وابسته به حاکمیت انتخاب می شوند و به مردم می گویند یکی از این چند نفر را انتخاب کنید، مجلس هم به همین صورت، در صورتی که یکی از مظاهر دموکراسی فعالیت سیاسی احزاب مستقل است.

@insightfulviews
نوروز آغازی است برای نو شدن، تا انسان دوباره متولد شود.نغمه نوروز نوید بخش طراوت درون است ، پیشاهنگ بهار شروع دوباره است برای گرمی قلب هایمان.
فرا رسیدن نوروز جمشیدی و آغاز فصل بهار را خدمت هموندان و همکاران گرامی شادباش می گویم و سالی توام با تندرستی، شادکامی ،بهروزی آرزومندم .

عبدالعظیم برومندیان (سرکوب)

@insightfulviews
Forwarded from خبرفوری (مدیر مسئول)
🔺با اعلام ‏دیوان عدالت اداری ؛سند برگ سبز پلیس که هنگام ‎ تعویض پلاک صادر می‌شود، برای اثبات ‎مالکیت خودرو کفایت می‌کند. بنابراین لازم نیست برای تغییر مالکیت به دفاتر ثبت استاد مراجعه کنید


@khabarfouri
محسن زنگنه عضو کمیسیون ویژه جهش تولید؛
به زودی طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب‌وکار تصویب خواهد شد/ ۷۰ درصد نمره آخرین نفر یک درصد جمعیت بالاترین در آزمون وکالت ملاک قبولی است

فارس: عضو کمیسیون ویژه جهش تولید در خصوص تصمیم این طرح در خصوص وکالت و سردفتری تشریح کرد: آنچه در حال حاضر در متن پیشنهادی آمده است اینگونه تعیین کرده که در آزمون وکالت و سردفتری کسانی که ۷۰ درصد نمره آخرین نفر یک درصد جمعیت بالاترین را در آزمون کسب کنند کانون‌ها مکلف به اعطای مجوز به آن‌ها هستند. یعنی ما یک درصد برتر در آزمون داریم، حالا ممکن است این یک درصد برتر از ۱۰۰ نمره ۱۰۰ بگیرند و یا ممکن است نمره پنجاه بگیرند لکن کسانی که ۷۰ درصد کسانی که نمره آخرین فرد آن یک درصد را گرفته‌اند، پذیرفته می‌شوند. حالا ممکن است همه کسانی که در آزمون شرکت کرده‌اند آن ۷۰ درصد نمره را کسب کنند و ممکن است تنها ۱۰ نفر به آن نصاب برسند.
وی افزود: این راه حل عملا جلوی انتقاداتی که افراد مخالف طرح مطرح می‌کنند که این قانون افراد کم سواد را وکیل می‌کند، می‌گیرد و کیفیت وکالت حفظ خواهد شد و ...

https://www.farsnews.ir/news/14000116000279/

@rahahoquqi
بازداشت غیر قانونی اشخاص


برابر قانون آیین دادرسی کیفری کلانتری ها و ضابطین قضایی حداکثر ٢٤ ساعت می توانند متهم را در بازداشتگاه تحت نظر نگه دارند، در طول این ٢٤ ساعت باید متهم را به مرجع قضایی معرفی نمایند.

بازداشت غیرقانونی جرم است و برابر ماده ۵۸۳ قانون مجازات اسلامی مجازات و حبس برای مرتکب درپی دارد.

همچنین شخص بازداشت شده می تواند در مرجع قضایی دادخواست جبران خسارت (خسارت مادی و معنوی، مانند: الزام به عذر خواهی و درج حکم در جراید و....) را بدهد.

عبدالعظیم برومندیان (سرکوب)

@insightfulviews
Forwarded from خبرفوری (مدیر مسئول)
🔺️واکسیناسیون در ایران پولی می‌شود؟

🔹سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در واکنش به زمزمه‌هایی پیرامون پولی شدن واکسیناسیون کرونا: همه مردم تا پایان سال رایگان واکسینه خواهند شد، اگر فردی می خواهد زودتر از موعد مقرر که در سند ملی واکسیناسیون درج شده واکسن دریافت کند باید هزینه آن را بپردازد


@khabarfouri
Forwarded from Jalleh.Ghaffari༻
جناب دکترصدری خانلو
وکیل ارجمند دادگستری
ضمن سلام وعرض ادب
باعنایت به ماده ۲۰لایحه استقلال کانون وکلا که مجازاتی بسیارکم را برای توهین کنندگان به وکلا درنظرگرفته واینکه حضرتعالی سالها درعرصه انتظامی کانون وکلا مشغول به خدمات ارزنده وشایسته بودید درمورد ماده ۲۰که به روزرسانی نشده است وجایش درآیین نامه خالی است وبند۱۱ازماده ۱۲۲ایین نامه جدید استقلال مصوب ۱۴۰۰اینکه ضمانت عدم تمدید پروانه تخلف انتظامی است شماکه سالهای مدیدی دربخشهای مختلفی ازارکان انتظامی ازجمله دادگاه تشریف داشته اید آیا درعدم تمدید چرافرض برسونیت وکیل نهاده شده است تخلفات انتظامی سونیت مفروض نیست لطفا
این مورد وماده ۲۰ لایحه استقلال ۱۳۳۳رادرمتن خودلحاظ بنمایید
@Alisadrikhanloo
با سلام و سپاس از عنایت جنابعالی
همانطور که مستحضرید تشدید مجازات یا اصلاح ماده ۲٠ لایحه استقلال نیاز به قانونگذاری است و در ایین نامه ممکن نیست.
اما اینکه چرا عدم تمدید پروانه را تخلف انگاری کرده اند، فلسفه ان برایم نامعلوم است. ولی در زمان عدم تمدید، وکالت کردن تخلف محسوب می شود.
نکته اخر اینکه در احراز تخلف، برخلاف احراز جرایم، اثبات سو نیت لازم نیست و صرف ارتکاب تخلف و احراز ان مستوجب تعقیب انتظامی است
Forwarded from Deleted Account
جناب خانلو، تمدید پروانه ممر درآمد دولت است چون پول تمدید در خزانه می رود و هم اینکه با تمدید پروانه دست دولت برای وصول مالیات از وکیل بینوا باز میشود
Forwarded from Deleted Account
برای دولت فرقی نمی کند وکیل درآمد دارد یا ندارد فقیر است یا غنی مهم این است که با تمدید پروانه پولی وارد خزانه میشود
Forwarded from 🔵 وکلاپرس
🌐 رییس کانون وکلای خراسان: طرح تسهیل صدور مجوز کسب و کار با فلسفه تشکیل عدلیه در تعارض است

✍️ دکتر مجتبی زاهدیان؛ رییس کانون وکلای خراسان

🔹 با یک نگاه دقیق تر طرح تسهیل با فلسفه تشکیل عدلیه نیز در تعارض است. هدف از تشکیل عدلیه جلوگیری از روی آوردن مردم به انتقام های شخصی و مراجعه آنها برای احقاق حقوق و رفع تعدیات به یک مرجع عادل و متخصص می باشد.

🔹 در طرح مزبور جدا از اینکه صلاحیت قوه قضائیه در تشخیص تعداد وکلای مورد نیاز در هر حوزه قضائی مورد خدشه قرار گرفته است، بدون تردید نگاه کاسب مآبانه به وکالت به بال دیگر فرشته عدالت یعنی قضاوت نیز تسری یافته و اعتماد مردم را به دستگاه قضایی نیز متزلزل نموده و نهایتا فلسفه تشکیل عدلیه مورد غفلت قرار می گیرد.

🔹 از همه مهمتر ماده مورد نظر در طرح موصوف به عنوان یکی از فروعات طرح بر خلاف اصل و فلسفه قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی است و بدیهی است در صورتی که فرع بر خلاف مقتضای ذات اصل باشد، مجموعه و كل قانون خدشه دار می گردد.

🔹 زمینه های کارچاق کنی و تخلفات گسترده را فراهم کرده و نهایتا منجر به ازدياد پرونده در دستگاه قضایی و کانون های وکلا شده و با توجه به محدودیت های فراوان سخت افزاری و نرم افزاری در مجموعه های مزبور، اتخاذ تصمیم و صدور آراء با دقت و سرعت انجام نگردیده و لذا حقوق مردم مورد تضییع و تفريط قرار می گیرد.

🔹 و این امر نهايتا سلب اعتماد مردم و سرمایه گذاران داخلی و خارجی را به دستگاه عدلیه و نهاد وكالت و حاکمیت رقم خواهد زد که خود موجب فرار سرمایه و لطمه به اقتصاد و تولید کشور می باشد.

📌 متن کامل یادداشت:
https://vokalapress.ir/?p=16328

🔗 وکلاپرس @vokalapress
▫️وبسایت▫️اینستاگرام▫️فیس بوک▫️توییتر

🔚
Forwarded from پیام اقتصاد
آماده موج جدید گرانی باشید/لایحه حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی به مجلس رسید

🔷دولت برای برنامه حذف ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی کالاهای اساسی و برنامه جبرانی معیشت اقشار، لایحه ۲۷ هزار میلیارد تومانی به مجلس ارائه کرد.

🔷در ماده ۲ لایحه آمده: به دولت اجازه داده می‌شود در صورت تغییر نرخ ارز نهاده‌های دامی و کالاهای اساسی از محل درآمدهای حاصل از آن، تا مبلغ ۲۷ هزار میلیارد تومان به حساب سازمان هدفمندسازی واریز و این مبلغ را تا پایان سال صرف پرداخت یارانه به افراد مشمول کند/ فارس

پیام اقتصاد

@payame_eghtesad