Inner consciousness
1.12K subscribers
25 photos
23 videos
11 files
4 links
شاید که عشق، شکل جهان را عوض کند






☀️


ناشناس ميتوني با من گفتگو كني:

https://telegram.me/BiChatBot?start=sc-907619-SllpJcs
Download Telegram
Forwarded from گیسوی شعر
از آدما باید فرار کرد ...
@hamonrye

چه شادمان است آن سنگ کوچک
که تنها در جاده گشت میزند
بی اعتنا به روزگار و اضطرار ها
هرگز نمیترسد
با پوشش عناصر خاکی
جهان گذرا بر تن
و مستقل چون خورشید
به یاری دیگران یا به تنهایی
می درخشد
تن دادن به تقدیر محض
به سادگی

امیلی دیکنسون
@hamonrye

حرف نزدن دلهره ای بود و حرف زدن و درست فهمیده نشدن دلهره ای دیگر...

رومن رولان
@hamonrye

لعنت به شما،که جز عشق جنون آسا
هرچیز این جهان شما جنون آساست!

احمد شاملو
@hamonrye

امشب سخت غمگین است
(او با من نیست)
غمبارترین ترانه‌ها را می‌سرایم امشب.
شبِ پر ستاره
آبی‌های تیره‌ی لرزان
اخترِ دور دست
باد شبانه پیچان است
میان آسمان و آواز
غمبارترین ترانه‌ها را می‌سرایم امشب
دوستش دارم و او
گاهی دوستم دارد
به شبی چون امشب
در آغوشم آرام بود.
و زیر این آسمان بی‌پایان
بوسیدنش کماکان بود.

دوستم دارد و من
گاهی دوستش دارم
چگونه می‌شود چشمان درشت
خیره‌اش را دوست نداشت.
غمبارترین ترانه‌ها را من امشب...
که ندانم که ندارم‌اش
بی‌پایانِ شب را بی‌‌او بس‌پایان‌تر
می‌بینم و
کلمه‌ها چون شبنم
بر برگ‌ها می‌نشیند.
حال که عشقم را حفاظ نبودم
به ستاره‌های شب اندیشه کنم.
پذیرفتنی نیست نداشتن‌اش
نگاهم جست‌و‌جویش می‌کند
دلم نیز
و او با من نیست.

همان شبی که برگ‌ها را می‌لرزاند
ما نیز دیگر به همان شکل نیستیم.
دیگر دوستش ندارم
و شاید دوستش دارم
عشق چنین کوتاه و
آنچه بی‌کرانه است
فراموشی است.

او را در آغوش می‌گرفتم
روحم نبودش را تن می‌زند.

پابلو نرودا
@hamonrye

توصیه برای یک انسان

1.شرم غل و زنجیر است.خودت را آزاد کن.

2.نگران توانایی هایت نباش.تو از توانایی دوست داشتن برخورداری.همان کافی است.

3.با انسان های دیگر مهربان باش.در سطح جهانی آنها تو هستند.

4.تکنولوژی نوع بشر را نجات نمی دهد.انسانها نجات میدهند.

5.بخند.برازنده ی توست.

انسان ها
مت هیگ
@hamonrye

‏مثلِ این است که‌ از اوّلِ شب
غمِ فردا
پسِ در منتظر است.

احمد شاملو
من نمیدانستم
معنی هرگز را، تو چرا باز نگشتی دیگر؟

هوشنگ ابتهاج
تنها دروغ و مبالغه است. همه‌چیز مبالغه است. تنها اشتیاق است که حقیقت دارد. تنها در این مورد نمی‌توان مبالغه کرد. اما حتی حقیقتِ اشتیاق بیش از آنکه در حقیقی بودنِ خودِ آن نهفته باشد در آن است که دروغین بودنِ چیزهای دیگر را بیان می‌کند. شاید این گفته نابخردانه به‌نظر آید اما حقیقت دارد. شاید این نیز واقعاً عشق نباشد که من بگویم تو برایم از همه‌چیز محبوب‌تری.
عشق در نظرِ من آن است که تو خنجری هستی که من در درونِ خویش می‌چرخانم.

فرانتس کافکا
نامه به میلنا
همه ما نمی‌توانیم همه‌چیز را درک کنیم و کمال هرگز در یک مرحله حاصل نمی‌گردد.
برای نیل به کمال باید ابتدا از نفهمی شروع کرد.
_کسی که زود می‌فهمد بدون شبهه بد می‌فهمد.

ابله
داستایوسکی
@hamonrye

فکر می‌کنی من دیوانه‌ام؟!
خوب،اگر دیوانه باشم هم،تازه برای این است که به قدر احتیاجم فریاد نکشیده‌ام؛
همیشه توی سینهٔ من یک فریاد هست که برای کشیدن حاضر است،اما من قورتش می‌دهم، زیر پیراهنم قایمش می‌کنم..

فدریکو گارسیا لورکا
اینبار به ته خط رسیدم.
درخود فروشده گام برمیدارم.
همچون سرباز آلمانی،در برابر تازیانه برف و کومونیستها
باپوتین های کهنه ای پر شده از روزنامه
در چنان مخمصه ای گرفتارم...
حتا بدتر.
پیروزی نزدیک بود.
پیروزی همین جا بود
جلوی آینه ام ایستاده بود
جوانتر و زیباتر
از تمام زنانی که میشناختم
خرمن موهای سرخش را شانه میکرد.
و من نگاهش میکردم
وقتی به تخت می آمد
زیباتراز همیشه بود
یازده ماه گذشت.
رفت
همشان میروند.
این بار به ته خط رسیدم
مسیر طولانی که عقب گرد میکند نمیدانم به کجا.
مردی در برابرم به زمین می افتد از رویش گام برمیدارم.
ایا او این مرد را نیز تسخیر کرده است؟!
چارلز بوکفسکی.
eshgh-sagi-ast-az-jahanam.zip
3.3 MB
عشق سگیست از جهنم
بوکفسکی
@hamonrye

ما رویاهای همیم
رویاها تمام می‌شوند
بیا به پیکر هم بگریزیم

شمس لنگرودی
وقتی بچه هستی برای این که پیرو جمع نباشی با این جمله به تو حمله می‌کنند "اگر همه از بالای پل بپرند پایین تو هم باید بپری؟" ولی وقتی بزرگ می شوی ناگهان متفاوت بودن با دیگران جرم به حساب می آید و مردم میگویند "هی. همه دارن از روی پل می پرن پایین، تو چرا نمی پری؟"

استیوتولتز
جزء از کل
@hamonrye

عشق را مجالی نیست
حتی آنقدر که بگوید
برای چه دوستت میدارد

احمد شاملو
باید خوابید، مدتها خوابید، خود را رها کرد و دیگر فکر نکرد.

آلبر کامو
کالیگولا
@hamonrye

‏تو در ضمیر منی
چگونه از تو گریزم که ناگریز منی ؟

حمید مصدق
@hamonrye

من نمیخوام جز‌‌ء جهانی باشم که در آن مهربان بودن نوعی ضعف به حساب میاد.

کیانو ریوز
مگر زندگی چیزی بیش از یک فرصت تاریخی‌ است؟ مگر تاریخ حاصل انسان و کار انسان نیست؟ مگر انسان می‌تواند بدون قلب مشترک، نبض مشترک، حس مشترک، عاطفه‌ی مشترک، عشق مشترک، کلام مشترک، خواص انسانی خود را حفظ کند؟ از نگاه تو شاید آیدا فقط یک زن باشد اما برای من معنایی وسیع‌تر از این دارد. بهتر بگویم آیدا برای من بهانه‌ی زندگی کردن و انسان بودن است. او تمثیل همه‌ی مردمی‌ است که من دوستشان دارم. همان‌ها که با محبت خود مرا نوازش می‌کنند. پس آیدا یک بهانه است. او اشارتی به من و جامعه‌ی من است.


احمد شاملو در گفتگو با علیرضا میبدی
@hamonrye

عاشقم،عاشقِ ستاره‌ی صبح
عاشق ابرهای سرگردان
عاشق روزهای بارانی
عاشق هرچه نام توست بر آن...

فروغ فرخزاذ