Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
رسيدن به آستانه خداوند از منظر مولانا
.
.
.
#عبدالكريم_سروش
#مولانا
#كيتارو
#خدا_چون_عشق_و_سكوت
❤️🍀 @filsofak
.
.
.
#عبدالكريم_سروش
#مولانا
#كيتارو
#خدا_چون_عشق_و_سكوت
❤️🍀 @filsofak
کمالطلبها بدون اینکه بدانند افسرده میشوند.mp3
ترجمان علوم انسانی
🔴 کمالطلبها بدون اینکه بدانند افسرده میشوند
اگر کمالطلب باشید، خودتان را میکشید تا کارها را به بهترین شکل انجام بدهید: کارهای نصفهنیمه اعصابتان را خرد میکند؛ هر چیزی، اگر عالی نباشد، آزارتان خواهد داد؛ احساس شرم و گناه هرگز دست از سرتان برنمیدارد و چون اغلب اوقات زورتان به واقعیت نمیچربد، نهایتاً پژمرده میشوید. مارگارت راثرفورد روانشناسی است که میگوید کمالطلبیِ ناسالم آنقدر پیش میرود که خیلی پنهان و بیسروصدا صاحبش را دچار افسردگی میکند. او به این اختلال میگوید «افسردگی نقابدار». راثرفورد که سالهاست دربارۀ کمالطلبیِ منفی تحقیق کرده راهنمایی عملی برای درمان آن پیشنهاد میکند.
❤️🍀 @filsofak
اگر کمالطلب باشید، خودتان را میکشید تا کارها را به بهترین شکل انجام بدهید: کارهای نصفهنیمه اعصابتان را خرد میکند؛ هر چیزی، اگر عالی نباشد، آزارتان خواهد داد؛ احساس شرم و گناه هرگز دست از سرتان برنمیدارد و چون اغلب اوقات زورتان به واقعیت نمیچربد، نهایتاً پژمرده میشوید. مارگارت راثرفورد روانشناسی است که میگوید کمالطلبیِ ناسالم آنقدر پیش میرود که خیلی پنهان و بیسروصدا صاحبش را دچار افسردگی میکند. او به این اختلال میگوید «افسردگی نقابدار». راثرفورد که سالهاست دربارۀ کمالطلبیِ منفی تحقیق کرده راهنمایی عملی برای درمان آن پیشنهاد میکند.
❤️🍀 @filsofak
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
اراده میکند، زمین میخورد، بر میخیزد، تلاش بیشتری میکند و نهایتا پیروز میشود.
این حکایتی است که ممکن است برای خیلی از ماها اتفاق بیفتد و البته ممکن است نتیجه هم ندهد. اما این داستان زندگی همه ما و همهی آنهاییست که در زندگی؛ چه با پیروزی و چه با شکست، تسلیم نمیشوند.
#مصطفی_سلیمانی
❤️🍀 @filsofak
این حکایتی است که ممکن است برای خیلی از ماها اتفاق بیفتد و البته ممکن است نتیجه هم ندهد. اما این داستان زندگی همه ما و همهی آنهاییست که در زندگی؛ چه با پیروزی و چه با شکست، تسلیم نمیشوند.
#مصطفی_سلیمانی
❤️🍀 @filsofak
Forwarded from معنای زندگی
🍃 مقاله اخلاقی|به مناسبت ۱۴ تیر؛ روز قلم
عنوان: (نوشتن با تِم اخلاق)
موضوع: فصیلتِ قلم
نویسنده: #مصطفی_سلیمانی
منبع: #روزنامه_اعتماد
۱۵ تیر ۱۴۰۰
🔸️بسياري بر اين تصورند كه چون نويسندگیِ راستين، زاده عشق است، پس بايد بيچشمداشتِ پول صورت بگيرد، اما حقيقت اين است كه پول و مشكلات اقتصادیِ نويسندگان، يكي از مصايب نويسندگي است. مسالهاي كه در موارد بسياري، عامل اصلي خارج شدن آنان از دايره اخلاقِ نوشتن است. گابريل گارسيا ماركز، برنده جايزه ادبي نوبل، نويسندگي را خودكشي و نويسندگان را بدبخت و بيپول توصيف كرده و حتي براي تكميل گفته خود، اينطور مثال ميزند كه يك نويسنده خوب، كمتر مينويسد و بيشتر فكر ميكند و به اين خاطر، براي اينكه بتواند يك كتاب دويست صفحهاي را در عرض دو سال بنويسد، حداقل بيستونه هزار نخ سيگار ميكشد، يعني حتي بيشتر از دستمزد كتاب پول سيگار ميدهد.
لینک مطلب:
https://www.etemadnewspaper.ir/fa/main/detail/170462/%D9%86%D9%88%D8%B4%D8%AA%D9%86-%D8%A8%D8%A7-%D8%AA%D9%85-%D8%A7%D8%AE%D9%84%D8%A7%D9%82
🍀❤️ @The_meaningoflife
عنوان: (نوشتن با تِم اخلاق)
موضوع: فصیلتِ قلم
نویسنده: #مصطفی_سلیمانی
منبع: #روزنامه_اعتماد
۱۵ تیر ۱۴۰۰
🔸️بسياري بر اين تصورند كه چون نويسندگیِ راستين، زاده عشق است، پس بايد بيچشمداشتِ پول صورت بگيرد، اما حقيقت اين است كه پول و مشكلات اقتصادیِ نويسندگان، يكي از مصايب نويسندگي است. مسالهاي كه در موارد بسياري، عامل اصلي خارج شدن آنان از دايره اخلاقِ نوشتن است. گابريل گارسيا ماركز، برنده جايزه ادبي نوبل، نويسندگي را خودكشي و نويسندگان را بدبخت و بيپول توصيف كرده و حتي براي تكميل گفته خود، اينطور مثال ميزند كه يك نويسنده خوب، كمتر مينويسد و بيشتر فكر ميكند و به اين خاطر، براي اينكه بتواند يك كتاب دويست صفحهاي را در عرض دو سال بنويسد، حداقل بيستونه هزار نخ سيگار ميكشد، يعني حتي بيشتر از دستمزد كتاب پول سيگار ميدهد.
لینک مطلب:
https://www.etemadnewspaper.ir/fa/main/detail/170462/%D9%86%D9%88%D8%B4%D8%AA%D9%86-%D8%A8%D8%A7-%D8%AA%D9%85-%D8%A7%D8%AE%D9%84%D8%A7%D9%82
🍀❤️ @The_meaningoflife
Forwarded from معنای زندگی
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔸️کارگاه تحلیل فیلم(۲)
#مصطفی_سلیمانی
تابستان ۱۴۰۰
🔸️«درباره سینما درمانی چیزی شنیدید یا نه؟
احتمالا میدونید درون مایه سینمای تأثیر گذار متمرکز شده روی ساختن شخصیتها.
فیلم دیدن و تحلیل و بررسی اون در این کارگاه میتونه فرصت روبرو شدن با احساسات رو برای ما فراهم کنه.»
.
🔸️اسامی فیلمهای کارگاه تحلیل فیلم:
۱. یادگاری(Memento)
۲. تلقین(Inception)
۳. جزیره شاتر(Shutter Island)
۴. دختر گمشده(Gone Girl)
۵. چشمان کاملا بسته(Eyes Wide Shut)
۶. هفت(Se7en)
۷. حس ششم(The Sixth Sense)
۸. لئون حرفهای(The Professional)
۹. انگل(Parasite)
۱۰. پلتفرم(Platform)
🗓 دوشنبهها
⏱ ساعت: ۱۵:۳۰
🔘 نوع دوره: آنلاین
⏳ آخرین مهلت ثبتنام: ۲۰ تیر
مشاهده جزئیات و ثبتنام:
🌐 reg.isoa.ir
آموزش آزاد مدرسه اسلامی هنر
@isoapr
@soleymani63
.
#نقدفیلم
#تحلیل_فیلم
#سینمادرمانی
#نقدروانشناختی
#مصطفی_سلیمانی
#مدرسه_اسلامی_هنر
🍀❤️ @The_meaningoflife
#مصطفی_سلیمانی
تابستان ۱۴۰۰
🔸️«درباره سینما درمانی چیزی شنیدید یا نه؟
احتمالا میدونید درون مایه سینمای تأثیر گذار متمرکز شده روی ساختن شخصیتها.
فیلم دیدن و تحلیل و بررسی اون در این کارگاه میتونه فرصت روبرو شدن با احساسات رو برای ما فراهم کنه.»
.
🔸️اسامی فیلمهای کارگاه تحلیل فیلم:
۱. یادگاری(Memento)
۲. تلقین(Inception)
۳. جزیره شاتر(Shutter Island)
۴. دختر گمشده(Gone Girl)
۵. چشمان کاملا بسته(Eyes Wide Shut)
۶. هفت(Se7en)
۷. حس ششم(The Sixth Sense)
۸. لئون حرفهای(The Professional)
۹. انگل(Parasite)
۱۰. پلتفرم(Platform)
🗓 دوشنبهها
⏱ ساعت: ۱۵:۳۰
🔘 نوع دوره: آنلاین
⏳ آخرین مهلت ثبتنام: ۲۰ تیر
مشاهده جزئیات و ثبتنام:
🌐 reg.isoa.ir
آموزش آزاد مدرسه اسلامی هنر
@isoapr
@soleymani63
.
#نقدفیلم
#تحلیل_فیلم
#سینمادرمانی
#نقدروانشناختی
#مصطفی_سلیمانی
#مدرسه_اسلامی_هنر
🍀❤️ @The_meaningoflife
وقتی احساس افسردگی میکنید، بدبینی نافذی بر افکار شما سایه میاندازد. نه تنها خود بلکه کل جهان را در یک فضای تاریک و حزنآلود تصور میکنید. حتی بدتر از آن اینکه تدریجاً به این باور میرسید که همه چیز واقعاً به اندازهای که شما تصور میکنید بد است!
اگر افسردگی شما اساسی باشد، امکان دارد به این اعتقاد برسید که همه چیز همیشه منفی بوده است و تا ابد منفی باقی خواهد ماند. وقتی به گذشته فکر میکنید فقط اتفاقات ناگوار زندگی خود را به یاد میآورید. وقتی سعی میکنید تصوری از آینده در ذهن خود بسازید، چیزی به جز پوچی، مشکلات پایانناپذیر و پریشانی نمیبینید. این تصویر اندوهبار، موجب به وجود آمدن احساس یاس میشود. چنین احساسی کاملاً غیر منطقی است ولی به اندازهای واقعی به نظر میرسد که خود نیز باور کردهاید که ناتوانی و بیکفایتی شما در برابر مشکلات هرگز پایانی ندارد.
تحقیقات نشان دادهاند که افکار منفی منتهی به پریشانحالی، تقریباً همیشه با تحریف عمده افکار همراه هستند. اگرچه شاید این افکار درست به نظر برسند ولی یاد خواهید گرفت که آنها غيرمعقول و کاملاً اشتباه هستند و آشفتگی افکار علت اصلی رنج شما است.
🔸️ دیوید برنز
❤️🍀 @filsofak
اگر افسردگی شما اساسی باشد، امکان دارد به این اعتقاد برسید که همه چیز همیشه منفی بوده است و تا ابد منفی باقی خواهد ماند. وقتی به گذشته فکر میکنید فقط اتفاقات ناگوار زندگی خود را به یاد میآورید. وقتی سعی میکنید تصوری از آینده در ذهن خود بسازید، چیزی به جز پوچی، مشکلات پایانناپذیر و پریشانی نمیبینید. این تصویر اندوهبار، موجب به وجود آمدن احساس یاس میشود. چنین احساسی کاملاً غیر منطقی است ولی به اندازهای واقعی به نظر میرسد که خود نیز باور کردهاید که ناتوانی و بیکفایتی شما در برابر مشکلات هرگز پایانی ندارد.
تحقیقات نشان دادهاند که افکار منفی منتهی به پریشانحالی، تقریباً همیشه با تحریف عمده افکار همراه هستند. اگرچه شاید این افکار درست به نظر برسند ولی یاد خواهید گرفت که آنها غيرمعقول و کاملاً اشتباه هستند و آشفتگی افکار علت اصلی رنج شما است.
🔸️ دیوید برنز
❤️🍀 @filsofak
⛔️ حق گمشدن!
✍ احسان محمدی
↙ «برو گمشو دیگه نمیخوام ببینمت» فقط یک تهدید یا دستور نیست. حالا یک آرزوست! دنیای مدرن «لذت گمشدن و پنهان شدن خودخواسته» را هم از آدم گرفته است.
«گمشدن خودخواسته» یعنی آدم رخت و بختاش را جمع کند و برود جای دوری-روستایی،کلبهای، غاری، شهر غریبی- و آنجا ناشناس زندگی کند. یک هفته، یک ماه، یکسال، ده سال ...
◀ حتماً کسی نباید آدم کُشته باشد و برای فرار از قانون این کار را بکند. خیلی وقتها این آرزوست. یک جای دنج. فارغ از پرسشها، حرفها و قضاوت و قساوتهای اطرافیان. یک جان پناه.
◀ قبلاً این امکان وجود داشت. شانس شروع یک زندگی دیگر. از نو. اگر همسایه فضولی هم کنجکاوی میکرد یک جوری میشد او را پیچاند اما حالا «برادر بزرگ» میداند ما کجا هستیم.
◀ هرجا برویم کافی است یکبار از کارت بانکیمان استفاده کنیم، یک تلفن بزنیم، از اسنپ ماشین بگیریم، گوشی موبایلمان را روشن و خاموش کنیم، از دیجیکالا چیزی بخریم، اصلاً در گوگل یک کوفتی سرچ کنیم ... آن وقت «اراده» کنند، پیدایمان میکنند.
◀ تکنولوژِی امکان «همیشه در دسترس بودن» را به ما داد و حق «گمشدن خودخواسته» را از ما گرفت. الان شاید خندهدار به نظر برسد ولی روزی بشر علیه همین سلب آزادیهای فردی شورش میکند.
◀ هنوز هم ژنهایی از دوران غارنشینی درون ما کار خودشان را میکنند. بیاعتنا به این لباسها که جای پوست خرس تنمان کردهایم، بیتوجه به عطرهایی که میزنیم تا بوی دود هیزم نیمسوخته غارها را پنهان کند، بیترس از ژستهای مدرنی که میگیریم. لفظ قلم حرفزدنها. wooow گفتنها، آب هویج را با چنگال خوردنها!
⏪ زیر پوست ما هنوز یک آدمیزاد غارنشین نفس میکشد. خود واقعیمان. همان موجود یله و بیقید و قانون و قاعده و فارغ از تارعنکبوتهای تکنولوژی که مثل ببری او را در قفس شیشهای دنیای مدرن انداختهایم. رام نشده. دارد وانمود میکند رام شده...
آدمیزاد درون ما بالاخره یک روز شورش میکند و همه حقوق اجدادیاش را پس میگیرد. مثل حق «گمشدن خودخواسته».
❤️🍀 @filsofak
✍ احسان محمدی
↙ «برو گمشو دیگه نمیخوام ببینمت» فقط یک تهدید یا دستور نیست. حالا یک آرزوست! دنیای مدرن «لذت گمشدن و پنهان شدن خودخواسته» را هم از آدم گرفته است.
«گمشدن خودخواسته» یعنی آدم رخت و بختاش را جمع کند و برود جای دوری-روستایی،کلبهای، غاری، شهر غریبی- و آنجا ناشناس زندگی کند. یک هفته، یک ماه، یکسال، ده سال ...
◀ حتماً کسی نباید آدم کُشته باشد و برای فرار از قانون این کار را بکند. خیلی وقتها این آرزوست. یک جای دنج. فارغ از پرسشها، حرفها و قضاوت و قساوتهای اطرافیان. یک جان پناه.
◀ قبلاً این امکان وجود داشت. شانس شروع یک زندگی دیگر. از نو. اگر همسایه فضولی هم کنجکاوی میکرد یک جوری میشد او را پیچاند اما حالا «برادر بزرگ» میداند ما کجا هستیم.
◀ هرجا برویم کافی است یکبار از کارت بانکیمان استفاده کنیم، یک تلفن بزنیم، از اسنپ ماشین بگیریم، گوشی موبایلمان را روشن و خاموش کنیم، از دیجیکالا چیزی بخریم، اصلاً در گوگل یک کوفتی سرچ کنیم ... آن وقت «اراده» کنند، پیدایمان میکنند.
◀ تکنولوژِی امکان «همیشه در دسترس بودن» را به ما داد و حق «گمشدن خودخواسته» را از ما گرفت. الان شاید خندهدار به نظر برسد ولی روزی بشر علیه همین سلب آزادیهای فردی شورش میکند.
◀ هنوز هم ژنهایی از دوران غارنشینی درون ما کار خودشان را میکنند. بیاعتنا به این لباسها که جای پوست خرس تنمان کردهایم، بیتوجه به عطرهایی که میزنیم تا بوی دود هیزم نیمسوخته غارها را پنهان کند، بیترس از ژستهای مدرنی که میگیریم. لفظ قلم حرفزدنها. wooow گفتنها، آب هویج را با چنگال خوردنها!
⏪ زیر پوست ما هنوز یک آدمیزاد غارنشین نفس میکشد. خود واقعیمان. همان موجود یله و بیقید و قانون و قاعده و فارغ از تارعنکبوتهای تکنولوژی که مثل ببری او را در قفس شیشهای دنیای مدرن انداختهایم. رام نشده. دارد وانمود میکند رام شده...
آدمیزاد درون ما بالاخره یک روز شورش میکند و همه حقوق اجدادیاش را پس میگیرد. مثل حق «گمشدن خودخواسته».
❤️🍀 @filsofak
Forwarded from معنای زندگی
🔸️ریشه دنیاطلبی
1. منحصر دانستن زیبایی در امور مادی؛ فرد دنیاطلب مجذوب امور و اشیائی است که به نظرش فریبنده و دلربا میآیند و در واقع مدهوش زیبایی، آراستگی و زر و زیور دنیا است.
2. دلبستگی به متعلقات دنیا؛ فرد دنیاطلب به امور مادی و دنیوی بسیار وابسته است و این وابستگی به قدری در او بالاست که نمیتواند از تعقلاتش دل بکند.
3. رؤیاپردازی و آرزومندی؛ فرد دنیاطلب آرزوهای طولانی و بعضاً محالی را در دل خود میکارد و تمام صفحه اندیشه و قلبش، سرشار از خواستهها و رؤیاهایی است که به برآورده شدنشان امید بسته و دل خوش کرده است.
4. ثروتطلبی؛ فرد دنیاطلب، از فقدان اسباب مادی گریزان است و تلاش میکند با دستیابی به پول و ثروت، خود را تا جایی که میتواند از نظر مادی تأمین کند.
5. دنیادوستی؛ فرد دنیاطلب به دلیل دنیادوستی به دنیاطلبی گرفتار میشود. در واقع، اگر فرد به صورت مکرر به خواهشهای دنیادوستانه خودش پاسخ مثبت بدهد، و به عبارتی از دنیا تبعیت کند، به دام آن گرفتار میشود.
6. ناآگاهی نسبت به معنویات: فرد دنیاطلب بینش صحیحی نسبت به معنویات، مذهب و دین و آیین خودش ندارد و در واقع از نظر ذهنی از سرچشمه درستی تغذیه نمیشود. او در بهترین حالت، به تقلید و تبعیت کورکورانه از دیگران مشغول است و با برداشتهای ناصحیح از معنویات، پیوسته از آنها فاصله میگیرد و به دنیا گرفتار میشود.
7. سادهانگاری و بیاحتیاطی؛ فرد دنیاطلب با اینکه نسبت به سرگذشت و سرنوشت دنیاطلبانِ پیش از خودش آشناست، اما با استثنا دانستن خودش، نسبت به آنچه که میداند غفلت میکند و یا عمداً خودش را به غفلت میزند. به طول عمر تکیه میکند و عبرت نمیگیرد.
8. کوتهبینی؛ فرد دنیاطلب، با ترجیح دنیا بر آخرت، تمام سعی و تلاش خودش را متوقف بر آبادان کردن دنیایاش میکند. او با هدف قلمداد کردن دنیا، به تمام رفتارها و گفتارهایاش سمتوسوی دنیایی میدهد و به عبارتی خودش را عبد و عبید دنیا میکند.
9. فراموشی مرگ و آرزوی زندگی ابدی؛ فرد دنیاطلب به قدری به دنیا مشغول است که از محدود بودن عمر و حتمی بودن مرگ غافل میشود. در واقع، او با دنیا مأنوس میشود و به آن اعتماد میکند و در نتیجه، تمام سعیاش را برای به دست آورن آن به کار میگیرد.
10. طمع و زیادهخواهی؛ فرد دنیاطلب در طول زندگی خود، همواره خودش را محروم میداند، زیرا همیشه چیزهایی را در اختیار دیگران دیده که خودش را نسبت به آنها بیبهره یا کمبهره میداند. بنابراین، دنیاطلب همواره آرزو دارد چیزی را که دیگران دارند به دست بیاورد و همین آرزو او را به دنیاطلبی بیشتر وادار میکند.
#مصطفی_سلیمانی
#دنیاطلبی
+ به دوستان خود بفرستید
🍀❤️ @The_meaningoflife
1. منحصر دانستن زیبایی در امور مادی؛ فرد دنیاطلب مجذوب امور و اشیائی است که به نظرش فریبنده و دلربا میآیند و در واقع مدهوش زیبایی، آراستگی و زر و زیور دنیا است.
2. دلبستگی به متعلقات دنیا؛ فرد دنیاطلب به امور مادی و دنیوی بسیار وابسته است و این وابستگی به قدری در او بالاست که نمیتواند از تعقلاتش دل بکند.
3. رؤیاپردازی و آرزومندی؛ فرد دنیاطلب آرزوهای طولانی و بعضاً محالی را در دل خود میکارد و تمام صفحه اندیشه و قلبش، سرشار از خواستهها و رؤیاهایی است که به برآورده شدنشان امید بسته و دل خوش کرده است.
4. ثروتطلبی؛ فرد دنیاطلب، از فقدان اسباب مادی گریزان است و تلاش میکند با دستیابی به پول و ثروت، خود را تا جایی که میتواند از نظر مادی تأمین کند.
5. دنیادوستی؛ فرد دنیاطلب به دلیل دنیادوستی به دنیاطلبی گرفتار میشود. در واقع، اگر فرد به صورت مکرر به خواهشهای دنیادوستانه خودش پاسخ مثبت بدهد، و به عبارتی از دنیا تبعیت کند، به دام آن گرفتار میشود.
6. ناآگاهی نسبت به معنویات: فرد دنیاطلب بینش صحیحی نسبت به معنویات، مذهب و دین و آیین خودش ندارد و در واقع از نظر ذهنی از سرچشمه درستی تغذیه نمیشود. او در بهترین حالت، به تقلید و تبعیت کورکورانه از دیگران مشغول است و با برداشتهای ناصحیح از معنویات، پیوسته از آنها فاصله میگیرد و به دنیا گرفتار میشود.
7. سادهانگاری و بیاحتیاطی؛ فرد دنیاطلب با اینکه نسبت به سرگذشت و سرنوشت دنیاطلبانِ پیش از خودش آشناست، اما با استثنا دانستن خودش، نسبت به آنچه که میداند غفلت میکند و یا عمداً خودش را به غفلت میزند. به طول عمر تکیه میکند و عبرت نمیگیرد.
8. کوتهبینی؛ فرد دنیاطلب، با ترجیح دنیا بر آخرت، تمام سعی و تلاش خودش را متوقف بر آبادان کردن دنیایاش میکند. او با هدف قلمداد کردن دنیا، به تمام رفتارها و گفتارهایاش سمتوسوی دنیایی میدهد و به عبارتی خودش را عبد و عبید دنیا میکند.
9. فراموشی مرگ و آرزوی زندگی ابدی؛ فرد دنیاطلب به قدری به دنیا مشغول است که از محدود بودن عمر و حتمی بودن مرگ غافل میشود. در واقع، او با دنیا مأنوس میشود و به آن اعتماد میکند و در نتیجه، تمام سعیاش را برای به دست آورن آن به کار میگیرد.
10. طمع و زیادهخواهی؛ فرد دنیاطلب در طول زندگی خود، همواره خودش را محروم میداند، زیرا همیشه چیزهایی را در اختیار دیگران دیده که خودش را نسبت به آنها بیبهره یا کمبهره میداند. بنابراین، دنیاطلب همواره آرزو دارد چیزی را که دیگران دارند به دست بیاورد و همین آرزو او را به دنیاطلبی بیشتر وادار میکند.
#مصطفی_سلیمانی
#دنیاطلبی
+ به دوستان خود بفرستید
🍀❤️ @The_meaningoflife
زندگی مجموعهای از فراز و نشیبهاست.
دلت میخواهد کاری بکنی، اما مجبوری کار دیگری انجام دهی. از چیزی ناراحتی اما میدانی که نباید باشی، چیزهایی را امر مسلم میپنداری و این در حالی است که میدانی هرگز نباید چیزی را امر مسلم فرض کنی.
کشمکش اضداد به کشیدن یک لاستیک میماند. همه ی ما جایی در این میانه زندگی میکنیم.
🔸️میچ البوم
سهشنبهها با موری
❤️🍀 @filsofak
دلت میخواهد کاری بکنی، اما مجبوری کار دیگری انجام دهی. از چیزی ناراحتی اما میدانی که نباید باشی، چیزهایی را امر مسلم میپنداری و این در حالی است که میدانی هرگز نباید چیزی را امر مسلم فرض کنی.
کشمکش اضداد به کشیدن یک لاستیک میماند. همه ی ما جایی در این میانه زندگی میکنیم.
🔸️میچ البوم
سهشنبهها با موری
❤️🍀 @filsofak
رابرت کیوساکی میگوید:
افرادی که اشتباه میکنند ولی هنوز یاد نگرفتهاند که از اشتباهات خود درس بگیرند، اغلب همان کسانی هستند که مدام میگویند «تقصیر من نیست.»
این جمله از دهان کسانی خارج میشود که یکی از بزرگترین موهبتهای زندگی، یعنی موهبت اشتباه کردن را ضایع میکنند.
زندانها پر از افرادیست که مدام میگویند
«من بیگناهم، تقصیر من نبود.»
خیابان ها پر از کسانی است که زندگی ناشادی دارند، چون فقط هر آن چه که در خانه یا مدرسه آموختهاند را تکرار میکنند.
«ریسک نکن، اشتباه نکن، اشتباهات بد هستند. کسانی که خیلی اشتباه میکنند بیعرضه هستند.»
وقتی که من برای گروهی از مردم سخنرانی میکنم، اغلب میگویم:
«امروز در مقابل شما ایستادهام زیرا از اکثر شما بیشتر مرتکب اشتباه شدهام و بیشتر از اکثر شما پول از دست دادهام.»
به عبارت دیگر، هزینه پولدار شدن، تمایل به اشتباه کردن، قبول اشتباه بدون سرزنش و توجیه کردن و درس گرفتن از آن اشتباهات است.
کسانی که اغلب موفقیت چندانی در زندگی به دست نیاوردهاند کسانی هستند که تمایلی به اشتباه کردن ندارند
و یا این که اشتباه کردهاند ولی هنوز از آن اشتباهات درسی نیاموختهاند.
بنابراین، هر روز از خواب برمیخیزند و باز هم مرتكب همان اشتباهات شده و هیچ وقت
درس عبرت نمیگیرند.
❤️🍀 @filsofak
افرادی که اشتباه میکنند ولی هنوز یاد نگرفتهاند که از اشتباهات خود درس بگیرند، اغلب همان کسانی هستند که مدام میگویند «تقصیر من نیست.»
این جمله از دهان کسانی خارج میشود که یکی از بزرگترین موهبتهای زندگی، یعنی موهبت اشتباه کردن را ضایع میکنند.
زندانها پر از افرادیست که مدام میگویند
«من بیگناهم، تقصیر من نبود.»
خیابان ها پر از کسانی است که زندگی ناشادی دارند، چون فقط هر آن چه که در خانه یا مدرسه آموختهاند را تکرار میکنند.
«ریسک نکن، اشتباه نکن، اشتباهات بد هستند. کسانی که خیلی اشتباه میکنند بیعرضه هستند.»
وقتی که من برای گروهی از مردم سخنرانی میکنم، اغلب میگویم:
«امروز در مقابل شما ایستادهام زیرا از اکثر شما بیشتر مرتکب اشتباه شدهام و بیشتر از اکثر شما پول از دست دادهام.»
به عبارت دیگر، هزینه پولدار شدن، تمایل به اشتباه کردن، قبول اشتباه بدون سرزنش و توجیه کردن و درس گرفتن از آن اشتباهات است.
کسانی که اغلب موفقیت چندانی در زندگی به دست نیاوردهاند کسانی هستند که تمایلی به اشتباه کردن ندارند
و یا این که اشتباه کردهاند ولی هنوز از آن اشتباهات درسی نیاموختهاند.
بنابراین، هر روز از خواب برمیخیزند و باز هم مرتكب همان اشتباهات شده و هیچ وقت
درس عبرت نمیگیرند.
❤️🍀 @filsofak
«دستیافتن به آنچه مدتها در آرزویش به سر بردهایم فقط و فقط کشف این حقیقت است که آنچیز چه مایه پوچ و توخالی بوده است.»
🔸️آرتور شوپنهاور
❤️🍀 @filsofak
🔸️آرتور شوپنهاور
❤️🍀 @filsofak
همیشه در پسِ «خودبزرگبینی»، افسردگی نهفته است و در پشت یک روحیه افسرده نیز اغلب حس ناخودآگاهی (یا آگاه اما شکافته شده) از گذشتهای غمانگیز پنهان است. در حقیقت، خودبزرگبینی دفاعی در برابر افسردگی است و افسردگی دفاعی در برابر درد و رنج عمیق از دست دادن «خود» است که نتیجه انکار است.
🔸️آلیس میلر
از کتاب غمنامه کودک تیزهوش
ترجمه پریسا پورجهان
❤️🍀 @filsofak
🔸️آلیس میلر
از کتاب غمنامه کودک تیزهوش
ترجمه پریسا پورجهان
❤️🍀 @filsofak
دوست من، نمیتوانم بگویم چطور متفاوت زندگی کنی چون با این کار باز با نقشه دیگران خواهی زیست تا زندهای زندگی کن! اگر زندگیات را به کمال دریابی، وحشت مرگ از بین خواهد رفت.
🔸️اروین یالوم
از کتاب وقتی نیچه گریست
ترجمه سپیده حبیب
❤️🍀 @filsofak
🔸️اروین یالوم
از کتاب وقتی نیچه گریست
ترجمه سپیده حبیب
❤️🍀 @filsofak
هیچ رابطهای قادر به از میان بردن تنهایی نیست. هر یک از ما در هستی تنهاییم. ولی میتوانیم در تنهایی یکدیگر شریک شویم همان طور که عشق درد تنهایی را جبران میکند. بوبر میگوید یک رابطه خوب و صمیمی، بر دیوارههای سر به فلک کشیده تنهایی آدمی رخنه میکند، بر قانون بیچون و چرای آن فائق میشود و بر فراز مغاک وحشتانگیز عالَم، از وجود خود به وجود دیگری پل میزند.
🔸️اروین یالوم
از کتاب رواندرمانی اگزیستانسیال
ترجمه سپیده حبیب
❤️🍀 @filsofak
🔸️اروین یالوم
از کتاب رواندرمانی اگزیستانسیال
ترجمه سپیده حبیب
❤️🍀 @filsofak
#روانشناسی
به جای اینکه هی به دختر بچه ها بگید خوشگل، پرنسس!
از این صفات استفاده کنید. بعدها متوجه میشید چقدر تو شخصیتشون اثر داره!
❤️🍀 @filsofak
به جای اینکه هی به دختر بچه ها بگید خوشگل، پرنسس!
از این صفات استفاده کنید. بعدها متوجه میشید چقدر تو شخصیتشون اثر داره!
❤️🍀 @filsofak
Forwarded from معنای زندگی