رواية احببت حواء كاملة عبر دليل الروايات 🤍لمحبي الروايات القصيره الكاملة استمتعو😻
https://www.deliil.com/2021/10/ahbabthawa-novel.html
https://www.deliil.com/2021/10/ahbabthawa-novel.html
دليل الروايات
رواية أحببت حواء (كاملة جميع الفصول) بقلم دهب مبروك
رواية أحببت حواء كاملة بقلم دهب مبروك للقراءة والتحميل هادي.. كان ساكت وبيبص لحوا اللي عيونها هتدمع فقرب من حوا بهدوء وقربها منه وهمس
_تؤ لازم تكون
_تؤ لازم تكون
نزلت جري من المستشفي وفجأة خبطتها عربية الناس اللي فالمستشفي جريوا يلحقوها
دخلت المستشفي معهاش اي هوية ليها أو اي حاجه محدش اتعرف عليها من منظر وشها اللي باظ من الكدمات والجروح
دخلت العمليات والحمد لله طلعت كويسة
اول ما فاقت بتسأل الدكتور انا فين واي اللي حصل
قالها انتي عملتي حادثة ودخلناكي المستشفي بس للاسف البيبي نزل خبطة العربية كانت قوية ربنا يعوضك
ردت بيبي اي انا مين انا مش فاكرة اي حاجة اصلا
الدكتور حاول يهديها ومن كتر عصبيتها اضطر أنه يديها مهدأ قوي جدا
فضلت ع الحال ده اسبوع
ع الجانب التاني
رجع فهد البيت ملقاش حياة فضل يدور لقتها سايبة كل حاجتها تليفونها وشنطتها فقال يبقي اكيد نزلت تجيب حاجه دخل خد شاور وطلع وهي لسه مجتش فضل مستني لآخر اليوم
افتكر أن ممكن تكون راحت لامها اتصل بالفعل بيها بس هي قالت إنها متعرفش عنها حاجه من اسبوع فهد قفل السكة ونزل يدور فالمستشفيات والأقسام بس ملقهاش مرضاش يرجع البيت ورجع المستشفي بتاعته قبل الإجازة ما تنتهي بيوم
اول ما دخل كلمته سكرتيرة الاستقبال
اي يا دكتور العروسة نكدت عليك لدرجة أنك نازل بدري ومخدتش اجازتك كلها
ضحك مصطفي
السكرتيرة : اه صحيح في آنسة سألت عنك من كام يوم ومرضيتش اي دكتور تاني يكشف عليها ولما عرفت انك واخد إجازة فرحك مشيت ومتكلمتش شكلها كانت معجبة بيك وقلبها انكسر
رد فهد شكلها اي ولا اسمها اي
ردت السكرتيرة معرفش اسمها بس هي نسيت بطاقتها هنا استني هشوفها
اديته البطاقة
فهد اتصدم لما شاف البطاقة ونزل جري من المستشفي ع البيت
فضل يفكر معقول هربت وسابته عشان عرفت انه اتجوز عليها معقول مش هيشوفها تاني طيب اعمل اي ولا ادور عليها فين دي ملهاش حتي صحاب وامها متعرفش عنها اي حاجه خالص
نام من كتر التفكير صحي ع مكالمة دكتور محمد
محمد : فهد انت فين
فهد : فالبيت ليه في حاجه
محمد : محتاجين متبرع دم فصيلته AB سلبي افتكرت انك اللي اعرفه بنفس الفصيلة تعالي حالا في بنت هنا بين الحياة والموت
يتبع باقي الفصول عبر الرابط الاتي
https://www.deliil.com/2021/10/asektdektorywalaken-novel.html
دخلت المستشفي معهاش اي هوية ليها أو اي حاجه محدش اتعرف عليها من منظر وشها اللي باظ من الكدمات والجروح
دخلت العمليات والحمد لله طلعت كويسة
اول ما فاقت بتسأل الدكتور انا فين واي اللي حصل
قالها انتي عملتي حادثة ودخلناكي المستشفي بس للاسف البيبي نزل خبطة العربية كانت قوية ربنا يعوضك
ردت بيبي اي انا مين انا مش فاكرة اي حاجة اصلا
الدكتور حاول يهديها ومن كتر عصبيتها اضطر أنه يديها مهدأ قوي جدا
فضلت ع الحال ده اسبوع
ع الجانب التاني
رجع فهد البيت ملقاش حياة فضل يدور لقتها سايبة كل حاجتها تليفونها وشنطتها فقال يبقي اكيد نزلت تجيب حاجه دخل خد شاور وطلع وهي لسه مجتش فضل مستني لآخر اليوم
افتكر أن ممكن تكون راحت لامها اتصل بالفعل بيها بس هي قالت إنها متعرفش عنها حاجه من اسبوع فهد قفل السكة ونزل يدور فالمستشفيات والأقسام بس ملقهاش مرضاش يرجع البيت ورجع المستشفي بتاعته قبل الإجازة ما تنتهي بيوم
اول ما دخل كلمته سكرتيرة الاستقبال
اي يا دكتور العروسة نكدت عليك لدرجة أنك نازل بدري ومخدتش اجازتك كلها
ضحك مصطفي
السكرتيرة : اه صحيح في آنسة سألت عنك من كام يوم ومرضيتش اي دكتور تاني يكشف عليها ولما عرفت انك واخد إجازة فرحك مشيت ومتكلمتش شكلها كانت معجبة بيك وقلبها انكسر
رد فهد شكلها اي ولا اسمها اي
ردت السكرتيرة معرفش اسمها بس هي نسيت بطاقتها هنا استني هشوفها
اديته البطاقة
فهد اتصدم لما شاف البطاقة ونزل جري من المستشفي ع البيت
فضل يفكر معقول هربت وسابته عشان عرفت انه اتجوز عليها معقول مش هيشوفها تاني طيب اعمل اي ولا ادور عليها فين دي ملهاش حتي صحاب وامها متعرفش عنها اي حاجه خالص
نام من كتر التفكير صحي ع مكالمة دكتور محمد
محمد : فهد انت فين
فهد : فالبيت ليه في حاجه
محمد : محتاجين متبرع دم فصيلته AB سلبي افتكرت انك اللي اعرفه بنفس الفصيلة تعالي حالا في بنت هنا بين الحياة والموت
يتبع باقي الفصول عبر الرابط الاتي
https://www.deliil.com/2021/10/asektdektorywalaken-novel.html
دليل الروايات
رواية عشقت دكتوري ولكن (كاملة جميع الفصول) بقلم سلمى ياسين
رواية عشقت دكتوري ولكن كاملة بقلم سلمى ياسين للقراءة والتحميل نزلت جري من المستشفي وفجأة خبطتها عربية الناس اللي فالمستشفي جريوا يلحقوها
دخلت المستش
دخلت المستش
رواية سر وعلن كاملة عبر مدونتنا دليل الروايات🤍 لمحبي الروايات الكاملة استمتعو😻
https://www.deliil.com/2021/10/serwaalan-novel.html
https://www.deliil.com/2021/10/serwaalan-novel.html
دليل الروايات
رواية سر وعلن (كاملة جميع الفصول) بقلم زيزي محمد
رواية سر وعلن كاملة بقلم زيزي محمد للقراءة والتحميل بجد هي دي الرجولة، أنا بنت بلدك، أنت مصري أزاي تسيب بنت بلدك كده، هما دول المصريين في الغربة، ا
صل الحكاية )
لااااااا ،صرخة بها فزع ، صدرها يعلو و يهبط بسرعة شديدة و كأن الهواء قد نفذ من حولها ما كان سوا كابوس اعتيادي من الكوابيس التي لا تفارق مخيلتها منذ سنين منذ ذلك اليوم الذي رأت فيه اسوأ مشهد بحياتها كلها ، وضعت يدها على قلبها و حاولت ان تهدِء من روعها قليلا وبعد عدة دقائق نجحت بذلك
فُتِحَ باب الغرفة بسرعة و دخل منه هذان المشاغبان الصغيران
-هاااي استيقظي استيقظي وقفزا على السرير
-ابتسمت بسعادة على طفولتهما ابتسامة لا تبتسمها الا معهما قالت بجدية مصتنعة : توقفااا ، انتما الاثنان معاقبان ، نظرا اليها ببراءة ثم ضحكوا ثلاثتهم بسعادة ثم احتضنتهما
و قالت : صباح الخير
-ردا عليها : صباح النور
-دخلت مدبرة المنزل و قالت : صباح الخير سيدتي اعتذر لدخولهما و ازعاجك ولكن غافلاني و ذهبا لغرفتك
-نارة : لا باس بذلك
-رحمة : سيدتي السيد جاد بالأسفل و يريد مقابلتك
نارة : اخبريه ان ينتظرني
-رحمة : حسنا سيدتي هيا يا صغيراي لكي اجهزكما للمدرسة
-يوسف و ميرال : كلاااا ، دادا تفعل ذلك
-نارة بابتسامة : حسنا انا سأفعل هيا بسرعة لا عليك يا رحمة انا سأحضرهما
-رحمة : حسنا سيدتي
*** لنتوقف قليلاً
نارة يوسف : ستة و عشرون عاما فتاة جميلة جدا ذات قامة متوسطة و جسد رشيق شعر اسود حالك و عيون واسعه كثيفة الرموش لونها بني غامق و بشرتها ناصعة البياض بعد وفاة والديها ورثت شركات تقدر بالملايين و تولت ادارتها وطورتها بشكل كبير يُقدر بعشرة اضعاف ما كانت عليه عندما استلمتها ،
ذات شخصية قوية جدا و ذكية بعد وفاة والديها لم تكن الشركات مسؤوليتها الوحيدة حيث عندما توفيا تولت ايضا مسؤولية اخويها الصغيران يوسف و ميرال اللذان يحملان اسم امها و ابيها
يوسف و ميرال توأمان : ملامحهما جميلة كأختهما الا انهما اقل شبه بوالدتهم منها فهي تكاد تكون نسخة طبق الاصل عن امها بعيونها و لون بشرتها و شعرها اما يوسف و ميرال فيشبهان ابيهما اكثر فعيونهما خضراء وبشرتهما شقراء وكذلك شعرهما
حديثنا عن صفات ابطالنا لم ينتهي و سأدع لكم ألآن حرية دراسة شخصية بطلتنا وهذان المشاغبان الصغيران
*********************
انتهت نارة من اعداد شقيقاها الصغيران وارسلتهما مع السائق الى المدرسة ثم اعدت نفسها و ذهب الى غرفة المكتب حيث ينتظرها جاد
-جاد : صباح الخير سيدتي
نارة : صباح الخير انجزت ، ما اوكلتك به ؟
-جاد : نعم كل ما طلبته انجزته انه بهذا الملف
نارة : اعطني
-جاد: سيدتي أانت واثقة من رغبتك بذلك ؟
نارة : جاد انت تعلم بأنني لن اتراجع اليس كذلك اذاً لما تتعب نفسك ؟
جاد - باستسلام فهو يعمل معها منذ سنين ويعلم كم هي عنيدة وانها بالفعل لن تتراجع مهما كان الامر خطيراً - : اعلم ذلك ولكنني احاول لأنني لا اريدك ان تتأذي
نارة ابتسمت بألم : لا تخاف بعد فترة من الالم يصبح مطاقا و بعد فترة اطول ينعدم شعورك به لأنك ببساطة تعتاده فلا تقلق
جاد بشيءٍ من الحزن : ربما معك حق ولكن يجب ان تعلمي أنّ ما انتِ مقبلة عليه ليس مؤلم فحسب بل ايضاً خطير
نارة ببرود : أعلم هيا اعطني الملف
جاد : تفضلي
فتحت الملف وشعرت بخنجر يخترق قلبها عند رؤيتها لصورة والديها ، يااااه كم اشتاقت لهما وقبل ان تفقد السيطرة اغلقت الملف بسرعة نارة بثبات : شكرا لك يا جاد سأعلمك ان احتجت لشيءٍ اخر
-جاد : حسنا و انا بخدمتك عن اذنك
-نارة : اشكرك
نهضت خلفه و طلبت من رحمة مرافقته للباب ثم اغلقت باب مكتبها بالمفتاح و عادت لتستغرق بذلك الملف ، الملف الذي تسبب بتغيّر حياتها بهذا الشكل الذي يحتوي على تفاصيل تلك الليلة الباردة التي تسببت بكل ذلك الالم في قلبها التي قلبت حياتها 360 درجة ودون ان تشعر نزلت دمعة من عيناها على تلك
الذكريات التي هاجمتها
(قبل خمسة عشر عام )
نارة باندفاعها المعتاد : امي امي لقد عدت اناا جائعة جدا اريد ان آكل انظري يا امي لقد حصلت على علامة كاملة بالامتحان
امها : اهلا صغيرتي الجميلة اهدأي اهدأي قليلاً و خذي نفسا
نارة بسعادة بالغة : لقد احرزت العلامة التي تمنيتها و اناا اريد ان آكل
امها ضحكت بسعادة على طبعها الذي لا يتغير : احسنتِ عزيزتي وفقك الله دائما انا فخورة بك هيا اذهبي و بدّلي ملابسك ريثما أُعدّ لكِ شيئا لتاكليه
نارة ببراءة و ضعت يدها على رأسها وكأنها جندي يلقي التحية : أمرك سيدي اعني سيدتي اقصد امي ههههه و صعدت لغرفتها ركضاً
امها وهي تنظر لها حتى اختفت عن عينها : ادام الله عليك سعادتكِ يا صغيرتي
يتبع باقي الفصول عبر الرابط الاتي
https://www.deliil.com/2021/10/kasmenelalam-novel.html
لااااااا ،صرخة بها فزع ، صدرها يعلو و يهبط بسرعة شديدة و كأن الهواء قد نفذ من حولها ما كان سوا كابوس اعتيادي من الكوابيس التي لا تفارق مخيلتها منذ سنين منذ ذلك اليوم الذي رأت فيه اسوأ مشهد بحياتها كلها ، وضعت يدها على قلبها و حاولت ان تهدِء من روعها قليلا وبعد عدة دقائق نجحت بذلك
فُتِحَ باب الغرفة بسرعة و دخل منه هذان المشاغبان الصغيران
-هاااي استيقظي استيقظي وقفزا على السرير
-ابتسمت بسعادة على طفولتهما ابتسامة لا تبتسمها الا معهما قالت بجدية مصتنعة : توقفااا ، انتما الاثنان معاقبان ، نظرا اليها ببراءة ثم ضحكوا ثلاثتهم بسعادة ثم احتضنتهما
و قالت : صباح الخير
-ردا عليها : صباح النور
-دخلت مدبرة المنزل و قالت : صباح الخير سيدتي اعتذر لدخولهما و ازعاجك ولكن غافلاني و ذهبا لغرفتك
-نارة : لا باس بذلك
-رحمة : سيدتي السيد جاد بالأسفل و يريد مقابلتك
نارة : اخبريه ان ينتظرني
-رحمة : حسنا سيدتي هيا يا صغيراي لكي اجهزكما للمدرسة
-يوسف و ميرال : كلاااا ، دادا تفعل ذلك
-نارة بابتسامة : حسنا انا سأفعل هيا بسرعة لا عليك يا رحمة انا سأحضرهما
-رحمة : حسنا سيدتي
*** لنتوقف قليلاً
نارة يوسف : ستة و عشرون عاما فتاة جميلة جدا ذات قامة متوسطة و جسد رشيق شعر اسود حالك و عيون واسعه كثيفة الرموش لونها بني غامق و بشرتها ناصعة البياض بعد وفاة والديها ورثت شركات تقدر بالملايين و تولت ادارتها وطورتها بشكل كبير يُقدر بعشرة اضعاف ما كانت عليه عندما استلمتها ،
ذات شخصية قوية جدا و ذكية بعد وفاة والديها لم تكن الشركات مسؤوليتها الوحيدة حيث عندما توفيا تولت ايضا مسؤولية اخويها الصغيران يوسف و ميرال اللذان يحملان اسم امها و ابيها
يوسف و ميرال توأمان : ملامحهما جميلة كأختهما الا انهما اقل شبه بوالدتهم منها فهي تكاد تكون نسخة طبق الاصل عن امها بعيونها و لون بشرتها و شعرها اما يوسف و ميرال فيشبهان ابيهما اكثر فعيونهما خضراء وبشرتهما شقراء وكذلك شعرهما
حديثنا عن صفات ابطالنا لم ينتهي و سأدع لكم ألآن حرية دراسة شخصية بطلتنا وهذان المشاغبان الصغيران
*********************
انتهت نارة من اعداد شقيقاها الصغيران وارسلتهما مع السائق الى المدرسة ثم اعدت نفسها و ذهب الى غرفة المكتب حيث ينتظرها جاد
-جاد : صباح الخير سيدتي
نارة : صباح الخير انجزت ، ما اوكلتك به ؟
-جاد : نعم كل ما طلبته انجزته انه بهذا الملف
نارة : اعطني
-جاد: سيدتي أانت واثقة من رغبتك بذلك ؟
نارة : جاد انت تعلم بأنني لن اتراجع اليس كذلك اذاً لما تتعب نفسك ؟
جاد - باستسلام فهو يعمل معها منذ سنين ويعلم كم هي عنيدة وانها بالفعل لن تتراجع مهما كان الامر خطيراً - : اعلم ذلك ولكنني احاول لأنني لا اريدك ان تتأذي
نارة ابتسمت بألم : لا تخاف بعد فترة من الالم يصبح مطاقا و بعد فترة اطول ينعدم شعورك به لأنك ببساطة تعتاده فلا تقلق
جاد بشيءٍ من الحزن : ربما معك حق ولكن يجب ان تعلمي أنّ ما انتِ مقبلة عليه ليس مؤلم فحسب بل ايضاً خطير
نارة ببرود : أعلم هيا اعطني الملف
جاد : تفضلي
فتحت الملف وشعرت بخنجر يخترق قلبها عند رؤيتها لصورة والديها ، يااااه كم اشتاقت لهما وقبل ان تفقد السيطرة اغلقت الملف بسرعة نارة بثبات : شكرا لك يا جاد سأعلمك ان احتجت لشيءٍ اخر
-جاد : حسنا و انا بخدمتك عن اذنك
-نارة : اشكرك
نهضت خلفه و طلبت من رحمة مرافقته للباب ثم اغلقت باب مكتبها بالمفتاح و عادت لتستغرق بذلك الملف ، الملف الذي تسبب بتغيّر حياتها بهذا الشكل الذي يحتوي على تفاصيل تلك الليلة الباردة التي تسببت بكل ذلك الالم في قلبها التي قلبت حياتها 360 درجة ودون ان تشعر نزلت دمعة من عيناها على تلك
الذكريات التي هاجمتها
(قبل خمسة عشر عام )
نارة باندفاعها المعتاد : امي امي لقد عدت اناا جائعة جدا اريد ان آكل انظري يا امي لقد حصلت على علامة كاملة بالامتحان
امها : اهلا صغيرتي الجميلة اهدأي اهدأي قليلاً و خذي نفسا
نارة بسعادة بالغة : لقد احرزت العلامة التي تمنيتها و اناا اريد ان آكل
امها ضحكت بسعادة على طبعها الذي لا يتغير : احسنتِ عزيزتي وفقك الله دائما انا فخورة بك هيا اذهبي و بدّلي ملابسك ريثما أُعدّ لكِ شيئا لتاكليه
نارة ببراءة و ضعت يدها على رأسها وكأنها جندي يلقي التحية : أمرك سيدي اعني سيدتي اقصد امي ههههه و صعدت لغرفتها ركضاً
امها وهي تنظر لها حتى اختفت عن عينها : ادام الله عليك سعادتكِ يا صغيرتي
يتبع باقي الفصول عبر الرابط الاتي
https://www.deliil.com/2021/10/kasmenelalam-novel.html
دليل الروايات
رواية كأس من الألم (كاملة جميع الفصول) بقلم وتين قطامين
رواية كأس من الألم كاملة بقلم وتين قطامين للقراءة والتحميل قد لا يكون اختبار الحياة مباشرا دائما فأحيانا تختبرنا بمن نحب فتريك ألمهم و تعبهم ولكنك
يموت الأعزبُ ميتة الكلاب، أما المتزوج فيعيش عيشتها.
- مارك توين
- مارك توين
_هتتزوج صحبتي يا أبيه
-أنا سليم السخاوي يتزوج صحبتك المغتصبة أتزوجها إزاي دم الطهور هيجي منين من واحدة مغتصبة
_يا أبيه اسمعني طيب ورحمة ماما اتزوجها يا سليم
سليم بغضب: بس دي طفلة عندها ١٨ سنه وأنا ٢٨راعي فرق السن
_وماله يا أبيه فتون ملهاش حد يا أبيه ورحمة ماما
سليم بغضب: اوف منك
_الفرح بليل هتروح تجيب العروسة ونكتب الكتاب
سليم بغضب طلع برا الڤيلا وقعد ونفخ سيجارته
......................
في الليل في حارة بسيطة و فقيرة بيت الجدة أمينة كانت قاعدة بتبكي في اوضتها وبتهز براسها والكحل سايح وكانت لابسه الفستان بتاع فرحها لحد ما دخل سليم بغضب ورزع الباب وقال: مالك يا عروسه مش عاجبك سليم السخاوي ولا إيه
وشها مكنش باين من تحت الطرحة وقالت بدموع: ابعد عني ابعد
سليم بغضب شدها من دراعها وقال: يلا كتب علشان الكتاب
مسحت دموعها ونزلت معاه لتحت كانت قاعدة رزان أخت سليم وكانت مدمعة من حالتها
سليم بغضب: اكتب يا شيخنا
أمينة بدموع: براحة يبني عليها
فتون قعدت جمبه وكانت بتهز في رجلها سليم بغضب حط إيده على رجلها وقال: اهدي
فتون بدموع بصتله من تحت الطرحة وفضلت تبكي
المأذون بيأس: قولي ورايا
فضلت تقول وراه وسليم كمان وقال بإبتسامة المأذون:
(بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير)
فتون دموعها زادت
المأذون: امضوا هنا
مضت فتون وسليم
الجدة حضنتها بدموع وسليم سحبها من إيدها وقال: اطلعي معايا
فتون ببكاء: يا تيته
رزان ببكاء: سيبها حتى تودع جدتها يا أبيه
سليم بغضب: أخرسي
طلع معاها وفتون فضلت تبكي في العربية وقالت بغضب: أنت معندكش رحمة أبدًا
سليم كان سايق العربية ورزان طلعت مع العم حسن في عربية تانية
سليم أول ما وصل للڤيلا كان شاددها من إيدها ودخلها في الڤيلا ومكنش فيها حد وقال: اطلعي على الأوضة فوق
فتون بضعف مسحت دموعها وطلعت لفوق سليم بغضب: استغفر الله العظيم واتوب إليه
طلع سليم الأوضة ودخل وشافها وهي وقاعدة ضامه رجليها وبتبكي
سليم بضعف قرب منيها وبصلها رفع الطرحة اللِ على وشها وقالت بغضب: أنا تعبانة أبعد عني
سليم بصلها وشافها هي وبتبكي ودموعها نزلت شاف عينيها الخضراء وسرح فيهم قالتله بضعف: متقربش مني إبعد
سليم بصراخ: وأنا أقرب من واحدة مغتصبة ليه دأنتِ زي بنتي برضوا
فتون بصراخ: أبعد
سليم بغضب ضربها بالقلم وقال وهو وماسك دقنها: صوتك ميعلاش على سليم السخاوي
فتون بدموع حطت إيدها على خدها و هزت راسها بنعم
سليم بصلها وأفتكر رزان أخته في نفس الملامح وأفتكر وأمه وأبوه قام بغضب ومسك المزهرية ضربها على الأرض وقال بغضب: غوري من وشي
فتون بدموع كانت قايمة داخله الحمام مسكها من إيدها والفستان اتقطع على الأكمام بصلها بنظرة خبيثة وقال: مش إنهاردة دخلتنا برضوا يا عروسة
فتون بدموع بصتله وكانت بتبكي بإنهيار وقالت: دراعي وجعني
سليم بصلها وقال بغضب: وأنا هاخد إيه من واحده زيك، لحمها باعته وجسمها كان لعبة ما بين الشباب
فتون بغضب نزلت دراعها وضربته بالقلم وقالت: أنا شريفة وأشرف منك
سليم بغضب مسك الفستان بتاعها وقطعه وبان جسمها بغضب وقال: لما تكون فريسة في عرين أسد الغزالة بتموت
خنقها بقوة وقال: أنتِ إزاي تمدي إيدك عليا
فتون كانت بتتخنق تحت إيده وقالت بضعف وصوتها بيروح ووشها أحمر: ورحمة أمك زينب أبعد عني
سليم بغضب ضربها على الأرض ولف ضهره ليها وقال بغضب: اخلعي يا عروسة عايز اشوفك على موضعك وطبيعتك
فتون بضعف لما شافت فستانها اتقطع قالت ببكاء: ارحمني ارحمني أنا بكرهكم كلكم أبعد عني أبعد
سليم قومها من على الأرض ورماها على السرير وفضل يفك في أزرار قميصه وخلعه ورماه على الأرض لف ضهره علشان يخلع ملابسه فتون بحركة سرعة شافت مسدس في حزام البنطلون وسحبته وحطته على قلبها وقالت: المغت*صبة في عينيك مذنبة صح
سليم هو وبيفتكر أمه في نفس الموقف قرب من فتون وقال: نزلي المسدس
فتون بدموع هو وبترجع لورا: وكمان لحم المغتصبة لحم ****
سليم بدموع: هاتي المسدس يا فتون
فتون ببكاء هي وبترجع أكتر: وكمان مش عذراء
سليم بصراخ: فتون نزلي المسدس
فتون ببكاء: اغتصبوني علشان جمال البنت في المجتمع ده حرام، البنت الحلوه لازم يتسلوا بيها، ما كانوا بيدفنوا البنات بالحياء وأنا أبويا دفني بالحياء زمان لما رماني علشان مراته اللعينة
سليم بصلها وقلبه رق ليها حضنها لما شافها بتتكلم بهستريا وفضل يبكي وهي تبكي وقالت بضعف: أبعد عني
سليم بدموع: ششش
فتون بدموع داست على الزناد
سليم بصدمه بصلها وهي بصتله دموع نزلت وهي دموعها نزلت وكانت الرصاصة وقتها جت في فتون
سليم بدموع هو وشايفها بفستان الفرح اللِ كله دم.. يتبع فصول الرواية كااااااملة 😍😍😍 عبر الرابط التالي:
https://www.deliil.com/2021/09/m3shoqy-novel.html
-أنا سليم السخاوي يتزوج صحبتك المغتصبة أتزوجها إزاي دم الطهور هيجي منين من واحدة مغتصبة
_يا أبيه اسمعني طيب ورحمة ماما اتزوجها يا سليم
سليم بغضب: بس دي طفلة عندها ١٨ سنه وأنا ٢٨راعي فرق السن
_وماله يا أبيه فتون ملهاش حد يا أبيه ورحمة ماما
سليم بغضب: اوف منك
_الفرح بليل هتروح تجيب العروسة ونكتب الكتاب
سليم بغضب طلع برا الڤيلا وقعد ونفخ سيجارته
......................
في الليل في حارة بسيطة و فقيرة بيت الجدة أمينة كانت قاعدة بتبكي في اوضتها وبتهز براسها والكحل سايح وكانت لابسه الفستان بتاع فرحها لحد ما دخل سليم بغضب ورزع الباب وقال: مالك يا عروسه مش عاجبك سليم السخاوي ولا إيه
وشها مكنش باين من تحت الطرحة وقالت بدموع: ابعد عني ابعد
سليم بغضب شدها من دراعها وقال: يلا كتب علشان الكتاب
مسحت دموعها ونزلت معاه لتحت كانت قاعدة رزان أخت سليم وكانت مدمعة من حالتها
سليم بغضب: اكتب يا شيخنا
أمينة بدموع: براحة يبني عليها
فتون قعدت جمبه وكانت بتهز في رجلها سليم بغضب حط إيده على رجلها وقال: اهدي
فتون بدموع بصتله من تحت الطرحة وفضلت تبكي
المأذون بيأس: قولي ورايا
فضلت تقول وراه وسليم كمان وقال بإبتسامة المأذون:
(بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير)
فتون دموعها زادت
المأذون: امضوا هنا
مضت فتون وسليم
الجدة حضنتها بدموع وسليم سحبها من إيدها وقال: اطلعي معايا
فتون ببكاء: يا تيته
رزان ببكاء: سيبها حتى تودع جدتها يا أبيه
سليم بغضب: أخرسي
طلع معاها وفتون فضلت تبكي في العربية وقالت بغضب: أنت معندكش رحمة أبدًا
سليم كان سايق العربية ورزان طلعت مع العم حسن في عربية تانية
سليم أول ما وصل للڤيلا كان شاددها من إيدها ودخلها في الڤيلا ومكنش فيها حد وقال: اطلعي على الأوضة فوق
فتون بضعف مسحت دموعها وطلعت لفوق سليم بغضب: استغفر الله العظيم واتوب إليه
طلع سليم الأوضة ودخل وشافها وهي وقاعدة ضامه رجليها وبتبكي
سليم بضعف قرب منيها وبصلها رفع الطرحة اللِ على وشها وقالت بغضب: أنا تعبانة أبعد عني
سليم بصلها وشافها هي وبتبكي ودموعها نزلت شاف عينيها الخضراء وسرح فيهم قالتله بضعف: متقربش مني إبعد
سليم بصراخ: وأنا أقرب من واحدة مغتصبة ليه دأنتِ زي بنتي برضوا
فتون بصراخ: أبعد
سليم بغضب ضربها بالقلم وقال وهو وماسك دقنها: صوتك ميعلاش على سليم السخاوي
فتون بدموع حطت إيدها على خدها و هزت راسها بنعم
سليم بصلها وأفتكر رزان أخته في نفس الملامح وأفتكر وأمه وأبوه قام بغضب ومسك المزهرية ضربها على الأرض وقال بغضب: غوري من وشي
فتون بدموع كانت قايمة داخله الحمام مسكها من إيدها والفستان اتقطع على الأكمام بصلها بنظرة خبيثة وقال: مش إنهاردة دخلتنا برضوا يا عروسة
فتون بدموع بصتله وكانت بتبكي بإنهيار وقالت: دراعي وجعني
سليم بصلها وقال بغضب: وأنا هاخد إيه من واحده زيك، لحمها باعته وجسمها كان لعبة ما بين الشباب
فتون بغضب نزلت دراعها وضربته بالقلم وقالت: أنا شريفة وأشرف منك
سليم بغضب مسك الفستان بتاعها وقطعه وبان جسمها بغضب وقال: لما تكون فريسة في عرين أسد الغزالة بتموت
خنقها بقوة وقال: أنتِ إزاي تمدي إيدك عليا
فتون كانت بتتخنق تحت إيده وقالت بضعف وصوتها بيروح ووشها أحمر: ورحمة أمك زينب أبعد عني
سليم بغضب ضربها على الأرض ولف ضهره ليها وقال بغضب: اخلعي يا عروسة عايز اشوفك على موضعك وطبيعتك
فتون بضعف لما شافت فستانها اتقطع قالت ببكاء: ارحمني ارحمني أنا بكرهكم كلكم أبعد عني أبعد
سليم قومها من على الأرض ورماها على السرير وفضل يفك في أزرار قميصه وخلعه ورماه على الأرض لف ضهره علشان يخلع ملابسه فتون بحركة سرعة شافت مسدس في حزام البنطلون وسحبته وحطته على قلبها وقالت: المغت*صبة في عينيك مذنبة صح
سليم هو وبيفتكر أمه في نفس الموقف قرب من فتون وقال: نزلي المسدس
فتون بدموع هو وبترجع لورا: وكمان لحم المغتصبة لحم ****
سليم بدموع: هاتي المسدس يا فتون
فتون ببكاء هي وبترجع أكتر: وكمان مش عذراء
سليم بصراخ: فتون نزلي المسدس
فتون ببكاء: اغتصبوني علشان جمال البنت في المجتمع ده حرام، البنت الحلوه لازم يتسلوا بيها، ما كانوا بيدفنوا البنات بالحياء وأنا أبويا دفني بالحياء زمان لما رماني علشان مراته اللعينة
سليم بصلها وقلبه رق ليها حضنها لما شافها بتتكلم بهستريا وفضل يبكي وهي تبكي وقالت بضعف: أبعد عني
سليم بدموع: ششش
فتون بدموع داست على الزناد
سليم بصدمه بصلها وهي بصتله دموع نزلت وهي دموعها نزلت وكانت الرصاصة وقتها جت في فتون
سليم بدموع هو وشايفها بفستان الفرح اللِ كله دم.. يتبع فصول الرواية كااااااملة 😍😍😍 عبر الرابط التالي:
https://www.deliil.com/2021/09/m3shoqy-novel.html
دليل الروايات
رواية معشوقي كاملة بقلم الصعيدية سلمى محمود (من الفصل الأول للأخير)
رواية معشوقي بقلم الكاتبة الصعيدية سلمى محمود كاملة جميع الفصول حصريا من الفصل الاول حتى الي الفصل الاخير عبر مدونتنا دليل الروايات
رواية سليم وفتون
رواية سليم وفتون
ادخلي
سيبوني والنبي يبيه طب طب انت هنا ليه
ادخلي اخلصييي مش عايز كلام كتير
دخلت برهبه والدموع تنهمر بغزاره من عينها الجميله واردفت بصوت باكي........ طب طب ممكن اعمل تليفون واحد واحد بس والنبي
هه محدش هينجد'ك ال'قضيه لبساكي دي فيها شهود يعني المحامي مش هيعملك حاجه
لا انا عايزه اتصل بجوزي بس
انتفضت بخوف من الصوت الذي خلفها............ ناااعم يروح' امك تتصلي بمين جوزك هه
ملاك بدموع ......... وربنا ما بكذب وعندي اولاد كمان روحوني بقا انا اصلا مش عارف انا هنا ليه
أجابها بكره ........ انتي هنا عشان الي ذيك مفروض يكونوا هنا عملك اي عشان تقت'ليه بالشكل ده
قتل' ققتلت مين
نعم يروح 'امك منتيش عارفه قتلتي مين بطلي تمثيل بقا
ملاك بدموع .....والله انا مش عارفه انت بتتكلم عن اي
اقترب منها بشر وهو يمسك بخصلاتها الحرير ب'عنف.......... شريف شرييييييف اخوياااااااا ق'تلتيييييه لييييه
دخل في تلك اللحظه شاب طويل بملامح وسيمه وقال بسرعه ......... ملاك ملهاش دعوه بق'تل شريف ي رحيم
رحيم بغضب جحيمي.................ازااااااي اومال عمها وبنت عمها هيتبلوا عليها
ملاك بهستاريا.........لاااااا انتوا كذااااابين لاااااااا شريف ماااامتش شريف مااااامتشش هو هو وعدني وعدني أنه أنه هيحميمي منهم هو هو وعدني أنه عمره ما هيسيبني شرررررريييييييف لااااااااااااااااا واغمي عليها ولكن يد قويه انتشلتها بسرعه قبل أن تقع على الأرض بصلها بجمود وقال ببرود........... شريف مخلف
محسن بحزن........ايوه ولدين تؤام
جلال بحزن.......... يعني البنت دي بريئه ولا
محسن بهدوء......بريئه
قاطعها جلال باستغراب .... ... واي فايده عمها وبنت عمها أنهم يكذبوا ويتبلوا عليها في القسم.
محسن بغضب........... ده سامح الزيناتي ده ********حتي بنت أخوه مش سالمه من وسا'خته
رحيم بغضب جحيمي.........وانت اي عرفك انها بريئه ولا لاء يا استاذ محسن
محسن بحزن .......... النيابه عملت تحري والكاميرات الي في الشارع بتأثبت صحة كلامي
رحيم بجمود ........الولاد فين
جلال ........... في القصر
رحيم ببرود ........ودي هنعمل فيها اي روح ار'ميها في اي مستشفي
محسن بغضب..........انت مش شايف حالتها يبني ادم اي خلاص معتش عندك شويه رحمه في قلبك واي ار'ميها دي دي انسانه مش لعبه في أيد حضرتك وبعدين ولاد اخوك محتاجمها دول لسا اطفال رضع اييييي
رحيم ببرود عكس الي جواه اشتالها وخرج وركب عربيته متجاهل نداءهم
ثواني والعربيه وقفت قدام قصر كبير جدا وعليه حراسه مشدده وكتير واقفين با'سلحه والبوابه اتفتحت الكترونيا اول ما شافت العربيه ترجل منها وحمل ملاك ودخل بيها كانت العيله كلها متجمعه
الام "ناهد"بغضب..........انت جبت الاشكال دي هنا لي يا رحيم ما كنت تر'ميها في اي مستشفها ا قاطعها صوت الجد بغضب ....... ناااااهد وقال بهدوء ......طلعها لحد ما اطلب الدكتور
هز رأسه وطلع بيها
_عندها حاله انهيار حا'د نتيجه لصدمه عقلها رافض الفكره دي تماما ارجوا منكم تخلوا بالكم منها كويس عشان الفتره الجايه هتحاول تأ'ذي نفسها كتير ومش هتكون حاسه
سيدرا بسخرية........هه مجنو'نه يعني
الكل بصلها بغضب قاطعهم صوت صراخها .............شريف شرييييييف شرييييييف انت فيييييين ياااااشريييييييييييف شريف لاااااااااااا انتفضت من على السرير ب'عنف وهي بتقول بهستريا .......شريف شريييف ما'متش ششريف ولاادي ولادي فيييييين
في اللحظه الباب خبط ودخلت المربيه بخوف وهي بتقول ........ مش عارفه اسكت الولاد
ملاك بدموع .......هاااتولي ولادي انا مش عااايزه اقعد هنا ودوني بيتي انا انا
قاطعها رحيم بغضب ......اسكتي بقااا وبطلي تمثيل ومفيش خروووج من هنااااا عااايزه تخرجي تخرجي لوحدهك ولااد اخويا مش هيخرجوا من البيت ده فااااهمه
ملاك بلهفه وهي بتاخد أولادهم من المربيه وبتحضنهم بلهفه وحب
بقلمي بسمله بدوي
منهم من ينضرلها بشفقه واخر بحب واخر بكراهيه وشر
الجد بهدوء ....... يالا اخرجوا براااا عايز اتكلم مع ملاك على انفراد
القي رحيم نظره كره لها وخرج بغضب والباقي خرجوا وراه
الجد بهدوء ....... اسمك ملاك مش كده
هزت راسها وهي بتبصله بخوف وبتشدد من احتضانها للاطفال كأنها بتتحامى فيهم
الجد بحنان وهو بيرتب على خصلاتها بحب ........ متخافيش يابنتي انا مصدقك وعارف انك بريئه
بصتله بتحاول تشوف الصدق في عيونه بس حست بحنانه وقابت بأمل .....بجد وبعدين قالت بدموع ......انا مش مصدقه شريف ما'ت
الجد بحزن والدموع في عيونه ......بقاله 4شهرين ونص انتي ازاي ماحساتيش
ملاك بدموع ........عشان هو معاده يرجع بكره من سفريه امريكا
بصلها بشفقه وقال......شريف عمل حادثه قبل ما يسافر بساعه
_ايييييه عشان كده مكنش بيتصل بيا اهي اهي لي يشريف سبتني وقالت بصوت باكي ...... هو هو وعدني أنه هيحميني منهم هو هو قالي أنه مش هيخليهم يقربوا مني الوقتي خلاص الي كان
سيبوني والنبي يبيه طب طب انت هنا ليه
ادخلي اخلصييي مش عايز كلام كتير
دخلت برهبه والدموع تنهمر بغزاره من عينها الجميله واردفت بصوت باكي........ طب طب ممكن اعمل تليفون واحد واحد بس والنبي
هه محدش هينجد'ك ال'قضيه لبساكي دي فيها شهود يعني المحامي مش هيعملك حاجه
لا انا عايزه اتصل بجوزي بس
انتفضت بخوف من الصوت الذي خلفها............ ناااعم يروح' امك تتصلي بمين جوزك هه
ملاك بدموع ......... وربنا ما بكذب وعندي اولاد كمان روحوني بقا انا اصلا مش عارف انا هنا ليه
أجابها بكره ........ انتي هنا عشان الي ذيك مفروض يكونوا هنا عملك اي عشان تقت'ليه بالشكل ده
قتل' ققتلت مين
نعم يروح 'امك منتيش عارفه قتلتي مين بطلي تمثيل بقا
ملاك بدموع .....والله انا مش عارفه انت بتتكلم عن اي
اقترب منها بشر وهو يمسك بخصلاتها الحرير ب'عنف.......... شريف شرييييييف اخوياااااااا ق'تلتيييييه لييييه
دخل في تلك اللحظه شاب طويل بملامح وسيمه وقال بسرعه ......... ملاك ملهاش دعوه بق'تل شريف ي رحيم
رحيم بغضب جحيمي.................ازااااااي اومال عمها وبنت عمها هيتبلوا عليها
ملاك بهستاريا.........لاااااا انتوا كذااااابين لاااااااا شريف ماااامتش شريف مااااامتشش هو هو وعدني وعدني أنه أنه هيحميمي منهم هو هو وعدني أنه عمره ما هيسيبني شرررررريييييييف لااااااااااااااااا واغمي عليها ولكن يد قويه انتشلتها بسرعه قبل أن تقع على الأرض بصلها بجمود وقال ببرود........... شريف مخلف
محسن بحزن........ايوه ولدين تؤام
جلال بحزن.......... يعني البنت دي بريئه ولا
محسن بهدوء......بريئه
قاطعها جلال باستغراب .... ... واي فايده عمها وبنت عمها أنهم يكذبوا ويتبلوا عليها في القسم.
محسن بغضب........... ده سامح الزيناتي ده ********حتي بنت أخوه مش سالمه من وسا'خته
رحيم بغضب جحيمي.........وانت اي عرفك انها بريئه ولا لاء يا استاذ محسن
محسن بحزن .......... النيابه عملت تحري والكاميرات الي في الشارع بتأثبت صحة كلامي
رحيم بجمود ........الولاد فين
جلال ........... في القصر
رحيم ببرود ........ودي هنعمل فيها اي روح ار'ميها في اي مستشفي
محسن بغضب..........انت مش شايف حالتها يبني ادم اي خلاص معتش عندك شويه رحمه في قلبك واي ار'ميها دي دي انسانه مش لعبه في أيد حضرتك وبعدين ولاد اخوك محتاجمها دول لسا اطفال رضع اييييي
رحيم ببرود عكس الي جواه اشتالها وخرج وركب عربيته متجاهل نداءهم
ثواني والعربيه وقفت قدام قصر كبير جدا وعليه حراسه مشدده وكتير واقفين با'سلحه والبوابه اتفتحت الكترونيا اول ما شافت العربيه ترجل منها وحمل ملاك ودخل بيها كانت العيله كلها متجمعه
الام "ناهد"بغضب..........انت جبت الاشكال دي هنا لي يا رحيم ما كنت تر'ميها في اي مستشفها ا قاطعها صوت الجد بغضب ....... ناااااهد وقال بهدوء ......طلعها لحد ما اطلب الدكتور
هز رأسه وطلع بيها
_عندها حاله انهيار حا'د نتيجه لصدمه عقلها رافض الفكره دي تماما ارجوا منكم تخلوا بالكم منها كويس عشان الفتره الجايه هتحاول تأ'ذي نفسها كتير ومش هتكون حاسه
سيدرا بسخرية........هه مجنو'نه يعني
الكل بصلها بغضب قاطعهم صوت صراخها .............شريف شرييييييف شرييييييف انت فيييييين ياااااشريييييييييييف شريف لاااااااااااا انتفضت من على السرير ب'عنف وهي بتقول بهستريا .......شريف شريييف ما'متش ششريف ولاادي ولادي فيييييين
في اللحظه الباب خبط ودخلت المربيه بخوف وهي بتقول ........ مش عارفه اسكت الولاد
ملاك بدموع .......هاااتولي ولادي انا مش عااايزه اقعد هنا ودوني بيتي انا انا
قاطعها رحيم بغضب ......اسكتي بقااا وبطلي تمثيل ومفيش خروووج من هنااااا عااايزه تخرجي تخرجي لوحدهك ولااد اخويا مش هيخرجوا من البيت ده فااااهمه
ملاك بلهفه وهي بتاخد أولادهم من المربيه وبتحضنهم بلهفه وحب
بقلمي بسمله بدوي
منهم من ينضرلها بشفقه واخر بحب واخر بكراهيه وشر
الجد بهدوء ....... يالا اخرجوا براااا عايز اتكلم مع ملاك على انفراد
القي رحيم نظره كره لها وخرج بغضب والباقي خرجوا وراه
الجد بهدوء ....... اسمك ملاك مش كده
هزت راسها وهي بتبصله بخوف وبتشدد من احتضانها للاطفال كأنها بتتحامى فيهم
الجد بحنان وهو بيرتب على خصلاتها بحب ........ متخافيش يابنتي انا مصدقك وعارف انك بريئه
بصتله بتحاول تشوف الصدق في عيونه بس حست بحنانه وقابت بأمل .....بجد وبعدين قالت بدموع ......انا مش مصدقه شريف ما'ت
الجد بحزن والدموع في عيونه ......بقاله 4شهرين ونص انتي ازاي ماحساتيش
ملاك بدموع ........عشان هو معاده يرجع بكره من سفريه امريكا
بصلها بشفقه وقال......شريف عمل حادثه قبل ما يسافر بساعه
_ايييييه عشان كده مكنش بيتصل بيا اهي اهي لي يشريف سبتني وقالت بصوت باكي ...... هو هو وعدني أنه هيحميني منهم هو هو قالي أنه مش هيخليهم يقربوا مني الوقتي خلاص الي كان
ببقف لهم مات سندي وظهري ماااات
بصلها بشفقه وقال بحنان ......احكيلي اتجوزتوا ازاي ولي في السر ومين دول الي خايفه منهم وبعدين شكلك صغيره اوي
ملاك ببكاء ........ اعمامي ي عمو قاطعها بحب ......قوليلي ي جدي كملي
اعمامي عايزين يا خدوا تعب وشقى ابويا ومش كده وبس لا وعايزين يجوزوني يحيي عشان يضمنوا وعمي سامح الي كنت فكراه بيحبني ضحك عليا وفهمني أنه بيحبني وأنه مش معاهم وهو اصلا الراس الكبيره هر'بت منهم وكان في ولاد بيضايقوني وشىريف الي انقذني منهم وحاكيتلوا الي حصلي وهو ساعدني الاقي شغل وكان علطول بيطمن عليا لحد ما جه واعترفلي بحبه وانا كمان اعترفتله بحبي واتجوزنا في السر عشان انتم مكنتوش موافقين على الجواز وعشان اهلي برده ميعرفوش مكاني بما انك عيله معروفه واعلان وكده بس اعمامي عرفوا وشريف الي كان بيقفلهم الوقتي الوقتي مين هيحميني انا وولادي منهم دول عالم ظلمه ممكن يعملوا اي حاجه عشان الورث وانا عمري ما هفرط في تعب وشقا ابويا في السنين الي فاتت وانفجرت في العياط
بقلمي بسمله بدوي
الجد بحزن شديد عليها ......اهدي اهدي خلاص انا عندي حل وانا معاكي متخافيش طول ما انت في قصر الجارحي محدش يتجرأ بص يبصلك لا انتي ولا ولادك ،تعالي معايا
بصت له بخوف .....ففين
_تعالي بس
كانوا كلهم قاعدين متجمعين على السفره ، توجهت كل الأنظار ليها
الجد بهدوء ........... اسمعوا كويس الي هقوله ومش عايز اعتراض كتب كتاب رحيم ومرات اخوه بكره و... يتبع فصول الرواية كاملة الآن عبر دليل الروايات 😍😍😍 عبر الرابط التالي:
https://www.deliil.com/2021/10/blog-post_49.html
بصلها بشفقه وقال بحنان ......احكيلي اتجوزتوا ازاي ولي في السر ومين دول الي خايفه منهم وبعدين شكلك صغيره اوي
ملاك ببكاء ........ اعمامي ي عمو قاطعها بحب ......قوليلي ي جدي كملي
اعمامي عايزين يا خدوا تعب وشقى ابويا ومش كده وبس لا وعايزين يجوزوني يحيي عشان يضمنوا وعمي سامح الي كنت فكراه بيحبني ضحك عليا وفهمني أنه بيحبني وأنه مش معاهم وهو اصلا الراس الكبيره هر'بت منهم وكان في ولاد بيضايقوني وشىريف الي انقذني منهم وحاكيتلوا الي حصلي وهو ساعدني الاقي شغل وكان علطول بيطمن عليا لحد ما جه واعترفلي بحبه وانا كمان اعترفتله بحبي واتجوزنا في السر عشان انتم مكنتوش موافقين على الجواز وعشان اهلي برده ميعرفوش مكاني بما انك عيله معروفه واعلان وكده بس اعمامي عرفوا وشريف الي كان بيقفلهم الوقتي الوقتي مين هيحميني انا وولادي منهم دول عالم ظلمه ممكن يعملوا اي حاجه عشان الورث وانا عمري ما هفرط في تعب وشقا ابويا في السنين الي فاتت وانفجرت في العياط
بقلمي بسمله بدوي
الجد بحزن شديد عليها ......اهدي اهدي خلاص انا عندي حل وانا معاكي متخافيش طول ما انت في قصر الجارحي محدش يتجرأ بص يبصلك لا انتي ولا ولادك ،تعالي معايا
بصت له بخوف .....ففين
_تعالي بس
كانوا كلهم قاعدين متجمعين على السفره ، توجهت كل الأنظار ليها
الجد بهدوء ........... اسمعوا كويس الي هقوله ومش عايز اعتراض كتب كتاب رحيم ومرات اخوه بكره و... يتبع فصول الرواية كاملة الآن عبر دليل الروايات 😍😍😍 عبر الرابط التالي:
https://www.deliil.com/2021/10/blog-post_49.html
دليل الروايات
رواية ضحية قاسي كاملة بقلم بسملة بدوي (تمت مكتملة الفصول)
رواية ضحية قاسي كاملة جميع فصول الرواية من الفصل الاول حتى الي الفصل الاخير حصريا عبر دليل الروايات بقلم الكاتبة بسملة بدوي قصة ملاك ورحيم
_ امشي اطلعي برة بيتي يا حلوفة، اياك ترجعي هنا تاني .. انتي طالق طالق طالق
_ حرام عليك، هروح فين بعد نص الليل دلوقتي، أبوس أيدك استنى لحد الصبح
«مشى مجدي ناحيتها بكل قسوة، ومسكها من شعرها يجرجرها قدام اصحابه اللي قاعدين بيحششوا في الصالة»
فتح الباب ورماها برة بدون رحمة..
رفض يخليها تلبس حاجة فوق لبس البيت اللي عليها، رفض يخليها تاخد شنطة أيدها اللي فيها فلوسها وتليفونها واثباتات شخصيتها، ورفض كمان يخليها تاخد ابنها الرضيع اللي بيصرخ جوة ده..
طلعت «مايسة» في عز الليل للشارع، في منطقة عمرانية جديدة قريبة من الصحراء والجبل، مفيش فيها غير كلاب ضالة بتعوي..
مفيش حاجة تسترها، ولا حتى حذاء في رجلها يحميها من وخزات الإسفلت اللي ماشية عليه..
بتبكي وهي هتنفجر من العياط، بتندب حظها وخايفة من ولاد الليل اللي بيرجعوا من القهاوي شاربين مخدرات ومش شايفين قدامهم غير شياطين بترشدهم..
مفيش مكان لمايسة في المنطقة دي غير بيت خالها «أكرم» هو أكبر منها بسبع سنين، وبيشتغل عند جوزها في ورشة السيارات بتاعته، ومن شلة المخدرات اللي بتروح تحشش معاه في البيت..
مشيت المسكينة والرعب حواليها في كل مكان، مش عارفة تروح فين ولا تعمل ايه، وخلت رجليها تسوقها لحد بيت خالها..
الساعة اتنين بعد نص الليل، وكل سكان العمارة نايمين، عمارة خمس أدوار بس وملهاش بوابة ولا بواب، مفتوحة لأي حد يدخل ويخرج زي ما هو عايز..
وقفت مايسة تخبط على شقة خالها في الدور الخامس، ملهاش جرس، والباب حديد علشان الحرامية أكتر من السكان في المنطقة دي، خبط كتير على الباب ومفيش حد بيرد، لحد ما كانت هتفقد الأمل وترجع
...
لكن أخيررا.. .
اتفتح الباب من جوة، وخرجت مرات خالها، بنت شابة عمرها تسعة وعشرين سنة، يعني أكبر منها بتلات سنين بس، شعرها منكوش، ومكشرة، ضاربة بوز ينكد على مديرية كاملة..
أول ما شافت مايسة قدامها اتضايقت، وكشرت في وشها، والمسكينة مش عارفة تتكلم من البكاء ورعشة البرد
_ خالي هنا يا نجلاء؟
_ خالك راجع م الورشة مطحون، وفي سابع نومة دلوقتي..
_ ممكن تصحيه تخليه يلحقني..
_ لا يا مايسة مش هصحيه، ارجعي بيتك بالقرف اللي انتي لابساه ده الله لا يسيئك روحي..
_ حرام عليكي يا نجلا، صحي لي خالي يشوف لي حل في المصيبة دي..
_ يا ستي حلي مشاكلك بعيد عنا .. جوزي مش مكفي مشاكلنا لما هيشيل هم مشاكلك
«مايسة بتنزل تبوس أيدها بلهفة وهي بتبكي»
_ أبوس أيدك يا مرات خالي، أبوس أيدك صحيه يجيب لي ابني
_ أوف .. مصيبة تاخدك انتي وابنك في يوم واحد
«خرج خالها على صوتهم، وكانت عيونه غالبها النوم، عمره تلاتة وتلاتين سنة، وشنبه عريض وكبير، بس جسمه رفيع خالص»
شافها واتنرفذ، وكأنها بعصبية:
_ في ايه يا مايسة؟ عايزة ايه؟ ايه اللي جابك دلوقتي؟
_ إلحقني يا خالي، مجدي طلقني وخد ابني مني، وطردني باللبس اللي انت شايفه.
_ وانا هعمل لك ايه؟ ما اهو طلقك سبع مرات قبل كده، وكل مرة كان تاني يوم بيرجعك .. روحي اقعدي عند بيتك للصبح يا مايسة، يكون جوزك فاق م السطلان اللي هو فيه وهيدخلك علشان تعملي له الفطار
_ مش عايزة ارجع له تاني يا خالي، وعايزة ابني
_ اسمعي يا مايسة! أنا بشتغل عند جوزك، ومش هستحمل منه أي شتيمة في الشغل بسببك، روحي اترزعي قدام بيت جوزك لحد ما يفتح لك الباب الصبح زي كل مرة
_ كرامتي يا خالي اتهانت، هان كرامتي قدام المساطيل اصحابه، كان عايزني أسيح لهم حشيش السهرة .. ولما رفضت ضربني وجرجرني من شعري
_ أووووف .. أمشي من هنا يا مايسة، روحي عند أبوكي، حلي عن سمايا أنا عندي عيال زي أربيهم..
«خالها قفل الباب في وشها ورفض حتى يطلع لها عباية من عبايات مراته تستر بيها نفسها، كل ده علشان يجبرها ترجع لجوزها، ويتجنب التهزئ في الشغل»
مايسة نازلة والليل كل ماله وبيبقى أوحش وأخطر، وتخويفه أكتر..
ماشية تبكي وتترحم على أمها..
أمها اللي ماتت وسابتها لوحدها تشوف الويل ده كله من صغرها.
خالها هو اللي رباها، وبسرعة قام مجوزها لسيده وتاج رأسه الحشاش، علشان ينفرد بالشقة..
الشقة اللي هي تورث فيها حق أمها، وكمان حق جدتها اللي كتبت لها نصيبها فيها علشان خالها ميطردهاش منها..
ومن يوم ما مايسة اتجوزت الحشاش ده وهي عايشة في عذاب، كل يوم يحشش مع أصحابه في بيتها، ولازم تكون سهرانة، علشان تعمل لهم ساندويتشات الكبدة اللي بيجيبوها، قال ايه الحشيش بيخليهم يجوعوا..
مستنقع من القرف عايشة فيه مع واحد متخلف مش حاسس بقيمة النعمة اللي هي فيها، وكل يوم يضربها بالحذاء ويشتمها بأهلها، وبخالها اللي شغال مرمطون عنده، وبيروح يشرب حشيش عنده ببلاش..
_ حرام عليك، هروح فين بعد نص الليل دلوقتي، أبوس أيدك استنى لحد الصبح
«مشى مجدي ناحيتها بكل قسوة، ومسكها من شعرها يجرجرها قدام اصحابه اللي قاعدين بيحششوا في الصالة»
فتح الباب ورماها برة بدون رحمة..
رفض يخليها تلبس حاجة فوق لبس البيت اللي عليها، رفض يخليها تاخد شنطة أيدها اللي فيها فلوسها وتليفونها واثباتات شخصيتها، ورفض كمان يخليها تاخد ابنها الرضيع اللي بيصرخ جوة ده..
طلعت «مايسة» في عز الليل للشارع، في منطقة عمرانية جديدة قريبة من الصحراء والجبل، مفيش فيها غير كلاب ضالة بتعوي..
مفيش حاجة تسترها، ولا حتى حذاء في رجلها يحميها من وخزات الإسفلت اللي ماشية عليه..
بتبكي وهي هتنفجر من العياط، بتندب حظها وخايفة من ولاد الليل اللي بيرجعوا من القهاوي شاربين مخدرات ومش شايفين قدامهم غير شياطين بترشدهم..
مفيش مكان لمايسة في المنطقة دي غير بيت خالها «أكرم» هو أكبر منها بسبع سنين، وبيشتغل عند جوزها في ورشة السيارات بتاعته، ومن شلة المخدرات اللي بتروح تحشش معاه في البيت..
مشيت المسكينة والرعب حواليها في كل مكان، مش عارفة تروح فين ولا تعمل ايه، وخلت رجليها تسوقها لحد بيت خالها..
الساعة اتنين بعد نص الليل، وكل سكان العمارة نايمين، عمارة خمس أدوار بس وملهاش بوابة ولا بواب، مفتوحة لأي حد يدخل ويخرج زي ما هو عايز..
وقفت مايسة تخبط على شقة خالها في الدور الخامس، ملهاش جرس، والباب حديد علشان الحرامية أكتر من السكان في المنطقة دي، خبط كتير على الباب ومفيش حد بيرد، لحد ما كانت هتفقد الأمل وترجع
...
لكن أخيررا.. .
اتفتح الباب من جوة، وخرجت مرات خالها، بنت شابة عمرها تسعة وعشرين سنة، يعني أكبر منها بتلات سنين بس، شعرها منكوش، ومكشرة، ضاربة بوز ينكد على مديرية كاملة..
أول ما شافت مايسة قدامها اتضايقت، وكشرت في وشها، والمسكينة مش عارفة تتكلم من البكاء ورعشة البرد
_ خالي هنا يا نجلاء؟
_ خالك راجع م الورشة مطحون، وفي سابع نومة دلوقتي..
_ ممكن تصحيه تخليه يلحقني..
_ لا يا مايسة مش هصحيه، ارجعي بيتك بالقرف اللي انتي لابساه ده الله لا يسيئك روحي..
_ حرام عليكي يا نجلا، صحي لي خالي يشوف لي حل في المصيبة دي..
_ يا ستي حلي مشاكلك بعيد عنا .. جوزي مش مكفي مشاكلنا لما هيشيل هم مشاكلك
«مايسة بتنزل تبوس أيدها بلهفة وهي بتبكي»
_ أبوس أيدك يا مرات خالي، أبوس أيدك صحيه يجيب لي ابني
_ أوف .. مصيبة تاخدك انتي وابنك في يوم واحد
«خرج خالها على صوتهم، وكانت عيونه غالبها النوم، عمره تلاتة وتلاتين سنة، وشنبه عريض وكبير، بس جسمه رفيع خالص»
شافها واتنرفذ، وكأنها بعصبية:
_ في ايه يا مايسة؟ عايزة ايه؟ ايه اللي جابك دلوقتي؟
_ إلحقني يا خالي، مجدي طلقني وخد ابني مني، وطردني باللبس اللي انت شايفه.
_ وانا هعمل لك ايه؟ ما اهو طلقك سبع مرات قبل كده، وكل مرة كان تاني يوم بيرجعك .. روحي اقعدي عند بيتك للصبح يا مايسة، يكون جوزك فاق م السطلان اللي هو فيه وهيدخلك علشان تعملي له الفطار
_ مش عايزة ارجع له تاني يا خالي، وعايزة ابني
_ اسمعي يا مايسة! أنا بشتغل عند جوزك، ومش هستحمل منه أي شتيمة في الشغل بسببك، روحي اترزعي قدام بيت جوزك لحد ما يفتح لك الباب الصبح زي كل مرة
_ كرامتي يا خالي اتهانت، هان كرامتي قدام المساطيل اصحابه، كان عايزني أسيح لهم حشيش السهرة .. ولما رفضت ضربني وجرجرني من شعري
_ أووووف .. أمشي من هنا يا مايسة، روحي عند أبوكي، حلي عن سمايا أنا عندي عيال زي أربيهم..
«خالها قفل الباب في وشها ورفض حتى يطلع لها عباية من عبايات مراته تستر بيها نفسها، كل ده علشان يجبرها ترجع لجوزها، ويتجنب التهزئ في الشغل»
مايسة نازلة والليل كل ماله وبيبقى أوحش وأخطر، وتخويفه أكتر..
ماشية تبكي وتترحم على أمها..
أمها اللي ماتت وسابتها لوحدها تشوف الويل ده كله من صغرها.
خالها هو اللي رباها، وبسرعة قام مجوزها لسيده وتاج رأسه الحشاش، علشان ينفرد بالشقة..
الشقة اللي هي تورث فيها حق أمها، وكمان حق جدتها اللي كتبت لها نصيبها فيها علشان خالها ميطردهاش منها..
ومن يوم ما مايسة اتجوزت الحشاش ده وهي عايشة في عذاب، كل يوم يحشش مع أصحابه في بيتها، ولازم تكون سهرانة، علشان تعمل لهم ساندويتشات الكبدة اللي بيجيبوها، قال ايه الحشيش بيخليهم يجوعوا..
مستنقع من القرف عايشة فيه مع واحد متخلف مش حاسس بقيمة النعمة اللي هي فيها، وكل يوم يضربها بالحذاء ويشتمها بأهلها، وبخالها اللي شغال مرمطون عنده، وبيروح يشرب حشيش عنده ببلاش..
أصوات رياح مرعبة، مختلطة بأصوات كلاب في المنطقة، وهي في قمة الرعب، ماشية تتلفت حواليها، مفيش حتى عريية تعدي تنتشلها من اللي هي فيه..
مجدي متوقع إنها زي كل مرة هتنتظر برة البيت لحد الصبح، يقوم من النوم يفتح لها، لكن المرة دي كرامتها نقحت عليها، ورافضة أي رجوع..
كلب صغير نايم في الطريق جنب أمه، ومايسة مش واخدة بالها منه، وداست على ديله، الكلب الصغير قام يصرخ، والمسكينة من خوفها اتفزعت وراحت تجري قدامه..
الكلبة الأم جريت وراه، مع صوت نباح وكانت في منتهى السرعة، وكل الكلاب اتجمعوا عليها وكله بيجري ورا المسكينة..
صراخ، واستغاثات في قلب الليل، لحد ما شافت راجل متلحف ونازل من عمارة، وقالت إلحقني يا عمووو.
الراجل جري ناحيتها ورفع طوبة رماها ناحية الكلاب وقفهم، وبدأ يبعدهم عنها، وشاف هدومها..
_ أعوذ بالله السميع العليم من الشيطان الرجيم بسم الله الرحمن الرحيم .. لو جن ف «سلام قول من رب رحيم» ولو إنس انتي مين؟ وليه عاملة في نفسك كده؟
_ إنس يا عمو والله إنس، وحياة ابني إنس
_ وليه عاملة في نفسك كده يا بنتي؟
_ جوزي طلقني يا عمو وطردني من بيتي بالهدوم اللي عليا
_ لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم، شباب أرعن عديم المسؤولية .. ومين جوزك ده يا بنتي؟
_ جوزي مجدي كاوتش، صاحب ورشة الأمانة
_ أعوذ بالله .. ربنا يكفينا شره
«الراجل خلع التلحيفة بتاعته، ومدها لها
_ خدي يا بنتي استري نفسك ب دي، لفي جسمك كله فيها، وقولي لي أهلك فين؟ رايحة فين؟
_ رايحة عند بابا .. بس مش معايا فلوس للمواصلات
_ تمام فهمت
الراجل رجع بيها البيت، وخلاها تاخد عباية من مراته، وأدالها ١٠٠ جنيه في ايدها، ووصلها لحد موقف الميكروباص علشان تركب من هناك، وهو كمان راح شغله..
الميكروباص خد ساعة بالظبط يحمل، لحد ما الضحى بدأ يظهر، والركاب اجتمعوا ومشي بيهم، والمسكينة دمعتها على خدها، ورايحة بيت أبوها تطلب منه يطلقها من جوزها..
أبوها كان يفطر الصبح بدري، علشان نازل شغله، ومرات أبوها «أم صورم» ست عقربة مش بتكره في حياتها أكتر من المسكينة مايسة..
أبوها جبان بيخاف من مراته، ده حتى هو اللي قام فتح لها الباب، ووشه اتغير لما شافها، ومراته كانت نايمة جوة..
مايسة بتقول له صباح الخير يا بابا
رد عليه بكل خوف وجبن، وهو باصص وراه على غرفة مراته يشوفها برة ولا جوة وقال:
_ مش باين إنه صباح الخير يا مايسة خالص..
_ عايزاك تجيب لي ورقة طلاقي منه يا بابا وتجيب لي ابني
_ ورقة طلاقك من مين؟
_ من مجدي جوزي
_ وهو جوزك ده حد يقدر عليه يا بنتي؟ ده راجل بلطجي، ومقتدر..
«مايسة بتحاول تدخل جوة الشقة تكمل كلامها، لكن إيد أبوها كانت في نص الباب بتعترض دخولها..
الراجل نفسه يخليها تدخل بس خايف..
_________
وهناك في بيت جوزها، كان مجدي صحي من النوم على صوت صراخ الطفل، وفضل يزعق ويشتم، وينادي على مايسة..
لكن مفيش مايسة، وافتكر إنه طردها من البيت في نص الليل، وجري على الشارع يفتح الباب يشوفها تكون نايمة قدام الشقة، لكن المرة دي مفيش مايسة..
اتنرفذ مجدي، ولف ابنه في بطانية صغيرة، ونزل بيه، ركب عربية هيونداي قديمة قدام العمارة، وطلع بيها على العمارة اللي ساكن فيها «أكرم» خال مايسة، وخبط عليه صحاهم من النوم..
أكرم قعد يعظم له
_ صباح الخير يا حاج مجدي، نورت بيتي يا حاج مجدي، اتفضل يا حاج مجدي
_ ادخل صحي الحيوانة اللي جوة قول لها ابنها بيصرخ من الجوع
_ الحيوانة مين لا مؤاخذة يا خاج؟
_ الزفتة مايسة بنت أختك
_ بس مايسة مش هنا، مايسة راحت لابوها
_ طيب خد الولد ده خليه مع مراتك، وتنزل دلوقتي تروح لابوها تجيبها من شعرها
_ بس انا مش بكلم ابوها
_ مليش فيه .. تروح لابوها وتجيب لي الزفتة دي .. واياك ترجع الورشة من غير ما تكون البنت دي معاك .. ملعون ابوكم على ابو نسبكم
مشى مجدي، ووقف أكرم يسقف على ايديه، ويلطم على خده زي الولايا، وغصب عنه اضطر يلبس وينزل، وهو بيرطن يقول لمراته.
_ يا ريتنا خليناها تنام هنا يا بومة يا بنت البومة
وعند بيت ابو مايسة، كانت المسكينة اتحايلت عليه يدخلها، ودخلت معاه فعلا البيت، وهو بيهرش في دماغه ويقول لها:
_ طبعا انتي مش تحبي تخربي على أبوكي، وتزعلي مراته منه
_ لا يا بابا مش هينفع
_ طيب انتي لو قعدتي هنا ممكن مراتي ترفض، وتاخد عيالي وتسيب لي البيت
«فجأة طلعت مرات الأب، وعلى وشها مرسوم غضب الحياة كلها، وقالت له:
_ أنا مش من الستات اللي تزعل وتاخد عيالها وتسيب البيت .. ده أنا أطردك وأشردك في الشوارع ..
«مرات الأب بصت لمايسة من فوق ل تحت وقالت لها:
_ شقتي أوضتين وصالة يا حبيبتي .. متستحملش قرف تاني أكتر م اللي فيه .. وانتي كلك نظر ..
«الاب اتحرج وبص في الساعة يشوف مواعيد شغله اللي كل مالها وتقرب» ..
يتبع فصول الرواية عبر الرابط التالي:
https://www.deliil.com/2021/10/lilhhrobelbasa-novel.html
مجدي متوقع إنها زي كل مرة هتنتظر برة البيت لحد الصبح، يقوم من النوم يفتح لها، لكن المرة دي كرامتها نقحت عليها، ورافضة أي رجوع..
كلب صغير نايم في الطريق جنب أمه، ومايسة مش واخدة بالها منه، وداست على ديله، الكلب الصغير قام يصرخ، والمسكينة من خوفها اتفزعت وراحت تجري قدامه..
الكلبة الأم جريت وراه، مع صوت نباح وكانت في منتهى السرعة، وكل الكلاب اتجمعوا عليها وكله بيجري ورا المسكينة..
صراخ، واستغاثات في قلب الليل، لحد ما شافت راجل متلحف ونازل من عمارة، وقالت إلحقني يا عمووو.
الراجل جري ناحيتها ورفع طوبة رماها ناحية الكلاب وقفهم، وبدأ يبعدهم عنها، وشاف هدومها..
_ أعوذ بالله السميع العليم من الشيطان الرجيم بسم الله الرحمن الرحيم .. لو جن ف «سلام قول من رب رحيم» ولو إنس انتي مين؟ وليه عاملة في نفسك كده؟
_ إنس يا عمو والله إنس، وحياة ابني إنس
_ وليه عاملة في نفسك كده يا بنتي؟
_ جوزي طلقني يا عمو وطردني من بيتي بالهدوم اللي عليا
_ لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم، شباب أرعن عديم المسؤولية .. ومين جوزك ده يا بنتي؟
_ جوزي مجدي كاوتش، صاحب ورشة الأمانة
_ أعوذ بالله .. ربنا يكفينا شره
«الراجل خلع التلحيفة بتاعته، ومدها لها
_ خدي يا بنتي استري نفسك ب دي، لفي جسمك كله فيها، وقولي لي أهلك فين؟ رايحة فين؟
_ رايحة عند بابا .. بس مش معايا فلوس للمواصلات
_ تمام فهمت
الراجل رجع بيها البيت، وخلاها تاخد عباية من مراته، وأدالها ١٠٠ جنيه في ايدها، ووصلها لحد موقف الميكروباص علشان تركب من هناك، وهو كمان راح شغله..
الميكروباص خد ساعة بالظبط يحمل، لحد ما الضحى بدأ يظهر، والركاب اجتمعوا ومشي بيهم، والمسكينة دمعتها على خدها، ورايحة بيت أبوها تطلب منه يطلقها من جوزها..
أبوها كان يفطر الصبح بدري، علشان نازل شغله، ومرات أبوها «أم صورم» ست عقربة مش بتكره في حياتها أكتر من المسكينة مايسة..
أبوها جبان بيخاف من مراته، ده حتى هو اللي قام فتح لها الباب، ووشه اتغير لما شافها، ومراته كانت نايمة جوة..
مايسة بتقول له صباح الخير يا بابا
رد عليه بكل خوف وجبن، وهو باصص وراه على غرفة مراته يشوفها برة ولا جوة وقال:
_ مش باين إنه صباح الخير يا مايسة خالص..
_ عايزاك تجيب لي ورقة طلاقي منه يا بابا وتجيب لي ابني
_ ورقة طلاقك من مين؟
_ من مجدي جوزي
_ وهو جوزك ده حد يقدر عليه يا بنتي؟ ده راجل بلطجي، ومقتدر..
«مايسة بتحاول تدخل جوة الشقة تكمل كلامها، لكن إيد أبوها كانت في نص الباب بتعترض دخولها..
الراجل نفسه يخليها تدخل بس خايف..
_________
وهناك في بيت جوزها، كان مجدي صحي من النوم على صوت صراخ الطفل، وفضل يزعق ويشتم، وينادي على مايسة..
لكن مفيش مايسة، وافتكر إنه طردها من البيت في نص الليل، وجري على الشارع يفتح الباب يشوفها تكون نايمة قدام الشقة، لكن المرة دي مفيش مايسة..
اتنرفذ مجدي، ولف ابنه في بطانية صغيرة، ونزل بيه، ركب عربية هيونداي قديمة قدام العمارة، وطلع بيها على العمارة اللي ساكن فيها «أكرم» خال مايسة، وخبط عليه صحاهم من النوم..
أكرم قعد يعظم له
_ صباح الخير يا حاج مجدي، نورت بيتي يا حاج مجدي، اتفضل يا حاج مجدي
_ ادخل صحي الحيوانة اللي جوة قول لها ابنها بيصرخ من الجوع
_ الحيوانة مين لا مؤاخذة يا خاج؟
_ الزفتة مايسة بنت أختك
_ بس مايسة مش هنا، مايسة راحت لابوها
_ طيب خد الولد ده خليه مع مراتك، وتنزل دلوقتي تروح لابوها تجيبها من شعرها
_ بس انا مش بكلم ابوها
_ مليش فيه .. تروح لابوها وتجيب لي الزفتة دي .. واياك ترجع الورشة من غير ما تكون البنت دي معاك .. ملعون ابوكم على ابو نسبكم
مشى مجدي، ووقف أكرم يسقف على ايديه، ويلطم على خده زي الولايا، وغصب عنه اضطر يلبس وينزل، وهو بيرطن يقول لمراته.
_ يا ريتنا خليناها تنام هنا يا بومة يا بنت البومة
وعند بيت ابو مايسة، كانت المسكينة اتحايلت عليه يدخلها، ودخلت معاه فعلا البيت، وهو بيهرش في دماغه ويقول لها:
_ طبعا انتي مش تحبي تخربي على أبوكي، وتزعلي مراته منه
_ لا يا بابا مش هينفع
_ طيب انتي لو قعدتي هنا ممكن مراتي ترفض، وتاخد عيالي وتسيب لي البيت
«فجأة طلعت مرات الأب، وعلى وشها مرسوم غضب الحياة كلها، وقالت له:
_ أنا مش من الستات اللي تزعل وتاخد عيالها وتسيب البيت .. ده أنا أطردك وأشردك في الشوارع ..
«مرات الأب بصت لمايسة من فوق ل تحت وقالت لها:
_ شقتي أوضتين وصالة يا حبيبتي .. متستحملش قرف تاني أكتر م اللي فيه .. وانتي كلك نظر ..
«الاب اتحرج وبص في الساعة يشوف مواعيد شغله اللي كل مالها وتقرب» ..
يتبع فصول الرواية عبر الرابط التالي:
https://www.deliil.com/2021/10/lilhhrobelbasa-novel.html
دليل الروايات
رواية ليلة هروب البائسة كاملة بقلم سيد داود المطعني
رواية ليلة هروب البائسة كاملة بقلم سيد داود المطعني
قصة ليله هروب البائسه كاملة جميع الفصول حصريا عبر دليل الروايات للقراءة والتحميل Pdf
قصة ليله هروب البائسه كاملة جميع الفصول حصريا عبر دليل الروايات للقراءة والتحميل Pdf
الآن رواية ليلة هروب البائسة كاملة عبر دليل الروايات ❤️ لمحبي الروايات الكاملة أستمتعوا 😍 عبر الرابط التالي:
https://www.deliil.com/2021/10/lilhhrobelbasa-novel.html
https://www.deliil.com/2021/10/lilhhrobelbasa-novel.html
دليل الروايات
رواية ليلة هروب البائسة كاملة بقلم سيد داود المطعني
رواية ليلة هروب البائسة كاملة بقلم سيد داود المطعني
قصة ليله هروب البائسه كاملة جميع الفصول حصريا عبر دليل الروايات للقراءة والتحميل Pdf
قصة ليله هروب البائسه كاملة جميع الفصول حصريا عبر دليل الروايات للقراءة والتحميل Pdf
حرام عليكو عايزين تجاوزوني راجل اكبر مني ب اربعين سنة لي بتعملوا فيا كده انا لسة صغيرة و عايزة ادخل كلية و اتعلم
ض'ربها بالقلم بقوة… هتتجوزي و رج'لك فوق رق'بتك ولا لسة فاكرة حبيب القلب
… امير ده احسن واحد انا شوفته في حياتي و عمري ما هنساه فاهمين
دخلت في اوضتي و قعدت في الارض ابكي على حالي انا هتجوز راجل اد جدي بعد ما كنت بحب امير انا عندي تمنتاشر سنة و كان جاي يخطبني بس رفضوه كزا مرا ه'ربت انا و هو و لما لاقونا قت'لوه قدام عيني
امها… يلا قومي يا جميلة
جميلة… حرام عليكي هو انتي كمان ليه بتعملي كده
امها… حال اخواتك هيتصلح يا جميلة هتفرطي في حق اخواتك
جميلة بكسرة… حق اخواتي ازاي ده عمري و حياتي سني اللي نفسي اعيشه حتى مسبتونيش افرح بالي كنت بحبه
و اخويا حازم الاكبر مني مقعدينو و بتشغلوني انا لي اشمعنى انا لي
بتبص امها برا.. عريسك وصل قومي
بتقوم جميلة بك'سرة و بيكتبوا الكتاب و بتمشي مع جوزها
.. مش هتطلعي ولا ايه
جميلة… سيبني في حالي بقى سيبني
.. يلا اطلعي بدل ما اط'ربقها على دماغك
بتطلع جميلة بحزن
.. يلا يا روحي
جميلة… طب استنى اعملك عصير من ايدي
.. طبعًا طبعًا
بتنزل جميلة المطبخ و بتعمل عصير و بتطلع منوم مخبياه في هدومها
جميلة.. بالشفا انشاءالله ي'موت
بتمسك الكوباية و بتيجي تطلع من المطبخ بتشوف واحدة كبيرة قاعدة في الجنينة بتعيط ف بتروح عندها
جميلة… انتي مين
… انا مراته
جميلة بصدمة… هو متجوز
الست بدموع… متجوز و انتي جيتي اخدتيه
جميلة دمعت… انا مأخدتش حد انا مغ'صوبة على الجواز
الست… بجد
جميلة… ايوه حضرتك شكلك طيبة
الست… انا عندي بنت ادك بالظبط بس مسافرة لكليتها
جميلة… انا اسفة انا جيت خربت الدنيا
بتطلع فوق بحزن
جميلة… العصير يا روحي
بياخد العصير منها و يشربوا و بعد دقايق بينام
جميلة… شربتها يا كروديا
بتفضل جميلة اعمل كده على طول و كل شوية اشوف صورة امير و تعيط و تحكيله اللي بيحصلها و انها كانت تتمنى يبقى موجود و تعيش معاه لو لحظة واحدة بس
بعد خمس سنوات
جميلة… وحشتني اوي يا امير نفسي ترجعلي انا بحبك اوي تعالى خدني من هنا اكيد عندك احسن بكتير الموت ارحم من اني اعيش مع واحد زي ده
بيدخل عليها ف بتخبي الصورة تحتيها
جلال .. بتعملي ايه
جميلة… مفيش بس قاعدة
جلال بعصبيه… يلا الناس تحت
بتنزل جميلة مع جلال و الحزن على وشها و بيقف جلال مع رجال اعمال
جلال… تعالى معايا… اعرفك بمراتي جميلة
جميلة بصدمة … امير.. يتبع فصول الرواية عبر الرابط التالي:
https://www.deliil.com/2021/10/3odh7bib-novel.html
ض'ربها بالقلم بقوة… هتتجوزي و رج'لك فوق رق'بتك ولا لسة فاكرة حبيب القلب
… امير ده احسن واحد انا شوفته في حياتي و عمري ما هنساه فاهمين
دخلت في اوضتي و قعدت في الارض ابكي على حالي انا هتجوز راجل اد جدي بعد ما كنت بحب امير انا عندي تمنتاشر سنة و كان جاي يخطبني بس رفضوه كزا مرا ه'ربت انا و هو و لما لاقونا قت'لوه قدام عيني
امها… يلا قومي يا جميلة
جميلة… حرام عليكي هو انتي كمان ليه بتعملي كده
امها… حال اخواتك هيتصلح يا جميلة هتفرطي في حق اخواتك
جميلة بكسرة… حق اخواتي ازاي ده عمري و حياتي سني اللي نفسي اعيشه حتى مسبتونيش افرح بالي كنت بحبه
و اخويا حازم الاكبر مني مقعدينو و بتشغلوني انا لي اشمعنى انا لي
بتبص امها برا.. عريسك وصل قومي
بتقوم جميلة بك'سرة و بيكتبوا الكتاب و بتمشي مع جوزها
.. مش هتطلعي ولا ايه
جميلة… سيبني في حالي بقى سيبني
.. يلا اطلعي بدل ما اط'ربقها على دماغك
بتطلع جميلة بحزن
.. يلا يا روحي
جميلة… طب استنى اعملك عصير من ايدي
.. طبعًا طبعًا
بتنزل جميلة المطبخ و بتعمل عصير و بتطلع منوم مخبياه في هدومها
جميلة.. بالشفا انشاءالله ي'موت
بتمسك الكوباية و بتيجي تطلع من المطبخ بتشوف واحدة كبيرة قاعدة في الجنينة بتعيط ف بتروح عندها
جميلة… انتي مين
… انا مراته
جميلة بصدمة… هو متجوز
الست بدموع… متجوز و انتي جيتي اخدتيه
جميلة دمعت… انا مأخدتش حد انا مغ'صوبة على الجواز
الست… بجد
جميلة… ايوه حضرتك شكلك طيبة
الست… انا عندي بنت ادك بالظبط بس مسافرة لكليتها
جميلة… انا اسفة انا جيت خربت الدنيا
بتطلع فوق بحزن
جميلة… العصير يا روحي
بياخد العصير منها و يشربوا و بعد دقايق بينام
جميلة… شربتها يا كروديا
بتفضل جميلة اعمل كده على طول و كل شوية اشوف صورة امير و تعيط و تحكيله اللي بيحصلها و انها كانت تتمنى يبقى موجود و تعيش معاه لو لحظة واحدة بس
بعد خمس سنوات
جميلة… وحشتني اوي يا امير نفسي ترجعلي انا بحبك اوي تعالى خدني من هنا اكيد عندك احسن بكتير الموت ارحم من اني اعيش مع واحد زي ده
بيدخل عليها ف بتخبي الصورة تحتيها
جلال .. بتعملي ايه
جميلة… مفيش بس قاعدة
جلال بعصبيه… يلا الناس تحت
بتنزل جميلة مع جلال و الحزن على وشها و بيقف جلال مع رجال اعمال
جلال… تعالى معايا… اعرفك بمراتي جميلة
جميلة بصدمة … امير.. يتبع فصول الرواية عبر الرابط التالي:
https://www.deliil.com/2021/10/3odh7bib-novel.html
دليل الروايات
رواية عودة حبيب كاملة بقلم مريم حسن (تمت مكتملة الفصول)
رواية عودة حبيب كاملة بقلم مريم حسن
حرام عليكو عايزين تجاوزوني راجل اكبر مني ب اربعين سنة لي بتعملوا فيا كده انا لسة صغيرة و عايزة ادخل كلية و اتعلم
حرام عليكو عايزين تجاوزوني راجل اكبر مني ب اربعين سنة لي بتعملوا فيا كده انا لسة صغيرة و عايزة ادخل كلية و اتعلم