رواية الكاتبة نورا عبدالعزيز الشهيرة بي نور زيزو الجديدة 🥰🥰
https://www.deliil.com/2022/04/nourzizo-novel.html
https://www.deliil.com/2022/04/nourzizo-novel.html
دليل الروايات
رواية هويت رجل الصعيد كاملة (جميع الفصول) بقلم نورا عبدالعزيز
رواية هويت رجل الصعيد كاملة جميع الفصول من الفصل الأول حتى الفصل الأخير بقلم الكاتبة نورا عبدالعزيز الشهيرة بي نور زيزو
-لا مستحيل.. مستحيل أتجوز الرا
-لا مستحيل.. مستحيل أتجوز الرا
ايييه انت عاوز تتجوز ديه
قالها ابويا وهو بيشاور عليه وانا واقفه خايفه وج،سمى بيترجف
_ بس لقيت الشاب رجع بضهره لورا وبصله وهو بيتكلم ببرود وغرور واضح وصوت قوى واثق
=ومالها ديه مش بنادمه زيكم ولا ايه
قاسم بخوف ؛مش قصدى يا رحيم بيه بس يعنى بنتى حور مش تليق بمقامك
انتصار بح قد؛ايوه يا رحيم بيه بنتى زينب احسن واجمل منها وهى إللى تليق بمقام حضرتك
رحيم ببرود؛وانا ماخدتش رايكم انا قولت ديه يبقه ديه ومش عاوز رغى كتير
_ كنت واقفه بدمع وانا شيفاهم وهما بيبيعوا وييشتروا فيه والاصعب انه الشخص ده ابويا ايوه متستغربوش ده ابويا من بعد مو،،ت امى وهو ومراته الجديده وبنته مشغلينى خدامه عندهم
وياريت كده وبس لا كل يوم ضر،،ب واها*نه من مرات ابويا ج سمى بقاا كله كدمات من الضر*ب وانا لانى شخصيه ضعيفه مكنتش قادره ادافع عن نفسى بس إللى صدمنى اكتر انه العريس إللى كان جاى ل زينب بنت مرات ابويا اختارنى انا مكانها ويا عالم حياتى الجديده هتبقه عامله ازاى كنت واقفه قدامهم وانا حاطه رأسى فى الارض ودموعى نازله
_اتفاجئت بالشخص ده واقف قدامى وبيقرب مسك دقنى ورفع وشى لفوق
بصتله وعينى جت فى عنيه جماله مخيف وساحر اول مره اشوف حد بالجمال ده عيونه غريبه كان بيبصلى بنظرات جامده لكن رغم كده كنت شايفه فيهم امان غريب
اسلوبه كان قوى ومخيف لدرجه خله الكل يخاف لكن عليه جمال ساحر هو بجد ف جمال كده
رحيم بجمود؛هكون هنا بعد يومين عاوز كل
حاجه تكون جاهز وكمان العلامات إللى على وشها ديه عاوزها تختفى فاهمين قال اخر كلام بصوت جهورى يهز المكان لدرجه قلبى كان
هيوقف وج*سمى بقاا بيترجف
قاسم بخوف؛تمام يا رحيم بيه
_ قرب منى وهمس فى ودانى وانا ج*سمى بيتنفض من الخوف
رحيم بهدوء مخيف ؛العيون الجميله ديه مش لايق عليها الدموع عاوز اجى القيكى جاهز يا عروسه ورجع بصلهم بتحذير
*رحيم بتحذير وصوت مخيف:مش عاوز حد يقرب منها والا اقسم بالله هند*مكم كلكم
قاسم بخوف ؛حاضر يا رحيم بيه
_ بصلى وابتسم وسابهم وطلع ابتسامته جميله اووى وطبعنا هو مشى وانا استعديت ل اها*نه كل يوم بس حاسه انه هيبقه زياده سيكا خصوصا بعد إللى حصل النهارده لقيت مرات ابويا مسكتنى من شعرى
انتصار بح*قد؛ بقااا انتى يا بنت إللى ما تتسمه تاخدى عريس بنتى
= ابعدى عنى حرام عليكى انا ذنبى ايه
انتصار بغضب؛ ذنبك ايه يا روح امك ذنبك انك اخدتى عريس بنتى وانا مستحيل اسيبك تتهنى يا بنت منار انا هخل*ص عليكى قبل ما يجى ياخدك
_ "عيطت انا مش قادره استحمل ضر*ب مش قادر تعبت اتفاجئت ب بابا بيمسك ايدها ويبعدها عنى
قاسم بغضب ؛انتى اتجننتى يا انتصار عاوزه تودينا فى داهيه انتى ناسيه مين رحيم نصار ولا ايه
_ كنت موجوعه اووى هو مش هامه بنته كل إللى يهمه انه ميروحش فى داهيه ويخسر كل حاجه هه عادى اتعودت هو اصلا مكانشى بيحبنى لا انا ولا امى فضلت اعيط بس فجاه لقيته زعق
قاسم بغضب؛غورى دلوقتى من وشى مش عاوز المح طيفك قدامى
زينب بغضب : انت بتقول ايه يا بابا انت عاوزها تدخل من غير ما تتعلم الادب
قاسم بهدوء؛اسمعينى يا زينب رحيم لو عرف اننا قربنالها مش هيرحمنا
_مرات ابويا قربت ومسكت شعرى بقوه وغضب وهى بتتكلم بنبره تخوف
*وانت فاكر انى هسمحلها تنطق بحرف واحد دنا اخلى اتمنه الموت ومطلهوش
=ليه وانتى فاكره انى عايشه معاكى فى جنه منا بقالى سنين فى جح*يمك اه نسيت انك شيطان مبيعرفش الرحمه
انتصار بغضب وح*قد ؛لااااا دنتى شكلك نسيتى نفسك وانا هربيكى من جديد
*وكالعاده شدتنى وحبستنى فى الاوضه وفضلت تضر*ب فيه بكل غضب وبدون رحمه وقفلت عليه الاوضه وطلعت
اتسندت ودخلت ألحمام ونزلت تحت الميه الساقعه وانا بتالم من كتر الد*م والجروح إللى فى ج*سمى طلعت وروحت نمت وانا بعيط
وتانى يوم صحيت وانا بصرخ.. يتبع فصول الرواية كااااملة 🥰🥰 عبر الرابط التالي:
https://www.deliil.com/2022/03/horayaty-novel.html
قالها ابويا وهو بيشاور عليه وانا واقفه خايفه وج،سمى بيترجف
_ بس لقيت الشاب رجع بضهره لورا وبصله وهو بيتكلم ببرود وغرور واضح وصوت قوى واثق
=ومالها ديه مش بنادمه زيكم ولا ايه
قاسم بخوف ؛مش قصدى يا رحيم بيه بس يعنى بنتى حور مش تليق بمقامك
انتصار بح قد؛ايوه يا رحيم بيه بنتى زينب احسن واجمل منها وهى إللى تليق بمقام حضرتك
رحيم ببرود؛وانا ماخدتش رايكم انا قولت ديه يبقه ديه ومش عاوز رغى كتير
_ كنت واقفه بدمع وانا شيفاهم وهما بيبيعوا وييشتروا فيه والاصعب انه الشخص ده ابويا ايوه متستغربوش ده ابويا من بعد مو،،ت امى وهو ومراته الجديده وبنته مشغلينى خدامه عندهم
وياريت كده وبس لا كل يوم ضر،،ب واها*نه من مرات ابويا ج سمى بقاا كله كدمات من الضر*ب وانا لانى شخصيه ضعيفه مكنتش قادره ادافع عن نفسى بس إللى صدمنى اكتر انه العريس إللى كان جاى ل زينب بنت مرات ابويا اختارنى انا مكانها ويا عالم حياتى الجديده هتبقه عامله ازاى كنت واقفه قدامهم وانا حاطه رأسى فى الارض ودموعى نازله
_اتفاجئت بالشخص ده واقف قدامى وبيقرب مسك دقنى ورفع وشى لفوق
بصتله وعينى جت فى عنيه جماله مخيف وساحر اول مره اشوف حد بالجمال ده عيونه غريبه كان بيبصلى بنظرات جامده لكن رغم كده كنت شايفه فيهم امان غريب
اسلوبه كان قوى ومخيف لدرجه خله الكل يخاف لكن عليه جمال ساحر هو بجد ف جمال كده
رحيم بجمود؛هكون هنا بعد يومين عاوز كل
حاجه تكون جاهز وكمان العلامات إللى على وشها ديه عاوزها تختفى فاهمين قال اخر كلام بصوت جهورى يهز المكان لدرجه قلبى كان
هيوقف وج*سمى بقاا بيترجف
قاسم بخوف؛تمام يا رحيم بيه
_ قرب منى وهمس فى ودانى وانا ج*سمى بيتنفض من الخوف
رحيم بهدوء مخيف ؛العيون الجميله ديه مش لايق عليها الدموع عاوز اجى القيكى جاهز يا عروسه ورجع بصلهم بتحذير
*رحيم بتحذير وصوت مخيف:مش عاوز حد يقرب منها والا اقسم بالله هند*مكم كلكم
قاسم بخوف ؛حاضر يا رحيم بيه
_ بصلى وابتسم وسابهم وطلع ابتسامته جميله اووى وطبعنا هو مشى وانا استعديت ل اها*نه كل يوم بس حاسه انه هيبقه زياده سيكا خصوصا بعد إللى حصل النهارده لقيت مرات ابويا مسكتنى من شعرى
انتصار بح*قد؛ بقااا انتى يا بنت إللى ما تتسمه تاخدى عريس بنتى
= ابعدى عنى حرام عليكى انا ذنبى ايه
انتصار بغضب؛ ذنبك ايه يا روح امك ذنبك انك اخدتى عريس بنتى وانا مستحيل اسيبك تتهنى يا بنت منار انا هخل*ص عليكى قبل ما يجى ياخدك
_ "عيطت انا مش قادره استحمل ضر*ب مش قادر تعبت اتفاجئت ب بابا بيمسك ايدها ويبعدها عنى
قاسم بغضب ؛انتى اتجننتى يا انتصار عاوزه تودينا فى داهيه انتى ناسيه مين رحيم نصار ولا ايه
_ كنت موجوعه اووى هو مش هامه بنته كل إللى يهمه انه ميروحش فى داهيه ويخسر كل حاجه هه عادى اتعودت هو اصلا مكانشى بيحبنى لا انا ولا امى فضلت اعيط بس فجاه لقيته زعق
قاسم بغضب؛غورى دلوقتى من وشى مش عاوز المح طيفك قدامى
زينب بغضب : انت بتقول ايه يا بابا انت عاوزها تدخل من غير ما تتعلم الادب
قاسم بهدوء؛اسمعينى يا زينب رحيم لو عرف اننا قربنالها مش هيرحمنا
_مرات ابويا قربت ومسكت شعرى بقوه وغضب وهى بتتكلم بنبره تخوف
*وانت فاكر انى هسمحلها تنطق بحرف واحد دنا اخلى اتمنه الموت ومطلهوش
=ليه وانتى فاكره انى عايشه معاكى فى جنه منا بقالى سنين فى جح*يمك اه نسيت انك شيطان مبيعرفش الرحمه
انتصار بغضب وح*قد ؛لااااا دنتى شكلك نسيتى نفسك وانا هربيكى من جديد
*وكالعاده شدتنى وحبستنى فى الاوضه وفضلت تضر*ب فيه بكل غضب وبدون رحمه وقفلت عليه الاوضه وطلعت
اتسندت ودخلت ألحمام ونزلت تحت الميه الساقعه وانا بتالم من كتر الد*م والجروح إللى فى ج*سمى طلعت وروحت نمت وانا بعيط
وتانى يوم صحيت وانا بصرخ.. يتبع فصول الرواية كااااملة 🥰🥰 عبر الرابط التالي:
https://www.deliil.com/2022/03/horayaty-novel.html
دليل الروايات
رواية حوريتي (كاملة جميع الفصول) بقلم مارينا عبود
رواية حوريتي كاملة بقلم مارينا عبود حصريا للقراءة والتحميل ايييه انت عاوز تتجوز ديه
قالها ابويا وهو بيشاور عليه وانا واقفه خايفه وج،سمى بيترجف
_ بس
قالها ابويا وهو بيشاور عليه وانا واقفه خايفه وج،سمى بيترجف
_ بس
كانت الحاجه سميحه تجلس بجانب ابنتيها يتحدثان حتي سمعوا صراخ يأتي من شقه هشام
سميحه بفزع: اي الصراخ اللي جاي من عند هشام دا استر يارب
سندس:دا صوت ميران
منال:وهو في عروسه هتصرخ كدا ليله فرحها
سميحه:انتوا هتحكوا ولا اي قوموا شوفوا مالها حتي شهقت من منظر ابنها وهو ينزل من علي السلم ويمسك بشعر ميران ويجرها خلفه وهي ملفوفه بملائه.....جرت سميحه وسندس ليخلصوها من يديه
هشام بغضب بالغ وعينيه حمراء:اياكم حد يقرب وشرع في ضربها وهو يقول: انا هعرف اخليكي تنطقي ي بت ال*** بقا انا تعملي فيا كدا وعامله نفسك شريفه دا انتي مكنتيش بتخليني امسك ايدك ي و*** وكل شويه تأجلي ف الجواز وانا اقول سيبها براحتها وف الاخر عايزه تضحكي عليا
ميران بصوت مبحوح من شده البكاء:والله ما عملت حاجه ي هشاام ولا عمري فكرت اخونك ثم نظرت ل سميحه تستعطفها: قوليله يصدقني ي طنط علشان خاطري والله م عملت حاجه
اتي شقيق هشام الاكبر محمود علي صوت صراخهم
محمود بغضب: في اي ي هشام
هشام باستحقار:الهانم مش بنت ثم بدأ بضربها مره اخري: والله ما هسيبك غير لما اعرف مين الكلب اللي غلطتي معاه
خلصها محمود من بين يديه بصعوبه ثم قال لها:اللي بيقوله دا صح ي ميران
ميران ببكاء:ابدا والله م حصل اي حاجه
محمود:اتصلي ي سندس ب الدكتوره مني خليها تيجي
اسرعت سندس بالاتصال ب مني
ميران:عايزه حياه بالله عليكم خلوها تيجي
هشام بغضب:عايزاها تيجي علشان تخلصك من عملتك السوده مش كدا
سميحه بحنان:هكلمها ي ميران بس انتي اهدي وبالفعل اتصلت عليها
كانت تجلس شارده حين دق هاتفها
حياه:السلام عليكم مين معاي
سميحه:وعليكم السلام انا ام هشام ي بنتي
حياه بقلق:ايوا ي طنط ميران حصلها حاجه
اخذت ميران الهاتف لتقول بصوت يملئه الالم:حياه تعاليلي بسرعه والنبي
حياه وقد ازداد قلقها:حاضر حاضر مسافه السكه
اغلقت الهاتف وارتدت ملابسها بسرعه وانطلقت لبيت هشام
وصلت الدكتوره مني فهي جارتهم وصديقه سميحه
مني:خير ي جماعه اي حصل
اخبرتها سميحه لتنظر مني بإشفاق لميران وتخبرها ان تأتي معها إلي اخدي الغرف لتقوم بالكشف عليها
ساعدتها سميحه بالقيام واخذتها للغرفه مع مني
كانت تقود بسرعه جنونيه حتي وصلت هرولت للمنزل فتحت لها الخادمه ووجدت الجميع
حياه بقلق:ميران مالها ي هشام
هشام:انا المفروض اسألك وبما انها مجاوبتنيش ف انتي اللي هتقولي ميران غلطت مع مين ي حياه.. يتبع فصول الرواية عبر الرابط التالي 🥰🥰:
https://www.deliil.com/2022/04/7yah-novel.html
سميحه بفزع: اي الصراخ اللي جاي من عند هشام دا استر يارب
سندس:دا صوت ميران
منال:وهو في عروسه هتصرخ كدا ليله فرحها
سميحه:انتوا هتحكوا ولا اي قوموا شوفوا مالها حتي شهقت من منظر ابنها وهو ينزل من علي السلم ويمسك بشعر ميران ويجرها خلفه وهي ملفوفه بملائه.....جرت سميحه وسندس ليخلصوها من يديه
هشام بغضب بالغ وعينيه حمراء:اياكم حد يقرب وشرع في ضربها وهو يقول: انا هعرف اخليكي تنطقي ي بت ال*** بقا انا تعملي فيا كدا وعامله نفسك شريفه دا انتي مكنتيش بتخليني امسك ايدك ي و*** وكل شويه تأجلي ف الجواز وانا اقول سيبها براحتها وف الاخر عايزه تضحكي عليا
ميران بصوت مبحوح من شده البكاء:والله ما عملت حاجه ي هشاام ولا عمري فكرت اخونك ثم نظرت ل سميحه تستعطفها: قوليله يصدقني ي طنط علشان خاطري والله م عملت حاجه
اتي شقيق هشام الاكبر محمود علي صوت صراخهم
محمود بغضب: في اي ي هشام
هشام باستحقار:الهانم مش بنت ثم بدأ بضربها مره اخري: والله ما هسيبك غير لما اعرف مين الكلب اللي غلطتي معاه
خلصها محمود من بين يديه بصعوبه ثم قال لها:اللي بيقوله دا صح ي ميران
ميران ببكاء:ابدا والله م حصل اي حاجه
محمود:اتصلي ي سندس ب الدكتوره مني خليها تيجي
اسرعت سندس بالاتصال ب مني
ميران:عايزه حياه بالله عليكم خلوها تيجي
هشام بغضب:عايزاها تيجي علشان تخلصك من عملتك السوده مش كدا
سميحه بحنان:هكلمها ي ميران بس انتي اهدي وبالفعل اتصلت عليها
كانت تجلس شارده حين دق هاتفها
حياه:السلام عليكم مين معاي
سميحه:وعليكم السلام انا ام هشام ي بنتي
حياه بقلق:ايوا ي طنط ميران حصلها حاجه
اخذت ميران الهاتف لتقول بصوت يملئه الالم:حياه تعاليلي بسرعه والنبي
حياه وقد ازداد قلقها:حاضر حاضر مسافه السكه
اغلقت الهاتف وارتدت ملابسها بسرعه وانطلقت لبيت هشام
وصلت الدكتوره مني فهي جارتهم وصديقه سميحه
مني:خير ي جماعه اي حصل
اخبرتها سميحه لتنظر مني بإشفاق لميران وتخبرها ان تأتي معها إلي اخدي الغرف لتقوم بالكشف عليها
ساعدتها سميحه بالقيام واخذتها للغرفه مع مني
كانت تقود بسرعه جنونيه حتي وصلت هرولت للمنزل فتحت لها الخادمه ووجدت الجميع
حياه بقلق:ميران مالها ي هشام
هشام:انا المفروض اسألك وبما انها مجاوبتنيش ف انتي اللي هتقولي ميران غلطت مع مين ي حياه.. يتبع فصول الرواية عبر الرابط التالي 🥰🥰:
https://www.deliil.com/2022/04/7yah-novel.html
دليل الروايات
رواية حياة كاملة (من الفصل الأول للأخير)
رواية حياة واسر كاملة جميع فصول الرواية حصريا عبر دليل الروايات للقراءة والتحميل بقلم مجهول
حياه بقلق:ميران مالها ي هشام
هشام:انا المفروض اسألك وبما ا
حياه بقلق:ميران مالها ي هشام
هشام:انا المفروض اسألك وبما ا
الآن رواية يامسينتي كاملة جميع الفصول عبر دليل الروايات ♥ لمحبي الروايات الكاملة أستمتعوا 😍
https://www.deliil.com/2022/04/yasmnty-novel.html
https://www.deliil.com/2022/04/yasmnty-novel.html
دليل الروايات
رواية ياسمينتي كاملة (من الفصل الأول للأخير) بقلم ديانا ماريا
رواية ياسمينتي كاملة حصريا جميع فصول الرواية من الفصل الأول حتى الفصل الأخير عبر دليل الروايات للقراءة والتحميل بقلم الكاتبة ديانا ماريا
أنتوا بتقولوا
أنتوا بتقولوا
ملك بصويت : انتَ مين ؟؟
احمد : أنتِ اللي مين ؟
ملك : نعم يا رو"ح ماما انتَ اللي في غرفتي و علي سريري .
احمد فتح عينه بهدوء و بص حواليه : اه صحيح انا فين بصي مش مهم انا هكمل نومي و لما اصحي هبقا افهم .
ملك سحبت البطانيه من عليه : بقولك ايه يلا اصحي و فهمني انتَ جيت هنا ازاي .
فجاه باب الغرفة خبط .
امير اخو ملك : يلا يا بنتي هتتاخري علي الكليه .
احمد بص لملك : ينهار ابيض انا كمان هتاخر علي الكليه .
ملك : انتَ عايز تمشي من غير ما تقولي انتَ مين و دخلت هنا ازاي ؛ لاء ده في خيالك يا حبيبي .
احمد : انا لازم اروح الكليه بسرعه هبقي افهمك بعدين ؛ صحيح ابقي البسي الفستان الاحمر ده بياكل منك حته .
احمد نط من الشباك اه أصل الشباك عند الأرض علي طول أصل ملك ساكنه في الدور الأول .
ملك دخلت لبست لان النهارده اول يوم دراسي في الكليه أصل ملك في سنه أولي كليه ملك خرجت من الأوضه سلمت علي بباها و مامتها و خرجت مع ابن عمها اللي كان مستنيها تحت البيت علشان يوصلها .
يوسف ( ابن عم ملك ) : ايه يا بنتي التأخير ده أنتِ عمرك ما كنتي متأخره كده .
ملك : مافيش .
ملك و يوسف ركبوا العربيه و طلعوا علي الكليه ملك و يوسف دخلوا نفس القسم كمان .
ملك : ايه ده انتَ ماشي ورايا ليه .
يوسف : انا داخل القسم بتاعي .
ملك : انتَ بتهزر صح .
يوسف : لاء بجد .
ملك : يابني انا كبرت مينفعش الاهتمام الزياده ده .
يوسف : انا اصلا مش داخل علشانك انا دخل علشان بحب المواد هنا .
ملك : واللهِ .
يوسف طلع لسانوا لملك : أيون . 😜
ملك و يوسف دخلوا و قعدوا جنب بعض و ملك سرحت في اللي حصل الصبح فجاه يوسف بص لملك و قال : ايه الهزار التقيل ده .
ملك : في ايه .
يوسف : جايبين دكتور صغير في السن انا كنت فاكر نفسي هبقي احلي واحد في الدفعه بس برضوا انا حلو .
ملك رفعت عنيها علي الدكتور بهدوء و اتصدمت أن الدكتور ده هو احمد اللي كان في غرفتها الصبح .
ملك بصوت عالي : ين"هار اس"ود .
يوسف بصوت هادئ : ايه يا بنتي الفضيحه دي .
الدكتور لف وشوا بهدوء : اطلعي بره .
ملك : بس ....
الدكتور : مفيش بس اطلعي بره .
ملك طلعت و يوسف استأذن و طلع وراها .
يوسف : في ايه .
ملك : مفيش .
يوسف : ملك انتِ عمرك ما خبيتي عني حاجه .
ملك : ما انا بقولك مفيش حاجه .
يوسف : براحتك تعالي ناكل .
ملك : يلا .
يوسف : صحيح عمي و مرات عمي مسافرين انهارده و امير هيبات عند صحبوا .
ملك : ايه ده هما مقلوليش ليه .
يوسف : علشان انتي صحيتي متأخر .
ملك : طب انا هعمل ايه .
يوسف : هتروحي عادي جدا و لو اي حاجه حصلت هتكلميني .
ملك : ماشي .
اليوم خلص و يوسف وصل ملك البيت ؛ ملك لقت الشقه فاضيه حرفيا .
يوسف : انا هروح اجبلك اكل و هاجي .
ملك : ماشي .
يوسف خرج و ملك فضلت في البيت مره واحده الباب خبط .
ملك : يا بني انتَ لحقت و بصت من العين السحريه و اتفجأت بالدكتور هو اللي علي باب الشقه .. يتبع فصول الرواية عبر الرابط التالي 😍😍:
https://www.deliil.com/2022/04/a7bbtshb7-novel.html
احمد : أنتِ اللي مين ؟
ملك : نعم يا رو"ح ماما انتَ اللي في غرفتي و علي سريري .
احمد فتح عينه بهدوء و بص حواليه : اه صحيح انا فين بصي مش مهم انا هكمل نومي و لما اصحي هبقا افهم .
ملك سحبت البطانيه من عليه : بقولك ايه يلا اصحي و فهمني انتَ جيت هنا ازاي .
فجاه باب الغرفة خبط .
امير اخو ملك : يلا يا بنتي هتتاخري علي الكليه .
احمد بص لملك : ينهار ابيض انا كمان هتاخر علي الكليه .
ملك : انتَ عايز تمشي من غير ما تقولي انتَ مين و دخلت هنا ازاي ؛ لاء ده في خيالك يا حبيبي .
احمد : انا لازم اروح الكليه بسرعه هبقي افهمك بعدين ؛ صحيح ابقي البسي الفستان الاحمر ده بياكل منك حته .
احمد نط من الشباك اه أصل الشباك عند الأرض علي طول أصل ملك ساكنه في الدور الأول .
ملك دخلت لبست لان النهارده اول يوم دراسي في الكليه أصل ملك في سنه أولي كليه ملك خرجت من الأوضه سلمت علي بباها و مامتها و خرجت مع ابن عمها اللي كان مستنيها تحت البيت علشان يوصلها .
يوسف ( ابن عم ملك ) : ايه يا بنتي التأخير ده أنتِ عمرك ما كنتي متأخره كده .
ملك : مافيش .
ملك و يوسف ركبوا العربيه و طلعوا علي الكليه ملك و يوسف دخلوا نفس القسم كمان .
ملك : ايه ده انتَ ماشي ورايا ليه .
يوسف : انا داخل القسم بتاعي .
ملك : انتَ بتهزر صح .
يوسف : لاء بجد .
ملك : يابني انا كبرت مينفعش الاهتمام الزياده ده .
يوسف : انا اصلا مش داخل علشانك انا دخل علشان بحب المواد هنا .
ملك : واللهِ .
يوسف طلع لسانوا لملك : أيون . 😜
ملك و يوسف دخلوا و قعدوا جنب بعض و ملك سرحت في اللي حصل الصبح فجاه يوسف بص لملك و قال : ايه الهزار التقيل ده .
ملك : في ايه .
يوسف : جايبين دكتور صغير في السن انا كنت فاكر نفسي هبقي احلي واحد في الدفعه بس برضوا انا حلو .
ملك رفعت عنيها علي الدكتور بهدوء و اتصدمت أن الدكتور ده هو احمد اللي كان في غرفتها الصبح .
ملك بصوت عالي : ين"هار اس"ود .
يوسف بصوت هادئ : ايه يا بنتي الفضيحه دي .
الدكتور لف وشوا بهدوء : اطلعي بره .
ملك : بس ....
الدكتور : مفيش بس اطلعي بره .
ملك طلعت و يوسف استأذن و طلع وراها .
يوسف : في ايه .
ملك : مفيش .
يوسف : ملك انتِ عمرك ما خبيتي عني حاجه .
ملك : ما انا بقولك مفيش حاجه .
يوسف : براحتك تعالي ناكل .
ملك : يلا .
يوسف : صحيح عمي و مرات عمي مسافرين انهارده و امير هيبات عند صحبوا .
ملك : ايه ده هما مقلوليش ليه .
يوسف : علشان انتي صحيتي متأخر .
ملك : طب انا هعمل ايه .
يوسف : هتروحي عادي جدا و لو اي حاجه حصلت هتكلميني .
ملك : ماشي .
اليوم خلص و يوسف وصل ملك البيت ؛ ملك لقت الشقه فاضيه حرفيا .
يوسف : انا هروح اجبلك اكل و هاجي .
ملك : ماشي .
يوسف خرج و ملك فضلت في البيت مره واحده الباب خبط .
ملك : يا بني انتَ لحقت و بصت من العين السحريه و اتفجأت بالدكتور هو اللي علي باب الشقه .. يتبع فصول الرواية عبر الرابط التالي 😍😍:
https://www.deliil.com/2022/04/a7bbtshb7-novel.html
دليل الروايات
رواية احببت شبح كاملة (من الفصل الأول للأخير) بقلم ملك نزيه
رواية احببت شبح كاملة حصريا جميع فصول الرواية من الفصل الأول للأخير بقلم الكاتبة ملك نزيه عبر دليل الروايات للقراءة والتحميل
ملك بصويت : انتَ مين ؟
ملك بصويت : انتَ مين ؟
كانت الحاجه سميحه تجلس بجانب ابنتيها يتحدثان حتي سمعوا صراخ يأتي من شقه هشام
سميحه بفزع: اي الصراخ اللي جاي من عند هشام دا استر يارب
سندس:دا صوت ميران
منال:وهو في عروسه هتصرخ كدا ليله فرحها
سميحه:انتوا هتحكوا ولا اي قوموا شوفوا مالها حتي شهقت من منظر ابنها وهو ينزل من علي السلم ويمسك بشعر ميران ويجرها خلفه وهي ملفوفه بملائه.....جرت سميحه وسندس ليخلصوها من يديه
هشام بغضب بالغ وعينيه حمراء:اياكم حد يقرب وشرع في ضربها وهو يقول: انا هعرف اخليكي تنطقي ي بت ال*** بقا انا تعملي فيا كدا وعامله نفسك شريفه دا انتي مكنتيش بتخليني امسك ايدك ي و*** وكل شويه تأجلي ف الجواز وانا اقول سيبها براحتها وف الاخر عايزه تضحكي عليا
ميران بصوت مبحوح من شده البكاء:والله ما عملت حاجه ي هشاام ولا عمري فكرت اخونك ثم نظرت ل سميحه تستعطفها: قوليله يصدقني ي طنط علشان خاطري والله م عملت حاجه
اتي شقيق هشام الاكبر محمود علي صوت صراخهم
محمود بغضب: في اي ي هشام
هشام باستحقار:الهانم مش بنت ثم بدأ بضربها مره اخري: والله ما هسيبك غير لما اعرف مين الكلب اللي غلطتي معاه
خلصها محمود من بين يديه بصعوبه ثم قال لها:اللي بيقوله دا صح ي ميران
ميران ببكاء:ابدا والله م حصل اي حاجه
محمود:اتصلي ي سندس ب الدكتوره مني خليها تيجي
اسرعت سندس بالاتصال ب مني
ميران:عايزه حياه بالله عليكم خلوها تيجي
هشام بغضب:عايزاها تيجي علشان تخلصك من عملتك السوده مش كدا
سميحه بحنان:هكلمها ي ميران بس انتي اهدي وبالفعل اتصلت عليها
كانت تجلس شارده حين دق هاتفها
حياه:السلام عليكم مين معاي
سميحه:وعليكم السلام انا ام هشام ي بنتي
حياه بقلق:ايوا ي طنط ميران حصلها حاجه
اخذت ميران الهاتف لتقول بصوت يملئه الالم:حياه تعاليلي بسرعه والنبي
حياه وقد ازداد قلقها:حاضر حاضر مسافه السكه
اغلقت الهاتف وارتدت ملابسها بسرعه وانطلقت لبيت هشام
وصلت الدكتوره مني فهي جارتهم وصديقه سميحه
مني:خير ي جماعه اي حصل
اخبرتها سميحه لتنظر مني بإشفاق لميران وتخبرها ان تأتي معها إلي اخدي الغرف لتقوم بالكشف عليها
ساعدتها سميحه بالقيام واخذتها للغرفه مع مني
كانت تقود بسرعه جنونيه حتي وصلت هرولت للمنزل فتحت لها الخادمه ووجدت الجميع
حياه بقلق:ميران مالها ي هشام
هشام:انا المفروض اسألك وبما انها مجاوبتنيش ف انتي اللي هتقولي ميران غلطت مع مين ي حياه.. يتبع فصول الرواية عبر الرابط التالي 😍😍:
https://www.deliil.com/2022/04/7yah-novel.html
سميحه بفزع: اي الصراخ اللي جاي من عند هشام دا استر يارب
سندس:دا صوت ميران
منال:وهو في عروسه هتصرخ كدا ليله فرحها
سميحه:انتوا هتحكوا ولا اي قوموا شوفوا مالها حتي شهقت من منظر ابنها وهو ينزل من علي السلم ويمسك بشعر ميران ويجرها خلفه وهي ملفوفه بملائه.....جرت سميحه وسندس ليخلصوها من يديه
هشام بغضب بالغ وعينيه حمراء:اياكم حد يقرب وشرع في ضربها وهو يقول: انا هعرف اخليكي تنطقي ي بت ال*** بقا انا تعملي فيا كدا وعامله نفسك شريفه دا انتي مكنتيش بتخليني امسك ايدك ي و*** وكل شويه تأجلي ف الجواز وانا اقول سيبها براحتها وف الاخر عايزه تضحكي عليا
ميران بصوت مبحوح من شده البكاء:والله ما عملت حاجه ي هشاام ولا عمري فكرت اخونك ثم نظرت ل سميحه تستعطفها: قوليله يصدقني ي طنط علشان خاطري والله م عملت حاجه
اتي شقيق هشام الاكبر محمود علي صوت صراخهم
محمود بغضب: في اي ي هشام
هشام باستحقار:الهانم مش بنت ثم بدأ بضربها مره اخري: والله ما هسيبك غير لما اعرف مين الكلب اللي غلطتي معاه
خلصها محمود من بين يديه بصعوبه ثم قال لها:اللي بيقوله دا صح ي ميران
ميران ببكاء:ابدا والله م حصل اي حاجه
محمود:اتصلي ي سندس ب الدكتوره مني خليها تيجي
اسرعت سندس بالاتصال ب مني
ميران:عايزه حياه بالله عليكم خلوها تيجي
هشام بغضب:عايزاها تيجي علشان تخلصك من عملتك السوده مش كدا
سميحه بحنان:هكلمها ي ميران بس انتي اهدي وبالفعل اتصلت عليها
كانت تجلس شارده حين دق هاتفها
حياه:السلام عليكم مين معاي
سميحه:وعليكم السلام انا ام هشام ي بنتي
حياه بقلق:ايوا ي طنط ميران حصلها حاجه
اخذت ميران الهاتف لتقول بصوت يملئه الالم:حياه تعاليلي بسرعه والنبي
حياه وقد ازداد قلقها:حاضر حاضر مسافه السكه
اغلقت الهاتف وارتدت ملابسها بسرعه وانطلقت لبيت هشام
وصلت الدكتوره مني فهي جارتهم وصديقه سميحه
مني:خير ي جماعه اي حصل
اخبرتها سميحه لتنظر مني بإشفاق لميران وتخبرها ان تأتي معها إلي اخدي الغرف لتقوم بالكشف عليها
ساعدتها سميحه بالقيام واخذتها للغرفه مع مني
كانت تقود بسرعه جنونيه حتي وصلت هرولت للمنزل فتحت لها الخادمه ووجدت الجميع
حياه بقلق:ميران مالها ي هشام
هشام:انا المفروض اسألك وبما انها مجاوبتنيش ف انتي اللي هتقولي ميران غلطت مع مين ي حياه.. يتبع فصول الرواية عبر الرابط التالي 😍😍:
https://www.deliil.com/2022/04/7yah-novel.html
دليل الروايات
رواية حياة كاملة (من الفصل الأول للأخير)
رواية حياة واسر كاملة جميع فصول الرواية حصريا عبر دليل الروايات للقراءة والتحميل بقلم مجهول
حياه بقلق:ميران مالها ي هشام
هشام:انا المفروض اسألك وبما ا
حياه بقلق:ميران مالها ي هشام
هشام:انا المفروض اسألك وبما ا
"بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير"
بعد ما سمعت الجمله دي من المؤذون
لقيتو بصلي وعيونه بتلمع من الفرحه وقام في اتجاهي مسك ايدي وباسها
شوفت في عيونه فرحه مشفتهاش قبل كدا حسيت بالدفئ والامان وهو بيقول : اخيرا حلمنا اتحقق وبقيتي مراتي ودلوقتي محدش هيقدر يقولي حاجه حتي الراجل ابوكي الي كان واقفلي زي اللقمه في الزور مش هيقدر يتكلم لو حضنتك دلوقتي
كل الموجودين ضحكوا
وفجأه حضني جامد حسيت اني في عالم تاني مش عيزاه يبعد عني ولا يسبني عيزاه يفضل حاضني كدا طول العمر
وصحيت علي صوت اختي الر*خمه : خلاص بقا ي شباب ليكوا بيت يلمكوا مش كدا
اتكسفت وخرجت من حضنه وكل الموجودين ضحكوا
اسر ضحك : كسفتي البت يحيو"انه
ريناد ضحكت : سوري ي جوز اختي (وبصتلها) سوري ي اختي
اسر ببتسامه وبص لروح :طب ي جماعه انا هاخد مراتي وامشي
ام حور : لا اقعدو معانا شويه (وبصت لروح بد"موع) انا مش مصدقه ان بنتي مش هتكون معانا من النهارده
ريناد : ما بلاش افوره بقا ي ماما دي قريبه جدا من البيت يعني كل شويه هتنطلنا هنا ياحنا الي هنطلها هناك وهو كله شهر عسل وهتيجي تاني
الام بعصبيه : شكلك مختيش علاجك النهارده
(قصدها علي سلاح الام)
روح بصت ليها وضحكت جامد والي حوليهم مش فاهمين حاجه
ريناد : احممم خلاص ي ست الكل سكت اهو
الام بصت لروح : حبيبتي خدي بالك من نفسك
روح ببتسامه وحضنتها : حاضر ي حبيبتي
اسر : طب يلا عشان مستعجل
والد اسر بضحك : ما تهدي يبني فضحتنا يخر"بيتك
مامت اسر لنفسها : مستعجل علي اي يخويا 😒
اسر : باي بقا
وسحب روح وطلع بيها برا المكان لغايت ما وصل للعربيه بتاعته
اسر طلع شريط احمر من جيبه : تعالي اخطفك
روح ابتسمت : موافقه
وربط الشريط علي عيونها وفجأه ملامحه اتغيرت وتلاشت الابتسامه وكشر وفتح باب العربيه
اسر : اركبي
روح بفرحه وهي بتركب العربيه : هنروح فين بقا
اسر قفل الباب وبصلها من الشباك : دلوقتي تعرفي
لف وركب العربيه وساق وعلامات الغ"ضب علي وشه وبعد وقت طويل جدا وكانت روح نامت وقف قدام عماره : روووح قومي وصلنا
روح فاقت وتكلمت بنوم : يعني اشيل الشريط دا
روح استغربت لما ملقتش رد منه : اسرر
وبرضو مفيش رد
شالت الشريط من علي عيونها و.. يتبع فصول الرواية عبر الرابط التالي 🥰🥰:
https://www.deliil.com/2022/04/ro7elasr-novel.html
بعد ما سمعت الجمله دي من المؤذون
لقيتو بصلي وعيونه بتلمع من الفرحه وقام في اتجاهي مسك ايدي وباسها
شوفت في عيونه فرحه مشفتهاش قبل كدا حسيت بالدفئ والامان وهو بيقول : اخيرا حلمنا اتحقق وبقيتي مراتي ودلوقتي محدش هيقدر يقولي حاجه حتي الراجل ابوكي الي كان واقفلي زي اللقمه في الزور مش هيقدر يتكلم لو حضنتك دلوقتي
كل الموجودين ضحكوا
وفجأه حضني جامد حسيت اني في عالم تاني مش عيزاه يبعد عني ولا يسبني عيزاه يفضل حاضني كدا طول العمر
وصحيت علي صوت اختي الر*خمه : خلاص بقا ي شباب ليكوا بيت يلمكوا مش كدا
اتكسفت وخرجت من حضنه وكل الموجودين ضحكوا
اسر ضحك : كسفتي البت يحيو"انه
ريناد ضحكت : سوري ي جوز اختي (وبصتلها) سوري ي اختي
اسر ببتسامه وبص لروح :طب ي جماعه انا هاخد مراتي وامشي
ام حور : لا اقعدو معانا شويه (وبصت لروح بد"موع) انا مش مصدقه ان بنتي مش هتكون معانا من النهارده
ريناد : ما بلاش افوره بقا ي ماما دي قريبه جدا من البيت يعني كل شويه هتنطلنا هنا ياحنا الي هنطلها هناك وهو كله شهر عسل وهتيجي تاني
الام بعصبيه : شكلك مختيش علاجك النهارده
(قصدها علي سلاح الام)
روح بصت ليها وضحكت جامد والي حوليهم مش فاهمين حاجه
ريناد : احممم خلاص ي ست الكل سكت اهو
الام بصت لروح : حبيبتي خدي بالك من نفسك
روح ببتسامه وحضنتها : حاضر ي حبيبتي
اسر : طب يلا عشان مستعجل
والد اسر بضحك : ما تهدي يبني فضحتنا يخر"بيتك
مامت اسر لنفسها : مستعجل علي اي يخويا 😒
اسر : باي بقا
وسحب روح وطلع بيها برا المكان لغايت ما وصل للعربيه بتاعته
اسر طلع شريط احمر من جيبه : تعالي اخطفك
روح ابتسمت : موافقه
وربط الشريط علي عيونها وفجأه ملامحه اتغيرت وتلاشت الابتسامه وكشر وفتح باب العربيه
اسر : اركبي
روح بفرحه وهي بتركب العربيه : هنروح فين بقا
اسر قفل الباب وبصلها من الشباك : دلوقتي تعرفي
لف وركب العربيه وساق وعلامات الغ"ضب علي وشه وبعد وقت طويل جدا وكانت روح نامت وقف قدام عماره : روووح قومي وصلنا
روح فاقت وتكلمت بنوم : يعني اشيل الشريط دا
روح استغربت لما ملقتش رد منه : اسرر
وبرضو مفيش رد
شالت الشريط من علي عيونها و.. يتبع فصول الرواية عبر الرابط التالي 🥰🥰:
https://www.deliil.com/2022/04/ro7elasr-novel.html
دليل الروايات
رواية روح الاسر كاملة (من الفصل الأول للأخير) بقلم رحمة محمد
رواية روح الاسر كاملة جميع فصول الرواية حصريا عبر دليل الروايات للقراءة والتحميل بقلم الكاتبة رحمة محمد
بعد ما سمعت الجمله دي من المؤذون
لقيتو بصلي وع
بعد ما سمعت الجمله دي من المؤذون
لقيتو بصلي وع
بصراحة ومن رأيي الشخصي؟
معاه كُل الحق.. أصل حضرتك هو مقدرك وشايل الولد وبيعمل الأكل ف تقديراً ليه بتصوريه من غير علمه وبتحطي الأغنية السخيفة دي؟
الناس نسيت إن ربنا خلق أدم وحوا يكملوا بعض مش كل واحد يثبت إن هو الأجمد ومعلش البيوت كذا مرة أقول ليها خصوصية وأكيد هو محبش خصوصية بيته تطلع للعلن كدا
وشُكراً
#روزان_مصطفى
معاه كُل الحق.. أصل حضرتك هو مقدرك وشايل الولد وبيعمل الأكل ف تقديراً ليه بتصوريه من غير علمه وبتحطي الأغنية السخيفة دي؟
الناس نسيت إن ربنا خلق أدم وحوا يكملوا بعض مش كل واحد يثبت إن هو الأجمد ومعلش البيوت كذا مرة أقول ليها خصوصية وأكيد هو محبش خصوصية بيته تطلع للعلن كدا
وشُكراً
#روزان_مصطفى
الآن رواية بريق النجم كاملة جميع الفصول عبر دليل الروايات ♥ لمحبي الروايات الكاملة أستمتعوا 😍
https://www.deliil.com/2022/03/briqelngm-novel.html
https://www.deliil.com/2022/03/briqelngm-novel.html
دليل الروايات
رواية بريق النجم كاملة (من الفصل الأول للأخير) سارة احمد
رواية بريق النجم كاملة جميع فصول الرواية حصريا عبر دليل الروايات للقراءة والتحميل بقلم الكاتبة سارة احمد
تدفع 500 جينه وتا"خد البنت دي..
يستغرب الشاب
تدفع 500 جينه وتا"خد البنت دي..
يستغرب الشاب