معلش يبني اتجوزها عاوزين نحافظ علي سمعتنا
رحيم .وانا يبقي منظري اي لما اتجوز واحده كانت متجوزه
والد رحيم بغضب .انا قولت اهو يا رحيم
كتب الكتاب اتكتب وبعد كده اخدتها علي شقتي
رحيم بزعيق .ادخلي
ملك .انت بتزعق لي
رحيم .واحد متجوز واحده كانت متجوزه قبله عاوزاني اعمل اي
ملك وهيا عاوزه تشرح ليه . اسمع بس يا رحيم
رحيم وهو بيوقعها علي الارض .مفيش رحيم بقي انتوا زهقتوني
ملك .انت بتعاملني لي كده
رحيم . بت انتي والله هزعلك مني بجد
ملك .دي باينها جوازه زف*ت
رحيم . ايوا بالظبط زي ما قولتي كده
ملك . انا عاوزه ادخل نام
رحيم.ادخلي اي اوضه تعجبك
بعدها بيوم لقيت اهلي عندنا علشان يطمنوا علينا
والدة رحيم .يلا شدوا حيلكم بقي عاوزين بيبي
رحيم وهو كان لسه هيمانع ويقول لأ بس لقي نظرة ملك وهيا زعلانه فقالهم
رحيم .حاضر دعواتكم لينا
بعدها ملك بصيت ليه كبصة شكر كده
مشيوا بعدها
رحيم .متحلميش يا ملك انك ممكن تبقي حامل مني انا قولت كده بس علشان أعدي الموقف مش اكتر
ملك .انا متكلمتش ومعملتش اي حاجه انت اللي قولت
رحيم . جدعه كده مسمعش صوتك طول ما انا قاعد في الشقه
ملك .فاكر نفسك مين يعني
رحيم وهو بيمسكها من ايدها الاتنين .انتي هنا تسمعي كلامي وبس كفايه إنو قبلت أخد واحده زيك
ملك .واحده زيي إي إنت تطول أصلا
رحيم وهو لسه ماسك ايديها .انتي تحمدي ربنا انو انقذتك من اللي كنتي هتبقي فيه
ملك .انت مش راضي تسمعني لي حتي
رحيم .ولا هسمعك واسكتي بقي علشان حقيقي تعبت منك
ملك وهيا بتشيل ايديها .انا مش هسمح ليك مره تانيه تأذيني وتقول ليا كده
رحيم .غ*وري كده من وشي انا مش طايقك
مشي كعادته وفضلت أعيط علي اللي حصل ليا مش عارفه اعمل ايه يعني حاجه مش ذنبي ومع ذلك بتعاقب عليها .
رجعت من برا ولقيتها بتكلم جوزها القديم
رحيم وهو بيزعق لملك وبيضربها بالقلم .وكمان بتكلميه في بيتي
يتبع
https://www.darmsr.com/2022/09/17/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%ad%d8%a8-%d8%a8%d8%a7%d9%84%d8%b5%d8%af%d9%81%d9%87-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88%d8%a7/
رحيم .وانا يبقي منظري اي لما اتجوز واحده كانت متجوزه
والد رحيم بغضب .انا قولت اهو يا رحيم
كتب الكتاب اتكتب وبعد كده اخدتها علي شقتي
رحيم بزعيق .ادخلي
ملك .انت بتزعق لي
رحيم .واحد متجوز واحده كانت متجوزه قبله عاوزاني اعمل اي
ملك وهيا عاوزه تشرح ليه . اسمع بس يا رحيم
رحيم وهو بيوقعها علي الارض .مفيش رحيم بقي انتوا زهقتوني
ملك .انت بتعاملني لي كده
رحيم . بت انتي والله هزعلك مني بجد
ملك .دي باينها جوازه زف*ت
رحيم . ايوا بالظبط زي ما قولتي كده
ملك . انا عاوزه ادخل نام
رحيم.ادخلي اي اوضه تعجبك
بعدها بيوم لقيت اهلي عندنا علشان يطمنوا علينا
والدة رحيم .يلا شدوا حيلكم بقي عاوزين بيبي
رحيم وهو كان لسه هيمانع ويقول لأ بس لقي نظرة ملك وهيا زعلانه فقالهم
رحيم .حاضر دعواتكم لينا
بعدها ملك بصيت ليه كبصة شكر كده
مشيوا بعدها
رحيم .متحلميش يا ملك انك ممكن تبقي حامل مني انا قولت كده بس علشان أعدي الموقف مش اكتر
ملك .انا متكلمتش ومعملتش اي حاجه انت اللي قولت
رحيم . جدعه كده مسمعش صوتك طول ما انا قاعد في الشقه
ملك .فاكر نفسك مين يعني
رحيم وهو بيمسكها من ايدها الاتنين .انتي هنا تسمعي كلامي وبس كفايه إنو قبلت أخد واحده زيك
ملك .واحده زيي إي إنت تطول أصلا
رحيم وهو لسه ماسك ايديها .انتي تحمدي ربنا انو انقذتك من اللي كنتي هتبقي فيه
ملك .انت مش راضي تسمعني لي حتي
رحيم .ولا هسمعك واسكتي بقي علشان حقيقي تعبت منك
ملك وهيا بتشيل ايديها .انا مش هسمح ليك مره تانيه تأذيني وتقول ليا كده
رحيم .غ*وري كده من وشي انا مش طايقك
مشي كعادته وفضلت أعيط علي اللي حصل ليا مش عارفه اعمل ايه يعني حاجه مش ذنبي ومع ذلك بتعاقب عليها .
رجعت من برا ولقيتها بتكلم جوزها القديم
رحيم وهو بيزعق لملك وبيضربها بالقلم .وكمان بتكلميه في بيتي
يتبع
https://www.darmsr.com/2022/09/17/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%ad%d8%a8-%d8%a8%d8%a7%d9%84%d8%b5%d8%af%d9%81%d9%87-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88%d8%a7/
مدونة دار مصر
رواية حب بالصدفه كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم شهد - مدونة دار مصر
رواية حب بالصدفه كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم شهد فصول الرواية رواية حب بالصدفه الفصل الأول رواية حب بالصدفه الفصل الثاني رواية حب بالصدفه الفصل الثالث الرواية متوفرة كاملة على مدونة دار مصر ولكن يجب أن تكتب 5 تعليقات اولًا كي تظهر لك باقي باقي الفصول.…
فصول جديدة من رواية الشيطان البرئ
https://www.darmsr.com/2022/09/02/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a7%d9%84%d8%b4%d9%8a%d8%b7%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d9%84%d8%a8%d8%b1%d8%a6-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84/
https://www.darmsr.com/2022/09/02/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a7%d9%84%d8%b4%d9%8a%d8%b7%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d9%84%d8%a8%d8%b1%d8%a6-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84/
مدونة دار مصر
رواية الشيطان البرئ كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم يارا عبدالسلام - مدونة دار مصر
رواية الشيطان البرئ كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم يارا عبدالسلام فصول الرواية رواية الشيطان البرئ الفصل الأول رواية الشيطان البرئ الفصل الثاني رواية الشيطان البرئ الفصل الثالث رواية الشيطان البرئ الفصل الرابع رواية الشيطان البرئ الفصل الخامس رواية الشيطان…
نازله من توكتك فاجأة حست ان في حد وراها لفت بخوف.
كانت سكين*ه دخلت في ضهرها وقعت علي الارض مش شايفه قدامها.
الرجاله:شلوها بسررررعه ورمهوا في مخزن كبير اوي هي كانت عماله تنز*ف.
دخل بكل هيبته جبر*وت بيلف حواليها بيعدلها بي رجليه اتصدم وقال ميننننن دي ي بهايم .
واحد من رجاله:دخل بخوف وقال في اي ي سعة الباشا هي مش دي البنت.
ادم بغضب:مسك السيجا*رة بتاعته وراح مطافيها في عين راجل وقال المره جايه هخرم عينك التانيه لو مش صح صحت معايا.
الراجل بي صدمه:حط ايده علي عينه فضل يصرخ لحد م ادم قال بغضب غووور من وشي روح اصرخ برا زي الحريم وهات دكتور ياخد أعضاء*ها.
الراجل بخوف:حاضر حاضر وجري بسرعه.
ادم بغضب:لسه هيمشي سمع صوتها ولف ليها.
كانت شوق بتكح جامد:بتقول حد يلحقني انا فين وبصت لي الي واقف بيطلع دخا*ن سجا*ير ولا يبالي بتقول انت مين عاوز مني اي ابو*س ايدك الحق أمي .
ادم نزل علي رجلي :وقال مالها امك انتي كمان دقايق هتروحي لي الي خلقك وشال شعرها من علي عنيها وقال عجبتني.
شوق:حطت ايدها الجر*ح بتبعد بتقول انت عاوز اي مني.
آدم:في ثانيه كان باسها
يتبع
https://www.darmsr.com/2022/09/17/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d9%88%d9%82%d8%b9%d8%aa-%d9%81%d9%8a-%d9%8a%d8%af-%d8%a7%d9%84%d8%b4%d9%8a%d8%b7%d8%a7%d9%86-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88/
كانت سكين*ه دخلت في ضهرها وقعت علي الارض مش شايفه قدامها.
الرجاله:شلوها بسررررعه ورمهوا في مخزن كبير اوي هي كانت عماله تنز*ف.
دخل بكل هيبته جبر*وت بيلف حواليها بيعدلها بي رجليه اتصدم وقال ميننننن دي ي بهايم .
واحد من رجاله:دخل بخوف وقال في اي ي سعة الباشا هي مش دي البنت.
ادم بغضب:مسك السيجا*رة بتاعته وراح مطافيها في عين راجل وقال المره جايه هخرم عينك التانيه لو مش صح صحت معايا.
الراجل بي صدمه:حط ايده علي عينه فضل يصرخ لحد م ادم قال بغضب غووور من وشي روح اصرخ برا زي الحريم وهات دكتور ياخد أعضاء*ها.
الراجل بخوف:حاضر حاضر وجري بسرعه.
ادم بغضب:لسه هيمشي سمع صوتها ولف ليها.
كانت شوق بتكح جامد:بتقول حد يلحقني انا فين وبصت لي الي واقف بيطلع دخا*ن سجا*ير ولا يبالي بتقول انت مين عاوز مني اي ابو*س ايدك الحق أمي .
ادم نزل علي رجلي :وقال مالها امك انتي كمان دقايق هتروحي لي الي خلقك وشال شعرها من علي عنيها وقال عجبتني.
شوق:حطت ايدها الجر*ح بتبعد بتقول انت عاوز اي مني.
آدم:في ثانيه كان باسها
يتبع
https://www.darmsr.com/2022/09/17/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d9%88%d9%82%d8%b9%d8%aa-%d9%81%d9%8a-%d9%8a%d8%af-%d8%a7%d9%84%d8%b4%d9%8a%d8%b7%d8%a7%d9%86-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88/
مدونة دار مصر
رواية وقعت في يد الشيطان كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم شهد هاني - مدونة دار مصر
رواية وقعت في يد الشيطان كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم شهد هاني فصول الرواية رواية وقعت في يد الشيطان الفصل الأول رواية وقعت في يد الشيطان الفصل الثاني رواية وقعت في يد الشيطان الفصل الثالث رواية وقعت في يد الشيطان الفصل الرابع رواية وقعت في يد الشيطان الفصل…
فصول جديدة من رواية الهاوية
https://www.darmsr.com/2022/09/16/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a7%d9%84%d9%87%d8%a7%d9%88%d9%8a%d8%a9-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9/
https://www.darmsr.com/2022/09/16/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a7%d9%84%d9%87%d8%a7%d9%88%d9%8a%d8%a9-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9/
مدونة دار مصر
رواية الهاوية كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم سولييه نصار - مدونة دار مصر
رواية الهاوية كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم سولييه نصار فصول الرواية رواية الهاوية الفصل الأول رواية الهاوية الفصل الثاني رواية الهاوية الفصل الثالث رواية الهاوية الفصل الرابع رواية الهاوية الفصل الخامس رواية الهاوية الفصل السادس رواية الهاوية الفصل السابع…
فصول جديدة من رواية احببت زوجة ابي
https://www.darmsr.com/2022/09/16/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a7%d8%ad%d8%a8%d8%a8%d8%aa-%d8%b2%d9%88%d8%ac%d8%a9-%d8%a7%d8%a8%d9%8a-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84/
https://www.darmsr.com/2022/09/16/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a7%d8%ad%d8%a8%d8%a8%d8%aa-%d8%b2%d9%88%d8%ac%d8%a9-%d8%a7%d8%a8%d9%8a-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84/
مدونة دار مصر
رواية احببت زوجة ابي كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم علياء خليل - مدونة دار مصر
رواية احببت زوجة ابي كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم علياء خليل فصول الرواية رواية احببت زوجة ابي الفصل الأول رواية احببت زوجة ابي الفصل الثاني رواية احببت زوجة ابي الفصل الثالث رواية احببت زوجة ابي الفصل الرابع رواية احببت زوجة ابي الفصل الخامس رواية احببت…
فصول جديدة من رواية جوازه على ما تفرج
https://www.darmsr.com/2022/09/15/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%ac%d9%88%d8%a7%d8%b2%d9%87-%d8%b9%d9%84%d9%89-%d9%85%d8%a7-%d8%aa%d9%81%d8%b1%d8%ac-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84/
https://www.darmsr.com/2022/09/15/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%ac%d9%88%d8%a7%d8%b2%d9%87-%d8%b9%d9%84%d9%89-%d9%85%d8%a7-%d8%aa%d9%81%d8%b1%d8%ac-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84/
مدونة دار مصر
رواية جوازه على ما تفرج كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم لوجي أحمد - مدونة دار مصر
رواية جوازه على ما تفرج كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم لوجي أحمد فصول الرواية رواية جوازه على ما تفرج الفصل الأول رواية جوازه على ما تفرج الفصل الثاني رواية جوازه على ما تفرج الفصل الثالث الرواية متوفرة كاملة على مدونة دار مصر ولكن يجب أن تكتب 5 تعليقات اولًا…
فصول جديدة من رواية التوأم ورحله الحياه
https://www.darmsr.com/2022/08/30/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a7%d9%84%d8%aa%d9%88%d8%a3%d9%85-%d9%88%d8%b1%d8%ad%d9%84%d9%87-%d8%a7%d9%84%d8%ad%d9%8a%d8%a7%d9%87-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81/
https://www.darmsr.com/2022/08/30/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a7%d9%84%d8%aa%d9%88%d8%a3%d9%85-%d9%88%d8%b1%d8%ad%d9%84%d9%87-%d8%a7%d9%84%d8%ad%d9%8a%d8%a7%d9%87-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81/
مدونة دار مصر
رواية التوأم ورحله الحياه كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم سارة أحمد - مدونة دار مصر
رواية التوأم ورحله الحياه كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم سارة أحمد فصول الرواية رواية التوأم ورحله الحياه الفصل الأول رواية التوأم ورحله الحياه الفصل الثاني رواية التوأم ورحله الحياه الفصل الثالث رواية التوأم ورحله الحياه الفصل الرابع رواية التوأم ورحله الحياه…
احم احم اظبطلي الميك هنا يبني....
اعرفكم بنفسي انا توبا بنت بسيطه عندي ١٦سنه عندي طموحات إني هكون حاجه كبيره جدا في المستقبل وبسعي علشانها وبصراحه وبكل وضوح انا بحب واحد اسمه يزيد وهو بيدرس في الهندسه لاكن في علاقتنا احنا في مرحله الاستعباط دا لسه معترفليش أنو بيحبني حتي هو قريب للعيله وماما عارفه إني بكلمه دا علشان بس مكونش بعمل حاجه من وراها....
الو ازيك يا يزيد عامل اي؟!
الحمد لله انتي خلصتي درس ولا لسه في؟
اه خلصت درس ومروحه اهو..
طيب خلي بالك من نفسك ولو حد كلمك مترديش عليه ماشي..
انت خطيبي!
لا
جوزي؟
إن شاء الله
ايه
ايه
ودي تكون علاقتي انا ويزيد روحت البيت وزاكرت وتلفون بابا رن باسم «مدحت»
بابا
نعم يا حببتي
في واحد رن عليك اسمه مدحت
اههه طيب هاتي التلفون وكملي مذاكرتك يلا.
حسيته اتوتر شويه...
وبعد شويه قررت إني انام.
وبعد منمت حسيت إني محتاجه اشرب فخرجت برا الصاله وروحت اشرب لاكن سمعت صوت مستجات كتير اووي قولت عادي لاكن سمعت صوت الفون تاني بيرن..
فقولت لازم ارد اقول إن بابا نايم..
اول مفتحت التلفون.
الو إزيك يا حبيبي وحشتني
خالص.
وطبعا هنا انا اتصدمت ومن هنا اكتشفت إن بابا بيخون ماما وقررت إني مقولش لما ما حاجه علشان متطلقش
... واكيد يعني بابا.. هيسيبها... بس ازاي يخونها.. دا بيعشقها..
يتبع
https://www.darmsr.com/2022/09/17/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%aa%d9%88%d8%a8%d8%a7-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a8%d9%82%d9%84/
اعرفكم بنفسي انا توبا بنت بسيطه عندي ١٦سنه عندي طموحات إني هكون حاجه كبيره جدا في المستقبل وبسعي علشانها وبصراحه وبكل وضوح انا بحب واحد اسمه يزيد وهو بيدرس في الهندسه لاكن في علاقتنا احنا في مرحله الاستعباط دا لسه معترفليش أنو بيحبني حتي هو قريب للعيله وماما عارفه إني بكلمه دا علشان بس مكونش بعمل حاجه من وراها....
الو ازيك يا يزيد عامل اي؟!
الحمد لله انتي خلصتي درس ولا لسه في؟
اه خلصت درس ومروحه اهو..
طيب خلي بالك من نفسك ولو حد كلمك مترديش عليه ماشي..
انت خطيبي!
لا
جوزي؟
إن شاء الله
ايه
ايه
ودي تكون علاقتي انا ويزيد روحت البيت وزاكرت وتلفون بابا رن باسم «مدحت»
بابا
نعم يا حببتي
في واحد رن عليك اسمه مدحت
اههه طيب هاتي التلفون وكملي مذاكرتك يلا.
حسيته اتوتر شويه...
وبعد شويه قررت إني انام.
وبعد منمت حسيت إني محتاجه اشرب فخرجت برا الصاله وروحت اشرب لاكن سمعت صوت مستجات كتير اووي قولت عادي لاكن سمعت صوت الفون تاني بيرن..
فقولت لازم ارد اقول إن بابا نايم..
اول مفتحت التلفون.
الو إزيك يا حبيبي وحشتني
خالص.
وطبعا هنا انا اتصدمت ومن هنا اكتشفت إن بابا بيخون ماما وقررت إني مقولش لما ما حاجه علشان متطلقش
... واكيد يعني بابا.. هيسيبها... بس ازاي يخونها.. دا بيعشقها..
يتبع
https://www.darmsr.com/2022/09/17/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%aa%d9%88%d8%a8%d8%a7-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a8%d9%82%d9%84/
مدونة دار مصر
رواية توبا كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم آلاء عصام - مدونة دار مصر
رواية توبا كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم آلاء عصام فصول الرواية رواية توبا الفصل الأول رواية توبا الفصل الثاني رواية توبا الفصل الثالث رواية توبا الفصل الرابع رواية توبا الفصل الخامس رواية توبا الفصل السادس رواية توبا الفصل السابع الرواية متوفرة كاملة على…
في شقه بسيطه للغايه ....
في المطبخ ..
كانت تقف عيون وهي تعد الفطار لتقترب منها والدتها بحنان .
ثنيه بدعاء وتمني/ربنا يخليكي لينا ي عيون ي بنتي ويديكي الي بتتمنيه ويرزقك بأن الحلال.
عيون وهي تقبل يدها بحنان/ربنا يخليكي يا امي وبعدين انتي لسه عندك امل اتجوز بعد السن ده .
ثنيه بابتسامه /ربك كريم ي ضنايا عنده كتير ومحدش عارف الخير فين .
عيون بابتسامه /ربنا يخليكي يا امي انا كل همي في الحياه اطمن عليكم انتي ووعد .
ثنيه بحزن شديد/نفسي ي بنتي اشوافك مرتاحين وخارجين من الفقر ده وخصوصا انتي ياما ضحيتي علشنا ي عيون ماتخلي اختك تشوفلك شغلانه في الشركه الي بتشتغل فيها دي .
عيون بحزن /وهي شركه كبيره زي دي ي امي هتشغل واحده ب دبلوم زي طب وعد شيك ومعاها كليه لكن انا لا ي امي .
ثنيه بحزن شديد/مانتي كنتي جايبه مجموع كبير ي بنتي بس انتي الي دخلتي الدبلوم .
عيون بابتسامه بسيطه /ماخلاص بقا ي امي مانتي عارفه البئر وغطاه أن كل همي أن أعلم وعد واخليها احسن واحده في الدنيا.
وعد بابتسامه وشياكه /صباح الخير علي احلا ام واخت في الدنيا .
عيون بابتسامه حب /صباح النور ي روحي يلا افطري.
وعد بابتسامه/حاضر بس متاخره ي عيون .
عيون بابتسامه وهمس /متاخره علي مين بالظبط علي الشغل ولا صاحب الشغل .
وعد بعشق جنوني/بحبه اوي ي عيون اوي ايان ده عامل زي النجمه الي في السماء .
عيون بابتسامه/ي سلام ي سلام بس برضه ي وعد ده راجل متجوز وانا خايفه عليكي ي حبببتي انتي عارفه الوحده الي بتاخد راجل من مرائته بيقولوا عليها ايه .
وعد بزهق /اوووف عليكي ي عيون قولتلك مبيحبهاش مش طيقاها وانا بقا الي هاخد قلبه وعقله واخليه يحبني زي مانا بموت فيه وبعشقه .
*****************.
في فيلا ايان الحديدي ...
في غرفته .....
كان يغفا بفوضويه وهو عاري الصدر لتقترب منه سما بدلع ودلال .
/ايان قوم ي حبيبي الوقت اتاخر ايان .
ايان بغيظ وهو يدفع يدها /قولتلك مليون مره خليكي في حالك وملكيش دعوه بيا فاهمه ولا لا .
سما بغضب /دي مش عيشه دي ي ايان هو انا علشان بحبك هتذل فيا كده كل شويه .
ايان بغضب شديد/بقولك ايه ي بنت عمي مش ايان الحديدي الي يضحك عليه ده انا العب علي الف من عينتك مانتي عارفه الي فيها وأن جوازنا كان مصلحه بالنسبه اللك انتي وابوكي ولولا وصيه ابويا الله يرحمه كنت رماتكم في الشارع رميه الكلاب.
جلال بحده /ايه الصوت العالي ده فيه ايه .
ايان بغضب شديد/انت الي فيه ايه وازي تتدخل كده اوضه نومي انتوا اتجننتوا ولا ايه .
جلال بغضب /احترم نفسك ي ايان ومتنساش أن عمك وحماك كمان .
ايان بغضب شديد/طيب خود بنتك واطلعوا من هنا .
جلال بحده /وموضوع العمليه.
ايان بغضب/انا مش هعمل العمليه دي أرضا بالأمر الواقع أن بنتك ارض بور ومبتخلفش .
سما بدموع مصتنعه /كده برضه ي ايان ده انا عايزه اخلف منك علشان بحبك ي حبيبي .
ايان بغضب شديد/لا وانتي الصادقه علشان فلوس اوعا تفتكروا اني مش فاهم الي بتحاوله تعملوه بس انا بقا مش هخليكم تاخدوا مليم واحد واحمدوا ربنا اني سايبكم عايشين في الفيلا وكل ده علشان وصيه ابويا الله يرحمه لولا كده كنت رمتكم في الشارع .
******************.
في شركه الحديدي ...
علي مكتب السكرتيريه...
كانت تجلس وعد وهي تنتظر وصول معشوقها لتنقلب الشركه رأسا علي عقب عند وصول ايان وصديقه شريف .
ايان بجدية/هاتيلي كل ملفات صفقه الخشب حالا ي وعد .
وعد بابتسامه عاشقه /حاضر ي افندم .
لتخبث وعد عن الملفات لتفتح عيناها بصدمه وهي تتذكر أنها نسته في البيت .
/ي خبر ابيض دي الملفات دي كنت بشتغل فيها في البيت أما اكلم عيون تجبهم بسرعه يارب انا بعشقه ومش عيزاه يزعل مني ..
في مكتب ايان ....
كان يجلس بغضب شديد ليتحدث شريف بجديه .
/مالك عمك وسما برضه .
ايان بغيظ شديد/هو فيه غيرهم نفسي اخلص منهم في أي مصيبه وارتاح جلال باشا هيموت ويخليها تخلف مني علشان ياخدوا كل حاجه بس ده بعدهم .
شريف بابتسامه /ربنا مش رايد أنهم ينجحوا في ده ي ايان بس انت بقا ي صاحبي مش ناوي تنساهم وتعيش حياتك بجد مع واحده تستهلك وتخلف منها ..
ايان بوجع وكسره/وبعد ماخلف عايز ابني الي يشوف الي انا شفته ي شريف عايزه يعيش يتيم ويتعذب والكل يطمع فيه ويتمناه موته .
شريف بجديه /لو فضلت تفكر كده ي ايان عمرك هيضيع ي حبيبي انسا ي ايان أن شاء الله الي جاي هيكون احلا ...
من امام المكتب ...
كانت تقف عيون وهي تمسك الملفات وتبحث عن وعد بغيظ شديد.
/كده ي وعد روحتي فين بس حرام عليكي.
لتنفزع بشده وهي تسمع صوت ايان بغضب شديد في الاسلكي.
/ايه ي وعد فين الملفات اخلصي بدل مايكون اخر يوم ليكي هنا .
عيون بارتباك شديد وقلق/ي نهار ابيض ده لو مشاها من الشغل وبعدت عنه تجنن انا هدخل انا بالملفات وربنا يستر .
لتفتح الباب وتسير الي الداخل وووووو..
في المطبخ ..
كانت تقف عيون وهي تعد الفطار لتقترب منها والدتها بحنان .
ثنيه بدعاء وتمني/ربنا يخليكي لينا ي عيون ي بنتي ويديكي الي بتتمنيه ويرزقك بأن الحلال.
عيون وهي تقبل يدها بحنان/ربنا يخليكي يا امي وبعدين انتي لسه عندك امل اتجوز بعد السن ده .
ثنيه بابتسامه /ربك كريم ي ضنايا عنده كتير ومحدش عارف الخير فين .
عيون بابتسامه /ربنا يخليكي يا امي انا كل همي في الحياه اطمن عليكم انتي ووعد .
ثنيه بحزن شديد/نفسي ي بنتي اشوافك مرتاحين وخارجين من الفقر ده وخصوصا انتي ياما ضحيتي علشنا ي عيون ماتخلي اختك تشوفلك شغلانه في الشركه الي بتشتغل فيها دي .
عيون بحزن /وهي شركه كبيره زي دي ي امي هتشغل واحده ب دبلوم زي طب وعد شيك ومعاها كليه لكن انا لا ي امي .
ثنيه بحزن شديد/مانتي كنتي جايبه مجموع كبير ي بنتي بس انتي الي دخلتي الدبلوم .
عيون بابتسامه بسيطه /ماخلاص بقا ي امي مانتي عارفه البئر وغطاه أن كل همي أن أعلم وعد واخليها احسن واحده في الدنيا.
وعد بابتسامه وشياكه /صباح الخير علي احلا ام واخت في الدنيا .
عيون بابتسامه حب /صباح النور ي روحي يلا افطري.
وعد بابتسامه/حاضر بس متاخره ي عيون .
عيون بابتسامه وهمس /متاخره علي مين بالظبط علي الشغل ولا صاحب الشغل .
وعد بعشق جنوني/بحبه اوي ي عيون اوي ايان ده عامل زي النجمه الي في السماء .
عيون بابتسامه/ي سلام ي سلام بس برضه ي وعد ده راجل متجوز وانا خايفه عليكي ي حبببتي انتي عارفه الوحده الي بتاخد راجل من مرائته بيقولوا عليها ايه .
وعد بزهق /اوووف عليكي ي عيون قولتلك مبيحبهاش مش طيقاها وانا بقا الي هاخد قلبه وعقله واخليه يحبني زي مانا بموت فيه وبعشقه .
*****************.
في فيلا ايان الحديدي ...
في غرفته .....
كان يغفا بفوضويه وهو عاري الصدر لتقترب منه سما بدلع ودلال .
/ايان قوم ي حبيبي الوقت اتاخر ايان .
ايان بغيظ وهو يدفع يدها /قولتلك مليون مره خليكي في حالك وملكيش دعوه بيا فاهمه ولا لا .
سما بغضب /دي مش عيشه دي ي ايان هو انا علشان بحبك هتذل فيا كده كل شويه .
ايان بغضب شديد/بقولك ايه ي بنت عمي مش ايان الحديدي الي يضحك عليه ده انا العب علي الف من عينتك مانتي عارفه الي فيها وأن جوازنا كان مصلحه بالنسبه اللك انتي وابوكي ولولا وصيه ابويا الله يرحمه كنت رماتكم في الشارع رميه الكلاب.
جلال بحده /ايه الصوت العالي ده فيه ايه .
ايان بغضب شديد/انت الي فيه ايه وازي تتدخل كده اوضه نومي انتوا اتجننتوا ولا ايه .
جلال بغضب /احترم نفسك ي ايان ومتنساش أن عمك وحماك كمان .
ايان بغضب شديد/طيب خود بنتك واطلعوا من هنا .
جلال بحده /وموضوع العمليه.
ايان بغضب/انا مش هعمل العمليه دي أرضا بالأمر الواقع أن بنتك ارض بور ومبتخلفش .
سما بدموع مصتنعه /كده برضه ي ايان ده انا عايزه اخلف منك علشان بحبك ي حبيبي .
ايان بغضب شديد/لا وانتي الصادقه علشان فلوس اوعا تفتكروا اني مش فاهم الي بتحاوله تعملوه بس انا بقا مش هخليكم تاخدوا مليم واحد واحمدوا ربنا اني سايبكم عايشين في الفيلا وكل ده علشان وصيه ابويا الله يرحمه لولا كده كنت رمتكم في الشارع .
******************.
في شركه الحديدي ...
علي مكتب السكرتيريه...
كانت تجلس وعد وهي تنتظر وصول معشوقها لتنقلب الشركه رأسا علي عقب عند وصول ايان وصديقه شريف .
ايان بجدية/هاتيلي كل ملفات صفقه الخشب حالا ي وعد .
وعد بابتسامه عاشقه /حاضر ي افندم .
لتخبث وعد عن الملفات لتفتح عيناها بصدمه وهي تتذكر أنها نسته في البيت .
/ي خبر ابيض دي الملفات دي كنت بشتغل فيها في البيت أما اكلم عيون تجبهم بسرعه يارب انا بعشقه ومش عيزاه يزعل مني ..
في مكتب ايان ....
كان يجلس بغضب شديد ليتحدث شريف بجديه .
/مالك عمك وسما برضه .
ايان بغيظ شديد/هو فيه غيرهم نفسي اخلص منهم في أي مصيبه وارتاح جلال باشا هيموت ويخليها تخلف مني علشان ياخدوا كل حاجه بس ده بعدهم .
شريف بابتسامه /ربنا مش رايد أنهم ينجحوا في ده ي ايان بس انت بقا ي صاحبي مش ناوي تنساهم وتعيش حياتك بجد مع واحده تستهلك وتخلف منها ..
ايان بوجع وكسره/وبعد ماخلف عايز ابني الي يشوف الي انا شفته ي شريف عايزه يعيش يتيم ويتعذب والكل يطمع فيه ويتمناه موته .
شريف بجديه /لو فضلت تفكر كده ي ايان عمرك هيضيع ي حبيبي انسا ي ايان أن شاء الله الي جاي هيكون احلا ...
من امام المكتب ...
كانت تقف عيون وهي تمسك الملفات وتبحث عن وعد بغيظ شديد.
/كده ي وعد روحتي فين بس حرام عليكي.
لتنفزع بشده وهي تسمع صوت ايان بغضب شديد في الاسلكي.
/ايه ي وعد فين الملفات اخلصي بدل مايكون اخر يوم ليكي هنا .
عيون بارتباك شديد وقلق/ي نهار ابيض ده لو مشاها من الشغل وبعدت عنه تجنن انا هدخل انا بالملفات وربنا يستر .
لتفتح الباب وتسير الي الداخل وووووو..
في بيت عيلة السوالمي اكبر عائلات الصعيد
منصور بغضب / بجي عزيز اخوي اللي كان كبير البلد كلياتها ، علي اخر الزمن بته تطلع عشجانة
ورد بدموع / انت بتضرو*بني يا عمي ، هيا دي وصيه ابوي ليك
منصور بغضب / اخرسيي ، انتي كمان ليكي عين اياك تتحدتي معايا ، جوليلي مين هو والا يمين بالله يا ورد هجطع خبرك وهج*تلك بيدي
ورد بعند / اني مش عشجانة حد ، وانت اللي سمعت غلط
منصور بصدمة / انتي كيف تتحدتي معايا اكده ، كانك مش خايفة اياك
ورد بجمود /اني مغلطتش عشان اخاف يا عمي انت اللي بتتهمني واني مظلومة وهو ده اللي عِندي
منصور بهدوء / هيبان يا ورد ، بس اما اتأكد بنفسي الاول ، الظاهر انك متربتيش زين ، كل مرة اجول هتكبر وتعجل ، بس الظاهر اني كنت غلطان ودلعي ليكي هو اللي خلاكي بجيتي اكده ، بس اني بجي اللي هعيد ربايتك من الاول بس بطريجتي ، هاتي الزفت اللي في يدك ده ، ومن انهاردة مفيش خروج من الدار ابدا انتي فاهمة؟
ورد اتجاهلت كلامه ومردتش عليه بس مدت ايدها بالتلفون وادتهوله بضيق وهو خد التلفون منها بعن*ف وخرج ورزع الباب وراه ، اما ورد فمسحت دموعها وهيا بتبص قدامها بجمود كأن مفيش حاجة حصلت
.........................................
في اوضة جمال ابن منصور
رباب فضول / الحق يا چمال انا سامعة ابوك باينه بيتعارك مع ورد بت عمك
جمال بلا مبالاه / ملكيش صالح يا رباب وخليكي في حالك
رباب ببرطمة/ يا سلام ، يعني الحق عليا اني بجولك عشان تروح تحوش بيناتهم
جمال بحدة / وهو لو اتعاركنا انا وانتي دلوجتي وضربتك وهما طلعو علي صوتنا يحوشو ، مش هترجعي تندبي وتجوليلي شمتانين فيا
رباب / بجي اكده ، ماشي يا چمال طب اني بجي زعلانة منك ومحارباك ومعدتش هتحددت وياك واصل
جمال / لا متهونيش عليا ، وادي راسك ابوسها ، بس ياريت تخليكي في حالك وملكيش صالح بحد
رباب بضيق / ماشي
جمال وهو بيلبس عمته / اني نازل ، وياريت تنزلي تساعدي معاهم تحت ، متخليش حنين مرت يوسف تعمل وتساعد وانتي جاعدة اهنه
رباب بزهق / حاضر ، هبجي انزل اساعد سلفتي عشان انت ترتاح ، وهيا تبطل تشتكي
جمال بضيق / محدش اشتكي يا رحمة ، ولا البنية اتحددت ، دي شايلة البيت كله علي كتافها هيا وورد وعمرهم ما اشتكو ، بس الاصول بتجول انك تنزلي تساعديهم ، و عيب لما تبجي هيا و ورد بت عمي شايلين البيت ، وانتي اهنه مستنية لما يجولولك الوكل چاهز
رباب بعصبية / اااه ، جول اكده بجي ، يعني بجيت اني اللي عفشة دلوك مش اكده يا چمال
جمال بيأس / الله يهديكي ، انا لو فضلت اتحدت معاكي مش هروح الشغل ، سلام
رباب بغيظ / ماشي يا حنين انتي و ورد
....................................
كانت واقفة حنين بتحضر الفطار وشهقت لما لقت ايدين يوسف محاوطاها
حنين / اخس عليك يا يوسف خضتني
يوسف بحب / سلامتك يا جلبي من الخضة ، ياريتني كنت اني وانت لا يا چميل
حنين بابتسامة / بطل حديتك ده ، لو حد وعي علينا هيبجي شكلنا ايه دلوك
يوسف وهو بيقرب / هيجوله ايه يعني ، واحد بيعشج مرته وبيصبح عليها ، اكمنها نزلت من غير ما تصحيه وتصبح عليه
حنين بعشق /حجك عليا يا حبيبي ، بس جولت الحج احضر الفطول ، جبل ما الكل يصحي ويروحو الشغل من غير فطور وخصوصا انت عشان مسافر مصر
يوسف بهيام / يخليكي ليا يا ام العيال ويبارلكي فيكي
ورد من وراهم / احم احم ، ده ايه الرومانسية دي كلها عاد ، اتحشم يا واد عمي انت في المطبخ والحلل شايفاكم
حنين بعتاب ليوسف / مش جولتلك ، شكلي ايه دلوجتي عاد
يوسف بهزار / ايه اللي چابك دلوك يا ورد ، جطعتي عليا اللحظة الله يحر*جك
ورد بضحك / احسن ، عشان تتحشم والمرة الچاية هچيبلك مرت عمي في يدي
يوسف بضحك / لا وعلي ايه ، الطيب احسن ، هروح انا استني الفطور ، احسن جوعت جوي ، وغمز لحنين ، مش كدة يا حنون
حنين ضحكت عليه هيا و ورد ، ودخلت ورد تساعد حنين زي كل يوم ، بس حنين لاحظت ان ورد مضايقة
حنين / مالك يا ورد ، شكلك مضايج اكده ليه ، ايه اللي حوصل
ورد / يعني مسمعتيش خناجتي مع عمي من شوية
حنين بصدمة / لا ، خناجة ايه كفا الله الشر
ورد بزهق / عمي سمعني وانا بتحدت مع هيام صحبتي وبجولها اني عشجانة
حنين بشهقة / يا مرك يا ورد ، وملحقتش تكمل كلامها لما دخلت عليهم رباب وهيا بتبتسم بسخرية فبصت حنين لورد بقلق لتكون سمعت كلامهم
رباب ببرود / وه سكتو ليه كملو حديتكم عاد ولا عشان اني چيت
ورد قامت بملل / خير يا رباب ، ايه اللي چابك عاد ، غريبة يعني مش بعادتك تنزلي وتشرفينا في المطبخ اهنه
رباب بغيظ/ والله مش بخوطري ، اني منزلتش الا لما انتو اشتكيتو
حنين / والله انا مشتكتش لحد يا سلفتي ، واني مش محتاچة مساعدتك كفاية ورد اهي يدها بيدي
رباب خبث / طيب اخرچ اني بجي ، واسيبكم تكملو حديت واسرار ، وفعلا سابتهم وخرجت
حنين بخوف / تفتكري سمعت حديتنا
ورد بلا مبالاه / ولا تسمع ، هتعمل ايه يعني ، يلا بينا نخلص احنا
...................................
منصور بغضب / بجي عزيز اخوي اللي كان كبير البلد كلياتها ، علي اخر الزمن بته تطلع عشجانة
ورد بدموع / انت بتضرو*بني يا عمي ، هيا دي وصيه ابوي ليك
منصور بغضب / اخرسيي ، انتي كمان ليكي عين اياك تتحدتي معايا ، جوليلي مين هو والا يمين بالله يا ورد هجطع خبرك وهج*تلك بيدي
ورد بعند / اني مش عشجانة حد ، وانت اللي سمعت غلط
منصور بصدمة / انتي كيف تتحدتي معايا اكده ، كانك مش خايفة اياك
ورد بجمود /اني مغلطتش عشان اخاف يا عمي انت اللي بتتهمني واني مظلومة وهو ده اللي عِندي
منصور بهدوء / هيبان يا ورد ، بس اما اتأكد بنفسي الاول ، الظاهر انك متربتيش زين ، كل مرة اجول هتكبر وتعجل ، بس الظاهر اني كنت غلطان ودلعي ليكي هو اللي خلاكي بجيتي اكده ، بس اني بجي اللي هعيد ربايتك من الاول بس بطريجتي ، هاتي الزفت اللي في يدك ده ، ومن انهاردة مفيش خروج من الدار ابدا انتي فاهمة؟
ورد اتجاهلت كلامه ومردتش عليه بس مدت ايدها بالتلفون وادتهوله بضيق وهو خد التلفون منها بعن*ف وخرج ورزع الباب وراه ، اما ورد فمسحت دموعها وهيا بتبص قدامها بجمود كأن مفيش حاجة حصلت
.........................................
في اوضة جمال ابن منصور
رباب فضول / الحق يا چمال انا سامعة ابوك باينه بيتعارك مع ورد بت عمك
جمال بلا مبالاه / ملكيش صالح يا رباب وخليكي في حالك
رباب ببرطمة/ يا سلام ، يعني الحق عليا اني بجولك عشان تروح تحوش بيناتهم
جمال بحدة / وهو لو اتعاركنا انا وانتي دلوجتي وضربتك وهما طلعو علي صوتنا يحوشو ، مش هترجعي تندبي وتجوليلي شمتانين فيا
رباب / بجي اكده ، ماشي يا چمال طب اني بجي زعلانة منك ومحارباك ومعدتش هتحددت وياك واصل
جمال / لا متهونيش عليا ، وادي راسك ابوسها ، بس ياريت تخليكي في حالك وملكيش صالح بحد
رباب بضيق / ماشي
جمال وهو بيلبس عمته / اني نازل ، وياريت تنزلي تساعدي معاهم تحت ، متخليش حنين مرت يوسف تعمل وتساعد وانتي جاعدة اهنه
رباب بزهق / حاضر ، هبجي انزل اساعد سلفتي عشان انت ترتاح ، وهيا تبطل تشتكي
جمال بضيق / محدش اشتكي يا رحمة ، ولا البنية اتحددت ، دي شايلة البيت كله علي كتافها هيا وورد وعمرهم ما اشتكو ، بس الاصول بتجول انك تنزلي تساعديهم ، و عيب لما تبجي هيا و ورد بت عمي شايلين البيت ، وانتي اهنه مستنية لما يجولولك الوكل چاهز
رباب بعصبية / اااه ، جول اكده بجي ، يعني بجيت اني اللي عفشة دلوك مش اكده يا چمال
جمال بيأس / الله يهديكي ، انا لو فضلت اتحدت معاكي مش هروح الشغل ، سلام
رباب بغيظ / ماشي يا حنين انتي و ورد
....................................
كانت واقفة حنين بتحضر الفطار وشهقت لما لقت ايدين يوسف محاوطاها
حنين / اخس عليك يا يوسف خضتني
يوسف بحب / سلامتك يا جلبي من الخضة ، ياريتني كنت اني وانت لا يا چميل
حنين بابتسامة / بطل حديتك ده ، لو حد وعي علينا هيبجي شكلنا ايه دلوك
يوسف وهو بيقرب / هيجوله ايه يعني ، واحد بيعشج مرته وبيصبح عليها ، اكمنها نزلت من غير ما تصحيه وتصبح عليه
حنين بعشق /حجك عليا يا حبيبي ، بس جولت الحج احضر الفطول ، جبل ما الكل يصحي ويروحو الشغل من غير فطور وخصوصا انت عشان مسافر مصر
يوسف بهيام / يخليكي ليا يا ام العيال ويبارلكي فيكي
ورد من وراهم / احم احم ، ده ايه الرومانسية دي كلها عاد ، اتحشم يا واد عمي انت في المطبخ والحلل شايفاكم
حنين بعتاب ليوسف / مش جولتلك ، شكلي ايه دلوجتي عاد
يوسف بهزار / ايه اللي چابك دلوك يا ورد ، جطعتي عليا اللحظة الله يحر*جك
ورد بضحك / احسن ، عشان تتحشم والمرة الچاية هچيبلك مرت عمي في يدي
يوسف بضحك / لا وعلي ايه ، الطيب احسن ، هروح انا استني الفطور ، احسن جوعت جوي ، وغمز لحنين ، مش كدة يا حنون
حنين ضحكت عليه هيا و ورد ، ودخلت ورد تساعد حنين زي كل يوم ، بس حنين لاحظت ان ورد مضايقة
حنين / مالك يا ورد ، شكلك مضايج اكده ليه ، ايه اللي حوصل
ورد / يعني مسمعتيش خناجتي مع عمي من شوية
حنين بصدمة / لا ، خناجة ايه كفا الله الشر
ورد بزهق / عمي سمعني وانا بتحدت مع هيام صحبتي وبجولها اني عشجانة
حنين بشهقة / يا مرك يا ورد ، وملحقتش تكمل كلامها لما دخلت عليهم رباب وهيا بتبتسم بسخرية فبصت حنين لورد بقلق لتكون سمعت كلامهم
رباب ببرود / وه سكتو ليه كملو حديتكم عاد ولا عشان اني چيت
ورد قامت بملل / خير يا رباب ، ايه اللي چابك عاد ، غريبة يعني مش بعادتك تنزلي وتشرفينا في المطبخ اهنه
رباب بغيظ/ والله مش بخوطري ، اني منزلتش الا لما انتو اشتكيتو
حنين / والله انا مشتكتش لحد يا سلفتي ، واني مش محتاچة مساعدتك كفاية ورد اهي يدها بيدي
رباب خبث / طيب اخرچ اني بجي ، واسيبكم تكملو حديت واسرار ، وفعلا سابتهم وخرجت
حنين بخوف / تفتكري سمعت حديتنا
ورد بلا مبالاه / ولا تسمع ، هتعمل ايه يعني ، يلا بينا نخلص احنا
...................................
في ارض من الاراضي الزراعية اللي ملك لعيلة السوالمي ، كان ماشي سالم وده ابن منصور التالت والكبير ، كان بيباشر العمال وبيشوف الشغل ماشي ازاي
جمال بصدمة /ريس سالم هنا مرة واحدة
سالم ابتسم / كيفك يا خوي
جمال بسخرية / والله ليك حج تسألني كيفك ، ده انا مبشوفكش في البيت اديلي اكتر من تلات ايام
سالم بضحك / ليك حج الصراحة ، بس غصب عني ما انا اللي مسئول عن الطلبيات ولو مجعدتش علي يد الرچالة مكناش هنسلم في معادنا للمصانع ، وانت اكيد خابر يا ولد ابوي ، ما انت محامي جد الدنيا وخابر كل حاچة عن العقود دي
جمال بتفهم / فاهم فاهم ، بس برضه لازمن تريح نفسك ، احسن ما تتعب اكده ويچرالك حاچة يا خوي
سالم بتنهيدة / ان شاء الله يا خوي
جمال / الا صحيح اما تروح الدار ابجي اتحدت مع ابوك واعرف منه اللي حوصل بين ابوك وورد بت عمك انهاردة
سالم باستغراب / مالها ورد ، وابوي كان بيزعج معاها ليه
جمال /علمي علمك ، دي مرتي اللي جالتلي انها سمعت صوتهم العالي
سالم بتفكير / ماشي يا خوي هسيبك اني بجي احسن بجالي يومين منمتش
جمال بابتسامة / روح بالسلامة انت ، وانا هكمل من اهنه بس متنمش هنتغدي سوا الاول عشان ابوك ميزعلش حاكم انت خابر هو بيحب لمتنا حواليه ، وفعلا مشي سالم وهو عقله مشغول بمشكلة ابوه مع ورد
........................................
العصر كان الكل متجمع علي السفرة في بيت منصور كان قاعد سالم وقدامه حنين مرات اخوه يوسف وجمبيها رباب وجمال جوزها وعلي راس السفرة كان قاعد منصور وقدامه بهية مراته
بهية بجمود / وينها البت ورد ، وكملت بغضب هيا مساعدتكيش انهاردة يا حنين ، مجص*وفة الرجبة دي
حنين بسرعة / لا يا عمة ، والله نزلت من الصبح وساعدتني بس تعبت شوية فطلعت وجالت مش هتجدر تاكل
بهية بغضب / بلا دلع بنتة ماسخ
جمال / ياما يمكن تكون تعبانة ابجي اطلعي اطمني عليها
بهية / اسكت يا جمال يا ولدي ، دي بنتة لسانها طويل عايز جصه ومتچيش بالحنية
رباب ابتسمت بخبث وهيا بتبص لبهية ، اما منصور فقام من مكانه بغضب
منصور / ورايا يا سالم علي المكتب
قام سالم وراح ورا ابوه ، وكمان جمال قام يغسل ايده ، وحنين كانت بتشيل الاطباق ومفيش غير بهية ورباب اللي قربت منها بخبث
رباب بخبث / يارب يلاجو حل لورد بسرعة جبل الفض*يحة ما تبان
بهية بصدمة / انتي بتجولي ايه يا مخبولة انتي ، و ف*ضيحة ايه اللي تبان
رباب مكر / وه ، واني مالي يا عمة ، ده البيت كلياته بيتحدت علي اللي ورد عملته والفض*يحة اللي چابتها للعيلة، اومال انتي مفكرة عمي منصور خد سالم ليه اكيد بيشوفه حل
بهية اتصدمت من كلامها ، وقامت بغضب وهيا مش شايفة قدامها غير ورد واللي عملته ، وطلعت علي فوق ، اما رباب فابتسمت بشماتة وقامت ببرود وكأنها معملتش حاجة
............................................
في بيت تاني من بيوت كبار عائلات الصعيد عيلة الاسواني كانت بدور بنت منصور السوالمي واقفة في المطبخ بتعب لحد ما دخلت عليها حماتها كريمة
كريمة بغضب / ايه هنقضي النهار كله في المطبخ ولا ايه
بدور بتعب / خلاص يا عمة ، انا شطبت المطبخ كله
كريمة بتريقة / لا جدعة ياختي ، ده وانا في شبابي كنت شايلة بيتين
بدور مردتش عليها ونشفت ايديها وكانت هتخرج
كريمة بغضب / مش بحدتك عاد بتسيبيني وتمشي يا بت السوالمي
بدور / يا عمة اني معملتش حاچة لكل ده ، اني مهما عملت مش بيعچبك مخبرش ليه
كريمة بضيق / عشان مكنتش رايداكي يا بت منصور بس اجول ايه ابني مش تحت طوعي ولو بيدي كنت حكمت عليه يطلجك
بدور عنيها دمعت / ماشي يا عمة ، بس مهما عملتي ، عمري ما هكر*هك ، عشان انتي ام چوزي ، وعشانه هو انا استحمل اي حاچة
كريمة بسخرية / شوفي ياختي كهن البنتة ، ليه حج يبجي ماسك فيكي ، عشان مالية راسه بالحديت الماسخ ده ، غوري ياختي من وشي غوري
مشيت بدور ، وطلعت علي اوضتها وهيا بتعيط زي كل يوم من كلام حماتها ليها ، وخايفة ليجي يوم وماهر يتأثر بكلامها وتك*رهه امه فيها
...........................................
جمال بصدمة /ريس سالم هنا مرة واحدة
سالم ابتسم / كيفك يا خوي
جمال بسخرية / والله ليك حج تسألني كيفك ، ده انا مبشوفكش في البيت اديلي اكتر من تلات ايام
سالم بضحك / ليك حج الصراحة ، بس غصب عني ما انا اللي مسئول عن الطلبيات ولو مجعدتش علي يد الرچالة مكناش هنسلم في معادنا للمصانع ، وانت اكيد خابر يا ولد ابوي ، ما انت محامي جد الدنيا وخابر كل حاچة عن العقود دي
جمال بتفهم / فاهم فاهم ، بس برضه لازمن تريح نفسك ، احسن ما تتعب اكده ويچرالك حاچة يا خوي
سالم بتنهيدة / ان شاء الله يا خوي
جمال / الا صحيح اما تروح الدار ابجي اتحدت مع ابوك واعرف منه اللي حوصل بين ابوك وورد بت عمك انهاردة
سالم باستغراب / مالها ورد ، وابوي كان بيزعج معاها ليه
جمال /علمي علمك ، دي مرتي اللي جالتلي انها سمعت صوتهم العالي
سالم بتفكير / ماشي يا خوي هسيبك اني بجي احسن بجالي يومين منمتش
جمال بابتسامة / روح بالسلامة انت ، وانا هكمل من اهنه بس متنمش هنتغدي سوا الاول عشان ابوك ميزعلش حاكم انت خابر هو بيحب لمتنا حواليه ، وفعلا مشي سالم وهو عقله مشغول بمشكلة ابوه مع ورد
........................................
العصر كان الكل متجمع علي السفرة في بيت منصور كان قاعد سالم وقدامه حنين مرات اخوه يوسف وجمبيها رباب وجمال جوزها وعلي راس السفرة كان قاعد منصور وقدامه بهية مراته
بهية بجمود / وينها البت ورد ، وكملت بغضب هيا مساعدتكيش انهاردة يا حنين ، مجص*وفة الرجبة دي
حنين بسرعة / لا يا عمة ، والله نزلت من الصبح وساعدتني بس تعبت شوية فطلعت وجالت مش هتجدر تاكل
بهية بغضب / بلا دلع بنتة ماسخ
جمال / ياما يمكن تكون تعبانة ابجي اطلعي اطمني عليها
بهية / اسكت يا جمال يا ولدي ، دي بنتة لسانها طويل عايز جصه ومتچيش بالحنية
رباب ابتسمت بخبث وهيا بتبص لبهية ، اما منصور فقام من مكانه بغضب
منصور / ورايا يا سالم علي المكتب
قام سالم وراح ورا ابوه ، وكمان جمال قام يغسل ايده ، وحنين كانت بتشيل الاطباق ومفيش غير بهية ورباب اللي قربت منها بخبث
رباب بخبث / يارب يلاجو حل لورد بسرعة جبل الفض*يحة ما تبان
بهية بصدمة / انتي بتجولي ايه يا مخبولة انتي ، و ف*ضيحة ايه اللي تبان
رباب مكر / وه ، واني مالي يا عمة ، ده البيت كلياته بيتحدت علي اللي ورد عملته والفض*يحة اللي چابتها للعيلة، اومال انتي مفكرة عمي منصور خد سالم ليه اكيد بيشوفه حل
بهية اتصدمت من كلامها ، وقامت بغضب وهيا مش شايفة قدامها غير ورد واللي عملته ، وطلعت علي فوق ، اما رباب فابتسمت بشماتة وقامت ببرود وكأنها معملتش حاجة
............................................
في بيت تاني من بيوت كبار عائلات الصعيد عيلة الاسواني كانت بدور بنت منصور السوالمي واقفة في المطبخ بتعب لحد ما دخلت عليها حماتها كريمة
كريمة بغضب / ايه هنقضي النهار كله في المطبخ ولا ايه
بدور بتعب / خلاص يا عمة ، انا شطبت المطبخ كله
كريمة بتريقة / لا جدعة ياختي ، ده وانا في شبابي كنت شايلة بيتين
بدور مردتش عليها ونشفت ايديها وكانت هتخرج
كريمة بغضب / مش بحدتك عاد بتسيبيني وتمشي يا بت السوالمي
بدور / يا عمة اني معملتش حاچة لكل ده ، اني مهما عملت مش بيعچبك مخبرش ليه
كريمة بضيق / عشان مكنتش رايداكي يا بت منصور بس اجول ايه ابني مش تحت طوعي ولو بيدي كنت حكمت عليه يطلجك
بدور عنيها دمعت / ماشي يا عمة ، بس مهما عملتي ، عمري ما هكر*هك ، عشان انتي ام چوزي ، وعشانه هو انا استحمل اي حاچة
كريمة بسخرية / شوفي ياختي كهن البنتة ، ليه حج يبجي ماسك فيكي ، عشان مالية راسه بالحديت الماسخ ده ، غوري ياختي من وشي غوري
مشيت بدور ، وطلعت علي اوضتها وهيا بتعيط زي كل يوم من كلام حماتها ليها ، وخايفة ليجي يوم وماهر يتأثر بكلامها وتك*رهه امه فيها
...........................................
كان ماشي يوسف بالعربية رايح القاهرة لحد ما لفت نظره بنت واقفة عالطريق الصحراوي وشايلة شنطة كبيرة في ايديها كان هيكمل طريقه بس صعبت عليه وتخيل لو بدور اخته مكانها اكيد كان هيتمني ان حد يساعدها فوقف عالطريق قدامها
يوسف / احم انتي محتاجة مساعدة يا انسة
شهد بقلق / انا المفروض كنت هقابل حد في مصر ، بس السواق اللي كنت راكبة معاه طلع مش محترم ، عشان كدة نزلت
يوسف / محدش ليه امان ، وانتي المفروض مكنتيش ركبتي لحالك مع حد غريب
شهد بحزن / معلش الحوجة وحشة ، وانا مكنش قدامي غيره
يوسف بحيرة / طيب معاكي عنوان الشخص ده اللي كنتي هتجابليه في مصر وانا اوصلك ليه
شهد بصتله بشك وكانها بتحاول تعرف هو صادق ولا زي اللي قبله ويوسف حس بيها
يوسف / علي فكرة انا متچوز و عندي اخت كمان ، وبتقي الله في بنات الناس ، وعشان اكده وجفتلك
شهد اطمنت / طيب متشكرة اوي ليك ومدت ايدها بورقة وهو اخدها
يوسف / تمام ، يلا اركبي
وفعلا ركبت شهد ورا وهو ركب وساق للقاهرة وكان بيلفت نظره في المراية دموعها اللي كل شوية تنزل وتمسحها هيا بسرعة وكان متردد يسألها بس حسم امره وسألها
.............................................
سالم بغضب / انت بتجول ايه يا بوي ، وكيف ده حوصل وميتي
منصور بهدوء / منيش خابر يا ولدي ، اللي حوصل جلوتهولك ، والمشكلة انها عندية ودماغها يابس ومبتسمعش لحد واصل
سالم بحدة / دماغها يابس نكسر*ها يا بوي ، ولا هنفضل نسايسها لحد ما تچيبلنا العا*ر
منصور / اهدي يا سالم ، الامور متتحلش اكده يا ولدي و ورد مبتچيش بالعند ، هو مفيش غير حل واحد ، واكيد انت خابره يا ولدي
سالم بضيق / يا بوي انت خابر اني مرايدهاش
منصور بغضب / لساك منستش المصرواية يا سالم مش اكده
سالم / يا بوي اللي چاب سيرتها دلوك ، انا جولت اني مرايدش اتچوز ورد ، دي عيلة صغيرة ، غير ان لسانها طويل ، وانا مضمنش امسك حالي معاها
منصور / خلاص اتچوزها ، واهو سعتها هتبجي مرتك ، وتعرف سعتها تربيها زين ومحدش هيجدر يجولك حاچة ، واني مش هغصب عليك تتمم چوازك منيها طالما جلبك مرايدهاش يا ولدي ، بس دي لحمنا ومينفعش اسيبها اكده
كان سالم لسة هيرد بس قطع كلامه صوت صريخ جامد جاي من برة فجريو هما الاتنين بقلق علي فوق......
يتبع..
https://www.darmsr.com/2022/08/26/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d9%88%d8%b1%d8%af-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a8%d9%82%d9%84%d9%85-2/
يوسف / احم انتي محتاجة مساعدة يا انسة
شهد بقلق / انا المفروض كنت هقابل حد في مصر ، بس السواق اللي كنت راكبة معاه طلع مش محترم ، عشان كدة نزلت
يوسف / محدش ليه امان ، وانتي المفروض مكنتيش ركبتي لحالك مع حد غريب
شهد بحزن / معلش الحوجة وحشة ، وانا مكنش قدامي غيره
يوسف بحيرة / طيب معاكي عنوان الشخص ده اللي كنتي هتجابليه في مصر وانا اوصلك ليه
شهد بصتله بشك وكانها بتحاول تعرف هو صادق ولا زي اللي قبله ويوسف حس بيها
يوسف / علي فكرة انا متچوز و عندي اخت كمان ، وبتقي الله في بنات الناس ، وعشان اكده وجفتلك
شهد اطمنت / طيب متشكرة اوي ليك ومدت ايدها بورقة وهو اخدها
يوسف / تمام ، يلا اركبي
وفعلا ركبت شهد ورا وهو ركب وساق للقاهرة وكان بيلفت نظره في المراية دموعها اللي كل شوية تنزل وتمسحها هيا بسرعة وكان متردد يسألها بس حسم امره وسألها
.............................................
سالم بغضب / انت بتجول ايه يا بوي ، وكيف ده حوصل وميتي
منصور بهدوء / منيش خابر يا ولدي ، اللي حوصل جلوتهولك ، والمشكلة انها عندية ودماغها يابس ومبتسمعش لحد واصل
سالم بحدة / دماغها يابس نكسر*ها يا بوي ، ولا هنفضل نسايسها لحد ما تچيبلنا العا*ر
منصور / اهدي يا سالم ، الامور متتحلش اكده يا ولدي و ورد مبتچيش بالعند ، هو مفيش غير حل واحد ، واكيد انت خابره يا ولدي
سالم بضيق / يا بوي انت خابر اني مرايدهاش
منصور بغضب / لساك منستش المصرواية يا سالم مش اكده
سالم / يا بوي اللي چاب سيرتها دلوك ، انا جولت اني مرايدش اتچوز ورد ، دي عيلة صغيرة ، غير ان لسانها طويل ، وانا مضمنش امسك حالي معاها
منصور / خلاص اتچوزها ، واهو سعتها هتبجي مرتك ، وتعرف سعتها تربيها زين ومحدش هيجدر يجولك حاچة ، واني مش هغصب عليك تتمم چوازك منيها طالما جلبك مرايدهاش يا ولدي ، بس دي لحمنا ومينفعش اسيبها اكده
كان سالم لسة هيرد بس قطع كلامه صوت صريخ جامد جاي من برة فجريو هما الاتنين بقلق علي فوق......
يتبع..
https://www.darmsr.com/2022/08/26/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d9%88%d8%b1%d8%af-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a8%d9%82%d9%84%d9%85-2/
مدونة دار مصر
رواية ورد كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم إسراء ابراهيم - مدونة دار مصر
رواية ورد كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم إسراء ابراهيم فصول الرواية رواية ورد الفصل الأول رواية ورد الفصل الثاني رواية ورد الفصل الثالث رواية ورد الفصل الرابع رواية ورد الفصل الخامس رواية ورد الفصل السادس رواية ورد الفصل السابع رواية ورد الفصل الثامن رواية…
بقولك ي إسراء متلبسى نقاب بدل القرف اللي ف وشك ده
رديت بتوتر وخوف
-ت تمام
-ع فكره انا بنصحك عادي متزعليش و اه اخر نصيحه البسي شوال برضو عشان تتخني شويه بدل م انتي شبه ايدي المقشه كده هيهيهي
ومشيت قعدت اعيط جامد ودخلت المحاضره وانا مش شايفه قدامي وخبطت ف الدكتور
- ا اناا ااااسفه والله مم مش اصدي
-هش اهدي خالص حصل خير اهدي
بدأت اهد
-اقعدي هنا وركزي
-تمام ش شكرا
وبعد المحاضر
-ي انسه ي انسه
لفيت ورايا لقيت الدكتور عمرو اللي كان ف المحاضره
-اتفضل ي دكتور ف حاجه
رد بتوتر
-ممكن اعرف يعني اللي هو انتي كنتي بتعيطي ليه
-ولا حاجه بس كنت مضايقه شويه
-انا دكتور علم نفس ي إسراء مش اهبل
بصيت ف عينو كتير بتشجع ونزلت الكمامه كان خدودي الاتنين محروقين وشكلي وحش اوي وبدأت اتكلم بعياط
-عشان كده عشان انا وحشا عشان ملزومه اني اسمع تهزيق كل يوم بسبب شكلي من غير م ارد عش
قطعني بحب
- انتي جميله اوي اقسم بالله و اوعي تاخدي كلام حد يقولك انتي وحشا انتي مراية نفسك طول م انتي شايفه نفسك جميله مفيش حيوان يقدر يهز ثقتك بنفسك
بدأت اهتم بكلامو و هو معاه حق فعلا
-تسلم ي دكتور بجد بس لازم امشي دلوقتي لاني اتاخرت اوي
اتكلم بتوتر
-ط طب هاتي رقمك ادخلك ف جروب الدفعه
وفعلا ادتهلو ومشيت ورحت بيتي اللي هو الميتم مليش مكان تاني
-بتتسرمحي ي زباله وتجي متأخرها
تلات ساعات واجي القي الأرضي كلها بتلمع فاهمه اجري يلا اخلصي
دخلت غيرت وبفتح الموبيل لقيت الدكتور بعتلي ع الوتس عامله ايه مرديتش بس طلعت اجري امسح السلم لحد مخلصت ف ساعتين قعدت اذاكر شويه ووقفت عند حته مش عارفه افهمها خالص فكرت شويه و اتصلت بيه
-ازيك ى دكتور
-ازيك ي إسراء انتي كويسه ف حاجه ولا ايه
-لا مفيش حاجه بس ف
لقيت صاحب الميتم بيقطع كلامي وهو بيدخل بهمجيه
-بقي ي زباله نلمك من الشارع و نحطك ف مكان محترم تروحي تضربي ستك
ومسكني من شعري ومش رضي يسمع حتي انا هقول ايه وكنت ماسكه الموبيل
-ااالحقني ي دكتور بالله عليكي انا ف ميتم،***
الموبيل وقع مني ومسمعتش ردو حتى
قعد يجرجرني ع السلم ووقعت ع الارض نزل فيا ضرب جامد حاولت اقوم وطلعت اجري و هو ورايا لحد الطريق والدكتور كان لسه نازل من الناحيه التانيه من الطريق طلعت اجري عليه
لقيت الاتنين بصوت واحد
-حاسبي ي مجنونه
لسه ببص لقتني……….
_________
يتبع..
https://www.darmsr.com/2022/09/09/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d9%85%d8%b4%d9%88%d9%87%d8%aa%d9%8a-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a8/
رديت بتوتر وخوف
-ت تمام
-ع فكره انا بنصحك عادي متزعليش و اه اخر نصيحه البسي شوال برضو عشان تتخني شويه بدل م انتي شبه ايدي المقشه كده هيهيهي
ومشيت قعدت اعيط جامد ودخلت المحاضره وانا مش شايفه قدامي وخبطت ف الدكتور
- ا اناا ااااسفه والله مم مش اصدي
-هش اهدي خالص حصل خير اهدي
بدأت اهد
-اقعدي هنا وركزي
-تمام ش شكرا
وبعد المحاضر
-ي انسه ي انسه
لفيت ورايا لقيت الدكتور عمرو اللي كان ف المحاضره
-اتفضل ي دكتور ف حاجه
رد بتوتر
-ممكن اعرف يعني اللي هو انتي كنتي بتعيطي ليه
-ولا حاجه بس كنت مضايقه شويه
-انا دكتور علم نفس ي إسراء مش اهبل
بصيت ف عينو كتير بتشجع ونزلت الكمامه كان خدودي الاتنين محروقين وشكلي وحش اوي وبدأت اتكلم بعياط
-عشان كده عشان انا وحشا عشان ملزومه اني اسمع تهزيق كل يوم بسبب شكلي من غير م ارد عش
قطعني بحب
- انتي جميله اوي اقسم بالله و اوعي تاخدي كلام حد يقولك انتي وحشا انتي مراية نفسك طول م انتي شايفه نفسك جميله مفيش حيوان يقدر يهز ثقتك بنفسك
بدأت اهتم بكلامو و هو معاه حق فعلا
-تسلم ي دكتور بجد بس لازم امشي دلوقتي لاني اتاخرت اوي
اتكلم بتوتر
-ط طب هاتي رقمك ادخلك ف جروب الدفعه
وفعلا ادتهلو ومشيت ورحت بيتي اللي هو الميتم مليش مكان تاني
-بتتسرمحي ي زباله وتجي متأخرها
تلات ساعات واجي القي الأرضي كلها بتلمع فاهمه اجري يلا اخلصي
دخلت غيرت وبفتح الموبيل لقيت الدكتور بعتلي ع الوتس عامله ايه مرديتش بس طلعت اجري امسح السلم لحد مخلصت ف ساعتين قعدت اذاكر شويه ووقفت عند حته مش عارفه افهمها خالص فكرت شويه و اتصلت بيه
-ازيك ى دكتور
-ازيك ي إسراء انتي كويسه ف حاجه ولا ايه
-لا مفيش حاجه بس ف
لقيت صاحب الميتم بيقطع كلامي وهو بيدخل بهمجيه
-بقي ي زباله نلمك من الشارع و نحطك ف مكان محترم تروحي تضربي ستك
ومسكني من شعري ومش رضي يسمع حتي انا هقول ايه وكنت ماسكه الموبيل
-ااالحقني ي دكتور بالله عليكي انا ف ميتم،***
الموبيل وقع مني ومسمعتش ردو حتى
قعد يجرجرني ع السلم ووقعت ع الارض نزل فيا ضرب جامد حاولت اقوم وطلعت اجري و هو ورايا لحد الطريق والدكتور كان لسه نازل من الناحيه التانيه من الطريق طلعت اجري عليه
لقيت الاتنين بصوت واحد
-حاسبي ي مجنونه
لسه ببص لقتني……….
_________
يتبع..
https://www.darmsr.com/2022/09/09/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d9%85%d8%b4%d9%88%d9%87%d8%aa%d9%8a-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a8/
مدونة دار مصر
رواية مشوهتي كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم فاطمة عماد - مدونة دار مصر
رواية مشوهتي كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم فاطمة عماد فصول الرواية رواية مشوهتي الفصل الأول رواية مشوهتي الفصل الثاني رواية مشوهتي الفصل الثالث رواية مشوهتي الفصل الرابع رواية مشوهتي الفصل الخامس رواية مشوهتي الفصل السادس رواية مشوهتي الفصل السابع رواية…
فين الربع الجنيه الباقي يسطا عشان عاوزة انزل في أول المحطه.
السواق:ربع جنيه اي ي بنتي انا مش معايا فكه.
روان:طب انا مش هنزل غير لما اخد حقي وحقي ربع الجنيه يسطا.
السواق:وانا اجبلك ربع جنيه مخروم منين انا مش ناقص قرف علي صبح.
روان بعصبيه:قصدك عليا انا قرف طب وقف بقولك وقف الي ولله هرمي النفسي في شباك وهدخلك السجن وهتموت مشنوق.
الشاب ورا يدعي فهد:ي انسه أو مدام انا ورايا شغل وشركه مين هيكون معاه ربع جنيه قعدي كدا واستهدي بالله.
روان :استغفر الله العظيم هو انا مش مواطنه مصريه وليه اخد حقي تالت ومتلت وانا مش هنزل غير م اخد ربع جنيه اهو.
واحده كبيره في سن: طلعت وبتقول حد يساعدني انا بربي ايتام علبه مناديل بجنيه ونص عاوزه ابعهم واخلص عشان اروح.
روان:بجنيه ونص ليه ي وليه دي حتت ورقه بيضه بنف فيها.
الست كبيره:ي بنتي الدنيا غلي خديهم بالي انتي عاوزة بس عاوزة اروح اجيب حاجه لعيالي.
روان صعبت عليها:وقالت خدي 100جنيه الي معايا ربنا يرزقني بقا كانوا اخر حاجه وبعد كدا هشحت وافتكرت وقالت عاوزه ربع جنيه عشان مش ارمي نفسي دلوقتي.
سواق:فضل ي دور علي ربع جنيه لحايه ملاقه وقال خدي ي شيخه ربع جنيه شبه وشك.
روان:ققف بقا نزلني ي سطا انت كدا مواطن صالح.
فهد بعصبيه:بص في ساعه لاقي انوا أتأخر نص ساعه بسب الغبيه دي .
روان:لسه هتنزل.
كان فهد:مسك ايدها وقال بعصبيه عارفه لو شوفتك التاني في اي مواصلة انا الي هرميكي من شباك وزقها ونزل قبلها.
روان:اي هو عشان نطلب حقنا بقا صعب لدرجادي دا ربع جنيه لو اتحط علي ربع وربع وربع هيبقوا مبلغ ونزلت وهي وعماله تكلم نفسها.
فهد بعصبيه:العربيه بتاعتي تصلح فوراً عشان مش فهد الحريري الي يركب في عربيه اجره وصل فهد الشركه بتاعتوا هيبته ال معتادة.
روان:وهي ماشيه عشان تروح لي حضور اول يوم ليه فيها في شغل شبشب انقطع.
روان بصدمه:احيه يالهوووتي شبشب انقطع نمشي ازاي دلوقتي وراحت مساكه في ايدها ومشيت حافيه (في حد بيروح شغل في شركه بالشبشب ي روان
يتبع..
https://www.darmsr.com/2022/08/10/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%b9%d8%b4%d9%82-%d8%a8%d8%b9%d8%af-%d8%b9%d8%af%d8%a7%d9%88%d8%a9-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1/
السواق:ربع جنيه اي ي بنتي انا مش معايا فكه.
روان:طب انا مش هنزل غير لما اخد حقي وحقي ربع الجنيه يسطا.
السواق:وانا اجبلك ربع جنيه مخروم منين انا مش ناقص قرف علي صبح.
روان بعصبيه:قصدك عليا انا قرف طب وقف بقولك وقف الي ولله هرمي النفسي في شباك وهدخلك السجن وهتموت مشنوق.
الشاب ورا يدعي فهد:ي انسه أو مدام انا ورايا شغل وشركه مين هيكون معاه ربع جنيه قعدي كدا واستهدي بالله.
روان :استغفر الله العظيم هو انا مش مواطنه مصريه وليه اخد حقي تالت ومتلت وانا مش هنزل غير م اخد ربع جنيه اهو.
واحده كبيره في سن: طلعت وبتقول حد يساعدني انا بربي ايتام علبه مناديل بجنيه ونص عاوزه ابعهم واخلص عشان اروح.
روان:بجنيه ونص ليه ي وليه دي حتت ورقه بيضه بنف فيها.
الست كبيره:ي بنتي الدنيا غلي خديهم بالي انتي عاوزة بس عاوزة اروح اجيب حاجه لعيالي.
روان صعبت عليها:وقالت خدي 100جنيه الي معايا ربنا يرزقني بقا كانوا اخر حاجه وبعد كدا هشحت وافتكرت وقالت عاوزه ربع جنيه عشان مش ارمي نفسي دلوقتي.
سواق:فضل ي دور علي ربع جنيه لحايه ملاقه وقال خدي ي شيخه ربع جنيه شبه وشك.
روان:ققف بقا نزلني ي سطا انت كدا مواطن صالح.
فهد بعصبيه:بص في ساعه لاقي انوا أتأخر نص ساعه بسب الغبيه دي .
روان:لسه هتنزل.
كان فهد:مسك ايدها وقال بعصبيه عارفه لو شوفتك التاني في اي مواصلة انا الي هرميكي من شباك وزقها ونزل قبلها.
روان:اي هو عشان نطلب حقنا بقا صعب لدرجادي دا ربع جنيه لو اتحط علي ربع وربع وربع هيبقوا مبلغ ونزلت وهي وعماله تكلم نفسها.
فهد بعصبيه:العربيه بتاعتي تصلح فوراً عشان مش فهد الحريري الي يركب في عربيه اجره وصل فهد الشركه بتاعتوا هيبته ال معتادة.
روان:وهي ماشيه عشان تروح لي حضور اول يوم ليه فيها في شغل شبشب انقطع.
روان بصدمه:احيه يالهوووتي شبشب انقطع نمشي ازاي دلوقتي وراحت مساكه في ايدها ومشيت حافيه (في حد بيروح شغل في شركه بالشبشب ي روان
يتبع..
https://www.darmsr.com/2022/08/10/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%b9%d8%b4%d9%82-%d8%a8%d8%b9%d8%af-%d8%b9%d8%af%d8%a7%d9%88%d8%a9-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1/
مدونة دار مصر
رواية عشق بعد عداوة كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم شهد هاني - مدونة دار مصر
رواية عشق بعد عداوة كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم شهد هاني فصول الرواية رواية عشق بعد عداوة الفصل الأول رواية عشق بعد عداوة الفصل الثاني رواية عشق بعد عداوة الفصل الثالث رواية عشق بعد عداوة الفصل الرابع رواية عشق بعد عداوة الفصل الخامس رواية عشق بعد عداوة…
أمام الكليه الحربيه وبالتحديد امام بوابه 7 كان موعد انتظارى لكشف الهيئه
فؤاد : احنا وصلنا بدرى اوووى يا عشق ..الفجر بيأذن هدخل اصلى يا بنتى الفجر ...وانتى اقعدى هنا اوعى تروحى شمال ولا يمين ..انتى فاهمه يا عشق ..أهل البندر غيرنا يا بنتى ...وانتى ملابسك دى ملفته ...مش هينفع تدخلى المسجد بالمنظر دا ..
عشق باحراج : حاضر يا عمى ...واسفه على ملابسي ..بس انت عارف النهارده كشف الهيئه ونفسي اتقبل ....
فؤاد : ربنا يقدم اللى فيه الخير...
يدخل فؤاد المسجد لأداء صلاة الفجر ...
تجلس عشق بملابسها المثيرة حيث كانت ترتدى جيب أسود فوق الركبه وشيميز ابيض كانت رائعه الجمال...
اعرفكم بعشق
عشق فتاة تبلغ 18 عام حلم حياتها أن تصبح ضابط بالكليه الحربيه تقدمت إلى التمريض الحربي حتى تتمكن من الحصول على رتبه ضابط ...
ذات الشعر البنى الفاتح يميل للاصفرار ..بيضاء البشرة ذو غمازات تزيدها جمالا والعيون الملونه .....بلون صعب تحديده مما يزيدها جمالا.... طويله القامه وممشوقه القوام ...
عشق فى نفسها : منك لله يا حبيبه الجيبه قصيرة أوووى ..انا قولت ليكى استلف منك ملابس استايل
بس مش بالشكل دا ....
جلست وهى تشد الجيب للاسفل .ف سيقانها تبدو رائعتان...لتجد من يصفر بجانبها
رفعت راسها لتجد شابان ينزلان من السيارة
الشاب الاول : القطه لوحدها ليه فى الوقت دا ..
الشاب التانى : انت لسه هتسأل ...يلا يا حلوة تعالى معانا ...
عشق بخوف : انت وهو امشي من هنا اصل اجيبلكم البوليس ..
الشاب الاول اقترب اكثر :وهتجيبيه من منين يا قطه ....وضحك ضحكه خبيثه ....
الشاب الثانى : يلا يا بت ومش هنختلف على اجرتك ..مش هنقضيها كلام هنا ..
عشق : ابعد عنى يا حيوان انت وهو ..
الشاب الاول يجذبها من ذراعها بقوة : .يبقي هتيجى بالعافيه
ويمسكها بعنف ويجرها إلى السياره
يذهب الثانى الى السيارة ويقوم بتشغيلها بسرعه
عشق بصريخ : الحقونى
لتجد فجأة شاب طويل لكمه لكمه واحده اوقعته أرضا بيد واحدة
خاف الثانى ونزل أخذ صديقه وفرا هاربين ...
نظرت له عشق ..
عشق : شكرا ليك انقذتنى من ...ولم تكمل
نظر لها نظرة من فوق لتحت حيث ملابسها التى تكشف ساقيها وشعرها الحريري ..فمظرها يبرز مفاتنها ..
الشاب : اللى زيك يتساهل اللى يحصله ...
لم تشعر بنفسها الا وهى تصفعه على خده صفعه قويه ....
الشاب بغيظ ووجه يتقد شرارا من رد فعلها
الشاب : حيوانه زيك ..قاعده فى وقت زى دا بالملابس دى ...اكيد زعلانه انى ضيعت عليها الفرصه ....والله ل تندمى ....
وتركها وغادر
جلست عشق تبكى وتلعن تلك الملابس التى وضعتها فى هذا الموقف ..فنصيحه صديقتها حبيبه أتت عليها بالسلب ..
حضر عمها فؤاد بعد أن انتهى من أداء صلاة الفجر
فؤاد : مالك يا عشق انتى بتعيطى ..حد ضايقك يا بنتى ...
عشق وهى تدارى دموعها : لا يا عمى بس عينى اتطرفت ....
فؤاد : طب خودى المنديل دا وامسحى عيونك
عشق : شكرا ...
خلع الشال حول رقبته ...
فؤاد : خودى يا عشق حطى الشال على رجليكى ..عمرى ما شوفتك لابسه كدا ..يا عشق ..
عشق : عندك حق يا عمى ..دى غلطه ومش هتتكرر
فؤاد : ربنا يحفظك يا بنتى ...نفسي اطمن عليكى قبل ما اموت ..
عشق : ربنا يخليك ليا يا عمى انا ماليش حد غيرك بعد ربنا ....
فؤاد : كبرتى يا عشق ..نفسي اشوفك فى فستان فرحك واوصلك بايديا لبيت عدلك يا بنتى ..
ووضع يده على قلبه ..فهو مريض قلب ولكن عشق لا تعرف ...
يمر الوقت ...وتفتح البوابه لدخول كل الطالبات المتقدمه إلى كشف الهيئه .
تترك عشق عمها بالخارج لتدخل مقر الكلية الحربية
يبدأ الضابط بمناداة الاسماء ليقفوا جميعا فى طابور بحسب ترتيب أسمائهم ...
تشعر عشق بالقلق : وتدعوا الله أن تقبل فهذا أملها في الحياة ..تريد أن تكون قويه ولها وضعها ..وهذا أملها الوحيد .....
يمر الوقت ...ويأتى دورها
لينادى الضابط على اسمها :عشق احمد السيد
عشق : افندم
الضابط : اتفضلى دورك ..
تمشي عشق بثبات فى طرقه طويله مليئه بالمرايات والكاميرات ...
تصل إلى المكان المحدد
وقفت بثبات وكانت تجاوب بذكاء على جميع الاسئله دون النظر إلى من يسأل
إلى أن وصل لمسمعها صوت تعرفه جيدا يسألها ....
يتبع
https://www.darmsr.com/2022/09/03/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%b9%d8%b4%d9%82-%d9%84%d8%a7-%d9%8a%d9%86%d8%aa%d9%87%d9%8a-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88/
فؤاد : احنا وصلنا بدرى اوووى يا عشق ..الفجر بيأذن هدخل اصلى يا بنتى الفجر ...وانتى اقعدى هنا اوعى تروحى شمال ولا يمين ..انتى فاهمه يا عشق ..أهل البندر غيرنا يا بنتى ...وانتى ملابسك دى ملفته ...مش هينفع تدخلى المسجد بالمنظر دا ..
عشق باحراج : حاضر يا عمى ...واسفه على ملابسي ..بس انت عارف النهارده كشف الهيئه ونفسي اتقبل ....
فؤاد : ربنا يقدم اللى فيه الخير...
يدخل فؤاد المسجد لأداء صلاة الفجر ...
تجلس عشق بملابسها المثيرة حيث كانت ترتدى جيب أسود فوق الركبه وشيميز ابيض كانت رائعه الجمال...
اعرفكم بعشق
عشق فتاة تبلغ 18 عام حلم حياتها أن تصبح ضابط بالكليه الحربيه تقدمت إلى التمريض الحربي حتى تتمكن من الحصول على رتبه ضابط ...
ذات الشعر البنى الفاتح يميل للاصفرار ..بيضاء البشرة ذو غمازات تزيدها جمالا والعيون الملونه .....بلون صعب تحديده مما يزيدها جمالا.... طويله القامه وممشوقه القوام ...
عشق فى نفسها : منك لله يا حبيبه الجيبه قصيرة أوووى ..انا قولت ليكى استلف منك ملابس استايل
بس مش بالشكل دا ....
جلست وهى تشد الجيب للاسفل .ف سيقانها تبدو رائعتان...لتجد من يصفر بجانبها
رفعت راسها لتجد شابان ينزلان من السيارة
الشاب الاول : القطه لوحدها ليه فى الوقت دا ..
الشاب التانى : انت لسه هتسأل ...يلا يا حلوة تعالى معانا ...
عشق بخوف : انت وهو امشي من هنا اصل اجيبلكم البوليس ..
الشاب الاول اقترب اكثر :وهتجيبيه من منين يا قطه ....وضحك ضحكه خبيثه ....
الشاب الثانى : يلا يا بت ومش هنختلف على اجرتك ..مش هنقضيها كلام هنا ..
عشق : ابعد عنى يا حيوان انت وهو ..
الشاب الاول يجذبها من ذراعها بقوة : .يبقي هتيجى بالعافيه
ويمسكها بعنف ويجرها إلى السياره
يذهب الثانى الى السيارة ويقوم بتشغيلها بسرعه
عشق بصريخ : الحقونى
لتجد فجأة شاب طويل لكمه لكمه واحده اوقعته أرضا بيد واحدة
خاف الثانى ونزل أخذ صديقه وفرا هاربين ...
نظرت له عشق ..
عشق : شكرا ليك انقذتنى من ...ولم تكمل
نظر لها نظرة من فوق لتحت حيث ملابسها التى تكشف ساقيها وشعرها الحريري ..فمظرها يبرز مفاتنها ..
الشاب : اللى زيك يتساهل اللى يحصله ...
لم تشعر بنفسها الا وهى تصفعه على خده صفعه قويه ....
الشاب بغيظ ووجه يتقد شرارا من رد فعلها
الشاب : حيوانه زيك ..قاعده فى وقت زى دا بالملابس دى ...اكيد زعلانه انى ضيعت عليها الفرصه ....والله ل تندمى ....
وتركها وغادر
جلست عشق تبكى وتلعن تلك الملابس التى وضعتها فى هذا الموقف ..فنصيحه صديقتها حبيبه أتت عليها بالسلب ..
حضر عمها فؤاد بعد أن انتهى من أداء صلاة الفجر
فؤاد : مالك يا عشق انتى بتعيطى ..حد ضايقك يا بنتى ...
عشق وهى تدارى دموعها : لا يا عمى بس عينى اتطرفت ....
فؤاد : طب خودى المنديل دا وامسحى عيونك
عشق : شكرا ...
خلع الشال حول رقبته ...
فؤاد : خودى يا عشق حطى الشال على رجليكى ..عمرى ما شوفتك لابسه كدا ..يا عشق ..
عشق : عندك حق يا عمى ..دى غلطه ومش هتتكرر
فؤاد : ربنا يحفظك يا بنتى ...نفسي اطمن عليكى قبل ما اموت ..
عشق : ربنا يخليك ليا يا عمى انا ماليش حد غيرك بعد ربنا ....
فؤاد : كبرتى يا عشق ..نفسي اشوفك فى فستان فرحك واوصلك بايديا لبيت عدلك يا بنتى ..
ووضع يده على قلبه ..فهو مريض قلب ولكن عشق لا تعرف ...
يمر الوقت ...وتفتح البوابه لدخول كل الطالبات المتقدمه إلى كشف الهيئه .
تترك عشق عمها بالخارج لتدخل مقر الكلية الحربية
يبدأ الضابط بمناداة الاسماء ليقفوا جميعا فى طابور بحسب ترتيب أسمائهم ...
تشعر عشق بالقلق : وتدعوا الله أن تقبل فهذا أملها في الحياة ..تريد أن تكون قويه ولها وضعها ..وهذا أملها الوحيد .....
يمر الوقت ...ويأتى دورها
لينادى الضابط على اسمها :عشق احمد السيد
عشق : افندم
الضابط : اتفضلى دورك ..
تمشي عشق بثبات فى طرقه طويله مليئه بالمرايات والكاميرات ...
تصل إلى المكان المحدد
وقفت بثبات وكانت تجاوب بذكاء على جميع الاسئله دون النظر إلى من يسأل
إلى أن وصل لمسمعها صوت تعرفه جيدا يسألها ....
يتبع
https://www.darmsr.com/2022/09/03/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%b9%d8%b4%d9%82-%d9%84%d8%a7-%d9%8a%d9%86%d8%aa%d9%87%d9%8a-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88/
مدونة دار مصر
رواية عشق لا ينتهي كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم منال عباس - مدونة دار مصر
رواية عشق لا ينتهي كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم منال عباس فصول الرواية رواية عشق لا ينتهي الفصل الأول رواية عشق لا ينتهي الفصل الثاني رواية عشق لا ينتهي الفصل الثالث رواية عشق لا ينتهي الفصل الرابع رواية عشق لا ينتهي الفصل الخامس رواية عشق لا ينتهي الفصل…
(جوزگ بيخ'ونگ مع صاحبتگ لو عايزه تتأكدي روحي العنوان داا***)
لاقيت الرساله دي جاتلي وانا كنت بحضر حفله صغيره لعيد جوازنا واتص'دمت ولاقيت صو'ر ليه'م في وضع مخ'ل مع بعض الدم'وع اتجمعت في عنيا وانا مص'دومه في اللي مفروض جوزي وابو بنتي ولا صحبتي اللي استغ'لتني علشان تق'رب من جوزي دخلت زي المج'نونه لبست هدومي ونزلت بنتي عند حماتي تحت ولما سألتني مردتش عليها
وقفت تاكس وروحت علي العنوان حاسبت السواق وصلت قدام وانا متردده
....مست'حيل اكيد في حاجه غلط محمود بيحبني ومستحيل يعمل كدا ..طلعت علي السلالم وخطبت كتير ولما الباب اتفتح
لاقيت جوزي واقف قدامي بهد'ومه الدا'خليه
:اتص'دمت لما شوفته قدامي كنت بكدب عنيا
محمود :روشني 😳
روشني متفهنيش غلط اناا انا...
سمعت صوت صحبتها من الداخل
:مين يامحمود
روشني دخلت من جمب محمود وشافت
اميره صحبتها وهي لابسه قمي'ص نو'م يك'شف اكتر ما يدا'ري وبصت لمحمود اللي واقف ساكت
:انا مش مصدقه نفسي انا حاسه اني بحلم
اميره بم'كر :ههههه لا يحلوه صدقي انا ابقي مراته علي سنه الله ورسوله وروحي تفتكري انه ببحبگ تبقي غلطانه هو اتجوزگ بس علشان يرضي امه انا ومحمود بنحب بعض من زمان واتجوزنا وااه حماتگ اللي حماتي انا كمان كانت عارفه
محمود بغض'ب :امييره اسسكتي وبص لروشني اللي مصد'ومه
روشني اتفضلي علي البيت دلوقت ونتكلم هناگ
روششني بو'جع :طلقني يامحمود وزي ما دخلنا بالمعروف نخرج بالمعروف
محمود بح'زن وند'م :روشني اسمعيني ان...
روشني سابته ونزلت من البيت وفضلت تجري في الشارع وهي من'هاره ومقه'وره وفضلت تب'كي بشده
وصلت البيت بعد وقت كبير من العياط وخبطت علي حماتها اللي اول ما فتحت وشافت شكلها وملامحها اللي باين عليهم الز'عل
حماتها بق'لق :روشني مالك يابنتي في اي وكنت بتجري ليه كدا دا حتي...
روشني بأل'م:ليه عملتي فيا كدا وبتقولي بنتگ ضحكت بس'خريه انتي كنتي عارفه انه اتجوز عليا وواقفتيه مفكرتيش فيا ولا علشان مليش اهل يسألوا عليا ولا حد يقف جمبي لييييييه حر'ااااام عليكي وجع'تي قلبي
حماتهابص'رامه:بقولگ اي ابني معلش حاجه غلط ابني اتجوز علي سنه الله ورسوله وبعدين انتي متزعل'يش منى انتي خلف'تلگ كلها بنات و انا نفسي في حفيد يشيل اسم ابوه واسم جده
روشني بأنها :طب وانا ذن'بي اااااايه اني مخ'لفتش الولد دي حاجه غصب عني ولا نصيب يعني ارضي بق'ضاااء ربناا ..حس'بي الله ونعم الو'كيل ودخلت اخدت بنتها وطلعت شقتها وحطت ليان في سريرها وغصب عنها ع'يطت وفضلت علي حالتهادي لمده مش كبيره
لحد ما سمعت صوت دوشه برا خرجت ولاقيت جوزها ومعاه اميرة وفي ايديهم شنطة هدومهم بصت لهم بذهول واميره اللي شافت التورته اللي روشني عملتها لمحمود بعيد جوزاهم وبصت لروشني بخ'بث
:اي دا وكمان تورته وشموع وجورومانسي وراحت ل روشني
وقالت لها شكرا يحببتي علي الجو الجميل دا حقيقي وفرتي عليا حااجات كتير اووي
محمود شاف التورته والهدايا والشموع وبص لروشني بند'م وحس'ره وبس اقد هو ظل'مها وكس'ر قلبها
روشني مش استحملت تسمع اكتر من.كدا ووقع'ت في الارض محمود جري عليها بخ'وف وق'لق
:روشني روشني قوومي روشني حببتي ردي عليا رووووشني وشالها وحطها علي السرير وطلب الدكتور
بعد مرور نص ساعة خرج الدكتور من عندها
:المدام اتعرضت لص'دمة شد'يدة وللأس'ف فقد'ت النطق 😳
يتبع..
(رواية انت من دمرني)
https://www.darmsr.com/2022/09/17/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a7%d9%86%d8%aa-%d9%85%d9%86-%d8%af%d9%85%d8%b1%d9%86%d9%8a-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88/
لاقيت الرساله دي جاتلي وانا كنت بحضر حفله صغيره لعيد جوازنا واتص'دمت ولاقيت صو'ر ليه'م في وضع مخ'ل مع بعض الدم'وع اتجمعت في عنيا وانا مص'دومه في اللي مفروض جوزي وابو بنتي ولا صحبتي اللي استغ'لتني علشان تق'رب من جوزي دخلت زي المج'نونه لبست هدومي ونزلت بنتي عند حماتي تحت ولما سألتني مردتش عليها
وقفت تاكس وروحت علي العنوان حاسبت السواق وصلت قدام وانا متردده
....مست'حيل اكيد في حاجه غلط محمود بيحبني ومستحيل يعمل كدا ..طلعت علي السلالم وخطبت كتير ولما الباب اتفتح
لاقيت جوزي واقف قدامي بهد'ومه الدا'خليه
:اتص'دمت لما شوفته قدامي كنت بكدب عنيا
محمود :روشني 😳
روشني متفهنيش غلط اناا انا...
سمعت صوت صحبتها من الداخل
:مين يامحمود
روشني دخلت من جمب محمود وشافت
اميره صحبتها وهي لابسه قمي'ص نو'م يك'شف اكتر ما يدا'ري وبصت لمحمود اللي واقف ساكت
:انا مش مصدقه نفسي انا حاسه اني بحلم
اميره بم'كر :ههههه لا يحلوه صدقي انا ابقي مراته علي سنه الله ورسوله وروحي تفتكري انه ببحبگ تبقي غلطانه هو اتجوزگ بس علشان يرضي امه انا ومحمود بنحب بعض من زمان واتجوزنا وااه حماتگ اللي حماتي انا كمان كانت عارفه
محمود بغض'ب :امييره اسسكتي وبص لروشني اللي مصد'ومه
روشني اتفضلي علي البيت دلوقت ونتكلم هناگ
روششني بو'جع :طلقني يامحمود وزي ما دخلنا بالمعروف نخرج بالمعروف
محمود بح'زن وند'م :روشني اسمعيني ان...
روشني سابته ونزلت من البيت وفضلت تجري في الشارع وهي من'هاره ومقه'وره وفضلت تب'كي بشده
وصلت البيت بعد وقت كبير من العياط وخبطت علي حماتها اللي اول ما فتحت وشافت شكلها وملامحها اللي باين عليهم الز'عل
حماتها بق'لق :روشني مالك يابنتي في اي وكنت بتجري ليه كدا دا حتي...
روشني بأل'م:ليه عملتي فيا كدا وبتقولي بنتگ ضحكت بس'خريه انتي كنتي عارفه انه اتجوز عليا وواقفتيه مفكرتيش فيا ولا علشان مليش اهل يسألوا عليا ولا حد يقف جمبي لييييييه حر'ااااام عليكي وجع'تي قلبي
حماتهابص'رامه:بقولگ اي ابني معلش حاجه غلط ابني اتجوز علي سنه الله ورسوله وبعدين انتي متزعل'يش منى انتي خلف'تلگ كلها بنات و انا نفسي في حفيد يشيل اسم ابوه واسم جده
روشني بأنها :طب وانا ذن'بي اااااايه اني مخ'لفتش الولد دي حاجه غصب عني ولا نصيب يعني ارضي بق'ضاااء ربناا ..حس'بي الله ونعم الو'كيل ودخلت اخدت بنتها وطلعت شقتها وحطت ليان في سريرها وغصب عنها ع'يطت وفضلت علي حالتهادي لمده مش كبيره
لحد ما سمعت صوت دوشه برا خرجت ولاقيت جوزها ومعاه اميرة وفي ايديهم شنطة هدومهم بصت لهم بذهول واميره اللي شافت التورته اللي روشني عملتها لمحمود بعيد جوزاهم وبصت لروشني بخ'بث
:اي دا وكمان تورته وشموع وجورومانسي وراحت ل روشني
وقالت لها شكرا يحببتي علي الجو الجميل دا حقيقي وفرتي عليا حااجات كتير اووي
محمود شاف التورته والهدايا والشموع وبص لروشني بند'م وحس'ره وبس اقد هو ظل'مها وكس'ر قلبها
روشني مش استحملت تسمع اكتر من.كدا ووقع'ت في الارض محمود جري عليها بخ'وف وق'لق
:روشني روشني قوومي روشني حببتي ردي عليا رووووشني وشالها وحطها علي السرير وطلب الدكتور
بعد مرور نص ساعة خرج الدكتور من عندها
:المدام اتعرضت لص'دمة شد'يدة وللأس'ف فقد'ت النطق 😳
يتبع..
(رواية انت من دمرني)
https://www.darmsr.com/2022/09/17/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a7%d9%86%d8%aa-%d9%85%d9%86-%d8%af%d9%85%d8%b1%d9%86%d9%8a-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88/
فاتن : يبت مش عارفه توقعي الواد في حبك ده في وشك ليل نهار عايز اي اكتر من كده
قمر : يا خالتو ابنك هو الي مش شايفني عملت كل حاجة عشانن يحبني وبرضو مش شايفف ان موجوده اصلاا
فاتن : اموت واعرف ازاي محبكيش وانتي زي القمر كده ده كفايه ان اسمك قمر هو هيلاقي حد في جمالك
قمر بخجل : يا خالتو متكسفنيش بقا الله ،،
انا حاسه ان ابنك شايفلو شوفه تاني ياخالتو
فاتن : قصدك اي
قمر : قصدي انو بيحب واحده تاني
فاتن : ايييي ده علي جثتي عمرو مش هيتجوز غيرك ده انا الي مربياكي علي ايدي تيجي واحده منعرفش اصلها ولا فصلها وتتجوزو وعلي رأي المثل الي نعرفو احسن من الي منعرفوش واحنا ياحبيبتي عرفينك كويس
وتكمل بحب : متقلقيش ياحبيبه خالتك عمرو ليكي انتي ومش هيكون لحد تاني انتي فاهمه
قمر بإمتلاك : طبعا يا خالتو
_____________________________________________
رأفت : هات نضاره القرايا من عندك يا عمرو
عمرو : اتفضل يا بابا
رأفت : اقعد
رأفت : مالك مش علي بعضك من ساعه ما جيت من الشغل
عمرو : عندي شويه مشاكل
رأفت : يا ابني قولتلك افتحلك شركه
عمرو : يوووه يا بابا تاني!! يا بابا ياحبيبي انا حابب ابني مستقبلي بنفسي ويكون بتعبي انا
ويقوم عشان يمشي
فاتن بتيجي وتقعد
فاتن : اقعد يا عمرو عايزاك
رأفت : يا ساتر يارب
فاتن : مالك شوفت عفريت
رأفت : شوفت بومه
فاتن : انا بومه يا رأفت!! سامع ابوك بيقول اي ياعمرو
عمرو : ياماما بيهزر معاكي وانتي عارفه هزار بابا انا الي هقولك يعني!!
فاتن : ما علينا كنت عايزاك في موضوع
وتقوم تتمشا قدمهم
اي رأيك يا حبيبي في ديكور البيت انا الي مختاره
عمرو : حلو ياحبيبتي كل اختياراتك حلوه
فاتن : بما ان اختياراتي حلوه فا انا اختارتلك عروسك يا عمرو
عمرو : ودي مين تعيسه الحظ
فاتن : تعيسه!! الفاظك بقت زي ابوك ياعمرو
رأفت بتريقه : الفاظك بقت زي ابوك ياعمرو ،،، ومال ابوه ياختي
فاتن بتطنيش : مقولتليش رأيك يا عمرو
عمرو : في اي
فاتن : في عروستك
عمرو : هي مين
فاتن : قمر بنت خالتك
عمرو : كنت حاسس والله ماما انسي ان ده ممكن يحصل تمام ،، يا بابا قولها حاجه بقا ،، انا ماشي سلام
رأفت : اي الي بتقوليه ده انتي عارفه كويس ان عمرو رافضها وبرضو لسه بتزني عليه اهو خلتيه يتعصب ويخرج من البيت وانتي عارفاه مش هيرجع انهارده
فاتن : انا الي عصبتو برضو!! ولا انت الي عصبتو لما قولتلو عايز تفتحلو شركه وانت عارف ان هو بيحب يعتمد علي نفسو ومبيقبلش مساعده من حد
فاتن : لسه انانيه زي ما انتي وشايفه انك صح وتحطي الغلط علي غيرك ديما شايفه نفسك ملاك مبيغلطش
______________________________________________
ريتال : حضرتك قولي المناسبه وانا هعملك مجموعه ورد علي حسب المناسبه
محمود : امم انا عايز اصالح بيه مراتي
ريتال : طب هي بتحب لون معين في الورد!!
محمود بتفكير : مش عارف هاتي اي لون هي بتحب الورد عموما
ريتال : تمام هعملك مجموعه علي ذوقي
_:.
ريتال بإبتسامه : اتفضل يا فندم
محمود : شكرا
ويديها الفلوس ويمشي
شمس : ها يا ريتال فكرتي
ريتال : في اي
شمس : هو اي الي في اي ،، في عيد ميلاد صحبتي
ريتال : يعني اي عيد ميلاد في night club يا شمس انا مش فاهمه بجد
شمس : عادي يا ريتال هي من عيله غنيه وبعدين احنا في زمن التجديد مش غريبه يعني واحنا هنقعد ساعتين بس
ريتال : بابا مش هيوافق
شمس : بس لما انتي الي تقوليلو هيوافق
ريتال : مهو يا فالحه لما يعرف المكان مش هيوافق اكيد
شمس : مهو انتي مش هتقوليلو المكان اكيد
ريتال : مش عارفه يا شمس
شمس : عشان خاطرييي والنبيي يا ريتاال انا وعدتها ان هاجي وشكلي هيبقا وحش لو مروحتش ساعدينيي بالله عليكيييي
ريتال : طيب طيبب هو امتي
شمس : بعد بكره
ريتال : ماشي هتصرفف
______________________________________________
في الحادي عشر ليلاً
فاتن : عمرو انت جيت
عمرو : اي ارجع تاني
فاتن : لا يحبيبي افتكرت مش هتيجي انهارده زي كل مره
رأفت : ادخل علي اوضتك يا عمرو
عمرو بيروح اوضتو
رأفت : اي الي انتي بتقوليه ده هو اي الي افتكرت مش هتيجي متعرفيش تقولي كلمه عدله ابداً في حياتك
فاتن بتمشي من قدامو بغضب
_____________________________________________
عمرو بملل : اي الي مدخلك اوضتي
قمر : حلو اوي التصميم ده
عمرو : سيبي التصميم واطلعي برا.
قمر بحزن : انت بتطردنا يا عمرو
عمرو وبيقعد علي السرير : قمر وحياتك انا تعبان وعايز ارتاح اخرجي ياله
قمر : حاضر
وتكعبل نفسها وتقع عليه وتكون في حضنو
مروان بيشوفهم وينزل جري
مروان بضحك : تيتا تيتا عمو عمرو حاضن طنط قمر علي السرير
فاتن بصدمه : ازاااي
رأفت بصدمه : اييي
ياسمين بصدمه : بنتيي!!!!
قمر : يا خالتو ابنك هو الي مش شايفني عملت كل حاجة عشانن يحبني وبرضو مش شايفف ان موجوده اصلاا
فاتن : اموت واعرف ازاي محبكيش وانتي زي القمر كده ده كفايه ان اسمك قمر هو هيلاقي حد في جمالك
قمر بخجل : يا خالتو متكسفنيش بقا الله ،،
انا حاسه ان ابنك شايفلو شوفه تاني ياخالتو
فاتن : قصدك اي
قمر : قصدي انو بيحب واحده تاني
فاتن : ايييي ده علي جثتي عمرو مش هيتجوز غيرك ده انا الي مربياكي علي ايدي تيجي واحده منعرفش اصلها ولا فصلها وتتجوزو وعلي رأي المثل الي نعرفو احسن من الي منعرفوش واحنا ياحبيبتي عرفينك كويس
وتكمل بحب : متقلقيش ياحبيبه خالتك عمرو ليكي انتي ومش هيكون لحد تاني انتي فاهمه
قمر بإمتلاك : طبعا يا خالتو
_____________________________________________
رأفت : هات نضاره القرايا من عندك يا عمرو
عمرو : اتفضل يا بابا
رأفت : اقعد
رأفت : مالك مش علي بعضك من ساعه ما جيت من الشغل
عمرو : عندي شويه مشاكل
رأفت : يا ابني قولتلك افتحلك شركه
عمرو : يوووه يا بابا تاني!! يا بابا ياحبيبي انا حابب ابني مستقبلي بنفسي ويكون بتعبي انا
ويقوم عشان يمشي
فاتن بتيجي وتقعد
فاتن : اقعد يا عمرو عايزاك
رأفت : يا ساتر يارب
فاتن : مالك شوفت عفريت
رأفت : شوفت بومه
فاتن : انا بومه يا رأفت!! سامع ابوك بيقول اي ياعمرو
عمرو : ياماما بيهزر معاكي وانتي عارفه هزار بابا انا الي هقولك يعني!!
فاتن : ما علينا كنت عايزاك في موضوع
وتقوم تتمشا قدمهم
اي رأيك يا حبيبي في ديكور البيت انا الي مختاره
عمرو : حلو ياحبيبتي كل اختياراتك حلوه
فاتن : بما ان اختياراتي حلوه فا انا اختارتلك عروسك يا عمرو
عمرو : ودي مين تعيسه الحظ
فاتن : تعيسه!! الفاظك بقت زي ابوك ياعمرو
رأفت بتريقه : الفاظك بقت زي ابوك ياعمرو ،،، ومال ابوه ياختي
فاتن بتطنيش : مقولتليش رأيك يا عمرو
عمرو : في اي
فاتن : في عروستك
عمرو : هي مين
فاتن : قمر بنت خالتك
عمرو : كنت حاسس والله ماما انسي ان ده ممكن يحصل تمام ،، يا بابا قولها حاجه بقا ،، انا ماشي سلام
رأفت : اي الي بتقوليه ده انتي عارفه كويس ان عمرو رافضها وبرضو لسه بتزني عليه اهو خلتيه يتعصب ويخرج من البيت وانتي عارفاه مش هيرجع انهارده
فاتن : انا الي عصبتو برضو!! ولا انت الي عصبتو لما قولتلو عايز تفتحلو شركه وانت عارف ان هو بيحب يعتمد علي نفسو ومبيقبلش مساعده من حد
فاتن : لسه انانيه زي ما انتي وشايفه انك صح وتحطي الغلط علي غيرك ديما شايفه نفسك ملاك مبيغلطش
______________________________________________
ريتال : حضرتك قولي المناسبه وانا هعملك مجموعه ورد علي حسب المناسبه
محمود : امم انا عايز اصالح بيه مراتي
ريتال : طب هي بتحب لون معين في الورد!!
محمود بتفكير : مش عارف هاتي اي لون هي بتحب الورد عموما
ريتال : تمام هعملك مجموعه علي ذوقي
_:.
ريتال بإبتسامه : اتفضل يا فندم
محمود : شكرا
ويديها الفلوس ويمشي
شمس : ها يا ريتال فكرتي
ريتال : في اي
شمس : هو اي الي في اي ،، في عيد ميلاد صحبتي
ريتال : يعني اي عيد ميلاد في night club يا شمس انا مش فاهمه بجد
شمس : عادي يا ريتال هي من عيله غنيه وبعدين احنا في زمن التجديد مش غريبه يعني واحنا هنقعد ساعتين بس
ريتال : بابا مش هيوافق
شمس : بس لما انتي الي تقوليلو هيوافق
ريتال : مهو يا فالحه لما يعرف المكان مش هيوافق اكيد
شمس : مهو انتي مش هتقوليلو المكان اكيد
ريتال : مش عارفه يا شمس
شمس : عشان خاطرييي والنبيي يا ريتاال انا وعدتها ان هاجي وشكلي هيبقا وحش لو مروحتش ساعدينيي بالله عليكيييي
ريتال : طيب طيبب هو امتي
شمس : بعد بكره
ريتال : ماشي هتصرفف
______________________________________________
في الحادي عشر ليلاً
فاتن : عمرو انت جيت
عمرو : اي ارجع تاني
فاتن : لا يحبيبي افتكرت مش هتيجي انهارده زي كل مره
رأفت : ادخل علي اوضتك يا عمرو
عمرو بيروح اوضتو
رأفت : اي الي انتي بتقوليه ده هو اي الي افتكرت مش هتيجي متعرفيش تقولي كلمه عدله ابداً في حياتك
فاتن بتمشي من قدامو بغضب
_____________________________________________
عمرو بملل : اي الي مدخلك اوضتي
قمر : حلو اوي التصميم ده
عمرو : سيبي التصميم واطلعي برا.
قمر بحزن : انت بتطردنا يا عمرو
عمرو وبيقعد علي السرير : قمر وحياتك انا تعبان وعايز ارتاح اخرجي ياله
قمر : حاضر
وتكعبل نفسها وتقع عليه وتكون في حضنو
مروان بيشوفهم وينزل جري
مروان بضحك : تيتا تيتا عمو عمرو حاضن طنط قمر علي السرير
فاتن بصدمه : ازاااي
رأفت بصدمه : اييي
ياسمين بصدمه : بنتيي!!!!
يتبع..
(رواية اوقعتني في حبها بشده)
https://www.darmsr.com/2022/09/17/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a7%d9%88%d9%82%d8%b9%d8%aa%d9%86%d9%8a-%d9%81%d9%8a-%d8%ad%d8%a8%d9%87%d8%a7-%d8%a8%d8%b4%d8%af%d9%87-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81/
(رواية اوقعتني في حبها بشده)
https://www.darmsr.com/2022/09/17/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a7%d9%88%d9%82%d8%b9%d8%aa%d9%86%d9%8a-%d9%81%d9%8a-%d8%ad%d8%a8%d9%87%d8%a7-%d8%a8%d8%b4%d8%af%d9%87-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81/
مدونة دار مصر
رواية اوقعتني في حبها بشده كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم دنيا فادي - مدونة دار مصر
رواية اوقعتني في حبها بشده كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم دنيا فادي فصول الرواية رواية اوقعتني في حبها بشده الفصل الأول رواية اوقعتني في حبها بشده الفصل الثاني رواية اوقعتني في حبها بشده الفصل الثالث رواية اوقعتني في حبها بشده الفصل الرابع رواية اوقعتني في…
ياسين أنت وليلي كتب كتابكو بكره
كنا قاعدين بنفطر ك عيله كلنا وجدو قال كده فجاه من غير اي مقدمات
كح كح كح
-هاتي هاتي مايه بسرعه ياكارما
=خدي خدي ياليلي
-نعمم أنا اتجوز ليلي لي ياجدي الكلام ده
=يابني بنات وشباب العيله كلهم اتجوزه مفيش غير أنت وهي وبصراحه كده انا عايزه اطمن علي حفيدتي قبل مااموت
-تطمن عليا مع بتاع البنات ده لا طبعا ده اخر واحد اتجوزه
كارما ضربتني في كتفي وهمستلي ب أن عمتو اللي هي مامتو قاعده
-ا أنا اسفه ياعمتو والله مش قصدي يعني
=ولا يهمك ياحببتي انتي مغلطيش في حاجه
-جدو أنا لا يمكن اتجوز دي نهائي
=كفايه كلام انت وهي كتب كتابكو بكره وخلاص سامعين
-ليلي ورايا علي مكتبي
=حاضر ياجدو
________________________
-انتي مش عايزه تتجوزي ياسين لي
=جدو هو طبيعي تقولي فرحك بكره واوافقك ومتصدمش
-هو ده سببك
=لا غير كده انا مش بحبو وانت عارف انو بيشرب خم**ور وكمان عارف بنات مصر كلها أنا مش هينفع اتجوزو
-انتي عارفه ان ياسين مكنش كده وكان اكتر واحد محترم في الدنيا دي كلها وعارفه اي اللي حصلو خلاه كده وبعدين مش حابه انك تساعديه عشان يتغير مش عشانو حته عشان عمتك اللي قلبها بيوجعها علي ابنها دي
(هنعرف بعدين اي اللي حصل لياسين)
-ها يابنتي قولتي اي
=أنا مش الحكايه دي ياجدو ومش هقدر اساعدو
-طب وعشان عمتك
=ياجدو ا أنا مش هقدر اساعدو صدقني
-هتقدري ياليلي أنا عارف حفيدتي هتقدري
طلعنالهم برا
-أنا موافقه علي جوازي منك ياياسين
=وانا مش موافق
الجد:كتب كتابكو بكره مفيش كلام فيها يااستاذ ياسين
_________________________
مساء يوم جديد
-شكلك يجنن ياليلي
=ياكارما أنا مش فارق معايا شكلي والله كلو اللي بفكر فيه ازاي هتجوز الكائن ده
-الكائن
=متزعليش ياكارما أنا عارفه انو اخوكي بس بس انا بصراحه مش بطيقو
-مش مشكله مش اخويا اوي اصلا
=تعرفي كان نفسي ماما وبابا يبقو معاايا اوي
-ربنا يرحمهم وبعدين كلنا معاكي وحواليكي اهو ويلا بقي عشان نطلع عشان كتب الكتاب
طلعنا وعمتو اول لما شافتني حضنتي وعينيها دمعت
(عمتو دي أحن واحده ممكن تشوفوها بجد)
-كتبنا الكتاب كنت سرحانه ازاي هعيش معاه وازاي هتعامل مع الشخص الجديد ده فوقت علي جملة(بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير)
طلعنا أوصانا وكل واحد طلع علي اوضتو
-اطلع برا عشان اغير يلا
=غيري في الحمام وبعدين دي اوضتي زي ماهي اوضتك
-ده أنا شخص بارد
خدت بيجامه ودخلت غيرت في الحمام ومسحت الميك اب ورفعت شعري كحكه
- غمضت عيني الله يخربيتك روح البس تيشيرت استر نفسك يابابا
=انا بنام كده
-يايومك اللي مش فايت طب بص بقي نام علي الكنبه عشان أنا لا يمكن انام جمبك نهائي مضمنكش اصلا
=ماتحترمي نفسك يابت وبعدين انا كده كده جوزك
-لا يبابا متعش الدور سامع
قرب مني
-لا مش سامع
=لو قربت اكتر هتشوف مني الوش التاني
قرب منها أكتر وحاوط وسطها ب ايدو
-يلاهوي طب ماتوريني كده الوش التاني يمكن يعجبني
=أبعد عني احسنلك
-لا
=ياسين ابعد عني بجد عشان بدأت اتضايق
التليفون الارضي رن ليلي زقتو بسرعه وراحت تشوف مين
-الو
=الو ياسين هنا
-ياسين مين اهه ياسين نعم انتي مين
البنت بمياعه
- انتي اللي مين فين ياسو
=ياسو في عينك الله يح*رقك انتي وهو بت لو اتصلتي علي الرقم ده تاني هزعلك مني وقفلت السكه
ياسين شدها من أيدها
-هو أنا سمحتلك تردي علي التليفونات اللي جايه بدالي
=ده تليفونا احنا الاتنين
-انا كلامي واضح اللي اتكلمت قالت إن التليفون ليا
=علي فكره ايدي بتوجعني وبعدين ماهي اللي بتتكلم واحده من المقرفي*ن اللي شبهك وانت اصلا مقر*ف مش عارفه ازاي ليك عين تتكلم عادي وتبص في عين الحواليك وخاصة مامتك عشان كبرتك وخلتك زي الشحط وفي الاخر بقيت شخص حي*وان بيجري ورا الخ*م*ور والبنات وبس
يتبع..
(رواية غرور الحب)
https://www.darmsr.com/2022/09/17/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%ba%d8%b1%d9%88%d8%b1-%d8%a7%d9%84%d8%ad%d8%a8-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a/
كنا قاعدين بنفطر ك عيله كلنا وجدو قال كده فجاه من غير اي مقدمات
كح كح كح
-هاتي هاتي مايه بسرعه ياكارما
=خدي خدي ياليلي
-نعمم أنا اتجوز ليلي لي ياجدي الكلام ده
=يابني بنات وشباب العيله كلهم اتجوزه مفيش غير أنت وهي وبصراحه كده انا عايزه اطمن علي حفيدتي قبل مااموت
-تطمن عليا مع بتاع البنات ده لا طبعا ده اخر واحد اتجوزه
كارما ضربتني في كتفي وهمستلي ب أن عمتو اللي هي مامتو قاعده
-ا أنا اسفه ياعمتو والله مش قصدي يعني
=ولا يهمك ياحببتي انتي مغلطيش في حاجه
-جدو أنا لا يمكن اتجوز دي نهائي
=كفايه كلام انت وهي كتب كتابكو بكره وخلاص سامعين
-ليلي ورايا علي مكتبي
=حاضر ياجدو
________________________
-انتي مش عايزه تتجوزي ياسين لي
=جدو هو طبيعي تقولي فرحك بكره واوافقك ومتصدمش
-هو ده سببك
=لا غير كده انا مش بحبو وانت عارف انو بيشرب خم**ور وكمان عارف بنات مصر كلها أنا مش هينفع اتجوزو
-انتي عارفه ان ياسين مكنش كده وكان اكتر واحد محترم في الدنيا دي كلها وعارفه اي اللي حصلو خلاه كده وبعدين مش حابه انك تساعديه عشان يتغير مش عشانو حته عشان عمتك اللي قلبها بيوجعها علي ابنها دي
(هنعرف بعدين اي اللي حصل لياسين)
-ها يابنتي قولتي اي
=أنا مش الحكايه دي ياجدو ومش هقدر اساعدو
-طب وعشان عمتك
=ياجدو ا أنا مش هقدر اساعدو صدقني
-هتقدري ياليلي أنا عارف حفيدتي هتقدري
طلعنالهم برا
-أنا موافقه علي جوازي منك ياياسين
=وانا مش موافق
الجد:كتب كتابكو بكره مفيش كلام فيها يااستاذ ياسين
_________________________
مساء يوم جديد
-شكلك يجنن ياليلي
=ياكارما أنا مش فارق معايا شكلي والله كلو اللي بفكر فيه ازاي هتجوز الكائن ده
-الكائن
=متزعليش ياكارما أنا عارفه انو اخوكي بس بس انا بصراحه مش بطيقو
-مش مشكله مش اخويا اوي اصلا
=تعرفي كان نفسي ماما وبابا يبقو معاايا اوي
-ربنا يرحمهم وبعدين كلنا معاكي وحواليكي اهو ويلا بقي عشان نطلع عشان كتب الكتاب
طلعنا وعمتو اول لما شافتني حضنتي وعينيها دمعت
(عمتو دي أحن واحده ممكن تشوفوها بجد)
-كتبنا الكتاب كنت سرحانه ازاي هعيش معاه وازاي هتعامل مع الشخص الجديد ده فوقت علي جملة(بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير)
طلعنا أوصانا وكل واحد طلع علي اوضتو
-اطلع برا عشان اغير يلا
=غيري في الحمام وبعدين دي اوضتي زي ماهي اوضتك
-ده أنا شخص بارد
خدت بيجامه ودخلت غيرت في الحمام ومسحت الميك اب ورفعت شعري كحكه
- غمضت عيني الله يخربيتك روح البس تيشيرت استر نفسك يابابا
=انا بنام كده
-يايومك اللي مش فايت طب بص بقي نام علي الكنبه عشان أنا لا يمكن انام جمبك نهائي مضمنكش اصلا
=ماتحترمي نفسك يابت وبعدين انا كده كده جوزك
-لا يبابا متعش الدور سامع
قرب مني
-لا مش سامع
=لو قربت اكتر هتشوف مني الوش التاني
قرب منها أكتر وحاوط وسطها ب ايدو
-يلاهوي طب ماتوريني كده الوش التاني يمكن يعجبني
=أبعد عني احسنلك
-لا
=ياسين ابعد عني بجد عشان بدأت اتضايق
التليفون الارضي رن ليلي زقتو بسرعه وراحت تشوف مين
-الو
=الو ياسين هنا
-ياسين مين اهه ياسين نعم انتي مين
البنت بمياعه
- انتي اللي مين فين ياسو
=ياسو في عينك الله يح*رقك انتي وهو بت لو اتصلتي علي الرقم ده تاني هزعلك مني وقفلت السكه
ياسين شدها من أيدها
-هو أنا سمحتلك تردي علي التليفونات اللي جايه بدالي
=ده تليفونا احنا الاتنين
-انا كلامي واضح اللي اتكلمت قالت إن التليفون ليا
=علي فكره ايدي بتوجعني وبعدين ماهي اللي بتتكلم واحده من المقرفي*ن اللي شبهك وانت اصلا مقر*ف مش عارفه ازاي ليك عين تتكلم عادي وتبص في عين الحواليك وخاصة مامتك عشان كبرتك وخلتك زي الشحط وفي الاخر بقيت شخص حي*وان بيجري ورا الخ*م*ور والبنات وبس
يتبع..
(رواية غرور الحب)
https://www.darmsr.com/2022/09/17/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%ba%d8%b1%d9%88%d8%b1-%d8%a7%d9%84%d8%ad%d8%a8-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a/
مدونة دار مصر
رواية غرور الحب كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم جنى هاني - مدونة دار مصر
رواية غرور الحب كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم جنى هاني فصول الرواية رواية غرور الحب الفصل الأول رواية غرور الحب الفصل الثاني رواية غرور الحب الفصل الثالث رواية غرور الحب الفصل الرابع رواية غرور الحب الفصل الخامس رواية غرور الحب الفصل السادس رواية غرور الحب…