دار مصر - روايات
21.9K subscribers
979 photos
47 videos
14 files
85.6K links
القناة الرسمية لمدونة دار مصر للروايات على التليجرام
Download Telegram
جوزك جه يافاطنه
جوزك رجع يابت ف المندره مع ابويا العمده قاعد تحت مع
الرجاله صلاه النبي عليه زي ابطال السيما الا بيطلعو ف
التلفزيون
سعاد. هي مبتردش ليه يابت يأمينه هي القط لطش لسانها ولا ايي هيهيهيهيه
امينه ..ياعيني عليها هتلاقيها
مش مصدقه نفسها دا بيقولو
من يوم ما كتبو كتابو عليها من غصب عنو وهي عندها 15سنه..
وهو سافر بقالو عشر سنين ف بلاد برا بيكمل دراستو
سعاد .. يحول الله يرب يابختك المايل يافاطنهف المندره
سامح ..بابا انا خليتك تعمل الا انت عايز من 10 سنين
وجوزتني واحده طفله وجاهله ومعصتش امرك ولحد دلوقت
مردتش اتجوز بدون علمك بس انا دلوقت واعد شهندا بالجواز
وف حكم المخطوبين وانا كنت مستني الوقت المناسب علشان
افاتحك ف الموضوع انا دلوقت اسست شركتي الخاصه و
العمده..بس بس انت عشان اسست شركتك هتتبري منا ايااك ومش هيبقالنا كلمه عليك
سامح..يابا انا مش قصدي كده
العمده اسمع ياسامح انسي
موضوع الجواز دا نهائي وكفايا الا عملتو ف بنت الناس لحد كدا طفيت شمعتها ف احلي سنين
عمرها وهي متنظره رجعتك ولوقتي كمان جاي وعايز تتجوز عليها انت ايي ياخيي
سامح يابا انا مظلمتهاش انا
قلتلك م البدايه ان انا مش هتجوزي واحده بالطريقه دي ولا هتجوزخ واحده فلاحه واني مش عايزها وانك ممكن
تجوزها لاي حد غيري هي مش مناسبه ليا انا
العمده ..بص ياسامح علشان نخلص م الموضوع دا انت
هتعيش مع فاطنه ف بيت واحد لمده شهرين لو جيت وبعد الشهرين عايز تطلق هطلقك لو
عايز تكمل يبقي خير وبركه لاني مش قادر اتحمل ظلمنا ليها اكتر من كدا
سامح براحه ..وانا موافق يابا
العمده ..ياامينه ياامينه
امينه ..نعم ياعمي قولتي للخدم يجهزو الجناح بتاع سامح بيه
امينه ايوا ياعمي
العمده.. وابعتيلي فاطنه
عايزها
لتدخل المجلس سيده موشحه بالسواد لا يظهر منها شي غير
عيناها الواسعه السوداء
فاطنه.ايوا يابا كنت عايزني
العمده..ايوا يافاطنه سامح
جوزك رجع
فاطنه اهلا وسهلا ياواد عمي نورت بيتك
سامح متاملا اياها اهذه الفتاه ذات ال15عام اهذه الفتاه التي الصغيره ذات الضفائر الطويله أنه يري سيده كبيره عاقله
لقد تغيرت كثيرا طريقه لبسها طريقه كلامها ثباتها ثقتها عدم مبلاتها به
العمده.. يلا ياسامح يابني خد مراتك واطلعوا
يلا يافاطمه جوزك لسه جاي م السفر وعايز يرتاح
ليصعدا سويا ع السلالم كلا منهم يتوجج عقله بالافكار
سامح يغلق الباب.ع فكرا جوازنا دا هيستمر شهرين الشهرين دول متفكريش نفسك فيهم مراتك
انتي هنا خدامتي تعملي الا اقولك عليه بالحرف الواحد تمم
لحد مايعدي الشهر دا وتغوري
من وشيي
فاطنه ببرود..تامرني بحاجه تانيه يا ياسيديي
سامح بغيظ..شيلي السواد الا انتي لافه بيه نفسك دا ولا
خايفاني اخاف من شكلك ولا تطلعي زي أمنا الغوله
فاطنه..بالظبط كدا عن اذنك
سامح حضريلي لقمه اكلها
فاطمه تدخل غرفه النوم لتغيير ملابسها لتجد انهم لم ياتو الا بالملابس الداخليه
فاطنه ف سرها دي عمله تعمليها فيا بردو ياامينه طب انا هعمل
اي دلوقت لتجد قميص يشبه الفستان الطويل بحمالات اكتاف وبه فتحات من الجانبين اهو دا
مستور شويه عن الباقي بس هيقول عليا اي الزفت الا برا داا
اي دا ميقول خليه يشوف بقا
الخلقه الا خايف يتخض منها انا هوريك من هنا ورايح
لترتدي الفستان وتطلق لذلك
الشعر الغجري العنان وتضع روج احمر ناري لتبدو مثل عارضات الازياء بالجسم
الممشوق الطول ولون البشره البيضاء
سامح من خارج الغرفه ..اي هستني حضرتك حياتي كلها
لحد ماتغيري وتحضريلي قلمه اطفحه‍ ليقف الكلام ف حلقه عندما راها
سامح..ءءنتي انتي مين؟!!

يتبع....
https://darmsr.com/2024/12/15/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%b2%d9%88%d8%ac%d8%aa%d9%8a-%d8%a7%d9%84%d9%81%d9%84%d8%a7%d8%ad%d9%87-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84/
كنت داخل شقتى أعطى مجموعه من الطلبه درس لما سمعت صراخ جارى احمد المرتفع جدا، كان يسب ويلعن عندما فتحت باب شقتى، ويدفع زوجته نيره على السلم بعنف وهو يصرخ خائن_ة، عاهر_ة انتى طالق، طالق وبالتلاته
ومضت نيره على السلم دون أن تفتح فمها، وتلقت الضربات والصفعات بصمت، وجارتى نيرة امرأه شابه
هاديه جدا ومؤدبة ونادر ان تخرج من شقتها ولم أرى منها الا كل خير، وكنت بقابلها احيانا على السلم
ارمى السلام فترد التحية بصوت خافت يكاد لا يسمع
وكان الناس قد تجمعو واحضرو تاكسى لنيره أخذها ورحل وسرت همسات ان نيره كانت على علاقه برجل وان زوجها اكتشف خيانتها وطلقها.
اكملت الدرس لطلاباتى وكن اربعه يسكنون نفس العماره
وسهرت حتى وقت متأخر وعندما نمت لم افتح عينى الا وقت العصر.
وكانت الحاره كلها بتتكلم عن إلى حصل لما نزلت اشترى اكل
جارى احمد وجد مقتول داخل شقته
شق سكين صدرة ووصل قلبه، مات بعيون مفتوحه مرعوبه
وكانت المتهمه زوجتة نيره.
طلب كل ساكنى العماره فى القسم وخضعنا لتحقيق رسمى وكنت انا واحد منهم،لأن نيره نفت التهمه عن نفسها
لكن الشهود أكدو رؤيتهم نيره عائده إلى الشقه فى وقت متأخر مساء تلك الليله
ولأنه لم توجد بصمات على السكين فقد كان كل منا مشتبه به
لكن ضابط المباحث سرعان ما اخلى سبيلنا
وانا خارج قابلت نيره كان الحديد فى ايديها وبتبص نظرات تايهه وشارده وتصادف اننا جينا فى وش بعض وهى بتعبرنى همست مقتلتوش يا عونى
وصرخ الحارس امشى يا متهمه ومضيت انا فى طريقى
فأنا لست محامى ولا حتى قريب لها وكنت نسيت الأمر
الجميع كان يعرف ان نيره انتقمت من أحمد ورسخت الفكره فى عقولنا
ومضى أكثر من أسبوع عندما وجدت عسكرى يطرق باب شقتى، ولأننى اعرف حظى التعيس أدركت ان هناك مصيبه
لكن الشرطى طمأننى، قال معاون المباحث عايز يتكلم معاك
ولأننى لا أثق فى الشرطه ابتعت طعام فى طريقى إلى القسم واكلته داخله
لما دخلت مكتب معاون المباحث همس ايه إلى بينك وبين نيره؟
قلت فى سرى اهلا هى وصلت لكده؟
ياباشا مفيش اى علاقه تربطنى بنيرة والله
مج معاون المباحث من سيجارته وهمس مش معقول
قلت ليه ياباشا؟

يتبع....
https://darmsr.com/2024/12/14/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a7%d9%84%d9%88%d8%b4%d9%85-%d8%a7%d9%84%d8%b3%d8%a7%d8%a6%d8%b1-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1/
... صرخ و هو في وسط الاجتماع ...بقولكو ايه انا اللي ليا الكلام وليا الحكم اللي مش عاجبه يتفضل من سكات وهرزع وراه الباب هاه مش ناقص قرف بلاها مناقصه من اساسه .

قام امامه عمه ..هو اتفاق عيال انت مجنون ياض انت .

قام هو ونظر اليه بغل ..طب اركن انت علي جنب ماحدش وجهلك كلام انت ايه اللي جابك هنا اصلا وحاشر نفسك في منقصاتنا ليه بتلف ليه علينا...ونظر لشريكه .،شوف يا مدحت بيه انا ماضي معاك هتجبلي ده هفرج عليك امه لا اله الا الله هاه. تاخده من سكات وتخرج بدل ما امسح بيكو البلاط.. لا هيا عافيه ولا فرض سيطره وقوه .وان كان علي قرشين الجزاء هرميهم ليك عالجزمه .تلف وتدخلهولي هلدعك وانت عارف لدعه رائف الصباغ انا مضيت معاك انت ده ماعرفوش .خده بقه عشان هتقلب مدبحه انا جبت اخري والتفت وخرج هائجا ..

دخل مكتبه ..كان يقف والغضب ينهش قلبه يشعر ان الدنيا تتكالب عليه كان يغلي ويدور ويدور من شده ما يمر به دخلت عليه عمته .. ليستدير غاضبا.. انت هتفضلي ساكته لما اقتله صح ماهو مش هيسكت الا اما يتقتل ..

تنهدت العمه فهيا في مثابه امه فهي من ربته ...قالت عمته... يا رائف يا حبيبي هو محراب شر ماعرفش عايز يكوش علي الدنيا معلش .

صرخ ..معلش ايه وطين ايه هو اخرتها يا يقتلني يا اقتله عشان انا جبت اخري يا عمتي دي مش عيشه .

تنهدت بغلب ...يا حبيبي انت برضه مش قليل ومابتسكتلوش. وانت من دور عياله او اصغر بتبهدل فيه وتذله .

قال مهتاجا ..... ماهو خلاني مصعور زيه ومش طايق روحي قلبني عفريت الناس بتخاف مني. انا بقيت بخون الناس كلها ماعتش بثق في مخلوق يا عمتي. مستني السكينه تتحط في ضهري من اي مخلوق انا حاسس ان الكل بيجنده دا من اخر مره و لما قفشت الخدامه بتنقله كل حاجه كنت هتجنن ..ليلي يا امي معايا من عشر سنين كنت سبعتاشر سنه الاقيها بتنقله وبتتفق معاه ازاي يتخلصو مني ..انا كنت هموتها .

قالت العمه ..والله يابني مالاقيه كلام اقوله .

صرخ ..يبقي توقفيه بدل ماحسره علي نفسه انا بكرهه.

لتتنهد.. طب اهدي طيب هتنجلط يابني.

صرخ.. اعمل ايه تعبان ازرق بيلف عايز ياخد الشركات وقولتله ميت مره مش هسمحله يقرب من شركاتي عنده مجموعته ماله بينا بيحرب ليه يدخل ويدور ويخرب ويخشلنا في مناقصاتنا يخسرنا انا حاسس انه بيتمني موتي يا عمتي عشان يكوش علي كل حاجه.

العمه.. طب اهدي طيب. انت بس تبطل تنطح فيه هو بينقهر لما تهزأه هو برضه عمك يا رائف انت لسه برضه صغير سبعه وعشرين سنه يا قلبي هو كبيرنا برضه .

صرخ.. ماهو مهزأ اعمله ايه مابيعديش يوم الا اما يحرق دمي وانا مابسكتش وانت عارفه .احترمه ازاي وهو مش محترم . انا مش عارف جايب شره ده منين ومش معني اني صغير يركب ويكوش انا في السوق مع ابويا من وانا عيل صغير وبقيت افهم عنه ميت مره ..لا وعايز يجوزني بنته وحادفها عليا لما اتخنقت من عيشتهم السوده.

لتتنهد.. طب وماله.. ما لينا كويسه وبنت عمك مالها حلوه وقمر ماجايز يهدي وينهد لما تتجوزها.

...يا عمتي انا لا عايز اتجوز ولا عايز اتهبب انا مابطيقش السيره دي اصلا وانت عارفه مشكلتي.

.. يا حبيبي مش كل الستات زي امك.. امك اللي كت جاحده وماعندهاش مشاعر لابوك .

صرخ.. وانا ماعندها ليا ..ابنها ماتسال عليه كل همها سفرها ونفسها وجمالها دا فضحاني في كل حته وبتكسف اقول انها امي ايه ده دي عايزه حد يلمها بسفالتها لا وجايه في الاخر عايزه ترجعلي ليه هو انا اعرفها .تقوليلي اتجوز واعيده من اوله واجيب عيل يتقهر ويتعقد اسكتي يا عمتي الله يخليكي.

قالت ..يا حبيبي فيه الكويسه اللي تصون .

صرخ ..مافيش مافيش كلهم جميله الدالي خيانه وغدر وسفاله اسكتي بقه انا والله ساعات بتمني الموت ايه العيله دي هو ذنب اعيش فيه طول عمري .

لتتنهد فهو عاني الكثير وعزلته سبب وجعه فهو لا يقرب أحدا وليس له أحد إلا عمته من الأساس يتكلم معها. فرائف شاب في السابعه والعشرين من عمره يمتلك مجموعه كبيره للاستثمار العقاري .منذ صغره ابيه لا يتركه الا وغرز فيه العمل ليشتد عوده ويكبر ويصبح شخصيه جباره رغم صغر سنه .كان والده متزوج امراه جميله ولكثره سفره اختلفا وتركت لهم البيت ورحلت عنهم وعاشت حياتها بطريقتها ورغم ذلك حاولت كثيرا ان تكلمه وهو يرفض ولا يجعلها حتي تراه واتت له كثيرا دون جدوي .

ليموت الاب ويصبح وحيدا وياتي عمه ويصارع من اجل مجموعه اخيه فهو كان يافعا ولكن رائف وقف له بالمرصاد ليضطر ان يتوحش بزياده ويكيل لعمه الذي تجاوز كل الخطوط الحمراء في فجوره ويفتعل ما لا يتخيله بشر لكي يخرب له كل شيء .

جلس مقهورا ورحلت عمته دخل عليه صديقه... رائف عايزين نسافر اسكندريه نمضي عقود شركه النصر ماشي الخبطة دي تمام هتنقل الشركه في حته تانيه.

رائف.. طيب خلاص بكره رتب ميعاد بس اوعي تقول لحد عشان ماتخربش لاني دا اخري بعدها هنسي هو مين. وهجبله القديم والجديد واحرق قلبه.

تنهد سامر ...ماعرفش اخرتها ايه الهم ده الراجل ده ملبوس عفريت انا ماشفتش شر كده .
قال رائف ..لا هو الشر بعينه منقوع نجاسه انا متاكد انه لو طال يوديني في نصيبه هتحصل .

جلس سامر ..طب ما توايم معاه مش عايزك تتجوز بنته .

صرخ رائف ..انت التاني انتو ايه متاجرين عليا تقهروني ماتبطل يا زفت بلا جواز بلا هم ازرق .

ضحك سامر ..يا واد انت بومه ..مالكش في النسوان انت كويس طيب والا سوسن الا ماشفتك بتبص لحد .

نظر اليه بغضب ..مين انا ابص طب تمام وبعد ما ابص هتخوني مع انهي حلوف ماهم مابيخنوش الا مع الحلاليف والزباله اللي زيهم .

تنهد سامر ..يا رائف يا حبيبي اخرتها هتعمل عيله امال هتعيش بطولك عيال وست وبيت لازم .

قال رائف..اولا انا مش بتاع جواز .ثانيا هجيبها منين مافيش ست محترمه حتي لو فيه يجي حد يلعب في دماغها تخون عادي دا في الدم يابني ماعندهمش امان اسكت بقه ويلا نتهبب نتنيل انا عايش عشان حرقه الدم .

**********
في مكان آخر بعيد... ديمه الفتاه ذو التاسعه عشر .تحولت حياتها جحيم بعد موت ابيها لم يعد لها احد في الدنيا .فهناك زوجه ابيها التي تريها الويل وابنها الذي يتعرض لها دائما كانت فتاه رقيقه وجميله تعيش حياه حالمه طفله جميله لتتوفي الام ويتزوج الاب وياتي باخري تدير حياته ولكنها شخص سيء النفس ما ان مات الرجل حتي تحولت الي شيطان تريها من العذاب الوانا .وديمه تكبر وتكتم في نفسها لتصبح منطويه بلا احد في حياتها واصبحت منكمشه لا تنطق وتتصنم ولا ترد من كثره القسوه التي تعاني منها.
كانت تجلس في حجرتها تقفل عليها بالمفتاح خوفا من ابن زوجه ابيها فهو منذ وفاه ابيها يتعرض لها ويريدها في الحرام تحت علم امه ولكنها لا تبالي بها او بشرفها .

سمعت خبطا.. انت يا زفته قافله ليه افتحي.

لتقوم هيا وتفتح ....فصرخت السيده . قافله علي روحك ليه يا حليتها هاه مش وراكي حاجات.

ديمه... يا مرات ابويا انا جايه من الشغل وتعبانه.

خبطتها زوجه ابيها.. وانا مالي مش بتصرفي علي روحك ياختي انما شغل البيت مين هيعمله. الصبح بتروحي المعهد وبالليل المستشفي هاه مين يعمل شغل البيت.

قالت ديمه بغلب ...والله يا مرات ابويا رجلي ما قادره اقوم انا من الصبح في الشارع بصحي بدري وارجع متاخر ما باكل حتي لقمه في البيت .

صرخت السيده ،،،اه غني غني بقه وما باكلش ومابتهببش كت حوشت عنك ياختي ماقولتلك اتهببي اقعدي من المعهد لزومه ايه وجبتلك شغلانه .

قالت ديمه بوجع ...خدامه يا مرات ابويا عايزاني اشتغل خدامه وانا ابويا كان راجل مالوش اد .

قالت السيده بسخريه ..واهو مات فقران هتخدمي ومرتب عالي ايه هتنهبي بنت بارم ديله .

هزت ديمه راسها بقله حيله فالنقاش عقيم..لتقوم ... حاضر يا مرات ابويا هقوم.
لتتحامل علي نفسها وتقوم فهيا متعبه من كثره العمل فهيا في السنه النهائيه من معهد التمريض وتحاول ان تنجزه وتعمل في احد المستشفيات الكبري تحاول ان تكمل تعليمها من مرتبها وتصرف علي نفسها حتي تاخذ شهادتها رغم اعتراض زوجه ابيها .كانت تعيش معهم العذاب والمرار فالسيده تتحكم في كل شيء وتريها من العذاب الوانا .

لتقوم وتبدأ في تنظيف المطبخ رغم تهالكها .مر الوقت دخل عليها مجدي ابن زوجه ابيها .. الله اخيرا المزه خرجت من المحراب.. اقترب منها ينظر اليها برغبه لتبتعد وتحاول ان تخرج .

شدها.. ايه راحه فين وسيباني يا مزتي. ماتيجي نسهر في قوضتي هضبطك كان يتلمسها بوقاحه.

دفعته بقهر .. ما تبطل بقه انت ايه ده اتلم يا مجدي بدل ماصوت وألم عليك الخلق.

ضحك.. طب صوتي ساعتها هقول بتعرضي نفسك عليا وامي هتشهد يلا صوتي.

لتدمع عينها بقهر اقترب منها يحتضنها وهيا تتملص منه .. تعالي وانا هديكي فلوس واقعدي من الشغل ههننك يا بت بس اديني الجسم النار ده هموت عليه. عايزه كام انا كسيب .

صرخت..ابعد بقه انت ايه مابتزهقش حرام بقه انت عايزني امشي في الحرام .

ضحك ..طب نمشي في الحلال ..ورقتين عرفي من ورا امي من سكات هيا بتنام بدري و اجيلك القوضه واعيش يا بت عايزك انت فورتيكه .

صرخت ..اوعي ايدك والله اموت روحي انتو ايه مابتخافش ربنا خالص .

قال بتحذير ..لا لا انا ليا اخر وصبري بدا يخلص وانت عارفاني واخرتها هاخدك بعرفي من غير هاخدك تفكري تروحي لحد تاني انا الاول يا روح امك .

صرخت ...منك لله منك لله ربنا ينتقم منك بقه .. ودفعته وجريت لحجرتها تقفل عليها لتنهار من البكاء والقهر مما يحدث لها تمنت ان تهرب من ذلك الجحيم ولكن أين تذهب وليس لها أحدا.

وقف هو ينظر في اثرها بخبث ..الصبر يا مجدي الصبر لو ماجتش باللين تيجي بالغصب اخرها قريب تبقي تقدر ساعتها بقه عليا .

*********
كان ذلك الجاحد يقف مع عائلته تكلمت زوجته.. يا شوكت خف شويه وخده باللين ونجوزه لينا انت اخره عمايلك دي ايه بيرمح بعيد وهيطفش من البت.

صرخ شوكت بغل.. انا علي اخر الزمن اتهزأ من عيل بشخه يقولي اعلي ما في خيلك اركبه قدام المهندسين ويضحكو عليا ..ويقولي اتركن بعيد مش ناقص قرف.. انا أتهان قدام الناس عيل زي ده ماسك مجموعه بملايين.
قالت بغلب .... ماهي بتاعته يا شوكت هو حر فيها .

صرخ.. لا مش بتاعته دي بتاعه ابويا وشقاه يجي عيل زي ده يلهفها ليه ياخد احسن الشركات ليه لا دول بتوعي وأخرتها هاخدهم من نن عينه.

.. يا شوكت هتفضلو في نقار انا بحاول اخلي بنتك توقعه عشان يتجوزها وبدادي وبسايس والبت بتحاول بكل الطرق .

صرخ.. توقع ايه توقع حلوف.. دا حلوف مابيحسش ولا بيطيق صنف النسوان ماهو زي أمه زباله هما الاتنين اتحدفو علينا ربنا ياخدهم. بنتك لو قعدت سنين ترسم عليه ما هيتجوزهاش .دا اخره يترزي في حته ماحد يقرب منه من زفاره لسانه وقله ادبه مين بنتك المايصه اللي بتحب علي روحها تتجوز حدايه حنش دا عامل زي التنين المجنح بيبخ نار ..الواد مغلول من النسوان ومدود من جوا تجوزيها مين اعوذ بالله ..ده صنف نمرود عايز الحرق.

الام.. لا ماهي اختك معانا وموافقه عالبت وهتلين دماغه.

شوكت..... اختي.. جتها الهم هيا كمان واحده براويه و جاحده لاخوها ..بدل ماتقف جنبي واقفه جنب البيه منها لله.

قالت زوجته ..يا شوكت مش كده ..سميه قريبه انت بطل نطح فيهم ونقرب ..الواد صغير ونقدر نلفه .

ضحك شوكت ..تلفي مين رائف ..دا يلفك ويعبيكي ويكيسك ويحطك تحت رجليه..هو مش عيل بصحيح بس الدوده في قلبه حنش ،،يلين دا مابيعرفش معني اللين عيل ماترباش ابوه دعكه من صغره لما بقي ابن كلب جزمه جاحد .تلفي مين صلي عالنبي دانا بقيت اخاف منه ربنا ياخده البعيد .
قالت بغلب ...طب واخرتها بقه الله ما تلين انت انت الكبير .

صرخ ..الين انا الين ...هو الكبير بيلين دلوقتي ...لااا دا انا هطلع روح اهله في ايدي عشان بس يحرم يتطاول عليا.. انا شوكت اللي ما حد يقدر عليه يقولي اتركن علي جنب طب يا رائف ان ماكت اجيب رقبتك .
مر الوقت اتصل به المحامي ظل يسمعه في التليفون ليهب.. ايه ايه نهار ابوه طين ..مضي عقد النصر .
رزع التليفون وقف هائجا.. خلاص ابن فضل لهف البتاعه اللي حاطط عيني عليها ملايين ضاعت مني عيل بشخه يكسب ملاين ويخرجني منها .. اعمل ايه يا حرقه قلبي الواد ده انا بكرهه ونفسي اخلص عليه. بيلف زي التعبان وكل خبطه بموته.. ظل يدور .

لتهتف زوجته.. اهدي هتنجلط

صرخ.. اعمل ايه اعمل ايه قلبي محروق هموت واروح اخلص عليه ابن فضل الجاحد. ايه شيطان مابيقعدش كل غرزه والتانيه وشركاته بتعلي وانا قاعد اتحسر علي رأيه اتركن جنب الحيط ..دانا خلاص قولت الصفقه هشيلها وتحلو يقوم ياخدها كده والكل عارف اني هاخدها بيفضحني ابن فضل..كان مهتاجا وظل يرزع في للاثاث ...اه يابن الجزمه نفسي اجيب رقبتك انا انا تغرز الغرزه دي ...اعمل ايه اروح فين اجيب قلبه ازاي . كان يقف مهتاجا .
ظل واقفا لتتوحش عيناه مره واحده.. .. بس لا خلاص عليا صبر لحد كده ليستدير مسرعا ويخرج وهو ينوي شئ في نفسه.

******
أنجز رائف وسامر المناقصة لينتهيا منها بسعاده هتف سامر.. ضربة معلم نفسي اشوف وش امه .

ضحك رائف.. زمانه كبده انهري من القهر اسكت فرحان حاسس ان كل خساره ليه براحه ليا. مايهمنيش المكسب اد ما يهمني قهرته

تنهد سامر...بس اللدعه المره دي في قلبه في الجون زمانه بيجيب جاز .. ماعرفش الراجل ده فيه كمية شر غير عاديه منه لله عارف بحس انه هيجي يوم و يقتلك من قهرته.

ضحك رائف.. مين عمي.. دا بق.. سيبك منه مش قدي انا صحيح صغير بس متمرمط من وانا صغير انا شفت كتير. واقدر اقف له ولعشره من عينته .

تنهد سامر.. يا رائف براحه علي روحك انت ماينفعش تعيش كده لوحدك يابني حاول تعرف ناس تحب تتجوز ماحدش بيعيش جاحد كده انت طيب وحنين بس مابتبينش ده.

رائف.. انت اهبل يا سامر هو ايه اللي طيب وحنين انا مابحبش حد يقول عليا كده الطيبه عبط والحنيه تخلي الناس تركبك انا اللي وصلني مكاني الجحود والقوه عشان مابرحمش حد والغلط عندي بفوره.

سامر.. طب هتكمل جاحد كده انت يا واد مش عايز تتجوز وتمز جتك هم انا قولت انك سوسن.

خبطه رائف.. اتلم يا حيوان مين اللي سوسن.. الفكره اني بكره الستات ماعرفش ليه بشوفهم شياطين لما واحده بتقرب مني بحسها خاينه وزباله انا بشوفهم كده وبقرف منهم عمر ما ست دخلت عيني او قربت مني الا وحسيت بالقرف .الستات تكبش وبس مافيش ست بتشيل ولو شالت بتنتهز الفرصه وتغدر عايز تجيب ليا مثال واحده شالت جوزها تعرفها وما ذلتوش في الاخر .

تنهد سامر ....،يا ابني انت اللي مجتمعك هم الهم عالم صعرانه فيه ناس عايشه ومبسوطه ..يابني فيه ناس محترمه.

.. مش هعارضك بس حتي المحترمه مابشوفهاش محترمه انا نظرتي ما بتتغير وتلاقيني اي واحده تقرب مني بعض فيها.

سامر...يا ابني انت عجيب بعقلك دي .. دانت عامل تجميد اجنه انت عبيط عايز الناس تشك فيك ... يا رائف اي راجل عنده رغبات ماتقولييش انك مش عندك.

تنهد.. لا عندي زي اي راجل بس مالقيتش الست اللي ارغبها تخليني أقرب منها من اساسه. عشان كده عملت تجميد اجنه لو عوزت عيل في يوم اهو تنفع ..انا لو قربت من واحده والله بطني بتقلب.

ضحك سام.. طب لو حصل وطبيت هتعمل ايه.
رفع حاجبيه ..... هعمل ايه يعني.. هديها قرشين ونخلص انت اهبل كل الدنيا بتمشي بالفلوس.

تنهد سامر.. انت عقلك مفوت وانا تعبت معاك بكره تجيلك اللي توقعك علي بوزك.

ضحك رائف.. ساعتها امحيها من علي وش الدنيا. اللي تخلي رائف يركع ويقرب منها.

نظر اليه سامر باستغراب... انت مجنون.. لو قلبك دق لواحده هتبعد عنها.

.... اولا قلبي مش هيدق ودا متأكد منه.. ثانيا لو حصل ودا مستحيل هاخد رغبتي منها واخليها تحت جزمتي ماهتخرج من القصر لو روحها طلعت.

قطب سامر.. يا ساتر ايه الشر ده.. يا ريتك ماتحب انت هتحب والا هتنتقم.

.. لا هحافظ علي اللي عايزها.. مش بعد شويه تسيبني وتروح تتصرمح مع غيري. اللي اعوزها همنع عنها ميه وهو ...ويلا بقه بلا وجع دماغ.
.
تركه سامر ....ماشي يا حبيبي يلا سلام.

ركب رائف عربته واتجه الي القاهره كان سعيدا انه ضربه ضربه قاسمه لعمه واخذ منه مناقصه بملايين ..اتصل بعمه .فتح تليفونه ورد .. حبيبي ازيك وحشتني والله.
ضحك ...مالك محروق كده بالراحه يا عمي مش عمي برضه. اعصابك يجيلك جلطه وتنشل او تموت وندفنك اخاف عليك هبقي واقف في اول صف عزا مقهور .

صرخ عمه ..الاهي ياخدك ربنا يا شيخ ويريحني منك ... بقي بتلف من ورايا وتاخد المناقصة اللي اتفقت عليها.

ضحك رائف.. ماهو انت لفيت وخدت المناقصة اللي فاتت لتكون فاكر اني اهبل وبرياله وهعدي ليك عمايلك واحده بواحد ..هتغرز غرزه هغرز قدامها عشره ... انسي واظن القصه دي بخراب.. لدعتك انا صح يا عمي.

صرخ العم.. بقي كده انت متصل تتشفي فيا يابن فضل عيل بشخه زيك.

ضحك رائف... اهو ابو شخه ده علم علي وشك وخلاه لك شوارع ايه رايك. ابو شخه ده هيفضل مسمار يقهرك في نعشك. ابو شخه ده اكبر منك ومن صنفك ومن كل هيلامانك ..ابو شخه له اسم في السوق اكبر منك ..ايه مابتشبعش نهب كل حاجه خراب عينك علي اللي مش ليك ليه .. سنين من يوم ما ابويا ما مات وانت طايح وفاجر ايه يا اخي دا مش دم دا سم ماشي في الدم ...لتكون فاكر اني مش عارف مين اللي عصي امي زمان علي ابويا عشان طيب . عشان انتم اتنين وسخين اتفقت عالراجل لما حصرتوه وموتوه. هاه. . عملتك دي هفضل اخلص منك فيها ليوم الدين رائف هيفضل ياخد حقه لحد مايوصلك لتربتك يا عمي. ساعتها عهد عليا لاعملك صوان البلد كلها تنحاكي عليه. واه هورث في سيادتك واحتمال برضه اجوز بنتك يبقي كوشت علي كل حاجه يبقي انت الدود كلك وانا بتهني بمالك وحالك. تصدق مستقبل حلو برضه.. الا انت بقي عندك رصيد كام في البنك بطمن بس علي مالي اللي هاخده يا ...يا عمي .

صرخ عمه.. خدك ربنا يا حيوان بتفول عليا مين يا زباله اللي هيدفني.

ضحك رائف.. انا يا عمي ان ابن اخوك الوحيد. اطمن هجبلك كفن من الغالي وهعملك ليله كويسه مش هسترخص مع انك رخيص وتستحق كل رخيص .

صرخ عمه.... بقي كده.. طب يابن فضل الرخيص ده هيعرفك كويس انت ايه وتستحق ده. الرخيص ده هياخد حقه تالت ومتلت وقله ادبك هبلعهالك هوريك.. مش شوكت اللي يتعلم عليه من عيل بشخه زيك. شوكت هو اللي هيعلم عليك وهوريك يابن فضل مين هيطلع علي مين.
قفل الخط وتنهد رائف.. ربنا ياخدك ايه محراب شر شيطان بقرنين أعوذ بالله انا هفضل عايش في العذاب ده لامتي.
كان يسير وقد صعد علي الصحراوي وفتح جهاز الموسيقي وركن براسه للخلف يهدي من نفسه وبدا يقود السياره ..هدا هو وتلاشت الدنيا من حوله يحاول ان يستعيد هدوءه الذي يؤخذ منه عنوه من ذلك الحاقد .وفجأه ..
يا تري إللي جاي إيه وشوكت عمل إيه وهيتقابلو ازاي.... اللي جاااي حوارااااات خمنو بقه ❤️❤️❤️❤️❤️

يتبع....
https://darmsr.com/2024/12/14/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%b4%d8%b8%d8%a7%d9%8a%d8%a7-%d8%a7%d9%84%d8%b9%d8%b4%d9%82-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88/
هاله بكدب وبكاء مزيف: بنتك هر.بت يا اخويا بنتك و.اطت راسنا وحطت اسمك في الا.رض
خالد بغضب: اخر.صي انا بنتي تربيتي وانض.ف من الي خا'لفك
هاله:كدة يا خالد متصد.قنيش وتشك فيا طب اي رايك ان انا مش قعدالك فيها
خالد وهو بيمسكها من شعر'ها: خدي تعالي هنا راحه فين منتيش منقوله من هنا غير اما تنطقي بنتي فييييين انتي عارفه ان روز ١٤ سنه وهيا بتخاف تخرج حتي من البيت انطقي
اسيل اخت سما الصغيرة: لا يا بابا خالد روز مش هر'بت ماما هيا الي باعتها لواحد امبارح وخدت منوة فلوس كتير اوووي
خالد بصدمه ونزل ضر'ب ف هاله: بقااااااا انا يا زبا'له اسيب بنتي واسافر ارجع الاقيكي بياعاها بنتتتتتتي فين
هاله بوجع وعياط: م معرفش كل الي اعرفه انه واحد اسمه نسر سالم
خالد سمع الاسم ساب شعر هاله ورجع لوراة بصدمه: ن نسر منك لله منننننك لله يا هاله وديتي بنتي للمو'ت برجليها والله لو مقليت بنتي لهمو'يتك وخرج
روز فيه حيه لدغتها وفقدات الواعي
الدادة بخوف: زين بيه الحق الست روز سمعتها بتصراخ وبعدها مسمعناش ليها اي صوت
نسر خاف من جواة بس اتكلم ببرود عكس الي جواة: سيباك منها تلاقيها بتدلع عشان حد يخرجها
: لا يا نسر متنساش ان المخزن كله تعبيا'ن وقفا'عي والحاجات دي واخدين عاليك بس ياابني
: حاضر يا دادة هرواح اشوفها
دخل نسر المخزن لاقه روز واقعه ع الارض وسايحه في د'مها
: رووووووووووووووز وجري عليها لاقه وشها ازرق وشفايفها ومفيش نبض شالها بسرعت البرق وراح المستشفي
خالد وصل القصر
الحارس: خالد الميناوي ممنوع تدخل هنا
خالد بغضب: وانته الي هتمنعني اووووووعي من قدامي لازم اشوف بنتتتتتي
: مستحيل تخطي القصر دا طول منا عايش
مجهول: عرفت الي حصل نسر خد بنت خالد اثير عندة بسبب ااي ابوها عماله زمان مع امه
مجهول ٢بخبث: دا كدا هتحلوا اوووي لازم نكبر الخلاف الي بينهم عشان نسر ميعرفش ان احنا الي عملنا كدة في امه
مجهول: وعرفت كمان انه حابسه في اوضه ضالمه وفيها تعابين وفيه حيه لدغتها
: ٢:اييييييه انته بتقوال اييييه

يتبع....
https://darmsr.com/2024/12/14/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%ac%d8%ad%d9%8a%d9%85-%d9%86%d8%b3%d8%b1-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9/
– لبنى .. لبنى أصحى يا حبيبتي .. عريسك برا
= عريس ايه؟ انتي بتهزري ولا بتتكلمي بجد
ببص على ملامح ماما لقيتها جاده جدا! ايه ده يعني هو فجأة جالي عريس
ماما كملت كلامها وقالت:
– الحاج جاسر مدير أخوكي في الشغل برا ومعاه المأذون
= ده ازاي يعني يا ماما، فجأة كده؟ والحاج جاسر ازاي برضه ده أكبر من بابا!
لقيت ماما عينيها بتدمع وقربت مني وحضنتني وقالت:
-والله يا بنتي غصب عننا أنا وأبوكي .. بس هو كريم أخوكي ربنا يسامحه .. وانتي ميرضكيش يتحبس وقلبي يوجعني عليه
بصيتلها بضيقة وصدمه وقولتلها:
– ماما أنا لسه صاحية من النوم ومش فاهمه حاجه
بدأت تمسح دموعها في طرحتها وقالتلي:
– كريم أخوكي استلف فلوس من الحاج جاسر ومعرفش يسددها، وكان ماضي على نفسه وصولات أمانة، وبعدين قفل تليفونه واختفى .. ودلوقتي الحاج جاسر بيساومنا يا نجوزك له يأما يقدم الوصولات للمحكمة وأخوكي يتحبس
بصيت لماما المقهورة ومكنتش عارفه افكر! هتباع لراجل أكبر من بابا عشان أنقذ أخويا؟ بس هحكم على نفسي بالحياة التعيسة دي وأنا لسه 18 سنة!!
فضلت واقفه متسمره مكاني وقُلت لماما وانا بعيط:
طيب ليه؟ هيستفيد ليه لما يتجوزني وأنا أصغر من بناته؟
ماما بصت في الأرض ومعرفتش ترد
خرجت ببطأ للصالة وسامعه صوت الحاج جاسر وهو بيكلم بابا وبيقوله:
بص يا حاج إبراهيم .. أنا دايمًا لما بطلع فلوس باخد مقابلها بضاعة .. فأنا حوار أن فلوسي خرجت ومش راجعه ده مش جاي معايا .. فبنتك بالنسبالي هتبقى بمثابة البضاعة، وانا كده كده كنت محتاج واحده تنضف وتهتم بالبيت
مع كل خطوة بمشيها عينيا كانت بتدمع وبتقهر أكتر
لحد ما قررت أن أنا لو همو*ت مش هوافق على الجوازه دي!
لحد ما لقيت نفسي واقفه قدامهم وبيتقالي:
تعالي أمضي يا عروسة
ووو …
يتع............
https://darmsr.com/2025/04/25/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%ac%d9%88%d8%a7%d8%b2%d8%a9-%d8%a8%d8%b4%d9%8a%d9%83%d8%a7%d8%aa-%d9%85%d9%81%d8%aa%d9%88%d8%ad%d8%a9-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81/
في احد الاحياء الشعبية

الساعة العاشرة مساء ...

ترتدي بنطالها الجينز و بلوزتها الملونة بذات لون شعرها الأحمر و تحمل حقيبتها علي كتفها ثم تغلق بابها و تنزل علي درج المنزل مسرعة لتجد من يقف و يعترض طريقها !!!

فاتن : عايز ايه يا امير ؟
امير : اتأخرتي ليه يا موزة ؟
فاتن : وسع يا امير خليني انزل ، انا متأخرة اوي .
أمير : انا قولتلك عدي عليا قبل ما تروحي الشغل !!
فاتن : معلش يا امير اجيلك بكره بالنهار .
امير : مش هينفع ، امي بتبقي صاحية .
فاتن : وانا دلوقتي متأخرة اوي !! خليها بكره .
امير : مش هتتأخري كتير يا موزة ، ربع ساعة بس وانزلي .
فاتن " بزهق " : اووووف ، حاضر .

ودخلت معه شقته و بعد نصف ساعة ...
تخرج فاتن من شقتة وترتب من ملابسها وشعرها وتنظر في ساعتها وتقول : اشوف فيك يوم يا امير ، انا كده اتأخرت اوي !!
امير : أتأخرتي علي ايه يا موزة ؟ اللي بتعمليه هناك هو هو اللي كنتي بتعمليه هنا ، واكيد هنا اتبسطتي اكتر .
فاتن " تبتسم " : اشمعني ؟؟
امير " يضحك " : علشان هنا بنعمله بالحب يا موزتي .
فاتن : وهناك بالفلوس يا عينيا ، سيبني اروح بقي اشوف اكل عيشي .

تخرج من البيت وتستوقف توكتوك وتركبه حتي موقف السيارات ....
تهم بركوب احدي سيارات الاجرة بالموقف ليمسك بذراعها رجلا ضخم الجث.ة ويمنعها من الركوب !!
فاتن : فيه ايه يا شعبان ؟ سيبني اركب .
شعبان : عايزك يا موزة .
فاتن : حاضر ، بكره هجيلك .
شعبان : لأ دلوقتي .
فاتن : طيب سيب دراعي علشان الناس .
شعبان " بعصبية " : ابو ....م الناس . انتي ناسية انا مين يا بت ولا ايه ؟؟
فاتن : عارفة انك المعلم شعبان سيد الناس و كبير الموقف كله .
شعبان : اومال مالك مش معبراني ليه ؟ بتتقلي عليا ليه يا موزة ؟!!
فاتن : يا حبيبي انا بقولك بكره علشان متأخرة علي الشغل .
شعبان : مفيش منه يا بت ، شايفة الكشك الخشب اللي هناك ده ، اسبقيني علي هناك وانا جاي وراكي .
فاتن : بقولك متأخرة !!!
شعبان : مش هأخرك ، نصاية وتمشي .
فاتن : لأ ، نص ساعة كتير اوي .
شعبان : طيب يلا ، مش هنضيع الوقت في الكلام الفاضي .
تسير بخطوات ثقيلة " بضيق " نحو الكشك .

في احدي العمائر الشاهقة
تخرج فاتن من المصعد ثم تقف امام باب احدي الشقق الفاخرة وتدق جرس الباب ، وتنظر في توتر الي عقارب ساعتها التي تقترب من الثانية عشر عند منتصف الليل .
تفتح أمرأة خمسينية الباب وتوبخها قائلة : ايه اللي اخرك كده يا بت ؟؟
فاتن : معلش ، المواصلات كانت زحمة يا مدام سهير .
مدام سهير : ادخلي ومتتأخريش كده تاني ، منير بيه مستنيكي جوه .
ابتسمت فاتن ودخلت سريعا وفتحت باب احدي الغرف ودخلت ثم اغلقت الباب خلفها .

داخل الغرفة
تجد رجلا اوشك علي الخمسين من عمره ذو شعر ناعم يبدو علي هيئته الثراء يتمدد علي الفراش يدخن سيجارته الملفوفة وبجواره كأسا فارغة .
فاتن " بابتسامة " : مونتي حبيبي ، اتأخرت عليك يا عينيا ؟؟
منير : أوي اوي يا تونه ، اتأخرتي ليه كده ؟
فاتن : وحياتك عندي لو اعرف انك جاي النهاردة لكنت قعدت هنا من البارح مستنياك .
منير : حبيبتي يا تونه ، تعالي وحشتيني اوي .
فاتن " بدلع " : بجد وحشتك ؟؟
منير : اوي اوي .
فاتن : وانت كمان يا روحي .
منير : طيب تعالي بقي ، واقفة بعيد ليه ؟ علفكرة انا دافع لسهير حق الليلة كلها من دلوقتي للصبح ، يعني انتي النهاردة بتاعتي .
فاتن " تبتسم " : اومال انت مستعجل ليه كده ؟ استني شوية عايزة ارقصلك وادلعك الاول .
منير : حبيبتي يا تونه ، مفيش حد بيعدل مزاجي غيرك .

تمر اكثر من عشرون دقيقة من رقصها المثير بملابسها شبه العا.رية حتي تلقي بنفسها بجواره علي الفراش .
يبدأ منير في مداعبتها ولكنه يلاحظ الحزن علي وجهها !!
منير " بدهشة " : مالك يا تونه ؟؟ انتي زعلانة ولا ايه ؟؟
فاتن : شوف يا مونتي انا كنت برقصلك وبضحك معاك ، لكن من جوايا بتقط.ع .
منير : ليه يا تونه ؟ مين مزعلك ؟؟ شاوري بس علي اللي يزعلك وانتي عارفة انا ممكن اعمل ايه .
فاتن : عارفة يا عينيا ، شالله يخليك ليا .
منير : مالك بقي ؟ احكي هو انا غريب ؟!!
فاتن : امي رجعت تعبت تاني و الدكتور قال لازم تتحجز في المستشفي وتعمل عمليه .
منير : تقوم بالسلامة ، اكيد انتي محتاجة فلوس ؟؟
فاتن : هو ده اللي مزعلني .
منير : هاتي البنطلون من جنبك يا تونه .
اعطته بنطاله فاخرج منه مبلغ من المال واعطاها اياه قائلا : ده مبلغ بسيط مشي نفسك بيه دلوقتي وكمان تلات ايام هجيلك واديلك مبلغ تاني غيره .
فاتن : يخليك ليا ، حبيبي اهم حاجة متقولش لمدام سهير ، احسن الست دي مش سالكة ودماغها هتروح وتيجي وممكن تاخدهم مني .
منير : لا يا تونتي مش هقولها ، انسي حزنك وخلينا هنا نفرفش بقي .
ضحكت فاتن : وانا هفرفشك واروق عليك اخر حاجة .
منير : لما نشوف .
فاتن : بس اوعي تكون واخد حاجة زي المرة اللي فاتت كنت همو.ت في ايدك .
منير " يضحك " : و حياتك طبيعي .
تضحك فاتن : مصدقاك ، مصدقاك يا سبعي .
بعد ساعة ونص ...
فاتن : حرام عليك كفاية بقي .
منير : زهقتي مني ولا ايه ؟!!
فاتن : لا يا حبيبي عمري ما ازهق منك ابدا ، بس كفاية انا تعبت بجد .
منير " يضحك " : مبشبعش منك ابدا ، انتي بتاعتي النهاردة .
فاتن : طيب نرتاح شوية ؟

بعد ثلاثة ساعات ...
يرتدي منير ملابسه وينصرف وبعد ان يغلق الباب خارجا تبثق فاتن خلفه !!!
ينفتح الباب و تدخل اليها مدام سهير و تسألها : منير بيه عطاكي كام يا بت ؟؟
فاتن : مش عطاني حاجة ، قالي انه دفعلك الليلة كلها .
فاتن " بعصبية " : بت انتي مش واحدة زيك هتيجي علي اخر الزمن وتشتغلني !! لا يا عين امك اصحي وفوقي وطلعي الفلوس اللي عطاهالك .
فاتن : طيب فتشيني لو عايزة .
سهير : هفتشك يا عين امك بس قبل ما تمشي ، يلا دلوقتي اظبطي مكياجك فيه اتنين هيدخلولك ورا بعض .
فاتن : بلاش انا النهاردة ، دخليهم لأي واحدة غيري .
سهير : لأ ، هما عايزينك انتي بالاسم .
فاتن : انا مفيش فيا نفس ، البر.شام اللي بياخده منير ده بيخليني امو.ت .
سهير : بت انتي بطلي تمثيل ، خلينا نشوف شغلنا .
فاتن : حاضر ، ودول نظامهم ايه ؟؟
سهير : اقلبيهم بسرعة ، انتي وشطارتك مش عايزة الواحد منهم ياخد اكتر من عشر دقايق في ايدك .

في السادسة صباحا ترتدي فاتن ملابسها و تتجهز للانصراف .
تأتي مدام سهير وتعطيها أجرها .
فاتن : لو عايزة تفتشيني يا مدام سهير فتشيني براحتك انا قدامك اهو .
سهير : يا بت يا خايبة ، انا عارفاكي كويس ، لكن انتي عارفة انا شوفت هنا اشكال والوان وياما نسوان ضحكوا عليا .
فاتن : وانا مش زيهم .
سهير : انا عارفة يا فاتن انك بت جدعة ومش زيهم .
فاتن : ماشي يا مدام علشان متأخرش علي امي .
سهير : خدي ال ٢٠٠ جنية دول هاتي حاجة لأمك وانتي مروحة .

تنزل فاتن من احدي سيارات الاجرة وتسير عائدة الي منزلها ، بينما يخرج حمزة " الذي يعيش في المنزل المقابل لها " من منزله ويجدها تسير نحو منزلها .
تتعقبتها نظراته حتي تدخل بيتها ثم يكمل طريقه حتي يلقي صديقه يوسف الذي بمجرد ان يلقاه يبتسم : صباح الخير يا حمزة .
حمزة : صباح الفل يا يوسف .
يوسف : ايه يا صديقي لسه البت دي معلقة معاك ؟؟
حمزة : انا عملت ايه علشان تقول كده ؟
يوسف : ياض ده انت عينك كانت هتطلع عليها وهي ماشية لغاية ما دخلت البيت !!!
حمزة : ببص زي اي حد ما يبص !! يعني انت شوفتني روحت كلمتها ؟؟
يوسف : ابعد عن البت دي و اوعي تعلق قلبك بيها ، البت دي ....
حمزة : متكملش ، انا عارف هتقول ايه ، حرام عليك مادام مشوفتش متتكلمش .
يوسف : دي سيرتها علي كل لسان !!!
حمزة : الناس كده كده بتتكلم ، علي الفاضي والمليان ، يلا بينا هنتأخر علي الكلية يا عم الرغاي .
يوسف : يلا يا صديقي .

في شقة فاتن
تدخل فاتن غرفة والدتها التي تجدها مازالت نائمة .
فاتن : ماما...ماما...اصحي بقي علشان نفطر مع بعض .
الام : صباح الخير يا حبيبتي ، الساعة كام ؟
فاتن : صباح الفل يا ماما ، الساعة سبعة .
الام : حمدلله ع السلامة يا قلب امك .
فاتن : الله يسلمك ، يلا انا جبتلك الفطار افطر معاكي وانام علشان تعبانة اوي .
الام : طيب يا حبيبتي .
اثناء تناول الفطور ...
الام : يا بنتي متشوفيلك شغلانة غير دي ، كل يوم ترجعي الصبح تعبانة ، السهر والتعب ده غلط عليكي .
فاتن : يا ماما مفيش شغل هعرف اجيب منه الفلوس اللي بقبضها في الشغل ده .
الام : مش مهم يا قلبي ، اهم حاجة صحتك .
فاتن : متخافيش عليا يا حبيبتي ، وبعدين ده فندق محترم و كبير اوي يا ماما والمرتب اللي باخده كبير علشان يكفي مصارفنا وعلاجك .
الام : مينفعش تشتغلي بالنهار حتي علشان صحتك ؟؟
فاتن : مينفعش يا ماما علشان اللي بيشتغلوا بالنهار متجوزبن مينفعش يشتغلوا بالليل ، شغل الليل للبنات اللي زيي .
الام : ربنا يقويكي ويوقفلك ولاد الحلال يا بنتي .
تنظر لها فاتن وتبتسم ثم تكمل طعامها .
اليوم التالي
تنزل فاتن مساء فتلقي أم أمير علي درج المنزل .
فاتن : ازيك يا خالتي ، سهرانة يعني النهاردة !! فيه حاجة ؟؟
ام امير : لا يا حبيبتي ، ده انا كنت خارجة اشوف الواد امير فين .
فاتن : يمكن واقف تحت في الشارع .
ام امير : هنزل اشوفه .
فاتن " تضحك " : ما تجوزهولي يا خالتي وانا ألمهولك من الشارع .
ام امير " تضحك " : تتجوزي امير ابني ؟!!! ده صا.يع ولا شغل ولا مشغلة !! ولو جوزتهولك هتصرفي عليه ولا اصرف انا عليكم انتوا الاتنين ؟!!
فاتن : خلاص يا خالتي ، سديتي نفسي ، والنبي يا خالتي ابقي خلي حسك مع امي بالليل وانا في الشغل لو قلقتي ولا صحيتي من النوم علشان تعبانة شوية النهاردة .
ام امير : حاضر يا حبيبتي متخافيش روحي شغلك وانا هطل عليها كمان شوية ، روحي يا فاتن يا حبيبتي ربنا يوقفلك ولاد الحلال .
تضحك فاتن : كلكم بتدعولي الدعوة دي و مش عارفة ليه مش بتستجاب ؟!!!
ام امير : ليه يا بت ؟ في حد بيضايقك ؟
فاتن : ما انتي عارفة الدنيا مليانة .
ام امير : معلش ربنا يرزقك بابن الحلال اللي يستتك ويقعدك في البيت .
تضحك فاتن : ربنا يسمع منك .
ثم تنصرف وتنزل مسرعة الي الشارع .

في شقة مدام سهير
فاتن : النهاردة جاية بدري اهو يا مدام .
سهير : طيب يا ام لسانين ، ادخلي اوضتك وظبطي نفسك .
تدخل فاتن الغرفة ثم تغلقها وتبدل ملابسها وترتدي ملابس نوم مثيرة وتقف امام المرأة تتزين حتي يفتح الباب ويدخل منه شاب ثلاثيني وسيم ذو لحية كثيفة وشارب عريض .
الشاب " طارق " : مساء الخير يا قمر .
فاتن : مساء العسل ، يخربيتك ايه الجمال ده يا واد !!! انت اسمك ايه ؟؟
الشاب " طارق " : اسمي طارق .
فاتن : عاشت الاسامي ، ادخل واقفل الباب .
دخل طارق واغلق الباب وبدأ في خلع ملابسه .
فاتن : لأ، استني انت يا مز انا هقلعك .
ضحك طارق ضحكة عالية .
فاتن : انت ايه اللي جايبك هنا ؟!! ده اللي زيك تلاقيه ماشي مع بنات عدد شعر راسه .
طارق : تغيير ، ويمكن ليا نصيب اشوفك .
فاتن : متشوفش وحش .
طارق : انتي اسمك ايه ؟
فاتن : اسمي فاتن .
طارق : اسمك حلو يا تونه ، ينفع ادلعك ؟؟
فاتن : ده انا اللي هدلع اهلك دلوقتي .

بعد ما يقارب الساعة
يهم طارق بارتداء ملابسه ، فتمسك فاتن بيده وتقول : علي فين ؟ ما تخليك شوية .
طارق : لااا ، انا لازم امشي دلوقتي .
فاتن : يا خسارة .
طارق : هجيلك تاني يا عسل ، خدي الفلوس دي ليكي انتي .
فاتن : كمان !! ربنا يخليك .
يقترب طارق من الباب خارجا وتتبعه فاتن بنظراتها ثم يلتفت اليها ويقول : بقولك ايه .
فاتن : نعم يا مز .
طارق : انا جاتلي فكرة جامدة اوي ، سجلي رقم تليفوني معاكي و كلميني بكره بالنهار .
فاتن : حاضر ، بس قولي فكرة ايه ؟؟
طارق : بكره لما تكلميني هتعرفي .
يتبع...............
https://darmsr.com/2025/04/25/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%b8%d9%84-%d8%a7%d9%85%d8%b1%d8%a3%d8%a9-%d8%b9%d9%86%d9%8a%d8%af%d8%a9-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84/