دار مصر - روايات
21.9K subscribers
979 photos
47 videos
14 files
85.6K links
القناة الرسمية لمدونة دار مصر للروايات على التليجرام
Download Telegram
هو:يعنى اى الكلام دا يا سماح
سماح:والله زى ما سمعت انا حامل
هو:يعنى اى حامل انتى مش شايفة الظروف اللى احنا فيها
سماح بهدوء:,والله كل عيل بيجى برزقه ولو على الظروف فبطل انت بس القهوة اللى بتقعد عليها كل يوم والسجاير واهو نبقي وفرنا شوية من المصاريف يا محمد
محمد بسخرية:والله يعنى انتى شايفة أن القهوة والسجاير هما اللى مصعبين علينا علينا الحياة
سماح :مش القصد بس يعنى اهو على الأقل نكون نوفرنا ال حاجة
محمد بعصبية:بقولك اى يا سماح حلى عن سمايا احما متفقين مفيش حمل ولا خلفة لحد اما ربنا يكرمنا
سماح بدموع :يعنى ايه احنا بقالنا خمس سنين متجوزين وكل مرة نفتح فيها الموضوع دا تقول اما ربنا يكرمنا ياخى دانت بدل الشغلانة بتشتغل اتنين نفسي اعرف الفلوس دى كلها بتروح فين
محمد بتوتر:يع يعنى هتكون بتروح فين ما انتى شايفة الدنيا والغلا اللى احنا فيه واكمل بعصبية:متغيريش الحوار انا قولت مش عايز خلفة دلوقتى يبقي خلاص
سماح بجمود:يعنى افهم اى من كلامك دا
محمد ببرود:يعنى اللى فى بطنك دا ينزل
سماح بصدمة:نعم وبتسكت شوية وبعد كدا بتكمل بصراخ:انت مجنون عايز تقتل ابنك انت
بتسكت فجأة لما بتتلقى صفعة قوية على وشها
محمد:اياكى صوتك يعلى او تقلى ادبك مرة تانية وغورى من وشي بقي وبيسيب البيت ويمشى
وبتدخل سماح الأوضة تلم هدومها وتمشي بقلم نورهان اشرف
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند محمد بيروح يقعد على القهوة مع صحابة
واحد من صحابة: ايه يا عم كان فى صوت عالى طالع من شقتك انت كنت بتتخانق انت والمدام ولا أى
محمد بضيق:متفكرنيش يعم أدم انا نازل عشان اروق بعد الغم اللى الواحد شافة فوق
أدم:لا بجد كنتوا بتتخانقوا ليه
محمد :الهانم حامل
أدم بفرحة:بجد مبروك يا صاحبي وأخيرا هبقي عمو اسمع منى الواد دا لازم يتسمى على اسمى
محمد بمقاطعة: انا عايزها تنزله
أدم بصدمة: أى انت عبيط حد ربنا يرزقه بنعمة زى دى ويرفضها
محمد بدموع:حاشا لله الموضوع انى خايف عليه
أدم بإستغراب:من ايه
محمد:.......
أدم بصدمة:اى
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند سماح بتروح بيت أمها (سماح والدها متوفى وأمها متجوزة)
بتخبط على الباب وبيفتحلها جوز أمها
عزيز:يا أهلا بالسنيورة خير
سماح:هو أنت فى وشك خير وزقته عدينى كدا ودخلت لأمها
عزيز:الله طب ليه كدا
أم سماح:ازيك يا سماح يا حبيبتي
سماح اول ما بتشوف امها بتجرى عليها وتحضنها وتبكى
أمها بخضه:بسم الله الرحمن الرحيم مالك يا بنتى فيه أى بس
سماح: أنا حامل ومحمد عايزنى انزل اللى فبطنى
ام سماح:لا حول ولا قوة الا بالله ليه كدا بس
سماح بإنهيار:بيقولى عشان الظروف
أم سماح بإستغراب:الظروف بس محمد.....
سماح بصدمة :اى

يتبع....
https://darmsr.com/2024/12/20/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a7%d9%84%d8%b8%d8%b1%d9%88%d9%81-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a8/
كانت واقفه في المطبخ بتقلب الاكل وفي ايديها كتاب بتذاكر فيه ومش واخده بالها من الشخص اللي واقف علي باب المطبخ وبيبصلها من فوق لتحت بنظرات قذ*ره
لحد ما حست بيه و بصت عليه قفلت الكتاب وقالت: ياسين.. اقصد ياسين بيه محتاج حاجه
ياسين: اعمليلي قهوه وهاتيهالي علي اوضتي
هزت راسها بابتسامة بريئه... بصلها ومشي طلع اوضته... شويه وخبط الباب سمح لها ياسين بالدخول
دخلت وحطت القهوه علي الترابيزه وبصتله وقالت ببرائه وخجل: محتاج حاجه تانيه
استغربت لما ياسين قفل باب الاوضه اتوترت وقالت: انت قفلت الباب ليه
ياسين! اي خايفه مني
جوري بتوتر وبعض الخوف: لا بس ممكن تفتح الباب عشان امشي الاكل علي النار وماما مش هنا
قرب منها بخطوات بطيئه رجعت جوري لورا بخوف... مسك ايديها فحس برعشتها و خوفها منه
ابتسم ابتسامه مجهوله وقال: متخافيش مش هعملك حاجه
خدها قعدها جنبه علي الكنبه... اتوترت جوري من قربه الشديد منها... بعدت عنه وخلت في مسافه بينهم وقالت بخجل: مينفعش اقعد هنا لازم امشي
كانت لسه هتقوم بس سحبها من ايدها قعدها تاني وقال: مينفعش ليه مش صحاب ولا ايه
بصتله بشده وقالت: انا وانت صحاب
ياسين: ومنكنش صحاب ليه
جوري بتوتر: يعني واحد زيك هيصاحب خدامه زيي ليه
ياسين: انتي مش خدامه انتي هنا بتساعدي والدتك مش اكتر وبعدين احنا نعرف بعض من زمان اوي ومن واحنا صغيرين صح
جوري بتوتر وخجل: صح
قرب منها اكتر وحط ايده علي كتفها وقال وهوا بيبصلها برغـ به: يبقي مفيش داعي انك تخافي مني
بحلقت عينيها بصدمه لما حست بايده بتنزل علي ضهرها وهوا بيلمسها بقذ*اره
كانت هتقوم بس مسكها من وسطها جامد دفن وشه في عنقها وهمس في ودنها بنبره مثيره ليضعفها: قولتلك متخافيش
اتجمعت الدموع في عنيها بصدمه ذادت صدمتها فيه لما لقيته حد ايده التانيه علي ركبتها و بيلمسها بجرئه و وقاحه قامت بسرعه فتحت الباب وخرجت ودموعها بتنزل علي خدها بغزاره هوا ازاي فكر فيها بالطريقة دي
بص لطيفها وهوا بيبتسم بمكر و رغبـ ته فيها ذادت
**********
نزلت جوري المطبخ وهيا بتنهد جامد وبتاخد نفسها بصعوبه و دموعها علي خدها
جوري بدموع وكسره: ليه يا ياسين ليه تفكر فيا كده
دخلت والدتها كريمه وانصدمت لما شافت بنتها بتبكي حطت الطلبات علي رخامة المطبخ وجريت عليها وقالت بلهفه وخوف: مالك يا جوري حصلك حاجه بتعيطي ليه
مسحت جوري دموعها وقالت بابتسامة تخفي حزنها وقالت: مفيش حاجه متقلقيش
كريمه بقلق: اومال بتعيطي ليه
جوري: اتلسعت من الحله كانت سخنه شويه
اتنهد كريمه وقالت: طيب مش تاخدي بالك..انتي كويسه طيب
جوري وهيا بطمنها: انا كويسه اطمني
********
بعد ايام وكانت جوري بتحاول تجاهل ياسين ومش بتطلع من الاوضه اللي بتنام فيها هيا ومامتها غير وقت الضروره ولما بتروح الجامعه
كانت قاعده في الاوضه وبتذاكر وهيا مندمجه جدا.... انفزعت لما حست بايد بتلف حول خصرها وقفت بسرعه بصت وانصدمت لما لقيت ياسين اللي كان واقف و بيبصلها بشهـ وه
جوري بغضب ودموع: انت بتعمل ايه هنا امشي اطلع بره
ياسين برغـ به فيها: مش هطلع غير لما اخد اللي انا عايزه
جوري بخوف ودموع: انت عايز مني اي
ياسين: انتي عارفه كويس انا عايز ايه
جوري بغضب ودموع: انت ازاي تفكر فيا بالطريقه دي
ياسين وهوا بيقرب منها: مش انتي بتحبيني
بصتله جوري بشده هوا عرف ازاي انها بتحبه قرب اكتر منها وهوا بيقول: انا عارف من بدري اوي انك بتحبيني دا واضح عليكي.... يبقي بلاش عند و اعملي اللي انا عايزه
رجعت لورا وهوا بتبصله بخوف و رعب و دموع.... اتلوت رجلها فوقعت علي الارض رجعت زحف لورا وهوا بيقرب منها اكتر
جوري بدموع وحزن: ارجوك يا ياسين امشي بلاش اللي انت بتفكر فيه
مسكها من رجلها ليمنعها من انها ترجع اكتر
كانت مصدومة وخايفة وترتعش والدموع في عينيها
جوري بدموع: ياسين ابعد ارجوك
قرب منها أكتر وهى متضايقة ومرعوبة همس فى أذنها
:ششش
بدأ الوضع يزداد جرائة وهوا بيطلع بايده إلى فخذيها انتفضت من مكانها و ضربته على وشه جامد.....قامت بسرعه وهيا بتبصله بخوف ودموع
جوري :ا.. انت ش... شخص قذر... لو فكرت في أنك تلمسني صدقني مش هسامحك ابدا
دمعت عينيها وقالت بحزن: مكنتش اتوقع انك تبقي بالسفاله و الوقاحه دي
مهتمش ياسين باللي هيا قالته وعينيه احمرت من فرط غضبه و الضربه اللي خدها منها.... كانت هتمشي لكن مسكها بسرعه وسحبها ليه وثبتها علي الحيطه بقوة وهوا يلتهم شفايفها بعنف......
انصدمت جوري وحاولت تبعده عنها بكل قوتها لكنه كان اقوى منها وهوا بيبو*سها بقوة
كانت بتحاول تصرخ بس معرفتش وكانت دموعها بتنزل بحرقه وهيا علي وشك انت تفقد وعيها لانه مش عاطيها مجال انها تتنفس....

يتبع....
https://darmsr.com/2024/12/20/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%ac%d9%86%d9%88%d9%86-%d8%a7%d9%84%d8%b9%d8%b4%d9%82-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88%d8%a7/
بيرن المنبه
نور : اي دا هو انا لحقت انام ساعتين يارب بقا امته اخلص من الثانويه العامه دي بقا وأنام براحتي
تقوم نور وتؤدي فرضها وترتدي الملابس للذهاب الي الدرس فهي في الصف الثالث الثانوي ولا يوجد مدارس
واتصلت علي تبارك صديقتها
تبارك : ايوه يانور انا لبست ونازله اهو هنتقابل في نفس المكان
نور : اوك بسرعه علشان منتاخرش
وذهب الاثنين الي الدراسة
🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋
في مكان آخر في نيويورك بلد الحريه يوجد شاب ينام بعمق ويحلم بفتاه لا يعلم من هي : ادم انا بحبك قوي انت مش هترجع بقا وحشتني
ادم: انتي مين انا اعرفك عاوزه مني ايه
الفتاه: ارجع علشاني سلام
ادم : اوف بقا وبعدين بقا مين الي كل شويه تجيلي في الحلم دي استغفر الله العظيم
قام واتوضي وصلي وارتدي ملابسه التي هي عباره عن بدله سوداء وقميص أبيض وجزمه سوداء ووضع العطر المفضل لديه سوفاج وركب سيارته وانطلق الي عمله
💕💕💕💕💕💕💕💕
عند نور
نور بتعب : الحمدلله خلصنا الدروس اخيرا الواحد زهق امته بقا نخلص من الثانويه دي وندخل جامعه بقا ومرتاح
تبارك : هانت خلاص يانور باقي شهر ونمتحن نشد حيلنا بقا الشهر دا اي اخبار الاحلام بتاعتك
نور: تصدقي انهارده محلمتش بيه
تبارك : انتي لسه مش عارفه مين دا الي انتي بتحلمي بيه كل شويه
نور: لا والله يا تبارك هعرف منين ولا عمري شوفته قبل كدا بس ساعات بحس اني عارفاه قوي المهم سيبك مني انتي عامله ايه كنتي زعلانه امبارح وانا مش رضيت اضغط عليكي لحد متهدي في ايه بقى
تبارك : اخويا وحشني قوي يانور نفسي يرجع ونقعد زي زمان انا بقالي ١٣ سنه مشوفتوش وكل ما أكلمه يقولي قريب ومش بينزل
نور بقلب يدق: معلش يا تبارك انتي عارفه أنه مشغول وانتي بس شدي حيلك وجيبي مجموع حلو وهو هينزل علشان يباركلك متخافيش إن شاء الله هيرجع بالسلامه
ت
تبارك باشتياق : إن شاء الله يلا بقا سلام علشان نروح نذاكر ومنضيعش وقت
نور : ماشي يلا سلام اشوفك بكره إن شاء الله
🦋🦋🦋🦋🦋🦋
بعد مرور شهر لم يحدث الكثير فيه سوي ان نور وتبارك يذاكرون ويجتهدون لكي يحصلوا علي الدرجات العليا ويدخلوا الكليه التي يريدونها ونور لم يخلوا منامها من الحلم وادم أيضا واليوم هو اليوم الذي قبل الأخير في الامتحانات
🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋

يتبع....
https://darmsr.com/2024/12/18/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a8%d9%8a%d9%86-%d8%a7%d9%84%d8%ad%d9%84%d9%85-%d9%88%d8%a7%d9%84%d9%82%d8%af%d8%b1-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84/
كسر فنجان القهوه فالارض
هي دى يماما اللي بتقولي عليها حلوة
اي الحلو فيها
صباح: بإحراج اي يـ مراد يبني أنت بتقول أي بس
مراد: أنا جاي علي أساس وحده بيضه ودكتورة اد الدنيا فين دا كله
صباح: يبني استهدي بالله عيب ميصحش انت فاهم غلط
لتدخل ريناد الغرفه الخاصه بها وتستمر بالبكاء فكلمات مراد أثلجت صدرها
اللهم لا أعتراض يارب
محمود: أنت شخص مش محترم اتفضل برا بيتي وانت يا استاذة صباح ابقي ربي ابنك كويس قبل متيجو لبنات الناس
صباح: استاذ محمود في سوء تفاهم صدقني اديني فرصه
مراد: أنتِ لسه هتتناقشي يالا بينا دول ناس غشاشين
وشد امه بعنف خارج المنزل
صباح: ياخسارة تربيتي فيك يمراد
دى طريقه تشد امك بيها
لي يبني حرام عليك تكسر قلبها
مراد: انا كلامي معاكي بعدين
روز: اخرج يمامي شكلي حلو
الام: زى القمر عريسك منتظرك برا ومتحمس اوى لشوفتك مس صباح ماكدلي بكده
لتخرج السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
لينظر الاب: وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
روز: الله أمال فين العريس ومامته
محمود: الموضوع انتهي خلاص ولد مش محترم
روز: بدموع انت قولتله اي بس
دا حته لسه مشفنيش
محمود: كويس ان ربنا ظهره علي حقيقته
إيناس: من فضلك ممكن نفهم في اي
محمود: البيه شاف ريناد فكرها روز
فضل يشتم ويعلي فصوته احنا متفقين علي وحده بيضه وكلام فارغ
ريناد: بغضب وصوت عالي طيب اي اللي زعل فكده
ما دى الحقيقه
كل اللي بيشوفنا بيقول كده
فرق السماء والارض بينا عادى اي الجديد
محمود: هتفضلي متكبرة طول عمرك خفي نرجسه
شويه طول م انتي بتتعالي علي الناس ربنا مش هيكرمك
روز: هي فين الاستاذ دخلت الاوضه لقيتها منهارة من الموقف ده
روز: اي يبت شغل الكيد ده
ازى تطلعي بدالي وانتِ عارفه انه جاي ليا
بسببك الموضوع متمش
ريناد: والله كنت طالعه للكورس
لقيت طنط بتقولي اقعدى
قعدت وكنت هقوم بس
روز: انتي مش بتعملي حاجه غير أنك بتخربي اي موضوع انتي شخصيه مؤذيه
ريناد: والله ابدا انا بحبك بس انتِ لأ
والله ماكان قصدي
روز: يماما خليها تمشي من قدامي بدل م اوريها دلوقتي انتِ لسه وقفه أنتِ أي
محمود: اي الصوت العالي ده اتلمي يروز مقدر ومكتوب تشوفي واحد علي حقيقته من قبل حته م يكون في حاجه بينكم دى إشارة من ربنا
خرجت ريناد بحزن والدموع تنهمر من عيناها
لكن خبطت فراجل بدون قصد
فضلت تمشي وهي مش عارفه هي رايحه فين
لكن كانت حاسه ان في حد بيتبعها لكن مركزتش من صعوبة الموقف
صباح يبني هدى السرعه مينفعش كده
هتموتنا استهدى بالله مش كده
مراد: مسك القميص مزقه بقوة
اخذ نفس عميق
وبعدين وقف العربيه مرة واحده
صباح: حرام عليك قلبي وقف ليه كده
مراد: انتي وحده قيالالي عروسه موصفاتها كذا وكذا
اي دى اللي انا شوفتها دى
مش قادر استوعب دى اي كسرتي كل توقعاتي
صباح: أنت بس لو كنت صبرت
مراد: علي ايه اصبر
صباح: بعصبيه اي رأيك أن دى اخت العروسه العروسه مكنتش دخلت
البنت بتدرس فحقوق وكانت طالعه لكورس وانا كنت عايزة اعرفها عليك خطيب اختها المستقبلي لكن نقول اي
مالك سكت لي يابشمهندس
علشان مش لاقي حاجة تقولها علي العموم انا هنزل وهاخد تاكس للبيت
اوري وشي ازى بكرة لايناس فالشغل
نزلت من العربيه وفجأة

يتبع....
https://darmsr.com/2024/12/18/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%b1%d8%ba%d9%85-%d8%a7%d9%84%d8%b9%d9%86%d8%a7%d8%a1-%d9%84%d9%85-%d8%a3%d9%81%d9%82%d8%af-%d8%a7%d9%84%d8%a3%d9%85%d9%84-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85/
انا خطيبة اخوك ازاي قدرت تعمل كده وتجبرني على الجواز منك وتجبني كده قدام عيونه عاجبك الللي حصلو بعد ما عرف انت ازاي قاسي كده

صفر ببرود وهو بيطلع البدله بتاعته وقال..على فكره من اول ما دخلنا الوضه وانتي بتتكلمي في نفس الموضوع وبتعدي وتزيدي فيه الظاهر انك ناسيه ان الليله دخلتك يلا يا شاطره ادخلي غيري ولبسي حاجه قالعه كده خلينا نعمل فيها عرسان وامرنا لله

بصتلو بغضب اكبر وقالت....بقولك ايه بطل سخافه ورد على اسألتي زي الخلق ... اتجوزتني ليه ...وازاي هان عليك اخوك تعمل فيه كده...عاجبك لما اغمى عليه ومش عارفين حالتو عامله ايه دلوقتي

قال بمنتهى البرود ...عادي زمانو قاعد في حضن امو ...وبتغنيلو الدنيا دارت والعروسه طارت

بصتلو بزهول من بروده وقالت ....انا مش فاهمه ..انت جايب البرود ده منين

قال بسرعه وضيق..من على اول الشارع ...هبقى اجبلك معايا المره الجايه

غمضت عيونها بغضب رهيب وقالت.. هنفضل كده لامتى يعني ومش راضي ترد على اي سؤال وعمال تستظرف وتستخف دمك اللي يجلط ده.. ومسكت طفايه قزاز كانت على الطاوله وحذفتها عليه بغضب وهيه بتقول...انا بكلمك رد عليا متجننيييش

نزل راسو بسرعه في اخر لحظه والطفايه خبطت في اقزاز الشباك كسرته

بصلها بزهول وقال...انتي هبله يا بت..افرض كانت جات فيا كنتي هتسلفيني دماغك
بقلم زهرة الربيع
قالت بغضب رهيب...ياريتها كانت جات في نص دماغك وجابت اجلك...رد عليا..اتجوزتني ليه..انا خطيبه اخوك ازاي تعمل كده

قرب منها وشدها عليه بغضب شديد وقال بطريقه ترعب..اول حاجه صوتك ميعلاش تاني ...ثاني حاجه يا حلوه لو قولتي خطيبة اخوك دي تاني هقطع لسانك انتي خلاص يا اميره هانم بقيتي على زمة مراد الجابري يعني حتى النفس بقالو حساب سمعتي

اميره كانت بتتألم من مسكتو و بصتلو بغضب ودموع وقالت....انا للاسف على زمة أحقر راجل على الارض ده لو كنت راجل اصلا

مراد غمض عنيه بغضب مكبوت بس سابها بهدوء وقال ببرود يحسد عليه ..كان بودي اتعصب واقولك اني ارجل من اللي خلفك ...بس انهارده دخلتنا وكلها ثواني وتعرفي لوحدك الكلام ملوش لزوم
...وصفر ببرود وراح على الحمام

اميره قعدت على السرير بزهول وهيه مش مصدقه اللي عملو وقلب حياتها في لمح البصر

بعد شويه خرج من الحمام
لقاها قاعده على السرير بضيق بصلها وقال باستغراب... ايه ده انتي لسه مقلعتيش الفستان...يا بنتي ده صلاحيته انتهت من ساعه

اميره بصتلو بضيق شديد وهو قرب منها وقال..انتي مش مصدقاني ولا ايه..طب اسألي اي حد هيقولك ان فساتين الفرح لها صلاحيه..يعني فيه اللي بتنتهى من على السلم...وفيه اللي بتنتهي جوه الوضه وفيه اللي بتنتهي على السرير ...وقرب منها جامد وقال بطريقه تخوف...وفستانك ده انتهت صلاحيته معايا دلوقتي فاقلعيه لو حابه تحتفظي بيه سليم...وزعق وقال اخلصيييي

اميره انتفضت بخوف من صوته ولسه هترد بس اتصدمت لما اتكسر الباب ودخل شاب في العشرينات بغضب شديد وقال....بس هيه للاسف هتفضل بيه....لانها هتترمل حالا...وميبقاش عندها وقت تقلعه ووووو

يتبع....
https://darmsr.com/2024/12/17/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%ad%d8%a8%d9%8a%d8%a8%d9%8a-%d8%a7%d9%84%d9%85%d8%ac%d9%87%d9%88%d9%84-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84-2/
اسيل: حرام عليك ازاي عروسه تطلاق يوم فرحها.
عمر: كلامي واضح يااسيل انتي طالق طالق طالق.
اسيل بعيط: منك لله والله انت ظلمتني.
عمر: انا اللي غبي ياحب انا اللي انخدعت ف جمالك و حلاوتك ونسيت اخلاقك.
ام عمر: ياحبيبي قولت ليك بدل المره الف مره.
اسيل بقهر: والله ياعمر هتندم انا ماشيه.
ومشيت من بيت ده وانا مش عارفه اروح فين انا ماما وبابا ما....*تو ف حدثه ده ابن عمي ومرات عمي وهمه معملتهم زبا... له معايا.
اسيل …بنت جميله جدا جدا جدا فوق الوصف عندها 18 سنه كنت عايشه ف عيله هاديه لكن القدر له راي تاني.
... نكمل.....
كنت ماشيه وتايها مش عارفه اروح فين وانا بعمل ايه ف صعيد وانا معرفش عنها حاجه.
كان ف عربيه سوده ماشيه وباين انها نوعها غالي.
صقر: الو يابوي في ايه عاد.
محمود: يابني تعاله ونتفاهم.
صقر: انا قولت ليك مش هتجوز بنت عمي انا وهي اخوات.
محمود: وه يابني انت صقر محمود هي سمر طه.
صقر: يوه يابوي انا كلامي واضح ومفهوم.
محمود: يابني انت عندك26سنه ولسه مش عندك حتت عيل يشيل اسمك.
صقر: بقولك ايه يابوي انا قولت اللي عندي سلام.
استوبببب
صقر…الشرقاوي مين ميعرفش صقر المعمار و عمده في صعيد وكبير عائله الشرقاوي عنده 26سنه مز اوي بجد 😂
اسيل كنت ماشيه وبتعيط بنهيار.
: علي فين ياحلوه ده انتي حلوه جوي جوي كان.
اسيل بخوف: بقولك ايه ابعد عني كده خليني امشي.
: تؤ ياحلوه انتي هو دخلو الحمام زي خرجو.
اسيل بخوف: انتو م عندكم اخوات بنات ولا ايه.
: للاسف مقط...وعين من شجره.
وبقو يقربو اكتر اسيل قعدت تصوت.
صقر: ايه صوت ده.
صقر نزل من عربيه وشافهم وهمه بحاولو مع اسيل.
صقر بصوت جحيمي: بتعملو ايه ف ارض الشرقاوي لا وكمان فعل زي ده وفي ارضييي .
الرجاله بخوف: والله ياصقر بيه م هنعملو كدا تاني صدقني.
وجريو من خوف.
اسيل: كنت رايحه تكلم اغم عليها.

يتبع....
https://darmsr.com/2024/12/17/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%b2%d9%88%d8%a7%d8%ac-%d9%85%d9%86-%d9%86%d9%88%d8%b9-%d8%a7%d8%ae%d8%b1-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7/
كانت كلما سمعت صوت الزغاريد تسرع وتطل من نافذة غرفتها والحسرة والألم يعتصران قلبها فقد كان والدها يرفض تزويجها واخواتها لغيرته الشديدة عليهن كبرت فاطمة في بيت ابيها في حي قديم شعبي في إحدى المدن العربية وكانت تنتظر الساعة التي تسمع فيها نبأ وفاته
بلغت السابعة والعشرين من عمرها وهي تصرخ بصمت في وجه هذا الأب الظالم لكن صراخها لم يدم طويلا
صرخت السيدة صفية صرخة كبيرة ونادت على فاطمة ابنتها الكبرى:بسرعة يا فاطمة والدك توفي
وسط الدهشة رسمت على وجه فاطمة كتمت ضحكة كادت ان تتفجر من بين شفتيها وسرعان ما تساقطت دموعها
منهمرة على وفاة والدها لم تكن سوى دموع الفرح ..
إجتمعت نساء القرية يبكين ويلطمن الخدود حزنا على وفاة والد فاطمة بعد انتهاء العزاء ساد صمت رهيب.تفرق الجميع وخرج كل منهم لممارسة حياته العادية .
خرج عبد الرحمن اخو فاطمة لمتابعة سهراته مع اصحابه لينسى فجيعته في وفاة والده
واجتمعت الجارات عن والدته يتحدثن عن اخلاق زوجها وصفاته الحسنة و فاطمة واخواتها الاربع يستمعن
للحديث الذي يدور في الحجرة
عرضت إحدى الجارات على ام فاطمة ان تزوجه إحدى بنات القرية ليستقر ويتحمل مسئولية الأسرة ولم تتردد والدته في الامر فخطبت فورا ابنة هذه المرأة لولدها الذي لا يعلم شيئا عن هذا الامر وبعد عودته من سهرته اخبرته والدته بالخبر
خطبت لك فتاة مثل القمر ساعدني لكي ننهي الموضوع
عبدالرحمن:حسنا يا أمي لو كنت سعيدة أنا أقبل ولا
تم الزواج في حفل ضيق جدا لم يحضره سوى اهل الفتاة ووالدة عبدالرحمن واخواته.
تسير فاطمة بخطى متثاقلة لتبارك لأخيها وعروسه والألم يعتصر قلبها وهي تتأمل العروس في ثوبها الابيض
ومكياجها الصاروخ الحزن كان واضحا جليا على ملامح فاطمة عكس اخواتها فقد كن فرحات جدا بهذا الزواج.
بعد شهرين وفي غرفة الجلوس كانت فاطمةجالسه منهمكة بتطريز ثوب صغير للطفل الذي تحملة زوجة اخيها
وهي منهمكة وتفكر في حلمها بان تصبح زوجة وأم وتخيط الثياب لأطفالها قطع حبل افكارها صوت والدتها: إبنتي حرام عليك ارحمي عيونك ونفسك وإنهض إلى النوم ترتاحي وفي الصباح كمل التطريز
فاطمة: لا أشعر بالنوم وأريد أن أكمل الثوب وبعد ذالك أنام
تركتها والدتها وتوجهت لحجرة نومها لتنام وهي قلقة على حال فاطمة
توجه عبد الرحمن لوالدته في حجرتهاوقال : عندي خبر رائع لن تصدقي
قالت:خيرا ان شاء الله تفرحنا الله يسعد قلبك مر وقت طويل ولم نسمع خبر مفرح ما سمعنا خبر جميل
عبدالرحمن:أحد اصدقائي يريد أن يخطب فاطمة
السيدة صفية:حقا من هو وماذا يعمل ومن أين؟
قال:هو صديقي يعمل بالنجارة و ولد الناس ومحترم
قالت : على بركة الله نحن لا ننتظرر حتى يأتي دكتور أو مهندس اصلا اختك كبرت ولا أحد تقدم لخطبتها إلا هذا الشاب على قدر حاله
قال عبدالرحمن :هل اخبره بالموافقة؟
قالت:توكل على الله
عبدالرحمن:حسنا اليوم ساخبره كي يحضر هو وأهله لنتمم كل شيء ؟
تهرع السيدة صفية وتنادي ابنتها بصوت مرتفع:فاطمة يا إستيقضي عندي لك خبر رائع وومفرح
تستيقظ فاطمة على صوت والدتها السيدة صفية وهي مابين مصدقة ومكذبة فقالت :لم اسمعك جيدا ماذا قلتي؟
أجابته أمها تقدم لك عريس صديق أخاكي وهو أعطاهم الموافقة
دون ان تسأل عمن هو العريس ما شكله كم عمره انفرجت اساريرها ضاحكة وتهلل وجهها فرحا وذهبت مسرعة من
امام والدتها وهي خجلة
حضر اهل هذا الشاب وتم الاتفاق وعقد الزواج في نفس الليلة على ان يكون الزواج بعد شهرين
كثرت زيارت خطيب فاطمة وكانت سعيدة جدا به ولكن سعادتها لم تدم طويلا ففي احدى الليالي وكان الجميع
مدعوون لحضور حفلة زفاف احد الاقارب اعتذرت فاطمة عن الذهاب بحجة انها متعبة واتصلت بخطيبها ليحضر وتسهر معها كالعادة يتسامران ويتجاذبان اطراف الحديث..
حضر خطيبهاوقال لها :هل يوجد احد بالمنزل؟
فاطمة:لا كلهم ذهبو لحفل الزفاف.
جيد لأني أريد أن أخذ راحتي معك
إبتسمت فاطمة خجلة وحاول خطيبها التقرب إليها فرفضت إلا أنه إنقلب إلى وحش كاسر ولم تستطع مقاومته وحصلت
الكارثة
انهارت فاطمة باكية وتوسلت اليه ان يعجل الزواج الا انه رفض وقال لن اتزوج فتاة سهلة تسلم نفسها لاي انسان حتى لو كان خطيبها نظر إليها نظرة سخرية وإحتقار وقال لها انتي طالق تركها وغادر المنزل

يتبع....
https://darmsr.com/2024/12/16/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d9%81%d8%a7%d8%b7%d9%85%d8%a9-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a8%d9%82-4/
(الغدر)
:الحقيني ياتالين في واحد بيتهجم عليا
انتفضت تالين من مكانهاوقالت بفزع في التليفون : دوللي انتي فين
*في الشاليه بتاعنا الحقيني انا حابسة نفسي بالحمام بس مش عارفة اقاوم اوعي تقولي لماما
ولاباباكي ااااااه......
صوت خبط قوي وصرخة دوللي كان اخر حاجة تسمعها قبل مايقطع الخط
تالين وهي بتعيط : الو الو
حاولت #بقلم_مرفت_السيد تتصل كذا مرة ولكن التليفون غير متاح وهي بطريقها لبرة بتجري عشان تلحق بنت مرات ابوها فغصب عنها خبطت عزة مرات ابوها الي قالتلها بعصبية:مش تفتحي ياعامية مستعجلة على إيه
لم ترد عليها تالين بل لم تسمعها من الاساس ابتسمت مرات ابوها بخبث وهي تنظر من الشرفة على تالين وهي تهرول
وبلمح البصر كانت راكبة عربيتها وهي بتترعش بطريقها للشاليه وطول الطريق بتحاول تتصل بدوللي والفون اتقفل وبسرعة اتصلت على رقم فارس ابن عمها ورد بسرعة كعادته : تالي القمر وح...
قاطعته ببكاء وفزع *الحقني يافارس بسرعة مفيش وقت
ارتعب فارس من صوتها وكلامها :خضتيني مالك في ايه انطقي بتعيطي ليه حصل ايه؟
*دوللي بالشاليه بتاعنا وكلمتني وهي بتستنجد وفي حد بيتهجم عليها انا قربت اوصلها حصلني يافارس ومتقولش لبابا
فارس بغضب:تالين انا جايلك اوعي تدخلي لوحدك سمعاني ياتالين انا جاي و.....
انقطع الخط وبسرعة البرق خطف فارس سلاحه الميري وانطلق يجري من مكتبه قابله علاء صديقه وطلع يجري وراه يسأله :مالك يافارس
*تعالى معايا بسرعة وهات سلاحك وهحكيلك بالطريق
:سلاحي معايا
*كويس اركب بسرعة
وصلت تالين وبسرعة البرق وبدون تفكير فتحت الشاليه ودخلت وهي بتنده وبتفتش كل الغرف بالدور الارضي:دوللي دوللي
وهي على السلم الي بيؤدي للدور التاني سمعت صوت باحدى الغرف فاتجهت اليها وفتحت الباب و.......
😳😳😱😱
ماحستش بنفسها غير وهي بتفوق في مكان تاني غير الشاليه بتاعهم وصداع جامد والرؤية ضبابية ومش قادرة تتحرك ولاتقاوم الراجل الي بيغتصبها وهو #بقلم_مرفت_السيد سكران كل الي قدرت تعمله تبكي بصمت
وقبل ماتغيب عن الوعي سمعته بيقول : متخافيش انا عنيف لما تطلبي بس
فاقت لقت نفسها لوحدها بشاليه مهجور اتحاملت على نفسها وقامت اتجهت بصعوبة للباب وهي بنلملم ملابسها المتقطعة وبقعة دماء تعلن عن شرف مفقود تلطخ فستانها الوردي حاولت تستر جسدها قدر استطاعتها ولقت شنطتها جنبها سحبتها وفتحت الباب وهي مش قادرة تمشي وبتبكي بحرقة
وهي بتبص حواليها مش لاقية اي حد بالمكان مفيش غير صوت البحر وظلام دامس والشارع منور بضوء القمر انتبهت ان عربيتها موجودةقدام الباب وقبل ماتركبها لمحت دوللي واقفة مع نور صاحبتها وبيضحكوا بصوت عالي ومش منتبهين لوجودها
واول مادوللي لمحتها وقبل ماتركب عربية نور ندهت عليها#بقلم_مرفت_السيد وقالتلها: يارب تكوني اتبسطتي ياتالين دلوقتي يتدلوعة باباكي محدش احسن من حد
وضحكت هي وصديقتها بصوت عالي وغادرا وصوت ضحكاتهما يتردد صداه وتالين تنظر اليهما بصدمة
جلست تالين بسيارتها وهي تبكي بحرقة ثم انطلقت بسيارتها تائهة حتى استطاعت بصعوبة ان تصل الى منزل عمها وظلت جالسة بسيارتها والصداع يفتك برأسها حتى تذكرت هاتفها
ظلت تبحث عنه حتى وجدته مغلق بحقيبتها
قامت بفتحه لتجد اتصالات ورسائل من فارس ومن ابوها
ثم رن هاتفها برقم فارس اجابته وظلت تبكي اتاها صوت فارس بلهفة: تالين حبيبتي انتي فين انا قلبت الدنيا عليكي وتليفونك اتقفل وبنت مرات ابوكي السافلة لما اتصلت بيها قالتلي تلاقيها مع عشيقها تالين انتي فين وحصلك ايه انا قلبي هايقف من القلق
*تحت بيتكم يافارس في عربيتي مش قادرة انزل ولا اتكلم
:حصل إيه طيب طمنيني بكلمة حتى بصي انا جاي قدامي ربع ساعة اوعي تتحركي من عندك
واغلق الهاتف ضرربت تالين رأسها بمقود السيارة وهي تقول :انا غبية غبية
رن هاتفها برقم والدها فاجابت وحاولت انها تبان متماسكة صرخ فيها:انتي فين وكنتي مع مين
* يهمك أوي اسأل بنت مراتك عملت ايه في بنتك ربنا يسامحك وانهارت بالبكاء وهي تصرخ ربنا يسامحك عمرك ماصدقتني انت ضيعتني بسبب مراتك وبنتها ربنا يسامحك سيبني في حالي
انفتح باب سيارتها لتجد فارس يأخذها بحضنه وامسك بهاتفها وقال:مين معايا
*فارس انا عمك انا...
:عمي بنتك معايا سيبها دلوقتي لو سمحت واتطمن
واغلق الهاتف واخذ ينظر لحالة تالين وهو بحالة غضب وصدمة افقدته النطق
فضمها الى احضانه وهو يحاول السيطرة على أعصابه ويجز على أسنانه :متخافيش انا جنبك ومعاكي والله ماهارحم الي اذاكي انتي بس اهدي احنا هانطلع البيت وتحكيلي ومتقلقيش
صرحت تالين وهي تضربه في صدره :ماقلقش ازاي انا ضيعت يافارس اغتصبني يافارس انا خلاص عاوزة اموت
لم تتحمل اعصاب تالين وفقدت الوعي
حملها فارس الي منزل العائلة وبالتحديد شقته واتصل على والده ووالدته وطلب منهما المجيء بسرعة فهما يسكنان بنفس البيت بالدور الأول وفارس بالدور التاني وشقيقه فخر الدين بالدور الثالث #بقلم_مرفت_السيد
استيقظت زوجة فارس وخرجت لتتفاجيء بزوجها يحمل بنت عمه الى غرفة الضيوف ويطلب منها ان تساعدها وتغير لها ملابسها وطلب منها محذرا ان لاتسأله عن شيء
اطاعته بخوف وهي تشعر بالغيرة فهي تغار من علاقة فارس بتالين
خرج فارس واستقبل والديه وقص عليهما ماحدث وسط مشاعر مختلطة مزيج من الدهشة والغضب والشفقة
بكت امه وقالت:لاحول ولا قوة الا بالله ربنا ينتقم منك ياقاسم من يوم مااتجوز الحرباية دي وحياة تالين باظت
نهض عاصم والد فارس بعد صمت طويل وقال : اتصل الاول بالدكتور محمود ابن خالتك ييجي يطمننا على البنت وبعدها يحلها ربنا بهدوء لازم نحكم عقلنا عشان منفضحش البنت
فارس :لا يابابا انا مش هاسكت طريقتك بابهدوء بحل المشاكل متنفعش بموقف زي دة
عاصم:الصبر يابني
وبالفعل اتى محمود وقام بفحص تالين بمساعدة زوجة عمها
ثم خرج وجلس وهو يفرك جبهته بقلق
فارس:محمود طمني تالين فيها إيه؟
خلع محمود نطارته بتوتر وقال: بصراحة ياجماعة. تالين........

يتبع....
https://darmsr.com/2024/12/15/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%ad%d8%af%d8%ab-%d9%81%d9%8a-%d9%84%d9%8a%d9%84%d8%a9-%d9%85%d8%a7-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84/
فهد السيوفي شاب يبلغ من العمر 33 عام قاسي القلب وبارد ومتملك لما يحب ومغرور ومتكبر للغايه وماكر ذكي قوي ملقب بالفهد الماكر حيث عينيه ذات عيون فيروزيه وبشرة برونوزيه وفك حاد وشعر بني ذو جسد عضلي صاحب اكبر شركات هندسه في الشرق الاوسط زير نساء من الدرجه الاولي
ليل حسن فتاه تبلغ من العمر 22 عام من عمرها حديثه التخرج من كلية الهندسه ذكيه جدا والاولي علي دفعتها طوال السنوات دراستها في الكليه فاتنه بحق تمتلك عيون جميله جدا لا تعرف لها لون وبشرة بيضاء وشعر اسود حريري يصل ما بعد خصرها ذات شخصيه قوية وجريئه وذات لسان سليط ولكنها بريئة وذات قلب طيب وحنون واحيانا تكون هادئة محبوبه من الجميع لديها صديقه مقربه وهي صديقه طفولتها وحيدة اهلها
عمر الشرقاوي شاب يبلغ من العمر 32 عام مغرور مثل صديقه ولكن ذو قلب طيب ومرح محبوب متملك لكن عند الغضب يتحول ويثور كالبركان وزير نساء من الدرجه الاولي ولكنه لم يقع فالحب ومستني اللي تيجي وتوقعه في حبها
لينا عبد الله فتاة تبلغ من العمر 22 عام من عمرها هي الصديقه المقربه لبطلتنا بامتياز ودائما ما كانت متفوقه في دراستها وهي ايضا جميله حيث تمتلك اعين فيروزيه وبشرة بيضاء ذات خصلات شقراء ذات قوام ممشوق كالعارضات قصيره ولكنها سريعه البكاء وخجولة كثيرا ومشاكسة لطيفه يتيمه الوالدين ولكنها تعتبر بطلتنا اختها وكل عائلتها
تولين الشرقاوي الاخت الوحيده لعمر الشرقاوي فتاه تبلغ من العمر 20 عام من عمرها في كلية تجاره جميله حيث تمتلك اعين رماديه شخصيه مرحه وطفوليه جدا وطيبه القلب ومتواضعه علي عكس بنات الطبقه المخمليه
شاهي شاهين فتاة تبلغ من العمر 28 عام من عمرها هي شخصيه نرجسيه خبيثه طامعه وتعشق المال وتسعي للزواج من فهد للاستحواذ علي ثروته والتمتع بالرفاهيه
سامر صفوت العدو اللدود لفهد الالفي يبلغ من العمر 55 عام من عمره ويسعي لتدمير فهد وشركاته
خالد صفوت شاب مستهتر وخبيث يبلغ من العمر 26 عام من عمره من نفس دفعه ليل فهو رسب ثلاث سنوات بالجامعه وهو الابن الوحيد لسامر صفوت مهووس بليل وحاول معاها كثيرا ويحاول ان يمتلكها
༺༺༺༻༻༻ في منزل بسيط في منطقه للطبقه المتوسطه تتململ بطلتنا من الرنين المزعج لها تضع الوساده فوق رأسها وتحاول تجاهل الرنين المستمر لتكمل نومها لاكن كان يبدو ان المتصل له رأي اخر تفتح عينها وتتحرك وهي تتأفف لتلتقط الهاتف من الكوميد التي بجانب السرير فتجدها جارتها وصديقه طفولتها فتحيه علي الاتصال لكن صديقتها لم تعطي لها فرصة للحديث
لينا:
ينفع كدا يست هانم برن عليكي بقالي كتير بس الهانم نايمه ولا حاسه بحاجه طب والله بتهزري يا ليل هو مش المفروض عندك مقابله شغل النهارده وانتي ولا عل...
فقاطعتها ضاحكه:
ايه اهدي كدا وخدي نفس كدا شهيق زفير وبعدين ياست لين مش هروح مقابله النهاردة عشان الشركه اللي اخدت منها ميعاد المقابله كلمتني امبارح وعرفتني ان الوظيفه اتاخدت يعني بح
واكملت بتنهيدة:
وبعدين انتي عارفه اني مش متحمسه للشغل اصلا عشان انتي مش هتقدمي معايا
ردت لينا بمرح:
يستي انتي واحده غاوية تعب وفرهده من اولها طب ناخد فتره راحه حتي بعد التخرج والدح اللي كنا فية
ضحكت ليل علي كلام صديقتها وردت موضه وجهة نظرها:
يبنتي فترة رايحه ايه لا طبعاً احنا لازم ندور علي شغل عشان ناخد خبرة اكتر ومتنسيش اننا واخدين الاربع سنين امتياز يعني فرصه شغلنا كبيرة غير الكورسات اللي كنا بناخدها قبا كدا في الاجازات وبعدين مش احسن من قعدتنا في البيت كدا
اردفت لينا:
طب تمام هشوف كدا واقلك المهم قومي كدا وافطري وتعالي نقعد مع بعض لحد ما نشوف هتعملي ايه في حكايه الشغل دي
نهضت ليل من السرير حتي تبدأ يومها...
༺༻༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻
في مكان اخر حيث المنطقه الراقيه للطبقه المخمليه في شقه في ناطحه السحاب في غرفه تتميز بطابعها الاسود مثل قلب صاحبها يستيقظ بطلنا ذو الوسامه القاتله وبجانبه فتاة لا يستر جسدها غير شرشف السرير لينظر لها بإحتقار فيتركها ويتجه الي الحمام لياخد حمامه الصباحي ويخرج يلف منشفه حول خصره و بالمنشفي لتظهر عضلات بطنه السداسيه ويضع واحده اخري علي رقبته ليجفف خصلات شعرة
وجد الفتاة نائمة كما هي فناداها بصوته الرجوله الحاد:
انتي يبتاعه انتي
انتفضت الفتاه اقصد العاهره من نومها علي هيئته المثيرة تلك وكانت هائمه به ولكنه نهرها بصوته الرجولي الحاد
الغاضب:
انتي ازاي تنامي هنا وممشتيش بعد ما انا نمت ليه ازاي تتجرائ وتنامي جمبي قومي اخلصي البسي الهلاهيل بتاعتك دي وقومي في داهيه من هنا
قدامك ربع ساعه لو مخلصتيش هرميكي زي ما انتي كدا اخلصي يلااااا
ارتفع صوته في اخر كلامه معها
افاقت من هيامها به بعد ان نهرها غاضبا فأسرعت بخوف تلملم ملابسها اوي شبه ملابس التي كانت ترتديها امس خائفة من ان ينفذ تهديده لها فعلا فهي تعرفه ان سوف يفعلها حقا اعطاها قبل خروجها مبلغ من المال فهذا هو عملها اخذت الاموال واسرعت هاربة من وكر الفهد اما بطلنا فأكمل ارتداء ملابسه وكادا ان يلبس قميصه الاسود قبل ان يقاطعه رنين هاتفه من صديقه مجيبا علي صديق عمره قائلاً بصوت هادئ بارد: عايز ايه
رد صديقه عمر بمزاح:
ايه الناس بتقول صباح الخير او صباح الفل لواحد قمر ومز زي او حتي الو دايما "ايه عايز ايه "دي حرام عليك هتشلني ببرودك ده وبعدين احمد ربنا اني مستحملك يا تلاج...
قاطعه رادفا بحنق من ثرثرة صديقه قائلا: عمر اخلص عايز عايز ايه انا لسه صاحي ومش فايقلك
قهقه عمر علي سرعه غضب صديقه:
خلاص يعم فهد المهم قلت اكلمك عشان متتاخرش عشان عندنا اجتماع مهم بخصوص المناقصة الجديده وكمان في مهندسه معادها النهارده تبع شركه سليم السيوفي وهنقابلها سوا ونتناقش في الشراكه بتاعت الكومبوند الجديد
اردف فهد ببردو: انا من امتي بتأخر علي الشغل المهم انا هنزل من الشقه وبعدين هروح الفيلا اغير هدومي واجيب شويه ورق وبعدين هاجي فقابلها انت لحد ما اجي يلا سلام اغلق الخط في وجه صديقه كالمعتاد بينما عمر يحدق في الهاتف بزهول:
يابن ال ****يقول في وشي ايه ده متفاجئ ليه ما هو علي طول كدا اصلا كله رايح
نزل فهد وركب سيارته وتجه الي القصر بسرعه كبيره.
༺༺༺༻༻༻
خرجت ليل من غرفتها بعد ان ارتدت ملابسها وادت فرضها لتجد والدتها تنضف البيت فتمشي بهدوء وبدون اصدار صوت لتقول فجأه بصوت عالي:
صباااااحو يا شوشو
تنتفض الام بسبب مقالب ابنتها التي لا تنتهي منها
صارخه:
فيه ايه علي الصبح يا حيوانه انتي خضتيني مش هتهدي غير اما اتجلط منك
احتضنتها ليل ممازحه:
ايه يا شوشو بهزر معاك يا جميل يا قمر انت وبعدين مصحتنيش من بدري ليه
انهت كلامها موجه سؤالها الي والدتها عائشة فقالت الاخيره بهدوء شديد:
مش قلتي انك مش هتروحي المقابله عشان الوظيفه اتاخدت اقعدي يلا علي ما اجبلك الفطار
انهت كلامها وتوجهت الي المطبخ لوحيدتها حيث انها انجبت صبي ولكنه توفي عندما اكمل السنه بسبب حمي شديده لم يتحملها طفل في سنه واتاخرت حتي انجبت ليل ولم تستطيع الانجاب مره اخري بسبب مشاكل في الرحم بعد ولادتها ل ليل وقد طلبت من زوجها ان يتزوج مره اخري حتي ينجب خصوصا انه كان يريد صبي ولكنه رفض لانها حبيبته ولم يريد الانجاب سوا منها فقط
ليل:
اومال بابا فين يا شوشو
فردت والدتها:
راح يزور واحد صاحبه تعبان وقال اهو اتمشي شويه بدل قاعدة البيت انتي عارفه انه مبيخرجش كتير من ساعة ما طلع علي المعاش
همهمت ليل بتفهم فوالدها مريض قلب لا يخرج كثيراً فيخافون عليه من الاجهاد انتهت تناول طعامها واردفت ليل لوالدتها:
طب يا شوشو انا رايحه اقعد مع لينا شويه عشان نشوف هدور علي شغل امتي
ردت عائشة: ماشي يا لي لي وابقي هاتيها معاكي تتغدي معانا بدل ما هي بتتغدي لوحدها كدا
اردفت ليل بإبتسامه بسبب طيبه قلب امها وحنانها علي لينا حيث انها تعتبرها مثل ابنتها وهي من قامت بتربيتها: ماشي ياست الكل
وتوجهت ليل الي لينا
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
تقف سياره حديثه الطراز بعد ان كانت تسير بسرعه عاليه مبسبس صوت عالي اثر احتكاك الاطارات بالطريق اسفلها فيترجل منها فهد ويدخل قصر شديد الفخامه
ولكن مهما كان فخم وراقي فهو بارك اثر الوحده التي يعيش بها فهو يعيش بمفرده ولا يوجد سوي الخدم الذين يعملون في القصر يصعد الي جناحه ذو الطابع الرجولي واللون الاسود
وبتردي ملابسه الرسميه السوداء التي تشبه حياته
ويأخذ اوراق عمله ويتجه ف يركب سيارته ليصل لمقر شركاته الشركه الام ولم يتناول شيء فهو قليل الاكل بسبب وحدته يصل الي شركه بعد قيادته المتهوره وراء اسطول من الحرس فهو لديه اعداء كثيرة يتجه الي مدخل الشركه بهيئته الخاطفه للانفاس فيتوقف الجميع احتراما وخوفا فيدخل الي الشركه وسط همسات الاعجاب والهيام والغيرة والحقد عليه ولكنه لا يعير هذا اهتمام ويتجه الي المصعد الخاص فقط به ويتجه الي الطابق الثلاثون ليفتح المصعد ليدخل فتقابله سكرتيرته نفين بإبتسامة قد تكون ساحره لكل الرجال لكن هو لا تهتهز به شيء مع الميكب الصارخ الذي تعطي به ملامح وجهها وشعرها الاشقر وعينها الزرقاء الامعه وملابسها التي تكاد تسترها فكانت ترتدي
وتحاول بشتي الطرق من وقت توظيفها لفت نظره لها فقط فمن لا تسعي الي فهد الالفي بوسامته وثروته ولكنه يعلم كل هذا اذا لا يعطي لها بالا
تردف نفين بصوت تحاول جعله رقيق: صباح الخير مستر فهد
ولكنه تجاهلها واردف ببرود ونظره غامضة:
هاتيلي قهوتي وجدول اعمالي وتعالي ورايا يا نفين ودخل الي مكتبه تركها تغلي من الغضب بسبب تجاهله لها ومعاملته لها بهذة الطريقه ولكن لحقت به لتخبره بشئ ولكنه فات الاوان دخل الكتب وتفاجئ ب......
༺༺༺༺༻༻༻༻
*نفين* هي السكرتيره الشخصيه لفهد هي فتاه في السادسه والعشرون من عمرها ذات جمال صارخ حيث عينها الزرقاء الامعه والشعر الاشقر ولكن ليس لكل شخص يهتم بالجمال فهي خبيثه لا تهتم سوا الاموال وتحاول ايقاع فهد في شباكها
عائشة ال***هي سيده في الخامسه والاربعون من عمرها ذات شعر اسود وعيون رماديه مازالت تحتفظ بجمالها رغم تقدم عمرها هي طيبه القلب تزوجت من والد ليل بعد قصه حب كبيره ولديها سر تخفيه هي وزوجها عن ليل
༺༺༻༻

يتبع....
https://darmsr.com/2024/12/15/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d9%84%d9%8a%d9%84-%d8%a7%d9%84%d9%81%d9%87%d8%af-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a-2/
جوزك جه يافاطنه
جوزك رجع يابت ف المندره مع ابويا العمده قاعد تحت مع
الرجاله صلاه النبي عليه زي ابطال السيما الا بيطلعو ف
التلفزيون
سعاد. هي مبتردش ليه يابت يأمينه هي القط لطش لسانها ولا ايي هيهيهيهيه
امينه ..ياعيني عليها هتلاقيها
مش مصدقه نفسها دا بيقولو
من يوم ما كتبو كتابو عليها من غصب عنو وهي عندها 15سنه..
وهو سافر بقالو عشر سنين ف بلاد برا بيكمل دراستو
سعاد .. يحول الله يرب يابختك المايل يافاطنهف المندره
سامح ..بابا انا خليتك تعمل الا انت عايز من 10 سنين
وجوزتني واحده طفله وجاهله ومعصتش امرك ولحد دلوقت
مردتش اتجوز بدون علمك بس انا دلوقت واعد شهندا بالجواز
وف حكم المخطوبين وانا كنت مستني الوقت المناسب علشان
افاتحك ف الموضوع انا دلوقت اسست شركتي الخاصه و
العمده..بس بس انت عشان اسست شركتك هتتبري منا ايااك ومش هيبقالنا كلمه عليك
سامح..يابا انا مش قصدي كده
العمده اسمع ياسامح انسي
موضوع الجواز دا نهائي وكفايا الا عملتو ف بنت الناس لحد كدا طفيت شمعتها ف احلي سنين
عمرها وهي متنظره رجعتك ولوقتي كمان جاي وعايز تتجوز عليها انت ايي ياخيي
سامح يابا انا مظلمتهاش انا
قلتلك م البدايه ان انا مش هتجوزي واحده بالطريقه دي ولا هتجوزخ واحده فلاحه واني مش عايزها وانك ممكن
تجوزها لاي حد غيري هي مش مناسبه ليا انا
العمده ..بص ياسامح علشان نخلص م الموضوع دا انت
هتعيش مع فاطنه ف بيت واحد لمده شهرين لو جيت وبعد الشهرين عايز تطلق هطلقك لو
عايز تكمل يبقي خير وبركه لاني مش قادر اتحمل ظلمنا ليها اكتر من كدا
سامح براحه ..وانا موافق يابا
العمده ..ياامينه ياامينه
امينه ..نعم ياعمي قولتي للخدم يجهزو الجناح بتاع سامح بيه
امينه ايوا ياعمي
العمده.. وابعتيلي فاطنه
عايزها
لتدخل المجلس سيده موشحه بالسواد لا يظهر منها شي غير
عيناها الواسعه السوداء
فاطنه.ايوا يابا كنت عايزني
العمده..ايوا يافاطنه سامح
جوزك رجع
فاطنه اهلا وسهلا ياواد عمي نورت بيتك
سامح متاملا اياها اهذه الفتاه ذات ال15عام اهذه الفتاه التي الصغيره ذات الضفائر الطويله أنه يري سيده كبيره عاقله
لقد تغيرت كثيرا طريقه لبسها طريقه كلامها ثباتها ثقتها عدم مبلاتها به
العمده.. يلا ياسامح يابني خد مراتك واطلعوا
يلا يافاطمه جوزك لسه جاي م السفر وعايز يرتاح
ليصعدا سويا ع السلالم كلا منهم يتوجج عقله بالافكار
سامح يغلق الباب.ع فكرا جوازنا دا هيستمر شهرين الشهرين دول متفكريش نفسك فيهم مراتك
انتي هنا خدامتي تعملي الا اقولك عليه بالحرف الواحد تمم
لحد مايعدي الشهر دا وتغوري
من وشيي
فاطنه ببرود..تامرني بحاجه تانيه يا ياسيديي
سامح بغيظ..شيلي السواد الا انتي لافه بيه نفسك دا ولا
خايفاني اخاف من شكلك ولا تطلعي زي أمنا الغوله
فاطنه..بالظبط كدا عن اذنك
سامح حضريلي لقمه اكلها
فاطمه تدخل غرفه النوم لتغيير ملابسها لتجد انهم لم ياتو الا بالملابس الداخليه
فاطنه ف سرها دي عمله تعمليها فيا بردو ياامينه طب انا هعمل
اي دلوقت لتجد قميص يشبه الفستان الطويل بحمالات اكتاف وبه فتحات من الجانبين اهو دا
مستور شويه عن الباقي بس هيقول عليا اي الزفت الا برا داا
اي دا ميقول خليه يشوف بقا
الخلقه الا خايف يتخض منها انا هوريك من هنا ورايح
لترتدي الفستان وتطلق لذلك
الشعر الغجري العنان وتضع روج احمر ناري لتبدو مثل عارضات الازياء بالجسم
الممشوق الطول ولون البشره البيضاء
سامح من خارج الغرفه ..اي هستني حضرتك حياتي كلها
لحد ماتغيري وتحضريلي قلمه اطفحه‍ ليقف الكلام ف حلقه عندما راها
سامح..ءءنتي انتي مين؟!!

يتبع....
https://darmsr.com/2024/12/15/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%b2%d9%88%d8%ac%d8%aa%d9%8a-%d8%a7%d9%84%d9%81%d9%84%d8%a7%d8%ad%d9%87-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84/
كنت داخل شقتى أعطى مجموعه من الطلبه درس لما سمعت صراخ جارى احمد المرتفع جدا، كان يسب ويلعن عندما فتحت باب شقتى، ويدفع زوجته نيره على السلم بعنف وهو يصرخ خائن_ة، عاهر_ة انتى طالق، طالق وبالتلاته
ومضت نيره على السلم دون أن تفتح فمها، وتلقت الضربات والصفعات بصمت، وجارتى نيرة امرأه شابه
هاديه جدا ومؤدبة ونادر ان تخرج من شقتها ولم أرى منها الا كل خير، وكنت بقابلها احيانا على السلم
ارمى السلام فترد التحية بصوت خافت يكاد لا يسمع
وكان الناس قد تجمعو واحضرو تاكسى لنيره أخذها ورحل وسرت همسات ان نيره كانت على علاقه برجل وان زوجها اكتشف خيانتها وطلقها.
اكملت الدرس لطلاباتى وكن اربعه يسكنون نفس العماره
وسهرت حتى وقت متأخر وعندما نمت لم افتح عينى الا وقت العصر.
وكانت الحاره كلها بتتكلم عن إلى حصل لما نزلت اشترى اكل
جارى احمد وجد مقتول داخل شقته
شق سكين صدرة ووصل قلبه، مات بعيون مفتوحه مرعوبه
وكانت المتهمه زوجتة نيره.
طلب كل ساكنى العماره فى القسم وخضعنا لتحقيق رسمى وكنت انا واحد منهم،لأن نيره نفت التهمه عن نفسها
لكن الشهود أكدو رؤيتهم نيره عائده إلى الشقه فى وقت متأخر مساء تلك الليله
ولأنه لم توجد بصمات على السكين فقد كان كل منا مشتبه به
لكن ضابط المباحث سرعان ما اخلى سبيلنا
وانا خارج قابلت نيره كان الحديد فى ايديها وبتبص نظرات تايهه وشارده وتصادف اننا جينا فى وش بعض وهى بتعبرنى همست مقتلتوش يا عونى
وصرخ الحارس امشى يا متهمه ومضيت انا فى طريقى
فأنا لست محامى ولا حتى قريب لها وكنت نسيت الأمر
الجميع كان يعرف ان نيره انتقمت من أحمد ورسخت الفكره فى عقولنا
ومضى أكثر من أسبوع عندما وجدت عسكرى يطرق باب شقتى، ولأننى اعرف حظى التعيس أدركت ان هناك مصيبه
لكن الشرطى طمأننى، قال معاون المباحث عايز يتكلم معاك
ولأننى لا أثق فى الشرطه ابتعت طعام فى طريقى إلى القسم واكلته داخله
لما دخلت مكتب معاون المباحث همس ايه إلى بينك وبين نيره؟
قلت فى سرى اهلا هى وصلت لكده؟
ياباشا مفيش اى علاقه تربطنى بنيرة والله
مج معاون المباحث من سيجارته وهمس مش معقول
قلت ليه ياباشا؟

يتبع....
https://darmsr.com/2024/12/14/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a7%d9%84%d9%88%d8%b4%d9%85-%d8%a7%d9%84%d8%b3%d8%a7%d8%a6%d8%b1-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1/
... صرخ و هو في وسط الاجتماع ...بقولكو ايه انا اللي ليا الكلام وليا الحكم اللي مش عاجبه يتفضل من سكات وهرزع وراه الباب هاه مش ناقص قرف بلاها مناقصه من اساسه .

قام امامه عمه ..هو اتفاق عيال انت مجنون ياض انت .

قام هو ونظر اليه بغل ..طب اركن انت علي جنب ماحدش وجهلك كلام انت ايه اللي جابك هنا اصلا وحاشر نفسك في منقصاتنا ليه بتلف ليه علينا...ونظر لشريكه .،شوف يا مدحت بيه انا ماضي معاك هتجبلي ده هفرج عليك امه لا اله الا الله هاه. تاخده من سكات وتخرج بدل ما امسح بيكو البلاط.. لا هيا عافيه ولا فرض سيطره وقوه .وان كان علي قرشين الجزاء هرميهم ليك عالجزمه .تلف وتدخلهولي هلدعك وانت عارف لدعه رائف الصباغ انا مضيت معاك انت ده ماعرفوش .خده بقه عشان هتقلب مدبحه انا جبت اخري والتفت وخرج هائجا ..

دخل مكتبه ..كان يقف والغضب ينهش قلبه يشعر ان الدنيا تتكالب عليه كان يغلي ويدور ويدور من شده ما يمر به دخلت عليه عمته .. ليستدير غاضبا.. انت هتفضلي ساكته لما اقتله صح ماهو مش هيسكت الا اما يتقتل ..

تنهدت العمه فهيا في مثابه امه فهي من ربته ...قالت عمته... يا رائف يا حبيبي هو محراب شر ماعرفش عايز يكوش علي الدنيا معلش .

صرخ ..معلش ايه وطين ايه هو اخرتها يا يقتلني يا اقتله عشان انا جبت اخري يا عمتي دي مش عيشه .

تنهدت بغلب ...يا حبيبي انت برضه مش قليل ومابتسكتلوش. وانت من دور عياله او اصغر بتبهدل فيه وتذله .

قال مهتاجا ..... ماهو خلاني مصعور زيه ومش طايق روحي قلبني عفريت الناس بتخاف مني. انا بقيت بخون الناس كلها ماعتش بثق في مخلوق يا عمتي. مستني السكينه تتحط في ضهري من اي مخلوق انا حاسس ان الكل بيجنده دا من اخر مره و لما قفشت الخدامه بتنقله كل حاجه كنت هتجنن ..ليلي يا امي معايا من عشر سنين كنت سبعتاشر سنه الاقيها بتنقله وبتتفق معاه ازاي يتخلصو مني ..انا كنت هموتها .

قالت العمه ..والله يابني مالاقيه كلام اقوله .

صرخ ..يبقي توقفيه بدل ماحسره علي نفسه انا بكرهه.

لتتنهد.. طب اهدي طيب هتنجلط يابني.

صرخ.. اعمل ايه تعبان ازرق بيلف عايز ياخد الشركات وقولتله ميت مره مش هسمحله يقرب من شركاتي عنده مجموعته ماله بينا بيحرب ليه يدخل ويدور ويخرب ويخشلنا في مناقصاتنا يخسرنا انا حاسس انه بيتمني موتي يا عمتي عشان يكوش علي كل حاجه.

العمه.. طب اهدي طيب. انت بس تبطل تنطح فيه هو بينقهر لما تهزأه هو برضه عمك يا رائف انت لسه برضه صغير سبعه وعشرين سنه يا قلبي هو كبيرنا برضه .

صرخ.. ماهو مهزأ اعمله ايه مابيعديش يوم الا اما يحرق دمي وانا مابسكتش وانت عارفه .احترمه ازاي وهو مش محترم . انا مش عارف جايب شره ده منين ومش معني اني صغير يركب ويكوش انا في السوق مع ابويا من وانا عيل صغير وبقيت افهم عنه ميت مره ..لا وعايز يجوزني بنته وحادفها عليا لما اتخنقت من عيشتهم السوده.

لتتنهد.. طب وماله.. ما لينا كويسه وبنت عمك مالها حلوه وقمر ماجايز يهدي وينهد لما تتجوزها.

...يا عمتي انا لا عايز اتجوز ولا عايز اتهبب انا مابطيقش السيره دي اصلا وانت عارفه مشكلتي.

.. يا حبيبي مش كل الستات زي امك.. امك اللي كت جاحده وماعندهاش مشاعر لابوك .

صرخ.. وانا ماعندها ليا ..ابنها ماتسال عليه كل همها سفرها ونفسها وجمالها دا فضحاني في كل حته وبتكسف اقول انها امي ايه ده دي عايزه حد يلمها بسفالتها لا وجايه في الاخر عايزه ترجعلي ليه هو انا اعرفها .تقوليلي اتجوز واعيده من اوله واجيب عيل يتقهر ويتعقد اسكتي يا عمتي الله يخليكي.

قالت ..يا حبيبي فيه الكويسه اللي تصون .

صرخ ..مافيش مافيش كلهم جميله الدالي خيانه وغدر وسفاله اسكتي بقه انا والله ساعات بتمني الموت ايه العيله دي هو ذنب اعيش فيه طول عمري .

لتتنهد فهو عاني الكثير وعزلته سبب وجعه فهو لا يقرب أحدا وليس له أحد إلا عمته من الأساس يتكلم معها. فرائف شاب في السابعه والعشرين من عمره يمتلك مجموعه كبيره للاستثمار العقاري .منذ صغره ابيه لا يتركه الا وغرز فيه العمل ليشتد عوده ويكبر ويصبح شخصيه جباره رغم صغر سنه .كان والده متزوج امراه جميله ولكثره سفره اختلفا وتركت لهم البيت ورحلت عنهم وعاشت حياتها بطريقتها ورغم ذلك حاولت كثيرا ان تكلمه وهو يرفض ولا يجعلها حتي تراه واتت له كثيرا دون جدوي .

ليموت الاب ويصبح وحيدا وياتي عمه ويصارع من اجل مجموعه اخيه فهو كان يافعا ولكن رائف وقف له بالمرصاد ليضطر ان يتوحش بزياده ويكيل لعمه الذي تجاوز كل الخطوط الحمراء في فجوره ويفتعل ما لا يتخيله بشر لكي يخرب له كل شيء .

جلس مقهورا ورحلت عمته دخل عليه صديقه... رائف عايزين نسافر اسكندريه نمضي عقود شركه النصر ماشي الخبطة دي تمام هتنقل الشركه في حته تانيه.

رائف.. طيب خلاص بكره رتب ميعاد بس اوعي تقول لحد عشان ماتخربش لاني دا اخري بعدها هنسي هو مين. وهجبله القديم والجديد واحرق قلبه.

تنهد سامر ...ماعرفش اخرتها ايه الهم ده الراجل ده ملبوس عفريت انا ماشفتش شر كده .
قال رائف ..لا هو الشر بعينه منقوع نجاسه انا متاكد انه لو طال يوديني في نصيبه هتحصل .

جلس سامر ..طب ما توايم معاه مش عايزك تتجوز بنته .

صرخ رائف ..انت التاني انتو ايه متاجرين عليا تقهروني ماتبطل يا زفت بلا جواز بلا هم ازرق .

ضحك سامر ..يا واد انت بومه ..مالكش في النسوان انت كويس طيب والا سوسن الا ماشفتك بتبص لحد .

نظر اليه بغضب ..مين انا ابص طب تمام وبعد ما ابص هتخوني مع انهي حلوف ماهم مابيخنوش الا مع الحلاليف والزباله اللي زيهم .

تنهد سامر ..يا رائف يا حبيبي اخرتها هتعمل عيله امال هتعيش بطولك عيال وست وبيت لازم .

قال رائف..اولا انا مش بتاع جواز .ثانيا هجيبها منين مافيش ست محترمه حتي لو فيه يجي حد يلعب في دماغها تخون عادي دا في الدم يابني ماعندهمش امان اسكت بقه ويلا نتهبب نتنيل انا عايش عشان حرقه الدم .

**********
في مكان آخر بعيد... ديمه الفتاه ذو التاسعه عشر .تحولت حياتها جحيم بعد موت ابيها لم يعد لها احد في الدنيا .فهناك زوجه ابيها التي تريها الويل وابنها الذي يتعرض لها دائما كانت فتاه رقيقه وجميله تعيش حياه حالمه طفله جميله لتتوفي الام ويتزوج الاب وياتي باخري تدير حياته ولكنها شخص سيء النفس ما ان مات الرجل حتي تحولت الي شيطان تريها من العذاب الوانا .وديمه تكبر وتكتم في نفسها لتصبح منطويه بلا احد في حياتها واصبحت منكمشه لا تنطق وتتصنم ولا ترد من كثره القسوه التي تعاني منها.
كانت تجلس في حجرتها تقفل عليها بالمفتاح خوفا من ابن زوجه ابيها فهو منذ وفاه ابيها يتعرض لها ويريدها في الحرام تحت علم امه ولكنها لا تبالي بها او بشرفها .

سمعت خبطا.. انت يا زفته قافله ليه افتحي.

لتقوم هيا وتفتح ....فصرخت السيده . قافله علي روحك ليه يا حليتها هاه مش وراكي حاجات.

ديمه... يا مرات ابويا انا جايه من الشغل وتعبانه.

خبطتها زوجه ابيها.. وانا مالي مش بتصرفي علي روحك ياختي انما شغل البيت مين هيعمله. الصبح بتروحي المعهد وبالليل المستشفي هاه مين يعمل شغل البيت.

قالت ديمه بغلب ...والله يا مرات ابويا رجلي ما قادره اقوم انا من الصبح في الشارع بصحي بدري وارجع متاخر ما باكل حتي لقمه في البيت .

صرخت السيده ،،،اه غني غني بقه وما باكلش ومابتهببش كت حوشت عنك ياختي ماقولتلك اتهببي اقعدي من المعهد لزومه ايه وجبتلك شغلانه .

قالت ديمه بوجع ...خدامه يا مرات ابويا عايزاني اشتغل خدامه وانا ابويا كان راجل مالوش اد .

قالت السيده بسخريه ..واهو مات فقران هتخدمي ومرتب عالي ايه هتنهبي بنت بارم ديله .

هزت ديمه راسها بقله حيله فالنقاش عقيم..لتقوم ... حاضر يا مرات ابويا هقوم.
لتتحامل علي نفسها وتقوم فهيا متعبه من كثره العمل فهيا في السنه النهائيه من معهد التمريض وتحاول ان تنجزه وتعمل في احد المستشفيات الكبري تحاول ان تكمل تعليمها من مرتبها وتصرف علي نفسها حتي تاخذ شهادتها رغم اعتراض زوجه ابيها .كانت تعيش معهم العذاب والمرار فالسيده تتحكم في كل شيء وتريها من العذاب الوانا .

لتقوم وتبدأ في تنظيف المطبخ رغم تهالكها .مر الوقت دخل عليها مجدي ابن زوجه ابيها .. الله اخيرا المزه خرجت من المحراب.. اقترب منها ينظر اليها برغبه لتبتعد وتحاول ان تخرج .

شدها.. ايه راحه فين وسيباني يا مزتي. ماتيجي نسهر في قوضتي هضبطك كان يتلمسها بوقاحه.

دفعته بقهر .. ما تبطل بقه انت ايه ده اتلم يا مجدي بدل ماصوت وألم عليك الخلق.

ضحك.. طب صوتي ساعتها هقول بتعرضي نفسك عليا وامي هتشهد يلا صوتي.

لتدمع عينها بقهر اقترب منها يحتضنها وهيا تتملص منه .. تعالي وانا هديكي فلوس واقعدي من الشغل ههننك يا بت بس اديني الجسم النار ده هموت عليه. عايزه كام انا كسيب .

صرخت..ابعد بقه انت ايه مابتزهقش حرام بقه انت عايزني امشي في الحرام .

ضحك ..طب نمشي في الحلال ..ورقتين عرفي من ورا امي من سكات هيا بتنام بدري و اجيلك القوضه واعيش يا بت عايزك انت فورتيكه .

صرخت ..اوعي ايدك والله اموت روحي انتو ايه مابتخافش ربنا خالص .

قال بتحذير ..لا لا انا ليا اخر وصبري بدا يخلص وانت عارفاني واخرتها هاخدك بعرفي من غير هاخدك تفكري تروحي لحد تاني انا الاول يا روح امك .

صرخت ...منك لله منك لله ربنا ينتقم منك بقه .. ودفعته وجريت لحجرتها تقفل عليها لتنهار من البكاء والقهر مما يحدث لها تمنت ان تهرب من ذلك الجحيم ولكن أين تذهب وليس لها أحدا.

وقف هو ينظر في اثرها بخبث ..الصبر يا مجدي الصبر لو ماجتش باللين تيجي بالغصب اخرها قريب تبقي تقدر ساعتها بقه عليا .

*********
كان ذلك الجاحد يقف مع عائلته تكلمت زوجته.. يا شوكت خف شويه وخده باللين ونجوزه لينا انت اخره عمايلك دي ايه بيرمح بعيد وهيطفش من البت.

صرخ شوكت بغل.. انا علي اخر الزمن اتهزأ من عيل بشخه يقولي اعلي ما في خيلك اركبه قدام المهندسين ويضحكو عليا ..ويقولي اتركن بعيد مش ناقص قرف.. انا أتهان قدام الناس عيل زي ده ماسك مجموعه بملايين.
قالت بغلب .... ماهي بتاعته يا شوكت هو حر فيها .

صرخ.. لا مش بتاعته دي بتاعه ابويا وشقاه يجي عيل زي ده يلهفها ليه ياخد احسن الشركات ليه لا دول بتوعي وأخرتها هاخدهم من نن عينه.

.. يا شوكت هتفضلو في نقار انا بحاول اخلي بنتك توقعه عشان يتجوزها وبدادي وبسايس والبت بتحاول بكل الطرق .

صرخ.. توقع ايه توقع حلوف.. دا حلوف مابيحسش ولا بيطيق صنف النسوان ماهو زي أمه زباله هما الاتنين اتحدفو علينا ربنا ياخدهم. بنتك لو قعدت سنين ترسم عليه ما هيتجوزهاش .دا اخره يترزي في حته ماحد يقرب منه من زفاره لسانه وقله ادبه مين بنتك المايصه اللي بتحب علي روحها تتجوز حدايه حنش دا عامل زي التنين المجنح بيبخ نار ..الواد مغلول من النسوان ومدود من جوا تجوزيها مين اعوذ بالله ..ده صنف نمرود عايز الحرق.

الام.. لا ماهي اختك معانا وموافقه عالبت وهتلين دماغه.

شوكت..... اختي.. جتها الهم هيا كمان واحده براويه و جاحده لاخوها ..بدل ماتقف جنبي واقفه جنب البيه منها لله.

قالت زوجته ..يا شوكت مش كده ..سميه قريبه انت بطل نطح فيهم ونقرب ..الواد صغير ونقدر نلفه .

ضحك شوكت ..تلفي مين رائف ..دا يلفك ويعبيكي ويكيسك ويحطك تحت رجليه..هو مش عيل بصحيح بس الدوده في قلبه حنش ،،يلين دا مابيعرفش معني اللين عيل ماترباش ابوه دعكه من صغره لما بقي ابن كلب جزمه جاحد .تلفي مين صلي عالنبي دانا بقيت اخاف منه ربنا ياخده البعيد .
قالت بغلب ...طب واخرتها بقه الله ما تلين انت انت الكبير .

صرخ ..الين انا الين ...هو الكبير بيلين دلوقتي ...لااا دا انا هطلع روح اهله في ايدي عشان بس يحرم يتطاول عليا.. انا شوكت اللي ما حد يقدر عليه يقولي اتركن علي جنب طب يا رائف ان ماكت اجيب رقبتك .
مر الوقت اتصل به المحامي ظل يسمعه في التليفون ليهب.. ايه ايه نهار ابوه طين ..مضي عقد النصر .
رزع التليفون وقف هائجا.. خلاص ابن فضل لهف البتاعه اللي حاطط عيني عليها ملايين ضاعت مني عيل بشخه يكسب ملاين ويخرجني منها .. اعمل ايه يا حرقه قلبي الواد ده انا بكرهه ونفسي اخلص عليه. بيلف زي التعبان وكل خبطه بموته.. ظل يدور .

لتهتف زوجته.. اهدي هتنجلط

صرخ.. اعمل ايه اعمل ايه قلبي محروق هموت واروح اخلص عليه ابن فضل الجاحد. ايه شيطان مابيقعدش كل غرزه والتانيه وشركاته بتعلي وانا قاعد اتحسر علي رأيه اتركن جنب الحيط ..دانا خلاص قولت الصفقه هشيلها وتحلو يقوم ياخدها كده والكل عارف اني هاخدها بيفضحني ابن فضل..كان مهتاجا وظل يرزع في للاثاث ...اه يابن الجزمه نفسي اجيب رقبتك انا انا تغرز الغرزه دي ...اعمل ايه اروح فين اجيب قلبه ازاي . كان يقف مهتاجا .
ظل واقفا لتتوحش عيناه مره واحده.. .. بس لا خلاص عليا صبر لحد كده ليستدير مسرعا ويخرج وهو ينوي شئ في نفسه.

******
أنجز رائف وسامر المناقصة لينتهيا منها بسعاده هتف سامر.. ضربة معلم نفسي اشوف وش امه .

ضحك رائف.. زمانه كبده انهري من القهر اسكت فرحان حاسس ان كل خساره ليه براحه ليا. مايهمنيش المكسب اد ما يهمني قهرته

تنهد سامر...بس اللدعه المره دي في قلبه في الجون زمانه بيجيب جاز .. ماعرفش الراجل ده فيه كمية شر غير عاديه منه لله عارف بحس انه هيجي يوم و يقتلك من قهرته.

ضحك رائف.. مين عمي.. دا بق.. سيبك منه مش قدي انا صحيح صغير بس متمرمط من وانا صغير انا شفت كتير. واقدر اقف له ولعشره من عينته .

تنهد سامر.. يا رائف براحه علي روحك انت ماينفعش تعيش كده لوحدك يابني حاول تعرف ناس تحب تتجوز ماحدش بيعيش جاحد كده انت طيب وحنين بس مابتبينش ده.

رائف.. انت اهبل يا سامر هو ايه اللي طيب وحنين انا مابحبش حد يقول عليا كده الطيبه عبط والحنيه تخلي الناس تركبك انا اللي وصلني مكاني الجحود والقوه عشان مابرحمش حد والغلط عندي بفوره.

سامر.. طب هتكمل جاحد كده انت يا واد مش عايز تتجوز وتمز جتك هم انا قولت انك سوسن.

خبطه رائف.. اتلم يا حيوان مين اللي سوسن.. الفكره اني بكره الستات ماعرفش ليه بشوفهم شياطين لما واحده بتقرب مني بحسها خاينه وزباله انا بشوفهم كده وبقرف منهم عمر ما ست دخلت عيني او قربت مني الا وحسيت بالقرف .الستات تكبش وبس مافيش ست بتشيل ولو شالت بتنتهز الفرصه وتغدر عايز تجيب ليا مثال واحده شالت جوزها تعرفها وما ذلتوش في الاخر .

تنهد سامر ....،يا ابني انت اللي مجتمعك هم الهم عالم صعرانه فيه ناس عايشه ومبسوطه ..يابني فيه ناس محترمه.

.. مش هعارضك بس حتي المحترمه مابشوفهاش محترمه انا نظرتي ما بتتغير وتلاقيني اي واحده تقرب مني بعض فيها.

سامر...يا ابني انت عجيب بعقلك دي .. دانت عامل تجميد اجنه انت عبيط عايز الناس تشك فيك ... يا رائف اي راجل عنده رغبات ماتقولييش انك مش عندك.

تنهد.. لا عندي زي اي راجل بس مالقيتش الست اللي ارغبها تخليني أقرب منها من اساسه. عشان كده عملت تجميد اجنه لو عوزت عيل في يوم اهو تنفع ..انا لو قربت من واحده والله بطني بتقلب.

ضحك سام.. طب لو حصل وطبيت هتعمل ايه.
رفع حاجبيه ..... هعمل ايه يعني.. هديها قرشين ونخلص انت اهبل كل الدنيا بتمشي بالفلوس.

تنهد سامر.. انت عقلك مفوت وانا تعبت معاك بكره تجيلك اللي توقعك علي بوزك.

ضحك رائف.. ساعتها امحيها من علي وش الدنيا. اللي تخلي رائف يركع ويقرب منها.

نظر اليه سامر باستغراب... انت مجنون.. لو قلبك دق لواحده هتبعد عنها.

.... اولا قلبي مش هيدق ودا متأكد منه.. ثانيا لو حصل ودا مستحيل هاخد رغبتي منها واخليها تحت جزمتي ماهتخرج من القصر لو روحها طلعت.

قطب سامر.. يا ساتر ايه الشر ده.. يا ريتك ماتحب انت هتحب والا هتنتقم.

.. لا هحافظ علي اللي عايزها.. مش بعد شويه تسيبني وتروح تتصرمح مع غيري. اللي اعوزها همنع عنها ميه وهو ...ويلا بقه بلا وجع دماغ.
.
تركه سامر ....ماشي يا حبيبي يلا سلام.

ركب رائف عربته واتجه الي القاهره كان سعيدا انه ضربه ضربه قاسمه لعمه واخذ منه مناقصه بملايين ..اتصل بعمه .فتح تليفونه ورد .. حبيبي ازيك وحشتني والله.
ضحك ...مالك محروق كده بالراحه يا عمي مش عمي برضه. اعصابك يجيلك جلطه وتنشل او تموت وندفنك اخاف عليك هبقي واقف في اول صف عزا مقهور .

صرخ عمه ..الاهي ياخدك ربنا يا شيخ ويريحني منك ... بقي بتلف من ورايا وتاخد المناقصة اللي اتفقت عليها.

ضحك رائف.. ماهو انت لفيت وخدت المناقصة اللي فاتت لتكون فاكر اني اهبل وبرياله وهعدي ليك عمايلك واحده بواحد ..هتغرز غرزه هغرز قدامها عشره ... انسي واظن القصه دي بخراب.. لدعتك انا صح يا عمي.

صرخ العم.. بقي كده انت متصل تتشفي فيا يابن فضل عيل بشخه زيك.

ضحك رائف... اهو ابو شخه ده علم علي وشك وخلاه لك شوارع ايه رايك. ابو شخه ده هيفضل مسمار يقهرك في نعشك. ابو شخه ده اكبر منك ومن صنفك ومن كل هيلامانك ..ابو شخه له اسم في السوق اكبر منك ..ايه مابتشبعش نهب كل حاجه خراب عينك علي اللي مش ليك ليه .. سنين من يوم ما ابويا ما مات وانت طايح وفاجر ايه يا اخي دا مش دم دا سم ماشي في الدم ...لتكون فاكر اني مش عارف مين اللي عصي امي زمان علي ابويا عشان طيب . عشان انتم اتنين وسخين اتفقت عالراجل لما حصرتوه وموتوه. هاه. . عملتك دي هفضل اخلص منك فيها ليوم الدين رائف هيفضل ياخد حقه لحد مايوصلك لتربتك يا عمي. ساعتها عهد عليا لاعملك صوان البلد كلها تنحاكي عليه. واه هورث في سيادتك واحتمال برضه اجوز بنتك يبقي كوشت علي كل حاجه يبقي انت الدود كلك وانا بتهني بمالك وحالك. تصدق مستقبل حلو برضه.. الا انت بقي عندك رصيد كام في البنك بطمن بس علي مالي اللي هاخده يا ...يا عمي .

صرخ عمه.. خدك ربنا يا حيوان بتفول عليا مين يا زباله اللي هيدفني.

ضحك رائف.. انا يا عمي ان ابن اخوك الوحيد. اطمن هجبلك كفن من الغالي وهعملك ليله كويسه مش هسترخص مع انك رخيص وتستحق كل رخيص .

صرخ عمه.... بقي كده.. طب يابن فضل الرخيص ده هيعرفك كويس انت ايه وتستحق ده. الرخيص ده هياخد حقه تالت ومتلت وقله ادبك هبلعهالك هوريك.. مش شوكت اللي يتعلم عليه من عيل بشخه زيك. شوكت هو اللي هيعلم عليك وهوريك يابن فضل مين هيطلع علي مين.
قفل الخط وتنهد رائف.. ربنا ياخدك ايه محراب شر شيطان بقرنين أعوذ بالله انا هفضل عايش في العذاب ده لامتي.
كان يسير وقد صعد علي الصحراوي وفتح جهاز الموسيقي وركن براسه للخلف يهدي من نفسه وبدا يقود السياره ..هدا هو وتلاشت الدنيا من حوله يحاول ان يستعيد هدوءه الذي يؤخذ منه عنوه من ذلك الحاقد .وفجأه ..
يا تري إللي جاي إيه وشوكت عمل إيه وهيتقابلو ازاي.... اللي جاااي حوارااااات خمنو بقه ❤️❤️❤️❤️❤️

يتبع....
https://darmsr.com/2024/12/14/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%b4%d8%b8%d8%a7%d9%8a%d8%a7-%d8%a7%d9%84%d8%b9%d8%b4%d9%82-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88/
هاله بكدب وبكاء مزيف: بنتك هر.بت يا اخويا بنتك و.اطت راسنا وحطت اسمك في الا.رض
خالد بغضب: اخر.صي انا بنتي تربيتي وانض.ف من الي خا'لفك
هاله:كدة يا خالد متصد.قنيش وتشك فيا طب اي رايك ان انا مش قعدالك فيها
خالد وهو بيمسكها من شعر'ها: خدي تعالي هنا راحه فين منتيش منقوله من هنا غير اما تنطقي بنتي فييييين انتي عارفه ان روز ١٤ سنه وهيا بتخاف تخرج حتي من البيت انطقي
اسيل اخت سما الصغيرة: لا يا بابا خالد روز مش هر'بت ماما هيا الي باعتها لواحد امبارح وخدت منوة فلوس كتير اوووي
خالد بصدمه ونزل ضر'ب ف هاله: بقااااااا انا يا زبا'له اسيب بنتي واسافر ارجع الاقيكي بياعاها بنتتتتتتي فين
هاله بوجع وعياط: م معرفش كل الي اعرفه انه واحد اسمه نسر سالم
خالد سمع الاسم ساب شعر هاله ورجع لوراة بصدمه: ن نسر منك لله منننننك لله يا هاله وديتي بنتي للمو'ت برجليها والله لو مقليت بنتي لهمو'يتك وخرج
روز فيه حيه لدغتها وفقدات الواعي
الدادة بخوف: زين بيه الحق الست روز سمعتها بتصراخ وبعدها مسمعناش ليها اي صوت
نسر خاف من جواة بس اتكلم ببرود عكس الي جواة: سيباك منها تلاقيها بتدلع عشان حد يخرجها
: لا يا نسر متنساش ان المخزن كله تعبيا'ن وقفا'عي والحاجات دي واخدين عاليك بس ياابني
: حاضر يا دادة هرواح اشوفها
دخل نسر المخزن لاقه روز واقعه ع الارض وسايحه في د'مها
: رووووووووووووووز وجري عليها لاقه وشها ازرق وشفايفها ومفيش نبض شالها بسرعت البرق وراح المستشفي
خالد وصل القصر
الحارس: خالد الميناوي ممنوع تدخل هنا
خالد بغضب: وانته الي هتمنعني اووووووعي من قدامي لازم اشوف بنتتتتتي
: مستحيل تخطي القصر دا طول منا عايش
مجهول: عرفت الي حصل نسر خد بنت خالد اثير عندة بسبب ااي ابوها عماله زمان مع امه
مجهول ٢بخبث: دا كدا هتحلوا اوووي لازم نكبر الخلاف الي بينهم عشان نسر ميعرفش ان احنا الي عملنا كدة في امه
مجهول: وعرفت كمان انه حابسه في اوضه ضالمه وفيها تعابين وفيه حيه لدغتها
: ٢:اييييييه انته بتقوال اييييه

يتبع....
https://darmsr.com/2024/12/14/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%ac%d8%ad%d9%8a%d9%85-%d9%86%d8%b3%d8%b1-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9/