فصول جديدة من رواية معشوقتي الصغيره
https://darmsr.com/2025/04/04/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d9%85%d8%b9%d8%b4%d9%88%d9%82%d8%aa%d9%8a-%d8%a7%d9%84%d8%b5%d8%ba%d9%8a%d8%b1%d9%87-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84/
https://darmsr.com/2025/04/04/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d9%85%d8%b9%d8%b4%d9%88%d9%82%d8%aa%d9%8a-%d8%a7%d9%84%d8%b5%d8%ba%d9%8a%d8%b1%d9%87-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84/
مدونة دار مصر
رواية معشوقتي الصغيره كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم ملكة زماني - مدونة دار مصر
رواية معشوقتي الصغيره كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم ملكة زماني فصول الرواية رواية معشوقتي الصغيره الفصل الأول رواية معشوقتي الصغيره الفصل الثاني رواية معشوقتي الصغيره الفصل الثالث رواية معشوقتي الصغيره الفصل الرابع رواية معشوقتي الصغيره الفصل الخامس رواية…
فصول جديدة من رواية لا تثقي بالرجال
https://darmsr.com/2025/04/02/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d9%84%d8%a7-%d8%aa%d8%ab%d9%82%d9%8a-%d8%a8%d8%a7%d9%84%d8%b1%d8%ac%d8%a7%d9%84-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7/
https://darmsr.com/2025/04/02/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d9%84%d8%a7-%d8%aa%d8%ab%d9%82%d9%8a-%d8%a8%d8%a7%d9%84%d8%b1%d8%ac%d8%a7%d9%84-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7/
مدونة دار مصر
رواية لا تثقي بالرجال كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم زينب سمير توفيق - مدونة دار مصر
رواية لا تثقي بالرجال كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم زينب سمير توفيق فصول الرواية رواية لا تثقي بالرجال الفصل الأول رواية لا تثقي بالرجال الفصل الثاني رواية لا تثقي بالرجال الفصل الثالث رواية لا تثقي بالرجال الفصل الرابع رواية لا تثقي بالرجال الفصل الخامس…
فصول جديدة من رواية سيطرة ناعمة
https://darmsr.com/2024/12/27/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%b3%d9%8a%d8%b7%d8%b1%d8%a9-%d9%86%d8%a7%d8%b9%d9%85%d8%a9-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88/
https://darmsr.com/2024/12/27/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%b3%d9%8a%d8%b7%d8%b1%d8%a9-%d9%86%d8%a7%d8%b9%d9%85%d8%a9-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88/
مدونة دار مصر
رواية سيطرة ناعمة كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم سوما العربي - مدونة دار مصر
رواية سيطرة ناعمة كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم سوما العربي فصول الرواية رواية سيطرة ناعمة الفصل الأول رواية سيطرة ناعمة الفصل الثاني رواية سيطرة ناعمة الفصل الثالث رواية سيطرة ناعمة الفصل الرابع رواية سيطرة ناعمة الفصل الخامس رواية سيطرة ناعمة الفصل السادس…
فصول جديدة من رواية عودة الذئاب
https://darmsr.com/2025/04/06/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%b9%d9%88%d8%af%d8%a9-%d8%a7%d9%84%d8%b0%d8%a6%d8%a7%d8%a8-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88/
https://darmsr.com/2025/04/06/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%b9%d9%88%d8%af%d8%a9-%d8%a7%d9%84%d8%b0%d8%a6%d8%a7%d8%a8-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88/
مدونة دار مصر
رواية عودة الذئاب كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم ميفو السلطان - مدونة دار مصر
رواية عودة الذئاب كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم ميفو السلطان فصول الرواية رواية عودة الذئاب الفصل الأول رواية عودة الذئاب الفصل الثاني رواية عودة الذئاب الفصل الثالث رواية عودة الذئاب الفصل الرابع رواية عودة الذئاب الفصل الخامس رواية عودة الذئاب الفصل السادس…
فصول جديدة من رواية حكاوي بلا صوت
https://darmsr.com/2025/03/08/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%ad%d9%83%d8%a7%d9%88%d9%8a-%d8%a8%d9%84%d8%a7-%d8%b5%d9%88%d8%aa-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1/
https://darmsr.com/2025/03/08/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%ad%d9%83%d8%a7%d9%88%d9%8a-%d8%a8%d9%84%d8%a7-%d8%b5%d9%88%d8%aa-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1/
مدونة دار مصر
رواية حكاوي بلا صوت كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم أماني السيد - مدونة دار مصر
رواية حكاوي بلا صوت كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم أماني السيد فصول الرواية رواية حكاوي بلا صوت الفصل الأول رواية حكاوي بلا صوت الفصل الثاني رواية حكاوي بلا صوت الفصل الثالث رواية حكاوي بلا صوت الفصل الرابع رواية حكاوي بلا صوت الفصل الخامس رواية حكاوي بلا…
فصول جديدة من رواية أمنية ضائعة
https://darmsr.com/2025/04/09/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a3%d9%85%d9%86%d9%8a%d8%a9-%d8%b6%d8%a7%d8%a6%d8%b9%d8%a9-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88/
https://darmsr.com/2025/04/09/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a3%d9%85%d9%86%d9%8a%d8%a9-%d8%b6%d8%a7%d8%a6%d8%b9%d8%a9-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88/
مدونة دار مصر
رواية أمنية ضائعة كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم ديانا ماريا - مدونة دار مصر
رواية أمنية ضائعة كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم ديانا ماريا فصول الرواية رواية أمنية ضائعة الفصل الأول رواية أمنية ضائعة الفصل الثاني رواية أمنية ضائعة الفصل الثالث رواية أمنية ضائعة الفصل الرابع رواية أمنية ضائعة الفصل الخامس رواية أمنية ضائعة الفصل السادس…
فصول جديدة من رواية حياة الجسار
https://darmsr.com/2025/04/04/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%ad%d9%8a%d8%a7%d8%a9-%d8%a7%d9%84%d8%ac%d8%b3%d8%a7%d8%b1-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88/
https://darmsr.com/2025/04/04/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%ad%d9%8a%d8%a7%d8%a9-%d8%a7%d9%84%d8%ac%d8%b3%d8%a7%d8%b1-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88/
مدونة دار مصر
رواية حياة الجسار كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم مريم وليد - مدونة دار مصر
رواية حياة الجسار كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم مريم وليد فصول الرواية رواية حياة الجسار الفصل الأول رواية حياة الجسار الفصل الثاني رواية حياة الجسار الفصل الثالث رواية حياة الجسار الفصل الرابع رواية حياة الجسار الفصل الخامس رواية حياة الجسار الفصل السادس…
فصول جديدة من رواية بين قسوته وغفرانها
https://darmsr.com/2025/04/20/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a8%d9%8a%d9%86-%d9%82%d8%b3%d9%88%d8%aa%d9%87-%d9%88%d8%ba%d9%81%d8%b1%d8%a7%d9%86%d9%87%d8%a7-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5/
https://darmsr.com/2025/04/20/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a8%d9%8a%d9%86-%d9%82%d8%b3%d9%88%d8%aa%d9%87-%d9%88%d8%ba%d9%81%d8%b1%d8%a7%d9%86%d9%87%d8%a7-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5/
مدونة دار مصر
رواية بين قسوته وغفرانها كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم شاهندا - مدونة دار مصر
رواية بين قسوته وغفرانها كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم شاهندا فصول الرواية رواية بين قسوته وغفرانها الفصل الأول رواية بين قسوته وغفرانها الفصل الثاني الرواية متوفرة كاملة على مدونة دار مصر ولكن يجب أن تكتب 5 تعليقات اولًا كي تظهر لك باقي الفصول. تمتلك…
بعد مرور سنوات ..
أمام المرآة يقف مالك يعدل من ربطة عنقه حينما دلفت والدته الى الداخل وهي تبتسم بحبور ...
اقتربت منه ووضعت كف يدها على كتفه ليلتفت نحوها ويحمل كفها ويقبله قبل أن يهتف بها :
" جيالي بنفسك يا سوزان هانم ...."
" طبعا يا حبيبي ... مش النهاردة فرح ابني الصغير .. انا فرحانة اوي يا مالك ... "
ابتسم لها ابتسامة لم تصل الى عينيه وقد عادت الذكريات السيئة تسيطر على عقله ...
ذكريات متعلقة بماضي ما زال حاضرا داخله وإن أظهر عكس ذلك …
طرد هذه الأفكار من رأسه وعاد بتركيزه ناحية والدته التي قالت بدورها :
" عقبالك يا حبيبي ...."
رد عليها بنبرة مقتضبة :
" لسه بدري ...."
إختفت ابتسامة والدته وهي تقول بلهجة حزينة :
" نفسي اطمن عليك يا مالك ... نفسي اشوفك متجوز وعايش مرتاح مع زوجة تحبها وتحبك ... "
لم يعلق على حديثها بل اتجه نحو الشماعة وحمل سترته من عليها و إرتداها ثم عاد لوالدته وقال مغيرا الموضوع :
" مش يلا بينا ... هنتأخر على المعازيم ...."
" يلا بينا ..."
تأبطت والدته ذراعه وسار الاثنان متجهان الى قاعة الحفل ...
..........................................................................
وقفت منى أمام المرأة تتطلع الى فستان زفافها الضخم بملامح شاردة ... لا تصدق بأنها ستزف اليوم الى حبيبها بعد سنين طويلة عانت فيها الحب من طرف واحد ...
نعم فقد أحبته منذ أول يوم رأته فيه في الجامعة حينما كانت في سنتها الاولى وهو كذلك كان معها في نفس القسم ... لكنه كان مرتبط بإبنة عمه ... ما زالت تتذكر معاناتها وحسراتها على قلبها الذي ظل يعاني مرارة الحب ...
الان لقد انتهى كل شيء ... انتهت آلامها وأحزانها ... فمصطفى بات لها ... وحدها ... يحبها ويريدها وسينالها ...
لقد أخلصت له لسنوات عديدة واستحقت حبه وإخلاصه ...
أفاقت من شرودها على صوت والدتها تسألها :
" موني حبيبتي .... روحتي فين ...؟!"
التفتت نحو والدتها وقالت بينما الدموع تكونت داخل مقلتيها :
" بفكر كنت فين وبقيت فين ...."
" بتعيطي يا منى ..."
" دي دموع الفرح ... انا بس فرحانة اووي ... فرحانة اكتر من أي شيء ..."
ربتت والدتها على وجنتها وقالت بحب :
" تستاهلي الفرحة دي يا حبيبتي ..."
ثم التفتت نحو ابنتها الكبرى وقالت :
" يلا يا سهيلة اسبقينا انتي واحنه هنلحقك على طول ..."
" حاضر يا ماما ..."
قالتها سهيلة وهي تخرج من غرفة شقيقتها وتتجه الى الطابق السفلي حيث يوجد هناك والدها الذي ينتظرهم ليقلهم الى مكان قاعة الحفل ...
...................................................................
في مكان اخر وتحديدا في مطار القاهرة الدولي ...
تقدمت فتاة جميلة للغاية ترتدي فستان اسود طويل ذو حمالات رفيعة ... فستان اختارته خصيصا لهذا اليوم .... كانت تسير بجانبها امرأة كبيرة في السن حيث اتجهت الاثنتان الى خارج المطار وتحديدا الى سيارة سوداء عالية تنتظرهم ...
ركبتا الاثنتان في السيارة ليلتفت السائق نحويهما ويهتف بوجه سعيد :
" حمد لله على سلامتك يا خالتي ... حمد لله على سلامتك يا مرام ..."
ابتسمت الخالة له ولم تنطق بحرف بينما ردت مرام عليه بإبتسامة مقتضبة :
" الله يسلمك يا عمرو .... "
" ماما مستنياكم فالبيت ..."
قالها الشاب الاخر والذي يدعى مازن لتهتف مرام بسرعة :
" انا مش هروح البيت .... "
" امال هتروحي فين ...؟!"
سألها عمرو بحيرة لترد عليه :
" هروح الفندق اللي فيه حفلة جواز مصطفى ....."
تبادل الشابان النظرات قبل أن يهتف مازن بها :
" ملوش لزمة انك تروحي هناك يا مرام.."
لكنها ردت بحزم وإباء :
" لازم اروح هناك يا مازن واشوفهم ..."
هنا تدخلت الأم التي قالت بنبرة متلكأة :
" م ل و ش ل ز و م ت ر و حي ه ن ا ك .... م ش عا و زة م ش ا ك ل...."
( ملوش لزوم تروحي هناك … مش عاوزة مشاكل ..)
ربتت مرام على وجنتها وقالت بلطف :
" متقلقيش يا ماما ... انا مش رايحة اعمل مشاكل ... انا رايحة أبارك لإبن عمي جوازه ....."
ثم عادت ونظرت الى عمرو وقالت بإصرار :
" خدني على الفندق يا عمرو وبعدين خد ماما وروحوا لبيتكم .."
.......................................................................
في احد اشهر الفنادق في البلاد ...
وقف مالك يستقبل المدعوين بجانب عمه ووالدته ... تقدمت ابنة عمه ميرهان منه وسحبته من مكانه متجهة به الى احد أركان الحفلة بينما هو يتأفف بضيق ويهتف بها من بين أسنانه :
" فيه ايه يا ميرهان ...؟! بتجريني وراكي كده ليه ....؟!"
وقفت أمامه وقالت بلهجة غاضبة :
" انت اللي فيه ايه يا مالك ...؟! بتتجاهلني ليه ...؟!"
عقد ذراعيه أمام صدره وقال :
" بتجاهلك ازاي ....؟!"
تشنجت ملامحها كليا وهي تقول بصوت حزين :
" مالك ... انت عارف اني بحبك ... ملوش داعي تتصرف معايا بالشكل ده ...."
تنهد بصوت عالي وقال :
" اظن مش ده الوقت المناسب للكلام ده يا ميرهان .... صح ولا انا غلطان..؟!"
اومأت برأسها ثم قالت مبررة لنفسها ما تفعله :
أمام المرآة يقف مالك يعدل من ربطة عنقه حينما دلفت والدته الى الداخل وهي تبتسم بحبور ...
اقتربت منه ووضعت كف يدها على كتفه ليلتفت نحوها ويحمل كفها ويقبله قبل أن يهتف بها :
" جيالي بنفسك يا سوزان هانم ...."
" طبعا يا حبيبي ... مش النهاردة فرح ابني الصغير .. انا فرحانة اوي يا مالك ... "
ابتسم لها ابتسامة لم تصل الى عينيه وقد عادت الذكريات السيئة تسيطر على عقله ...
ذكريات متعلقة بماضي ما زال حاضرا داخله وإن أظهر عكس ذلك …
طرد هذه الأفكار من رأسه وعاد بتركيزه ناحية والدته التي قالت بدورها :
" عقبالك يا حبيبي ...."
رد عليها بنبرة مقتضبة :
" لسه بدري ...."
إختفت ابتسامة والدته وهي تقول بلهجة حزينة :
" نفسي اطمن عليك يا مالك ... نفسي اشوفك متجوز وعايش مرتاح مع زوجة تحبها وتحبك ... "
لم يعلق على حديثها بل اتجه نحو الشماعة وحمل سترته من عليها و إرتداها ثم عاد لوالدته وقال مغيرا الموضوع :
" مش يلا بينا ... هنتأخر على المعازيم ...."
" يلا بينا ..."
تأبطت والدته ذراعه وسار الاثنان متجهان الى قاعة الحفل ...
..........................................................................
وقفت منى أمام المرأة تتطلع الى فستان زفافها الضخم بملامح شاردة ... لا تصدق بأنها ستزف اليوم الى حبيبها بعد سنين طويلة عانت فيها الحب من طرف واحد ...
نعم فقد أحبته منذ أول يوم رأته فيه في الجامعة حينما كانت في سنتها الاولى وهو كذلك كان معها في نفس القسم ... لكنه كان مرتبط بإبنة عمه ... ما زالت تتذكر معاناتها وحسراتها على قلبها الذي ظل يعاني مرارة الحب ...
الان لقد انتهى كل شيء ... انتهت آلامها وأحزانها ... فمصطفى بات لها ... وحدها ... يحبها ويريدها وسينالها ...
لقد أخلصت له لسنوات عديدة واستحقت حبه وإخلاصه ...
أفاقت من شرودها على صوت والدتها تسألها :
" موني حبيبتي .... روحتي فين ...؟!"
التفتت نحو والدتها وقالت بينما الدموع تكونت داخل مقلتيها :
" بفكر كنت فين وبقيت فين ...."
" بتعيطي يا منى ..."
" دي دموع الفرح ... انا بس فرحانة اووي ... فرحانة اكتر من أي شيء ..."
ربتت والدتها على وجنتها وقالت بحب :
" تستاهلي الفرحة دي يا حبيبتي ..."
ثم التفتت نحو ابنتها الكبرى وقالت :
" يلا يا سهيلة اسبقينا انتي واحنه هنلحقك على طول ..."
" حاضر يا ماما ..."
قالتها سهيلة وهي تخرج من غرفة شقيقتها وتتجه الى الطابق السفلي حيث يوجد هناك والدها الذي ينتظرهم ليقلهم الى مكان قاعة الحفل ...
...................................................................
في مكان اخر وتحديدا في مطار القاهرة الدولي ...
تقدمت فتاة جميلة للغاية ترتدي فستان اسود طويل ذو حمالات رفيعة ... فستان اختارته خصيصا لهذا اليوم .... كانت تسير بجانبها امرأة كبيرة في السن حيث اتجهت الاثنتان الى خارج المطار وتحديدا الى سيارة سوداء عالية تنتظرهم ...
ركبتا الاثنتان في السيارة ليلتفت السائق نحويهما ويهتف بوجه سعيد :
" حمد لله على سلامتك يا خالتي ... حمد لله على سلامتك يا مرام ..."
ابتسمت الخالة له ولم تنطق بحرف بينما ردت مرام عليه بإبتسامة مقتضبة :
" الله يسلمك يا عمرو .... "
" ماما مستنياكم فالبيت ..."
قالها الشاب الاخر والذي يدعى مازن لتهتف مرام بسرعة :
" انا مش هروح البيت .... "
" امال هتروحي فين ...؟!"
سألها عمرو بحيرة لترد عليه :
" هروح الفندق اللي فيه حفلة جواز مصطفى ....."
تبادل الشابان النظرات قبل أن يهتف مازن بها :
" ملوش لزمة انك تروحي هناك يا مرام.."
لكنها ردت بحزم وإباء :
" لازم اروح هناك يا مازن واشوفهم ..."
هنا تدخلت الأم التي قالت بنبرة متلكأة :
" م ل و ش ل ز و م ت ر و حي ه ن ا ك .... م ش عا و زة م ش ا ك ل...."
( ملوش لزوم تروحي هناك … مش عاوزة مشاكل ..)
ربتت مرام على وجنتها وقالت بلطف :
" متقلقيش يا ماما ... انا مش رايحة اعمل مشاكل ... انا رايحة أبارك لإبن عمي جوازه ....."
ثم عادت ونظرت الى عمرو وقالت بإصرار :
" خدني على الفندق يا عمرو وبعدين خد ماما وروحوا لبيتكم .."
.......................................................................
في احد اشهر الفنادق في البلاد ...
وقف مالك يستقبل المدعوين بجانب عمه ووالدته ... تقدمت ابنة عمه ميرهان منه وسحبته من مكانه متجهة به الى احد أركان الحفلة بينما هو يتأفف بضيق ويهتف بها من بين أسنانه :
" فيه ايه يا ميرهان ...؟! بتجريني وراكي كده ليه ....؟!"
وقفت أمامه وقالت بلهجة غاضبة :
" انت اللي فيه ايه يا مالك ...؟! بتتجاهلني ليه ...؟!"
عقد ذراعيه أمام صدره وقال :
" بتجاهلك ازاي ....؟!"
تشنجت ملامحها كليا وهي تقول بصوت حزين :
" مالك ... انت عارف اني بحبك ... ملوش داعي تتصرف معايا بالشكل ده ...."
تنهد بصوت عالي وقال :
" اظن مش ده الوقت المناسب للكلام ده يا ميرهان .... صح ولا انا غلطان..؟!"
اومأت برأسها ثم قالت مبررة لنفسها ما تفعله :
" اعمل ايه ...؟! مانت عارف اني بدايق اوي لما بلاقيك بتتجاهلني ...."
رفع بصره الى الاعلى بنفاذ صبر ثم قال منهيا الحوار :
" انا لازم اروح استقبل الضيوف ... مينفعش اسيب ماما لوحدها ... عن إذنك ..."
ثم تركها وعاد نحو والدته حينما كاد ان يصطدم بأحداهن ليتراجع الى الخلف في اللحظة الاخيرة وهو يهتف بذهول :
" سهيلة....!!"
ابتسمت سهيلة بخجل وقالت :
" اهلا يا سهيلة ... ازيك ...؟!"
أجابها مذهولا من التغيير الذي طرأ على شكلها بعدما ارتدت فستانا أنيقا ووضعت المكياج الذي ابرز جمالها :
" كويس .... انتي عاملة ايه ...؟!"
أجابته على استيحاء :
" كويسة الحمدُ لله ...."
" عن إذنك اروح اشوف منى ومصطفى واطمن إنهم جاهزين ..."
" اتفضلي .."
قالها فاسحا لها الطريق ثم اتجه نحو والدته وهو ما زال يفكر بسهيلة وتغييرها الملحوظ ...
.................................................................
ولج العروسان الى قاعة الحفل وسط نظرات جميع المدعوين وتصفيقهم ...
جلس العروسان في المكان المخصص لهما بينما اشتعلت الأغاني في ارجاء قاعة الحفل وانشغل بعض المدعوين بالرقص والبعض الاخر في الحديث والترحيب ببعض ...
انزوى مالك في أحد أركان قاعة الحفل وأخذ يدخن سيجارته وهو يتابع ما يحدث بلا مبالاة ...
عادت له ذكرى حفل زفافه من تلك المرأة التي خانته وطعنته في شرفه ... كيف تزوجها وكيف مثلت عليه الحب والغرام ثم خانته؟! ...
توقف عن أفكاره تلك وهو يلمح إحداهن تدلف الى الحفل وهي ترتدي فستان اسود طويل ومغري ...
لم يستطع أن يرى ملامح وجهها لكنه يقسم أنها جميلة للغاية ...
كانت جذابة للغاية بل خطفت أنظار الموجودين بفستانها الأنيق وجسدها الممشوق …
لاحظ تغير ملامح والدته وذهول شقيقه وعروسه في نفس الوقت الذي وقفت به تلك الفتاة أماميهما ليتقدم نحويهما بسرعة ويصل إليها فتلتفت له الفتاة قائلة بإبتسامة واثقة وكأنها علمت بمجيئه :
" ازيك يا مالك ...؟!"
ليردّد هو بذهول :
" مرام ...!"
يتبع....
https://darmsr.com/2024/12/21/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d9%84%d8%b9%d9%86%d8%a9-%d8%a7%d9%84%d8%b9%d8%b4%d9%82-%d8%a7%d9%84%d8%a3%d8%b3%d9%88%d8%af-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88/
رفع بصره الى الاعلى بنفاذ صبر ثم قال منهيا الحوار :
" انا لازم اروح استقبل الضيوف ... مينفعش اسيب ماما لوحدها ... عن إذنك ..."
ثم تركها وعاد نحو والدته حينما كاد ان يصطدم بأحداهن ليتراجع الى الخلف في اللحظة الاخيرة وهو يهتف بذهول :
" سهيلة....!!"
ابتسمت سهيلة بخجل وقالت :
" اهلا يا سهيلة ... ازيك ...؟!"
أجابها مذهولا من التغيير الذي طرأ على شكلها بعدما ارتدت فستانا أنيقا ووضعت المكياج الذي ابرز جمالها :
" كويس .... انتي عاملة ايه ...؟!"
أجابته على استيحاء :
" كويسة الحمدُ لله ...."
" عن إذنك اروح اشوف منى ومصطفى واطمن إنهم جاهزين ..."
" اتفضلي .."
قالها فاسحا لها الطريق ثم اتجه نحو والدته وهو ما زال يفكر بسهيلة وتغييرها الملحوظ ...
.................................................................
ولج العروسان الى قاعة الحفل وسط نظرات جميع المدعوين وتصفيقهم ...
جلس العروسان في المكان المخصص لهما بينما اشتعلت الأغاني في ارجاء قاعة الحفل وانشغل بعض المدعوين بالرقص والبعض الاخر في الحديث والترحيب ببعض ...
انزوى مالك في أحد أركان قاعة الحفل وأخذ يدخن سيجارته وهو يتابع ما يحدث بلا مبالاة ...
عادت له ذكرى حفل زفافه من تلك المرأة التي خانته وطعنته في شرفه ... كيف تزوجها وكيف مثلت عليه الحب والغرام ثم خانته؟! ...
توقف عن أفكاره تلك وهو يلمح إحداهن تدلف الى الحفل وهي ترتدي فستان اسود طويل ومغري ...
لم يستطع أن يرى ملامح وجهها لكنه يقسم أنها جميلة للغاية ...
كانت جذابة للغاية بل خطفت أنظار الموجودين بفستانها الأنيق وجسدها الممشوق …
لاحظ تغير ملامح والدته وذهول شقيقه وعروسه في نفس الوقت الذي وقفت به تلك الفتاة أماميهما ليتقدم نحويهما بسرعة ويصل إليها فتلتفت له الفتاة قائلة بإبتسامة واثقة وكأنها علمت بمجيئه :
" ازيك يا مالك ...؟!"
ليردّد هو بذهول :
" مرام ...!"
يتبع....
https://darmsr.com/2024/12/21/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d9%84%d8%b9%d9%86%d8%a9-%d8%a7%d9%84%d8%b9%d8%b4%d9%82-%d8%a7%d9%84%d8%a3%d8%b3%d9%88%d8%af-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88/
مدونة دار مصر
رواية لعنة العشق الأسود كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم سارة علي - مدونة دار مصر
رواية لعنة العشق الأسود كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم سارة علي فصول الرواية رواية لعنة العشق الأسود الفصل الأول رواية لعنة العشق الأسود الفصل الثاني رواية لعنة العشق الأسود الفصل الثالث رواية لعنة العشق الأسود الفصل الرابع رواية لعنة العشق الأسود الفصل…
ازيكم عاملين ايه، انا بوده او عبدالرحمن العاصي ابن بابا اللي في الصوره ده
اختي تيا هي اللي بتقولي يا بوده بس زين اخويا حبيبي دايما بيزعق لها ويقولها بطلي تدلعيه
هو بقي راجل وعنده ٧ سنين واللي معايا في الصوره دي طمطم او فاطمه بنت عمو حمزه وخالتو غزل، شفتوا حلوه وقلبوزه اذاي
انا بحبها اوي ودايما بتخانق انا واختي التانيه ليا عشان بتزعلها وتقعد تزعقلها
بس ايه بقي طمطم دايما بتعرف تاخد حقها لو انا مش موجود، عاصي اخوها الكبير بيظبط ليا هههههههه
ويقعد يزعقلها والله بتصعب عليا ساعات عشان معاها حق اصل طمطم فتانه شويه دايما تسمع اللي هي بتقوله وتروح تنقله كله لعاصي
اما بقي القمر ده يبقي عدي لالا استنوا عيب، اسمه عمو عدي احسن بابي يزعل
دايما بيقولي احترم عمك وماتندهلوش بأسمه هو هيبقي دكتور اد الدنيا وانا اقوله ده لسه في سنه اولي يقولي اولي طب مش زيك لسه اولي ابتداءي، اقوله طب ماهو عاصي اولي هندسه اقوله ايه، يقولي قوله يا ابيه بس عاصي ما رديش وقاله استنه اما اقلده لكم
هو كان بيقوله كده: ابيه مين يا عم الحج ولااااااا لو سمعتك بتقولي الكلمه دي هنفخك، انا مابحبش الاحترام الزياده ده، قولي ياعاصي زي بتقول، خلي ابيه دي لزين باشا، اهو ده اللي لازم تحترمه ليعلقك بجد ههههههه
رد عليه عمو حمزه وقاله: بقي ياحمار مش عايزه يحترمك وعايزه يحترم زين عشان بقي ظابط، طب مانت دخلت الهندسه اهو
رد عليه عاصي وقاله: كل عيش يابا، ايه يعني دخلت الهندسه بس لازم كلنا نحترمه هو مفيش مهندسين يعني بيدخلوا الحجز، اهو لو دخلناه هو يطلعنا منه
ضحك بابي عليه وقاله: هههههه ظابط في الحربيه يا حيوان مش في الدخليه
عاصي قاله: وماله ياعم المهم له ظهر جامد
بابي قاله: طب قوم يا حلوف من قدامي بدل ما اخلي عدي يجي يتدرب عملي في خياطة وشك ده، قوم يلاااا من هنا
هههههههه
جري عاصي من قدامه وهو بيقول: ههههههه لا وعلي ايه، دا عدي حبيبي انا نازل اقعد معاه هو وجدي في الوكاله، سلام يا بشوات انتوا مش رايحين شغلكم ولا ايه
بابا قاله: رايحين يا خويا واعمل حسابك اني هنزلك تدريب عملي في الشركه، انا مش لسه هاستني لما تتخرج
عاصي: طب حتي سيبني افرح بالكليه شويه واخرج واتفسح وانبسط كده
بابا قاله: تتفسح وتنبسط ولا تمشي مع بنات يا صايع، امشي يلا من هنا ههههههههه
نزل عاصي جري من قدام بابا وعمي وهما بيضحكوا عليه، الله هي طمطم راحت فين
اسيبكم انا بقي معاهم واروح ادور عليها، لازم طلعت تتصنت علي ليا وتيا وهما قاعدين في اوضتهم اما الحقها قبل ما ليا تضربها ولا تزعقلها، عديني يا مامي بقي
غمزه: بوده وبعدين معاك، اتكلم بأدب ومالك بتجري كده ليه
_سيبيني هاروح ادور علي طمطم هي راحت فين يا خالتو
غزل: هههههههه يادي طمطم اللي مجننه الكل طلعت عند تيا وليا تندهم يا سيدي اقعد افطر انت وهما دلوقتي هاينزلوا
_لاء هاروح اجيبها احسن ليا تاكلها
ضحك الجميع عليه وهو يخرج من باب الشقه
غمزه: انا مش عارفه الواد ده عامل فيها الحارس الامين بتاع طمطم كده ليه
عاصي وهو يضع يده علي كتفها ويضمها اليه: الله طالع لابوه بيحافظ علي اللي يخصه يا قلبي
_هههههههه ماشي يا باشمهندس ماهم ماشين علي اسلوبك انت واخوك
حمزه: وماله بقي اسلوبنا، مش عاجبكم بعد ١٨ سنه جواز اسلوبنا ولا ايه
غزل: انا عن نفسي عاجبني وجدا كمان يا حبيبي
حمزه وهو يضمها من خصرها: هههههههه ايوه بقي، اهو بعد الكلمتين دول انا ممكن ماروحش الشغل النهارده واقعد هنا طول النهار
ولكن عاصي لم يعطيه هذه الفرصه وامسكه من قميصه من الخلف: لا وعلي ايه يا حبيبي، يلا يا خويا قدامي وانا هدلعك انا هههههههههه، واخذه وخرجوا من باب الشقه
غزل: شوفتي جوزك، مش هاين عليه يسيب حمزه يوم واحد اجازه ازاي
غمزه: ههههههههه يا ختي قولي ربنا ما يحرمهم من بعض، يلا انا هاروح اشوف مامي قاعده في اوضتها ليه واخرجها بقي عشان نفطر علي ما البنات ينزلوا
_طيب وانا هاروح اعملي كوباية نسكافيه
دخلت غمزه علي والدتها وجدتها كانت تصلي
_حرما يا روكا، انتي كنتي بتصلي الصبح متأخر كده ولا ايه دي الساعه داخله علي عشره
روقيه:جمعا يا حبيبتي لا دا انا كنت بصلي الضحي، ايه هو جوزك وجوز اختك نزلوا ولا ايه
_ايوه يا مامي فطروا وراحوا علي الشركه، يلا بينا احنا كمان عشان نفطر وهنزل فطار لعدي وبابا في الوكاله
روقيه وهم يخرجون من غرفتها: لاء يا حبيبتي هما فطروا من بدري، انا حضرت لهم الفطار قبل ما ينزلوا، ده حتي عاصي لما نزل قعد معاهم شويه بس مارديش يفطر معاهم وقال هايستني حمزه
غزل: صباح الفل يا مامي، انتي لسه صاحيه ولا ايه
_صباح النور يا حبيبتي هو انا خم نوم زيك ههههههههه، انا صاحيه من بدري بس كنت بصلي
دخلت عليهم فاطمه ذات الخمسة اعوام سريعا وهي تبكي ومن خلفها عبد الرحمن الصغير
غزل: الله مالك يا طمطم، بتعيطي ليه، عملتي ايه تاني خليتي ليا تزعقلك
_انا مس عملت حاجه، انا كنت واقفه ساكته، هي اللي بتسعقلي
اختي تيا هي اللي بتقولي يا بوده بس زين اخويا حبيبي دايما بيزعق لها ويقولها بطلي تدلعيه
هو بقي راجل وعنده ٧ سنين واللي معايا في الصوره دي طمطم او فاطمه بنت عمو حمزه وخالتو غزل، شفتوا حلوه وقلبوزه اذاي
انا بحبها اوي ودايما بتخانق انا واختي التانيه ليا عشان بتزعلها وتقعد تزعقلها
بس ايه بقي طمطم دايما بتعرف تاخد حقها لو انا مش موجود، عاصي اخوها الكبير بيظبط ليا هههههههه
ويقعد يزعقلها والله بتصعب عليا ساعات عشان معاها حق اصل طمطم فتانه شويه دايما تسمع اللي هي بتقوله وتروح تنقله كله لعاصي
اما بقي القمر ده يبقي عدي لالا استنوا عيب، اسمه عمو عدي احسن بابي يزعل
دايما بيقولي احترم عمك وماتندهلوش بأسمه هو هيبقي دكتور اد الدنيا وانا اقوله ده لسه في سنه اولي يقولي اولي طب مش زيك لسه اولي ابتداءي، اقوله طب ماهو عاصي اولي هندسه اقوله ايه، يقولي قوله يا ابيه بس عاصي ما رديش وقاله استنه اما اقلده لكم
هو كان بيقوله كده: ابيه مين يا عم الحج ولااااااا لو سمعتك بتقولي الكلمه دي هنفخك، انا مابحبش الاحترام الزياده ده، قولي ياعاصي زي بتقول، خلي ابيه دي لزين باشا، اهو ده اللي لازم تحترمه ليعلقك بجد ههههههه
رد عليه عمو حمزه وقاله: بقي ياحمار مش عايزه يحترمك وعايزه يحترم زين عشان بقي ظابط، طب مانت دخلت الهندسه اهو
رد عليه عاصي وقاله: كل عيش يابا، ايه يعني دخلت الهندسه بس لازم كلنا نحترمه هو مفيش مهندسين يعني بيدخلوا الحجز، اهو لو دخلناه هو يطلعنا منه
ضحك بابي عليه وقاله: هههههه ظابط في الحربيه يا حيوان مش في الدخليه
عاصي قاله: وماله ياعم المهم له ظهر جامد
بابي قاله: طب قوم يا حلوف من قدامي بدل ما اخلي عدي يجي يتدرب عملي في خياطة وشك ده، قوم يلاااا من هنا
هههههههه
جري عاصي من قدامه وهو بيقول: ههههههه لا وعلي ايه، دا عدي حبيبي انا نازل اقعد معاه هو وجدي في الوكاله، سلام يا بشوات انتوا مش رايحين شغلكم ولا ايه
بابا قاله: رايحين يا خويا واعمل حسابك اني هنزلك تدريب عملي في الشركه، انا مش لسه هاستني لما تتخرج
عاصي: طب حتي سيبني افرح بالكليه شويه واخرج واتفسح وانبسط كده
بابا قاله: تتفسح وتنبسط ولا تمشي مع بنات يا صايع، امشي يلا من هنا ههههههههه
نزل عاصي جري من قدام بابا وعمي وهما بيضحكوا عليه، الله هي طمطم راحت فين
اسيبكم انا بقي معاهم واروح ادور عليها، لازم طلعت تتصنت علي ليا وتيا وهما قاعدين في اوضتهم اما الحقها قبل ما ليا تضربها ولا تزعقلها، عديني يا مامي بقي
غمزه: بوده وبعدين معاك، اتكلم بأدب ومالك بتجري كده ليه
_سيبيني هاروح ادور علي طمطم هي راحت فين يا خالتو
غزل: هههههههه يادي طمطم اللي مجننه الكل طلعت عند تيا وليا تندهم يا سيدي اقعد افطر انت وهما دلوقتي هاينزلوا
_لاء هاروح اجيبها احسن ليا تاكلها
ضحك الجميع عليه وهو يخرج من باب الشقه
غمزه: انا مش عارفه الواد ده عامل فيها الحارس الامين بتاع طمطم كده ليه
عاصي وهو يضع يده علي كتفها ويضمها اليه: الله طالع لابوه بيحافظ علي اللي يخصه يا قلبي
_هههههههه ماشي يا باشمهندس ماهم ماشين علي اسلوبك انت واخوك
حمزه: وماله بقي اسلوبنا، مش عاجبكم بعد ١٨ سنه جواز اسلوبنا ولا ايه
غزل: انا عن نفسي عاجبني وجدا كمان يا حبيبي
حمزه وهو يضمها من خصرها: هههههههه ايوه بقي، اهو بعد الكلمتين دول انا ممكن ماروحش الشغل النهارده واقعد هنا طول النهار
ولكن عاصي لم يعطيه هذه الفرصه وامسكه من قميصه من الخلف: لا وعلي ايه يا حبيبي، يلا يا خويا قدامي وانا هدلعك انا هههههههههه، واخذه وخرجوا من باب الشقه
غزل: شوفتي جوزك، مش هاين عليه يسيب حمزه يوم واحد اجازه ازاي
غمزه: ههههههههه يا ختي قولي ربنا ما يحرمهم من بعض، يلا انا هاروح اشوف مامي قاعده في اوضتها ليه واخرجها بقي عشان نفطر علي ما البنات ينزلوا
_طيب وانا هاروح اعملي كوباية نسكافيه
دخلت غمزه علي والدتها وجدتها كانت تصلي
_حرما يا روكا، انتي كنتي بتصلي الصبح متأخر كده ولا ايه دي الساعه داخله علي عشره
روقيه:جمعا يا حبيبتي لا دا انا كنت بصلي الضحي، ايه هو جوزك وجوز اختك نزلوا ولا ايه
_ايوه يا مامي فطروا وراحوا علي الشركه، يلا بينا احنا كمان عشان نفطر وهنزل فطار لعدي وبابا في الوكاله
روقيه وهم يخرجون من غرفتها: لاء يا حبيبتي هما فطروا من بدري، انا حضرت لهم الفطار قبل ما ينزلوا، ده حتي عاصي لما نزل قعد معاهم شويه بس مارديش يفطر معاهم وقال هايستني حمزه
غزل: صباح الفل يا مامي، انتي لسه صاحيه ولا ايه
_صباح النور يا حبيبتي هو انا خم نوم زيك ههههههههه، انا صاحيه من بدري بس كنت بصلي
دخلت عليهم فاطمه ذات الخمسة اعوام سريعا وهي تبكي ومن خلفها عبد الرحمن الصغير
غزل: الله مالك يا طمطم، بتعيطي ليه، عملتي ايه تاني خليتي ليا تزعقلك
_انا مس عملت حاجه، انا كنت واقفه ساكته، هي اللي بتسعقلي
_مش عملتي حاجه يا سهونه انتي، مش هتبطلي الخصله اللي بقت فيكي دي حتي واحنا نايمين بتصنتي علينا
_والله لأقصلك ودانك دول: قالتها ليا القادمه من الخارج وهي مرتديه منامه ببنطلون برمودا قصير وتيشرت نصف كم
وشعرها اشعس اثر النوم
غمزه: يا ساتر يا رب، ايه المنظر ده، دي غوله داخله علينا دي ولا ايه، ماهي لها حق البنت تتفزع من شكلك ده، غوري اغسلي وشك وسرحي شعرك ده يا غوله انتي
ليا: بقي في ام تقول علي بنتها اللي في ثانويه عامه كده بردو شاهده عليها يا نانا
روقيه: هههههههههههه شاهده يا ختي شاهده، بس بصراحه معاها حق اذا كنت انا ذات نفسي خوفت من منظرك ده
غزل: بس بقي بطلوا، ماله منظرها، مش لسه صاحيه من النوم، تعالي يا حبيبتي ماتزعليش انا هالملك شعرك وقوليلي البت دي عملتلك ايه تاني
هتف عبد الرحمن بغضب طفولي: عملت لها ايه يعني، هي مش عملت حاجه، مش انتوا اللي قولتولها تروح تنده لهم، الغوله دي اول ما شافتها قدمها كانت هاتكلها، والله يا ليا لو كلمتيها لأقول لبابي ولا اقولك انا هاقول لعاصي اخليه يطلع يظبطك زي كل مره
_شايفه ياخالتو الحيوان بيهددني بأبنك ازاي، طب والله لو مد ايده عليا تاني لأقول لبابي عليه بس
_صباح الخير عليكو جميعا
روقيه: يا صباح الفل علي ملكة جمال العيله كلها هههههههههه
غمزه: ياخواتي علي الروقان اللي انتي فيه، ايه يا انسه تيا انتي فين من الحوار ده كله، لاء ونازله مغيره بچامتك ومسرحه شعرك ورايقه علي الاخر، طب علمي اختك حاجه
تيا: وانا مالي اصلا، ما هي اللي شعنونه وكل شويه بحال والله البت طمطم دي مظلومه معاها انا شايفه انها ماعملتش حاجه
_صبرني يا رب انتي ايه يا ختي طبعا ماانتي ما شوفتيش كانت واقفه بتسجللك ازاي وانتي بتكلمي زين في الموبايل
غمزه: ايه ده، هو زين اتصل بيكي يا تيا، ماقالكيش هايجي امتي، دا وحشني اوي
_بيقول لسه قدامه يومين وبيقولك حرام عليكي كمية الموبايلات اللي عندك دي ومش بتشيلي واحد في ايدك، هو قعد يتصل بيكي الصبح اد كده عشان يكلمك وبعدين اتصل علي بابي بس قاله انه نزل ورايح علي الشركه
_هههههه والله نسيته علي الكمود فوق، روح يا بوده هاته قبل ما باباك يتصل وماردش عليه
_لاء مش هاروح، خليه يجي يعلقه في رقبتك بسلسله زي ما قالك ههههههههههه
ليا: بوددددده عيب كده، كلم مامي كويس
روقيه: يخرب بيت حنجرتك فزعتيني يا شعنونه يا مجنونه انتي
ليا: هههههههه انتي اتخضيتي يا روكا يا قمر انتي ولا ايه، طب ماتزعليش، حقك عليا، وبدأت تزغزغها وتداعبها بحركات مضحكه
_هههههههههه اتلمي يا بنت عاصي، حوشي بنتك عني يا غمزه، الله هي راحت فين
تيا: طلعت هي تجيب الموبايل قبل ما الوحش يتصل وياكلها في التليفون ههههههههه
غزل: طب يلا بقي اقعدوا افطروا عشان نلم السفره دي
ليا بعد ان جلسو جميعا وأجلست فاطمه بجانبها، فهي برغم كل مشاكستهم معا الا انها تعتبرها صغيرتها تطعمها وتهتم بها وتحبها كثيرا: امسكي يلا يا طمطم، كلي السندوتش ده كله
_ده ايه ده، انا عايسه لبن
_طيب مانا هجيب اللبن، بس بردو كلي السندوتش ده جبنه رومي اللي بتحبيها
_لاء مامي هاتجيب لي، مس عايسه منك حاجه
ليا بصوت مرتفع: امسكي يا حيوانه وكلي يلا، انتي هاتدلعي ولا ايه، عارفه لو قومتي قبل ماتخلصيه، انتي حره في اللي هايجري ليكي بقي
خطفت فاطمه منها السندوتش وجرت من جانبها للخارج وهي تصيح: انا هاكل السندوتس كله بس هالوح اقول لعاصي عليكي، عسان يجي يسبطك ويخليكي تبطلي تثلخي سويه يا سعنونه
اخذ عبد الرحمن كوب اللبن بعد ان احضرته لها وسندوتشه في يده الاخري وجري خلفها: استني يا طمطم خدي اشربي اللبن بتاعك
ليا وهي تمصمص شفاها: حنين اوي يا خويا، اجري وراها بكوباية اللبن اجري بس اوع تكفي علي بوزك
ظغرت لها غمزه بعيناها معنفه اياها علي ما قالته: كسر بوزك انتي يا ام لسان طويل، طب يارب عاصي يطلع يقطم رقبتك، والله ما هاحوشه عنك يا ليا
_هو انتي من امتي وانتي بتحوشي عننا اصلا، اذا كنتي انتي ساعات اللي بتحرديهم علينا اذا كان هو ولا زين، ربنا يخليلنا غزل حبيبتنا هي اللي مامتنا ودايما بتحاميلنا انما انتي ونانا، اخ ياني منكم انتوا الاتنين ياني
تيا: لاء محدش ليه دعوه بروكا، روكا دي بتاعتي انا لوحدي، هي وجدو عبد الرحمن حبايب قلبي دول
روقيه: هو في زيك انتي يا نور عيني، ربنا يخليكي ليا واشوفك عروسه يارب
غمزه: ايه ده كده بردو بعتوني في لحظه يا كلاب
غزل: هههههههه هو انتي عايزه تكوشي علي حب الكل ولا ايه، مش كفايه عليكي الشباب وبوده وطمطم، اشبعي بيهم دول حياله بنتين خايبين، انا بقي ربنا يخليلي زين وعدي وعاصي كفايه انهم بيخافو عليا من زعل عاصي الكبير ومابيستحملوش يشوفوني زعلانه
روقيه: اه والله ولا بوده لما وقف قدامه عشانك دانا كنت مرعوبه لا يمد ايده عليه
غزل: يمد ايده علي مين يا مامي، انتي ناسيه هو بيحبه ازاي، الصراحه هو بيحب العيال كلهم وعمره مامد ايده عليهم
غمزه: وهو محتاج يمد ايده، ده كفايه يبص لهم بس
_والله لأقصلك ودانك دول: قالتها ليا القادمه من الخارج وهي مرتديه منامه ببنطلون برمودا قصير وتيشرت نصف كم
وشعرها اشعس اثر النوم
غمزه: يا ساتر يا رب، ايه المنظر ده، دي غوله داخله علينا دي ولا ايه، ماهي لها حق البنت تتفزع من شكلك ده، غوري اغسلي وشك وسرحي شعرك ده يا غوله انتي
ليا: بقي في ام تقول علي بنتها اللي في ثانويه عامه كده بردو شاهده عليها يا نانا
روقيه: هههههههههههه شاهده يا ختي شاهده، بس بصراحه معاها حق اذا كنت انا ذات نفسي خوفت من منظرك ده
غزل: بس بقي بطلوا، ماله منظرها، مش لسه صاحيه من النوم، تعالي يا حبيبتي ماتزعليش انا هالملك شعرك وقوليلي البت دي عملتلك ايه تاني
هتف عبد الرحمن بغضب طفولي: عملت لها ايه يعني، هي مش عملت حاجه، مش انتوا اللي قولتولها تروح تنده لهم، الغوله دي اول ما شافتها قدمها كانت هاتكلها، والله يا ليا لو كلمتيها لأقول لبابي ولا اقولك انا هاقول لعاصي اخليه يطلع يظبطك زي كل مره
_شايفه ياخالتو الحيوان بيهددني بأبنك ازاي، طب والله لو مد ايده عليا تاني لأقول لبابي عليه بس
_صباح الخير عليكو جميعا
روقيه: يا صباح الفل علي ملكة جمال العيله كلها هههههههههه
غمزه: ياخواتي علي الروقان اللي انتي فيه، ايه يا انسه تيا انتي فين من الحوار ده كله، لاء ونازله مغيره بچامتك ومسرحه شعرك ورايقه علي الاخر، طب علمي اختك حاجه
تيا: وانا مالي اصلا، ما هي اللي شعنونه وكل شويه بحال والله البت طمطم دي مظلومه معاها انا شايفه انها ماعملتش حاجه
_صبرني يا رب انتي ايه يا ختي طبعا ماانتي ما شوفتيش كانت واقفه بتسجللك ازاي وانتي بتكلمي زين في الموبايل
غمزه: ايه ده، هو زين اتصل بيكي يا تيا، ماقالكيش هايجي امتي، دا وحشني اوي
_بيقول لسه قدامه يومين وبيقولك حرام عليكي كمية الموبايلات اللي عندك دي ومش بتشيلي واحد في ايدك، هو قعد يتصل بيكي الصبح اد كده عشان يكلمك وبعدين اتصل علي بابي بس قاله انه نزل ورايح علي الشركه
_هههههه والله نسيته علي الكمود فوق، روح يا بوده هاته قبل ما باباك يتصل وماردش عليه
_لاء مش هاروح، خليه يجي يعلقه في رقبتك بسلسله زي ما قالك ههههههههههه
ليا: بوددددده عيب كده، كلم مامي كويس
روقيه: يخرب بيت حنجرتك فزعتيني يا شعنونه يا مجنونه انتي
ليا: هههههههه انتي اتخضيتي يا روكا يا قمر انتي ولا ايه، طب ماتزعليش، حقك عليا، وبدأت تزغزغها وتداعبها بحركات مضحكه
_هههههههههه اتلمي يا بنت عاصي، حوشي بنتك عني يا غمزه، الله هي راحت فين
تيا: طلعت هي تجيب الموبايل قبل ما الوحش يتصل وياكلها في التليفون ههههههههه
غزل: طب يلا بقي اقعدوا افطروا عشان نلم السفره دي
ليا بعد ان جلسو جميعا وأجلست فاطمه بجانبها، فهي برغم كل مشاكستهم معا الا انها تعتبرها صغيرتها تطعمها وتهتم بها وتحبها كثيرا: امسكي يلا يا طمطم، كلي السندوتش ده كله
_ده ايه ده، انا عايسه لبن
_طيب مانا هجيب اللبن، بس بردو كلي السندوتش ده جبنه رومي اللي بتحبيها
_لاء مامي هاتجيب لي، مس عايسه منك حاجه
ليا بصوت مرتفع: امسكي يا حيوانه وكلي يلا، انتي هاتدلعي ولا ايه، عارفه لو قومتي قبل ماتخلصيه، انتي حره في اللي هايجري ليكي بقي
خطفت فاطمه منها السندوتش وجرت من جانبها للخارج وهي تصيح: انا هاكل السندوتس كله بس هالوح اقول لعاصي عليكي، عسان يجي يسبطك ويخليكي تبطلي تثلخي سويه يا سعنونه
اخذ عبد الرحمن كوب اللبن بعد ان احضرته لها وسندوتشه في يده الاخري وجري خلفها: استني يا طمطم خدي اشربي اللبن بتاعك
ليا وهي تمصمص شفاها: حنين اوي يا خويا، اجري وراها بكوباية اللبن اجري بس اوع تكفي علي بوزك
ظغرت لها غمزه بعيناها معنفه اياها علي ما قالته: كسر بوزك انتي يا ام لسان طويل، طب يارب عاصي يطلع يقطم رقبتك، والله ما هاحوشه عنك يا ليا
_هو انتي من امتي وانتي بتحوشي عننا اصلا، اذا كنتي انتي ساعات اللي بتحرديهم علينا اذا كان هو ولا زين، ربنا يخليلنا غزل حبيبتنا هي اللي مامتنا ودايما بتحاميلنا انما انتي ونانا، اخ ياني منكم انتوا الاتنين ياني
تيا: لاء محدش ليه دعوه بروكا، روكا دي بتاعتي انا لوحدي، هي وجدو عبد الرحمن حبايب قلبي دول
روقيه: هو في زيك انتي يا نور عيني، ربنا يخليكي ليا واشوفك عروسه يارب
غمزه: ايه ده كده بردو بعتوني في لحظه يا كلاب
غزل: هههههههه هو انتي عايزه تكوشي علي حب الكل ولا ايه، مش كفايه عليكي الشباب وبوده وطمطم، اشبعي بيهم دول حياله بنتين خايبين، انا بقي ربنا يخليلي زين وعدي وعاصي كفايه انهم بيخافو عليا من زعل عاصي الكبير ومابيستحملوش يشوفوني زعلانه
روقيه: اه والله ولا بوده لما وقف قدامه عشانك دانا كنت مرعوبه لا يمد ايده عليه
غزل: يمد ايده علي مين يا مامي، انتي ناسيه هو بيحبه ازاي، الصراحه هو بيحب العيال كلهم وعمره مامد ايده عليهم
غمزه: وهو محتاج يمد ايده، ده كفايه يبص لهم بس
روقيه: فاكرين لما غمزه كانت بتولد بوده عمل ايه ههههههههههه
غزل: يالهوي ده فتح دماغ الدكتور ياعيني وكسر المستشفي عليهم لما قاله انها تعابنه ولازم تولد قيصري
تيا: ايوه انا فاكره، دااحنا ساعتها كان عندنا ١٢ سنه وانا كنت بعيط جامد عشان مامي، فاكره يا نانا
_ههههههههه ايوه لما اتسحبتي وركبتي جانبي في العربيه وانتي بتعيطي وهو قفل الباب عليهم كلهم ولما شافك وانتي راكبه وماسكه فيا، بصلك بغضب وسكت
غمزه: دا انا كنت بموت فعلا في الواد ده وهو ياحبيبي بقي مرعوب واللي طالع عليه يقولي ماعملتيش زي المره اللي فاتت ليه، انتي مابقتيش جامده ولا ايه
غزل: هههههههههه واول مانزلنا من العربيه وشالك ودخل بيكي المستشفي وخدوكي منه والدكتور قاله كده، فضل يضرب فيه ويقوله هافتحلك دماغك دي قبل ماتفتح بطنها وفضل يشتم فيه لولا احمد وحمزه جم ومسكوه وخلصوا الدكتور من ايده، كان مات وكل مايسمعها بتصرخ قبل ما يدوها البنج، يكسر اي حاجه قدامه لحد ما بابي واحمد خدوه ونزلوا في الكافتريا تحت وفضل كل شويه يتصل بحمزه لحد ما ولدت
ليا: يا سيدي يا مامي دا بابي بيحبك اوي
روقيه: بصراحه باباكم ده خساره فيها من يوم ماتجوزها وهي مجنناه
يتبع....
https://darmsr.com/2024/12/21/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d9%85%d8%ba%d8%a7%d9%85%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%d8%a8%d9%86%d8%a7%d8%a1-%d8%a7%d9%84%d8%b9%d8%a7%d8%b5%d9%8a-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9/
غزل: يالهوي ده فتح دماغ الدكتور ياعيني وكسر المستشفي عليهم لما قاله انها تعابنه ولازم تولد قيصري
تيا: ايوه انا فاكره، دااحنا ساعتها كان عندنا ١٢ سنه وانا كنت بعيط جامد عشان مامي، فاكره يا نانا
_ههههههههه ايوه لما اتسحبتي وركبتي جانبي في العربيه وانتي بتعيطي وهو قفل الباب عليهم كلهم ولما شافك وانتي راكبه وماسكه فيا، بصلك بغضب وسكت
غمزه: دا انا كنت بموت فعلا في الواد ده وهو ياحبيبي بقي مرعوب واللي طالع عليه يقولي ماعملتيش زي المره اللي فاتت ليه، انتي مابقتيش جامده ولا ايه
غزل: هههههههههه واول مانزلنا من العربيه وشالك ودخل بيكي المستشفي وخدوكي منه والدكتور قاله كده، فضل يضرب فيه ويقوله هافتحلك دماغك دي قبل ماتفتح بطنها وفضل يشتم فيه لولا احمد وحمزه جم ومسكوه وخلصوا الدكتور من ايده، كان مات وكل مايسمعها بتصرخ قبل ما يدوها البنج، يكسر اي حاجه قدامه لحد ما بابي واحمد خدوه ونزلوا في الكافتريا تحت وفضل كل شويه يتصل بحمزه لحد ما ولدت
ليا: يا سيدي يا مامي دا بابي بيحبك اوي
روقيه: بصراحه باباكم ده خساره فيها من يوم ماتجوزها وهي مجنناه
يتبع....
https://darmsr.com/2024/12/21/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d9%85%d8%ba%d8%a7%d9%85%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%d8%a8%d9%86%d8%a7%d8%a1-%d8%a7%d9%84%d8%b9%d8%a7%d8%b5%d9%8a-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9/
مدونة دار مصر
رواية مغامرات ابناء العاصي كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم كنزي حمزة - مدونة دار مصر
رواية مغامرات ابناء العاصي كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم كنزي حمزة فصول الرواية رواية مغامرات ابناء العاصي الفصل الأول رواية مغامرات ابناء العاصي الفصل الثاني رواية مغامرات ابناء العاصي الفصل الثالث رواية مغامرات ابناء العاصي الفصل الرابع رواية مغامرات…
فصول جديدة من رواية محبوبتي
https://darmsr.com/2024/12/13/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d9%85%d8%ad%d8%a8%d9%88%d8%a8%d8%aa%d9%8a-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-3/
https://darmsr.com/2024/12/13/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d9%85%d8%ad%d8%a8%d9%88%d8%a8%d8%aa%d9%8a-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-3/
مدونة دار مصر
رواية محبوبتي كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم مريم عبدالحميد - مدونة دار مصر
رواية محبوبتي كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم مريم عبدالحميد فصول الرواية رواية محبوبتي الفصل الأول رواية محبوبتي الفصل الثاني رواية محبوبتي الفصل الثالث رواية محبوبتي الفصل الرابع رواية محبوبتي الفصل الخامس رواية محبوبتي الفصل السادس الرواية متوفرة كاملة…
انتي اكيد مجنونه عايزاني ارمي ولاد اختي في الشارع
كلمه سمعتها من خالي محمد لي مراته ريهام
استوب
أنا چودي عندي 11 سنه بيضه وعيوني عسلي عنديه جدا ورومانسيه في نفس الوقت وعصبية جدا وبعشق اخواتي
ماما اتوفت في حادث من شهرين وعندي أختين چومانه ولارين بابا اتوفي من اكتر من سبع سنين وعايشين مع خالي ومراته نرجع لاحداث القصه
ريهام ،، لا مش مجنونه يا محمد احنا عندنا اربع عيال مكفينهم بالعافيه وجايب كمان ولادك اختك ليا أنا مش ناقصه ما عندك اختك التانيه تخدهم عندها
محمد ،، يا شيخه حرام عليكي اختي الله يرحمها عمرها ما اتاخرت علينا في حاجه ياوليه وبعدين منه اختي انتي عارفه انها صاحبه تعب ومتقدرش علي تربيه العيال
ريهام ،، ده اخر كلام عندي لا أنا لا هما
اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا ونبينا محمد وعلى اله وصحبه اجمعين ♥️♥️
محمد ،، حاضر يا ريهام بكره اوديهم لي منه وفي سره حسبنا الله ونعم الوكيل فيكي يا شيخه
چومانه ،، أنا بكره خالتو ريهام دي خالص ست برده
چودي،، عيب كده يا چومانه دي اكبر منك مينفعش تغلطي فيها
چومانه،، هي مش قدامنا يعني مش تكبريها
چودي ،، ولو برضه عيب وانتي بتعملي ايه يا لارين
استوب
چومانه عندها تسع سنين جميله وطيبة بس لسانها طويل جدا قمحاويه وشعرها اسود وطويل وناعم لارين فيها شبه كبير من چودي عينيها عسلي فاتح وشعرها عسلي في بني كرلي وناعم جدا عندها ست سنين وعنديه جدا زي چودي بالظبط ولسانها طوله مترين
نرجع تاني للأحداث
استغفر الله العظيم من كل ذنب عظيم ♥️♥️
لارين ،، وهي حطه ايدها في وسطها في ايه يا دودي أقعد ساكته تزعلي اعمل شقاوه تزعلي ارسي علي حاجه بقي تعبتوني اسيب البيت واطفش
چودي ،،كل ده علشان قولتلك بتعملي ايه احي يارتني ما سالت يااختي المهم يا چومانه خدي بالك من الجزمه دي عقبال ما اطلع لي خالك أقوله اننا اللي عايزين نروح لي خالتو منه نقعد معاها واهي تبقي جد مننا احنا
چومانه،، روحي يا چودي يكش مراته تتهد
چودي،، ربنا يصبرني عليكم ويرحمك يا ماما
لارين ،، دودي عاوزه اجيب مارشيملو
چودي،، چومانه خدي اختك وروحي اشتري ليها
چومانه،، يا سلام وهو أنا مليش نفس اشتري
چودي ،، لا ازاي 😏😏
وبره عند محمد
چودي،، خالو يا خالو يا خاااااالو
محمد ،، في ايه يا جزمه بتزعقي كده ليه
چودي ،، مقبوله منك عاوزه اطلب منك طلب يا برنس
محمد ،، برنس 🤨🤨
چودي ،، في ايه يا خالي مالك الله بص سكه كده انا واخواتي عاوزين نروح نقعد مع خالتي منه هي عايشه لوحدها واحنا أولي بخدمتها
محمد ،، انتي سمعتي كلامي أنا وريهام صح
چودي ،، صدقني محدش فينا زعلان احنا فعلا عاوزين نروح عند خالتي علشان خاطري كده احسن
محمد،، كبرتي يا چودي سامحيني يا بنتي 😓😓
ريهام ،، طيب كويس يااختي بالسلامه يا حبيبتي 😏😏
چودي ،، عارفه المشكله ايه انك مرات خالي بس صدقيني هرجعلك
ريهام ،، نعم يااختي اقسم بالله اقوم اجيبك من شعرك واربيكي اظبطي نفسك
چودي ،، اظبط نفسي وتربيني علي فكرة أنا اسمي چودي مش ريهام يا طنط ولا ايه يا خالو
محمد،، عندك حق والله يابنتي
ريهام ،، محمد
محمد ،، قصدي عيب كده يا چودي 😁😁
جودي،، طيب يالا هدخل اجيب اخواتي وفي نفسها اهدي يا چودي اطمني على اخواتك الاول وعرفيهم مين هي چودي بنت نورهان
لا اله إلا الله وحده لا شريك له له الملك وله الحمد يحيي ويميت وهو علي كل شي قدير ♥️♥️♥️
وعند منه الباب بيخبط وبتقوم تفتح الباب
منه ،، أهلا اهلا اهلا
چودي ،، اهلا يا منه عامله ايه
منه ،، يابنتي حرام عليكي برستيچي لاحظي اني خالتك
لارين ،، واحلي خالتو والله بس بذمتك لما انتي تبقي خالتو چودي نقولها ايه
منه فطست ضحك،، عندك حق يابنتي والله
چودي،، والله هي بقت كده
چومانه ،، هو انا مش موجوده ولا ايه يا اخونا
منه ،، يالهوي مين قال كده تعالي يا قلب خالتك
بت يا چودي افتحي التلاجه وطلعي اكل ليكي ولاخواتك وانا هشوف خالك وارجع لكم
منه ،، اهلا يا محمد طبعا مراتك اللي قالتلك تجيب العيال
محمد ،، لا والله يااختي العيال اللي عاوزينك
منه بلويه بوز والله قولتلي طيب يا اخويا هتفطر ولا الشرشوحه اللي عندك هتكهربك
محمد ،، عيب كده يا منه أنا بس شبعان وطلع فلوس من جيبه خدي دول يا منه للبنات
لا اله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين ♥️♥️
منه ،، والله طيب بالسلامه انت يااخويا ووفرهم لي نفسك وللعقربه بتعتك
محمد ،، سلام يااختي اديني ماشي
وقفلت الباب وراحت تشوف البنات
بتعملي ايه يا چودي والله يا خالتو مش بعمل حاجه مخنوقه بس وماما وحشتني قوي سابتني بدري وسابت ليا مسئوليه كبيره جدا
منه ،، اوعي تقولي كده ربك مش بيجيب حاجه وحشه استغفري ربك وقولي الحمد لله وانا جنبك لآخر يوم في عمري انا صحيح معنديش عيال والفرق بنا عشر سنين بس انتم عيالي أنا ياروح قلب خالتك
چودي،، ربنا يخليكي ليا يااحلي موكه في الدنيا
منه ،، مش ملاحظه ان لارين ملهاش صوت
چودي ،، يالهوي لارررررين
لارين وهي بتلعب فى تليفون منه نعم عايزين ايه خلصتو جوه العشق الممنوع
كلمه سمعتها من خالي محمد لي مراته ريهام
استوب
أنا چودي عندي 11 سنه بيضه وعيوني عسلي عنديه جدا ورومانسيه في نفس الوقت وعصبية جدا وبعشق اخواتي
ماما اتوفت في حادث من شهرين وعندي أختين چومانه ولارين بابا اتوفي من اكتر من سبع سنين وعايشين مع خالي ومراته نرجع لاحداث القصه
ريهام ،، لا مش مجنونه يا محمد احنا عندنا اربع عيال مكفينهم بالعافيه وجايب كمان ولادك اختك ليا أنا مش ناقصه ما عندك اختك التانيه تخدهم عندها
محمد ،، يا شيخه حرام عليكي اختي الله يرحمها عمرها ما اتاخرت علينا في حاجه ياوليه وبعدين منه اختي انتي عارفه انها صاحبه تعب ومتقدرش علي تربيه العيال
ريهام ،، ده اخر كلام عندي لا أنا لا هما
اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا ونبينا محمد وعلى اله وصحبه اجمعين ♥️♥️
محمد ،، حاضر يا ريهام بكره اوديهم لي منه وفي سره حسبنا الله ونعم الوكيل فيكي يا شيخه
چومانه ،، أنا بكره خالتو ريهام دي خالص ست برده
چودي،، عيب كده يا چومانه دي اكبر منك مينفعش تغلطي فيها
چومانه،، هي مش قدامنا يعني مش تكبريها
چودي ،، ولو برضه عيب وانتي بتعملي ايه يا لارين
استوب
چومانه عندها تسع سنين جميله وطيبة بس لسانها طويل جدا قمحاويه وشعرها اسود وطويل وناعم لارين فيها شبه كبير من چودي عينيها عسلي فاتح وشعرها عسلي في بني كرلي وناعم جدا عندها ست سنين وعنديه جدا زي چودي بالظبط ولسانها طوله مترين
نرجع تاني للأحداث
استغفر الله العظيم من كل ذنب عظيم ♥️♥️
لارين ،، وهي حطه ايدها في وسطها في ايه يا دودي أقعد ساكته تزعلي اعمل شقاوه تزعلي ارسي علي حاجه بقي تعبتوني اسيب البيت واطفش
چودي ،،كل ده علشان قولتلك بتعملي ايه احي يارتني ما سالت يااختي المهم يا چومانه خدي بالك من الجزمه دي عقبال ما اطلع لي خالك أقوله اننا اللي عايزين نروح لي خالتو منه نقعد معاها واهي تبقي جد مننا احنا
چومانه،، روحي يا چودي يكش مراته تتهد
چودي،، ربنا يصبرني عليكم ويرحمك يا ماما
لارين ،، دودي عاوزه اجيب مارشيملو
چودي،، چومانه خدي اختك وروحي اشتري ليها
چومانه،، يا سلام وهو أنا مليش نفس اشتري
چودي ،، لا ازاي 😏😏
وبره عند محمد
چودي،، خالو يا خالو يا خاااااالو
محمد ،، في ايه يا جزمه بتزعقي كده ليه
چودي ،، مقبوله منك عاوزه اطلب منك طلب يا برنس
محمد ،، برنس 🤨🤨
چودي ،، في ايه يا خالي مالك الله بص سكه كده انا واخواتي عاوزين نروح نقعد مع خالتي منه هي عايشه لوحدها واحنا أولي بخدمتها
محمد ،، انتي سمعتي كلامي أنا وريهام صح
چودي ،، صدقني محدش فينا زعلان احنا فعلا عاوزين نروح عند خالتي علشان خاطري كده احسن
محمد،، كبرتي يا چودي سامحيني يا بنتي 😓😓
ريهام ،، طيب كويس يااختي بالسلامه يا حبيبتي 😏😏
چودي ،، عارفه المشكله ايه انك مرات خالي بس صدقيني هرجعلك
ريهام ،، نعم يااختي اقسم بالله اقوم اجيبك من شعرك واربيكي اظبطي نفسك
چودي ،، اظبط نفسي وتربيني علي فكرة أنا اسمي چودي مش ريهام يا طنط ولا ايه يا خالو
محمد،، عندك حق والله يابنتي
ريهام ،، محمد
محمد ،، قصدي عيب كده يا چودي 😁😁
جودي،، طيب يالا هدخل اجيب اخواتي وفي نفسها اهدي يا چودي اطمني على اخواتك الاول وعرفيهم مين هي چودي بنت نورهان
لا اله إلا الله وحده لا شريك له له الملك وله الحمد يحيي ويميت وهو علي كل شي قدير ♥️♥️♥️
وعند منه الباب بيخبط وبتقوم تفتح الباب
منه ،، أهلا اهلا اهلا
چودي ،، اهلا يا منه عامله ايه
منه ،، يابنتي حرام عليكي برستيچي لاحظي اني خالتك
لارين ،، واحلي خالتو والله بس بذمتك لما انتي تبقي خالتو چودي نقولها ايه
منه فطست ضحك،، عندك حق يابنتي والله
چودي،، والله هي بقت كده
چومانه ،، هو انا مش موجوده ولا ايه يا اخونا
منه ،، يالهوي مين قال كده تعالي يا قلب خالتك
بت يا چودي افتحي التلاجه وطلعي اكل ليكي ولاخواتك وانا هشوف خالك وارجع لكم
منه ،، اهلا يا محمد طبعا مراتك اللي قالتلك تجيب العيال
محمد ،، لا والله يااختي العيال اللي عاوزينك
منه بلويه بوز والله قولتلي طيب يا اخويا هتفطر ولا الشرشوحه اللي عندك هتكهربك
محمد ،، عيب كده يا منه أنا بس شبعان وطلع فلوس من جيبه خدي دول يا منه للبنات
لا اله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين ♥️♥️
منه ،، والله طيب بالسلامه انت يااخويا ووفرهم لي نفسك وللعقربه بتعتك
محمد ،، سلام يااختي اديني ماشي
وقفلت الباب وراحت تشوف البنات
بتعملي ايه يا چودي والله يا خالتو مش بعمل حاجه مخنوقه بس وماما وحشتني قوي سابتني بدري وسابت ليا مسئوليه كبيره جدا
منه ،، اوعي تقولي كده ربك مش بيجيب حاجه وحشه استغفري ربك وقولي الحمد لله وانا جنبك لآخر يوم في عمري انا صحيح معنديش عيال والفرق بنا عشر سنين بس انتم عيالي أنا ياروح قلب خالتك
چودي،، ربنا يخليكي ليا يااحلي موكه في الدنيا
منه ،، مش ملاحظه ان لارين ملهاش صوت
چودي ،، يالهوي لارررررين
لارين وهي بتلعب فى تليفون منه نعم عايزين ايه خلصتو جوه العشق الممنوع
منه وهي بتلطم علي وشها نهار اسوح الباقه وطلعت تجري وراها چودي في سرها من النهارده لازم اقف علي رجلي واكون ام لأخواتي واصرف عليهم واحميهم من الدنيا كلها من النهارده لازم اكون عبدالله مش چودي ولازم علشان اخفي اني بنت لازم الغي حياتي كلها واكون ام واب وبعدين انتبهت الله هي چومانه فين لما اروح اشوفها وبتنده عليها وهي داخله ليها الاوضه
چومانه چومانه چوما😱😱
يتبع....
https://darmsr.com/2024/12/20/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a7%d9%85-%d9%84%d8%a7%d8%ae%d9%88%d8%a7%d8%aa%d9%87%d8%a7-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88/
چومانه چومانه چوما😱😱
يتبع....
https://darmsr.com/2024/12/20/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a7%d9%85-%d9%84%d8%a7%d8%ae%d9%88%d8%a7%d8%aa%d9%87%d8%a7-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88/
مدونة دار مصر
رواية ام لاخواتها كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم نورهان اسماعيل - مدونة دار مصر
رواية ام لاخواتها كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم نورهان اسماعيل فصول الرواية رواية ام لاخواتها الفصل الأول رواية ام لاخواتها الفصل الثاني رواية ام لاخواتها الفصل الثالث رواية ام لاخواتها الفصل الرابع رواية ام لاخواتها الفصل الخامس رواية ام لاخواتها الفصل…
هو:يعنى اى الكلام دا يا سماح
سماح:والله زى ما سمعت انا حامل
هو:يعنى اى حامل انتى مش شايفة الظروف اللى احنا فيها
سماح بهدوء:,والله كل عيل بيجى برزقه ولو على الظروف فبطل انت بس القهوة اللى بتقعد عليها كل يوم والسجاير واهو نبقي وفرنا شوية من المصاريف يا محمد
محمد بسخرية:والله يعنى انتى شايفة أن القهوة والسجاير هما اللى مصعبين علينا علينا الحياة
سماح :مش القصد بس يعنى اهو على الأقل نكون نوفرنا ال حاجة
محمد بعصبية:بقولك اى يا سماح حلى عن سمايا احما متفقين مفيش حمل ولا خلفة لحد اما ربنا يكرمنا
سماح بدموع :يعنى ايه احنا بقالنا خمس سنين متجوزين وكل مرة نفتح فيها الموضوع دا تقول اما ربنا يكرمنا ياخى دانت بدل الشغلانة بتشتغل اتنين نفسي اعرف الفلوس دى كلها بتروح فين
محمد بتوتر:يع يعنى هتكون بتروح فين ما انتى شايفة الدنيا والغلا اللى احنا فيه واكمل بعصبية:متغيريش الحوار انا قولت مش عايز خلفة دلوقتى يبقي خلاص
سماح بجمود:يعنى افهم اى من كلامك دا
محمد ببرود:يعنى اللى فى بطنك دا ينزل
سماح بصدمة:نعم وبتسكت شوية وبعد كدا بتكمل بصراخ:انت مجنون عايز تقتل ابنك انت
بتسكت فجأة لما بتتلقى صفعة قوية على وشها
محمد:اياكى صوتك يعلى او تقلى ادبك مرة تانية وغورى من وشي بقي وبيسيب البيت ويمشى
وبتدخل سماح الأوضة تلم هدومها وتمشي بقلم نورهان اشرف
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند محمد بيروح يقعد على القهوة مع صحابة
واحد من صحابة: ايه يا عم كان فى صوت عالى طالع من شقتك انت كنت بتتخانق انت والمدام ولا أى
محمد بضيق:متفكرنيش يعم أدم انا نازل عشان اروق بعد الغم اللى الواحد شافة فوق
أدم:لا بجد كنتوا بتتخانقوا ليه
محمد :الهانم حامل
أدم بفرحة:بجد مبروك يا صاحبي وأخيرا هبقي عمو اسمع منى الواد دا لازم يتسمى على اسمى
محمد بمقاطعة: انا عايزها تنزله
أدم بصدمة: أى انت عبيط حد ربنا يرزقه بنعمة زى دى ويرفضها
محمد بدموع:حاشا لله الموضوع انى خايف عليه
أدم بإستغراب:من ايه
محمد:.......
أدم بصدمة:اى
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند سماح بتروح بيت أمها (سماح والدها متوفى وأمها متجوزة)
بتخبط على الباب وبيفتحلها جوز أمها
عزيز:يا أهلا بالسنيورة خير
سماح:هو أنت فى وشك خير وزقته عدينى كدا ودخلت لأمها
عزيز:الله طب ليه كدا
أم سماح:ازيك يا سماح يا حبيبتي
سماح اول ما بتشوف امها بتجرى عليها وتحضنها وتبكى
أمها بخضه:بسم الله الرحمن الرحيم مالك يا بنتى فيه أى بس
سماح: أنا حامل ومحمد عايزنى انزل اللى فبطنى
ام سماح:لا حول ولا قوة الا بالله ليه كدا بس
سماح بإنهيار:بيقولى عشان الظروف
أم سماح بإستغراب:الظروف بس محمد.....
سماح بصدمة :اى
يتبع....
https://darmsr.com/2024/12/20/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a7%d9%84%d8%b8%d8%b1%d9%88%d9%81-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a8/
سماح:والله زى ما سمعت انا حامل
هو:يعنى اى حامل انتى مش شايفة الظروف اللى احنا فيها
سماح بهدوء:,والله كل عيل بيجى برزقه ولو على الظروف فبطل انت بس القهوة اللى بتقعد عليها كل يوم والسجاير واهو نبقي وفرنا شوية من المصاريف يا محمد
محمد بسخرية:والله يعنى انتى شايفة أن القهوة والسجاير هما اللى مصعبين علينا علينا الحياة
سماح :مش القصد بس يعنى اهو على الأقل نكون نوفرنا ال حاجة
محمد بعصبية:بقولك اى يا سماح حلى عن سمايا احما متفقين مفيش حمل ولا خلفة لحد اما ربنا يكرمنا
سماح بدموع :يعنى ايه احنا بقالنا خمس سنين متجوزين وكل مرة نفتح فيها الموضوع دا تقول اما ربنا يكرمنا ياخى دانت بدل الشغلانة بتشتغل اتنين نفسي اعرف الفلوس دى كلها بتروح فين
محمد بتوتر:يع يعنى هتكون بتروح فين ما انتى شايفة الدنيا والغلا اللى احنا فيه واكمل بعصبية:متغيريش الحوار انا قولت مش عايز خلفة دلوقتى يبقي خلاص
سماح بجمود:يعنى افهم اى من كلامك دا
محمد ببرود:يعنى اللى فى بطنك دا ينزل
سماح بصدمة:نعم وبتسكت شوية وبعد كدا بتكمل بصراخ:انت مجنون عايز تقتل ابنك انت
بتسكت فجأة لما بتتلقى صفعة قوية على وشها
محمد:اياكى صوتك يعلى او تقلى ادبك مرة تانية وغورى من وشي بقي وبيسيب البيت ويمشى
وبتدخل سماح الأوضة تلم هدومها وتمشي بقلم نورهان اشرف
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند محمد بيروح يقعد على القهوة مع صحابة
واحد من صحابة: ايه يا عم كان فى صوت عالى طالع من شقتك انت كنت بتتخانق انت والمدام ولا أى
محمد بضيق:متفكرنيش يعم أدم انا نازل عشان اروق بعد الغم اللى الواحد شافة فوق
أدم:لا بجد كنتوا بتتخانقوا ليه
محمد :الهانم حامل
أدم بفرحة:بجد مبروك يا صاحبي وأخيرا هبقي عمو اسمع منى الواد دا لازم يتسمى على اسمى
محمد بمقاطعة: انا عايزها تنزله
أدم بصدمة: أى انت عبيط حد ربنا يرزقه بنعمة زى دى ويرفضها
محمد بدموع:حاشا لله الموضوع انى خايف عليه
أدم بإستغراب:من ايه
محمد:.......
أدم بصدمة:اى
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند سماح بتروح بيت أمها (سماح والدها متوفى وأمها متجوزة)
بتخبط على الباب وبيفتحلها جوز أمها
عزيز:يا أهلا بالسنيورة خير
سماح:هو أنت فى وشك خير وزقته عدينى كدا ودخلت لأمها
عزيز:الله طب ليه كدا
أم سماح:ازيك يا سماح يا حبيبتي
سماح اول ما بتشوف امها بتجرى عليها وتحضنها وتبكى
أمها بخضه:بسم الله الرحمن الرحيم مالك يا بنتى فيه أى بس
سماح: أنا حامل ومحمد عايزنى انزل اللى فبطنى
ام سماح:لا حول ولا قوة الا بالله ليه كدا بس
سماح بإنهيار:بيقولى عشان الظروف
أم سماح بإستغراب:الظروف بس محمد.....
سماح بصدمة :اى
يتبع....
https://darmsr.com/2024/12/20/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a7%d9%84%d8%b8%d8%b1%d9%88%d9%81-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a8/
مدونة دار مصر
رواية الظروف كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم نورهان أشرف - مدونة دار مصر
رواية الظروف كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم نورهان أشرف فصول الرواية رواية الظروف الفصل الأول رواية الظروف الفصل الثاني رواية الظروف الفصل الثالث الرواية متوفرة كاملة على مدونة دار مصر ولكن يجب أن تكتب 5 تعليقات اولًا كي تظهر لك باقي الفصول. تمتلك مدونة دار…
كانت واقفه في المطبخ بتقلب الاكل وفي ايديها كتاب بتذاكر فيه ومش واخده بالها من الشخص اللي واقف علي باب المطبخ وبيبصلها من فوق لتحت بنظرات قذ*ره
لحد ما حست بيه و بصت عليه قفلت الكتاب وقالت: ياسين.. اقصد ياسين بيه محتاج حاجه
ياسين: اعمليلي قهوه وهاتيهالي علي اوضتي
هزت راسها بابتسامة بريئه... بصلها ومشي طلع اوضته... شويه وخبط الباب سمح لها ياسين بالدخول
دخلت وحطت القهوه علي الترابيزه وبصتله وقالت ببرائه وخجل: محتاج حاجه تانيه
استغربت لما ياسين قفل باب الاوضه اتوترت وقالت: انت قفلت الباب ليه
ياسين! اي خايفه مني
جوري بتوتر وبعض الخوف: لا بس ممكن تفتح الباب عشان امشي الاكل علي النار وماما مش هنا
قرب منها بخطوات بطيئه رجعت جوري لورا بخوف... مسك ايديها فحس برعشتها و خوفها منه
ابتسم ابتسامه مجهوله وقال: متخافيش مش هعملك حاجه
خدها قعدها جنبه علي الكنبه... اتوترت جوري من قربه الشديد منها... بعدت عنه وخلت في مسافه بينهم وقالت بخجل: مينفعش اقعد هنا لازم امشي
كانت لسه هتقوم بس سحبها من ايدها قعدها تاني وقال: مينفعش ليه مش صحاب ولا ايه
بصتله بشده وقالت: انا وانت صحاب
ياسين: ومنكنش صحاب ليه
جوري بتوتر: يعني واحد زيك هيصاحب خدامه زيي ليه
ياسين: انتي مش خدامه انتي هنا بتساعدي والدتك مش اكتر وبعدين احنا نعرف بعض من زمان اوي ومن واحنا صغيرين صح
جوري بتوتر وخجل: صح
قرب منها اكتر وحط ايده علي كتفها وقال وهوا بيبصلها برغـ به: يبقي مفيش داعي انك تخافي مني
بحلقت عينيها بصدمه لما حست بايده بتنزل علي ضهرها وهوا بيلمسها بقذ*اره
كانت هتقوم بس مسكها من وسطها جامد دفن وشه في عنقها وهمس في ودنها بنبره مثيره ليضعفها: قولتلك متخافيش
اتجمعت الدموع في عنيها بصدمه ذادت صدمتها فيه لما لقيته حد ايده التانيه علي ركبتها و بيلمسها بجرئه و وقاحه قامت بسرعه فتحت الباب وخرجت ودموعها بتنزل علي خدها بغزاره هوا ازاي فكر فيها بالطريقة دي
بص لطيفها وهوا بيبتسم بمكر و رغبـ ته فيها ذادت
**********
نزلت جوري المطبخ وهيا بتنهد جامد وبتاخد نفسها بصعوبه و دموعها علي خدها
جوري بدموع وكسره: ليه يا ياسين ليه تفكر فيا كده
دخلت والدتها كريمه وانصدمت لما شافت بنتها بتبكي حطت الطلبات علي رخامة المطبخ وجريت عليها وقالت بلهفه وخوف: مالك يا جوري حصلك حاجه بتعيطي ليه
مسحت جوري دموعها وقالت بابتسامة تخفي حزنها وقالت: مفيش حاجه متقلقيش
كريمه بقلق: اومال بتعيطي ليه
جوري: اتلسعت من الحله كانت سخنه شويه
اتنهد كريمه وقالت: طيب مش تاخدي بالك..انتي كويسه طيب
جوري وهيا بطمنها: انا كويسه اطمني
********
بعد ايام وكانت جوري بتحاول تجاهل ياسين ومش بتطلع من الاوضه اللي بتنام فيها هيا ومامتها غير وقت الضروره ولما بتروح الجامعه
كانت قاعده في الاوضه وبتذاكر وهيا مندمجه جدا.... انفزعت لما حست بايد بتلف حول خصرها وقفت بسرعه بصت وانصدمت لما لقيت ياسين اللي كان واقف و بيبصلها بشهـ وه
جوري بغضب ودموع: انت بتعمل ايه هنا امشي اطلع بره
ياسين برغـ به فيها: مش هطلع غير لما اخد اللي انا عايزه
جوري بخوف ودموع: انت عايز مني اي
ياسين: انتي عارفه كويس انا عايز ايه
جوري بغضب ودموع: انت ازاي تفكر فيا بالطريقه دي
ياسين وهوا بيقرب منها: مش انتي بتحبيني
بصتله جوري بشده هوا عرف ازاي انها بتحبه قرب اكتر منها وهوا بيقول: انا عارف من بدري اوي انك بتحبيني دا واضح عليكي.... يبقي بلاش عند و اعملي اللي انا عايزه
رجعت لورا وهوا بتبصله بخوف و رعب و دموع.... اتلوت رجلها فوقعت علي الارض رجعت زحف لورا وهوا بيقرب منها اكتر
جوري بدموع وحزن: ارجوك يا ياسين امشي بلاش اللي انت بتفكر فيه
مسكها من رجلها ليمنعها من انها ترجع اكتر
كانت مصدومة وخايفة وترتعش والدموع في عينيها
جوري بدموع: ياسين ابعد ارجوك
قرب منها أكتر وهى متضايقة ومرعوبة همس فى أذنها
:ششش
بدأ الوضع يزداد جرائة وهوا بيطلع بايده إلى فخذيها انتفضت من مكانها و ضربته على وشه جامد.....قامت بسرعه وهيا بتبصله بخوف ودموع
جوري :ا.. انت ش... شخص قذر... لو فكرت في أنك تلمسني صدقني مش هسامحك ابدا
دمعت عينيها وقالت بحزن: مكنتش اتوقع انك تبقي بالسفاله و الوقاحه دي
مهتمش ياسين باللي هيا قالته وعينيه احمرت من فرط غضبه و الضربه اللي خدها منها.... كانت هتمشي لكن مسكها بسرعه وسحبها ليه وثبتها علي الحيطه بقوة وهوا يلتهم شفايفها بعنف......
انصدمت جوري وحاولت تبعده عنها بكل قوتها لكنه كان اقوى منها وهوا بيبو*سها بقوة
كانت بتحاول تصرخ بس معرفتش وكانت دموعها بتنزل بحرقه وهيا علي وشك انت تفقد وعيها لانه مش عاطيها مجال انها تتنفس....
يتبع....
https://darmsr.com/2024/12/20/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%ac%d9%86%d9%88%d9%86-%d8%a7%d9%84%d8%b9%d8%b4%d9%82-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88%d8%a7/
لحد ما حست بيه و بصت عليه قفلت الكتاب وقالت: ياسين.. اقصد ياسين بيه محتاج حاجه
ياسين: اعمليلي قهوه وهاتيهالي علي اوضتي
هزت راسها بابتسامة بريئه... بصلها ومشي طلع اوضته... شويه وخبط الباب سمح لها ياسين بالدخول
دخلت وحطت القهوه علي الترابيزه وبصتله وقالت ببرائه وخجل: محتاج حاجه تانيه
استغربت لما ياسين قفل باب الاوضه اتوترت وقالت: انت قفلت الباب ليه
ياسين! اي خايفه مني
جوري بتوتر وبعض الخوف: لا بس ممكن تفتح الباب عشان امشي الاكل علي النار وماما مش هنا
قرب منها بخطوات بطيئه رجعت جوري لورا بخوف... مسك ايديها فحس برعشتها و خوفها منه
ابتسم ابتسامه مجهوله وقال: متخافيش مش هعملك حاجه
خدها قعدها جنبه علي الكنبه... اتوترت جوري من قربه الشديد منها... بعدت عنه وخلت في مسافه بينهم وقالت بخجل: مينفعش اقعد هنا لازم امشي
كانت لسه هتقوم بس سحبها من ايدها قعدها تاني وقال: مينفعش ليه مش صحاب ولا ايه
بصتله بشده وقالت: انا وانت صحاب
ياسين: ومنكنش صحاب ليه
جوري بتوتر: يعني واحد زيك هيصاحب خدامه زيي ليه
ياسين: انتي مش خدامه انتي هنا بتساعدي والدتك مش اكتر وبعدين احنا نعرف بعض من زمان اوي ومن واحنا صغيرين صح
جوري بتوتر وخجل: صح
قرب منها اكتر وحط ايده علي كتفها وقال وهوا بيبصلها برغـ به: يبقي مفيش داعي انك تخافي مني
بحلقت عينيها بصدمه لما حست بايده بتنزل علي ضهرها وهوا بيلمسها بقذ*اره
كانت هتقوم بس مسكها من وسطها جامد دفن وشه في عنقها وهمس في ودنها بنبره مثيره ليضعفها: قولتلك متخافيش
اتجمعت الدموع في عنيها بصدمه ذادت صدمتها فيه لما لقيته حد ايده التانيه علي ركبتها و بيلمسها بجرئه و وقاحه قامت بسرعه فتحت الباب وخرجت ودموعها بتنزل علي خدها بغزاره هوا ازاي فكر فيها بالطريقة دي
بص لطيفها وهوا بيبتسم بمكر و رغبـ ته فيها ذادت
**********
نزلت جوري المطبخ وهيا بتنهد جامد وبتاخد نفسها بصعوبه و دموعها علي خدها
جوري بدموع وكسره: ليه يا ياسين ليه تفكر فيا كده
دخلت والدتها كريمه وانصدمت لما شافت بنتها بتبكي حطت الطلبات علي رخامة المطبخ وجريت عليها وقالت بلهفه وخوف: مالك يا جوري حصلك حاجه بتعيطي ليه
مسحت جوري دموعها وقالت بابتسامة تخفي حزنها وقالت: مفيش حاجه متقلقيش
كريمه بقلق: اومال بتعيطي ليه
جوري: اتلسعت من الحله كانت سخنه شويه
اتنهد كريمه وقالت: طيب مش تاخدي بالك..انتي كويسه طيب
جوري وهيا بطمنها: انا كويسه اطمني
********
بعد ايام وكانت جوري بتحاول تجاهل ياسين ومش بتطلع من الاوضه اللي بتنام فيها هيا ومامتها غير وقت الضروره ولما بتروح الجامعه
كانت قاعده في الاوضه وبتذاكر وهيا مندمجه جدا.... انفزعت لما حست بايد بتلف حول خصرها وقفت بسرعه بصت وانصدمت لما لقيت ياسين اللي كان واقف و بيبصلها بشهـ وه
جوري بغضب ودموع: انت بتعمل ايه هنا امشي اطلع بره
ياسين برغـ به فيها: مش هطلع غير لما اخد اللي انا عايزه
جوري بخوف ودموع: انت عايز مني اي
ياسين: انتي عارفه كويس انا عايز ايه
جوري بغضب ودموع: انت ازاي تفكر فيا بالطريقه دي
ياسين وهوا بيقرب منها: مش انتي بتحبيني
بصتله جوري بشده هوا عرف ازاي انها بتحبه قرب اكتر منها وهوا بيقول: انا عارف من بدري اوي انك بتحبيني دا واضح عليكي.... يبقي بلاش عند و اعملي اللي انا عايزه
رجعت لورا وهوا بتبصله بخوف و رعب و دموع.... اتلوت رجلها فوقعت علي الارض رجعت زحف لورا وهوا بيقرب منها اكتر
جوري بدموع وحزن: ارجوك يا ياسين امشي بلاش اللي انت بتفكر فيه
مسكها من رجلها ليمنعها من انها ترجع اكتر
كانت مصدومة وخايفة وترتعش والدموع في عينيها
جوري بدموع: ياسين ابعد ارجوك
قرب منها أكتر وهى متضايقة ومرعوبة همس فى أذنها
:ششش
بدأ الوضع يزداد جرائة وهوا بيطلع بايده إلى فخذيها انتفضت من مكانها و ضربته على وشه جامد.....قامت بسرعه وهيا بتبصله بخوف ودموع
جوري :ا.. انت ش... شخص قذر... لو فكرت في أنك تلمسني صدقني مش هسامحك ابدا
دمعت عينيها وقالت بحزن: مكنتش اتوقع انك تبقي بالسفاله و الوقاحه دي
مهتمش ياسين باللي هيا قالته وعينيه احمرت من فرط غضبه و الضربه اللي خدها منها.... كانت هتمشي لكن مسكها بسرعه وسحبها ليه وثبتها علي الحيطه بقوة وهوا يلتهم شفايفها بعنف......
انصدمت جوري وحاولت تبعده عنها بكل قوتها لكنه كان اقوى منها وهوا بيبو*سها بقوة
كانت بتحاول تصرخ بس معرفتش وكانت دموعها بتنزل بحرقه وهيا علي وشك انت تفقد وعيها لانه مش عاطيها مجال انها تتنفس....
يتبع....
https://darmsr.com/2024/12/20/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%ac%d9%86%d9%88%d9%86-%d8%a7%d9%84%d8%b9%d8%b4%d9%82-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88%d8%a7/
مدونة دار مصر
رواية جنون العشق كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم دنيا عبدالله - مدونة دار مصر
رواية جنون العشق كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم دنيا عبدالله فصول الرواية رواية جنون العشق الفصل الأول رواية جنون العشق الفصل الثاني رواية جنون العشق الفصل الثالث رواية جنون العشق الفصل الرابع رواية جنون العشق الفصل الخامس رواية جنون العشق الفصل السادس رواية…
بيرن المنبه
نور : اي دا هو انا لحقت انام ساعتين يارب بقا امته اخلص من الثانويه العامه دي بقا وأنام براحتي
تقوم نور وتؤدي فرضها وترتدي الملابس للذهاب الي الدرس فهي في الصف الثالث الثانوي ولا يوجد مدارس
واتصلت علي تبارك صديقتها
تبارك : ايوه يانور انا لبست ونازله اهو هنتقابل في نفس المكان
نور : اوك بسرعه علشان منتاخرش
وذهب الاثنين الي الدراسة
🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋
في مكان آخر في نيويورك بلد الحريه يوجد شاب ينام بعمق ويحلم بفتاه لا يعلم من هي : ادم انا بحبك قوي انت مش هترجع بقا وحشتني
ادم: انتي مين انا اعرفك عاوزه مني ايه
الفتاه: ارجع علشاني سلام
ادم : اوف بقا وبعدين بقا مين الي كل شويه تجيلي في الحلم دي استغفر الله العظيم
قام واتوضي وصلي وارتدي ملابسه التي هي عباره عن بدله سوداء وقميص أبيض وجزمه سوداء ووضع العطر المفضل لديه سوفاج وركب سيارته وانطلق الي عمله
💕💕💕💕💕💕💕💕
عند نور
نور بتعب : الحمدلله خلصنا الدروس اخيرا الواحد زهق امته بقا نخلص من الثانويه دي وندخل جامعه بقا ومرتاح
تبارك : هانت خلاص يانور باقي شهر ونمتحن نشد حيلنا بقا الشهر دا اي اخبار الاحلام بتاعتك
نور: تصدقي انهارده محلمتش بيه
تبارك : انتي لسه مش عارفه مين دا الي انتي بتحلمي بيه كل شويه
نور: لا والله يا تبارك هعرف منين ولا عمري شوفته قبل كدا بس ساعات بحس اني عارفاه قوي المهم سيبك مني انتي عامله ايه كنتي زعلانه امبارح وانا مش رضيت اضغط عليكي لحد متهدي في ايه بقى
تبارك : اخويا وحشني قوي يانور نفسي يرجع ونقعد زي زمان انا بقالي ١٣ سنه مشوفتوش وكل ما أكلمه يقولي قريب ومش بينزل
نور بقلب يدق: معلش يا تبارك انتي عارفه أنه مشغول وانتي بس شدي حيلك وجيبي مجموع حلو وهو هينزل علشان يباركلك متخافيش إن شاء الله هيرجع بالسلامه
ت
تبارك باشتياق : إن شاء الله يلا بقا سلام علشان نروح نذاكر ومنضيعش وقت
نور : ماشي يلا سلام اشوفك بكره إن شاء الله
🦋🦋🦋🦋🦋🦋
بعد مرور شهر لم يحدث الكثير فيه سوي ان نور وتبارك يذاكرون ويجتهدون لكي يحصلوا علي الدرجات العليا ويدخلوا الكليه التي يريدونها ونور لم يخلوا منامها من الحلم وادم أيضا واليوم هو اليوم الذي قبل الأخير في الامتحانات
🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋
يتبع....
https://darmsr.com/2024/12/18/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a8%d9%8a%d9%86-%d8%a7%d9%84%d8%ad%d9%84%d9%85-%d9%88%d8%a7%d9%84%d9%82%d8%af%d8%b1-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84/
نور : اي دا هو انا لحقت انام ساعتين يارب بقا امته اخلص من الثانويه العامه دي بقا وأنام براحتي
تقوم نور وتؤدي فرضها وترتدي الملابس للذهاب الي الدرس فهي في الصف الثالث الثانوي ولا يوجد مدارس
واتصلت علي تبارك صديقتها
تبارك : ايوه يانور انا لبست ونازله اهو هنتقابل في نفس المكان
نور : اوك بسرعه علشان منتاخرش
وذهب الاثنين الي الدراسة
🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋
في مكان آخر في نيويورك بلد الحريه يوجد شاب ينام بعمق ويحلم بفتاه لا يعلم من هي : ادم انا بحبك قوي انت مش هترجع بقا وحشتني
ادم: انتي مين انا اعرفك عاوزه مني ايه
الفتاه: ارجع علشاني سلام
ادم : اوف بقا وبعدين بقا مين الي كل شويه تجيلي في الحلم دي استغفر الله العظيم
قام واتوضي وصلي وارتدي ملابسه التي هي عباره عن بدله سوداء وقميص أبيض وجزمه سوداء ووضع العطر المفضل لديه سوفاج وركب سيارته وانطلق الي عمله
💕💕💕💕💕💕💕💕
عند نور
نور بتعب : الحمدلله خلصنا الدروس اخيرا الواحد زهق امته بقا نخلص من الثانويه دي وندخل جامعه بقا ومرتاح
تبارك : هانت خلاص يانور باقي شهر ونمتحن نشد حيلنا بقا الشهر دا اي اخبار الاحلام بتاعتك
نور: تصدقي انهارده محلمتش بيه
تبارك : انتي لسه مش عارفه مين دا الي انتي بتحلمي بيه كل شويه
نور: لا والله يا تبارك هعرف منين ولا عمري شوفته قبل كدا بس ساعات بحس اني عارفاه قوي المهم سيبك مني انتي عامله ايه كنتي زعلانه امبارح وانا مش رضيت اضغط عليكي لحد متهدي في ايه بقى
تبارك : اخويا وحشني قوي يانور نفسي يرجع ونقعد زي زمان انا بقالي ١٣ سنه مشوفتوش وكل ما أكلمه يقولي قريب ومش بينزل
نور بقلب يدق: معلش يا تبارك انتي عارفه أنه مشغول وانتي بس شدي حيلك وجيبي مجموع حلو وهو هينزل علشان يباركلك متخافيش إن شاء الله هيرجع بالسلامه
ت
تبارك باشتياق : إن شاء الله يلا بقا سلام علشان نروح نذاكر ومنضيعش وقت
نور : ماشي يلا سلام اشوفك بكره إن شاء الله
🦋🦋🦋🦋🦋🦋
بعد مرور شهر لم يحدث الكثير فيه سوي ان نور وتبارك يذاكرون ويجتهدون لكي يحصلوا علي الدرجات العليا ويدخلوا الكليه التي يريدونها ونور لم يخلوا منامها من الحلم وادم أيضا واليوم هو اليوم الذي قبل الأخير في الامتحانات
🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋
يتبع....
https://darmsr.com/2024/12/18/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a8%d9%8a%d9%86-%d8%a7%d9%84%d8%ad%d9%84%d9%85-%d9%88%d8%a7%d9%84%d9%82%d8%af%d8%b1-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84/
مدونة دار مصر
رواية بين الحلم والقدر كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم نور - مدونة دار مصر
رواية بين الحلم والقدر كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم نور فصول الرواية رواية بين الحلم والقدر الفصل الأول رواية بين الحلم والقدر الفصل الثاني رواية بين الحلم والقدر الفصل الثالث رواية بين الحلم والقدر الفصل الرابع رواية بين الحلم والقدر الفصل الخامس رواية…