رواية رحلة وجع الفصل الرابع 4 بقلم زينب مجدي
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%b1%d8%ad%d9%84%d8%a9-%d9%88%d8%ac%d8%b9-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d8%a7%d8%a8%d8%b9-4-%d8%a8%d9%82%d9%84%d9%85-%d8%b2%d9%8a%d9%86%d8%a8/
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%b1%d8%ad%d9%84%d8%a9-%d9%88%d8%ac%d8%b9-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d8%a7%d8%a8%d8%b9-4-%d8%a8%d9%82%d9%84%d9%85-%d8%b2%d9%8a%d9%86%d8%a8/
مدونة كامو
رواية رحلة وجع الفصل الرابع 4 بقلم زينب مجدي - مدونة كامو
رواية رحلة وجع الفصل الرابع 4 بقلم زينب مجدي رواية رحلة وجع الجزء الرابع رواية رحلة وجع البارت الراب
رواية طبيب الحب كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم ميادة
فصول جديدة
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%b7%d8%a8%d9%8a%d8%a8-%d8%a7%d9%84%d8%ad%d8%a8-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a/
فصول جديدة
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%b7%d8%a8%d9%8a%d8%a8-%d8%a7%d9%84%d8%ad%d8%a8-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a/
مدونة كامو
رواية طبيب الحب كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم ميادة - مدونة كامو
رواية طبيب الحب كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم ميادة فصول الرواية رواية طبيب الحب الفصل الأول رواية
رواية سرقت قلبي كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم شمس مصطفى
فصول جديدة
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%b3%d8%b1%d9%82%d8%aa-%d9%82%d9%84%d8%a8%d9%8a-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a-2/
فصول جديدة
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%b3%d8%b1%d9%82%d8%aa-%d9%82%d9%84%d8%a8%d9%8a-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a-2/
مدونة كامو
رواية سرقت قلبي كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم شمس مصطفى - مدونة كامو
رواية سرقت قلبي كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم شمس مصطفى فصول الرواية رواية سرقت قلبي الفصل الأول رو
في بيت متواضع بسيط وحي شعبي فقير للغايه واقف في البلكونه يتأمل في صورتها بيعشقها من طفولته بس هي ولا حاسه بيه ولا بعشقه الكبير ناحيتها
فوزيه امه: يامحمد يله يابني تعال كل
محمد والابتسامه ع وشه: جاي يمه
فوزيه: انت واقف بتعمل ايه عندك وعمال تبتسم لمين
محمد: لايمه انا مش ببتسم انا شكلي كده
فوزيه: طيب اسمع انت لازم اخلص هدوم قمر بكره ساعدني شويه فتحيه تعالي كولي انتي كمان يله
فتحيه حطت المناكير ع السرير وقامت: جايه يمه
محمد بغيظ :ماتطلبي منها تساعدك
فوزيه بتهكم: اطلب من مين هي عمرها ساعدتني قبل كده يعني متعرفش اختك
محمد :منا كمان ورايا حاجات كتير اعملها مش فاضي لازم اذاكر
فوزيه بشخط : والله عال افضل انا ماكفيه طول عمري واخيط الهدوم بنفسي اعمل فيا معروف كل ونام بدري انت كل يوم تصحا بعد الظهر وبتتاخر ع فتح المحل وبعدين هو فيه فايده من تعليمك قولي سقطت 3 سنين وري بعض واختك احسن منك اخدت دبلوم ع الاقل
محمد: المثل بيقول حاول وانا بحاول
فوزيه طبطبت ع كتفه: طيب يله كل
فتحيه لعبت حواجبها وقالت له :كل والا مش هقدر اهضم اللقمه
فوزيه ضرتها بنظره غيظ :يباي عليكي
محمد قام وامه سالته :هو انت رايح فين
محمد: رايح وجاي
فوزيه: تعال كل يا بني رايح فين الساعه دي
فتحيه :هيرجع هو بنت ليه قلقانه هيلف ويرجع
فوزيه :مشي من غير ما ياكل
فتحه: حلو يمه هو يطلع الساعه عشره تقولي المسكين كان لازم يال حاجه وانا لو طلعت السطح الساعه عشره كان هتاكلني حيه
فوزيه هو ولد يقدر يروح ويجي اما انتي لاء
فتحيه مين الي حط القوانين دي ولو هو يعاكس البنت عاي وانا لوطلعت لـ امر مهم عيب انا نفسي افهم هو مخلوق من طينه معينه
فوزيه ابوس ايدك ارحميني انا غلطت كملي اكلك وسبيني اكل
.......................قصص منه محمد كاتب...............
فوق روف الفيلا
فريال: ما كفايه صور ياقمر
قمر وسعت عيونها: انتي عايزه علي يزعل مني يقولي بعتالي صورتين بس
فريال :طيب بس اقولك ع حاجه بلاش تكوني مدلوقه عشان يفضل دايما متشوقلك
قمر بضحكه :واضح ان عندك خبره كبيره واكيد عملتي كده في اخويا واتصرفيتي معاه نفس الشئ
فريال ابتسمتلها: يله هلقط
قمر :استني اعدل نفسي
محمد كان وصل لتحت بالموتسكل عشان بس يشوفها وقال :نور اوضتها مطفي اكيد مش في الاوضه ضاع مجهودك امشي يا محمد ارجع
لكنه رجع وقف لما سمع صوتها الرقيق وهي بتضحك وبتتكلم!
فريال :قمر خلاص كفايه انا عايزه ادخل انام صوري نفسك
قمر :يا مره اخويا تعالي بس
فريال :بعدين
محمد قلبه رقض زومبا لما شافها وفضل يبتسم طول ما هي بتصور نفسها وطلع موبيله ولقط صورتها
.......................قصص منه محمد كاتب...................
علي الموبيل
قمر : علي هو انت لسه نايم
علي: ايه الي عملتيه فيا ده
قمر: اه اسفه عشان رجعت الساعه سته المغرب من بره مع ماما
علي :هو انتي هتتجوزي مين
قمر: انت
علي :ومين الي تسمعي كلامه ويبقي له الاولويه
قمر :تمام غصب عني
علي بزعيق: يعني ايه غصب عنك مش عايز اسمع اي تبرير للغلط ومتخرجيش من البيت غير لما تقوليلي
قمر :ماما بتاخدني معاها وبتقولي لو علي زعل هاتي انا اكلمه
علي :ايه امال لو كنت غريب دي خالتي مش عارفه طبعي ولا عشان من عيلتكم هتمشوني ع مزاجكم وهتاخدوني امر مسلم بيه
قمر بخوف: لاء ياعلي الموضوع مش كده خالص
علي :لا هو كده مصحياني نص الليل عشان ارد ع رسايلك وانتي عارفه بروح شغلي الصبح ومش عارفه تحددي معاد لرغبتي انا
قمر: اعمل ايه المحلات بتفتح الساعه 11 وانا بشتري كل ده عشانك
علي: اه قولي كل الي يهمك تبقي عروسه وانا اولـ ع
قمر بنفي: لاء ياعلي مش كده خالص
علي :هو كده انتي واحده انانيه للابعد حد عايزه مصلحتك والعالم يروح في داهـ يه والي مستني يستني ويتفلق
قمر :لا انا بشتري كل ده عشانك
علي :بجد بتعملي ده عشاني تطبخي وتعملي كيكه واو انت مبتعمليش حاجه عشاني ولا هتعملي
قمر :علي
علي : هو انتي مش عارفه مش بعرف ابد يومي غير لما اكلمك وانتي بتخرجي انا هتجنن هكلمك بعدين
قمر طلعت تجري: ماما ماما
حواء :ايه يا قمر
قمر: شوفتي اهو علي زعل مني عشان خرجت ورجعت 6 المغرب
حواء :هو الي بيتصرف بمعيله سبيني اتكلم معاه
قمر :قفل الخط
حواء :قفل كمان اعمل ايه مع الواد ده خلاص نعمل ايه متقلقيش شويه هيهدء وهيكلمك من نفسه
قمر :ده متعصب وبيقولي عشان انا واحد من العيله اخدتوني امر مسلم بيه امال لو كنت غريب كنتم عملتوا فيا ايه
حواء بتعجب:هو قال كده والله بدء يقول كلام كبير انا هعدله دماغه
قمر :ماما متقولوش حاجه والا هيزعل مني اكتر لاني قولت لك
حواء :ليه يزعل يا بنتي انا خالته متعكريش مزاجك وتعالي نروح نشتريلك شويه حاجات ونرجع بسرعه
قمر: ماشي
.............................قصص منه محمد كاتب.......................
في محل في حته شعبيه نوعا ما
محمد: امي انا رايح الدرس خلصت شغلي والباقي اسلام هيجي يكمله
فوزيه: ولما انت خلصت ليه اسلام هيكمله
محمد: منا لازم اروح الدرس
فوزيه امه: يامحمد يله يابني تعال كل
محمد والابتسامه ع وشه: جاي يمه
فوزيه: انت واقف بتعمل ايه عندك وعمال تبتسم لمين
محمد: لايمه انا مش ببتسم انا شكلي كده
فوزيه: طيب اسمع انت لازم اخلص هدوم قمر بكره ساعدني شويه فتحيه تعالي كولي انتي كمان يله
فتحيه حطت المناكير ع السرير وقامت: جايه يمه
محمد بغيظ :ماتطلبي منها تساعدك
فوزيه بتهكم: اطلب من مين هي عمرها ساعدتني قبل كده يعني متعرفش اختك
محمد :منا كمان ورايا حاجات كتير اعملها مش فاضي لازم اذاكر
فوزيه بشخط : والله عال افضل انا ماكفيه طول عمري واخيط الهدوم بنفسي اعمل فيا معروف كل ونام بدري انت كل يوم تصحا بعد الظهر وبتتاخر ع فتح المحل وبعدين هو فيه فايده من تعليمك قولي سقطت 3 سنين وري بعض واختك احسن منك اخدت دبلوم ع الاقل
محمد: المثل بيقول حاول وانا بحاول
فوزيه طبطبت ع كتفه: طيب يله كل
فتحيه لعبت حواجبها وقالت له :كل والا مش هقدر اهضم اللقمه
فوزيه ضرتها بنظره غيظ :يباي عليكي
محمد قام وامه سالته :هو انت رايح فين
محمد: رايح وجاي
فوزيه: تعال كل يا بني رايح فين الساعه دي
فتحيه :هيرجع هو بنت ليه قلقانه هيلف ويرجع
فوزيه :مشي من غير ما ياكل
فتحه: حلو يمه هو يطلع الساعه عشره تقولي المسكين كان لازم يال حاجه وانا لو طلعت السطح الساعه عشره كان هتاكلني حيه
فوزيه هو ولد يقدر يروح ويجي اما انتي لاء
فتحيه مين الي حط القوانين دي ولو هو يعاكس البنت عاي وانا لوطلعت لـ امر مهم عيب انا نفسي افهم هو مخلوق من طينه معينه
فوزيه ابوس ايدك ارحميني انا غلطت كملي اكلك وسبيني اكل
.......................قصص منه محمد كاتب...............
فوق روف الفيلا
فريال: ما كفايه صور ياقمر
قمر وسعت عيونها: انتي عايزه علي يزعل مني يقولي بعتالي صورتين بس
فريال :طيب بس اقولك ع حاجه بلاش تكوني مدلوقه عشان يفضل دايما متشوقلك
قمر بضحكه :واضح ان عندك خبره كبيره واكيد عملتي كده في اخويا واتصرفيتي معاه نفس الشئ
فريال ابتسمتلها: يله هلقط
قمر :استني اعدل نفسي
محمد كان وصل لتحت بالموتسكل عشان بس يشوفها وقال :نور اوضتها مطفي اكيد مش في الاوضه ضاع مجهودك امشي يا محمد ارجع
لكنه رجع وقف لما سمع صوتها الرقيق وهي بتضحك وبتتكلم!
فريال :قمر خلاص كفايه انا عايزه ادخل انام صوري نفسك
قمر :يا مره اخويا تعالي بس
فريال :بعدين
محمد قلبه رقض زومبا لما شافها وفضل يبتسم طول ما هي بتصور نفسها وطلع موبيله ولقط صورتها
.......................قصص منه محمد كاتب...................
علي الموبيل
قمر : علي هو انت لسه نايم
علي: ايه الي عملتيه فيا ده
قمر: اه اسفه عشان رجعت الساعه سته المغرب من بره مع ماما
علي :هو انتي هتتجوزي مين
قمر: انت
علي :ومين الي تسمعي كلامه ويبقي له الاولويه
قمر :تمام غصب عني
علي بزعيق: يعني ايه غصب عنك مش عايز اسمع اي تبرير للغلط ومتخرجيش من البيت غير لما تقوليلي
قمر :ماما بتاخدني معاها وبتقولي لو علي زعل هاتي انا اكلمه
علي :ايه امال لو كنت غريب دي خالتي مش عارفه طبعي ولا عشان من عيلتكم هتمشوني ع مزاجكم وهتاخدوني امر مسلم بيه
قمر بخوف: لاء ياعلي الموضوع مش كده خالص
علي :لا هو كده مصحياني نص الليل عشان ارد ع رسايلك وانتي عارفه بروح شغلي الصبح ومش عارفه تحددي معاد لرغبتي انا
قمر: اعمل ايه المحلات بتفتح الساعه 11 وانا بشتري كل ده عشانك
علي: اه قولي كل الي يهمك تبقي عروسه وانا اولـ ع
قمر بنفي: لاء ياعلي مش كده خالص
علي :هو كده انتي واحده انانيه للابعد حد عايزه مصلحتك والعالم يروح في داهـ يه والي مستني يستني ويتفلق
قمر :لا انا بشتري كل ده عشانك
علي :بجد بتعملي ده عشاني تطبخي وتعملي كيكه واو انت مبتعمليش حاجه عشاني ولا هتعملي
قمر :علي
علي : هو انتي مش عارفه مش بعرف ابد يومي غير لما اكلمك وانتي بتخرجي انا هتجنن هكلمك بعدين
قمر طلعت تجري: ماما ماما
حواء :ايه يا قمر
قمر: شوفتي اهو علي زعل مني عشان خرجت ورجعت 6 المغرب
حواء :هو الي بيتصرف بمعيله سبيني اتكلم معاه
قمر :قفل الخط
حواء :قفل كمان اعمل ايه مع الواد ده خلاص نعمل ايه متقلقيش شويه هيهدء وهيكلمك من نفسه
قمر :ده متعصب وبيقولي عشان انا واحد من العيله اخدتوني امر مسلم بيه امال لو كنت غريب كنتم عملتوا فيا ايه
حواء بتعجب:هو قال كده والله بدء يقول كلام كبير انا هعدله دماغه
قمر :ماما متقولوش حاجه والا هيزعل مني اكتر لاني قولت لك
حواء :ليه يزعل يا بنتي انا خالته متعكريش مزاجك وتعالي نروح نشتريلك شويه حاجات ونرجع بسرعه
قمر: ماشي
.............................قصص منه محمد كاتب.......................
في محل في حته شعبيه نوعا ما
محمد: امي انا رايح الدرس خلصت شغلي والباقي اسلام هيجي يكمله
فوزيه: ولما انت خلصت ليه اسلام هيكمله
محمد: منا لازم اروح الدرس
قمر دخلت بوشها البريئ: السلامو عليكم
فوزيه: وعليكم السلام اهلا اتفضلي يا قمر تعالي يا مدام فريال
فريال بكبر وتعالي: ها الهدوم جاهزه
فوزيه: اه كله جاهز فاضل بس حاجات قليله اخلصها وابعتهم مع محمد ع المساء
فريال بحده: احنا جينا من اسبوع وقلتي فاضل شويه انتي بجد كدا زودتيها ليه مخلصتيش ع نفس المعاد انا والله ما عارفه ليه حماتي مصممه تخيط عندكم ما ارقي المحلات موجوده في البلد ندخل ونشتري مش عارفه ايه غايتها تيجي عندكم هنا
محمد بغضب: ما تهدي يا مدام انتي ليه بتزعقلنا لو مش عجبك موعدنا خديها وخيطيها في مكان تاني امي صفي حسابهم
فريال: انت عيل متربتش ازاي تتكلم مع الزباين بالاسلوب ده
محمد: يا مدام انتي الي بدئتي بالكلام انا مطلتبش منك تيجي محلنا
فريال: لو امك فتحت محل يبقي تتحمل تهكم الزباين
محمد: جري ايه يا مدام انتي جايه تهنينا تحبي اسمعك التهكم
فوزيه اتكت ع اسنانها: محمد اسكت
محمد: اسكت ليه شوفيها هي مالها
فريال: انت مش متربي رغم واضح انك ست عاقله معلمتيش ابنك
محمد: اه معملتنيش الادب وريني هتعملي ايه خدي حاجاتك ومش هنصفي الحساب خديها كده زي ما هي
فوزيه: بتعمل ايه يابني دي طريقه تكلم بيها الزباين
محمد: هو انا قلت ايه هي الي داخله تزعق فينا من اول ما دخلت وقالت علينا مش محترمين
فوزيه: خلاص اسكت بنتهم هتتجوز كمان اسبوعين هتاخد القماش لمين دلوقت
محمد:انا مالي متاخدهم لـ اي حد هو كان فرح بنتي
فوزيه: مفيش داعي تزعلي لو وراكي اي حاجه في المكان اعمليها وع ما ترجعي اكون اقعدت خلصتهم
فريال: هلف وارجع قمر خليكي انتي هنا يمكن يخيطوا لحد تاني بعد ما نمشي رقبيهم
فوزيه: اطمني هخلصهم بسرعه
فريال: هشوف
فوزيه بصتله بغيظ: كام مره قلت لك لما يحصل حاجه تقفل بؤك
محمد: اماه هو انا اتكلمت من غير سبب مشفتهاش
فوزيه غمزتله ع قمر: اسكت
محمد: انتي شاطره بس تهزقيني
اسلام دخل وقال السلام وقعد مكانه!
محمد: اتفضلي اسلام جه ومش بتقوليله حاجه
اسلام بصله: تقولي ايه
فوزيه: اسلام خلص كل شغله باليل وانت طول الليل بتخيط ومع كده مخلصتش رغم قولتلي خلصت
محمد عيونه راحت ع قمر وقال بغيظ: حاولت بس الشغل كتير حتي شوفي صوباعي اتعور
فوزيه :وده حصل ازاي
محمد بتريقه: ابدا كنت بنضف جنيتنا بالليل من مكاينه الخياطة طبعا
فوزيه :يله يا بني خلصهم بسرعه بنتي ياقمر تحبي اجبلك حاجه تاكليها
قمر برقه: لاء ياطنط شكرا
اسلام قام هروح :اجيب حاجه ساقعه
محمد بص لقمر بغيظ وقال: اهي ترطب بدل الدبش الي نزل ع الواحد
يتبع....
(رواية مكالمة فيديو)
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d9%85%d9%83%d8%a7%d9%84%d9%85%d8%a9-%d9%81%d9%8a%d8%af%d9%8a%d9%88-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1/
فوزيه: وعليكم السلام اهلا اتفضلي يا قمر تعالي يا مدام فريال
فريال بكبر وتعالي: ها الهدوم جاهزه
فوزيه: اه كله جاهز فاضل بس حاجات قليله اخلصها وابعتهم مع محمد ع المساء
فريال بحده: احنا جينا من اسبوع وقلتي فاضل شويه انتي بجد كدا زودتيها ليه مخلصتيش ع نفس المعاد انا والله ما عارفه ليه حماتي مصممه تخيط عندكم ما ارقي المحلات موجوده في البلد ندخل ونشتري مش عارفه ايه غايتها تيجي عندكم هنا
محمد بغضب: ما تهدي يا مدام انتي ليه بتزعقلنا لو مش عجبك موعدنا خديها وخيطيها في مكان تاني امي صفي حسابهم
فريال: انت عيل متربتش ازاي تتكلم مع الزباين بالاسلوب ده
محمد: يا مدام انتي الي بدئتي بالكلام انا مطلتبش منك تيجي محلنا
فريال: لو امك فتحت محل يبقي تتحمل تهكم الزباين
محمد: جري ايه يا مدام انتي جايه تهنينا تحبي اسمعك التهكم
فوزيه اتكت ع اسنانها: محمد اسكت
محمد: اسكت ليه شوفيها هي مالها
فريال: انت مش متربي رغم واضح انك ست عاقله معلمتيش ابنك
محمد: اه معملتنيش الادب وريني هتعملي ايه خدي حاجاتك ومش هنصفي الحساب خديها كده زي ما هي
فوزيه: بتعمل ايه يابني دي طريقه تكلم بيها الزباين
محمد: هو انا قلت ايه هي الي داخله تزعق فينا من اول ما دخلت وقالت علينا مش محترمين
فوزيه: خلاص اسكت بنتهم هتتجوز كمان اسبوعين هتاخد القماش لمين دلوقت
محمد:انا مالي متاخدهم لـ اي حد هو كان فرح بنتي
فوزيه: مفيش داعي تزعلي لو وراكي اي حاجه في المكان اعمليها وع ما ترجعي اكون اقعدت خلصتهم
فريال: هلف وارجع قمر خليكي انتي هنا يمكن يخيطوا لحد تاني بعد ما نمشي رقبيهم
فوزيه: اطمني هخلصهم بسرعه
فريال: هشوف
فوزيه بصتله بغيظ: كام مره قلت لك لما يحصل حاجه تقفل بؤك
محمد: اماه هو انا اتكلمت من غير سبب مشفتهاش
فوزيه غمزتله ع قمر: اسكت
محمد: انتي شاطره بس تهزقيني
اسلام دخل وقال السلام وقعد مكانه!
محمد: اتفضلي اسلام جه ومش بتقوليله حاجه
اسلام بصله: تقولي ايه
فوزيه: اسلام خلص كل شغله باليل وانت طول الليل بتخيط ومع كده مخلصتش رغم قولتلي خلصت
محمد عيونه راحت ع قمر وقال بغيظ: حاولت بس الشغل كتير حتي شوفي صوباعي اتعور
فوزيه :وده حصل ازاي
محمد بتريقه: ابدا كنت بنضف جنيتنا بالليل من مكاينه الخياطة طبعا
فوزيه :يله يا بني خلصهم بسرعه بنتي ياقمر تحبي اجبلك حاجه تاكليها
قمر برقه: لاء ياطنط شكرا
اسلام قام هروح :اجيب حاجه ساقعه
محمد بص لقمر بغيظ وقال: اهي ترطب بدل الدبش الي نزل ع الواحد
يتبع....
(رواية مكالمة فيديو)
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d9%85%d9%83%d8%a7%d9%84%d9%85%d8%a9-%d9%81%d9%8a%d8%af%d9%8a%d9%88-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1/
مدونة كامو
رواية مكالمة فيديو كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم منة محمد - مدونة كامو
رواية مكالمة فيديو كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم منة محمد فصول الرواية رواية مكالمة فيديو الفصل الأ
رواية للحب راي آخر الفصل السابع 7 بقلم عائشة الكيلاني
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d9%84%d9%84%d8%ad%d8%a8-%d8%b1%d8%a7%d9%8a-%d8%a2%d8%ae%d8%b1-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d8%b9-7-%d8%a8%d9%82%d9%84%d9%85-%d8%b9/
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d9%84%d9%84%d8%ad%d8%a8-%d8%b1%d8%a7%d9%8a-%d8%a2%d8%ae%d8%b1-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d8%b9-7-%d8%a8%d9%82%d9%84%d9%85-%d8%b9/
مدونة كامو
رواية للحب راي آخر الفصل السابع 7 بقلم عائشة الكيلاني - مدونة كامو
رواية للحب راي آخر الفصل السابع 7 بقلم عائشة الكيلاني رواية للحب راي آخر الجزء السابع رواية للحب راي
رواية ستندم الفصل التاسع 9 بقلم سولييه نصار
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%b3%d8%aa%d9%86%d8%af%d9%85-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%aa%d8%a7%d8%b3%d8%b9-9-%d8%a8%d9%82%d9%84%d9%85-%d8%b3%d9%88%d9%84%d9%8a%d9%8a%d9%87-%d9%86/
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%b3%d8%aa%d9%86%d8%af%d9%85-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%aa%d8%a7%d8%b3%d8%b9-9-%d8%a8%d9%82%d9%84%d9%85-%d8%b3%d9%88%d9%84%d9%8a%d9%8a%d9%87-%d9%86/
مدونة كامو
رواية ستندم الفصل التاسع 9 بقلم سولييه نصار - مدونة كامو
رواية ستندم الفصل التاسع 9 بقلم سولييه نصار رواية ستندم الجزء التاسع رواية ستندم البارت التاسع رواية
رواية عاشق بدرجة مجنون الفصل السابع 7 بقلم إلهام عبدالرحمن
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%b9%d8%a7%d8%b4%d9%82-%d8%a8%d8%af%d8%b1%d8%ac%d8%a9-%d9%85%d8%ac%d9%86%d9%88%d9%86-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d8%b9-7-%d8%a8%d9%82/
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%b9%d8%a7%d8%b4%d9%82-%d8%a8%d8%af%d8%b1%d8%ac%d8%a9-%d9%85%d8%ac%d9%86%d9%88%d9%86-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d8%b9-7-%d8%a8%d9%82/
مدونة كامو
رواية عاشق بدرجة مجنون الفصل السابع 7 بقلم إلهام عبدالرحمن - مدونة كامو
رواية عاشق بدرجة مجنون الفصل السابع 7 بقلم إلهام عبدالرحمن رواية عاشق بدرجة مجنون الجزء السابع رواية
رواية اوقعتني في عشقها كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم فاتن جمال
فصول جديدة
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a7%d9%88%d9%82%d8%b9%d8%aa%d9%86%d9%8a-%d9%81%d9%8a-%d8%b9%d8%b4%d9%82%d9%87%d8%a7-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84/
فصول جديدة
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a7%d9%88%d9%82%d8%b9%d8%aa%d9%86%d9%8a-%d9%81%d9%8a-%d8%b9%d8%b4%d9%82%d9%87%d8%a7-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84/
مدونة كامو
رواية اوقعتني في عشقها كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم فاتن جمال - مدونة كامو
رواية اوقعتني في عشقها كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم فاتن جمال فصول الرواية رواية اوقعتني في عشقها
إيه الصوت ده!!!
ده جاي من شقة سيف، يا جمال
_اقعدي مكانك... رايحة فين؟
_يوه، هطلع أشوف في إيه
جمال بضيق:
_اقعدي يا وليّة مكانك، واحد ومراته في بيتهم، إحنا مالنا؟
الباب خبط
_دة شكله سيف، هفتح.
_عمو جمال موجود؟
_جوه... ادخلي يا بنتي، في إيه؟
_ ابنك ضربني يا عمو علشان عارف إني ما ليش أهل هنا...
" دخل سيف وهو متعصب"
_نازلة تشتكيني لأبويا؟
تعالي هنا
جمال بصوت عالي:
_ما تعلّيش صوتك سامع
سيف، إنت فعلاً مدّيت إيدك على مراتك؟
فتحية:
_ دي عين ودخلت البيت...
جمال:
_إيدك اتمدّت عليها؟
ردّ عليا
سيف بتردد:
_آه، علشان...
" مكملش الكلمه لاقيته ضربه قلمين علي وشة وهو واقف ثابت منطقتش بكلمة "
جمال بغضب:
_الراجل اللي ياخد قوامته علي الست الي معاة بالضرب والصوت العالي ميبقاش راجل .
البِنت دي سابت أهلها وناسها وبلدها علشانك...
أقل واجب عليك تبقى أهلها وناسها ، مش تهينها وتمد ايدك عليها.
"بص لي وقال:"
_حقك عليا يا بنتي،
وما تقوليش تاني إنك ما لكيش أهل...
أنا هنا أبوكي، وأجيبلك حقك من أي حد، حتى لو كان ابني...
بس بلاش عياط بقى.
مسحت دموعي بطرف الاسدال وقولت:
_شكراً... بس أنا عايزة أرجع لأهلي.
فتحية:
_يا خبر! إيه اللي حصل لكل ده بس ؟
"عيطي زاد "
_مفيش... سيف عايز يتجوز عليا.
جمال بهدوء:
اية دة بجد مبروك يا سيف... مبروك يحبيبي بس يا تري هتتجوز فين؟
_في شقتي.
قرب منه خطوة وقال:
_تقصد شقتي أنا، اللي ادهالك علشان تتجوز بنت الناس دي
عايز تتجوز؟
براحتك وحقك يا بني محدش يقدر يعرضك ...
بس تشوفلك شقة جديدة بعيد عن هنا.
سكتت ثواني وقال:
_اسمعي يا أروى، الشقة اللي فوق دي بيتك إنتي وبنتك، ما تسيبيهاش .
سيف بص له بضيق وقال:
_ بتقويها عليا يا حج
جمال بجمود:
_فتحية، خدي مرات ابنك وادخلي جوه.
فتحية بطاعه:
_حاضر... يلا يا بنتي.
---
(في أوضة تانية، قعدوا سوا)
فتحية:
_استهدي بالله يا بنتي البيوت ياما بيحصل فيها ...
دة إنتوا كنتوا زي السمن على العسل، إيه اللي صابكم بس ؟
بطلي عياط بقى...
أروى وهي بتعيط:
_صعبان عليا نفسي... ليه يعمل فيا كده؟ سيف وجعني أوي...
إزاي عايز يتجوز عليا!
طب أنا قصّرت معاه في إيه؟
هو حبها إمتى؟
مش كان بيحبني أنا ؟
---
_مش دي البنت اللي جيتلي وإنت في تالتة كلية وقلتلي عايز تخطبها علشان بتحبها؟
فاكر أنا قولتلك إيه ساعتها؟
_ متسرعش و فكر بعقلك... دخول بيت الناس مش بساهل و الجواز مش لعبة .
_وساعتها رديت عليا و قلتلي: قلبي وعقلي عايزين أروى، تعالي معايا نروح نطلبها من أهلها فاسرع وقت... اصل متقدملها عريس واهلها مرحبين وانا مش عايزها تروح مني..
لما لاقيتك متمسك بيها وعينك فضحاك قولت ماله اكسر بخاطرة ليه؟
وروّحنا نطلبها من أهلها، اقول كمان افكرك
سيف بضيق:
_فاكر...
جمال:
_طالما فاكر... بتعمل كده فيها ليه؟
سيف:
_زهقت...
زهقت مش دي الحياة الي كانت في دماغي وقرفت من زنانها، مبقتش زي زمان.
_الدنيا مش وردي زي احلامك الدنيا شد وجذب وظروف بس مهما كان ايدك متمدتش عليها ولا علي ست انا ربيتك علي كدا
وممدّتش إيدي غير لما طلبت الطلاق.
جمال باستغراب:
_ أما أمرك عجيب يعني زهقت وعايز تتجوز، ومش عايز تطلقها كمان.
الي بيعوز ياخد كل حاجة وبيخسر كل حاجة يا سيف.
اتنهد وقال:
بص يا بني... موال اصل اتغيرت عن أول الجواز دة عادي وبيحصل .
إخزي الشيطان يا سيف وارجع لعقلك لو تعرف واحدة كده ولا كده علي مراتك سيبك من السكه دي علشان التانيه دي فاضيلك وحلوة علشان تجيب رجلك لو اتجوزتها هتبقي زيها زي ايه ست متجوزه
ارضي بعيشتك واتغافل عن مراتك شوية، متركزش في كل تصرفاتها الست كل ساعة بحال، راعي إنها لسه اول مره تبقي ام ومحتسة ولا جنبها ام ولا اخت تساعدها ولا تاخد بحسها حتي.
لو هي بعدت... إنت قرّب.
لو عملت حاجه ضايقتك، الفت نظرها براحه وبود، منها لنفسها هتلاقيها بتعمل كل حاجة علشان تراضيك.
انتم في الاول ولسه ياما هتشوفوا
---
فتحية بحنان:
_ هو انتم لسه شوفتوا حاجه، اومال لما يبقي معاكم كام عيل هتعملوا اية؟
اسمعي الكلمتين دول من امك
بلاش تقفي بند بند قدام جوزك يا بنتي... قولي حاضر، الكلمة بتريح .
ولما يروق، اتكلمي معاه بالراحة هيسمعك ويعملك الي عايزها.
جمال:
_ يا غشيم افهم الست تحب الحنية... خليك حنين معاها، تديك عنيها.
سيف يبتسم:
_مدرسة يا حج، ونتعلم منك.
جمال:
_٢٧ سنة جواز مش قليل بردوا
قوم طيب خاطر مراتك، واطلعوا شقتكم واتصفوا متنيمهاش ليلة واحدة دمعتها علي خدها .
واقسم بالله ولو مدّيت إيدك عليها تاني، لأقطّعها.
_هو انت أبوها ولا أبويا؟
جمال:
_أبوك... وتستاهل بدل القلمين عشرة ينزلوا علي سيدغك علشان تفكر مليون مرة قبل ما تمد ايدك عليها
قوم يلا
---
_ لا اخص عليكي، متقوليش كدة، سيف بيحبك، هي بس ساعه شيطان وهتروح لحالها وهتلاقية جاي يطيب بخاطرك
وزي ما قولتك بقي تعملي وادعيلي
_ مش عايزة اشوفه ولا اسمع حسه مش طاياة.
سيف باسف: حقك عليا
اديته ضهري وقلت:
ده جاي من شقة سيف، يا جمال
_اقعدي مكانك... رايحة فين؟
_يوه، هطلع أشوف في إيه
جمال بضيق:
_اقعدي يا وليّة مكانك، واحد ومراته في بيتهم، إحنا مالنا؟
الباب خبط
_دة شكله سيف، هفتح.
_عمو جمال موجود؟
_جوه... ادخلي يا بنتي، في إيه؟
_ ابنك ضربني يا عمو علشان عارف إني ما ليش أهل هنا...
" دخل سيف وهو متعصب"
_نازلة تشتكيني لأبويا؟
تعالي هنا
جمال بصوت عالي:
_ما تعلّيش صوتك سامع
سيف، إنت فعلاً مدّيت إيدك على مراتك؟
فتحية:
_ دي عين ودخلت البيت...
جمال:
_إيدك اتمدّت عليها؟
ردّ عليا
سيف بتردد:
_آه، علشان...
" مكملش الكلمه لاقيته ضربه قلمين علي وشة وهو واقف ثابت منطقتش بكلمة "
جمال بغضب:
_الراجل اللي ياخد قوامته علي الست الي معاة بالضرب والصوت العالي ميبقاش راجل .
البِنت دي سابت أهلها وناسها وبلدها علشانك...
أقل واجب عليك تبقى أهلها وناسها ، مش تهينها وتمد ايدك عليها.
"بص لي وقال:"
_حقك عليا يا بنتي،
وما تقوليش تاني إنك ما لكيش أهل...
أنا هنا أبوكي، وأجيبلك حقك من أي حد، حتى لو كان ابني...
بس بلاش عياط بقى.
مسحت دموعي بطرف الاسدال وقولت:
_شكراً... بس أنا عايزة أرجع لأهلي.
فتحية:
_يا خبر! إيه اللي حصل لكل ده بس ؟
"عيطي زاد "
_مفيش... سيف عايز يتجوز عليا.
جمال بهدوء:
اية دة بجد مبروك يا سيف... مبروك يحبيبي بس يا تري هتتجوز فين؟
_في شقتي.
قرب منه خطوة وقال:
_تقصد شقتي أنا، اللي ادهالك علشان تتجوز بنت الناس دي
عايز تتجوز؟
براحتك وحقك يا بني محدش يقدر يعرضك ...
بس تشوفلك شقة جديدة بعيد عن هنا.
سكتت ثواني وقال:
_اسمعي يا أروى، الشقة اللي فوق دي بيتك إنتي وبنتك، ما تسيبيهاش .
سيف بص له بضيق وقال:
_ بتقويها عليا يا حج
جمال بجمود:
_فتحية، خدي مرات ابنك وادخلي جوه.
فتحية بطاعه:
_حاضر... يلا يا بنتي.
---
(في أوضة تانية، قعدوا سوا)
فتحية:
_استهدي بالله يا بنتي البيوت ياما بيحصل فيها ...
دة إنتوا كنتوا زي السمن على العسل، إيه اللي صابكم بس ؟
بطلي عياط بقى...
أروى وهي بتعيط:
_صعبان عليا نفسي... ليه يعمل فيا كده؟ سيف وجعني أوي...
إزاي عايز يتجوز عليا!
طب أنا قصّرت معاه في إيه؟
هو حبها إمتى؟
مش كان بيحبني أنا ؟
---
_مش دي البنت اللي جيتلي وإنت في تالتة كلية وقلتلي عايز تخطبها علشان بتحبها؟
فاكر أنا قولتلك إيه ساعتها؟
_ متسرعش و فكر بعقلك... دخول بيت الناس مش بساهل و الجواز مش لعبة .
_وساعتها رديت عليا و قلتلي: قلبي وعقلي عايزين أروى، تعالي معايا نروح نطلبها من أهلها فاسرع وقت... اصل متقدملها عريس واهلها مرحبين وانا مش عايزها تروح مني..
لما لاقيتك متمسك بيها وعينك فضحاك قولت ماله اكسر بخاطرة ليه؟
وروّحنا نطلبها من أهلها، اقول كمان افكرك
سيف بضيق:
_فاكر...
جمال:
_طالما فاكر... بتعمل كده فيها ليه؟
سيف:
_زهقت...
زهقت مش دي الحياة الي كانت في دماغي وقرفت من زنانها، مبقتش زي زمان.
_الدنيا مش وردي زي احلامك الدنيا شد وجذب وظروف بس مهما كان ايدك متمدتش عليها ولا علي ست انا ربيتك علي كدا
وممدّتش إيدي غير لما طلبت الطلاق.
جمال باستغراب:
_ أما أمرك عجيب يعني زهقت وعايز تتجوز، ومش عايز تطلقها كمان.
الي بيعوز ياخد كل حاجة وبيخسر كل حاجة يا سيف.
اتنهد وقال:
بص يا بني... موال اصل اتغيرت عن أول الجواز دة عادي وبيحصل .
إخزي الشيطان يا سيف وارجع لعقلك لو تعرف واحدة كده ولا كده علي مراتك سيبك من السكه دي علشان التانيه دي فاضيلك وحلوة علشان تجيب رجلك لو اتجوزتها هتبقي زيها زي ايه ست متجوزه
ارضي بعيشتك واتغافل عن مراتك شوية، متركزش في كل تصرفاتها الست كل ساعة بحال، راعي إنها لسه اول مره تبقي ام ومحتسة ولا جنبها ام ولا اخت تساعدها ولا تاخد بحسها حتي.
لو هي بعدت... إنت قرّب.
لو عملت حاجه ضايقتك، الفت نظرها براحه وبود، منها لنفسها هتلاقيها بتعمل كل حاجة علشان تراضيك.
انتم في الاول ولسه ياما هتشوفوا
---
فتحية بحنان:
_ هو انتم لسه شوفتوا حاجه، اومال لما يبقي معاكم كام عيل هتعملوا اية؟
اسمعي الكلمتين دول من امك
بلاش تقفي بند بند قدام جوزك يا بنتي... قولي حاضر، الكلمة بتريح .
ولما يروق، اتكلمي معاه بالراحة هيسمعك ويعملك الي عايزها.
جمال:
_ يا غشيم افهم الست تحب الحنية... خليك حنين معاها، تديك عنيها.
سيف يبتسم:
_مدرسة يا حج، ونتعلم منك.
جمال:
_٢٧ سنة جواز مش قليل بردوا
قوم طيب خاطر مراتك، واطلعوا شقتكم واتصفوا متنيمهاش ليلة واحدة دمعتها علي خدها .
واقسم بالله ولو مدّيت إيدك عليها تاني، لأقطّعها.
_هو انت أبوها ولا أبويا؟
جمال:
_أبوك... وتستاهل بدل القلمين عشرة ينزلوا علي سيدغك علشان تفكر مليون مرة قبل ما تمد ايدك عليها
قوم يلا
---
_ لا اخص عليكي، متقوليش كدة، سيف بيحبك، هي بس ساعه شيطان وهتروح لحالها وهتلاقية جاي يطيب بخاطرك
وزي ما قولتك بقي تعملي وادعيلي
_ مش عايزة اشوفه ولا اسمع حسه مش طاياة.
سيف باسف: حقك عليا
اديته ضهري وقلت:
_ هو انت دوستلي علي صبعي يا سيف من غير ما تقصد، انت جيت تقولي بكل برود ايه رأيك اجلبك ضرة ولما قولتك حقك تجوز تاني وتالت ورابع كمان بس أنا مش هقبل بالوضع دة طلقني، ضربتني.
_هنتكلم بيتنا ... بس اطلعي معايا، وهنحلها سوا.
أروى بضيق:
_ لا هفضل هنا للصبح... وهارجع لأهلي.
جمال يتدخل:
وأنا هنا أهلك، ولا مش عاجبك اللي عملته برة؟
_شكراً يا بابا... ربنا ما يحرمني منك، بس .
جمال:
لو شايفاني فعلا في مقام أبوكي، اطلعي مع جوزك، واقفلوا بابكم. لو زعلك تاني، تعاليلي بس ... وأنا هملصلك ودانه.
" روحت حضنته وهمست"
_شكراً علي انك معتربني بنتك .
جمال:
_ متشكرنيش علي حاجة واجب تعمل، ربنا يعلم انك في معزة ولاء بنتي من ساعة ما دخلتي البيت دة
سيف قرب شدني من إيدي وقال: "معلش يا حج... اصل أنا بغير، وماما بتغير عليك وكلنا دمنا حامي مولع نار اكتر من باسم سمرة فاسلم حل نطلع تصبحوا علي خير .
ضحكنا كلنا علي تصرفاته وسمعت كلام حمايا وحماتي وطلعت معاه من غير ولا كلمه... دخلت اطمنت علي ليلة لاقتها لسه نايمة غيوبية طلعها لابوها بوست خدها براحه وطلعت لاقيته قاعد في الصاله علي كنبة وبيشاورلي اجي جنبة واقفت كام دقيقه اشارو عقلي اروح ولا لا، بعدين قعدت جنبة من غير ولا كلمه
_ ايه الي حصل خلاك تفكر في واحدة غيري؟ ايه الي وصل حياتنا لكده يا سيف.
رد عليا، متسكتش
_ مش عارف بس فجاءة حياتنا بقيت روتينه وامبارح زي بكرة، مبقناش نقعد نتكلم مع بعض زي زمان
اتنهدت بتعب:
_ يمكن أنا مقصرة معاك شوية اخر فتره بس والله غصب عني لسه بتعلم ازاي اتعامل مع ليلة صح، وبيت وعمايل الاكل وغسيل حاجات كتيرة عليا
مش عارفه لسه اظبط الدنيا، بس بحاول
_ كنتي اتكلمي معايا يا أروي، ونشوف حل سوا انما انتي كنتي بتبعدي عني وفجاءة اتحولتي من أروي حبيتي وصحبتي لماما أروي
اتنهد وكمل كلامه:
_ مش بلوم عليكي ولا بشيلك الذنب الي حصل لان أنا كمان غلطان اني مخدتش بالي إنك مضغوطة.
قرب مني وحاوطني بدراعه وقال:
_ ابويا خدلك حقك مني تلت ومتلت، وأنا اسف ساعة شيطان وراحت ل
عيطت تاني وقلت:
سيف انت في واحدة في حياتك غيري؟
أصل موبايلك وسايبهولي عادي ...
عرفتها إمتى؟
إزاي ما حسيتش بس ؟
مسك ايدي وباسهابحب كعادته :
_بلاش عياط ...
وأقسم لك،إن مفيش واحدة تانية...
كنت بفكر بس وخلاص.
_ بجد؟
_ ايوة
سيف إنت مش من حقك تفكر في دة سامع، مينفعش وتفكر في فاي حاجه تقاسمني فيك
قلبي زعلان منك أوي، يا سيف...
مسحلي دموعه بايدة وقال:
_دواها عندي... وهداويه، ومش هزعّله تاني أبداً.
دخلت في حضنه اكتر وقلت:
_مش عايزة أفتكر اليوم ده تاني.
_اتكلم معايا، قولي اللي مضايقك... وأنا كمان هقولك.
الحل إننا نتكلم، مش نسكت وننفجر مرة واحدة كده.
_ معاكي حق...
لو كنا قعدنا واتكلمنا، ما كانش ده حصل.
_ وأوعى تقول اتجوز تاني، لأني هموتك يا سيف بجد أنا مجنونة واعملها
ضحك وقال:
_إنتِ ست العاقلين...
خلاص، نقفل السيرة دي.
أروى:
_ نقفلها ومن النهاردة، لو حد فينا بعد...
_التاني يقرب.
ولو حد سكت...
_ التاني يفتح معاه الكلام.
_ صافي يا لبن؟؟
_ حليب يقشطة بس هطلع عينك حبتين علشان اسامحك
_ خلي قلبك ابيض يا أروتي.
_ لا، لازم يطلع عينك وتحمد ربنا إنها مش روحك
_ طب ويهون عليكي سيف حبيبك
متبصليش كدة
_ اة تهون.... لا متهونش عليا بس بردوا الي حصل مش هين بالنسبالي يا سيف.
_ اوعدك متكررش ابدا، واعملي ما بدالك بس وانتي في حضني متبعديش عني.
بعدك عني غربتي وأنا محبش اتغرب.
تمّت.
_ آلاء الواقع.
_هنتكلم بيتنا ... بس اطلعي معايا، وهنحلها سوا.
أروى بضيق:
_ لا هفضل هنا للصبح... وهارجع لأهلي.
جمال يتدخل:
وأنا هنا أهلك، ولا مش عاجبك اللي عملته برة؟
_شكراً يا بابا... ربنا ما يحرمني منك، بس .
جمال:
لو شايفاني فعلا في مقام أبوكي، اطلعي مع جوزك، واقفلوا بابكم. لو زعلك تاني، تعاليلي بس ... وأنا هملصلك ودانه.
" روحت حضنته وهمست"
_شكراً علي انك معتربني بنتك .
جمال:
_ متشكرنيش علي حاجة واجب تعمل، ربنا يعلم انك في معزة ولاء بنتي من ساعة ما دخلتي البيت دة
سيف قرب شدني من إيدي وقال: "معلش يا حج... اصل أنا بغير، وماما بتغير عليك وكلنا دمنا حامي مولع نار اكتر من باسم سمرة فاسلم حل نطلع تصبحوا علي خير .
ضحكنا كلنا علي تصرفاته وسمعت كلام حمايا وحماتي وطلعت معاه من غير ولا كلمه... دخلت اطمنت علي ليلة لاقتها لسه نايمة غيوبية طلعها لابوها بوست خدها براحه وطلعت لاقيته قاعد في الصاله علي كنبة وبيشاورلي اجي جنبة واقفت كام دقيقه اشارو عقلي اروح ولا لا، بعدين قعدت جنبة من غير ولا كلمه
_ ايه الي حصل خلاك تفكر في واحدة غيري؟ ايه الي وصل حياتنا لكده يا سيف.
رد عليا، متسكتش
_ مش عارف بس فجاءة حياتنا بقيت روتينه وامبارح زي بكرة، مبقناش نقعد نتكلم مع بعض زي زمان
اتنهدت بتعب:
_ يمكن أنا مقصرة معاك شوية اخر فتره بس والله غصب عني لسه بتعلم ازاي اتعامل مع ليلة صح، وبيت وعمايل الاكل وغسيل حاجات كتيرة عليا
مش عارفه لسه اظبط الدنيا، بس بحاول
_ كنتي اتكلمي معايا يا أروي، ونشوف حل سوا انما انتي كنتي بتبعدي عني وفجاءة اتحولتي من أروي حبيتي وصحبتي لماما أروي
اتنهد وكمل كلامه:
_ مش بلوم عليكي ولا بشيلك الذنب الي حصل لان أنا كمان غلطان اني مخدتش بالي إنك مضغوطة.
قرب مني وحاوطني بدراعه وقال:
_ ابويا خدلك حقك مني تلت ومتلت، وأنا اسف ساعة شيطان وراحت ل
عيطت تاني وقلت:
سيف انت في واحدة في حياتك غيري؟
أصل موبايلك وسايبهولي عادي ...
عرفتها إمتى؟
إزاي ما حسيتش بس ؟
مسك ايدي وباسهابحب كعادته :
_بلاش عياط ...
وأقسم لك،إن مفيش واحدة تانية...
كنت بفكر بس وخلاص.
_ بجد؟
_ ايوة
سيف إنت مش من حقك تفكر في دة سامع، مينفعش وتفكر في فاي حاجه تقاسمني فيك
قلبي زعلان منك أوي، يا سيف...
مسحلي دموعه بايدة وقال:
_دواها عندي... وهداويه، ومش هزعّله تاني أبداً.
دخلت في حضنه اكتر وقلت:
_مش عايزة أفتكر اليوم ده تاني.
_اتكلم معايا، قولي اللي مضايقك... وأنا كمان هقولك.
الحل إننا نتكلم، مش نسكت وننفجر مرة واحدة كده.
_ معاكي حق...
لو كنا قعدنا واتكلمنا، ما كانش ده حصل.
_ وأوعى تقول اتجوز تاني، لأني هموتك يا سيف بجد أنا مجنونة واعملها
ضحك وقال:
_إنتِ ست العاقلين...
خلاص، نقفل السيرة دي.
أروى:
_ نقفلها ومن النهاردة، لو حد فينا بعد...
_التاني يقرب.
ولو حد سكت...
_ التاني يفتح معاه الكلام.
_ صافي يا لبن؟؟
_ حليب يقشطة بس هطلع عينك حبتين علشان اسامحك
_ خلي قلبك ابيض يا أروتي.
_ لا، لازم يطلع عينك وتحمد ربنا إنها مش روحك
_ طب ويهون عليكي سيف حبيبك
متبصليش كدة
_ اة تهون.... لا متهونش عليا بس بردوا الي حصل مش هين بالنسبالي يا سيف.
_ اوعدك متكررش ابدا، واعملي ما بدالك بس وانتي في حضني متبعديش عني.
بعدك عني غربتي وأنا محبش اتغرب.
تمّت.
_ آلاء الواقع.
رواية المجنونة الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم Élia Lee
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a7%d9%84%d9%85%d8%ac%d9%86%d9%88%d9%86%d8%a9-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%ab%d8%a7%d9%86%d9%8a-%d9%88%d8%a7%d9%84%d8%ab%d9%84%d8%a7%d8%ab%d9%88/
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a7%d9%84%d9%85%d8%ac%d9%86%d9%88%d9%86%d8%a9-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%ab%d8%a7%d9%86%d9%8a-%d9%88%d8%a7%d9%84%d8%ab%d9%84%d8%a7%d8%ab%d9%88/
مدونة كامو
رواية المجنونة الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم Élia Lee - مدونة كامو
رواية المجنونة الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم Élia Lee رواية المجنونة الجزء الثاني والثلاثون رواية ا
رواية اوقعتني في عشقها كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم فاتن جمال
فصول جديدة
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a7%d9%88%d9%82%d8%b9%d8%aa%d9%86%d9%8a-%d9%81%d9%8a-%d8%b9%d8%b4%d9%82%d9%87%d8%a7-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84/
فصول جديدة
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a7%d9%88%d9%82%d8%b9%d8%aa%d9%86%d9%8a-%d9%81%d9%8a-%d8%b9%d8%b4%d9%82%d9%87%d8%a7-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84/
مدونة كامو
رواية اوقعتني في عشقها كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم فاتن جمال - مدونة كامو
رواية اوقعتني في عشقها كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم فاتن جمال فصول الرواية رواية اوقعتني في عشقها
رواية جميلتي الصهباء الفصل العاشر 10 بقلم علياء شعبان
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d9%84%d8%aa%d9%8a-%d8%a7%d9%84%d8%b5%d9%87%d8%a8%d8%a7%d8%a1-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b9%d8%a7%d8%b4%d8%b1-10-%d8%a8%d9%82%d9%84/
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d9%84%d8%aa%d9%8a-%d8%a7%d9%84%d8%b5%d9%87%d8%a8%d8%a7%d8%a1-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b9%d8%a7%d8%b4%d8%b1-10-%d8%a8%d9%82%d9%84/
مدونة كامو
رواية جميلتي الصهباء الفصل العاشر 10 بقلم علياء شعبان - مدونة كامو
رواية جميلتي الصهباء الفصل العاشر 10 بقلم علياء شعبان رواية جميلتي الصهباء الجزء العاشر رواية جميلتي
رواية شهادة قيد كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم دودو محمد
فصول جديدة
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%b4%d9%87%d8%a7%d8%af%d8%a9-%d9%82%d9%8a%d8%af-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a/
فصول جديدة
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%b4%d9%87%d8%a7%d8%af%d8%a9-%d9%82%d9%8a%d8%af-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a/
مدونة كامو
رواية شهادة قيد كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم دودو محمد - مدونة كامو
رواية شهادة قيد كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم دودو محمد فصول الرواية رواية شهادة قيد الفصل الأول رو
رواية معشوقتي الصغيره الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم ملكة زماني
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d9%85%d8%b9%d8%b4%d9%88%d9%82%d8%aa%d9%8a-%d8%a7%d9%84%d8%b5%d8%ba%d9%8a%d8%b1%d9%87-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%ad%d8%a7%d8%af%d9%8a-%d9%88%d8%a7/
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d9%85%d8%b9%d8%b4%d9%88%d9%82%d8%aa%d9%8a-%d8%a7%d9%84%d8%b5%d8%ba%d9%8a%d8%b1%d9%87-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%ad%d8%a7%d8%af%d9%8a-%d9%88%d8%a7/
مدونة كامو
رواية معشوقتي الصغيره الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم ملكة زماني - مدونة كامو
رواية معشوقتي الصغيره الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم ملكة زماني رواية معشوقتي الصغيره الجزء الحادي وا
رواية خادمة الألفي الفصل الثلاثون 30 بقلم زهرة الندى
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%ae%d8%a7%d8%af%d9%85%d8%a9-%d8%a7%d9%84%d8%a3%d9%84%d9%81%d9%8a-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%ab%d9%84%d8%a7%d8%ab%d9%88%d9%86-30-%d8%a8%d9%82%d9%84/
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%ae%d8%a7%d8%af%d9%85%d8%a9-%d8%a7%d9%84%d8%a3%d9%84%d9%81%d9%8a-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%ab%d9%84%d8%a7%d8%ab%d9%88%d9%86-30-%d8%a8%d9%82%d9%84/
مدونة كامو
رواية خادمة الألفي الفصل الثلاثون 30 بقلم زهرة الندى - مدونة كامو
رواية خادمة الألفي الفصل الثلاثون 30 بقلم زهرة الندى رواية خادمة الألفي الجزء الثلاثون رواية خادمة ا
رواية حور الفارس كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم زهرة الحياة
فصول جديدة
#مكتملة
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%ad%d9%88%d8%b1-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%a7%d8%b1%d8%b3-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88%d8%a7-2/
فصول جديدة
#مكتملة
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%ad%d9%88%d8%b1-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%a7%d8%b1%d8%b3-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88%d8%a7-2/
مدونة كامو
رواية حور الفارس كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم زهرة الحياة - مدونة كامو
رواية حور الفارس كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم زهرة الحياة فصول الرواية رواية حور الفارس الفصل الأو
رواية بين قسوته وغفرانها الفصل السابع 7 بقلم شاهندا
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a8%d9%8a%d9%86-%d9%82%d8%b3%d9%88%d8%aa%d9%87-%d9%88%d8%ba%d9%81%d8%b1%d8%a7%d9%86%d9%87%d8%a7-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d8%b9-7/
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a8%d9%8a%d9%86-%d9%82%d8%b3%d9%88%d8%aa%d9%87-%d9%88%d8%ba%d9%81%d8%b1%d8%a7%d9%86%d9%87%d8%a7-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d8%b9-7/
مدونة كامو
رواية بين قسوته وغفرانها الفصل السابع 7 بقلم شاهندا - مدونة كامو
رواية بين قسوته وغفرانها الفصل السابع 7 بقلم شاهندا رواية بين قسوته وغفرانها الجزء السابع رواية بين