مدونة كامو للروايات والقصص
37.8K subscribers
1.67K photos
3 files
114K links
كل الروايات الالكترونية متوفرة على مدونة كامو
كل ما عليك زيارتنا ❤️
Download Telegram
مش تحاسب ي استاذ بيلف رأسه يشوف مين اللى بيتكلم
بيلاقى بنت واقفه قدامه قصيرة
انا اللى احاسب بردوا انتى اللى جايه من ضهرك ومش شايفه قدامك وكمان غرقتينى بالقهوة وكمان ليكى عين تتكلمى هى ايه البلاوى اللى على الصبح دى
وبيسيبها وبيمشي
فى الفصل. هو انا مدرستكم لازم تحترمونى هى ايه قله الذوق بتاعتكم دى
واحد من الطلبه . ماشي ي تيتا هنحترم نفسنا بعدين
بس ايه رايك ي تيتا مش نشرح انهاردة احسن
المدرسه . وصلت بيكم ل تيتا كمان لا انا مش هستحملكم
ده انتوا فظيعين انتوا مش شباب ده انتوا عيال صغيرة
عيال صغيرة مين ده انتوا سبقتوا العيال الصغيرة
لا انا هسيب الفصل ده وهتستريحوا من الشرح انا هشتريح منكم قال كنت عايزة اديكم واعمل فيها عقله
الله يكون فى عون المدرسه اللى هتيجى ليكم جديدة
ربنا معاها
عائشه .بتروح عشان تشوف المدير بتاع المدرسه
المدير . ي اهلا ي اهلا
عائشه . سلام عليكم يا حضرة المدير
المدير . وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
عائشه . هه قررت ي استاذ
المدير . هو احنا عندنا عجز فى المدرسين ف هنحتاجلك غير كدا مش كنت هقبلك الصراحه
عائشه . يعنى انا اشتغلت خلاص
المدير . ايوة بس تاخدى فصل مشاغب شويه
عائشه . مش مهم انا موافقه
المدير . خلاص تمام
عائشه. هانى ابدأ امتى لو سمحت
المدير. لو حبه من بكرة بإذن الله
عائشه. تمام شكرا جدا وبتمشي
تانى يوووم مع ادهم اللى بيكون نايم على الديسك وفى استاذ بيشرح
واحد صاحبه
اصحى ي ادهم عشان نطفش المدرسه الجديدة
ادهم . مش تطفش ده الاول
=ده لازق لازقه سودة مش راضي يمشي عامل شكل التلاجه
خلينا فى المدرسه الجديدة وبعدين نطفش ده
ادهم بيقوم بنعاس تمام نطفش المدرسه الجديدة
بعد شويه عائشه بتيجى وبتدخل الفصل بتلاقى الفصل كله عبارة عن صبيان مش فى ولا بنت واحدة
عائشه بتدخل وبتكون لسه هتتكلم بتلاقى كل اللى فى الفصل قلوا ادبهم
ادهم . انا عارف البنت القصيرة دى
عمرو. عارفها منين
ادهم. وقعت عليا القهوة امبارح وكانت مستفزة اووى
عمرو . مستفزة بس حلوة صح تتوقع جايه تعمل ايه فى فصلنا جايه تجيب حاجة المدير باعتها
ادهم. مش عارف بس سيبك منها وبينام بيفتح نص عينه لما المدرسه الجديدة تيجى صحينى عشان اطفشها معاك
عمرو . تمام
عائشه . جمعة قوتك واعملى لنفسك شخصيه من اول يوم
السلام عليكم
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
عائشه . اقدملكم نفسي
انا اسمى عائشه هدرسلكم مادة ....................
واتمنى تكون بدايه كويسه عشان احنا قربنا على نهايه الترم
المدرسه اللى قبلى كانت واقفه لحد انهى درس
واحد من الطلبه . احنا مش خدنا ولا درس
عائشه . يعنى انتوا فى أول درس لسه
كلهم فى نفس واحد اااه
عائشه. خلاص أن شاء الله هنلم المنهج مع بعض
وبتيدأ تشرح
عمرو. اصحى ي ادهم اصحى المدرسه جت
ادهم بيفتح عينه بيلاقى البنت لسه واقفه ف بيكمل نومه
عائشه فى نص الشرح اللى نايم على الديسك ورأ ده ممكن يقوم دقيقه
عمرو . اصحى ي ادهم
ادهم مش بيصحى عمرو بيروح قرصه
ادهم .فى ايه انت عملت ليه كدا المدرسه لسه مش جت
عمرو. المدرسه قدامك
ادهم بيبص قدامه مش بيلاقى غير البنت اللى شافها
بيروح قاعد على الكرسي بلاش الهزار ده تانى ي عمرو خلينى انام شويه
عائشه . لو سمحت ممكن تقوم
ادهم . نعم فى حاجة
عائشه . ممكن تشرحلى يعنى ايه ...................
ادهم. انتى مين عشان تساليني انا مش بحاوب على حد اصغر منى اوقدى
عائشه . بس انا مش اصغر منك
اولا انا اكبر منك وبسأبك بصفتى المدرسه بتاعتك
ادهم . هو انتى عايزة تبقى مدرسه وخلاص ده انتى شبر ونص مفيش حد هنا صغير فى السن
عائشة. شفت انا الوحيدة اللى صغيرة يلا بقا جاوب على على الاسئله دى
ادهم . مش عايز اجاوب بيقعد بيكمل نوم
عائشه الحصه بتخلص بتطلع تمشي
عمرو . اصحى ي ادهم خلينا نمشي
ادهم . يلا وبيكون نايم على نفسوا
بينزل مع عمرو وبيروحوا يركبوا العربيه وبيكون ادهم بيسوق
عائشه بتكون ماشيه فى الشارع ينهار انا ازاى هدى الفصل ده وهقدر ازاى دول عاملين زر المتشردين
ده اقصر واد فيهم اطول منى
ي حزنى
ادهم بيكون نزل من العربيه وراح يجيب عصير هو و صاحبه وبعدين بيرجع يركب هو وصاحبه
عائشه بتكون ماشيه ةالكرحه بتكون باظت بتروح قدام العربيه المركونه وبتقول فى نفسها بدال مركونه يبقى مش فيها حد
ويتيدأ تعدل بس الزجاج بتاعها مش مبين لي حاجة من جوة وبيكون ادهم وعمرو شايفينها
عمرو . مش دى المدرسه بتاعت انهاردة
ادهم . اه هى
عمرو . اومال هى ...............................

يتبع..رواية مدرستي الصغيرة)
باقي فصول الرواية من هنا
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d9%85%d8%af%d8%b1%d8%b3%d8%aa%d9%8a-%d8%a7%d9%84%d8%b5%d8%ba%d9%8a%d8%b1%d8%a9-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7/
_قربي بوس،يني ..
قربت منو كنزي وباستو من راسو وقالت
ببرائه : عمو هوا انت هترجعني الملجا امتى ؟
ليث بصدمه علشان باستو من راسو : عمو ؟!شدها من وسطها لحضنوا ورفع وشها وقال بوس،يني تاني ..
كنزي بضيق : أنا بو،ستك رجعني الدار ..
ليث بخبث : من ش،فايفي..
كنزي بصدمه وحطت ايدها على بقها: لا لا ماما هند وماما ثريه قالو من هنا عيييب..
ليث اتصدم و وقف و وقفها وشدها جامد من أيدها وقال بعصبيه شديده وضيق منها وهوا بيضغط على ايدها جامد : اسمع يا حلوه انتي كل حاجه تنسيها خالص كلامي انا الي يتسمع اي كلمه انا اقولها ليكي تسمعيها انت فاهمه يبت انت ؟؟
كنزي بتبص عليه بخوف و رعب ومش بترد ...
ليث قربها منو جامد وقال بصوت اشبه بفحيح الافع: لما اتكلم تردي انت فاهمه ؟!
كنزي بخوف مش بترد ...
ليث بعصبيه شديده و بيهزها: ردي يبت !!
كنز بخوف شديد و بتاتا: انا انا انا ...انا ...انا ...
ليث بغضب جامد وهزها زياده : انطقييييييييييييييييي..
كنزي بخوف ورعب : وقعت مغم عليها...
ليث :

يتبع....
رواية كنز الليث)
باقي فصول الرواية من هنا
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d9%83%d9%86%d8%b2-%d8%a7%d9%84%d9%84%d9%8a%d8%ab-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a/
أحلام: طيب يعني ضروري تسيبي شغلك؟
نسمة بتنهيدة: يعني اعمل ايه يا أحلام و هو كل يوم في وشي و كل مره بيحاول يتقرب مني
أحلام: بس إنتي صعب تلاقي شغل تاني بنفس مرتبك ده دلوقتي
نسمة: مش مهم أهم حاجة إنه يبعد عني
أحلام بتنهيدة: طيب براحتك، سلام أنا دلوقتي جوزي زمانه راجع من شغله دلوقتي
نسمة بابتسامة خفيفه: باي متنسيش تسلمي على حماتك
بعد مغادرة أحلام نسمة دخلت إلى غرفة والدتها إطمأنت عليها و اعطتها أدويتها
نسمة: ماما أنا رايحة ادور على شغل عشان هسيب شغلي في المصنع
امل: ماشي يا حبيبتي ربنا يوفقك
نسمة وهي تقبل راسها : اللهم آمين، خلي بالك على نفسك لو إتأخرت على الساعة 4 إبقي سخني الأكل الي أنا سيباهولك عشان تاخدي دواك في معاده
امل: إن شاءلله
إرتدت نسمة حجابها و خرجت لتتوجه نحو الشركة التي وضعت إعلان توضيف
لتدخل بعد مدة
جلست على كرسي أمام مكتب المدير الذي كان ينضر إلى ملفها بتقييم: امم أنسة نسمة تقدري تقوليلي عن مميزات الي عندك تخليني أعينك سكرتيرة عندي؟
نسمة: أنا عارفة إني ممكن يكون فيه متقدمين للشغل أكفأ مني بس أنا هعمل الي أقدر عليه عشان أثبتلك إني بستحق الشغل هنا
المدير: طيب إحنا مواعيد شغلنا ممكن تبقى لوقت متأخر أحيانا بسبب الإجتماعات و ممكن أحتاج إنك تيجي معايا لحفلات الشغل المسا هتقدري تشتغلي في الظروف دي؟
نسمة بتردد: بإذن الله لو إتقبلت في الشغل هكون حاضرة معاك أي إجتماع
المدير؛ و أهلك هيوافقو؟ ولا هلاقي مشاكل من نوع بابا منعني من الخروج، جوزي رفض
نسمة بثقة: لا مش هيكون في مشاكل من النوع ده لأن مفيش حد في حياتي له الحق إنه يمنعني ثم أنا هكون رايحة شغل مش عشان أتفسح
هلال حاول إخفاء ضيقه من ردها: امم أندبندت وكده
نسمة بعدم فهم: أفندم؟
هلال بحمحمة: لا مفيش،
ثم أخرج ملف من درج مكتبه بصي أنا هعملك إختبار قبل التوضيف
عايزك تقري الملف ده و تشوفي الأخطاء الإملائية الي فيه تصححيها قبل ما تنسخيه تجيبي ثلاث نسخ عشان أبعتهم لي العملاء بعد ساعتين
نسمة نظرت للملف بتوتر: ده بالإنجلزي
هلال: عندك مشكلة في ده إحنا في المستقبل هنتعامل مع مستثمرين أجانب و اللغة ضرورية جدا
نسمة حمدت ربها أنها كانت تأخذ كورسات في اللغة منذ سنة: لا مفيش مشكلة يا فندم النسخ هتكون قدامك بعد التعديل في أقل من ساعة
هلال: إتفضلي ورينا شطارتك
خرجت نسمة لتنهي المهمة التي وكلت لها
بعد لحضات دخل صديق هلال إلى مكتبه وهو يقول بإستغراب مين البنت الي برة دي
هلال بلا مبالاة: الي هتبقى السكرتيرة الجديدة
فِراس: هو إنت غيرت مبادئك ولا إيه
هلال: فراس من فضلك مش عايز كلام في الموضوع ده دلوقتي
قاطع حديثهما طرق على الباب لتدخل بعد لحضات نسمة وهي تحمل الأوراق المطلوبة وتضعهم على المكتب: انا نفذت الي طلبته أستاذ هلال
هلال أخذ الأوراق وبدأ في قراءتهم بإعجاب: ممتاز، أنسة نسمة مبروك تم تعيينك
نسمة بسعادة: شكرا
هلال بابتسامة: تقدري تجهزي نفسك من بكرة على الساعة 9 تكوني هنا
نسمة تمام عن إذنكم
خرجت نسمة لتختفي تلك الإبتسامة على وجهه
فراس بتوجس: يا ساتر يارب ناوي على إيه يا صحبي
هلال بشرود: أعرفها مكانتها الحقيقية

يتبع....رواية نسمة أمل الجزء الثاني)
باقي فصول الرواية من هنا
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d9%86%d8%b3%d9%85%d8%a9-%d8%a3%d9%85%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%ac%d8%b2%d8%a1-%d8%a7%d9%84%d8%ab%d8%a7%d9%86%d9%8a-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9/
كانت تبتعد للخلف بذعر شديد وهي تنظر إلى اقترابه منها وجسدها يرتعد من شدة الخوف
/ ا انت م ميين وع عاوز مني ا ايه وجبتني هنا ليه
نظر إليها نظرات قذره غادره
/ أنا مجرد شخص عابر هاخد اللي نفسي فيه واديكي تمنه واتكل على الله
زاد ارتعاد جسدها من شدة الخوف وصاحت ببكاء
/ ا انت اكيد م مجنون الدنيا مش سايبه أنا هوديك في داهية
نظر إليها بسخريه واستهزاء / شكل الهدوء مش نافع معاكي بصي يا قطه عشان نكون على نور اللي أنا عاوزه هاخده مفيهاش كلام بالذوق بالعافيه هاخده برضاكي غصب عنك هاخده يبقى خليكي حلوه بقى ومتعكريش مزاجي
تراجعت للخلف بفزع حينما اقترب منها / والله أصوت وألم عليك الناس
نظر إليها باستهزاء / اللي متعرفيهوش سيادتك اني مفضيلك البيت كله يا نهاد هانم
نظرت إليه ناهد باستغراب لأنه يتوقع أنها نهاد شقيقتها التوأم وعلمت أنه كان يود أن يمس شقيقتها وشقها الآخر بسوء وحدثت نفسها برعب ( أنا بدلاً من الشق الآخر لقلبي ونفسي ) نظرت إليه في رعب مما هي قادمه عليه / مش هتقدر تعملي حاجه
نظر إليها عدي باستغراب من ضعفها وحدث نفسه ( منذ متى ونهاد بهذا الضعف من الممكن لأنها لم توضع بهذا المأذق من قبل ) وابتسم بزهو وغرور لأنه أصاب الفتاة الحديديه بالرعب / كفاية كلام عليكي لحد كده جه وقت الفعل
واقترب منها بسرعه
كانت تجلس نهاد في مقهى تحتسي القهوة الساخنه وهي تنظر للبحر من خلف الزجاج الشفاف بشرود وتحدث نفسها ( لماذا لا افهم قلبي ولا افهم ماذا يريد هل حقاً احب هذا العدي أم أنه مجرد اعجاب به وبشكله الذكوري الجذاب والمميز أم ماذا لم اعد افهم نفسي جيداً يا الله ساعدني )

يتبع...رواية قسوة وجبروت امرأة)
باقي فصول الروية من هنا
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d9%82%d8%b3%d9%88%d8%a9-%d9%88%d8%ac%d8%a8%d8%b1%d9%88%d8%aa-%d8%a7%d9%85%d8%b1%d8%a3%d8%a9-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88/