رواية ارناط الفصل التاسع 9 بقلم حور طه
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a7%d8%b1%d9%86%d8%a7%d8%b7-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%aa%d8%a7%d8%b3%d8%b9-9-%d8%a8%d9%82%d9%84%d9%85-%d8%ad%d9%88%d8%b1-%d8%b7%d9%87/
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a7%d8%b1%d9%86%d8%a7%d8%b7-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%aa%d8%a7%d8%b3%d8%b9-9-%d8%a8%d9%82%d9%84%d9%85-%d8%ad%d9%88%d8%b1-%d8%b7%d9%87/
مدونة كامو
رواية ارناط الفصل التاسع 9 بقلم حور طه - مدونة كامو
رواية ارناط الفصل التاسع 9 بقلم حور طه رواية ارناط الجزء التاسع رواية ارناط البارت التاسع رواية ارنا
رواية منقذي الفصل الرابع 4 بقلم الكاتبة المجهولة
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d9%85%d9%86%d9%82%d8%b0%d9%8a-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d8%a7%d8%a8%d8%b9-4-%d8%a8%d9%82%d9%84%d9%85-%d8%a7%d9%84%d9%83%d8%a7%d8%aa%d8%a8%d8%a9/
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d9%85%d9%86%d9%82%d8%b0%d9%8a-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d8%a7%d8%a8%d8%b9-4-%d8%a8%d9%82%d9%84%d9%85-%d8%a7%d9%84%d9%83%d8%a7%d8%aa%d8%a8%d8%a9/
مدونة كامو
رواية منقذي الفصل الرابع 4 بقلم الكاتبة المجهولة - مدونة كامو
رواية منقذي الفصل الرابع 4 بقلم الكاتبة المجهولة رواية منقذي البارت الرابع رواية منقذي الجزء الرابع
رواية وقعت في حب طفلتي الفصل السادس 6 بقلم رحمة أحمد
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d9%88%d9%82%d8%b9%d8%aa-%d9%81%d9%8a-%d8%ad%d8%a8-%d8%b7%d9%81%d9%84%d8%aa%d9%8a-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b3%d8%a7%d8%af%d8%b3-6-%d8%a8%d9%82/
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d9%88%d9%82%d8%b9%d8%aa-%d9%81%d9%8a-%d8%ad%d8%a8-%d8%b7%d9%81%d9%84%d8%aa%d9%8a-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b3%d8%a7%d8%af%d8%b3-6-%d8%a8%d9%82/
مدونة كامو
رواية وقعت في حب طفلتي الفصل السادس 6 بقلم رحمة أحمد - مدونة كامو
رواية وقعت في حب طفلتي الفصل السادس 6 بقلم رحمة أحمد رواية وقعت في حب طفلتي الجزء السادس رواية وقعت
رواية عاجر الفصل الثاني عشر 12 بقلم زينب ماجد
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%b9%d8%a7%d8%ac%d8%b1-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%ab%d8%a7%d9%86%d9%8a-%d8%b9%d8%b4%d8%b1-12-%d8%a8%d9%82%d9%84%d9%85-%d8%b2%d9%8a%d9%86%d8%a8/
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%b9%d8%a7%d8%ac%d8%b1-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%ab%d8%a7%d9%86%d9%8a-%d8%b9%d8%b4%d8%b1-12-%d8%a8%d9%82%d9%84%d9%85-%d8%b2%d9%8a%d9%86%d8%a8/
مدونة كامو
رواية عاجر الفصل الثاني عشر 12 بقلم زينب ماجد - مدونة كامو
رواية عاجر الفصل الثاني عشر 12 بقلم زينب ماجد رواية عاجر الجزء الثاني عشر رواية عاجر البارت الثاني ع
رواية نبض قلبي الفصل الثالث عشر 13 بقلم هيام ختعن
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d9%86%d8%a8%d8%b6-%d9%82%d9%84%d8%a8%d9%8a-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%ab%d8%a7%d9%84%d8%ab-%d8%b9%d8%b4%d8%b1-13-%d8%a8%d9%82%d9%84%d9%85-%d9%87/
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d9%86%d8%a8%d8%b6-%d9%82%d9%84%d8%a8%d9%8a-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%ab%d8%a7%d9%84%d8%ab-%d8%b9%d8%b4%d8%b1-13-%d8%a8%d9%82%d9%84%d9%85-%d9%87/
مدونة كامو
رواية نبض قلبي الفصل الثالث عشر 13 بقلم هيام ختعن - مدونة كامو
رواية نبض قلبي الفصل الثالث عشر 13 بقلم هيام ختعن رواية نبض قلبي الجزء الثالث عشر رواية نبض قلبي الب
رواية بين قسوته وغفرانها الفصل الثالث 3 بقلم شاهندا
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a8%d9%8a%d9%86-%d9%82%d8%b3%d9%88%d8%aa%d9%87-%d9%88%d8%ba%d9%81%d8%b1%d8%a7%d9%86%d9%87%d8%a7-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%ab%d8%a7%d9%84%d8%ab-3/
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a8%d9%8a%d9%86-%d9%82%d8%b3%d9%88%d8%aa%d9%87-%d9%88%d8%ba%d9%81%d8%b1%d8%a7%d9%86%d9%87%d8%a7-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%ab%d8%a7%d9%84%d8%ab-3/
مدونة كامو
رواية بين قسوته وغفرانها الفصل الثالث 3 بقلم شاهندا - مدونة كامو
رواية بين قسوته وغفرانها الفصل الثالث 3 بقلم شاهندا رواية بين قسوته وغفرانها الجزء الثالث رواية بين
رواية كيان الزين الفصل السادس 6 بقلم كيان كاتبة
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d9%83%d9%8a%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d9%84%d8%b2%d9%8a%d9%86-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b3%d8%a7%d8%af%d8%b3-6-%d8%a8%d9%82%d9%84%d9%85-%d9%83%d9%8a%d8%a7/
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d9%83%d9%8a%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d9%84%d8%b2%d9%8a%d9%86-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b3%d8%a7%d8%af%d8%b3-6-%d8%a8%d9%82%d9%84%d9%85-%d9%83%d9%8a%d8%a7/
مدونة كامو
رواية كيان الزين الفصل السادس 6 بقلم كيان كاتبة - مدونة كامو
رواية كيان الزين الفصل السادس 6 بقلم كيان كاتبة رواية كيان الزين الجزء السادس رواية كيان الزين البار
رواية محبوبتي كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم مريم عبدالحميد
فصول جديدة
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d9%85%d8%ad%d8%a8%d9%88%d8%a8%d8%aa%d9%8a-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-2/
فصول جديدة
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d9%85%d8%ad%d8%a8%d9%88%d8%a8%d8%aa%d9%8a-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-2/
مدونة كامو
رواية محبوبتي كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم مريم عبدالحميد - مدونة كامو
رواية محبوبتي كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم مريم عبدالحميد فصول الرواية رواية محبوبتي الفصل الأول ر
رواية شيطان امرأة الفصل الثالث 3 بقلم ناهد خالد
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%b4%d9%8a%d8%b7%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d9%85%d8%b1%d8%a3%d8%a9-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%ab%d8%a7%d9%84%d8%ab-3-%d8%a8%d9%82%d9%84%d9%85-%d9%86%d8%a7/
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%b4%d9%8a%d8%b7%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d9%85%d8%b1%d8%a3%d8%a9-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%ab%d8%a7%d9%84%d8%ab-3-%d8%a8%d9%82%d9%84%d9%85-%d9%86%d8%a7/
مدونة كامو
رواية شيطان امرأة الفصل الثالث 3 بقلم ناهد خالد - مدونة كامو
رواية شيطان امرأة الفصل الثالث 3 بقلم ناهد خالد رواية شيطان امرأة الجزء الثالث رواية شيطان امرأة الب
رواية شظايا قلوب محترقة الفصل السادس والأربعون 46 بقلم سيلا وليد
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%b4%d8%b8%d8%a7%d9%8a%d8%a7-%d9%82%d9%84%d9%88%d8%a8-%d9%85%d8%ad%d8%aa%d8%b1%d9%82%d8%a9-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b3%d8%a7%d8%af%d8%b3-%d9%88-3/
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%b4%d8%b8%d8%a7%d9%8a%d8%a7-%d9%82%d9%84%d9%88%d8%a8-%d9%85%d8%ad%d8%aa%d8%b1%d9%82%d8%a9-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b3%d8%a7%d8%af%d8%b3-%d9%88-3/
مدونة كامو
رواية شظايا قلوب محترقة الفصل السادس والأربعون 46 بقلم سيلا وليد - مدونة كامو
رواية شظايا قلوب محترقة الفصل السادس والأربعون 46 بقلم سيلا وليد رواية شظايا قلوب محترقة الجزء الساد
رواية بين يدي الغامض الفصل العاشر 10 بقلم رقية
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a8%d9%8a%d9%86-%d9%8a%d8%af%d9%8a-%d8%a7%d9%84%d8%ba%d8%a7%d9%85%d8%b6-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b9%d8%a7%d8%b4%d8%b1-10-%d8%a8%d9%82%d9%84/
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a8%d9%8a%d9%86-%d9%8a%d8%af%d9%8a-%d8%a7%d9%84%d8%ba%d8%a7%d9%85%d8%b6-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b9%d8%a7%d8%b4%d8%b1-10-%d8%a8%d9%82%d9%84/
مدونة كامو
رواية بين يدي الغامض الفصل العاشر 10 بقلم رقية - مدونة كامو
رواية بين يدي الغامض الفصل العاشر 10 بقلم رقية رواية بين يدي الغامض الجزء العاشر رواية بين يدي الغام
رواية ظلك أنت الفصل الثاني 2 بقلم منة ممدوح البنا
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%b8%d9%84%d9%83-%d8%a3%d9%86%d8%aa-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%ab%d8%a7%d9%86%d9%8a-2-%d8%a8%d9%82%d9%84%d9%85-%d9%85%d9%86%d8%a9-%d9%85%d9%85/
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%b8%d9%84%d9%83-%d8%a3%d9%86%d8%aa-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%ab%d8%a7%d9%86%d9%8a-2-%d8%a8%d9%82%d9%84%d9%85-%d9%85%d9%86%d8%a9-%d9%85%d9%85/
مدونة كامو
رواية ظلك أنت الفصل الثاني 2 بقلم منة ممدوح البنا - مدونة كامو
رواية ظلك أنت الفصل الثاني 2 بقلم منة ممدوح البنا رواية ظلك أنت الجزء الثاني رواية ظلك أنت البارت ال
رواية عوده الحب الفصل السادس 6 بقلم رودي سامي
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%b9%d9%88%d8%af%d9%87-%d8%a7%d9%84%d8%ad%d8%a8-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b3%d8%a7%d8%af%d8%b3-6-%d8%a8%d9%82%d9%84%d9%85-%d8%b1%d9%88%d8%af%d9%8a/
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%b9%d9%88%d8%af%d9%87-%d8%a7%d9%84%d8%ad%d8%a8-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b3%d8%a7%d8%af%d8%b3-6-%d8%a8%d9%82%d9%84%d9%85-%d8%b1%d9%88%d8%af%d9%8a/
مدونة كامو
رواية عوده الحب الفصل السادس 6 بقلم رودي سامي - مدونة كامو
رواية عوده الحب الفصل السادس 6 بقلم رودي سامي رواية عوده الحب البارت السادس رواية عوده الحب الجزء ال
يعني مصممة متعترفيش علي اللي عملتيه اوعي تكوني مفكرة أن حد هيخلصك من اللي انتي فيه دا انتي واقعة مع ناس تقيلة اوي ومتوصي عليكي جامد
روز بكل هدوء:انا ولا هعيط ولا عيني هتنزل منها دمعة واحدة واقلك أنا معملتش كدا يباشا اللي شايفه اعمله مبقتش فارقة
الظابط بكل غضب:مشفتش في استفزازك خدها علي الحبس يبني لعند لما عقلها يرجع لمكانها وتخلصنا من الوش دا
••••••••••••
لو سمحتي يماما متكلمنيش كدا اعملك اي يعني مكنش في أيدي حل غير كدا
الام بغضب:تمو تي الطفل يغبية ااه احنا كنا هنوصل للي عايزينه بس مش بالطريقة دي لو سامر اكتشف أن بس ليكي ايد في الموضوع دا مش هير حمك ولا هيسمي علينا
ريم بكل حقد:عمره ما هيكتشف حاجه خلاص الحلوة لبستها تبقي تشوف هتطلع منها ازاي
الام: ومين بقي اللي لبست المصيبة اللي عملتيها دا
ريم ببرود وهيا بتفتكر اللي حصل:خلاص يماما صدقيني اسمي مش هيتذكر حتي في كل دا اطمني
فلاش باك
انتي غبية مفكرة عشان راكبة عربية هتدوسي بيها علي خلق ربنا احترمي حتي الست انها كبيرة وزي والدتك
ريم بقرف: المقرفة دي زي امي ميشرفنيش ويلا ياحبيبتي وسعي مش فضيالك
روز بغضب:واحدة قليلة الادب وبدها اللي يربيها وانا موجودة يغالية قربت منها بخطوات بطيئة وعينها بدق شرارة مسكتها من شعرها ونزلت علي وشها بالضرب
الكل اتجمع وشالوها من عليها
ام روز بزعيق أثناء مقاومة روز ومصممه أنها تكمل عليها ضرب: حرام عليكي كفاية بقي ناوية تجبلنا مصيبة اي المرادي
روز بعيون مليانه شر لريم:اللي مش متربي نعلمه ازاي يتربي حتي لو كانت مين يلا يعسل اطلعي من الحارة المقرفة دي علي رأيك مبتحبش تستقبل الاشكال الزبالة اللي زيك
ريم بكل غضب:أنا هوريكي بابي هيعمل فيكي اي مش هسكتلك وخدت نفسها وراحت تكمل مصيبتها اللي عملاها
بعد عشر دقائق وصلت ريم لأقرب مكان بعيد عن أنظار الناس وحطت فيه الطفل وغطته بورق واطمنت أن المكان دا مفيش فيه اي كاميرا مراقبة ومشيت في اسرع وقت
••••••••••
سامر بغضب:أنا عايز البت دي حالا أنا بسحب الشكوى اللي مقدمها
الظابط بهدوء: انت اهدي بس يا استاذ سامر واحنا هنخليها تعترف بكل حاجه وهتاخد جزاتها
سامر خبط علي المكتب بايده وقال بغضب:أنا لسه هستني أنا عايز الحيوانه اللي مرحمتش طفل وخطفته وقت لته أنا هخلص عليها بايدي
الظابط بكل غضب:فيه قانون يجبلك حقك ي استاذ سامر رد بكل حقد:ومين قلك اني عايز حقي كدا أنا بسحب الشكوي واظن مفيش دليل اوي أنها عملت كدا طلعوها وانا متنازل عن كل حاجه
الظابط بصله بكل شك وهو فاهم اللي في دماغه قال :تمم أنا هعمل اللي طلبته بس مضطر اكتب محضر عدم تعرض ليها
سامر بغضب بس حاول يسايره :تمام هاجي بكرا امضي عليه استأذن أنا مشي وهو الحقد والغضب مالي قلبه وبيتوعد ليها أن مو تها هيكون علي أيده
....
يتبع...رواية دليل براءتي)
باقي فصول الرواية من هنا
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%af%d9%84%d9%8a%d9%84-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%d8%a1%d8%aa%d9%8a-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88/
روز بكل هدوء:انا ولا هعيط ولا عيني هتنزل منها دمعة واحدة واقلك أنا معملتش كدا يباشا اللي شايفه اعمله مبقتش فارقة
الظابط بكل غضب:مشفتش في استفزازك خدها علي الحبس يبني لعند لما عقلها يرجع لمكانها وتخلصنا من الوش دا
••••••••••••
لو سمحتي يماما متكلمنيش كدا اعملك اي يعني مكنش في أيدي حل غير كدا
الام بغضب:تمو تي الطفل يغبية ااه احنا كنا هنوصل للي عايزينه بس مش بالطريقة دي لو سامر اكتشف أن بس ليكي ايد في الموضوع دا مش هير حمك ولا هيسمي علينا
ريم بكل حقد:عمره ما هيكتشف حاجه خلاص الحلوة لبستها تبقي تشوف هتطلع منها ازاي
الام: ومين بقي اللي لبست المصيبة اللي عملتيها دا
ريم ببرود وهيا بتفتكر اللي حصل:خلاص يماما صدقيني اسمي مش هيتذكر حتي في كل دا اطمني
فلاش باك
انتي غبية مفكرة عشان راكبة عربية هتدوسي بيها علي خلق ربنا احترمي حتي الست انها كبيرة وزي والدتك
ريم بقرف: المقرفة دي زي امي ميشرفنيش ويلا ياحبيبتي وسعي مش فضيالك
روز بغضب:واحدة قليلة الادب وبدها اللي يربيها وانا موجودة يغالية قربت منها بخطوات بطيئة وعينها بدق شرارة مسكتها من شعرها ونزلت علي وشها بالضرب
الكل اتجمع وشالوها من عليها
ام روز بزعيق أثناء مقاومة روز ومصممه أنها تكمل عليها ضرب: حرام عليكي كفاية بقي ناوية تجبلنا مصيبة اي المرادي
روز بعيون مليانه شر لريم:اللي مش متربي نعلمه ازاي يتربي حتي لو كانت مين يلا يعسل اطلعي من الحارة المقرفة دي علي رأيك مبتحبش تستقبل الاشكال الزبالة اللي زيك
ريم بكل غضب:أنا هوريكي بابي هيعمل فيكي اي مش هسكتلك وخدت نفسها وراحت تكمل مصيبتها اللي عملاها
بعد عشر دقائق وصلت ريم لأقرب مكان بعيد عن أنظار الناس وحطت فيه الطفل وغطته بورق واطمنت أن المكان دا مفيش فيه اي كاميرا مراقبة ومشيت في اسرع وقت
••••••••••
سامر بغضب:أنا عايز البت دي حالا أنا بسحب الشكوى اللي مقدمها
الظابط بهدوء: انت اهدي بس يا استاذ سامر واحنا هنخليها تعترف بكل حاجه وهتاخد جزاتها
سامر خبط علي المكتب بايده وقال بغضب:أنا لسه هستني أنا عايز الحيوانه اللي مرحمتش طفل وخطفته وقت لته أنا هخلص عليها بايدي
الظابط بكل غضب:فيه قانون يجبلك حقك ي استاذ سامر رد بكل حقد:ومين قلك اني عايز حقي كدا أنا بسحب الشكوي واظن مفيش دليل اوي أنها عملت كدا طلعوها وانا متنازل عن كل حاجه
الظابط بصله بكل شك وهو فاهم اللي في دماغه قال :تمم أنا هعمل اللي طلبته بس مضطر اكتب محضر عدم تعرض ليها
سامر بغضب بس حاول يسايره :تمام هاجي بكرا امضي عليه استأذن أنا مشي وهو الحقد والغضب مالي قلبه وبيتوعد ليها أن مو تها هيكون علي أيده
....
يتبع...رواية دليل براءتي)
باقي فصول الرواية من هنا
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%af%d9%84%d9%8a%d9%84-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%d8%a1%d8%aa%d9%8a-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88/
مدونة كامو
رواية دليل براءتي كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم سارة عادل - مدونة كامو
رواية دليل براءتي كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم سارة عادل فصول الرواية رواية دليل براءتي الفصل الأو
_إنت إتجننت يا راجل؟ عايز تسمي ابنك مصباح حرام عليك.
_إسكتي إنتِ يا ولية لحسن والله أرمي عليكي اليمين، هسميه مصباح يعني هسميه مصباح!
خرجت الكلمات منه بغلظة و غضب ليس له مُبررٌ!
حمحم أخيه والذي كان يتابع الموقف بضحكة مكتومة: صلِّ على النبي يا علاء، إشمعنى اسم مصباح؟!
أجابت السيدة وهي تمصمص شفتيها بحسرة: قال عشان اسمه علاء الدين ف قرر يسمي الواد مصباح، ويبقى مصباح علاء الدين.
فلتت ضحكة منه و لكن تمالك نفسه عندما وجد أخيه ينظر له بحنق.
علاء الدين بتريقة: عجبتك اوي يا أخويا؟.... واكمل بعناد.. هيبقى اسمه مصباح يعني مصباح هه.
ميادة بتعب بينما تفرك وجنتها بيديها المتصلة بالدواء(المحلول): خلاص بقى يا علاء، اتكلم جد.
نظر لها بقلق و اقترب منها: مالِك يا ميادة؟ تعبانة اجبلك الدكتور؟
لم تستطع الرد عليه و نظرت له بتعب وهي تشعر بألام شديدة في ظهرها.
اقترب منها اكثر بخوف شديد وهو يجدها تتصب عرقًا: ميادة متقلقينيش عليكِ بالله... خلاص والله مصطفى و ادلعه توفي ولا تزعلي نفسك.
لم يجد ردًا منها و وجدها تضغط على يديه بقوة و تعض على شفتيها بصرخات مكتومة.
_انتِ عايزاه اسمه عثمان، خلاص والله هيبقى اسمه عثمان.
لم تستطع التحمل اكثر و صرخت بكل قوتها في وجهة مردفة: يخربيت الي جابوك أنا بولد يا جحش دي طلقات الولادة ناديلي الدكتور.
نظر لها بحنق: ما تتكلمي عدل يا ست إنتِ ده ايه......
لم يكمل كلامه بسبب زجاجة المياة التي قد ألقت بوجهه!
كان سيكمل حنقه... ولكنه وجدها تئن من الوجع و تبكي،، نظر لها بخوف واقترب منها وهو على مشارف البكاء: إهدي يا قلبي إهدي يا عيوني واتنفسي اهدي الدكتور قال ده عشان هتولدي طبيعي معلش إستحملي يا حبيبة عيوني.
إرتمت في حضنه وهي تصرخ من الوجع وتكتم شهقاتها في كتفه العريض.
كانت نظراته تبحث عن أخيه والذي قد خرج خارج الغرفة حتى يترك لهم مساحتهم الشخصية.
_بقيتي احسن دلوقتي؟
سألها بعدما وجد إنتظام أنفسها و هدؤها الغريب.. وللعجب لم يلق إجابة!
إصفر وجهه وهو يبعدها عن أحضانه و ينظر لها فوجدها مغمضة العينين بسكينة تامة!
إبتسم بتريث و صدمة:إنتِ نمتِ صح؟ لا إستني أناديلك الدكتور عشان أطلع ابن الكـ، ـلب الي جوة ده؟
خرج من الغرفة واقترب من اخيه بضحكة مصدومة: هات الدكتور عشان ميادة نامت... يلا بسرعة عشان يطمن عليها و يشوف هتولد ولا لا؟
نظر له احمد بتوتر: نامت ازاي؟ مأخدتش مخدر ولا حاجة غير ان مينفعش تنام.. علاء إنت متأكد إنها نامت؟!
نظر له علاء بغضب شديد وهو ينفي تلك الفكرة: أومال إيه؟ ايوا نامت اخرس و غور هات الدكتور يلا، عشان أخد مراتي وابني و أرجع البيت.
حاول أحمد الإبتسام في وجهه، و توجه الي غرفة ميادة... إقترب أحمد منها و وضع يده عند موضع الشريان المتصل بالقلب... ومن ثم ضغط على الزر لطلب الممرضات.
بعد 6 ساعات
كان يقف بهدوء مريب امام غرفة العمليات و لم يشح بنظره عنها!
إقترب أحمد بشطنة طعام و مدها له، لم يلق رد منه فقام بهزه برفق حتى نظر له الأخر بتعجب.
_كُل حاجة... عشان متقعش من طولك.
_شكرًا مش عايز!
نظر له بغضب شديد فهو للمرة الثالثة يعرض عليه بالطعام، وإجاباته موحدة "شكرًا مش عايز".
كاد أن ينهره ولكنه توقف عندما فُتح باب غرفة العمليات و ظهور الطبيب وهو ينظر للأرض بأسى.
إقترب منه علاء بلهفة: طمني يا دكتور... ميادة عاملة أيه؟ هتقوم إمتى؟
_أنا اسف، عملنا كل الي نقدر عليه، البقاء لله المدام إتوفت!
صمت عدة دقائق و كأن الطبيب قال كلماته بلغة غريبة!
_نعم؟ معلش إنت أكيد غلطان... أنا بسأل على ميادة مراتي، إنت بتتكلم على حد تاني صح؟
خرجت الكلمات منه و كأنه خاض حرب قبل ان ينطقها.
الطبيب بشفقة وهو يربت على كتفه: إنا لله وإنا اليه راجعون، أنا مقدر حالتك ربنا يرحمها ويغفرلها، عن إذنكم.
لم يكد يخطو بخكوة حتى وجد من يسحبه وهو يصرخ في وجهه: بطل هرتلة في الكلام يجدع إنت أنا مراتي حبيبتي وأم ابني كويسة إسكت.
كان الطبيب يشعر بالشفقة والحزن الشديد عليه فلم يعلم ماذا يفعل ولكنه يتركه يخرج ما بقلبه!
جذبه أحمد والذي كان مصدوم: تعالى يا علاء أقعد و إهدى، اتفضل يا دكتور بعتذرلك.
نظر له علاء بجنون: متشوفه يعم بيقول أيه ده بيفول يا ميادتي يا أحمد، ميادة الي بنينا مستقبلنا أنا وهي وإبننا في خيالنا، ميادة الي وعدتني إنها عمرها ما هتسبني و هتفضل معايا، ميادة الي إتخدينا أهلنا كلنا عشان نتجوز، بيقولي ماتت؟!... لا يا أحمد ميادة هتقوم و هنسمي إبننا عثمان زي ما كانت عايزة، مراتي مش هتسـ......
إبتلع كلماته وهو يجد فراش يخرج من غرفة العمليات عليه شخصٌ مغطى وجهه، وللعجب كانت غرفة حبيبته.. ميادة!
إقترب منهم بجنون وهو يسحب الغطاء: بتغطوا وشها ليه؟ كدة مش هتعرف تتنفس.
وأقترب من وجهها يخبط عليه: قومي بقى قومي كفاية هزار بايخ.. خلاص والله مش ههزر معاكِ برخامة تاني، يلا قومي عشان عثمان محتاجك.
_إسكتي إنتِ يا ولية لحسن والله أرمي عليكي اليمين، هسميه مصباح يعني هسميه مصباح!
خرجت الكلمات منه بغلظة و غضب ليس له مُبررٌ!
حمحم أخيه والذي كان يتابع الموقف بضحكة مكتومة: صلِّ على النبي يا علاء، إشمعنى اسم مصباح؟!
أجابت السيدة وهي تمصمص شفتيها بحسرة: قال عشان اسمه علاء الدين ف قرر يسمي الواد مصباح، ويبقى مصباح علاء الدين.
فلتت ضحكة منه و لكن تمالك نفسه عندما وجد أخيه ينظر له بحنق.
علاء الدين بتريقة: عجبتك اوي يا أخويا؟.... واكمل بعناد.. هيبقى اسمه مصباح يعني مصباح هه.
ميادة بتعب بينما تفرك وجنتها بيديها المتصلة بالدواء(المحلول): خلاص بقى يا علاء، اتكلم جد.
نظر لها بقلق و اقترب منها: مالِك يا ميادة؟ تعبانة اجبلك الدكتور؟
لم تستطع الرد عليه و نظرت له بتعب وهي تشعر بألام شديدة في ظهرها.
اقترب منها اكثر بخوف شديد وهو يجدها تتصب عرقًا: ميادة متقلقينيش عليكِ بالله... خلاص والله مصطفى و ادلعه توفي ولا تزعلي نفسك.
لم يجد ردًا منها و وجدها تضغط على يديه بقوة و تعض على شفتيها بصرخات مكتومة.
_انتِ عايزاه اسمه عثمان، خلاص والله هيبقى اسمه عثمان.
لم تستطع التحمل اكثر و صرخت بكل قوتها في وجهة مردفة: يخربيت الي جابوك أنا بولد يا جحش دي طلقات الولادة ناديلي الدكتور.
نظر لها بحنق: ما تتكلمي عدل يا ست إنتِ ده ايه......
لم يكمل كلامه بسبب زجاجة المياة التي قد ألقت بوجهه!
كان سيكمل حنقه... ولكنه وجدها تئن من الوجع و تبكي،، نظر لها بخوف واقترب منها وهو على مشارف البكاء: إهدي يا قلبي إهدي يا عيوني واتنفسي اهدي الدكتور قال ده عشان هتولدي طبيعي معلش إستحملي يا حبيبة عيوني.
إرتمت في حضنه وهي تصرخ من الوجع وتكتم شهقاتها في كتفه العريض.
كانت نظراته تبحث عن أخيه والذي قد خرج خارج الغرفة حتى يترك لهم مساحتهم الشخصية.
_بقيتي احسن دلوقتي؟
سألها بعدما وجد إنتظام أنفسها و هدؤها الغريب.. وللعجب لم يلق إجابة!
إصفر وجهه وهو يبعدها عن أحضانه و ينظر لها فوجدها مغمضة العينين بسكينة تامة!
إبتسم بتريث و صدمة:إنتِ نمتِ صح؟ لا إستني أناديلك الدكتور عشان أطلع ابن الكـ، ـلب الي جوة ده؟
خرج من الغرفة واقترب من اخيه بضحكة مصدومة: هات الدكتور عشان ميادة نامت... يلا بسرعة عشان يطمن عليها و يشوف هتولد ولا لا؟
نظر له احمد بتوتر: نامت ازاي؟ مأخدتش مخدر ولا حاجة غير ان مينفعش تنام.. علاء إنت متأكد إنها نامت؟!
نظر له علاء بغضب شديد وهو ينفي تلك الفكرة: أومال إيه؟ ايوا نامت اخرس و غور هات الدكتور يلا، عشان أخد مراتي وابني و أرجع البيت.
حاول أحمد الإبتسام في وجهه، و توجه الي غرفة ميادة... إقترب أحمد منها و وضع يده عند موضع الشريان المتصل بالقلب... ومن ثم ضغط على الزر لطلب الممرضات.
بعد 6 ساعات
كان يقف بهدوء مريب امام غرفة العمليات و لم يشح بنظره عنها!
إقترب أحمد بشطنة طعام و مدها له، لم يلق رد منه فقام بهزه برفق حتى نظر له الأخر بتعجب.
_كُل حاجة... عشان متقعش من طولك.
_شكرًا مش عايز!
نظر له بغضب شديد فهو للمرة الثالثة يعرض عليه بالطعام، وإجاباته موحدة "شكرًا مش عايز".
كاد أن ينهره ولكنه توقف عندما فُتح باب غرفة العمليات و ظهور الطبيب وهو ينظر للأرض بأسى.
إقترب منه علاء بلهفة: طمني يا دكتور... ميادة عاملة أيه؟ هتقوم إمتى؟
_أنا اسف، عملنا كل الي نقدر عليه، البقاء لله المدام إتوفت!
صمت عدة دقائق و كأن الطبيب قال كلماته بلغة غريبة!
_نعم؟ معلش إنت أكيد غلطان... أنا بسأل على ميادة مراتي، إنت بتتكلم على حد تاني صح؟
خرجت الكلمات منه و كأنه خاض حرب قبل ان ينطقها.
الطبيب بشفقة وهو يربت على كتفه: إنا لله وإنا اليه راجعون، أنا مقدر حالتك ربنا يرحمها ويغفرلها، عن إذنكم.
لم يكد يخطو بخكوة حتى وجد من يسحبه وهو يصرخ في وجهه: بطل هرتلة في الكلام يجدع إنت أنا مراتي حبيبتي وأم ابني كويسة إسكت.
كان الطبيب يشعر بالشفقة والحزن الشديد عليه فلم يعلم ماذا يفعل ولكنه يتركه يخرج ما بقلبه!
جذبه أحمد والذي كان مصدوم: تعالى يا علاء أقعد و إهدى، اتفضل يا دكتور بعتذرلك.
نظر له علاء بجنون: متشوفه يعم بيقول أيه ده بيفول يا ميادتي يا أحمد، ميادة الي بنينا مستقبلنا أنا وهي وإبننا في خيالنا، ميادة الي وعدتني إنها عمرها ما هتسبني و هتفضل معايا، ميادة الي إتخدينا أهلنا كلنا عشان نتجوز، بيقولي ماتت؟!... لا يا أحمد ميادة هتقوم و هنسمي إبننا عثمان زي ما كانت عايزة، مراتي مش هتسـ......
إبتلع كلماته وهو يجد فراش يخرج من غرفة العمليات عليه شخصٌ مغطى وجهه، وللعجب كانت غرفة حبيبته.. ميادة!
إقترب منهم بجنون وهو يسحب الغطاء: بتغطوا وشها ليه؟ كدة مش هتعرف تتنفس.
وأقترب من وجهها يخبط عليه: قومي بقى قومي كفاية هزار بايخ.. خلاص والله مش ههزر معاكِ برخامة تاني، يلا قومي عشان عثمان محتاجك.
إقترب منه أحمد وهو يجذبه بعنف و يعتذر لطاقم التمريض: يبني فوق بقى! ميادة ماتت إدعيلها بالرحمة.
وكانت جزاته لكمة مع سابة نابية خرجت من فم أخيه: ميادة ما متتش ميادتي عايشة.
بعد يومين كانت الجنازة والتي حضرها عدد قليل.
كانت يحمل الصندوق الذي ترقد بداخله جميلته التي لن يراها بعد اليوم.
حان وقت وضعها في القبر و كانت أصعب لحظة تمر عليه فلم يستطيع أن يراها وهم يضعوها فأنطلق بجنون يجذبها منهم: إنتوا بتعملوا أيه؟ هي عندها فوبيا من الأماكن المغلقة! إبعدوا عنها محدش هيلمس مراتي غيري.
حاولوا جذبه فبكى بصوتٍ عالٍ وهو يطلب منها أن تقوم وتخبرهم أنها حية: قومي بالله عليكِ، والله العظيم لو بتهزي ما هزعل منك، أقسم بالله ما هزعل بس هزارك تقيل أوي المرة دي يا حبيبة عيوني.
_أسف على كل مرة زعلتك فيها وأسف اني كنت السبب في إنك تتحدي أهلك وأسف كمان إني طلبت منك يبقي عندنا بيبي، اسف يا روح قلبي، أسف يا روح الروح.
ضم جسدها الملفوف بالكفن الأبيص وصوت بكاءة يتناغم مع صوت بكاء من حوله.
قبل جبهتها لآخر مرة و كأنه أستمد قوة عجيبة و قبل وجنتيها وهمس لها بشيءٍ قبل أن يتولى هو دفنها كاملةً، دون تدخل من أي رجلًا.. حتى أخيها!
بعد مرور خمس سنوات.
يتبع...رواية لقاء عابر)
باقي فصول الرواية من هنا
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d9%84%d9%82%d8%a7%d8%a1-%d8%b9%d8%a7%d8%a8%d8%b1-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a/
وكانت جزاته لكمة مع سابة نابية خرجت من فم أخيه: ميادة ما متتش ميادتي عايشة.
بعد يومين كانت الجنازة والتي حضرها عدد قليل.
كانت يحمل الصندوق الذي ترقد بداخله جميلته التي لن يراها بعد اليوم.
حان وقت وضعها في القبر و كانت أصعب لحظة تمر عليه فلم يستطيع أن يراها وهم يضعوها فأنطلق بجنون يجذبها منهم: إنتوا بتعملوا أيه؟ هي عندها فوبيا من الأماكن المغلقة! إبعدوا عنها محدش هيلمس مراتي غيري.
حاولوا جذبه فبكى بصوتٍ عالٍ وهو يطلب منها أن تقوم وتخبرهم أنها حية: قومي بالله عليكِ، والله العظيم لو بتهزي ما هزعل منك، أقسم بالله ما هزعل بس هزارك تقيل أوي المرة دي يا حبيبة عيوني.
_أسف على كل مرة زعلتك فيها وأسف اني كنت السبب في إنك تتحدي أهلك وأسف كمان إني طلبت منك يبقي عندنا بيبي، اسف يا روح قلبي، أسف يا روح الروح.
ضم جسدها الملفوف بالكفن الأبيص وصوت بكاءة يتناغم مع صوت بكاء من حوله.
قبل جبهتها لآخر مرة و كأنه أستمد قوة عجيبة و قبل وجنتيها وهمس لها بشيءٍ قبل أن يتولى هو دفنها كاملةً، دون تدخل من أي رجلًا.. حتى أخيها!
بعد مرور خمس سنوات.
يتبع...رواية لقاء عابر)
باقي فصول الرواية من هنا
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d9%84%d9%82%d8%a7%d8%a1-%d8%b9%d8%a7%d8%a8%d8%b1-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a/
مدونة كامو
رواية لقاء عابر كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم لوجين ياسر - مدونة كامو
رواية لقاء عابر كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم لوجين ياسر فصول الرواية رواية لقاء عابر الفصل الأول ر
– لبنى .. لبنى أصحى يا حبيبتي .. عريسك برا
= عريس ايه؟ انتي بتهزري ولا بتتكلمي بجد
ببص على ملامح ماما لقيتها جاده جدا! ايه ده يعني هو فجأة جالي عريس
ماما كملت كلامها وقالت:
– الحاج جاسر مدير أخوكي في الشغل برا ومعاه المأذون
= ده ازاي يعني يا ماما، فجأة كده؟ والحاج جاسر ازاي برضه ده أكبر من بابا!
لقيت ماما عينيها بتدمع وقربت مني وحضنتني وقالت:
-والله يا بنتي غصب عننا أنا وأبوكي .. بس هو كريم أخوكي ربنا يسامحه .. وانتي ميرضكيش يتحبس وقلبي يوجعني عليه
بصيتلها بضيقة وصدمه وقولتلها:
– ماما أنا لسه صاحية من النوم ومش فاهمه حاجه
بدأت تمسح دموعها في طرحتها وقالتلي:
– كريم أخوكي استلف فلوس من الحاج جاسر ومعرفش يسددها، وكان ماضي على نفسه وصولات أمانة، وبعدين قفل تليفونه واختفى .. ودلوقتي الحاج جاسر بيساومنا يا نجوزك له يأما يقدم الوصولات للمحكمة وأخوكي يتحبس
بصيت لماما المقهورة ومكنتش عارفه افكر! هتباع لراجل أكبر من بابا عشان أنقذ أخويا؟ بس هحكم على نفسي بالحياة التعيسة دي وأنا لسه 18 سنة!!
فضلت واقفه متسمره مكاني وقُلت لماما وانا بعيط:
طيب ليه؟ هيستفيد ليه لما يتجوزني وأنا أصغر من بناته؟
ماما بصت في الأرض ومعرفتش ترد
خرجت ببطأ للصالة وسامعه صوت الحاج جاسر وهو بيكلم بابا وبيقوله:
بص يا حاج إبراهيم .. أنا دايمًا لما بطلع فلوس باخد مقابلها بضاعة .. فأنا حوار أن فلوسي خرجت ومش راجعه ده مش جاي معايا .. فبنتك بالنسبالي هتبقى بمثابة البضاعة، وانا كده كده كنت محتاج واحده تنضف وتهتم بالبيت
مع كل خطوة بمشيها عينيا كانت بتدمع وبتقهر أكتر
لحد ما قررت أن أنا لو همو*ت مش هوافق على الجوازه دي!
لحد ما لقيت نفسي واقفه قدامهم وبيتقالي:
تعالي أمضي يا عروسة
ووو …
يتبع.....رواية جوازة بشيكات مفتوحة)
باقي فصول الرواية من هنا
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%ac%d9%88%d8%a7%d8%b2%d8%a9-%d8%a8%d8%b4%d9%8a%d9%83%d8%a7%d8%aa-%d9%85%d9%81%d8%aa%d9%88%d8%ad%d8%a9-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81/
= عريس ايه؟ انتي بتهزري ولا بتتكلمي بجد
ببص على ملامح ماما لقيتها جاده جدا! ايه ده يعني هو فجأة جالي عريس
ماما كملت كلامها وقالت:
– الحاج جاسر مدير أخوكي في الشغل برا ومعاه المأذون
= ده ازاي يعني يا ماما، فجأة كده؟ والحاج جاسر ازاي برضه ده أكبر من بابا!
لقيت ماما عينيها بتدمع وقربت مني وحضنتني وقالت:
-والله يا بنتي غصب عننا أنا وأبوكي .. بس هو كريم أخوكي ربنا يسامحه .. وانتي ميرضكيش يتحبس وقلبي يوجعني عليه
بصيتلها بضيقة وصدمه وقولتلها:
– ماما أنا لسه صاحية من النوم ومش فاهمه حاجه
بدأت تمسح دموعها في طرحتها وقالتلي:
– كريم أخوكي استلف فلوس من الحاج جاسر ومعرفش يسددها، وكان ماضي على نفسه وصولات أمانة، وبعدين قفل تليفونه واختفى .. ودلوقتي الحاج جاسر بيساومنا يا نجوزك له يأما يقدم الوصولات للمحكمة وأخوكي يتحبس
بصيت لماما المقهورة ومكنتش عارفه افكر! هتباع لراجل أكبر من بابا عشان أنقذ أخويا؟ بس هحكم على نفسي بالحياة التعيسة دي وأنا لسه 18 سنة!!
فضلت واقفه متسمره مكاني وقُلت لماما وانا بعيط:
طيب ليه؟ هيستفيد ليه لما يتجوزني وأنا أصغر من بناته؟
ماما بصت في الأرض ومعرفتش ترد
خرجت ببطأ للصالة وسامعه صوت الحاج جاسر وهو بيكلم بابا وبيقوله:
بص يا حاج إبراهيم .. أنا دايمًا لما بطلع فلوس باخد مقابلها بضاعة .. فأنا حوار أن فلوسي خرجت ومش راجعه ده مش جاي معايا .. فبنتك بالنسبالي هتبقى بمثابة البضاعة، وانا كده كده كنت محتاج واحده تنضف وتهتم بالبيت
مع كل خطوة بمشيها عينيا كانت بتدمع وبتقهر أكتر
لحد ما قررت أن أنا لو همو*ت مش هوافق على الجوازه دي!
لحد ما لقيت نفسي واقفه قدامهم وبيتقالي:
تعالي أمضي يا عروسة
ووو …
يتبع.....رواية جوازة بشيكات مفتوحة)
باقي فصول الرواية من هنا
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%ac%d9%88%d8%a7%d8%b2%d8%a9-%d8%a8%d8%b4%d9%8a%d9%83%d8%a7%d8%aa-%d9%85%d9%81%d8%aa%d9%88%d8%ad%d8%a9-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81/
مدونة كامو
رواية جوازة بشيكات مفتوحة كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم ناهد ابراهيم - مدونة كامو
رواية جوازة بشيكات مفتوحة كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم ناهد ابراهيم فصول الرواية رواية جوازة بشيكا
تعالي ي ابنتي لا تخجلي تفضلي ....
دخلت بكل استحياء نظرت حولها تسمرت مكانها وتوسعت حدقت عينها من .. روعة .. المكان
هي هنا ستعمل خادمة ... لاصحاب هذا الصرح العظيم بحياتها لم ترى مثل هذا القصر ..
انتبهت للسيدة اللطيفة التى تعمل هنا كبيرة الخدم .. دادة نوران .. تعلمها قوانين هذا القصر
نوران بلطف .. انتي هنا لتساعديني ي صغيرتي ... لذا لا شان لكي باي احد في هذا القصر .. افهمتي
هزت راسها بنعم ...
شعرت نوران تجاها بشفقة المسكينة يجب عليها ان تكدح لكي تكسب لقمة عيشها ...
عليها ان تعمل خادمة وهي في ال ١٧ من عمرها. ...
افاقت من افكارها على صوت الشقي . و المدلل .. ابن رب عملها " مراد "
مراد .. جدتي ارايتي قميصي الأبيض
نوران بحب ... لقد وضعته لك على طرف السرير كالعادة لم تنتبه له ..
منذ أن رفع عينه عليها وهو مصدوم فيها
اقترب منها مراد بغضب .. أما هي تراجعت للخلف بخوف .. وتتسأل في نفسها من أين خرج لها هذا الفتى . و نوران حائرة لا تفهم م يحدث
نوران. .. ماذا ي مراد
أشار للفتاة باصبعه ... هذه الفتاة ي جدتي قذفتني بالطين وجعلتني أبدو أمام اصدقائي كالاهبل ... أنتي ماذا تفعلين في منزلي ...
حاولت الحديث لكنها كانت خائفة منه ... انا
نوران .... هي هنا لمساعدتي ... كما تعلم لم أعد أستطيع الوقوف او الحركة الكثيرة ...
مراد .... ومن ببن كل فتيات العالم لم تختاري سواها لكي تساعدك .... هذه الفتاة مصيبة .. كارثة .... لا أعلم كيف يحتملها والديها ...
نزلت دموعها بألم وتلقائيا نظرت له نظرة لن ينساها مراد أبدا .... عن إذنك جدتي نوران .
وفرت هاربة من أمامهم اما نوران فحزنت من أجلها كثيرا .... كيف تكلمها هكذا ي مراد
هي ليس لديها احدها سواء الجدة التى ربتها ... وهي الان ترقد في الفراش تحارب من أجل البقاء لأجل هذه اليتيمة التى ليس لديها احد .. ليس كل الناس ولدوا بملعقة ذهبية في افواهم مثلك .. هي هنا لتكسب لقمة عيشها .. وقد استأذنت والدك وهو قد وافق اما انت إذ أردت طردها كرد فعل لما فعلته لك فلك ما شئت .. سوف ارسلها من حيث أتت
كلنا هنا نعمل تحت امرك مراد باشا ...
مراد ... لكي كل الحرية المطلقة في فعل م تشاين ... فقد اخبريها أن تبتعد عني ... انا لم استلطفها كثيرآ ...
نوران بسعادة. ... ربنا يكمل لك بعقلك .. دمت سالما ي بني ... ستجد قميصك الأبيض على طرف السرير وربطة عنقك وبنطالك أيضا .. واذ أردت اي شي فقط ناديني وسأكون هناك لأجلك ....
مراد بمتنان .. شكرا لكي ..
وكان قد غادر من امامها ... تنهدت نوران بحزن كلهم يعانون مرارة الفقد ... ذهبت كي تبحث عنها ...
كانت في الحديقة تبكي بصمت .. دموعها تنزل بغزارة كلما تذكرت انها من غير سند وظهر ومن الممكن أن تفقد اخر من بقى لها على قيد الحياة ..
ابتسمت وهي تتذكر كلمات جدتها .. لن امو× وت قبل ان أسلمك للشخص الذي سيعتني بك ... انتي امانة عندي .. و فراقك سيكون مولما لكن هكذا هي سنة الحياة .. كل من عليها فأن ....
افاقت أمن افكارها على صوت نوران. ....
هيا بنا للعمل أيتها الكسول. .. لدينا عمل كثير كي نقوم به ...
ظهرت غمازتيها وهي تبتسم بكل أريحية لم يتم طردها من العمل .. هي هنا لكي تكسب نقودا لرعاية جدتها .. وستتحمل اي شي حتى ذالك المدلل
يجلس في مكتبه يعمل بكل جهد ...
حتى اتاه ذالك الاتصال عقد حاجبه باستغراب هي نادرا م تتصل به ..
هو بقلق : اقلقتني هل انتي بخير ...
........ "
" حياة لا تبكي فقط اخبريني ماذا حدث
حياة ببكاء " شهاب شهاب لم يأتي منذ البارحة الي المنزل .. اتصل به كثيرا وهاتفه مغلق .. أكاد اموت من الخوف عليه ...
هل تشاجرتما مجددا ...
حياة " .........
قد وصله اجابتها لقد تشاجرا وهو الآن مستاء منها
حمل هاتفه الأرضي وهو يتصل بمساعده ....
سنان اريدك ان تعرفلي أين يوجد شهاب الآن ...
سنان .... هو في مكتبه الآن ي بوس
أتى البارحة في وقت متأخر طلب مني مفتاح مكتبه ودخل ولم يخرج منها للأن ...
حسنا ."
سمعتي ماقاله سنان ...
شهاب أمضي ليلته في مكتبه .. اسمعي ي حياة
شهاب يحبك وانتي تحبينه فلا تخربي بيتك بيدك
شهاب اخي و لا استطيع رويته هكذا يتألم .. انا لا اريد لشهاب ان يصبح آدم اخر .. فعودي لرشدك والا سترين وجهي الاخر
واغلق في وجهها هو ليس لديه وقت لترهات النساء صديقه الآن يحتاجه .. تحرك صوب مكتب شهاب
فتح الباب ووجد شهاب ينام على الكنبة ويبدو على وجهه الارهاق ... حمل كأس الماء و سكبه في وجه
انتفض شهاب بفزع " ماذا ي *****
هو بتحذير ... الفاظك ي أحمق .. ماذا تفعل هنا لماذا انت نايم هنا أليس من المفترض أن تنام بين احضان زوجتك ....
شهاب بتافف " لماذا تتصل بك لماذا تقلق بشاني وهي من طلبت الطلاق البارحة ...
ثم اهذه طريقة تيقظ بها أحدهم ي آدم
آدم " انتهى الامر وقد استيقظت .. اذهب لزوجتك هي تكاد تموت قلقا عليك .. كما اني ارعبتها قليلا
شهاب بغضب ... ماذا قلت لها ي آدم
آدم بلا مبالة ... فقط اخبرتها اني ساريها وجهي الاخر ان لم تعد لرشدها ...
دخلت بكل استحياء نظرت حولها تسمرت مكانها وتوسعت حدقت عينها من .. روعة .. المكان
هي هنا ستعمل خادمة ... لاصحاب هذا الصرح العظيم بحياتها لم ترى مثل هذا القصر ..
انتبهت للسيدة اللطيفة التى تعمل هنا كبيرة الخدم .. دادة نوران .. تعلمها قوانين هذا القصر
نوران بلطف .. انتي هنا لتساعديني ي صغيرتي ... لذا لا شان لكي باي احد في هذا القصر .. افهمتي
هزت راسها بنعم ...
شعرت نوران تجاها بشفقة المسكينة يجب عليها ان تكدح لكي تكسب لقمة عيشها ...
عليها ان تعمل خادمة وهي في ال ١٧ من عمرها. ...
افاقت من افكارها على صوت الشقي . و المدلل .. ابن رب عملها " مراد "
مراد .. جدتي ارايتي قميصي الأبيض
نوران بحب ... لقد وضعته لك على طرف السرير كالعادة لم تنتبه له ..
منذ أن رفع عينه عليها وهو مصدوم فيها
اقترب منها مراد بغضب .. أما هي تراجعت للخلف بخوف .. وتتسأل في نفسها من أين خرج لها هذا الفتى . و نوران حائرة لا تفهم م يحدث
نوران. .. ماذا ي مراد
أشار للفتاة باصبعه ... هذه الفتاة ي جدتي قذفتني بالطين وجعلتني أبدو أمام اصدقائي كالاهبل ... أنتي ماذا تفعلين في منزلي ...
حاولت الحديث لكنها كانت خائفة منه ... انا
نوران .... هي هنا لمساعدتي ... كما تعلم لم أعد أستطيع الوقوف او الحركة الكثيرة ...
مراد .... ومن ببن كل فتيات العالم لم تختاري سواها لكي تساعدك .... هذه الفتاة مصيبة .. كارثة .... لا أعلم كيف يحتملها والديها ...
نزلت دموعها بألم وتلقائيا نظرت له نظرة لن ينساها مراد أبدا .... عن إذنك جدتي نوران .
وفرت هاربة من أمامهم اما نوران فحزنت من أجلها كثيرا .... كيف تكلمها هكذا ي مراد
هي ليس لديها احدها سواء الجدة التى ربتها ... وهي الان ترقد في الفراش تحارب من أجل البقاء لأجل هذه اليتيمة التى ليس لديها احد .. ليس كل الناس ولدوا بملعقة ذهبية في افواهم مثلك .. هي هنا لتكسب لقمة عيشها .. وقد استأذنت والدك وهو قد وافق اما انت إذ أردت طردها كرد فعل لما فعلته لك فلك ما شئت .. سوف ارسلها من حيث أتت
كلنا هنا نعمل تحت امرك مراد باشا ...
مراد ... لكي كل الحرية المطلقة في فعل م تشاين ... فقد اخبريها أن تبتعد عني ... انا لم استلطفها كثيرآ ...
نوران بسعادة. ... ربنا يكمل لك بعقلك .. دمت سالما ي بني ... ستجد قميصك الأبيض على طرف السرير وربطة عنقك وبنطالك أيضا .. واذ أردت اي شي فقط ناديني وسأكون هناك لأجلك ....
مراد بمتنان .. شكرا لكي ..
وكان قد غادر من امامها ... تنهدت نوران بحزن كلهم يعانون مرارة الفقد ... ذهبت كي تبحث عنها ...
كانت في الحديقة تبكي بصمت .. دموعها تنزل بغزارة كلما تذكرت انها من غير سند وظهر ومن الممكن أن تفقد اخر من بقى لها على قيد الحياة ..
ابتسمت وهي تتذكر كلمات جدتها .. لن امو× وت قبل ان أسلمك للشخص الذي سيعتني بك ... انتي امانة عندي .. و فراقك سيكون مولما لكن هكذا هي سنة الحياة .. كل من عليها فأن ....
افاقت أمن افكارها على صوت نوران. ....
هيا بنا للعمل أيتها الكسول. .. لدينا عمل كثير كي نقوم به ...
ظهرت غمازتيها وهي تبتسم بكل أريحية لم يتم طردها من العمل .. هي هنا لكي تكسب نقودا لرعاية جدتها .. وستتحمل اي شي حتى ذالك المدلل
يجلس في مكتبه يعمل بكل جهد ...
حتى اتاه ذالك الاتصال عقد حاجبه باستغراب هي نادرا م تتصل به ..
هو بقلق : اقلقتني هل انتي بخير ...
........ "
" حياة لا تبكي فقط اخبريني ماذا حدث
حياة ببكاء " شهاب شهاب لم يأتي منذ البارحة الي المنزل .. اتصل به كثيرا وهاتفه مغلق .. أكاد اموت من الخوف عليه ...
هل تشاجرتما مجددا ...
حياة " .........
قد وصله اجابتها لقد تشاجرا وهو الآن مستاء منها
حمل هاتفه الأرضي وهو يتصل بمساعده ....
سنان اريدك ان تعرفلي أين يوجد شهاب الآن ...
سنان .... هو في مكتبه الآن ي بوس
أتى البارحة في وقت متأخر طلب مني مفتاح مكتبه ودخل ولم يخرج منها للأن ...
حسنا ."
سمعتي ماقاله سنان ...
شهاب أمضي ليلته في مكتبه .. اسمعي ي حياة
شهاب يحبك وانتي تحبينه فلا تخربي بيتك بيدك
شهاب اخي و لا استطيع رويته هكذا يتألم .. انا لا اريد لشهاب ان يصبح آدم اخر .. فعودي لرشدك والا سترين وجهي الاخر
واغلق في وجهها هو ليس لديه وقت لترهات النساء صديقه الآن يحتاجه .. تحرك صوب مكتب شهاب
فتح الباب ووجد شهاب ينام على الكنبة ويبدو على وجهه الارهاق ... حمل كأس الماء و سكبه في وجه
انتفض شهاب بفزع " ماذا ي *****
هو بتحذير ... الفاظك ي أحمق .. ماذا تفعل هنا لماذا انت نايم هنا أليس من المفترض أن تنام بين احضان زوجتك ....
شهاب بتافف " لماذا تتصل بك لماذا تقلق بشاني وهي من طلبت الطلاق البارحة ...
ثم اهذه طريقة تيقظ بها أحدهم ي آدم
آدم " انتهى الامر وقد استيقظت .. اذهب لزوجتك هي تكاد تموت قلقا عليك .. كما اني ارعبتها قليلا
شهاب بغضب ... ماذا قلت لها ي آدم
آدم بلا مبالة ... فقط اخبرتها اني ساريها وجهي الاخر ان لم تعد لرشدها ...
حمل شهاب متعلقاته ويهم بالرحيل ... تبا لك ي رجل ... هي تخشاءك من الأساس والآن تهددها ... حبيبتي ي حياة اكيد الآن مرعوبة ... إن حدث لها مكروه لن اسامحك ي آدم
وهكذا وكان قد رحل .. وهو مرعوب لحبيبته وآدم ينظر لاثره بسخرية .... الم يكن مستاء منها وامضى ليلته في مكتبه والآن يركض لعندها .. بينما هي المخطئة ...
" إذ تملكك الحب فاعلم انك لن تبقى الشخص الذي كنت عليه يوما "
هاي داداة نوران ....
اغمضت عينها بضيق من هذه الضيفة ال غير مرحب بها أبدا ....
نوران . وعليكم السلام ... نورا
اغتاظت نورا بشدة نوران تخاطبها من غير القاب ... رحمة الله على تلك الأيام التى كنت فيها لا تناديني الا بسيدتي .. أين آدم
نوران . ... لم ياتي بعد .. والأفضل ان تذهبي قبل أن يأتي . لن يروق له وجودك هنا أبدا ..
نورا . .. لم يعد يهمني بعد مالذي يروقه للسيد آدم
اين مراد ..؟
نوران بسخرية لنفسها .. كاذبة
هو في غرفته ... يستذكر دروسه ... فقد آمر بعدم الإزعاج ...
هزت نورا راسها بهدوء وهي تصعد لرؤيته ...
هي بتسأل .... من هذه ي جدتي
نوران بشرود .... لعنة
دخلت غرفته بهدوء وهي تتفحص شكل الغرفة .... لقد تغير به كل شي كصاحبه تماما ...
ماذا تفعلين انتي هنا ..!!!
ابتلعت الأخرى ريقها بخوف وهي... مرعوبة
هي في مشكلة كبيرة جدا الآن ..!!
هي في ماذق !!
يتبع...رواية طريق مسدود)
باقي فصول الرواية من هنا
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%b7%d8%b1%d9%8a%d9%82-%d9%85%d8%b3%d8%af%d9%88%d8%af-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88%d8%a7/
وهكذا وكان قد رحل .. وهو مرعوب لحبيبته وآدم ينظر لاثره بسخرية .... الم يكن مستاء منها وامضى ليلته في مكتبه والآن يركض لعندها .. بينما هي المخطئة ...
" إذ تملكك الحب فاعلم انك لن تبقى الشخص الذي كنت عليه يوما "
هاي داداة نوران ....
اغمضت عينها بضيق من هذه الضيفة ال غير مرحب بها أبدا ....
نوران . وعليكم السلام ... نورا
اغتاظت نورا بشدة نوران تخاطبها من غير القاب ... رحمة الله على تلك الأيام التى كنت فيها لا تناديني الا بسيدتي .. أين آدم
نوران . ... لم ياتي بعد .. والأفضل ان تذهبي قبل أن يأتي . لن يروق له وجودك هنا أبدا ..
نورا . .. لم يعد يهمني بعد مالذي يروقه للسيد آدم
اين مراد ..؟
نوران بسخرية لنفسها .. كاذبة
هو في غرفته ... يستذكر دروسه ... فقد آمر بعدم الإزعاج ...
هزت نورا راسها بهدوء وهي تصعد لرؤيته ...
هي بتسأل .... من هذه ي جدتي
نوران بشرود .... لعنة
دخلت غرفته بهدوء وهي تتفحص شكل الغرفة .... لقد تغير به كل شي كصاحبه تماما ...
ماذا تفعلين انتي هنا ..!!!
ابتلعت الأخرى ريقها بخوف وهي... مرعوبة
هي في مشكلة كبيرة جدا الآن ..!!
هي في ماذق !!
يتبع...رواية طريق مسدود)
باقي فصول الرواية من هنا
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%b7%d8%b1%d9%8a%d9%82-%d9%85%d8%b3%d8%af%d9%88%d8%af-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88%d8%a7/
مدونة كامو
رواية طريق مسدود كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم أسيل باسم - مدونة كامو
رواية طريق مسدود كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم أسيل باسم فصول الرواية رواية طريق مسدود الفصل الأول
تعريف الابطال
مريم عاصم الحديدي: عندها 21بنت مرحه ومشاغبه جدا بس وقت الجد جد في كليه هندسه جسم مثالي قصريه شويه بشره بيضاء عيون عسلي وشعر احمر ناري
ليان عاصم الحديدي: توام مريم عندها 21سنه نفس صفتها في كليه هندسه عيون عسلي بشره بيضاء شعر بني فاتح جسم مثالي وقصيره شويه
ميرنا وائل السيوفي عندها 21سنه من نفس سن مريم صديقه مريم وليان المقربه والوحيده ومصايب علي طول مع بعض في كليه طب مع هندسه مع مريم وليان عيون بني وبشره قمحويه وشعر اسود
محمد وائل السيوفي عندو 28سنه اخو ميرنا جسم رياضي شعرو اسود بشره برونزيه وعندو لحيه خفيفه عيون سوده ومدير شركات المعماريه جروب
باسم اياد الصاوي صاحب محمد المقرب عندو 28سنه جسم رياضي شعر بني بشره قمحويه عيون سوده
الباقي هنعرفهم في الروايه
في فيله عاصم السيوفي تشوفها من برا تقول اكيد صحاب البيت راقين لكن بمجرد متقرب هتسمع صويت وده مكان غير صوت ريماس ام مريم وليان
ريماس: والله لوريكي يمريم الكلب انتي والحيوانه التانيه
عاصم: في اي ي ريماس علي الصبح كده
ريماس: الست هانم هي والتانيه نايمين ولا علي بالهم انهم عندهم كليه
طلعت ودخلت الاوضه وكان المنظر كالتالي مريم نايمه وليان نايمه في حضنها
ريماس: اتاثرت بجد وهوب مسكت سلاح الام المصريه ونزلت فيهم ضرب قومو يلا عندكم كليه
مريم بفزع: الكليه احي دكتور مختار هيقتلنا وقامت جريت علي الحمام بينما ليان تنام ولا تبالي بما يحدث خرجت مريم
مريم: اوعي كده ي اخت ريماي اصحي القتيله دي وهوب كانت المايه مغرقه ليان اللي قامت
ليان: بغرق بغرق البيت بيولع بينما مريم وريماس مايتين تضحك استوعبت ليان اللي حصل وصرخت مريممممممممممممم دخل عاصم بضحك من اسطوانه كل يوم: يلا يحابيب بابا عشان الكليه
نزلت ريماس تحضر الاكل وعاصم راح يجهز لشغلو والبنات بيجهزو ونسبهم ونروح مكان تاني
في فيله وائل السيوفي في غرفه كئيبه دخلت الغرفه هذه الفتاه التي لم تكن سوا ميرنا لايقاظ اخيها
ميرنا: ي ابيه ابيه قوم يلا ماما بتقولك قوم عشان تاكل
محمد: طيب اهو قومت وقام حبيبت قلب اخوها عامله اي انهارده
ميرنا: بخير يقلب اختك يلا البس وننزل ناكل عشان تروح الشغل
وخرجت ولبست ونزلت لقت اخوها لبس ونازل هو كمان
علي السفره كان الكل قاعد
ريهام ام ميرنا ومحمد: صباح الخير ي حبايبي
ميرنا ومحمد راحو باسو ايديها وايد بابهم وقعدو فطرو
بينما في الجانب الاخر
كانت مريم بتاكل بسرعه وليان برضو عشان مختار كرشه مينفخهمش
ريماس: مفاجيع اهدو الدنيا مش هطير
ميرنا: اصلك مش عارفه ي ماما مختار بيعمل اي لو حد دخل بعدو
مريم: يلا ي ميرنا عشان نلحق
باسو ايد ابوهم وامهم ومشيو ركبو العربيه بتاعت مريم وراحو علي الكليه
مريم: ليان رني علي البت ميرنا شوفيها
وبفعل رنت ليان علي ميرنا
في منزل السيوفي
قامت ميرنا وكانت ماشيه بس فونها رن ردت
ليان: الحب الحب
ميرنا: التوب التوب
مريم: خلصتو فكره المحن فينك ي ميرنا
ميرنا بضحك: هركب اهو وجايه
مريم: بسرعه
بعد ربع ساعه والبنات بتجري علي المدرج
مريم: اوووف مختار كرشه مدخلش
ميرنا: ياستر من ده دكتور
ليان بخوف: بلاش نكلم علي حد
ميرنا بخوف: هو لي في سخونه في قفايا
مريم بخوف: هو هو هو رانا
ليان وهي بتهز راسها اهه
البنات في صوت واحد احيييي
مختار بصريخ: براااا واعتبرو نفسكو شلتو الماده
ليان: انت خرجتنا من الجنه يعني
خرجت البنات وراحو الكافيتريا
مريم: والعمل انا زهقانه
ميرنا: واناا
ليان وهي مركزه مع الاكل: مليش دعوه بيكو
مريم: ابو شكلك نفسي اعرف كميه الاكل اللي بتكليها دي بتروح فين
ليان وهي بتخمس في وشه وبتقلد نسمه: الله اكبي الله اكبي
ميرنا بضحك: خلاص يمريم سبيها
وهما قاعدين في واحد جه يرخم عليهم
الشاب: ازيكو ي قمرات هو القمر بقي بطلع بنهار
ليان بتريقه: حته تعالا عاكس بحاجه جديده المعاكسه دي بطلت من 2015
الشاب: ومالو يقمر عشان خاطر عيونك
مريم بخبث: ملل راح وجع وقت الجد
ميرنا بنفس الخبث: وحدوووه
ليان بخبث: لااله الا الله
وهوب نزلو عليه ضرب
في شركه المعماريه جروب
كان قاعد بيخلص شغلو دخل عليه مره وحده وهيكون مين غير باسم
باسم بمرح: صبح صبح
محمد: مش قولت ميت مره تخبط قبل متدخل
باسم: عادشي
محمد:ابو شكلك غور يلا
باسم بضحك: اهون عليك ي بيبي
محمد وهو بيقوم وعلي وشك انو يضربو
طلع باسم بسرعه بضحك
فجاء تلفون محمد رن
محمد: الو
المتصل:.......
محمد: بتقول اي وخرج يجري وشافو باسم وجري وركب بسرعه قبل ميمشي
في الكليه في غرفه العميد
كانو واقفين التالت بنات والشاب اللي مش باين منو اي ملامح
العميد بعصبيه: دي مبقتش كليه دي بقت زريبه
مريم: والله ي حضرت العميد هو اللي بداء وجه عشان يعاكس
العميد: قمت انتو عملتو اي
ليان ببراءه: معملناش احنا بس عملنالو شويه تعوير
العميد في بوادر شلل: هتشل الواد جالو ارتجاج وتقولي شويه تعوير
في الوقت ده دخل محمد وباسم اللي جري علي ميرنا خدها في حضنو
محمد: حبيب اختك حصلك حاجه
ميرنا ببراءه: محصلش حاجه
مريم عاصم الحديدي: عندها 21بنت مرحه ومشاغبه جدا بس وقت الجد جد في كليه هندسه جسم مثالي قصريه شويه بشره بيضاء عيون عسلي وشعر احمر ناري
ليان عاصم الحديدي: توام مريم عندها 21سنه نفس صفتها في كليه هندسه عيون عسلي بشره بيضاء شعر بني فاتح جسم مثالي وقصيره شويه
ميرنا وائل السيوفي عندها 21سنه من نفس سن مريم صديقه مريم وليان المقربه والوحيده ومصايب علي طول مع بعض في كليه طب مع هندسه مع مريم وليان عيون بني وبشره قمحويه وشعر اسود
محمد وائل السيوفي عندو 28سنه اخو ميرنا جسم رياضي شعرو اسود بشره برونزيه وعندو لحيه خفيفه عيون سوده ومدير شركات المعماريه جروب
باسم اياد الصاوي صاحب محمد المقرب عندو 28سنه جسم رياضي شعر بني بشره قمحويه عيون سوده
الباقي هنعرفهم في الروايه
في فيله عاصم السيوفي تشوفها من برا تقول اكيد صحاب البيت راقين لكن بمجرد متقرب هتسمع صويت وده مكان غير صوت ريماس ام مريم وليان
ريماس: والله لوريكي يمريم الكلب انتي والحيوانه التانيه
عاصم: في اي ي ريماس علي الصبح كده
ريماس: الست هانم هي والتانيه نايمين ولا علي بالهم انهم عندهم كليه
طلعت ودخلت الاوضه وكان المنظر كالتالي مريم نايمه وليان نايمه في حضنها
ريماس: اتاثرت بجد وهوب مسكت سلاح الام المصريه ونزلت فيهم ضرب قومو يلا عندكم كليه
مريم بفزع: الكليه احي دكتور مختار هيقتلنا وقامت جريت علي الحمام بينما ليان تنام ولا تبالي بما يحدث خرجت مريم
مريم: اوعي كده ي اخت ريماي اصحي القتيله دي وهوب كانت المايه مغرقه ليان اللي قامت
ليان: بغرق بغرق البيت بيولع بينما مريم وريماس مايتين تضحك استوعبت ليان اللي حصل وصرخت مريممممممممممممم دخل عاصم بضحك من اسطوانه كل يوم: يلا يحابيب بابا عشان الكليه
نزلت ريماس تحضر الاكل وعاصم راح يجهز لشغلو والبنات بيجهزو ونسبهم ونروح مكان تاني
في فيله وائل السيوفي في غرفه كئيبه دخلت الغرفه هذه الفتاه التي لم تكن سوا ميرنا لايقاظ اخيها
ميرنا: ي ابيه ابيه قوم يلا ماما بتقولك قوم عشان تاكل
محمد: طيب اهو قومت وقام حبيبت قلب اخوها عامله اي انهارده
ميرنا: بخير يقلب اختك يلا البس وننزل ناكل عشان تروح الشغل
وخرجت ولبست ونزلت لقت اخوها لبس ونازل هو كمان
علي السفره كان الكل قاعد
ريهام ام ميرنا ومحمد: صباح الخير ي حبايبي
ميرنا ومحمد راحو باسو ايديها وايد بابهم وقعدو فطرو
بينما في الجانب الاخر
كانت مريم بتاكل بسرعه وليان برضو عشان مختار كرشه مينفخهمش
ريماس: مفاجيع اهدو الدنيا مش هطير
ميرنا: اصلك مش عارفه ي ماما مختار بيعمل اي لو حد دخل بعدو
مريم: يلا ي ميرنا عشان نلحق
باسو ايد ابوهم وامهم ومشيو ركبو العربيه بتاعت مريم وراحو علي الكليه
مريم: ليان رني علي البت ميرنا شوفيها
وبفعل رنت ليان علي ميرنا
في منزل السيوفي
قامت ميرنا وكانت ماشيه بس فونها رن ردت
ليان: الحب الحب
ميرنا: التوب التوب
مريم: خلصتو فكره المحن فينك ي ميرنا
ميرنا بضحك: هركب اهو وجايه
مريم: بسرعه
بعد ربع ساعه والبنات بتجري علي المدرج
مريم: اوووف مختار كرشه مدخلش
ميرنا: ياستر من ده دكتور
ليان بخوف: بلاش نكلم علي حد
ميرنا بخوف: هو لي في سخونه في قفايا
مريم بخوف: هو هو هو رانا
ليان وهي بتهز راسها اهه
البنات في صوت واحد احيييي
مختار بصريخ: براااا واعتبرو نفسكو شلتو الماده
ليان: انت خرجتنا من الجنه يعني
خرجت البنات وراحو الكافيتريا
مريم: والعمل انا زهقانه
ميرنا: واناا
ليان وهي مركزه مع الاكل: مليش دعوه بيكو
مريم: ابو شكلك نفسي اعرف كميه الاكل اللي بتكليها دي بتروح فين
ليان وهي بتخمس في وشه وبتقلد نسمه: الله اكبي الله اكبي
ميرنا بضحك: خلاص يمريم سبيها
وهما قاعدين في واحد جه يرخم عليهم
الشاب: ازيكو ي قمرات هو القمر بقي بطلع بنهار
ليان بتريقه: حته تعالا عاكس بحاجه جديده المعاكسه دي بطلت من 2015
الشاب: ومالو يقمر عشان خاطر عيونك
مريم بخبث: ملل راح وجع وقت الجد
ميرنا بنفس الخبث: وحدوووه
ليان بخبث: لااله الا الله
وهوب نزلو عليه ضرب
في شركه المعماريه جروب
كان قاعد بيخلص شغلو دخل عليه مره وحده وهيكون مين غير باسم
باسم بمرح: صبح صبح
محمد: مش قولت ميت مره تخبط قبل متدخل
باسم: عادشي
محمد:ابو شكلك غور يلا
باسم بضحك: اهون عليك ي بيبي
محمد وهو بيقوم وعلي وشك انو يضربو
طلع باسم بسرعه بضحك
فجاء تلفون محمد رن
محمد: الو
المتصل:.......
محمد: بتقول اي وخرج يجري وشافو باسم وجري وركب بسرعه قبل ميمشي
في الكليه في غرفه العميد
كانو واقفين التالت بنات والشاب اللي مش باين منو اي ملامح
العميد بعصبيه: دي مبقتش كليه دي بقت زريبه
مريم: والله ي حضرت العميد هو اللي بداء وجه عشان يعاكس
العميد: قمت انتو عملتو اي
ليان ببراءه: معملناش احنا بس عملنالو شويه تعوير
العميد في بوادر شلل: هتشل الواد جالو ارتجاج وتقولي شويه تعوير
في الوقت ده دخل محمد وباسم اللي جري علي ميرنا خدها في حضنو
محمد: حبيب اختك حصلك حاجه
ميرنا ببراءه: محصلش حاجه