رواية حب بين السطور الفصل العشرون 20 بقلم سمية أحمد
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%ad%d8%a8-%d8%a8%d9%8a%d9%86-%d8%a7%d9%84%d8%b3%d8%b7%d9%88%d8%b1-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b9%d8%b4%d8%b1%d9%88%d9%86-20-%d8%a8%d9%82%d9%84/
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%ad%d8%a8-%d8%a8%d9%8a%d9%86-%d8%a7%d9%84%d8%b3%d8%b7%d9%88%d8%b1-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b9%d8%b4%d8%b1%d9%88%d9%86-20-%d8%a8%d9%82%d9%84/
مدونة كامو
رواية حب بين السطور الفصل العشرون 20 بقلم سمية أحمد - مدونة كامو
رواية حب بين السطور الفصل العشرون 20 بقلم سمية أحمد رواية حب بين السطور الجزء العشرون رواية حب بين ا
رواية لغز الجريمة كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم نشوة عادل
فصول جديدة
#مكتملة
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d9%84%d8%ba%d8%b2-%d8%a7%d9%84%d8%ac%d8%b1%d9%8a%d9%85%d8%a9-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88/
فصول جديدة
#مكتملة
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d9%84%d8%ba%d8%b2-%d8%a7%d9%84%d8%ac%d8%b1%d9%8a%d9%85%d8%a9-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88/
مدونة كامو
رواية لغز الجريمة كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم نشوة عادل - مدونة كامو
رواية لغز الجريمة كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم نشوة عادل فصول الرواية رواية لغز الجريمة الفصل الأو
_أنا حامل.
=حامل من مين ياروميساء?
كنت بقولها بفرحة كبيرة جدا والبسمة علي وشي من الودن للودن أنا حامل من أكتر شخص بحبه في حياتي بس رده صدمني وضحكتي تلاشت.
_قصدك اي يامراد?
قولتها بصدمة..يعني اي حامل من مين اكيد بيهزر يعني اكيد مش بيتكلم بجد.
_بلاش الهزار التقيل دا يامراد قولتلك مش بحب الهزار دا
=مين قالك اني بهزر..حامل من مين يا روميساء
_يعني اي حامل من مين في واحد يسأل مراته اللي بتقوله انها حامل يقولها حامل من مين????
كان فاض بيا وقولت كلامي بزعيق وبصوت عالي.
=صوتك ميعلاش في بيتي إنتي واحدة ر*خيصة
_مراد إنت بتقول اي وبتقول كدا ليه اصلاً
قولتها وانا الدموع ف عيني وكنت خلاص مش قادرة مبكيش انا مش مصدقة الكلام اللي بيقوله دا مراد حب عمرى 6 سنين حب قبل الجواز وبقالنا سنتين متجوزين مستنيين اللحظة دي من بدري ولما جات يعمل كدا!!
=أنا مبخلفش يا روميساء..عرفتي بقي بقول كدا ليه?
_إزاااي يعني مبتخلفش ازاااي ولما عملنا التحليل كنا احنا الاتنين سُلاام
=لأ العيب كان عندي وانا مبخلفش وخبيت عليكي عشان متعايرنيش ب دا ومحدش من أهلي يعرف..تقدري تقوليلي بقي دلوقتي حامل من مين?
_إنت أكيد مجنون بجد يعني اي حامل من مين بطل تقولها كل شوية هيكون من مين يعني إنت عندك شك ولو واحد فالمية إني بخوونك!?
= في الحالة دي ف أنا مش عندي شك أنا متأكد إنتي واحدة ر*خيصة وخا،ينة
مستنتش يتكلم تاني روحت ضربته بالقلم وانا بعيط مفيش واحدة ست ابداً هتسمع الكلام دا علي نفسها وتسكت حتي لو من اكتر حد بتحبه وهيفيد ب إي الحب وهو بيقول عليا كدا.
=دانتي نهار ابوكي إسود بتمدي ايدك عليا يار*خيصة ورحمة ابويا لأوريكي
مسكني من شعري جامد وبيجرني وراه لباب الشقه وانا ببكي وبترجاه يسيب شعري عشان الوجع رهيب رماني برا البيت بمنتهي القسوة و ولا كإن كان في بيننا حب او عِشرة.
_إنتي طالق ياخا*ينة يا ر*خيصة أنا غلطان اني اتخميت فيكي ربنا بيحبني عشان بينلي حقيقتك المقر*فة وغلطان اني مسمعتش كلام أمي من الاول عليكي
وبعدين سابني وقفل الباب نزلت الشارع وانا ببكي ومش عارفة هعمل اي حب سنين اختفي ف ثانيه عشان وهم في دماغه فضلت اتمشي وخبطت في واحد وانا مش شايفة من الدموع ف أتأسفتله ومشيت..وصلت بيت أهلي واول ما والدتي فتحت الباب اترميت في حضنها وفضلت أبكي.
=بسم الله الرحمن الرحيم مالك يحبيبتي في اي
_طلقني يماما مراد طلقني وشاكك فيا
=إي اللي إنتي بتقوليه دا يا روميساء احكيلي يابنتي اي اللي حصل
قعدت حكيت لماما كل حاجة حصلت من ساعة ماقولتله إني حامل لحد ماخبطت علي باب بيت أهلي كانت بصالي وساكتة وبعدين أتكلمت.
=إنتي أكيد معملتيش حاجة غلط ياروميساء صح?
بصيتلها بصدمه
_إي يماما إنتي كمان هتشكي فيا ولا اي هتشكي ف بنتك تربيتك??
=لا يابنتي والله مش قصدي بس ازاي بيقول ان التحاليل بتقول انه عقيم وانتي حامل.
بصيلتها بصدمه اكتر وسيبتها وقومت دخلت اوضتي ماهو انا برضوا زيي زيها مش فاهمة حاجة بس هي امي اللي ربتني دا كان اخر رد اتوقعه منها فضلت نايمة علي السرير بعيط وبفتكر كل حاجه بيننا وازاي جاله قلب يعمل فيا كدا او يتهمني الإتهام البشع دا شوية وسمعت صوت الباب بتاع الشقة بيخبط وماما فتحت وسمعت صوت بابا داخل بيزعق وبيناديني.
=هي فييين الخا*طية اللي شوهت سمعتنا جوزها كلمني وقالي انها بتخونه وحامل من حد غيره ولما زعقتله ومصدقتهوش جابلي التحاليل اللي بتثبت إنه عقيم
_إستهدي بالله بس اكيد في حاجة غلط بنتنا متعملش كدا
=وأهي عملت وحطت راسنا في الطين
قال جملته وانا سامعه كل دا ف اوضتي وخايفة ومصدومة وبعيط سمعت صوت باب اوضتي بيتفتح ودخل منه والدي وجابني من شعري وفضل يضرب فيا ولما تعب وقف وقال.
=اللي ف بطنك إبن الحر*ام دا لازم ينزل وتقوليلي مين اللي غلطتي معاه عشان وديني لأوريه الويل
_حرام عليكم يبابا أنا معملتش حاجة مراد هو ابوه إنتوا ازاي كلكم مش مصدقني دانتوا أهلي وسندي اللي المفروض تكونوا عارفين أنا علي اي كويس.
قولت جملتي وانا ببكي وببصله يمكن قلبه يحن ويتراجع عن فكرة اني انزل ابني واقتله بإيدي وهو لسه مجاش ع الدنيا.
=دا أخر كلام عندي الواد اللي فبطنك هينزل ياخا*طية خليتي وشنا ف الطين
قال اخر كلام ليه وخرج معرفش اعمل اي ولا هحل اللي انا فيه ازاي عمر مابابا كان قاسي اوي كدا وعمر مراد ماكان بالشكل دا حتي ماما هي مقالتش الكلام نفسه بس شايفة ف عيونها انها بتلومني علي حاجه معملتهاش اصلا بعد شوية دخلتلي أكل وهي بتعيط وقعدت جنبي.
=معلش يابنتي مش عارفة كان مستخبلنا دا كله فين انا عارفة انك مغلطتيش انتي تربيتي وانا عارفاكي بس الدليل معاه ان الولد مش منه مش عارفة اساعدك ازاي ولا اصدقك ولا اقف مع قرار ابوكي انا مش عارفة
فضلت سرحانه وباصة قدامي ومش برد عليها ف قامت وخرجت كنت مصدومة فعلا من كل اللي حواليا وكل حاجة بتحصل مكنتش قادرة اتكلم ف سكتت ما أصل حتي لو اتكلمت هما مصدقينه ومصدقين الورقة اللي معاه ومش مصدقني
عند مراد....
=حامل من مين ياروميساء?
كنت بقولها بفرحة كبيرة جدا والبسمة علي وشي من الودن للودن أنا حامل من أكتر شخص بحبه في حياتي بس رده صدمني وضحكتي تلاشت.
_قصدك اي يامراد?
قولتها بصدمة..يعني اي حامل من مين اكيد بيهزر يعني اكيد مش بيتكلم بجد.
_بلاش الهزار التقيل دا يامراد قولتلك مش بحب الهزار دا
=مين قالك اني بهزر..حامل من مين يا روميساء
_يعني اي حامل من مين في واحد يسأل مراته اللي بتقوله انها حامل يقولها حامل من مين????
كان فاض بيا وقولت كلامي بزعيق وبصوت عالي.
=صوتك ميعلاش في بيتي إنتي واحدة ر*خيصة
_مراد إنت بتقول اي وبتقول كدا ليه اصلاً
قولتها وانا الدموع ف عيني وكنت خلاص مش قادرة مبكيش انا مش مصدقة الكلام اللي بيقوله دا مراد حب عمرى 6 سنين حب قبل الجواز وبقالنا سنتين متجوزين مستنيين اللحظة دي من بدري ولما جات يعمل كدا!!
=أنا مبخلفش يا روميساء..عرفتي بقي بقول كدا ليه?
_إزاااي يعني مبتخلفش ازاااي ولما عملنا التحليل كنا احنا الاتنين سُلاام
=لأ العيب كان عندي وانا مبخلفش وخبيت عليكي عشان متعايرنيش ب دا ومحدش من أهلي يعرف..تقدري تقوليلي بقي دلوقتي حامل من مين?
_إنت أكيد مجنون بجد يعني اي حامل من مين بطل تقولها كل شوية هيكون من مين يعني إنت عندك شك ولو واحد فالمية إني بخوونك!?
= في الحالة دي ف أنا مش عندي شك أنا متأكد إنتي واحدة ر*خيصة وخا،ينة
مستنتش يتكلم تاني روحت ضربته بالقلم وانا بعيط مفيش واحدة ست ابداً هتسمع الكلام دا علي نفسها وتسكت حتي لو من اكتر حد بتحبه وهيفيد ب إي الحب وهو بيقول عليا كدا.
=دانتي نهار ابوكي إسود بتمدي ايدك عليا يار*خيصة ورحمة ابويا لأوريكي
مسكني من شعري جامد وبيجرني وراه لباب الشقه وانا ببكي وبترجاه يسيب شعري عشان الوجع رهيب رماني برا البيت بمنتهي القسوة و ولا كإن كان في بيننا حب او عِشرة.
_إنتي طالق ياخا*ينة يا ر*خيصة أنا غلطان اني اتخميت فيكي ربنا بيحبني عشان بينلي حقيقتك المقر*فة وغلطان اني مسمعتش كلام أمي من الاول عليكي
وبعدين سابني وقفل الباب نزلت الشارع وانا ببكي ومش عارفة هعمل اي حب سنين اختفي ف ثانيه عشان وهم في دماغه فضلت اتمشي وخبطت في واحد وانا مش شايفة من الدموع ف أتأسفتله ومشيت..وصلت بيت أهلي واول ما والدتي فتحت الباب اترميت في حضنها وفضلت أبكي.
=بسم الله الرحمن الرحيم مالك يحبيبتي في اي
_طلقني يماما مراد طلقني وشاكك فيا
=إي اللي إنتي بتقوليه دا يا روميساء احكيلي يابنتي اي اللي حصل
قعدت حكيت لماما كل حاجة حصلت من ساعة ماقولتله إني حامل لحد ماخبطت علي باب بيت أهلي كانت بصالي وساكتة وبعدين أتكلمت.
=إنتي أكيد معملتيش حاجة غلط ياروميساء صح?
بصيتلها بصدمه
_إي يماما إنتي كمان هتشكي فيا ولا اي هتشكي ف بنتك تربيتك??
=لا يابنتي والله مش قصدي بس ازاي بيقول ان التحاليل بتقول انه عقيم وانتي حامل.
بصيلتها بصدمه اكتر وسيبتها وقومت دخلت اوضتي ماهو انا برضوا زيي زيها مش فاهمة حاجة بس هي امي اللي ربتني دا كان اخر رد اتوقعه منها فضلت نايمة علي السرير بعيط وبفتكر كل حاجه بيننا وازاي جاله قلب يعمل فيا كدا او يتهمني الإتهام البشع دا شوية وسمعت صوت الباب بتاع الشقة بيخبط وماما فتحت وسمعت صوت بابا داخل بيزعق وبيناديني.
=هي فييين الخا*طية اللي شوهت سمعتنا جوزها كلمني وقالي انها بتخونه وحامل من حد غيره ولما زعقتله ومصدقتهوش جابلي التحاليل اللي بتثبت إنه عقيم
_إستهدي بالله بس اكيد في حاجة غلط بنتنا متعملش كدا
=وأهي عملت وحطت راسنا في الطين
قال جملته وانا سامعه كل دا ف اوضتي وخايفة ومصدومة وبعيط سمعت صوت باب اوضتي بيتفتح ودخل منه والدي وجابني من شعري وفضل يضرب فيا ولما تعب وقف وقال.
=اللي ف بطنك إبن الحر*ام دا لازم ينزل وتقوليلي مين اللي غلطتي معاه عشان وديني لأوريه الويل
_حرام عليكم يبابا أنا معملتش حاجة مراد هو ابوه إنتوا ازاي كلكم مش مصدقني دانتوا أهلي وسندي اللي المفروض تكونوا عارفين أنا علي اي كويس.
قولت جملتي وانا ببكي وببصله يمكن قلبه يحن ويتراجع عن فكرة اني انزل ابني واقتله بإيدي وهو لسه مجاش ع الدنيا.
=دا أخر كلام عندي الواد اللي فبطنك هينزل ياخا*طية خليتي وشنا ف الطين
قال اخر كلام ليه وخرج معرفش اعمل اي ولا هحل اللي انا فيه ازاي عمر مابابا كان قاسي اوي كدا وعمر مراد ماكان بالشكل دا حتي ماما هي مقالتش الكلام نفسه بس شايفة ف عيونها انها بتلومني علي حاجه معملتهاش اصلا بعد شوية دخلتلي أكل وهي بتعيط وقعدت جنبي.
=معلش يابنتي مش عارفة كان مستخبلنا دا كله فين انا عارفة انك مغلطتيش انتي تربيتي وانا عارفاكي بس الدليل معاه ان الولد مش منه مش عارفة اساعدك ازاي ولا اصدقك ولا اقف مع قرار ابوكي انا مش عارفة
فضلت سرحانه وباصة قدامي ومش برد عليها ف قامت وخرجت كنت مصدومة فعلا من كل اللي حواليا وكل حاجة بتحصل مكنتش قادرة اتكلم ف سكتت ما أصل حتي لو اتكلمت هما مصدقينه ومصدقين الورقة اللي معاه ومش مصدقني
عند مراد....
والدته نزلت بعد ما روميساء مشيت مكنتش تعرف اي الخناقة اللي حصلت بس كانت مبسوطة لما سمعت صوت اليمين وان ابنها طلقها
_اي اللي حصل يامراد ياحبيبي سمعتك وإنت بتزعق مع اللي متتسمي دي وطلقتها
=انا طلقتها خلاص بتخونني ياأمي بتخونني وحامل من غيري وجاية بكل بجاحة تقولي انها حامل
أمه اتصدمت وقالت
_بتخونك ازاي وازاي يعني حامل من غيرك وعرفت ازاي
=أنا مبخلفش ياأمي لما عملنا التحاليل طلع انا اللي عندي عيب ومش بخلف وهي قالت انها حامل يبقي من مين
_يالهوي مش بتخلف ازاي دا
=أمر الله
_ ونعمة بالله ..انا قولتلك من الاول مش مرتاحة للبت دي باين اصلا عليها انها ماية من تحت تبن ولا يهمك يحبيبي اجوزك ست ستها جميلة بنت خالتك بتحبك ولما تعرف انك مش بتخلف مش هتعترض دي بتموت فيك
=مش عايز اتجوز دلوقتي ياأمي أنا لسه مخلصتش من اللي انا فيه
_هتعصي كلامي تاني مانت جربتني ف المرة الاولي وشوفت بعينك اي اللي حصل هتندملو مسمعتش كلامي مرة تانيه
=هفكر ياأمي هفكر
عند روميساء....
تعبت من كتر التفكير والعياط وافتكرته مفيش حد هيساعدني إني أثبت برائتي غيره..آسر إبن عمي وصديق طفولتي كلمته وحكيتله كل حاجة حصلت معايا وعكس الكُل قالي انه واثق فيا ومش مصدق حاجة زي كدا عليا ..
_طب اعمل اي دلوقتي ياآسر بابا عايزني أنزل الجنين وانا مستحيل اقتل إبني بإيدي
قولتها وانا ببكي وسمعت صوت تنهيدته
=بوصي يا روميساء انا هاجي من السفر عليكي علي طول وهنتقابل ونفكر في حل في المشكلة دي
_أنا متشكرة اوي ياآسر بجد إنت بتعمل اللي القريب معملهوش
=متقوليش كدا احنا ولاد عم ..وإخوات ولا اي
_أكيد ياآسر
=يلا سلام دلوقتي هخلص شغل واحجز تذكرة سفر واجيلك علي طول
_ماشي ياآسر مع السلامة وشكرا مرة تانيه
قفلت معاه واتلاقيت مراد بيتصل ثانيه ثانيتين تلاتة مش عارفة أرد ولا لأ ولو رديت هيقولي اي تاني أكتر من اللي قاله رديت عليه
روميساء_ألو...
يتبع....
(رواية آسر وروميساء)
http://camo3blog.com/2021/12/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a2%d8%b3%d8%b1-%d9%88%d8%b1%d9%88%d9%85%d9%8a%d8%b3%d8%a7%d8%a1-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84.html
_اي اللي حصل يامراد ياحبيبي سمعتك وإنت بتزعق مع اللي متتسمي دي وطلقتها
=انا طلقتها خلاص بتخونني ياأمي بتخونني وحامل من غيري وجاية بكل بجاحة تقولي انها حامل
أمه اتصدمت وقالت
_بتخونك ازاي وازاي يعني حامل من غيرك وعرفت ازاي
=أنا مبخلفش ياأمي لما عملنا التحاليل طلع انا اللي عندي عيب ومش بخلف وهي قالت انها حامل يبقي من مين
_يالهوي مش بتخلف ازاي دا
=أمر الله
_ ونعمة بالله ..انا قولتلك من الاول مش مرتاحة للبت دي باين اصلا عليها انها ماية من تحت تبن ولا يهمك يحبيبي اجوزك ست ستها جميلة بنت خالتك بتحبك ولما تعرف انك مش بتخلف مش هتعترض دي بتموت فيك
=مش عايز اتجوز دلوقتي ياأمي أنا لسه مخلصتش من اللي انا فيه
_هتعصي كلامي تاني مانت جربتني ف المرة الاولي وشوفت بعينك اي اللي حصل هتندملو مسمعتش كلامي مرة تانيه
=هفكر ياأمي هفكر
عند روميساء....
تعبت من كتر التفكير والعياط وافتكرته مفيش حد هيساعدني إني أثبت برائتي غيره..آسر إبن عمي وصديق طفولتي كلمته وحكيتله كل حاجة حصلت معايا وعكس الكُل قالي انه واثق فيا ومش مصدق حاجة زي كدا عليا ..
_طب اعمل اي دلوقتي ياآسر بابا عايزني أنزل الجنين وانا مستحيل اقتل إبني بإيدي
قولتها وانا ببكي وسمعت صوت تنهيدته
=بوصي يا روميساء انا هاجي من السفر عليكي علي طول وهنتقابل ونفكر في حل في المشكلة دي
_أنا متشكرة اوي ياآسر بجد إنت بتعمل اللي القريب معملهوش
=متقوليش كدا احنا ولاد عم ..وإخوات ولا اي
_أكيد ياآسر
=يلا سلام دلوقتي هخلص شغل واحجز تذكرة سفر واجيلك علي طول
_ماشي ياآسر مع السلامة وشكرا مرة تانيه
قفلت معاه واتلاقيت مراد بيتصل ثانيه ثانيتين تلاتة مش عارفة أرد ولا لأ ولو رديت هيقولي اي تاني أكتر من اللي قاله رديت عليه
روميساء_ألو...
يتبع....
(رواية آسر وروميساء)
http://camo3blog.com/2021/12/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a2%d8%b3%d8%b1-%d9%88%d8%b1%d9%88%d9%85%d9%8a%d8%b3%d8%a7%d8%a1-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84.html
رواية خطيبتي واخواتها التوأم الفصل السادس عشر 16 بقلم رحاب القاضي
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%ae%d8%b7%d9%8a%d8%a8%d8%aa%d9%8a-%d9%88%d8%a7%d8%ae%d9%88%d8%a7%d8%aa%d9%87%d8%a7-%d8%a7%d9%84%d8%aa%d9%88%d8%a3%d9%85-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d9%84-16/
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%ae%d8%b7%d9%8a%d8%a8%d8%aa%d9%8a-%d9%88%d8%a7%d8%ae%d9%88%d8%a7%d8%aa%d9%87%d8%a7-%d8%a7%d9%84%d8%aa%d9%88%d8%a3%d9%85-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d9%84-16/
مدونة كامو
رواية خطيبتي واخواتها التوأم الفصل السادس عشر 16 بقلم رحاب القاضي - مدونة كامو
رواية خطيبتي واخواتها التوأم الفصل السادس عشر 16 بقلم رحاب القاضي رواية خطيبتي واخواتها التوأم الجزء
في قصر عائله القناوي ...
في جناح خديجه ..
خديجه فتاه بريئه الي ابعد الحدود تحب الجميع عفويه ورقيقه في أولي جامعه والدها ووالدتها ماتوا في حادثه وبقيت هي حبيبه وطفله عاصم القناوي كبير الصعيد هي شايفاها اخوها الكبير وابن عمها لكن هو شايافها كل حياته نزلت بسرعه لتحت وهي ماسكه شنطتها .
*******************.
في جناح حسن وعاليه ...
كانت واقفه عاليه وهي بتلبس هدومها بعصبية شديده .
حسن باستغراب/مالك ي عاليه فيه ايه.
عاليه بغيظ شديد/هيكون في ايه غير عاصم ابنك الي حارق دمي .
حسن بابتسامه /ههههه ايوه ي اختي لما يحرق دمك يبقا ابني لما يدلعك يبقا ابنك حبيبك مش كده .
عاليه بغيظ /ايوه دي عاشر عروسه يطلعلي فيها القطط مفيش واحده عجباه واصل .
حسن بابتسامه /دلوقتي نصيبه يوقعه في صاحبه النصيب الي مش هيعرف يفلت منها ابدا .
عاليه بقلق شديد/ أمتا بس ي حاج ده عنده 38سنه أنا فيه حاجه كده قلقاني ي ابو عاصم .
حسن باستغراب /قصدك ايه.
عاليه بجديه /خديجه خايفه ليكون عينه منها وهو ده السبب .
حسن ضحك ضحكه عاليه/هههههه انتي بتقويلي ايه ي عاليه ده كلام ده بيعتبر البت أخته وبنته بلاش تخاريف يلا نفطروا ل ابويا يقلب الدنيا .
عاليه بتنهيده وقلق /بكره تعرف أنه مش تخاريف ي حسن وهفكرك .
*****************.
في جناح .
كمال جد عاصم وخديجه وسحر وزين .
شخصيه قويه وحاده مع الكل دخل زين وداليا ووالدتهم سحر.
زين بابتسامه /صباح الخير ي جدي .
كمال بجديه /صباح الخير عليكم مفطرتوش ليه .
سحر بنظره خبيثه وطمع /واحنا نقدروا نقعدوا من غيرك ي سيد الناس .
زين بابتسامه خبيثه/كنت عايز اكلمك في موضوع كده ي جدي.
كمال بجديه /أنا خابر زين الي هتقوله خديجه مش كده البت لسه صغيره ي زين أنا مش هجوزها دلوقتي مهما حصل فاهمني .
زين بجديه /المهم انك توعدني ي جدي أنها عمرها متكون للغيري .
كمال وهو خارج لبره بهيبه/اطمن أنا معنديش بنات يطلعوا بره العائله .
داليا بابتسامه وفرحه /شوفتي ي أما كده بانت اهيه أنا هتجوز عاصم وزين خديجه .
سحر بنظره خبيثه /ربنا يسهل ي بتي ويحقق كل الي بنتمناه .
******************.
في الاسفل ...
كانوا قاعدين كلهم علي مائده الطعام اتكلم كمال بجديه .
/امال فين عاصم .
ام ربيع الداده بجديه وهي ماسكه القهوه /عاصم في صاله التدريب وانا هروحله بالقهوه ي كمال بيه .
خديجه بابتسامه /هاتي ي داده أنا هروح ل أبيه عاصم .
زين بغيظ شديد/لا ي خديجه خليكي أنا هروحله .
كمال بحده/وايه المشكله ي زين لما تروح خديجه .
زين بغيظ /لأن عاصم مستهتر ي جدي والباشا فاكر نفسه محمد علي كلاي ولازم يتمرن بلبس مينفعش خديجه تشوفوه كده .
خديجه ببراءه/أبيه عاصم اخويا اخويا الكبير وهو الي مربيني ي زين أنا هروحله ..
مشت خديجه وراحت ل عاصم ...
في صاله التدريب ..
كان بيتدرب عاصم وبيلعب ضغط .
( عاصم القناوي شخصيه جذابه لابعد الحدود وسيم الي أقصا حد شخصيه للجميع يعجب بها كان بيتدرب ببنطلون اسود وتيشرت ابيض وشعره الناعم الي نازل علي جبينه لحيته الخفيفه الي ذيداه وسامه عاصم بيشتغل مدير شركات القناوي دخلت خديجه وهي بتتسحب لتسرع الي تلك العاده التي تفعلها من وهي صغيره لتجلس علي ضهره وهي تلف ذراعيها علي رقبته .
/صباح الفل ي أبيه .
عاصم بابتسامه ساحره وحنان / صباح الورد والياسمين علي عيونك الحلوه ي حبيبتي عامله ايه.
خديجه بابتسامه / كويسه اشرب قهوتك ويلا علشان نفطر جدو قالب الدنيا عليك .
عاصم وهو بيشرب القهوه بابتسامه /عادي جدي مبيزعلش مني قوليلي مذاكره علشان امتحان النهارده .
خديجه بابتسامه وغرور /متقلقش ي كبير تلميذتك هتجيب امتياز علشان عاصم باشا ميزعلش .
عاصم حضنها بهمس /عاصم مبيزعلش منك ابدا ده بيعشقك .
خديجه بخجل وارتباك /أبيه يلا نفطر علشان متاخرش علي الامتحان.
زين بحده وغيظ /ايه كل التأخير ده وانتي مش عندك امتحان .
خديجه بخوف /أنا كنت جايه هو .
عاصم وهو قابض علي فكه بغضب جحيمي/قسما بالله العظيم لو خوفتها كده تاني او صوتك علي عليها لهدفنك مكانك فاهم .
زين بغيظ شديد/دي بنت عمي وبنصحها ي عاصم .
عاصم بحده /خالي نصيحتك لنفسك يالا خديجه دي بنتي ومحدش يقرب منها ولو بكلمه فاهم يلا روح واحنا هنيجي يلا .
مشي زين بغيظ شديد.
عاصم وهو حاضن خديجه بحنان /حبيبه قلبي ليه الخوف ده كله وانا جنبك .
خديجه بطفوله وبراة/أنا بحبك اوي ي أبيه .
عاصم بابتسامه عاشقه /وانا بعشقك ي حبيبتي .
***********************
علي مائده الطعام...
كان قاعد عاصم بياكل خديجه بحنان والكل بيبص بحقد وغل من اهتمامه .
داليا بغيظ شديد/كل ي عاصم هي بتعرف تأكل نفسها علي فكره .
عاصم ببرود /بس أنا كده مبسوط جدا لاني معنديش أغلا منها في الدنيا دي كلها .
خديجه بابتسامه/وانا بحبك اوي ي أبيه .
كمال بحده/عاصم كفايه الدلع الماسخ ده هي مش صغيره سيبها تتصرف أنا شايف انها معتمده عليك في كل حاجه ايه مش ناوي تتجوز بقا وتخلف حته عيل مستني ايه عاد انت كبير عيلتنا .
في جناح خديجه ..
خديجه فتاه بريئه الي ابعد الحدود تحب الجميع عفويه ورقيقه في أولي جامعه والدها ووالدتها ماتوا في حادثه وبقيت هي حبيبه وطفله عاصم القناوي كبير الصعيد هي شايفاها اخوها الكبير وابن عمها لكن هو شايافها كل حياته نزلت بسرعه لتحت وهي ماسكه شنطتها .
*******************.
في جناح حسن وعاليه ...
كانت واقفه عاليه وهي بتلبس هدومها بعصبية شديده .
حسن باستغراب/مالك ي عاليه فيه ايه.
عاليه بغيظ شديد/هيكون في ايه غير عاصم ابنك الي حارق دمي .
حسن بابتسامه /ههههه ايوه ي اختي لما يحرق دمك يبقا ابني لما يدلعك يبقا ابنك حبيبك مش كده .
عاليه بغيظ /ايوه دي عاشر عروسه يطلعلي فيها القطط مفيش واحده عجباه واصل .
حسن بابتسامه /دلوقتي نصيبه يوقعه في صاحبه النصيب الي مش هيعرف يفلت منها ابدا .
عاليه بقلق شديد/ أمتا بس ي حاج ده عنده 38سنه أنا فيه حاجه كده قلقاني ي ابو عاصم .
حسن باستغراب /قصدك ايه.
عاليه بجديه /خديجه خايفه ليكون عينه منها وهو ده السبب .
حسن ضحك ضحكه عاليه/هههههه انتي بتقويلي ايه ي عاليه ده كلام ده بيعتبر البت أخته وبنته بلاش تخاريف يلا نفطروا ل ابويا يقلب الدنيا .
عاليه بتنهيده وقلق /بكره تعرف أنه مش تخاريف ي حسن وهفكرك .
*****************.
في جناح .
كمال جد عاصم وخديجه وسحر وزين .
شخصيه قويه وحاده مع الكل دخل زين وداليا ووالدتهم سحر.
زين بابتسامه /صباح الخير ي جدي .
كمال بجديه /صباح الخير عليكم مفطرتوش ليه .
سحر بنظره خبيثه وطمع /واحنا نقدروا نقعدوا من غيرك ي سيد الناس .
زين بابتسامه خبيثه/كنت عايز اكلمك في موضوع كده ي جدي.
كمال بجديه /أنا خابر زين الي هتقوله خديجه مش كده البت لسه صغيره ي زين أنا مش هجوزها دلوقتي مهما حصل فاهمني .
زين بجديه /المهم انك توعدني ي جدي أنها عمرها متكون للغيري .
كمال وهو خارج لبره بهيبه/اطمن أنا معنديش بنات يطلعوا بره العائله .
داليا بابتسامه وفرحه /شوفتي ي أما كده بانت اهيه أنا هتجوز عاصم وزين خديجه .
سحر بنظره خبيثه /ربنا يسهل ي بتي ويحقق كل الي بنتمناه .
******************.
في الاسفل ...
كانوا قاعدين كلهم علي مائده الطعام اتكلم كمال بجديه .
/امال فين عاصم .
ام ربيع الداده بجديه وهي ماسكه القهوه /عاصم في صاله التدريب وانا هروحله بالقهوه ي كمال بيه .
خديجه بابتسامه /هاتي ي داده أنا هروح ل أبيه عاصم .
زين بغيظ شديد/لا ي خديجه خليكي أنا هروحله .
كمال بحده/وايه المشكله ي زين لما تروح خديجه .
زين بغيظ /لأن عاصم مستهتر ي جدي والباشا فاكر نفسه محمد علي كلاي ولازم يتمرن بلبس مينفعش خديجه تشوفوه كده .
خديجه ببراءه/أبيه عاصم اخويا اخويا الكبير وهو الي مربيني ي زين أنا هروحله ..
مشت خديجه وراحت ل عاصم ...
في صاله التدريب ..
كان بيتدرب عاصم وبيلعب ضغط .
( عاصم القناوي شخصيه جذابه لابعد الحدود وسيم الي أقصا حد شخصيه للجميع يعجب بها كان بيتدرب ببنطلون اسود وتيشرت ابيض وشعره الناعم الي نازل علي جبينه لحيته الخفيفه الي ذيداه وسامه عاصم بيشتغل مدير شركات القناوي دخلت خديجه وهي بتتسحب لتسرع الي تلك العاده التي تفعلها من وهي صغيره لتجلس علي ضهره وهي تلف ذراعيها علي رقبته .
/صباح الفل ي أبيه .
عاصم بابتسامه ساحره وحنان / صباح الورد والياسمين علي عيونك الحلوه ي حبيبتي عامله ايه.
خديجه بابتسامه / كويسه اشرب قهوتك ويلا علشان نفطر جدو قالب الدنيا عليك .
عاصم وهو بيشرب القهوه بابتسامه /عادي جدي مبيزعلش مني قوليلي مذاكره علشان امتحان النهارده .
خديجه بابتسامه وغرور /متقلقش ي كبير تلميذتك هتجيب امتياز علشان عاصم باشا ميزعلش .
عاصم حضنها بهمس /عاصم مبيزعلش منك ابدا ده بيعشقك .
خديجه بخجل وارتباك /أبيه يلا نفطر علشان متاخرش علي الامتحان.
زين بحده وغيظ /ايه كل التأخير ده وانتي مش عندك امتحان .
خديجه بخوف /أنا كنت جايه هو .
عاصم وهو قابض علي فكه بغضب جحيمي/قسما بالله العظيم لو خوفتها كده تاني او صوتك علي عليها لهدفنك مكانك فاهم .
زين بغيظ شديد/دي بنت عمي وبنصحها ي عاصم .
عاصم بحده /خالي نصيحتك لنفسك يالا خديجه دي بنتي ومحدش يقرب منها ولو بكلمه فاهم يلا روح واحنا هنيجي يلا .
مشي زين بغيظ شديد.
عاصم وهو حاضن خديجه بحنان /حبيبه قلبي ليه الخوف ده كله وانا جنبك .
خديجه بطفوله وبراة/أنا بحبك اوي ي أبيه .
عاصم بابتسامه عاشقه /وانا بعشقك ي حبيبتي .
***********************
علي مائده الطعام...
كان قاعد عاصم بياكل خديجه بحنان والكل بيبص بحقد وغل من اهتمامه .
داليا بغيظ شديد/كل ي عاصم هي بتعرف تأكل نفسها علي فكره .
عاصم ببرود /بس أنا كده مبسوط جدا لاني معنديش أغلا منها في الدنيا دي كلها .
خديجه بابتسامه/وانا بحبك اوي ي أبيه .
كمال بحده/عاصم كفايه الدلع الماسخ ده هي مش صغيره سيبها تتصرف أنا شايف انها معتمده عليك في كل حاجه ايه مش ناوي تتجوز بقا وتخلف حته عيل مستني ايه عاد انت كبير عيلتنا .
عاصم ببرود /كله باوانه ي جدي بصراحه انا عندي حبيبه بعشقها وبموت فيها وقريب اوي أن شاء الله هنتجوز .
سحر بغيظ شديد/حب ايه وكلام فارغ ايه انت صغير علي الكلام ده .
عاصم بنظره خبيثه واستفزاز /معلش ي مرات عمي انا حاسس بيكي انك متعقده علشان عمي سليم الله يرحمها لما كنت بتركعي تحت رجليه علشان يتجوزك ومرضيش مش كده ولا ايه هههههه .
سحر بغيظ شديد /وقح .
عاصم بابتسامه ساحره /يلا ي خديجه علشان اوصلك الجامعه قبل ماروح الشركه .
خديجه بابتسامه/خلصت ي أبيه .
زين بحده /أنا الي هوصلها ولا ايه انت مش شايفني راجل.
عاصم ببرود وتجاهل /بس يالا يلا ي خديجه .
خديجه وهي ماسكه في أيده باحتياج /يلا ي أبيه .
زين بسخريه وغيظ /يريت متنساش كلمه أبيه دي ي عاصم .
عاصم بابتسامه خبيثه/بلاش انت يالي من قريب كنت بتعملها علي نفسك .
خديجه بضحك /هههههه .
عاصم بابتسامه وهمس /تسلملي الضحكه دي الي بتخطف قلبي خطف .
*******************.
في أحدا المولات الضخمه ..
كانت واقفه خديجه بصدمه من جمال الملابس قرب منها عاصم بابتسامه وهمس .
/ايه رايك فيهم .
خديجه بابتسامه وسعاده /مش ممكن كل ده ليا ي أبيه ده كتير اوي .
عاصم وهو حاضنها بحنان/مفيش حاجه تغلا عليكي ي حبيبتي كل ده اعمل اكتر منه مليون مره بس علشان بس اشوف ضحكتك دي تعالي بقا للحاجات الي انا بعشقها .
دخلت خديجه معاه وهي هتختفي من الاحراج وهي مش فاهمه حاجه وليه عاصم جابها القسم ده .
عاصم بابتسامه ساحره /ايه رايك ي خديجه .
خديجه بخجل شديد/هو أنا جينا هنا ليه ي أبيه أنا مكسوفه اوي معقول فيه بنات بتلبس كده .
عاصم بابتسامه وهمس /اه العرايس الحلوين زيك كده اختاري كل الي نفسك فيه أنا واقف بره .
خرج عاصي وهي نقت حاجات وخرجت بعدها اتجهوا الي المدرسه.
في عربيه عاصم .
عاصم بابتسامه ساحره/خالي بالك من نفسك كلميني اول ماتخلصي .
خديجه بابتسامه/امرك ي أبيه .
عاصم بابتسامه وغمزه /بلاش أبيه دي يلا انزلي ي حبيبتي.
خديجه وهي بتقبله في خده بابتسامه/حاضر ي أبيه هههههه .
بس فجاه وقفت لما قرب منه خالد مدرس خديجه وهو بيبصلها بابتسامه أما عاصم نزل بغضب شديد.
/فيه حاجه ي اخ وعينك دي هاتها عندي بدل ماحسرك عليهم .
خالد وهو بيعدل نضارته بابتسامه /يبقا احساسي صح حضرتك والدها أنا بصراحه كنت حابب اطلبها من حضرتك واوعدك اني هسعدها .
في لحظه واحده كان خالد متعلق بهدومه الداخليه في وسط الجامعه والجماعه كلها اتجمعت .
خديجه وهي هتموت من الضحك/هههههه ايه ي استاذ خالد الدنيا عندك عامله ايه حلوه المرجيحه صح.
خالد يتوسل وخوف /ابوس ايدك ي عاصم باشا نزلني عايزه اروح الحمام .
عاصم بغيظ شديد/والدها ليه ي اخويا شايفني ماشي بالعكاز ولا صف سناني واقع ده انا هخليك تقول حقي برقبتي .
أحدا المدرسات بإعجاب ب عاصم /طول عمري اقول عليه غبي ده انت فرس مالوش وصف .
المدير بتوسل /ابوس ايدك ي عاصم باشا نزله .
عاصم بحده /قسما بالله العظيم مهيحصل غير لما يجيلي جواب الرفد كده قدام عيني من الجامعه.
خالد بخوف شديد/ايوه افصلوني ابوس ايديكم مش عايز اشتغل .
دخلت خديجه الامتحان ورجع عاصم القصر .
في مكتب جده .
كان قاعد بيتابع بعض الأعمال دخل عاصم بجديه
/جدي أنا قررت اتجوز .
كمال بجديه /ايه ده بالسرعه دي ومين سعيده الحظ .
عاصم بجديه /خديجه .
كمال بصدمه /ايييه..
يتبع....
(رواية طفله كبير الصعيد)
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%b7%d9%81%d9%84%d9%87-%d9%83%d8%a8%d9%8a%d8%b1-%d8%a7%d9%84%d8%b5%d8%b9%d9%8a%d8%af-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84/
سحر بغيظ شديد/حب ايه وكلام فارغ ايه انت صغير علي الكلام ده .
عاصم بنظره خبيثه واستفزاز /معلش ي مرات عمي انا حاسس بيكي انك متعقده علشان عمي سليم الله يرحمها لما كنت بتركعي تحت رجليه علشان يتجوزك ومرضيش مش كده ولا ايه هههههه .
سحر بغيظ شديد /وقح .
عاصم بابتسامه ساحره /يلا ي خديجه علشان اوصلك الجامعه قبل ماروح الشركه .
خديجه بابتسامه/خلصت ي أبيه .
زين بحده /أنا الي هوصلها ولا ايه انت مش شايفني راجل.
عاصم ببرود وتجاهل /بس يالا يلا ي خديجه .
خديجه وهي ماسكه في أيده باحتياج /يلا ي أبيه .
زين بسخريه وغيظ /يريت متنساش كلمه أبيه دي ي عاصم .
عاصم بابتسامه خبيثه/بلاش انت يالي من قريب كنت بتعملها علي نفسك .
خديجه بضحك /هههههه .
عاصم بابتسامه وهمس /تسلملي الضحكه دي الي بتخطف قلبي خطف .
*******************.
في أحدا المولات الضخمه ..
كانت واقفه خديجه بصدمه من جمال الملابس قرب منها عاصم بابتسامه وهمس .
/ايه رايك فيهم .
خديجه بابتسامه وسعاده /مش ممكن كل ده ليا ي أبيه ده كتير اوي .
عاصم وهو حاضنها بحنان/مفيش حاجه تغلا عليكي ي حبيبتي كل ده اعمل اكتر منه مليون مره بس علشان بس اشوف ضحكتك دي تعالي بقا للحاجات الي انا بعشقها .
دخلت خديجه معاه وهي هتختفي من الاحراج وهي مش فاهمه حاجه وليه عاصم جابها القسم ده .
عاصم بابتسامه ساحره /ايه رايك ي خديجه .
خديجه بخجل شديد/هو أنا جينا هنا ليه ي أبيه أنا مكسوفه اوي معقول فيه بنات بتلبس كده .
عاصم بابتسامه وهمس /اه العرايس الحلوين زيك كده اختاري كل الي نفسك فيه أنا واقف بره .
خرج عاصي وهي نقت حاجات وخرجت بعدها اتجهوا الي المدرسه.
في عربيه عاصم .
عاصم بابتسامه ساحره/خالي بالك من نفسك كلميني اول ماتخلصي .
خديجه بابتسامه/امرك ي أبيه .
عاصم بابتسامه وغمزه /بلاش أبيه دي يلا انزلي ي حبيبتي.
خديجه وهي بتقبله في خده بابتسامه/حاضر ي أبيه هههههه .
بس فجاه وقفت لما قرب منه خالد مدرس خديجه وهو بيبصلها بابتسامه أما عاصم نزل بغضب شديد.
/فيه حاجه ي اخ وعينك دي هاتها عندي بدل ماحسرك عليهم .
خالد وهو بيعدل نضارته بابتسامه /يبقا احساسي صح حضرتك والدها أنا بصراحه كنت حابب اطلبها من حضرتك واوعدك اني هسعدها .
في لحظه واحده كان خالد متعلق بهدومه الداخليه في وسط الجامعه والجماعه كلها اتجمعت .
خديجه وهي هتموت من الضحك/هههههه ايه ي استاذ خالد الدنيا عندك عامله ايه حلوه المرجيحه صح.
خالد يتوسل وخوف /ابوس ايدك ي عاصم باشا نزلني عايزه اروح الحمام .
عاصم بغيظ شديد/والدها ليه ي اخويا شايفني ماشي بالعكاز ولا صف سناني واقع ده انا هخليك تقول حقي برقبتي .
أحدا المدرسات بإعجاب ب عاصم /طول عمري اقول عليه غبي ده انت فرس مالوش وصف .
المدير بتوسل /ابوس ايدك ي عاصم باشا نزله .
عاصم بحده /قسما بالله العظيم مهيحصل غير لما يجيلي جواب الرفد كده قدام عيني من الجامعه.
خالد بخوف شديد/ايوه افصلوني ابوس ايديكم مش عايز اشتغل .
دخلت خديجه الامتحان ورجع عاصم القصر .
في مكتب جده .
كان قاعد بيتابع بعض الأعمال دخل عاصم بجديه
/جدي أنا قررت اتجوز .
كمال بجديه /ايه ده بالسرعه دي ومين سعيده الحظ .
عاصم بجديه /خديجه .
كمال بصدمه /ايييه..
يتبع....
(رواية طفله كبير الصعيد)
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%b7%d9%81%d9%84%d9%87-%d9%83%d8%a8%d9%8a%d8%b1-%d8%a7%d9%84%d8%b5%d8%b9%d9%8a%d8%af-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84/
مدونة كامو
رواية طفله كبير الصعيد كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم رنا أحمد - مدونة كامو
رواية طفله كبير الصعيد كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم رنا أحمد فصول الرواية رواية طفله كبير الصعيد ا
خبر عاجل ....
لقد تم القبض علي أكبر شبكات ما'فيا دوليه
وكان السبب في نجاح المهمه النقيب نوح السيوفي وفريقه .....
نوح اخد اخر بق من كوبايه الاقهوه بتاعته وحطها بضحك علي مكتبه ولف بكرسيه وكان الفريق متجمع
نوح بضحك:جاهزين يا اسود؟..
الكل بص لبعضه بضحك وقال جاهزين يا ..... وغمزوله
نوح ضحك وقام سحب سلا'حه وعَمره وقال بدايه جديده مع شهر جديد وسنه جديده بالمهمه الجد ... ياراجل الصعيد..
بس ميعرفش انه مع بدايه السنه الجديدة هيبقي بدايه حياه جديده ليه هو .
نروح القاهره بحي ف المعادي حي راقي جداً
في فله عامر الاسيوطي
بتصحي بنت جميله جداً ملمحها اوربيه بشرتها بيضاء
شعرها اصفر طويل وعيونها اخضر ممزوجه مع اللون العسلي..
(تالين عامر الاسيوطي )
متخرجه قسم جرا"حه وهي بتكون دكتوره...جرا"حه قلب...
وعايشه لوحدها اهلها ف اوروبا وهي بتحب مصر جداً لكن جنسيتها اوربيه وقررت تتعلم اللغه العربيه وتعيش ف مصر....
تالين قامت ولبست هدومها وراحت علي المستشفى وصلت ودخلت مكتبها ولسه هتعقد دخلت عليها زميلتها هاجر
هاجر:صباح الخير دا مبدأيا
بس هو مش خير دا تاني مبدأيا
احنا هنشوف مرار طافح هو دا المبدأ
تالين :مبشره الدخله دي طمنتيني اصل لو هاجر مجاش من وراها نصيبه بقلق بصراحه
هاجر:معانا بعثه الصعيد ياعسل جهزي نفسك
وقالت بضحك وهي ماشيه جزره وجطمها جحش
وهوب اتشنكلت وقعت
تالين:طول عمري اسمع عن الجحش اول مره اشوفه بيقع
هاجر قامت ونفضت هدومها وقالت مقبوله منك يابنت الاوربيين
فاكره لما اتعرفت عليكي وفضلتي تقولي وات وبط وكنتي عاوجه لسانك
تالين بضحك:اظهري يابيئه أظهري
هاجر بضحك: تربيتشي والله تربيتشي
وجه الدكتور يونس بغضبه كالعاده ونئير دكتوره هاجر فيه
يونس بغضب:دكتوره هاجر جايه تهزري وسايبه شغلك
هاجر :متعصب بس عسل
يونس ابتسم وخفي الابتسامه وقال:يله يادكتورة ورانا عمليه
هاجر:لو اتأخرت اطلبي الإسعاف يا تالين وقالت الشهاده ومشيت مع دكتور يونس
تالين:البت دي عبيطه يا أما عبيطه وضحكت وكملت متابعه للشغل
وبعدين دخل المدير
تالين اهلا بحضرتك
المدير نادر:اهلا بيكي ياتالين جهزي نفسك انتي والدكتوره هاجر والدكتور يونس والدكتوره ريم هتسافروا الصعيد محافظه (اسيوط)
ف مستشفى كبيره اوي في الصعيد تبع الحكومه ك فتره تدريب
وتكسبوا شهاده منها وخبره برضوا هتقعدوا حوالي ٤ شهور ولو قدرتوا تثبتوا نفسكم هيجلكم فرص حلوه اوي ربنا معاكم
تالين بفرح:شكرا ليك اوي انك رشحتني للبعثه
نادر:انتي دكتوره شاطره وبرغم انك مبتدئه لكن الناس بتيجي تطلبك ب الاسم وانتي تستاهلي كل خير عن اذنك يا تالين
تالين بفرحه وابتسامه؛اتفضل
خرج نادر وتالين اخدت نفس طويل وقالت الرحله طويله بس هنكمل ..
وف الصعيد ف مقر المخابرات المصريه... للعمليات الخاصه...
اللواء:المهمه القادمه الاسبوع الجاي يوم ١/١/٢٠٢٤
وف القاهره
البعثه الاسبوع الجاي يوم ١/١/٢٠٢٤
جهزوا نفسكم يا ابطال♡.
ف بيت تالين كانت بتعمل كيك وفجأه الباب خبط
اما ف الصعيد دخل نوح بيتسحب
داده فاطمه جابته من ودانه وقالت داخل تتسحب زاي الحراميه لي
نوح بتوتر:ها لاء اه يعني
فاطمه:يعني عملت النصيبه وسافرت المهمه ولا أكن حاجه حصلت
نوح: قصدك انهي واحده فيهم؟؟
فاطمه:نصيابك كتير يابن فايزه
نوح :قصدك علشان هربت من فرحي يعني
فاطمه؛نوح
نوح:وعرفتوا انهم نصابين
فاطمه:نوح
نوح:وان ابوها تاجر سلا'ح
فاطمه؛يااانوح
نوح:اي يابطوط بقا
فاطمه:يابني نفسي اشوفك عريس وافرح بوالدك روح ربنا يرزقك ببنت الحلال يانوح يابن السيوفي
نوح باس ايديها وقال انتي الي مربياني من وانا حته لحمه حمرا وعمري م احب اشوفك زعلانه كدا وبعدين ياست الكل الي بيحب حد بيدعيله مش بيدعي عليه
فاطمه ضحكت وقالت:يله يابكاش اطلع علي اوضتك
نوح طلع علي اوضته ودخل اخد شاور ولبس تيشيرت بكت
اسود وبنطلون أسود ونزل يعمل قهوه وكان شعره مبلول لسه
... وكان مديه مظهر حلو وقعد ف الجنينه يشربها لكن كان فيه عين عليه ومرقباه بكل حب وشوق
*نوح السيوفي أحببتك بكل قلبي وسأمتتلك بكل عشقي يا وحش المخابرات وضحكت*
جه الصبح وكله صحي علي صوت عالي اوي في الاقصر و
يتبع.....
(رواية أحببت صعيدي)
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a3%d8%ad%d8%a8%d8%a8%d8%aa-%d8%b5%d8%b9%d9%8a%d8%af%d9%8a-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88-5/
لقد تم القبض علي أكبر شبكات ما'فيا دوليه
وكان السبب في نجاح المهمه النقيب نوح السيوفي وفريقه .....
نوح اخد اخر بق من كوبايه الاقهوه بتاعته وحطها بضحك علي مكتبه ولف بكرسيه وكان الفريق متجمع
نوح بضحك:جاهزين يا اسود؟..
الكل بص لبعضه بضحك وقال جاهزين يا ..... وغمزوله
نوح ضحك وقام سحب سلا'حه وعَمره وقال بدايه جديده مع شهر جديد وسنه جديده بالمهمه الجد ... ياراجل الصعيد..
بس ميعرفش انه مع بدايه السنه الجديدة هيبقي بدايه حياه جديده ليه هو .
نروح القاهره بحي ف المعادي حي راقي جداً
في فله عامر الاسيوطي
بتصحي بنت جميله جداً ملمحها اوربيه بشرتها بيضاء
شعرها اصفر طويل وعيونها اخضر ممزوجه مع اللون العسلي..
(تالين عامر الاسيوطي )
متخرجه قسم جرا"حه وهي بتكون دكتوره...جرا"حه قلب...
وعايشه لوحدها اهلها ف اوروبا وهي بتحب مصر جداً لكن جنسيتها اوربيه وقررت تتعلم اللغه العربيه وتعيش ف مصر....
تالين قامت ولبست هدومها وراحت علي المستشفى وصلت ودخلت مكتبها ولسه هتعقد دخلت عليها زميلتها هاجر
هاجر:صباح الخير دا مبدأيا
بس هو مش خير دا تاني مبدأيا
احنا هنشوف مرار طافح هو دا المبدأ
تالين :مبشره الدخله دي طمنتيني اصل لو هاجر مجاش من وراها نصيبه بقلق بصراحه
هاجر:معانا بعثه الصعيد ياعسل جهزي نفسك
وقالت بضحك وهي ماشيه جزره وجطمها جحش
وهوب اتشنكلت وقعت
تالين:طول عمري اسمع عن الجحش اول مره اشوفه بيقع
هاجر قامت ونفضت هدومها وقالت مقبوله منك يابنت الاوربيين
فاكره لما اتعرفت عليكي وفضلتي تقولي وات وبط وكنتي عاوجه لسانك
تالين بضحك:اظهري يابيئه أظهري
هاجر بضحك: تربيتشي والله تربيتشي
وجه الدكتور يونس بغضبه كالعاده ونئير دكتوره هاجر فيه
يونس بغضب:دكتوره هاجر جايه تهزري وسايبه شغلك
هاجر :متعصب بس عسل
يونس ابتسم وخفي الابتسامه وقال:يله يادكتورة ورانا عمليه
هاجر:لو اتأخرت اطلبي الإسعاف يا تالين وقالت الشهاده ومشيت مع دكتور يونس
تالين:البت دي عبيطه يا أما عبيطه وضحكت وكملت متابعه للشغل
وبعدين دخل المدير
تالين اهلا بحضرتك
المدير نادر:اهلا بيكي ياتالين جهزي نفسك انتي والدكتوره هاجر والدكتور يونس والدكتوره ريم هتسافروا الصعيد محافظه (اسيوط)
ف مستشفى كبيره اوي في الصعيد تبع الحكومه ك فتره تدريب
وتكسبوا شهاده منها وخبره برضوا هتقعدوا حوالي ٤ شهور ولو قدرتوا تثبتوا نفسكم هيجلكم فرص حلوه اوي ربنا معاكم
تالين بفرح:شكرا ليك اوي انك رشحتني للبعثه
نادر:انتي دكتوره شاطره وبرغم انك مبتدئه لكن الناس بتيجي تطلبك ب الاسم وانتي تستاهلي كل خير عن اذنك يا تالين
تالين بفرحه وابتسامه؛اتفضل
خرج نادر وتالين اخدت نفس طويل وقالت الرحله طويله بس هنكمل ..
وف الصعيد ف مقر المخابرات المصريه... للعمليات الخاصه...
اللواء:المهمه القادمه الاسبوع الجاي يوم ١/١/٢٠٢٤
وف القاهره
البعثه الاسبوع الجاي يوم ١/١/٢٠٢٤
جهزوا نفسكم يا ابطال♡.
ف بيت تالين كانت بتعمل كيك وفجأه الباب خبط
اما ف الصعيد دخل نوح بيتسحب
داده فاطمه جابته من ودانه وقالت داخل تتسحب زاي الحراميه لي
نوح بتوتر:ها لاء اه يعني
فاطمه:يعني عملت النصيبه وسافرت المهمه ولا أكن حاجه حصلت
نوح: قصدك انهي واحده فيهم؟؟
فاطمه:نصيابك كتير يابن فايزه
نوح :قصدك علشان هربت من فرحي يعني
فاطمه؛نوح
نوح:وعرفتوا انهم نصابين
فاطمه:نوح
نوح:وان ابوها تاجر سلا'ح
فاطمه؛يااانوح
نوح:اي يابطوط بقا
فاطمه:يابني نفسي اشوفك عريس وافرح بوالدك روح ربنا يرزقك ببنت الحلال يانوح يابن السيوفي
نوح باس ايديها وقال انتي الي مربياني من وانا حته لحمه حمرا وعمري م احب اشوفك زعلانه كدا وبعدين ياست الكل الي بيحب حد بيدعيله مش بيدعي عليه
فاطمه ضحكت وقالت:يله يابكاش اطلع علي اوضتك
نوح طلع علي اوضته ودخل اخد شاور ولبس تيشيرت بكت
اسود وبنطلون أسود ونزل يعمل قهوه وكان شعره مبلول لسه
... وكان مديه مظهر حلو وقعد ف الجنينه يشربها لكن كان فيه عين عليه ومرقباه بكل حب وشوق
*نوح السيوفي أحببتك بكل قلبي وسأمتتلك بكل عشقي يا وحش المخابرات وضحكت*
جه الصبح وكله صحي علي صوت عالي اوي في الاقصر و
يتبع.....
(رواية أحببت صعيدي)
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a3%d8%ad%d8%a8%d8%a8%d8%aa-%d8%b5%d8%b9%d9%8a%d8%af%d9%8a-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88-5/
مدونة كامو
رواية أحببت صعيدي كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم شروق مصطفى - مدونة كامو
رواية أحببت صعيدي كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم شروق مصطفى فصول الرواية رواية أحببت صعيدي الفصل الأ
في حي بسيط جدا كان يعيش تامر ٢٤ سنه وعلي ٢١ سنه ومازن ١٨ سنه واميره ١٨ سنه ويعيش ايضا في نفس العماره ندي ٢٠ سنه وأخوه احمد ٢٤ سنه
٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
روايه كبرياء رجل عاجز الحلقه الاولي
_________________________________
تامر كان نايم وجالو تليفون
مريم /صباح الخير يا روحي
تامر/ صباح النور يا عمري فينك
مريم/ لسه صاحيه وباخد الكوفي بتاعي
تامر/ تصدقي انك وحشتيني اوي
مريم/ ما انا قولتلك تيجي تعيش في الفله بتاعت ابوك في الكومبونت معايا ونشوف بعض كل دقيقه وانت الي مش راضي
تامر/ قولتهالك مليون مره مش هسيب اخواتي وهمشي
مريم/ يا روحي دي فلتك ويرضيك كده تفضل مقفوله بقاله سنين
تامر/ يرضيني وقفلي بقا علشان انا قفلت علي الصبح هاخد شاور وهروح علي الشركه متتاخريش مش علشان خطيبك صاحب الشركه هتيجي برحتك
مريم /علم وينفذ يا فندم
تامر/ بحبك
مريم/ بحبك
تامر فصل مع مريم التليفون وطلع في الصاله وكانت اميره اخته قاعده قدام التليفزيون
تامر/ صباح الخير يا ميرو
اميره/ حبيبي صباح الفل اجهزلك فطار
تامر/ لا هفطر مع مريم في الشركه اخواتك فين
اميره/ مازن نايم وعلي
تامر/ علي فين
اميره/ بصراحه جه وش الصبح وكان شارب ودخل نام علطول
تامر بداء يزعق ومامته خرجت من المطبخ
تامر /ومصحتنيش ليه
اميره/ وانا اعمل اي انت كانت نايم
تامر/ ينفع عاميل ابنك دي يا ماما
ام تامر/ معلش يبني فهمه براحه
تامر/ انا هفضل اطبطب لحد أمته انا تعبت
ام تامر/ معلش يا حبيبي انت اخوهم الكبير وزي ابوهم
تامر دخل اوضه علي وبدأ يصحيه ويزعقلو
تامر/ قوم يا استاذ اي السهره كانت صباحي امبارح
علي /في اي بس علي الصبح
تامر/ كانت فين امبارح لحد الفجر ياض
علي/ حضرتك هتعملي محكمه هنا كانت مكان ما كانت انت مالك واله تكون فاكر انك اخونا الكبير بجد
تامر/ لا انا فعلا اخوك الكبير وغصب عنك التيشيرتات الي انت لبسه دي جيبت فلوسه منين واله الاكل الي انت بتاكل والفلوس الي بتشرب بيه الزفت دي منين انا عمري ما قصرت معاك في حاجه طلبت عربيه علشان تروح بيه الجامعه زي صحابك وجبتلك احلي عربيه انا الي بصرف علي البيت ده كله
علي/ يابابا انت مش اخونا انا مش عارف سيب العز الي انت سيبه الفلل والعربيات وجاي تقرفنا في عشيتنا بدام انت حنين اوي كده متخودنا نعيش في الفله بتاعتك واله في دي احنا مش اخواتك
تامر/ انت اهبل يله انت ناسي اني قولت لأمك كده كتير وهي مرديتش لاني ابوك كان موصيكم متسيبوش البيت ده
علي/ يعم امي اتجوزت ابوك وبعد ما جيت انت ابوك مات وسابلك فلوس كتير وجت امي بقا اتجوزت واحد فقير سيبك منا بقا يعم وروح عيش بعيد عننا
تامر/ الفقر مش عيب والفقير ده الي هو ابوك ومن صغري قبل ما ابوك يموت كان معتبرني ابنه وعشت وكبرت هنا وانا الي بصرف علي البيت يعني الكل هنا لزم يسمع كلامي سهر مفيش الكليه بتاعتك هتروحه وانا الي هتابعك بنفسي وانتي يا أمي مفيش مصريف واله فلوس لحد ما يتزبط بلا قرف
تامر خرج زهقان ودخل اوضه ومازن دخل وره
مازن/ تامر
تامر نعم يا حبيبي تعاله اقعد
مازن /حقك عليا انا اسف
تامر/ ليه بس بتقول كده انت ذنبك اي بس
مازن/ انت بتتعب معانا لو واحد تاني اي الي هيخليه يعيش في الفقر ده وانت قدامك العز وفلل وفلوس وانت بردو مش عايز تسيبنا وبنيجي عليك وانت بردو واقف جنبنا
تامر/ ياض انتم اخواتي وأهلي عمر الفلوس ما بتعمل اهل
مازن/ ربنا يخليك لينا
تامر/ اهم حاجه تخلي بالك من نفسك ومن اختك انتم في الثانويه العامه علشان خاطري تفرحوني
مازن/ اشطا روح شغلك بقا
تامر/ اشطا
تامر لبس وخرج علي الشركه دخل المكتب وكان مخنوق ومريم دخلت وره
مريم/ في اي يا روحي
تامر/ مفيش متخانق مع اخويه شويه
مريم/ مش ده علي صح
تامر/ اه الود ده تعبني اوي
مريم/ ما انا قولتلك انت مش من مقامك الناس الزباله دي
تامر /هما مين الي زباله
مريم/ الناس الي انت عايش معاهم
تامر/ بصي الناس دول انضف منك ومني مليون مره ولو اتكلمتي علي اهلي كده تاني كل واحد منا يروح لحالو
مريم/ انت بتقريني بيهم
تامر/ انتي مجنونه انا عمري ما هحطك مقارنه معاهم لاني لو حصل وعملت كده اعتبري نفسك خسرنه
مريم/ بقا كده يا كوكو انا زعلانه منك
تامر/ انتي بنت عمي وصحبيتي وحبيبتي وخطيبتي وهما كل حياتي الي مش ليه خير في أهله عمره ما كان ليه خير في حد واوعي تحطي نفسك في مقارنه معاهم تاني واوعي تفتكري حبي ليكي نقطه ضعفي لا تنسي انا بحبك اهو بس نقطه ضعفي الوحيد هي اهلي واخواتي ولما الاقي حد بيجي علي نقطه ضعفي بسيبو مهما كان غالي عندي
مريم بدأت تقرب منه اوي وجايه علشان تحضونها بعد عنها
تامر/ احنا في الشركه اتفضلي علي مكتبك علشان مخنوق
مريم/ تمام
مريم خرجت متعصبه وراحت علي مكتبه وتامر بدا شغل
_________________
علي لبس وخرج وهو نازل علي السلم قابل ندي
علي/ اي ده ربنا بيحبني اوي كده
ندي/ صباح الخير يا استاذ علي
علي/ استاذ اي بقا خليه علي
ندي/ بعد اذنك
علي/ علي فكره انتي وحشتيني
ندي/ افندم اي الي بيني وبينك علشان تقولي كده
٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
روايه كبرياء رجل عاجز الحلقه الاولي
_________________________________
تامر كان نايم وجالو تليفون
مريم /صباح الخير يا روحي
تامر/ صباح النور يا عمري فينك
مريم/ لسه صاحيه وباخد الكوفي بتاعي
تامر/ تصدقي انك وحشتيني اوي
مريم/ ما انا قولتلك تيجي تعيش في الفله بتاعت ابوك في الكومبونت معايا ونشوف بعض كل دقيقه وانت الي مش راضي
تامر/ قولتهالك مليون مره مش هسيب اخواتي وهمشي
مريم/ يا روحي دي فلتك ويرضيك كده تفضل مقفوله بقاله سنين
تامر/ يرضيني وقفلي بقا علشان انا قفلت علي الصبح هاخد شاور وهروح علي الشركه متتاخريش مش علشان خطيبك صاحب الشركه هتيجي برحتك
مريم /علم وينفذ يا فندم
تامر/ بحبك
مريم/ بحبك
تامر فصل مع مريم التليفون وطلع في الصاله وكانت اميره اخته قاعده قدام التليفزيون
تامر/ صباح الخير يا ميرو
اميره/ حبيبي صباح الفل اجهزلك فطار
تامر/ لا هفطر مع مريم في الشركه اخواتك فين
اميره/ مازن نايم وعلي
تامر/ علي فين
اميره/ بصراحه جه وش الصبح وكان شارب ودخل نام علطول
تامر بداء يزعق ومامته خرجت من المطبخ
تامر /ومصحتنيش ليه
اميره/ وانا اعمل اي انت كانت نايم
تامر/ ينفع عاميل ابنك دي يا ماما
ام تامر/ معلش يبني فهمه براحه
تامر/ انا هفضل اطبطب لحد أمته انا تعبت
ام تامر/ معلش يا حبيبي انت اخوهم الكبير وزي ابوهم
تامر دخل اوضه علي وبدأ يصحيه ويزعقلو
تامر/ قوم يا استاذ اي السهره كانت صباحي امبارح
علي /في اي بس علي الصبح
تامر/ كانت فين امبارح لحد الفجر ياض
علي/ حضرتك هتعملي محكمه هنا كانت مكان ما كانت انت مالك واله تكون فاكر انك اخونا الكبير بجد
تامر/ لا انا فعلا اخوك الكبير وغصب عنك التيشيرتات الي انت لبسه دي جيبت فلوسه منين واله الاكل الي انت بتاكل والفلوس الي بتشرب بيه الزفت دي منين انا عمري ما قصرت معاك في حاجه طلبت عربيه علشان تروح بيه الجامعه زي صحابك وجبتلك احلي عربيه انا الي بصرف علي البيت ده كله
علي/ يابابا انت مش اخونا انا مش عارف سيب العز الي انت سيبه الفلل والعربيات وجاي تقرفنا في عشيتنا بدام انت حنين اوي كده متخودنا نعيش في الفله بتاعتك واله في دي احنا مش اخواتك
تامر/ انت اهبل يله انت ناسي اني قولت لأمك كده كتير وهي مرديتش لاني ابوك كان موصيكم متسيبوش البيت ده
علي/ يعم امي اتجوزت ابوك وبعد ما جيت انت ابوك مات وسابلك فلوس كتير وجت امي بقا اتجوزت واحد فقير سيبك منا بقا يعم وروح عيش بعيد عننا
تامر/ الفقر مش عيب والفقير ده الي هو ابوك ومن صغري قبل ما ابوك يموت كان معتبرني ابنه وعشت وكبرت هنا وانا الي بصرف علي البيت يعني الكل هنا لزم يسمع كلامي سهر مفيش الكليه بتاعتك هتروحه وانا الي هتابعك بنفسي وانتي يا أمي مفيش مصريف واله فلوس لحد ما يتزبط بلا قرف
تامر خرج زهقان ودخل اوضه ومازن دخل وره
مازن/ تامر
تامر نعم يا حبيبي تعاله اقعد
مازن /حقك عليا انا اسف
تامر/ ليه بس بتقول كده انت ذنبك اي بس
مازن/ انت بتتعب معانا لو واحد تاني اي الي هيخليه يعيش في الفقر ده وانت قدامك العز وفلل وفلوس وانت بردو مش عايز تسيبنا وبنيجي عليك وانت بردو واقف جنبنا
تامر/ ياض انتم اخواتي وأهلي عمر الفلوس ما بتعمل اهل
مازن/ ربنا يخليك لينا
تامر/ اهم حاجه تخلي بالك من نفسك ومن اختك انتم في الثانويه العامه علشان خاطري تفرحوني
مازن/ اشطا روح شغلك بقا
تامر/ اشطا
تامر لبس وخرج علي الشركه دخل المكتب وكان مخنوق ومريم دخلت وره
مريم/ في اي يا روحي
تامر/ مفيش متخانق مع اخويه شويه
مريم/ مش ده علي صح
تامر/ اه الود ده تعبني اوي
مريم/ ما انا قولتلك انت مش من مقامك الناس الزباله دي
تامر /هما مين الي زباله
مريم/ الناس الي انت عايش معاهم
تامر/ بصي الناس دول انضف منك ومني مليون مره ولو اتكلمتي علي اهلي كده تاني كل واحد منا يروح لحالو
مريم/ انت بتقريني بيهم
تامر/ انتي مجنونه انا عمري ما هحطك مقارنه معاهم لاني لو حصل وعملت كده اعتبري نفسك خسرنه
مريم/ بقا كده يا كوكو انا زعلانه منك
تامر/ انتي بنت عمي وصحبيتي وحبيبتي وخطيبتي وهما كل حياتي الي مش ليه خير في أهله عمره ما كان ليه خير في حد واوعي تحطي نفسك في مقارنه معاهم تاني واوعي تفتكري حبي ليكي نقطه ضعفي لا تنسي انا بحبك اهو بس نقطه ضعفي الوحيد هي اهلي واخواتي ولما الاقي حد بيجي علي نقطه ضعفي بسيبو مهما كان غالي عندي
مريم بدأت تقرب منه اوي وجايه علشان تحضونها بعد عنها
تامر/ احنا في الشركه اتفضلي علي مكتبك علشان مخنوق
مريم/ تمام
مريم خرجت متعصبه وراحت علي مكتبه وتامر بدا شغل
_________________
علي لبس وخرج وهو نازل علي السلم قابل ندي
علي/ اي ده ربنا بيحبني اوي كده
ندي/ صباح الخير يا استاذ علي
علي/ استاذ اي بقا خليه علي
ندي/ بعد اذنك
علي/ علي فكره انتي وحشتيني
ندي/ افندم اي الي بيني وبينك علشان تقولي كده
علي/ بلاش اقول الي في قلبي ليكي
ندي/ بعد اذنك بلاش اعمل حاجه تزعلنا من بعض خلينا نحترم بعض كده احسن
علي/ يا ندي انا بحبك اوي حسي بيا بقا
ندي/ هقولهلك للمره المليون انت زي أحمد اخويه ومتحلمش بحاجه اكتر من كده
علي/ انتي لو مش ليا عمرك ما هتبقي لغيري
ندي/ انا اتخنقت منك وهرد علي اخوك الكبير
علي/ تصدقي خوفت يامامي
ندي طلعت وزعلت اوي من الموقف لانه بتحب تامر اوي
________________________________
تامر راح لمريم المكتب وقفل الباب وقرب منه اوي
تامر/ وحشتيني
مريم /احنا في الشركه مينفعش كده
تامر/ وصاحب الشركه بيقول لمرات صاحب الشركه انه بيحبه اوي
مريم/ لسه مبقيتش مراتك
تامر/ كلها كام شهر
مريم/ بس انا زعلانه منك
تامر شده لحضنه اوي
تامر/ ما انا جاي أصلحك
مريم/ طب انا كلمت مهندس الديكور علشان نبدأ نجداد في الفيله
تامر بعد عنها
تامر/ احنا مش اتكلمنا في الموضوع ده وقولتلك اني بجهز في الشقه الي فوق شقتنا
مريم/ اي ده انا كانت فاكرك بتقول نكته ده بجد
تامر/ وليه لا انتي عارفه اني مقدرش اسيب اخواتي واله امي
مريم/ انت عايزني انا اروح اعيش في الحاره بتاعتك دي
تامر/ وليه لا
مريم/ يعني اي واحده بتخرج من مستوي علشان تعيش في مستوي اكبر منه
تامر/ مفيش مستويات في الحب الحب تفاهم وحب وجواز واسرء
مريم /انت اكيد بتهزر انا طبعا مش موافقه
تامر/ قوليلي يا مريم هو لو انا فقير كانتي وفقتي بيا
مريم /واله كانت حبيتك اصلا الحب مبياكلش عيش تقدر تقولي لو كانت فقير هناكل ونشرب منين واله تكون فاكر انينا هناكل ونشرب حب
تامر/ ياخساره
مريم /كلامك مع بابا مش معايا لاني دي بقت حاجه تقرف
________________
يتبع....
(رواية كبرياء رجل عاجز)
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d9%83%d8%a8%d8%b1%d9%8a%d8%a7%d8%a1-%d8%b1%d8%ac%d9%84-%d8%b9%d8%a7%d8%ac%d8%b2-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7/
ندي/ بعد اذنك بلاش اعمل حاجه تزعلنا من بعض خلينا نحترم بعض كده احسن
علي/ يا ندي انا بحبك اوي حسي بيا بقا
ندي/ هقولهلك للمره المليون انت زي أحمد اخويه ومتحلمش بحاجه اكتر من كده
علي/ انتي لو مش ليا عمرك ما هتبقي لغيري
ندي/ انا اتخنقت منك وهرد علي اخوك الكبير
علي/ تصدقي خوفت يامامي
ندي طلعت وزعلت اوي من الموقف لانه بتحب تامر اوي
________________________________
تامر راح لمريم المكتب وقفل الباب وقرب منه اوي
تامر/ وحشتيني
مريم /احنا في الشركه مينفعش كده
تامر/ وصاحب الشركه بيقول لمرات صاحب الشركه انه بيحبه اوي
مريم/ لسه مبقيتش مراتك
تامر/ كلها كام شهر
مريم/ بس انا زعلانه منك
تامر شده لحضنه اوي
تامر/ ما انا جاي أصلحك
مريم/ طب انا كلمت مهندس الديكور علشان نبدأ نجداد في الفيله
تامر بعد عنها
تامر/ احنا مش اتكلمنا في الموضوع ده وقولتلك اني بجهز في الشقه الي فوق شقتنا
مريم/ اي ده انا كانت فاكرك بتقول نكته ده بجد
تامر/ وليه لا انتي عارفه اني مقدرش اسيب اخواتي واله امي
مريم/ انت عايزني انا اروح اعيش في الحاره بتاعتك دي
تامر/ وليه لا
مريم/ يعني اي واحده بتخرج من مستوي علشان تعيش في مستوي اكبر منه
تامر/ مفيش مستويات في الحب الحب تفاهم وحب وجواز واسرء
مريم /انت اكيد بتهزر انا طبعا مش موافقه
تامر/ قوليلي يا مريم هو لو انا فقير كانتي وفقتي بيا
مريم /واله كانت حبيتك اصلا الحب مبياكلش عيش تقدر تقولي لو كانت فقير هناكل ونشرب منين واله تكون فاكر انينا هناكل ونشرب حب
تامر/ ياخساره
مريم /كلامك مع بابا مش معايا لاني دي بقت حاجه تقرف
________________
يتبع....
(رواية كبرياء رجل عاجز)
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d9%83%d8%a8%d8%b1%d9%8a%d8%a7%d8%a1-%d8%b1%d8%ac%d9%84-%d8%b9%d8%a7%d8%ac%d8%b2-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7/
مدونة كامو
رواية كبرياء رجل عاجز كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم آية عرفات - مدونة كامو
رواية كبرياء رجل عاجز كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم آية عرفات فصول الرواية رواية كبرياء رجل عاجز ال
بت ي نيرره يلا قومي علشان تروحي الجامعه
نيره: ي ماما لسه بدري علي المحاضره سبيني انام
والدة نيره: بدري اي الساعه 8 ونص
نيره: لسه بد قطعت كلامها وقامت نطت بسرعه: بتقولي الساعه كام
والدة نيره: 8 ونص ي اخرة صبري
نيره قامت تجري دخلت اتوضت بسرعه وطلعت لبست و صلت وخدت شنطتها وجرت تركب عربيتها علشان تروح الجامعه
استوووووب
نيره بطلتنا صاحبة العيون الجميله في كلية الطب تالت سنه ليها ف الجامعه شاطره جدا بس كسوله حبتين
والدتها: ست طيبه وعايشه هي و نيره لوحدهم بعد وفاة ابو نيره وبتحب نيره جدا وبتعاملها كصحبتها مش بس بنتها
شيماء صحبة نيره الانتيم مع بعض من زمان وحلمهم واحد هو انهم يدخلو كلية طب وحققو حلمهم
مصطفي اخو شيماء بيحب نيره جدا ونيره بتحبه بردو بس متفقه مع شيماء تعذبو شويه
والدة شيماء: طيبه جدا وهي و والدة نيره اصدقاء
والد شيماء راجل اعمال كبير وعنده شركات وهو طيب جدا وحنون علي اولاده بس ميعرفش قريب ف الشغل
نيره في العربيه الموبايل بتاعها بيرن بترد وهي بتسوق
نيره: ايوه ي شيمو
شيماء: انتي فين ي ست نيره فاضل خمس دقايق والمحاضره تبدء
نيره: ف العربيه اهو ي شيماء
شيماء: طيب خلي بالك من نفسك وسوقي براحه المحاضره تتعوض اشطا
نيره: ماشي ي حبيبتي
شيماء: يلا سلام
نيره: سلام ي حبيبتي
بعد عشر دقايق وصلت نيره الجامعه تجري خبطت ف شخص والكتب وقعت منها
نيره وهي بتلم كتبها من علي الارض:اسفه بس متاخره علشان كده بمشي بسرعه
: لا عادي ولا يهمك ب امشي براحه بعد كده الدنيا مش هتطير
نيره بترفع راسها: اي ده فهد بتعمل اي هنا
فهد: كنت بوصل شي
نيره قاطعته وهي بتصوت: يلهووي المحاضره بدءت وطلعت تجري
فهد بيضحك عليها: بحب مجنونه
نيره دخلت المحاضره بسرعه
نيره: اسفه ي دكت وفجاه سكتت من الصدمه
(رواية عيون جميله)
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%b9%d9%8a%d9%88%d9%86-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d9%84%d9%87-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88%d8%a7/
نيره: ي ماما لسه بدري علي المحاضره سبيني انام
والدة نيره: بدري اي الساعه 8 ونص
نيره: لسه بد قطعت كلامها وقامت نطت بسرعه: بتقولي الساعه كام
والدة نيره: 8 ونص ي اخرة صبري
نيره قامت تجري دخلت اتوضت بسرعه وطلعت لبست و صلت وخدت شنطتها وجرت تركب عربيتها علشان تروح الجامعه
استوووووب
نيره بطلتنا صاحبة العيون الجميله في كلية الطب تالت سنه ليها ف الجامعه شاطره جدا بس كسوله حبتين
والدتها: ست طيبه وعايشه هي و نيره لوحدهم بعد وفاة ابو نيره وبتحب نيره جدا وبتعاملها كصحبتها مش بس بنتها
شيماء صحبة نيره الانتيم مع بعض من زمان وحلمهم واحد هو انهم يدخلو كلية طب وحققو حلمهم
مصطفي اخو شيماء بيحب نيره جدا ونيره بتحبه بردو بس متفقه مع شيماء تعذبو شويه
والدة شيماء: طيبه جدا وهي و والدة نيره اصدقاء
والد شيماء راجل اعمال كبير وعنده شركات وهو طيب جدا وحنون علي اولاده بس ميعرفش قريب ف الشغل
نيره في العربيه الموبايل بتاعها بيرن بترد وهي بتسوق
نيره: ايوه ي شيمو
شيماء: انتي فين ي ست نيره فاضل خمس دقايق والمحاضره تبدء
نيره: ف العربيه اهو ي شيماء
شيماء: طيب خلي بالك من نفسك وسوقي براحه المحاضره تتعوض اشطا
نيره: ماشي ي حبيبتي
شيماء: يلا سلام
نيره: سلام ي حبيبتي
بعد عشر دقايق وصلت نيره الجامعه تجري خبطت ف شخص والكتب وقعت منها
نيره وهي بتلم كتبها من علي الارض:اسفه بس متاخره علشان كده بمشي بسرعه
: لا عادي ولا يهمك ب امشي براحه بعد كده الدنيا مش هتطير
نيره بترفع راسها: اي ده فهد بتعمل اي هنا
فهد: كنت بوصل شي
نيره قاطعته وهي بتصوت: يلهووي المحاضره بدءت وطلعت تجري
فهد بيضحك عليها: بحب مجنونه
نيره دخلت المحاضره بسرعه
نيره: اسفه ي دكت وفجاه سكتت من الصدمه
(رواية عيون جميله)
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%b9%d9%8a%d9%88%d9%86-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d9%84%d9%87-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88%d8%a7/
مدونة كامو
رواية عيون جميله كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم هدير أحمد - مدونة كامو
رواية عيون جميله كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم هدير أحمد فصول الرواية رواية عيون جميله الفصل الأول
فلاش باك سريع علي اخر احداث الجزء الاول .
******
سهام : شوفتي يا عايدة سامي بيتعامل معايا ازاي ؟!!
عايدة : ازاي ؟
سهام : طول اليوم بيتعامل معايا عادي جدا قدام الناس والاولاد واول لما ندخل اوضتنا بيكون حد تاني مش بيتكلم لحد ما يخرج يروح شغله الصبح .
عايدة : معلش يا سوسو الصدمة كانت شديدة عليه ولو حد تاني متهور كان ممكن عمل فيكي حاجة او علي الاقل طلقك وكان ممكن يفضحك .
سهام : لكن انا بحبه ومش قادرة علي بعاده بالشكل ده !!!
عايدة : بصي يا سوسو انا زي اختك واكبر منك وفاهمة الدنيا عنك ، سامي بيحبك وعلاقتكم هترجع تاني زي الاول واحسن ، انا متأكدة لكن الموضوع كله مسألة وقت مش اكتر ، علفكرة انا عرفت ان اللي اسمه وائل المحكمة حكمت عليه ب٣ سنين سجن .
سهام : مش عايزة اعرف عنه حاجة ، دي كانت صفحة قذرة في حياتي والحمد لله خلصت منها .
عايدة : الحمد لله ، حاولي تهتمي بسامي اكتر ، واكيد مع الوقت الامور هترجع بينكم زي الاول واحسن كمان .
سهام : انا بحاول اعمل اي حاجة سامي بيحبها لكنه بيمنعني ، بحاول اقرب منه بأي طريقة وهو بيبعد .
مرت الشهور شهر ورا شهر والجفاء بيزيد بين سهام وسامي .
وفي يوم ذهبت عايدة وكانت حزينة عند سهام وبمجرد ما سهام شافتها سألتها : مالك يا عايدة ؟؟ شكلك متغيرة اوي ليه ؟!!!
عايدة : اتخانقنا تاني انا وصلاح جوزي وسبت له البيت وروحت عند بابا .
سهام : طيب معلش ، هيرجع يصالحك تاني زي كل مرة ، انتوا الاتنين مش بتقدروا تستغنوا عن بعض .
عايدة : بنتصالح ويرجع زي ما هو عصبي جدا مبعرفش اتكلم معاه خالص ، وبيشك فيا يا سهام .
سهام : مش شك يا حبيبتي ، هو بس بيغير عليكي زيادة عن اللزوم .
عايدة : وانا ذنبي اي ؟
سهام : طيب انا هتكلم مع سامي علشان يكلم صلاح جوزك يحاول يغير من نفسه شوية .
عايدة : قوليلي يا سهام انتي وسامي عاملين اي دلوقتي ؟ العلاقة بينكم رجعت لطبيعتها ولا لسه واخد نفس الموقف معاكي ؟
سهام : لسه يا عايدة زي ما هو وانا كل يوم بتحرق وهو مش حاسس بيا .
عايدة : كده بصراحة كتير اوي !! انا لازم اتكلم معاه .
سهام : ياريت يا عايدة .
عايدة اتصلت بسامي علشان تقرب بينه و بين سهام تاني وتنهي الجفاء اللي كل يوم بيزيد بينهم ...
عايدة : ازيك يا سامي عامل اي ؟
سامي : الحمد لله بخير ، اخبارك انتي اي يا عايدة و اخبار صلاح جوزك اي ؟
عايدة : الحمد لله بخير ، بس بردو لسه فيه مشاكل بيني وبين صلاح ، وانت عارف صلاح عصبي زيادة عن اللزوم ودايما بنتخانق .
سامي : معلش ، البيوت كلها كده .
عايدة : طيب بمناسبة ان البيوت كلها كده بقي ، مش كفاية يا سامي بعاد بينك وبين سهام ، والله هي بتحبك ، حرام عليك كده !!
سامي : حرام عليا !! ليه ؟ انا عملت اي ؟
عايدة : عدا علي مشكلتكم اكتر من سنة ونص وانت لسه واخد نفس الموقف ومش عايز تسامحها !!!
سامي : اتكلمي معايا بصراحة يا عايدة ، هي قالتلك اي ؟
عايدة : قالتلي انك لسه مخاصمها و العلاقة بينكم قدام الناس انما بينك وبينها بتحسسها انها غريبة عنك ، علفكرة سهام بتحبك وعايزة ترضيك بأي طريقة لكن انت اللي مش عايز تديها الفرصة دي وبتمنعها !!
سامي : هي اللي اشتكيت لك ؟؟؟
عايدة : سهام مش كلمتني لوحدها ، انا اللي سألتها وعلشان كده اتكلمت معايا بصراحة .
سامي " بغضب " : وازاي سهام تطلع اسرارنا دي بره بالشكل ده ؟!!!
عايدة : هي مش كانت تقصد تطلع اي اسرار بينكم ، انا اللي سألتها وضغطت عليها وهي ردت عليا .
سامي : طيب خلاص يا عايدة مادام هي دخلتك وسيط بينا احب اقولك رسالة توصليهالها .
عايدة : لأ يا سامي ، اي حاجة عايز تقولهالها كلمها انت بنفسك ومش تدخل اي حد بينكم حتي لو كان الحد ده انا .
سامي : هي اللي دخلتك بينا يا عايدة ، بعد اذنك قولي لصحبتك سهام ان موقفي معاها مش هيتغير ، و ده كلام نهائي ومش هتكلم في الموضوع ده تاني ، وعلفكرة انا قبل كده عرضت عليها الطلاق لو مش هتقدر تتأقلم علي الوضع ده وهي اللي رفضت الطلاق وقتها ، تبقي تتحمل بقي .
عايدة : انت ليه مش عايز تفهم انها بتحبك وأني انا اللي سألتها وضغطت عليها ، وعلفكرة المفروض اننا كلنا اصحاب ونحاول نحل مشاكل بعض ولا كلامي غلط ؟؟؟
سامي : ايوه اكيد طبعا .
عايدة : وبالمناسبة بقي عايزاك تتكلم مع صلاح جوزي .
سامي : بالنسبة للكلام في موضوعي انا وسهام منتهي خلاص يا عايدة ، قوليلي بقي عايزاني اتكلم مع صلاح جوزك بخصوص اي ؟؟
عايدة : بخصوص اني تعبت من كتر المشاكل بينا وعصبيته اللي مش قادرة اتحملها اكتر من كده .
سامي : لكن دي مشاكل بينكم هتدخل انا فيها بصفتي اي ؟؟
عايدة : يا سامي انا سايبة البيت وعند اهلي من اسبوع ، ومش عايزة بيتي يتخرب ، وانت الوحيد اللي ممكن تتدخل بصفتك صديق ليا ولصلاح ، وانا اللي بطلب منك انك تتدخل لأننا قربنا نوصل لطريق مسدود .
سامي : يااااه ، للدرجادي ؟؟
عايدة : ايوه واكتر كمان يا سامي ، انت متعرفش حاجة !!! صلاح بيشك فيا وشكه ده هيدمره ويدمرني انا كمان ويدمر حياتنا كلها .
******
سهام : شوفتي يا عايدة سامي بيتعامل معايا ازاي ؟!!
عايدة : ازاي ؟
سهام : طول اليوم بيتعامل معايا عادي جدا قدام الناس والاولاد واول لما ندخل اوضتنا بيكون حد تاني مش بيتكلم لحد ما يخرج يروح شغله الصبح .
عايدة : معلش يا سوسو الصدمة كانت شديدة عليه ولو حد تاني متهور كان ممكن عمل فيكي حاجة او علي الاقل طلقك وكان ممكن يفضحك .
سهام : لكن انا بحبه ومش قادرة علي بعاده بالشكل ده !!!
عايدة : بصي يا سوسو انا زي اختك واكبر منك وفاهمة الدنيا عنك ، سامي بيحبك وعلاقتكم هترجع تاني زي الاول واحسن ، انا متأكدة لكن الموضوع كله مسألة وقت مش اكتر ، علفكرة انا عرفت ان اللي اسمه وائل المحكمة حكمت عليه ب٣ سنين سجن .
سهام : مش عايزة اعرف عنه حاجة ، دي كانت صفحة قذرة في حياتي والحمد لله خلصت منها .
عايدة : الحمد لله ، حاولي تهتمي بسامي اكتر ، واكيد مع الوقت الامور هترجع بينكم زي الاول واحسن كمان .
سهام : انا بحاول اعمل اي حاجة سامي بيحبها لكنه بيمنعني ، بحاول اقرب منه بأي طريقة وهو بيبعد .
مرت الشهور شهر ورا شهر والجفاء بيزيد بين سهام وسامي .
وفي يوم ذهبت عايدة وكانت حزينة عند سهام وبمجرد ما سهام شافتها سألتها : مالك يا عايدة ؟؟ شكلك متغيرة اوي ليه ؟!!!
عايدة : اتخانقنا تاني انا وصلاح جوزي وسبت له البيت وروحت عند بابا .
سهام : طيب معلش ، هيرجع يصالحك تاني زي كل مرة ، انتوا الاتنين مش بتقدروا تستغنوا عن بعض .
عايدة : بنتصالح ويرجع زي ما هو عصبي جدا مبعرفش اتكلم معاه خالص ، وبيشك فيا يا سهام .
سهام : مش شك يا حبيبتي ، هو بس بيغير عليكي زيادة عن اللزوم .
عايدة : وانا ذنبي اي ؟
سهام : طيب انا هتكلم مع سامي علشان يكلم صلاح جوزك يحاول يغير من نفسه شوية .
عايدة : قوليلي يا سهام انتي وسامي عاملين اي دلوقتي ؟ العلاقة بينكم رجعت لطبيعتها ولا لسه واخد نفس الموقف معاكي ؟
سهام : لسه يا عايدة زي ما هو وانا كل يوم بتحرق وهو مش حاسس بيا .
عايدة : كده بصراحة كتير اوي !! انا لازم اتكلم معاه .
سهام : ياريت يا عايدة .
عايدة اتصلت بسامي علشان تقرب بينه و بين سهام تاني وتنهي الجفاء اللي كل يوم بيزيد بينهم ...
عايدة : ازيك يا سامي عامل اي ؟
سامي : الحمد لله بخير ، اخبارك انتي اي يا عايدة و اخبار صلاح جوزك اي ؟
عايدة : الحمد لله بخير ، بس بردو لسه فيه مشاكل بيني وبين صلاح ، وانت عارف صلاح عصبي زيادة عن اللزوم ودايما بنتخانق .
سامي : معلش ، البيوت كلها كده .
عايدة : طيب بمناسبة ان البيوت كلها كده بقي ، مش كفاية يا سامي بعاد بينك وبين سهام ، والله هي بتحبك ، حرام عليك كده !!
سامي : حرام عليا !! ليه ؟ انا عملت اي ؟
عايدة : عدا علي مشكلتكم اكتر من سنة ونص وانت لسه واخد نفس الموقف ومش عايز تسامحها !!!
سامي : اتكلمي معايا بصراحة يا عايدة ، هي قالتلك اي ؟
عايدة : قالتلي انك لسه مخاصمها و العلاقة بينكم قدام الناس انما بينك وبينها بتحسسها انها غريبة عنك ، علفكرة سهام بتحبك وعايزة ترضيك بأي طريقة لكن انت اللي مش عايز تديها الفرصة دي وبتمنعها !!
سامي : هي اللي اشتكيت لك ؟؟؟
عايدة : سهام مش كلمتني لوحدها ، انا اللي سألتها وعلشان كده اتكلمت معايا بصراحة .
سامي " بغضب " : وازاي سهام تطلع اسرارنا دي بره بالشكل ده ؟!!!
عايدة : هي مش كانت تقصد تطلع اي اسرار بينكم ، انا اللي سألتها وضغطت عليها وهي ردت عليا .
سامي : طيب خلاص يا عايدة مادام هي دخلتك وسيط بينا احب اقولك رسالة توصليهالها .
عايدة : لأ يا سامي ، اي حاجة عايز تقولهالها كلمها انت بنفسك ومش تدخل اي حد بينكم حتي لو كان الحد ده انا .
سامي : هي اللي دخلتك بينا يا عايدة ، بعد اذنك قولي لصحبتك سهام ان موقفي معاها مش هيتغير ، و ده كلام نهائي ومش هتكلم في الموضوع ده تاني ، وعلفكرة انا قبل كده عرضت عليها الطلاق لو مش هتقدر تتأقلم علي الوضع ده وهي اللي رفضت الطلاق وقتها ، تبقي تتحمل بقي .
عايدة : انت ليه مش عايز تفهم انها بتحبك وأني انا اللي سألتها وضغطت عليها ، وعلفكرة المفروض اننا كلنا اصحاب ونحاول نحل مشاكل بعض ولا كلامي غلط ؟؟؟
سامي : ايوه اكيد طبعا .
عايدة : وبالمناسبة بقي عايزاك تتكلم مع صلاح جوزي .
سامي : بالنسبة للكلام في موضوعي انا وسهام منتهي خلاص يا عايدة ، قوليلي بقي عايزاني اتكلم مع صلاح جوزك بخصوص اي ؟؟
عايدة : بخصوص اني تعبت من كتر المشاكل بينا وعصبيته اللي مش قادرة اتحملها اكتر من كده .
سامي : لكن دي مشاكل بينكم هتدخل انا فيها بصفتي اي ؟؟
عايدة : يا سامي انا سايبة البيت وعند اهلي من اسبوع ، ومش عايزة بيتي يتخرب ، وانت الوحيد اللي ممكن تتدخل بصفتك صديق ليا ولصلاح ، وانا اللي بطلب منك انك تتدخل لأننا قربنا نوصل لطريق مسدود .
سامي : يااااه ، للدرجادي ؟؟
عايدة : ايوه واكتر كمان يا سامي ، انت متعرفش حاجة !!! صلاح بيشك فيا وشكه ده هيدمره ويدمرني انا كمان ويدمر حياتنا كلها .
سامي : طيب انا هتكلم مع صلاح وباذن الله هحاول اصلح ما بينكم .
سامي اتصل بصلاح زوج عايدة وطلب منه يتقابلوا .
سامي : مالك يا صلاح زعلان مع عايدة ليه ؟؟
صلاح : هتجنني يا سامي !! عايدة هتجنني خلاص !!!!!
سامي : عايدة ؟؟ مش ممكن !!! دي مراتك دي ست محترمة وجميلة وعاقلة ومتزنة وقبل كل ده بتحبك وعايزة تعيش معاك في هدوء ونفسها تحافظ علي البيت .
صلاح : هتجنن يا سامي بسبب الغيرة عليها ، وكل ما تعرف اني بغير عليها بتعمل حاجات تستفزني اكتر ، زي ما تكون بتحاول تضايقني وخلاص .
سامي : لا يا صلاح ، انت اكيد فاهم غلط ، عايدة بتحبك بجد وعمرها ما تقصد تضايقك ابدا اكيد انت اللي بتفهم تصرفاتها غلط .
صلاح : وانا كمان يا سامي بحبها ، ولو مش بحبها مش هغير عليها .
سامي : يبقي خلاص تعقل كده وتبطل عصبية .
صلاح : طيب انا هقولك يا سامي ، هي عارفة اني بغير عليها لما تكلم اي راجل ورغم كده كلمتك يا سامي وحكتلك علي المشاكل اللي بينا !!! تقدر تقولي هي ليه مش كلمت سهام مراتك مثلا ؟؟ ولا قاصدة تضايقني !!
سامي : انت اتجننت يا صلاح ؟ انت هتغير علي عايدة مني انا ؟ معقول تفكر اني ممكن ابصلها !!!
صلاح : معلش يا سامي ما انت راجل بردو ومن حقي اغير عليها منك او من اي راجل ؟؟
سامي : لا يا صلاح انا هعتبر نفسي مش سمعت الكلام الأخير ده دلوقتي علشان مزعلش منك ، انت كده هتخرب بيتك ، لازم تغير طريقة تفكيرك دي اللي هتضيع كل حاجة .
صلاح : مش قادر يا سامي .
سامي : يبقي كده بتحكم علي جوازكم بالفشل .
صلاح : طيب يا سامي انا هحاول اتغير ، بس ارجوك قول لعايدة ترجع البيت ، ولا اقولك بلاش تكلمها انت ، كلم مراتك سهام هي تقولها .
سامي : بردو يا صلاح ؟؟ مفيش فايدة فيك !!! ماشي هكلم سهام تقولها ترجع ، بس لازم تتغير يا صلاح ، فاهم لازم تتغير !!
سامي راح البيت و قعد يتغدا مع سهام والاولاد وبعدها قالها : علفكرة عايدة كلمتني النهاردة بخصوص مشكلتها مع جوزها وطلبت مني اتدخل واصالحهم .
سهام : هي فعلا بتحبه اوي زي ما انا ب ......
سامي " قاطعها " : المهم انا اقنعته انه يحاول يتغير معها علشان حياتهم تستمر وهو اقتنع وطلب انك تكلميها علشان ترجع البيت .
سهام : طيب يا سامي انا هكلمها بعد الغدا .
سامي : علفكرة .
سهام : نعم ؟؟
سامي : بخصوص اسرارنا اللي انتي طلعتيها بره يا هانم وحكيتي لعايدة عليها .
سهام : لا مش طلعت اي اسرار بينا بره .
سامي : طلعتي اسرارنا وقولتيها لعايدة ، عموما أنا بعتلك الرد معها لما تكلميها هتعرفي منها .
سهام : انا مش خرجت اسرارنا ، انا كنت ب .....
سامي " مقاطعا " : ملوش لزوم الكلام ، خلينا نكمل غدانا .
وبعد الغدا سهام مسكت الموبايل واتصلت بعايدة .
سهام : ازيك يا عايدة ، علفكرة سامي اتكلم مع صلاح وفهمه غلطه وصلاح وعده انه هيتغير وعايزك تروحي بيتك .
عايدة : لأ ، مش هروح البيت غير لما صلاح بنفسه ييجي يعتذر ويصالحني وبعدين اروح معاه .
سهام : بلاش تعاندي و تنشفي دماغك ، روحي بيتك يا عايدة .
عايدة : لأ ، هو لازم يعمل اللي بقولك عليه ده .
سهام : بصراحة انا شايفة ان عنادك ده ملوش لزوم ، خصوصا ان انتي عايزة ترجعي بيتك .
عايدة : مش عناد ولا حاجة ، لكن هي دي الاصول .
سهام : طيب يا عايدة انا هقول لسامي يكلمه .
عايدة : ماشي يا سهام ، المهم بقي انا عندي خبر ليكي مش حلو .
سهام : بخصوص كلامك مع سامي عن مشكلتي معاه ؟؟؟
عايدة : لأ ، فيه خبر تاني لكن اسوأ من ده كمان .
سهام : استر يارب ، فيه اي يا عايدة قلقتيني ؟؟؟
عايدة : وائل خرج من السجن .
انقبض قلب سهام للحظات ثم قالت : وانا اعمله اي ؟ يخرج ولا ميخرجش ده شئ مش يخصني ابدا !!!
عايدة : وائل اتصل عليا يا سهام !!!!!!
يتبع....
(رواية المتعة الحرام الجزء الثاني)
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a7%d9%84%d9%85%d8%aa%d8%b9%d8%a9-%d8%a7%d9%84%d8%ad%d8%b1%d8%a7%d9%85-%d8%a7%d9%84%d8%ac%d8%b2%d8%a1-%d8%a7%d9%84%d8%ab%d8%a7%d9%86%d9%8a-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84/
سامي اتصل بصلاح زوج عايدة وطلب منه يتقابلوا .
سامي : مالك يا صلاح زعلان مع عايدة ليه ؟؟
صلاح : هتجنني يا سامي !! عايدة هتجنني خلاص !!!!!
سامي : عايدة ؟؟ مش ممكن !!! دي مراتك دي ست محترمة وجميلة وعاقلة ومتزنة وقبل كل ده بتحبك وعايزة تعيش معاك في هدوء ونفسها تحافظ علي البيت .
صلاح : هتجنن يا سامي بسبب الغيرة عليها ، وكل ما تعرف اني بغير عليها بتعمل حاجات تستفزني اكتر ، زي ما تكون بتحاول تضايقني وخلاص .
سامي : لا يا صلاح ، انت اكيد فاهم غلط ، عايدة بتحبك بجد وعمرها ما تقصد تضايقك ابدا اكيد انت اللي بتفهم تصرفاتها غلط .
صلاح : وانا كمان يا سامي بحبها ، ولو مش بحبها مش هغير عليها .
سامي : يبقي خلاص تعقل كده وتبطل عصبية .
صلاح : طيب انا هقولك يا سامي ، هي عارفة اني بغير عليها لما تكلم اي راجل ورغم كده كلمتك يا سامي وحكتلك علي المشاكل اللي بينا !!! تقدر تقولي هي ليه مش كلمت سهام مراتك مثلا ؟؟ ولا قاصدة تضايقني !!
سامي : انت اتجننت يا صلاح ؟ انت هتغير علي عايدة مني انا ؟ معقول تفكر اني ممكن ابصلها !!!
صلاح : معلش يا سامي ما انت راجل بردو ومن حقي اغير عليها منك او من اي راجل ؟؟
سامي : لا يا صلاح انا هعتبر نفسي مش سمعت الكلام الأخير ده دلوقتي علشان مزعلش منك ، انت كده هتخرب بيتك ، لازم تغير طريقة تفكيرك دي اللي هتضيع كل حاجة .
صلاح : مش قادر يا سامي .
سامي : يبقي كده بتحكم علي جوازكم بالفشل .
صلاح : طيب يا سامي انا هحاول اتغير ، بس ارجوك قول لعايدة ترجع البيت ، ولا اقولك بلاش تكلمها انت ، كلم مراتك سهام هي تقولها .
سامي : بردو يا صلاح ؟؟ مفيش فايدة فيك !!! ماشي هكلم سهام تقولها ترجع ، بس لازم تتغير يا صلاح ، فاهم لازم تتغير !!
سامي راح البيت و قعد يتغدا مع سهام والاولاد وبعدها قالها : علفكرة عايدة كلمتني النهاردة بخصوص مشكلتها مع جوزها وطلبت مني اتدخل واصالحهم .
سهام : هي فعلا بتحبه اوي زي ما انا ب ......
سامي " قاطعها " : المهم انا اقنعته انه يحاول يتغير معها علشان حياتهم تستمر وهو اقتنع وطلب انك تكلميها علشان ترجع البيت .
سهام : طيب يا سامي انا هكلمها بعد الغدا .
سامي : علفكرة .
سهام : نعم ؟؟
سامي : بخصوص اسرارنا اللي انتي طلعتيها بره يا هانم وحكيتي لعايدة عليها .
سهام : لا مش طلعت اي اسرار بينا بره .
سامي : طلعتي اسرارنا وقولتيها لعايدة ، عموما أنا بعتلك الرد معها لما تكلميها هتعرفي منها .
سهام : انا مش خرجت اسرارنا ، انا كنت ب .....
سامي " مقاطعا " : ملوش لزوم الكلام ، خلينا نكمل غدانا .
وبعد الغدا سهام مسكت الموبايل واتصلت بعايدة .
سهام : ازيك يا عايدة ، علفكرة سامي اتكلم مع صلاح وفهمه غلطه وصلاح وعده انه هيتغير وعايزك تروحي بيتك .
عايدة : لأ ، مش هروح البيت غير لما صلاح بنفسه ييجي يعتذر ويصالحني وبعدين اروح معاه .
سهام : بلاش تعاندي و تنشفي دماغك ، روحي بيتك يا عايدة .
عايدة : لأ ، هو لازم يعمل اللي بقولك عليه ده .
سهام : بصراحة انا شايفة ان عنادك ده ملوش لزوم ، خصوصا ان انتي عايزة ترجعي بيتك .
عايدة : مش عناد ولا حاجة ، لكن هي دي الاصول .
سهام : طيب يا عايدة انا هقول لسامي يكلمه .
عايدة : ماشي يا سهام ، المهم بقي انا عندي خبر ليكي مش حلو .
سهام : بخصوص كلامك مع سامي عن مشكلتي معاه ؟؟؟
عايدة : لأ ، فيه خبر تاني لكن اسوأ من ده كمان .
سهام : استر يارب ، فيه اي يا عايدة قلقتيني ؟؟؟
عايدة : وائل خرج من السجن .
انقبض قلب سهام للحظات ثم قالت : وانا اعمله اي ؟ يخرج ولا ميخرجش ده شئ مش يخصني ابدا !!!
عايدة : وائل اتصل عليا يا سهام !!!!!!
يتبع....
(رواية المتعة الحرام الجزء الثاني)
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a7%d9%84%d9%85%d8%aa%d8%b9%d8%a9-%d8%a7%d9%84%d8%ad%d8%b1%d8%a7%d9%85-%d8%a7%d9%84%d8%ac%d8%b2%d8%a1-%d8%a7%d9%84%d8%ab%d8%a7%d9%86%d9%8a-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84/
مدونة كامو
رواية المتعة الحرام الجزء الثاني كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم عادل عبدالله - مدونة كامو
رواية المتعة الحرام الجزء الثاني كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم عادل عبدالله فصول الرواية رواية المت
البنت بدموع: يعني ايه امي ما"تت ودفـ. ـنتوها من غير ما اعرف.
اخوها ببرود: دي وصيتها انك متعرفيش غير بعد الد"فن.
صدفة بانهيار: انت كدابببب حرام عليكمم حرمتونيي من شوفت اميييي للمرة الاخيرة حسبي الله ونعم الوكيل فيكمم.
مراد ببرود: خشي العزاء وايلا مش هخليكي تحضريه.
صدفة بدموع: انت مسمي نفسك اخ في اخ يعمل كده ف اخته.
كف قوي بينزل ع وشها: غوري من وشيي.
جوز صدفة: اهدا يا مراد وانتي يا صدفة خشي العزاء مع الحريم.
صدفة: دا يلي ربنا قدرك يا هه جوزي.
طلعت بغضب ودموع دخلت اوضة امها وانهارت ع سريرها: ليه ليه يحرموني من شوفتك ليه حسبي الله ونعم الوكيل اكيد انتي موصتيش كدا كتموا الخبر عني ياماااا وحشتيني يامااا ارجعي لي لو لحظة.
فضلت تصرخ وتعيط..
مرات اخوها ببرود: م خلاص خلصنا ما"تت واند"فنت.
صدفة بقهر: انتو اي جبروت انتي لو مكاني هتعملي ايه.
مرات اخوها: يا حبيبتي انا مش مكانك وامي بتحبني اووي وربنا يخليها ليا.
بقلم ميرا ابوالخير...
صدفة بصت ليها بقرف....
تاني يوم...
مراد ببرود: قومي روحي مع جوزك.
صدفة بجمود: مش هروح دلوقتي.
مراد بغضب: مش هكرر كلمتي تاني يا صدفة.
صدفة: انت بتطرد اختك.
مراد ببرود: اعتبريها بطردك.
صدفة بغضب: تمم يا ابن ابويا تمم.
مشيت ومراته قعدت جنبه...
مراد: تفتكري اني كدا عملت الصح.
مراته بخبث: اه يا حبيبي البنت ملهاش غير بيت جوزها طبعا.
بقلم ميرا ابوالخير
مراد: عندك حق..
بعد شويه..
عند صدفة: عاوز اي يا عز.
عز بطمع: انا هرفع قضية عشان اعلان الميراث امك ورثها كان كبير واكيد ليكي فيها.
صدفة بغضب: ياخي احترم نفسك امي لسه مد"فونه من يومين.
عز بغضب: ماهو ياما توافقي ياما اطلقك.
صدفة:......
يتبع.....
(رواية صدفة ولكنها)
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%b5%d8%af%d9%81%d8%a9-%d9%88%d9%84%d9%83%d9%86%d9%87%d8%a7-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88/
اخوها ببرود: دي وصيتها انك متعرفيش غير بعد الد"فن.
صدفة بانهيار: انت كدابببب حرام عليكمم حرمتونيي من شوفت اميييي للمرة الاخيرة حسبي الله ونعم الوكيل فيكمم.
مراد ببرود: خشي العزاء وايلا مش هخليكي تحضريه.
صدفة بدموع: انت مسمي نفسك اخ في اخ يعمل كده ف اخته.
كف قوي بينزل ع وشها: غوري من وشيي.
جوز صدفة: اهدا يا مراد وانتي يا صدفة خشي العزاء مع الحريم.
صدفة: دا يلي ربنا قدرك يا هه جوزي.
طلعت بغضب ودموع دخلت اوضة امها وانهارت ع سريرها: ليه ليه يحرموني من شوفتك ليه حسبي الله ونعم الوكيل اكيد انتي موصتيش كدا كتموا الخبر عني ياماااا وحشتيني يامااا ارجعي لي لو لحظة.
فضلت تصرخ وتعيط..
مرات اخوها ببرود: م خلاص خلصنا ما"تت واند"فنت.
صدفة بقهر: انتو اي جبروت انتي لو مكاني هتعملي ايه.
مرات اخوها: يا حبيبتي انا مش مكانك وامي بتحبني اووي وربنا يخليها ليا.
بقلم ميرا ابوالخير...
صدفة بصت ليها بقرف....
تاني يوم...
مراد ببرود: قومي روحي مع جوزك.
صدفة بجمود: مش هروح دلوقتي.
مراد بغضب: مش هكرر كلمتي تاني يا صدفة.
صدفة: انت بتطرد اختك.
مراد ببرود: اعتبريها بطردك.
صدفة بغضب: تمم يا ابن ابويا تمم.
مشيت ومراته قعدت جنبه...
مراد: تفتكري اني كدا عملت الصح.
مراته بخبث: اه يا حبيبي البنت ملهاش غير بيت جوزها طبعا.
بقلم ميرا ابوالخير
مراد: عندك حق..
بعد شويه..
عند صدفة: عاوز اي يا عز.
عز بطمع: انا هرفع قضية عشان اعلان الميراث امك ورثها كان كبير واكيد ليكي فيها.
صدفة بغضب: ياخي احترم نفسك امي لسه مد"فونه من يومين.
عز بغضب: ماهو ياما توافقي ياما اطلقك.
صدفة:......
يتبع.....
(رواية صدفة ولكنها)
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%b5%d8%af%d9%81%d8%a9-%d9%88%d9%84%d9%83%d9%86%d9%87%d8%a7-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88/
مدونة كامو
رواية صدفة ولكنها كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم ميرا أبوالخير - مدونة كامو
رواية صدفة ولكنها كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم ميرا أبوالخير فصول الرواية رواية صدفة ولكنها الفصل
في احدي المدن الصعيديه وبالتحديد في قصر كبير خاص بأكبر عائله في الصعيد كانت تجلس هذه الفتاه بفستان زفافها وهي تبكي بشده حتي اقتربت منها احدي السيدات وتحدثت:
فيه واحده تعمل اكده ليله فرحها... مش دا ال كان نفسك فيه لو جوزك دخل دلوجتي هيجول اي انا مش فاهمه ليه عاد كل ال انتي عاملاه دا... مش دا ال بجالك سنين وسنين بتحبيه
نظرت الفتاه اليها ببكاء وتحدثت:
بس هو مش بيحبني يا عمتي... مش بيحبني هو فاكر اني انا حبيبته وخطيبته بس كل دا كذب انتوا ضحكتوا عليه وبتعيشوه في وهم هو فاقد الذاكره علشان اكده مش فاكر حاجه بس لما يبجي كويس وذاكرته ترجعله مش هيسكت لحد مننا حرام علينا نعمل فيه اكده
نظرت السيده اليها بضيق وجاءت لتتحدث ولكن قاطعها دخول احدي السيدات التي يتعدي عمرها الـسبعين واكثر وتحدثت:
ال عملناه دا الصوح حفيدي مينفعش كان يفضل عايش في حياته الجديمه دي وانتي لازم تتأقلمي علي الوضع دا... انتي دلوجتي بجيتي مرته يبجي تتعاملي علي الوضع دا وتنسي اي حاجه حوصلت جبل اكده فاهمه يا ملك
ملك بدموع:
حاضر يا حجه... حاضر
نظرت الجده اليها بضيق وخرجت من الغرفه وفي مكان اخر كانت تقف هذه الفتاه وهي تحطم كل شئ امامها فاقتربت منها صديقتها وتحدثت بلهفه:
دنيا اهدي.... اهدي ال بتعمليه دا مينفعش
دنيا بانهيار:
هو اتجوز.... هو اتجوز يا فااطمه... اتجوز وانا جاعده اهنيه مش عارفه اعمل حاجه... دا خطيبي انا.. هو حبيبي انا مش هي
فاطمه بحزن:
طيب اهدي يابنتي بلاش تعملي في نفسك اكده هنعمل اي عاد انتي عارفه اهله
دنيا بصراخ:
انا ال خطيبته... هو دلوجتي فاقد الذاكره ومش فاكرني المفروض يخلوني احاول معاه افكره بيا مش يبعدوني ويجيبوا واحده تانيه بدالي ويجولوا انها حبيبته... هو فاكرها حبيبته دلوجتي زمانه معاها... انا جاعده اهنيه وواحده كدابه نايمه في حضنه... انا مش هسكت.. مش هسكت
القت دنيا كلماتها وخرجت من الشقه وهي تشعر بالغضب الشديد اما عند ملك كانت تقف بحزن تبدل ملابسها حتي دخل مراد فجأه فـ اختبأت بسرعه حتي تغطي جسدها ولكن اقترب منها مراد وسحبها من يديها اليه وتحدث بابتسامه:
انتي بتستخبي مني اكده ليه... احنا خلاص اتجوزنا يعني بجيتي مرتي وعادي اني اشوفك اكده
ملك بتوتر:
اامممم... انا بس مكسوفه شويه انت مش هتغير هدومك
ابتسم مراد وهو يلامس وجهها ويتحدث:
هغيرها.... جوليلي عايزه تسافري فين في شهر العسل
ملك بتوتر:
مفيش داعي يا مراد احنا اهنيه حلوين اهه خلينا اهنيه وبعدين انت تعبان من وجت الحادثه والحكيم جال انك مينفعش تتعب نفسك
مراد بابتسامه:
بس انا مش تعبان يا ملك انا ببجي مبسوط وانتي معايا كفايه انك مسبتنيش لحظه واحده من وجت ما عملت الحادثه حتي لما مكنتش فاكر حاجه انتي برده مسبتنيش
ملك بدموع:
ولا هسيبك يا مراد... انا بحبك جوي وكل ال عايزاه انك انت ال متسبنيش انا عايزاك تفضل معايا اكده علشان والله لو سيبتني مش هجدر اعيش من غيرك
مراد وهو يلامس وجهها:
انا مجدرش اسيبك يا ملك.. انتي مرتي وحبيبتي واغلي حاجه عندي في الدنيا كلها
القي مراد كلماته ثم اقترب منها وقبلها علي شفتيها وهو يلامس جسدها ولكن ابتعدت عنه بفزع فجأه وهي تتحدث:
لع..... خلينا نرتاح وننام انهارده يا مراد اكيد انت كمان تعبان طول اليوم والفرح واكده
القت ملك كلماتها وجاءت لتبتعد عنه ولكن سحبها مراد اليه وهو يحاول تقبليها ويتحدث:
لع انا مش تعبان انا اكده مبسوط
القي مراد كلماتها وبدأ في تقبليها فاغمضت ملك عيونها وسحب مراد ملابسها ثم حملها ووضعها علي الفراش وفي صباح يوم جديد كانت ملك مازالت نائمه علي الفراش حتي شعرت بيد تلامس وجهها ففتحت عيونها ونظرت باستغراب عندما وجدت مراد امامها عاري الصدر ويحمل صينيه تمتلئ بالطعام فأعتدلت في جلستها وتحدثت:
ليه اكده يا مراد انا كنت هجوم احضر الفطار تعبت نفسك ليه
اقترب مراد منها ووضع الطعام علي الفراش ثم قبلها علي عنقها وتحدث بابتسامه:
انتي ال متتعبيش نفسك يا جلبي انا كل ال عايزه منك انك تفضلي اكده مرتاحه ومبسوطه وبس
ابتسمت ملك بحزن وتحدثت:
والله العظيم انت احسن واحد شوفته في الدنيا كلها ربنا يخليك ليا يارب وميحرمنيش منك ابدا
مراد بابتسامه:
يلا بجا كفايه كلام افطري علشان نجهز شنطتنا ونسافر
ابتسمت ملك وبدأت في تناول الطعام ولكنها انتفضت فجأه عندما سمعت صوت صراخ في الاسفل فأخذ مراد قميصه ونزل بسرعه وخلفه ملك التي اتصدمت عندما وجدت الحرس يدفعون دنيا علي الارض فنظر مراد اليهم وتحدث بغضب:
بس..... انتووا اي ال بتعملوه دا... ازاي تعاملوا بنت بالطريجه دي
نظر الحرس بتوتر وتركوا دنيا التي ركضت الي مراد واحتضنته وهي تتحدث ببكاء ولهفه:
مراد انت وحشتني جووي.... وحشتني جووي
نظر مراد بضيق واقتربت والدته منها وسحبتها وهي تتحدث بغضب:
اي قله الادب ال انتي فيها دي... انتي عايزه اي عااد
دنيا ببكاء :
مراد بالله عليك افتكرني انا خطيبتك... انا البنت ال بتحبها مش هي.. هما ضحكوا عليك
فيه واحده تعمل اكده ليله فرحها... مش دا ال كان نفسك فيه لو جوزك دخل دلوجتي هيجول اي انا مش فاهمه ليه عاد كل ال انتي عاملاه دا... مش دا ال بجالك سنين وسنين بتحبيه
نظرت الفتاه اليها ببكاء وتحدثت:
بس هو مش بيحبني يا عمتي... مش بيحبني هو فاكر اني انا حبيبته وخطيبته بس كل دا كذب انتوا ضحكتوا عليه وبتعيشوه في وهم هو فاقد الذاكره علشان اكده مش فاكر حاجه بس لما يبجي كويس وذاكرته ترجعله مش هيسكت لحد مننا حرام علينا نعمل فيه اكده
نظرت السيده اليها بضيق وجاءت لتتحدث ولكن قاطعها دخول احدي السيدات التي يتعدي عمرها الـسبعين واكثر وتحدثت:
ال عملناه دا الصوح حفيدي مينفعش كان يفضل عايش في حياته الجديمه دي وانتي لازم تتأقلمي علي الوضع دا... انتي دلوجتي بجيتي مرته يبجي تتعاملي علي الوضع دا وتنسي اي حاجه حوصلت جبل اكده فاهمه يا ملك
ملك بدموع:
حاضر يا حجه... حاضر
نظرت الجده اليها بضيق وخرجت من الغرفه وفي مكان اخر كانت تقف هذه الفتاه وهي تحطم كل شئ امامها فاقتربت منها صديقتها وتحدثت بلهفه:
دنيا اهدي.... اهدي ال بتعمليه دا مينفعش
دنيا بانهيار:
هو اتجوز.... هو اتجوز يا فااطمه... اتجوز وانا جاعده اهنيه مش عارفه اعمل حاجه... دا خطيبي انا.. هو حبيبي انا مش هي
فاطمه بحزن:
طيب اهدي يابنتي بلاش تعملي في نفسك اكده هنعمل اي عاد انتي عارفه اهله
دنيا بصراخ:
انا ال خطيبته... هو دلوجتي فاقد الذاكره ومش فاكرني المفروض يخلوني احاول معاه افكره بيا مش يبعدوني ويجيبوا واحده تانيه بدالي ويجولوا انها حبيبته... هو فاكرها حبيبته دلوجتي زمانه معاها... انا جاعده اهنيه وواحده كدابه نايمه في حضنه... انا مش هسكت.. مش هسكت
القت دنيا كلماتها وخرجت من الشقه وهي تشعر بالغضب الشديد اما عند ملك كانت تقف بحزن تبدل ملابسها حتي دخل مراد فجأه فـ اختبأت بسرعه حتي تغطي جسدها ولكن اقترب منها مراد وسحبها من يديها اليه وتحدث بابتسامه:
انتي بتستخبي مني اكده ليه... احنا خلاص اتجوزنا يعني بجيتي مرتي وعادي اني اشوفك اكده
ملك بتوتر:
اامممم... انا بس مكسوفه شويه انت مش هتغير هدومك
ابتسم مراد وهو يلامس وجهها ويتحدث:
هغيرها.... جوليلي عايزه تسافري فين في شهر العسل
ملك بتوتر:
مفيش داعي يا مراد احنا اهنيه حلوين اهه خلينا اهنيه وبعدين انت تعبان من وجت الحادثه والحكيم جال انك مينفعش تتعب نفسك
مراد بابتسامه:
بس انا مش تعبان يا ملك انا ببجي مبسوط وانتي معايا كفايه انك مسبتنيش لحظه واحده من وجت ما عملت الحادثه حتي لما مكنتش فاكر حاجه انتي برده مسبتنيش
ملك بدموع:
ولا هسيبك يا مراد... انا بحبك جوي وكل ال عايزاه انك انت ال متسبنيش انا عايزاك تفضل معايا اكده علشان والله لو سيبتني مش هجدر اعيش من غيرك
مراد وهو يلامس وجهها:
انا مجدرش اسيبك يا ملك.. انتي مرتي وحبيبتي واغلي حاجه عندي في الدنيا كلها
القي مراد كلماته ثم اقترب منها وقبلها علي شفتيها وهو يلامس جسدها ولكن ابتعدت عنه بفزع فجأه وهي تتحدث:
لع..... خلينا نرتاح وننام انهارده يا مراد اكيد انت كمان تعبان طول اليوم والفرح واكده
القت ملك كلماتها وجاءت لتبتعد عنه ولكن سحبها مراد اليه وهو يحاول تقبليها ويتحدث:
لع انا مش تعبان انا اكده مبسوط
القي مراد كلماتها وبدأ في تقبليها فاغمضت ملك عيونها وسحب مراد ملابسها ثم حملها ووضعها علي الفراش وفي صباح يوم جديد كانت ملك مازالت نائمه علي الفراش حتي شعرت بيد تلامس وجهها ففتحت عيونها ونظرت باستغراب عندما وجدت مراد امامها عاري الصدر ويحمل صينيه تمتلئ بالطعام فأعتدلت في جلستها وتحدثت:
ليه اكده يا مراد انا كنت هجوم احضر الفطار تعبت نفسك ليه
اقترب مراد منها ووضع الطعام علي الفراش ثم قبلها علي عنقها وتحدث بابتسامه:
انتي ال متتعبيش نفسك يا جلبي انا كل ال عايزه منك انك تفضلي اكده مرتاحه ومبسوطه وبس
ابتسمت ملك بحزن وتحدثت:
والله العظيم انت احسن واحد شوفته في الدنيا كلها ربنا يخليك ليا يارب وميحرمنيش منك ابدا
مراد بابتسامه:
يلا بجا كفايه كلام افطري علشان نجهز شنطتنا ونسافر
ابتسمت ملك وبدأت في تناول الطعام ولكنها انتفضت فجأه عندما سمعت صوت صراخ في الاسفل فأخذ مراد قميصه ونزل بسرعه وخلفه ملك التي اتصدمت عندما وجدت الحرس يدفعون دنيا علي الارض فنظر مراد اليهم وتحدث بغضب:
بس..... انتووا اي ال بتعملوه دا... ازاي تعاملوا بنت بالطريجه دي
نظر الحرس بتوتر وتركوا دنيا التي ركضت الي مراد واحتضنته وهي تتحدث ببكاء ولهفه:
مراد انت وحشتني جووي.... وحشتني جووي
نظر مراد بضيق واقتربت والدته منها وسحبتها وهي تتحدث بغضب:
اي قله الادب ال انتي فيها دي... انتي عايزه اي عااد
دنيا ببكاء :
مراد بالله عليك افتكرني انا خطيبتك... انا البنت ال بتحبها مش هي.. هما ضحكوا عليك
نظر الجميع اليها بتوتر وضيق وتحدث مراد:
انا معرفش انتي مين بصراحه ممكن تكوني غلطانه بيني وبين واحد تاني بس انا متجوز وبحب مرتي ومعرفكيش
ابتسمت والدته بخبث واقتربت الجده منها وتحدثت مردفه:
اتفضلي امشي من اهنيه محدش يعرفك انا مش عارفه انتي عايزه اي عاد... يا حرس تعالوا خدوها من اهنيه
القت الجده كلماتها واقترب الحرس منها وقبل ان ياخذوها تحدثت دنيا بلهفه وبكاء:
مراد انا معايا دليل... انا معايا دليل اني خطيبتك... صدجني انا البنت ال كنت بتحبها مش هي انا والله اانتي فاقد الذاكره ومش فاكر حاجه
مراد بأستغراب:
دليل اي عاد
اقتربت دنيا منه وفتحت حقيبتها واخرجت هاتفها ثم تحدثت:
دي صورنا مع بعض وصور خطوبتنا كمان
نظر الجميع بتوتر واخذ مراد الهاتف وقبل ان ينظر اليه انصدم عندما وجد ملك علي الارض ووو
يتبع.....
(رواية صعيدي يفقد عقله)
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%b5%d8%b9%d9%8a%d8%af%d9%8a-%d9%8a%d9%81%d9%82%d8%af-%d8%b9%d9%82%d9%84%d9%87-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7/
انا معرفش انتي مين بصراحه ممكن تكوني غلطانه بيني وبين واحد تاني بس انا متجوز وبحب مرتي ومعرفكيش
ابتسمت والدته بخبث واقتربت الجده منها وتحدثت مردفه:
اتفضلي امشي من اهنيه محدش يعرفك انا مش عارفه انتي عايزه اي عاد... يا حرس تعالوا خدوها من اهنيه
القت الجده كلماتها واقترب الحرس منها وقبل ان ياخذوها تحدثت دنيا بلهفه وبكاء:
مراد انا معايا دليل... انا معايا دليل اني خطيبتك... صدجني انا البنت ال كنت بتحبها مش هي انا والله اانتي فاقد الذاكره ومش فاكر حاجه
مراد بأستغراب:
دليل اي عاد
اقتربت دنيا منه وفتحت حقيبتها واخرجت هاتفها ثم تحدثت:
دي صورنا مع بعض وصور خطوبتنا كمان
نظر الجميع بتوتر واخذ مراد الهاتف وقبل ان ينظر اليه انصدم عندما وجد ملك علي الارض ووو
يتبع.....
(رواية صعيدي يفقد عقله)
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%b5%d8%b9%d9%8a%d8%af%d9%8a-%d9%8a%d9%81%d9%82%d8%af-%d8%b9%d9%82%d9%84%d9%87-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7/
مدونة كامو
رواية صعيدي يفقد عقله كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم نور الشامي - مدونة كامو
رواية صعيدي يفقد عقله كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم نور الشامي فصول الرواية رواية صعيدي يفقد عقله ا
اهو قدامك تلت بنات اختار واحده التلاته اجمل من بعض اظن مش هتلاقى احسن كده
سيف بابتسامه وينظر اليهم
الجد مصطفى
بص دى اروى عندها ٢٣ سنه متخرجه من اعلام
بصلها وكانت لابسه فستان لحد قبل الركبه وفرده شعرها وكانت بتبصلو باعجاب
ودى بقى اسيل اخر سنه فى هندسه كانت لابسه فستان طويل لونو ازرق وفارده شعرها وبتبص عليه
ودى اصغر واحده فيهم رقيه كليه تربيه لسه سنه تانيه
كانت واقفه بتبصلو باعجاب لاكن لما ابتسملها كشرت فى وشو
سيف.
بس يجدى بابا قالى انهم اربعه دول تلاته بس
مصطفى
اي ه مش معقول تكون ولا واحده عجبتك من دول
سيف بصلهم باعجاب هما فعلا حلوين
سيف
لا ابدا بس يعنى انا عمري ما شفتهم قبل كده فحابب اتعرف عليهم والى عرفتو انو الاربعه مش مخطوبين
مصطفى
بص يبنى هيا
قاطعو صوت
ايه ده يبت انت وهيا متشيكن كده ورايحين على فين من غيرى
ايه ده دا الحج مصطفى اهو
جريت عليه وحضنتو
اية
كده ي حج تمشو من غير ما تقولى رايحين على فين
وبصت على سيف
وقالت بهمس مين الكابتن الحلو دا يحج
مصطفى بنفس الهمس
دا ابن عمك محمد لسه راجع انهارده وجاى يتجوز
اية
اااه عالشان كده دول واقفين للعرض طب مش كنت تقول ي راجل
وبصت عليه
منور ي كابتن
وسيف بيبصلها بزهول من طرقتها ولبسها
كانت لابسه حجاب ونضاره وبنطلون وشميز غير الباقين
سيف
انتى مين
اية
وانت مالك
كلهم بصلوها ومصطفى ضحك
معلش ي سيف اصلها اية كده
سيف وهوا بيبصلها
متقوليش دى الرابعه بتاعتهم
اية بعصبيه
رابعه مين ياض انت لا بقولك ايه انا مش زيهم ي خويا
سيف بصدمه
بتقولى ايه
اية
هوا انت مصري يلا
سيف بابتسامه
بيقولو
اية
يبقى عبيط بقى
سيف اتعصبت ومسكها من هدموها جامد
مين ده الى عبيط
اية بصت على ايدو وفى ثانيه كانت ورا ضاهرو وبيحاول يفكها مش قادر
اية
لما تمسك بنت كده يبقى انت قليل الادب ولازم تستحمل بقى
مصطفى
خلاص ي اية هوا ميقصدش سيبه
اية بزعيق
ابعد يمصطفى لازم يتربى الاول
اروى خلاص ي اية سيبه حرام عليكى
بصلتها قامت ساكته واسيل بتفرج وخايفه تتكلم
ورقيه بتضحك عليه
وسيف بيحاول يفلت وقام ساحب ايدو وبقى العكس
سيف
ولما حضرتك تغلطى فى حد برضو تبقى قله ادب
قامت مشنكله رجلو وقعتو
اية بضحك
معلش ابقى علمنا ي كابتن الا قولتلى اسمك ايه
مصطفى بضحك
اسمو سيف ي اية
اية
اسم جميل ابقى غيرو للكوكب الى جاى منو وقامت ماشيه
مصطفى بضحك
معلش ي بنى انا عالشان كده مقولتلهاش انك جاى
سيف باستغراب
ليه يعنى وبعدين تصارفتها غريبه قوى
مصطفى
اية مش بتحب جو التحكم ولاعجاب وكده وزى مانت شايف تعاملتها وانا عارف انو قعدتك بره
عايزه واحده غير كده فمردتش اقولها لانها كانت هترفض
مصطفى
ها اختارت مين بقى
سيف
بصلهم وقال لما اتعرف عليهم الاول
مصطفى
خلاص يبقى تقعد معانا كام يوم وتتعرف عليهم اهو يكون اخواتهم جم وتتعرف على باقى العيله
اطلع بقى ريح فى الاوضه شويه
سيف
تمام ي جدى عن اذنك
طلع وهوا ماشى لاقى اوضه مفتوحه نص فاتحه وفى صوت همس خارج منها
فتح الباب براحه
لاقها اية وكانت قاعده على السرير وفارده كتب كتير وخالعه الحجاب وبتكتب على اللاب
بصلها شويه
واية حست بيه ولسه بتقوم جرى بسرعه
وصل عند الاوضه وهوا بيتنفس بارتياح
سيف
الحمدلله مشافتنيش بس هوا انا خايف منها لا لا
وقام داخل الاوضه ونام
---
الكل قاعد على السفره
وسيف جيه عليهم
السلام عليكم
كلهم بصلو
وعليكم السلام
امجد باستغراب
ايه ده سيف مش كنت تقول انك جاى يبنى
احمد
معلش بقى اصلو مش جاى علشانا وغمزلو
مصطفى
باااس ناكل الاول اقعد ي سيف يلا
مكنتش فيه مكان فاضي غير جنب اية
سيف بابتسامه
ممكن اقعد جنبك
بصتلو ومردش عليه
وسيف قعد وهوا متغاظ منها
اروى واسيل كانو بيبصو عليه ورقيه مركزه فى الاكل وخلاص
خلصو
مصطفى تعالو بقى اعرفكم على بعض اظن الشباب انتو عارفينو كويس
احمد وامجد ايوا طبعا
مصطفى
امجد واية ورقيه وسليم اخوات عمك متوفى وولدتهم متجوزه طبعا انت عارف
واروى واحمد اخوات
ودول بقى عمك ومراتو مسافرين
اما اسيل
فهيا بنت عمتك قاعده هنا عالشان الكليه بتاعتها
امجد بص ل اسيل وهيا بصتلو بحزن ورجعت تبص لسيف تانى وسيف اخد بالو
وقال كده دى مش معانا
سيف
امال سليم فين ي جدى
جيه صوت من وراه
انا اهو موجود
اروى شافتو وقامت طالعه تجرى
كلهم بصلوها باستغراب
سيف
كنت فين انت مش عارف انى جاى
سليم
كان عندى شغل المهم انت اخبارك ايه
سيف
بخير الحمد
سليم
عملت ايه فى الشغل الى جاى عالشانو لو عايز مساعده انا موجود
البنات بصلو بصدمه
وامجد واحمد ضحكو جامد
وسيف
احرج لانو مقالش على سبب الزياره لانو سليم كان هيرفض
مصطفى
انتو هتتكلمو على الشغل دلوقتي
سيف بقالو كتير عايش بعيد عنكم اتعرفو عليه وانا هقوم انام يلا تصبحو على خير
وانت من اهل الخير
اية
وانا كمان عندى شغل عن اذنكم ومشيت
سيف
عندى مكالمه مهمه هخلصها واجي
اية لسه هتدخل الاوضه لاقت الى بيشدها من ايدها جامد
اية بعصبيه
انت يلا ازاى تعمل كده
مسك ايدها جامد ودخل الاوضه وقفل الباب
زقتو بعيد عنها وقالت بعصبيه وزعيق
سيف بابتسامه وينظر اليهم
الجد مصطفى
بص دى اروى عندها ٢٣ سنه متخرجه من اعلام
بصلها وكانت لابسه فستان لحد قبل الركبه وفرده شعرها وكانت بتبصلو باعجاب
ودى بقى اسيل اخر سنه فى هندسه كانت لابسه فستان طويل لونو ازرق وفارده شعرها وبتبص عليه
ودى اصغر واحده فيهم رقيه كليه تربيه لسه سنه تانيه
كانت واقفه بتبصلو باعجاب لاكن لما ابتسملها كشرت فى وشو
سيف.
بس يجدى بابا قالى انهم اربعه دول تلاته بس
مصطفى
اي ه مش معقول تكون ولا واحده عجبتك من دول
سيف بصلهم باعجاب هما فعلا حلوين
سيف
لا ابدا بس يعنى انا عمري ما شفتهم قبل كده فحابب اتعرف عليهم والى عرفتو انو الاربعه مش مخطوبين
مصطفى
بص يبنى هيا
قاطعو صوت
ايه ده يبت انت وهيا متشيكن كده ورايحين على فين من غيرى
ايه ده دا الحج مصطفى اهو
جريت عليه وحضنتو
اية
كده ي حج تمشو من غير ما تقولى رايحين على فين
وبصت على سيف
وقالت بهمس مين الكابتن الحلو دا يحج
مصطفى بنفس الهمس
دا ابن عمك محمد لسه راجع انهارده وجاى يتجوز
اية
اااه عالشان كده دول واقفين للعرض طب مش كنت تقول ي راجل
وبصت عليه
منور ي كابتن
وسيف بيبصلها بزهول من طرقتها ولبسها
كانت لابسه حجاب ونضاره وبنطلون وشميز غير الباقين
سيف
انتى مين
اية
وانت مالك
كلهم بصلوها ومصطفى ضحك
معلش ي سيف اصلها اية كده
سيف وهوا بيبصلها
متقوليش دى الرابعه بتاعتهم
اية بعصبيه
رابعه مين ياض انت لا بقولك ايه انا مش زيهم ي خويا
سيف بصدمه
بتقولى ايه
اية
هوا انت مصري يلا
سيف بابتسامه
بيقولو
اية
يبقى عبيط بقى
سيف اتعصبت ومسكها من هدموها جامد
مين ده الى عبيط
اية بصت على ايدو وفى ثانيه كانت ورا ضاهرو وبيحاول يفكها مش قادر
اية
لما تمسك بنت كده يبقى انت قليل الادب ولازم تستحمل بقى
مصطفى
خلاص ي اية هوا ميقصدش سيبه
اية بزعيق
ابعد يمصطفى لازم يتربى الاول
اروى خلاص ي اية سيبه حرام عليكى
بصلتها قامت ساكته واسيل بتفرج وخايفه تتكلم
ورقيه بتضحك عليه
وسيف بيحاول يفلت وقام ساحب ايدو وبقى العكس
سيف
ولما حضرتك تغلطى فى حد برضو تبقى قله ادب
قامت مشنكله رجلو وقعتو
اية بضحك
معلش ابقى علمنا ي كابتن الا قولتلى اسمك ايه
مصطفى بضحك
اسمو سيف ي اية
اية
اسم جميل ابقى غيرو للكوكب الى جاى منو وقامت ماشيه
مصطفى بضحك
معلش ي بنى انا عالشان كده مقولتلهاش انك جاى
سيف باستغراب
ليه يعنى وبعدين تصارفتها غريبه قوى
مصطفى
اية مش بتحب جو التحكم ولاعجاب وكده وزى مانت شايف تعاملتها وانا عارف انو قعدتك بره
عايزه واحده غير كده فمردتش اقولها لانها كانت هترفض
مصطفى
ها اختارت مين بقى
سيف
بصلهم وقال لما اتعرف عليهم الاول
مصطفى
خلاص يبقى تقعد معانا كام يوم وتتعرف عليهم اهو يكون اخواتهم جم وتتعرف على باقى العيله
اطلع بقى ريح فى الاوضه شويه
سيف
تمام ي جدى عن اذنك
طلع وهوا ماشى لاقى اوضه مفتوحه نص فاتحه وفى صوت همس خارج منها
فتح الباب براحه
لاقها اية وكانت قاعده على السرير وفارده كتب كتير وخالعه الحجاب وبتكتب على اللاب
بصلها شويه
واية حست بيه ولسه بتقوم جرى بسرعه
وصل عند الاوضه وهوا بيتنفس بارتياح
سيف
الحمدلله مشافتنيش بس هوا انا خايف منها لا لا
وقام داخل الاوضه ونام
---
الكل قاعد على السفره
وسيف جيه عليهم
السلام عليكم
كلهم بصلو
وعليكم السلام
امجد باستغراب
ايه ده سيف مش كنت تقول انك جاى يبنى
احمد
معلش بقى اصلو مش جاى علشانا وغمزلو
مصطفى
باااس ناكل الاول اقعد ي سيف يلا
مكنتش فيه مكان فاضي غير جنب اية
سيف بابتسامه
ممكن اقعد جنبك
بصتلو ومردش عليه
وسيف قعد وهوا متغاظ منها
اروى واسيل كانو بيبصو عليه ورقيه مركزه فى الاكل وخلاص
خلصو
مصطفى تعالو بقى اعرفكم على بعض اظن الشباب انتو عارفينو كويس
احمد وامجد ايوا طبعا
مصطفى
امجد واية ورقيه وسليم اخوات عمك متوفى وولدتهم متجوزه طبعا انت عارف
واروى واحمد اخوات
ودول بقى عمك ومراتو مسافرين
اما اسيل
فهيا بنت عمتك قاعده هنا عالشان الكليه بتاعتها
امجد بص ل اسيل وهيا بصتلو بحزن ورجعت تبص لسيف تانى وسيف اخد بالو
وقال كده دى مش معانا
سيف
امال سليم فين ي جدى
جيه صوت من وراه
انا اهو موجود
اروى شافتو وقامت طالعه تجرى
كلهم بصلوها باستغراب
سيف
كنت فين انت مش عارف انى جاى
سليم
كان عندى شغل المهم انت اخبارك ايه
سيف
بخير الحمد
سليم
عملت ايه فى الشغل الى جاى عالشانو لو عايز مساعده انا موجود
البنات بصلو بصدمه
وامجد واحمد ضحكو جامد
وسيف
احرج لانو مقالش على سبب الزياره لانو سليم كان هيرفض
مصطفى
انتو هتتكلمو على الشغل دلوقتي
سيف بقالو كتير عايش بعيد عنكم اتعرفو عليه وانا هقوم انام يلا تصبحو على خير
وانت من اهل الخير
اية
وانا كمان عندى شغل عن اذنكم ومشيت
سيف
عندى مكالمه مهمه هخلصها واجي
اية لسه هتدخل الاوضه لاقت الى بيشدها من ايدها جامد
اية بعصبيه
انت يلا ازاى تعمل كده
مسك ايدها جامد ودخل الاوضه وقفل الباب
زقتو بعيد عنها وقالت بعصبيه وزعيق
انت انسان معندكش دم ازاى تعمل اخرج يلا وراحت تفتح الباب
سيف حط ايدو على بقها
ممكن تهدى بصى هشيل ايدى بس نتكلم بهدوء وانت هتفضحينى بصوتك ده
هزت دماغها
وهوا شال ايدو
اية بغيظ وقعدت على السرير
عايز ايه
سيف بابتسامه
لسه زعلانه منى
اية بصت بعيد عنو
وانا هزعل منك ليه يعنى عملت ايه
سيف قعد قدمها
عارف انك لسه زعلانه منى والا مكنتيش سالتى عاليا وانت عارفانى صح
انا لما جيت ملقتكيش كنت هتجنن وقولت لجدى انكم اربع بنات وخفت لاتكونى اتخطبتى ولا حاجه
ولما لاقتك بتسالى عاليا عرفت انك لسه زعلانه منى
وانا جيت عالشانك مش هتسمحنى بقى انا اسف
بصتلو جامد وقالت ببرود
سيف انا لما كنت بحبك كنت هبله قوى ومعرفش حاجه لسه ولما حضرتك سفرت من غير ما تقولى وقتها زعلت جدا لاكن مع الوقت نسيتك
واية بتاعت زمان الهبله بح خلصت واتفضل بقى بدل ما انادى عليهم وافضحك
سيف بصدمه ووقف
يعنى خلاص معتش بتحبينى
اية ببرود
اه ويلا بقى من غير مطردود
سيف بتوعد
تمام انا كنت لسه بحبك وعمرى ما فكرت فى غيرك حتى لما بابا قالى انى لازم اتجوز جيت عالشانك لاكن مدام انتى نساتينى انا كمان هنساكى
واكمل بخبث
وهتجوز واحده من بنات عمك القمرات دول يلا بقى سلام وخرج
بصت عليه بصدمه
والله يعنى انا مستنيه دا كله وفى الاخر واكملت بتوعد تمام قوى اما وريتك
ورنت على حد
الو
يسمو عامله ايه ي قلبى
....
انا بخير الحمدلله
.....
بقولك ي عسل
قولى لابن عمك انى موافقه وخليه يجى
...
اه والله وافقت
...
تمام هقولهم انكم جاين سلام
--
تانى يوم
كلهم قاعدين بيفطرو
واية جت عليهم
صباح الخير ي جماعه
كلهم
صباح الخير
وقعدت
اية بتوتر
جدى
مصطفى
خير ي يويو
اية
بصراحه كده ابن عم اسماء صحبتى عايز يتقدملى وانا وافقت وهبجو انهارده
سيف كان بياكل شرق وفضل يكح وهوا بيبصلها بغيظ وبدلتو ببرود
سيف فى نفسو بقى كده تمام قوى
سيف
جدى ونا كمان الصراحه انا اعجبت بالانسه رقيه وحابب اتقدملها
رقيه اتصدمت
اية كمان
اما الباقي مفرقش معاهم غير امجد لانو عارف سيف كويس وبصلو وبص على اية وسكت وكان فى الى قاعد بيغلى وبيبصلهم بعصبيه
رقيه بس انا
مصطفى
على خيرت الله وانا مش هلاقي احسن منك ليها ايه رايك ي سليم انت وامجد
سليم
والله انا معنديش مشكله
امجد مردش
وقام
عن اذنكم عندى شغل ومشى
سيف بص لاية الى باين انها متعصبه جدا وغمزلها
رقيه كانت قاعده متوتره ووقفت
رقيه
انا عندى كليه ولازم امشى
سيف
جدى ممكن اوصلها ونتعرف على بعض وبص على سليم
مصطفى تمام مفيش مشكله وسليم هز دماغو
وخرجو
فى العربيه
رقيه متوتره جدا بس قررت تتكلم
سيف ممكن اقولك حاجه
سيف بانتباه
اكيد اتفضلى
رقيه
يعنى هوا انا الصراحه مش بفكر فى الموضوع دلوقت انا يعنى وسكتت
سيف
قصدك فى حد فى حياتك
هزت دماغها بخجل
سيف ضحك
منا عارف وعارف هوا مين كمان وعلى فكره كان هيولع فيا وانا قاعد بس تجاهلتو
وانا كمان فى حد فى حياتى على فكره بس عملت كده كيد فيه
رقيه باستغراب
قصدك مين ثانيه بس
قصدك اية صح
سيف بابتسامه
ايوا
رقيه
طب وبعدين هنعمل ايه
سيف متقلقيش ومن ناحيه احمد سبيه عاليا
يتبع...
(رواية فتاه مجنونه)
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d9%81%d8%aa%d8%a7%d9%87-%d9%85%d8%ac%d9%86%d9%88%d9%86%d9%87-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88/
سيف حط ايدو على بقها
ممكن تهدى بصى هشيل ايدى بس نتكلم بهدوء وانت هتفضحينى بصوتك ده
هزت دماغها
وهوا شال ايدو
اية بغيظ وقعدت على السرير
عايز ايه
سيف بابتسامه
لسه زعلانه منى
اية بصت بعيد عنو
وانا هزعل منك ليه يعنى عملت ايه
سيف قعد قدمها
عارف انك لسه زعلانه منى والا مكنتيش سالتى عاليا وانت عارفانى صح
انا لما جيت ملقتكيش كنت هتجنن وقولت لجدى انكم اربع بنات وخفت لاتكونى اتخطبتى ولا حاجه
ولما لاقتك بتسالى عاليا عرفت انك لسه زعلانه منى
وانا جيت عالشانك مش هتسمحنى بقى انا اسف
بصتلو جامد وقالت ببرود
سيف انا لما كنت بحبك كنت هبله قوى ومعرفش حاجه لسه ولما حضرتك سفرت من غير ما تقولى وقتها زعلت جدا لاكن مع الوقت نسيتك
واية بتاعت زمان الهبله بح خلصت واتفضل بقى بدل ما انادى عليهم وافضحك
سيف بصدمه ووقف
يعنى خلاص معتش بتحبينى
اية ببرود
اه ويلا بقى من غير مطردود
سيف بتوعد
تمام انا كنت لسه بحبك وعمرى ما فكرت فى غيرك حتى لما بابا قالى انى لازم اتجوز جيت عالشانك لاكن مدام انتى نساتينى انا كمان هنساكى
واكمل بخبث
وهتجوز واحده من بنات عمك القمرات دول يلا بقى سلام وخرج
بصت عليه بصدمه
والله يعنى انا مستنيه دا كله وفى الاخر واكملت بتوعد تمام قوى اما وريتك
ورنت على حد
الو
يسمو عامله ايه ي قلبى
....
انا بخير الحمدلله
.....
بقولك ي عسل
قولى لابن عمك انى موافقه وخليه يجى
...
اه والله وافقت
...
تمام هقولهم انكم جاين سلام
--
تانى يوم
كلهم قاعدين بيفطرو
واية جت عليهم
صباح الخير ي جماعه
كلهم
صباح الخير
وقعدت
اية بتوتر
جدى
مصطفى
خير ي يويو
اية
بصراحه كده ابن عم اسماء صحبتى عايز يتقدملى وانا وافقت وهبجو انهارده
سيف كان بياكل شرق وفضل يكح وهوا بيبصلها بغيظ وبدلتو ببرود
سيف فى نفسو بقى كده تمام قوى
سيف
جدى ونا كمان الصراحه انا اعجبت بالانسه رقيه وحابب اتقدملها
رقيه اتصدمت
اية كمان
اما الباقي مفرقش معاهم غير امجد لانو عارف سيف كويس وبصلو وبص على اية وسكت وكان فى الى قاعد بيغلى وبيبصلهم بعصبيه
رقيه بس انا
مصطفى
على خيرت الله وانا مش هلاقي احسن منك ليها ايه رايك ي سليم انت وامجد
سليم
والله انا معنديش مشكله
امجد مردش
وقام
عن اذنكم عندى شغل ومشى
سيف بص لاية الى باين انها متعصبه جدا وغمزلها
رقيه كانت قاعده متوتره ووقفت
رقيه
انا عندى كليه ولازم امشى
سيف
جدى ممكن اوصلها ونتعرف على بعض وبص على سليم
مصطفى تمام مفيش مشكله وسليم هز دماغو
وخرجو
فى العربيه
رقيه متوتره جدا بس قررت تتكلم
سيف ممكن اقولك حاجه
سيف بانتباه
اكيد اتفضلى
رقيه
يعنى هوا انا الصراحه مش بفكر فى الموضوع دلوقت انا يعنى وسكتت
سيف
قصدك فى حد فى حياتك
هزت دماغها بخجل
سيف ضحك
منا عارف وعارف هوا مين كمان وعلى فكره كان هيولع فيا وانا قاعد بس تجاهلتو
وانا كمان فى حد فى حياتى على فكره بس عملت كده كيد فيه
رقيه باستغراب
قصدك مين ثانيه بس
قصدك اية صح
سيف بابتسامه
ايوا
رقيه
طب وبعدين هنعمل ايه
سيف متقلقيش ومن ناحيه احمد سبيه عاليا
يتبع...
(رواية فتاه مجنونه)
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d9%81%d8%aa%d8%a7%d9%87-%d9%85%d8%ac%d9%86%d9%88%d9%86%d9%87-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88/
مدونة كامو
رواية فتاه مجنونه كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم آية الفرجاني - مدونة كامو
رواية فتاه مجنونه كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم آية الفرجاني فصول الرواية رواية فتاه مجنونه الفصل ا
في قرية صغيرة عاشت طفلة فقيرة تُدعى عناق في العاشرة من عمرها مع والديها اسماء و علي الذين كانوا يعانون من العديد من المشاكل والصراعات العائلية بسبب قلة المال وسوء الحال كان همام، ابن جارهم البالغ من العمر 12 سنة صديقها المقرب و الوحيد كانوا يقضون أجمل الأوقات معا بعيدًا عن مشاكل وهموم الكبار استمرت الصراعات بين والديها حتى انفصلا وقررت والدتها ترك المنزل وتركت عناق مع والدها الذي كان مشغولًا طوال الوقت وغائب عن المنزل لأيام طويلة بسبب عمله كانت عناق تبقى وحيدة في المنزل وفي الصباح كان همام يأتي لزيارتها ويحضر لها بعض الطعام لتأكله من طعام المدرسة ويعلمها الدروس التي اخذها في المدرسة عناق لم تستطع دخول المدرسة بسبب فقر والديها لذا كان همام يذهب إليها ويقضيان باقي اليوم في اللعب والاستمتاع قضت عناق وهمام أيام حياتهم يلعبان ويستمتعان بوقتهما معًا استمرت حياة عناق بهذه الطريقة حتى جاء يوم الادي غير كل شيء فقد قرر والدها الزواج من امرأة أخرى ولكنه كان يعرف أنها لن تحب عناق وستحاول أن تتخلص منها فقرر أن ياخدها الي والدتها وعندما قام بالاتصال بها أخبرته أنها تزوجت من شخص آخر وانتقلت إلى مكان بعيد ولا يمكنها أخذ عناق لم يعرف علي ماذا يفعل فقرر التخلي عن ابنته ووضعها في دار الأيتام قام بجمع أغراضها وقال لها سننتقل اليوم إلى بيت جديد وسيكون لديك صديقات في عمرك رفضت عناق الذهاب وترك بيتها لأنها كانت تحب والدها ولا تريد أن تبتعد عن صديقها همام قالت أنا أحبك يا أبي لا يمكنني العيش بدونك ولا يمكنني ترك صديقي همام قال علي مع الأيام ستعتادين لم تجدي محاولاتها نفعًا ولم تستطع فعلًا شيئًا قام والدها بأخها إلى السيارة رغم بكائها ومحاولاتها وعندما كانت السيارة تتحرك وصل همام وبدأ في الركض وراء السيارة وهو يصرخ عناق لن أنساكِي سأنتظرك طوال عمري وردت عناق وهي تبكي ووعدته بأنها ستعود يمًا ما ولن تنساه أبدًا كانت عناق تبكي وتشعر بالألم العميق والحزن الشديد وهي تشاهد همام وهو يبتعد عنها كانت تعلم أن حياتها ستتغير تمامًا وأنها ستفتقد حياتها السابقة وعائلتها
يتبع...
(رواية الوعد)
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a7%d9%84%d9%88%d8%b9%d8%af-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a8%d9%82-4/
يتبع...
(رواية الوعد)
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a7%d9%84%d9%88%d8%b9%d8%af-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a8%d9%82-4/
مدونة كامو
رواية الوعد كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم عالم الحزن والألم - مدونة كامو
رواية الوعد كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم عالم الحزن والألم فصول الرواية رواية الوعد الفصل الأول رو
رواية زهره الأشواك كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم نور ناصر
فصول جديدة
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%b2%d9%87%d8%b1%d9%87-%d8%a7%d9%84%d8%a3%d8%b4%d9%88%d8%a7%d9%83-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1/
فصول جديدة
https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%b2%d9%87%d8%b1%d9%87-%d8%a7%d9%84%d8%a3%d8%b4%d9%88%d8%a7%d9%83-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1/
مدونة كامو
رواية زهره الأشواك كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم نور ناصر - مدونة كامو
رواية زهره الأشواك كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم نور ناصر فصول الرواية رواية زهره الأشواك الفصل الأ