مدونة دار الرواية المصرية
12.5K subscribers
37 photos
14K links
تمتلك مدونه دار الروايه المصريه مجموعة
من أكبر الروايات المتنوعة الحصرية والمميزة
اكتب ف بحث جوجل دار الروايه المصريه
واستمتع بقراء جميع الروايات الحصرية والمميزة
Download Telegram
الف مبروك يا خويا
شهاب ببرود و هو بيبص لعروسته :الله يبارك فيكي...
هند :احم طب اسيبكم أنا بقا
غزال مسكت في هند بسرعة و خوف
:لا أنا محتاجكي...
بصت لشهاب بخجل و عيونها بس هي اللي باينة من النقاب يمكن بقاله اكتر من تمن سنين مشفش وشها من غيره و يمكن كمان ميعرفش شكلها عامل ازاي
غزال :مش هعرف افك الفستان خليكي معايا
هند بصت لشهاب بتوتر و كانت هتعترض لولا انه اتكلم بجدية و هو رايح ناحية الحمام
:خليكي معها يا هند.... أنا هاخد دش
هند:حاضر
شهاب اخد هدوم تانية مريحة و دخل الحمام و هند ساعدتها تغير فستان الفرح لكن رفضت تقلع النقاب و الطرحة
هند:في ايه يا بنتي
غزال:هخليها أنا هبقي افكه
هند:طب بذمتك في عروسة تلبس بجامة زي دي في ليله زي دي....
غزال:اطلعي برا يا هند أنا مش ناقصاكي ...
هند:ماشي يا حبيبتي.... الف مبروك.... متخافيش يا غزال و بعدين شهاب مش وحش علشان تخافي منه و صدقيني هو لما اتجوزك عمل كدا علشان يحميكي و علشان خايف عليكي ....
غزال:اه ان شاء الله....
هند:تصبح على خير ....
غزال:و أنتي من اهله
هند خرجت و قفلت الباب وراها، فضلت غزال قاعده على الانترية و هي بتفرك في ايدها بارتباك و خوف حقيقي
سمعت صوت الدش اتقفل حست بقلبها اتقبض..... يتبع
القصة كاملة هنا 👇

الجزء الاول 👇

https://pub500.ayam.news/182003
الجزء الثاني 👇

https://pub500.ayam.news/182006
الجزء الثالث والاخير 👇

https://pub500.ayam.news/182007
تبدأ الأحداث بدخول الجميله

لابسه فستان أخضر طويل

اللي بيبرز جمالها الطاغي بالكعب العالي والشعر البني

الطويل والعيون الخضر اللي تأسر القلوب من جمالها.

ماسكه ايد شاب وسامته طاغيه وكاريزمته..

أسر: مش قولت بلاش كدا هتتخطفي مني يابنتي يخربيت جمالك دا

فرح: حد قالك تيجي معايا وبعدين انت عارف اني جميله مش بايدي يعني

أسر: ههههه مغرورة

فرح: لأ دي ثقه يلا بقا نروح نبارك لملك دي خطوبتها وكان لازم اجي بدري اتأخرنا

أسر: أعملك إيه ما انتي بتجهزي بقالك ساعه انا اللي اخرتك يعني

فرح: البنات كلها كدا عادي

أسر: بس انت مش محتاج يا جميل

فرح: بس بقا بتكسف ههههه

بيضحك أسر عليها...

بتمشي فرح ناحيه ملك عشان تبارك لها..

وقريب منها في طرابيزة عليها ثلاث شباب عاصم و امجد وادم..

عاصم: شوف القمر اللي جاي علينا دي يا بختك ياعم

أمجد: بت زي الكتاب ما قال موديل اااااه يارتني كنت أنا

أدم: انتوا مفيش فيكوا فايده ابدا ربنا يهديكوا وبيرفع رأسه بيشوفها بيأسره جمال عينيها اللي عارف ومتأكد انها طبيعيه لأنه بيفهم في العيون.

أمجد: يا عم بطل العرق الصعيدي القفل اللي عندك ده

أدم بيبصله : وماله ان شاء الله العرق الصعيدي ده ..انت تطول تبقي صعيدي ده شرف مش اي حد ينوله

كامل: هههه ليه كل ده ملوك الكون

أدم: لأ ملوك الجدعنه يا عار علي الصعايدة

كامل: ياعم يلعن ابو هاليوم الإكحل اللي لا ليه اخر ولا اول اللي طلعت لقيتني صعيدي لو كان بإيدي كنت طلعت فرنسي أو أمريكي

أدم: كان يبقي أحسن انت ماتستهلهاش أساسا

أمجد: خلاص يا جدعان احسن تحيه للصعايدة المودرن دول اللي قاعدين معايا

أدم: مودرن اه وبنتكلم عادي بس القلب صعيدي والعقل صعيدي ..

بتروح فرح تسلم علي ملك..

فرح: مبروك يا ملوكه يا حبيبتي

ملك: عقبالك يا قلبي

أسر: مبروك يا ملك

ملك: الله يبارك فيك عقبالك يا اسر.

أصوات الموسيقى بتعلي وبتشجع علي الرقص

فرح: تعالي يا اسر يلا نرقص بسرعه

أسر: عارفك تموتي في الرقص هههه

فرح: ااااه بحبه اكتر من ابويا ههههه

أسر: هههههه يخربيتك

أدم بيراقبها في هدوء ومش عارف ليه دخلت قلبه اول ماشافها لانه مش اي بنت تعجبه...

ادم بتفكير: مالك يا ادم ..مين اللي بترقص وتتمايع معاه ده معقول خطيبها او جوزها ..

بتيجي بنت تطلب من أدم يرقص معاها..

امجد: العب واحنا ماننفعش الله يسهله

بيقوم أدم معاها لهدف في دماغه ..

بيرقص معاها سلو وبيكون جمب فرح بيحاول يسمع هما بيقولوا ايه ..

البنت بتاخده بعيد عنها..

بيحاول يبص علي ايدها مش لابسه حاجه تدل انها مخطوبه او متجوزة..

بيبتسم ادم بتظهر غمازته وهوا بيبص عليها ..

بتاخد فرح بالها وبتركز معاه لثواني ...

أسر: ايه مالك

فرح بتبص لأسر: ها ..لا مافيش ..

رقصه السلو بتخلص بيروح أدم يقعد علي الترابيزة مع اصحابه..

كامل : حلوة البت بردة تستاهل

ادم: ايه ؟!

أمجد: صاحبنا وقع علي بوزه شكله روح يا عم هات رقم ابوها عايزين نفرح عقبالي يارب .

ادم بيضحك علي كلام أمجد وبيفضل مركز مع فرح وتحركاتها وضحكتها وهيا بتكلم أسر

بتخلص الخطوبه بأجواءها المبهجه وبتخرج فرح وهيا مأنكجه أسر وأدم مركز معاها ومبتسم..

أمجد: مش كنا مشينا وراهم

كامل : لا واقع واقع

أدم: مين اللي واقع ياض منك ليه مش انا اللي أقع ..

كامل: طب عليا الطلاق بالتلاته واقع..
اتعصب ادم وقام وهقف وقال... يتبع
القصة كاملة هنا 👇

الجزء الاول 👇

https://pub500.ayam.news/182021
الجزء الثاني والاخير 👇

https://pub500.ayam.news/182025
بنت جميله بتدخل الشركه
البنت: لو سمحت المهندس سونه موجود
الموظف: سونه مين وانتى ازاى دخلتى اصلا مش بيسمحو بدخول الاطفال الشركه دى للكبار روحى دورى على سونه بتاعك فى المدرسه ياطفله انتى
البنت: على فكره انا فى الجامعه وكارنيهى اهو واقصد المهندس سيف عادل
الموظف: 🤣 البش مهندس سيف بقى سونه عيشنا وشوفنا
البنت: لا مسمحلكشى تتريق على اخويا ارفدك اهو
الموظف: ولا هتعملى حاجه
البنت: طيب
البنت بقا نكشت شعرها
البنت: ساااااااااعدونى ياناس من المفتري ده
اتجمعت الشركه كلها
المدير: ايه الى بيحصل هنا
البنت: انا هحكيلكوا كلكم انا كنت بسأله عن حد اتعصب عليا ومسكنى من شعرى وكان عايز يضربنى من غير سبب انا عايزه حقى منه😭😭😭😭
الموظف: والله يافندم ماحصل وممكن تتاكد من الكاميرات
اجى شاب وكان بيجرى بسرعه
سيف: فى ايه مالك يا اسماعيل وبيبص مى ايه جابك هنا
المدير: انتا تعرفها
سيف: ايوه يافندم اختى الى اتبليت بيا
المدير: اسماعيل وسيف واختك تعالوا المكتب
وانتو كل واحد يروح شغله
فى اوضتة المدير
المدير: دلوقتى هنشوف الكاميرات وانا متأكد ان اسماعيل مايعملشى كده بس نتأكد
سيف فى سره:ده انا متأكد اكتر منك والله مش اختى
مى: دلوقتى لو شاف الكاميرات انا الى هتعلق زى الدبيحه على ايد سيف
شافوا الكاميرات وطبعا مى الى عملت كده واسماعيل ماعملشى حاجه
المدير: سيف لولا انى عارف انك من امهر المهندسين كان زمانى اخت تصرف تانى معاك
سيف: انا اسف ياسمعه والله اصل دى اختى. الهبله الى بقولك عليها
اسماعيل: ربنا يكون بعونك
سيف:و شكرا لحضرتك يافندم كنت عايز اقول انها واخده شهادة معاملة اطفال اصلا
مى: على فكره انا مش غلطانه
سيف: انتى تسكتى خالص لغاية مانوصل للبيت
المدير: اتفضلوا على شغلكم
سيف: هو انتى جيتى ليه ها انا لغاية دلوقتى مش عايزه اتعصب عليكى
مى: انا فى مصيبه ياسيف وكنت جايه
سيف: مصيبه ايه قولى بسرعه حد كلمك او عملك حاجه
مى
القصة كاملة هنا 👇👇👇
https://pub500.ayam.news/182188
انتى طالق طااااااالق طالق اطلعى بره مسكها من شعرها ورماها قدام الباب مش عايز اشوف وشك ده تانى

مشيت وانا مش عارفه هعمل ايه ولا اروح فين دوعى ع خدى مفيش غير شكله وهو بيضربنى قدامى فضلت ماشيه وعدت الساعات وانا مش ف الدنيا بفكر ازاى يعمل كده

انا الدكتوره مرام اترمى كده ف الشارع بعد كل للى عملته علشانه ان سبت شغلى وكتبتله المستشفى اللى بابا سبهالى وقعدت ف البيت بسببه بعد ما خد منى كل حاجه يتجوز عليا ويرمينى ف الشارع كده

الليل جاه عليا وانا لسه ف الشارع
اتصلت بالسواق جاه اخدنى البيت عند ماما

وصلت لقيتها مستنيانى اترميت ف حضنها وانا بعيط ليه ياماما ليه يعمل معايا كده طلع متجوزنى مصلحه وانا اللى حبيته وسبتله كل حاجه
ادى اخرت انى اثق ف حد كده

مامتها مسحت دموعها متعيطيش يامرام يابنتى انتى اتخدعتى فيه منه لله متخافيش انا معاكى وجنبك لحد ما حقك يرجعلك

مرام قامت وقالت ده مش وقت عياط ولا ندم ده وقت انتقام ولازم افكر واخطط كويس اوى فى اللى هعمله علشان ارجع المستشفى والفلوس منه واخد حقى

طلعت ودخلت اوضتها وفضلت تفكر هتنتقم منه ازاى وهتعمل ايه

........
ف الصباح قامت مرام واختارت ملابسها بعنايه ودقه
ورفعت شعرها ونزلت تفطر مع مامتها

مرام صباح الخير ياقلبى

هبه مامتها صباح النور ياغالى ايه لابسه كده ورايحه ع فين من الصبح

مرام رايحه المستشفى اشوف شغلى

هبه طيب استنى كام يوم كده

مرام مش لازم اتاخر كتير ولا ابينله انى خايفه او منه او زعلانه عليه لا خالص
..
دخلت مرام المستشفى
شافها. ماهر انتى ايه اللى جابك هنا انا مش طلقتك وطلعتك بره

مرام بس احنا مش ف البيت دلوقتى احنا ف الشغل

ماهر والمستشفى بتاعتى

مرام ومش معنى ان المستشفى ب اسمك انك تقدر تطردنى انا دكتوره مش انت اللى معينى هنا ولا تقدر تمنعنى امارس المهنه بتاعتى ولا انت خايف منى

ماهر لا ابدا اتفضلى شوفى شغلك بس مع اقل غلط طبى منك هطردك ودى بقا ف ايدى

مرام ضحكت ضحكه صفره كده ع كلامه وسابته ومشيت

دخل ماهر المكتب
ايه اللى جابها اكيد مش هتسكت وهتعمل حاجه لازم اعرف بتفكر ف ايه

ساره : انا مصدقتش لما قالولى انك رجعتى تشتغلى تانى معانا قولت اجى اتاكد بنفسى

مرام وهى بتحضنها وحشتينى اوى يا ساره ومحتجالك اوى

ساره اقعد هنا واحكيلى ف ايه معاكى

مرام قعدت وحكتلها بس ياستى ده اللى حصل

ساره اه ياواطى بقا كل ده طلع منك وخدعنا كلنا ع انه بيحبك وكلنا صدقنه وطلع كداب وواطى كده

مرام المهم انتى معايا ف اللى. هعمل وهتساعدينى

ساره عنيا ليكى اكيد معاكى

مرام جدع ابت 😘

ساره انتى اختى يا مرام وساعدتينى كتير قبل كده اكيد هرد اللى عملتيه معايا ومش هسيبك لوحدك

مرام احلى اخت ف الدنيا انتى

الباب اتفتح ممرض بسرعه يادكاتره ف حادثه على الطريق والمصابين جايين على هنا
جريت ساره ومرام ع الاسعاف

جاه ماهر وواقف بيراقبها. بيتمنى انها تغلط

المريض اللى مع مرام قلبه واقف. عملته انعاش مفيش فايده بعد محاولات كتير. رجع النبض دخلت العمليات
يا اما هيبقا مشلول او هيموت
اختارت انها تنقذه ويفضل عايش
بعد العمليه
ماهر المريض اتشل يا دكتوره ده تقصير منك وانا هرفع شكوه ضدك وهفتح تحقيق معاكى
القصة كاملة هنا 👇👇👇
https://pub500.ayam.news/182185
_الطالبه اللي زغرطت تطلع بره

=يالهوي يالهوي هو لسه ما خرجش خبوني بسرعه ليلتك مش فايته ياحنان

نزلت برعب تحت البينج وصوته في المايك زاد عنف وحده :- مش هكررها التاني اللي عملت كده لو ماطلعتش من نفسها مش هتحضر لي محاضرات لأخر الترم وكمان هتتحول للتحقيق..

صمت تام في المدرج بالكامل وما فيش حد بيعلق حط المايك علي المكتب ومشي بين المدرجات وبدأ يبص في وشوش كل البنات لحد ما وقف مره واحده علي صوتها

عطست غصب عنها حاولت قدر الإمكان تكتمها بس ما قدرتش بعدها أيقنت إنها خلاص راحت في داهيه، رفعت عيونها وهو بيبص لها من فوق، ابتسمت بخوف وبلعت ريقها :- ه ه هاي

بص لها يغيظ وجز علي أسنانه بقوه :- اطلعي

طلعت حنان وقفت بكسوف :- م م كنت ب بحسب حضرتك خرجت والله و

وقفها عن الكلام بلهجه حاده :- بررررره وما أشوفش وشك تاني في محاضره ليه

_طب ممكن بس فرصه أوضح

قاطعها مره تانيه بحجه اكبر :- كلمه تانيه وهنادي الأمن يرموكي بره

حنان :- هو إيه اللي حصل لده كله هو أنا كنت زغرطت بلسانك ولا حاجه مش عايزه أحضر لك محاضرات تاني في ستين داهيه بناقص لو حتي هسقط .. لمت كتبها وبصت له بعند :- خد بالك إنت اللي بدأت يادكتور واتحمل بقي اللي هيحصل

مشيت وهو متابعها بنظرات كلها عصبيه رجع مكانه :- خلاص هدوء.. نكمل محاضراتنا الدكتوره ياسمين مش جايا وأنا أخدت المحاضره مكانها.

┄┅── ✿✿✿✿✿✿✿✿ ───┄┅.

=مين! حنان تعالي ياحبيبتى إيه اللي رجعك

حنان بضيق :- ماما لو سمحتي مش عايزه أكلم حد ولا حد يكلمني

الأم :- يسم الله الرحمن الرحيم مالها دي

دخلت علي أوضتها وفضلت تلف ودور وهي بتخبط علي إيديها بعصبيه :- أنا إزاي سكت له من المفروض كنت هزقته زي ما هزقني قبل اسيبه ااااه يناري ماشي والله ما هسكت

بعد كام ساعه رن الجرس خرجت والدة حنان وفتحت
وكانت المفاجاه
القصة كاملة هنا 👇👇👇
https://pub500.ayam.news/182192
هو فيه حفله في الجامعة النهارده ولا إيه؟! المدرج مليان أوي!
ابتسمت البنت اللي قاعدة جمبها: فيه دكتور جديد هيدرسلنا النهارده
فرح بستغراب: وايه الغريب في كده معقول جاين يحتفلوا بيه يعني ولا ايه!؟
البنت قالت بهيام: أصله دكتور قمر أوي
وقالت بتحدي لفرح: أراهنك لو محبتهوش من أول نظره دا كل البنات هيموتوا عليه
فرح ببرود: على ايه يعني مش للدرجادي
البنت: طب اصبري بس هتشوفيه دلوقتي
سندت فرح رأسها على البينش قائلة: طب أنا هنام شويه ولما يجي القمر ابقي صحيني
وبعد خمس دقائق دخل المدرج كان يرتدي بدلته الأنيقه جهز الداتا شو وضع يده على فمه متنحنحًا ثم تحدث قائلًا: خلاص بقا الصوت يا شباب... الصوووت
رفعت فرح رأسها لتنظر إليه وجحظت عيناها بصدمه، وضعت حقيبتها أمامها وأخفضت رأسها كي لا يراها وهي تقول: يا نهار ألوان.. دا هو.. روحتي في داهية يا فرح.
لفت انتباهه البنت اللي بتخفي وشها ورا حقيبتها وقال بصوت عالي: الانسه اللي قاعدة ورا.. ترفع وشها وتبصلي هنا.
فرح بصدمة: اكيد مش قاصده عليا استر يارب
... يتبع
القصة كاملة هنا👇

الجزء الأول👇
https://pub500.ayam.news/180761

الجزء الثاني👇

https://pub500.ayam.news/180762
الجزء الثالث👇

https://pub500.ayam.news/180765

الجزء الرابع والأخير 👇
https://pub500.ayam.news/180767
انزلي من علي الشجرة هو انتي قردة بتعملي ايه عندك ؟؟
"بجيب توت
طيب انزلي لتقعي ..
بصت تشوف مين الي بيكلمها كان في شاب واقف بس اوراق الشجر كانت ملغوشه علي وشه""
"انا خلاص قربت اخلص اهو متقلقش عليا دنا قردة""؟
وفجأه رجليها فلتت ووقعت الا انو لحقها علي اخر لحظة"! وكيس التوت اتفرط ووقع علي الأرض،،
صرخت بصوت عالي" التووووووت
,ودناااي صرخ بيها الشاب بعدما نطقتها البنت في ودنه
وقال "بتقولي قرده ؟؟ ما هوا واضح ؟؟
كانت يعتبر واقعه في حضنه حاولت تقوم بتعب ابعد كدا يا أستاذ ؟؟ كلو بسببك؟؟
نزلها علي الارض وعدل هدومة"" هو في انسه برضوا تطلع علي الشجرة كدا زي القرود؟!
قصدك ايه بق يا استاذ ،، قصدك اني قردة؟؟!
بصلها بصدمة من كلامها"" مش انتي الي لسا قايله انك قرده؟
انا مجبتش حاجة من عندي وبعدين انا لما شوفتك وانا سايق عرفت ان في كارثه هتحصل واتضريت الغي الاجتماع واجي اتفرج"!؟
بصتلو بصدمة؟ نعم يا افندي انت فاكرني اراجوز جاي تتفرج عليا ""؟
ضحك علي طريقتها وقال"" خلاص يا انسه انا اسف بس ممكن تقوليلي لي معذبه نفسك وطالعه علي الشجرة خصوصا انو بيتباع عادي يعني""؟
بصتلو بتفكير وفكرت في كلامو وقالت""؟ مهوا اكيد انا فكرت في كدا بس التوت بيتباع غالي جدا وانا اختي حامل وكان نفسها فيه فانا وعدتها اني هشتريلها ولسوء الحظ ان فلوسي مكفتشي حق كيلو التوت وانا بق راجعه لقيت الشجرة دي قلت ربنا بيحبني وطلعت اجيب؟؟!
كان واقف بيسمعها بتركيز وضحك علي طريقه شرحها وشكل وشها وهيا بتتكلم ،،
قالت "" دلوقت التوت الي انا جبته كلو وقع علي الارض يعني للاسف هروح لاختي من غير توت""
بصلها بابتسامه"" هيا اختك دي حامل في ولد ولا بنت""!
بصتلو بتركيز وبعدين ضمت حاجبها دليل علي انزعاجها"؟ وهوا انا واقفه هنا بعمل ايه وازاي احكيلك قصه حياتي انا واختي انت مين اصلا""
بيرفع حاجبه نتيجه عن انفاصمها الغريب وقال"! اييه حيلك يا انسه في ايه انا بساعد بس
!!
اردفت قائله ""شكرا يا سيدي مش محتاجه مساعده انا همشي ومشيت وهوا كان واقف يبصلها بصدمة "مجنونه اكيد ؟؟
رجع يركب عربيته وساقها ولاكن لفتت نظرة للمرة التانيه وهيا ماشيه وواضح عليها التعب قرب منها بعربيتو"" ممكن تسمحيلي اوصلك ؟؟
بصت للعربيه بضيق"شكرا
كان ماشي ببطئ علشان يلحقها؟
انتي رايحه فين وانا اوصلك"؟ قربت منو بضيق وهو وقف العربيه وركز معاها"؟
انا مبركبش عربيات مع حد معرفوش وبعد ازنك مش علشان ساعدتني مره يبق هسمحلك تتكلم معايا "؟
رفع حاجبه "" خلاص يا انسه براحتك وساق عربيته بسرعه ومشي وهيا بصت بضيق عليه وهوا ماشي،،
فضلت ماشيه وكان الطريق طويل تعبت جدا ورجليها وجعتها ولسو حظها ان مفيش ولا عربيه اجره موجوده "" كان الجو حر جدا ورجلي وجعتني مشيت مسافه كبيرة علشان اوصل. للطريق العام وخلاص كنت تعبت وقررت اقف ارتاح شويه وبعدين اكمل وفجاه لقيت عربيه اجرة ماشيه شاورتلها بفرحه "" تاكسي تاكسي ؟؟!
وقفت العربيه ولقيت السواق بيبتسملي" علي فين يا انسه"؟
لو سمحت وديني علي العنوان دا!!***
تمام يا انسه اتفضلي؟؟
ركبت العربيه بعد ماكنت خلاص فقدت الامل اني الاقي حد يوصلني برفع عيني ابص للسواق ولفت نظري كيس ابيض مليان توت؟؟ بصتلوا باستغراب وسألته؟؟
" هو التوت دا بتاعك يا فندم!! يتبع
القصة كاملة هنا 👇👇👇
https://pub500.ayam.news/181549
_ الجاكيت بتاعي فين يا ماما
جيت من وراه: قصدك الجاكيت ده ؟
_ يخربيتك اقلعي يابت دا لسه جديد
= اخس عليك يا اسر دا هياكل مني حته ولايق عليا
_ لايق على مين يابت ماما يا ماماااااا
- اية يا واد في اية

هو انتي فاتحه دولابي صدقه يا ماما بتاخد الجاكيت بتاعي؟!! ده ب 1600 جنيه

- بنت اختي براحتها

بعتلها بوسه فالهوا

= انا مليش غير خالتو
وبعدين خد ياض انت لابس شرابي؟

_ م انتي لابسة جاكتي
= وانت لبست الكاب بتاعي قبل كدا
_ ما انتي مقلبه مني تي شيرت قبل كدا
= ماشي وربنا مهتاخده برضو هه
_ يابنتي اقلعي ونبي عندي معاد انتي بتلبسيه قبلي!
= رايح لمزه؟
_ لاء
= رايح مناسبه؟
_ لاء !
رايح تطفح؟
_ لاء

= يبقي خلاص انا الى هخده
نفخ وبصلي بطرف عينه: خليكي فاكرها

= حاضر عيني هفتكر

( انا ليلي 19 سنه ودا اسر ابن خالتي 21 سنه احنا فى بيت واحد حتي فنفس الدور فالعماره انا وحيده و والدي مسافر بره بس بينزل اجازات واسر هو كمان وحيد بس باباه متوفي ويمكن دا سبب قربنا. )
.
.
.
_ انتي خارجه دلوقتي؟
= اه عايز اية
_ مفيش خروج
= نعم يا حبيبي
_ مش هتخرجي
= يخالتووووووو
_ فينا من كدا ماشي يخالتوووو

جت ماما وجت خالتو على صوتنا

- في اية مالكوا
= الاستاذ مش راضي يخرجني
- ليه يا اسر
- اية الى ليه عنده حق
بصيت لماما: ثانيه كدا انتي امي ولا لقياني على بابا جامع

رد بغيظ: ايوا لقتك على باب جامع
= اسكت يلا
_ والله مهتنزلي

= بصي ابنك بصي لما افتح دماغه هيرتاح؟

- يا اسر سبها تنزل

بص لماما بخبث: انزلها يخالتو؟
- لاء
= يمامااااا بقا
- الوقت اتأخر

بصلي وغاظني فا مثلت الزعل

_ خلاص هتنزلي بس بشرط
= خير
_ هاجي معاكي
= ما تلمي ابنك المهزق دا بقي يخالتو

ماما زغدتني: بت عيب كدا متشتميش ابن خالتك

بتكبر: دا الى عندي بقي يا ليلي

= يعني انت عايز تيجي هاه؟
_ اه
= تمام اللبس ويلا بينا مستنيا
_ ايه؟
= ايه ؟ هتيجي معايا بس متبقاش تشتكي

راح لبس وفضلت مستنيا وانا برقدله على تقيل

_ يلا بينا هتروحي انهي مول

= المول الى فى (........)

_ دا بعيد اوي فى واحد هنا كويس
= لاء انا بحب اروح ده

* ودانى فعلا البعيد وبعد اربع ساعات لف فالمول *

_ كفااااااايااااااااااا
= الله يخربيتك اية
_ مش قادر رجلي اتشلت
= والله محدش قالك تيجي معايا
_ اهههه قولي كدا بتربيني وربنا لاعرفك
وقفت ابص على فستان

_ انا بكلمككككك

شيلت عيني اخيرا من على اجمل فستان شوفته فحياتي: خلاص يلا نمشي

وفجأه ظهرت اسمج بني اادمه فالدنيا

* اية دا اسوو مش معقول

_ ازيك يا مريم

* الحمد الله انت عامل اية فينيك يابني
_ موجود اهو
بصتلي من فوق لتحت * ليلي مش كدا ؟
= اه مش كدا

* لسه مش بتسيبي اسو برضو وضحكت بمياعه

= افندم نعم.؟؟؟

اسر لقاني بطلع دخان فا شدني عشان نمشي

_ فرصه سعيده يا مريم معلش متأخرين.

ركبنا العربية
فضلت طول الطريق ساكته..

_ بت
..........
يبنتي
..........
يزفتههه

= ايييييييييه
_ مالك
= مفيش حاجه تعرف تسوق وانت ساكت
_ لاء ..... يبنتي بقي
= يا نعم

_ هي مريم دايقتك دي بتهزر علفكره دي طيبه جدا و
= ششششششش ايية هتقول فيها شعر
ابتسم: هو فى ناس بتغير ولا اية
= لا دا في ناس بتعبط
ضحك _ يشيخه
= لو عجباك اخطبهالك
_ بصراحه اه عجباني اوي
= طب متخطبها مستنى اية
_ ظبطيلي معاها طب
= متخرس بقي

ضحك بصوته كلة: هوا اية ريحه الشياط دى انتى؟
= يا خفيف!
_ انزلي انزلي وصلنا مشفش وشك تانى
=انت رايح فين
قال بستفزاز: هشوف مريم كدا
= خرجت ورزعت باب العربية

_ بفلوس دي ياماما براحه
= يارب تتحرق

:ضحك ومشي وانا طلعت وكنت متعصبه جدا
دخلت ورزعت باب الشقه جامد "

- احم اية يا ليلي براحه عالباب يبنتي
= لامواخذه يا ماما
- اية جبتي اية

= مش حاجات كتير تعالي اوريكي

"اليوم انتهي ودخلت انام تاني يوم الصبح صحيت على زغاريط كتير وكنت منزعجه جدا خرجت من اوضتي لقيت خالتو وماما فالصاله"

: هو في اية الواحد مش عارف يتخمد اية عندكم فرح!!!

* باركيلي يا ليلي هنخطب لاسر انهارده !

بصتلهم بدهشه: ايه ؟
يتبع......
القصة كاملة هنا 👇👇👇
https://pub500.ayam.news/182272
يعني انت فهمتها انك السواق بتاعك؟
اياد: هي اصلا مدتنيش فرصة اقولها انا مين هي اول لما شافتني متبهدل ولبسي متشحم من العربيه لقيتها بتقولي هو انت سواق على العربية دي وفضلت تشتم بقى في الراجل الظالم اللي انا بشتغل عنده.
صحبه ضحك: راجل مين اللي انت بتشتغل عنده؟
اياد: ما هي فاكرة اني السواق بتاعي.
صحبه: اومال لو عرفت انك من اكبر رجال الأعمال في البلد وانك عندك بدل العربية دي اسطول عربيات!
اياد: مبيفرقش معاها الكلام ده بقولك البنت دي غير اي بنت انا عرفتها قبل كده دي مفكرتش حتى تبصلي او تلفت انتباهي وده اللي جنني.
صحبه: ماهي فكرتك سواق بقى 😂
اياد: تصدق دي سلفتني 10 جنيه عشان صعبت عليها
= هموووت من الضحك مش قادر.
اياد: بقولك ايه البت دي عجبتني وبفكر اجرب النوع ده.
صحبه: احب اقولك يا صديقي ان النوع اللي زي البنت دي غير اللي انت تعرفهم وسكتها الوحيدة هي الجواز وبس.
اياد بتفكير: يبقى اتجوزها اتسلى بيها يومين واطلقها.
= وهتتجوزها بقى بصفتك مين؟ بصفتك اياد باشا رجل الأعمال ولا بصفتك السواق بتاعه؟؟...يتبع
الجزء الاول هنا 👇👇👇
https://pub500.ayam.news/120215
الجزء الثاني هنا 👇👇👇
https://pub500.ayam.news/120216
الجزء الثالث هنا👇👇👇
https://pub500.ayam.news/120219
الجزء الاخير هنا👇👇👇
https://pub500.ayam.news/120220
مبروووك يا عروسة نورتي عيلتنا ايه واقفة مكانك كده لية لتكوني خايفة مني لاسمح الله انا أليف مش بعض
نورما/, بتحاول تظهر بقوة وانا حخاف من اية يعني
ا
اكمل /طايب شيلي الطرحة اللي عوشك دي خليني اشوف شكلك لتكوني وحشة وانا أدبست فيكي ماهو ده كمان اللي ناقص

استفزها كلامة بشده رفعت طرحة من علي وشها
وفجاءة قام اكمل وقف من مكانه من شده جملها

اكمل /في سره سبحان من خلق فأبدع ينهار مطلعتلوش شمس يا خبتك يا اكمل معاك ملكة الحسن وجمال
بس دي لازم تتكسر دي ممكن توديني في داهية

اكمل بصوت حاد /اسمعي بقي يابت ناس وكلامي ده مش حيتعاد تاني طلوع برا سرايا لوحدك ممنوع نهائي
نورما /هو ايه اللي ممنوع ليه احنا في سجن

اكمل /حاجة زي كده و احمدي ربنا اني حخليكي تطلعي برا الاوضة

نورما /بحدة و بنبره صوت عاليه هو في ايه انا عاوز افهم انت دلوقتي و الست ولدتك من شوية في سريا عندنا قولتو بقي انكم كنتم عاوزين جارية مش عروسة
اكمل / و رفع أيده ونزل بقلم علي وشها بقوة. وده اول درس حتتعلمي انك صوتك ما يعلاش هنا
انصدمت نورما من المفاجآه شلت تفكرها لثواني
ولسة حتتكلم أتزق الباب وفتح ودخلت هانم والدت اكمل ومعاها اربع ستات
نورما / انخضت هو في ايه انتم ازاي تخوش كده من غير استئذان و جاين ليه اصلا
هانم /,,جراي ايه يا عروسة أنا هنا ادخل مطرح من عاوزة في اي وقت ولا ايه يا ولدي
اكمل /أيوة يا امي بس بردو متزعليش مني واجب كنتي خبطي علي باب بس
هانم / فضناه عاد الحديت ماسخ ده يلا خلينا نوخلص
نورما/ نخلص من اية انا مش فاهمة حاجة
هانم / هو اية اللي مش فاهمة ياسنيورة مش ليله دخلتك عاد يلا بقي خلينا نوخلص يلا يا مره منك ليها شوفو شغلكم
نورما انتبهت للعاوزين يعملو معاها وفجاءة جرت على شباك فتحته
نورما /اقسم بالله العظيم اللي حتيجي جامبي فيكم لأكون رميه نفسي من شباك وانا مش بهدد انا أقسمت بالله
دق قلب اكمل فجاءة ناحيتها
اكمل /اهدي بس اهدي خلاص وتعالي محدش حيقربلك
هانم/يعني ايه يا ولدي مافهماشي
اكمل / يعني يا ما دي حاجة خاصة بينا واحنا حنحلها مع بعض
هانم /وعوايدنا و الناس اللي منتظرة تحت حنزل اقولهم ايه عاد
اكمل /انزلي قوللهم كله تمام وانتي مش حتغلبي يا ام اكمل اكيد فاهمني
هانم / بس انت كده بتنصر بنت البندر عليا و ده مش صوح يا ولدي
اكمل /لا يا امي هي بس خايفة و مخبراش عوايدنا انا حفهمها براحة
هانم /,اللي يريحك يلا يا حرمة منك ليها و حسك عينك منك ليها اي كلمة حصلت اهنه تطلع برا
نزلت هانم وهي بتبص لنورما بحقد
نورما / بدموع منهمره شكرا
اكمل /انا اسف متزعليش اني مديت ايدي عليكي حقك عليا
نورما/بس انا معمتلتكش حاجة انا عمر محد ضربني
قرب اكمل منها وكأن زرع بداخله حنان ليها طبطب علي
كتفها حقك عليا يا ست بنات خوشي حمام اغسلي وشك و غيري هدومك وتعالي علشان نأكل
نورما /حاضر
اكمل/ بس الاول معلش انتي اسمك ايه
نورما /بشبه ابتسامة اسمي نورما كل ده ومعرفش اسم مراتك امال مضيت ازاي علي عقد جواز
اكمل / عاشت الاسامي يا ست بنات بس هو يعني ابه نورما
نورما/,. وهي بتضحك هو ده وقته اغير و اجي اشرحلك يعني ايه نورما
دخلت الحمام و في عنيها دموع تهدد بالانهيار
وبرا اكمل جلس مكانه وأيده علي راسة وفجاءة..... يتبع
القصة كاملة👇
الفصل الاول 👇
https://pub500.ayam.news/159514

الفصل الثاني 👇

https://pub500.ayam.news/159516
الفصل الثالث والاخير 👇

https://pub500.ayam.news/159517
: ارجوك سيبني انا معملتش حاجة.
الحارس: انتي البنت اللي بتيجي القصر كل سنه في نفس الميعاد ده لما الباشا بينزل زيارة؟
ردت ببكاء: لا مش انا ارجوك سيبني انا كنت ماشيه قدام القصر عادي ودخلت اسأل على حاجة.
الحارس: اسيبك ايه دا انا متأكد ان انتي البنت اللي الباشا بيدور عليها وعملنا مكافأة كبيرة للي يمسكك.. انا هسلمك للباشا واخد المكافأة.
واخدها من ايديها بالقوة وحبسها في اوضة الحرس ودخل القصر بسعادة.
الحارس: عايز اقابل الباشا بسرعه انا لقيت البنت اللي بيدور عليها وحبستها في اوضة الحرس.
في اوضة الحرس البنت بتبكي بخوف: مستحيل يشوفني انا لازم اهرب من هنا بسرعه.. أدم لو شافني هيعرفني وهيعرف ان البنت اللي حبها زمان بقت.... 😥
قاطع تفكيرها صوت اقدام بتقرب من باب الحرس وصوت الحارس وهو بيتكلم بثقة: لقيتها يا باشا وحبستها جوه.
أدم وقف قدام باب غرفة الحرس وقلبه كان بيدق جامد، كان بيتمني تكون هي حب طفولته اللي سافر زمان وسابها غصب عنه ولما رجع دور عليها كتير وملقهاش.
البنت كانت جوه هتموت من الرعب ومش عايزاه يشوفها في الحالة دي.
فتحت الشباك بتاع اوضة الحرس بسرعه ووقفت على الكرسي عشان تهرب من الشباك وفي نفس اللحظة أدم كان بيفتح الباب وهو بيدعي من قلبه تكون هي واول لما فتح الباب..... يتبع
الجزء الاول هنا 👇👇👇👇
https://pub500.ayam.news/129972
الجزء الثاني هنا 👇👇👇👇
https://pub500.ayam.news/129973
الجزء الاخير هنا 👇👇👇👇
https://pub500.ayam.news/129976
اتفضلى يا عروسة
• هتفضل يا أخويا متفضلش ليه
بصتلها بصدمة دا منظر عروسة المفروض تكوني مكسوفة
ببصلها لقيتها دخلت وقعدت على الكرسى وبتقلع الشوز بتاعها كمان
أعرفكم بنفسى أنا عمر ودى هاجر أحنا الإتنين ولاد عم اتجوزنا بناءا على عادات العيلة عندنا ولاد العم لبعضهم
بصيتلها واتكلمت
عمر: بصى يا هاجر احنا هنعيش مع بعض إخوات كل واحد فى أوضته وملوش دخل بحياة التانى
هاجر: عليك نور أهو ده بالظبط اللى كنت عايزه أقولهولك كويس وفرت عليا الكلام
بصيتلها بصدمة للمرة التانية المفروض تكون زعلانة لأن زى ما سمعتها مرة بتتكلم مع مريم أختى إنها بتحبنى
_فلاش باك__
مريم: أيوه يا عم الناس اللى هتتجوز اللى بتحبه؛ أوعدنا يارب
هاجر بحزن: بس أنا مش حاسة بكده يا مريم أخوكى مغصوب على الجواز منى؛ وأنتى عارفه إنه بيحب واحده تانية بس لولا جدى اللى أمر إن جوازنا لازم يتم
مريم بحزن عليها: يا حبيبتى متزعليش نفسك إن شاء الله هيحبك وبكره تقولى مريم قالت؛ كفايه بس قلبك الطيب يا هاجر
هاجر بحزن: إن شاء الله
_عودة _
هاجر: عمر عمممر
عمر: اييه بتنادى على حد فى الشارع
هاجر: ما بكلمك وأنت سرحان؛ فيه حاجه
عمر: هاجر أنتى مش زعلانه من الكلام اللى قولته ليكي
هاجر: وهزعل ليه يعنى مش دى الحقيقة؛ يلا بقى هقوم أغير الفستان ده وآجى آكل أصل مأكلتش من الصبح؛ مش عارفه فرح ايه ده اللى جاى عليا بخسارة

بصيتلها بصدمة للمرة الألف ايه البت اللى هتجننى دى المفروض تكون زعلانه مضايقة أو أى حاجه لا دى بتقهرنى أنا؛ أنا عايزها تفوق من الوهم ده وتعرف إنى مستحيل أحبها ونعيش زى أى اتنين متجوزين علشان كده بعاملها بالطريقة دى
قمت دخلت أوضتى وغيرت هدومى وطلعت استنيت فى الصالة عقبال ما تخلص

فى الأوضة التانية أول ما هاجر دخلت أوضتها قناع البرود واللامبالاة وقع وظهر الحزن على معالم وجهها البسيطة عيطت بق""هرة وحز"ن الدنيا كلها على حبي"بها وجوزها اللى بيقولها الكلام ده فى يوم فرحهم؛ قامت وبصت لنفسها فى المراية:
ايه كنتى متوقعة من أول يوم هيتقبلك وهتعيشى معاه معاه زى أى زوجين؛ فوقى يا هاجر كده واجمدى كده لسه قدامك طريق طويل علشان توصلى لقلبه لازم تمثلى دور البرود عليه ولامبالاة بكلامه
غيرت هاجر فستانها ولبست بيجامه حرير باللون الأبيض كأنها ملاك فيها بملامحها الهادية وشعرها الأسود اللى فردته على ظهرها

شوفتها طلعت من الأوضة وكأنها ملاك حاسس كأن أول مرة أشوفها وآه على جمال شعرها؛ اتجاهلتنى ودخلت المطبخ قمت ودخلت وراها لقيتها بتجهز الأكل
عمر: ممكن تعمليلى أكل معاكى
هاجر ببرود: تمام
أكلوا مع بعض ودخل كل واحد ينام فى أوضته

فى صباح اليوم التالى
استيقظت هاجر وتوضأت أدت فرضها طلعت من أوضتها بصت على الصالة مش لقته قالت فى سرها أكيد فى أوضته؛ سمعت صوت الباب بيخبط
فتحت الباب لقت واحده جميلة جدا واقفه ومعاه طفل صغير
هدير بكبرياء ودلع: عمر موجود
هاجر: آه موجود؛ مين حضرتك
هدير زقتها ودخلت وقالت: مراته يا حبيبتى ودا ابنه تيم
بصتلها بصدمة وفاقت على صوت الطفل وهو بيجرى على عمر وبيناديه بابا اللى كان طلع من أوضته لما سمع الباب بيخبط
عمر بصدمة: هدير ... يتبع
القصة كاملة هنا 👇👇👇
https://pub500.ayam.news/184293
انتي بتعملي ايه في حمام الرجالة؟
عيطت اكتر : يعني انا كمان دخلت حمام الرجالة انا ناقصه مصايب
قامت عشان تخرج مسك ايان ايديها : انتي بتعيطي ليه انتي مين؟
البنت بعصبية : انا حبيبة النطع اللي برا بعد حب 4 سنين رايح يتجوز بنت عمك اللي هي اصلا صاحبة عمري
ايان : دقيقه بس انتي كنتي تعرفيني صح يعني مكانتش صدفة انك توقعي القهوة عليا
ركزت أمنية في عضلات صدره واتكسفت من وقفتهم بالشكل ده في حمام الرجال واي حد هيشوفهم هيفهم غلط.
ضحك ايان و كمل : طب طلاما هو خانك خونيه
أمنية بسرعة و تلقائية: تصدق فكره
لسه ايان هيتكلم لقى حد داخل الحمام راح زقها على جوا و قفل الباب عليهم
أمنية بصوت واطي : هو احنا هنخون دلوقتي ولا ايه
حط أيده على شفايفها عشان يسكتها لحد ما اللي دخل يخرج...
ايان: انتي عايزة تنتقمي منه ولا عايزة ترجعيه ليكي؟
البنت: مش عارفه بس انا عايزة انتقم واخليه يندم انه سابني انا وبص لبنت عمك المسلوعه دي
ايان ضحك و.... يتبع
القصة كاملة هنا 👇👇👇
https://pub500.ayam.news/152358
أدهم باشا الدفعة الجديدة وصلت ادهم بترحيب" يا اهلا وسهلا دخلهم يابني ""؟

(أدهم الشرقاوي من أكفئ الضباط في المخابرات المصريه برتبة رائد شاب في منتصف الثلاثينات طويل وملامحه هادئه وجميلة عيناه رومادية اسمر اللون وشخيصته قياديه لايستطيع أحد الوقوف في وجهه بالإضافة إلي انه راجل اعمال ناجح جدا وله شركات في جميع الدول )
مدحت:حاضر يافندم
ليخرج مدحت وينادي علي الخريجين من كلية الشرطه
ليدخل شباب كثيرون مازالو في ريعان شبابهم
أدهم:امممم انتو بقا وكاد ان يكمل كلامه حتي لفت انتباهه هذه التي تقف بينهم
وقف أمامة خرجي الدفعه الجديده كان يتفحصهم ولاكن الفت نظره تلك الواقفة بينهم ؟؟
أدهم:انتي مين
لتتلفت هي حولها وتقول:قصدك عليا انا
أدهم:هو فيه غيرك هنا ممكن اكلمه بصيغة المؤنث غيرك
مريم:اممممم انا مريم رفاعي ستوووووب
(مريم بنت جميله وهاديه وشخصيتها قويه جدا ودا سبب من اسباب انها تبقي ظابط واجهت كتير جدا في حياتها ودا ولد انسانه قويه مبتتهزمش بسهوله دايما الاولي في كل حاجه عمرها مبتخسر معندهاش حاجه تخاف عليها غير والدتها احوالهم الماديه كويسه جدا يعني مش محتاجه حاجه وطبعا هي جميله ويبان عليها انها بريئه)
أدهم:تشرفنا بتعملي ايه بقا هنا
مريم:يعني حضرتك داخله مكتبك مع الظباط الجداد هكون بعمل ايه اكيد يعني معاهم
أدهم:ايوا بس انتي بنت
مريم:يعني هي شغلانة الظباط للر*جاله بس حرا"م تبقي للبنا*ت
أدهم:مش قصدي بس دي صعبه ومحتاجه قلب مي*ت مش قلب ا"مها
ليضحك جميع الموجودين بالغرفه ماعدا مريم التي احست بالا*هانه من كلامه
مريم:يعني المفروض اعمل ايه دلوقتي
ليرد احد الموجودين:تروحي تقعدي جنب ماما
نظرت مريم لأدهم:ممكن ارد عليه
أدهم بخبث:اتفضلي
مريم:وانت بقا ياقلب ماما مش انت اللي ابوك شغلك بوا*سطته عشان محدش قبل يشغلك وانت خريج كليه خاصه صح ولا مش صح
(الواد و"شه قلب الوان😂😂)
عبد الرحمن:مين قال كدا
مريم بخبث:يابني كل النا"س بتقول كدا وبعدين مال وشك اتخ"طف كدا ايه خايفه يابيضه
ليضحك الجميع حتي أدهم
عبد الرحمن:انتي انسا*نه مش محترمه وانا هعل*مك الأدب يابتاعه انتي ليقتر*ب عبد الرحمن منها وكاد ان يلمس وجهها ولكن هو لايعلم ان ايامه اصبحت محدوده بعد هذا الخطأ
أدهم كاد ان يتدخل ولكن وقف عندما شاهدها وهي تلو"ي يديه وتمسكهم بتمكن
مريم:انت عارف لسا"نك الطويل كان ممكن اعديه عادي انما كله كوم ومد الإيد دا كوم تاني انت عارف الراجل اللي يمد ايده علي واحده س*ت ميبقا*ش را*جل ولا عمره هيكون ر*اجل
لتقوم بإلقائه علي الأرض بشده
مريم:كدا علي مااظن حضرتك عرفت البنات ممكن تشتغل ولا لا
أدهم:منكرش انك قويه ودي حاجه كويسه بس مش اوي
مريم:حضرتك مشوفتش عشان تحكم
أدهم:شغلانتنا بتعلمنا نقرا عين الواحد ونعرف امكانياته من اول نظرة
مريم بثقه:طيب جرب وان معجبكش قول البنا*ت كلهم فا"'شلين
أدهم:عجبتني ثقتك في نفسك طيب طبعا انتو عارفين اني هختار من مابينكم اربعه طبعا انا باخد علي حسب التقديرات في الكليه بس مش المواد انا باخد علي حسب التقديرات الج*سديه سواء التدريبات او العملي تمام
الجميع:تمام
أدهم:اتفضلو انتو دلوقتي وانتظرو برا عشان تعرفو انا اخترت مين
*********
في الخارج
مريم كانت تقف في زاويه منعزله عن الباقي وممسكه بهاتفها ليقترب احدهم منها
كريم:بصراحه قويه
مريم:نعم
كريم:بقولك انك فعلا قويه وشاطره
مريم:امممم شكرا
كريم:وانتي بقا بتروحي جيم زينا ولا مينفعش عشان انتي بنت
مريم:بص هو انا مش عايزه افتح معاك حوار بس هرد عليك اه كنت بروح في الأجازه لما بفضي
كريم:اممممم تمام
مريم:عن اذنك بقا عايزه اعمل تليفون
كريم:اتفضلي
مريم:لا انت فهمت غلط انت اللي تتفضل عشان انا اتكلم
ليشعر كريم بالإحراج:طيب عن اذنك
لتقوم مريم بإتصالها
مريم:صباح الخير ياست الكل
نجلا:صباح النور ياست البنات هاا عملتي ايه
مريم:ولا حاجه مستنيه اشوف هتدرب مع مين
نجلا:يارب تدربي مع اللي انتي عيزاه كان اسمه ايه
مريم بضحك:أدهم ياماما
نجلا:اه يارب تدرب مع ادهم ابن ام ادهم
مريم:طب بصي ياماما انا هقفل معاكي عشان هيقولو ماشي سلام
نجلا:سلام
أدهم:كريم ومصطفي ومحمد ومريم دول اللي اخترتهم تعالو ورايا علي مكتبي
لتشعر مريم بسعادة كبيرة لو كانت شيئا ماديا لوزعته علي الجميع من فرحتها
دلف الجميع الي المكتب
أدهم:طبعا انتو من أكفئ وافضل الطلاب عشان كدا انا ليا شرف تدريبكم
مصطفي:احنا اللي لينا الشرف اننا نتدرب عند حضرتك
أدهم:متقولش كدا انتو شاطرين والمخا"برات تتشرف انكم تشتغلو فيها
كل هذا الحديث ومريم تشاهد بصمت
أدهم:طبعا احنا هنتدرب خمس ايام في الأسبوع ماعدا الخميس والجمعه تمام
الجميع:تمام
أدهم:تدريبنا هيبقي شامل حاجات كتير ازاي تفهم اللي قدامك وتقدر تعرف هو بيفكر ازاي وانت المفروض تعمل ايه حاجات كتير انا مش عايز اعوق عليكم ان شاء الله تيجو بكرا وهتشوفو
ليغادر الجميع وتبقت مريم ….يتبع
القصة كاملة هنا 👇👇👇
https://pub500.ayam.news/172224
يا آنسه هو انتي بتجري كدا ليه؟
"عاوزه الحق القطر"
قطر اي دا يا انسه القطر طلع من بدري""
وقفت وانا باخد نفسي وبصالو" بجد والله!
بصلي كدا وقال" ايوا والله هو انتي اسمك ايه"
قولت وانا بحاول اهدي ورجعت تاني اتكلم" مريم
انتي متجوزه" انت هتستظرف بق !
رجع بصالي وهوا متفاجئ هو حضرتك مريم مرات الاستاذ ادهم"
ايوا انا"؟
قالي استاذ ادهم مستنيكي في العربيه؟؟
بصيت ورايا وقعلا لقيت عربيه سودا واقفه والشخص الي فيها بفتح الازاز واتصدمت لما لقيتو فيها قربت منو ونا متفجأه ادهم"
اركبي؟؟
دا كان صوت ادهم وهوا باصصلي "
نعم"
بقولك اركبي انا هوصلك للكليه""
لا شكرا هستني القطر الي بعده"
نزل ادهم من العربيه ووقف قدامي وقالي" يلا يا مريم اركبي مش عاوز اعمل مشاكل في الشارع "
بصيتلوا كدا لما لقيتوا مصمم وركبت"
كليتك فين"
جامعه***
تمام" وساق العربيه وانا كنت متضايقه لاني مش موافقه علي الجواز منه "
وصلنا عند الجامعه وانا حاطة ايدي علي قلبي للمحاضرة تفوتني"
وصلنا والحمد لله كان لسا عشر دقايق "
كان واقف احمد زميلي مستنيني وطبعا محدش يعرف يجواز في الكليه؟
نزلت من العربيه بهدوء وانا بقول" شكرا علي توصيلك ليا
ادهم هز راسوا وانا نزلت"
واول ما قفلت الباب كان واقف احمد وباصصلي وقربت منو وببصلوا بعيني ميتكلمش بس لا احمد مفهمش قصدي خالص وقرب وهوا ماسكني من دراعي وبيقول مريم انتي كويسه اتاخرتي ليه !!!يتبع
جميع فصول الروايه كامله ⬇️👇

الفصل الاول

https://pub500.ayam.news/158152
الفصل الثاني

https://pub500.ayam.news/158153
الفصل الثالث

https://pub500.ayam.news/158156
الفصل الرابع

https://pub500.ayam.news/158157
الفصل الخامس

https://pub500.ayam.news/158159
الفصل السادس والاخير

https://pub500.ayam.news/158161
لو سمحتي يا أنسه لمي شعرك دا ...
-: نعم!!! شعري ايه الي ألمه...
-: ايوه شعرك عمال يطير و...
-: استنى بس انت مالك ما يطير ولا مايطرش ، انت ايه دخلك اصلا...
-: يا سيتي هو انا هعك"سك انتي مبتبصيش في مرايات بيتكو.. لمي شعرك عمال يطير على وشي ودخل في عيني.....
اتكسفت ووشي جاب ميت لون انا كنت فكراه بيعاك"سني ، لميت شعري ومسكته في ايدي عشان ميطرش تاني وعشان حظي وحش ، كنت اعده في المكروباص جنب الشباك الي زجاجه مكسور ، فعلا طلع عنده حق الهوا كان جامد جدا ، لدرجه اني فضلت ماسكه شعري بايدي الاتنين عشان ميطرش عنده ، وانا بتزاح كنت شويه وهنط من الشباك ماهو كان اعد جانبي ، لقيته بيقولي
-: خلاص سبيه...
بصيتله كده وبعدين قولتله
-: لا اصل الهوا هيطيره تاني عليك....
-: خلاص مش مشكله ، لو تحبي تعالي اعدي مكاني .. بصيت على مكانه لقيتني هعد جنب شاب تاني يعني هو هيبقي شم"الي والتاني عاليمين ...
-: لا خليني مكاني كده افضل....
هو فهم انا رفضت ليه
-: طيب ممكن تطلعي قدام شويه هسند بيدي الشباك عشان ميدخلش هوا....
طلعت قدام شويه ، وهو سند الشباك بايده ، طلع راجل جنتل بصراحه.....
فعلا فضل طول الطريق ساند الشباك بايده لغايه لما وصلنا ،وانا نزلت و شكرته ، وهو كمل طريقه.....
تاني يوم وانا راجعه من الشغل وانا رايحه اركب الميكروباص لقيت شابين وقفوا قصادي وكانوا بيعكس"وني ، جيت امشي لقيت واحد منهم وقف قصادي وبيقولي
-: علي فين يا جميل هو القمر ينفع يسبنا ويمشي .
-: وسع من قدامي احسنلك
-: وان موسعتش هتعملي ايه
جيت امشي تاني لقيته وقف قصادي ومسك دراعي ، زقيته بعيد عني...
ص"وت عشان حد يجي ويبعدهم عني ، لقيت واحد جي من ورايا بيقولي
-: خير يا انسه...
-: الاتنين دول بيعكسوني ومش عاوزين يسبوني امشي...
لقيته ش"دني وراه ، وقام ماسكهم هما الاتنين بايديه الاتنين وخابط"هم في بعض ، الاتنين داخوا ووقعوا في الارض ، ض"ربهم برجلوا ، طبعا انا واقفه مصدومه وانا بتفرج عالفيلم الاكشن ده ، مشى وراح شاددني وراه وبيقولي وهو متعصب
-: انتي هتفضلي واقفه تتفرجي كتير ، امشي قدامي..
الصوت مكنش غريب عليه ، بصيتله وافتكرته هو نفس الشاب بتاع امبارح الي قالي لمي شعرك ، ركبنا الميكروباص ، ومكنش فيه غير كرسيين بس ، بعد ما ركبنا والعربيه اتحركت الهوا بدا يدخل فكرت اول حاجه عملتها اني ألم شعري....
لقيته بيتكلم بغيظ
-: فرحانه بنف"سك اوي ،، ابقي بعد كده ألب"سي حجاب...
-: وانت مالك ألب"س ايه وملبس"ش ايه...
-: لما لقيكي ماشيه بتتع"كسي ولما الش"باب حواليكي يبقى ليه..
كان بيكلمني بصوت عالي وعص"بيه ، الناس بدأت تبص علينا انا اتكسفت أوي مبقتش عارفه أرد عليه اول مره اتحط فالموقف ده......
نزلت عند بيتي من غير ما أكلمه تاني ، وطلعت شقتنا لقيت ماما اعده مستنياني
الام : اتأخرتي كده ليه يا نغم ؟
نغم : الفندق الي بشتغل فيه كان في مؤتمر النهارده لناس كبيره فالبلد عشان كده اتاخرت...
الام : طيب ادخلي غيري هدومك وانا هحضر الأكل...

في اليوم التالي
الأم : يلا يا نغم عشان تروحي شغلك انتي اتأخرتي اوي...
نغم : لا يا ماما انا مش هروح النهارده انا واخداه اجازه بقالي كتير ماخدش اجازه...
الأم : ماشي يا حبيبتي نامي وارتاحي....
انا بالنسبه ليه يوم الاجازه ده يوم عيد ، ممكن اعد بالشهور مش باخد اجازه ، والنهارده مصدقت وافقوا عالاجازه بتاعتي لأن ببساطه الفتره الجايه ملكيه الفندق الي بشتغل فيه هتتنقل لواحد تاني وهتبقى ايام صعبه ، ملحقتش انام تاني لقيت تليفوني بيرن من رقم غريب رديت

-: ألو
-: مروحتيش ليه الشغل النهارده...
-: اصل انا ال..... استني انت مين الاول...
-: بعدين هقولك ، ها مرحتيش الشغل ليه ؟
-: وانت مالك
-: ماشي يا نغم بكره هعرفك مالي ولا مليش
قفل التليفون في وشي ، انا كنت مصدومه مين ده وازاي يكلمني كده !!!!! يتبع
القصة كاملة هنا 👇👇👇
https://pub500.ayam.news/184566
يالهوي هو أنت فهد الدمنهوري ..

فهد : أيوه و اعملي حسابك مبحبش الكلام الكتير و ياريت علي ما اخرج تكوني نمتي عشان انا مش فايق لمحن البنات ده و أعملي حسابك مفيش ليله دخله فنامي بقا بعدين دخل الحمام ..

ماسه : أنسان مستفز محسسني اني هموت في جمال أمه لأ منكرش هو مز بس اهو الحمدلله خلصت منه و نامت ...

شويه و خرج فهد من الحمام و كان لافف الفوطه علي وسطه و صدره عريان و ماشي في الاوضه و كان النور مطفي ..

ماسه : بتتقلب عشان مكنتش عارفه تنام كويس فشافت خياله علي الحيطه فصلت تصوت ...

فهد : شغل النور و زعق في أي أنتي كل شويه تصوتي احنا مش لوحدنا في البيت جدي يقول اي دلوقتي بعذبك ...

ماسه : بتتكلم بشويه غضب و صوت عالي شويه ده كله بسببك ماشي تتمختر في الاوضه و النور مطفي خضتني ..

فهد : راح قرب منها و مسك فكها بايده و قال صوتك لو علي عليا تاني هخرصك و أنا لما بقول كلمه مش بكررها...

ماسه : زقت أيدوه و قالت و انا مبحبش حد يتصرف معايا كده و سابت السرير و نزلت راحت نامت علي الكنبه الي في الأوضه ..

فهد : هو السرير مش مكفي الهانم و لا أي ..

ماسه : لأ أشبع بيه أنا هنام هنا أحسن منام جمب واحد زيك ..

فهد : لحظي انك شغاله تغلطي و أنا ده كله بتكلم بأحترام ياريت تلمي لسانك شويه ..

ماسه : مردتش عليه و نامت ...

فهد : أقول عليكي اي يا امي انتي و جدي مجوزني بلوه مش بنادمه قال محترمه قال بلا هم و بعدين نام ...

*في صباح يوم جديد تحديداً في قصر عيله الدمنهوري *

الجد : يلا يا حرمه منك ليها عايز احلي فطور يطلع للعرسان ..

ريتال : هو صح يا جدي قاسم جاي انهارده هو و عمي ..

الجد : ايوه يا ريتال و كمان رانيا مرات عمك و آيلان بنت عمك جايه معاهم ..

ريتال : ما انت عارف يا جدي مرات عمي مبتحبش القاعده هنا اكمنها من مصر

الجد : احنا ملناش دعوه واصل هي هتيجي تقعد اليومين و تمشي زي كل مره مش عايز مشاكل عشان عمك و يلا روحي ساعديهم في المطبخ ..

ريتال : صفيه جوه معاهم يا جدي و انا تعبت كنت معاهم من بدري ..

الجد : طب اطلعي شوفي لو فهد هو و مراته صحيوا كده ..

ريتال : من عنيا و جريت علي فوق ..

*في المطبخ *

صفيه : امال ريتال فين يا مرات عمي ..

حفيظه : كانت قاعده بتتحدث مع جدك من شويه

صفيه : طب انا خلصت الي في أيدي هروح اشوفها و جايه

حفيظه : ماشي بس ابقي قوللها تيجي عشان عايزاها..

صفيه : حاضر يا مرات عمي ..

طلعت صفيه تدور علي ريتال لحد ما جدها قلها أن هي طلعت فوق تشوف العرسان طلعت هي كمان وراها ..

ريتال : كويس جيتي في وقتك مكنتش عارفه اخبط أو اعمل اي و لما يفتح اقوله أي ..

صفيه : استني ياختي و خبتط علي الباب ..

ماسه : كانت نايمه علي الكنبه الي قريبه من الباب فقامت تفتح من غير ما تنتبه للهدوم الي لابساها ..

فتحت ماسه الباب و شافت صفيه و ريتال قدامها الي كانوا ميتين من الكسوف ..

صفيه : اتكلمت و قالت جدي بعتنا عشان نشوفكوا صحيتوا و لا لسه عشان الفطار و كده ..

ماسه : قوليلو شويه و نازلين ..

ريتال : تمام و نزلت جري هي و صفيه ..

صفيه : عارفه يابت يا ريتال فهد ابن عمك ده محظوظ مجوز بت قمر بسم الله ما شاء الله..

ريتال : اه و الله مع انها هي كمان من مصر بس احسن من البت آيلان بنت عمك و بعدين اي آيلان ده هو ده اسم اصلاً..

صفيه : طب يلا يا اختي ننزل عشان جدك ..

*في اوضه فهد *

فهد : زق الباب بأيدو و قال أنتي فتحتي الباب كده ..

ماسه : أيوه دول كانوا ريتال و صفيه فيها أي يعني ..

فهد : فيها أن مفيش ست محترمه تفتح الباب بالبس ده يا هانم ..

ماسه : اولا الي كانوا برا دول بنات عمك تاني حاجه انا متعوده البس كده في البيت ..

فهد : في بيتكم لما كنتي انتي و امك بس هنا احنا بيت عيله و بعدين زقها و دخل يلبس لانه كان نايم بالفوطه بس من امبارح ..

ماسه : دخلت الحمام و فضلت تعيط و بعدين قالت مش كان أهون ليا اقعد مع ماما فريده أحسن من البهدله و الذل الي انا في ده ...

فهد : هتفضلي جوه كتير ..

ماسه : بغير هدومي عندك مانع ..

بعد شويه خرجت ماسه و كانت لابسه جيبه جلد لحد تحت الركبه بشويه و عليها تيشرت أبيض مكتوب عليه بالاسود و شوز أبيض ..

فهد : كان واقف قدام المرايه و كان كل شويه يعطس بعدين بص لماسه و قال أنتي هتنزلي كده ..

ماسه : أيوه ..

فهد : أحب اعرفك احنا مش في مصر احنا هنا في الصعيد و ياريت الهانم تحترم نفسها شويه ..
الروايه كامله هنا👇
الفصل الاول

https://pub833.ayam.news/185873
الفصل الثاني

https://pub833.ayam.news/185876
الفصل الثالث والاخير

https://pub833.ayam.news/185877
ازاي بس يا ماما هيتجوزنى من غير ما يشوفني؟
الام: ياحبيبتي هو ظابط في الجيش وشغله على الحدود مش هينزل اجازة غير بعد شهور وعايز ينزل يلاقي مراته في بيته وعشان كده ابوه اللي هيكتب عليكي بالتوكيل اللي معاه.
مريم كانت فرحانه لانها كانت بتحبه بينها وبين نفسها وكانت بتستنى الاجازات بتاعه عشان تشوفه وهو عمره ماخد باله منها.
مريم: بس يا ماما هو شافني؟ يعني عشان انا تخينه وكده وهو شاب وعضلات وكل البنات حواليه واكيد نفسه يتجوز واحدة رفيعه وجسمها حلو.
الام: يا مريم انتي ست البنات وهو زي اي شاب بيضيع وقته مع البنات ولما يتجوز بيختار البنت المتربيه وانتي زي القمر يا مريم واهله هيتجننوا عليكي.
مريم بخجل: حاضر يا ماما انا موافقه.
------
في مكان اخر على الحدود.
مجموعة ظباط كانوا قاعدين بيتكلموا ويهزورا.
= امتى بقى ننزل اجازه الواحد زهق من الصحرا والوشوش الناشفه دي نفسي اشوف حاجة طريه.
كلهم ضحكوا واتكلم ظابط تاني: ايوا يا حسن انت مفيش زيك عملت توكيل للحاج واول لما ترجع اجازه هتلاقي العروسه مستنياك.
حسن ضحك وقال: ما انا لو معملتش كده يبقى مش هتجوز ولا هشوف جواز دا احنا بننزل الاجازة يدوب نشوف اهالينا ونرجع.
= بس ازاي يا حسن تتجوز واحدة مشوفتهاش قبل كده!
حسن: لا متقلقش الحاجة عارفه موصفات البنت اللي في خيالي ومتأكد انها هتختارها زي ما انا عايز.
وسرح حسن في البنت اللي في خياله تكون جميله وجسمها رشيق.
قام حسن وقال: هروح اتكلم معاهم كده اشوف عملوا ايه.
وطلع حسن فوق جبل عالي عشان الشبكه وكلم ابوه: ازيك يا حاج طمنوني عليكم.
ابوه: انا وامك فرحانين اوي يا حسن العروسه وافقت وهنكتب الكتاب واهالها هيسافروا وهي هتقعد معانا الكام شهر دول لحد ما تنزل اجازه وتشوف اختيار امك وابوك.
حسن اتحمس يشوف العروسه وفضل مستني لحد يوم كتب الكتاب وهو بيحلم بشكلها اللي في خياله.
حسن كلم ابوه يوم كتب الكتاب.
حسن: طمني يا حاج العروسه جت البيت عندنا؟
الاب: ايوا يابني وهتقعد في اوضتك لحد ما تنزل اجازه وتاخدها وتروحوا شقتك.
حسن: طب بقولك ايه ياحاج ما تديها التليفون عشان اباركلها.
الاب ضحك: خدي يا حاجة ادي التليفون ل مريم جوزها عايز يكلمها.
الام: عروسه زي القمر يا حسن اختيار امك.
حسن ابتسم وقال: ربنا يخليكم ليا يا امي.
الام: مريم يا حبيبتي خدي جوزك عايز يكلمك.
مريم خدت التليفون بخجل وبصوتها الرقيق: الو
حماتها خرجت وسابتها تتكلم برحتها وحسن داب من رقة صوتها وقال: هو ده صوتك لا دا انتي هتخليني اهرب من هنا واجيلك جري.
مريم ضحكت برقه.
حسن: يالهوي ياناس على الضحكة امتى انزل اجازه بقى بقولك ايه انتي تسيبك من تليفون ابويا ده وابعتيلي رقمك عشان اطمن عليكي كل يوم وفي كلام مهم اوي عايز اقوله.
مريم كانت فرحانه اوي من كلامه معاها وقالت برقه: حاضر
حسن كان هيتجنن على جمال صوتها ونفسه ينزل اجازه عشان يشوفها ومتأكد انها هتكون اجمل من الصورة اللي رسمها في خياله.
وبعد شهور حسن نزل اجازة وهو عنده لهفة يشوف مراته شكلها ايه واول لما فتح الباب ودخل كانت مريم فرحانه انها اخيرا هتشوف حبيبها واول لما حسن شافها اتجمد مكانه بصدمة لما لقاها بنت تخينه وغير الصوره اللي رسمها في خياله وقال بصدمة: معقول انتي اللي انا اتجوزتها!!.... يتبع
القصة كاملة هنا 👇
الجزء الأول
https://pub500.ayam.news/185492

الجزء الثاني

https://pub500.ayam.news/185493
الجزء الثالث

https://pub500.ayam.news/185495
الجزء الرابع

https://pub500.ayam.news/185497

الجزء الخامس

https://pub500.ayam.news/185500
الجزء السادس

https://pub500.ayam.news/185502
الجزء السابع

https://pub500.ayam.news/185503
الجزء الثامن والأخير

https://pub500.ayam.news/185506
وهو جوزك مش هيعرفك بعد ما غيرتي شكلك كده؟ انتي بقيتي واحدة تانيه خالص.
مريم بحزن: كان لازم اغير من شكلي واخس واهتم بنفسي وشكلي عشان اثبتله ان جمال الشكل مقدور عليه.. مش هنسى ملامح الصدمة اللي شوفتها على وشه لما عرف ان انا عروسته اللي اهله اختاروها.
كارما: بس هتفضلي هربانه منه لحد امتى يا كريم هو مهما حصل جوزك وانتي على ذمته.
مريم: انا هروح البلد لعمي واطلب منه يطلقني منه.. المهم دلوقتي تيحى معايا أجيب حاجتى من شقته انا معايا المفتاح الا عمو محمود سابهولى ها نسال البواب هو فوق والا لا لو فوق مش ها نطلع
كارما : وانتى ايه الا فكرك بالحاجات دى دلوقتى
مريم : يا بنتى انا عمرى ما نستها دى كل ذكرياتى يا كارما مش مهم الهدوم اهم حاجه الالبومات ليا ولأهلى من زمن
كارما طيب ياله ها نروح بعربيتى
مريم : اوك
*
حسن : ايه يا مصطفى ما كلمتش سيد البواب ليه يروح يجيب لنا أكل زى ما قولتلك
مصطفى : مفيش حد تحت انا ها ادخل أعمل اى تصبيره ونبقى ننزل ناكل فى اى مكان برا
حسن : انا ها ادخل أخد شاور على ما تخلص
مصطفى : خدامتك أمنه يا سيدى حاجه تانيه
حسن : كلك نظر يا حلوه أسبقينى على الاوضه
مصطفى : اخررررررس انا شريفه مليش فى الشمال بالأذن معطلكش ودخل المطبخ يعمل اى أكله
حسن : هههههه انتى كلك على بعضك شمال يا شابه ودخل الحمام وخلص وخرج ولسا مصطفى جوا انت بتخترع الذره
مصطفى سبنى با إلا انا فيه وربنا الستات دى نعمه
حسن : دخل الاوضه وهو لافف فوطه على وسطه وقفل الباب
**
مريم : تعالى يا بنتى البواب قال مفيش حد
كارما : انا خايفه يقفشنا 😂😂
مريم : انتى هبله هو مش هنا خليكى فى الصاله وانا ها ادخل الاوضه أجيب الحاجه بسرعه
مريم : فتحت باب الاوضه لقت حسن بيقلع الفوطه صرخت اعااااااااا وجريت
كارما سمعتها ومصطفى الا طلع جرى لقى فى وشه كارما قامت مدياله بالرجل موقعاه على الارض وهى بتصرخ زى مريم وطلعو يجرو ورا بعض
😂😂😂
مصطفى : خدى يابت
حسن ؛ طالع جرى ألحقهم بسرعه يا مصطفى مش ها أعرف انزل كدا
مصطفى : اه يابنت اللذينه ياخى أستر نفسك طفشت مزتين مننا
حسن أخلص بسرعه انت لسا ها ترغى وقام مصطفى بسرعه يجرى على تحت يلحقهم بس كانو طلعو بالعربيه وطارو حاول يلحقهم او يلقط نمر العربيه بس ملحقش وطلع على فوق لحسن الا كان خلص لبس

مصطفى : ممكن أفهم مين المزز دى عشان حقى أجيبه 😂😂
حسن : دى مراتى الا دخلت الاوضه التانيه دى معرفهاش اكيد وحده صحبتها
مصطفى : مراتك ؟!! ازاى ياجدع دى غير الصور خالص
حسن : هى انا مش ها اتوه عنها وواضح انها خست قوى وخسرتها للابد شكلها جايه تاخد حاجتها الا هنا
مصطفى : ليمنى على صحبتها ادتنى بالرجل طايرتنى بنت المفتريه خدتنى على خوانه هى والكرسى
حسن : ههههههع شكلك مسخره ظابط اد الدنيا فى أقوى فرقه فى الجيش بنت اد السيخ تطيره اتوكس
مصطفى : عامل المفجأه والكرسى كان صعب وانا ضعيف قصاد المفاجات الا من النوع دا
حسن : بس ايه مريم اتغيرت قوى حتى طريقة لبسها غيررر خالص ها أجبها منين انا دلوقتى
مصطفى : بص تليفون بنت المجنونه الا ضربتنى اهه وقع منها
حسن : هات كدا.... يتبع
القصة كاملة هنا 👇
الجزء الأول

https://pub833.ayam.news/186823
الجزء الثاني

https://pub833.ayam.news/186824
الجزء الثالث

https://pub833.ayam.news/186826
الجزء الرابع

https://pub833.ayam.news/186828
الجزء الخامس

https://pub833.ayam.news/186830
الجزء السادس

https://pub833.ayam.news/186834
الجزء السابع

https://pub833.ayam.news/186839
الجزء الثامن والأخير

https://pub833.ayam.news/186841