مدونة دار الرواية المصرية
12.5K subscribers
37 photos
14K links
تمتلك مدونه دار الروايه المصريه مجموعة
من أكبر الروايات المتنوعة الحصرية والمميزة
اكتب ف بحث جوجل دار الروايه المصريه
واستمتع بقراء جميع الروايات الحصرية والمميزة
Download Telegram
-بنت عمك جايه من امريكا بكره يافارس يابني عايزك تروح تجيبها من المطار هي واختها

رد باستغراب :
-بنت عمي !
جايين يزورونا يعني

عصام وهو بيتنهد بحزن:
-لا هيعيشوا معانا هنا

رفع حاجبه بتساؤل:
-يعيشوا معانا ليه مش فاهم
هو مش امهم عايشه

ضحك عصام بسخريه:
-اه بس اتجوزت بعد موت عمك ب اربع شهور
رد بذهول :
-معقوله؟!

عصام وهو بيهز رأسه بتأكييد:
-اتجوزت حته عيل صايع قد عيالها مفكره نفسها لسه شابه!

فارس بصدمه :
-مجنونه ديه ولا ايه ازاي تعمل كده افرض طلع مش كويس هي مش خايفه علي بناتها

-بنتها الكبيره كلمتني من كام يوم وهي منهاره قالتلي انها هترجع علي مصر هي واختها بسببه

فارس وهو بيقفل نص عينه بشك:
-بسبب جوز امها؟
-للاسف طلع شخص مش كويس زي ما بتقول والبنات قالولها بس هي مصدقتهمش عشان كده هما عايزين يرجعوا علي مصر يعيشوا هنا ،قولتلهم بيتي مفتوح لحد ما نقدر ندبرلهم مكان قريب مننا يعيشوا فيه

فارس وهو بيتنهد بضيق :
-تمام يابابا ينوروا بس انا مش فاضي بكره عندي شغل كتير اوي معلش خلي آسر يروح يجبهم هو

آسر ببرود وهو بياكل :
-مش فاضي عندي تمرين

فارس بغضب وهو بيهبد علي الصُفره :
-يأخي ايه البرود اللي فيك ده!!

آسر وهو بيشاورله بغيظ:
-احترم نفسك يافارس متنساش اني اخوك الكبير

-الكبير مش بالسن يا استاذ الكبير بمقامه وتصرفاته
لو انت الكبير زي ما بتقول كان زمانك واقف جنبي وشايل عني الحمل في الشغل شويه بدل مانا واقف بطولي كده!

بس ازاي هو حضرتك فاضي كفايه عليك البنات الز*باله اللي تعرفها والأماكن الح*رام اللي بتروحها كل ليله

آسر بغيظ وغضب وهو بيقوم يقف وبيهبد علي الصُفره:
-قولتلك احترم نفسك ومتتكلمش معايا بالاسلوب ده بدل واقسم بالله اض*ربك

قام وقف هو كمان وهو بيميل بنص جسمه وبيبص في عيونه بتحدي :

-طب وريني كده هتعملها ازاي

جز علي أسنانه وهو بيكور أيده :
-يابني متستفزنيش متخلنيش ازعلك
رفع حاجبه بتحدي اكبر :
-انا عايزك تزعلني وريني هتعملها ازاي و....

عصام وهو بيقف وبيهبد علي الصُفره :
-بس اخررس منك ليه والله عال اوي اللي بيحصل ده
علي آخر الزمن هتضربوا بعض وانا قاعد في وسطكم اومال لما اموت هتعملوا ايه هتخصلوا علي بعض؟!!

فارس بغيظ :
-يعني حضرتك مش شايف يابابا اللي هو بيعمله يعني مش كفايه أنه عاطل لا شغله ولا مشغله وصايع وبتاع بنات وكل يوم مع واحده شكل بيغيرهم زي الهدوم اللي عليه!

مش ح*رام اللي هو بيعمله ده ،حضرتك مدلع آسر زياده عن اللزوم وده مش صح و....

آسر بنبره غليظه:
-ملكش دعوه انا حر في حياتي مش انت اللي هتتحاسب مكاني خليك في حالك ياسيدي ايه اللي مزعلك انت دلوقتي

فارس وهو بيبصله بحزن ونبره مكسوره:
-اللي مزعلني أن انت اخويا
اللي مزعلني اني بحبك وعايز مصلحتك
اللي مزعلني اني مش عايزك تفضل مكمل في الذنب اللي بتعمله
اللي مزعلني انك مش قريب مني زي زمان يا آسر
اللي مزعلني أن آسر اخويا بتاع زمان بقي واحد تاني كل تصرفاته غلط في غلط
حتي النصيحه مش قادر يتقبلها مني!

اللي مزعلني انك محسسني اني عدوك
بالرغم اني معملتش حاجه تستحق كل الكره ده
كل اللي عملته كان لمصلحتك

نفخ آسر بضيق وهو بيقعد علي الكرسي وبيبصله بملل:
-اسطوانه كل يوم المشروخه بقولك ايه بلاش نفتح في اللي فات أفضل ليك لأن صدقني لو اللي فات اتفتح هتزعل مني أضعاف مضاعفه

بصله فارس بحزن وعيونه بتلمع بالدموع والندم

اتنهد تنهيده طويله واخد الفون والمفاتيح بتاعته ولف جسمه وخرج من البيت من غير ما ينطق ولا حرف زياده

آسر بغل وحقد :
-في داهيه

عصام بحزم وهو بيبصله بقرف :
-اعمل حسابك انت اللي هتروح بكره تجيب بنات عمك من المطار

قال جملته ومشي من قدامه من غير ما يسمع رده

نفخ بضيق وهو بيهمس بغيظ:
-كانت ناقصه بنات عمي دول كمان
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
العاشره والنصف صباحاً في مطار القاهره الدولي

بص علي الساعه بضيق وهو بيجز علي أسنانه

-مش فاهم انا ايه كل التأخير ده مش ام الطياره المفروض توصل الساعه ١٠!

الفون بتاعه اتهز برقم عصام فرد بنبره متعصبه

-الو
-انت فين يابني؟

رد باستغراب :
-هو ايه اللي فين مانا متنيل واقف في المطار بقالي تلت ساعه والهوانم لسه مشرفوش

-لسه مشرفوش ازاي بنت عمك لسه مكلماني وقالتلي انها وصلت من بدري وانت مش موجود

رد بعصبيه وهو بيشد علي شعره :
-مش موجود ازاي يعني أومال خيالي هو اللي واقف في المطار!

-يابني دور كويس

سكت لحظه وهو بيبص حواليه بعدها رد ببلاهه:
-بابا
-ايه
-بابا احنا اصلا منعرفش شكلهم

عصام وهو بيفتح بوقه بذهول :
-ايه ده صحيح احنا بقالنا كتير مشوفنهمش!
-طب والحل ؟
-استني يا آسر هكلمهم اسألهم لابسين ايه

رد بسخريه :
-طيب

قفل معاه وفضل يبص حواليه
كان في ناس كتير جدا وبنات كتير جدا

لمح بنتين واقفين في رُكن بيدورا بعيونهم علي حد
كانوا بنتين قمه في الجمال والرقه

بنت طويله وجسمها رشيق ،شعرها اصفر وطويل وعيونها زرقا ورموشها طويله وفي نمش في وشها

لابسه بنطلون جينز وجاكيت جلد اسود وبوط طويل ولابسه بورنيته علي شعرها ومعاها شنطه سفر كبيره وبتتكلم في الفون مع حد

والبنت التانيه مكانتش بنفس جمال الأولي إلا أنه اول ما بصلها اتخطف!

قصيره شويه عنها ،رشيقه ،عيونها عسلي ،شعرها بني ،قمحيه ،جمالها جمال مصري

كانت لابسه بنطلون اسود وبالطو اسود طويل وسيفتي اسود وعامله شعرها علي هيئه كحكه عشوائيه

عماله تبص يمين وشمال وهي بتنفخ بضيق
فجأه بصتله بلهفه وقربت منه هي واختها

-انت آسر؟

بلع ريقه ورمش بعيونه اكتر من مره :
-ا أ وعي تقولي أن انتوا؟

البنت الكبيره وهي بتمدله ايديها بلطف:
-ازيك يا آسر انا دنيا وديه اختي جميله

سلم عليها وهو بيبص في عيون جميله بهيام :
-فعلا جميله

رفعت حاجب ونزلت التاني وهي بتبصله من فوق لتحت بقرف
-مالك ياعسل ما تظبط كده بدل ما ارزعك كف خماسي الابعاد يعميك!

فتح بوقه بذهول وهو بيبص لدنيا:
-ايه ده ياغاليه!
-ايه مالك ؟
-انتوا متأكديين ان انتوا كنتوا عايشين في امريكا!

دنيا وهى بتضحك وبترد بصوت رقيق :
-والله اه
يعني مكنتوش عايشين في بولاق!
-توء توء امريكا

بصلها وهو بيضرب كف فوق التاني بذهول :
-سبحان الله ويخلق ما لا تعلمون

جميله وهي بتهزه من أكتافه :
-بقولك ايه ياكابتشن الله يخليك وقفلنا تاكسي ولا ميكروباص ولا اي حاجه عشان نروح الواحد من كتر الوقفه رجله ورمت والله

-ميكروباص!!!!

بصت لاختها وهي بتسألها باستغراب :
-هو ماله تعبان في دماغه ولا حاجه!

دنيا وهي بتهز رأسها بنفي :
-لا مستغرب حضرتك والمصطلحات الغريبه اللي لا تليق ببنت كانت عايشه في امريكا!

هزت راسها بفهم:
-ااااااه قولتيلي اومال لو عرف اني بعرف اعمل محشي ورق عنب هيعمل ايه

دنيا بيأس:
-هيغمي عليه

آسر وهو بيشاورلهم بأيده:
-اتفضلوا يلا عربيتي برا

جميله بفرحه وهي بتجري علي برا :
-ويلكم ياوطني الحبيب

آسر وهو ماشي جنب دنيا وبيبص لآثرها بذهول :
-هي ديه اختك متأكده ولا هما بدلوها في المطار ولا ايه !

هزت راسها بيأس :
-للاسف هي
القصه كامله هنا 👇👇👇👇
https://pub500.ayam.news/69322
_ نعم!!حامل؟اي اللي بتقوليه دا

=اهدي بس وقوليلي مين اللي ضحك عليكي وانا اوعدك مش هاقول لحد

_ انتي بتقولي اي ي دكتوره!!انتي تعرفي عني كدا؟دانتي اكتر واحده عارفاني وعارفه اخلاقي!!

=انتي هتجننيني اومال اي اللي حصل!!احكيلي واعتبريني اختك وانا صدقيني مش هقول لمخلوق...

_ لا بقا..انتي شكلك انتي اللي عايزة تجننيني!!والله العظيم ما اعرف حد اصلا..بس استني انا شاكه في حد
=حد.. حد مين؟

_ بنت الجيران

=انتي اتجننتي!!انتي بتشكي في بنت زيك؟

_ ماهو مافيش غيرها هي واختها اللي بتعامل معاهم مانتي عارفه!!
..............
*انا ملك 19سنه عايشه مع جدتي لوحدنا وانا انطوائيه جدا وعمري ماتعاملت مع حد..و اللي كنت بتكلم معاها دي الدكتوره بتاعت جدتي وانا روحتلها لاني حسيت بتعب في بطني وبرجع وبدوخ كتير...
وف يوم:
_ ملك عايزه اسالك سؤال..

=اه طبعا.. اتفضلي!

_ هو في حد ساكن في العماره اللي انتوا ساكنين فيها غيركوا..

=ايوا

_ مين هما!!

=دول ناس جداد لسه ساكنين فيها من قريب وسمعت ان عندهم بنتين في سني وعايشين مع باباهم ومامتهم...

=بجد؟طب ما تحاولي ي ملك..

_ احاول اي!!

=حاولي تتصاحبي عليهم وماتبقيش وحيده ي ملك الوحده مش كويسه..

_ بس انا مش عايزة!!

=طب فكري حتي دول هيونسوكي في وحدتك وهتكونوا اصدقاء وساكنين في بيت واحد!

فكرت شويه_ خلاص هحاول..
...............
وفعلا روحنا انا وجدتي واتعرفنا عليهم وانا صاحبتهم ويوم ورا التاني بدات الاحظ حاجه غريبه جدا ان نور بنت الجيران بتفضل تحضن وتبوس فيا وتقعد تتلزق فيا فالاول كنت باخد الموضوع عادي بنات بقا!! لكن بعد كدا مابقيتش مرتاحه وبقيت اتضايق من الحركات دي..
دا غير كمان اني بستغرب جدا اني بقالي كام يوم ابقي قاعده معاهم وبيجبولي عصير كل يوم وماحسش بنفسي الا تاني يوم وانا على السرير وفي اوضتي!! ويقولوا اني نمت غلى نفسي وانا قاعده واتكرر الموضوع عده مرات لحد ما حسيت اني بدوخ كتير جدا وبرجع وبطني فيها بعض من الالم...
وبعدها روحت للدكتوره وقالتلي اني حامل!!
.....................
_ طيب ي ملك انا هاجيلك بكره وتعرفيني عليهم بحجه اني زميلتك في الشغل وحابه اتعرف عليهم..

=حاضر ي دكتوره...

وفعلاً جات تاني يوم وعرفتها عليهم وهي كانت متفقه معايا انها تاخد تحليل دم من والد نور ونور كمان!!
وطبعا دا بحجه ان اقيس ضغط الحج واطمن ان محدش عنده مرض..
وعشان ماحدش يشك اخدت الدكتوره عينه دم مننا كلنا ومشيت...

..................
تاني يوم:..
كنت نايمه وصحيت على رنه فوني..
_ الوو.. ايوا ي دكتوره.بجد عرفتي انا حامل من مين!!طب انا جيالك حالا

وقومت لبست وروحتلها....

...................
_ هاا ي دكتوره!مين!!

=انا هقولك..بس حاولي تتقبلي الصدمه!!

_ صدمه!!طيب قولي..
القصه كامله هنا 👇👇👇
https://pub500.ayam.news/69390
سكريبت
-أنا اتجوزت عليكي.
بصيتله بصدمة بعدين ضحكت وانا بضربه علي كتفه وبقول :
-بطل هزارك السخيف ده.
بس هو مضحكش وقال بحزن :
-مبهزرش يا روان أنا فعلا اتجوزت عليكي.
-يامن.
قلتها بصدمة ودموعي بتنزل لوحدها
-ليه
قلتها بإنهيار
حط رأسه في الأرض وقال :
-نفسي أخلف بقالنا سنتين متجوزين ومفيش خلفة
مسكت ايده بأمل وقولت :.
-بس يا يامن الدكتورة قالت إني عندي مشاكل بسيطة وأنا بأخد العلاج علي فكرة وهخف وأحمل واملالك البيت ده عيال.
-أسف يا روان الوقت فات أنا اتجوزت كاميليا خلاص
-كاميليا بنت خالتك؟!
هز رأسه وقال :
-عرفت أن الزوجة المناسبة ليا .
مسحت دموعي وحاولت اهدي... ده في الأول والآخر حقه مليش إني اعترض. بصتله وقولت :
-عرفت هتسكنها فين.
-هتسكن هنا!
-ايه اللي انت بتقوله ده يا يامن مفكرتش في شعوري وأنت جايب مراتك تعيش معايا هنا...
بصلي بشفقة وقال :
-كاميليا مش عايزة ضرة
-يعني ايه
-يعني هطلقك!
......
كنت قاعدة في بيتنا أنا ويامن والمأذون معانا وكاميليا وأمها وأم يامن واقفين بيبصولي بشماتة.... دموعي كانت بتنزل لوحدها... أصعب موقف البنت تتحط فيه أنها تكون من غير ضهر... أنا كنت يتيمة لما اتجوزت يامن وحسيت أن اخيرا بقا ليا عيلة وضهر بس رجعت يتيمة لما هيطلقني.
-يا جماعة فكروا كويس واستهدوا بالله
لسه يامن هيتكلم قولت بسرعة:
-يامن ابوس ايديك متسبنيش أنا مستعدة اقعد معاكم هنا وهخدمكم كمان... بس مترمنيش بالشكل ده أنا مليش غيرك اروحله.
-ابدأ يا شيخ بالإجراءات
قالها يامن من غير ما يبص عليا حتي... قعدت أبكي بصوت عالي والمأذون بيبصلي بشفقة... بدأ الشيخ الاجراءات وفي دقايق بقيت مطلقة.... شيلت شنطة هندومي بهدوء وكنت لسه هطلع من البيت لما وقفني يامن ومد فلوس عليا وقال :
-صحيح أنا مكتبتش ليكي مؤخر بس برضه للعشرة اللي بيننا خدي دوول هتحتاجيهم
بصتله بكره... كنت أول مرة أكره حد بالشكل ده.. كرهت وقتها أكتر إنسان أنا بحبه
-وفر فلوسك يا بيه
بعدين أخدت شنطتي وطلعت.
سمعت من ورايا حماتي أو اللي كانت حماتي بترمي قلة علي الأرض وبتقول :
-في داهية يا أرض بور يارب ما نشوف وشك تاني.
دموعي نزلت ومشيت بسرعة.
..
كنت ماشية في الطريق مش عارفة هروح فين ولا عند مين لو شوفت عربية من بعيد جاية بسرعة ساعتها متحملتش واغمي عليا.
.......
فتحت عيني بتعب ولقيت نفسي في أوضة غريبة... ومعلق في أيدي محلول... قمت بخوف وانا بقول:
-أنا فين
ابتسمت ممرضة وقربت مني وقالت:
-ألف سلامة عليكي
-أنا هنا بعمل ايه
-أنت اغمي عليكي في الشارع ودكتور عدي جابك
لسه هرد دخل علينا شاب لابس بالطو ابيض.. أبتسم بلطف لما شافني وقالي :
-تحاليلك طلعت يا مدام... ألف مبروك انتي حامل

القصه كامله هنا 👇👇👇
https://pub500.ayam.news/69761
-تتجوزيني ياملك
-‏موافقة
-‏بفرحة قولتي اية
ملك: موافقة يازين اتجوزك
زين بفرحة: دا احلي يوم في عمري كله طيب تعالي اروحك واتقدملك بالمرة يلاااا
ملك بتردد: بس في حاجه انت لازم تعرفها الاول
زين: انا كل اللي يهمني انك معايا والباقي ميهمنيش ابدا
ملك: ماشي تعالي روحني يلا
وصلوا البيت
زين: ملك هاجي اتقدملك بليل
ملك بتردد: زين انت متأكد من قرار الزواج دا
زين بضحك: اية يابنتي مالك كدا دا انا بقالي سنين متردد اقولهالك ازاي ولما توافقي عايزاني اتأكد اطلعي ياملك يلا الله يسترك يلاا ياحببتي اطلعي
ــــــــــــــ
زين بتوتر: عمي بصراحة انا كنت جاي اطلب ايد ملك
الاب: اممم سبني افكر شوية واسال عليك
زين بردح: نععععم تسال علي مين اشحال انت اللي مربيني وبعدين انا ممكن ارتكب جناية دلوقتي قال تفكر قال
الاب بضحك: اقعد اقعد الله يخربيتك اترزع يلاااا في اية
زين بحمحمة: احم احم لا مهو انا هتجوز البت بنتك دي ياما والله هخطفها ونعيش في جو الروايات الحمضان دا
الاب: طب مش موافق بقا جو الروايات حمضان ياعديم المفهومية طب خلي ملك تسمعك
زين: لا والنبي يابو احميد اللهي تحج ياشيخ بلاش ملك تسمع يلا وافق بقا ويبقا حج وعمره مع بعض
احمد" الاب": اتحايل عليا شوية
زين: بص بقا انا يوم الخميس اللي هوو بعد بكره دا هجيب المأذون واجي يلاااا سلااام يابو احميد ياقمر انت
احمد: خد يابن المجنونة تعال هنا انت يلاااا
ضرب كف بكف فعلا اتنين مجنين لايقين علي بعض
ملك: بابا هو زين مشي
احمد: اه ياحبيبة بابا
ملك بستغراب: اية الواد المجنون ده هو مش المفروض عريس وعروسة وكده دا انا حتي مشفتوش طب مش موافقة هة
احمد: تصدقي والله لايقين علي بعض اكتر اتنين مجانين شوفتهم في حياتي
ملك بشرود: اممم
احمد: هيتفهمك قوليلوا وهيفهمك دا زين انا اللي مربية انتو متربين مع بعض هيفهمك
ملك بدموع: هيتقبلني خايفة يابابا خايفة اوووي
احمد بحنية: شششش اهدي وكل حاجه هتبقي تمام الواد المجنون دا جاي يوم الخميس مع المأذون
ملك: نعممممم دا اللي هو ازاي يعني
احمد بمرح: لا دا انا كدا هقطع الخلف منك لله ياشيخة انتي وهوووو بس خلاص يعني دا زين الشقة اللي فوقينا مش حكاية
يوم كتب الكتاب
زين بحب : هتبقي ملكي يالوكة واخيرا
اكتب ياشيخنا يلا مستني اية
احمد: يلا ياشيخنا
"بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير"
محستش بنفسي وقتها غير وانا في حضنة الله حضنة دافي اووي وحلو
زين: اخيرا بقيتي ليا
ملك بدموع: انا بحبك اووي يازيني
زين: وانا بعشقك ياروح زينك
احمد بحنية: مبروك ياولاد الف مبروك
زين: احم عمي انا عايز الفرح يبقي اخر الاسبوع مش عايز تأخير ومن قبل متتكلم انا والله مجهز كل حاجه ومفيش حاجة ناقصة
احمد: علي خيرة الله
يوم الفرح
ملك بتوتر: شكلي حلو يابابا هيعجب زين صح
احمد بدموع: كبرتي ياروحي وبقيتي زي القمر
ملك: بابا تفتكر زين شاف الرسالة اللي بعتهالة قبل كتب الكتاب ولا لاء
احمد: اكيد شافها طالما جه يعني انا قولتلك هيتقبلك هو بيعشقك واللي بيعشق بجد بيتقبل حبيبة بكل حالاتة
بعد مرور ساعتين
ملك بقلق: زين اتأخر لية كدا انا مش مطمنة
احمد بهدوء: اهدي انتي وانا هورح اشوفة واجي
ــــــــــــــــــــــــ
عند زين
كان جالساً عيونة حمرا وكانها تشتعل من شدة الغضب ويمسك هاتفة وينظر لشئ ما بهِ
زين بغضب: ورحمة امي مهرحمك ياملك بقا انا ينضحك عليا من واحدة زيك
واتجه الي قاعة الفرح
احمد: اية دا مالك اية اللي حصل
كان زين مشعث الشعر غير مرتب عيونه حمرا من شدة غضبة
زين: مفيش فين ملك
ملك بخضة: اية دا زين حصلك اية
زين بنظرات غريبة: يلااا علشان الفرح مفيش حاجة
انتهي الفرح
زين بسخرية: يلا ياعروسة اتفضلي واقفة لية
ملك: زين في اية
زين بغضب مسكها من شعرها : عايزة تعرفي في اية يارروحممممك يازب*الة بقا تضحكي عليا وعملالي فيها الخضرة الشريفة
ملك بصراخ: اااه زين سبني اااه شعري في اية انت بتتكلم عن اية ااااه سبني
زين اخرج هاتفة وفتحة علي الصور: شوفي حلو مش كدا عاجبك
كانت صور مش كويسة لملك في اوضاع مش تمام
ملك بصدمة: اانت مصدق الصور دي هااا مصدقها صح
زين وقد اعماه غضبة: هنعرف دلوقتي وقطع ثيابها وهعرفك ازاي تخونيني ياوسخة يا **
ملك ببكاء هستيري: لالاا يازين مش هتعمل كدااا لاااء يازين ارجوووك لاااااااااء والله الصور دي مش انا لااااااا
ولكن زين كان مغيابا تماما واكمل ما بداءه وكانت الصدمة
زين بصدمة: مستحيل اية دا
القصه كامله هنا 👇👇👇
https://pub500.ayam.news/71766
One. P____ 1

بصريخ:ايه دا يا محمود

قولتها بصدمة وانا شايفة جوزى مصدر امانى وهو قاعد جنب المؤذون وجنبه واحدة لابسة فستان فرح

محمود قام بتوتر وقال بخوف:

- شاهيندا انتى فاهمة غلط
- ‏
شاهيندا بعياط و صراخ:

- فاهمة غلط ايه ليه تعمل فيا كدا انا قصرت معاك فى ايه، وبعدين بصت للى جمبه

شاهيندا بصتلها بكره ورجعت بصتله:

- هى دى اللى اتجوزتها عليا، هى دى اللى نسيت ايامنا وخذلتنى عشانها بعتنى ليه نهت جملتها بكسرة

محمود بدموع:

- صدقينى انتى مش فاهمة حاجة مفيش فى قلبى غيرك انتى
شاهيندا بدموع:

- انت كداب لو كان كلامك دا صح مكنتش كسرت"نى كدا..اخدت نفس طويل وبعدين قالت بإصرار :

- ‏طلقنى يا محمود

محمود بصدمة:

- ايه انتى بتقولى ايه

شاهيندا بتحدى:

- زى ما سمعت بقولك طلقنى

محمود بغضب وقف قدامها ومسك كتافها جامد وهزها بعنف وهو بيقول:

-مستحيل اطلقك انتى فاهمة ثم اكمل بصريخ مستحيييل

شاهندا بعصبية وغضب زقته جامد:

- انت اناني وحقير ليك عين تتمسك بيا بعد كل اللى انت عملته دا انا اللى بقولك مستحيل انى افضل على زمتك دقيقة واحدة وورقة طلاقى تبعتها على بيت بابا عشان متطرش انى ارفع عليك قضية خلع

مشت من هنا وهو قعد على الكنبة بدموع وندم من هنا،
بيرى راحت قعدت جنبه وبصتله بحزن:

- انا مكنتش اعرف انك متجوز، ليه عملت كدا للدرجة دى انت طيب

محمود بصلها بدموع وقال:

- انا مكنتش اعرف انها هتعرف، انا مش عارف لحد دلوقتى هى عرفت ازاى

بيرى مسكت ايده وقالت بعزيمة:

- انا هروح لمراتك وهفهمها كل حاجة يكفى ان انت الوحيد اللى ساعدتنى ووقفت جمبى من غير مقابل انت قلبك ابيض اوى ومتستاهلش كل دا

محمود بصلها بلهفه وقال:

- بجد يا بيرى هتعملى كدا

بيرى بابتسامة:

- طبعا ودا مقابل صغير للى انت عملتهولى

Flash back

كان خارج من شركته لقى واحدة قاعدة على الرصيف جنب عربيته وبتعيط بإنهيار

محمود بقلق:

- مالك يا انسة انتى كويسة

بيرى بإنهيار:

لا انا مش كويسة خالص وكملت عياط

محمود بقلق:

- طب تعالى اركبى بدل مانتى قاعدة كدا الرايح والجاى بيتفرج عليكى

بيرى ببكاء:

- لا مش عايزة
محمد بطمأنينه:

-صدقينى انا مش هعملك حاجة انا عايز اساعدك، احكيلى مشكلتك جايز يبقى فى ايدى حاجة اعملها

بيرى بصتله بتردد وبعدين قامت

محمود فرح انها هديت شويه وفتحلها بابا العربية، ركب وهى ركبت جنبه وادالها مناديل

بيرى وهى بتمسح دموعها:

- شكرا

محمود:

- مفيش شكر احكيلى بقى ايه اللى مزعلك كدا

بيرى بقهر ودموع:

-كانت كل حاجة كويسة لحد ما بابا مات ومن ساعتها وانا اعمامى قالبين عليا عشان الورث لدرجة انهم عايزين يجوزونى لسيد ابن عمو الكبير عشان يا خدوا كل ورثى ويارت جت على كده وبس لا وكمان اصروا انى اتجوز سيد عشان بيشرب مخد"رات وبتاع بنات وهم"جى

كملت بانهيار:

‏- عايزين يجوزونى ليه عشان يعذبنى، للدرجة دى الفلوس عمتهم

محمود بتهدئه:

- اهدى طب ما انتى ممكن تحلى مشكلتك
بيرى بلهفة:

- بجد .. ازاى

محمود:

- اتجوزى اى حد من معرفتك يكون ثقة ويعرف يجيبلك حقك ولما تاخدى ورثك تطلقى منه و تكونى متفقه معاه ان جوازكم يبقى صورى

بيرى بتفكير وحزن:

- ما انا معرفش حد خالص ينفع للمهمة دى، كل اللى اعرفهم ضُعاف مش هيقدروا على اعمامى

محمود بتفكير:

- بصى انا ممكن اتجوزك فترة صغيرة بس وبعدين اطلقك لما اجبلك حقك

بيرى بفرح:

- بجد ثم اكملت بحيرة وانت هتعمل دا مقابل ايه

محمود بحنية:

- من غير مقابل كل الحكاية انى حسيتك شبه اختى الله يرحمها

بيرى بحزن:

- الله يرحمها انا بجد اسفة انى فكرتك

محمود بحزن:

- انا على طول فاكرها، ثم اكمل بمرح:

- ‏تقبلى انك تعتبرينى اخوكى الكبير

بيرى بسعادة:

- اعتبر طبعا بجد انت شهم وجدع اوى

End flash back

بيرى باصرار:

-ودينى ليها يا محمود

يتبع
الباقي هنا 👇👇👇
https://pub500.ayam.news/71767
= ماما بتهزرى، أنا الدكتور سامح الدمنهورى، هتجوزينى ولحدة دبلوم، نعم !!
_ و ماله الدبلوم يا ابن محمد، و بعدين أنتَ هامك التعليم، ولا همك الأدب .
= طيب ما فى ناس كتير مؤدبين، و معاهم كليات اشمعنا دبلوم .
_ أولا: دى بنت خالتك، ثانيا: مش بإرادتها لولا أن أختى ماتت، مكانتش دخلت دبلوم و كانت كملت ثانوى عادى، و بعدين أنت عارف إلى فيها و خالتك موصيانى عليها، و لازم أخلى بالى منها .
= موصياكى أنتِ عليها، مش أنا .
_ سامح اتلم كدة، و أعرف بتتكلم مع مامتك ازاى !
= يا ماما بس ...
_ مبسش، هتتجوزها يعنى هتتجوزها، لازم اطمن عليها
= و أنتَ يا حاج ملكش رأى، ولا أية ؟
الاب : أنا من رأيى من رأيك والدتك .
=كملت .
الام : و الله يا سامح لو نفذتش إلى قولتلك عليه، هبقى غلطانة عليك ليوم الدين .
= يا ماما دة كله عشانها .
الام : ايوة، أمها موصياني، و أنتَ مش راضى تنفذ ليا طلب .
الاب : تعالى يا سامح عايزك شوية بعيد .
= نعم ! بعدنا عنها عايز أية ؟
الأب : هقولك حاجة؛ لأن خلاص لازم تعرف .
= أية ؟
الأب : تعرف أن أمك عندها القلب.
= ماما ! و ازاى متقوليليش .
الأب : مرضتش تقولك عشان خايفة عليك .
= طيب هى كويسة، و الدكاترة قالولها أية ؟ أنا عارف دكتور كبير......
الأب :كشفت عند أكبر دكتور متخافش، بس حذرنى أنها تتعصب كتير، أو تتضايق، أسمع كلامها و متضايقهاش .
= باستسلام : حاضر .

______

مرات الأب : بت يا إلى أسمك، نورين، أية الأسم دة .
=نعم يا مرات أبويا عايزة أية ؟
مرات الأب بقرف :هعوز من خلقتك أية ؟ روحى نظفى الشقة .
= لسه منضافاها من شوية .
مرات الأب برخامة : نظفيها مرة كمان .
= بتنهيدة : حاضر .
مرات الأب : و الموعين أغسليها .
= حاضر .
مرات الأب : اعملى حسابك تبقى موجودة هنا؛ عشان جايلى ضيوف، و أنتِ هتخدمى عليها .
= أخدم عليهم ليه هو أنا خدامة .
مرات الأب : أة هتخدمى عليهم، و لو معملتيش كدة هخلى أبوكى يضربك .
= بخوف : لا و النبى متخليهوش يضربنى، أنا مش حمل ضرب، جسمى وجعنى .
مرات الأب بخبث : خلاص اسمعى إلى بقولك عليه .
= بإنكسار : حاضر يا مرات أبويا .
مرات الأب بتكبر : و أة أبقى ألبسى حاجة حلوة؛ عشان فى ناس متقدمين لشهد بنتى .
= حاضر

______

* بليل *

" الباب خبط، و باباها فتح الباب، و دخلوا الضيوف إلى هما ( سامح و والده و الدته )، نورين قاعدة مع شهد فى الاوضة "
شهد بتكبر : الفستان جميل عليا صح .
= جميل .
شهد : أخيرًا هخلص من العيشة دى عيشة فقر .
= ربنا يوفقك .
شهد : أكيد هيوفقنى، دة دكتور إلى متقدملى .
= قولى الحمد لله .
شهد : نورين بطلى تعصبينى، و بعدين أسمك دة رخم أوى كدة لية ؟ تقيل أوى، مين إلى سماكى الأسم الوحش دة .
= ماما .
شهد : بلدى أوى، خدى الفستان دة ألبسيه، لما تقدمى المشروبات للناس تبقى لابسة حاجة حلوة .

" بالرغم من أن الفستان كان قديم، بس أدى لنورين منظر خاص، و جذاب أكتر عليها، و مع شعرها الأسود الحريرى، و قصير على الموضة، و بشرتها الصافية، و ملامحها الهادية، و نمش بسيط على وشها، و عيونها السودا محلياها أكتر "
= خرجت و أنا معايا المشاريب، و بحطها و أمشى، من غير ما أبص .
سمعت صوت بابا و هو بيقول :
_ مش هتسلمى على خالتك يا نورين ولا أية ؟
= خالتو ..
ببص ورايا
= خالتو أية دة أنتِ هنا .....
الفصل الثاني والثالث هنا👇👇👇👇👇👇
https://pub500.ayam.news/72461
الفصل الرابع والخامس هنا👇👇👇👇👇👇
https://www.ayam.news/72464
الفصل السادس والاخير هنا👇👇👇👇👇👇
https://pub500.ayam.news/72468
_طيب انتى بتعيطى ليه دلوقتي
قالها طفل لبنت عمه الى قاعده بتبكى
: ماما قلتلي لما اكبر مش هتجوز علشان انا مش بشوف
قرب وباسها على خدها
: انا هتجوزك لما نكبر
بعد مرور عشرين سنه
طلعت بصنية الشاى قرب وخدها منها وهو بيتفصه
: خشي جوه لحد من الضيوف يشوفك
همست برقه: حاضر
زيدان 32 سنه عايش مع بنت عمه في بيت لوحديهم هو المسؤال عنها بعد موت اهله
بعد ما الضيوف مشيه قعد بتتعب
: هتعمل اي دلوقتي يا زيدان قام بخوف لما سمع صوت صريخه وخبط
فوق
قاعده على السرير ودموعها نازله
وهو بيطلع برهم من الدرج
زيدان: مش تاخدى بالك طيب
بدموع : أنا كنت بجيب حاجه من الدرج والحله وقعت
قعد جنها: طيب فين الحرق
بصت لتحت بخجل
زيدان اتنهد: ام هاشم مش هنا انت عارفه انه مسافره بقاله اسبوع كانت ندهتها تحطلك مرهم
نزلة العبايه من على كتفه وهو بص لرقبته البيض برغبه ولع رقيه بس حطلها المرهم وحاول ميركز بس مقدرش وحده بمال دا قاعده على سريره تقريباً في حضنه وهو، اجل برضو
غمضت عنيها اول ما حست بإنفاسه على رقبتها وشعرات دقنه لمست بشرتها النعمه.. اتجمدت لحظه لما حس بسنانه بتعض جلد بشرتها ووو.. يتبع
القصه كامله هنا 👇👇👇
https://blog453.presscities.com/archives/2437
=يا استاذ يا استاذ ممكن اسألك سؤال
=اتفضلي يا انسة
=هو انا وحشة .....شكلي وحش مثلا ...لبسي وحش
=لا انتي زي القمر
=اومال ليه خطيبي سابني واتجوز صاحبتي
=عشان خطيبك غبي وخاين واعمي
=يعني الغلط مش فيا انا صح
=لا طبعا مش فيكي وانتي اكيد هتلاقي اللي يقدرك ويحبك
=ما انا لقيته خلاص
=طب الحمدلله
= تحب تتجوزيني !!
=افندم قلتي ايه ؟!
=بقولك تحب تتجوزني ايه اطرش ولا مبتفهمش عربي
=لا ده انتي اللي شكلك مجنونة عشان توقفي واحد غريب في الشارع وتطلبي منه يتجوزك ...انتي مجنونة يا انسة ؟!
=طيب اسالك سؤال هو انا وحشة ...شكلي وحش
=لا طبعا انتي زي القمر
=اومال ليه مش عايز تتجوزني؟
=يا انسة انا معرفكيش ازاي اتجوزك !!
=عايز تعرف ايه عني طيب ...اسمي ..انا اسمي يقين ..
سني انا عندي ستة وعشرين سنة ..مؤهلاتي انا متخرجة من كلية طب بيطري ...بابايا غني وامي سيدة أعمال وانا عاطلة عن العمل...وزي ما انت شايف اني زي القمر ...بعرف اطبخ واغسل وجاهزة للجواز ...يعني عروسة كاملة من
مجاميعه
=لا ده انا ابقي حمار لو وقفت معاكي ثانية واحدة
=استني بس اسمعني ....يا استاذ اسمعني بس
=نعم ..عايزة ايه تاني
=عايزة اتجوزك
=لا حول ولا قوة الا بالله يا بنتي استهدي بالله مش كده هو انتي واقعة للدرجادي...انا عارف اني وسيم وبجذب البنات ...بس مش كده اتقلي شوية .
=وسيم ايه ينيلك ده انت شبه البغل
=البغل ؟!ما تحسني الفاظك انا اصلا غلطان اني واقف اكلمك .
=طب استني انا هفهمك ...انا عايزاك تخطبني كده تمثيلية يعني عشان اغيظ خطيبي.
=مش فاهم.
=يعني يا ذكي تيجي معايا فرح خطيبي النهاردة علي أساس انك خطيبي
=لا انتي لاسعة وانا اللي غلطان عشان واقف معاكي كل ده وسايب شغلي
=هديك الفين جنية وتيجي معايا هو يوم واحد بس وخلاص
=انا ماشي
=خليهم تلاتة
=خليهم عشرة وانا اقوله اني جوزك مش خطيبك
=موافقة
-علي بركة الله ...بس انتي زي القمر النهاردة
-حبيبي ربنا يكرمك
-لا بجد انتي قمر وانا محظوظ اني هرتبط بواحدة زيك
-ايوة كده اشتغل معايا يا حمو
-مع اني اسمي يوسف بس نخليها حمو لأجل عينيكي يا جميل ...الا قوليلي فرح خطيبك امتي وفين
-النهاردة وأديني رقمك عشان ابعتلك العنوان في رسالة
-بعد ما اخدت رقمه واتفقنا علي كل حاجة روحت البيت ...ولقيت ماما بتقولي
-كنتي فين يا اخر صبري
-زغرطي يا سعاد
-خير يا بت
- انا اتجوزت
-يالهووووووي
القصة كاملة هنا👇👇👇👇👇👇👇👇
https://pub500.ayam.news/74358
- أنا آسف يا عمي بس مش هقدر أكمل مع بنت حضرتك
- طب .. طب والفرح اللي بعد أسبوع
- فرح!! فرح ايه يا عمي أنا مش هتجوز واحدة في أخلاق بنتك أنا آسف
- بالله عليك يابني اتجوزها شهرين وطلقها مش هقولك حاجة
- ولا ساعة واحدة ؛ بنتك دلوقتي بقت زيها زي اللعبة في إيد أي حد
- يا ياسر يابني..
- أنا مش ابن حد .. حاجة بنتك هتوصلها والحمد لله إننا مكتبناش الكتاب عن إذكنوا

كان نفسي أتطرش قبل ما أسمع الحوار دة .. كان نفسي أموت قبل ما أتعرض للي اتعرضتله دة! لقيت بابا بيقرب من سريري وأنا لسة ممثلة النوم والدموع نازلة من عيني مش بتقف ؛ بس أنا مش قادرة أفتح عيني وأواجه نظرات العتاب والإتهام في عنيه!

- فتحي عينك يا أميرة أنا عارف إنك صاحية
- بابا أنا آسفة
- آسفة على ايه ولا ايه؟ آسفة إنك حطيتي راسي في الطين؟ ولا آسفة على خطيبك اللي جرحتيه؟ ولا آسفة على فرحك اللي هيتلغي قبل معاده بإسبوع؟ ولا تكوني آسفة على ضياعك وكلام الناس اللي زي السم وهنفضل نسمعه طول عمرنا؟!
- آسفة على كله .. صدقني آسفة على كله

لقيته باصص لفوق وهو بيمسح دموعه:

- عارفة أمك لو كانت عايشة كان ايه اللي حصل؟ كانت قتلتك بإديها
- أنا عارفة إني أستاهل دة والله
- أنتِ تستاهلي القتل بس بأصعب وأسوء الطرق .. أنتِ اتعرضتي للإغتصاب أنتِ متخيلة عملتي ايه في سمعتنا؟!
- والله يا بابا أنا هرفع قضية وهثبت برائتي
- ومين قالك إني هسمحلك ترفعي قضية وتذلينا وتفضحينا أكتر؟ أنا رفضت أعمل قضية وقفلت على الموضوع رجوع حقك مش هيغير حاجة غير إنه هيفضحنا أكتر .. أنا مروح البيت وهبقى أجيلك بكرة

فضلت باصة لمكان وقوفه وأنا مصدومة منهم .. مصدومة من رد فعل ياسر وآآه من ياسر ؛ قصة حبنا العظيمة واللي مفيش منها اتنين تنتهي بالشكل دة عشان حاجة أنا مليش ذنب فيها
ولا بابا الأمان كله واللي صدق إني السبب في اللي حصلي وراح اتنازل عن حقي
في ساعة واحدة كل شيء أتغير .. من عروسة لسة أسبوع على فرحها نازلة تعمل بروفة أخيرة للفستان لواحدة مرمية في المستشفى خطيبها سابها وفرحها باظ وأبوها أتخلى عنها وحياتها اتدمرت !!

- ممكن أدخل؟
- يزن!!
- أنا آسف إني جيت فاجأة كدة بس الشغل كله ملوش سيرة غيرك بعد ما ياسر فضح الدنيا
- هو لحق يقول؟!
- أميرة أنا مصدقك ومصدق إنك مظلومة والله وعشان كدة جيت النهاردة ومستعد أقف جمبك في قضيتك
- لأ قضية ايه بقى ما خلاص معدش فيها قواضي
- يعني ايه؟ هتتنازلي عن حقك؟!
- مش أنا اللي اتنازلت ؛ بابا هو اللي اتنازل

بصيت لصدمته ووديت وشي الناحية التانية وأنا مستمرة في الهروب عن طريق النوم

- بعد إذنك يا يزن أنا محتاجة أرتاح
- أكيد طبعاً عن إذنك

يزن ؛ أكتر واحد كان بيقف في صفي .. صاحبي من أيام الجامعة واشتغلنا مع بعض في نفس الشركة ، كان أكتر واحد فرحان لما اتخطبت لياسر وكان دايماً بيجهز معايا للخطوبة والفرح
قعدت شوية أفكر ؛ فيها ايه لو الدنيا كلها بقت يزن؟!

- بابا أنا محتاجة أرجع الشغل
- شغل ايه يا أم شغل؟ أنتِ معدش ليكي نزول من البيت تاني .. يا بجاحتك ياشيخة بجد
- بابا رجوعي للشغل هيأكد للناس إني مظلومة بجد
- ولما الناس تعرف إنك مظلومة يبقى ايه اللي هيحصل وهيتغير؟! ما هتفضلي زي ما أنتِ زي ما ياسر قال لعبة في إيد أي حد
- بس أنا مش لعبة في إيد حد! أنا إنسانة وليا حقوق وليا حق عليك كبنتك بس أنت اتخليت عن الحق دة
- لو كنت اديتك الحق اللي أنتِ عيزاه كنا هنتفضح أكتر .. خليكي متدارية عن الناس كدة أفضل ليكي ولينا
- انتوا ميييين؟! شركتك وسمعتك!! إسمك وشخصيتك!! طب وأنا فين في كل دة؟! حيوانة! لو شايفني حيوانة قولي
- طب ما أنتِ من بعد اللي حصلك وأنتِ معدش فيه فرق ما بينك وما بين الحيوانات

سكت .. وتعابير وشي هديت مرة واحدة وأنا برجع لورا وبفتح بابا الشقة بهدوء وبطلع منها متجاهلة صريخه عليا بإسمي
من ساعة ما فوقت في المستشفى وأنا عارفة إن ياسر هيخذلني بس مكونتش أعرف إن بابا هيخذلني .. هييجي عليا ويدوس عليا بكل ما يملك
فضلت ماشية في الشارع وأنا مش عارفة أروح فين ولا لمين جه في بالي ياسر ؛ بس دة أول واحد هيفضحني .. يزن!

- أميرة؟!
- يزن أنا محتاجة أتكلم معاك شوية
- أكيد طبعاً اتفضلي أنا بقالي كتير بتصل بيكي بس تليفونك مقفول ولما روحت المستشفى لقيتك مشيتي وطلعتلك على البيت بس باباكي قالي إنك رافضة تشوفي حد
- سيبك من كل دة مش مهم .. أنا عايزة أرجع الشغل
- أميرة .. المدير رافض يرجعك وجاب حد تاني مكانك
- هو انتوا كلكوا حكمتوا عليا إني جانية ليه؟! للدرجة دي أنا وحشة واستاهل ظن السوء دة!!
- لأ طبعاً يا أميرة هما اللي بيحبوا يشوفوا الصورة بمزاجهم والشكل اللي يريحهم .. كل واحد شافك الجانية لو كان عايز يشوفك المجني عليها كان هيشوفك حتى لو كنتي أنتِ اللي غلطانة
- أنا عيزاك تدورلي على شغل يا يزن وعيزاك توكلي محامي يرفع قضية ويجيبلي حقي
- وأنتِ تعرفي اللي عمل كدة؟
- أنا كنت مصورة رقم التاكسي قبل ما أركبه .. أنت عارف إن دي عادة فيا
- طيب حلو أوي كدة هنقدر نجيبه بسهولة
- وعيزاك تدورلي على شقة ابات فيها النهاردة وكل الأيام الجاية
- ووالدك؟
- أنا معنديش أب يا يزن ومعتقدش إنه يستاهل اللقب دة

فات أربع شهور على مقابلتي مع يزن .. أربع شهور حقي اتجاب فيهم واشتغلت شغل تاني ؛ بس بابا مسألش عليا ولا حب يعرف أخباري حتى!! كإنه ما صدق أبعد عنه! أربع شهور اتعودت على وجود يزن فيهم ومبقتش بعرف أعمل حاجة من غير ما آخد رأيه فيها

- أميرة
- ياسر باشا خير؟
- عاملة ايه؟
- كويسة من غيرك الحمد لله
- مهو السوشيال ميديا ملهاش كلام غير عن أميرة البطلة اللي وقفت ضد كل الظروف وسابت باباها وأخدت حقها من اللي اغتصبها
- عرفت أعمل شغل المفروض الرجالة هما اللي يعملوه ؛ بس تقريباً انتوا كنتوا نايمين ساعتها
- أنا جاي أطلب نرجع تاني
- تؤ تؤ تؤ .. هترجع لواحدة اتعرضت للإغتصاب؟ واحدة بقت عبارة عن لعبة في إيد غيرها؟ أنا مرضهاش ليك بصراحة ؛ أنت تستاهل واحدة أحسن مني
- يا أميرة حطي نفسك مكاني أنا...
- أنا عمري ما هحط نفسي مكانك يا ياسر ؛ أنت واحد ندل سبتني في أكتر وقت كنت محتاجالك فيه خليتني الجانية وأنا أصلاً المجني عليها اتخليت عني ورفضت أنت وأبويا إنكوا ترجعوا حقي رغم إنه كان سهل جداً يرجع ومش بس كدة .. أنت روحت وفضحتني قدام الناس كلها ولغيت فرحنا اللي كان بعد أسبوع!!
- بس يا أميرة..
- أنا عايزة أسألك سؤال واحد ؛ لو كانت الحادثة دي حصلت بعد جوازنا كنت هتعمل ايه؟
- كنت هاخد حقك طبعاً
- كداب يا ياسر .. لو مكانش أتعرف إني مظلومة كنت هتعتبرني خنتك مثلاً ولو عرفت إني مظلومة فكنت هتطلقني وتقول أنا مالي تروح تاخد حقها بنفسها .. ياسر حبيبي أنت مش راجل وياريت تستوعب دة كويس ويلا بقى من غير مطرود

فضلت أدعك في وشي بعد ما مشي وأنا بحاول أهدي نفسي لقيت يزن داخل عليا بعده على طول :

- وشك أحمر خالص
- من العصبية بس
- ارتاحتي طيب؟
- مستحيل أرتاح يا يزن أنا كل اللي فيه دة بسببهم معرفش لو مكونتش وقفت معايا كان ايه اللي هيحصلي
- كنتي هتقفي بنفسك وتاخدي حقك لواحدك عادي جداً يا أميرة دة أنتِ بميت راجل
- بجد مش عارفة أشكرك إزاي على وقوفك جمبي
- أقولك أنا إزاي نروح دلوقتي لأبوكي وتشوفيه وتطمني عليه
- وأنا أبدأ ليه وهو طول الفترة دي مكانش بيسأل عليا؟!!!
- أميرة أنا مش واقف جمبه خالص في اللي هو عمله دة صدقيني ولا تخليه عنك وعن حقك بس في الأول والآخر دة أبوكي
- أنا مش هقدر أسامحه
- مش بقولك سامحيه بس على الأقل اتطمني عليه كل فترة
- هتيجي معايا؟
- أخاف أسيبك تعملي مصيبة لواحدك بصراحة

بصيتله وأنا مبتسمة بشكر .. معرفش من غيره بجد كنت هعمل ايه يزن كان عامل زي إيد المساعدة اللي أنقذتني من الغرق وبحر الحنان اللي كان هيداويني بسرعة من اللي حصلي

- بابا
- أنتِ ايه اللي جابك هنا؟ أنتِ مش سيبتي البيت وفضحتيني؟ جاية دلوقتي ليه؟
- هو مفيش فايدة خالص الأخبار اللي بتقرأها عني وأنا مظلومة مأثرتش معاك؟ مخلتكش تقول ما بينك وما بين نفسك إنك ظلمتني وجيت عليا كتير؟ أنا بجد تعبت
- أنا من الأول وأنا عارف إني ظالمك يا أميرة بس مكانش ينفع آخد حقك زي ما بتقولي عشان كلام الناس هيزيد أكتر وأنتِ اللي هتتعبي في الآخر
- تحب أقولك أنا تعبت إزاي يا بابا؟ أربع شهور تلاتة منهم ضاعوا على المستشفيات بسبب الإنهيارات اللي كانت بتجيلي وبقيت بتعالج نفسياً من اللي حصلي .. أربع شهور مش بنام غير بمهدئات زي المجانين وكل ما بنام بصحى على كوابيس ؛ تخيل واحدة تنام بمهدئات وتصحى على كوابيس ومحدش جمبها!! وحصلي انه انا مش ب....
القصة كاملة هنا👇👇👇👇👇👇👇
https://pub500.ayam.news/74361
دخلت البيت باستغراب.ايه الزغاريط دي احنا عندنا فرح ولا ايه وانا معرفش
في ايه يامرات عمي
مرات عمي.بفرحه ابني كريم خلاص ياهاجر هيخطب روحي باركيله واجهزي عشان هاتيجي معاناا نخطب العروسه
حد سمع صوت قلبي الي هيتكسر ازااي ده يحصل ده لسه قايلي امبارح انو بيحبني
وهيتقدم لبابا قريب ازااي انااا مش فاهمه

حاجه اكيد فيه حاجه غلط
دخلت بسرعه لاوضته من غير ماخبط
...........
هاجر.بصدمه.كريم قولي الي سمعته ده غلط

كريم ببرود.لا مش غلط ويلا اطلعي بره اوضتي
هاجر.بصدمه.ازااي وانت وعدتني انو هتجوزني وكمان قولتلي انك بتحبني ازااي تعمل فياا كده
كريم.ببرود.وضحك. بصراحه يابنت عمي انتي كنت عجباني بس خلاص خدت الي انا عاوزه ويلا بقي اطلعي بره اوضتي
هاجر مسكته من هدومه.ااه ياوا"طي
ولسه هتض.ربه بالقلم
مسك ايديها بقوه
اهدي كده بدل ماطلع اقول لعمي علي كل حاجه
هااا ويلا اجهزي عشان هتيجي معانا تشوفي العروسه وغمزلها بعينه
اما هي بصتله ببكاء وخوف.وغضب من نفسها ازاي عملت في نفسها كده وهتعمل اييه لو حد عرف
.......
اناا مش عارفه ازاي عملت كده في نفسي ضيعت نفسي وحياتي ومستقبلي كمان مش هينفع مارحش معاه لو مرحتش ممكن يقول لبابا اعمل اييه دلوقتي
امها دخلت عليها
بفرحه
وحضنتها الف مبرووك ياحبيبتي انتي وابن عمك خطوبتكم في يوم واحد هيكون الفرح فرحين
بصيت باستغراب وصدمه وخوف.يعني اييه
القصة كاملة هنا👇👇👇👇👇👇👇👇
https://pub500.ayam.news/74372
-رايحه فين..!
ضغط على إيدى وأنا ببصلها ودماغى على البنش
-عايزه أدخل الحمام..
-يابنتى الدكتور ده صعب بجد مش هيخرجك
-إن شاء الله يوافق
وقفت مكانى وأنا متوتره، مشيت كام خُطوه لقدام عشان أوصله وأعرف أستأذنه، إنتبه ليا فسألنى بنظره حاده
-رايحه فين..!
-بعد إذنك يا دكتور ممكن أروح الحمام؟
مسك المايك بين إيديه وهو بيضحك وكل اللى فى المدرج بيبصولى، بصلى وهو مازال بيضحك
-رايحه الحمام ولا قالك تعالى أنا مستنيكى ورا الكليه..
إتصدمت! صُعقت، قلبى وقف من الخضه وبشاعة الإتهام اللى إتوجهلى، فى لحظه كانت عينى إتملت بالدموع، حاولت أضبط أعصابى وأرد عليه
-أنا ماسمحش لحضرتك تكلمنى كده!
كبير..مش صغير مش شاب ولا رجل أربعينى، هو كبير فى السن أكبر من والدى يمكن! بصلى بتحذير وردد وهو متعصب
-إتفضلى مكانك مفيش خروج
ماكنتش عارفه أعمل ايه، أعيط! ولا أفضل واقفه على الباب وضهرى ليهم عشان محدش يبصلى وأنا داخله أقعد مكانى، أخرج إزاى وهو ماسمحليش!
أخيراً بعد تفكير عشر ثوانى فى مليون فكره دخلت وأنا عينى على الأرض وقعدت مكانى، ياسمين مسكت إيدى وهى بتحاول تهدينى فى الوقت اللى حطيت فيه دماغى على البنش وبدأت أعيط..

-عايزه أقابل عميد الكلية
-محدش بيدخل للعميد بالسهوله دى
إتقدمت خطوتين وأنا بصاله
-لازم أشوفه، فى حاجة ضرورى يعرفها
-مكتب السكرتير بتاعه هناك، روحى قوليله ولو الموضوع مهم هيدخلك..
مشيت لحد مكتبه وأنا مستنيه بره لحد ما الناس تخرج، عديت من واحد لعشره، أخدت نفس عميق عشان ماعيطش ودخلت
-عايزه أقابل العميد
شاورلى بإيديه أقعد على الكرسى اللى قصاد مكتبه وهو بيبتسم
-عايزه تقابليه ليه؟
شبكت صوابعى فى بعض وأنا بفركهم بتوتر، رديت والدموع متجمعه فى عينى
-دكتور أحمد علوان..
إتشنهفت قبل ما أكمل وبدأت أعيط، مدلى إيده بمنديل وهو مخضوض
-طب إهدى إهدى، إنتِ إسمك إيه؟
مسحت دموعى بالمنديل وبصيت على أثرها وأنا برد عليه
-أمل، إسمى أمل
-طب إهدى يا أمل وقوليلى حصل إيه
-ينفع أشوف العميد! عايزه أقدم شكوى في دكتور أحمد علوان..
-آه بس..
وقفت مكانى ولفيت ضهرى وخرجت بره مكتبه، إتجهت لمكتب العميد وإقتحمته بدون حتى ما أخبط، ما محدش هيدخلنى!
-أمل..!
قفلت الباب وبدأت أعيط من جديد، دخلت لحد مكتبه وحضنته وفضلت أعيط
-إهدى يا حبيبتي مالك فى إيه..!
القصة كاملة هنا👇👇👇👇👇👇👇
https://pub500.ayam.news/75153
_أنا حامل.
=حامل من مين ياروميساء?
كنت بقولها بفرحة كبيرة جدا والبسمة علي وشي من الودن للودن أنا حامل من أكتر شخص بحبه في حياتي بس رده صدمني وضحكتي تلاشت.
_قصدك اي يامراد?
قولتها بصدمة..يعني اي حامل من مين اكيد بيهزر يعني اكيد مش بيتكلم بجد.
_بلاش الهزار التقيل دا يامراد قولتلك مش بحب الهزار دا
=مين قالك اني بهزر..حامل من مين يا روميساء
_يعني اي حامل من مين في واحد يسأل مراته اللي بتقوله انها حامل يقولها حامل من مين????
كان فاض بيا وقولت كلامي بزعيق وبصوت عالي.
=صوتك ميعلاش في بيتي إنتي واحدة ر*خيصة
_مراد إنت بتقول اي وبتقول كدا ليه اصلاً
قولتها وانا الدموع ف عيني وكنت خلاص مش قادرة مبكيش انا مش مصدقة الكلام اللي بيقوله دا مراد حب عمرى 6 سنين حب قبل الجواز وبقالنا سنتين متجوزين مستنيين اللحظة دي من بدري ولما جات يعمل كدا!!
=أنا مبخلفش يا روميساء..عرفتي بقي بقول كدا ليه?
_إزاااي يعني مبتخلفش ازاااي ولما عملنا التحليل كنا احنا الاتنين سُلاام
=لأ العيب كان عندي وانا مبخلفش وخبيت عليكي عشان متعايرنيش ب دا ومحدش من أهلي يعرف..تقدري تقوليلي بقي دلوقتي حامل من مين?
_إنت أكيد مجنو"ن بجد يعني اي حامل من مين بطل تقولها كل شوية هيكون من مين يعني إنت عندك شك ولو واحد فالمية إني بخوو''نك!?
= في الحالة دي ف أنا مش عندي شك أنا متأكد إنتي واحدة ر*خيصة وخا"ينة
مستنتش يتكلم تاني روحت ض"ربته بالقلم وانا بعيط مفيش واحدة ست ابداً هتسمع الكلام دا علي نفسها وتسكت حتي لو من اكتر حد بتحبه وهيفيد ب إي الحب وهو بيقول عليا كدا.
=دانتي نهار ابوكي إسود بتمدي ايدك عليا يار*خيصة ورحمة ابويا لأوريكي
مسكني من شعري جامد وبيجر*ني وراه لباب الشقه وانا ببكي وبترجاه يسيب شعري عشان الوجع رهيب ر"ماني برا البيت بمنتهي القسو"ة و ولا كإن كان في بيننا حب او عِشرة.
_إنتي طالق ياخا*ينة يا ر*خيصة أنا غلطان اني اتخميت فيكي ربنا بيحبني عشان بينلي حقيقتك المقر*فة وغلطان اني مسمعتش كلام أمي من الاول عليكي
وبعدين سابني وقفل الباب نزلت الشارع وانا ببكي ومش عارفة هعمل اي حب سنين اختفي ف ثانيه عشان وهم في دماغه فضلت اتمشي وخبطت في واحد وانا مش شايفة من الدموع ف أتأسفتله ومشيت..وصلت بيت أهلي واول ما والدتي فتحت الباب اترميت في حضنها وفضلت أبكي.
=بسم الله الرحمن الرحيم مالك يحبيبتي في اي
_طلقني يماما مراد طلقني وشاكك فيا

=إي اللي إنتي بتقوليه دا يا روميساء احكيلي يابنتي اي اللي حصل
قعدت حكيت لماما كل حاجة حصلت من ساعة ماقولتله إني حامل لحد ماخبطت علي باب بيت أهلي كانت بصالي وساكتة وبعدين أتكلمت.
=إنتي أكيد معملتيش حاجة غلط ياروميساء صح?
بصيتلها بصدمه
_إي يماما إنتي كمان هتشكي فيا ولا اي هتشكي ف بنتك تربيتك??
=لا يابنتي والله مش قصدي بس ازاي بيقول ان التحاليل بتقول انه عقيم وانتي حامل.
بصيلتها بصدمه اكتر وسيبتها وقومت دخلت اوضتي ماهو انا برضوا زيي زيها مش فاهمة حاجة بس هي امي اللي ربتني دا كان اخر رد اتوقعه منها فضلت نايمة علي السرير بعيط وبفتكر كل حاجه بيننا وازاي جاله قلب يعمل فيا كدا او يتهمني الإتهام البش"ع دا شوية وسمعت صوت الباب بتاع الشقة بيخبط وماما فتحت وسمعت صوت بابا داخل بيزعق وبيناديني.
=هي فييين الخا*طية اللي شوهت سمعتنا جوزها كلمني وقالي انها بتخو"نه وحامل من حد غيره ولما زعقتله ومصدقتهوش جابلي التحاليل اللي بتثبت إنه عقيم
_إستهدي بالله بس اكيد في حاجة غلط بنتنا متعملش كدا
=وأهي عملت وحطت راسنا في الطين
قال جملته وانا سامعه كل دا ف اوضتي وخايفة ومصدومة وبعيط سمعت صوت باب اوضتي بيتفتح ودخل منه والدي وجابني من شعري وفضل يضرب فيا ولما تعب وقف وقال.
=اللي ف بطنك إبن الحر*ام دا لازم ينزل وتقوليلي مين اللي غلطتي معاه عشان وديني لأوريه الويل
_حرام عليكم يبابا أنا معملتش حاجة مراد هو ابوه إنتوا ازاي كلكم مش مصدقني دانتوا أهلي وسندي اللي المفروض تكونوا عارفين أنا علي اي كويس.
قولت جملتي وانا ببكي وببصله يمكن قلبه يحن ويتراجع عن فكرة اني انزل ابني واقتله بإيدي وهو لسه مجاش ع الدنيا.
=دا أخر كلام عندي الواد اللي فبطنك هينزل ياخا*طية خليتي وشنا ف الطين
قال اخر كلام ليه وخرج معرفش اعمل اي ولا هحل اللي انا فيه ازاي عمر مابابا كان قاسي اوي كدا وعمر مراد ماكان بالشكل دا حتي ماما هي مقالتش الكلام نفسه بس شايفة ف عيونها انها بتلومني علي حاجه معملتهاش اصلا بعد شوية دخلتلي أكل وهي بتعيط وقعدت جنبي.
=معلش يابنتي مش عارفة كان مستخبلنا دا كله فين انا عارفة انك مغلطتيش انتي تربيتي وانا عارفاكي بس الدليل معاه ان الولد مش منه مش عارفة اساعدك ازاي ولا اصدقك ولا اقف مع قرار ابوكي انا مش عارفة
فضلت سرحانه وباصة قدامي ومش برد عليها ف قامت وخرجت كنت مصدومة فعلا من كل اللي حواليا وكل حاجة بتحصل مكنتش قادرة اتكلم ف سكتت ما أصل حتي لو اتكلمت هما مصدقينه ومصدقين الورقة اللي معاه ومش مصدقني
عند مراد....
والدته نزلت بعد ما روميساء مشيت مكنتش تعرف اي الخناقة اللي حصلت بس كانت مبسوطة لما سمعت صوت اليمين وان ابنها طلقها
_اي اللي حصل يامراد ياحبيبي سمعتك وإنت بتزعق مع اللي متتسمي دي وطلقتها
=انا طلقتها خلاص بتخونني ياأمي بتخونني وحامل من غيري وجاية بكل بجاحة تقولي انها حامل
أمه اتصدمت وقالت
_بتخونك ازاي وازاي يعني حامل من غيرك وعرفت ازاي
=أنا مبخلفش ياأمي لما عملنا التحاليل طلع انا اللي عندي عيب ومش بخلف وهي قالت انها حامل يبقي من مين
_يالهوي مش بتخلف ازاي دا
=أمر الله
_ ونعمة بالله ..انا قولتلك من الاول مش مرتاحة للبت دي باين اصلا عليها انها ماية من تحت تبن ولا يهمك يحبيبي اجوزك ست ستها جميلة بنت خالتك بتحبك ولما تعرف انك مش بتخلف مش هتعترض دي بتم"وت فيك
=مش عايز اتجوز دلوقتي ياأمي أنا لسه مخلصتش من اللي انا فيه
_هتعصي كلامي تاني مانت جربتني ف المرة الاولي وشوفت بعينك اي اللي حصل هتندملو مسمعتش كلامي مرة تانيه
=هفكر ياأمي هفكر
عند روميساء....
تعبت من كتر التفكير والعياط وافتكرته مفيش حد هيساعدني إني أثبت برائتي غيره..آسر إبن عمي وصديق طفولتي كلمته وحكيتله كل حاجة حصلت معايا وعكس الكُل قالي انه واثق فيا ومش مصدق حاجة زي كدا عليا ..
_طب اعمل اي دلوقتي ياآسر بابا عايزني أنزل الجنين وانا مستحيل اقت"ل إبني بإيدي
قولتها وانا ببكي وسمعت صوت تنهيدته
=بوصي يا روميساء انا هاجي من السفر عليكي علي طول وهنتقابل ونفكر في حل في المشكلة دي
_أنا متشكرة اوي ياآسر بجد إنت بتعمل اللي القريب معملهوش
=متقوليش كدا احنا ولاد عم ..وإخوات ولا اي
_أكيد ياآسر
=يلا سلام دلوقتي هخلص شغل واحجز تذكرة سفر واجيلك علي طول
_ماشي ياآسر مع السلامة وشكرا مرة تانيه
قفلت معاه واتلاقيت مراد بيتصل ثانيه ثانيتين تلاتة مش عارفة أرد ولا لأ ولو رديت هيقولي اي تاني أكتر من اللي قاله رديت عليه
روميساء_ألو...
القصة كاملة هنا👇👇👇👇👇👇👇👇👇
https://pub500.ayam.news/75166
~مالك يا حبيبي بتعيط ليه ؟
( ولد صغير لبسه كويس قاعد علي الرصيف وبيعيط جامد)
اتكلم وهوا عمال يعيط _ب با بابي بابي سا سبني و مسي "مشي"
نزلت علي ركبتي قدامه وبصتله وانا بمسح دموعه من علي وشه
~سابك إزاي يعني كده في الشارع لوحدك؟
_قالي انو مبقاس "مبقاش" يحبني وإنه مس "مش" عايزيني
هنا صوت عياطه بدأ يعلي اكتر اخدته في حضني وقعدت اطبطب عليه ~خلاص يا حبيبي متزعلش حقك عليا .. طب انت اسمك ايه ؟
_آسر
اتكلمت وانا بخرجه من حضني ~الله ايه الاسم الحلو ده ...اجبلك مصاصه ؟
_ماسي "ماشي"
شلته بايد واحده علي كتفي وفي الايد التانيه اكياس الطلبات ال ماما قالتلي انزل اجيبها علشان العريس الجاي لي النهارده .. روحت جبتله مصاصه وكلها .. اخدته و طلعت بيه الشقه وهوا كان خلاص نام علي كتفي من كتر العياط ياخي حسبي الله ونعم الوكيل فأي حد يوجع قلب طفل صغير
فتحت باب الشقه وحطيت الطلبات علي السفره .
=ضيّ انتي جيتي اتاخ... ينهار اسود مين ده ؟
~بس يا ماما علشان آسر ميصحاش أنا مصدقت بطل عياط
=آسر مين يا بت
~هدخل انيمه جوا طيب واجي احكيلك .
دخلت نيمته وطلعت حكيت لماما الحصل وقعدت تسب و تلعن في الراجل السابه.

"انا ضيّ 25 سنه خريجة كلية صيدله ، معنديش اخوات وبابا متوفي ، طولي متوسط وعيني خضرا وبشرتي مبين الابيض والسمار و محجبه "

=طب هنعمل ايه يا ضيّ ؟

~ولا حاجه يا ماما هيعيش معانا .

=ازاي يا ضيّ البتقوليه ده ؟ اهله لو عرفوا انك واخده ممكن يعملوا مشاكل يابنتي وانا مش حمل الكلام ده.

~اهله ايه يا ماما ها؟؟! يسيبه طفل مكملش 6 سنين لوحده ذنبه ايه في الدنيا ؟ لو مش عارفين يربوا و يتحملوا مسؤلية بيخلفوا ليه ويدمروا اطفال كل مشكلتها في الدنيا انهم اهلهم ، الاطفال من حقها تلعب و تتشقي تغلط و تتعلم تفهم و تتستعوعب من حقهم يضحكوا و يحسوا بالحنان والحب مش الكره و الزعل والخوف والرهبه من اي تصرف يعملوه .. حرام بجد .

=اهدي يا بنتي .. طب هنعمل ايه في العريس الجاي النهارده ؟

~ما يجي الاه فين المشكله يا ماما .. ولو مش عاجبه يمشي .

=ماشي يا بنتي قومي اجهزي .

قومت جهزت ولبست و ظبطت نفسي و محتطش ميكب خالص . بصيت علي آسر وهوا نايم علي سريري ببرآءة الدنيا كلها .
الساعه جت 7 معاد و صول العريس ، خبط علي الباب و ماما فتحت .

=اهلا اهلا نورتونا اتفضلي يا حاجه اتفضل يا حج اتفضل يابني .

قعدوا بعد ما سلموا ..

والد العريس:اومال فين عروستنا

=ثانيه هندها .

طلعت وانا ماسكه الصنيه قدمت لهم العصير و قعدوا يتكلموا شويه .

والد العريس:طب نسيب العرسان شويه .

مشيوا وفضلت انا وهوا .

-ازيك يا ضيّ انا يامن .

~بخير الحمدلله .

- انتي فكراني ؟

~اه طبعا .. حضرتك الكنت بتيجي تاخد علاج ولدتك من الصيدلية البشتغل فيها؟

ابتسم -ايوه بظبط .. أنا من ساعة ما شوفتك و أنا اعجبت بأخلاقك و أدبك و قررت اني اجيب اهلي واجي اتقدملك .

ابتسمت وسكت أسلوبه جميل اوي في الكلام تخليك ترتاح و انت بتكلمه اكنك عارفه من زمان، طويل و عينه تشبه القهوه شعره اسود غامق و بشرته بيضه والابتسامه مش بتفارق وشه ، كان كل اول شهر يجي بنفسه ياخد علاج ولدته الشهري من الصيدليه البشتغل فيها وكان محترم جدا في تعامله معايا .

كمل كلامه لما لاقاني سكت وبصيت في الارض -أنا مهندس وعندي مص ...

قاطع كلامه دخول آسر عليهم الأوضه وهوا بيعيط .. اتجهت ضيّ ناحيته و نزلت علي ركبتها علشان تبقي في نفس مستواه و اخدته في حضنها .

اما يامن فتصدم وقال -آسر!!!
القصة كاملة هنا👇👇👇👇👇👇👇👇
https://pub500.ayam.news/75174
ضحي بصدمه : نعم عايزني اعمل اختبار حمل يوم فرحي
مي : اعمل ايه ياضحي مانتي عندك اعراض الحمل
ضحي بغضب : مي في ايه انا اكون حامل ازاي اصلاااا
مي بتوتر : يعني ممكن تكوني انتي وعادل يعني
ضحي بصوت عالي : عادل ايوا انا وهو كتبين كتابنا بس انتي عارفه أخلاقي كويس انا مستحيل اعمل كدا مي انتي مصدقه انتي بتقولي ايه
مي : انا اسفه والله ياضحي
ضحي بدموع : ازاي تقولي كدا انتي عارفه كويس أخلاقي دا ناس كلها بتشهد في أخلاقي
مي : خلاص انا اسفه
ضحي بصتلها بضيق وقالت : انا هروح دكتور واثبتلك اني مش حامل
مي بصدمه : طب ازاي وانتي فرحك بعد ساعتين
ضحي : المهم اثبتلك
مي : سهله ياضحي هو اختبار حمل وخلاص
ضحي بضيق : طيب هتجبيه ازاي
مي : سبيها عليا انا
مي طلعت من اوضه ضحي بهدوء وكان برا في صاله مامتها وخالتها ام ضحي وكان فيه ناس كتير والاغاني كانت شغاله والزغريط والكل كان فرحان لأن كل العيله بتحب ضحي البنت الهاديه المهذبه والملتزمه ...مي طلعت برا الشقه كلها أما ضحي كانت مضايقه اوي من طريقة تفكير مي وبعدين سمعت صوت اشعار جاي من تلفونها وكان حبيبها عادل حبها الاول والأخير ابتسمت ومسكت تلفونها ولقت منو رساله
عادل : عروستي عامله ايه ♥️
ضحي : الحمدالله وقرة عيني عامل ايه 😂♥️
عادل : فرحان أنك خلاص هتبقي في بيتي
ضحي ابتسمت بسعاده وكتبت : وانا والله
عادل : انا بحبك اوووي ياضحي ♥️
ضحي : احنا قولنا ايه يااستاذ عادل مفيش بحبك ولا كلام ده غير بعد جوز 😒
عادل : تعرفي انا ايه الي شدني ليكي اخلاقك
ضحي : مهو يا عادل البنت لازم تحافظ علي نفسها حتي لو انت جوزي وفاضل ساعتين ونتجوز افرض متجوزناش
عادل : بس ياحبيبتي انتي مراتي اصلا يعني مكتوب كتابنا
ضحي : ايوا انا عارفه بس ياعادل بعد فرح هاخد راحتي اكتر انا حابه كدا وانت عارف كدا كويس
عادل : ماشي ياحبيبتي المهم يلا اجهزي
ضحي : طياره ياباشا
ضحي قفلت تلفون وابتسمت ومي دخلت عليها وقفلت الباب بلمفتاح
مي : يلا ياضحي جبتلك اختبار الحمل
ضحي بصتلها بضيق وخدت الاختبار ودخلت الحمام ...
__________
في مكان تاني خالص ♥️
حمزه كان في فيلا بتعتو وقاعد علي مكتبو بهدوء ودخلت عليه الداده مديحه
حمزه : ها يا داده جهزتي الاوضه
مديحه : ايوا ياحبيبي بس مقولتليش الأوضه بتجهزها لمين
حمزه بأبتسامه : هتعرفي قريب انا طالع اشوف الاوضه
حمزه طلع من اوضه مكتب بهدوء وبعدين طلع اوضتو واول مادخل ابتسم من تغير الي حصل فيها قرب من دولاب وفتحو وشاف فيه هدوم كتير ليه وهدوم تانيه بناتي
حمزه بسعاده : اجمل حاجه هتحصلي انهارده اني هشوفك واكلمك وش لوش
________
عند ضحي طلعت من الحمام وهي ماسكه اختبار الحمل بصدمه
مي : هاااا
ضحي : ازاي
مي : مالك
ضحي بدموع : طلع شرطتين
مي بصدمه : ايه
ضحي : لالالا اكيد ده في حاجه غلط انا حاسه والله ازاي حامل
مي : احم ضحي افتكري يمكن انتي وعادل نستو نفسكم و
ضحي بغضب : مي قولتلك لاااا طبعا اصلا انا عمري ما خليت عادل يمسك ايدي اسكتي بقا
مي بضيق : اومال حامل من مين يعني
ضحي بدموع : انا لازم اروح لدكتور
مي : ازاي لازم تلبسي الفستان دلوقتي اصلا
ضحي : بصي هلبس نقااب وهطلع من غير ما حد ياخد بالو في العماره الي جمبنا دكتورة نسا صحبتي كل ده مش هياخد ربع ساعه
مي : طيب وانا هغطي مكانك
ضحي بحزن : طيب
ضحي لبست جلبيه وعليها خمار ونقاب
مي : هو ايه نقاب ده
ضحي : مفيش ده بتاع صحبتي قالتلي أجربو عليا
مي بضيق : ايه هتتنقبي
ضحي : بعدين اقولك يلا هروح
ضحي خرجت من الاوضه من غير ما حد يشوفها وخرجت من بيت كلو ونزلت بسرعه من العماره ودخلت العماره الي جمبها وطلعت الدور التاني ودخلت لقت ناس كتير قاعده بصت علي اوضه الدكتوره ودخلت بسرعه وقفلت الباب
الدكتوره كانت معاها مريضه
ضحي : ارجوكي انا عايزكي في موضوع مهم
الدكتوره : مش هينفع كدا حضرتك
ضحي : موضوع حياه او موت
الدكتوره بصت علي مريضه وقالتلها : تقدري تتفضلي وتعاليلي بعد يومين
المريضه : حاضر
المريضه طلعت وضحي رفعت نقاب وقالت : ايه ياسما مش عارفه صوتي
سما بصدمه : ايه ده ياضحي انتي اتنقبتي
ضحي : مش مهم دلوقتي بصي انا جبت اختبار حمل وطلعت حامل
سما بصدمه : ازاي يابنتي مش انتي فرحك انهارده
ضحي بدموع : معرفش ياسما
سما : يعني انتي حامل من عادل
ضحي بسرعه : والله العظيم لاا ولا منو ولا من غيرو
سما بحيره : طب ازاي حامل
ضحي بدموع : والله ماعرف انا قولت يمكن الاختبار ده غلط
سما : طب تعالي اكشف عليكي
ضحي بحزن : يلا
ضحي قامت ونامت علي سرير وسما بدأت تكشف عليها
سما بصدمه : ضحي انتي
ضحي بخوف : ايه اوعي تقولي
سما : انتي حامل بجد ياضحي
ضحي بصتلها بصدمه وبعدين بدأت دموع تنزل بوجع
ضحي بدموع : سما والله انا مش عارفه انا حامل ازاي والله
سما بحزن : اهدي بس
ضحي بزعيق : ازاي انا حامل ازااااي
سما حضنت ضحي بحنان وقالت : بصي ياحبيبتي انتي لازم تقولي لي اهلك ولي عادل قبل فرح
ضحي بدموع : مش هيصدقوني
سما : لا طبعا كلهم عارفين اخلاقك
ضحي : حاضر بس انا حامل ازاي
سما بحزن : بعد اليوم ده ما يعدني هنبقا نشوف ازاي
ضحي قامت من علي سرير وقالت : لازم امشي
سما : ضحي خليكي شجاعه وقويه كدا انتي مش عملتي حاجه غلط

ضحي بدموع : اه بس مين هيصدق سما انا همشي
سما بحزن : ربنا معاكي
ضحي خرجت برا الاوضه والعماره كلها ووقفت في شارع ومش عارفه تفكر وفاجاه تلفونها رن وكان عادل ضحي ردت
عادل : ها ياحبيبتي جهزتي
ضحي بهدوء : خلاص هجهز
عادل : مالك ياضحي فيكي حاجه
ضحي : انا هقفل علشان ورايا حاجات كتير
ضحي قفلت التلفون وبدأت تعيط جامد وبعدين دخلت العماره بتعتها ولما سمعت صوت الزغريط دموعها زادت تحت النقاب ضحي دخلت الشقه شافت مامتها وهي بتضحك من قلبها وأبوها الي عمال يجهز كل حاجه تخص الفرح شافت عليتها وهما فرحتين
ضحي في سرها : يارب انا عارفه انك حطتني في اختبار وانا هقبل اي حاجه يارب بس مش عايزه أهلي فرحتهم تكسر
ضحي دخلت أوضتها بسرعه
مي : ها ياضحي عملتي ايه
ضحي حكت لي مي كل حاجه
مي : انا من رأي انك تقولي لي عادل بعد فرح
ضحي : لا طبعا مستحيل
مي : يعني تكسري فرحت اهلك
ضحي بصت في الارض بحزن
مي : قومي يلا علشان تلبسي الفسان
ضحي قامت بضعف وبدأت تلبس
مي : مش عارفه ليه مروحتيش الكوافير
ضحي بهدوء : مش مهم كوافير انا مش محتاجه اصلا
مي بضيق : اه
ضحي : انا هحط لنفسي ومش هحط كتير
ضحي بدأت تحط الميك اب وكان هادي جدا وبعدين سمعت صوت الاذان
ضحي : العشا إذن
مي : اه
ضحي بدموع : انا هروح اصلي
مي : نعم والمكياج وازاي هتصلي بلفسان
ضحي بزعيق : يتحرق كل حاجه انا عايزه اروح اشكي لي ربنا
ضحي دخلت الحمام وغسلت وشها جامد وتوضت وبعدين بدأت تصلي وهي بتعيط ومي كانت واقفه بتصلها بحقد وأم ضحي دخلت في لحظه دي وابتسمت لما شافت بنتها بتصلي
ام ضحي : ربنا يباركلك يابنتي
ضحي سجدت في الارض وفضلت تدعي وهي بتعيط وتقول : يارب انت اعلم بحالي يارب لو ده خير ليا ابعتلي اشاره انا خايفه اووي خايفه من الي جاي يارب اقف جمبي
ضحي خلصت صلاه وبصت علي مامتها وجريت عليها وحضنتها
ضحي بدموع : محتاجكي اوي ياامي
ام ضحي : مالك ياحبيبتي
مي : لا مفيش حاجه ياخالتو هي خايفه بس
ضحي طلعت من حضن مامتها وقالت : مش تشغلي بالك ياامي
مي : يلا حطي مكياج تاني
ضحي حطت مكياج خفيف وطلعت من الاوضه لقت باباها لابس بدله وواقف مستنيها ضحي قربت منو وهو باس راسها وقالها : اميرتي الحلوه هتمشي وتسبني
ضحي حضنتو بدموع وقالت : انا بحبك اوي يابابا
مصطفي : وانا ياحبيبتي مش عايز اسيبك تروحي
ضحي بدموع : ولا انا عايزه اسيبك
ام ضحي : يلا بقا
ضحي مسكت ايد باباها
مصطفي : يلا يااميرتي
ضحي ومصطفى نزلو من العماره وركبو العربيه وضحي كانت طول الطريق بتفكر ازاي تقول لي عادل
مصطفي مسك ايدها وقالها : مالك ياحبيبتي
ضحي بأيتسامه : مفيش يابابا
مصطفي بصلها بهدوء وسكت
العربيات وصلو قدام القاعه وكان واقف قدام القاعه عادل وفتح باب العربيه لي ضحي وابتسم اول ماشافها ضحي كانت جميله جدا رغم المكياج الخفيف عادل مسك أيدها ونزلها من عربيه
عادل بأبتسامه : اهلا يااجمل عروسه
ضحي بحزن : شكرا
مصطفي : خلي بالك منها ياعادل
عادل : دي في عيني ياعمي
بدأ صوت الزغريط تعله والاغاني وضحي مكنتش مركزه وعادل مسك أيدها ودخلو القاعه وقاعه كان فيها ناس كتير الحاقد عليهم ولي بيتمنلهم الخير وعادي وضحي بدأو يرقصو معا بعض سولو وضحي مكنتش مركزه معا عادل وفاجاه سمعت حد بيوشوشلها ويقولها : خلي بالك من ولادنا ياجملتي
ضحي بصت وراها ملقتش حد
عادل : مالك ياضحي
ضحي بتوتر : ها لا مفيش
ضحي في سرها : هو انا كنت بيتهيقلي ولا ايه
وبعد ساعتين الفرح خلص وضحي وعادل راحو بيتهم وضحي كانت متوتره وخايفه اوي
عادل : اخيرا بقتي معايا
ضحي بتوتر : عادل كنت عايزه اقولك حاجه
عادل : مش وقتو
ضحي : احم معلش وقتو
عادل : طيب ياستي احكي
ضحي كانت متوتره اوي ومكنتش عارفه تقول ايه وبعدين بدأت تعيط
عادل بستغراب : في ايه ياضحي
ضحي بدموع : عادل انا
عادل بشك : في ايه
ضحي بدأت تحكي لي عادي وهي بتعيط وعادل بصلها بصدمه
عادل بغضب : يعني ايه انا اخدت علي قفايه
ضحي بدموع : هو انت مش واثق فيا انا والله ماعرف انا حامل ازاي والله ماحد لمسحني
عادل قرب من ومسكها من طرحتها وقال : انا يضحك عليا ومن مين
ضحي بدموع : عادل
عادل مسكها من طرحه وشدها وقلعها طرحه
ضحي بدموع : انت بتضىربني
عادل بغضب : وهفضح اهلك حالا وانا الي بحسبك محترمه طلعتي مدوراها
ضحي بغضب : اخررررس ياحيوان
عادل مسكها من شعرها وقالها : دانا هفضحك
عادل قرب من باب الشقه وطلع منها وكان ماسك ضحي من شعرها
عادل بصوت عالي : انا هروح لي ابوكي خليه يشوف تربيتو
عادل نزل من علي سلم وكان ماسك شعر ضحي وضحي كانت بتعيط ونزل قدام العماره وضحي زقت ايدو وقالت بدموع : بدل ماتقف جمبي
عادل بغضب : اقف معا وحده زباله زايك أهلها معرفوش يربوها حامل من مين يازباله انطقي
ضحي بغضب : انت ازاي تكلمني كدا
عادل رفع ايدو علشان يضربها بلقلم وضحي بصتلو بخوف وفاجاه لقت شخص واقف قدامها ومسك ايد عادل ونزلها
الشخص : حامل مني انا ها ايه رأيك
عادل بغضب : وليك عين تكلم
ضحي بصت لي شخص بصدمه وحاولت تشوف ملامحو وفاجاه بصلها وقرب منها ولم شعرها الطويل وقال : مش عايز شعرك ده حد يشوفو غيري
ضحي بصدمه : انت مين
الشخص حط ايدو علي بطنها وهي انصدمت من جرأتو وقال : انا ابو نونو الي في بطنك
القصة كاملة هنا👇👇👇👇👇👇👇👇
https://pub500.ayam.news/77597
واي سبب الطلاق يابنتي
الفتاة وهي تنظر له مش لازم تعرفوا السبب ياماما
الام لا لازم نعرف انا مش فاهمة اي سبب القرار المفاجئ ده انتوا متجوزين عن حب
الفتاة بغضب اهو الطلاق هيحصل لانه مش راجل ياماما فاهماني
نظر لها الجميع بصدمة وكاد أخيه ليذهب ليسحبها من شعرها من شدة غضبه لكن ذلك امسك بيده قبل أن يذهب ليجلس مجددا وقد احمرت عيناه غضبا
الام بحرج انتي بتقولي اي ياهدير كده
هدير دي الحقيقة ياماما احنا بقالنا سنة متجوزين ولحد دلوقتي انا لسه بنت
واخيرا نطق ذلك الوسيم الذي يظهر على ملامحه الهدوء والحكمة لينطق بكلمات قليلة مقتضبة
المأذون في الطريق وهنتطلق واتجوزي اللي تحبيه يابنت خالتي يلا ياذياد
ذياد بغضب انا مش فاهم ازاي سايبها كده وانا اللي كنت بحسبك هتقوم تسحبها من شعرها قدام الكل بنت ال****دي هو في ارجل منك انت ده مفيش حد في البلد الا ويتحاكى بيك تيجي دي وتقول على جاد الانصاري كده دي زودتها اوي
جاد بس هي معاها حق انا فعلا مقربتلهاش
ذياد بحب اكيد ده عشان في مبرر يمنعك من كده لكن اللي هي بتقوله ده غلط والف غلط
جاد بابتسامة انا هستنى المأذون في العربية عشان الطلاق بعدين نروح الاجتماع ومنها على الصعيد على طول ونشوف هنعمل اي مع اختك
ذياد اللي تشوفه ياكبيرنا الا اقولك تحب تاكل اي اصل انا فرحان بعيد عنك معلش ياكبير بس صراحة دي مش بتنزلي من زوري مش بطيقها
جاد بابتسامة طب غور من وشي عشان مش ناقصك
بعد ساعات
جاد في الطريق ياامي خلاص كلها ربع ساعة واكون عندك
الام نجلاء انا مبجتش جادرة على خيتك دي انا مش خابرة عملت اي عشان تيجي دي
جاد قوليلها جاد جاي وهي هتسكت وانا لما اوصل هربيها معلش ياامي هقفل عشان اركز
نجلاء خلوا بالكوا من حالكوا ياولاد بطني بالسلامة
ذياد انا مش فاهم لي فاطمة مزوداها كده كل ده عشان عريس امال لو بنقولها اتجوزي بكره هتعمل اي
جاد ومين قال إني موافق على الجوازة دي انا رايح عشان شغل هناك وهخلي امي تهدى وتمحي الموضوع من راسها بعدين اخلي اختك تيجي معانا القاهرة
ذياد تيجي فين وبعدين احنا طول الوقت في الشركة أو مسافرين هي هتقعد مع مين
جاد وهو ده اللي رايح عشانه
القصة كاملة هنا 👇👇👇👇👇👇👇
https://pub500.ayam.news/77603