100 buah kapal Kadiri dihancurkan dan sisa tenteranya mundur ke ibu kota Kadiri yang bernama Daha.
Dalam tempoh beberapa hari, tentera Monggol berjaya menembus benteng Daha pada pagi 20 Mac 1293.
Daha dijaga oleh 100 ribu tentera Kadiri tetapi Monggol menggunakan senjata terkini yakni meriam dan catapult batu.
Raden Wijaya bertindak sebagai komander barisan belakang.
Jayakatwang dan puteranya di tawan dan dipenjarakan di Penjara Ujung Galuh.
Beliau akhir mati dibunuh Raden Wijaya di dalam penjara.
.
#MajapahitMengkhianatiMonggol - Bab 8
Selepas jatuhnya Daha, Raden Wiyaya meminta izin pulang ke Majapahit pada 2 April 1293.
Salah seorang panglima Monggol tidak bersetuju maka Kau Hsing membawa segerombolan kecil tenteranya ke Majapahit.
Di keraton Majapahit, Raden Wiyaya menyambut kedatangan tetamu dari China itu dengan tarian wanita Jawa.
Sebenarnya, Raden Wijaya telah pun mempersiapkan bala tenteranya.
Ketika mereka sedang asyik berpesta, tentera Majapahit menyerbu dan membunuh semua utusan dan tentera Mongol.
.
#MenghalauMonggol - Bab 9
Kemudian tentera Majapahit pada 19 April mengepung Kota Kadiri.
Tentera Tartar ketika itu mengalami wabak malaria terpaksa berundur ke pelabuhan.
Dalam perjalanan itu, mereka tidak begitu tahu keadaan muka bumi Jawa.
Dengan menggunakan serangan serang hendap anak panah Majapahit, Majapahit berjaya menewaskan tentera Monggol.
Kaki tentera Monggol terpasak dalam sawah padi yang becak.
Apabila mereka tidak mampu bergerak, anak-anak panah Majapahit menembusi badan mereka.
3000 orang maut. Maka tentera Monggol cepat-cepat berlayar ke China.
Mereka harus pulang sebelum angin monsun berubah arah.
.
#BermulalahEmpayarMajapahit - Bab 10
Kublai Khan sangatlah murka dan memenjarakan panglima Shih Pi kerana kegagalan beliau menundukkan Jawa.
Setelah itu, Kublai Khan tidak lagi menyerang Asia Tenggara.
Pada tahun 1297, Raden Wijaya mengirimkan perutusan ke Beijing untuk berdamai.
Akhirnya Raden Wiyaya mengisytharkan dirinya sebagai Raja Majapahit.
Majapahit terus berkembang di bawah keturunan Raden Wijaya terutama ketika Patih Gajah Mada menjadi 'bendahara'.
.
#MoralOfTheStory - Bab Akhir
Di bawah kepimpinan Patih Gajah Mada yang bersumpah tidak akan merasa sebarang rempah sehingga berjaya menguasai seluruh nusantara.
Majapahit berjaya menguasai seluruh Nusantara sehingga ke semenanjung Tanah Melayu.
Indonesia kini berdiri dengan keagongan empayar Majapahit. Sebab itulah Indonesia merupakan antara negara terbesar di dunia.
Namun Majapahit runtuh setelah diserang kerajaan Islam Demak dan apabila Melaka mengambil alih tampuk kekuasaan di nusantara.
Semoga kisah sejarah Majapahit ini bermanfaat.
Tekanlah butang Follow Abe Nazz untuk kisah-kisah sejarah ringkas sebegini.
Akhir kalam, selamat mempelajari sejarah hebat Nusantara❗
Abe Nazz Zain
- GAM Amarekka yang sukakan game strategi empayar dan sejarah dunia
Dalam tempoh beberapa hari, tentera Monggol berjaya menembus benteng Daha pada pagi 20 Mac 1293.
Daha dijaga oleh 100 ribu tentera Kadiri tetapi Monggol menggunakan senjata terkini yakni meriam dan catapult batu.
Raden Wijaya bertindak sebagai komander barisan belakang.
Jayakatwang dan puteranya di tawan dan dipenjarakan di Penjara Ujung Galuh.
Beliau akhir mati dibunuh Raden Wijaya di dalam penjara.
.
#MajapahitMengkhianatiMonggol - Bab 8
Selepas jatuhnya Daha, Raden Wiyaya meminta izin pulang ke Majapahit pada 2 April 1293.
Salah seorang panglima Monggol tidak bersetuju maka Kau Hsing membawa segerombolan kecil tenteranya ke Majapahit.
Di keraton Majapahit, Raden Wiyaya menyambut kedatangan tetamu dari China itu dengan tarian wanita Jawa.
Sebenarnya, Raden Wijaya telah pun mempersiapkan bala tenteranya.
Ketika mereka sedang asyik berpesta, tentera Majapahit menyerbu dan membunuh semua utusan dan tentera Mongol.
.
#MenghalauMonggol - Bab 9
Kemudian tentera Majapahit pada 19 April mengepung Kota Kadiri.
Tentera Tartar ketika itu mengalami wabak malaria terpaksa berundur ke pelabuhan.
Dalam perjalanan itu, mereka tidak begitu tahu keadaan muka bumi Jawa.
Dengan menggunakan serangan serang hendap anak panah Majapahit, Majapahit berjaya menewaskan tentera Monggol.
Kaki tentera Monggol terpasak dalam sawah padi yang becak.
Apabila mereka tidak mampu bergerak, anak-anak panah Majapahit menembusi badan mereka.
3000 orang maut. Maka tentera Monggol cepat-cepat berlayar ke China.
Mereka harus pulang sebelum angin monsun berubah arah.
.
#BermulalahEmpayarMajapahit - Bab 10
Kublai Khan sangatlah murka dan memenjarakan panglima Shih Pi kerana kegagalan beliau menundukkan Jawa.
Setelah itu, Kublai Khan tidak lagi menyerang Asia Tenggara.
Pada tahun 1297, Raden Wijaya mengirimkan perutusan ke Beijing untuk berdamai.
Akhirnya Raden Wiyaya mengisytharkan dirinya sebagai Raja Majapahit.
Majapahit terus berkembang di bawah keturunan Raden Wijaya terutama ketika Patih Gajah Mada menjadi 'bendahara'.
.
#MoralOfTheStory - Bab Akhir
Di bawah kepimpinan Patih Gajah Mada yang bersumpah tidak akan merasa sebarang rempah sehingga berjaya menguasai seluruh nusantara.
Majapahit berjaya menguasai seluruh Nusantara sehingga ke semenanjung Tanah Melayu.
Indonesia kini berdiri dengan keagongan empayar Majapahit. Sebab itulah Indonesia merupakan antara negara terbesar di dunia.
Namun Majapahit runtuh setelah diserang kerajaan Islam Demak dan apabila Melaka mengambil alih tampuk kekuasaan di nusantara.
Semoga kisah sejarah Majapahit ini bermanfaat.
Tekanlah butang Follow Abe Nazz untuk kisah-kisah sejarah ringkas sebegini.
Akhir kalam, selamat mempelajari sejarah hebat Nusantara❗
Abe Nazz Zain
- GAM Amarekka yang sukakan game strategi empayar dan sejarah dunia
Salam & good day,
The registration for Cakna Kewangan Summit 2021 (CKS21) is now OPEN to the public. Please feel free to share it with your community and network.
*Date*: 22 - 24 Oct 2021
*Registration Website*: www.cksummit21.behartawan.com
*Official FB Page*: www.FB.com/CKsummitOfficial
*FB Group*: www.FB.com/groups/CKsummit
InsyaAllah, we will organize Marathon Cakna Kewangan, 30 great speakers for 30 days as Pre-CKS21 for FREE, where we will re-Live back all sessions of CKS20 last year.
Date: 16 Sept - 15 Oct 2021Time: 9.00PM (everyday)
Please find attached the poster for your perusal.
Appreciate it if you could HELP to share and spread the words of this summit so that more people could join and get benefit from this event!
The registration for Cakna Kewangan Summit 2021 (CKS21) is now OPEN to the public. Please feel free to share it with your community and network.
*Date*: 22 - 24 Oct 2021
*Registration Website*: www.cksummit21.behartawan.com
*Official FB Page*: www.FB.com/CKsummitOfficial
*FB Group*: www.FB.com/groups/CKsummit
InsyaAllah, we will organize Marathon Cakna Kewangan, 30 great speakers for 30 days as Pre-CKS21 for FREE, where we will re-Live back all sessions of CKS20 last year.
Date: 16 Sept - 15 Oct 2021Time: 9.00PM (everyday)
Please find attached the poster for your perusal.
Appreciate it if you could HELP to share and spread the words of this summit so that more people could join and get benefit from this event!
Facebook
Cakna Kewangan Summit | Facebook
Group ini ialah berkenaan dengan Cakna Kewangan Summit sahaja.
Sebarang post yang tidak berkenaan tidak boleh dipost disini.
Gunakan group ini untuk bersuai kenal dan menambahkan kenalan.
Terima kasih.
Sebarang post yang tidak berkenaan tidak boleh dipost disini.
Gunakan group ini untuk bersuai kenal dan menambahkan kenalan.
Terima kasih.
2024 Cashflow Personal Finance Planner.xlsx
155.4 KB
Ini ialah Excel File untuk 2024 Personal Finance Cash Flow
Forwarded from Mohd Noor CMN
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
Forwarded from Norazzam Hasban
The_Art_of_Closing_the_Sale__The.pdf
835.5 KB
Tips Premium Abe Nazz
Video
Siapa nak ilmu bebas hutang dan ilmu simpanan dan pelaburan, boleh klik link ni. 49 Ringgit sahaja.
www.jutawantenang.com
www.jutawantenang.com
BERAPA EK INCOME PART TIMER PERUNDING UNIT AMANAH NI ABE?
Abe selalu dapat soalan camni:
"Setahu sayalah, perunding takaful yang jana banyak pendapatan. Perunding unit amanah macam mana pulak Abe?"
Good question...
Abe pun adalah terfikir dan curious macam tu jugak 10 tahun lepas.
Setahu Abe hanya perunding takaful je yang mampu jana pendapatan T20 even secara part time.
Little that I know, perunding unit amanah pun boleh jana pendapatan on par.
Tak percaya?
Malam ni izinkanlah Abe rungkaikan misteri yang sentiasa bermain di kotak fikiran sahabat semua...
Di bawah ini ialah pendapatan salah seorang anak didik Abe.
Abe dah dapat keizinan beliau untuk share data ni sebab zaman sekarang ialah zaman kena jaga PDPA kan?
Okeh! Beliau ni part timer sejak 2018.
8 tahun dah.
Abe selalu dapat soalan camni:
"Setahu sayalah, perunding takaful yang jana banyak pendapatan. Perunding unit amanah macam mana pulak Abe?"
Good question...
Abe pun adalah terfikir dan curious macam tu jugak 10 tahun lepas.
Setahu Abe hanya perunding takaful je yang mampu jana pendapatan T20 even secara part time.
Little that I know, perunding unit amanah pun boleh jana pendapatan on par.
Tak percaya?
Malam ni izinkanlah Abe rungkaikan misteri yang sentiasa bermain di kotak fikiran sahabat semua...
Di bawah ini ialah pendapatan salah seorang anak didik Abe.
Abe dah dapat keizinan beliau untuk share data ni sebab zaman sekarang ialah zaman kena jaga PDPA kan?
Okeh! Beliau ni part timer sejak 2018.
8 tahun dah.
Slow-slow dia bina income melalui kerjaya ni.
Off course, Rome was not built in a day.
Tapi tahun lepas beliau berjaya jana pendapatan purata RM 25,257 sebulan.
atau RM 300 ribu setahun.
Itu dah level upper level T20 dah tu!
Dia pun ada gaji dari kerja hakiki beliau!
So not bad kan?
Berbaloi tak buat part time selama 8 tahun ni?
Tapi cuba tengok berapa banyak cabang income anak didik Abe ni.
Ada active income.
Ada passive income.
Dan ada leverage income.
Subsidi kereta pun ada.
Dahlah bila beli kereta BMW atau Mercedes boleh dapat additional discount 7%!
Best kan jadi perunding unit amanah?
Makanya,
Hari Rabu ni,
dua hari lagi,
jam 8 malam,
Abe nak buat satu sessi penerangan online tentang kerjaya unit amanah ni.
Nak buat part time boleh.
Nak buat full time pun boleh.
Abe dan isteri Abe pun mencari 4 orang untuk jadi direct downlines kami.
Sebab tahun ni Abe fokus untuk kuatkan team Abe sampai jadi ungoggekable!
Stock market global pun mana-mana rancak berdosa!
There is no better time to be a unit trust consultant!
Kalau sahabat terdetik untuk terokai rahsia kerjaya ni lebih lanjut,
Silalah baca more info kat bawah ni 👇🏻👇🏻
Until Then, Happy Increasing Your Household Income Lillahi Taala❗️
.
Off course, Rome was not built in a day.
Tapi tahun lepas beliau berjaya jana pendapatan purata RM 25,257 sebulan.
atau RM 300 ribu setahun.
Itu dah level upper level T20 dah tu!
Dia pun ada gaji dari kerja hakiki beliau!
So not bad kan?
Berbaloi tak buat part time selama 8 tahun ni?
Tapi cuba tengok berapa banyak cabang income anak didik Abe ni.
Ada active income.
Ada passive income.
Dan ada leverage income.
Subsidi kereta pun ada.
Dahlah bila beli kereta BMW atau Mercedes boleh dapat additional discount 7%!
Best kan jadi perunding unit amanah?
Makanya,
Hari Rabu ni,
dua hari lagi,
jam 8 malam,
Abe nak buat satu sessi penerangan online tentang kerjaya unit amanah ni.
Nak buat part time boleh.
Nak buat full time pun boleh.
Abe dan isteri Abe pun mencari 4 orang untuk jadi direct downlines kami.
Sebab tahun ni Abe fokus untuk kuatkan team Abe sampai jadi ungoggekable!
Stock market global pun mana-mana rancak berdosa!
There is no better time to be a unit trust consultant!
Kalau sahabat terdetik untuk terokai rahsia kerjaya ni lebih lanjut,
Silalah baca more info kat bawah ni 👇🏻👇🏻
Until Then, Happy Increasing Your Household Income Lillahi Taala❗️
.
Pada sahabat yang berminat nak hadir sessi penerangan secara panjang lebar jam 8 malam
Rabu ni,
secara online,
bolehlah klik link ni.
Nanti Abe akan masukkan dalam
special whatsapp group untuk info lanjut before the online session Rabu ni:
https://wa.me/60129095784?text=Hi%20saya%20nak%20tahu%20tentang%20cara%20nak%20jadi%20perunding%20unit%20amanah
Rabu ni,
secara online,
bolehlah klik link ni.
Nanti Abe akan masukkan dalam
special whatsapp group untuk info lanjut before the online session Rabu ni:
https://wa.me/60129095784?text=Hi%20saya%20nak%20tahu%20tentang%20cara%20nak%20jadi%20perunding%20unit%20amanah