رواية حولونى لشيطان الفصل الثالث 3كامله بقلم شحاته توفيق (جميع الفصول كاملة)
https://www.qasralriwayat.com/2024/07/3_5.html
https://www.qasralriwayat.com/2024/07/3_5.html
قصر الروايات
رواية حولونى لشيطان الفصل الثالث 3كامله بقلم شحاته توفيق (جميع الفصول كاملة)
رواية حولونى لشيطان الفصل الرابع 4كامله بقلم شحاته توفيق (جميع الفصول كاملة)
https://www.qasralriwayat.com/2024/07/4_5.html
https://www.qasralriwayat.com/2024/07/4_5.html
قصر الروايات
رواية حولونى لشيطان الفصل الرابع 4كامله بقلم شحاته توفيق (جميع الفصول كاملة)
رواية حولونى لشيطان الفصل الخامس 5كامله بقلم شحاته توفيق (جميع الفصول كاملة)
https://www.qasralriwayat.com/2024/07/5_5.html
https://www.qasralriwayat.com/2024/07/5_5.html
قصر الروايات
رواية حولونى لشيطان الفصل الخامس 5كامله بقلم شحاته توفيق (جميع الفصول كاملة)
رواية حولونى لشيطان الفصل السادس والسابع الاخير كامله بقلم شحاته توفيق
(جميع الفصول كاملة)
https://www.qasralriwayat.com/2024/07/blog-post_50.html
(جميع الفصول كاملة)
https://www.qasralriwayat.com/2024/07/blog-post_50.html
قصر الروايات
رواية حولونى لشيطان الفصل السادس والسابع الاخير كامله بقلم شحاته توفيق (جميع الفصول كاملة)
رواية هجران رحيل الفصل السابع عشر 17بقلم شامة الشعراوي جديده وحصريه جميع الفصول كامله
فارقنا قارب تقاذفنته أمواج البحر، وسيظل تائهاً فى غياهب بحر الغربة حتى يعود لمرساه،،
فى وسط مزراعة بسيطة كان يرسل بصره حول قطيع الغنم الذى يرعاه فى اطمئنان، وبين الأرانب التى ترتع وتمرح راقصة على العُشب الأخضر، فهكذا حاله منذ تركه للبيت من عدة أسابيع، جاء العجوز صاحب الشعر الأبيض الذى التقى بيه مجدداً فوق الجبل، وكان يرتدى جلباباً بنياً، قال متسائلاً:
-كيف حالك اليوم يابني؟.
أجابه دون أن ينظر إليه فقال باسماً:
-الحمدلله افضل من الأول.
-أدام الله حمدك، لكن أخبرني هل أعجبتك مزرعتي؟.
تحدث "مراد" بنفس منشرحة:
-طبعاً عجبتني ياعم أيوب ماشاءالله ربنا يزيدك ويباركلك فى رزقك، ثم أضاف بامتنان:
-شكرآ ليك على كرمك الكبير ووقفتك معايا وأيوائك ليا فى بيتك.
-متقولش كدا أنت زي ابني.
-تعرف ياعم أيوب أول مرة شوفتك فيها على الجبل كلامك أثر فيا اوى وغير من نفسي حاجات كتير، وخلاني على يقين أن فرج ربي قريب مهما تعظمات الهموم.
أردف العم "أيوب" وعلى معالم وجهه البهجة فقال:
-مهما واجهت من صعوبات تكاد تهد كيانك تذكر أن قوة الله تغلب كل صعب وتجعله هين وسهل، فوالله معك فكل مراحل حياتك فاطمئن وثق برحمته، وقل ياحى ياقيوم برحمتك أستغيث.
ردد "مراد" قوله، ثم قال بشوق:
تكملة الرواية من هنا 👇 ⏬ 👇 ⏬ 👇
https://www.qasralriwayat.com/2024/07/17.html
فارقنا قارب تقاذفنته أمواج البحر، وسيظل تائهاً فى غياهب بحر الغربة حتى يعود لمرساه،،
فى وسط مزراعة بسيطة كان يرسل بصره حول قطيع الغنم الذى يرعاه فى اطمئنان، وبين الأرانب التى ترتع وتمرح راقصة على العُشب الأخضر، فهكذا حاله منذ تركه للبيت من عدة أسابيع، جاء العجوز صاحب الشعر الأبيض الذى التقى بيه مجدداً فوق الجبل، وكان يرتدى جلباباً بنياً، قال متسائلاً:
-كيف حالك اليوم يابني؟.
أجابه دون أن ينظر إليه فقال باسماً:
-الحمدلله افضل من الأول.
-أدام الله حمدك، لكن أخبرني هل أعجبتك مزرعتي؟.
تحدث "مراد" بنفس منشرحة:
-طبعاً عجبتني ياعم أيوب ماشاءالله ربنا يزيدك ويباركلك فى رزقك، ثم أضاف بامتنان:
-شكرآ ليك على كرمك الكبير ووقفتك معايا وأيوائك ليا فى بيتك.
-متقولش كدا أنت زي ابني.
-تعرف ياعم أيوب أول مرة شوفتك فيها على الجبل كلامك أثر فيا اوى وغير من نفسي حاجات كتير، وخلاني على يقين أن فرج ربي قريب مهما تعظمات الهموم.
أردف العم "أيوب" وعلى معالم وجهه البهجة فقال:
-مهما واجهت من صعوبات تكاد تهد كيانك تذكر أن قوة الله تغلب كل صعب وتجعله هين وسهل، فوالله معك فكل مراحل حياتك فاطمئن وثق برحمته، وقل ياحى ياقيوم برحمتك أستغيث.
ردد "مراد" قوله، ثم قال بشوق:
تكملة الرواية من هنا 👇 ⏬ 👇 ⏬ 👇
https://www.qasralriwayat.com/2024/07/17.html
قصر الروايات
رواية هجران رحيل الفصل السابع عشر 17بقلم شامة الشعراوي جديده وحصريه جميع الفصول كامله
اسمي محمود شاب عمري ٣٧ بعمل في شركه أدوية مندوب لتوزيع الادويه فالدوله
وانا في عمر العشرينات بعد إلحاح امي عليا بالزواج قعدت سنتين في زن كل يوم والآخر امي تقلي نفس الجملة يابني نفسي تتزوج قبل ما اموت وامي كانت مريضه الله يرحمها
المهم وانا في طريقي للعمل مع الايام كنت بوزع الأدوية أعجبت ببنت كانت تعمل في صيدلية وبعد الاسالة والتعارف بينا اكتر وعرفت انها مش مرتبطة وهي عمرها في ذلك الوقت كانت تكبر عني بعام وهي الآن في عمر ٣٨ هي صاحبة أجمل قوام ولون عيون هي فعلا ملكه من ملكات الجمال وكانت رافضه فكرة الزواج من البداية هي اعترفت لي انها كانت علي صله حب وغرام بشخص ما وتركها وراح اتزوج غيرها وده السبب الا جعلها ترفض ان تثق في رجل اخر وتركت فكرة الزواج من دماغها
فتعاطفت معاها ومع قصتها ومع الايام ومراسلات يوميا بينا حصل بينا إعجاب شديد وحب وفتحت معاها موضوع الزواج ووافقت وكانت سعيدة بعرضي عليها الزواج
وهنا عرفت امي اني خلاص نويت أحقق مرادها واتزوج
امي فرحت فرح شديداا وقدمنا الهداية الي بيت اهل العروسه وتم الاتفاق عي الزواج
وبعد ترتيب شقتي المجاورة لأمي حيث البيت يتكون من طابق واحد شقتين أمام بعض
قومت بتجهيز الشقه واعادة تجديد شقه امي مع شقتي
وجهزنا مراسم الفرح وتم الاتفاق علي الزواج وكان شرط بيني وبين زوجتي ان تترك العمل بعد الزواج وتتفرغ لأمي ونفسها وحياتها الزوجيه وهي كانت سعيدة بكدا
وتزوجنا وعشنا ايام جميله لمدة عامين
ولكن بدون خلفه ولا نعلم من أين السبب
وكانت طول اليوم زوجتي مع امي في شقتها وتذهب للنوم في شقتنا واذا تأخرت انا فالعمل يوم او اتنين كانت تنام مع امي
وبعد ٣ سنوات من زواجنا ماتت امي
وعشنا انا وزوجتي مابين الشقتين حتي جاءة زوجتي بيوم واقترحت عليا انها تنزل تشتغل لأنها بتحس بفراغ كبير وملل وانا ديمنا برة البيت يعني ممكن نجتمع يومين فالاسبوع وباقي الاسبوع بكون مابين محافظة والأخري
قولت لها طيب نصبر لحد منلاقي مكان شغل ليكي يكون قريب مننا وبالفعل
بعد حوالي شهر اكتشفت زوجتي ان فيه صيدليه قريبه من الشارع الا احنا عايشين فيه وقالت لي انها خلاص وجدت الشغل الا يسلي يومها وانا وافقت علي شغلها عشان ما تحس بالملل
وبعد حوالي شهور من شغلها تعرفت زوجتي علي أصدقاء ستات في نفس شارع شغلها
وفي يوم ذكرت لي زوجتي انها تعرفت علي وحده وهي أصبحت الأقرب ليها صديقه بس تعاني من رفع سعر الإيجار لشقتها التي تسكن فيها هي وزوجها وطفلين حيث زوجها يعمل عمل حر ولا يقدر علي دفع تكاليف الشقه
واقترحت عليا زوجتي من باب المساعدة والتعاطف لصديقتها ان تجي تسكن في شقة امي واهو يكون لينا جيران وعزوة
ومع الحاحها عليا وافقت
وفعلا رحبت بيهم واتعرفت علي جيرانا الجدد حيث زوجها شاب في عمر ٣٥ وهي في نفس عمر زوجها
واكتشفت انهم طيبين واصبحت بينا موده وسعادة بجيرانا لبعضنا لبعض
ومع الايام كنت في البيت وزوجتي ذهبت الي العمل وانا كنت في راحة هذا اليوم
كنا فالعادي لا نغلق باب الشقه الغلق التام لان يوجد باب كبير يتحكم في الشقتين من برة
وكنت نايم في السرير وحسيت بقدم تمشي فالشقة
قومت اشوف زوجتي رجعت والا في ايه بيخبط في المطبخ
ودخلت واذا بها زوجة جارنا تبحث عن صحون تعمل فيها حلويات وهي متعوده تدخل وتخرج شقتنا عادي بس في الوقت ده كانت تظن ان الشقه لا يوجد بها احد وكانت داخله وكانها لسه قايمة من النوم علي الصحون قبل أن تلبس شئ او تغسل حتي وجهها
داخله لابسه روب شفاف وانا دخلت عليها بدون قصد وهي ترفع يدها علي ارفف المطبخ تبحث عن الصحون المطلوبه واذا بالروب يتفك وتنظري لي وتنصدم هي مني ومن وجودي وانا اتصدم مما رأيت من جمال جسمها.
ودخلت مسرعا علي غرفتي حتي تخرج من خجلها وتروح علي شقتها
ومع اليل قدمت لي الاعتزار وانا قدمت لها الأمان
ولا كان حصل شئ ولا رأيت منها شئ
ومع ذلك كان الموقف لا يفارق خيالي
ومع الايام تعبت زوجتي بفترة من دور برد. وقعدة فالبيت بدون عمل
حيث مكثت اسبوعين بالبيت بدون ما ترجع للشغل وصاحب الصيدليه جاب وحده مكانها وخلاص قولت لزوجتي الا تذهب تاني كدا ملكيش مكان هناك
انتي تقعدي بقي فالبيت وطنشي
قالت ماشي
وانا متواصل في عملي ديمنا
تكملة الرواية من هنا ⏬ 👇 ⏬ 👇 ⏬ 👇
https://pub546.ayam.news/423461
وانا في عمر العشرينات بعد إلحاح امي عليا بالزواج قعدت سنتين في زن كل يوم والآخر امي تقلي نفس الجملة يابني نفسي تتزوج قبل ما اموت وامي كانت مريضه الله يرحمها
المهم وانا في طريقي للعمل مع الايام كنت بوزع الأدوية أعجبت ببنت كانت تعمل في صيدلية وبعد الاسالة والتعارف بينا اكتر وعرفت انها مش مرتبطة وهي عمرها في ذلك الوقت كانت تكبر عني بعام وهي الآن في عمر ٣٨ هي صاحبة أجمل قوام ولون عيون هي فعلا ملكه من ملكات الجمال وكانت رافضه فكرة الزواج من البداية هي اعترفت لي انها كانت علي صله حب وغرام بشخص ما وتركها وراح اتزوج غيرها وده السبب الا جعلها ترفض ان تثق في رجل اخر وتركت فكرة الزواج من دماغها
فتعاطفت معاها ومع قصتها ومع الايام ومراسلات يوميا بينا حصل بينا إعجاب شديد وحب وفتحت معاها موضوع الزواج ووافقت وكانت سعيدة بعرضي عليها الزواج
وهنا عرفت امي اني خلاص نويت أحقق مرادها واتزوج
امي فرحت فرح شديداا وقدمنا الهداية الي بيت اهل العروسه وتم الاتفاق عي الزواج
وبعد ترتيب شقتي المجاورة لأمي حيث البيت يتكون من طابق واحد شقتين أمام بعض
قومت بتجهيز الشقه واعادة تجديد شقه امي مع شقتي
وجهزنا مراسم الفرح وتم الاتفاق علي الزواج وكان شرط بيني وبين زوجتي ان تترك العمل بعد الزواج وتتفرغ لأمي ونفسها وحياتها الزوجيه وهي كانت سعيدة بكدا
وتزوجنا وعشنا ايام جميله لمدة عامين
ولكن بدون خلفه ولا نعلم من أين السبب
وكانت طول اليوم زوجتي مع امي في شقتها وتذهب للنوم في شقتنا واذا تأخرت انا فالعمل يوم او اتنين كانت تنام مع امي
وبعد ٣ سنوات من زواجنا ماتت امي
وعشنا انا وزوجتي مابين الشقتين حتي جاءة زوجتي بيوم واقترحت عليا انها تنزل تشتغل لأنها بتحس بفراغ كبير وملل وانا ديمنا برة البيت يعني ممكن نجتمع يومين فالاسبوع وباقي الاسبوع بكون مابين محافظة والأخري
قولت لها طيب نصبر لحد منلاقي مكان شغل ليكي يكون قريب مننا وبالفعل
بعد حوالي شهر اكتشفت زوجتي ان فيه صيدليه قريبه من الشارع الا احنا عايشين فيه وقالت لي انها خلاص وجدت الشغل الا يسلي يومها وانا وافقت علي شغلها عشان ما تحس بالملل
وبعد حوالي شهور من شغلها تعرفت زوجتي علي أصدقاء ستات في نفس شارع شغلها
وفي يوم ذكرت لي زوجتي انها تعرفت علي وحده وهي أصبحت الأقرب ليها صديقه بس تعاني من رفع سعر الإيجار لشقتها التي تسكن فيها هي وزوجها وطفلين حيث زوجها يعمل عمل حر ولا يقدر علي دفع تكاليف الشقه
واقترحت عليا زوجتي من باب المساعدة والتعاطف لصديقتها ان تجي تسكن في شقة امي واهو يكون لينا جيران وعزوة
ومع الحاحها عليا وافقت
وفعلا رحبت بيهم واتعرفت علي جيرانا الجدد حيث زوجها شاب في عمر ٣٥ وهي في نفس عمر زوجها
واكتشفت انهم طيبين واصبحت بينا موده وسعادة بجيرانا لبعضنا لبعض
ومع الايام كنت في البيت وزوجتي ذهبت الي العمل وانا كنت في راحة هذا اليوم
كنا فالعادي لا نغلق باب الشقه الغلق التام لان يوجد باب كبير يتحكم في الشقتين من برة
وكنت نايم في السرير وحسيت بقدم تمشي فالشقة
قومت اشوف زوجتي رجعت والا في ايه بيخبط في المطبخ
ودخلت واذا بها زوجة جارنا تبحث عن صحون تعمل فيها حلويات وهي متعوده تدخل وتخرج شقتنا عادي بس في الوقت ده كانت تظن ان الشقه لا يوجد بها احد وكانت داخله وكانها لسه قايمة من النوم علي الصحون قبل أن تلبس شئ او تغسل حتي وجهها
داخله لابسه روب شفاف وانا دخلت عليها بدون قصد وهي ترفع يدها علي ارفف المطبخ تبحث عن الصحون المطلوبه واذا بالروب يتفك وتنظري لي وتنصدم هي مني ومن وجودي وانا اتصدم مما رأيت من جمال جسمها.
ودخلت مسرعا علي غرفتي حتي تخرج من خجلها وتروح علي شقتها
ومع اليل قدمت لي الاعتزار وانا قدمت لها الأمان
ولا كان حصل شئ ولا رأيت منها شئ
ومع ذلك كان الموقف لا يفارق خيالي
ومع الايام تعبت زوجتي بفترة من دور برد. وقعدة فالبيت بدون عمل
حيث مكثت اسبوعين بالبيت بدون ما ترجع للشغل وصاحب الصيدليه جاب وحده مكانها وخلاص قولت لزوجتي الا تذهب تاني كدا ملكيش مكان هناك
انتي تقعدي بقي فالبيت وطنشي
قالت ماشي
وانا متواصل في عملي ديمنا
تكملة الرواية من هنا ⏬ 👇 ⏬ 👇 ⏬ 👇
https://pub546.ayam.news/423461
موقع أيام نيوز
قصة ممتعه وشيقه كاملة
زوج ماما ولكن كاملة
صحيت الصبح غير العاده
بتاعتي وقبل ما ماما تدخل تصحيني بالورده زي كل يوم
شويه وحسيت ماما هتفتح باب اوضتي بسرعه عملت نفسي نايمه
وكالعاده ماما هيا وبتصحيني
بتلعب بالورده علي وشي وتمشيها علي وشي عشان اصحي من النوم
بسرعه فوقت من النوم
وكالعاده اخدتني بحضنها
ماما ::انا صباح الورد
للقمر بتاعي صباح كل حاجه حلوه يا حبيبتي
انا :: صباح الفل يا ماما ربنا يخليكي ليا يا احلي ماما بالدنيا
ماما :: ويخليكي ليا يا حبيبيتي . بقولك اي قومي بقي عشان اتأخرت علي المستشفي وانتي قومي افطري وروحي الكليه عملتلك الفطار في المطبخ
انا :: ماشي يا ماما خلاص روحي انتي شغلك .
مشيت ماما وانا قمت
من السرير وهروح اخد الشور بتاعي عشان افطر واروح الكليه
بتاعتي.. اااه نسيت اعرفكم علي نفسي
انا مروه وعندي 23 عايشه مع ماما لان بابا متوفي امي دكتوره وعندها مستشفي خاصه وماما كملت
مسيرتها معابا وحرمت نفسها من الزواج عشاني تربيني وترعاني لاحد ما اكبر واشوف نفسي انا بقي .
المهم ماما دي
اغلي حاجه عندي بالدنيا وكمان بعتبرها من ام وخلاص .
دي ماما وكمان اختي وكل حاجه ليا بعتبر نفسي اختها
اوصديقتها لاني فعلا مش بخبي عنها حاجه ابداا أدق التفاصيل
لازم اخد رأي ماما وكمان حتي ابسط اسرار البنات انا مش بخبيها عنها وبحب دايما اسمع نصايح ماما
لأنها فعلا مفيش حد هيخاف عليا وتهمه مصلحته قد ماما
ع فكره ماما اسمها نوال وكمان احلي دكتوره بدنيا وغاليه اووي عليا ..
المهم
دخلت الحمام واخدت الشور وبسرعه فطرت ونزلت
علي الكليه
وانا في الكليه بعد ما خلصت المحاضره الأولي
اتصلت عليا
ماما عشان نتغدا بره . وفعلا بعد ساعتين عدت عليا ماما وخدتني من الكليه وروحنا مطعم مشهور
واتغدينا سوا
وكمان بعد الغداا روحنا حديقه قريبه من المطعم وبقينا نتمشي
وانا بتمشي مع ماما
لاحظت حاجه غريبه بتحصل معانا بالحديقة...
واحنا بنتمشي بالحديقة في حاجه غريبه بتحصل في واحد طول الوقت يمشي ورانا حتي لما كنا بنغير الطريق كان بيلحقنا.
طلعنا من الحديقه وركبت العربيه مع ماما عشان توصلني البيت وهيا تروح المستشفي
وصلتني ماما العماره الا فيها شقتنا ونزلت من العربيه ومشيت ماما وانا لسه هطلع العماره
بصيت علي يميني بالصدفه لقيت الشخص
اللي كان ورانا بالحديقة ماشي بعربيته
وراء ماما
بصراحه سرحت بخيالي وقلت بيني وبين
نفسي . معقوله ماما تعرفه او علي صله بيه
والا كل الا بيحصل دي مجرد صدفه.
طلعت الشقه فوق ولسه بغير هدومي وجرس الباب ضرب
بسرعه غيرت هدومي وطلعت فتحت الباب ملقتش حد
بصيت حواليا لقيت علي شمالي بوكيه ورد كبير
من اجمل انواع الورد اللي عرفتها وكمان ريحته ايه تجنن
بقلب بالورد وبقول يا تري دي رايح فين
والا وصل شقتنا بالغلط
واتفاجا بكارت علي جمب الورد ومكتوب جواه
الي صاحبة القلب الطيب والانسانه الخلوقه
مروه تحياتي
بصراحه معرفتش اضحك والا افرح والا اعمل ايه ويا تري مين اللي فكر
يعملي المفاجاه دي
معقول ماما وكمان بتخبي عليا ..
شويه وتليفون بتاعي بيرن جوه اوضتي
اخدت الورد جوه وقفلت الشقه
وجريت اشوف التليفون وكانت ماما
وكانت بتسألني عايزه حاجه من بره او لا لأنها جايه علي الشقه
قفلت مع ماما من غير ما اقولها علي الورد
شويتين وماما وصلت الشقه
ودخلت غيرت هدومها وقعدنا في الصاله مع بعض
وانا قاعده مع ماما لحظت
حاجه غريبه ساكته ومش بتتكلم بس عماله تبص عليا من وقت لتاني
بصيت لماما
=ماما مش عايزه تقولي ليا حاجه
ماما = اناااا حاجه زيه طيب يا حبيبتي
انا = مفيش بس عجبتني المفاجاه بتاعتك اللي عملتيها
ماما = هههههههه مفجاه ازاي مش فاهمه
انا = هو مش انتي بعتي ورد قبل شويه علي شقتنا
ماما :: لا طبعا محصلش
بصتلها باستغراب :: معقوله امال مين اللي هيبعت ورد وكمان عليه اسمي مين دي
ماما :: هو فين الورد دي
انا :: اهوو باوضتي تعالي شوفي
راحت معايا ماما تشوف الورد ومسكت الكارت بتبص عليه ودققت بالورد وفضلت باصه علي الكارت وبتفكر
معقوله ماما عرفت مين االي بعت الورد
والا بتفكر بحاجه تاني
ماما بصتلي وقالت
بصراحه غريبه ومش عارفه ازاي دي حصل
المهم تعالي عايزاكي بحاجه.
رحت مع ماما وقعدنا في الصاله
وحضنتني ماما اووي وانا مستغربه من حضنها المفاجي ليا
واكيد وراه حاجه انا مش عارفه اي هيا
وفجأه ماما سابت حضني وبصتلي
وقالت......
تكملة الرواية من هنا ⏬ 👇 ⏬ 👇 ⏬ 👇
https://pub546.ayam.news/423459
صحيت الصبح غير العاده
بتاعتي وقبل ما ماما تدخل تصحيني بالورده زي كل يوم
شويه وحسيت ماما هتفتح باب اوضتي بسرعه عملت نفسي نايمه
وكالعاده ماما هيا وبتصحيني
بتلعب بالورده علي وشي وتمشيها علي وشي عشان اصحي من النوم
بسرعه فوقت من النوم
وكالعاده اخدتني بحضنها
ماما ::انا صباح الورد
للقمر بتاعي صباح كل حاجه حلوه يا حبيبتي
انا :: صباح الفل يا ماما ربنا يخليكي ليا يا احلي ماما بالدنيا
ماما :: ويخليكي ليا يا حبيبيتي . بقولك اي قومي بقي عشان اتأخرت علي المستشفي وانتي قومي افطري وروحي الكليه عملتلك الفطار في المطبخ
انا :: ماشي يا ماما خلاص روحي انتي شغلك .
مشيت ماما وانا قمت
من السرير وهروح اخد الشور بتاعي عشان افطر واروح الكليه
بتاعتي.. اااه نسيت اعرفكم علي نفسي
انا مروه وعندي 23 عايشه مع ماما لان بابا متوفي امي دكتوره وعندها مستشفي خاصه وماما كملت
مسيرتها معابا وحرمت نفسها من الزواج عشاني تربيني وترعاني لاحد ما اكبر واشوف نفسي انا بقي .
المهم ماما دي
اغلي حاجه عندي بالدنيا وكمان بعتبرها من ام وخلاص .
دي ماما وكمان اختي وكل حاجه ليا بعتبر نفسي اختها
اوصديقتها لاني فعلا مش بخبي عنها حاجه ابداا أدق التفاصيل
لازم اخد رأي ماما وكمان حتي ابسط اسرار البنات انا مش بخبيها عنها وبحب دايما اسمع نصايح ماما
لأنها فعلا مفيش حد هيخاف عليا وتهمه مصلحته قد ماما
ع فكره ماما اسمها نوال وكمان احلي دكتوره بدنيا وغاليه اووي عليا ..
المهم
دخلت الحمام واخدت الشور وبسرعه فطرت ونزلت
علي الكليه
وانا في الكليه بعد ما خلصت المحاضره الأولي
اتصلت عليا
ماما عشان نتغدا بره . وفعلا بعد ساعتين عدت عليا ماما وخدتني من الكليه وروحنا مطعم مشهور
واتغدينا سوا
وكمان بعد الغداا روحنا حديقه قريبه من المطعم وبقينا نتمشي
وانا بتمشي مع ماما
لاحظت حاجه غريبه بتحصل معانا بالحديقة...
واحنا بنتمشي بالحديقة في حاجه غريبه بتحصل في واحد طول الوقت يمشي ورانا حتي لما كنا بنغير الطريق كان بيلحقنا.
طلعنا من الحديقه وركبت العربيه مع ماما عشان توصلني البيت وهيا تروح المستشفي
وصلتني ماما العماره الا فيها شقتنا ونزلت من العربيه ومشيت ماما وانا لسه هطلع العماره
بصيت علي يميني بالصدفه لقيت الشخص
اللي كان ورانا بالحديقة ماشي بعربيته
وراء ماما
بصراحه سرحت بخيالي وقلت بيني وبين
نفسي . معقوله ماما تعرفه او علي صله بيه
والا كل الا بيحصل دي مجرد صدفه.
طلعت الشقه فوق ولسه بغير هدومي وجرس الباب ضرب
بسرعه غيرت هدومي وطلعت فتحت الباب ملقتش حد
بصيت حواليا لقيت علي شمالي بوكيه ورد كبير
من اجمل انواع الورد اللي عرفتها وكمان ريحته ايه تجنن
بقلب بالورد وبقول يا تري دي رايح فين
والا وصل شقتنا بالغلط
واتفاجا بكارت علي جمب الورد ومكتوب جواه
الي صاحبة القلب الطيب والانسانه الخلوقه
مروه تحياتي
بصراحه معرفتش اضحك والا افرح والا اعمل ايه ويا تري مين اللي فكر
يعملي المفاجاه دي
معقول ماما وكمان بتخبي عليا ..
شويه وتليفون بتاعي بيرن جوه اوضتي
اخدت الورد جوه وقفلت الشقه
وجريت اشوف التليفون وكانت ماما
وكانت بتسألني عايزه حاجه من بره او لا لأنها جايه علي الشقه
قفلت مع ماما من غير ما اقولها علي الورد
شويتين وماما وصلت الشقه
ودخلت غيرت هدومها وقعدنا في الصاله مع بعض
وانا قاعده مع ماما لحظت
حاجه غريبه ساكته ومش بتتكلم بس عماله تبص عليا من وقت لتاني
بصيت لماما
=ماما مش عايزه تقولي ليا حاجه
ماما = اناااا حاجه زيه طيب يا حبيبتي
انا = مفيش بس عجبتني المفاجاه بتاعتك اللي عملتيها
ماما = هههههههه مفجاه ازاي مش فاهمه
انا = هو مش انتي بعتي ورد قبل شويه علي شقتنا
ماما :: لا طبعا محصلش
بصتلها باستغراب :: معقوله امال مين اللي هيبعت ورد وكمان عليه اسمي مين دي
ماما :: هو فين الورد دي
انا :: اهوو باوضتي تعالي شوفي
راحت معايا ماما تشوف الورد ومسكت الكارت بتبص عليه ودققت بالورد وفضلت باصه علي الكارت وبتفكر
معقوله ماما عرفت مين االي بعت الورد
والا بتفكر بحاجه تاني
ماما بصتلي وقالت
بصراحه غريبه ومش عارفه ازاي دي حصل
المهم تعالي عايزاكي بحاجه.
رحت مع ماما وقعدنا في الصاله
وحضنتني ماما اووي وانا مستغربه من حضنها المفاجي ليا
واكيد وراه حاجه انا مش عارفه اي هيا
وفجأه ماما سابت حضني وبصتلي
وقالت......
تكملة الرواية من هنا ⏬ 👇 ⏬ 👇 ⏬ 👇
https://pub546.ayam.news/423459
موقع أيام نيوز
رواية زوج ماما ولكن كاملة
*استعد يا دكتور يوسف جايلنا حاله هتتشرح النهارده
_هتوصل امتي
*خلاص ٥ دقائق وهتكون هنا
"بدأت البس الجوانتي وافتح النور وأجهز لاستقبال الج*ثه أنا كل يوم بشرح جثه أو يمكن اكتر في اوقات معينه لكن النهارده كانت الج*ثه مختلفه كانت جثه طفل ما يكملش ٥ سنين نايم قدامي باين علي وشه التعب والاجهاد بس الغريب أن المستشفي باعته اقرار انو ميت بطريقه طبيعيه طب اي اللي جابه هنا"
_دكتور احمد قولي الطفل دا مات ازاي
*المستشفي كاتبه بطريقه طبيعيه
_طب ومن امتي بيجيلنا جثه نشرحها وهي ميته موته طبيعيه
*معرفش يا يوسف احنا هنعمل شغلنا
"وفعلا بدأنا شغل دام ساعتين لحد ما الساعه جت ١٢ احمد تعب وقال كفايه النهارده ونكمل بكرا لكن أنا كان عندي فضول اكتر وكملت شغل لوحدي"
_غريب اوي مفيش حاجه غريبه غير شويه خدوش وفي سن طفل زيك ممكن نقول وقعات وهو بيلعب امال انت جاي هنا لي
"لو هنتكلم عن الخوف فا انت مجربتش جثه ترفع ايديها قدامك بس دا فعلا اللي حصل الطفل رفع ايديه مباشره قدام عيني اكنه بيوريني حاجه او بيشاور علي حد لما بصيت علي اتجاه أيده لقيته بيشاور علي مقص قدامي عليه دم أنا في مكان ممنوع فيه الخوف أنا لازم اتعامل وبس نزلت أيده جنبه وبدأت اقرأ القرآن رجعت بصيت للمقص من تاني بس استغربت المقص دا انا مستخدمتوش ازاي عليه دم كدا كان بقالي ساعات شغال فا تعبت ونمت علي مكتبي"
-هات ايدك
_انت مين
-مش مهم بس تعالي معايا
_هنروح فين
-مكان مهم جدا
"طفل صغير ماسك ايدي وبيشدني معاه برا المستشفي لا وكمان برا المنطقه اللي احنا فيها بدأت اتوتر واشك"
_يبني قولي انت موديني فين
-هتعرف
"مشيت وراه ساكت لحد ما دخلنا منطقه ضلمه فيها فيلا كبيره وزرع كتير "
-شايف الاسم المكتوب علي باب الفيلا
_اه فيلا الدكتور مصطفي السيد عبد العزيز
-اوعي تنسي الاسم دا
_انت بتختبرني يبني انت جايبني هنا لي
"شد ايدي ودخل الفيلا قدامي اول ما دخلت الفيلا لقيت صوت عالي اوي حد بيصوت صوته مزعج بطريقه بشعه حطيت ايدي علي وداني بس الطفل شد هدومي علشان ابصله"
-انكل يوسف أنا مش مرتاح هناك
متسبنيش لوحدي
*يوسف يا يوسف قووم انت اي اللي نيمك هنا يبني حد ينام وسط الميتين
"صحيت مخضوض من الحلم أنا مش فاهم حاجه اي المكان دا ومين دا ركزت في ملامح الطفل اللي قدامي وطلع هو نفس الطفل اللي كان معايا في الحلم بس زاد عندي شغف اني اعرف اي سبب موته اكتر "
_اجهز عشان نكمل شغل
*انت مش هتروح
_لا نكمل شغل وهروح بليل انام
"امي زمان قالتلي الروح بتبقي متعلقه بالمكان اللي ماتت فيه والطفل دا خدني وداني لفيلا بتاعت شخص معين بس انا مش فاكر الاسم مش عارف افتكر"
*كفايه كدا شغل النهارده يلا نروح ننام ونرتاح الطفل ميت موته طبيعيه الصبح هنكتب الإقرار
"قلبي دق بسرعه وبصيت علي الجثه لقيته لافف رأسه لمكاننا واحنا واقفين مع اني بايدي عادل رأسه صح فا عرفت انو بيكلمني مش عاوزني اكتب التقرير أنا لازم الاقي حل"
تكملة الرواية من هنا ⏬ 👇 ⏬ 👇 ⏬ 👇
https://pub546.ayam.news/423458
_هتوصل امتي
*خلاص ٥ دقائق وهتكون هنا
"بدأت البس الجوانتي وافتح النور وأجهز لاستقبال الج*ثه أنا كل يوم بشرح جثه أو يمكن اكتر في اوقات معينه لكن النهارده كانت الج*ثه مختلفه كانت جثه طفل ما يكملش ٥ سنين نايم قدامي باين علي وشه التعب والاجهاد بس الغريب أن المستشفي باعته اقرار انو ميت بطريقه طبيعيه طب اي اللي جابه هنا"
_دكتور احمد قولي الطفل دا مات ازاي
*المستشفي كاتبه بطريقه طبيعيه
_طب ومن امتي بيجيلنا جثه نشرحها وهي ميته موته طبيعيه
*معرفش يا يوسف احنا هنعمل شغلنا
"وفعلا بدأنا شغل دام ساعتين لحد ما الساعه جت ١٢ احمد تعب وقال كفايه النهارده ونكمل بكرا لكن أنا كان عندي فضول اكتر وكملت شغل لوحدي"
_غريب اوي مفيش حاجه غريبه غير شويه خدوش وفي سن طفل زيك ممكن نقول وقعات وهو بيلعب امال انت جاي هنا لي
"لو هنتكلم عن الخوف فا انت مجربتش جثه ترفع ايديها قدامك بس دا فعلا اللي حصل الطفل رفع ايديه مباشره قدام عيني اكنه بيوريني حاجه او بيشاور علي حد لما بصيت علي اتجاه أيده لقيته بيشاور علي مقص قدامي عليه دم أنا في مكان ممنوع فيه الخوف أنا لازم اتعامل وبس نزلت أيده جنبه وبدأت اقرأ القرآن رجعت بصيت للمقص من تاني بس استغربت المقص دا انا مستخدمتوش ازاي عليه دم كدا كان بقالي ساعات شغال فا تعبت ونمت علي مكتبي"
-هات ايدك
_انت مين
-مش مهم بس تعالي معايا
_هنروح فين
-مكان مهم جدا
"طفل صغير ماسك ايدي وبيشدني معاه برا المستشفي لا وكمان برا المنطقه اللي احنا فيها بدأت اتوتر واشك"
_يبني قولي انت موديني فين
-هتعرف
"مشيت وراه ساكت لحد ما دخلنا منطقه ضلمه فيها فيلا كبيره وزرع كتير "
-شايف الاسم المكتوب علي باب الفيلا
_اه فيلا الدكتور مصطفي السيد عبد العزيز
-اوعي تنسي الاسم دا
_انت بتختبرني يبني انت جايبني هنا لي
"شد ايدي ودخل الفيلا قدامي اول ما دخلت الفيلا لقيت صوت عالي اوي حد بيصوت صوته مزعج بطريقه بشعه حطيت ايدي علي وداني بس الطفل شد هدومي علشان ابصله"
-انكل يوسف أنا مش مرتاح هناك
متسبنيش لوحدي
*يوسف يا يوسف قووم انت اي اللي نيمك هنا يبني حد ينام وسط الميتين
"صحيت مخضوض من الحلم أنا مش فاهم حاجه اي المكان دا ومين دا ركزت في ملامح الطفل اللي قدامي وطلع هو نفس الطفل اللي كان معايا في الحلم بس زاد عندي شغف اني اعرف اي سبب موته اكتر "
_اجهز عشان نكمل شغل
*انت مش هتروح
_لا نكمل شغل وهروح بليل انام
"امي زمان قالتلي الروح بتبقي متعلقه بالمكان اللي ماتت فيه والطفل دا خدني وداني لفيلا بتاعت شخص معين بس انا مش فاكر الاسم مش عارف افتكر"
*كفايه كدا شغل النهارده يلا نروح ننام ونرتاح الطفل ميت موته طبيعيه الصبح هنكتب الإقرار
"قلبي دق بسرعه وبصيت علي الجثه لقيته لافف رأسه لمكاننا واحنا واقفين مع اني بايدي عادل رأسه صح فا عرفت انو بيكلمني مش عاوزني اكتب التقرير أنا لازم الاقي حل"
تكملة الرواية من هنا ⏬ 👇 ⏬ 👇 ⏬ 👇
https://pub546.ayam.news/423458
موقع أيام نيوز
قصه استعد يا دكتور يوسف جايلنا حاله النهارده كامله
قصه استعد يا دكتور يوسف جايلنا حاله هتتشرح النهارده كامله
قصه حقيقه.. كاملة
ټوفيت زوجته الشابة وتركت له طفلين صغيرين ولكنها لم تتركه يعاني وحده !!! ثم يعرف أنها تأتي يوميا للعب مع أطفالها بعد ذهابه للعمل !!!!!!!!!
يجلس إيهاب علي مكتبه في العمل وفجأة يرن موبايله فيجد اتصال من رقم غريب !!
يرد إيهاب ايوه مين
نسمع صوت أمرأة من سماعة الهاتف الأستاذ إيهاب معايا
إيهاب أيوه مين حضرتك
صوت المرأة أنا أم رودي جارتكم تعالي حالا سحر مراتك وقعت علي الارض مش بتنطق ولا تتحرك و أنا خاېفة يكون حصلها حاجة .
إيهاب بتقولي ايه امتي حصل كده
إيهاب يلملم أوراقه سريعا ويضعها في درج مكتبه ويتجه ناحية الباب أثناء كلامه في الهاتف ....
أم رودي من شوية سمعت صوت أولادك بيصرخوا ولما رنيت جرس الباب وفتحولي و دخلت شوفت سحر مراتك واقعة ع الارض مبتطنقش اتصلت بالدكتور وهو زمانه جاي ارجوك لازم تيجي بأقصي سرعة .
ايهاب أنا جاي حالا .
ينزل ايهاب سريعا وهو في قمة التوتر والخۏف ويحاول الاتصال بزوجته سحر ولكنها لم ترد عليه .
يدخل إيهاب شقته بسرعة وبجد جارته أم رودي تجلس علي كنبة الانترية تبكي وتحتضن أطفاله يوسف ٧ سنوات وسيف ٥ سنوات وتقف ابنتها رودي أمامها و كلهم يبكون بحرارة
ينظر لها إيهاب ويجري ناحية غرفة النوم ...
يجد ايهاب زوجته سحر راقده علي الفراش و مغطاه بالكامل حتي رأسها بملاءة بيضاء !!!
يكشف إيهاب الغطاء عن وجهها فيتأكد أنها ماټت !!!
يحتضنها إيهاب ويبكي وېصرخ بأعلي صوت لاااا متسبنيش متسبنيش يا سحر أوعي تسبيني يا حبيبتي أنا مقدرش اعيش من غيرك .
كانت صدمة مۏت سحر زوجته عليه شديدة و كان يتحرك بين اهلها وكأنه يحلم بحلم مزعج بل انه كابوس مفزع .
وبعد تجهيز جسمانها وضعوها في تابوت نقل المۏتي وذهبوا بها الي المسجد للصلاة عليها .
وفي الطريق كان يحمل التابوت وبه للجسمان ايهاب واهل سحر وبعد الأقارب والجيران وفجأة سمع ايهاب صوت خبط من داخل التابوت !!!!
وقف ايهاب وصړخ فيهم بأعلي صوته أستنوا اقفوا هنا سحر مماتتش سحر جوه عايشه وبتخبط من جوه !!!
أبو سحر وبعض الحاضرين حاولوا تهدئته حتي وصلوا الي المسجد .
عندما وصلوا المسجد اصر ايهاب علي فتح التابوت للتأكد من ان سحر ماټت بالفعل !!!
انتهت صلاة الچنازة ومراسم الډفن وعاد الجميع الي منازلهم .
وفي المساء في منزل عائلة سحر
ينصرف أخر المعزيين ومازالت علامات الصدمة ترتسم علي وجوه إيهاب وكل اهل سحر الموجودين !!!
أم سحر تبكي أطلع أنت ياابني شقتك و سيب الاولاد معايا أنت أكيد محتاج تنام من تعب طول النهار .
إيهاب يحاول كتم بكاؤه لأ معلش يا حماتي انا عايز ولادي يناموا في حضڼي .
أم سحر يابني العيال لسه صغيرين محتاجين رعاية وانت تعبان سيبهم معايا ومتخافش عليهم .
أيهاب معلش يا حماتي سيبهم معايا ولو احتجت انزلهم عندك هبقي أنزلهم .
أم سحر طيب يا حبيبي زي ما تحب .
يجلس إيهاب علي السرير وبجواره اولاده يوسف وسيف يحاول إيهاب ان يتصنع الابتسامة لأطفاله ويقول لهم أنتوا من النهاردة بقي يا رجالة هتناموا في حضڼي علطول .
يوسف هي مامت فين يا بابا
إيهاب ماما سافرت يا حبيبي .
سيف انا عايز اروح لماما .
إيهاب يبكي حاضر يا حبيبي هنروحلها كلنا .
يوسف بابا جدو كان بيقول ان ماما راحت عند ربنا .
إيهاب يبكي أيوه يا حبيبي .
يوسف هوه اللي بيروح عند ربنا بيرجع تاني .
إيهاب يمسح دموعه أحنا عايزين ننام بقي شوية وبكره نتكلم كتير .
ثم يطفي النور و يغطي اولاده ويأخذهم بين احضانه وينام .
بعد عدة أيام
يقف إيهاب يرتدي ملابسه أمام المراه ويقول لأبناؤه انا رايح الشغل النهاردة وعارف أني سايب في البيت رجالة صح ولا لأ
يوسف وسيف معا صح يا بابا
إيهاب أنتوا ايه
يوسف وسيف معا رجاااالة
إيهاب طيب يا رجالة هتقعدوا تلعبوا مع بعض بس اهم حاجة مش عاوز شقاوة ومفيش حد يفتح باب الشقة لحد او ينزل الشارع فاهمين
يوسف وسيف معا
فاهمين يا بابا .
ايهاب و محدش يلعب في الكهربا او البوتاجاز ماشي يا حبايبي
يوسف وسيف معا حاضر يا بابا .
إيهاب شاطرين عندكو سندوتشات علشان تاكلوها كلها ولما ارجع لو شوفتكو سمعتوا الكلام من غير شقاوة كل واحد فيكو هياخد شيكولاته .
سيف انا عاوز شيكولاته دلوقتي يا بابا .
إيهاب لأ لما ارجع والاقيك سمعت الكلام ومش اتشاقيت يا سيف هجيبلك الشيكولاته .
سيف حاضر يا بابا .
إيهاب والتليفون معاكو هتصل اطمن عليكو كل ساعة .
يجلس إيهاب في العمل وامامه بعض الأوراق ولكنه يبدو شارد الذهن يفكر في فقدانه لحبيبة عمره وزوجته سحر ويتم اطفاله الصغار وقلقه عليهم في المنزل وحدهم .
يلاحظ ذلك زميله مروان فيسأله مالك يا هوبا كل شوية تتصل بالتليفون واشوفك سرحان وبتفكر قولي بتفكر في ايه أحنا اخوات .
ټوفيت زوجته الشابة وتركت له طفلين صغيرين ولكنها لم تتركه يعاني وحده !!! ثم يعرف أنها تأتي يوميا للعب مع أطفالها بعد ذهابه للعمل !!!!!!!!!
يجلس إيهاب علي مكتبه في العمل وفجأة يرن موبايله فيجد اتصال من رقم غريب !!
يرد إيهاب ايوه مين
نسمع صوت أمرأة من سماعة الهاتف الأستاذ إيهاب معايا
إيهاب أيوه مين حضرتك
صوت المرأة أنا أم رودي جارتكم تعالي حالا سحر مراتك وقعت علي الارض مش بتنطق ولا تتحرك و أنا خاېفة يكون حصلها حاجة .
إيهاب بتقولي ايه امتي حصل كده
إيهاب يلملم أوراقه سريعا ويضعها في درج مكتبه ويتجه ناحية الباب أثناء كلامه في الهاتف ....
أم رودي من شوية سمعت صوت أولادك بيصرخوا ولما رنيت جرس الباب وفتحولي و دخلت شوفت سحر مراتك واقعة ع الارض مبتطنقش اتصلت بالدكتور وهو زمانه جاي ارجوك لازم تيجي بأقصي سرعة .
ايهاب أنا جاي حالا .
ينزل ايهاب سريعا وهو في قمة التوتر والخۏف ويحاول الاتصال بزوجته سحر ولكنها لم ترد عليه .
يدخل إيهاب شقته بسرعة وبجد جارته أم رودي تجلس علي كنبة الانترية تبكي وتحتضن أطفاله يوسف ٧ سنوات وسيف ٥ سنوات وتقف ابنتها رودي أمامها و كلهم يبكون بحرارة
ينظر لها إيهاب ويجري ناحية غرفة النوم ...
يجد ايهاب زوجته سحر راقده علي الفراش و مغطاه بالكامل حتي رأسها بملاءة بيضاء !!!
يكشف إيهاب الغطاء عن وجهها فيتأكد أنها ماټت !!!
يحتضنها إيهاب ويبكي وېصرخ بأعلي صوت لاااا متسبنيش متسبنيش يا سحر أوعي تسبيني يا حبيبتي أنا مقدرش اعيش من غيرك .
كانت صدمة مۏت سحر زوجته عليه شديدة و كان يتحرك بين اهلها وكأنه يحلم بحلم مزعج بل انه كابوس مفزع .
وبعد تجهيز جسمانها وضعوها في تابوت نقل المۏتي وذهبوا بها الي المسجد للصلاة عليها .
وفي الطريق كان يحمل التابوت وبه للجسمان ايهاب واهل سحر وبعد الأقارب والجيران وفجأة سمع ايهاب صوت خبط من داخل التابوت !!!!
وقف ايهاب وصړخ فيهم بأعلي صوته أستنوا اقفوا هنا سحر مماتتش سحر جوه عايشه وبتخبط من جوه !!!
أبو سحر وبعض الحاضرين حاولوا تهدئته حتي وصلوا الي المسجد .
عندما وصلوا المسجد اصر ايهاب علي فتح التابوت للتأكد من ان سحر ماټت بالفعل !!!
انتهت صلاة الچنازة ومراسم الډفن وعاد الجميع الي منازلهم .
وفي المساء في منزل عائلة سحر
ينصرف أخر المعزيين ومازالت علامات الصدمة ترتسم علي وجوه إيهاب وكل اهل سحر الموجودين !!!
أم سحر تبكي أطلع أنت ياابني شقتك و سيب الاولاد معايا أنت أكيد محتاج تنام من تعب طول النهار .
إيهاب يحاول كتم بكاؤه لأ معلش يا حماتي انا عايز ولادي يناموا في حضڼي .
أم سحر يابني العيال لسه صغيرين محتاجين رعاية وانت تعبان سيبهم معايا ومتخافش عليهم .
أيهاب معلش يا حماتي سيبهم معايا ولو احتجت انزلهم عندك هبقي أنزلهم .
أم سحر طيب يا حبيبي زي ما تحب .
يجلس إيهاب علي السرير وبجواره اولاده يوسف وسيف يحاول إيهاب ان يتصنع الابتسامة لأطفاله ويقول لهم أنتوا من النهاردة بقي يا رجالة هتناموا في حضڼي علطول .
يوسف هي مامت فين يا بابا
إيهاب ماما سافرت يا حبيبي .
سيف انا عايز اروح لماما .
إيهاب يبكي حاضر يا حبيبي هنروحلها كلنا .
يوسف بابا جدو كان بيقول ان ماما راحت عند ربنا .
إيهاب يبكي أيوه يا حبيبي .
يوسف هوه اللي بيروح عند ربنا بيرجع تاني .
إيهاب يمسح دموعه أحنا عايزين ننام بقي شوية وبكره نتكلم كتير .
ثم يطفي النور و يغطي اولاده ويأخذهم بين احضانه وينام .
بعد عدة أيام
يقف إيهاب يرتدي ملابسه أمام المراه ويقول لأبناؤه انا رايح الشغل النهاردة وعارف أني سايب في البيت رجالة صح ولا لأ
يوسف وسيف معا صح يا بابا
إيهاب أنتوا ايه
يوسف وسيف معا رجاااالة
إيهاب طيب يا رجالة هتقعدوا تلعبوا مع بعض بس اهم حاجة مش عاوز شقاوة ومفيش حد يفتح باب الشقة لحد او ينزل الشارع فاهمين
يوسف وسيف معا
فاهمين يا بابا .
ايهاب و محدش يلعب في الكهربا او البوتاجاز ماشي يا حبايبي
يوسف وسيف معا حاضر يا بابا .
إيهاب شاطرين عندكو سندوتشات علشان تاكلوها كلها ولما ارجع لو شوفتكو سمعتوا الكلام من غير شقاوة كل واحد فيكو هياخد شيكولاته .
سيف انا عاوز شيكولاته دلوقتي يا بابا .
إيهاب لأ لما ارجع والاقيك سمعت الكلام ومش اتشاقيت يا سيف هجيبلك الشيكولاته .
سيف حاضر يا بابا .
إيهاب والتليفون معاكو هتصل اطمن عليكو كل ساعة .
يجلس إيهاب في العمل وامامه بعض الأوراق ولكنه يبدو شارد الذهن يفكر في فقدانه لحبيبة عمره وزوجته سحر ويتم اطفاله الصغار وقلقه عليهم في المنزل وحدهم .
يلاحظ ذلك زميله مروان فيسأله مالك يا هوبا كل شوية تتصل بالتليفون واشوفك سرحان وبتفكر قولي بتفكر في ايه أحنا اخوات .
موقع أيام نيوز
قصه حقيقيه روووعه
قصه حقيقه.. ب الحلقة الأولي ټوفيت زوجته الشابة وتركت له طفلين صغيرين ولكنها لم تتركه يعاني وحده !!! ثم يعرف أنها تأتي يوميا للعب مع أطفالها بعد ذهابه للعمل !!!!!!!!! يجلس إيهاب علي مكتبه في العمل وفجأة يرن موبايله فيجد اتصال من رقم غريب !! يرد إيهاب ايوه…
إيهاب يوسف وسيف اول مرة اسيبهم في البيت لوحدهم وخاېف عليهم .
مروان وليه مش سبتهم عند حد من قرايبك او قرايب مامتهم الله يرحمها
إيهاب لأ يا مروان مش عايز عيالي يتربوا ويشوفوا الشفقة في عيون كل اللي حواليهم عايزهم يطلعوا اقويا و يعتمدوا علي نفسهم .
مروان وليه بتقول كده ده حتي علي ما اعتقد بيت حماتك جنب بيتك علطول !!
إيهاب ايوه فعلا بس انا عارف حمايا عصبي جدا ومش عاوز في مرة ارجع من الشغل اعرف انه ضړب حد منهم معرفش ساعتها ممكن أعمل أيه !!
مروان لكن وجود طفلين لوحدهم في البيت في السن ده خطړ جدا عليهم !!
إيهاب في الأول بس انما لما يتعودوا هيكون شئ عادي .
مروان معلش فيه سؤال عارف أنه مش وقته لكن عندي فضول اعرف انت مش ناوي تتجوز تاني
إيهاب أنا اتجوز بعد سحر ده مستحيل !! انت متعرفش يا مروان سحر كانت ايه بالنسبالي دي كانت مراتي و أم ولادي وقبل ده كله حب عمري ومفيش في يوم زعلتني مستحيل افكر اتجوز بعدها .
ثم يرن هاتف إيهاب فيجد المتصل سيف ابنه !!!
يرد عليه ايوه يا سيوفه يا حبيبي فيه ايه
نسمع صوت سيف عبر سماعة الهاتف بابا عايز انزل اشتري حاجة من تحت .
إيهاب لأ مش احنا اتفقنا الصبح ان مفيش نزول الشارع خليكو قاعدين ولما ارجع هجيبلكو كل اللي انتو عايزينه واخدكو ونخرج نتفسح كمان .
سيف حاضر يا بابا .
في اخر اليوم يعود ايهاب الي منزله .
يدخل إيهاب من باب الشقة فيجد يوسف وسيف جالسين يلعبوا سويا .
إيهاب حبايب بابا وحشتوني اوي .
يجري يوسف وسيف عليه ويحتضنهما .
إيهاب انا جيبتلكو الشيكولاته اهي بس استنوا لما نتغدا الأول انا هدخل اغير هدومي وادخل المطبخ اجهز اكل سريع .
يوسف احنا أكلنا من شوية يا بابا .
إيهاب أكلتوا السندوتشات صح
يوسف لأ اكلنا مكرونة وفراخ .
إيهاب بتعجب مكرونة وفراخ !!! وجات منين المكرونة والفراخ
سيف ماما هيه اللي طلعتها من التلاجة و عملتها وقعدت اكلتنا ولعبت معانا .
تكملة الرواية من هنا ⏬ 👇 ⏬ 👇 ⏬ 👇
https://pub546.ayam.news/423455
مروان وليه مش سبتهم عند حد من قرايبك او قرايب مامتهم الله يرحمها
إيهاب لأ يا مروان مش عايز عيالي يتربوا ويشوفوا الشفقة في عيون كل اللي حواليهم عايزهم يطلعوا اقويا و يعتمدوا علي نفسهم .
مروان وليه بتقول كده ده حتي علي ما اعتقد بيت حماتك جنب بيتك علطول !!
إيهاب ايوه فعلا بس انا عارف حمايا عصبي جدا ومش عاوز في مرة ارجع من الشغل اعرف انه ضړب حد منهم معرفش ساعتها ممكن أعمل أيه !!
مروان لكن وجود طفلين لوحدهم في البيت في السن ده خطړ جدا عليهم !!
إيهاب في الأول بس انما لما يتعودوا هيكون شئ عادي .
مروان معلش فيه سؤال عارف أنه مش وقته لكن عندي فضول اعرف انت مش ناوي تتجوز تاني
إيهاب أنا اتجوز بعد سحر ده مستحيل !! انت متعرفش يا مروان سحر كانت ايه بالنسبالي دي كانت مراتي و أم ولادي وقبل ده كله حب عمري ومفيش في يوم زعلتني مستحيل افكر اتجوز بعدها .
ثم يرن هاتف إيهاب فيجد المتصل سيف ابنه !!!
يرد عليه ايوه يا سيوفه يا حبيبي فيه ايه
نسمع صوت سيف عبر سماعة الهاتف بابا عايز انزل اشتري حاجة من تحت .
إيهاب لأ مش احنا اتفقنا الصبح ان مفيش نزول الشارع خليكو قاعدين ولما ارجع هجيبلكو كل اللي انتو عايزينه واخدكو ونخرج نتفسح كمان .
سيف حاضر يا بابا .
في اخر اليوم يعود ايهاب الي منزله .
يدخل إيهاب من باب الشقة فيجد يوسف وسيف جالسين يلعبوا سويا .
إيهاب حبايب بابا وحشتوني اوي .
يجري يوسف وسيف عليه ويحتضنهما .
إيهاب انا جيبتلكو الشيكولاته اهي بس استنوا لما نتغدا الأول انا هدخل اغير هدومي وادخل المطبخ اجهز اكل سريع .
يوسف احنا أكلنا من شوية يا بابا .
إيهاب أكلتوا السندوتشات صح
يوسف لأ اكلنا مكرونة وفراخ .
إيهاب بتعجب مكرونة وفراخ !!! وجات منين المكرونة والفراخ
سيف ماما هيه اللي طلعتها من التلاجة و عملتها وقعدت اكلتنا ولعبت معانا .
تكملة الرواية من هنا ⏬ 👇 ⏬ 👇 ⏬ 👇
https://pub546.ayam.news/423455
موقع أيام نيوز
قصه حقيقيه روووعه
قصه حقيقه.. ب الحلقة الأولي ټوفيت زوجته الشابة وتركت له طفلين صغيرين ولكنها لم تتركه يعاني وحده !!! ثم يعرف أنها تأتي يوميا للعب مع أطفالها بعد ذهابه للعمل !!!!!!!!! يجلس إيهاب علي مكتبه في العمل وفجأة يرن موبايله فيجد اتصال من رقم غريب !! يرد إيهاب ايوه…
رواية عشق مذبذب الفصل الخامس عشر 15بقلم دنيا ثروت (جميع الفصول كامله وحصريه)
حفيد مين معنديش أحفاد
إبراهيم : الظاهر إنك نسيتي اللي عمله عاصم
بتبص لحور بشر : أنتي عملتي اي في أبني وسوستي في دماغه أي ياشيطا'نه
إبراهيم : دي الحقيقه وكلنا عارفينها بتنكري الحقيقه لي ياعبير هانم
عبير بتحرك بالكرسي : الحقيقه اللي انت مصدقها دي لعبه منها عشان تاخد فلوسك يابيه
إبراهيم : أنا مش هتكلم كتير مصيرك تعرفي حقيقه أبنك في يوم
مسك ايدها وطلع بيها الاوضة لقي يزن بيعيط
إبراهيم قرب عليه : حبيب قلب عمو بيعيط لي
يزن بعياط : مبحبش الست اللي تحت دي بتخوفني أوي ياعمو
إبراهيم بيحضنه : ياعيوني أهدي أنا آسف بالنيابه عنها هي اكيد متقصدش
يزن كان لسه بيعيط إبراهيم بضحك : يلا خمن انا في جيبي اي ليك بقاا
يزن بطل عياط بيمسح دموعه : أي
إبراهيم بضحك طلعله شوكولاته : شوف بقا الشوكولاته الحلوه دي لمين
يزن جاي ياخدها نتشها من ايده : اوعدني تبطل عياط وتاخدها
يزن بطفوله : ماثي
بيدهاله ويبوس راسه بيدخل البلكونه يلاقها واقفه وسرحانه
إبراهيم : سرحانه في أي ياحور
حور بتبصله باين الدموع في عينها : هنفضل يحد أمتي في الحر'ب
دي
إبراهيم : هتخلص هتخلص
حور بعياط : أمتي أمتي.. أختي بتمو'ت قدام عيني قدام عيني ياإبراهيم
مايا لنفسها : يلا اقوم انضف الاوضة شكلها مكركبه
بتفتح الدرك بتلاقي شريط غريب : أي الشريط ده ليكون عاصم.. لا لا ألف بعد ال'شر
تكملة الرواية من هنا 👇 ⏬ 👇 ⏬ 👇 ⏬
https://www.qasralriwayat.com/2024/07/15.html
حفيد مين معنديش أحفاد
إبراهيم : الظاهر إنك نسيتي اللي عمله عاصم
بتبص لحور بشر : أنتي عملتي اي في أبني وسوستي في دماغه أي ياشيطا'نه
إبراهيم : دي الحقيقه وكلنا عارفينها بتنكري الحقيقه لي ياعبير هانم
عبير بتحرك بالكرسي : الحقيقه اللي انت مصدقها دي لعبه منها عشان تاخد فلوسك يابيه
إبراهيم : أنا مش هتكلم كتير مصيرك تعرفي حقيقه أبنك في يوم
مسك ايدها وطلع بيها الاوضة لقي يزن بيعيط
إبراهيم قرب عليه : حبيب قلب عمو بيعيط لي
يزن بعياط : مبحبش الست اللي تحت دي بتخوفني أوي ياعمو
إبراهيم بيحضنه : ياعيوني أهدي أنا آسف بالنيابه عنها هي اكيد متقصدش
يزن كان لسه بيعيط إبراهيم بضحك : يلا خمن انا في جيبي اي ليك بقاا
يزن بطل عياط بيمسح دموعه : أي
إبراهيم بضحك طلعله شوكولاته : شوف بقا الشوكولاته الحلوه دي لمين
يزن جاي ياخدها نتشها من ايده : اوعدني تبطل عياط وتاخدها
يزن بطفوله : ماثي
بيدهاله ويبوس راسه بيدخل البلكونه يلاقها واقفه وسرحانه
إبراهيم : سرحانه في أي ياحور
حور بتبصله باين الدموع في عينها : هنفضل يحد أمتي في الحر'ب
دي
إبراهيم : هتخلص هتخلص
حور بعياط : أمتي أمتي.. أختي بتمو'ت قدام عيني قدام عيني ياإبراهيم
مايا لنفسها : يلا اقوم انضف الاوضة شكلها مكركبه
بتفتح الدرك بتلاقي شريط غريب : أي الشريط ده ليكون عاصم.. لا لا ألف بعد ال'شر
تكملة الرواية من هنا 👇 ⏬ 👇 ⏬ 👇 ⏬
https://www.qasralriwayat.com/2024/07/15.html
قصر الروايات
رواية عشق مذبذب الفصل الخامس عشر 15بقلم دنيا ثروت (جميع الفصول كامله وحصريه)
#أوتار_عاشقه
بتحبس نفسها وتبلع ريقها : اي اللي انت ب.. تقوله ده
ليث بيقرب منها بتتغير لهجته: بقولك الجواز أزاي ياماسه
ماسه بتبعد لورا : أنت عريان ألبسسسسس
ليث بعصبيه بعد مالبس: أديني لبسته هاتي الهديه بقااا
ماسه بخوف وفكرت في حل : أي رايك ننزل اعملك حلو
ليث : هيييه هيييه يلا
ماسه : خليك هنا هنزل اعمل وأطلع
تكملة الرواية من هنا ⏬ 👇 ⏬ 👇 ⏬ 👇
https://pub546.ayam.news/423746
بتحبس نفسها وتبلع ريقها : اي اللي انت ب.. تقوله ده
ليث بيقرب منها بتتغير لهجته: بقولك الجواز أزاي ياماسه
ماسه بتبعد لورا : أنت عريان ألبسسسسس
ليث بعصبيه بعد مالبس: أديني لبسته هاتي الهديه بقااا
ماسه بخوف وفكرت في حل : أي رايك ننزل اعملك حلو
ليث : هيييه هيييه يلا
ماسه : خليك هنا هنزل اعمل وأطلع
تكملة الرواية من هنا ⏬ 👇 ⏬ 👇 ⏬ 👇
https://pub546.ayam.news/423746
موقع أيام نيوز
رواية أوتار عاشقه الفصل 5
خفايا القدر
٣١&٣٢ والاخير
الفصل 31
- ما معنى الحب؟ - الحب ليس لمسة يد رقيقة وليس قُبلـة عميقـة وليس اشتباك أيـادي ولا كلمات تؤخذ مـن أغاني الحـب هو إحساس بقلب يخاف عليك يمنحك الابتسامة عندما تقسو الدنيا عليك نظرة تسكنك في الجنات الحب إحساس أنك أجمل وأهم شخص في حياة من يحبك "❤
************
بيجاد اتصدم لما شاف مايا قاعده في الشارع قدام الشركه بتصرخ والناس ملمومه حواليها وهي بتمثل البكاء
مايا : اشهدوا ياناس إبن جوزي واللي كنت بعتبره إبني رماني في الشارع أنا وأبوه شوفوا بيجاد الشهاوي أنا اللي وصلته للمكانه دي أنا اللي كبرت الشركه دي ..
واحد من اللي واقفين بص لبيجاد وقال
الراجل : لا حول ولا قوة إلا بالله إزاي تعامل الست اللي ربتك ووصلتك للمكانه دي بالشكل دا ..
بيجاد بصلها وجز على سنانه بغضب حارق
بيجاد : ياجماعه في سوء تفاهم تعالي معايا ..
وقفت مايا وهي تبتسم بخبث لحقت بيه
بيجاد : أوعي تفكري إني خوفت من اللي عملتيه بس شغل الشحاتة دا أنا مش بحبه
دلوقتي هتروحي لعند جوزك ومصروفك هيوصل لحد عندك ولو لمحتك هنا أو رجليك خطت باب الشركة مرة ثانية أنا هكسرهم ..
مايا : أنا مش عايزه منك مصروف أنا خلاص مليت من أبوك العجوز دا أنا عندي طلب واحد وهسافر من هنا ومش هتشوف وشي ثاني ..
بيجاد : هو أنا موجود هنا علشان أنفذلك طلباتك ولا ايه والعجوز دا مش كان حبيبك ..
مايا : حب إيه وهبل إيه أنا كنت بحب فلوسه ولما راحت الحب راح هههه ..
بيجاد : قولي بسرعة عايزه إيه وغوري من هنا ..
مايا : عايزه فلوس وهسافر من هنا ..
بيجاد : انجزي عايزه كام بس أقسم بالله لو لمحتك هنا تاني لهندمك ..
مايا : إطمن مش هتشوفني ثاني عاوزه المبلغ دا **** ..
بيجاد : ماشي المبلغ هيوصلك يلا غوري من هنا ..
************
غزال حضرت الأكل هي ونادية اللي اصرت إنها تساعدها
غزال : خلاص ياماما كل حاجة جاهز روحي ارتاحي ..
نادية : لا يابنتي إنتي روحي غيري هدومك وأنا هشوف الباقي ومش عايزه إعتراض ..
غزال بإبتسامة : ماشي ياحبيبتي بيجاد إتأخر ..
نادية : يمكن عندوا شغل شوية وهيجي ..
غزال : إن شاءالله ..
تكملة الرواية من هنا 👇 ⏬ 👇 ⏬ 👇 ⏬
https://mahomed1.blogspot.com/2024/07/31-32.html
٣١&٣٢ والاخير
الفصل 31
- ما معنى الحب؟ - الحب ليس لمسة يد رقيقة وليس قُبلـة عميقـة وليس اشتباك أيـادي ولا كلمات تؤخذ مـن أغاني الحـب هو إحساس بقلب يخاف عليك يمنحك الابتسامة عندما تقسو الدنيا عليك نظرة تسكنك في الجنات الحب إحساس أنك أجمل وأهم شخص في حياة من يحبك "❤
************
بيجاد اتصدم لما شاف مايا قاعده في الشارع قدام الشركه بتصرخ والناس ملمومه حواليها وهي بتمثل البكاء
مايا : اشهدوا ياناس إبن جوزي واللي كنت بعتبره إبني رماني في الشارع أنا وأبوه شوفوا بيجاد الشهاوي أنا اللي وصلته للمكانه دي أنا اللي كبرت الشركه دي ..
واحد من اللي واقفين بص لبيجاد وقال
الراجل : لا حول ولا قوة إلا بالله إزاي تعامل الست اللي ربتك ووصلتك للمكانه دي بالشكل دا ..
بيجاد بصلها وجز على سنانه بغضب حارق
بيجاد : ياجماعه في سوء تفاهم تعالي معايا ..
وقفت مايا وهي تبتسم بخبث لحقت بيه
بيجاد : أوعي تفكري إني خوفت من اللي عملتيه بس شغل الشحاتة دا أنا مش بحبه
دلوقتي هتروحي لعند جوزك ومصروفك هيوصل لحد عندك ولو لمحتك هنا أو رجليك خطت باب الشركة مرة ثانية أنا هكسرهم ..
مايا : أنا مش عايزه منك مصروف أنا خلاص مليت من أبوك العجوز دا أنا عندي طلب واحد وهسافر من هنا ومش هتشوف وشي ثاني ..
بيجاد : هو أنا موجود هنا علشان أنفذلك طلباتك ولا ايه والعجوز دا مش كان حبيبك ..
مايا : حب إيه وهبل إيه أنا كنت بحب فلوسه ولما راحت الحب راح هههه ..
بيجاد : قولي بسرعة عايزه إيه وغوري من هنا ..
مايا : عايزه فلوس وهسافر من هنا ..
بيجاد : انجزي عايزه كام بس أقسم بالله لو لمحتك هنا تاني لهندمك ..
مايا : إطمن مش هتشوفني ثاني عاوزه المبلغ دا **** ..
بيجاد : ماشي المبلغ هيوصلك يلا غوري من هنا ..
************
غزال حضرت الأكل هي ونادية اللي اصرت إنها تساعدها
غزال : خلاص ياماما كل حاجة جاهز روحي ارتاحي ..
نادية : لا يابنتي إنتي روحي غيري هدومك وأنا هشوف الباقي ومش عايزه إعتراض ..
غزال بإبتسامة : ماشي ياحبيبتي بيجاد إتأخر ..
نادية : يمكن عندوا شغل شوية وهيجي ..
غزال : إن شاءالله ..
تكملة الرواية من هنا 👇 ⏬ 👇 ⏬ 👇 ⏬
https://mahomed1.blogspot.com/2024/07/31-32.html
موسوعة القصص والروايات
رواية خفايا القدرالفصل 31-32الاخير بقلم حليمه عدادى (جميع الفصول كامله)
الرواية كاملة من الفصل الأول إلى الفصل الأخير قراءة ممتعة هنآ 👇⏬👇⏬
https://mahomed1.blogspot.com/2024/06/1-2-3-4-5_28.html
https://mahomed1.blogspot.com/2024/06/1-2-3-4-5_28.html
موسوعة القصص والروايات
رواية خفايا القدرالفصل 1-2-3-4-5بقلم حليمه عدادى (جميع الفصول كامله)
رواية أحببت مجنونه احببت اخى الجزء الرابع البارت العشرون20بقلم نجمه براقه في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه
#مسك
بعد ما قولت لماما اللي حصل بقت مركزه معايا ومع تصرفات سيف اللي زادت في يوم الخطوبه.. بس تركيزها لوحده مكنش رد فعل طبيعيّة انا كنت متوقعة منها رد فعل قوي، اي ام هتسمع اللي سمعته ماما كانت اتجننت وعملت حآجه تخلينا نبعد عن بعض او تخلي سيف يمشي مثلا بس هي معملتش كده وده خلاني احس ان في حآجه غلط
خالد جه قبل الخطوبه بيوم عشان نشتري الفستان والخاتم وكنا هنروح لوحدنا بس طبعا سيف مستحيل يوافق لازم يجي معانا
خالد_ يلا بينا
مسك _ عن اذنك يا بابا
سيف بيطلع من الاوضه _ رايحين فين
خالد _ هنشتري الفستان وخاتم الخطوبه
سيف _ لوحدكم كده
مراد _ وفيها ايه يابني
سيف _ فيها كتير. مينفعش يروحو لوحدهم
مسك_ ومينفعش ليه هو انا صغيره
سيف بحده _ اسكوتي انتي
تكملة الرواية من هنا ⏬ 👇 ⏬ 👇 ⏬ 👇
https://mahomed1.blogspot.com/2024/07/20.html
#مسك
بعد ما قولت لماما اللي حصل بقت مركزه معايا ومع تصرفات سيف اللي زادت في يوم الخطوبه.. بس تركيزها لوحده مكنش رد فعل طبيعيّة انا كنت متوقعة منها رد فعل قوي، اي ام هتسمع اللي سمعته ماما كانت اتجننت وعملت حآجه تخلينا نبعد عن بعض او تخلي سيف يمشي مثلا بس هي معملتش كده وده خلاني احس ان في حآجه غلط
خالد جه قبل الخطوبه بيوم عشان نشتري الفستان والخاتم وكنا هنروح لوحدنا بس طبعا سيف مستحيل يوافق لازم يجي معانا
خالد_ يلا بينا
مسك _ عن اذنك يا بابا
سيف بيطلع من الاوضه _ رايحين فين
خالد _ هنشتري الفستان وخاتم الخطوبه
سيف _ لوحدكم كده
مراد _ وفيها ايه يابني
سيف _ فيها كتير. مينفعش يروحو لوحدهم
مسك_ ومينفعش ليه هو انا صغيره
سيف بحده _ اسكوتي انتي
تكملة الرواية من هنا ⏬ 👇 ⏬ 👇 ⏬ 👇
https://mahomed1.blogspot.com/2024/07/20.html
موسوعة القصص والروايات
رواية أحببت مجنونه احببت اخى الجزء الرابع البارت العشرون20بقلم نجمه براقه في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه
#غرام الفارس
الجزء الثاني
الفصل السابع
هبط كلاً من غرام و فارس و نبيل من السيارة و ما لبثوا أن يدلفوا داخل المنزل حتي وجدو عايدة تهرول تجاهم و علامات الذعر و الخوف علي وجهها فعقد نبيل حاجبيه فأردفت عايده بصوت علي وشك البكاء و هي تنظر لفارس
عايده: ألحقني يا فارس بيه بنتي غاده مش لقياها في الدوار
ظهر الخوف و الذعر علي وجهه نبيل و سبق والده و أردف: أزاي يعني مش موجوده، انتي دورتي كويس
نظر فارس لابنه و أردف بتحذير: نبيل أهدي شوية، أما غرام فلزمت الصمت تتابع ردة فعل لذه قلبها علي أختفاء غاده
أؤمات عايدة براسها: أيوه دورت كويس بنتي مش موجوده انا
و ما لبثت أن تكمل حتي تهللت أساريرها و أردفت فرحه: غاده
أسرعت ناحيه ابنتها و جذبتها إلي أحضانها: أنتي كويسه يا غاده، كنتي فين قلقتيني عليك
اقترب نبيل من غاده عقب خروجها من أحضان والداتها و جذبها من مرفقيها و اردف بنبره شبه غاضبه: أنتي كنتي فين لحد دلوقتي
تكملة الرواية من هنا 👇 ⏬ 👇 ⏬ 👇
https://pub546.ayam.news/423739
الجزء الثاني
الفصل السابع
هبط كلاً من غرام و فارس و نبيل من السيارة و ما لبثوا أن يدلفوا داخل المنزل حتي وجدو عايدة تهرول تجاهم و علامات الذعر و الخوف علي وجهها فعقد نبيل حاجبيه فأردفت عايده بصوت علي وشك البكاء و هي تنظر لفارس
عايده: ألحقني يا فارس بيه بنتي غاده مش لقياها في الدوار
ظهر الخوف و الذعر علي وجهه نبيل و سبق والده و أردف: أزاي يعني مش موجوده، انتي دورتي كويس
نظر فارس لابنه و أردف بتحذير: نبيل أهدي شوية، أما غرام فلزمت الصمت تتابع ردة فعل لذه قلبها علي أختفاء غاده
أؤمات عايدة براسها: أيوه دورت كويس بنتي مش موجوده انا
و ما لبثت أن تكمل حتي تهللت أساريرها و أردفت فرحه: غاده
أسرعت ناحيه ابنتها و جذبتها إلي أحضانها: أنتي كويسه يا غاده، كنتي فين قلقتيني عليك
اقترب نبيل من غاده عقب خروجها من أحضان والداتها و جذبها من مرفقيها و اردف بنبره شبه غاضبه: أنتي كنتي فين لحد دلوقتي
تكملة الرواية من هنا 👇 ⏬ 👇 ⏬ 👇
https://pub546.ayam.news/423739
موقع أيام نيوز
رواية غرام الفارس الجزء الثاني البارت 7
تم
رواية الغرام و جنونه الفصل التاسع وعشرون 29بقلم سيدة القصرجديده وحصريه
أنا و غرام سبنا بعض قالها زين وهو واقف قدام أمه بتوتر :_
قربت منه بصدمة .. أنت لحقت تتجوز عشان تتطلق يا حبيبي مالك يا زين أنت تعبان !!
حضنها زين وعيط أنا مش عايز أخسرها يا ماما أنا متعود على وجودها في حياتي مش متخيل أن في يوم هقدر أعيش من غيرها
أهدي يا زين وهي كمان بتحبك أكيد في حاجه حصلت عشان تعمل كدا حاول معاها تاني وهترجعلك ..... كان عندي شغل ومقدرتش أكمل من التفكير فيها
فجأة التلفون بيرن .. بيرد زين و التلفون بيقع منه من الصدمة ؟؟ غرام مرجعتش البيت هي مش عندك يا زين
زين أنت يا أبني
مالك يا زين سمعت أي أيه اللي حصل
أخدت أمه التلفون و ردت بتوتر .. أيوه يا كوثر في أي ؟
غرام مرجعتش البيت الساعة 2 بليل وهي مش هنا بتتصدم كوثر و بتبص لزين اول مره تشوفه بالحاله دي
ده بيعيط علي مراته .. لا هي مجتش هنا زين هينزل يدور عليها
بتقفل كوثر بقلق قال زين بحزن .. لو هي مش في شقتنا يبقي مش عارف خير ان شاء الله هترجع
بينزل زين يركب عربيته بيتصل عليها كان بيرن بس مبتردش
عدا ساعه و صل زين تحت بيته لاقي العربية بتاعتها طلع فوق شم ريحة أكل حلوة اوي و كانت قافله الباب عليها
تكملة الرواية من هنا ⏬ 👇 ⏬ 👇 ⏬
https://mahomed1.blogspot.com/2024/07/29.html
أنا و غرام سبنا بعض قالها زين وهو واقف قدام أمه بتوتر :_
قربت منه بصدمة .. أنت لحقت تتجوز عشان تتطلق يا حبيبي مالك يا زين أنت تعبان !!
حضنها زين وعيط أنا مش عايز أخسرها يا ماما أنا متعود على وجودها في حياتي مش متخيل أن في يوم هقدر أعيش من غيرها
أهدي يا زين وهي كمان بتحبك أكيد في حاجه حصلت عشان تعمل كدا حاول معاها تاني وهترجعلك ..... كان عندي شغل ومقدرتش أكمل من التفكير فيها
فجأة التلفون بيرن .. بيرد زين و التلفون بيقع منه من الصدمة ؟؟ غرام مرجعتش البيت هي مش عندك يا زين
زين أنت يا أبني
مالك يا زين سمعت أي أيه اللي حصل
أخدت أمه التلفون و ردت بتوتر .. أيوه يا كوثر في أي ؟
غرام مرجعتش البيت الساعة 2 بليل وهي مش هنا بتتصدم كوثر و بتبص لزين اول مره تشوفه بالحاله دي
ده بيعيط علي مراته .. لا هي مجتش هنا زين هينزل يدور عليها
بتقفل كوثر بقلق قال زين بحزن .. لو هي مش في شقتنا يبقي مش عارف خير ان شاء الله هترجع
بينزل زين يركب عربيته بيتصل عليها كان بيرن بس مبتردش
عدا ساعه و صل زين تحت بيته لاقي العربية بتاعتها طلع فوق شم ريحة أكل حلوة اوي و كانت قافله الباب عليها
تكملة الرواية من هنا ⏬ 👇 ⏬ 👇 ⏬
https://mahomed1.blogspot.com/2024/07/29.html
موسوعة القصص والروايات
رواية الغرام و جنونه الفصل التاسع وعشرون 29بقلم سيدة القصرجديده وحصريه
رواية ضحية عشق الفصل الرابع 4بقلم مريم احمد جديده وحصريه (جميع الفصول كامله)
دخلت نغم بثقه كبيره و هي بتبص لصباح بانتصار
مسك حسن ايدها....مش هتباركولنا؟
بصت سجده لنغم بغضب و قالت
سجده....انتي ايه الي جابك هنا تاني يا بت انتي امشي غوري برا
حسن بزعيق....ســــجـــدههههه
بصتله سجده بدهشه
سجده...انت بتزعق لأختك عشان قليلة الاصل دييي!! ، انت متعرفش عملت ايه ف ماما
بص حسن لأمه و قال
حسن....لأ انا عارف كل حاجه و عارف مين المظلوم و مين معلش الظالم
بصت صباح لنغم بغل و راحت جابتها من شعرها
صباح بعصبيه....عملتيها يا بت احلااام يا زباله ..شيلتي نفسية ابني مني يا نغمممم و زعلتيه منييي
بعد حسن ايد امه عن شعر نغم الي كانت دموعها نزله بغزاره
حسن...ايه يا امي الي انتي بتعمليه داا!!!
سابتها صباح بحده و قالت لحسن
صباح....البت دي لازم تغور من هنا مفهوووم
حسن...حاضر مادام انتوا مش حابين وجودها اوي كدا يبقى تمام حاضر مقدرش ازعلكوا
بصتله نغم بصدمه من كلامه بس اتفاجئت لما لاقيته بيقول
تكملة الرواية من هنا 👇 ⏬ 👇 ⏬ 👇
https://www.qasralriwayat.com/2024/07/4_4.html
دخلت نغم بثقه كبيره و هي بتبص لصباح بانتصار
مسك حسن ايدها....مش هتباركولنا؟
بصت سجده لنغم بغضب و قالت
سجده....انتي ايه الي جابك هنا تاني يا بت انتي امشي غوري برا
حسن بزعيق....ســــجـــدههههه
بصتله سجده بدهشه
سجده...انت بتزعق لأختك عشان قليلة الاصل دييي!! ، انت متعرفش عملت ايه ف ماما
بص حسن لأمه و قال
حسن....لأ انا عارف كل حاجه و عارف مين المظلوم و مين معلش الظالم
بصت صباح لنغم بغل و راحت جابتها من شعرها
صباح بعصبيه....عملتيها يا بت احلااام يا زباله ..شيلتي نفسية ابني مني يا نغمممم و زعلتيه منييي
بعد حسن ايد امه عن شعر نغم الي كانت دموعها نزله بغزاره
حسن...ايه يا امي الي انتي بتعمليه داا!!!
سابتها صباح بحده و قالت لحسن
صباح....البت دي لازم تغور من هنا مفهوووم
حسن...حاضر مادام انتوا مش حابين وجودها اوي كدا يبقى تمام حاضر مقدرش ازعلكوا
بصتله نغم بصدمه من كلامه بس اتفاجئت لما لاقيته بيقول
تكملة الرواية من هنا 👇 ⏬ 👇 ⏬ 👇
https://www.qasralriwayat.com/2024/07/4_4.html
قصر الروايات
رواية ضحية عشق الفصل الرابع 4بقلم مريم احمد جديده وحصريه (جميع الفصول كامله)
رواية طفله غيرت شيطان الفصل السابع 7بقلم بسمله حسن جميع الفصول كامله
(بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد)
﴿*أهديٰ وبطل تفكير كل اللي بيحصل خير .*
*"وعسي أن تكرهوا شيئا وهو خير لكم وعسي أن تحبوا شيئا وهو شر لكم والله يعلم وانتم لا تعلمون"}
البارت السابع...........
زين: كلي متخافيش مفهاش شطه كتير
سجده بصدمه: احيه يا ابو سوسو احيه انت عرفت
زين ابتسم بس مبينش ليها و كمل بي عصبيه: بقولك كلي
سجده بدموع زي الاطفال: لا فيها شطه كتير
زين بعصبيه حاد: بقولككككك كولي
سجده كلت بي خوف بس مقدرتش تقاوم الشطه و رجعت كل الي كلتو
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
زين مسك ايديها و لفها ورا ضهرها: لما اقولك اعملي فطار يبقا تعملي من غير لعب العيال الي بتعمليه دا
زين كل ده بيتكلم و وهيا جريت علي المطبخ تاخد.سكر
تكملة الرواية من هنا ⏬ 👇 ⏬ 👇 ⏬
https://mahomed1.blogspot.com/2024/07/7.html
(بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد)
﴿*أهديٰ وبطل تفكير كل اللي بيحصل خير .*
*"وعسي أن تكرهوا شيئا وهو خير لكم وعسي أن تحبوا شيئا وهو شر لكم والله يعلم وانتم لا تعلمون"}
البارت السابع...........
زين: كلي متخافيش مفهاش شطه كتير
سجده بصدمه: احيه يا ابو سوسو احيه انت عرفت
زين ابتسم بس مبينش ليها و كمل بي عصبيه: بقولك كلي
سجده بدموع زي الاطفال: لا فيها شطه كتير
زين بعصبيه حاد: بقولككككك كولي
سجده كلت بي خوف بس مقدرتش تقاوم الشطه و رجعت كل الي كلتو
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
زين مسك ايديها و لفها ورا ضهرها: لما اقولك اعملي فطار يبقا تعملي من غير لعب العيال الي بتعمليه دا
زين كل ده بيتكلم و وهيا جريت علي المطبخ تاخد.سكر
تكملة الرواية من هنا ⏬ 👇 ⏬ 👇 ⏬
https://mahomed1.blogspot.com/2024/07/7.html
موسوعة القصص والروايات
رواية طفله غيرت شيطان الفصل السابع 7بقلم بسمله حسن جميع الفصول كامله
#أنوار_الهلال6_والأخير
صرخت لما شدها من العربيه وقالت..انتو مين وصرخت بقوه
هنا هلال كان هيتشل وبقى يقول .انوار...انوار ردي عليا..انواااااااار
بس الخط فصل وهو وقع التلفون من ايده وطاع جري بالعربيه ناحية الطريق الي بيودي للمستشفى
فضل يدور في الشوارع ورجع تاني على البيت وبقى يدور هو والغفر كان زي المجنون مش بيهدى ابدا وراح لابوها وهددو وكان هيضربو بس مقدرش يستفيد حاجه وكل حجتو كانت ان مفيش اب بيخطف بنتو
هلال كان هيتجنن ولما اتخانق معاه جامد الناس اتدخلت واضطر يمشي فضل يدور من غير تعب لحد ما افتكر صادق وافتكر ان له شقه بعيده عنهم كان هيتجوز فيها انوار طلع سلاحو وطلع بغضب على هناك
اما انوار فاقت وهيه مصدعه جدا وبصت حواليها لقت نفسها في شقه ابن عمها الي كان هيتجوزها فيها قالت بخوف..انا ايه الي جابني هنا
دخل صادق وقال...ازيك يا بت عمي ..اتوحشتك قوي
قالت بغضب...صادق..انت ..انت عملت كده علشان تجيبني هنا...يعني ابوي زين صح
قال بابتسامه متخافيش ابوكي زين احنا هنسافرو وهو هيحصلنا
انوار بصتلو بزهول وقالت..يحصلنا على فين انت بتقول ايه
صادق قال هنمشي من هنا على القاهره هنطلع على دبي هقعد انا وانت هناك يا روح الروح وههربك من الراجل اللي عايز ياخدك مني غصب
ضحكت بذهول وقالت هو انت فاكرني هبله اياك انا فهمت من اول مره جيت فيها البيت ان اني مرت هلال مش شرط اني افتكره علشان اعرف انو جوزي معرفة القلوب اقوى بكتير انت ما تعرفهاش يا ابن عمي انا عايزه ارجع لجوزي رجعني حالا احسن لك
تكملة الرواية من هنا 👇 ⏬ 👇 ⏬ 👇 ⏬
https://www.qasralriwayat.com/2024/07/6_4.html
صرخت لما شدها من العربيه وقالت..انتو مين وصرخت بقوه
هنا هلال كان هيتشل وبقى يقول .انوار...انوار ردي عليا..انواااااااار
بس الخط فصل وهو وقع التلفون من ايده وطاع جري بالعربيه ناحية الطريق الي بيودي للمستشفى
فضل يدور في الشوارع ورجع تاني على البيت وبقى يدور هو والغفر كان زي المجنون مش بيهدى ابدا وراح لابوها وهددو وكان هيضربو بس مقدرش يستفيد حاجه وكل حجتو كانت ان مفيش اب بيخطف بنتو
هلال كان هيتجنن ولما اتخانق معاه جامد الناس اتدخلت واضطر يمشي فضل يدور من غير تعب لحد ما افتكر صادق وافتكر ان له شقه بعيده عنهم كان هيتجوز فيها انوار طلع سلاحو وطلع بغضب على هناك
اما انوار فاقت وهيه مصدعه جدا وبصت حواليها لقت نفسها في شقه ابن عمها الي كان هيتجوزها فيها قالت بخوف..انا ايه الي جابني هنا
دخل صادق وقال...ازيك يا بت عمي ..اتوحشتك قوي
قالت بغضب...صادق..انت ..انت عملت كده علشان تجيبني هنا...يعني ابوي زين صح
قال بابتسامه متخافيش ابوكي زين احنا هنسافرو وهو هيحصلنا
انوار بصتلو بزهول وقالت..يحصلنا على فين انت بتقول ايه
صادق قال هنمشي من هنا على القاهره هنطلع على دبي هقعد انا وانت هناك يا روح الروح وههربك من الراجل اللي عايز ياخدك مني غصب
ضحكت بذهول وقالت هو انت فاكرني هبله اياك انا فهمت من اول مره جيت فيها البيت ان اني مرت هلال مش شرط اني افتكره علشان اعرف انو جوزي معرفة القلوب اقوى بكتير انت ما تعرفهاش يا ابن عمي انا عايزه ارجع لجوزي رجعني حالا احسن لك
تكملة الرواية من هنا 👇 ⏬ 👇 ⏬ 👇 ⏬
https://www.qasralriwayat.com/2024/07/6_4.html
قصر الروايات
رواية انوار الهلال الفصل السادس 6الاخير بقلم زهرة الربيع جديده وحصريه