قصر الروايات
29.6K subscribers
110 photos
32 videos
25.7K links
روايات كامله وحصريه
Download Telegram
رواية عطر اليونسي الفصل الرابع 4بقلم نور شريف (جديده وحصريه فى مدونة قصر الروايات)

هتسبني يوم فرحي يا يونس عشان خاطر عطر !!
نزل علي الارض و هربت دموعه منه وقال بوجع : أنا بحبها يا قمر مش بحبك ؟

نزل كلامه عليهم زي الصاعقة كان كله واقف مصدوم
:بتحبها
أنا مغصوب عليكي أنتي يا قمر و فاكر أن بحبك طلعت بضحك علي نفسي
كل يوم بسأل نفسي سؤال ليه بحب أقعد معاها و بحب أشوفها
لكن أنتي عادية بنسبة ليا

عطر حامل مني انا حامل في أبني ..

قام بسرعة خرج وهو بيجري بره الدار خرج مراد معاه

قعدت قمر تصرخ و تقطع فستانها لاءء كدا توجعني يوم فرحي ده أتعس يوم في حياتي
تكملة الرواية من هنا 👇 👇 👇

https://www.qasralriwayat.com/2024/10/4_60.html
رواية حب بلا حدود الفصل السابع 7بقلم حبيبه الشاهد (حصريه وجديده على مدونة قصر الروايات)


فتح سحابة الفستان بطول ضهرها و ايديه محاوطها بحمايا ، دافن وشه في عنقها و قبل رقبتها بحب و نزل كتف الفستان ، حاوطة ضهره برقه و خجل مفرط

شالها من على الارض و هو مزال يقبل كل أنش في وشها بشغف حطها على السرير برفق و سند جبينه على جبينها و همس بحتياج و رغبـ ه مكتوم
: نامي يا روحي أنتي عملتي مجهود انهارده

جنه رفعت كتف الفستان بخجل مفرط
: رجعني الفرح عند طنط زمانها قلقانه عليه

قبل خدها بحب و حنان
: هكلمها اطمنها عليكي و اخلي السواق يروح يجبها من الفرح

اتعدل على السرير و مسك التلفون من على الكومود و رن على كريمه
استغلت انشغاله بالهاتف و قامت من جنبه بخجل مفرط اخدت ملابسها و دخلت الحمام و هي بتتهرب من نظراته

تابع طفها بابتسامة اظهرت وسامته و اتكلم بجديه
: ايوا يا ست الكل انا في البيت و خدت جنه معايا عشان متقلقيش و حسن هيستناكي تخلصي الفرح و هيجيبك
خلص مكلمته و قفل الهاتف و خلع جاكيت البدلة و وقف قدام الدولاب
تكملة الرواية من هنا 👇 👇

https://www.qasralriwayat.com/2024/10/7_28.html
رواية عقيق إل دواردو الفصل الرابع والعشرون 24بقلم منة ممدوح البنا

كانت قاعدة في جناحها بتهز رجليها بارتباك، بتقاوم على قد ما تقدر دموعها المحبوسة، احساس بالقلق والخوف رهيب، مكانتش تتخيل إنها تشهد أحداث زي دي، سامعة صوت الطبول اللي بتنذر بالحرب، جلبة بتعم المكان، أصوات عالية من على بُعد، خبط سيوف وانفجارات قذائف بتهز ارجاء القصر، مكانتش قادرة تتحمل تفضل قاعدة مكانها، فقامت اتحركت في الغرفة بلا هوادة وبعشوائية، كل خوفها عليه هو ليحصله حاجة، مش هتقدر تتحمل خسارته مرة تانية!
خرجت لشرفة جناحها فشافت عدد كبير من الحراس لأول مرة في الجانب ده من القصر، كان عدد مهول كلهم متحفزين ورافعين سيوفهم في استعداد، رجعت تاني تتحرك وهي بتاكل أظافرها بارتباك، وبعدين خرجت من جناحها
مش قادرة تفضل قاعدة بالشكل ده
لازم تطمن
نزلت لتحت وأثناء مرورها شافت الحراس وهما بيتحركوا في ممرات القصر، لحد ما وقف قدامها واحد منهم وقال_يُستحسن ترجعي لجناحك يا مولاتي
الوضع هنا خطر
لو محتاجة حاجة ممكن نجيبهالك إحنا
مكانت مركزة معاه بل قالت بشرود وهي بتكمل نزول لتحت_أنا
أنا عايزة الملك

تكملة الرواية من هنا 👇 👇 👇

https://mahomed1.blogspot.com/2024/10/24_30.html
رواية ساعه الانتقام الفصل الحادي وعشرون 21بقلم دينا اسامه


لايك ي حبايب قبل ما تقرأو وقولولي رأيكم ف البارت 🦋

ما هي نظريه التضخم الكوني؟

- فهي النظريه الأكثر شيوعًا وتقوم فكرتها على أنه عندما حدث الإنفجار العظيم منذ حوالي 13,8 مليار سنه.. توسع الكون بسرعه مذهله لجزء من الثانيه، مما خلق العديد من الأكوان ( التي قد تكون لا نهائيه) إلى جانب الكون الذي نعيش فيه حاليًا.

شهقت يارا بفزع وهي تهز جسد شادي المُلقي ولم يستجيب لها حتى ارتعدت اوصالها عندما عاد سؤاله بصوته الرخيم الغليظ :
- هيا تحدثي
كيف آتيتم إلى جزيرتي ومن سمح لكما!

جالت عينيها الباكيه إلى تلك الجزيره التي تحدّث عنها، فكان مكان غريب لم ترى مثله من قبل حتى أنها شعرت بأنه ليس عالمهم وكأنهم آتو إلى عالم اخر من هيئه ذلك الشخص وملابسه الغريبه.

- يا شاادي الله يخليك قوم متسبنيش مع الراجل ده كتير.
قالتها بصوت خافت توقعت أنه لم يصل إليه حتى أنها وجدته يردف بتهكم تحذير :

تكملة الرواية من هنا 👇 👇

https://mahomed1.blogspot.com/2024/10/21_31.html
#احببت_مربيه_ابنتي
#بارت40
#تفااااااااااااااعل.

يجماعه.. للناس يلي بتحكي انتي بتتاخري وانتي وانتي ومن الكلام هاد.. انا عندي حياتي وشغلي مش حضلني مركزه بس على الروايه ووقتيش تنزل بلضبط....هي للمره الالف بحكي كل واحد وعندو حياه.. وبلاش الانتقاد والكلام ااي ملوش لزوم... وانا ما بجبر حدا يتابع الروايه....... و#بخصوص بارت32انا نزلتو لانو طلبوه مني كتير. وكاتبه كنت انو البارت 32 للناس للي ما شفتهوش..
فبلاش الانتقاد.. لاني بجد حوقف الروايه اذا ضل الوضع هيككك.

#ملحوظه.. انا من غزه والنت وحش عنا عشان كده..

جحظت عيناه دعاء و فرغت شفتيها و
" مالك يابت موحشتكيش ولا ايه"
هتف شخص طويل و عضلاته بارزة و شعره اصفر و عينيه خضراء و له غمازتين و ابيض البشرة و يلبس بدلة سوداء و شكله يدل على أنه في العمر ال 28 و
دعاء بدموع و اشتياق: عماااااااد وحشتني وحشتني وحشتني
تكملة الرواية من هنا 👇 👇 👇

https://mahomed1.blogspot.com/2024/10/40_31.html
رواية نيران وصالي الفصل الأول1 بقلم زهرة الربيع (جديده وحصريه فى مدونة قصر الروايات)


شوفت جوزك بيتكلم مع واحده زي القمر وبيهمسلها وبيضحكو شوفتهم بعنيا يا وصال

وصال ضغطت على اسنانها بغضب وقالت...انتي متأكده يا رندا ولا تعملي مشاكل على الفاضي

رندا قالت بسرعه...يعني لو مش متأكده هقولك ما انا عرفاكي مجنونه اكيد متأكده وباين عليهم بينهم اسرار و

بس مكملتش جملتها ووصال جريت بسرعه وهيه ضحكت وقالت...والله هنتسلى

وصال وقفت على زاويه ونادت لشاب في العشرينات واقف مع مجموعة شباب من سنه اتقدم عليها بطلته الجذابه الراقيه وقال...نعم يا قلبي

ضربتو في صدره بغيظ وقالت...جاك وجع في قلبك انت قلبك ده ايه فندق ملجأ للاجئين

اتنهد بيأس وقال...فيه ايه يا وصال...ولا انا بسأل ليه اصلا ما هيه واضحه طبعا واحده من صحابك بختلك كلمتين زي السم علشان عارفينك مجنونه وعايزين يتسلو وانتي زي العاده صدقتي
تكملة الرواية من هنا 👇 👇 👇

https://www.qasralriwayat.com/2024/11/1_1.html
رواية شيطان امرأة " قشروان"الفصل الخامس عشر 15بقلم مريم اسماعيل

كانت واقفه تتوعد للجميع بالهلاك ، لتشعر به في الغرفه ، لتغلق الشرفه ، ونظرت له بعشق مصطنع .
" صحيت ، جولت مهتصاحش دلوج ."
ياسين بإبتسامه
" لاه عيندى شغل كتير ، كان زمانى نايم محدش ليه حاجة عيندى ."
اقتربت منه بخبث
" واه أنى غلطانه إياك ، يا راجل انت دريت بحاجات مكنتش تدرى بيها ، وبجت عينك علي اخوك جد إكده ."
اردف بطمع
" عنديكي حج ، وخصوصى لم دخلت وياها في الاثارات دى مكسبها إيه شهد ."
هى بحزن مصطنع
" شفت بجي ، اهو حديتى زمان كان صوح ، والبلد بجت تخاف منيك اكتر واكتر ، الناس دول يخافوا ميختشوش ، جولى هتتغدى إيه النهاردة ، هعمل الوكل بيدى ."
" اللي يجي من يدك زين ، بس بجولك ما تعملى لينا ، واكلة زينه ترم العضم ، يمكن الواد يجي ."
مها بدموع تماسيح

تكملة الرواية من هنا 👇 👇 👇

https://mahomed1.blogspot.com/2024/11/15.html
رواية أسير عينيها الفصل السابع عشر 17بقلم دينا جمال (حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات)


ذهبت ناحية المغطس لتملئه بالمياه فتحت صنبور المياة لتشهق بفزع عندما انتشرت مياه المرش العلوي تغرقها بشدة

لينا بغيظ: ايه الرخامة دي حمامه رخم زيهر

انتهت من اخذ حمام دافئ مريح لتكتشف الكارثة انها نسيت ملابسها في الخارج والملابس التي معها تغرق في بحر من المياه

لينا بفزع : يا نهار طب أنا هعمل ايه يا رب يكون نزل

لفت منشفة كبيرة حول جسدها اتجهت ناحية الباب لتفتح فتحه صغيرة تتطلع من خلالها الي انحاء الغرفة وجدته يقف امام المراءة يصفف شعره يصفر باندماج

لينا في نفسها: اندهله لالا بلاش مش ناقصة قله ادبه ما هو انا مستحيل اخرج بالشكل دا وهو في الاوضة طب اجري بسرعة اجيبهم وارجع تاني انتي عبيطة يا بت افرضي الفوطة وقعت اه صحيح انا مش قولتله ينزل من امتي وخالد بيسمع كلامي انا بس الي بسمع الكلام يوووه هو دا وقته اعمل ايه دلوقتي

فاقت من شرودها فجاءة علي صوته يهتف بخبث: بقالك ساعة مطلعة راسك من الباب ما تقولي علي طول عايزة ايه

ازدردت ريقها بتوتر : ها اصل انا بصراحة نسيت اخد هدومي ممكن بعد اذن حضرتك تجبهالي

التف اليها يهتف ضاحكا: الأدب ظهر فجاءه
التفت الي مراءته مرة اخري هاتفا بخبث : عايزة هدومك اطلعي خديها

اتسعت عينيها بفزع : انتي عايزني ارمي نفسي في النار برجليا

خالد ضاحكا بخبث: ليه يا بنتي دا زي جوزك عادي يعني وبعدين دي اوضتي ومش خارج عايزة هدومك اطلعي خديهم

تطلعت إليه بأعين دامعة بريئة راجية : عشان خاطري يا خالد هات الهدوم

خالد سريعا : حاضر حاضر ما تعيطيش بهزر والله بهزر
اتجه ناحية الملابس حملها بين يديها اتجه اليها ليعيطيها لها اخذتها من يده بلهفة
لينا ضاحكة وهي تغلق الباب سريعا : انا كمان كنت بهزر اخرجت له طرف لسانها واغلقت الباب سريعا

خالد ضاحكا: اه اوزعة ماشي أما وريتك

تكملة الرواية من هنا 👇 👇 👇

https://www.qasralriwayat.com/2024/10/17_30.html
رواية مازلت طفله من الفصل الأول إلى الفصل السادس بقلم اسما السيد

انا خدت منها حقي الشرعي انا مأجرمتش يا جدي، ولا هو دا مش حقي ولا ايه؟!
قال زين كده وهو زي المغيب تماما..
بصله جده وقال...
مبسوط بكسرة قلب بنت عمك وذلها في ليلة دخلتها.. اتفاقي معاك من الاول انك تتجوزها على الورق وبس..
انصدم زين وبشده من كلام جده وهم بالحديث الا ان الجد...انهاه بيديه..
- انت دخلت علي بنت عمك وكسرت كلمتي واتفاقي معاك عشان تذلها وتهينها ومفكر انك كدا بتلوي دراعي لا تبقي غلطان يابن عاصم...امك زرعت الحقد والقسوه في قلبك من ناحيه بنت عمك اللي ملهاش ذنب وانت دبحتها ومرعتش انها لساتها صغيره ولولا ان كنت خايف تتاخد غدر في تار ملهاش فيه مكنتش قبلت بيك...
قوم يازين و ارحل مش عايز اشوفك واصل ولما سيلا بنت عمك تخلص دراستها هطلقها..
هم ان يتحدث الا ان الجد قام بحده قائلا..
ولو مطلقتهاش بالزوق هطلقها بالعافيه..قووم من اهنه غور يالا..من قدامي مش عايز اشوفك واصل...
وقد كان غادر بيت الجد بلا رجعه لثماني سنوات...
بعد 8سنوات......
يجلس علي كرسيه يهزه يمينا ويسارا بيديه هاتفه ينظر اليه بحب ولهفه وكأنه اخر امانيه بالحياااه
يضعها خلفيه لشاشه هاتفه يتأملهاطوال الوقت...
منذ ان ترك البلده ورحل عنها وضميره يؤنبه علي ما فعله واقترفته يداه في حق ابنة عمه الصغيره..
كانت طفله لم تكمل عامها الثامن عشر.. اخطأ وتجبر.. هو يعلم.. ولكن ما فائده البكاء علي اللبن المسكوب...
بعد مده من رحيله هذه الليله.. جاءه الخبر الذي قسم ظهره وألم روحه وقلبه...
هاتفته امه بعد شهرين وأخبرته بحمل ابنة عمه في هذه الليله المشؤمه.. مما اضطر ابنة عمه لمحاوله الانتحار وازهاق روحها التي كسرها بقلب جاحد.. حطمها هو....
كان يريد كسرها ولا يعلم انه كسر روحه هو ودمر حياته...
بعدما انقذوها علم من والدته بتشبث طفله بالحياه ولكن
جاءت رغبتها ان تحافظ عليه مقابل رحيهلها لاكمال دراستها بالخارج ولانها مدلله جدها وافق الجد علي طلبها حتي يحافظ علي حياه حفيدته وابنها..
رحلت الي أمريكا و
تكملة الرواية من هنا 👇 👇 👇

https://mahomed1.blogspot.com/2024/11/blog-post_58.html
رواية عطر اليونسي الفصل الخامس 5بقلم نور شريف (جديده وحصريه فى مدونة قصر الروايات)


بتفتح عطر عينيها لقت أحمد بيقطع هدو'مها و أيده بتلمس كل حطه في جس'مها و أمه نايمة
صرخت بشدة : أبعد عني أنا حامل أبعد عنييي ..

كان أبوه صاحي جه بسرعة ضر'به كف شديد علي وشه وهي بتعيط بحرقه و بتعدل في هدومها و بضم بطنها بخوف :
أنا لازم أمشي مش هقعد هنا ثانيه وحده
همشي يا عمو شكرا علي الإقامة

إحنا الفجر يبنتي تخرجي فين هو اللي هيخرج بره نهائي و مشوفش وشه هنا تاني
فتح الباب و خرجه بره وهي جس'مها بيرتعش من لمسته ليه و أفتكرت يونس وكل حاجة حصلت بينه عيطت بوجع وهي بتحضن نفسها اهه يا يونس اهه عملتي فيا كدا ليههه
يارب أرحمني و سامحني يا رب ..

قعدت علي الارض بتعب بكره همشي من هنا لازم أرجع ابارك ليه علي جوزته ..

وقفت أم أحمد تهديها وقالت بهدوء: أبني بيشرب يا عطر حتي أنا بيتهجم عليا حالتنا علي القد مش قادرين نجوزه حتي هو عاطل و حياته بايظه مش عارفه اعمل معاه ايه
تكملة الرواية من هنا 👇 👇

https://www.qasralriwayat.com/2024/11/5.html
#كارينا
١٩

كان عليها ان لا تتبع قلبها وان تنصت للمستشارين كما عرفها الذئب صديق فارس الذى احضر التعليمات بتنصيبها ملكه للذئاب، لكن المستشارين مملين جدا وبطيئين وفارس هناك يتعرض للازللال كل لحظه، ورغم انها انتصرت فى اول حرب الا انها لم تلقى مسانده لفكرة الحرب ضد جيش الهنطاع
وقلعة الذئاب، صرخت كارينا بعدما زهقت، ننتظر إلى متى؟
هل تتوقعون ان يحضر جيش جرار ينقذ فارس ويجنبنا الحرب
قال أحد للمستشارين، القائد فارس نفسه لم يخض حرب الإنقاذك، ذهب بمفرده إلى القلعه ورفض ان يعرض جنوده للخطر
ان حرب تقودها من أجل شخص واحد مهما كانت قيمته حرب خاسرة
لم تتحمل كارينا كل تلك المهاترات وصرخت سأخوض الحرب ضد قلعة الذئاب هذا قرار نهائى وتركت القاعه الصاخبة نحو مخدعها وجدت الهر فانتو يأكل سمك السردين بنهم بعد أن تضخم جسده من الراحه
همست كارينا سيكون علينا أن نشن حرب بمفردنا يا فانتو
لن اترك فارس حتى لو تخليت عن الحكم
رفع فانتو زيله وبدا انه مركز على الباب ثم قفز تجاه الشرفه وحدق الباحه
ثم ركض مره اخرى ووقف خلف باب غرفة كارينا
قبل أن يطلق مواء حذر

تكملة الرواية من هنا 👇 👇 👇

https://pub546.ayam.news/636130
#زوجتى_من_الجن

٢٥

التصقت بى زوجتى تسنيم ولم تسمح لى بتركها، طالبتنى بالرحيل عن أرض الجان
قلت ووالدتك؟ والبشر المعذبين فى سجون بطران؟
لن يمس فالكون والدتى بسوء طالما اننى غير موجودة، لازال فالكون يحب والدتى، فالحب لا يمكنه ان يموت فى قلب عاشق متيم، انا أشكل عائق امام سعادتها، دعنا نرحل الليلة يا محمود ارجوك!! لم اعد قادرة على العيش فى أرض الجان
ثم لماذا نبقى هنا؟
نلت ما اتيت من آجلة وكل لحظه نقضيها هنا تشكل خطر داهم علينا
انت لن تصلح العالم، حروب الجان لا تنتهى، الشوامل قادرين على الاعتناء بأنفسهم

تكملة الرواية من هنا 👇 👇

https://pub546.ayam.news/636123
هوس العشق
الفصل السابع
سماح اغمو عليها من الصدمة بعد شوية
سامر كان بيضرب ايات و ايات بتسرخ :ـ والله العظيم بريئة
سامر بغضب:ـ بريئه ازاي هاا انطقي واحد لقي مراته مع حد تاني في بيته بريئة انطقي يا بنت الكل..ب
حسن بيبص عليهم بعيد و ابتسم بسخرية:ـ عيلة هم جتكم الارف
ايات نزلت عند رجل سامر بدموع:ـ ابوس ايدك يا بابا صدقني انا بريئة
سامر قام جاب المصحف حطه قدامها:ـ احلفي انكي فعلا مظلومه
ايات بصت في الارض و قعدت تبكي
سامر بهدوء مخيف:ـ تغيير هدومك و تغوري في اي داهية تخدك انا معنديش بنات فضح..تيني
ايات بصت لسماح الى من الصدمة مكنتش بتتكلم دخلت اوضتها غيرت هدومها و مشيت من البيت
جبرية بألم:ـ سامرر يا سامر
سامر راح ليها قعد جانبها:ـ نعم يا امى حاسه بحاجة
جبرية ودت وشها الناحية التانية و قعدت تبكي:ـ مليش عين اقولك حقك عليا سامحيني يا ابني
سامر:ـ يامى انا اشيلك فوق راسي و عيني هو انا ليا غيرك في الدنيا
تكملة الرواية من هنا 👇 👇 👇

https://pub546.ayam.news/636164
رواية أمل الحياه الجزء 2 (عشق التميم) الفصل الثالث والثلاثون 33الاخير بقلم يارا عبد العزيز حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات


تميم و خيري بصوله بصدمه و كان حد جاب جردل مياه متلجه و دلقه عليهم
و خصوصاً تميم اللي مكنش مستوعب أو مصدق اللي قاله
فضل واقف لحد اما خيري اداله الاشاره انه يهجم
اتكلم بحده و هو لسه في صدمته
= اثبت انت و هو خدهم يعسكري هنرجعهم مكانهم

جابر بغضب
= و انت كدا مفكر انك ضحكت عليا
انت حفرت قبر.ك بايديك يخيري انت و ابن النصراوي خافوا عليها عشان هتسمعوا خبرها قريب

تميم بصله بحده و كان لسه هيروح عنده بس وقفه خيري لما مسك ايديه و هز راسه بهدوء
رجعوه السجن و رجع خيري مع تميم في عربيه تميم

اتكلم تميم بعدم استيعاب
= اكيد كداب هو عمل كدا عشان يخرج مستحيل يفندم اللي بيقوله دا

خيري ببأبتسامه
= مش مستحيل يا تميم
احساسي انا و امها بيها مش مستحيل الشبه اللي ما بينهم كل انجذبنا ليها كل دا بيقول انها بنتي فعلا
جابر اكد اللي جيه في دماغي مش اكتر
المهم دلوقتي رحيل لازم تعرف جيه الوقت اللي تكون معانا فيه مع اهلها الحقيقين كفايه عشرين سنه بعيد عن حضننا فيهم اطلع دلوقتي على الڤيلا بتاعتي هنجيب ساره و باسم و هنروح القصر عندكم
بقلمي يارا عبدالعزيز

تميم بهدوء
= بس يفندم......

خيري بمقاطعة و حده
= نفذ يا حضره الظابط

هز تميم راسه بخوف و مفيش في دماغه غير رحيل و ايه هيكون رد فعلها لما تعرف و خصوصاً انها لسه تعبانه

في قصر النصراوي
رحيل كانت قاعدة تحت مع روان و حياة و حاطه يوسف على ايديها
دخل ريان و اتكلم بحنان
= عامله ايه دلوقتي يا رحيل

رحيل ببأبتسامه
= كويسه يعمي

ريان راح قعد جانبها و خد منها يوسف و بصله بحب

دخل تميم و معاه خيري و ساره
ساره بمجرد ما دخلت جريت على رحيل و حضنتها بقوه و فضلت تعيط
اتكلمت بشهقات
= و الله العظيم كنت حاسه

بصولها الجميع باستغراب و خصوصاً روان
بص ريان لتميم و تميم بصله بقله حيله
اتكلم تميم بهدوء و هو بيقف قدام روان
= خيري باشا و مدام ساره هم أهل رحيل الحقيقين

بصتله روان بصدمه و دموع و كانت هتقع لولا ايد حياة اللي مسكتها بسرعه
رحيل بصتله باستغراب و اتكلمت بعد استيعاب و هي بتطلع من حضن ساره

تكملة الرواية من هنا 👇 👇

https://www.qasralriwayat.com/2024/10/2-33.html
#زاي_اطفش_عروسة_بابا
الفصل الرابع و العشرون

غفـران مغطيه وذانها جامد مش متحمله تسمع كلمة زيادة راسها وجعـها ، زعقت _ " مش عايزاها مش محتاجه أم سيبوني مكتفية ببابا .. "

يونـس اتفزع من عياطها ، بقربه منها يهديها زود عصبيتها كطفل معرفش يتصرف ، قام وقف _ " غفـران ، خلاص اهدي هـروح انده الآنسة .. "

غفـران سكتت مره وحده ، مسحت دمعـها بهمجية _ " رايح فين عايز تفضحني ، هتنسى انك شفـتني و سمعت صوتي اليوم امشي من سكات .. "

رغم معرفته انها مش طيقـاه مرضيش يسيبها غير وهو مصر ينده انسة ناخد بالـها منها اصراره خلاها تفقد أعصابها ، القلم المحطوط جنب دفترها شالته حطته على رقبته ..

غفران دبت برجلها ع الأرض _ " صوتك وجعلي راسي مبتفهمش بالذوق هفهمك بالعافيه ، مش عايزه منك مساعده غـير تخلي بقك مقفول و إلا .. "

يونـس _ " و إلا ، هتمـوتيني بقلم رصاص ، اتفضلي .. "

غفـران فلتت القلم بالراحه من ايدها ، فثانية اتقمصت دور طفلة بريئة ولا كأنـها هي للي مهدداه قبل شوية _ " يعني هتمـشي تقلهم اني كلمتك .. "

يونـس بـوز _ " و ايه الغلط في انك تتكلمي معـايا مش فاهم هو حد منعك تكلميني ؟.. "

غفـران موطية راسها ، بتلعب بصوابـها من التوتر _ " كنت تعبانة و خفيت بس مقـدرتش أصارح بابا ، فاكرينـي مش قادره الحقيقـه اني رافضة اتكلم .. "

تكملة الرواية من هنا 👇 👇 👇

https://pub546.ayam.news/636188