טכנולוגיות למידה
1.69K subscribers
862 photos
24 videos
10 files
1.35K links
כל מה שצריך לדעת על ערוץ הטלגרם 'טכנולוגיות למידה' בקישור: https://bit.ly/3pAxIyP | אור דניאל: https://linktr.ee/ordaniel
Download Telegram
#דרושים
לחטיבת פתרונות הלמידה וההדרכה של Ness דרוש/ה אחראי מוצר LMS בעל יכולות של מפתח הדרכה דיגיטלי לתפקיד משולב של ניהול מוצר ופיתוח הדרכה דיגיטלי .

התפקיד כולל: אחריות על מוצר LMS Vision של NESS- יצירת הזדמנויות עסקיות למכירת LMS בארגונים, הכנה והדגמה ללקוחות, כתיבת הצעות מחיר, ליווי של תהליך המכירה,

אפיון והתאמת המוצר לצרכי הלקוח, תמיכה וליווי לאחר המכירה.

יצירת קשר ארוך טווח עם הלקוחות, אחריות על ה- Pre Sale וכן תמיכה וליווי הלקוח לאחר מכירה.

הבנה של הפעילות ההדרכתית של הלקוחות לצורך ליווי ומתן ערך.

משרה מלאה וקבועה, בתל אביב.

המשרה כוללת רכב צמוד.

דרישות:

הכרות טובה עם LMS - חובה.

ניסיון בפיתוח הדרכה עם STORYLINE - חובה.

ניסיון עם POWTOON ,CAMTASIA ,VEEDYBOX ,MOOVLY ,PROMO - יתרון.

ניסיון בתהליכי Presale- יתרון משמעותי.

לשליחת קורות חיים יש לשלוח למייל הבא ולציין בנושא את שם המשרה:

YASMIN.EDLAN@NESS-TECH.CO.IL

* ידוע לך כי בהעברת קורות החיים הנך נותנ/ת את הסכמתך לשמירתם בחברת נס א.ט בע"מ לשם פניה עתידית אליך.
קרדיט: נדב קבלרצ'יק
אתר אינטראקטיבי לניסוח מטרות לפי הטקסונומיה של בלום. מעולה!
https://www.byrdseed.com/differentiator/?fbclid=IwAR3wf-FAEbWTQ4eCeUO10gMuWtq_KM6fL04OaBePMSjLCSyGB4GrTK957cE
קרדיט: גל ענבר
עתיד שוק העבודה, ואיך להתחיל להתארגן אליו

הקשבתי לדיון מרתק, תמללתי ל 10 נקודות חלק נאה ממה שנאמר בו, וערבבתי מחשבות ורעיונות שלי בהקשרים שאני מבין אותם:

**** אזהרת חפירה - לא חייבים לקרוא הכל, רק אם מעניין לכם ****

1. חדשנות שיטתית ומהירה דופקת בטווח הקצר את הרווחיות "המובטחת" של הארגון. קצב החדשנות המהיר היום לא צפוי להאט, אולי רק עוד יותר להתגבר.


2. רק 37% מתהליכי השינוי מצליחים, והגורם המסביר המוביל לכישלון הוא הרגלים אנושיים (habit) ולא טכנולוגיה. לכן צריך תמיד קודם לכוונן מחדש Mindset. יש שתי גישות בסיסיות – Fixed Mindset – מה שיש זה הכי טוב או לפחות מספיק טוב, אז בואו נשאר תקועים היכן שאנחנו, לעומת Growth Mindset שאומר שתמיד אפשר לצמוח למקומות יותר טובים. חלק מרכזי בשינוי אינו רק להכיר טכנולוגיות חדשות, אלא לפתח עוד ועוד מיומנויות רכות (שרירים) שישלימו את היכולות הטכנולוגיות (עצמות).


3. יש שני אתגרים שונים ומשולבים בהתארגנות לעולם העבודה של מחר – reskilling לארגון ו reskilling לכל אחד מהעובדים. חלק מרכזי הוא להבין את הסביבות והתפקידים שאנחנו צריכים לבנות למחר. זה אומר לתת אחריות, לתת משאבים, ולקחת סיכונים.


4. יש Mindset ויש Heartset – וצריך לחשוב לא רק על המרחב הקוגניטיבי סביב Mindset אלא גם על המרחב האימוציונלי של כיוונון ה Heartset, ייצור של אמפתיה, אהבה, והערכה בסביבת העבודה. זה חתיכת אתגר במקומות עבודה עתירי גיוון תעסוקתי בהם המנהלים מגיעים בד"כ משכבת אליטה שהולכת ומתנתקת משאר שכבות האוכלוסיה. יש מחקר שכשאנשים מרגישים שיש בידם עוצמה, המח אוטומטית מקטין את כמות האמפטיה לסביבה, מתייחסים לאנשים בסביבתם כמשאבים (מישהו אמר משאבי אנוש?), הופכים להיות אופטמיים מדי ומתעלמים מסיכונים משמעותיים, מדברים בגובה 400,000 רגל ומתנתקים מהמציאות, ומתעלמים מהפרטים – וצריך למצוא שיטות שמכריחות מנהלים לבנות את שרירי הלב – להיות אכפתיים, לשים ערכים אנושיים במרכז.


5. יש 4 כישורים בסיסיים / גישות בסיסיות שצריך לפתח – (א) צריך להגדיר את הסיפור של "למה" – למה קמים בבוקר לעבודה ומה אנחנו כקבוצה מנסים לעשות, מטרה נעלה שכקבוצה אנו מנסים לשרת. (ב) תוכנית / אסטרטגיה – איך אנחנו משלבים טכנולוגיה ואנשים בצורה שמשרתת אותנו כארגון וכאנשים, (ג) בנייה מחדש של מרחב העבודה – החלום של "בואו נתארגן לעולם עבודה משתנה", אבל נחזור לעבוד במייל, בפאוורפוינט, בקוביות בהם אנו חיים ובחדרי הישיבות שלנו – כנראה שנשאר תקועים במקום, (ד) שכל אחד מהצוות ירגיש הכי טוב – שיהיה במקום של למידה, הערכה, תרומה לארגון. ורק עם שילוב כל המרכיבים האלו, אולי נצליח לעמוד בקצב השינוי שסביבנו.


6. יש תפיסה שגויה של בואו נשלח אנשים לקורס reskill והם יחזרו ויעשו את עבודתם נכון, זה לא עובד, reskilling קשור בכלל לשינוי מהות העבודה. אולי זה משהו לא רחוק ממה שהיה קודם, אבל זה אחר. צריך לחשוב בכלל לאן אנחנו רוצים לכוון את העובדים מחר, ולדבר איתם אם בכלל הם מעוניינים להגיע לשם (אמרנו שקיפות ואמינות, לא?). "העבודה שאתה עושה היום לא תהיה קיימת מחר, אבל יש המון צרכים אחרים שמתפתחים שהם קרובים למה שאתה עושה, ונשמח לסייע לך להתפתח לשם"


7. לא משנה כמה טכנולוגיה ישפכו לעולם כמו בנקאות, זה לא שלא יצטרכו אנשים בתחום הבנקאות, מאוד יצטרכו. לכל השחקנים יהיו טכנולוגיות דומות בסוף, הגורם לבידול יהיו האנשים שירכיבו אמפטיה אנושית לתהליכים המחברים את הלקוח, ויצקו אמונה, אמפתיה, ועוד רכיבים רכים לתוך תהליכי קבלת החלטות, ויבנו אסטרטגיות עסקיות ברמת המיקרו וברמת המקרו.


8. תפקיד המנהל בהתארגנות לעולם העבודה של מחר – קודם כל להיות שקוף ואמין – ולעזור לעובדים להבין איך הם צריכים להתכוונן להשתנות מול עתיד משתנה. צריכים לבנות צניעות לתפקיד הניהול בעתיד, כי מחר המנהל לא ישמש כ "מנהיג" או כ"מורה דרך", אלא יהיה גורם תומך המשרת ומעצים את הקבוצה שבאחריותו.


9. סביבת עבודה עם תחושת "ביטחון" היא לאו דווקא סביבה בה כולם שמחים ומחובקים, זו סביבה שמאפשרת לעובדים לשגות, מנהלת אירועים כאלו בצורה תומכת, ומאפשרת למידה. לילדים שלנו אנחנו מאפשרים לטעות 100 פעמים בקשירת שרוכים או בלימוד כתיבה, מצד שני בתרבות העבודה שלנו בהרבה מקומות לא נותנים שום מרחב לטעות, ומכאן גם חוסמים מרחבי למידה משמעותיים.


10. בניית כישורים חדשים לעובדים והתארגנות לעולם של מחר – אם לא תמציאו את עצמכם מחדש, המתחרה שלכם יעשה את זה ויאכל אתכם בלי מלח – אין ברירה וצריך לעשות קניבליזציה עצמית, אחרת תאבדו את השוק.


**********

מקורות:
המאמר מהניוזלטר של מקינזי שעליו התבסס הפוסט - https://www.mckinsey.com/business-functions/organization/our-insights/redefining-the-role-of-the-leader-in-the-reskilling-era?cid=other-eml-nsl
לא הצלחתם להגיע? בבקשה, אונליין במיוחד עבורכם/ן -> #ספוקןוורדללמידה2020 האירוע Full Video's - כל הקטעים, כשלם ובנפרד, טקסטים להורדה, בקישור-> https://www.learntech.co.il/swfl/
chatbots 101.pdf
816 KB
קרדיט: ביזנס אינסידר
chatbots 101.pdf
קרדיט: אור דניאל
ג'וש ברסין בכתבה קולחת "מלחמות הכישורים בענן" על השינויים בטכנולוגיות למידה - מכוון למערכות ניהול למידה. ברסין מדבר על רכישות שונות שנעשות בשוק העולמי, הפניות לשינויים מעניינים וכמה אנקדוטות והתייחסויות מעניינות על שחקנים מרכזיים בשוק. קראו עוד במאמר בקישור:
https://joshbersin.com/2020/01/the-war-of-the-skills-clouds-skillscloud/
קרדיט: עינת להב
השבוע נחשפתי לראיון מענין מאוד עם ד"ר אדוארד בורגר Edward B. Burger, פרופסור למתמטיקה ונשיא אוניברסיטת נורת'ווסטרן, חוקר תהליכי חשיבה, למידה ויצירתיות.
בורגר (קשה לי לכתוב את השם הזה בלי לחייך) כתב ב-2012 ספר שבו פרש באופן ציורי, 5 אלמנטים לחשיבה אפקטיבית (זה גם שמו) וחילק אותם, כדי שיהיה קל לזכור- לארבעת היסודות המוכרים של הטבע- אדמה, אש, אויר ומים, לצד אלמנט חמישי שמאחד את כולם.
כשנשאל מה הוביל ועורר אותו לכתוב את הספר, הוא סיפר שכמרצה הוא מאמין שבכל נושא לימוד, בין אם זה מתמטיקה או כל תחום דעת אחר, המטרה היא לחלץ מתוך הידע והעובדות שיעורי חיים, והוא הרגיש שכשהוא מסתכל על מתמטיקה כ- Life Lesson, הוא מבין שהיא עוסקת בשאלה אחת אבסולוטית שנוגעת לכל אדם:
מה אתה עושה כשאתה לא יודע מה לעשות?
"What do you do when you don't know what to do?"

בהמשך להבנה הזו הוא ושותפו לכתיבת הספר, לקחו את הניסיון הרחב בהוראת מתמטיקה והשליכו אותו ואותה (את המתמטיקה) על חשיבה ועל החיים בכלל.
"הזזנו את המתמטיקה וחילצנו את החשיבה, לקחנו את אסטרטגיות החשיבה וגילינו שהן רלוונטיות לכל דבר ולכל סוג של התבוננות ולמידה:
איך אתה מסתכל על אמנות,
איך אתה בוחן קטע ספרותי,
איך אתה מנתח שירה,
איך אתה בונה מחדש פיסה של תוכנה,
איך אתה בונה בנין
איך אתה מארגן/ מקים עסק,
איך אתה בונה חברה".

חשיבה מתמטית (ובאופן מקביל כל סוג אחר של חשיבה - פילוסופית, אנתרופולוגית וכו') מציעה דרכים להגיע לתשובות.

אז מהם חמשת היסודות שעוזרים לנו לפתח תהליך חשיבה איכותי שמוביל אותנו לתשובות (נכונות/נכונות לנו)?

1. הבנת עומק - מיוצגת על ידי האדמה, הדבר שעליו אנחנו עומדים.

התובנה המענינת ביותר לגבי הבנת עומק היא המסר של בורגר שהבנה היא לא דבר דיכוטומי - כן/לא, מבין או לא מבין, אלא היא ספקטרום. מ-0 ל-100 אחוז.
הבנה עמוקה לא קורית ולא יכולה להיות מושגת בין לילה אלא מורכבת משכבות ומהצטברות של הבנות בדרך. בכל שלב שאנחנו נמצאים על הספקטרום של ההבנה של כל נושא, בעיה או ענין אפשר לצלול ולהעמיק, להרחיב את נקודות המבט ולהבין עוד ועוד ועוד, יותר ויותר.
הוא אומר שההבנה והלמידה המשמעותית ביותר היא כשאנחנו מאתגרים את עצמנו דוקא במקום שנראה פשוט, אובייס, משהו שנראה פתור עבורינו או תחום המומחיות שלנו.
"The simple is the complex"
(המשפט הזה נשמע לי מרגש ואקזוטי).

2. למידה מטעויות - מיוצגת על ידי האש.
טעויות, כוויות, הן דבר מפחיד ועם זאת יש להתמודד איתן. כולנו נופלים, אבל... איך ליפול כך שהנפילה תוביל ל: "אהה מומנט"? ל- "Greater understanding"?
"Making the invisible visible"
בגלל זה, הוא אומר, כל כך חשוב לעשות תיקון מבחן. ללמוד מה-20% שלא הצלחתי בו. אפשר כמובן להשליך את זה גם על מבחני המציאות.
ברגע שתיקנתי את ה 20% טעויות שלי, הן הופכות מטעויות לבונוס או מקדמה של 20% להמשך תהליך הלמידה.
הוא אמר שאל לנו להסתפק או להיות מרוצים בהבנה חלקית ולעבור לבחינה הבאה כי תפסנו "את הרוב", יש לנו הזכות להתקדם הלאה רק כשהגענו ל-100% הבנה של החומר של הבחינה הנוכחית. (הדגש הוא לא על הציון כשלעצמו או על זכרון לטווח קצר, מה שקורה בדרך כלל בלמידה נקודתית אלא על הערך של ההבנה). אפשר להשליך את המסר הזה הרבה מעבר ללמידה אקדמית או מקצועית.
בנוסף, טעות היא לפעמים תלוית קונטקסט ובעיני המתבונן. הוא מספר למשל איך הפתקים הצהובים הדביקים של חברת 3M התחילו ככשל ביצור דבק חזק, עד שחבר של אחד המנהלים היה צריך לסמן מקומות בספר שלו בלי להרוס אותו ופתאום עלה במוחו הרעיון להשתמש בדבק החלש והרופף מהניסוי הכושל שחבר שלו מ-3M סיפר לו עליו. כלומר לפי זה, כל סיפור ההצלחה הוא צירוף מקרים כי 3M לא היו מי שזיהו את ההזדמנות. הם סיכמו את הניסיון ההוא ככשלון.
נורא קשה לראות טעויות כהזדמנויות, זה נשמע קלישאה מושלמת, אבל הניסיון מלמד שבדרך כלל ההצלחות הכבירות שלנו התחילו מכשלונות צורבים. ובדרך כלל כשלמדנו מהם משהו.

3. חיבור לשאלות- מיוצג על ידי האויר, (משהו ש"תלוי באויר" מתקשר לשאלה לא פתורה).
הוא מספר שכמרצה בכל שיעור הוא ממנה סטודנט שהוא "השואל הרשמי" לאותו שיעור- משימה שמחייבת את מי שנבחר להתייחס לשיעור הזה בתשומת לב מיוחדת, בדרך אחרת, להגיע להקשבה עשירה.
"The power of quastion".

4. לחקור את הזרימה של רעיונות (אלמנט המים) והסיפור שמאחורי כל רעיון -
"The flow of ideas"
לשאול תמיד: איך הגיעו לזה? או: איך הבן אדם הזה הגיע למחשבה הזו? כל כך חשוב, הוא אומר, להבין מה הוביל לרעיון מסויים.
וגם- במידה ויש לי רעיון, לא לעצור בנקודה שאני מרוצה מעצמי אלא לומר לעצמי: "אה, זה ממש מענין. מה אוכל לעשות עם זה עכשיו?"

5. האלמנט האחרון והחמישי, שאינו משוייך ליסוד טבע אלא מתיחס לכולם גם יחד הוא עקרון החיוביות כלפי שינוי.

"אנשים
נוטים לקפוא בדרך שבה הם רואים את העולם, ולראות בן אדם שמזגזג או משתנה כמישהו חסר עקרונות, אבל האמת היא שאדם שמשתנה הוא לא אדם חסר צבע ואופי, וכמו שכשלון הוא לא רע, גם שינוי הוא לא רע.
כשבן אדם משנה את דרך ההתבוננות שלו, האמונה או החשיבה שלו,
זה לא ביטוי לחולשה, זה ביטוי לחוזק, לגמישות וללמידה מתמשכת של החיים".

היה לי תענוג להקשיב, הוא איש מקסים ונעים והדיבור שלו מאוד נגיש ובגובה העיניים, וההשואה לארבעת היסודות ממש עוזרת לזכור (זה מאוד התחבר לי ובכלל מצאתי הרבה הקשרים לדרך העבודה עם מפות חשיבה).
מצרפת את הראיון בקישור וגם סרטון חמוד על הספר "5 אלמנטים של חשיבה אפקטיבית".
ריאיון - https://youtu.be/J5HDhgDU_qA
5 האלמנטים
https://m.youtube.com/watch?v=2fSf-AmR9_A
מדריך קצר ומעניין לבנייה של 'חדר בריחה חינוכי' מתאים גם לארגונים. מקור: https://archive.dmll.org.uk/resources/tools/teaching-and-learning/educational-escape-room/
#דרושים
חברת אלבר, מחלקת הדרכה ופיתוח ארגוני מתרחבת מחפשים רכז/ת ומפתח/ת הדרכה מתוקשבת למשרה מלאה בראשון לציון.
הזדמנות להשתלב בארגון בתפקיד התחלתי!!
קורות חיים לשלוח ל rakefetc@albar.co.il
#דרושים
מפתחי/ות למידה דיגיטלית? הצטרפו והשפיעו על חומרי הלמידה של תלמידי ישראל
למטח, המרכז לטכנולוגיה חינוכית, הפועל למען קידום מערכת החינוך בישראל ומתמקד בשילוב פדגוגיה וטכנולוגיה, דרושים/ות מפתחי/ות למידה דיגיטלית.

התפקיד כולל השתלבות בצוות פיתוח למידה דיגיטלית האחראי לפיתוח תוצרי למידה לכל שכבות הגיל בבתי הספר, ופועל בממשקים רבים עם אנשי פדגוגיה וטכנולוגיה בתוך הארגון.
במסגרת התפקיד תפתחו תוצרי למידה דיגיטליים, Web ו-Mobile , ותנהלו פרויקט פיתוח מקצה לקצה, תוך עמידה בלוחות זמנים ואחריות לאיכות התוצרים.
דרישות:
· עד שנתיים ניסיון בפיתוח תוצרים דיגיטליים על כל שלבי הפיתוח: הבנת הצרכים, הגדרת מטרות, בניית קונספט, אפיון כולל שרטוט מסכים Wireframe))
· שליטה מלאה בתוכנות פיתוח, עיצוב והנפשה כגון Storyline, Photoshop, Animate
· ניסיון בכתיבת ,HTML CSS
· יכולת להוביל פרויקט על כל שלביו ולהניע בעלי תפקידים
· חשיבה יצירתית ויכולת תקשורת בינאישית גבוהה
· ניסיון באפיון UX/UI יתרון משמעותי
· יתרון להשכלה בתחום החינוך, טכנולוגית למידה או UX/UI
פרטים נוספים:
· משרה מלאה
· מיקום: משרדי מטח ברמת אביב
· מייל לשליחת קורות חיים: cetjobs@cet.ac.il בציון מספר המשרה 1229 בנושא המייל
טרנדים מרכזים ללמידה אונליין 2020. מקור: https://blog.originlearning.com/key-trends-in-elearning-for-2020/
#דרושים #אזורהשרון
דרוש\ה רכז\ת הדרכה וטכנולוגית למידה!!

לחברה מובילה בתחומה דרוש\ה רכז\ת הדרכה וטכנולוגית למידה פילפלית וחברותית שתצטרף לצוות של תותחים!!!

תיאור התפקיד:
* ניהול מערכת הלמידה הארגונית
* פיתוח תהליכי ותוצרי למידה מסורתיים ומתוקשבים
*איתור ואבחון צורכי ההדרכה
* הובלת תהליכי למידה חוצי ארגון

דרישות:
* תואר ראשון- חובה
* תואר בטכנולוגיות למידה - חובה!
* ניסיון עם story line
ניסיון עם מערכת LMS - חובה
ניסיון עם תוכנות עיצוב גרפי - יתרון משמעותי.
ניסיון בפיתוח הדרכה - יתרון

קורות חיים למייל adir@experis.co.il
קרדיט: גיל ציוני
למי שמכיר אותי מהשנים האחרונות זה ישמע מוזר, אבל כל חיי הייתי תלמיד גרוע (יסודי, חטיבה, תיכון....) תלמיד שהמורים אמרו עליו ש"לא יצא ממנו כלום".
אז הנה עברו להם כמה שנים, ונבואת הזעם לא התגשמה - תואר ראשון ושני (בהצטיינות :-)).
חלק מהשינוי הגדול שעברתי היה בלסגל לעצמי ובעצמי טכניקות למידה שיעבדו עליי.
אני לא יודע מה קורה בבתי הספר היום, אבל אותי לא לימדו איך ללמוד, מה לעשות עם החומרים, איפה נכון ללמוד, באיזה שעות, באיזה טכניקה, איך לעשות למידה פעילה... וזה משהו שלטעמי ממש חסר בבתי הספר.
כשנתקלתי בבלוג של Shimon Pruss ובספר שלו, קצת הצטערתי שלא היה לי אותו לפני שנים.

אז הנה טעימה ממש קטנה, מתוך הבלוג (והספר). וכדי שלא תצטרכו לקרוא, אפילו ארגנו לכם שמע!

מעניין לשמוע, מה הטיפ שלכם/ן ללמידה?

http://summur.ai/resE0

#תאמלק_לי
#Summurai

תודות לצוות:
Jazz Vershinin
Tal Florentin
Eli Merkel
Adi Matas
#דרושים
תמיכה טכנית ואדמיניסטרטיבית במשתמשי מערכות למידה בארגון גלובלי מוביל,
תחזוקת מערכת הלמידה,
העבודה במשרה מלאה בפ"ת

דרישות:

רקע קודם בתמיכה טכנית ו/או אוריינטציה טכנולוגית - חובה
רקע קודם בשירות לקוחות ו/או תמיכה אדמיניסטרטיבית - חובה
ניסיון קודם בעבודה עם אקסל (לטובת מעקב ותאום) - חובה
אנגלית ברמה גבוהה - חובה
היכרות עם תחום ההדרכה והלמידה - יתרון

קורות חיים להעביר לדוא"ל naama@ucl-group.co.il
#טובלדעת
אנקדוטה: עולם עיצוב הלמידה מאוד משיק לעולם החינוך וניתן ללמוד הרבה אחד מהשני, לעיתים משיק לעיתים חופף. ארגונים ישכילו לאמץ גם שיטות וידע מעולם החינוך ואילו עולם החינוך ישכיל לאמץ שיטות למידה מהעולם הארגוני. ממליץ לתייק, אור דניאל.
.
קרדיט לפוסט למטה: איל רם.

איך מלמדים?

לאחר עבודה מקיפה בהובלת המו"פ של המשרד, בעיצוב של טכנולוגיות המידע ובשותפות גדולה של כל המינהלים במשרד - עלה אתמול אתר חדש של 100 הפרקטיקות המובילות בהוראה המסודרות על פי מפת הממדים להערכה - מחויבות לתלמיד/ה, מומחיות בתחום התוכן והוראתו, וניהול ההוראה והחינוך.

הרעיון - שכל מורה יוכל בקלות ובנגישות לקבל פרקטיקה מובילה מהעולם לשימושו על מי מידת הבנתו

שווה להיכנס ולראות: https://pop.education.gov.il/teaching-practices/
איל