דני שי - שיטות השקעה מתקדמות
24 subscribers
103 photos
1 video
5 links
ציון יומי לעוצמת המגמה של ה SPY, תעודת הסל העוקבת אחרי מדד S&P500 לצד תובנות שוק וניתוחים המבוססים על אסטרטגיה כמותית שנבדקה היסטורית.
Download Telegram
שלום חברים

אנחנו בסוף חודש יוני וזה הזמן לבחון את ציוני הכניסה והיציאה, לונג / שורט האופטימליים (תהליך שאני עושה מידי חצי שנה).

ניצלתי את סוף השבוע הארוך לצורך כך. החלטתי לשתף אתכם בתוצאות.

אופן הבדיקה :
עשיתי 30 הרצות שונות :
שנתיים מתגלגלות (2017-2018, 2018-2019 וכו הלאה) סהכ 9 ריצות
שלוש שנים מתגלגלות (2017-2019, 2018-2020 וכו הלאה) סהכ 8 ריצות
ארבע שנים מתגלגלות (2017-2020, 2018-2021 וכו הלאה) סהכ 7 ריצות
חמש שנים מתגלגלות (2017-2021, 2018-2022 וכו הלאה) סהכ 6 ריצות.

הצרוף 6/3 ללונג ו 2/3 לשורט הופיע בכל ההרצות בין 10 המקמות הראשונים, בכל ההרצות הוא נתן תוצאה טובה משמעותית בהשווא ל Buy & Hold הן בתשואה והן ב Draw Down.
בכל חלונות הזמן של השנים האחרונות הצרוף הזה היה בין המובילים (חשוב מאד לתת דגש לתקופת הזמן האחרונה).

לצורך השוואה הרצתי את הצרוף הישן 5/4 2/3 על 5, 4, 3, 2 השנים האחרונות, בכל ההרצות הצרוף החדש היה עדיף ממנו (אם כי ההבדלים אינם משמעותיים)

לסיכום, מהיום הציונים על פיהם האסטרטגיה עובדת הם :
לונג : 6/3
שורט : 2/3

מצורף התוצאות של כל ההרצות שתארתי.
👍1
לאור בקשות של מספר חברים
הגדרה מדויקת יותר
כמו שהבטחתי אני מפרט מה הפעולות שאני עושה.

חשוב להבהיר, אני לא יועץ השקעות, אני מציג את הפעולות שאני עושה כהדרכה ולא כיעוץ או המלצה, מי שמחליט ליישם את הפעולות האלו עושה זאת על דעתו בלבד. למותר לציין שיש לי עניין אישי בפעולות האלו.

נכון להיום הציון 5, ואני פתוח ב 50%

אם הציון עולה ל 6 ומעלה – אני משלים ל 100%
אם הציון יורד ל 3 ומטה – אני סוגר את הפוזיציה.
בנוסף השקעתי קצת מחשבה לגבי האילוץ שבסמוך לסיום המסחר לא ניתן לקבוע ציון סופי מה שמאלץ לבצע את הפעולות בשעות שאחרי המסחר או ביום למחרת.

יש לי תובנות מעניינות, אפרסם אותן מחר.
כפי שכתבתי אתמול, השקעתי קצת מחשבה לגבי האילוץ שבסמוך לסיום המסחר לא ניתן לקבוע ציון סופי מה שמאלץ לבצע את הפעולות בשעות שאחרי המסחר או ביום למחרת.

מבדיקה שעשיתי, התוצאות הטובות ביותר מתקבלות אם מבצעים את הפעולות בשערי הסגירה ביום קבלת האיתות כלומר סמוך לשעה 23:00. ביצוע הפעולות בשעות שאחרי המסחר או ביום למחרת קבלת האיתות מקטינות את התווצאות (ביצוע ביום שלמחרת מקטין בכ 25% את התוצאות). ביצוע הפעולות ביום שלמחרת עדיין עדיף על Buy & Hold אבל הרבה פחות טוב מביצוע לפי שערי הסגירה.

הבעיה היא שלעיתים לא ניתן לקבוע את הציון סופית אלא רק בסביבות שעה 24:00 ולפעמים גם מאוחר יותר. טכנית, ניתן להעביר את ההוראות בשעות האלו אבל לא בטוח שהמחירים יהיו מחירי הסגירה.

התלבטתי עם עצמי מה דרך הפעולה הנכונה והגעתי למסקנה שעדיף לבצע את הפעולה בשערי הסגירה בתנאים הבאים :

אם בשעה 22:50 הציון ברור, אין בעיה, מבצעים את הפעולה במלואה.

אם בשעה 22:50 הציון לא ברור (מתנדנד), אני מבצע את הפעולה ב 50% היקף במחירי הסגירה. למחרת, בהתאם לציון הסופי, אני מתקן, משלים ל 100% או מבטל את הפעולה.

דוגמא :

אם אנחנו בפוזיציה ובשעה 22:50 הציון מתנדנד בין 3 ל 4 (כלומר בין סגירת הפוזיציה או לא) אני סוגר חצי פוזיציה וביום למחרת מתקן (סוגר לגמרי או קונה חזרה) לפי הציון בפועל.

אם אנחנו לא בפוזיציה ובשעה 22:50 הציון מתנדנד בין 5 ל 6 (כלומר בין פתיחת פוזיציה או לא) אני פותח 50% פוזיציה וביום למחרת מתקן לפי הציון בפועל.

זה קצת מסורבל יותר אבל נראה לי שזה הכי קרוב לביצוע הפעולות לפי שערי הסגירה.
ערב טוב חברים

כרגע הציון עומד על 5,
נכון לעכשיו אין שינוי במצב האחזקות.

נעדכן סופית לקראת 23:00
הציון עומד כרגע על 5 ולא נראה שהוא ישתנה ל 6 (אולי לא 4).
אין שינוי באחזקות.
לילה טוב
מפת הציונים לסוף יום מסחר 22/06/2026.

עוצמת המגמה 5 מתוך 9.

האסטרטגיה בפוזיציה לונג מה 12/06/2026
בוקר טוב

הסטיות בין המדדים השונים הולכות ומתרחבות.

שני המדדים הגדולים SPY ו QQQ בסדר שיאים יורד (מסומנים בקווים כחולים), יתר המדדים לרבות המדד השוויוני SPXEW (S&P500 כשלכל המניות משקל שווה) בסדר שיאים עולה (מסומנים בקווים אדומים) כאשר מדד RUSSELL 2000 (באמצעות תעודת הסל IWM) יצר שיא כל הזמנים חדש.

הסטיות האלו שונות מהסטיות שאנו רואים בדרך כלל. בדרך כלל המצב הפוך. המדדים הגדולים, שהמפלצות מהוות בהם משקל גדול, יוצרים שיאים חדשים כאשר המדדים הקטנים יותר משתרכים מאחור. היום החולשה היא דווקא במדדים הגדולים, כלומר המפלצות משתרכות אחרי המניות הקטנות.

איך זה יגמר? לא יודע. ציון עוצמת המגמה מראה באופן נכון את המצב. "מגמה עולה פרווה" ולהזכירינו, לפי שיטת המדידה החדשה, ציון 5 הוא מצב ביניים שבו אנחנו עדיין נמצאים בלונג (כי קדם לו ציון 6 ומעלה) ועדיין על הגדר אם קדם לו ציון 3 ומטה. חזרה של הציון ל 6 ומעלה תלמד על חזרת המומנטום, וירידתו ל 3 ומטה תלמד כל סיום המגמה העולה.
ערב טוב

נכון לעכשיו ציון עוצמת המגמה עומד יציב על 3

עדכון סופי לקראת 23:00
לילה טוב

ציון עוצמת המגמה ירד ל 3.

האסטרטגיה סוגרת את הפוזיציה לונג ועוברת לגדר.
מפת הציונים לסוף יום מסחר 23/06/2026.

עוצמת המגמה 3 מתוך 9.

האסטרטגיה סגרה את פוזיציית הלונג ויצאה לגדר.
בוקר טוב

יום קשה עבר על השווקים. בטח אלו תהיינה כותרות האתרים הכלכליים.

האם זה באמת ככה?

מדד נאסדאק יורד במעל 3%, מדד S&P500 יורד ב 1.45% זה אכן נראה כמו יום קשה.
אבל, מבט מעמיק יותר מציג תמונה קצת מפתיעה.

מתוך 11 הסקטורים של השוק האמריקאי, 6 מהם בכלל עלו !!! רק 5 ירדו בהובלת הסקטורים הטכנולוגיים. כלומר, נכון לסוף יום המסחר אתמול, אי אפשר לומר שהשוק הפך מגמה, אפשר לומר שהשוק הפך להיות סלקטיבי.

גם ההשוואה בין המדדים השונים מראה תמונה דומה. מדדי המניות "הגדולים" (SPY ו QQQ) שמשקלן של מניות הטכנולוגיה בהן הוא גדול, יצרו סדר שיאים שפלים יורד (מסומן באדום בגרף) בעוד המדדים הקטנים ובינהם SPXEW (מדד SP500 במשקל שווה) עדיין בסדר שיאים שפלים עולה (מסומן בכחול בגרף). המשמעות, הסתירה בין החולשה של המדדים הכבדים לבין העוצמה היחסית של המדדים הקטנים, סתירה שאנו רואים כבר מספר ימים, עדיין בתוקף.

איך זה ייגמר? לא יודע. מה שאני כן יודע שזה לא שוק בריא. סתירה כזו "תתפוצץ" לאן שהוא, לא יודע לאן.

ציון עוצמת המגמה ירד ל 3, האסטרטגיה על הגדר, ממתינה לקפוץ לכיוון הנכון כאשר השוק יחליט לאן הוא ממשיך מכאן.
לילה טוב חברים.
ציון עוצמת המגמה לא אמור להשתנות.
ציון סופי יפורסם בבוקר