📚مجله اطلاعات عمومی♻️
30.8K subscribers
13K photos
3.15K videos
99 files
1.05K links
❤️دست آخر فقط سه چیز مهمه🕊
چقدر عشق ورزیدی
چقدر آروم زندگی کردی
چقدر دلپذیر و نرم از چیزایی دست کشیدی که برای تو نبودن👌

👈ما در این کانال بیشتر سعی داریم به مطالب علمی، فرهنگی ، اجتماعی و روان شناسی بپردازیم ، با ما باشید✌️
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
مهربان ڪه باشے💝

صبحت هم زیباست☀️
خورشیدهم زیباست💛
آسمان رنگ دیگرے دارد💙
روزت رویایےست😍

توبخواه
برای مهربانے همیشه بهانه پیدامے‌شود

#روزتون سرشار از زیبایی

─═इई 🍃🌼🍃ईइ═─
@General_information
امروز روز مهربانى خداست💕

پنجره را بگشا بشنو

خدا صدایت میزند💕

بخند و لبخندت را به

دیگران هدیه کن که

خدا مهربانی را دوست دارد👌

#صبحتون_پُر_از_مهربونی 😍

─═इई 🍃🌼🍃ईइ═─
@General_information
❤️

خدای عزیز😍

تو را سپاس میگویم که به ما #سخن گفتن با یکدیگر را آموختی. سپاس برای معجزه "کلام".
سپاس برای #اطمینان از بابتِ نبودنِ ترس در عشق و اینکه میتوانیم سراپا صداقت باشیم، خودمان باشیم، کاملا خودمان باشیم و از تمسخر و طرد شدن نترسیم.

تو را سپاس میگویم
برای آنکه نیاز به #گوش_دادن را به ما نشان دادی و اینکه "با قلب هایمان نیز همچون گوش هایمان، میتوانیم گوش فرا دهیم"


🌺سپاس

برای حس کردنِ نیازهائی که در زیرِ خروارها واژه خفته اند و بر زبان جاری نشده اند
و
دانستنِ این که وقتی با کلام نمیتوان برطرف شان کرد ، عشق میتواند سرودی ساکت باشد...

سرودی که در سکوت میگوید :

"من نیز با تو در این موقعیتم، لبخندی که اطمینان میبخشد و میگوید به ذاتِ خود اعتماد کن ، کارت درست است..."

─═इई 🍃🌼🍃ईइ═─
@General_information
💕 #بانو_جان
نمیدانم تا به حال چند متن با عنوان‌هایی چون :
- چگونه یک زن ایده‌آل باشیم ؟
- چطور باشیم تا مورد ستایش قرار بگیریم ؟
- قوانین جذابیت
- مهره‌مار و قوانین طلایی معشوقه بودن
و ...
مطالعه کردی
نمیدانم چندبار پای انتقادهایِ بزرگانه ای که به شخصیتت وارد شده نشستی و با سکوتت مهر تایید به نظراتِ گوهربارشان زدی
نمیدانم چندبار یک زن را توی سرت زدند و تو با نهایتِ ضعف تمام تلاشت را کردی ادایِ خانم‌ بودنش را دربیاوری
اما این را خوب میدانم چرخیدن حولِ محور آدم‌ها و دستورالعمل‌هایشان تو را از خودت خواهد گرفت
👈اولین شرط زن بودن اصالت است و اصالت تو به هیچکس و هیچ جا جز به سمتِ‌ چپِ قفسه سینه ات برنمیگردد . قلبت خالقِ باورها و اعتقاداتِ توست و اصالت یعنی ایستادن پای تمام ترشحات قلبت .
👈 وقتی قلبت فرمان میدهد از مغازهِ کنارِ پارک برای خودت ابنبات چوبی بخری باید بدون درنظر گرفتن نگاههای سنگینی که حواله ات خواهند شد گردالی ترین آبنبات چوبی را برای خودت انتخاب کنی
👈وقتی قلبت فرمان میدهد در یک‌ مهمانی تقریبا رسمی آن کودکی که روبه رویت نشسته و درحال متقاعد کردن خودش است تا شیطانی نکند را به یک گل یا پوچ‌ صمیمی دعوت نترس
باید بدون توجه به چشم‌غره‌هایی که میخواهند خانم بودنت را یاد آور شوند بروی و کنارش بنشینی و گاهی باهم ریز ریز بخندید
👈وقتی قلبت فرمان میدهد در یک هوای بارانی چادر مشکی روی سرت بکشی و بروی برای قدم زدن نباید بترسی که چادری گِلی ات را هدفِ تیکه های سنگینشان قرار دهند
👈وقتی قلبت فرمان میدهد جای طبخ یک قرمه سبزی خسته‌کننده مهمان‌هایت را به ماکارانیِ عشق‌پز دعوت کنی نباید از حرفهایی که بعدش حتما پیش خواهد آمد خجالت بکشی
👈وقتی قلبت راضی است به جای سفر به سواحل شمال و جنوب چند روزی در جوارِ گنبدِ طلایی‌اش سرکنی نباید ایمانت با لقبِ خشکِ مذهبی بریزد
👈وقتی کسی را دلگیر میکنی و قلبت فرمان به دلجویی میدهد نباید به « مغرور باش غرور برای زن حرف اول است» توجه کنی
👈وقتی به اعتقاد قلبت دلبری به غرور و اخلاقی غیرقابل تحمل و عشوه نیست نباید از ساده و مهربان بودن بترسی
👈وقتی با سن و سال بزرگانه ات هنوز هم دلت ضعف میرود برای عروسک
👈وقتی لاکِ قرمز دستانت را گیرا تر میکنند
👈وقتی موهای بلندت را با جان و دل دوست داری و‌ یا وقتی ناگهان در خیابان و میان جمعیت با دیدن یک بچه گربه جیغ میکشی دیگر نباید برای تایید شدنت توسط یک عده که قلب هایشان حول محور همان دستورالعمل ها میچرخد از این باورهای زنانه بگذری ...

👈زن بودن یعنی همین...
یعنی خودت باش...
بگذار فکر کنند گونه ای نادر از جنس مونث هستی زن بودن یعنی نه ادای مادرت را در بیاور نه بعدها افکارت را به دخترت تحمیل کن
#زن بودن یعنی از پرواز نترس...♡

#کوثر_حجازیان

─═इई 🍃🌼🍃ईइ═─
@General_information
#بانوی_باکلاس



How you love yourself is
‏how you teach others
‏to love you.

اینکه خودت چجوری خودت رو دوست داری ؛ به بقیه یاد میده چجوری دوسِت داشته باشند.

─═इई 🍃🌼🍃ईइ═─
@General_information
⁣⁣ چند غذایی که هرگز نباید در مایکروویو گرم کنید:

🍚 برنج:
اگر برنج پس از استفاده فورا در یخچال گذاشته نشده باشد ⁣و در دمای اتاق سرد شده باشد، ممکن است حاوی باکتری‌هایی باشد که می‌توانند باعث مسمومیت غذایی شوند. گذاشتن برنج در مایکروویو نمی‌تواند این باکتری‌ها را بکشد.

🍄 ⁣⁣قارچ‌:
⁣قارچ‌ها بعد از اینکه گرم می‌شوند به‌علت ریزمغذی‌هایی که دارند می‌توانند باعث به‌هم‌ریختن معده شوند.

🍼 شیر برای کودک:
⁣مایکروویو شیر و غذای بچه را به‌صورت ناهمگون گرم می‌کند برای ایمنی بیشتر، هر نوع شیری را که می‌خواهید به کودک بدهید، با حرارت دادن غیرمستقیم با بخار آب، روی اجاق گاز گرم کنید.

─═इई 🍃🌼🍃ईइ═─
@General_information
🥀پنج جمله زیبا🥀

#تلنگر

«انسان»،
باید «آنقدر بزرگ باشد»،
که «اشتباهات خود را» قبول کند،

✳️ و «آنقدر»،
«قوی باشد» که آنها را اصلاح نماید.!

«شما» هرگز،
«یـک آدم قــوی را»،

✳️ که «گذشتهٔ آسانی»،
داشته باشد «پیدا نخواهید کرد.!»

کسیکه،
«زبانش را» نگه دارد،

✳️ از «ندامت»،
و «پشیمانی» ایمن میشود.

«حافظهٔ خوب»،
«حافظه‌ای است» که بداند،

✳️ «چگونه»،
«امور بی‌اهمیت» را بفراموشی بسپارد.!

کسیکه،
«نیّت نیکویی» داشته باشد،

✳️ «توفيقات الهى»،
به «یاری و کمک» او می شتابد.

─═इई 🍃🌼🍃ईइ═─
@General_information
🔲🔶 گیرِ کار نوایغ در كجاست؟

#بن_بست_نوابغ

✍️ #دکترمحمدرضاسرگلزایی_روانپزشک

⭕️ همیشه هوش باعث فهم درست نمی شود. گاهی تعصبات و پیش فرض های غلط باعث می شود هوش، ما را در جهت غلط پیش ببرد. هوش بالا مثل ماشین تند رو می ماند، یک امکان قدرتمند است ولی اگر این اتوموبیل تندرو در جاده ای غیر استاندارد و به مقصدی غلط در حرکت باشد، سرعت بالای خودرو فقط امکانی است برای هلاک سرنشینان آن!
#هگل، فیلسوف نابغه ای بود ولی تحت تاثیر فرهنگ نژاد پرستی زمان خود اعتقاد داشت از میان همه ملت ها زمان عبور می کند، تنها از میان ملت آلمان تاریخ عبور می کند! بنابراین هگل ملت آلمان را چکیده ی عقلانیت ملل و دولت پروس (امپراطوری رایش) را تحقق عقل کل در ظرف زمانی می دید و به نوعی برای امپراطوری پروس جایگاهی الهی قائل بود!
#فروید، انسان شناس بزرگی بود ولی تحت تاثیر تابوهای عصر ویکتوریایی به این نتیجه گیری غلط رسید که تمام روان نژندی ها ریشه در سرکوب غریزه جنسی دارند. فروید در تحلیل اغلب رویاها سکس سرکوب شده را می دید و هوش او باعث نشد که از چارچوب نظریه تنگ جنسی خارج گردد!
#جلال_آل_احمد، نویسنده ای نابغه بود ولی دچار شدن او به تفکر عقلانیت ستیز هایدگری احمد فردید باعث شد که او ریشه مشکلات تاریخی و اجتماعی ایران را در "غرب زدگی" ببیند و نسخه "بازگشت به گذشته" را برای بیماری که خود در گذشته گیر کرده بود بنویسد!
در این زمینه می توانید کتاب "هویّت اندیشان و میراث فکری احمد فردید" را بخوانید. این کتاب را محمدمنصور هاشمی نوشته و انتشارات کویر منتشر ساخته است.
آگاهی با هوش متفاوت است

─═इई 🍃🌼🍃ईइ═─
@General_information
🔶🔹فیلترتلگرام و سه نکته کوتاه


🔸 «اسلحه ها بی طرف هستند و این به ما بستگی دارد که چطور از آنها استفاده کنیم»_ لیلیا گرین، استاد ارتباطات و رسانه

🔹«فناوری نه خوب است، نه بد است، نه بی طرف است»_ کرزنبرگ، مورخ

🔸انسانِ نخستین وقتی آتش را کشف کرد، چند بار دستش سوخت، حتی حریم خصوصی اش هم با روشنایی آتش به مخاطره افتاد.
بعد از آن هم آتش سوزی های بزرگ شهرها و جنگل ها و کتابخانه ها و انسان های بسیاری را از بین بُرد اما آیا چاره کار حذف و سرزنش آتش بود؟!

گزارشی از تلویزیون دارد دست به دست می شود که مردمی می گویند از وقتی تلگرام فیلتر شده حالمان خیلی بهتر است.
به بزرگترها سر می زنیم، تصادف نمی کنیم... اصلاً پوست مان هم خوب شده!

حرف و حدیث در مورد فیلتر شدن تلگرام بحث روز است.
نه سهام دار تلگرام هستم و نه اگر از بیخ و بن فیلتر شود ممکن است دچار سوءتغذیه بشوم.
چه بسا اینجا نمی نویسم و وقت و زمان بیشتری پیدا می کنم و کمتر دردسر می کشم و اخم و تخم می بینم اما جنگیدن با تکنولوژی آن هم در عصر تکنولوژی های ارتباطی، خنده دار نیست، دردناک است

به عنوان کسی که تحصیلاتش در مقطع دکتری در رشته «فرهنگ و ارتباطات» است و اندک سواد و خُردک مطالعه ای در این زمینه دارم با اطمینان می گویم راه را اشتباه می روید.

همان طور که دهها سال پیش دوش حمام، برق، رادیو، تلویزیون، مدرسه رفتن دختران، رانندگی زنان، شناسنامه گرفتن، کلاه سر گذاشتن و ... را ممنوع کردند و امروز خنده دار به نظر می رسد که یک نفر به خاطر اینکه به خزینه نمی رفته سرزنش می شده!
همانطور که ویدئو را فیلتر و ممنوع کردید
و بعد در فروشگاه های زنجیره ای دولتی ویدئو به همان مردم فروختید!

راه دور نرویم. چند سال پیش وی چت را فیلتر کردید و گفتید:
«به خاطر اینکه حریم شخصی هموطنان را به خطر می اندازد و محتوای مجرمانه دارد و فرهنگ ما را به خطر می اندازد و ...»
و حالا دوباره رفع فیلتر شد!
در این چهارسال وی چت حیا کرد؟ مومن شد؟ توبه کرد؟
قول داد پسر خوبی باشد؟!

عزیزان فعال و زحمتکش کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه!

به خدا ما فقط زورمان به آقای روحانی و جهرمی می رسد که به آنها غر می زنیم اما غیرمستقیم منظورمان شما هم هست!

فیلتر کرن تلگرام هزاران نفر را از نان خوردن انداخت و برای چند صد نفر که فیلتر می فروشند نان به همراه آورد!
شما که سر چشمه نشسته اید بررسی کنید در این چند روز ایرانیان چند میلیون فیلترشکن دانلود کرده اند.
فکر می کنید فیلترشکن را برای چه دانلود می کنند؟
برای اینکه به جای تخم مرغ بشکنند و املت درست کنند؟

تلگرام را فیلتر کنید. اصلاً بساط اینترنت را از اساس جمع کنید.
بیل بدهید دست مان و در این بی بارانی و خشکسالی - که البته به خاطر گناه مان ماست !- برویم کشاورزی کنیم.
دستور بدهید برویم به دامن طبیعت!

همه مان از دَم برویم گوسفند بچرانیم، گاو پرورش بدهیم، مرغ نگهداریم و مثل کوکب خانم شاد و خرم باشیم.

اما این قطار به ایستگاه اول برنمی گردد..
برنمی گردد..
برنمی گردد...
برنمی گردد...
برنمی گردد...
چند سال دیگر به حرف ما عوام می رسید.

می رسید....
می رسید...

احسان محمدی

─═इई 🍃🌼🍃ईइ═─
@General_information
تصنیف بسیار زیبا و خاطره انگیز
🔸*چرا دل به تو دادم *
🔹با صدای : شهرام ناظری
🔸شعر:
🔹آهنگساز:جلیل عندلیبی
🔸آلبوم:بنمای رخ

─═इई 🍃🌼🍃ईइ═─
@General_information
03 Tasnif Chera Del Be To Dadam
Shahram Nazeri (Www.BestMusik.Org)
─═इई 🍃🌼🍃ईइ═─

🎵 چرا دل به تو دادم🍃

🗣 #استاد_شهرام_ناظری🌺🍃

─═इई 🍃🌼🍃ईइ═─
@General_information
🌟ﺑﺮﺍﺩﺭﺍﻥ ﯾﻮﺳﻒ ﻭﻗﺘﯽ ﻣﯿﺨﻮﺍﺳﺘﻨﺪ
ﯾﻮﺳﻒ ﺭﺍ ﺑﻪ ﭼﺎﻩ ﺑﯿﻔﮕﻨﻨﺪ،
ﯾﻮﺳﻒ ﻟﺒﺨﻨﺪﯼ ﺯﺩ!

🌟ﯾﻬﻮﺩﺍ ﭘﺮﺳﯿﺪﻧﺪ: ﭼﺮﺍ ﻣﯿﺨﻨﺪﯼ؟! ﺍﯾﻨﺠﺎ ﮐﻪ ﺟﺎﯼ ﺧﻨﺪﻩ ﻧﯿﺴﺖ...!

ﯾﻮﺳﻒ ﮔﻔﺖ: ﺭﻭﺯﯼ ﺩﺭ ﻓﮑﺮ ﺑﻮﺩﻡ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﮐﺴﯽ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺪ با ﻣﻦ ﺍﻇﻬﺎﺭ
ﺩﺷﻤﻨﯽ ﮐﻨﺪ، ﺑﺎ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺑﺮﺍﺩﺭﺍﻥ ﻧﯿﺮﻭﻣﻨﺪﯼ ﺩﺍﺭﻡ...!
🌟ﺍﯾﻨﮏ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻫﻤﯿﻦ ﺑﺮﺍﺩﺭﺍﻥ ﺭﺍ ﺑﺮ ﻣﻦ ﻣﺴﻠﻂ ﮐﺮﺩ، ﺗﺎ ﺑﺪﺍﻧﻢ ﮐﻪ
"ﻧﺒﺎﯾﺪ جز خدا ﺑﻪ ﻫﯿﭻ ﺑﻨﺪﻩﺍﯼ ﺗﮑﯿﻪ ﮐﺮﺩ..."

💫ﺁﯾﺎ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﺮﺍﯼ ﺑﻨﺪﮔﺎﻧﺶ ﮐﺎﻓﯽ ﻧﯿﺴﺖ؟
اَلَیْسَ اللهُ بِکافٍ عَبْدِه

💫ﺳﻮﺭﻩ ﺯﻣﺮ، ﺁﯾﻪ۳۶

─═इई 🍃🌼🍃ईइ═─
@General_information
🔲🔶#برشى_از_كتاب

بهترين فرشته ها همين شيطان بود.
مرد و مردانه ايستاد و گفت:
نه، سجده نمی کنم،
تو را سجده می کنم
اما اين آدمك های کثيفی را که از «گلِ متعفن» ساخته ای،
اين موجود ضعيف و نكبتی را که برای شكم چرانيش
خدا و بهشت و پرستش و عظمت و بزرگواری
و آخرت و حق شناسی و محبت
و همه چيز و همه کس را فراموش می کند،
برای يك شكم انگور يا خرما يا گندم،
گوسفندوار پوزه اش را به زمين فرو می برد
و چشمش را بر آسمان و بر تو می بندد، سجده نمی کنم!

📚#کویر
دکتر #علی_شریعتی

─═इई 🍃🌼🍃ईइ═─
@General_information
زندگی بوی خوش نسترن است
بوی یاسی است که گل کرده به دیوار
نگاهِ من و تو زندگی خاطره است
زندگی خنده یک شاپرک است بر گل ناز زندگی رقص دل انگیز خطوط لب توست زندگی شیرین ست
سهراب سپهری
@General_information
🌹

پروردگار

برای همه ی داده هایت تو را شکر میکنم.


خدای عزیز

در مورد اینکه "ذهن مشغول و پریشان خود را در دنیای روزمره ام آرام بخشم
و
دراین روزمرگی آرامش را جستجو کنم و آنرا گرامی بدارم"
نیازمندِ کمک هستم.

الهیٰ🌸ای یگانه ی بی همتا!

ممنونم که به من می آموزی آنچه می بایست بیاموزم.

─═इई 🍃🌼🍃ईइ═─
@General_information
🔲🔶 این متنو باید با آب طلا نوشت👌

هم مسجدو هم کعبه وهم قبله بهانه است
دقت بکنی نور خدا داخل خانه است
در مسجد و در کعبه به دنبال چه هستی؟
اول تو ببین قلب کسی را نشکستی؟
اینگونه چرا در پی اثبات خداییم؟
همسایه ی ما گشنه و ما سیر بخوابیم
در خلقت ما راز و معمای خدا چیست؟
انسان خودش آیینه یک کعبه مگر نیست؟
برخیز و کمی کعبه ی آمال خودت باش
چنگی به نقابت بزن و مال خودت باش
تصویر خدا پشت همین کهنه نقاب است
تصویرخداواضح وچشمان توخواب است
شاید که بتی در وسط ذهن من و توست
باید بت خود ، با نم باران خدا شست
گویی که خدا در بدن و در تنمان هست
نزدیکترازخون و رگ گردنمان هست...

─═इई 🍃🌼🍃ईइ═─
@General_information
🔲🔶#داستان_کوتاه


یکی از دوستانِ کاناداییم، یه قانونِ جالب واسه خودش داشت!
قانونش این بود که:
با وجودِ داشتن همسر، دو بچه و زندگی مستقل و کارِ پر مسئولیت ماهی «یک شب» باید خونه پدر و مادرش باشه!
می‌گفت که کارهای بچه‌هارو انجام میدم‌ و میرم خودم تنهایی، مثل دورانِ بچگی و نوجوانی ... چندین ساله این قانون رو دارم، هم خودم و هم همسرم!
می‌گفت: خیلی وقت‌ها هم کار خاصی
نمی‌کنیم! پدرم تلویزیون نگاه می‌کنه
و من کتاب می‌خونم، مادرم تعریف می‌کنه، من گوش می‌دم، من حرف می‌زنم و مـادرم یا پدرم چرت می‌زنند و شب می‌خوابیم... صبح صبحانه‌ای می‌خوریم، بعد برمیگـردم به زندگی!

دیروز روی فیسبوکش دیدم یه "عکس" گذاشته بود و یه نوشته که متوجه شدم مادرش چند ماه پیش فوت شده. براش پیام دادم که بابتِ درگذشت مادرت متاسفم و همیشـه ماهی یک شبی رو که گفتـه بودی به یاد دارم...
جوابی داده، تشکری کرده و نوشته که: «مادرم توی خاطراتِ محدودش از اون شب‌ها به عنوانِ بهترین ساعتهای سال‌ها و ماه‌های گذشته ‌اش یاد کرده»
و اضافه کرد که:
اگه راستش رو بخوای "بیشتر" از مادرم برای خودم خوشحالم که از این «فرصت و شانس»
نهایتِ استفاده رو برده‌ام...!!

قوانینِ خوب رو دوست دارم... برای خودتون؛ دلتون؛ حالتون و خانوادتون قانون های قشنگ بذارید؛ بعدا حسرت قانون های گذاشته نشده رو نداشته باشید!

از خاطراتِ مهندس آوانسیان


─═इई 🍃🌼🍃ईइ═─
@General_information
⭕️توصیه های این زن 83 ساله را جدی بگیرید


در این جا نامه ای آورده ام که یک زن ۸۳ ساله به یکی از دوستانش نوشته است. نامه را بخوانید و توصیه های او را قبل از این که دیر شود جدی بگیرید.

آخرین سطر نامه را که بسیار تاثیربرانگیز است روی کاغذ بنویسید و جایی جلوی چشمتان بگذارید.


“برتای عزیز”
مدتی است بیشتر مطالعه می کنم و کمتر گردگیری می کنم.
در حیاط نشسته ام و بدون این که نگران علف های هرز باغچه باشم از منظره باغچه لذت می برم.

وقت بیشتری را با خانواده و دوستانم می گذرانم و کمتر کار می کنم.
زندگی باید الگوی تجربیات برای دوست داشتن باشد نه برای تحمل کردن.
من سعی دارم این لحظات را دریابم و آن ها را گرامی بدارم.

هیچ چیزی را ذخیره یا پس انداز نمی کنم
و از ظروف گران قیمتم در هر مناسبتی استفاده می کنم.

بهترین لباسم را در فروشگاه میپوشم. نظر من این است که هر چه ظاهر بهتری داشته باشم فروش بهتری هم خواهم داشت.

عطر خاصم را برای مناسبت های خاص کنار نمی گذارم بلکه آن را در محیط کار و فروشگاه ها هم استفاده می کنم.

یکی از این روزها کنترلم را روی توانایی هایم از دست می دهم.
پس اگر چیزی امروز ارزش گفتن، شنیدن و عمل کردن دارد می خواهم امروز بگویم، بشنوم و عمل کنم.

اگر مردم بدانند که شاید فردا وجود نداشته باشند امروز چه کارهایی انجام می دهند؟
فکر می کنم به یکی از اعضای خانواده یا یکی از دوستانشان زنگ می زنند.

شاید هم با یکی از دوستان قدیمی تماس بگیرند و از او بابت کدورت ها عذرخواهی کرده و صلح کنند.
شاید هم به یک رستوران چینی بروند و بهترین غذای مورد علاقه شان را سفارش دهند. نمی دانم این ها فقط حدس و گمان من است.

اگر می دانستم وقتم محدود است انجام ندادن همین چیزهای کوچک مرا عصبانی می کرد.
عصبانی برای ننوشتن نامه ای که همیشه دوست داشتم بنویسم.
عصبانی برای نگفتن جمله “دوستت دارم” به همسر و فرزندانم.

من سخت تلاش میکنم، نه برای این که چیزی را برگردانم یا ذخیره کنم، بلکه برای این که خنده و شادی را به زندگی ام بیاورم.

هر صبح که چشم هایم را باز می کنم به خودم می گویم امروز همه چیز خاص است. هر روز، هر دقیقه و هر نفسی که میکشم هدیه ای از طرف خداوند به من است.

شاید زندگی ما آن موسیقی که می خواستیم نباشد اما تا زمانی که زنده هستیم می توانیم با موسیقی زندگی برقصیم.

آیا شما هم به زندگی به دید رقابت نگاه می کنید؟

ترجمه:مریم اسدی

─═इई 🍃🌼🍃ईइ═─
@General_information

از آدمها نپرسید "چرا"ناراحتن.....!
برای اشکها و بغضهایشان..."دلیل"نخواهید..!
بغض های ناخواسته.....
گریه های بی اراده...
دلیل نمیخواهد...!!!
بهانه نمیشناسد...!
یک دل" پر "میخواهد...
و یک" حس" عجیب"...
که نه "او"میتواند توضیح دهد..
و نه "تو"میتوانی درک کنی..
پس "بدون"سوال کنارش باش...!!

─═इई 🍃🌼🍃ईइ═─
@General_information
وزان دل خستگانت
راست اندوهی فراهم

ترامن چشم درراهم...

#نیما
#ناظری

‌─═इई 🍃🌼🍃ईइ═─
@General_information