📚مجله اطلاعات عمومی♻️
30.8K subscribers
13K photos
3.15K videos
99 files
1.05K links
❤️دست آخر فقط سه چیز مهمه🕊
چقدر عشق ورزیدی
چقدر آروم زندگی کردی
چقدر دلپذیر و نرم از چیزایی دست کشیدی که برای تو نبودن👌

👈ما در این کانال بیشتر سعی داریم به مطالب علمی، فرهنگی ، اجتماعی و روان شناسی بپردازیم ، با ما باشید✌️
Download Telegram
🔲🔶راهکارهای داشتن خون سالم


از محصولات بهداشتی طبیعی استفاده کنید
لوسیون، کرم‌ها و لوازم آرایشی به‌طور مستقیم از طریق پوست جذب خون می‌شود.
اگر محصولاتی که استفاده می‌کنید حاوی مواد سمی باشد این مواد به‌طور مستقیم وارد خون می‌شود.

از خوش بو‌کننده‌ها استفاده نکنید
این محصولات سرشار از مواد مضر است که از طریق تنفس به خون و ریه راه پیدا می‌کند و با قرار گرفتن روی پوست به‌طور مستقیم وارد خون می‌شود. این مواد خوش بو‌کننده حاوی مواد سرطان‌زاست و استفاده از آن عملکرد هورمون‌ها را مختل می‌کند.

مواد غذایی قلیایی بخورید
مواد غذایی قلیایی شامل تمامی سبزیجات، آواکادو، نارگیل، لیموترش، گریپ‌فروت، عدس، لوبیا، سویا، مغز میوه و تخمه‌ها مانند بادام، تخمه کدو حلوایی، کنجد و...است.

تحرک داشته باشید
این‌طور ثابت شده که ورزش بهترین راه برای ساخت خون غنی از اکسیژن است. ورزش علاوه بر این، منجر به پمپاژ بهتر خون توسط قلب می‌شود.

تنفس عمیق
با کشیدن نفس عمیق اکسیژن وارد ریه شده و به‌طور مستقیم وارد خون می‌شود. ( البته نه در شهرهای آلوده مثل تهران، تبریز، مرکزی، اهواز و ...!)

حبوبات را بیشتر بخورید
مصرف مواد غذایی غنی از فیبر منجر به کاهش کلسترول LDL و کاهش‌تری گلیسیرید خون می‌شود.

به اندازه کافی آهن مصرف کنید
آهن در مولکول‌های هموگلوبین وجود دارد، در نتیجه برای تولید خون سالم و غنی ضروری است. بیشتر زنان قبل از یائسگی با کمبود آهن مواجهند و شاید نیاز باشد که از مکمل استفاده کنند. از آنجا که مصرف بیش از حد قرص آهن می‌تواند خطرناک باشد، قبل از مصرف مکمل آزمایش انجام دهید. برخی منابع غذایی آهن شامل عدس، لوبیا، آلو، سبزیجات، گوشت قرمز و... است.

ویتامین B مصرف کنید
این گروه از ویتامین‌ها از جمله B12 6B و فولات برای کاهش میزان هوموسیستئین خون لازم است. میزان بالای هوموسیستئین با انسداد سرخرگ‌ها و بیماری قلبی ارتباط داده شده است؛ بنابراین کنترل آن حیاتی است.

سبزیجات بخورید

کلروفیل یا سبزینه، ماده مغذی گیاهی است که رنگ سبز را به گیاهان می‌دهد و شباهت زیادی به مولکول‌های هموگلوبین دارد. آهن منابع گیاهی به تقویت خون کمک می‌کند.

ادویه مصرف کنید
فلفل قرمز با تحریک فعالیت قلبی‌وعروقی و کاهش دادن فشار خون، روند تصفیه خون را سرعت می‌بخشد. برای تقویت سیستم قلبی‌وعروقی، فلفل قرمز را به غذا اضافه کنید./آرمان

─═इई 🍃🌼🍃ईइ═─
@General_information
🔶🔹#يك_دقيقه_مطالعه

انسانهای بزرگ درباره عقاید حرف می‌زنند،
انسانهای متوسط درباره وقایع حرف می‌زنند،
انسانهای کوچک پشت سر دیگران حرف می‌زنند!

انسانهای بزرگ درد دیگران را دارند،
انسانهای متوسط درد خودشان را دارند،
انسانهای کوچک بی دردند!

انسانهای بزرگ عظمت دیگران را می‌بینند،
انسانهای متوسط به دنبال عظمت خود هستند،
انسانهای کوچک عظمت خود را در تحقیر دیگران می‌بینند!

انسانهای بزرگ به دنبال کسب حکمت هستند،
انسانهای متوسط به دنبال کسب دانش هستند،
انسانهای کوچک فقط به دنبال کسب پول هستند!

انسانهای بزرگ به دنبال طرح پرسش‌های بی‌پاسخ هستند،
انسانهای متوسط پرسش‌هایی می‌پرسند که پاسخ دارند،
انسانهای کوچک می‌پندارند
پاسخ همه پرسش‌ها را می‌دانند!

انسانهای بزرگ به دنبال خلق مسئله هستند،
انسانهای متوسط به دنبال حل مسئله هستند،
انسانهای کوچک مسئله ندارند.

─═इई 🍃🌼🍃ईइ═─
@General_information
🎻

تولد تو زمانی است که می فهمی خودت مسئول تمام مشکلاتت هستی

و دیگران را به خاطر آن سرزنش نمی کنی .

البته که سرنوشت در دستان توست همانگونه که بیاندیشی و بخواهی ، خواهد شد.
@General_information


آفریدگار

تو را سپاس میگویم که کمکم میکنی تا ذهن مشغول و پریشان خود را در دنیای روزمره ام آرام بخشم و در این روزمرگی آرامش را جستجو کنم، بر آن اشراف یابم و آنرا گرامی بدارم.

خداوند🌷

ممنونم که قدرت شاکر بودن را بمن نشان میدهی و کمکم میکنی تا بتوانم از آن بعنوان ابزار روزمره ی زندگی ام استفاده کنم.

─═इई 🍃🌼🍃ईइ═─
@General_information


#حرف_حساب
#زندگی_بهتر

"مَردُم" چیست؟
مَردم به موجودی گفته میشه که از بدو تولد همراهیت میکنه
و تا روز مرگت مجبوری که برای اون زندگی کنی.
برای مردم خیلی مهمه که تو
چی میپوشی؟
کجا میری؟
چند سالته؟
بابات چیکارس؟
ناهار چی خوردی؟
چند روز یه بار حموم میری؟
چرا حالت خوب نیست؟
چرا میخندی؟
چرا ساکتی؟
چرا نیستی؟
چرا اومدی؟
چرا اینطوری نوشتی؟ عاشق شدی؟
چرا اونطوری نوشتی؟ فارغ شدی؟
چرا لاغر شدی؟ شکست عاطفی خوردی؟
چرا چاق شدی؟ زندگی بهت ساخته؟
و چراهای بسیاری که تا جوابش رو بدست نیاره دست از سرت ور نمیداره.
مَردم ذاتا قاضی به دنیا میاد.
بدون ِ اینکه خودت خبر داشته باشی، جلسه دادگاه برات تشکیل میده
روت قضاوت میکنه
حکم برات صادر میکنه و در نهایت محکوم میشی.
مَردم قابلیت اینو داره که همه جا باشه
هرجا بری میتونی ببینیش، حتی تو خواب.
اما مَردم همیشه از یه چیزی میترسه
از اینکه تو بهش بی توجهی کنی، محلش نذاری، حرفاش رو نشنوی و کاراش رو نبینی.
پس دستت رو بذار رو گوشت، چشمات رو ببند و بی توجه بهش از کنارش عبور کن و مشغول کار خودت شو.
این حرف من رو هروقت اعصابت از مردم خرد شد یادت بیار
به خودم هم میگم

─═इई 🍃🌼🍃ईइ═─
@General_information
⭕️#برای_آقایون

👈بعضی وقتها بیخیال #مرد بودن خودتون بشید.

✍️خانمهایی هستند که خوبند و احترام مردانگی و اقتدار و سلسله مراتب قدرت شما را در خانه دارند و برای خانه و بچه ها با چنگ و دندون دارند مبارزه می کنند و شما ازشون راضی هستید، اما زمان هایی عصبی میشن و سر موضوعات تربیت و درس بچه و نواقص خانه، روابط شما با خانواده اش، فشار زندگی و خستگی و فرسودگی و حتی چیزهای کوچک و بیخود، دعوا و سر و صدا راه می اندازند و حرف هایی می زنند که شما را خرد می کند و تمام دنیا و آرزوهای شما را از خانم تان به هم می ریزد....

اگر آقایون در این زمانها "فکر نکنن که مردانگیشون توی خونه زیر سئوال رفته و خواهد رفت و زن پررو و دریده شده و...و باید جلویش بایستم تا او اینقدر هارت و پورت و بی ادبی نکنه و بدونه چه کسی مرد خونه هست و....

و اگر آقا در این زمانها آروم بگیره و واکنش تند برای حفظ اقتدارش و مردانگیش نشون نده و بحران روحی خانم رو مدیریت کنه و با خانم بخاطر فشارهای زندگی اش، همدلی کنه و هیجانش و خشمش رو کنترل کنه و پس از آروم شدن خانم بهش بگه که رفتار او را نپسندیده و دیگه تکرار نکنه.

اولاً:خیلی از دعواها کش پیدا نمیکنه و تداوم نمی یابه.

دوماً: و نکته مهم اینه که خانم نه تنها بدتر نمیکنه و از سکوت و کنترل هیجان مرد در آینده سوء استفاده نمی کنه، بلکه در بلند مدت هم رفتارش در ایجاد سرو صدا و اغتشاش و بهم ریختن خونه کمتر میشه و دوستیتون بیشتر و بر عکس تصور شما اقتدار مرد افزونتر میشه و زن متوجه میشه که واقعاً مردش، مرده و قوی هست و میشه بهش تکیه داد و سریع بالا و پایین نمیشه(دکتر ایمانی فر).

─═इई 🍃🌼🍃ईइ═─
@General_information
📝یادداشت
✍🏻دکتر نعمت الله فاضلی :

🔶ایرانیان عصبانی نیستند؛ جامعه عصبی است!🔶

روزنامه ایران، ششم دی ماه 1396

🔵 دکتر فاضلی در این یادداشت به تحلیل دلایل فراوانی رفتارهای خشن در جامعه ایران می پردازد و معتقد است آنچه موجب شکل‌گیری عصبانیت و پرخاشگری شده است، «جامعه عصبی» است نه «انسان عصبی». جامعه عصبی از مشکلات روان‌تنی و اختلالات عصبی و زیست‌شناسانه رنج نمی‌برد؛ بلکه جامعه‌ای است که عمیقاً احساس اجحاف می‌کند.

گزارش‌های متعدد از آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای خشونت‌ آمیز نشان می دهد که جامعه ایران تعادل نسبی ندارد.

پدیده رفتارهای خشن در جامعه امروز ایران را باید نه به منزله امری روانی بلکه همچون «امری اجتماعی» تحلیل کرد.

🔻ما با پدیده‌ای اجتماعی به نام «جامعه‌ای عصبی» مواجه هستیم.

🔻جامعه عصبی جامعه‌ای است که به طور سازمان‌یافته از طرف ساختارهای اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی خشونت علیه خود و دیگری را تولید و اعمال می‌کند.

🔻در جامعه عصبی، افراد در نتیجه اختلال در عرف‌ها، رویه‌ها، قوانین و عملکرد سازمان‌ها و نهادها دچار وضعیت عدم تعادل می‌شوند.

دلایل شکل‌گیری جامعه عصبی:

🔻تحولات پرشتاب و گسترده جامعه در مسیر امروزی شدن

🔻ساختارها، سیستم‌ها و سیاست‌های موجود در شرایط خاص جامعه

دلایل وجود «ایران عصبی» امروز:

🔶 تعارض در آموزه‌های اخلاقی: تضاد میان گفتار و کردار «نظام سیاسی» و «نظام برنامه‌ریزی»

🔻گفتمان رسمی دائما از اخلاق، معنویت و ارزش‌های الهی- انسانی سخن می گوید؛ اما در عمل انسان از کانون اصلی برنامه‌ریز‌ی‌ها حدف شده است.

🔻توسعه «سرمایه‌های کالبدی و فیزیکی» در ایران امروز بر توسعه و انباشت «سرمایه‌های انسانی» غلبه داشته است.

🔶نیاز جامعه به «خود بیانگری»

🔻خود بیانگری به این معناست که هر شهروند بتواند در زندگی روزمره، هویت خود را شکل دهد و آن را به صورت هویت رسمیت یافته و قابل قبول به تایید دیگران درآورد.

🔻سیاست فرهنگی نظام سیاسی در چهار دهه گذشته، مبتنی بر نوعی «همگن‌سازی فرهنگی» و جلوگیری از بروز هویت‌های فرهنگی و اجتماعی مختلف در جامعه بوده است.

🔶نقش هنردر پرورش احساسات مدنی

🔻وظیفه اجتماعی هنر، پرورش احساسات انسان است.

🔻ما صرفا بخش هایی از هنرها را به رسمیت شناخته‌ایم که با آموزه‌های ایدئولوژیک سازگار هستند.

🔻محرومیت مردم از هنرها موجب ناتوانی آنان در پرورش احساسات خود، تحمل و خویشتنداری شده است.


─═इई 🍃🌼🍃ईइ═─
@General_information
تصنیف بسیار زیبا و خاطره انگیز
🔸او نیامد
🔹با صدای : علیرضا افتخاری
(اجرای اصلی فرح)
🔸شاعر: ایرج تیمورتاش
🔹آهنگ : اکبر محسنی
🔸آلبوم : صیاد

─═इई 🍃🌼🍃ईइ═─
@General_information
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
مهربان ڪه باشے💝

صبحت هم زیباست☀️
خورشیدهم زیباست💛
آسمان رنگ دیگرے دارد💙
روزت رویایےست😍

توبخواه
برای مهربانے همیشه بهانه پیدامے‌شود

#روزتون سرشار از زیبایی

─═इई 🍃🌼🍃ईइ═─
@General_information
امروز روز مهربانى خداست💕

پنجره را بگشا بشنو

خدا صدایت میزند💕

بخند و لبخندت را به

دیگران هدیه کن که

خدا مهربانی را دوست دارد👌

#صبحتون_پُر_از_مهربونی 😍

─═इई 🍃🌼🍃ईइ═─
@General_information
❤️

خدای عزیز😍

تو را سپاس میگویم که به ما #سخن گفتن با یکدیگر را آموختی. سپاس برای معجزه "کلام".
سپاس برای #اطمینان از بابتِ نبودنِ ترس در عشق و اینکه میتوانیم سراپا صداقت باشیم، خودمان باشیم، کاملا خودمان باشیم و از تمسخر و طرد شدن نترسیم.

تو را سپاس میگویم
برای آنکه نیاز به #گوش_دادن را به ما نشان دادی و اینکه "با قلب هایمان نیز همچون گوش هایمان، میتوانیم گوش فرا دهیم"


🌺سپاس

برای حس کردنِ نیازهائی که در زیرِ خروارها واژه خفته اند و بر زبان جاری نشده اند
و
دانستنِ این که وقتی با کلام نمیتوان برطرف شان کرد ، عشق میتواند سرودی ساکت باشد...

سرودی که در سکوت میگوید :

"من نیز با تو در این موقعیتم، لبخندی که اطمینان میبخشد و میگوید به ذاتِ خود اعتماد کن ، کارت درست است..."

─═इई 🍃🌼🍃ईइ═─
@General_information
💕 #بانو_جان
نمیدانم تا به حال چند متن با عنوان‌هایی چون :
- چگونه یک زن ایده‌آل باشیم ؟
- چطور باشیم تا مورد ستایش قرار بگیریم ؟
- قوانین جذابیت
- مهره‌مار و قوانین طلایی معشوقه بودن
و ...
مطالعه کردی
نمیدانم چندبار پای انتقادهایِ بزرگانه ای که به شخصیتت وارد شده نشستی و با سکوتت مهر تایید به نظراتِ گوهربارشان زدی
نمیدانم چندبار یک زن را توی سرت زدند و تو با نهایتِ ضعف تمام تلاشت را کردی ادایِ خانم‌ بودنش را دربیاوری
اما این را خوب میدانم چرخیدن حولِ محور آدم‌ها و دستورالعمل‌هایشان تو را از خودت خواهد گرفت
👈اولین شرط زن بودن اصالت است و اصالت تو به هیچکس و هیچ جا جز به سمتِ‌ چپِ قفسه سینه ات برنمیگردد . قلبت خالقِ باورها و اعتقاداتِ توست و اصالت یعنی ایستادن پای تمام ترشحات قلبت .
👈 وقتی قلبت فرمان میدهد از مغازهِ کنارِ پارک برای خودت ابنبات چوبی بخری باید بدون درنظر گرفتن نگاههای سنگینی که حواله ات خواهند شد گردالی ترین آبنبات چوبی را برای خودت انتخاب کنی
👈وقتی قلبت فرمان میدهد در یک‌ مهمانی تقریبا رسمی آن کودکی که روبه رویت نشسته و درحال متقاعد کردن خودش است تا شیطانی نکند را به یک گل یا پوچ‌ صمیمی دعوت نترس
باید بدون توجه به چشم‌غره‌هایی که میخواهند خانم بودنت را یاد آور شوند بروی و کنارش بنشینی و گاهی باهم ریز ریز بخندید
👈وقتی قلبت فرمان میدهد در یک هوای بارانی چادر مشکی روی سرت بکشی و بروی برای قدم زدن نباید بترسی که چادری گِلی ات را هدفِ تیکه های سنگینشان قرار دهند
👈وقتی قلبت فرمان میدهد جای طبخ یک قرمه سبزی خسته‌کننده مهمان‌هایت را به ماکارانیِ عشق‌پز دعوت کنی نباید از حرفهایی که بعدش حتما پیش خواهد آمد خجالت بکشی
👈وقتی قلبت راضی است به جای سفر به سواحل شمال و جنوب چند روزی در جوارِ گنبدِ طلایی‌اش سرکنی نباید ایمانت با لقبِ خشکِ مذهبی بریزد
👈وقتی کسی را دلگیر میکنی و قلبت فرمان به دلجویی میدهد نباید به « مغرور باش غرور برای زن حرف اول است» توجه کنی
👈وقتی به اعتقاد قلبت دلبری به غرور و اخلاقی غیرقابل تحمل و عشوه نیست نباید از ساده و مهربان بودن بترسی
👈وقتی با سن و سال بزرگانه ات هنوز هم دلت ضعف میرود برای عروسک
👈وقتی لاکِ قرمز دستانت را گیرا تر میکنند
👈وقتی موهای بلندت را با جان و دل دوست داری و‌ یا وقتی ناگهان در خیابان و میان جمعیت با دیدن یک بچه گربه جیغ میکشی دیگر نباید برای تایید شدنت توسط یک عده که قلب هایشان حول محور همان دستورالعمل ها میچرخد از این باورهای زنانه بگذری ...

👈زن بودن یعنی همین...
یعنی خودت باش...
بگذار فکر کنند گونه ای نادر از جنس مونث هستی زن بودن یعنی نه ادای مادرت را در بیاور نه بعدها افکارت را به دخترت تحمیل کن
#زن بودن یعنی از پرواز نترس...♡

#کوثر_حجازیان

─═इई 🍃🌼🍃ईइ═─
@General_information
#بانوی_باکلاس



How you love yourself is
‏how you teach others
‏to love you.

اینکه خودت چجوری خودت رو دوست داری ؛ به بقیه یاد میده چجوری دوسِت داشته باشند.

─═इई 🍃🌼🍃ईइ═─
@General_information
⁣⁣ چند غذایی که هرگز نباید در مایکروویو گرم کنید:

🍚 برنج:
اگر برنج پس از استفاده فورا در یخچال گذاشته نشده باشد ⁣و در دمای اتاق سرد شده باشد، ممکن است حاوی باکتری‌هایی باشد که می‌توانند باعث مسمومیت غذایی شوند. گذاشتن برنج در مایکروویو نمی‌تواند این باکتری‌ها را بکشد.

🍄 ⁣⁣قارچ‌:
⁣قارچ‌ها بعد از اینکه گرم می‌شوند به‌علت ریزمغذی‌هایی که دارند می‌توانند باعث به‌هم‌ریختن معده شوند.

🍼 شیر برای کودک:
⁣مایکروویو شیر و غذای بچه را به‌صورت ناهمگون گرم می‌کند برای ایمنی بیشتر، هر نوع شیری را که می‌خواهید به کودک بدهید، با حرارت دادن غیرمستقیم با بخار آب، روی اجاق گاز گرم کنید.

─═इई 🍃🌼🍃ईइ═─
@General_information
🥀پنج جمله زیبا🥀

#تلنگر

«انسان»،
باید «آنقدر بزرگ باشد»،
که «اشتباهات خود را» قبول کند،

✳️ و «آنقدر»،
«قوی باشد» که آنها را اصلاح نماید.!

«شما» هرگز،
«یـک آدم قــوی را»،

✳️ که «گذشتهٔ آسانی»،
داشته باشد «پیدا نخواهید کرد.!»

کسیکه،
«زبانش را» نگه دارد،

✳️ از «ندامت»،
و «پشیمانی» ایمن میشود.

«حافظهٔ خوب»،
«حافظه‌ای است» که بداند،

✳️ «چگونه»،
«امور بی‌اهمیت» را بفراموشی بسپارد.!

کسیکه،
«نیّت نیکویی» داشته باشد،

✳️ «توفيقات الهى»،
به «یاری و کمک» او می شتابد.

─═इई 🍃🌼🍃ईइ═─
@General_information
🔲🔶 گیرِ کار نوایغ در كجاست؟

#بن_بست_نوابغ

✍️ #دکترمحمدرضاسرگلزایی_روانپزشک

⭕️ همیشه هوش باعث فهم درست نمی شود. گاهی تعصبات و پیش فرض های غلط باعث می شود هوش، ما را در جهت غلط پیش ببرد. هوش بالا مثل ماشین تند رو می ماند، یک امکان قدرتمند است ولی اگر این اتوموبیل تندرو در جاده ای غیر استاندارد و به مقصدی غلط در حرکت باشد، سرعت بالای خودرو فقط امکانی است برای هلاک سرنشینان آن!
#هگل، فیلسوف نابغه ای بود ولی تحت تاثیر فرهنگ نژاد پرستی زمان خود اعتقاد داشت از میان همه ملت ها زمان عبور می کند، تنها از میان ملت آلمان تاریخ عبور می کند! بنابراین هگل ملت آلمان را چکیده ی عقلانیت ملل و دولت پروس (امپراطوری رایش) را تحقق عقل کل در ظرف زمانی می دید و به نوعی برای امپراطوری پروس جایگاهی الهی قائل بود!
#فروید، انسان شناس بزرگی بود ولی تحت تاثیر تابوهای عصر ویکتوریایی به این نتیجه گیری غلط رسید که تمام روان نژندی ها ریشه در سرکوب غریزه جنسی دارند. فروید در تحلیل اغلب رویاها سکس سرکوب شده را می دید و هوش او باعث نشد که از چارچوب نظریه تنگ جنسی خارج گردد!
#جلال_آل_احمد، نویسنده ای نابغه بود ولی دچار شدن او به تفکر عقلانیت ستیز هایدگری احمد فردید باعث شد که او ریشه مشکلات تاریخی و اجتماعی ایران را در "غرب زدگی" ببیند و نسخه "بازگشت به گذشته" را برای بیماری که خود در گذشته گیر کرده بود بنویسد!
در این زمینه می توانید کتاب "هویّت اندیشان و میراث فکری احمد فردید" را بخوانید. این کتاب را محمدمنصور هاشمی نوشته و انتشارات کویر منتشر ساخته است.
آگاهی با هوش متفاوت است

─═इई 🍃🌼🍃ईइ═─
@General_information
🔶🔹فیلترتلگرام و سه نکته کوتاه


🔸 «اسلحه ها بی طرف هستند و این به ما بستگی دارد که چطور از آنها استفاده کنیم»_ لیلیا گرین، استاد ارتباطات و رسانه

🔹«فناوری نه خوب است، نه بد است، نه بی طرف است»_ کرزنبرگ، مورخ

🔸انسانِ نخستین وقتی آتش را کشف کرد، چند بار دستش سوخت، حتی حریم خصوصی اش هم با روشنایی آتش به مخاطره افتاد.
بعد از آن هم آتش سوزی های بزرگ شهرها و جنگل ها و کتابخانه ها و انسان های بسیاری را از بین بُرد اما آیا چاره کار حذف و سرزنش آتش بود؟!

گزارشی از تلویزیون دارد دست به دست می شود که مردمی می گویند از وقتی تلگرام فیلتر شده حالمان خیلی بهتر است.
به بزرگترها سر می زنیم، تصادف نمی کنیم... اصلاً پوست مان هم خوب شده!

حرف و حدیث در مورد فیلتر شدن تلگرام بحث روز است.
نه سهام دار تلگرام هستم و نه اگر از بیخ و بن فیلتر شود ممکن است دچار سوءتغذیه بشوم.
چه بسا اینجا نمی نویسم و وقت و زمان بیشتری پیدا می کنم و کمتر دردسر می کشم و اخم و تخم می بینم اما جنگیدن با تکنولوژی آن هم در عصر تکنولوژی های ارتباطی، خنده دار نیست، دردناک است

به عنوان کسی که تحصیلاتش در مقطع دکتری در رشته «فرهنگ و ارتباطات» است و اندک سواد و خُردک مطالعه ای در این زمینه دارم با اطمینان می گویم راه را اشتباه می روید.

همان طور که دهها سال پیش دوش حمام، برق، رادیو، تلویزیون، مدرسه رفتن دختران، رانندگی زنان، شناسنامه گرفتن، کلاه سر گذاشتن و ... را ممنوع کردند و امروز خنده دار به نظر می رسد که یک نفر به خاطر اینکه به خزینه نمی رفته سرزنش می شده!
همانطور که ویدئو را فیلتر و ممنوع کردید
و بعد در فروشگاه های زنجیره ای دولتی ویدئو به همان مردم فروختید!

راه دور نرویم. چند سال پیش وی چت را فیلتر کردید و گفتید:
«به خاطر اینکه حریم شخصی هموطنان را به خطر می اندازد و محتوای مجرمانه دارد و فرهنگ ما را به خطر می اندازد و ...»
و حالا دوباره رفع فیلتر شد!
در این چهارسال وی چت حیا کرد؟ مومن شد؟ توبه کرد؟
قول داد پسر خوبی باشد؟!

عزیزان فعال و زحمتکش کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه!

به خدا ما فقط زورمان به آقای روحانی و جهرمی می رسد که به آنها غر می زنیم اما غیرمستقیم منظورمان شما هم هست!

فیلتر کرن تلگرام هزاران نفر را از نان خوردن انداخت و برای چند صد نفر که فیلتر می فروشند نان به همراه آورد!
شما که سر چشمه نشسته اید بررسی کنید در این چند روز ایرانیان چند میلیون فیلترشکن دانلود کرده اند.
فکر می کنید فیلترشکن را برای چه دانلود می کنند؟
برای اینکه به جای تخم مرغ بشکنند و املت درست کنند؟

تلگرام را فیلتر کنید. اصلاً بساط اینترنت را از اساس جمع کنید.
بیل بدهید دست مان و در این بی بارانی و خشکسالی - که البته به خاطر گناه مان ماست !- برویم کشاورزی کنیم.
دستور بدهید برویم به دامن طبیعت!

همه مان از دَم برویم گوسفند بچرانیم، گاو پرورش بدهیم، مرغ نگهداریم و مثل کوکب خانم شاد و خرم باشیم.

اما این قطار به ایستگاه اول برنمی گردد..
برنمی گردد..
برنمی گردد...
برنمی گردد...
برنمی گردد...
چند سال دیگر به حرف ما عوام می رسید.

می رسید....
می رسید...

احسان محمدی

─═इई 🍃🌼🍃ईइ═─
@General_information
تصنیف بسیار زیبا و خاطره انگیز
🔸*چرا دل به تو دادم *
🔹با صدای : شهرام ناظری
🔸شعر:
🔹آهنگساز:جلیل عندلیبی
🔸آلبوم:بنمای رخ

─═इई 🍃🌼🍃ईइ═─
@General_information
03 Tasnif Chera Del Be To Dadam
Shahram Nazeri (Www.BestMusik.Org)
─═इई 🍃🌼🍃ईइ═─

🎵 چرا دل به تو دادم🍃

🗣 #استاد_شهرام_ناظری🌺🍃

─═इई 🍃🌼🍃ईइ═─
@General_information
🌟ﺑﺮﺍﺩﺭﺍﻥ ﯾﻮﺳﻒ ﻭﻗﺘﯽ ﻣﯿﺨﻮﺍﺳﺘﻨﺪ
ﯾﻮﺳﻒ ﺭﺍ ﺑﻪ ﭼﺎﻩ ﺑﯿﻔﮕﻨﻨﺪ،
ﯾﻮﺳﻒ ﻟﺒﺨﻨﺪﯼ ﺯﺩ!

🌟ﯾﻬﻮﺩﺍ ﭘﺮﺳﯿﺪﻧﺪ: ﭼﺮﺍ ﻣﯿﺨﻨﺪﯼ؟! ﺍﯾﻨﺠﺎ ﮐﻪ ﺟﺎﯼ ﺧﻨﺪﻩ ﻧﯿﺴﺖ...!

ﯾﻮﺳﻒ ﮔﻔﺖ: ﺭﻭﺯﯼ ﺩﺭ ﻓﮑﺮ ﺑﻮﺩﻡ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﮐﺴﯽ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺪ با ﻣﻦ ﺍﻇﻬﺎﺭ
ﺩﺷﻤﻨﯽ ﮐﻨﺪ، ﺑﺎ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺑﺮﺍﺩﺭﺍﻥ ﻧﯿﺮﻭﻣﻨﺪﯼ ﺩﺍﺭﻡ...!
🌟ﺍﯾﻨﮏ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻫﻤﯿﻦ ﺑﺮﺍﺩﺭﺍﻥ ﺭﺍ ﺑﺮ ﻣﻦ ﻣﺴﻠﻂ ﮐﺮﺩ، ﺗﺎ ﺑﺪﺍﻧﻢ ﮐﻪ
"ﻧﺒﺎﯾﺪ جز خدا ﺑﻪ ﻫﯿﭻ ﺑﻨﺪﻩﺍﯼ ﺗﮑﯿﻪ ﮐﺮﺩ..."

💫ﺁﯾﺎ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﺮﺍﯼ ﺑﻨﺪﮔﺎﻧﺶ ﮐﺎﻓﯽ ﻧﯿﺴﺖ؟
اَلَیْسَ اللهُ بِکافٍ عَبْدِه

💫ﺳﻮﺭﻩ ﺯﻣﺮ، ﺁﯾﻪ۳۶

─═इई 🍃🌼🍃ईइ═─
@General_information