Fairuz Aziz Channel
1.75K subscribers
813 photos
44 videos
60 links
Channel ini disediakan khusus untuk berkongsi ilmu & tips berkaitan Emas & Kewangan yang Betul, Selamat & Patuh Syariah.

Channel ini di kendalikan 100% oleh Fairuz Aziz, Master Dealer Public Gold (PG007825)

www.wasap.my/60174425038/SimpananEmas
Download Telegram
Berat memang sama,
Yang beza adalah nilai.

Sebab itu emas antara simpanan yang bernilai berbanding platform lain.


Opssss🤭

Ikhlas
Fairuz Aziz
Master Dealer Public Gold
1
Kadang-kadang kita tipu diri sendiri.

Kita tahu simpan duit cepat habis.
Kita tahu simpan duit tak nampak hasil.
Kita tahu simpan duit asyik bocor.

Tapi itulah, kita masih bertangguh simpan emas💆🏻‍♂️

Ikhlas
Fairuz Aziz
Master Dealer Public Gold
1
Simpan duit dan simpan emas tak sama dan tak akan pernah sama.

Walaupun ada yang cakap sama tetapi hakikatnya tidak.

Simpan duit rasa nak belanja.
Tiba tiba kasut koyak,
Tiba tiba kereta nak tukar spotrim,
Tiba tiba handbag tak up to date.


Simpan emas lain bosss!
Tiba-tiba nak tambah gram.
Tiba-tiba tak kisah handbag.
Tiba-tiba tak heran makanan viral.

Ehhhhh 🤭

**Welcome Julai

Ikhlas
Fairuz Aziz
Master Dealer Public Gold
2🔥2👍1
Simpan emas 1 bulan 1gram.
Hari ini sepatutnya minima dah ada 7gram emas.

Nilai 7gram hari ini sekitar RM3,500

Mungkin tak ramai tahu, Jom kita refresh sikit.

1. Nilai RM3,500 ni boleh dijadikan backup 1bulan bayaran rumah.
2. ⁠Nilai RM3,500 ini boleh dijadikan backup 3bulan bayaran kereta.
3. ⁠Paling tepat, nilai RM3,500 ni kalau simpan dalam bank/cash dah habis lama dah😆

Ikhlas
Fairuz Aziz
Master Dealer Public Gold
2
Siapa yang perlu simpan emas?

Simple ja, semua orang perlu simpan emas.

Emas mengelak dari situasi meminta-minta.
Emas mengelak dari situasi terdesak.


YES itulah emas.

Ikhlas
Fairuz Aziz
Master Dealer Public Gold
1
Kita tak dilahirkan dengan sifat boros. Jadi jangan pula claim sifat boros itu adalah ciptaan Tuhan.

Ubah cara berbelanja,
Ubah cara menyimpan,
Kita selamat dari kebocoran wang.

Duit kita banyak sebenarnya, tapi itulah kerap hilang. Guna GPS pun cari tak jumpa 😆

Ikhlas
Fairuz Aziz
Master Dealer Public Gold
👍21🔥1
Untuk bocor ni penyelesaian tampung semula.

Tapi dalam kewangan, jika tampung itu hanya sementara.

Jadi cara terbaik bukan tampung tetapi tambah!

Tambah emas!
Tambah kekayaan!

Jom tambah!

Ikhlas
Fairuz Aziz
Master Dealer Public Gold
👍21
Ada orang cakap, bila sudah beli rumah bermaksud tidak perlu beli emas.

Sebenarnya tidak.

Jika belum beli rumah, perlu simpan emas.

Jika sudah beli rumah, mesti la perlu beli emas juga sebagai ‘Backup’ sekiranya perlukan duit untuk bayar bulanan rumah.

Jika terjadi apa apa situasi, jual sahaja emas.

Mudah dicairkan!

Ikhlas
Fairuz Aziz
Master Dealer Public Gold
3
Emas ni relevan untuk segala jenis perancangan.

Semuanya sebab nilai emas makin naik. Sebab itu, jadikan emas sebagai simpanan.

Pilih ja emas!

Ikhlas
Fairuz Aziz
Master Dealer Public Gold
3👍1
Lebih lama kita berfikir, lebih banyak kita terlepas.

Lebih lambat kita buat keputusan, lebih banyak kita tertinggal.

Kenapa?

Harga emas tidak pernah murah.
Harga emas tidak pernah rendah.
Harga emas tidak pernah menunggu.

Rugi tunggu!

Ikhlas
Fairuz Aziz
Master Dealer Public Gold
2👍1
Ada ketika, terpaksa itu bagus!

Hurmmmm….


Ikhlas
Fairuz Aziz
Master Dealer Public Gold
1
**Situasi simpan duit

Melihat RM100 = Rasa nak guna RM100
Melihat RM500 = Rasa nak guna RM500
Melihat RM1000 = Rasa nak guna RM1000

Berapa nak simpan Kalau macam ni?

Berbeza pula dengan emas. Lagi banyak nombor yang kita lihat pada emas, lagi rasa nak simpan.
Itulah Aura emas. 😁🔥🔥🔥


Ikhlas,
Fairuz Aziz
Master Dealer Public Gold
👍31👏1
Antara semua platform simpanan, simpan emas paling mudah.

Tapi itulah, bila mudah kita selalu ambil mudah!🥳

Ikhlas
Fairuz Aziz
Master Dealer Public Gold
👍3
Pihak perempuan,
Kalau berhajat nak berkahwin boleh fikir fikir untuk minta Dinar.

Nilai dinar ni untung tau!

Boleh sampaikan cerita ini kepada anak saudara, anak jiran, anak kawan.

Moga bermanfaat ya!

Ikhlas
Fairuz Aziz
Master Dealer Public Gold
👍2
Bila tengok emas ni rasa aura.
Bila tengok emas ni rasa semangat.
Bila tengok emas ni rasa nak kumpul.
Benda tu normal.

Itulah kelebihan emas berbanding Simpan duit yang tak pernah menjadi. Bukti tak pernah menjadi, kerja puluhan tahun tapi duit masih belum tersimpan.😁

Ikhlas
Fairuz Aziz
Master Dealer Public Gold
1
Simpan emas memang begitu.

Nak beli apa pun rasa tiada duit.
Walhal duit ada dalam bentuk emas.

Pernah seorang pelanggan saya kiraa-kira emas, beliau sendir tidak percaya dah kumpul 40gram.

**Nilai 40gram menghampiri RM20,000

Kata beliau,
Zaman Sebelum tidak menyimpan emas, Nak simpan RM20 pun liat! 😆

Ikhlas
Fairuz Aziz
Master Dealer Public Gold
1
Pelbagai kaedah untuk ‘selamatkan duit’ tetapi ini kisahnya….

No 1- Selalu simpan duit di tabung paling tak selamat. Bukan perompak yang mengambil tetapi diri sendiri. ‘Pinjam dulu nanti ganti balik’ akhirnya makan diri.

No 2 - Simpan duit di bank sangat bahaya. Bukan bahaya dari hakers tetapi bahaya dari diri sendiri. Sekejap sekejap beli barang Online.

No 3- Paling selamat simpan emas. Kebiasaannya apabila duit telah menjadi emas, keberangkalian untuk jual emas itu sangat rendah. Rasa sayang melampau lampau hingga ketagih kumpul lebih banyak. Sedar-sedar dah kaya!

Mana kita pilih?🥳

Ikhlas
Fairuz Aziz
Master Dealer Public Gold
👍3
Ehemmmm…

Welcome August.

1bulan =1gram
Ini bermaksud telah tersimpan 8gram emas.

Sedar tak sedar nilai 8gram ini menghampiri **RM4,000

Kalau simpan duit,
RM40 pun habis apatah lagi RM4,000 🥳

Ikhlas
Fairuz Aziz
Master Dealer Public Gold
1
Fairuz Aziz Channel
Photo
Soalan :
Harga emas semakin mahal. Sesuai atau tidak untuk tambah dan buat belian emas?

Jawapan :
Emas memang sentiasa mahal. Dalam tempoh jangkamasa panjang, harga emas meningkat naik.

Untuk orang yang beli ‘awal’ semestinya mahu harga emas lebih naik.

Rezeki mereka sedar lebih awal. Alhamdulillah.

Untuk yang bermula ‘lewat’, masih belum terlambat sebenarnya untuk tambah dan terus tambah emas.

Mula awal atau lambat tidak menjamin banyaknya emas seseorang.

Ada orang mula awal 1gram tapi simpanannya masih 1gram.

Ada orang mula lewat dengan permulaan 1gram, kini dah cecah 50gram.

Kenapa?

‘Mindset’

Cara Kita berfikir menentukan emas bertambah atau tidak.


Jika mahu kaya dengan emas buat tiga (3) perkara ini :

1. Ada duit terus beli emas. Abaikan harga yang penting selamatkan duit dari bocor.
2. ⁠Fokus pertambahan gram secara konsisten. Paling bagus set Autodebit maka tiada istilah terlupa.
3. ⁠Perlu ada matlamat. Simpan emas bukan sekadar Nak kaya tetapi bina matlamat contoh Nak penuhi Dana Kecemasan 6 bulan gaji. Jika gaji RM5000 sebulan maka perlu simpan minima 50gram emas. Jadi Fokus sehingga capai 50gram kemudian cipta matlamat baru apabila telah capai 50gram.

Simple!


Moga membantu ya 🥳

Ikhlas
Fairuz Aziz
Master Dealer Public Gold
6👍1