ماذا بعد! 🖤
637 subscribers
9.5K photos
467 videos
7 files
138 links
ما بنتعوضش.. ولا لينا بديل
ما بنتكررش.. ووصالنا جميل 🧚‍♀️💙
Download Telegram
لما ألاقي واحده عامله فيديو ليها وهي بتعيط=
😁6
م الاخر
👍3👏3
لأ مش بتتحفظ بس فيه خاصيه كدا تخلي الصوره عند الشخص تلات دقايق كدا بس تتحذف بردو..
2
‏وجود شخص جمبك بيحبك وانت عارف انه بيحبك بيخلي الدنيا أبسط والطف بكتير هو أكيد المشاكل موجوده والهم موجود بس وجود حد بيحبك جمبك بيقلل الأزمه دايماً للنص لان أساسا معظم الهموم اللي بتبقي بسبب مشكله معينه مش بتكون بسبب المشكله بعينها بس بتبقي بسبب أن مفيش شخص جمبك وبيشاركك مشاكلك.
4👏1
‏أَلَمْ تَرَ أَنَّ اللَّهَ يُسَبِّحُ لَهُ مَنْ فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَالطَّيْرُ صَافَّاتٍ ۖ كُلٌّ قَدْ عَلِمَ صَلَاتَهُ وَتَسْبِيحَهُ
5
اخواتي لا تنسوا كهفكم أقرأو سورة الكهف مع ورد النهارده وصلاه ع النبي وساعه الاستجابه🥺🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🖇
1
اللهم في يوم الجمعة اجعلنا ممن كتبت لهم تفريج كرباتهم وهمومهم وجبر خواطرهم.. يا الله🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎.
1
مش اعرف أوصفهم والله.. دخلوا قلبي وكأني عارفهم من سنين، اتعرفنا عادي اتكلمنا عادي وبعد كدا بقينا صحاب وبعد كدا اخوات💗...
حصلت عندي ظروف أول ناس هما وقفوا جنبي وبتكلم معاهم بتلقائيه وهما كمان بنتعامل بطبعيتنا عادي وهزار طول الوقت وضحك ومحدش بيزعل من حد خالص حقيقي ربنا عوضني بيهم أنا أصلا بروح عشانهم والله العظيم لو ع الكليه تولع 😂💔..
والبيست فريند واحده منهم 🌚🤍🤍🤍🤍...

حاولي تقربي من ناس تحسيهم شبهك ويبقى فيه بينكم قبول ولطف كدا.. وإن شاء الله ربنا يدلك ع ناس شبهك💗.
3
- حبيت بس اقول اني بحاول على قد ما اقدر وبكل طاقتي اني اكون comfort zone لأي حد موجود ف حياتي وبيتعامل معايا .. بحب ديما اكون الجنب المريح اللي بيطبطب وبيسمع وبيعالج مهو مش هبقا انا والدنيا عليك ، اتأكد ان ديما وقت ما تحتاجني هتلاقيني ومش هردك لأن الدنيا ابسط واسهل بكتير من كل المشاكل والعدواه اللي بتتواجد💗.
4
" جبر الله قلب ڪل من صلي علي محمد "🥺❤‍🩹.
4
إيه كمية الجمال واللُطف ده بس 🥺💗💗💗.
🥰5
- عمرك وقعتي في الحب؟
= لا، انا مبقعش غير ف مشاكل وساعات في الشارع قدام خلق الله🦦
😁8
فـ المستقبل هحكي لولادي عن حياتي لحد 3 اعدادي بس ، بعد كدا مامي اتهانت جامد🚶‍♀
😁8
جماعه ياريت الى يقابل حد مش سالك يعلم عليه بقلم فسفوري عشان نساعد بعض..
😁10👏1
نفسي لما أقول في المواصلات لواحد "كبير، شاب، صغير" عدّيني = ينزل عشان أعدّي..

‏من غير ما أضطر أعيد الجملة كاملة: "لأ معلش، انزل خالص عشان أعدّي!"
‏يعني هل الـ 3سم اللي بتميّل بيهم دول هيعدوني؟
‏لأ ومستغرب ليه مش راضية أتحرك! تفتكر ليه؟ هل أنا بحجم المسطرة مثلًا؟

‏ما تقوم، قامت قيامتك!
👏3👍2
🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎🖇.'
4🔥1
إن صبرتم أُجرتم

وأمر اللّٰه نافذ

وإن ضجرتم كفرتم

وأمر اللّٰه نافذ🖤
👏32
اعلم جيداً🖤.

1.الإنجليزية والفرنسية هي لغة للتواصل وليس معيارا للثقافة
2.النوتيلا : نوع من الشكولاته ولا علاقة لها بمدى رقيك في المجتمع
3.البيتزا والبرجر : وجبات طعام خفيفة لسد الجوع و أكلها ليس دليلاً على التحضر كما إن العدس نوع من الحبوب ولا علاقة له بالفقر
4.القهوة : تشرب كنوع من المنبهات ولا علاقه لها بتحقيق الأهداف ولا بثقافتك ولا بالقراءة فقد تستطيع قراءة عشرات الكتب وتزيد من ثقافتك وأنتَ تأكل التمر .
5.السيارة : هي وسيلة نقل وليست أداة للتفاخر ولن تجعل منك سوى شخص يمتلك وسيلة نقل .
6.النسب والقبيلة : شيء ليس من إختيارك فمن غير المنطقي أن تتفاخر بشيء ليس من كسبك
وأخيرًا يمكنك أن تتفاخر بأخلاقك وإنجازاتك
كن إنسانًا يمثل نفسه بأخلاقه و إنجازاته .🖤
👏32
العين بتكره اللي احسن منها ده عندكوا انتوا ، انما انا والله اتمني ان صحابي كلهم يكونوا احسن مني ‌.
🥰4👏2
أنا أمي عليها رميه شبشب ولا أجدعها قناص.
😁7👏1