خیالپردازی تا یه جایی لذتبخشه، ولی زیادهروی باعث میشه به جایی برسی که ترجیح میدی تو ذهنت زندگی کنی تا دنیای واقعی!
سقوط از اینجا شروع میشه
More: 🎖 @windscribeproxy
سقوط از اینجا شروع میشه
More: 🎖 @windscribeproxy
❤16
اگه این سه کتاب رو بخونی دیگه هیچکس نمیتونه بهت دروغ بگه:
-چگونه دیگران را روانکاوی کنیم اثر بازیل فاستر
_آدمهای سمی اثر ليليان گلاس
_زبان بدن اثر آلن پیز
More: 🎖 @windscribeproxy
-چگونه دیگران را روانکاوی کنیم اثر بازیل فاستر
_آدمهای سمی اثر ليليان گلاس
_زبان بدن اثر آلن پیز
More: 🎖 @windscribeproxy
❤14
در جوشن كبير يک عبارتی هست كه مىگوييم:
"يا كَريمَ الصَّفْح"
معناش خيلى جالبه
یک وقتی یک کسی تو رو میبخشه اما یادش نمیره که فلان خطا رو کردی و همیشه یهجوری نگات میکنه که تو میفهمی هنوز یادش نرفته، یهجورایی انگار که سابقهی بدت رو مدام به یادت میاره.
ولی یک وقتی، یک کسی تو رو میبخشه و یکطوری فراموش میکنه انگار نه انگار که تو خطایی رو مرتکب شدی.اصلا هم به روت نمیاره.
به این نوع بخشش میگن صَفح.
و خدای ما اینگونه است...
More: 🎖 @windscribeproxy
"يا كَريمَ الصَّفْح"
معناش خيلى جالبه
یک وقتی یک کسی تو رو میبخشه اما یادش نمیره که فلان خطا رو کردی و همیشه یهجوری نگات میکنه که تو میفهمی هنوز یادش نرفته، یهجورایی انگار که سابقهی بدت رو مدام به یادت میاره.
ولی یک وقتی، یک کسی تو رو میبخشه و یکطوری فراموش میکنه انگار نه انگار که تو خطایی رو مرتکب شدی.اصلا هم به روت نمیاره.
به این نوع بخشش میگن صَفح.
و خدای ما اینگونه است...
More: 🎖 @windscribeproxy
❤59
پدربزرگم حرف قشنگی میزد
میگفت:وقتی با یکی وارد رابطه شدی هرچقدرم باهاش مشکل داشتی، یادت باشه هیچوقت جلوی دیگران بهش بی احترامی نکنی؛
اون بی احترام بشه، تو بی ارزش میشی!
More: 🎖 @windscribeproxy
میگفت:وقتی با یکی وارد رابطه شدی هرچقدرم باهاش مشکل داشتی، یادت باشه هیچوقت جلوی دیگران بهش بی احترامی نکنی؛
اون بی احترام بشه، تو بی ارزش میشی!
More: 🎖 @windscribeproxy
❤23
بعد از بحث و دعوا بهش بگو:
"آدم تا بعضی چیزا رو
از دست نده نمیفهمه که
چقدر بهشون نیازی داشته، من الان میفهمم که چقدر وجودت لازمهه"
اینجوری با یه تیر دو تا نشون ميزنيد و هم عذر خواهی کردین و هم دلشو به دست اوردین:)))))
More: 🎖 @windscribeproxy
"آدم تا بعضی چیزا رو
از دست نده نمیفهمه که
چقدر بهشون نیازی داشته، من الان میفهمم که چقدر وجودت لازمهه"
اینجوری با یه تیر دو تا نشون ميزنيد و هم عذر خواهی کردین و هم دلشو به دست اوردین:)))))
More: 🎖 @windscribeproxy
❤10
یادآوری امشب:
"آدما اونقدر که تو فکر میکنی شکننده نیستن وظرفیتشون به مو بند نیست،نیازی نیست همیشه چتر نجات و منجی باشی.تمرکزتو بذار رو حال خودت
هیچ کس بدون تو نمرده و بدون تو نمی میره، بذار هرکس درد، تجربه بد، شکست، اون ناکامی مخصوص زندگی خودشو، خودش تجربه کنه و بزرگ شه."
More: 🎖 @windscribeproxy
"آدما اونقدر که تو فکر میکنی شکننده نیستن وظرفیتشون به مو بند نیست،نیازی نیست همیشه چتر نجات و منجی باشی.تمرکزتو بذار رو حال خودت
هیچ کس بدون تو نمرده و بدون تو نمی میره، بذار هرکس درد، تجربه بد، شکست، اون ناکامی مخصوص زندگی خودشو، خودش تجربه کنه و بزرگ شه."
More: 🎖 @windscribeproxy
❤18
سیاوش قمیشی داره میخونه «اون روزا ما دلی داشتیم واسه بردن». واقعنا! یه مدته نه درست غصه میخوریم، نه درست خوشحال میشیم. نه درست عاشق میشیم، نه درست عاشقمون میشن. رو هواییم انگار. حس و حالامون عمق نداره. انگار دیگه دلی نداریم واسه بردن. و البته واسه خیلی چیزای دیگه.
More: 🎖 @windscribeproxy
More: 🎖 @windscribeproxy
❤23
اگه با کسی وارد رابطه شدین:
- لطفا تمام سوالهایی که تو ذهنتون دارین رو از طرف بپرسین
- وقتی احساس خوبی نسبت به جایی که میره یا آدمی که با اون صحبت میکنه ندارید بهش بگید و هرگز فکر نکنید باید خودش بفهمه
- لطفا احساساتتون رو هر روز با هم در میون بزارین
- همیشه در مورد روزی که داشتین با هم صحبت کنین
- لطفا در حالیکه از هم عصبانی هستین تا قبل از اینکه مشکل حل بشه نخوابین
- اعتماد همدیگرو جلب کنین
+تمام مسائل یک رابطه، با حرف زدن و انتقال افکار و احساسات به درستی
قابل حل شدن هستند؛
هر چه حرفها و افکار خود را بیشتر سرکوب کنید و به اشتراک نگذارید رفته رفته از یکدیگر دور تر خواهید شد و در نهایت مرگ رابطه فرا میرسد!
More: 🎖 @windscribeproxy
- لطفا تمام سوالهایی که تو ذهنتون دارین رو از طرف بپرسین
- وقتی احساس خوبی نسبت به جایی که میره یا آدمی که با اون صحبت میکنه ندارید بهش بگید و هرگز فکر نکنید باید خودش بفهمه
- لطفا احساساتتون رو هر روز با هم در میون بزارین
- همیشه در مورد روزی که داشتین با هم صحبت کنین
- لطفا در حالیکه از هم عصبانی هستین تا قبل از اینکه مشکل حل بشه نخوابین
- اعتماد همدیگرو جلب کنین
+تمام مسائل یک رابطه، با حرف زدن و انتقال افکار و احساسات به درستی
قابل حل شدن هستند؛
هر چه حرفها و افکار خود را بیشتر سرکوب کنید و به اشتراک نگذارید رفته رفته از یکدیگر دور تر خواهید شد و در نهایت مرگ رابطه فرا میرسد!
More: 🎖 @windscribeproxy
❤21
واقعا ما بیخودی داریم حرص گذشته رو میخوریم دوستان یه جمله ی خیلی جالبی رو توی کتابی میخوندم که میگفت:
"some mistakes take us to the right place"
یعنی: بعضی اشتباه ها مارو میبرن به جایِ درستی که باید بریم!
میخوام بگم اگر یه زمانی اشتباهاتی کردی، آدم اشتباهی رو دوست داشتی، توی روابط دوستیت به یه نفر بیش از حد اعتماد کردی، توی موضوعی زیاده روی کردی یا هرچیزی.. بهترین تصمیمی بوده که اون لحظه تونستی با عقل و درکت بگیری و اگر اتفاق نمی افتاد پس امروز اینجا نبودی و این تجربه رو نداشتی، پس لطفا نزار دیگه ذهنت درگیرش بشه:)
More: 🎖 @windscribeproxy
"some mistakes take us to the right place"
یعنی: بعضی اشتباه ها مارو میبرن به جایِ درستی که باید بریم!
میخوام بگم اگر یه زمانی اشتباهاتی کردی، آدم اشتباهی رو دوست داشتی، توی روابط دوستیت به یه نفر بیش از حد اعتماد کردی، توی موضوعی زیاده روی کردی یا هرچیزی.. بهترین تصمیمی بوده که اون لحظه تونستی با عقل و درکت بگیری و اگر اتفاق نمی افتاد پس امروز اینجا نبودی و این تجربه رو نداشتی، پس لطفا نزار دیگه ذهنت درگیرش بشه:)
More: 🎖 @windscribeproxy
❤21
من بهت نمیگم با کی برو با کی بیا من محدودت نمیکنم ، من گوشیتو چک نمیکنم ، من هر دقیقه بهت زنگ نمیزنم ، من به رفتارای شخصیت گیر نمیدم چون اگه برات مهم باشم کاری ک ناراحتم میکنه رو انجام نمیدی و اگه انجامش بدی ینی برات اهمیتی نداشتم!
More: 🎖 @windscribeproxy
More: 🎖 @windscribeproxy
❤22
بهترین انتقام بعد از رفتنش، موفق تر شدنه.
بهترین انتقام بعد از رفتنش، خوشحال تر بودنه.
بهترین انتقام بعد از رفتنش، به خودت رسیدنه.
بهترین انتقام بعد از رفتنش، یه زندگی جدید ساختنه.
بهترین انتقام بعد از رفتنش، هر روز زیبا تر شدنه.
بهترین انتقام بعد از رفتنش، هر روز قوی تر شدن و خودتو ساختنه.
بهترین انتقام، انتقام نگرفتن و اهمیت ندادنه
More: 🎖 @windscribeproxy
بهترین انتقام بعد از رفتنش، خوشحال تر بودنه.
بهترین انتقام بعد از رفتنش، به خودت رسیدنه.
بهترین انتقام بعد از رفتنش، یه زندگی جدید ساختنه.
بهترین انتقام بعد از رفتنش، هر روز زیبا تر شدنه.
بهترین انتقام بعد از رفتنش، هر روز قوی تر شدن و خودتو ساختنه.
بهترین انتقام، انتقام نگرفتن و اهمیت ندادنه
More: 🎖 @windscribeproxy
❤21
گاهی لازم است معشوقهات را از دور دوست داشته باشی، شاید بگویید یعنی چه؟
یعنی دیگر از معاشرت کردن با او خبری نیست، دیگر از شنا کردن در آغوشش که مانند «آرام»، آرام است خبری نیست،
دیگر از چای را با شیرینی لبخندش شیرین کردن و نوشیدن و کیف کردن خبری نیست...آری دیگر از هیچکدام از این خبر های خوب، خبری نیست! گاهی باید عاشق کسی باشی که با او هیچ نسبتی نداری، گاهی باید عشقی ناب را غسل دهی، خوب غسل دهی و آن را بپیچانی لای کفن «گذر زمان» و با احترام تا قبرستان سرزمین احساس تشییع کنی و در قطعهای مخصوص که جای هر کسی نیست دفن کنی! گاهی باید عاشق کسی باشید که تا «آخر عمر»، گوش کردید تا «آخر عمر»، تاکید میکنم، تا «آخر عمر» از او «هیچ سهمی»، گوش کردید «هیچ سهمی» تاکید میکنم، «هیچ سهمی» ندارید!
More: 🎖 @windscribeproxy
یعنی دیگر از معاشرت کردن با او خبری نیست، دیگر از شنا کردن در آغوشش که مانند «آرام»، آرام است خبری نیست،
دیگر از چای را با شیرینی لبخندش شیرین کردن و نوشیدن و کیف کردن خبری نیست...آری دیگر از هیچکدام از این خبر های خوب، خبری نیست! گاهی باید عاشق کسی باشی که با او هیچ نسبتی نداری، گاهی باید عشقی ناب را غسل دهی، خوب غسل دهی و آن را بپیچانی لای کفن «گذر زمان» و با احترام تا قبرستان سرزمین احساس تشییع کنی و در قطعهای مخصوص که جای هر کسی نیست دفن کنی! گاهی باید عاشق کسی باشید که تا «آخر عمر»، گوش کردید تا «آخر عمر»، تاکید میکنم، تا «آخر عمر» از او «هیچ سهمی»، گوش کردید «هیچ سهمی» تاکید میکنم، «هیچ سهمی» ندارید!
More: 🎖 @windscribeproxy
❤23
باید بپذیری که برخی افراد برای همیشه در قلبت جا خواهند داشت بدون اینکه جایی در زندگیت داشته باشند...
More: 🎖 @windscribeproxy
More: 🎖 @windscribeproxy
❤22
یه روزی میفهمی...
عمل کردن به حرفت بهتر از حرف زدنه؛
تنهایی بهتر از رابطههای نصفه و نیمه؛
سکوت کردن بهتر از بحثِ بیفایده؛
تمرکز روی خودت بهتر از دخالت در زندگی بقیه؛
و خودِ واقعیت بودن بهتر از تقلید کردن از دیگرانه..!
More: 🎖 @windscribeproxy
عمل کردن به حرفت بهتر از حرف زدنه؛
تنهایی بهتر از رابطههای نصفه و نیمه؛
سکوت کردن بهتر از بحثِ بیفایده؛
تمرکز روی خودت بهتر از دخالت در زندگی بقیه؛
و خودِ واقعیت بودن بهتر از تقلید کردن از دیگرانه..!
More: 🎖 @windscribeproxy
❤19
وقتی دائم بگويى گرفتارم؛
هیچ وقت آزاد نمیشوى،
وقتی دائم بگويى وقت ندارم،
هیچوقت زمان پیدا
نمی كنی،
وقتی دائم بگويى فردا انجامش میدهم، آن فردای تو هیچ وقت نمیايد!
وقتی صبحهااز خواب بیدار میشويم دوانتخاب داریم:
برگردیم بخوابیم و رویا ببینیم،
یا بیدار شويم و رویاهايمان را دنبال كنیم.
انتخاب با شماست!
وقتی در خوشی و شادی هستی عهد و پیمان نبند!
وقتی ناراحتی جواب نده!
وقتی عصبانی هستی تصمیم نگیر!
زندگی، برگ بودن در مسیر باد نیست،
امتحان ریشه هاست...
More: 🎖 @windscribeproxy
هیچ وقت آزاد نمیشوى،
وقتی دائم بگويى وقت ندارم،
هیچوقت زمان پیدا
نمی كنی،
وقتی دائم بگويى فردا انجامش میدهم، آن فردای تو هیچ وقت نمیايد!
وقتی صبحهااز خواب بیدار میشويم دوانتخاب داریم:
برگردیم بخوابیم و رویا ببینیم،
یا بیدار شويم و رویاهايمان را دنبال كنیم.
انتخاب با شماست!
وقتی در خوشی و شادی هستی عهد و پیمان نبند!
وقتی ناراحتی جواب نده!
وقتی عصبانی هستی تصمیم نگیر!
زندگی، برگ بودن در مسیر باد نیست،
امتحان ریشه هاست...
More: 🎖 @windscribeproxy
❤21
یه روزی میفهمی...
عمل کردن به حرفت بهتر از حرف زدنه؛
تنهایی بهتر از رابطههای نصفه و نیمه؛
سکوت کردن بهتر از بحثِ بیفایده؛
تمرکز روی خودت بهتر از دخالت در زندگی بقیه؛
و خودِ واقعیت بودن بهتر از تقلید کردن از دیگرانه..!
More: 🎖 @windscribeproxy
عمل کردن به حرفت بهتر از حرف زدنه؛
تنهایی بهتر از رابطههای نصفه و نیمه؛
سکوت کردن بهتر از بحثِ بیفایده؛
تمرکز روی خودت بهتر از دخالت در زندگی بقیه؛
و خودِ واقعیت بودن بهتر از تقلید کردن از دیگرانه..!
More: 🎖 @windscribeproxy
❤14
تو یه مقاله نوشته بود
"افسردگی مانند آن است که تمایل داشته باشی به خانه بروی درحالی که در خانه هستی"
مغزم پاشید به سقف!
More: 🎖 @windscribeproxy
"افسردگی مانند آن است که تمایل داشته باشی به خانه بروی درحالی که در خانه هستی"
مغزم پاشید به سقف!
More: 🎖 @windscribeproxy
❤22
فردی از کشاورزی پرسید: آیا گندم کاشتهای؟ کشاورز جواب داد: نه، ترسیدم باران نبارد. مرد پرسید: پس ذرت کاشتهای؟ کشاورز گفت: نه، ترسیدم ذرتها را آفت بزند. مرد پرسید: پس چه چیزی کاشتهای؟! کشاورز گفت: هیچچيز، خیالم راحت است!
همیشه بازندهترین افراد در زندگی، کسانی هستند که از ترس هرگز به هیچ کاری دست نمیزنند.
More: 🎖 @windscribeproxy
همیشه بازندهترین افراد در زندگی، کسانی هستند که از ترس هرگز به هیچ کاری دست نمیزنند.
More: 🎖 @windscribeproxy
❤31
وقتی به جای ریشه ی یه آدم
عاشق گل و شکوفه هاش میشی
بعد پاییز...
میخوای چه کنی؟!!!
More: 🎖 @windscribeproxy
عاشق گل و شکوفه هاش میشی
بعد پاییز...
میخوای چه کنی؟!!!
More: 🎖 @windscribeproxy
❤19
"یادته"؟...
همیشه از این کلمه هراس داشتم
که خودم یا کسی با حسرت به هم بگیم
یادته اون خاطره... یادته اون حرفا...یادته...
برا همین سعی میکنم تمام لحظاتی که برام با ارزش هستند رو با تمام وجودم زندگی کنم، که اگه یروزی تنها خاطرات بجا موند، همراه با یه بغض شکسته نباشه؛
اما بعضی لحظات رو هر چی هم که زندگی کنی و قدر بدونی
بازم تموم شدنشون، برات حکم تموم شدن خودت رو داره!...
More: 🎖 @windscribeproxy
همیشه از این کلمه هراس داشتم
که خودم یا کسی با حسرت به هم بگیم
یادته اون خاطره... یادته اون حرفا...یادته...
برا همین سعی میکنم تمام لحظاتی که برام با ارزش هستند رو با تمام وجودم زندگی کنم، که اگه یروزی تنها خاطرات بجا موند، همراه با یه بغض شکسته نباشه؛
اما بعضی لحظات رو هر چی هم که زندگی کنی و قدر بدونی
بازم تموم شدنشون، برات حکم تموم شدن خودت رو داره!...
More: 🎖 @windscribeproxy
❤14
❤18