حذف ارز ترجیحی و انتقال ارز صادراتی به تالار دوم
محمود نجفیعرب، رییس اتاق بازرگانی تهران در سیودومین جلسه هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، گفت:
بر اساس برنامهریزی انجامشده، ارز ترجیحی حذف و ارز حاصل از صادرات در تالار دوم عرضه خواهد شد.
این تصمیم از جمله تغییرات مهم در ساختار ارزی کشور است، انتظار میرود اعضای هیأت نمایندگان با بررسی دقیق آثار اجرایی این سیاست، دیدگاهها، ملاحظات و هشدارهای احتمالی را مطرح کنند تا ابعاد اقتصادی، تولیدی و تجاری آن مورد توجه قرار گیرد.
اتاق بازرگانی باید نقش فعال و اثرگذار خود را در بیان پیامدها و نیازهای فعالان اقتصادی حفظ کند و نسبت به تصمیمات کلان اقتصادی موضع کارشناسی و مستند ارائه دهد.
این خبر در حالی از سوی رییس اتاق بازرگانی تهران اعلام شد که پیشتر محمدمسعود سمیعینژاد رییس هیات عامل ایمیدور در سمپوزیوم فولاد اعلام کرده بود ارز صادراتی فولادی به صورت پلکانی در تالار دوم عرضه خواهد شد./سنا
محمود نجفیعرب، رییس اتاق بازرگانی تهران در سیودومین جلسه هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، گفت:
بر اساس برنامهریزی انجامشده، ارز ترجیحی حذف و ارز حاصل از صادرات در تالار دوم عرضه خواهد شد.
این تصمیم از جمله تغییرات مهم در ساختار ارزی کشور است، انتظار میرود اعضای هیأت نمایندگان با بررسی دقیق آثار اجرایی این سیاست، دیدگاهها، ملاحظات و هشدارهای احتمالی را مطرح کنند تا ابعاد اقتصادی، تولیدی و تجاری آن مورد توجه قرار گیرد.
اتاق بازرگانی باید نقش فعال و اثرگذار خود را در بیان پیامدها و نیازهای فعالان اقتصادی حفظ کند و نسبت به تصمیمات کلان اقتصادی موضع کارشناسی و مستند ارائه دهد.
این خبر در حالی از سوی رییس اتاق بازرگانی تهران اعلام شد که پیشتر محمدمسعود سمیعینژاد رییس هیات عامل ایمیدور در سمپوزیوم فولاد اعلام کرده بود ارز صادراتی فولادی به صورت پلکانی در تالار دوم عرضه خواهد شد./سنا
❤16👎4👍3
ترامپ در مورد ایران:
«میتوانم بگویم که فکر میکنم آنها خیلی میخواهند به توافق برسند. من کاملا پذیرای آن هستم و ما با آنها در حال مذاکره هستیم و یک فرآیند را آغاز کردهایم و خوب است که با ایران به توافق برسیم.»
«میتوانم بگویم که فکر میکنم آنها خیلی میخواهند به توافق برسند. من کاملا پذیرای آن هستم و ما با آنها در حال مذاکره هستیم و یک فرآیند را آغاز کردهایم و خوب است که با ایران به توافق برسیم.»
👍29😡20👎16❤11💔4
POSITIVE WAVE
با این انس جهانی و قیمت طلای ۲۴ عیار بالای ۱۳ میلیون و احتمالا سال بعد با تورم ۴۰ درصدی نزدیک ۲۰ میلیون تومان، #وخارزم در این قیمتها رو مفت بیاد حساب کرد کف تولید سال اینده معدن شادان احتمالا ۵۰۰ کیلو برای سال خواهد بود (اسفند تست های اولیه طرح فلوتاسیون…
جهش سود سنگین در نیرو پارسه زیرمجموعه #وخارزم در گزارش ۶ ماهه به سود ۱۴۰ میلیارد تومانی رسیده، نسبت به مشابه سال گذشته سود نیرو پارسه ۲.۷ برابر شده👌
@waveplus
@waveplus
👍20❤5👎1🔥1
شعب کشیک بانکها باز هستند/ فعالیت بورس طبق روال پابرجاست
🔹 شورای همانگی بانکها اعلام کرد که بانک های عضو این شورا در استان تهران (به جز فیروزکوه)، در ایام مذکور، به صورت کشیک فعالیت خواهند داشت.
🔹 نحوه فعالیت بانک ها در سایر استان ها بنا به تصمیم استانداری های متبوع است.
🔹 بر این اساس فعالیت بورسها همانند همیشه و طبق روال همیشگی ادامه خواهد یافت.
🔹 شورای همانگی بانکها اعلام کرد که بانک های عضو این شورا در استان تهران (به جز فیروزکوه)، در ایام مذکور، به صورت کشیک فعالیت خواهند داشت.
🔹 نحوه فعالیت بانک ها در سایر استان ها بنا به تصمیم استانداری های متبوع است.
🔹 بر این اساس فعالیت بورسها همانند همیشه و طبق روال همیشگی ادامه خواهد یافت.
👍14👎4❤3
Forwarded from POSITIVE WAVE
#فزر ۵۲ همت
#وخارزم ۱۸ همت
تا خرداد سال اینده طرح و توسعه فلوتاسیون وخارزم تکمیل میشه و به ظرفیت ۱تن میرسه، تولید فعلی ۳۰۰ کیلوگرم طلا خالص
#وخارزم بالای سقف تاریخی تعدیل شده تثبیت شده و در بلند مدت انتظار بازدهی خوب رو از این سهم دارم
@waveplus
#وخارزم ۱۸ همت
تا خرداد سال اینده طرح و توسعه فلوتاسیون وخارزم تکمیل میشه و به ظرفیت ۱تن میرسه، تولید فعلی ۳۰۰ کیلوگرم طلا خالص
#وخارزم بالای سقف تاریخی تعدیل شده تثبیت شده و در بلند مدت انتظار بازدهی خوب رو از این سهم دارم
@waveplus
👍22👎2
دو خبر مهم برای بازار:
عرضه ارز صادرات زنجیره فلزی در تالار دوم این هفته عملیاتی میشود
معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد با توافق وزارت صنعت، معدن و تجارت با بانک مرکزی، عرضه ارز صادراتی زنجیره فلزی کشور در تالار دوم، این هفته عملیاتی میشود.
نامه رسمی سازمان بورس به وزیر نفت/ اصلاح قیمتگذاری خوراک گاز پتروشیمیها شفاف میشود؟
سازمان بورس با ارسال نامهای رسمی به وزیر نفت، خواستار اعلام فوری نتیجه اصلاح فرمول قیمتگذاری خوراک گاز شد؛ درخواستی که میتواند مسیر شفافیت در بازار سرمایه را تعیین کند.
عرضه ارز صادرات زنجیره فلزی در تالار دوم این هفته عملیاتی میشود
معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد با توافق وزارت صنعت، معدن و تجارت با بانک مرکزی، عرضه ارز صادراتی زنجیره فلزی کشور در تالار دوم، این هفته عملیاتی میشود.
نامه رسمی سازمان بورس به وزیر نفت/ اصلاح قیمتگذاری خوراک گاز پتروشیمیها شفاف میشود؟
سازمان بورس با ارسال نامهای رسمی به وزیر نفت، خواستار اعلام فوری نتیجه اصلاح فرمول قیمتگذاری خوراک گاز شد؛ درخواستی که میتواند مسیر شفافیت در بازار سرمایه را تعیین کند.
❤11👎1
با تصویب دولت نرخ سوم بنزین از نیمه دوم اذرماه ۵۰۰۰ تومان میشود
👍23👎17😡4❤1
POSITIVE WAVE
Photo
#بنزین
از نیمه دوم آذر ماه نرخ سوخت گیری بنزین خودروها با استفاده از کارت جایگاه معادل حداقل 10 درصد قیمت خرید بنزین از پالایشگاه ها ( 5000 تومان ) تعیین می شود.
✅همچنین سهمیه بنزین خودروهای دولتی ( بجز آمبولانس )، خودروی مناطق ازاد و خودروهای خارجی وارداتی و خودروهای نوشماره داخلی حذف می شود و سهمیه ای معادل ماهیانه 160 لیتر با نرخ حداقل 10 درصد قیمت خرید بنزین از پالایشگاه ها ( 5000 تومان ) تخصیص می یابد.
✅اخریش هم اینه که اگر دو تا ماشین دارید به یکی بنزین تعلق میگیره و ماشین های بعدی معادل حداقل 10 درصد قیمت خرید بنزین از پالایشگاه ها ( 5000 تومان ) تعیین می شود.
✍🏻✍🏻اون 5000 تومان هم حداقل 10 درصد قیمت خرید بنزین توسط دولت از پالایشگاه ها هست. یعنی این نرخ دیگه شناور شده و با افزایش هزینه های پالایشگاه ها ( همه چی ) قیمت بنزین هم افزایش پیدا میکنه
از نیمه دوم آذر ماه نرخ سوخت گیری بنزین خودروها با استفاده از کارت جایگاه معادل حداقل 10 درصد قیمت خرید بنزین از پالایشگاه ها ( 5000 تومان ) تعیین می شود.
✅همچنین سهمیه بنزین خودروهای دولتی ( بجز آمبولانس )، خودروی مناطق ازاد و خودروهای خارجی وارداتی و خودروهای نوشماره داخلی حذف می شود و سهمیه ای معادل ماهیانه 160 لیتر با نرخ حداقل 10 درصد قیمت خرید بنزین از پالایشگاه ها ( 5000 تومان ) تخصیص می یابد.
✅اخریش هم اینه که اگر دو تا ماشین دارید به یکی بنزین تعلق میگیره و ماشین های بعدی معادل حداقل 10 درصد قیمت خرید بنزین از پالایشگاه ها ( 5000 تومان ) تعیین می شود.
✍🏻✍🏻اون 5000 تومان هم حداقل 10 درصد قیمت خرید بنزین توسط دولت از پالایشگاه ها هست. یعنی این نرخ دیگه شناور شده و با افزایش هزینه های پالایشگاه ها ( همه چی ) قیمت بنزین هم افزایش پیدا میکنه
👎46👍24😡17❤4