POSITIVE WAVE
28.2K subscribers
2.89K photos
205 videos
12 files
323 links
ازبدو تاسیس کانال موج مثبت، گروهvip، سامانه
پیامکی، سیگنال فروشی، سبدگردانی و مشاوره خصوصی نداشته و نخواهیم داشت.

نظرات شخصی درکانال درج میشوند، لذا آنها را سیگنال خرید یا فروش درنظر نگیرید.
Download Telegram
امروز 650 میلیارد ورود پول حقیقی به سهام و صندوقهای سهامی داشتیم، بعد از جنگ فقط یک روز (30 تیر) ورود پول داشتیم که 680 میلیارد بود/خلق ارزش
POSITIVE WAVE
امروز 650 میلیارد ورود پول حقیقی به سهام و صندوقهای سهامی داشتیم، بعد از جنگ فقط یک روز (30 تیر) ورود پول داشتیم که 680 میلیارد بود/خلق ارزش
دقایق اخر دوباره یک تقاضایی اومد توی بازار، صف اهرمی ها عرضه نشد و ورود پول حقیقی هم شد 740 میلیارد که بالاترین عدد بعد از جنگ ۱۲ روزه هست.
👍17👎73
⁉️امروز نقدینگی حقیقی‌ها کجا رفت

🔺تا ساعت 12:30 امروز شاهد ورود حدود 1250 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها به سهام و صندوق‌های سهامی، پنجاه شرکت بزرگ بازار و همچنین صندوق‌های اهرمی بودیم.

🔺در مقابل حدود 255 میلیارد تومان از صندوق‌های درآمدثابت خارج شد!
👍63👎1
تهران تایمز دریافته است که نروژ میزبان مذاکرات ایران و آمریکا خواهد بود.
👍43👎204
در مورد #وخارزم

👤 تحلیل مالی رفتاری

🌸باتوجه به اینکه مجمع تقسیم سود شرکت در یک ماه پیشرو میباشد و در  صورت تکرار تقسیم سود 50 درصدی سال گذشته،  در p/e تحلیلی 1.8 واحدی درحال معامله ست!

🌸از طرفی عمده درآمد شرکت از قِبل طلا،  و نیروگاه منتظر قائم میباشد که دو صنعت کم ریسک تلقی میشود..

🌸جمیع این موارد باعث شده است که در بعد از جنگ،  در بازگشت های بازار همیشه جز سهام قدرتمند مارکت میباشد..
👍2611👎3💔2
ارز توافقی حذف خواهد شد

محسن زنگنه، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در جلسه شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت:

ارز توافقی به زودی حذف خواهد شد و مبادلات با نرخ توافقی بین واردکننده و صادرکننده انجام می‌شود.

شهرآرانیوز
👍22👎141
POSITIVE WAVE
#وخارزم به شدت ارزنده یک نگاه به #فزر ۳۰ همتی کنید #وخارزم که یک #فزر تو دلش داره ۱۳ همت❗️ @waveplus
طی ۲ سال آینده #وخارزم ۳ تا مجمع تقسیم سود داره، که تقریبا برای خریدار با دید تقسیم سود مجمع، اصل پول برمیگرده و یک دارایی رایگان میشه

@waveplus
👍19👎16😡51
دلار و طلا در قیمتهای فعلی در محدوده خرید قرار دارند

👍
👎

@waveplus
👍277👎1683🔥3
دلار حواله رشد کرد / ۶۹٫۹۰۱ تومان
👎8
POSITIVE WAVE
#وخارزم به شدت ارزنده یک نگاه به #فزر ۳۰ همتی کنید #وخارزم که یک #فزر تو دلش داره ۱۳ همت❗️ @waveplus
☝️☝️

تقریبا ۳ هفته دیگه گزارش ۱۲ ماهه #وخارزم راهی کدال خواهد و‌ مجمع سالیانه هم مهر ماه برگزار خواهد شد

@waveplus
🔥10👎6
بازار بورس #مرد

ر.... تو مدیریتتون، در همه زمینه ها سنگ تمام گذاشتید
👍10620👎3🔥3
سهام کوچیک فروشنده ای ندارن هر کی هم هست بیشتر بخاطر هیجان ناشی از صف فروش شدن سهام شاخص سازه

وگرنه یا تا الان فروختن یا اگه دارن دگ ارزشی برای فروش نداره

یسریاش هم کار بازیگره هی با کرم ریختن میخاد ملتو هل بده صف فروش

در سهام کوچیک قیمت‌ها به جایی رسیده که اگه بدید سگ بخوره شرف داره بخای بفروشی به این بیشرفای بی‌ناموس

ریزش بازار بلاشک عمدی هست هر جایی هم که میبینن فروشنده‌ای نیست با صف فروش کردن فولاد و خودرو یا اهرمیا ترس میندازن به جون سهامدار تا اندک باقی مانده داراییش را بده اینا

چرچیل
👍448👎3
تخت‌روانچی: در صورت لغو تحریم‌ها، محدودیت‌های هسته‌ای را می‌پذیریم

معاون سیاسی وزیر خارجه:
ایران در ازای لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران، محدودیت‌هایی بر توسعه هسته‌ای را برای مدت معینی می‌پذیرد.

تهران از طریق یک کشور واسطه به ارتباط با ایالات متحده ادامه می‌دهد.
👍42😡23👎104💔3
#مهم بعد از نامه ی ۱۸۰ اقتصاددان و استاد دانشگاه

۷۸ سیاستمدار ایرانی در بیانیه ای خواستار #مذاکره برای جلوگیری از خسارات جبران ناپذیر برای ملت و کشور شدند

در بخشی از بیانیه آمده :


رویکرد فرصت‌محور و منفعت‌گرا در سیاست خارجی اقتضا می‌کند که از طریق گفت‌و‌گو و مذاکره با طرف‌های ذیربط خارجی از بازگشت و یا تشدید تحریم‌ها علیه کشور جلوگیری به عمل آید. هرگونه فرصت سوزی و تعلل در مواجهه با چنین امر مهمی می‌تواند به خسارات جبران‌ناپذیر و غیرقابل محاسبه‌ای برای ملت و کشور منجر شود که هیچ گونه توجیه و عذری برای آن قابل پذیرش نخواهد بود/.انتخاب
👍112👎244😡1
سمت فروش بازم کسی هست❗️کسی تو این بازار باقی مونده❗️

👍 دیگه کسی نیست، همه رفتن در هم محکم بستن
👎 یعده مثل من و شماها باقی موندیم (جان سختها)

@waveplus
👍81👎592
3
POSITIVE WAVE
Photo
کف تاریخی بازار به نقدینگی، فرصت تاریخی ؟

نسبت ارزش بازار به نقدینگی به کف 81% رسیده است که کمترین مقدار از سال 97 است. این نسبت در سقف 99 به 350% رسیده بود

✳️ این نسبت بیانگر چیست؟

ارزیابی حباب یا ارزندگی بیش از حد

زمانی که این نسبت به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد و به سقف‌های تاریخی خود نزدیک می‌شود، می‌تواند یک سیگنال هشداردهنده باشد. افزایش شدید این نسبت به این معناست که ارزش بازار سهام با سرعتی بسیار بیشتر از نقدینگی موجود در اقتصاد در حال رشد است که این امر ممکن است نشانه‌ای از شکل‌گیری حباب قیمتی باشد.

سنجش خوش‌بینی و هیجان سرمایه‌گذاران: یک نسبت بالا نشان‌دهنده خوش‌بینی شدید و تمرکز قابل توجه نقدینگی در بازار سهام است.

🟢 شناسایی فرصت‌های خرید (Undervaluation): در مقابل، یک نسبت پایین می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که بازار سهام نسبت به حجم پول در اقتصاد "ارزان" است این وضعیت ممکن است فرصت‌های جذابی برای سرمایه‌گذاری بلندمدت فراهم آورد، زیرا نشان می‌دهد که پول کمتری در حال تعقیب قیمت سهام است و بازار پتانسیل رشد دارد.

پیش‌بینی بازدهی آتی بازار: از نظر تاریخی، دوره‌هایی که با نسبت بالا شروع شده‌اند، اغلب با بازدهی پایین‌تر یا حتی منفی در سال‌های بعد همراه بوده‌اند. در مقابل، نسبت‌های پایین معمولاً پیش‌درآمدی برای بازدهی‌های بالاتر در آینده بوده‌اند.

ارتباط با شاخص بافت (Buffett Indicator)

این نسبت ارتباط نزدیکی با "شاخص بافت" (Buffett Indicator) دارد که ارزش کل بازار سهام را با تولید ناخالص داخلی (GDP) یک کشور مقایسه می‌کند.هر دو شاخص به دنبال ارزیابی کلیت بازار هستند. با این حال، نسبت ارزش بازار به نقدینگی (M2) به طور خاص بر تأثیر حجم پول و سیاست‌های پولی بر بازار سهام تمرکز دارد. در دوره‌هایی که بانک‌های مرکزی سیاست‌های انبساطی در پیش می‌گیرند و نقدینگی را افزایش می‌دهند، این نسبت می‌تواند اطلاعات ارزشمندی در اختیار تحلیلگران قرار دهد.


کانال تحلیلی پارسیس
👎104👍1
#مرداد

🔹مرداد که میشه من بیشتر یاد 91 میافتم تا 99 . خوب یادمه آخراش نزدیکهای 24هزار واحد دو هفته تمام صف فروش سنگین بود بازار . نه اینطوری که الان هست ها، خیلی بدتر .خیلی .جو بازار مثل الان ناامید نبود ، خیلی بدتر بود . نشسته بودیم با ابتهاج این مثلث واگرا رو نگاه میکردیم .میگفتیم اینجا دیگه کف بازاره و از حرف خودمون خندمون میگرفت .


🔹بعدش همه مون بازهم دیدیم از این چیزا و هر بار هم گفتیم نه دیگه اینبار فرق داره .مثلا 401 میگفتیم بابا وسط تظاهرات کی سهم میخره ؟! الان هم میگیم وسط جنگ کی سهم میخره ؟ اینبار دیگه واقعا فرق داره .جالبه تو سقفها هم خیلی ها این حرفو میزنن و نمیفروشن . اینبار فرق داره
ولی واقعیتش اینه که هیچ بار فرقی با قبلی نداره ، یه سیکله البته که از نوع معیوب (پست لینک شده رو ببینید) . میزارن بریزه بعد میزنن زیرش .


🔹بازار ما همیشه تو یه روز برمیگرده ، به قول چهرازی صب زود پا میشی میبینی حیاط شده طوفان رنگ و رنگ که بر پا در دیده میکند ....

ریتم بازار
14👎8👍3