رشد سنگین بورس در سال ۹۷-۹۹ بخاطر خروج ترامپ از برجام بود، رشد سنگین بورس در سال ۱۴۰۳-۱۴۰۵ هم در پیش داریم، شاید رشدی سنگین تر از سال ۹۷-۹۹
@waveplus
@waveplus
👍114👎78🤔10😍3🔥2
در شرایط کنونی اقتصاد ایران، چاره ای جز توانمندسازی بخش خصوصی و تغییر صحنه حکمرانی اقتصاد برای مشارکت آحاد جامعه در اقتصاد و استفاده حداکثری از سرمایه های عظیم ملی و ظرفیت های داخلی وجود ندارد.
برای نیل به این هدف نیز راهبرد وزارت اقتصاد بر بهبود محیط کسب و کار، حمایت از بخش خصوصی، تقویت رقابت پذیری اقتصاد ملی ، تخصیص بهینه منابع و رفع تنگنای منابع مالی تولید متمرکز خواهد شد.
Ahemmati
برای نیل به این هدف نیز راهبرد وزارت اقتصاد بر بهبود محیط کسب و کار، حمایت از بخش خصوصی، تقویت رقابت پذیری اقتصاد ملی ، تخصیص بهینه منابع و رفع تنگنای منابع مالی تولید متمرکز خواهد شد.
Ahemmati
👎53👍40🥰2🤔2
بورسهای کشور فردا تعطیل هستند
امیر لعلی، مدیر روابطعمومی و امور بینالملل سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام این خبر گفت: به دنبال تعطیلی برخی استانهای کشور از جمله استان تهران در روز شنبه ۲۰ بهمنماه به دلیل برودت هوا و بهمنظور مدیریت مصرف انرژی، بورس تهران، فرابورس ایران، بورس کالا و بورس انرژی نیز در این روز تعطیل خواهند بود.
او افزود: این تعطیلی با توجه به درخواست نهادهای مالی، کارگزاران و بورسها از سازمان بورس، به تصویب هیئتمدیره سازمان بورس و اوراق بهادار رسیده است.
امیر لعلی، مدیر روابطعمومی و امور بینالملل سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام این خبر گفت: به دنبال تعطیلی برخی استانهای کشور از جمله استان تهران در روز شنبه ۲۰ بهمنماه به دلیل برودت هوا و بهمنظور مدیریت مصرف انرژی، بورس تهران، فرابورس ایران، بورس کالا و بورس انرژی نیز در این روز تعطیل خواهند بود.
او افزود: این تعطیلی با توجه به درخواست نهادهای مالی، کارگزاران و بورسها از سازمان بورس، به تصویب هیئتمدیره سازمان بورس و اوراق بهادار رسیده است.
👎64🤔30👍5👏4
🎯#بازار
✍🏽 افت ارزش بازار سرمایه حتی در روزهای تعطیل و بدون منفی بودن سهام هم پر قدرت ادامه دارد !
❗️با رسیدن دلار به ۸۹.۰۰۰ تومان ، ارزش بازار سرمایه ( بورس+فرابورس) به ۱۱۷ میلیارد دلار رسید و مجددا به محدوده کمتر از ۱۲۰ میلیارد دلار سقوط کرد !!
❗️ جمع ارزش شرکت های کوچک مجددا به کمتر از ۱۰ میلیارد دلار رسید !
بنابراین ، همین رشد اندک ۱۰ میلیارد دلاری از آبان تا دی ماه هم ، صرفا در ۵۰ سهم بزرگ بازار بوده و در سایر سهام بازار نه تنها رشدی صورت نگرفته بلکه با کاهش ارزش نیز رو به رو بودیم!
❗️شرکت های کوچک و متوسط ، کف تاریخی جدیدی ثبت کردند و به کمتر از ۱۰ میلیارد دلار سقوط کردند که برای اولین بار در تاریخ بازار سرمایه چنین اتفاقی رخ داده !
✍🏽 شرایط کلی ، قدم به قدم مشابه با سال ۹۶-۹۷ درحال طی شدن هست. با این وضعیت دلار و بازار سرمایه ای که هنوز با دلار ۶۵ تومانی هم اجاست نشده و رشد بازار به شدت سرکوب شده ، انتظار رشد پر شتاب در سهام بیشتر میشود.
سینا سلیمانی
✍🏽 افت ارزش بازار سرمایه حتی در روزهای تعطیل و بدون منفی بودن سهام هم پر قدرت ادامه دارد !
❗️با رسیدن دلار به ۸۹.۰۰۰ تومان ، ارزش بازار سرمایه ( بورس+فرابورس) به ۱۱۷ میلیارد دلار رسید و مجددا به محدوده کمتر از ۱۲۰ میلیارد دلار سقوط کرد !!
❗️ جمع ارزش شرکت های کوچک مجددا به کمتر از ۱۰ میلیارد دلار رسید !
بنابراین ، همین رشد اندک ۱۰ میلیارد دلاری از آبان تا دی ماه هم ، صرفا در ۵۰ سهم بزرگ بازار بوده و در سایر سهام بازار نه تنها رشدی صورت نگرفته بلکه با کاهش ارزش نیز رو به رو بودیم!
❗️شرکت های کوچک و متوسط ، کف تاریخی جدیدی ثبت کردند و به کمتر از ۱۰ میلیارد دلار سقوط کردند که برای اولین بار در تاریخ بازار سرمایه چنین اتفاقی رخ داده !
✍🏽 شرایط کلی ، قدم به قدم مشابه با سال ۹۶-۹۷ درحال طی شدن هست. با این وضعیت دلار و بازار سرمایه ای که هنوز با دلار ۶۵ تومانی هم اجاست نشده و رشد بازار به شدت سرکوب شده ، انتظار رشد پر شتاب در سهام بیشتر میشود.
سینا سلیمانی
👍60👎12❤1🤔1👌1
#ارزش بازار به دلار نیما
دلار آزاد رو فراموش کنیم فرض کنیم فقط یک نرخ داریم که اونهم نیماست (الان شده مبادله ایی) ، شرکتهایی که در این 4 سال هم وارد بورس شدن رو هم صفر در نظر بگیریم . بازهم اوضاع خرابه .
بازار باید
30% رشد کنه تا برسه به روز انتخاب پزشکیان
80% رشد کنه تا برسه به اردیبهشت 402
99 رو هم کلا ولش کن
یه جوری اوضاع خرابه که آدم شک میکنه دیتا ایراد داشته باشه !
ریتم بازار
دلار آزاد رو فراموش کنیم فرض کنیم فقط یک نرخ داریم که اونهم نیماست (الان شده مبادله ایی) ، شرکتهایی که در این 4 سال هم وارد بورس شدن رو هم صفر در نظر بگیریم . بازهم اوضاع خرابه .
بازار باید
30% رشد کنه تا برسه به روز انتخاب پزشکیان
80% رشد کنه تا برسه به اردیبهشت 402
99 رو هم کلا ولش کن
یه جوری اوضاع خرابه که آدم شک میکنه دیتا ایراد داشته باشه !
ریتم بازار
👍18❤1
جدول پیش بینی دلار در شرایط تحریمی
در سال ۱۴۰۳ فراتر از اهداف پیش رفته
سهام دلاری رو با این چشمانداز در نظر بگیرید
@waveplus
در سال ۱۴۰۳ فراتر از اهداف پیش رفته
سهام دلاری رو با این چشمانداز در نظر بگیرید
@waveplus
👏13👍2👎2👌2
🗓 یکشنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۳ ساعت: ۱۱:۱۵
🔹دلار: 91,000 تومان
🔹درهم: 24,900 تومان
🔹سکه امامی: 75,800,000 تومان
🔸حباب سکه امامی: 14,390,178 تومان
🔹سکه بهار آزادی: 71,000,000 تومان
🔹نیم سکه: 40,700,000 تومان
🔹ربع سکه: 21,400,000 تومان
🔹سکه گرمی: 10,800,000 تومان
🔹طلای 18 عیار هر گرم: 6,424,811 تومان
🔹مثقال طلای آبشده: 27,831,000 تومان
🔹اونس طلا: 2,861.26 دلار
.
🔹دلار: 91,000 تومان
🔹درهم: 24,900 تومان
🔹سکه امامی: 75,800,000 تومان
🔸حباب سکه امامی: 14,390,178 تومان
🔹سکه بهار آزادی: 71,000,000 تومان
🔹نیم سکه: 40,700,000 تومان
🔹ربع سکه: 21,400,000 تومان
🔹سکه گرمی: 10,800,000 تومان
🔹طلای 18 عیار هر گرم: 6,424,811 تومان
🔹مثقال طلای آبشده: 27,831,000 تومان
🔹اونس طلا: 2,861.26 دلار
.
👍6🤔5🔥4
نمایندگان مجلس با بالا رفتن دلار بازار آزاد مشکل ندارند❓❗️
اها این بی شرفا از بالا رفتن دلار نیما و حذف شدن رانت ها مشکل دارند
اختلاف دلار بازار آزاد و دلار نیما برگشت سرجاش
توف به شرفتون که دغدغتون مردم و اقتصاد کشور نیست.
@waveplus
اها این بی شرفا از بالا رفتن دلار نیما و حذف شدن رانت ها مشکل دارند
اختلاف دلار بازار آزاد و دلار نیما برگشت سرجاش
توف به شرفتون که دغدغتون مردم و اقتصاد کشور نیست.
@waveplus
👍300👎3🥰3😍3❤2
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
فرق #کره_جنوبی و #کره_شمالی ! 😔😳
خیلی شیرین توضیح میده که چطور یک ملت با فرهنگ و زبان یکسان , میتونن سرنوشتهای متفاوت داشته باشن 🤐
@waveplus
خیلی شیرین توضیح میده که چطور یک ملت با فرهنگ و زبان یکسان , میتونن سرنوشتهای متفاوت داشته باشن 🤐
@waveplus
👍73👌4👎3🔥1
افت ارزش ریال یعنی مالیات پنهان، یعنی دزدی، یعنی تو همین مدت کم حقوق کارگر، کارمند و... قدرتش کم شده و ازش دزدی شده، دولت و حاکمیت خائن (بی کفایت برای عدم مدیریته اینا خائن هستن) بجای قطع کردن بودجه های ۸۰,۰۰۰ هزار نهاد مفت خور، از جیب ملت دزدی میکنه و بودجه این نهادها هرسال با تورم رشد میکنه؟!
ما جماعت بورسی شاید با رشد بورس و... دارایمون رشد کنه و به تورم برسیم، اونم با خون دل خوردن و کلی استرس کشیدن و... اما ملت زجر کشیده که هیچ پس انداز و درآمد اضافه ایی ندارند چی❓
ماه بعد برای تعیین حقوق کارگرها و... ببینید چقدر فیلم در میارند، اینوسط حقوق کارگر وکارمند باعث افزایش تورم میشه😏
این حکومت با توافق با امریکا هم درست نمیشه چون فساد ریشه اش خیلی قویه و لجنزاری شده، از کارهای جدید و قدیم حاکمیت ایجاد اختلاف بین قومیتهای مختلف ایرانه، از اتحاد ملت ترس بزرگ دارند (فارس،ترک، لر، بلوچ، کرد، عرب ایران، گیلگ، مازنی و...)
@waveplus
ما جماعت بورسی شاید با رشد بورس و... دارایمون رشد کنه و به تورم برسیم، اونم با خون دل خوردن و کلی استرس کشیدن و... اما ملت زجر کشیده که هیچ پس انداز و درآمد اضافه ایی ندارند چی❓
ماه بعد برای تعیین حقوق کارگرها و... ببینید چقدر فیلم در میارند، اینوسط حقوق کارگر وکارمند باعث افزایش تورم میشه😏
این حکومت با توافق با امریکا هم درست نمیشه چون فساد ریشه اش خیلی قویه و لجنزاری شده، از کارهای جدید و قدیم حاکمیت ایجاد اختلاف بین قومیتهای مختلف ایرانه، از اتحاد ملت ترس بزرگ دارند (فارس،ترک، لر، بلوچ، کرد، عرب ایران، گیلگ، مازنی و...)
@waveplus
👍155👎7👏7❤3🔥2
Forwarded from یادداشتهای تحلیلی هاشم ذوالفقاری (hashem zolfaghari)
به نقطه عطف رشد بازار نزدیکیم
کمربندها رو سفت ببندید...
کمربندها رو سفت ببندید...
👍25👎17🤔7❤2