دانشجعفری، عضو مجمع تشخیص:
🔹 حداقل برای کاهش هزینه مبادله هم که شده باید به دو کنوانسیون پالرمو و CFT بپیوندیم
🔹 هنوز اطلاعیه رسمی برای بررسی مجدد FATF در مجمع تشخیص ندیدهام
🔹 حداقل برای کاهش هزینه مبادله هم که شده باید به دو کنوانسیون پالرمو و CFT بپیوندیم
🔹 هنوز اطلاعیه رسمی برای بررسی مجدد FATF در مجمع تشخیص ندیدهام
👍15👎4
از فردا عرضه ارز پتروشیمی ها در سامانه ارز تجاری آغاز می شود/عرضه ماهانه ۹۰۰ میلیون دلار در بازار ارز تجاری
➖ احمد مهدوی ابهری؛ دبیرکل انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی:
▫️ از فردا دوشنبه ۱۷ دی ماه عرضه ارز صنعت پتروشیمی در سامانه ارز تجاری مرکز مبادله ایران آغاز می شود.
▫️صنعت پتروشیمی ماهانه حدود ۹۰۰ میلیون دلار در بازار ارز تجاری مرکز مبادله ایران عرضه خواهد کرد. میزان عرضه روزانه به دلیل دوره برگشت ارز صادرات و اینکه ارز چه زمانی در حساب تراستی ها خواهد نشست، متفاوت خواهد بود.
▫️صادرات ۹ ماهه امسال پتروشیمی ها حدود ۱۰ میلیارد دلار بوده است؛ ۸ میلیارد و ۱۷۶ میلیون دلار از این میزان صادرات در سامانه نیما عرضه شده و مابقی برای نیازهای خود صنعت استفاده شده است.
▫️ سامانه ارز تجاری به نفع تولیدکنندگان و صادرکنندگان است؛ چرا که این اقدام سبب حذف رانت ارزی میشود و علاوه بر شفافیت، دسترسی سهل الوصول تری برای طرفین معامله فراهم می کند. همچنین، قیمت ها غیردستوری و مبتنی بر عرضه و تقاضا کشف می شود.| مرکز مبادله ایران
➖ احمد مهدوی ابهری؛ دبیرکل انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی:
▫️ از فردا دوشنبه ۱۷ دی ماه عرضه ارز صنعت پتروشیمی در سامانه ارز تجاری مرکز مبادله ایران آغاز می شود.
▫️صنعت پتروشیمی ماهانه حدود ۹۰۰ میلیون دلار در بازار ارز تجاری مرکز مبادله ایران عرضه خواهد کرد. میزان عرضه روزانه به دلیل دوره برگشت ارز صادرات و اینکه ارز چه زمانی در حساب تراستی ها خواهد نشست، متفاوت خواهد بود.
▫️صادرات ۹ ماهه امسال پتروشیمی ها حدود ۱۰ میلیارد دلار بوده است؛ ۸ میلیارد و ۱۷۶ میلیون دلار از این میزان صادرات در سامانه نیما عرضه شده و مابقی برای نیازهای خود صنعت استفاده شده است.
▫️ سامانه ارز تجاری به نفع تولیدکنندگان و صادرکنندگان است؛ چرا که این اقدام سبب حذف رانت ارزی میشود و علاوه بر شفافیت، دسترسی سهل الوصول تری برای طرفین معامله فراهم می کند. همچنین، قیمت ها غیردستوری و مبتنی بر عرضه و تقاضا کشف می شود.| مرکز مبادله ایران
👍12❤2
در نمودار فوق روند ارزش معاملات روزهای اخیر قابل مشاهده است.
کانال تحلیلی پارسیس
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
👍7👎2
💢 ثبت رکوردی دیگر در تولید محصول MEK پتروشیمی شیمی بافت
🔹رکورد تولید محصول MEK شرکت پتروشیمی شیمی بافت، وابسته به شرکت سرمایهگذاری صنایع پتروشیمی(PIIC) در ۹ ماههی اول سالجاری در مقایسه به مدت مشابه سالهای قبل، از ابتدای تأسیس آن تاکنون، شکسته شد.
■ متن کامل خبر👇
https://B2n.ir/j67416
#وپترو
🔹رکورد تولید محصول MEK شرکت پتروشیمی شیمی بافت، وابسته به شرکت سرمایهگذاری صنایع پتروشیمی(PIIC) در ۹ ماههی اول سالجاری در مقایسه به مدت مشابه سالهای قبل، از ابتدای تأسیس آن تاکنون، شکسته شد.
■ متن کامل خبر👇
https://B2n.ir/j67416
#وپترو
شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی
ثبت رکوردی دیگر در تولید محصول MEK پتروشیمی شیمیبافت – شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی
👍13🔥1
💠رئیس سازمان بورس:
بازار سرمایه ۴۰۰ میلیارد دلاری مبنای علمی دارد / اگر میخواهیم اقتصاد رشد کند، باید ارزش بازار سرمایه ایران نیز بیش از چهار برابر شود
@waveplus
بازار سرمایه ۴۰۰ میلیارد دلاری مبنای علمی دارد / اگر میخواهیم اقتصاد رشد کند، باید ارزش بازار سرمایه ایران نیز بیش از چهار برابر شود
@waveplus
❤44👍13🤔2🔥1
Forwarded from بتا 360
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
📌مدیر عامل شرکت صنایع لاستیک سهند:
🔹اولین تولید کننده تسمه نقاله در کشور / ۶۵ سال تولید در لاستیک سهند ،افزایش ظرفیت ۴۰درصدی در تسمه نقاله های سیمی
🔹️مواد اولیه ما با صنعت تایر تقریبا یکسان است ،روی واردات نظارت کافی نیست،نیاز کشور به تسمه نقاله ۱۸ هزار تن است.
🔹️کیفیت سهند با برندهای مطرح دنیا برابری میکند، برای رفع نیازهای داخلی تسمه نقاله های سایدوال تولید خواهیم کرد.
@betasahm360
🔹اولین تولید کننده تسمه نقاله در کشور / ۶۵ سال تولید در لاستیک سهند ،افزایش ظرفیت ۴۰درصدی در تسمه نقاله های سیمی
🔹️مواد اولیه ما با صنعت تایر تقریبا یکسان است ،روی واردات نظارت کافی نیست،نیاز کشور به تسمه نقاله ۱۸ هزار تن است.
🔹️کیفیت سهند با برندهای مطرح دنیا برابری میکند، برای رفع نیازهای داخلی تسمه نقاله های سایدوال تولید خواهیم کرد.
@betasahm360
👍6
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
لیلاز :
مهم ترین کار دولت طی این مدت حذف رانت ارزی بود
دزدها و رانتخور ها از این حذف نرخ ارز ناراحت هستند و اعتراض میکنند
مهم ترین کار دولت طی این مدت حذف رانت ارزی بود
دزدها و رانتخور ها از این حذف نرخ ارز ناراحت هستند و اعتراض میکنند
👍94👎5
معصومه آقاپور عضو شورای عالی بورس:
در بازار سرمایه با تصمیم استراتژیک و شجاعانه حذف رانت ارزی توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی شاهد رونق معاملات سهام هستیم که دلیل آن را می توان تحلیل معامله گران مبنی بر افزایش سودآوری شرکت ها دانست. در واقع فاصله بین نرخ ارز دستوری و نرخ بازار آزاد که قبل از این نصیب دلالان و واسطه های دارای رانت می شد با این تصمیم مهم به خود شرکت ها برگشت داده شد تا به چرخه تولید برگردد که با توجه به جمعیت ٥٠ میلیونی سهامداری )شامل سهامداران سهام عدالت( در واقع این سود نصیب کل ملت ایران شد.
ضمناً در نتیجه این تصمیم در بازار ارز نیز هیجان خاصی برای خرید دلار بوجود نیامد و حتی شاهد هستیم که در بازار های مسکن و خودرو نیز سفته بازی شکل نگرفت که دلیل آن اختصاص منابع و وجوه سرگردان به سمت بازار سرمایه بوده است.
در بازار سرمایه با تصمیم استراتژیک و شجاعانه حذف رانت ارزی توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی شاهد رونق معاملات سهام هستیم که دلیل آن را می توان تحلیل معامله گران مبنی بر افزایش سودآوری شرکت ها دانست. در واقع فاصله بین نرخ ارز دستوری و نرخ بازار آزاد که قبل از این نصیب دلالان و واسطه های دارای رانت می شد با این تصمیم مهم به خود شرکت ها برگشت داده شد تا به چرخه تولید برگردد که با توجه به جمعیت ٥٠ میلیونی سهامداری )شامل سهامداران سهام عدالت( در واقع این سود نصیب کل ملت ایران شد.
ضمناً در نتیجه این تصمیم در بازار ارز نیز هیجان خاصی برای خرید دلار بوجود نیامد و حتی شاهد هستیم که در بازار های مسکن و خودرو نیز سفته بازی شکل نگرفت که دلیل آن اختصاص منابع و وجوه سرگردان به سمت بازار سرمایه بوده است.
👍28👎2👏1
POSITIVE WAVE
#دسینا یکی از زیرمجموعه های #وخارزم قفل در صف خرید، از اونطرف ارزش بازاریش تقریبا ۴۵ درصد #وخارزمه❗️ وخارزم با کلی دارایی یکی از زیرمجموعه هاش با رشدی که در پیش دارد، ارزش بازاریش درصد قابل توجه ایی از خودش میشه❓❗️ @waveplus
#وخارزم کمکم آماده میشه برای استارت صعودی برای سقف سال ۹۹, هدف ۳۲۰ تومان
#شاخص_هم_وزن هم از سقف سال ۹۹ عبور کرد، سهم بنیادی #وخارزم راهی جز رسیدن به سقف تاریخی ندارد
@waveplus
#شاخص_هم_وزن هم از سقف سال ۹۹ عبور کرد، سهم بنیادی #وخارزم راهی جز رسیدن به سقف تاریخی ندارد
@waveplus
👍20👎1👌1
POSITIVE WAVE
لیلاز : مهم ترین کار دولت طی این مدت حذف رانت ارزی بود دزدها و رانتخور ها از این حذف نرخ ارز ناراحت هستند و اعتراض میکنند
🟢لغو استیضاح وزیر اقتصاد
🔘صرفا پاسخگویی است
🔘صرفا پاسخگویی است
👍56❤2👎2
POSITIVE WAVE
#وخارزم کمکم آماده میشه برای استارت صعودی برای سقف سال ۹۹, هدف ۳۲۰ تومان #شاخص_هم_وزن هم از سقف سال ۹۹ عبور کرد، سهم بنیادی #وخارزم راهی جز رسیدن به سقف تاریخی ندارد @waveplus
#وخارزم
امروز صندوق سهامی موج رنج مثبت کشید تا صف خرید
حقوقی ها پای سهم نشستن و دارند مفت جمع میکنن، شناوری قابل توجه ایی جمع کردن
ارزش بازاری سهم های کوچک داره میرسه به هلدینگ چند رشته ای #وخارزم❗️
@waveplus
امروز صندوق سهامی موج رنج مثبت کشید تا صف خرید
حقوقی ها پای سهم نشستن و دارند مفت جمع میکنن، شناوری قابل توجه ایی جمع کردن
ارزش بازاری سهم های کوچک داره میرسه به هلدینگ چند رشته ای #وخارزم❗️
@waveplus
👍23
#وپترو
چند کد حقوقی خرید داشته، یکیش بازارگردان بوده، چند کد حقوقی زیر درصدی هم خرید داشتن
وپترو فروشنده خاصی نداره جز سهامدار ناآگاه که نمیدونه قرار چه اتفاقی بیفته و اسیر بازی حقوقی و... میشه
با افزایش نرخ دلار نیما، شیمی بافت با نرخ تسعیر ارز و موجودی که داشت جهش سود در نیمه دوم دارد، سال بعد همین شیمی بافت میتونه به تنهایی ۶۵۰ تومان برای #وپترو سود بسازه
امروز پارسان با ۷۵۰ تومان سود در قیمت ۷۶۰۰ رفت مجمع (البته سال بعد سودش افزایش پیدا میکنه)
سهم سبکی مثل وپترو جاش اینجا نیست، بزودی بالای ۱۰,۰۰۰ تومان روخواهیم دید، مفت از چنگتون در نیارند✋
@waveplus
چند کد حقوقی خرید داشته، یکیش بازارگردان بوده، چند کد حقوقی زیر درصدی هم خرید داشتن
وپترو فروشنده خاصی نداره جز سهامدار ناآگاه که نمیدونه قرار چه اتفاقی بیفته و اسیر بازی حقوقی و... میشه
با افزایش نرخ دلار نیما، شیمی بافت با نرخ تسعیر ارز و موجودی که داشت جهش سود در نیمه دوم دارد، سال بعد همین شیمی بافت میتونه به تنهایی ۶۵۰ تومان برای #وپترو سود بسازه
امروز پارسان با ۷۵۰ تومان سود در قیمت ۷۶۰۰ رفت مجمع (البته سال بعد سودش افزایش پیدا میکنه)
سهم سبکی مثل وپترو جاش اینجا نیست، بزودی بالای ۱۰,۰۰۰ تومان روخواهیم دید، مفت از چنگتون در نیارند✋
@waveplus
👍27👏3🔥1
#وپترو زیرمجموعه قفل در صف خرید
سهم پترویی مثل وپترو با این سودسازی تو این قیمتها نیست
بازار داره حال میده
سهم پترویی مثل وپترو با این سودسازی تو این قیمتها نیست
بازار داره حال میده
🔥7👍3
POSITIVE WAVE
#دسینا اطلاعات با اهمیت گروه الف نرخ قبلي126,729 ريال نرخ جديد243,577 ريال مجوز افزایش نرخ ۷۲ قلم دارو از سازمان غذا و دارو افزایش نرخ ۶۰ درصد محصولات تولید #وخارزم سهامدار اصلی #دسیناست @waveplus
#دسینا ۲۰-۳۰ درصد بالاتر داشت باز میشد، ناظر سهم رو دوباره بست❗️
#دسینا اگه ۱۰ همت شد تعجب نکنید، #وخارزم مالکش ۱۲ همت❗️
#دسینا اگه ۱۰ همت شد تعجب نکنید، #وخارزم مالکش ۱۲ همت❗️
👍12❤1👎1
💰معدن طلای وخارزم یا فزر؟
🔹معدن طلای #وخارزم :
شرکت توسعه معادن صدر جهان از شرکتهای وابسته به گروه سرمایهگذاری خوارزمی میباشد وفعالیت آن در حوزه اکتشاف، استخراج و فرآوری مواد معدنی به ویژه طلا است که به زودی باید منتظر عرضه اولیه آن در بازار فرابورس باشیم.
وخارزم مالک 75 درصد آن است. مهمترین پروژه این شرکت معدن طلای شادان است که ذخیره 55 تا 65 میلیون تن کانسنگ دارد (بیش از 30 سال ذخیره با ظرفیت اسمی سالانه نزدیک به 1.4 میلیون تن) که با فزر قابل مقایسه است.
در ۶ماهه ۱۴۰۳ بالغ بر ۱۴۵ کیلوگرم طلا تولید کرده و این عدد تا پایان سال به ۳۲۰ کیلوگرم میرسد. همچنین تا پایان ۱۴۰۴ پروژه فلوتاسیون را با هدف تولید سالانه ۷۰۰ کیلوگرم طلا اجرا میکند.
در واقع هدف نهایی پروژه تولید سالانه 1 تن طلا است!
⬆️مالکیت وخارزم در معدن : 75 درصد
⬆️ذخیره : 55 میلیون تن کانسنگ طلا
⬆️عیار : 0.55 گرم در هر تن
⬆️تولید سالانه فعلی : 300 کیلوگرم طلا
⬆️هدف تولید سالانه : 1 تن طلا
🟡معدن طلای #فزر :
شرکت پویا زرکان آق دره سال 1377 تاسیس شد. فعالیت این شرکت بهرهبرداری از معدن طلای آق دره است. این شرکت سال 1399 با نماد فزر در بازار اول فرابورس پذیرفته و سال 1400 در این بازار، عرضه اولیه شد. فزر در گروه استخراج کانههای فلزی قرار دارد. شرکت پویا زرکان آق دره دارای سه شرکت فرعی به نامهای فرآوری پویا زرکان آق دره، استحصال مواد معدنی تخت سلیمان و پویا زرساز است
کانسنگ طلا، نقره و جیوه از محصولات فرز هستند. شرکت پویا زرکان آق دره تامینکننده کانسنگ طلا است. این شرکت تمامی محصولات تولیدی خود را به شرکت فرآوری زرکان آق دره میفروشد و در شرکت فرآوری زرکان آق دره کنسانتره تولید میشود. در ادامه کنسانتره تولیدی در شرکت استحصال مواد معدنی تخت سلیمان به شمش طلا، شمش نقره و جیوه تبدیل میشود.
شرکت پویا زرکان آق دره با ظرفیت اسمی تولید سالانه ۷۱۵,۰۰۰ تن کانسنگ طلا، شرکت فرآوری پویا زرکان آق دره با ظرفیت اسمی تولید ۱۲ تن کنسانتره طلا، ۱۲ تن کنسانتره نقره، ۲۵ تن کنسانتره جیوه و ۶۰۰ تن سیانید سدیم و درنهایت شرکت استحصال مواد معدنی تخت سلیمان با ظرفیت اسمی تولید ۷۰۰ کیلوگرم طلا، ۶۸۴ کیلوگرم نقره و ۳ تن جیوه گروه زنجیره کامل از معدن تا شمش طلا را در اختیار دارد.
فروش محصول نهایی (شمش طلا) در بازار داخلی بر اساس عیار و نرخ اعلامی در سایت شبکه اطلاعرسانی طلا، سکه و ارز و همچنین از سه طریق بورس کالا، بانکها و بازار طلا انجام میشود. فروش صادراتی نیز با دریافت مجوز از بانک مرکزی و بر اساس قیمت جهانی انس طلا است. در حال حاضر فروش ارز شرکت در بازار توافقی صورت میگیرد.
⬆️مالکیت فزر در زیر مجموعه : 100 درصد
⬆️عیار : 1 گرم در هر تن
⬆️تولید سالانه فعلی : 700 کیلوگرم طلا
⬆️ذخیره قطعی : 5 تن
⬆️ارزش بازار فزر : 19.95 همت
🟡 شرکت توسعه معادن صدر ذخیره بیشتری نسبت به فزر دارد و حداقل تا 20 سال آینده ذخیره دارد و از این حیث نگرانی خاصی ندارد، حال آنکه ذخیره فعلی معادن فزر نزدیک به 7 سال است. البته عیار معادن صدر کمتر است و بهای تمام شده تولید را بالا میبرد. در هر صورت با توجه به ذخیره آن و هدف تولید سالانه 1 تن، بعید است ارزش بازار آن پس از رسیدن به هدف نهایی، کمتر از فزر برآورد شود. در حال حاضر میتوان ارزش بازار آن را در حالت بدبینانه 10 همت تقریب زد که سهم وخارزم چیزی حدود 7.5 همت است.
✍️ سخن پایانی : وخارزم با مارکت نزدیک به 12 همت، علاوه بر معادن طلا، چیزی حدود 20 تا 30 همت دیگر دارایی دارد.
ناوسنتر
🔹معدن طلای #وخارزم :
شرکت توسعه معادن صدر جهان از شرکتهای وابسته به گروه سرمایهگذاری خوارزمی میباشد وفعالیت آن در حوزه اکتشاف، استخراج و فرآوری مواد معدنی به ویژه طلا است که به زودی باید منتظر عرضه اولیه آن در بازار فرابورس باشیم.
وخارزم مالک 75 درصد آن است. مهمترین پروژه این شرکت معدن طلای شادان است که ذخیره 55 تا 65 میلیون تن کانسنگ دارد (بیش از 30 سال ذخیره با ظرفیت اسمی سالانه نزدیک به 1.4 میلیون تن) که با فزر قابل مقایسه است.
در ۶ماهه ۱۴۰۳ بالغ بر ۱۴۵ کیلوگرم طلا تولید کرده و این عدد تا پایان سال به ۳۲۰ کیلوگرم میرسد. همچنین تا پایان ۱۴۰۴ پروژه فلوتاسیون را با هدف تولید سالانه ۷۰۰ کیلوگرم طلا اجرا میکند.
در واقع هدف نهایی پروژه تولید سالانه 1 تن طلا است!
⬆️مالکیت وخارزم در معدن : 75 درصد
⬆️ذخیره : 55 میلیون تن کانسنگ طلا
⬆️عیار : 0.55 گرم در هر تن
⬆️تولید سالانه فعلی : 300 کیلوگرم طلا
⬆️هدف تولید سالانه : 1 تن طلا
🟡معدن طلای #فزر :
شرکت پویا زرکان آق دره سال 1377 تاسیس شد. فعالیت این شرکت بهرهبرداری از معدن طلای آق دره است. این شرکت سال 1399 با نماد فزر در بازار اول فرابورس پذیرفته و سال 1400 در این بازار، عرضه اولیه شد. فزر در گروه استخراج کانههای فلزی قرار دارد. شرکت پویا زرکان آق دره دارای سه شرکت فرعی به نامهای فرآوری پویا زرکان آق دره، استحصال مواد معدنی تخت سلیمان و پویا زرساز است
کانسنگ طلا، نقره و جیوه از محصولات فرز هستند. شرکت پویا زرکان آق دره تامینکننده کانسنگ طلا است. این شرکت تمامی محصولات تولیدی خود را به شرکت فرآوری زرکان آق دره میفروشد و در شرکت فرآوری زرکان آق دره کنسانتره تولید میشود. در ادامه کنسانتره تولیدی در شرکت استحصال مواد معدنی تخت سلیمان به شمش طلا، شمش نقره و جیوه تبدیل میشود.
شرکت پویا زرکان آق دره با ظرفیت اسمی تولید سالانه ۷۱۵,۰۰۰ تن کانسنگ طلا، شرکت فرآوری پویا زرکان آق دره با ظرفیت اسمی تولید ۱۲ تن کنسانتره طلا، ۱۲ تن کنسانتره نقره، ۲۵ تن کنسانتره جیوه و ۶۰۰ تن سیانید سدیم و درنهایت شرکت استحصال مواد معدنی تخت سلیمان با ظرفیت اسمی تولید ۷۰۰ کیلوگرم طلا، ۶۸۴ کیلوگرم نقره و ۳ تن جیوه گروه زنجیره کامل از معدن تا شمش طلا را در اختیار دارد.
فروش محصول نهایی (شمش طلا) در بازار داخلی بر اساس عیار و نرخ اعلامی در سایت شبکه اطلاعرسانی طلا، سکه و ارز و همچنین از سه طریق بورس کالا، بانکها و بازار طلا انجام میشود. فروش صادراتی نیز با دریافت مجوز از بانک مرکزی و بر اساس قیمت جهانی انس طلا است. در حال حاضر فروش ارز شرکت در بازار توافقی صورت میگیرد.
⬆️مالکیت فزر در زیر مجموعه : 100 درصد
⬆️عیار : 1 گرم در هر تن
⬆️تولید سالانه فعلی : 700 کیلوگرم طلا
⬆️ذخیره قطعی : 5 تن
⬆️ارزش بازار فزر : 19.95 همت
🟡 شرکت توسعه معادن صدر ذخیره بیشتری نسبت به فزر دارد و حداقل تا 20 سال آینده ذخیره دارد و از این حیث نگرانی خاصی ندارد، حال آنکه ذخیره فعلی معادن فزر نزدیک به 7 سال است. البته عیار معادن صدر کمتر است و بهای تمام شده تولید را بالا میبرد. در هر صورت با توجه به ذخیره آن و هدف تولید سالانه 1 تن، بعید است ارزش بازار آن پس از رسیدن به هدف نهایی، کمتر از فزر برآورد شود. در حال حاضر میتوان ارزش بازار آن را در حالت بدبینانه 10 همت تقریب زد که سهم وخارزم چیزی حدود 7.5 همت است.
✍️ سخن پایانی : وخارزم با مارکت نزدیک به 12 همت، علاوه بر معادن طلا، چیزی حدود 20 تا 30 همت دیگر دارایی دارد.
ناوسنتر
👍18🔥7❤1