POSITIVE WAVE
28.2K subscribers
2.89K photos
205 videos
12 files
323 links
ازبدو تاسیس کانال موج مثبت، گروهvip، سامانه
پیامکی، سیگنال فروشی، سبدگردانی و مشاوره خصوصی نداشته و نخواهیم داشت.

نظرات شخصی درکانال درج میشوند، لذا آنها را سیگنال خرید یا فروش درنظر نگیرید.
Download Telegram
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
پزشکیان از مردم درخواست همراهی کرد.
95👎61👍9🤯5
POSITIVE WAVE
کارخانه اسید سیتریک با سرمایه ۱۰۰ میلیون دلاری احداث شده، با دلار فعلی تقریبا ۷۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه (ارزش بازاری وپترو ۵۰۰۰ میلیارد تومان) #وپترو مالک ۱۰۰ درصدی این واحد تولیدی هست منتظر افشای اطلاعات با اهمیت از #وپترو هستیم ماه پیش ۱۷ مهر تعرفه واردات…
حذف ارز نیمایی بنفع تولید داخل خواهد شد:

مثل اسیدسیتریک که بخاطر رانت دلار نیمایی و اختلافش با بازار آزاد باعث رانت سنگینی میشد و به تولید داخل ضرر میزد، دیگه دلار مفت موجود نیست و رانتی نیست و واردات این محصول صرف نمیکنه

از طرفی هم مهر ماه تعرفه واردات اسیدسیتریک از ۱۶ درصد به ۲۶ درصد افزایش پیدا کرد، حالا حساب کنید دلار نیمایی هم حذف شد و یک رانت هم اینجا حذف شد.

منتظر شفاف سازی وپترو و به سود رسیدن کارخانه اسیدسیتریک کرمانشاه برای سالهای آینده هستیم

هزینه ساخت این‌ کارخانه ۱۰۰ میلیون دلار بوده که به اندازه قیمت روی تابلو وپترو است

#وپترو
@waveplus
👍36👎3
زیرمجموعه های #وپترو در ۶ ماهه اول سال چقدر صادرات داشتن:

#شیمی_بافت ۴۱ درصد درآمد عملیاتیش صادراتی بوده (نرخ تسعیر ارز ۶ ماهه اول نیمایی بوده) از این اتفاق جدید تاثیر مثبت میگیرد

#شکربن با توجه به فروش ۸ ماهه ابتدای سال ۱۵ درصد تولید صادراتی بود (البته فروش این شرکت نسبت به سال گذشته در بخش صادرات تقویت شد) تاثیر مثبت و این باعث افزایش نرخ داخلی بورس کالا ها می شود

#شدوص با توجه به ۸ ماهه ابتدای سال ۱۹ درصد تولید صادراتی بوده، دقیقا مثلا شکربن صادرات در حال افزایشه


@waveplus
👍81
POSITIVE WAVE
پزشکیان از مردم درخواست همراهی کرد.
به جای ۲ درجه چند درجه دمای خونه رو کم کردیم

رئیس جمهور بجای وفاق بازی دستور لغو فیلترینگ رو بدن هزینه چند هزار میلیاردی از روی دوش مردم برداشته بشه

@waveplus
👍105👎7
سلام
با احترام به نظر همه یاران و دوستان مبنی بر تاثیر پذیری محدود و معذور حذف دلار نیمایی بر بازار سرمایه،به احتمال غریب به یقین این اتفاق مانند پرت کردن سنگ میان دسته کبوتران باعث پرواز دسته‌جمعی نمادها و صنایع خواهد شد.


طوری بازار رشد کند که شاهد مثال برای سالهای آتی باشد.مثل الان که می‌گوییم سال ۹۷ شاخص ۱۵۰ هزار واحد بود،دو سال بعد ۲ میلیون واحد.

#نفروش

#محمد_مشاری
👍67🤔4🤯4👎2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
حجت الله صیدی، رئیس سازمان بورس: انشالله ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد دلاری شدن بازار سرمایه را با هم جشن می گیریم

🔹هیچ کشور توسعه یافته‌ای در جهان نداریم که بازارهای مالی کوچکی داشته باشد

🔹ان شالله در فاز اول به همان بازار ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد دلاری که دنبالش بودیم ، برسیم و آن را جشن بگیریم.
👍82🤔18👎12
#وپترو

ورود شرکت سرمایه گذاری آینده نگر الگوریتم (زیرمجموعه وخارزم) به درصدیهای وپترو

@waveplus
👍18
⭕️بیش از 9 هزار میلیارد تومان ارزش سفارشات خرید در پیش گشایش بازار!
👍9
ان شالله همیشه سبدتون سبز و تنتون سلامت باشه

این بازار مثبت حق مردمی هست که ۴ ساله از همچی عقب افتادن

به امید خوشحالی همه مردم ایران❤️


@waveplus
👍10337👏3👎2
#ارزش_دلاری

حواستون هست که هرچی میریم بالا با دلار خنثی میشه دیگه؟
👍44😢6
خروج پول از درآمد ثابت ها

نزدیک 2 همت پول از درآمد ثابت ها خارج شد
20👎2👍1
دلار توافقی 65 هزار تومان قیمت خورد


اول سال دلار شرکتها ۴۰ هزار تومان الان ۶۵، بازار سرمایه فاصله زیادی تا قیمت تعادلی دارد

👌
👍45👎6
قیمت گذاری دستوری در بازارها از جمله بازار ارز، جز توزیع رانت، ایجاد فساد و تشدید سفته بازی و التهاب در بازار ارز نتیجه‌ای به بار نمی‌آورد.
‏بر اساس یافته های علم اقتصاد و تجربهٔ خود در این سالها میگویم که بدون مهار تورم، دفاع از نرخ های ارز غیر واقعی، اگر هم در کوتاه مدت فایده اندکی برای آن متصور شویم، پایدار نیست بلکه، با از بین بردن ذخایر ارزی، امنیت اقتصادی کشور را دچار آسیب جدی می‌کند.
‏⁧ #مهار_تورم
👍46👎4
📌 نرخ دلار نیما 59,647 کشف شد.

دقت کنیم که این نرخ برای سامانه نیما می‌باشد و عملا این نرخ برای شرکت‌های بزرگ(فلزی-پتروشیمی-معدنی-پالایشی-فلزات رنگی) که در سامانه توافقی نبودند کشف شده.

در واقع می‌توان گفت که امروز سامانه ارز توافقی با دلاری حوالی 63هزارتومان(نرخ متغیر دارد) و سامانه نیما با دلاری حوالی 60هزارتومان معامله می‌شوند.

عملا با این نرخ دلار نیما می‌توان گفت که دیگر تفاوت معناداری بین سامانه نیما و سامانه معاملات ارز توافقی وجود ندارد.

این خبر از این بابت مهم است که تحلیلگران نگران این موضوع بودند که شرکت‌های بزرگ تا ابتدای بهمن امسال(که قرار است معاملاتشان به سامانه ارز توافقی برود) ممکن است با کاهش سودآوری نسبت به شرکت‌های کوچک و متوسط روبرو شوند که عملا با این نرخ نیمایی که کشف شد این نگرانی کاملا از بین رفت.
👏14👍5👎52
⭕️ فردا بورس‌ها فعالند

🔹بورس‌های تهران، فرابورس ایران، بورس کالای ایران و بورس انرژی فردا یکشنبه ۲۵ آذرماه فعال هستند.

🔹بانک‌ها دارای شعب کشیک بوده و فعالیت ساتنا و پایا برقرار است.
👍40👎2🔥1
Forwarded from POSITIVE WAVE
لیست زیرمجموعه های #گنگین (غول فولادی و معدنی است)

#سمگا یک زیرمجموعه دارد به اسم گنگین نزدیک ۱۴ همت ارزش بازاری دارد (سمگا به صورت مستقیم 34.5 درصد این شرکت رو دارد، به صورت غیر مستقیم 15.6 درصد این شرکت رو دارد (سمگا مالک 33 درصدی وگردشه))

فقط یک نمونه اش رو بهتون میگم شرکت احیا استیل فولاد بافت تولید کننده ۸۰۰ هزار تن آهن اسفجی هست و‌فاز ۲ این شرکت برای تولید ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی بتازگی به بهره برداری رسیده یعنی تولید ۱۶۰۰ هزار تن آهن اسفجی در سال، مقایسه کنید با یک شرکت بورسی مثلا #فسبزوار که تولید ۸۰۰ هزار تن در سال دارد و ۱۶ هزار میلیارد تومانه ارزش بازاری دارد.


ارزش بازاری #سمگاه ۵.۶ همت❗️❗️

@waveplus
👍61
POSITIVE WAVE
Photo
حواستون هست #سمگا معدنی ، فولادی هم حساب میشه

@waveplus
👍3
#گنگین رو یه دور باهم مرور می کنیم.

سهم به لحاظ سرمایه  300 میلیاردیه و مارکتی حدود 18.9 همت داره. تقریبا 90 درصد در اختیار مجموعه گردشگری هست(کدهای زیر درصد هم حدود 5 درصد در اختیار گروه گردشگری)

#پرتفوی شرکت متشکل از دوتا شرکت ارزنده آیلند و صنایع فولاد ماهان، شرکت 70 درصد آیلند و 92 درصد فولاد ماهان رو در اختیار داره، علاوه بر این دارایی‌ها شرکت ده درصد پرستیژلند و سایر املاک در تهران از جمله واحدهای ادارای و تجاری میکامال را داراست.

#آیلند در زمینی واقع در جنوب شهر تهران و در نزدیکی پرند هست با مساحت حدود 1400 هکتار. نرخ مترمربع زمین در پرند 20 میلیون تومان هست. آخرین ارزشگذاری در صورت‌های زیرمجموعه شرکت گنگین به تاریخ خرداد 1400، 28 همت که این رقم آپدیت بشه حدود 60 تا 70 همت ارزش این مجموعه است. شرکت در مجمع اعلام کرده که درصدد واگذاری بخشی از این مجموعه هست، که می توان ارزش دقیق آیلند رو با توجه به نرخ واگذاری برآورد کرد. مساحت آیلند از شهر پرند بزرگتره و منطقه آزاد تجاری است.

#فولادماهان یه هلدینگ معدنی فلزی هست که دارایی مهم این هلدینگ:
1) 60 درصد فولاد ماهان احیا استیل بافت بوده که 800 هزار تن اسفنجی 800 هزار تا طرح تا انتهای تابستان راه افتاده همچنین طرح ۲.۵ میل گندله رو در اختیار دارد. احیا استیل امسال عرضه اولیه میشود و مارکت حداقل 20 همتب گرفته یعنی سهم گنگین ۱۲ همت

2)معدن شماره 5 گل گهر با ظرفتی واقعی استخراج 3 میل سنگ آهن طرح توسعه 2.5 میل کنسانتره

3) 450 هزار فولاد و 800 هزار تا میلگرد البته ظرفیت اسمی میلگرد 3 میل هست البته طرح توسعه ۲.۵ میل فولاد را هم دارد.

بودجه تلفیق فولاد ماهان در سال جاری 4.5 همت می‎باشد.

#خالص‌ ارزش‌ روز‌ دارایی‌های شرکت (NAV) با درنظر گرفتن ارزش دارایی‌های فوق و بدهی‌ها، 70 همت برآورد می‌شود که با توجه ارزش بازار 18.6 همتی، p/nav شرکت 27 درصد برآورد می‌شود. نکته دیگر اینکه املاک و واحدهای تجاری اداری در این ارزشگذاری درنظر گرفته نشده است.

#نکته جالب: با خرید این شرکت در قیمت فعلی عملا فولاد ماهان با 50 درصد قیمت خریداری شده و بقیه دارایی‎های شرکت از جمله آیلند مجانی به سهامدار می‌رسد.

(تحلیل به قلم دکتر حریرچی )
POSITIVE WAVE
#گنگین رو یه دور باهم مرور می کنیم. سهم به لحاظ سرمایه  300 میلیاردیه و مارکتی حدود 18.9 همت داره. تقریبا 90 درصد در اختیار مجموعه گردشگری هست(کدهای زیر درصد هم حدود 5 درصد در اختیار گروه گردشگری) #پرتفوی شرکت متشکل از دوتا شرکت ارزنده آیلند و صنایع فولاد…
👆
تحلیل سال گذشته، ارزش دارایی #گنگین راحت ۱۰۰ همت است

بازار به سادگی از کنار سمگا داره عبور میکنه، سمگایی که در حال حاضر از خود فولادیها ارزانتر و با ارزشتره

گنگین (سهامداران عمده #وگردش، #سمگا، #سمگا به صورت مستقیم‌و غیر مستقیم مالکیت تقریبا ۵۰ درصدی این مجموعه‌رو دارد)

@waveplus
👍81