فردا بورسها فعالند، بانکها شعب کشیک دارند
بورسهای تهران، فرابورس ایران، بورس کالای ایران و بورس انرژی فردا چهارشنبه ۲۱ آذرماه فعال هستند.
شعب کشیک بانکهای استان تهران نیز فردا فعال هستند. /سنا
بورسهای تهران، فرابورس ایران، بورس کالای ایران و بورس انرژی فردا چهارشنبه ۲۱ آذرماه فعال هستند.
شعب کشیک بانکهای استان تهران نیز فردا فعال هستند. /سنا
👍23👎5
Forwarded from POSITIVE WAVE
#وپترو در تایم فریم هفتگی، بالای سقف کانال تقریبا ۳۰ ساله قرار گرفته، یعنی ابتدای روند صعودی در کانال صعودی جدید، سقف شکستن اینجوریه یعنی انتهای باز برای اهداف جذاب👌
جالبه #وپترو ۴۰۰۰ تومانی، سال دیگه ۸۰۰ تومان سود تقسیمی دارد و P/D این سهم در کل بازار بدون رقیب و جذابه
@waveplus
جالبه #وپترو ۴۰۰۰ تومانی، سال دیگه ۸۰۰ تومان سود تقسیمی دارد و P/D این سهم در کل بازار بدون رقیب و جذابه
@waveplus
👍3
POSITIVE WAVE
#وپترو در تایم فریم هفتگی، بالای سقف کانال تقریبا ۳۰ ساله قرار گرفته، یعنی ابتدای روند صعودی در کانال صعودی جدید، سقف شکستن اینجوریه یعنی انتهای باز برای اهداف جذاب👌 جالبه #وپترو ۴۰۰۰ تومانی، سال دیگه ۸۰۰ تومان سود تقسیمی دارد و P/D این سهم در کل بازار بدون…
#وپترو با ۱۰۰هزار تا حجم مثبت کامل
خشک خشک
این سهم هنوزم نسبت به شرکتهایی که تقسیم سود خوب و سودسازی خوبی دارند عقبه، اگه ملاک نسبت p/e باشه چند واحد عقبه، p/e ttm وپترو حداقلش باید ۱۰ باشه
@waveplus
خشک خشک
این سهم هنوزم نسبت به شرکتهایی که تقسیم سود خوب و سودسازی خوبی دارند عقبه، اگه ملاک نسبت p/e باشه چند واحد عقبه، p/e ttm وپترو حداقلش باید ۱۰ باشه
@waveplus
👍4
مهم
از شنبه ۲۴ آذر نرخ نیمایی به تاریخ میپیوندند
بازار توافقی ارز آغاز به کار می کند
طبق اعلام بانک مرکزی از اول بهمن ماه هم شرکتهای پتروشیمی، پالایشی، فولادی، فلزات اساسی رنگین و فرآوردههای نفتی هم ارز خود را در بازار توافقی عرضه میکنند
از شنبه ۲۴ آذر نرخ نیمایی به تاریخ میپیوندند
بازار توافقی ارز آغاز به کار می کند
طبق اعلام بانک مرکزی از اول بهمن ماه هم شرکتهای پتروشیمی، پالایشی، فولادی، فلزات اساسی رنگین و فرآوردههای نفتی هم ارز خود را در بازار توافقی عرضه میکنند
👍27
POSITIVE WAVE
مهم از شنبه ۲۴ آذر نرخ نیمایی به تاریخ میپیوندند بازار توافقی ارز آغاز به کار می کند طبق اعلام بانک مرکزی از اول بهمن ماه هم شرکتهای پتروشیمی، پالایشی، فولادی، فلزات اساسی رنگین و فرآوردههای نفتی هم ارز خود را در بازار توافقی عرضه میکنند
این خبر یعنی کاهش p/e forward بازار و افزایش سودآوری شرکتهای دلاری بیس
اثرات این تغییرات در صورت حساب مالی شرکتها در نیمه دوم سال، مخصوصا ۳ ماهه پایانی و سال دیگه نمایان خواهد شد
بازار در ابتدای روند صعودی قرار دارد
@waveplus
اثرات این تغییرات در صورت حساب مالی شرکتها در نیمه دوم سال، مخصوصا ۳ ماهه پایانی و سال دیگه نمایان خواهد شد
بازار در ابتدای روند صعودی قرار دارد
@waveplus
👍40👎3
❗️از شنبه ۲۴ آذر نرخ نیمایی حذف خواهد شد و بازار توافقی ارز آغاز به کار می کند.
✍🏽طبق اعلام بانک مرکزی از اول بهمن ماه هم شرکتهای پتروشیمی، پالایشی، فولادی، فلزات اساسی رنگین و فرآوردههای نفتی هم ارز خود را در بازار توافقی عرضه میکنند.
✍🏽 نرخ بازار توافقی در حال حاضر حدود ۶۳.۰۰۰ تومان است. لذا شرایط بازار و بخصوص شرکت های صادراتی بسیار مشابه با دوره ۹۶ تا ۹۸ خواهد شد.
حساسیت فروش شرکت ها که طی چهارسال اخیر و در دوره دولت سیزدهم بطور کامل با نرخ ارز قطع و متاسفانه موجب افت شدید سود و کاهش حاشیه سود صنایع شده بود ، مجددا به حالت طبیعی باز خواهد گشت !
✍🏽 با افزایش عرضه در بازار توافقی و وارد شدن ارز صنایع بزرگ به این بازار ، قطعا نوسانات این بازار منطقی تر خواهد شد. اما امیدواریم این بار دخالت بانک مرکزی در سرکوب ارز در این بازار کاهش پیدا کند و مجددا شاهد اختلاف بیش از حد نرخ ارز توافقی با بازار آزاد نباشیم !
✍🏽 نکته مهم بعدی ، با حذف نرخ نیما ، فرمول نرخ پایه عرضه ها در بورس کالا و نرخ فروش بسیاری از صنایع مثل نرخ های بین مجتمعی پتروشیمی ها و نرخ فروش پالایشی ها و ... نیز تغییر خواهد کرد و از این به بعد نرخ تسعیر توافقی جایگزین خواهد شد.
علاوه بر این ، صنایعی که نرخ گذاری دستوری داشتند و همگام با رشد نرخ ارز رسمی و تورم ، افزایش نرخ میگرفتند نیز با این واقعی شدن نرخ ارز ، به زودی افزایش نرخ فروش خواهند گرفت !
این اتفاق موجب میشود تا از گزارشات زمستان به بعد ، شاهد جهش فروش و سود شرکت ها باشیم.
از سوی دیگر ، التهاب و تقاضای کاذب جهت استفاده از اختلاف نرخ بورس کالا و بازار آزاد در زمان جهش های ارزی به شدت کاهش پیدا خواهد کرد که هم به نفع تولیدکنندگان است و هم مصرف کنندگان واقعی که از بورس کالا مواد اولیه تامین میکنند.
✍🏽 درنهایت ، قطعا حذف نیما و کاهش شکاف نرخ ارز ، هم بر بازگشت ارز حاصل از صادرات ، هم بر کاهش فشار بر نرخ بهره و تقاضای تامین مالی و هم بر افزایش جذابیت برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان تاثیر خواهد داشت.
و از سوی دیگر ، با حذف این شکاف نرخ ، سود پنهانی که در دل بازار سرمایه بود در قیمت سهام نمایان خواهد شد و همزمان جهش حاشیه سود بازار سرمایه موجب جذب بیشتر نقدینگی به سمت این بازار خواهد گردید.
✍🏽 شرایط بازار ، کاملا مشابه سال ۹۶ و ابتدای رشد بازار است.
ما در ابتدای یک سیکل صعودی بلند مدت قرار داریم...
@waveplus
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
👍79👎4🔥3❤1
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
پزشکیان از مردم درخواست همراهی کرد.
❤95👎61👍9🤯5
POSITIVE WAVE
کارخانه اسید سیتریک با سرمایه ۱۰۰ میلیون دلاری احداث شده، با دلار فعلی تقریبا ۷۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه (ارزش بازاری وپترو ۵۰۰۰ میلیارد تومان) #وپترو مالک ۱۰۰ درصدی این واحد تولیدی هست منتظر افشای اطلاعات با اهمیت از #وپترو هستیم ماه پیش ۱۷ مهر تعرفه واردات…
حذف ارز نیمایی بنفع تولید داخل خواهد شد:
مثل اسیدسیتریک که بخاطر رانت دلار نیمایی و اختلافش با بازار آزاد باعث رانت سنگینی میشد و به تولید داخل ضرر میزد، دیگه دلار مفت موجود نیست و رانتی نیست و واردات این محصول صرف نمیکنه
از طرفی هم مهر ماه تعرفه واردات اسیدسیتریک از ۱۶ درصد به ۲۶ درصد افزایش پیدا کرد، حالا حساب کنید دلار نیمایی هم حذف شد و یک رانت هم اینجا حذف شد.
منتظر شفاف سازی وپترو و به سود رسیدن کارخانه اسیدسیتریک کرمانشاه برای سالهای آینده هستیم
هزینه ساخت این کارخانه ۱۰۰ میلیون دلار بوده که به اندازه قیمت روی تابلو وپترو است
#وپترو
@waveplus
مثل اسیدسیتریک که بخاطر رانت دلار نیمایی و اختلافش با بازار آزاد باعث رانت سنگینی میشد و به تولید داخل ضرر میزد، دیگه دلار مفت موجود نیست و رانتی نیست و واردات این محصول صرف نمیکنه
از طرفی هم مهر ماه تعرفه واردات اسیدسیتریک از ۱۶ درصد به ۲۶ درصد افزایش پیدا کرد، حالا حساب کنید دلار نیمایی هم حذف شد و یک رانت هم اینجا حذف شد.
منتظر شفاف سازی وپترو و به سود رسیدن کارخانه اسیدسیتریک کرمانشاه برای سالهای آینده هستیم
هزینه ساخت این کارخانه ۱۰۰ میلیون دلار بوده که به اندازه قیمت روی تابلو وپترو است
#وپترو
@waveplus
👍36👎3
زیرمجموعه های #وپترو در ۶ ماهه اول سال چقدر صادرات داشتن:
#شیمی_بافت ۴۱ درصد درآمد عملیاتیش صادراتی بوده (نرخ تسعیر ارز ۶ ماهه اول نیمایی بوده) از این اتفاق جدید تاثیر مثبت میگیرد
#شکربن با توجه به فروش ۸ ماهه ابتدای سال ۱۵ درصد تولید صادراتی بود (البته فروش این شرکت نسبت به سال گذشته در بخش صادرات تقویت شد) تاثیر مثبت و این باعث افزایش نرخ داخلی بورس کالا ها می شود
#شدوص با توجه به ۸ ماهه ابتدای سال ۱۹ درصد تولید صادراتی بوده، دقیقا مثلا شکربن صادرات در حال افزایشه
@waveplus
#شیمی_بافت ۴۱ درصد درآمد عملیاتیش صادراتی بوده (نرخ تسعیر ارز ۶ ماهه اول نیمایی بوده) از این اتفاق جدید تاثیر مثبت میگیرد
#شکربن با توجه به فروش ۸ ماهه ابتدای سال ۱۵ درصد تولید صادراتی بود (البته فروش این شرکت نسبت به سال گذشته در بخش صادرات تقویت شد) تاثیر مثبت و این باعث افزایش نرخ داخلی بورس کالا ها می شود
#شدوص با توجه به ۸ ماهه ابتدای سال ۱۹ درصد تولید صادراتی بوده، دقیقا مثلا شکربن صادرات در حال افزایشه
@waveplus
👍8❤1
POSITIVE WAVE
پزشکیان از مردم درخواست همراهی کرد.
به جای ۲ درجه چند درجه دمای خونه رو کم کردیم
رئیس جمهور بجای وفاق بازی دستور لغو فیلترینگ رو بدن هزینه چند هزار میلیاردی از روی دوش مردم برداشته بشه✋
@waveplus
رئیس جمهور بجای وفاق بازی دستور لغو فیلترینگ رو بدن هزینه چند هزار میلیاردی از روی دوش مردم برداشته بشه✋
@waveplus
👍105👎7
سلام
با احترام به نظر همه یاران و دوستان مبنی بر تاثیر پذیری محدود و معذور حذف دلار نیمایی بر بازار سرمایه،به احتمال غریب به یقین این اتفاق مانند پرت کردن سنگ میان دسته کبوتران باعث پرواز دستهجمعی نمادها و صنایع خواهد شد.
طوری بازار رشد کند که شاهد مثال برای سالهای آتی باشد.مثل الان که میگوییم سال ۹۷ شاخص ۱۵۰ هزار واحد بود،دو سال بعد ۲ میلیون واحد.
#نفروش
#محمد_مشاری
با احترام به نظر همه یاران و دوستان مبنی بر تاثیر پذیری محدود و معذور حذف دلار نیمایی بر بازار سرمایه،به احتمال غریب به یقین این اتفاق مانند پرت کردن سنگ میان دسته کبوتران باعث پرواز دستهجمعی نمادها و صنایع خواهد شد.
طوری بازار رشد کند که شاهد مثال برای سالهای آتی باشد.مثل الان که میگوییم سال ۹۷ شاخص ۱۵۰ هزار واحد بود،دو سال بعد ۲ میلیون واحد.
#نفروش
#محمد_مشاری
👍67🤔4🤯4👎2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
✅ حجت الله صیدی، رئیس سازمان بورس: انشالله ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد دلاری شدن بازار سرمایه را با هم جشن می گیریم
🔹هیچ کشور توسعه یافتهای در جهان نداریم که بازارهای مالی کوچکی داشته باشد
🔹ان شالله در فاز اول به همان بازار ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد دلاری که دنبالش بودیم ، برسیم و آن را جشن بگیریم.
🔹هیچ کشور توسعه یافتهای در جهان نداریم که بازارهای مالی کوچکی داشته باشد
🔹ان شالله در فاز اول به همان بازار ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد دلاری که دنبالش بودیم ، برسیم و آن را جشن بگیریم.
👍82🤔18👎12