POSITIVE WAVE
28.2K subscribers
2.89K photos
205 videos
12 files
323 links
ازبدو تاسیس کانال موج مثبت، گروهvip، سامانه
پیامکی، سیگنال فروشی، سبدگردانی و مشاوره خصوصی نداشته و نخواهیم داشت.

نظرات شخصی درکانال درج میشوند، لذا آنها را سیگنال خرید یا فروش درنظر نگیرید.
Download Telegram
جمله طلایی مناظره امشب

من میرم کنار ، اگر این نتونست رشد ۸ درصد رو محقق کنه ،




اعدامش کنیددددد
تا ساعتی دیگه یک ویدیو مهم از علی طیب‌نیا در خصوص بازار سرمایه منتشر خواهد شد
⭕️ دولت جدید طبق قانون برنامه هفتم ملزم به حذف قیمت‌گذاری دستوری است

پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجمع:
کالاهای انحصاری، خدمات دولتی و یارانه‌ای که از ارز ترجیحی استفاده می‌کنند شامل قیمت‌گذاری دستوری می‌شوند و به غیر از این گروه از کالاها، دولت حق هیچ‌گونه اقدامی در خصوص قیمت‌گذاری دستوری ندارد.

حذف قیمت‌گذاری دستوری از جمله احکام مهمی است که به دلیل اخلال در فعالیت‌های اقتصادی به ویژه بازار_سرمایه در برنامه هفتم لحاظ و باعث رفع ایجاد چالش جدی در نظام اقتصادی کشور شد. | سنا
👍1
POSITIVE WAVE
تا ساعتی دیگه یک ویدیو مهم از علی طیب‌نیا در خصوص بازار سرمایه منتشر خواهد شد
⭕️طیب‌نیا: افزایش نرخ بهره بانکی بدون هماهنگی، بازار سرمایه را منحرف می‌کند/ بازار سرمایه یعنی یک بازار آزاد

علی طیب‌نیا مشاور اقتصادی دکتر پزشکیان:
🔵در دولت مسعود پزشکیان دولت مداخله خود را در بازار کاهش می دهد و اجازه می‌دهد بازار سرمایه به صورت آزادانه عمل کند.
🔵بازار سرمایه یعنی یک بازار آزاد؛ یعنی عرضه و تقاضا قیمت انواع دارایی‌ها را مشخص کند.
🔵تنها در یک شفاف قیمت کالا به صورت منطقی تعیین می‌شود.
🔵بنگاه‌های بزرگ را مجبور کرده‌اند ارز خود را به نرخ دستوری بفروشند که به صادرات لطمه می‌زند!
🔵افزایش نرخ سود بانکی بدون هماهنگی، منابع را از بازار سرمایه منحرف می‌کند.
🔵قیمت‌گذاری دستوری تاثیری منفی روی سرمایه گذاری و رشد اقتصادی کشور دارد.
🔵رونق بازار اولیه مشروط به رونق بازار ثانویه است.
🔵 برای واردات یارانه می‌دهند اما روی صادرات مالیات وضع کرده‌اند!
🔵متاسفانه دولت بیش از ظرفیت بازار شروع کرد به فروش اوراق دولتی که آثار روی منفی بازار سهام به دنبال دارد که خلاف اصل ۴۴ است
👍1
📸 نمای روز: این کسی که تصویر دکتر #مسعود_پزشکیان را به دیوار می‌چسباند، می‌شناسید؟ این فرد رسول صدیقی بنایی، استاد فیزیک دانشگاه صنعتی شریف، عضو کمیته انتخاب برندگان جایزه نوبل در سوئد و نماینده چهار دوره مجلس است که می‌گوید تا حالا حتی برای خود پوستر نچسبانده است؛ اما برای خطری که آینده ایران را تهدید می‌کند و برای آینده من و شما الان پوستر دکتر پزشکیان را می‌چسباند!
مهم برای #وساخت
صدور مجور سهامداری مالک واحد سرمایه گذاری ساختمان ایران تا سقف حداکثر 20 درصد از سهام بانک اقتصاد نوین ارسال می‌گردد. این مجموعه جزء موسسان بانک اقتصاد نوین بوده و از زمان تاسیس مالک سهام این بانک بوده لیکن با ابلاغ سیاست‌های کلی اصل 44 در سال 1397 و محدودیت سهامداری بانک‌ها، محدودیت‌های دسترسی به منافع سهامداری این بانک به یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های مجموعه شرکت سرمایه‌گذاری ساختمان ایران تبدیل شده و از سال 1398 اخذ مجوز سهامداری آن بانک همواره در دستور کار مدیرت این شرکت بوده است که پس از پیگیری‌های مستمر و اقدامات اصلاحی انجام شده در نهایت مجوز مزبور در تاریخ 1403/04/12 به این شرکت ابلاغ گردیده است. با کسب این مجوز محدودیت‌های سهامداری این مجموعه که تا کنون در سطح 10 درصد اعمال می‌گردید تا سقف 20 درصد ارتقاء یافته و حق رأی در مجامع و سود تقسیمی سهام در مجامع بانک اقتصاد نوین تا سطح 15/47 درصد به این واحد تعلق خواهد گرفت.

#وپترو مالکیت و‌مدیریت #وساخت رو در اختیار دارد
@waveplus
#فوری

امروز مستند پزشکیان از صدا و سیما پخش شد.
پرویز پرستویی دیالوگ های پزشکیان و همسر  مرحوم ایشون رو گفته بود.
به نظرم کار قشنگی شده بود.
اما مطابق انتظار بخش هایی از این مستند رو صدا و سیما سانسور کرده بود!
اون بخش هایی رو که پزشکیان از کشته های جنبش مهسا گفته بود رو کلا حذف کرده بودن

@PiknikAnalyst
نمودارهای جلیلی مربوط به کشور سوئیسه یا ایرانه🤷‍♂

@waveplus
جلیلی بسیار استرس داره، دست و پایش میلرزه
Forwarded from یادداشتها (کاظم نادرعلی)
یه مطلب تحلیلی بگم و برم

مدام تو مناظرات بحث عملکرد دولت ها میشه
اول باید ببینیم دولت‌ها چی تحویل گرفتند و چی تحویل دادند


مثلا وضعیت بانکها در چند دولت قبل


🔹️دوره خاتمی نسبت مطالبات غیر جاری به تسهیلات اعطایی
حدود 6 درصد بود.
نزدیک میانگین جهانی
(تو کشورهای توسعه یافته بین 2 الی 5 درصد)


🔹️نسبت مطالبات غیر جاری دوره احمدی نژادی
از 6 درصد به 18 درصد جهش داشت
بیشتر این وام‌ها هم رفت تو سفته بازی مسکن
قیمت دلاری مسکن دوره خاتمی 600 دلار بود
دوره احمدی نژاذ تا متری2000 دلار هم بالا رفت.


🔹️در دوره روحانی نسبت مطالبات غیر جاری دوباره تا 6 درصد کاهش یافت.
و بانکها و موسسات ساماندهی شدند.


🔹️دولت احمدی نژاد
700 میلیارد دلار درآمد ارزی را دود کرد رفت که هیچ
سیستم بانکی رو به مرز ورشکستگی رسوند
و کلی بدهی سنگین به جای گذاشت

🔹️بدهی دولت به تامین اجتماعی
سال 84 برابر 4 همت بود
و سال 92 برابر 60 همت

حجم بدهی های دولت دوره احمدی نژاد از 17 همت رسید به 350 همت

بله چنین میراثی برای دولت بعد به جای گذاشت
ولی رفقاش همچنان منتقد دولت خاتمی و روحانی هستند
1
بیمه سهام
#پزشکیان : دخالت دولت در بازار ، همه چیز را به هم ریخته
✍️ جمع‌بندی مناظرات این که؛ سعید جلیلی انگار حتی برای یک ثانیه و یک جمله هم به فکر رفع تحریم‌ها نیست. بگذریم که چند روز قبل هم گفته بود جنگ ترس ندارد!
‏اگر شعار مسعود پزشکیان «بازگشت زندگی»ست؛ جلیلی دقیقا در نقطه مقابل «زندگی» ایستاده است.
POSITIVE WAVE
#شدوص بعد از گزارش خوبش در نزدیکی مثبت ۲ در حال معامله است #شکربن گزارش بزودی میاد #وپترو چیزی تا گزارش خوب شیمی بافت باقی نمانده #پسهند بعد از لغو مجمع، هنوز اگهی مجمع نفرستاده تا #شکربن هم گزارش ۱۲ ماهه و در نهایت گزارش مجمعش بفرسته⁉️ دوده سازان وپترو…
#پسهند جلسه مجمع عمومی این شرکت در ساعت 09:00 روز سه شنبه مورخ 1403/04/19 در استان تهران ،شهر تهران به آدرس سعادت آباد،بلوار دريا،خيابان مطهري شمالي،کوچه ساحل2،پلاک 37، سالن اجتماعات شرکت نفت پاسارگاد برگزار میگردد

------------------
بعد از #پسهند مجمع #شکربن برگزار خواهد شد، و در نهایت مرداد ماه مجمع #وپترو و تقسیم سود حداکثری رو دارین

@waveplus
پیام مسعود #پزشکیان به فعالان بازار سرمایه

دیروز تلاش فروانی کردم که به تالار معاملات #بورس بیام و با شما گفت‌وگو کنم، متاسفانه با تمام تلاش‌ها، این مهم ممکن نشد

امیدوارم در هفته‌های آتی به دیدار شما دوستان بیایم و با یکدیگر در رابطه با ارتقای بازار سرمایه کشور به گفت‌وگو بنشینیم.
صندوق های طلا دارند انتخاب پزشکیان رو پیشخور میکنن!؟
صف خرید #خودرو برای روز شنبه

بازار روی پیروزی پزشکیان بسته

@waveplus
در انتخابات روز جمعه به چه کسی رای میدهید؟
Anonymous Poll
60%
۱- پزشکیان
13%
۲- جلیلی
27%
۳-رای نمیدم
وظیفه هر ایرانی است تمام تلاشش را انجام دهد که یکی دو نفر را راضی کند که در انتخابات شرکت کنند .
همه صدای اعتراض ، معترضان را شنیدن با عدم مشارکت در دور اول ، الان وقت حضور است . اگر گرای اشتباهی صادر شود اروپایی ها ماشه برجام را می چکانند و با برگشت تحریم های سازمان ملل هیچ کشوری حتی همسایه گان با ما کار نخواهند کرد و اقتصاد و سفره مردم کوچک و کوچکتر خواهد شد .

حمید اعرابی