🍴 چرا ۵ وعده به جای ۳ وعده؟ (تفاوت بدنساز با بقیه) 🤔
اگر بدنسازی، باید هوشمندانه غذا بخوری. تفاوت اصلی اینجاست:
✅ چرا ۵ وعده سبک؟
1️⃣ تغذیه دائمی عضله:پروتئین رو در طول روز پخش میکنی تا عضلهسازی قطع نشه. 🔨
2️⃣ هضم بهتر: حجم بالای غذا رو بدنت راحتتر جذب میکنه و خبری از نفخ و سنگینی نیست. 💨
3️⃣ قند خون ثابت:انرژیت همیشه بالاست و انسولین باعث ذخیره چربی نمیشه. 📉
⚖️ تفاوت با فرد معمولی:
- فرد معمولی: غذا میخوره که فقط «سیر» بشه. 🍕
- بدنساز: غذا میخوره که «رشد» کنه و متابولیمسش بالا باشه و چربی سوزی کنه؛ پس زمانبندی براش مثل دارو حیاتیه! 🍗🍚
💡 خلاصه: برای بدنِ کات و عضلانی، وعدههای کمحجم ولی پرتکرار (هر ۳ ساعت) معجزه میکنه.
@thenflex 🥇
#تغذیه #عضله_سازی #فیت
اگر بدنسازی، باید هوشمندانه غذا بخوری. تفاوت اصلی اینجاست:
✅ چرا ۵ وعده سبک؟
1️⃣ تغذیه دائمی عضله:پروتئین رو در طول روز پخش میکنی تا عضلهسازی قطع نشه. 🔨
2️⃣ هضم بهتر: حجم بالای غذا رو بدنت راحتتر جذب میکنه و خبری از نفخ و سنگینی نیست. 💨
3️⃣ قند خون ثابت:انرژیت همیشه بالاست و انسولین باعث ذخیره چربی نمیشه. 📉
⚖️ تفاوت با فرد معمولی:
- فرد معمولی: غذا میخوره که فقط «سیر» بشه. 🍕
- بدنساز: غذا میخوره که «رشد» کنه و متابولیمسش بالا باشه و چربی سوزی کنه؛ پس زمانبندی براش مثل دارو حیاتیه! 🍗🍚
💡 خلاصه: برای بدنِ کات و عضلانی، وعدههای کمحجم ولی پرتکرار (هر ۳ ساعت) معجزه میکنه.
@thenflex 🥇
#تغذیه #عضله_سازی #فیت
❤2👏1🍓1
Forwarded from چت ناشناس
سلام خانوم شرفایی امیدوارم خوب باشین
میخواستم ازتون راهنمایی بگیرم لطفا کمکم کنین و اگه قبلش نیازه هزینهای بابتش پرداخت کنم حتما بهم بگین🌹
من دو ماه دیگه میشم 24 ساله ، تو این همه مدت شاید سرجمع سه ماه تو کل عمرم ورزش کردم که اونم بدون برنامه تمرینی ، بدون نظم و دیسیپلین بود و کلا سبک زندگیمم خیلی کم تحرکه الانم دوست دارم ورزش رو شروع کنم اما نمیدونم چجوری چون هدفی براش ندارم برنامه تمرینی ندارم حس میکنم همش تکراریه و میترسم مثل قبلا تو هفته اول یا دوم بیخیالش بشم نمیدونم چیکار کنم
این ابعاد بدنمه شاید نیاز بشه
دور ساعد: 21
دور مچ دست: 16
دور بازو: 30
دور کمر: 85
دور باسن: 95
دور گردن: 40
دور شانه و کول: 15
دور مچ پا: 22
دور ساق پا: 29
دور ران: 54
دور سینه: 90
قد: 181
این اندازه ها رو با متر خیاطی گرفتم
و اینکه من پسر هستم
میخواستم ازتون راهنمایی بگیرم لطفا کمکم کنین و اگه قبلش نیازه هزینهای بابتش پرداخت کنم حتما بهم بگین🌹
من دو ماه دیگه میشم 24 ساله ، تو این همه مدت شاید سرجمع سه ماه تو کل عمرم ورزش کردم که اونم بدون برنامه تمرینی ، بدون نظم و دیسیپلین بود و کلا سبک زندگیمم خیلی کم تحرکه الانم دوست دارم ورزش رو شروع کنم اما نمیدونم چجوری چون هدفی براش ندارم برنامه تمرینی ندارم حس میکنم همش تکراریه و میترسم مثل قبلا تو هفته اول یا دوم بیخیالش بشم نمیدونم چیکار کنم
این ابعاد بدنمه شاید نیاز بشه
دور ساعد: 21
دور مچ دست: 16
دور بازو: 30
دور کمر: 85
دور باسن: 95
دور گردن: 40
دور شانه و کول: 15
دور مچ پا: 22
دور ساق پا: 29
دور ران: 54
دور سینه: 90
قد: 181
این اندازه ها رو با متر خیاطی گرفتم
و اینکه من پسر هستم
Thenflex
سلام خانوم شرفایی امیدوارم خوب باشین میخواستم ازتون راهنمایی بگیرم لطفا کمکم کنین و اگه قبلش نیازه هزینهای بابتش پرداخت کنم حتما بهم بگین🌹 من دو ماه دیگه میشم 24 ساله ، تو این همه مدت شاید سرجمع سه ماه تو کل عمرم ورزش کردم که اونم بدون برنامه تمرینی ، بدون…
خیلی خوبه که تصمیم گرفتی ورزش رو شروع کنی. برای شروع اصلاً لازم نیست سخت بگیری یا هدف خیلی بزرگی داشته باشی. مهمترین چیز اینه که بدنت رو کمکم به حرکت عادت بدی.
پیشنهاد میکنم اول با هفتهای ۳ روز ورزش شروع کنی و هر جلسه حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه فعالیت داشته باشی. تمرکزت بیشتر روی حرکات پایه و ساده برای کل بدن باشه و در کنارش کمی هوازی سبک هم انجام بدی.
اگر چند هفته اول فقط روی نظم و ادامه دادن تمرکز کنی، کمکم هم بدنت آمادهتر میشه هم میتونی هدف مشخصتری برای تمریناتت انتخاب کنی.
پیشنهاد میکنم اول با هفتهای ۳ روز ورزش شروع کنی و هر جلسه حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه فعالیت داشته باشی. تمرکزت بیشتر روی حرکات پایه و ساده برای کل بدن باشه و در کنارش کمی هوازی سبک هم انجام بدی.
اگر چند هفته اول فقط روی نظم و ادامه دادن تمرکز کنی، کمکم هم بدنت آمادهتر میشه هم میتونی هدف مشخصتری برای تمریناتت انتخاب کنی.
Forwarded from چت ناشناس
سلام یه سوال داشتم الان خودت فکر کنم هر روز قهوه میخوری خب بعد نوع یا مدل قهوه ای که میخوری چی هست و اینکه من بیرون کافه قهوه میخورم مثلا اسپرسو دوبل تپش قلب شدید استرس و ببخشید شکمم یکم شل کار میکنه زمانی که قهوه اسپرسو میخورم و اینم بگم همه مدل های اسپرسو رو تست کردن نمیدونم روبستا عربیکا ترکیبی باهم دیگه همه مدلشو این داستانو دارم ولی قهوه گلد میخورم با اینکه میگن کافئینش بیشتره این داستانارو خ خیلی ندارم نمیدونم به کافئین حساسیت دارم یا با معدم نمیسازه
Thenflex
سلام یه سوال داشتم الان خودت فکر کنم هر روز قهوه میخوری خب بعد نوع یا مدل قهوه ای که میخوری چی هست و اینکه من بیرون کافه قهوه میخورم مثلا اسپرسو دوبل تپش قلب شدید استرس و ببخشید شکمم یکم شل کار میکنه زمانی که قهوه اسپرسو میخورم و اینم بگم همه مدل های اسپرسو…
راستش من قهوه خاص یا ثابتی ندارم و بسته به شرایط مدلهای مختلف میخورم.
چیزی که گفتی هم خیلی عجیب نیست بعضیها با اسپرسو بیشتر دچار تپش قلب، استرس یا حتی کار کردن شکم میشن چون اسپرسو خیلی غلیظ و سریع جذب میشه. ولی قهوههایی مثل گلد یا قهوه دمی معمولاً ملایمترن و برای بعضی بدنها بهتر سازگار میشن.
اگر با گلد حالت بهتره احتمالاً بدنت با قهوههای ملایمتر یا رقیقتر راحتتره. میتونی قهوه دمی، فرنچ پرس یا مقدار کمتر قهوه رو هم امتحان کنی و ببینی بدنت با کدوم بهتر کنار میاد.
در کل واکنش بدن به قهوه برای هرکسی متفاوته و بهتره مدلی رو مصرف کنی که باهاش حس بهتری داری.
چیزی که گفتی هم خیلی عجیب نیست بعضیها با اسپرسو بیشتر دچار تپش قلب، استرس یا حتی کار کردن شکم میشن چون اسپرسو خیلی غلیظ و سریع جذب میشه. ولی قهوههایی مثل گلد یا قهوه دمی معمولاً ملایمترن و برای بعضی بدنها بهتر سازگار میشن.
اگر با گلد حالت بهتره احتمالاً بدنت با قهوههای ملایمتر یا رقیقتر راحتتره. میتونی قهوه دمی، فرنچ پرس یا مقدار کمتر قهوه رو هم امتحان کنی و ببینی بدنت با کدوم بهتر کنار میاد.
در کل واکنش بدن به قهوه برای هرکسی متفاوته و بهتره مدلی رو مصرف کنی که باهاش حس بهتری داری.
توی استوری اینستام گذاشتم هر سوال ورزشی تغذیه ای هرچی دارین بپرسین چه اونجا چه پیام ناشناس زود همرو جواب میدم✅
❤3
Forwarded from چت ناشناس
تو خونه هم میشه ورزش کرد یا حتما باید بریم باشگاه؟
Thenflex
تو خونه هم میشه ورزش کرد یا حتما باید بریم باشگاه؟
حتماً لازم نیست باشگاه بری اگر شرایطش نیست
تو خونه هم میشه خیلی خوب تمرین کرد، به شرطی که برنامه منظم داشته باشی و تمریناتت بهمرور سختتر بشن. باشگاه امکانات بیشتری مثل دستگاه و وزنه داره، ولی اصل نتیجه از استمرار، تغذیه، خواب و اجرای درست تمرینه.
تو خونه هم میشه خیلی خوب تمرین کرد، به شرطی که برنامه منظم داشته باشی و تمریناتت بهمرور سختتر بشن. باشگاه امکانات بیشتری مثل دستگاه و وزنه داره، ولی اصل نتیجه از استمرار، تغذیه، خواب و اجرای درست تمرینه.
👏3
❣علائم بیش از حد تمرین کردن چیست؟
✅عدم رشدعضله
✅تحلیل قدرت بدنی و کوچک شدن عضله
✅ پس ازتمرین بدن در مدت طولانی ریکاوری میکند
✅بالابودن ضربان قلب بیش از حد در روزهای استراحت
✅بالا بودن فشارخون بیش ازحد در روزهای استراحت
✅ درد عضلانی زیاد
✅ بازدهی کار کم
✅ انرژی درتمرینات کم
✅کم اشتهایی وبی میلی به غذا
✅احساس خستگی و لرزش دستها درطول روز
که ازخطرناک ترین عوارض بدنسازی هست وباید به آن توجه شود.
برای دوستانتون ارسال کنید❤️
✅ باما همراه باشید 👇
💎کانال بله: @niushafitness
📞کانال تلگرام : @thenflex
💪کانال آپارات : niusha.sharafaei
🥇اینستاگرام: @thenflex
#بدنسازی #تغذیه #ورزش #ورزش_درخانه
✅عدم رشدعضله
✅تحلیل قدرت بدنی و کوچک شدن عضله
✅ پس ازتمرین بدن در مدت طولانی ریکاوری میکند
✅بالابودن ضربان قلب بیش از حد در روزهای استراحت
✅بالا بودن فشارخون بیش ازحد در روزهای استراحت
✅ درد عضلانی زیاد
✅ بازدهی کار کم
✅ انرژی درتمرینات کم
✅کم اشتهایی وبی میلی به غذا
✅احساس خستگی و لرزش دستها درطول روز
که ازخطرناک ترین عوارض بدنسازی هست وباید به آن توجه شود.
برای دوستانتون ارسال کنید❤️
✅ باما همراه باشید 👇
💎کانال بله: @niushafitness
📞کانال تلگرام : @thenflex
💪کانال آپارات : niusha.sharafaei
🥇اینستاگرام: @thenflex
#بدنسازی #تغذیه #ورزش #ورزش_درخانه
❤1
اگر بخواهی به هر چیزی که به تو گفته میشود واکنشی عاطفی نشان بدهی، به رنج بردن ادامه خواهی داد.
قدرت حقیقی در عقب رفتن و مشاهدهگر بودن است. قدرت در خودداری است. اگر اجازه بدهی کلماتِ دیگران تو را کنترل کند، هرچیز دیگری هم تو را زیر سلطه خواهد گرفت. نفس بکش و بگذار بگذرد.
امروز روز سخت و شلوغی رو داشتم…
بخوابیم که فردا روز جدیده و باید جوری فردا رو شروع کنیم که انگار آخرین روزه زندگیمونه✨
@thenflex
قدرت حقیقی در عقب رفتن و مشاهدهگر بودن است. قدرت در خودداری است. اگر اجازه بدهی کلماتِ دیگران تو را کنترل کند، هرچیز دیگری هم تو را زیر سلطه خواهد گرفت. نفس بکش و بگذار بگذرد.
امروز روز سخت و شلوغی رو داشتم…
بخوابیم که فردا روز جدیده و باید جوری فردا رو شروع کنیم که انگار آخرین روزه زندگیمونه✨
@thenflex
❤5😘2🍓1