Codee Crypto π²πΎπ
BTC akan berlegar2 dalam zone demand tersebut sehinggalah salah satu dari isu selesai iaitu US umum tarikh interest or kazakhstan (not fully recover) Jika satu settle? InnshaAllah peak balik dgn news2 ttg penerimaan pengunaan crypto dari beberapa negara.
U cannot spell crypto without CRY π€£π
Forwarded from The Apprentice Code π
Passive income menanti π€©π₯°
The Apprentice Code π
Passive income menanti π€©π₯°
Yang berminat nk join vip, meh lekaih2 pm @TheCodee .
Tak janji bulan dan bintang, janji profit dgn passive income harian jerr π€ͺπ
Tak janji bulan dan bintang, janji profit dgn passive income harian jerr π€ͺπ
ETH / USDT
Call type π spot
Buying zone
2370 To 2400
Target
2450 | 2500 | 2550 | 2600 | 2700
Stop loss
2100π«
Call type π spot
Buying zone
2370 To 2400
Target
2450 | 2500 | 2550 | 2600 | 2700
Stop loss
2100π«
MARKET MERAH πβοΈ APA BOLEH BUAT βΌοΈ
1. Fokus pada apa yg anda miliki dan kenapa?
Kebiasanya , waktu cenggini lah kita akan sedih lihat account down lebih 50%. Start dr situ korang rasa ragu2 dan tak confident terhadap crypto ni. Mula nak menyesal sbb tak jual dan sebagainya.
Tarik nafas dulu bro n fikir balik why kita beli dulu. Sebab kan utility? sebab nak simpan as aset? sebab follow kawan? sebab nak diversify kan aset? sebab nak invest for longterm? Paling utama sbb nak PROFIT kan??
Betulkan mindset and ketahui big why kita. We boleh fokus balik pada matlamat awal. I personally percaya bitcoin for longterm. tapi market nak jatuh memang diluar kuasa kita.
2. Mindset peluang sentiasa terbuka
waktu market tengah dekat puncak. kita always minta tk dia jatuh dulu supaya kita dapat beli. Sekarang market dah jatuh adakah kita sudah sedia ambil peluang?
Kita ingat la balik pd tarikh 14 Apr 2021 BTC juga jatuh dari 64k to 30k. So adakah kita ambil peluang waktu ini? sebelum naik semula membuat ATH 69k.
skrg ini juga sudah jatuh semula. kemungkinan besar akan sentuh semula level 30k.
Peluang akan sentiasa ada. Tapi hanya yang memanfaatkan peluang akan dapat rasa hasilnya.
3. Terokai ilmu
Waktu semua tengah merah ini merupakan masa terbaik utk kita invest dekat ilmu. baca sebanyak mungkin bahan bacaan berkaitan. supaya kita boleh bangun lebih kuat lepas ini.
Pahamkan terlebih dahulu cycle market, perhatikan sentiment bila btc cecah 69k dulu. semua indah-indahkan.
Ad jgk yang cakap boleh pergi 100k. dan bandingkan sentiment skrg ini bila market kembali berdarah.Then relatekan balik n understand how big whale play this game. Cammana emosi manusia waktu tengah high and waktu low.
4. "Sauk" the dip.
buy the dip ini bukan terus beli sahaja. biasanya sebelum market nak tukar arah. dia akan sideway dulu dan enter accumulation phase sebelum buat kenaikan.
Jadi yg nak buy the dip tu lepak dulu japp.
Tunggu fasa itu berlaku baru buat decision. Flash crash berbeza dgn market slowly dip ini. Jadi we play with difference strategy and difference taktikal.
Diamond hand is always win.
1. Fokus pada apa yg anda miliki dan kenapa?
Kebiasanya , waktu cenggini lah kita akan sedih lihat account down lebih 50%. Start dr situ korang rasa ragu2 dan tak confident terhadap crypto ni. Mula nak menyesal sbb tak jual dan sebagainya.
Tarik nafas dulu bro n fikir balik why kita beli dulu. Sebab kan utility? sebab nak simpan as aset? sebab follow kawan? sebab nak diversify kan aset? sebab nak invest for longterm? Paling utama sbb nak PROFIT kan??
Betulkan mindset and ketahui big why kita. We boleh fokus balik pada matlamat awal. I personally percaya bitcoin for longterm. tapi market nak jatuh memang diluar kuasa kita.
2. Mindset peluang sentiasa terbuka
waktu market tengah dekat puncak. kita always minta tk dia jatuh dulu supaya kita dapat beli. Sekarang market dah jatuh adakah kita sudah sedia ambil peluang?
Kita ingat la balik pd tarikh 14 Apr 2021 BTC juga jatuh dari 64k to 30k. So adakah kita ambil peluang waktu ini? sebelum naik semula membuat ATH 69k.
skrg ini juga sudah jatuh semula. kemungkinan besar akan sentuh semula level 30k.
Peluang akan sentiasa ada. Tapi hanya yang memanfaatkan peluang akan dapat rasa hasilnya.
3. Terokai ilmu
Waktu semua tengah merah ini merupakan masa terbaik utk kita invest dekat ilmu. baca sebanyak mungkin bahan bacaan berkaitan. supaya kita boleh bangun lebih kuat lepas ini.
Pahamkan terlebih dahulu cycle market, perhatikan sentiment bila btc cecah 69k dulu. semua indah-indahkan.
Ad jgk yang cakap boleh pergi 100k. dan bandingkan sentiment skrg ini bila market kembali berdarah.Then relatekan balik n understand how big whale play this game. Cammana emosi manusia waktu tengah high and waktu low.
4. "Sauk" the dip.
buy the dip ini bukan terus beli sahaja. biasanya sebelum market nak tukar arah. dia akan sideway dulu dan enter accumulation phase sebelum buat kenaikan.
Jadi yg nak buy the dip tu lepak dulu japp.
Tunggu fasa itu berlaku baru buat decision. Flash crash berbeza dgn market slowly dip ini. Jadi we play with difference strategy and difference taktikal.
Diamond hand is always win.
Feedback terbaru dr member vip π₯³π€
Market crash? Bukan alasan utk kita tak boleh bt profit π€ͺ
https://t.me/FeedbackVIPCodee
Market crash? Bukan alasan utk kita tak boleh bt profit π€ͺ
https://t.me/FeedbackVIPCodee
Telegram
Feedback VIP Member Codee
Berikut adalah feedback dari mereka yang sudah menjadi member VIP Codee π₯³
Forwarded from The Apprentice Code π
Sapa yang tak paham lagi trade future di Binance? Komen kt bwh ya
Forwarded from The Apprentice Code π
Okay, sedikit panduan asas mengenai Trade Future di Binance.
Trade Future ni berunsurkan kita beli dgn pertaruhkan duit kita, kita xdpt jumlah coin mcm trade di spot. Sbb tu trade futures ni "har*m" π
Korang perasan tak signal yg masuk ada katogeri sendiri?
iaitu Long dan Short
-Long bermaksud : Buy / ramalan price akan naik
-Short bermaksud : Sell/ ramalan price akan turun
Okay next is
1. Modal dan Margin
Kena faham baik2, Margin dan balance adalah dua perkara berbeza.
( Utk margin atau pon lebih dikenali sbg initial margin, ia adalah modal yg "di setkan" utk kita bukak satu posisi ) Contoh kita trade ADAUSDT dgn sebanyak 1.00 usdt.
Utk Margin, kita ada dua elemen iaitu CROSS DAN ISOLATED
a) Apa itu Cross?
Cross ni mcm kita pertaruhkan kesemua modal kita utk kita tampung floating merah , means dia boleh telan kesemua balance yg kita ada kalau xset stop loss. Kalau trader forex mereka dah biasa dan tahu psl ni, and trader MC sebab xletak stop loss n berharap market ikut arah entry π
b) Apa itu Isolated?
Isolated ni sbg contoh, kita nk trade tapi kita dh setkan initial margin kita just nk guna 1.00 usdt jer utk posisi tersebut. Contoh kalau korang trade n korang floating 1.01, secara automatik posisi tu akan tertutup . Maknanya korang akan hilang 1.00 usdt tersebut.
πYang mana lebih bagus? Cross atau Isolated?
Dua2 ni bagus, tapi utk beginner, sy sarankan korang pilih isolated ya.
Kalau cross ni korang cepat kaya and cepat jgk miskin, High Risk.
Okay tu sahaja dulu, besok kita sambung
Trade Future ni berunsurkan kita beli dgn pertaruhkan duit kita, kita xdpt jumlah coin mcm trade di spot. Sbb tu trade futures ni "har*m" π
Korang perasan tak signal yg masuk ada katogeri sendiri?
iaitu Long dan Short
-Long bermaksud : Buy / ramalan price akan naik
-Short bermaksud : Sell/ ramalan price akan turun
Okay next is
1. Modal dan Margin
Kena faham baik2, Margin dan balance adalah dua perkara berbeza.
( Utk margin atau pon lebih dikenali sbg initial margin, ia adalah modal yg "di setkan" utk kita bukak satu posisi ) Contoh kita trade ADAUSDT dgn sebanyak 1.00 usdt.
Utk Margin, kita ada dua elemen iaitu CROSS DAN ISOLATED
a) Apa itu Cross?
Cross ni mcm kita pertaruhkan kesemua modal kita utk kita tampung floating merah , means dia boleh telan kesemua balance yg kita ada kalau xset stop loss. Kalau trader forex mereka dah biasa dan tahu psl ni, and trader MC sebab xletak stop loss n berharap market ikut arah entry π
b) Apa itu Isolated?
Isolated ni sbg contoh, kita nk trade tapi kita dh setkan initial margin kita just nk guna 1.00 usdt jer utk posisi tersebut. Contoh kalau korang trade n korang floating 1.01, secara automatik posisi tu akan tertutup . Maknanya korang akan hilang 1.00 usdt tersebut.
πYang mana lebih bagus? Cross atau Isolated?
Dua2 ni bagus, tapi utk beginner, sy sarankan korang pilih isolated ya.
Kalau cross ni korang cepat kaya and cepat jgk miskin, High Risk.
Okay tu sahaja dulu, besok kita sambung
The Apprentice Code π
Okay, sedikit panduan asas mengenai Trade Future di Binance. Trade Future ni berunsurkan kita beli dgn pertaruhkan duit kita, kita xdpt jumlah coin mcm trade di spot. Sbb tu trade futures ni "har*m" π
Korang perasan tak signal yg masuk ada katogeri sendiri?β¦
Malam ni kita sambung pembelajaran tentang trade future yaa. Btw, topik smalam ada yg still tak paham?
Forwarded from The Apprentice Code π
Ada yg masuk short MATIC x? Running profit π₯³
Feedback terbaru dr member vip π₯³π€
Mcm mna nk buat dgn modal 1 Usdt boleh ke profit 20usdt? Jom join Vip kami, Bukan tipu2 yaa, ini betul2 π€ͺ.
Market crash? Bukan alasan utk kita tak boleh bt profit π€ͺ
https://t.me/FeedbackVIPCodee
Mcm mna nk buat dgn modal 1 Usdt boleh ke profit 20usdt? Jom join Vip kami, Bukan tipu2 yaa, ini betul2 π€ͺ.
Market crash? Bukan alasan utk kita tak boleh bt profit π€ͺ
https://t.me/FeedbackVIPCodee
Telegram
Feedback VIP Member Codee
Berikut adalah feedback dari mereka yang sudah menjadi member VIP Codee π₯³
Apa yang ada dlm VIP kami?
1. Signal daily (Spot & future)
2. Coin bocor 2022
3. Rahsia dr otai2 Passive income run the mining bermula April
4. Free Mapping
5. News update
6. Bot Coin listing (Dlm proses testimoni)
Apa tunggu lagi, Pm @TheCodee
1. Signal daily (Spot & future)
2. Coin bocor 2022
3. Rahsia dr otai2 Passive income run the mining bermula April
4. Free Mapping
5. News update
6. Bot Coin listing (Dlm proses testimoni)
Apa tunggu lagi, Pm @TheCodee