Codee Crypto πŸ‡²πŸ‡ΎπŸš€
308 subscribers
482 photos
4 videos
1 file
304 links
Official channel Codee Crypto πŸ‡²πŸ‡ΎπŸš€
Berkongsi ilmu dan signal crypto setiap hari. InnshaAllah

Admin 1: @TheCodee

freesignalπŸ“ˆ

Untuk belajar ttg Cryptocurrency dgn lebih mendalam boleh join Group VIP

https://linktr.ee/TheCodeCrypto
Download Telegram
MCD takde keje kosong ke , nk apply ni πŸ˜‚πŸ€£
Sy share sikit setting dan capital dlm Royal Q πŸ€‘

βœ…Fund Capital 7200$
βœ…Allocation 30 coins
βœ…240$ per coin (Low Risk)
βœ…First buy amount 10$
Byk signal dari channel2 jiran hit stop loss πŸ‘€.
Codee Crypto πŸ‡²πŸ‡ΎπŸš€
Update dari mapping kelmarin: Kan dh kata, price akan masuk dlm zone punya lah. But, Hati2 ya. Zone demand luas tu, maybe dump to 33k to 30k?
BTC akan berlegar2 dalam zone demand tersebut sehinggalah salah satu dari isu selesai iaitu US umum tarikh interest or kazakhstan (not fully recover)

Jika satu settle? InnshaAllah peak balik dgn news2 ttg penerimaan pengunaan crypto dari beberapa negara.
Forwarded from The Apprentice Code πŸ’Ž
Passive income menanti 🀩πŸ₯°
The Apprentice Code πŸ’Ž
Passive income menanti 🀩πŸ₯°
Yang berminat nk join vip, meh lekaih2 pm @TheCodee .

Tak janji bulan dan bintang, janji profit dgn passive income harian jerr πŸ€ͺ😜
ETH / USDT

Call type πŸ‘‰ spot

Buying zone

2370 To 2400

Target

2450 | 2500 | 2550 | 2600 | 2700

Stop loss
2100🚫
MARKET MERAH πŸ˜­β‰οΈ APA BOLEH BUAT ‼️

1. Fokus pada apa yg anda miliki dan kenapa?

Kebiasanya , waktu cenggini lah kita akan sedih lihat account down lebih 50%. Start dr situ korang rasa ragu2 dan tak confident terhadap crypto ni. Mula nak menyesal sbb tak jual dan sebagainya.

Tarik nafas dulu bro n fikir balik why kita beli dulu. Sebab kan utility? sebab nak simpan as aset? sebab follow kawan? sebab nak diversify kan aset? sebab nak invest for longterm? Paling utama sbb nak PROFIT kan??

Betulkan mindset and ketahui big why kita. We boleh fokus balik pada matlamat awal. I personally percaya bitcoin for longterm. tapi market nak jatuh memang diluar kuasa kita.

2. Mindset peluang sentiasa terbuka

waktu market tengah dekat puncak. kita always minta tk dia jatuh dulu supaya kita dapat beli. Sekarang market dah jatuh adakah kita sudah sedia ambil peluang?

Kita ingat la balik pd tarikh 14 Apr 2021 BTC juga jatuh dari 64k to 30k. So adakah kita ambil peluang waktu ini? sebelum naik semula membuat ATH 69k.

skrg ini juga sudah jatuh semula. kemungkinan besar akan sentuh semula level 30k.

Peluang akan sentiasa ada. Tapi hanya yang memanfaatkan peluang akan dapat rasa hasilnya.

3. Terokai ilmu

Waktu semua tengah merah ini merupakan masa terbaik utk kita invest dekat ilmu. baca sebanyak mungkin bahan bacaan berkaitan. supaya kita boleh bangun lebih kuat lepas ini.

Pahamkan terlebih dahulu cycle market, perhatikan sentiment bila btc cecah 69k dulu. semua indah-indahkan.

Ad jgk yang cakap boleh pergi 100k. dan bandingkan sentiment skrg ini bila market kembali berdarah.Then relatekan balik n understand how big whale play this game. Cammana emosi manusia waktu tengah high and waktu low.

4. "Sauk" the dip.

buy the dip ini bukan terus beli sahaja. biasanya sebelum market nak tukar arah. dia akan sideway dulu dan enter accumulation phase sebelum buat kenaikan.

Jadi yg nak buy the dip tu lepak dulu japp.

Tunggu fasa itu berlaku baru buat decision. Flash crash berbeza dgn market slowly dip ini. Jadi we play with difference strategy and difference taktikal.

Diamond hand is always win.
Forwarded from The Apprentice Code πŸ’Ž
HIT TP1 πŸ₯³
Feedback terbaru dr member vip πŸ₯³πŸ€‘

Market crash? Bukan alasan utk kita tak boleh bt profit πŸ€ͺ

https://t.me/FeedbackVIPCodee
Forwarded from The Apprentice Code πŸ’Ž
Sapa yang tak paham lagi trade future di Binance? Komen kt bwh ya
Forwarded from The Apprentice Code πŸ’Ž
Okay, sedikit panduan asas mengenai Trade Future di Binance.

Trade Future ni berunsurkan kita beli dgn pertaruhkan duit kita, kita xdpt jumlah coin mcm trade di spot. Sbb tu trade futures ni "har*m" πŸ˜…

Korang perasan tak signal yg masuk ada katogeri sendiri?

iaitu Long dan Short

-Long bermaksud : Buy / ramalan price akan naik
-Short bermaksud : Sell/ ramalan price akan turun


Okay next is

1. Modal dan Margin

Kena faham baik2, Margin dan balance adalah dua perkara berbeza.

( Utk margin atau pon lebih dikenali sbg initial margin, ia adalah modal yg "di setkan" utk kita bukak satu posisi ) Contoh kita trade ADAUSDT dgn sebanyak 1.00 usdt.

Utk Margin, kita ada dua elemen iaitu CROSS DAN ISOLATED

a) Apa itu Cross?

Cross ni mcm kita pertaruhkan kesemua modal kita utk kita tampung floating merah , means dia boleh telan kesemua balance yg kita ada kalau xset stop loss. Kalau trader forex mereka dah biasa dan tahu psl ni, and trader MC sebab xletak stop loss n berharap market ikut arah entry πŸ˜‚

b) Apa itu Isolated?

Isolated ni sbg contoh, kita nk trade tapi kita dh setkan initial margin kita just nk guna 1.00 usdt jer utk posisi tersebut. Contoh kalau korang trade n korang floating 1.01, secara automatik posisi tu akan tertutup . Maknanya korang akan hilang 1.00 usdt tersebut.


πŸ’ŽYang mana lebih bagus? Cross atau Isolated?

Dua2 ni bagus, tapi utk beginner, sy sarankan korang pilih isolated ya.

Kalau cross ni korang cepat kaya and cepat jgk miskin, High Risk.

Okay tu sahaja dulu, besok kita sambung
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
Bila boleh nak DCA or Beli?

If nak longterm tiada masalah. DCA dan terus biar sahaja. Uninstall app and tengok balik tahun depan.

Tp if nak naik ikut TA (Technical Analysis). We will wait something like this to happen first. Boleh rujuk phase dlm gmba diatas.

Baru dpt masuk dgn hati yg lebih tenang.
Forwarded from The Apprentice Code πŸ’Ž
Ada yg masuk short MATIC x? Running profit πŸ₯³
Feedback terbaru dr member vip πŸ₯³πŸ€‘

Mcm mna nk buat dgn modal 1 Usdt boleh ke profit 20usdt? Jom join Vip kami, Bukan tipu2 yaa, ini betul2 πŸ€ͺ.

Market crash? Bukan alasan utk kita tak boleh bt profit πŸ€ͺ

https://t.me/FeedbackVIPCodee
Apa yang ada dlm VIP kami?

1. Signal daily (Spot & future)
2. Coin bocor 2022
3. Rahsia dr otai2 Passive income run the mining bermula April
4. Free Mapping
5. News update
6. Bot Coin listing (Dlm proses testimoni)

Apa tunggu lagi, Pm @TheCodee